PDA

View Full Version : الى ماذا تنتمي بطاقة انستافوركس...........؟

touab.ali
07-16-2015, 06:22
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخواني اريد الدعم منكم حول السؤال ...........؟
الى اي بنك تنتمي بطاقة انستافوركس ...........؟

nes_trader
07-20-2015, 18:54
بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى
شركة انستافوركس تحت اسمك و يمكن لطرف واحد استعمالها

ashraf elsayed
07-22-2015, 00:45

rachadcom
08-31-2015, 23:22
الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه .. بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...

تنتمى إلى البايونيير ماستر كارد يا غالي و من تعاملوا بها قالوا ان عمولاتها كبيرة نوعا ما ... تقبل تحياتي و مروري ..

halabcoo
08-31-2015, 23:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكوووووووووووور. ااخي الفاضل على هذا الموضوع الراااائع بارك الله فيك انا اعتقد تنتمى الى بايونيير
بالتوفيق للجميع

zeghar
08-31-2015, 23:35
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي الفاضل انا على حد علمي ان بطاقة انستا فروكس تنتمي الى بنك باينوير
والله ورسوله اعلم

ynwa1892
09-01-2015, 01:27
السلام اخي البطاقة تمنتمي الى نفس الشركة وهي الانستا فوركس وهي تابعة لشركة الام الماستر الكارد وهي بطاقة اكثر من رائعة
وفقك الله

saiddeco
09-01-2015, 19:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. للقول أن البطاقة إلى الآن لا أعرف إلى أي شركة لكن البطاقة القديمة كانت تابع ل pqyonner و هذا الذي أعرفه و شكرا للجميع

مريم ميري
09-01-2015, 20:12
السلام عليكم بطاقة انستا بطاقة جيدة عندي صديق يمتلكها قال لي انها سهلة الاستعمال والرسوم فيها مناسبة والسحب عن طريقها سهل ولا ياخد
وقت طويل المهم انصح انا ايضا بامتلاكها واما بخصوص سؤالك حول البطاقة فطبعا هده البطاقة تابعة لشركة انستا فوركس

ابرا.مح
09-01-2015, 20:39
تحياتي للجميع..
بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى..
شركة انستافوركس تحت اسمك و يمكن لطرف واحد استعمالها..
أرجو أن أكون قد أوضحت لك ما تريد..
تقبلوا مروري وشكري..

alihar316
10-07-2015, 15:39
الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه بطاقة انستافوركس تنتمى إلى البايونيير ماستر كارد وفقنا الله وايااااااااكم يا اخي العزيز

mohamed ghardallou
10-07-2015, 15:40
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه تــعــالـــى و بـــركــــاتـــــــه أعتقد أن بطاقات انست تنتمي إلى بيونر

محمد السيد
10-07-2015, 19:27
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ،،تنتمي بطاقة انستافوركس الى بنك بايونير
.. نرجو من الله لنا ولك وللجميع التوفيق ومزيدا من الأرباح ...

cybersat01
10-11-2015, 19:07
السلام عليكم
حسب معلوماتي الى بنك بايونيير الشهير
بالتوفيق لك اخي الكريم في هذا المنتدى الغالي
تشرفنا كثيرا بوجودك معنا
سلام

samieh
10-17-2015, 20:03
والله يا اخى كانت فى السابق تنتمى الى بنك بايونيير ولكن تم ايقاف التعامل بها حاليا
اما البطاقة الجديدة فهى تبع بنك epayment ويوجد بطاقات تبع بنوك اخرى لا اعرفها صراحة

ايهاب زايد
10-17-2015, 20:05
الفوركس ليس حس او شعور بل هو علم لا ينتهي ولك قد تصل الى رتبة المتداول المحترف او المتمرس..انا انصح ب التعلم المستمر واقصد حتى لو لكنت تتاجر اموال حقيقية وشكرا .. اما بالنسبة للبطاقات فاترك الاجابة لاصحاب المعرفة والتجربية

aboubakr el ayach
10-17-2015, 20:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته هذه البطاقة من افضل البطاقات التي يمكنك الاعتماد عليها في السحب والإيداع ولكن أخي الحبيب هذه البطاقة هي بطاقة اشتراك بايونير فبايونير ماتزال هي الشريك الوحيد للشركة تحياتي وتقبل مروري

ayoub321
10-17-2015, 23:07
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحباً اصدقائي في منتدى فوركس مصر أخي على ماأعتقد أنها تنتمي إلى ماستر كرات وربما سوف يفيدك أصدقاء في هذا الأمر أكثر ميني
تقبل مروري لشخصك الكريم أخي و اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق

zesrt
10-18-2015, 21:21
يجعل من المهم إنفاق الوقت في عملية استراتجيات التداول في أسواق فوركس، و تعلم من أين تبدأ في عملية التداول في فوركس، هو ان من بين العديد من المتداولين الذين يسعون من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون يقومون بتخصيص الوقت و الجهد الكافيين و اللازمين لتعلم طرق تطوير خطط تداول مناسبة. و لهذا فإن عملية تعلم استراتيجية تداول مناسبة في أسواق

---------- Post added at 07:21 PM ---------- Previous post was at 07:19 PM ----------

المكشوف: في هذه الحالة يوفر سماسرة فوركس القدرة للمتداولين على التداول بقيمة اكبر من قيمة حساباتهم. و بينما تعد هذه الاسترالوقت و الجهد الكافيين و اللازمين لتعلم طرق تطوير خطط تداول مناسبة. و لهذا فإن اتيجية نوعاً من المغامرة، فإنها تحتوي على درجة أعلى من المخاطرة. و لهذا يجب أن تتوفر لدى المتداولين تفهماً واضحاً للوقت المناسب للدخول و الخروج من نمط معين،

monira salah
10-18-2015, 22:02
هى تابعه للشركه ذات نفسها حتى واخده اسم الشركه تبع بنك ايه بالظبط مش عارفه الصراحه او ازاى بتشتغل فى كل البلاد بردو مش عارفه بس سؤال ذكى الصراحه

dhmo
10-18-2015, 22:46
هى تابعه للشركه ذات نفسها حتى واخده اسم الشركه تبع بنك ايه بالظبط مش عارفه الصراحه او ازاى بتشتغل فى كل البلاد بردو مش عارفه بس سؤال ذكى الصراحه

حاليا اصبح فيه طرق كتير للسحب وانت ممكن هنا تسحب وتودع باي طريقه انت عاوزها اخي مش شرط مستر كارت وكده خصوصا لو بتتعامل مع مبالغ صغيره
هنا هيكون البنوك الالكترونيه افضل ليك

عبير زيد
10-18-2015, 22:47
تحياتي للجميع..
تقبلوا مروري وشكري..

hanutrxxx
10-19-2015, 12:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني الاعزاء اعضاء المنتدى ان بطاقات ماستر كارد من شركة انيستا فوركس يستعملها شخص واحد

engaym
10-19-2015, 12:56
السلام عليكم اخى انا بصراحة لا اعرف ما هو نوع بطاقة انستا فوركس ولكن يمكن لك ان تسال الشركة نفسها
ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس ان شاء الله

sharshabil
10-19-2015, 15:45
اعتقد انها تبع بايونير لانك لما تحواحاول التسجيل
للحصول على بطاقة انستا فوركس ممكن ان لا يقبلو التسجيل ان كنت مسجل في بايونير و يقولن ل انك مسجل من قبل

asxqwzdc2
10-21-2015, 14:57
هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة ربح ، على أية حال

---------- Post added at 12:57 PM ---------- Previous post was at 12:55 PM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب تى ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من بعض مخاوفك. إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

csebai11
10-21-2015, 15:04
لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته مشكور اخي على الموضوع
هناك بطاقتان لانستا فوركس الاولى تنتمي البنك البيونر و الثانية تنتمي الى بنك الايبايمنتس

zaki maarouf
10-21-2015, 15:08

katreenaziz
10-21-2015, 16:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الفاضل بطاقة انستا فوركس تابعة لماستر كارد على ما اعتقد اتمنى من الاخوة الافاضل افادتك اكتر منى واتمنى لك التوفيق والنجاح

ridhamadrid
10-21-2015, 17:41
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
البنك الذي تنتمي اليه بطاقة الانستافوركس هو بنك الماستر كاردو هو بنك معروف.تقبل مروري.بالتوفيق للجميع

gadeer86
10-21-2015, 17:53
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته .. :
بطاقة انستا فوريكس هي اصلا بطاقة ماستر كارد و يمكنك سحب اموالك منها من اي صراف آلي يتبع الماستر كارد ..
بالتوفيق لك و لجميع الاعضاء .. :)

ashraf mamdouh
10-21-2015, 17:56
أخى الكريم ما أعرفة انها وسيلة للسحب من شركة انستا مباشرة
وتعتبر وسيلة جيدة جدا إلى جانب البنوك الالكترونية مثل نتلر و سكريل

ranimdammar
10-21-2015, 17:57
حسب علمي هي 2 بطاقة ماستر كارد واحدة تصدر من بنك اوروبي والثانية من بنك في امريكا الجنوبية
وهي ماستركارد يمكن السحب عليها في اي منطقة في العالم على صراف الي فيه شعار ماستركارد

osama147
10-21-2015, 18:05
تحيـــــة طـــــــيـــبة لــــك ولــــجــميع الاخــــوة فى منتـــــدي فـــوكس عـــــرب وبــــعد
اعتقد اخي ان بطاقة انستا فوركس هي بطاقة تابعة للشركة فيزا كارد العالمية اي انها تابعة لشركة رسمية
كثلها مثل اي فيزا كارد تابعة لاي بنك عربي او بنك اجنبي بشكل عام لذالك اخي هي جيدة لمن تصلة البطاقة
ربنــــا يـــرزق كــــل عبـــــاة رزق حـــــلال وتقــــبل مـــشاركـــتي..

abdelhakamel
10-21-2015, 19:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الفاضل على هذا السؤال الهام والذي لاول مرة يتبادر في ذهني الى اي بنك تنتمي بطاقة انستا فوركس الذي اعرفه انها تنتمي الى الشركة ولكن الاصل غير نمعروف
بالتوفيق لكل الاعضاء

abderraouffb
10-21-2015, 19:55
لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ليس هماك بورصة موحدة لإجراء الصفقات في سوق الفوركس. إذ يعتبر سوق الفوركس سوقاً بين البنوك ، أو ما يسمى سوق" خارج البورصات" –سوق ( بالإنكليزية “over the counterو ذلك بسبب أن كل صفقة تجري بين طرفين

Wassa04
10-21-2015, 19:57
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم البطاقة تنتمي على حد علمي
الى بنك بايونير بالتوفيق لك تقبل مروري

djabdou9
10-21-2015, 20:02
البطاقة تابعة لأنستا فوركس بالتحديد فهي شركة فوركس و هي بطاقة ماستر كارد و ليس فيزا و انا شخصيا امتلك واحدة توصلت بها حديثا و هي جيدة من حيث السحب
و كل شيئ
و السلام عليكم و رحةمة الله و بركاته

egyptian200100
10-21-2015, 20:05
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الكريم
اللى انا اعرفه انها خاصه بشركة انستا
ويتم السحب منها من اى بنك فى بلدك
فهى شامله كل البنوك
مشكور
وتقبل مرورى

med1985
10-25-2015, 00:24

ASMAA TAHA
10-31-2015, 02:06
بطاقة انستافوركس او ماستر كارد شركة انستافوركس لا ينتمى لاى بلد لان بامكانك ان تسحب من اى صراف الى وبامكان الشركة ان توصله لك فى اى مكان بالعالم مقابل رسوم بسيطة جدا

salak
11-02-2015, 09:16
على ما اظن يا اخي فبطاقة انستافوركس ماستركارد تنتميالى بنك البايونير المشهور
بالتالي ربما هنالك شراكة من نوع ما ما بين انستافوركس والبنك لجلب المنخرطين

waleed shaaban
11-02-2015, 09:40
تنتمى بطاقه انستا الى شركه بايونير التى تقوم بفتح حساب ل ببنك فى امريكى اوربى قهى لديها بنكين منالممكن ان تدخل الى بايونير و تطلب البطاقه مباشره م ثم عندما تصلكتربطها بحسابك بانستا و كذلك الامر و ارجو ان تكون استفادت من الشرح

one god
11-10-2015, 17:05
اظن يا اخي ان بطاقة المساتركارد تبع انستافوركس من بنك بايونير الجد معروف طبعا
بالتالي هناك على ما اظن شراكة من نوع ما بين البنك بايونير والبروكر انستافوركس

ppttss
11-10-2015, 17:15
بطاقة انستا هى جيدةجدا وانا ناوى احصل عليها ان شاء الله بس تشترط

رصيد كبير فى الحساب وانا لا امتلك اى رصيد حتى الان لذلك هى فى بالى واريدها فى المستقبل

marwanadam
11-10-2015, 21:57
تنتمى اى بنك بيونر اخى لبنك هو الدى يصرها باسم الشركة
لكن الان لم تعد تصدر هدا البطاقة الانتمانية الان حصل شيئ بن البنك والشركة ادى الى فسخ العقد الدى بينهما
وبتوفيق

locos
11-10-2015, 21:59
طبعا كارت انستافوركس يندرج ضمن كروت البايونار التي
تندرج بدورها تحت شركة المستاركارد العالمية المعروفة
للبطاقات الذكية للسحب والايداع الالكتروني
بالتوفيق

dhmo
11-11-2015, 00:40
تنتمى اى بنك بيونر اخى لبنك هو الدى يصرها باسم الشركة
لكن الان لم تعد تصدر هدا البطاقة الانتمانية الان حصل شيئ بن البنك والشركة ادى الى فسخ العقد الدى بينهما
وبتوفيق

لو فيه مشاكل غير البنك واصلا انت هنا ممكن تستخدم اي ابنك الكتروني كلهم زي بعض اخي مش فيهم فرق كبير انت بس اختار البنك الي تلاقي وسيط جيد تقدر تتعامل معاه
مع البنك ده وتسحب وتودع عادي

fouad djaafri
11-11-2015, 01:48
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الكريم
ان بطاقة انستا فوركس هي تابعة للبنك العالمي بيونير

tito8181
11-11-2015, 01:58
شركة انستافوركس تحت اسمك و يمكن لطرف واحد استعمالها/.........................................

snnaky
11-22-2015, 23:26
انت عاوز تعرف نوع البطاقة ولا عاوز تعرف البطاقة تابعة لأى جهة
طيب انت معلش انا اسف فى السؤال انت حتستفيد اية انا افتكرتك ممكن تسأل فى مميزات البطاقة نفسها واية اللى ممكن تستفيدة منها عموما انت لو بتسأل كنوع من الأطمئنان لا اطمئن وشركة انستا شركة محترمة والبطاقة تابعة لبايونير وهى من نوع ماستركارد

WRZ
11-23-2015, 00:09
الدولار الكندي LOONIE
خامس اكبر منتج للبترول , و امريكا تستورد 75% من صادرات كندا
سابع اهم عمله في السوق, البنك مهتم بالسيطره علي التضخم , وله 8 اجتماعات في السنه
تعاني من Deficit بسبب هبوط سعر البترول
تصدر ل امريكا و الصين الاهم ثم انجلترا و يابان و المكسيك
التصنيع سيارات لامريكا و البترول و ذهب و المعدات الميكانيكيه لباقي العالم
افضل اوقات التعامل مع الكندي مع نفس وقت بورصة امريكا و اخبار البترول يوم الاربعاء

onelove
11-23-2015, 00:11
السلام عليكم اخي البطاقة تابعة لماستر كارد ولكن لا احب هدا النوع لو كانت تابعة لفيزا لكانت افظل او كانت تي مستقلة بداتعها

عبير زيد
11-23-2015, 00:12
بسم الله الرحمن الرحيم
البنك الذي تنتمي اليه بطاقة الانستافوركس هو بنك الماستر كاردو هو بنك معروف.تقبل مروري.بالتوفيق للجميع

WRZ
11-23-2015, 00:36
الدولار الكندي LOONIE
خامس اكبر منتج للبترول , و امريكا تستورد 75% من صادرات كندا
سابع اهم عمله في السوق, البنك مهتم بالسيطره علي التضخم , وله 8 اجتماعات في السنه
تعاني من Deficit بسبب هبوط سعر البترول
تصدر ل امريكا و الصين الاهم ثم انجلترا و يابان و المكسيك
التصنيع سيارات لامريكا و البترول و ذهب و المعدات الميكانيكيه لباقي العالم
افضل اوقات التعامل مع الكندي مع نفس وقت بورصة امريكا و اخبار البترول يوم الاربعاء

heroo252
11-23-2015, 00:42
بطاقة انستا فوركس بطاقه عاديه تابعه لبنك بايونير
ممكن تستلمها من باسونير لكن بتاع انستا عليها لوجود انستا فوركس
فا بيبقى لونها احمر وشكلها جميل اوى وباسمك انا استلمتها قبل كده

houssemmidou4
12-15-2015, 23:58
لا تنتمي بطاقة انستا فوركس الى اي بنك بل تنتمي لشركة الوساطة انستا فوركس و لا يجب ان
تنتمي اي بطاقة الى بنك معين فكل شركة تعمل في المجال المالي يمكنها استصدار بطاقة بنكية

berserkern
12-16-2015, 00:43
بطاقة انستا فوركس هي بطاقة ماستر كارد من شركة بيونير وهذه المعطيات مكتوبة في وجه البطاقة و هي تمكنك من سحب الاموال من الساحب الالي الدول في بلدك بالعملة المحلية مدة صلاحيتها 3 سنوات و تستطيع ان تشتري بها عبر النت

marem20007
12-16-2015, 01:38
تنتمي بطاقة انستا الي شركة كبيرة في راصدار بطاقة الائتمان وتعتبر من اشهر الشركات في هذا المجال لانها تابعة وموجدة في اماكن كثيرة

الاصيل
12-16-2015, 08:04
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
صراحة لم اطلب البطاقه لانى الى الان لم استط تحقيق ارباح لاسال عن طرق السحب
اتمنى ان يفيدك الاعضاء ونستفيد معك
تمنياتى لك بالتوفيق
السلام عليكم

neverlityougo3
12-19-2015, 23:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

عبد الرحيم رافا
12-20-2015, 00:46
السلام عليكم ورحمة الله مساء الفل للناس الكل احبكم في الله جميعا
اما بخصوص بطاقة انستا فوركس فهي من نوع ماستر كارد و من الممكن ان تكون تابعة لبنك معين هذا لا شك فيه

imjraba
12-20-2015, 02:02
سلام عليكم تنتمى إلى البايونيير ماستر كارد يا غالي و من تعاملوا بها قالوا ان عمولاتها كبيرة نوعا ما
... تقبل تحياتي و مروري ..

---------- Post added at 12:02 AM ---------- Previous post was at 12:01 AM ----------

سلام عليكم تنتمى إلى البايونيير ماستر كارد يا غالي و من تعاملوا بها قالوا ان عمولاتها كبيرة نوعا ما
... تقبل تحياتي و مروري ..............

yossry
12-20-2015, 02:28

malak558
12-20-2015, 03:10
اعتقد ان بطاقة انستا هى هياها بطاقة بايونير بس بتبقى معموله عن طريق انستا
فانت بتقدر تتعامل بيها مع معظم البنوك فى السحب والايداع

justsmile
12-20-2015, 03:13
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخواني اريد الدعم منكم حول السؤال ...........؟

بطاقة انستا فوريكس هي بطاقة ماستركارد تابعة لبايونيير ..
وهي جيدة وانا استخدمها ..
و عند طلبي لها طلبتها عن طريق انستا ..وقد وصلتني بعد تقريبا شهر من طلبي لها ..
و هذي صورتها .. و سترى انها تابعة لبايونيير

http://store2.up-00.com/2015-12/1449949700871.jpg (http://www.up-00.com/)

aldralmknon1412
12-20-2015, 03:15
اخي تنتمي لبنكان اثنان من البنوك الالكترونية في الانترنت
وهما البتك بايونير والبنك بيمنت فهذان هنا البنكان الالكترونيان
وهما تتعامل معهما شركة انستا

abdallah201227
01-29-2016, 01:04
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته أخى الكريم والله اعلم اعتقد انها تتبع بنك بايونير وتقبل مروري.بالتوفيق....

zineb01
01-29-2016, 01:09

عامر البرماوي
01-29-2016, 01:10
السلام عليكم بطاقة انستا بطاقة جيدة عندي صديق يمتلكها قال لي انها سهلة الاستعمال والرسوم فيها مناسبة والسحب عن طريقها سهل ولا ياخد
وقت طويل المهم انصح انا ايضا بامتلاكها واما بخصوص سؤالك حول البطاقة فطبعا هده البطاقة تابعة لشركة انستا فوركس

Bassem Hassani
02-02-2016, 11:37
للشركة اكيد ولكن تقريبا الشركة مش مفعله التعامل من خلال البطاقة هذه الايام مش عارف ايه السبب ولو عايز تعرف معلومات اكتر عن السحب والايداع من الشركة واليها يبقى من الافضل لك هو مراسلة الدعم الفنى الخاص بالشركة علشان تعرف معلومات اكتر عن الموضوع دا

best1
02-02-2016, 14:57
ليحصل الإرتفاع القادم في النصف الأول من العام الحالي بحسب تصريحات محمد عبد الله العريان لصحيفة اليوم، وأشار أنه لن يتوقع أن يكون أي تكرار فوري لرفع الفائدة الأمريكية جراء بقاء الفيدرالي الأمريكي رهينة للأسواق العالمية المتقلبة والنمو الضعيف

AHMED91
02-02-2016, 16:50
استخدام بطاقة ماسترد كارد في السحب والايداع جيد
جدا لان الشركة توفر السحب والايداع بطرق مختلفه منها ايضا الماستر كارد التي توفرها الشركة ايضا

soad labib sadek
02-02-2016, 17:27
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي العزيز اخر مرة رايتها فيها كانت تنتمي لبنك بايونيير الان لا اعلم سمعت انها غيرت البنك و انا عموما لا استخدمها كوسيلة سحب لذا اتمني ممن لديه خبرة بهذا الاسلوب ان يفيدك

بالتوفيق

big.pharaoh
02-02-2016, 18:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....هي كانت بطاقة انستا ماستر كارد مربوطه ببايونير ولكن سمعت ان شركة انستا توقفت عن اصدار البطاقه

mahmoud massry
02-03-2016, 17:18
السلام عليكم ورحمة الله
البطاقه هى ماستر كارد عالمى تقدر تسحب بيها ارباحك من اى بنك حول العالم ولكن بيكون هناك مصاريف لكل سحبه

yansane
02-04-2016, 00:58
بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى وقت طويل المهم انصح انا ايضا بامتلاكها واما بخصوص سؤالك حول البطاقة فطبعا هده البطاقة تابعة لشركة انستا فوركس شركة انستافوركس تحت اسمك و يمكن لطرف واحد استعمالها

---------- Post added at 09:58 PM ---------- Previous post was at 09:54 PM ----------

بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى شركة انستافوركس تحت اسمك و يمكن لطرف واحد استعمالها وقت طويل المهم انصح انا ايضا بامتلاكها واما بخصوص سؤالك حول البطاقة فطبعا هده البطاقة تابعة لشركة انستا فوركس

live12
02-04-2016, 01:09
يا اخي الكريم بطاقة انستافوركس هي بطاقة تابعة لشركة بايونير لانها هي التي تصدرها لشركة انستافوركس
والله الموفق والمعين

never11
02-10-2016, 00:37
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

csebai12
02-10-2016, 01:40
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
توفر شركة انستا فوركس نوعين من بطاقات الماستركارد الاولى بالشراكة مع بنك البيونر و الثانية بالشراكة مع بيك الايبايمنتس

talel babchia
02-10-2016, 01:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركته
بطاقة انستا بطاقة جيدة عندي صديق يمتلكها قال لي انها سهلة الاستعمال والرسوم فيها مناسبة والسحب عن طريقها سهل ولا ياخد
وقت طويل المهم انصح انا ايضا بامتلاكها واما بخصوص سؤالك حول البطاقة فطبعا هده البطاقة تابعة لشركة انستا فوركس........................................ ....................بالتوفيق للجميع

ahmed humedat
02-10-2016, 01:43
الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه .. بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...

تنتمى إلى البايونيير ماستر كارد يا غالي و من تعاملوا بها قالوا ان عمولاتها كبيرة نوعا ما ... تقبل تحياتي و مروري ..

ملاك الروح
02-10-2016, 01:56
اخي الكريم التاريخ مكتوب على البطاقة وتسطيع اصدار بطاقة اخرى
اتمنى لك دوام التقدم والنجاح اخي الكريم
تقبل مروري ،،،

forez
02-14-2016, 22:41
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــم ...................

nuclear2010
02-14-2016, 23:20
السلام عليكم جميعا
تقبل تحياتى

Zezobebo3
02-17-2016, 18:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... اخى الفاضل بصراحه انا معرفش اى شئ عن بطاقه انيستا لانى مطلبتهاش ولا ناوى اطلبها لانى سمعت ان مصاريفها غاليه جدا لكنهى كانت تابعه لبنك بايونير ... ارجو تقبل مرورى

forez
02-18-2016, 00:50
بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي من بنك البايونير على مااعتقديا غالي ....

zizo199
03-21-2016, 20:51

forez
03-21-2016, 22:28
بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي من بنك البايونير

justsmile
03-21-2016, 22:39

السلام عليكم اخي //بطاقة انستا فوريكس هي بطاقة ماستركارد تابعة لبايونيير ..وهي جيدة وانا استخدمها ..و عند طلبي لها طلبتها عن طريق انستا ..وقد وصلتني بعد تقريبا شهر من طلبي لها ..و هذي صورتها .. و سترى انها تابعة لبايونيير/

جمال الحيا
03-21-2016, 22:43
السلام عليكم أنا أتداول مع شركة أفكس بروتريد **protrade منذ فترة وهي بنظري أفضل شركة فوركس وهذا هو موقعهم الرسمي:
www.protrade.com/ar
ولفيديو الشرح عن الشركة اضغط على هذا الرابط
https://www.youtube.com/watch?v=mQm2eG524B4

lebouziramzinio
03-22-2016, 21:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد اخي الفاضل بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى..
شركة انستافوركس

abderrahmenanis
03-23-2016, 23:10
تحياتي للجميع..
تقبلوا مروري وشكري..

soltan
03-23-2016, 23:13

forez
03-24-2016, 11:48

midouknight
03-24-2016, 12:23
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي بطاقة إنستفريكس هي بطاقة
ماستركارد على ما أضن وكذلك يمكنك السحب منها في الدول العربية

The_Gahbaz
03-24-2016, 16:39
بطاقه انستا فوركس هي بطاقه ماستر كارد بيتم اصداها ليك بالتعاون مع بنك بايونير الالكتروني
يعني لو انت معاك حساب علي بنك بايونير ومعاك البطاقه بتاعته ممكن تستخدمه عادي وتسحب عليه ارباحك

0o0KaRiM0o0
03-24-2016, 16:43
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
يوجد نوعين اولاها ينتمي لبنك نسيته اما الثانية ف لpayonner
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

mhamadfor
03-24-2016, 17:30
والله يا اخى كانت فى السابق تنتمى الى بنك بايونيير ولكن تم ايقاف التعامل بها حاليا
اما البطاقة الجديدة فهى تبع بنك epayment ويوجد بطاقات تبع بنوك اخرى لا اعرفها صراحة

mediapro
03-24-2016, 17:53

abdelmadjid41
03-24-2016, 18:16
السلام عليكم و رحمة الله تعالى اخي الكريم على ما اظن ان بطاقة انستافوركس او الماستر كارد تنتمي الى بنك البايونير اتمنى ان تكون افادتي صحيحة

beast4ever
03-24-2016, 18:23
تحياتي للجميع..
هناك بطاقتان لانستا فوركس الاولى تنتمي البنك البيونر و الثانية تنتمي الى بنك الايبايمنتس
تقبلوا مروري وشكري..

عاشق الفوركس
03-30-2016, 21:57
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
نتتمس بطاقىة انستا فوركس الى بنك باينوير والله اعلم مـــــــع تمنياتـــــي لك ،بالتــــوفيــــق ،والـــســـداد

ali20
03-30-2016, 22:31
مش عار بس هى بطاقة انستا بيكون فيها مزايا كثيرة جدا منهاى عى سبيل المثال سرة ى السح
اعتقد انه بكدة لن يكون فيه اى مشكلة فى السحب لما نسب من انستا على بطاقة انسا وانستا توفر تلك البطاقة لك عملائها

hamed mohamed
04-08-2016, 16:49
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات .....
القيمة التي تقدمت بها.. و.. التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام... إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير.. إن شاء الله،...................//......

lionardodicaprio940
04-08-2016, 16:50
بطاقة اينستا فوركس هي ماستر كارد ويمكنك السحب بها من اي ماكنة تحمل شعار ماستر كارد
بالتوفيق.

joker7diaa
04-08-2016, 17:01
بطاقة انستا فوركس التي تقدمها ولا اعرف اذ كانت تقدمها لحد الان
تابعة لشركة بيونير العالمية وبعد ربها مع الشركة يمكنك السحب والايداع عليها

FOREX7
04-08-2016, 20:27
بارك الله فيك علـى هذه المؤشرات القيمة وعلى هذا الطـرح الممـيز
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

فوزي
04-09-2016, 22:50
بسم اللة الرحمن الرحيم اخى الكريم انت تسال وتقول الى ماذا تنتمي بطاقة انستافوركس
اجابك اخى الكريم ان بطاقة انستا فوركس تنتمى الى شركة انستا فوركس
وهى موثوق ببها جدا وشكرا

samir011
04-09-2016, 22:51
السلام عليكم اخى الحبيب انستا فوركس قمات بعمل بطاقة ماستر كارد خاصة بها لكى تسهل على اعضاءها التداول وسحب المال بسهولة

ebn masr
04-10-2016, 16:21
بطاقة انستافوركس هى بطاقة موجودة فى شركة انستافوركس وبيتم اصدراها بناء عن طلب منك بعد دفع رسومها وبتوصلك بعد فترة ع العنوان

Hicham0202
04-10-2016, 16:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته :)

latraaa
04-10-2016, 19:47
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على اية حال اقول لك أن بطاقة الماستر كارد تصدر عن بنك بيونر و هو بنك أمريكي، مشكور أخي الكريم و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله يا اخي الكريم، بالوفيق

ShiToSawY
04-10-2016, 19:48
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الفاضي : انا في امس الحاجه لهذه الاجابه
تحياتي لك

محمد صلاح
04-10-2016, 20:30
اهلا بك اخى العزيز وبالنسبة لسؤالك

فبطاقة انستا تنتمى الى بايوينر وهى بطاقة جدية فى السحب وانا استلمتها بس بعد حوالى شهرين تقريبا من طلبها طبعا العيب فى البريد النمصرى

يحيى
04-10-2016, 21:54
بارك الله فيك علـى هذه المؤشرات القيمة وعلى هذا الطـرح الممـيز
لـك مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

latraaa
04-10-2016, 21:59
مشكور اخي الكرم على الموضوع و على الطرح و لقد تم الإجابة عن الموضوع الدي قدمته و بالتفصيل الدي يجب أن يكون و ليكن في علمك أن بطاقة إنيستا هي من إصدار بنك بيونر الأمريكي، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

doaa sary
04-12-2016, 05:28
انستا فوركس
تبع الشركة البطاقة مش بتسحب من بنوك
تقدر تسحب من اى ماكنى تى ام
انا كمان بفكر اطلبها افضل من البنوك الاكترنية
بالتوفيق للكل

yansane
04-12-2016, 16:07
بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى شركة انستافوركس تحت اسمك و يمكن لطرف واحد استعمالها بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى

neversi5
04-13-2016, 12:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

neverlit6
04-15-2016, 00:01
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

khaledbouiddouh
04-15-2016, 00:06

تنتمى إلى ماستر كارد يا غالي هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى
شركة انستافوركس

مع تحياتي

HaMaDa99
04-16-2016, 07:37
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

hossam123
04-16-2016, 07:42
اصبح فيه طرق كتير للسحب وانت ممكن هنا تسحب وتودع باي طريقه انت عاوزها اخي مش شرط مستر كارت وكده خصوصا لو بتتعامل مع مبالغ صغيره
هنا هيكون البنوك الالكترونيه افضل

forez
04-17-2016, 14:37
بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي من بنك البايونير.........................

forez
04-19-2016, 15:15

عبد الرحيم رافا
04-19-2016, 19:02
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
امسينا و امسى الملك لله لا إله إلا الله وحده لا شريك الله يسعدني ان اكون بينكم هنا في هذا المنتدى الرائع
بطاقة انستا فوركس هي من صنف ماستر كارد كريديت كارد

midouknight
04-19-2016, 19:14
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الحبيب أضن أن بطاقات شركة إنستفريكس
تنتمي إلى شركة ماستركارد العالمية كذلك يمكن الاتصال بالدعم ل مزيد من التفاصيل

latraaa
04-19-2016, 19:27
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراقي القيم و على المعلوامت التي تقدمت بها و اتمنى أن نراك تحقق الكثير من النتائج المفيدة إن شاء الله، مشكور أخي الكريم و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

احمد عبد الباسط
04-27-2016, 17:39
هى تنتمى الى البايونير ماستر كارد ويستعملها شخص واحد فقط
ولكن من عيوبها انة عند السحب عمولتها مرتفعة نوعا ما
بالتوفيق

MohamedBZDK
04-27-2016, 17:44
وعليكم السلام اخي الكريم و فيما يخص البطاقة التي تمنح من خلال شركة انستافوريكس فهي بطاقة حرة تنتمي الى شركة انسيتافوريكس يمكن سحب بها المال بشكل عادي

tarek2016
04-27-2016, 17:51

kheireddine
04-27-2016, 20:38
☺☺♣☺♦☺♣☺♣♣♦♣☺☺☺☺ ♣☺�� �☺ام ادوات المضاربة لانها تخبر☻ عن نفسية المضاربيين ويتكون جسم الشمعة من خطيين خط علوى يمثل الافتتاح والاخر خط سفلى يمثل الاغلاق ونتكلم عن شمعة شمعة ان شاء الله☼ام ادوات المضاربة لانها تخبر عن نفسية المضاربيين ويتكون جسم الشمعة من خطيين خط علوى يمثل الافتتاح والاخر خط سفلى يمثل الاغلاق ونتكلم عن شمعة شمعة ان شاء الله
ونبدا بظلال الشمعة او الذيل اعلى الخط يكون اعلى سعر☺♦_☺☺_ ☺♦وصل الية☺ الزوج☺ واسفل☺♣♣ الخط ا☻و♣♦ الذيل يكون اقل سعر♣ وصل لية الزوج وقصر الذيل☺♦ او طولة يعطى لنا معلومة مهمة وهى ان لو الذيل قصير ان اغلب☺♣ تدوال.. اليوم حواليين سعر__☻ الافتتاح والاغلاق لكن لو الذيل طويل☺♦ يشير__ الى ان المضاربة بعدت كثير☻☻ عن سعر الافتتاح والاغلاق مما يدل على زخم فى☺♦♦♦
ونبدا بظلال الشمعة او الذيل اعلى الخط يكون اعلى سعر وصل الية الزوج ☻☻واسفل الخط او الذيل يكون اقل سعر☺ وصل لية الزوج وقصر الذيل او♣__ طولة يعطى لنا معلومة مهمة وهى ان لو الذيل قصير ان اغلب تدوال اليوم حواليين سعر الافتتاح والاغلاق لكن لو الذيل طويل يشير الى ان المضاربة بعدت كثير عن سعر الافتتاح والاغلاق مما يدل على زخم فى♦♣♦♦♦♦♦

latraaa
04-27-2016, 20:56
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الطرح و أقو للك أن بطاقة إنيستا هي تابعة للبنك الأمريكي بيونر و هي قيمة وقوية ن و لكن ليكن في علمك أن السحب عليها يجب أن يبدأ من 50 دولار، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

Zezobebo3
04-28-2016, 00:00
اخي الفاضل انا على حد علمي ان بطاقة انستا فروكس تنتمي الى بنك باينوير
والله ورسوله اعلم

Zakariaa
04-28-2016, 00:08
اخي هي ماستر كارد لكن تابعة لانستافوركس
موضوع رائع و مميز
اسأل الله ان يوفقك لما يحبه ويرضاه

akram bahnsawi
05-28-2016, 11:00
الشكر الخالص لجميع اخواتنا فى هذا المنتدى على هذة المعلومات الهامة و التى تساعد بشكل اساسى المتداولين الجدد و توفر لهم الوقت و المجهود و نتمنى المزيد و لكم خالص الشكر

neverlityou
06-08-2016, 14:17
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

emad1995
06-11-2016, 15:03
السلام عليكم تحياتي للجميع..
تقبلوا مروري وشكري.......

Maroun
06-11-2016, 15:23
بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل
و انا على حد علمي ان بطاقة انستا فروكس تنتمي الى بنك باينوير

ahmed humedat
06-11-2016, 15:38
تحياتي للجميع..
تقبلوا مروري وشكري..

nasro benz
06-11-2016, 15:50
السلام اخي بطاقة انستا فوركس تنتمي الى صرافات الماستركاد حيث تستطيع ان تسحب من اي صراف يدعم الماستر كارد
وفقك الله

zee1996
06-11-2016, 15:57
توفر انستا فوركس نوعين من البطاقات البنكية، إحداهما تنتمي إلى البنك الاكتروني الشهير بايونير، و أفضل هذه البطاقة شخصيا حيث ان اقتطاعاتهت معقولة جدا، لكن للأسف الشديد الحد الأدنى للسحب من هذه البطاقة هو خمسون دولار، و هو مبلغ كبير خاصة ان جميع حساباتنا تنتمي إلى صنف الأربعة أرقام بعد الفاصلة

mohamed helmy
06-11-2016, 16:36
ربنا يجازيك خيرا حبيبى ويارب دايما فى تألق ويارب دايما مبسوط وبخير وكل عام وحضرتك بخير والاسره الكريمه بخير سيدى العزيز اشكرا جدا على هذا الموضوع الرائع الذى تحدثت عنه اليه رمضان ككريم ياحبيبى

bensalem08000
06-11-2016, 17:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركته
رمضان كريم لجميع الاخوة في الموقع
بطاقة انستافوركس تابعة ماستر كارد وهناك عدة انواع منها اختر التي تلائمك ونصبحة انا استعمل نتلر فهي مقبولة تقريبا في جيع التعاملات المالية

magdy mahmud
06-11-2016, 18:26
اخواني الكرام بطاقة انستا فوركس هي بطاقة ماستر كارد وشركة انستا فوركس توفرها بحوالي خمسة عشر دولارا
وهي رائعة جدا

xrif01
06-11-2016, 18:38
السلام عليكم اخي الكريم حقيقتا سؤالك سهل للغاية فبطاقة انستافوركس تندرج ضمن بطاقات الماستر كارد
لقد وافيت في طرحك واتمنى لك التوفيق تقبل مروري دمت بود

drissou45
06-11-2016, 18:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته , مساءكم مبروك,
يا ايخي للاسف لا يمكن ان اساعدك نتمنى من الاخوه ان يجيبك , رمضان مبارك كريم
تقبلو مروري , تحياتي لكم

nasr39
06-12-2016, 02:56

hamada alex
06-12-2016, 04:59

abdelfatahh
06-12-2016, 05:09
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بطاقه انستا فوركس اخي الكريم تابعه
لشركه انستا فوركس والتي يتم تحويل رصيدك اليها

mohcine amari
06-14-2016, 23:20
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
حي الله من لفانا وياك مساء الخير احبتي الكرام
اخي البطاقة جميلة من انستا فوركس اخي الكريم
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

Samirghatas
09-23-2016, 18:34
اخى الكريم بطاقة انستا فوركس للايداع والسحب بها من ماكينة الصراف الالى
لكن لا اعرف يمكن استخدامها فى مصر ام لا بالتوفيق اخى

aymanebiyad
09-23-2016, 19:05
آلسلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
تنتمي بطاقة انستافوركس الى الشركة العالمية ماستركارد و يمكن استعمالها من طرف شخص واحد و يمكن طلبها بتمن جد مناسب لكل الناس
تحياتي لكم
بالتوفيق لكم جميعا

basher
09-23-2016, 21:15
أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع
على ما اظن انها بطاقة ماستر كارد لا تنتمى الى جهة الى اخرى سوى الشركة نفسها
وأرجوا لك التوفيق شكرا

adamarwan
09-24-2016, 00:42
اخى البطاقة التى كانت فى الشركة هى تصدر من بنك
بيونر لكن الان على ما اعتقد تم التعاقد مع بنك اخرى
وحظ مفوق اخى الغالى

zizoo99
10-09-2016, 22:57
شكرا لك اخى الكريم على هذه المشاركة الطيبة فبطاقة انستا هى فى الاصل بطافة تابعة لبنك بايونير الالكترونى و هى بطاقة ماستر كارد دوليه يمكنك سحب الاموال من خلال اى ماكينه ماستر كارد فى اى دوله بالعالم

alasfarahmad
10-09-2016, 23:00
السلام عليكم ورحمة الله.
صديقنا الكريم في حدود المعلومات المتوفرة لدينا أن بطاقات انستافوركس لسحب الأرباح أو الايداع من خلالها كانت لفترة من الزمن من خلال بنك بيونير، لكن الأمر اختلف فيها بعد، وأخذت الشركة بالاتفاق مع مؤسسة مالية أخرى كما اتصور، وهي بطاقة مهمة للغاية توفر للمتداول إمكانية السحب والايداع من خلالها دون عناء التحويل، نتمنى لك التوفيق والنجاح بإذن الله تعالى.

Gogoadnan200
10-09-2016, 23:04
حياتي للجميع..
تقبلوا مروري وشكري..

Ayman ElSayed
10-14-2016, 18:27
السلام عليكم
البطاقة في الاصل هي ماستركارد ينتجها بنك ePayment
ولكنك اذا اعتمدت على بنك نتللر فسوف يكون افضل بنك

gracula
10-16-2016, 12:27
السلام عليكم و رحمة الله و مرحبا بك اخي معنا في هذا المنتدى الرائع مساء الخير للجميع
اخي البطاقة تنتمي الى الماستركارد شكرا لك

ahmadhamad
10-24-2016, 17:48
بطاقة انستا فوركس هي مستر كارد تتبع لشركة مستر كارد وباسم شركة انستا فوركس
وبالتوفيق لك وللجميع

nabilps5
10-24-2016, 18:27
وعلكيم السلام ورحمة الله تعلى وبركاته
تقبل موروري اخي الكريم

rais02
10-24-2016, 18:31
اخي الكريم اظن ان البطاقة تبعة لشركة انستا فوركس وهي بطاقة في الاصل ماستر كارد ةتابعة لبايونيير والله اعلم.

mhd99
10-26-2016, 19:15
بطاقة انستا فوركس لا تنتمي لاي بنك اخي لان الشركة هي من تقوم بإصدار هذه البطاقة ويمكنك استعمالها فقط في
السحب والايداع من شركة انستا فقط

Gogoadnan200
10-26-2016, 19:37
عليكم بطاقة انستا بطاقة جيدة عندي صديق يمتلكها قال لي انها سهلة الاستعمال والرسوم فيها مناسبة والسحب عن طريقها سهل ولا ياخد
وقت طويل المهم انصح انا ايضا بامتلاكها واما بخصوص سؤالك حول البطاقة فطبعا هده البطاقة تابعة لشركة انستا فو

bianco
10-26-2016, 20:08
السلام عليكم اخى انا بصراحة لا اعرف ما هو نوع بطاقة انستا فوركس ولكن يمكن لك ان تسال الشركة نفسها
ونتمنى التوفيق للجميع فى الفوركس ان شاء الله

ابوفؤاد
10-26-2016, 20:43
الى شركه بيونيرو الذى تتعامل مع البنكين منها الامريكى و منها الاوربى هذا بالنسبه للطاقه التى وضعت السؤال عليها وقت المشاركه لك و اما الان هناك شركه اخرى عغي انى لم اتمكن من معرفه تفاصيلها

salah elhabasha
10-26-2016, 21:07
بايونير ماستر كارد هي الجهو التي تنتمي لها بطاقة الانستافوركس
وهي بطاقة تعالم عالمية ولكن للاسف في مصر حدث تعطيل لهم في الأونة الأخيرة

nateche07
10-26-2016, 22:59
السلام عليكم اخي الكريم
بطاقة انستا اعتقد هي بطاقة ماستركارد عادية تنتمي لشركة بايونيير
يمكنك الاستفسار عنها من خلال الدعم لدى شركة انستا
موفق اخي الكريم

mourada
10-26-2016, 23:15
اخي الكريم اعتقد ان بطاقة ماستر كارد تابعة لشركة استا فوركس و ليست لديها تبعية لاي بنك ارضي او الكتروني و اتمنى ان تكون معلوماتي صحيحة

freetrade
10-26-2016, 23:19
اظن انه بطاقة انيستا فوركس تابعة لشركة بايونير اللي بتقدم خدمة الماستر الكارد ولها موقع شهير علي الانترنت بتعمل عليه حساب وتفعل البطاقة وتقدر تسحب بيها ارباحك من اي ماكينة صراف الي

moujahid92
10-27-2016, 01:39
اخي بظاقة الانستا فوركس معروفة هي ماستر كارد اذا قمت بعمل بحث بسيظ ستجد ان شركة انستا فوركس تدعم ماستر كارد و يمكنك ظلبها من الشركة و لا يحق لاحد غيرك استعمالها لكن انا اظن من الافضل استعمال البنوك التي تدعم بلادك و انصحك بالفيزا لانها الافضل في رأيي

ali gamal
10-27-2016, 01:44
بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل
شركة انستافوركس تحت اسمك و يمكن لطرف واحد استعمالها*
تقبلوا مروري وشكري..

ahmedmca
11-04-2016, 00:48
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل تمنتمي الى نفس الشركة وهي الانستا فوركس

كاره المراقبين
11-04-2016, 00:53
حسب معلوماتي عن هذا الموضوع بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى..

zezo3
11-11-2016, 14:48
انا كنت اعرف انها تنتمى الى بنك بايونير الامريكى
بس مش عارف ايه اللى حصل بين البنك وبين شركه انيستا فوركس
دلوقتى مش عارف الصراحه هل بطاقه انيستا فوركس لسه
شغاله ولا ايه الجديد فى الموضوع دا

mw hooda
05-18-2017, 17:54
السلام عليكم ورحمه الله تعالي وبركاته
شكرا لك اخي العزيز علي موضوعك المهم جدا في الفوركس وعلي اختيار موضيعك المهمه لكي يستفيد منها كل من له في الفوركس,تقبل مروري

drahmedmagdy
05-18-2017, 19:21
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى شركة انستافوركس تحت اسمك و يمكن لطرف واحد استعمالها وقت طويل المهم انصح انا ايضا بامتلاكها واما بخصوص سؤالك حول البطاقة فطبعا هده البطاقة تابعة لشركة انستا فوركس تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

mohmd20113
05-18-2017, 19:25
السلام عليكم اخى المحترم
البطاقة مستر كارد وهى لاتتبع لبنك ولكن لشركة انستا فوركس ولكن مستر كارد هو نظام مقبول لدى البنوك
ونصيحة منى العمولة كبيرة انشئ حساب ببايونير ومن ثم اربطه بعمليات السحب

abo.tali.wtalin
05-18-2017, 19:59
بسم الله الرحمن الرحيم
هى بطاقة كاستر كارد وتابعة لشركة انستا فوركس
والله الموفق المستعان لك وللجميع
وبرجاء تقبل مرورى على مواضيعك

zakija
07-07-2017, 07:42
السلام عيكم رحمة الله تعالى وبركاته شكرا لك اخ الكريم على هذا لموضوع الرائع الجميل بارك الله فيك وجزاك الله خيرا

m7med
07-07-2017, 18:26
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
تنتمي يا اخي الكريم الي بايونير كما قال البعض و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

فهمى لاشين
07-07-2017, 18:42
بسم الله
بالطبع بطاقة انستا فوركس تتبع الشركة ذاتها وهى بذلك تكون
مضمونة ايا كان البنك الاصلى الذى تتبعه وعلى العموم الكثيرين
يشكرون فى اهميتها وسهولتها
تحياتى

settouti
07-07-2017, 19:23
موضوع لا افهم لمذا طرحه العضو بهذا الشكل اللذي لا يساعد ارجو طرحه بتفصيل و تبسيط أكثر
و لاكن اشكر الجميع على مجهوداتهم فالنقد مفيد لرف مستوانا و خاصة ان كان نقد بناء

ahmedmahmoud2017
07-07-2017, 19:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بطاقة انستا فوركس بالطبع تنتمي لمنصة انستا فوركس بالتعاون مع ماستر كارد لكنم حاليا توقف التعامل بها موقتا

YOUNESS EL-BAKKIOUI
07-07-2017, 19:49
السلام عليكم ورحمة الله. .بطاقة إنيستا فوركس. هي بطاقة ماستر كارد المدفوعة مسبقا. من للأفضل إستخدام بطاقة xapo بتكوبن. ...........

mostafa1995
07-07-2017, 19:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ........... اخي كانت مع بايونبر واليوم هي خاصة بها لوحدها وتنتمي الى الماستر كارد تسحب منها ممكن تشري حاجة من النت عليها
شيء بس العمولة كبيرة فيها

waelmma
07-07-2017, 20:01
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انا لااعرف اجابة سؤالك لانى حاولت ان
احضر البطاقىة الى مصر ولم استطع لكن اكيد لاحد البنوك الامريكية

adamo92
07-07-2017, 20:10
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته مساءكم سعيد لجميع الأعضاء
مشكور أخي الفاضل على هذه المشاركة المتميزة و رائعة لقد استفدت من ردود الأعضاء المحترفين
تقبلوا مروري نهاركم سعيد

ahmedemara73
07-07-2017, 21:02
بسم الله الرحمن الرحيم
هى بطاقة كاستر كارد وتابعة لشركة انستا فوركس
والله الموفق المستعان لك وللجميع
وبرجاء تقبل مرورى على مواضيعك[/QUOTE]

Lord_2009
07-07-2017, 21:22
السلام عليك و رحمة الله و براكاته
على حد علمي كمبتدا فان بطاقة انستا فوركس هي بطاقة من نو ماستركارد خاصة بالشركة و هي جيدة و اعتقد انها مجانية و اذا طلبتها تصل الى بيتك بسهولة ان شاء الله

tyto88
07-07-2017, 21:24
السلام عليكم بطاقة انستافوركس هي بطاقة ماستركارد في الاصل و هي تابعة الى

Karim Atef
07-07-2017, 22:09
تنتمي الي شركه انيستا فوركس فقط لانها التي صنعتها لها ولشركتها ولتسهل
لعملائها استخدامها في السحب حتي لا يكون هناك عواقب العميل في السحب

abdelmadjid41000
07-07-2017, 22:36
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم حسب حد معرفة ان بطاقة انستا فوركس تنتمي الى بنك البايونيير ماستر كارد

omar2017
07-07-2017, 22:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بطاقة انستا فوركس كما ذكرت اسمها هي بالتاكيد متصلة ومنسوبه لموقع انستا فوركس بالطبع يجب الوعي الكامل لذلك

shr
07-07-2017, 22:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بطاقه انستا فوركس بتصدر البطاقه دي لتقنية. يعني لموسسه انستا فوركس
مش لاي بنك

asherf2011
07-07-2017, 22:53
السلام عليكم
البطاقة تتبع لشركة انستافوركس وهي اساسا لشركة ماستركارد المحدودة في امريكا مربوطة عالميا
بجميع اجهزة الصراف والدفع الالكتروني

omar2017
07-07-2017, 22:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بطاقة انستا فوركس بالطبع تواجه العديد من المشكلات داخل الفوركس يجب الوعي الكامل لانه تقريبا تم التوقف في التعامل بها

محمد حافظ 120
07-07-2017, 23:26
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي العزيز.. اما بعد... اخي اعتقد انها تابعه الشركه انستا فوركس.. وان البطاقة تابعه لبنك بايونير.. والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم

number1
07-07-2017, 23:27
تنتمي بطاقه انستا فوركس الى هذا الشيء هي سوره تنتمي الى بعض البنوك الخاصه التي تدخل فيها الشركه و علينا ان نعرف هذه جدا من خلال شركه انستا فوركس التي يتم التعامل معها من خلال انستا فوركس

skylol
07-07-2017, 23:46

اخي الغالي الصراحة لا اعرف ولكن يمكن تكون مربوطة ببنوك معينة اتمنى الخبير في الفوركس يفيديك

M0hsenalawady
07-10-2017, 14:05
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
ياعزيزي الفاضل بصراحة بطاقة شركة انستا فوركس هي من نوع الماستركارد وتابعه لشركه انستا فوركس وتستعمل في اي مكان في العالم ورسومها ١٦ دولار

zunebha
07-10-2017, 15:18
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته انا اعتقد انو بطاقة انستا تصدر من شركة انستا فوركس لا تعتمد على بنك معروف اي اننا لما نسجل تقدم لنا الشركة هذه البطاقة والله اعلم.

yousee
07-10-2017, 15:32
إن بطاقة انيستا فوركس كانت تنتمي إلى شركة بيوبنر ولكن الآن الشركة لم تعود تصدر هده البطاقة و أصلا لم نعود نحتاج لبطاقة الخاصة بالشركة لأن لدينا بنوك إلكترونية

Lord_2009
07-10-2017, 15:41
السلام عليك و رحمة الله و براكاته
نعم اخي على حد علمي كمبتدا فبطاقة سركة انستا فوركس تنتمي الى ماستر كارد و هي بطاقة جمياة و سهلة و في متناول الجميع ان شاء الله كما انها ربما مجانية و تصلك الى غاية منزلك و الله اعلم
بالتوفيق للجميع

bassoumy
07-12-2017, 18:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بصراحه انا لا اتعامل باي بطاقه ولكني اتعامل مه بنوك الكترونيهعديده ووسطاء تداول في السوق والله الموفق لكل خير

zakariacr07
07-22-2017, 15:37
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته

بطاقة أنستا فوركس تنتمي لشركة أنستا فوركس أخي الكريم و الشركة هي التي تتكفل بالتعاملات المالية

سيد2017
07-22-2017, 16:38
انا لا اعرف الجهة التى تنتمى اليها بطاقة انستا فوركس ولكن كل اللى انا اعرفه انك بتطلب بطاقة سحب ارباحك من انستا وتقوم بارسالها اليك وتستخدمها من اى صراف الى موجود حول العالم

alaa mohamed
07-24-2017, 21:01
بسم الله الرحمن الرحيم ....
تحيه طيبه وبعد ....
نورت المنتدى اخى الكريم ...
هى بطاقة ماستر كارد تابعه لشركة انستا فوركس .... اتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله ...
تقبل مرورى

عمر عبدالرحمن
08-05-2017, 21:08
مؤسسة انستافوركس تحت اسمك و يستطيع لطرف واحد استخدامها

A.mustafa
05-06-2018, 20:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
الان يوجد طرق كتير للسحب وانت ممكن تسحب وتودع باي طريقه انت عاوزها اخي مش شرط مستر كارت وكده خصوصا لو بتتعامل مع مبالغ صغيره
بيكون البنوك الالكترونيه افضل لك....

hady sayed
05-07-2018, 11:41
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الكريم بطاقة
انستا فوركس بطاقة ماستر كارد تابعة للشركة وتكون تحت اسمك ولاكن العمولة تكون عالية اتمنى التوفيق لك باذن الله تعالى

emadomda
05-07-2018, 15:43
المادة الرابعة عشر من اتفاقية صندوق النقد الدولي تسمح للبلدان بسن القوانين وفرض الرقابة على عمليات الصرف الأجنبي في بعض الحالات الخاصة.[ii] يسمح صندوق النقد الدولي بهذه الترتيبات شريطة أن تحاول البلد الانتقال منها نحو خلق ترتيبات تجارية ومالية تسهل من المدفوعات الدولية وتؤدي في نهاية المطاف إلى خلق سوق مستقر لتبادل الصرف الأجنبي. برغم ذلك فان الأبحاث التي أجراها صندوق النقد الدولي أظهرت أن الضوابط المفروطة على أسواق الصرف قد يكون لها تأثير سلبي على انسياب التجارة الخارجية

forexman11
05-12-2018, 17:00
موضوع ماذا تنتمي بطاقه انستا فوركس بطاقه انستا فوركس لا تتواجد لان لان هذه البطاقه اعتقد انها توقفت منذ فتره في شركه انستا فوركس لا يوجد بطاقات الدفع المباشر و يمكنك تحويل الارباح على اي بنك الكتروني خاص بك و البنوك الالكترونيه كثيره جدا ومنتشر

hamdymohmed2
05-12-2018, 20:20
البطاقة انستا فوركس تنتمي الي شركة انستا فوركس تكون باسمك وانت الوحيد الطرف فيها

forexman11
05-16-2018, 22:43
ترجمه بطاقه انستا فوركس بطاقه انيستا فوريكس اعتقد ان هذه البطاقه تم الغائها وهي ليست موجوده الان ولكن هناك طرق عديده وسائل صاحب عديده جدا مثلك نفسها عليه الاموال في منها البنوك الالكترونيه و البنوك الارضيه من هذه الوسائل