PDA

View Full Version : جديد بمنتدى فوركس العرب

nabil2015
07-14-2015, 09:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا عضو جديد بالموقع اخوكم بنيل من تونس وارجو منكم تقديم النصائح حتى انجح معكم واتمكن من تعلم الفوركس بطريقة صحيحة... وفي البداية ارغب في الحصول على معلومات مبدئية للانطلاق في احسن الظروف وشكرا جزيلا على تعاونكم ;)

ebrahemsobhe
07-14-2015, 10:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اهلا وسهلا بيك استاذ بنيل نورت منتدنا الغالى وان شاء الله نتمنى ان تستفاد من هذا المنتدى الرئع فهو من احسن المنتديات فى هذا المجال
انا عن نفسى بستفاد منه بشكل كبير لانه يحتوى على محموعه من الخبراء فى مجال الفوركس
نورت المنتدى ونتمنا لك التوفيق ان شاء الله تقبل مرورى

mechanical
07-15-2015, 16:21
السلام عليكم ... في الاول مرحب بيك في المنتدي الجميل بتاعنا ... ثانيا ان شاء الله ممكن تلاقي اللي انت عايزو في الموضوعات المثبتة اللي ف اول المنتدي
بالتوفيق في المنتدي والتداول وادارة راس المال

adel25
07-15-2015, 18:49
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا بك اخي الفاضل و في المنتدى الكريم لا بد و ان تستفيد من الاخوة لااعضاء و با مواضيعهم اتكنى ان تكون بخير و السلام عليكم

ahmedibrahim258259
07-15-2015, 19:09
بسم الله الرحمن الرحيم اهلا وسهلا اخي الكريم وان شاء الله تتعلم معانا الفوركس وتربح وتشارك معنا في اسرة منتدي فوركس العرب
تقبل مروري

iraq
07-16-2015, 08:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

مرحبا بك اخي الفاضل و في المنتدى الكريم
لا بد و ان تستفيد من الاخوة لااعضاء و با مواضيعهم اتكنى ان تكون بخير و السلام عليكم

05AG
07-31-2015, 09:13
مرحبا اعضاء منتدى فوركس العرب الكرام اتمنى ان تكونو قد فهمتم معضم الاشياء في الفوركس ، اليوم سنشرح :

نموذج الكوب والعروة Cup and Handle
هو شكل في الرسم الفني (ويسمى أيضا نموذج الكأس مع المقبض) هو نمط في الرسم البياني الصاعد يتم التعرف عليه عند انخفاض الأسهم او العملات من حيث القيمة، ومن ثم ارتفعها بعد ذلك إلى القيمة الأصلية، ثم تنخفض انخفاضا صغيرا من حيث القيمة، ومن ثم يحصل ارتفاع صغير في القيمة.

abolina
08-21-2015, 18:05
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق
شكرا على الموضوع المفيد تحياتي إخواني وبالتوفيق

RomanyMoreed
08-21-2015, 21:48
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته

اهلآ بحضرتك معانا في المنتدي وفي عالم الفوركس عمومآ واهم حاجة اقدمهالك انك تتعلم التداول من خلال الكتب او الفيديوهات هتلاقيها مواضيع كتيره بتتكلم عن التداول في الفوركس ومتتسرعش وتفتح حساب تداول وتاجر علي الديمو لمدة كام شهر لحد ما تحس انك جاهز وتاجر في حساب حقيقي

Zezobebo3
02-27-2016, 06:44
اولا حافظ على هدوئك ولا تنزعج ابدا
ثانيا اعلم ان عندما تحافظ على راس مالك من الخساره فى السوق ان دا مكسب كبير
ثالثا تعلم ثم تعلم ثم تعلم
رابعا ادعيلى بظهر الغيب

snnaky
01-12-2017, 16:54
مرحب بيك ياغالى ونتشرف بوجودك بس انت فى منتدى فوركس يعنى انت اللى فى ايدك كل حاجة المعلومات كلها هنا موجودة ومتاحة للجميع وليست ملك لأحد
حضرتك تقدر تشوف كل المعلومات والشروحات الموجودة وتتعلم منها حسب الوقت المتاح لحضرتك يعنى الكرة فى ملعبك انت انت لو عاوز تتعلم حتقرأ وتفهم

tazi larbi
01-13-2017, 00:45
السلام عليكم اهلا اخي نبيل وباهل الخضراء لكي اكون صادق معك الفوركس لا نتعلمه من موضوع او اثنين فقط لبد لنا من سنوات لكي تتمكن من الربح ونصيحتي جمع بونص ولا تتداول حتى تتعلم جيدا بعدها يصبح معكالاثنين المال والعلم اتمنى لكم النجاح والله الموفق

abdicheibr
01-13-2017, 01:10
سلام اخي الكريم اولا شئ ارحب بك بيننا اما بخصوص التعلم انصحك بزيارت القسم التعليمي في المنتدي وفتح حساب تجريبي

حتي تتمكن من التعلم فيه بدون مخاطرة براس مالك والصبر حتي تتعلم وانا هنا ان احتجت اي شئ اخي

مع تمنياتي لك بالنجاح

adamarwan
01-13-2017, 02:27
مرحبا لك عى متن هدا المنتدى العربى
الى يختص فى الفوركس ممكنا ن تتعلم فيه العديد
من الامور الاولية فى هدا السوق الى الاحترف
وحظ موفق