PDA

View Full Version : طلب بسيط شباب

Pages : [1] 2 3

iklan207
07-17-2015, 03:10
ممكن حدا من الاخوة انو يسوي للمبتدئين دورة تشمل مجال الفوريكس يعني من يوم اتسجلت لحين تكسب دخل
اتمنة انو يكون بعض المتطوعين و يساهموا في ايصال بعد المعلومات للمبتدئين و جزاكم الله خيرا

nes_trader
07-20-2015, 18:21
سوف يكون هذا رائعا و لكنه امر يحتاج بعض الوقت لذل انصحك في الوقت
الحاضر بقراءة بعض الكتب التعليمية عن نظام الهام شو التحليل في انتظار موافقة الاعضاء

عاشق الفوركس
07-22-2015, 00:13
7 الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
واللهخ اتمنة ان توفق في الطرح وان يتفقاعل الاعضاء معك ان شاء الله بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

ashawky99
07-22-2015, 00:57
نحتاج لدوره للتعلم وهي فكره جيده جدا
ولكن اذا لم تجد افعل مثلي وابحث علي يو تيوب ولا تنتظر احد
انصحك بعد التعلم ان تجرب علي حساب ديمو
وهم شي وضع استراتيجيه لخوض المعركه مع السوق

a7med sniper
07-22-2015, 01:05
عموما اخى الكريم فى المنتدى هنا وكمان فى التعامل فى هذا السوق

ممكن تعمل بحث على اليوتيوب او على جوجل وهتلاقى العديد من الدورات والله المستعان

walidfrija
07-22-2015, 01:11
يهدف مركز مجد العلا لتطوير الموارد البشرية لتعريف المشاركين بالأداء المتطور والإدارة المتميزة لتطوير مؤسساتكم وتزويد المشاركين بالمعرفة والمهارات والإتجاهات لتحسين أدائهم من الناحيتين العملية والعلمية ورفع كفاءاتهم في تحسيين الأداء الموكولة إليهم بفعالية وكفاءة.

---------- Post added at 11:09 PM ---------- Previous post was at 11:08 PM ----------

إكساب المشاركين المبتدئين في عالم البورصات ويريدون ان يتعلمو كل شئ عن علم قراءة
الرسم البيانى وتوقع التغيرات فى الاسعار فإليك تلك الدوره الكامله عن التحليل الفنى والذى تطبق قواعده على كافة انواع البورصات.

---------- Post added at 11:09 PM ---------- Previous post was at 11:09 PM ----------

ما هي نقاط الدخول
والخروج من السوق ؟

---------- Post added at 11:10 PM ---------- Previous post was at 11:09 PM ----------

- ما هي أهم المؤشرات الفنية
لتحديد مناطق التشبع البيعي والشرائي ؟

---------- Post added at 11:10 PM ---------- Previous post was at 11:10 PM ----------

- ما هي أقوي المؤشرات الفني
لتحديد مستويات الدعم والمقاومة ؟

---------- Post added at 11:11 PM ---------- Previous post was at 11:10 PM ----------

- أهم المؤشرات الفنية
لتحديد مستويات الدعم والمقاومة ؟

ahmed shehata2020
07-22-2015, 01:21
اخى الكريم فى المنتدى قسم تعليمى ممكن تدخل عليه وممكنت تعمل بحث على جوجل وانصحك بقراءة بعض الكتب التعليمية والله ولى التوفيق

عاشق الفوركس
09-06-2015, 14:54
7 الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
واللهخ اتمنة ان توفق في الطرح وان يتفقاعل الاعضاء معك ان شاء الله بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

andro2016
09-21-2015, 18:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة فى كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع
عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وان شاء الله تصبح خبير وافتح حساب ديمو الاول بالتوفيق لك

seifhd
09-25-2015, 15:29
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

ynwa1892
09-25-2015, 18:41
السلام اخي يوجد القسم التعليمي للمنتدى فيه المعلومات التي تحتاجها في الفوركس من استراتجيات واساسيات التداول
وفقك الله

roony
09-25-2015, 18:48
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
أخي يمكنك الدخول إلى القسم
التعلمي بالمنتدى و هناك ستجد شروحات ومواضيع
لكافة المستويات ,, للمبتدئين و المحترفين
بالتوفيق لك اخي

samieh
10-17-2015, 20:27
فيه دورات كتيرة جدا يا اخى فى كل مكان واولهم هنا فى المنتدى يوجد دورات للاخ دودو فيدو جميلة جدا ممكن تطلع عليها
ولو عايز استزادة ممكن تدخل على اليوتيوب

asxqwzdc2
10-18-2015, 18:51
يجعل من المهم إنفاق الوقت في عملية استراتجيات التداول في أسواق فوركس، و تعلم من أين تبدأ في عملية التداول في فوركس، هو ان من بين العديد من المتداولين الذين يسعون من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون يقومون بتخصيص الوقت و الجهد الكافيين و اللازمين لتعلم طرق تطوير خطط تداول مناسبة. و لهذا فإن عملية تعلم استراتيجية تداول مناسبة في أسواق

---------- Post added at 04:51 PM ---------- Previous post was at 04:49 PM ----------

المكشوف: في هذه الحالة يوفر سماسرة فوركس القدرة للمتداولين على التداول بقيمة اكبر من قيمة حساباتهم. و بينما تعد هذه الاسترالوقت و الجهد الكافيين و اللازمين لتعلم طرق تطوير خطط تداول مناسبة. و لهذا فإن اتيجية نوعاً من المغامرة، فإنها تحتوي على درجة أعلى من المخاطرة. و لهذا يجب أن تتوفر لدى المتداولين تفهماً واضحاً للوقت المناسب للدخول و الخروج من نمط معين،

sharshabil
10-18-2015, 19:00
ممكن امك تبحث عن دورات في مواقع اخرى لان هنا تحس الامنتدى مهجور
من الخبراء التلغلبية مبتدءبن او يدخلون بغرض البونص ليس الا . تحياتي. .

ayoub321
10-19-2015, 09:54
بسم الله الرحمن الرحيم
مرحباً اصدقائي في منتدى فوركس مصر أخي الكريم يجيد في قسم التعليمي دورات تعليمية في هذا المجيل أخي الكريم تستطيع أن تستفيد من كثيراً أنصحك بزيارتها
تقبل مروري لشخصك الكريم أخي و اتمنى لنا ولكم النجاح والتوفيق

sohayla
10-19-2015, 12:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
والله العضيم يا اخي انا مجرد مبتدا هاوي لازلت اجمع في البونص يا اخي و اتمنى التوفيق للجميع

sharshabil
10-19-2015, 14:43
بالنسيبة للممتتدى هناط قسم اداري للمساعدة فيه موضصوعات مصورة
توضح كيفية التسجيل في انستا و التعامل مع الممنتى حتى تربط الحساب و تتوصل بالبونص

aboubakr el ayach
10-19-2015, 14:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب ما يمكنني قوله لك هو ان تقوم بزيارة القسم التعليمي في المنتدى وخاصة ما يتعلق بفيديوهات الاستراتيجيات والمؤشرات وستعرف الكثير عن الفوركس تحياتي وتقبل مروري

malak558
10-19-2015, 15:50
فى دورات كتير بالشكل دا موجوده فى اليوتيوب هتلاقيها لاكتر من حد
وفى هنا فى الجروب فى قسم التعليم دوره خاصه فعلا بالجروب برده تقدر تستفيد منها

asxqwzdc2
10-21-2015, 15:02
هدف فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل صفقة ربح ، على أية حال

---------- Post added at 01:02 PM ---------- Previous post was at 01:00 PM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب تى ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من بعض مخاوفك. إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

med1985
10-24-2015, 23:30
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل

dhmo
10-25-2015, 02:26
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل

ومهم نتعلم ونفهم لان اهم حاجه هنا اخي انك تستفيد عمليا من المعلومات الي بتحصل عليها هنا علشان تقدر بعد كده تعمل بطريقه منظمه وبخبره جيده في المجال ده
وتكون قواعد المعلومات عندك كامله

marem20007
10-25-2015, 03:51
فكرة رائع يعني حضرتك محتاج شخص من الناس تلي سطعت في مجال الفوركس انها تعمل قصتها وكيف حققت النجاح وعدد مرات الفشل لكي تكون خبرة

Hassan DAOUDI
10-25-2015, 04:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
اكيد توجد لبعض الأخوة المحترفون بعض القنوات عل اليوتيوب فيها فيديوهات للمبتدئين من البداية حتى الاحتراف

abelba
10-25-2015, 04:13
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هناك اخى العزيز شروح فيديو كثيره فى اليوتيوب
وفى هذا المنتدى يوجد فيديوهات تعليم فى قسم التعليم
وبالتوفيق

dhmo
10-25-2015, 16:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
اكيد توجد لبعض الأخوة المحترفون بعض القنوات عل اليوتيوب فيها فيديوهات للمبتدئين من البداية حتى الاحتراف

والفيديوهات مهمه للتعلم فعلا واكيد الي اتعلم وفهم المجال ده اخي له طرق عمله الخاصه به الي كونها من التعلم وده طبيعي جدا طبعا علشان التعلم هنا اساس وفهم كامل ومن
خلاله المتاجر بيجد الطريقه الي تناسبه في العمل

mody555
10-25-2015, 16:17
هيكن أشي يعمد الى تعديل رسوم الشموع اليابانية التقليدية من خلال احتساب متوسّط سعري الفتح والإغلاق. يولّد ذلك شمعة جديدة على الرسم البياني يسهل على الكثيرين قراءتها.

sharshabil
10-27-2015, 14:19
_ناك فعلا دورات تعليمية تجدها في القسم التعليمي
بالاحرى تجد الفيدويها تبهعها لانها دورات انتهت و لكن=ن و ممكن انك تطلع على توقيعي و تسنفيد ايضا ,

one god
11-02-2015, 20:14
انا من الناس المبتداة يا اخي الي ينتطرون فعلا اي دورة تعليمية ويا سلام لو بالفيديو
بالتالي ممكن العديد من الاعضاء الجدد يستفيدوا من الدورة لو عملت بالفيديوهات

asxqwzdcefv1
11-13-2015, 13:28
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلك من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا نفسى واجهت

alaa1
11-13-2015, 13:54
هلا
القراءة والاطلاع بشكل عام تكسب الخبرة المطلوبة فى التداول بالعملات الاجنبية الفوركس لتحقيق الارباح

fethibarca46
11-13-2015, 14:11
يهدف مركز مجد العلا لتطوير الموارد البشرية لتعريف المشاركين بالأداء المتطور والإدارة المتميزة لتطوير مؤسساتكم وتزويد المشاركين

dhmo
11-13-2015, 14:20
هلا
القراءة والاطلاع بشكل عام تكسب الخبرة المطلوبة فى التداول بالعملات الاجنبية الفوركس لتحقيق الارباح

وهنا طبعا اهم حاجه هنا اخي انك تستفيد عمليا من المعلومات الي بتحصل عليها هنا علشان تقدر بعد كده تعمل بطريقه منظمه وبخبره جيده في المجال ده
وتكون قواعد المعلومات عندك كامله

snnaky
11-22-2015, 21:58
اقتراحك موجود اخى الكريم هو بس المشكلة ان كل واحد مبتدا بيعتقد ان المنتدى متفصل على كيفة هو
انت حضرتك لو اهتميت واجتهدت فى انك تاخد الموضوعات الموجودة على المنتدى بالأهمية وتدخل الاقسام التى بها موضوعات زى كدة كنت حتعرف كل حاجة انما المشكلة بجد ان كل واحد جاى عايز يسأل وياخد اجابة بدون ما يدخل المنتدى وعشان كدة المعلومات مش حتيجى لوحدها لازم انت تسعى لمعرفتها

asx
11-25-2015, 13:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

asx
11-29-2015, 16:49
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

mechanical
12-03-2015, 22:40
السلام عليكم ... المنتدي من الممكن ان تتعلم منة ولان التعامل مع المنتدي هو الاساس في التعليم
من الممكن ان تعتمد علي الكتير من الموضوعات اللي فية في التعليم
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

onelove
12-03-2015, 23:00
للهخ اتمنة ان توفق في الطرح وان يتفقاعل الاعضاء معك ان شاء الله بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرا

abdallah201227
01-29-2016, 00:51
السلام عليكم ورحمة الله تعالي وبركاته أخى الكريم الشروحات كثير جدا وفي كل مكان لكن تعلم وطبق جيدا وبالتوفيق..

عامر البرماوي
01-29-2016, 00:52
ممكن حدا من الاخوة انو يسوي للمبتدئين دورة تشمل مجال الفوريكس يعني من يوم اتسجلت لحين تكسب دخل
اتمنة انو يكون بعض المتطوعين و يساهموا في ايصال بعد المعلومات للمبتدئين و جزاكم الله خيرا
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

ahmedmomenali
01-29-2016, 05:40
هي فكرة كويسة بس صعب انك تشمل مجال الفوركس كله لانه مجال واسع وفي الكثير
من الاشياء لذلك من الافضل انك تحمل كتاب تعليم للمبتدئين وبعد كده تبتدي في الفيديوهات التعليمية

latraaa
01-29-2016, 13:18
مشكور أخي الكرييم على لاموضوع و على الطرح و على الفكرة، و لكن يا اخي الكريم أنا شخصيا قد صادفت ما تقول من قبل، و قمت بالعمل على التعلم منها، و أنصحك بالعمل على البحث في المنتدى و فقط، ستجد كل ما تريد إن إن شاء الله

jallou
02-06-2016, 23:40
يتداول مؤشر الدولار بحلول الساعة 12:10بتوقيت جرينتش حول مستوي 98.88 نقطة من مستوي الافتتاح 99.02 نقطة وسجل أعلى مستوي 99.15 نقطة وأدنى مستوي 98.81 نقطة.

انخفض المؤشر بالأمس بنسبة 0.1 بالمئة ،فى ثالث خسارة يومية على التوالي ،بفعل عزوف المستثمرين عن شراء العملة الأمريكية بفعل تضاؤل فرص رفع أسعار الفائدة الأمريكية.

ibrahem91
02-06-2016, 23:59
ممكن ذلك ولكن في نفس الوقت يوجد الكثير من الدورات الميزة التي يمكن الاعتماد عليها
في الدخول ولكن عليكا نتاخذ وقتك في التعلم وان تقوم بتطبيق ما تتعلمه في السوق علي المنصه

soad labib sadek
02-07-2016, 00:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الفاضل في اعتقادي الشخصي ان القسم التعليمي بالمنتدي به العديد من المواضيع التعليمية الممتازة و التي ربما تعود عليك بالنفع و اتمني من احد الخبراء ان يقوم بموضوع تعليمي من الالف الي الياء للمبتدئئين باذن الله

تحياتي

nadin
02-07-2016, 00:18

السلام عليكم
هو المشكله اخى الكريم ان مجال الفوركس واسع جدا ف التعلم لا ينتهى يعنى حتى لو عضو تطوع بذلك
صعب لانو مجالو كبير جدا تتعلم عن طريق اليوتيوب جوجل القسم التعليمى هنا يعنى اكتر من وسيله
تقبل مرورى

tarekgamal
02-07-2016, 02:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يوجد كورسات كثيره جدا على مواقع الانترنت واليوتيوب يمكنك الاطلاع عليها اخى الفاضل ويوجد ايضا كتب تعلمك من البدايه الى الاحتراف يمكنك شرائها والاطلاع عليها حتى تصير خبير
مع انى اوافقك تماما على رايك ولكن هذا يحتاج الى وقت وتفرغ من العضو حتى يستطيع اصال المعلومه
تقبل مرورى

justsmile
02-07-2016, 02:12
اخي بالقسم العليمي الكثير من المواضيع الرائعة التي تخص المبتدئين انصحك بـت الرجوع لها اخي و التعلم منها فهي حقا افادتني جدا .

ahmed humedat
02-07-2016, 02:14

deeraa
02-07-2016, 02:26
الســـلام عليكم ورحمـــــة الله وبركاتـــــــــه
قرات من عدة ايام فى احدى الموضوعات فى المنتدى ان المنتدى سوف يخصص جزء من المنتدى لشرح وتعليم المبتدئين من وضوعات وفديوهات ولكن لسة لم يتم ويجب عليك ان شاهد الفديوهات وقراءة الكتب الموجودة فى المنتدى

nuclear2010
02-08-2016, 00:03
السلام عليكم جميعا
الفيديوهات مهمه للتعلم فعلا واكيد الي اتعلم وفهم المجال ده اخي له طرق عمله الخاصه به الي كونها من التعلم وده طبيعي جدا طبعا علشان التعلم هنا اساس وفهم كامل ومن
خلاله المتاجر بيجد الطريقه الي تناسبه في العمل
تقبل تحياتى

forez
02-19-2016, 15:28
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــم ...................
هناك كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وان شاء الله تصبح خبير وافتح حساب ديمو الاول ......

otmani
02-22-2016, 00:46
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
الانترنت اليوم سمحت للفوركس ان تكون في متناول كل من يريد المعلومة
عليك التوجه لليوتيوب والبحث عن المحاضرات

Batto777
02-22-2016, 00:49
السلام عليكم ورخمة اللة وبركاتة اخي الفاضل واللة موضوع جميل وياريت الشباب زوي الخبرة الكبيرة في مجال الفوركس يعملوا كدة لان فية استفادة للجميع باذن اللة

big.pharaoh
02-22-2016, 22:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته....اليوتيوب مخلاش يا صديقي وفيه دورات تدريبيه كتير جدا هتفيدك جدا

اكرم التميمي
03-05-2016, 13:20
فعلا اخي الكريم اقتراح جميل ومثمر ولكن للاسف الشديد معظم الدورات والتوصيات تعطى مقابل اجور ماليه انشاء الله هنالك متداولين في هذا المنتدى يعطون هذه الدروس والدورات بشكل مجاني
تقبل مروري

ملاك الروح
03-06-2016, 01:29
اخي الكريم تابع هذا الفيديو وسف تستفيد ان شاء الله - انقر هنا (https://www.youtube.com/watch?v=J9v9eb5CzYY) للمتابعة

https://www.youtube.com/watch?v=J9v9eb5CzYY
اتمنى لك التوفيق
تقبل مروري

akram mohamed obaid
03-11-2016, 19:00
اخي الكريم هنالك الكثير من الدورات المجانيه التي تقوم بها شركات الوساطه بين فتره واخرى يمكنك ان تسجل بها بشكل مجاني ومتابعه الدوره وبشكل مباشر وان تستمع الى تحليل الخبراء في هذا المجال

Bassem Hassani
03-11-2016, 19:05
المفروض فعلا يكون فى تطوع كبيرة فى مجال الفوركس وخاصة ان المجال جديد على الوطن العربى ودا الى بدا فيه بعض المنتديات فى الوطن العربى فى انها تقدر دورات تعلمية مجانية او حتى مدوفعه وان شاء الله نشوف تقدم فى مجال تدريس الفوركس فى الوطن العربى بشكل عام

latraaa
03-11-2016, 19:49
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و أتمنى ان نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إن شاء الله، مشكور أخي الكريم و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله، نراك في مواضيع أخرى إن شاء الله

yahiahd
03-11-2016, 21:45

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

zezo.
03-11-2016, 22:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
فى كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع
عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وان شاء الله تصبح خبير وافتح حساب ديمو الاول بالتوفيق لك

salimkala
03-13-2016, 17:41
الحاضر بقراءة بعض الكتب التعليمية عن نظام الهام شو التحليل في انتظار موافقة الاعضاء

karinho1991
03-18-2016, 20:36
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
أخي يمكنك الدخول إلى القسم
التعلمي بالمنتدى و هناك ستجد شروحات ومواضيع
لكافة المستويات ,, للمبتدئين و المحترفين
بالتوفيق لك اخي

joker7diaa
03-18-2016, 20:42
هناك الكثير من الضوريات في الوقت الحالى وجميع طرق التحليل التي كانت مجهولة لدينا ولم يكن لديها اي شرح او كتاب باللغة العربية
اليوم تجد لها اكثر من شرح واكثر من دورة لانه الاهتمام زاد بالمجال

abderrahmenanis
03-21-2016, 13:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة فى كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع

aissahd
03-21-2016, 14:47

HOSSAMABOUELSOUD2
03-21-2016, 14:51
على ما اعتقد ان لو حد بيسأل بيلاقى كتير بيجاوب وتوجد بعض الكتب و الفيديوهات للتعلم الجيد و يجب ان نسعى عشان نلاقى
ارجو ان اكون افدتك

newlookmostafa
03-24-2016, 09:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
هى فكرة جيدة ان يقوم بها احد خبراء المجال وعمل ورشة عمل لطرق التداول
تقبل مروروورروى
تحياااااااتى

forez
03-24-2016, 12:22
هناك كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وان شاء الله تصبح خبير وافتح حساب ديمو الاول ......

ahmed070
03-24-2016, 12:30
يمكنك اخي زياره القسم التعليمي في المنتدي و سوف تجد العديد من الموضوعات التي تهتم بالمبتدئين و التي تضعك علي الطريق الصحيح ...و يمكنك الاعتماد علي الفديوهات فهي وسيله اسرع للتعلم

aissahd
03-24-2016, 12:49

The_Gahbaz
03-24-2016, 13:13
بالفعل يا غالي فيه ناس عامله كده بس مش تبع المنتدي
دول بشرحوا ازاي تتدخل الفوركس من البدايه للحتراف ان شاء الله
وهتلاقي الكورسات والدورات بتاعتهم موجوده علي اليوتيوب ممكن تدور عليها

aminetns
03-24-2016, 13:47
اخي الكريم ممكن تتصل بالدعم او الاشراف او البحث في القسم التعليمي بالتوفيق ان شاء الله شكرا لك اخي الكريم على الموضوع والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

antr
03-24-2016, 13:53
فكره طيبه وانا مستعد ان اعطى المعلومات الى عندى بس المشكلة فى الوقت هو الازمة الحقيقية فى الوقت حتى نستطيع ان نشرح نحتاج ان يكون وقت فرغنا واحد

latraaa
03-24-2016, 13:55
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و أقول لك لقد تم تقديم العديد من المواضيع القيمة للإخوة المبتدئيين من قبل و بالتفصيل و ايضا بالفيديو كل ما عليهم هو العمل على البحث عنها فقط في المواضيع المثبتة

aym
03-24-2016, 14:02
هى فكرة جيدة اخى ويمكن ان يقوم بها احد الاعضاء من اصحاب الخبرات الكبيرة فى هذا المجال
ونتمنى تحقيقها ونشكرك على هذة الفكرة

soltan
03-24-2016, 14:12

mhmd.hmdy
03-24-2016, 14:18
المنتدى ملىء دروس تفيد الكل من المبتددئين الى عاوز يبحث عن حاجه
هيلاقى انما الناس عاوزه ترتاح وتاخد كورس منظم وشامل
وده مش هتلاقيه مجانى

abdelmadjid41
03-24-2016, 14:21
السلام عليكم و رحمة الله اخي الكريم انه لامر جيد لكنه يتطلب الكثير من الوقت لذا انصحك في الوقت الراهن بمشاهدة الفيديوهات او قراءة الكتب

hussain ali nasser
03-24-2016, 14:22
ابحث في اليوتيوب والغوغل ونزل كتب تعليم وفيديوات

ahmadinho100
03-24-2016, 14:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته توجد ي المنتدى يا اخي كل الشرحات من التسجيك و كيف وتربط الحساب و ايضا كيف تبرم صقات و التحليل

basma.seif
03-24-2016, 15:27
مرحبا
هى فكرة جيدة و لكنها متكررة كثيراً على معظم المواقع و المنتديات التى تدعم الفوركس و بالاخص في المنتدى العظيم ال احنا فيه ادخل على قسم التعلم و ابحث و هاتلاقى كل ما تحتاجه من كتب و فيديوهات و شروحات و تجارب و شرح المؤشرات و شرح الاستراتيجيات

soltan
03-24-2016, 17:04

kymslye
03-30-2016, 20:20
أخي بالنسبة لدورات دي هوا المنتدى مملوء بها عن آخره الحمدلله في كتير من دورات التعلمية اهي فقط يجب دهاب لقسم المبتدئين من أجل بدء التعليم
وفي ناس تدخل من الفوركس اكتر من 600 دولار يوميا

helmi nsir
03-31-2016, 09:18
اهم حاجه هنا اخي انك تستفيد عمليا من المعلومات الي بتحصل عليها

forez
03-31-2016, 10:27

hamed mohamed
04-08-2016, 00:00
مشكور اخي الكريم على الموضوع...... و... على الطرح
و على الراي و على المعلومات ..........
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام....... إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله......، ..........بالتوفيق لك

csebai12
04-08-2016, 00:43
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
هناك العديد من الدورات منتشرة في المنتدى اعمها لاحد الاخوان في المنتدى صاحب القنات **aribia

احمد عبد الباسط
04-09-2016, 10:13
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
هو امر ممتاز ولكنة يحتاج وقت وجهد كثي اخى الكريم يمكنك الدخول على اليوتيوب ممكن تلاقى مثل هذة الفيديوهات

doaa sary
04-09-2016, 19:14
اخى الكريم اهلا بيك ف منتدانا فوركس العرب
انت عايز تتعلم
اتعلم عن طريق الكتب والفيديوهات
مش محتاج ندوات ولا الجو دة مواقع الفوركس والفيديوهات مالية النت
بالتوفيق ليك وللجمييع

harimeche
04-09-2016, 19:27
الســـــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

أتمنى ان تدخل إلى القسم التعليمي فستجد الكثير من الدروس

للمبتدئين وغن شاء الله تستفيد منهــــا

مع التحية وبالتوفيق

ابوفؤاد
04-09-2016, 20:00
السوق ده مبنى اساسا على عدم المشاعر فكيف سيقوم احدا ما بتعيمك بالمجان كمان و بعدين لو حضرتك ربنا كرمك كده و نجحت
مش هتفكر تخش المنتدى اصلا و لا تبص عليه الا اذل كنت راجل اصيل و حافظ للجميل و هناك الكثير من تلك النوعيه بالاقسام الاخرى
استاذه اجلاء و لديهم اطروحات جيده

mmf1978
04-09-2016, 20:12
هو اكيد طبعا ياريت بس هو موجود علي النت كتيرجدا
بس المهم تكون مستعد للتعليم الجيد والمهم ايضا تكون مشترك في قوركس علشان تجرب وممكن تفتح حساب تجريبي في شركة الفوركس لتجرب فيه قبل ماتفتح حساب حقيقي

latraaa
04-09-2016, 20:25
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الطرح و اقول لك أنه من الأفضل العمل على التعلم أكثر و أكثر لأن التعلم هو ااساس كل شيء أخي الكريم، كما أتمنى أن نراك تحقق الكثير إن شاء الله من النتائج الطيبة، بالتوفيق

mohamedforex4
04-10-2016, 11:31
فيه دورات كتيرة جدا يا اخى فى كل مكان واولهم هنا فى المنتدى يوجد دورات للاخ دودو فيدو جميلة جدا ممكن تطلع عليها
ولو عايز استزادة ممكن تدخل على اليوتيوب وشكرا للمتابعه :)

neversi5
04-12-2016, 13:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

---------- Post added 04-12-2016 at 10:56 AM ---------- Previous post was 04-11-2016 at 11:21 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

ahmadfool
04-12-2016, 13:57
اهلا بيك ف منتدانا فوركس العرب
انت عايز تتعلم
اتعلم عن طريق الكتب والفيديوهات
مش محتاج ندوات ولا الجو دة مواقع الفوركس والفيديوهات مالية النت
بالتوفيق ليك وللجمييع

sob81
04-12-2016, 14:12
بالنسبة لكل مبتدداء يوجد فىالقسم التعليمي بالمنتدى الكثير من الدورات التى تعلم الفوركس ويجب على المبتداء السعي
وراء التعلم اولا ومعرفة كيفية يعمل فى الفوركس

latraaa
04-12-2016, 14:26
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الكثير من النتائج المبهرة و القيمة إن شاء الله، مشكور أخي الكيرم و بالتوفيق لك و للجميع إن اش ءالله

ebn masr
04-16-2016, 22:41
اكيد هناك دورات تدريبية كثيرة بتقدم من الاعضاء المتواجدين فى المنتدى وانت ماعليك انك تبحث وتتعلم وتعرف منك المطلوب

faresn95
04-17-2016, 00:45
مساء النور اخواني اعضاء منتدى فوركس العرب
يا اخي الكريم الدورات التعليمية في موقع اليوتوب كثيرة و يمكن ان تتعلم منه الكثير و الكثير

ghost.mastar
05-15-2016, 23:13
علشان تكون محترف فوركس لازم تكتسب خبره من التجربه وليس الدروس والشروحات يعنى كل ما جربت وحاولت بنفسك فى التداول على اى حساب تجريبى هتتعلم كل يوم حاجه شكل وكل يوم معلومه جديده

kimolene
05-23-2016, 03:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة فى كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع...........

akram bahnsawi
05-23-2016, 20:12
شكرا اخى العزيز لهذة المعلومات المهمة لكل المتداولين الجدد و نتمنى المزيد من هذة المعلومات المفيدة و الشكر على هذا الاهتمام

Mohammad shafik
05-23-2016, 20:13
اخي اليوتيوب وقنوات التلغرام مليئة بالدروس والخطط والاستراتيجيات ولكن عليك ان تبحث على مرادك بدقة وتائني مساهمه جميله منك

kadi hala
05-23-2016, 21:21
اذا اردت التعلم توجه الى المنتدى التعليمي للفوركس و سوف تجد كل التفاصيل و الشروحات اللازمة لفهم مجال الفوركس جيدا يا اخي

Mohammad shafik
05-23-2016, 21:25
صديقي الدنيا لاتخلو من فاعلين الخير وسوابهم عند الله بااذن الله افتح اخي اليوتيوب فهو يحتوي على الكثير من الدروس التعليمية

bakup28
05-23-2016, 22:30
نحتاج لدوره للتعلم
وهي فكره جيده جدا
ولكن اذا لم تجد افعل مثلي
وابحث علي يو تيوب ولا تنتظر احد

abdomj
05-24-2016, 01:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى انصحك بان تذهب الى اليوتيوب وتبحث عن دورات الفوركس للمبتدئين وهتلاقى كورسات وشرح شامل او اكتب فى اليوتيوب فوركس فوركس وسيظهر لك نتائج

best39
05-24-2016, 15:24
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
فى دورات كتير بالشكل دا موجوده فى اليوتيوب هتلاقيها لاكتر من حد وفى هنا فى الجروب فى قسم التعليم دوره خاصه فعلا بالجروب برده تقدر تستفيد منها

kamelamin
05-24-2016, 16:05
مرحبا نحتاج لدوره للتعلم وهي فكره جيده جدا
انصحك بعد التعلم ان تجرب علي حساب ديمو ..وبالتوفيق للجميع

devloppman
05-24-2016, 16:06
القسم مخصص للمواضيع التعليمية فقط وليس مواضيع الإستفسارات

توجه إلى قسم الإستفسارات وضع استفساراتك فيه لكي تجد ردود مفيدة

تقبل مروري، بالتوفيق

emma91
05-24-2016, 16:59
اذهب الى القسم التعليمي اخي هناك كل شيء
بالتوفيق لجميع الاعضاء الاعزاء
ومزيدا من المشاركات والمواضيع المفيدة التي نستفيد منها
تقبل مروري

messaoud43
05-27-2016, 17:49
الســـــــــــــلام علـــــيــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بـــركــاته
شكرا جزيلا أخي في الله أنار الله دربك على المعلومات القيمة
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكــــــور

mohamed ahmed mohamed 1
05-29-2016, 13:56
لو فرضنا أنك اشتريت 1 لوت جنية استرليني على فرض أن سعر الجنية سيرتفع بعد فترة , ولو فرضنا أن سعر
الجنية ارتفع 20 نقطة سترى أن رصيدك الفعلى قد زاد 200 $ فوق رصيدك قبل الدخول في الصفقة أي لو قمت بإغلاق
$ الصفقة في هذه اللحظة سيكون رصيدك 2200

himaya
05-29-2016, 13:59
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

جمال صادق
05-29-2016, 15:19
اعتقد ان العمل فى الكثير من الاوقات لابد من ان يتم على اسساا من تعلم الكثير من الاستراتيجيات الناجحة و التى من الممكن ان تكون مفهومة على قدر كبير من تعلم التداول بحرفية

abdomj
05-29-2016, 15:48
اخى الكريم بالطبع يوجد دورات تشمل الفوركس للمبتدئين فقط ويتم شرحها بكل سهوله ويسر حت يتسطيع كل مبتدىء فهم الفوركس ببساطه ولاكن اكثر الفديوها يشرحون الفوركس بتعقيدات كبيرة

housseyn cherachir
05-29-2016, 16:14
السلام عليكم جميعا
مشكور على ذكر أهم المؤشرات
التي نستفيد منها في عالم الفوركس وهو شيء جيد ننتظر الجديد في قادم الأيام
شكرا جزيلا على طرح الموضوع بارك فيك الله فيك
تقبل مرورى.........

أم مهيرة
06-01-2016, 00:33
اخي العزيز من فضلك توجه الى القسم التعليمي ستجد به دورات تعليمية مثبته بالموضوعات الاولى
انا نفسي استفددت منها جدا
واكيد انت هتستفيد منها

بالتوفيق

alasfarahmad
06-01-2016, 00:37
طلبك صديقنا العزيز معقول للغاية، ولكني أجد أن المواقع الالكترونية ذات الصلة بعالم التداول تقدم مجموعة كبيرة من المعلومات والوئائق التي يمكن الاستفادة منها واستخدامها في عمليات التعلم، فزيارة القسم التعليمي في شركة انستا مثلا يوفر للأعضاء مجموعة كيبرة من الوثائق والمنشورات وحتى الكتب برامج الفيديو التي تساعد المتداولين الجدد على فهم آليات التداول وحيثياته، مشكور على طلبك ونتمنى لك التوفيق.

raedreda
06-01-2016, 00:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. شكرا اخى الكريم على هذا الطرح الشيق والاكثر من رائع والمفيد لكل اعضاء منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

hs123
06-01-2016, 00:52
هلا
فكرة الدورات فكرة جيدة جدا .. وقد نستفيد جميعال منها كثير وايضا مفيد للمبتدئين .. مع مزيد التقدم لك وللمنتدى

شكرا

Samirghatas
09-21-2016, 19:03
اخى الكريم المنتدى ملئ بالدورات وشرح الفوركس ولكن عن نفسى مشفتش فيديو قصة
نجاح شخص من البداية الى الاحتراف والخبرة اتمنى ذلك بالتوفيق

mahmoud999
09-22-2016, 16:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركته اخي العزيز
هناك الكثير من الدورات التعليمية الموجود داخل القسم التعليمي ولاكن ليست مجمعة كا اسطوانه واحده يمكنك انتا تجميعها وشكرا وتقبل مروري

رومانى
09-22-2016, 17:21
لو اردت الحصول على دورات فى الفوركس فعليك التعلم من منتدى فوركس مصر
ففيه الكثير من الفيديوهات والدورات والمعلومات التى تغنيك عن اى شئ اخر

forexaly5
09-22-2016, 17:24
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز
قب بالدخول إلى قسم المبتدأ سوف تجد كل ماتحتاج من وسائل و دروس للدع و التعرف بدشكل كبير و أدق على عالم الفوركس

بروفسير العرب
09-22-2016, 17:41
يوجد دورات تعليميه هنا فى المنتدى كثيرة ممكن تبحث عنها فى مربح البحث
من الاعلى واتبدا فى تعلم وقراء تلك الدورات جيدة وتنفزها على حساب تجريبى

mohamed apoelsood
09-22-2016, 17:58
فكرة جميلة جدا اخى يريت كل عضو يساهم حتى ان اى مبتدى ليس عندة خبرة يعرف
ويتعلم كل شى ليصبح ماهر

adamarwan
09-22-2016, 23:13
فى المنتدى اخى الغلى العديد من الرشوحات
التى ممكن ان تتردب عليها وان تستفيد منها فى هدا المحال
وحظ موفق اخى الغالى

ahmadhamad
10-09-2016, 16:21
نعم اخي الكريم هاذا سوف يساعد الكثير والكثير من المبادئين واتمنى ان يكون هاذا بالمنتدى لكي تعم الفائدة
وبالتوفيق لك وللجميع

nasro benz
10-09-2016, 16:57
السلام اخي
انصح الاخوة ان يتعلمو التحليل الكلاسيكي فهو من اساسيات المحلل وهو لا يحتاج الى مؤشرات او اشكال فهو سهل الاستعمال
وفقك الله

tiktik2020
10-09-2016, 17:05
يمكنك اخي الكريم التوجه الي القسم التعليمي مباشرة مع فتح حساب تجريبي لتتدرب علية قبل ان تبدأ في التداول علي حساب حقيقي

bakup28
10-09-2016, 17:47
عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وان شاء الله تصبح
خبير وافتح حساب ديمو الاول

michael1
10-20-2016, 02:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل واهل ابك فى المنتدى
الذى سوف تتعلم فيه الكثير من المعلومات والخبرة التى توهلك فى التداول فى الفوركس

bakup28
10-20-2016, 03:02
فى كورسات كتير على الانترنت ممكن تطلع
عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وافتح
حساب ديمو الاول بالتوفيق لك

mourada
10-20-2016, 10:37
اخي الفاضل لما تبحث عن الدورة و المنتدى كله دورات هنا في المنتدى كل ما يتعلق بالفوركس انت في بحر من المعلومات عن الفوركس فقط اقرا و بالتوفيق

creatorman1978
10-20-2016, 11:08
اخى يوجد قسم تعليمى بالمنتدى وممكن تستفيد بيه ولو عايز دورة كاملة ستجد الكثير من الكتب والفييديوهات المنتشرة على الانترنت وعلى اليوتيوب ... بالتوفيق ان شاء الله

zakariaguemi
10-22-2016, 23:51
يوجد الكتير من الادورة والكتير من الفيديوهات الإحترافية تعلمك كل شيء في الفوركس إبتداء من خصائص المتطرد

إلى تعلم كيف تتعامل مع الاستراتجيات فقط أدخل إلى القسم التعليمي بالمنتدى وستجد كل شيء إنشاء الله

mhd99
10-23-2016, 02:38
تستطيع ان تتعلم الفوركس من خلال القسم التعليمي في المنتدى اخي اذ يوجد به عديد المواضيع التعليمية التي تشرح
الفوركس للمبتدئين وتعلمهم كيف يتداولون فيه

mariamrz
11-20-2016, 08:47
اخى الكريم نصيحه منى لا تنتظر المساعده من احد عليك بالبحث على الفديوهات على اليوتيوب وعلم نفسك بنفسك
وايضا لان المعلومات الجاهزه لا تثبت فى عقلك عليك بالتعب والبحث الكثير حتى تكون ملم اكثر بمجال الفوركس
وتكون ملم بكل المواضيع وكل المخاطر التى من الممكن ان تواجها
بالتوفيق للجميع

kymslye
11-20-2016, 16:10
اخي ادخل للقسم التعليمي هناك الكتير من الدورات للميتدئين وبعدة لغات هناك دورات باللغة الانجلزيو و دورات باللغة العربية و امور اخر متل شروحات بالفديو كل هدا واكتر تعلمت من خلاله بفضل المنتدى علينا

Omar Morad
11-20-2016, 18:21
انت مش محتاج حد يتطوع و يعمل دورة
فاي مبتدئ بيريد التعلم عليه ان يذهب الى الجزأ التعليمي بالمنتدى
و يبدأ في تعلم الاستراتيجيات المختلفة
ووسائل التحليل المتعددة
ثم يبدأ على حساب تجريبي
و من ثم ينتقل الى الحساب الحقيقي ويبدأ في العمل لحسابه
مش لازم تتبع دورة يعني ممكن تظبط نفسك بنفسك

zizoo99
11-24-2016, 23:06
شكرا لك اخى الكريم على هذا الطلب
و لكن يا اخى قلما تجد احد من المتطوعين لاننا كلنا مبتدئين و حتى تتعلم الفوركس و تحترف فيه لابد لك و ان تعلم نفسك بنفسك و تصل الى اعلى الدرجات من التعليم

khalidtrader
11-24-2016, 23:18
بسم الله الرحمن الرحيم
الســــلام عليكـــــم ورحـمــــــة الله تعالــى وبركاتـــه
اخى الكريم فى المنتدى قسم تعليمى ممكن تدخل عليه ستستفيد كثيرا،وممكنت تعمل بحث على اليوتيوب او على جوجل وهتلاقى العديد من الدورات،وانصحك بعد التعلم ان تجرب علي حساب ديمو....

ahmedahmed1
12-14-2016, 05:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة فى كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وان شاء الله تصبح خبير وافتح حساب ديمو الاول والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شبه منحرف
12-14-2016, 07:31
يوجد الكثير من الدورات اخى الكريم والفيديوهات على يوتيوب وكلك هنا اخى الفاضل فى المنتدى التعليمى ستجد كل شئ تريد تعلمه ومعرفته عن الفوركس وبالتوفيق لك ان شاء الله

bakup28
12-14-2016, 10:04
كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع
خبير وافتح حساب ديمو الاول بالتوفيق لك

tazi larbi
12-15-2016, 01:57
السلام عليكم اخي اي معلومات ممكن ان تجدها في المنتدى ابحث عن المواضيع القديمه وستجد كا ما تريده باذن الله وان صادفتك اي مشكله او سؤال تقدم بسؤالك على شكل موضوع والاعضاء يفيدونك اتمنى لكم النجاح والله الموفق

Samira shabban
12-15-2016, 01:58
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه وانصحك بزياره القسم التعليمى للمنتدى حيث توجد الفيديوهات التى تشرح لنا ماهو الفوركس وكيفيه التداول

waelmma
12-15-2016, 07:36
:(:)):o اخى الفاضل ان كان على الدورات فهى كثيرة على اليوتيوب
فمثلا دى دورة كاملة من البداية حتى الاحتراف
https://www.youtube.com/watch?v=tdeBC94OJ60
الدرس الثاني https://www.youtube.com/watch?v=SISnKtLZzjI
الدرس الثالث https://www.youtube.com/watch?v=vhaZPkD8kco
الدرس الرابع https://www.youtube.com/watch?v=wzxN4oL9ePo
الدرس الخامس https://www.youtube.com/watch?v=iNLwNwd3Mao
الدرس السادس https://www.youtube.com/watch?v=qIbgoLn8MNc
الدرس السابع https://www.youtube.com/watch?v=nHYmc7SOKAU
الدرس الثامن https://www.youtube.com/watch?v=IMSuWJMjats
الدرس التاسع https://www.youtube.com/watch?v=6w4e9sAqSlk
الدرس العاشر https://www.youtube.com/watch?v=YaMqhXsS5AM
https://www.youtube.com/watch?v=3X_Y6yk2L_A شرح موقع الفوركس فاكتورى للاخبار

tamermosa
12-15-2016, 10:55
اخى العزيز ، شوف حضرتك اللي انت عايزه موجود اصلا في القسم التعليمي ، حتلاقي مواضيع كتير ، مواضيع تعليمية و فيديوهات شرح بالتفصيل لكل ما يخص التداول ،
و طبعا ما تنساش تنزل كتب عن التحليل الفني لأهميته في قراءة الشارتات

bakup28
12-15-2016, 11:52

hosam2020
12-15-2016, 11:59
حضرتك كمببتدا لا تعتمد علي اي شخص وقم بالبحث الذاتي لتحقيق افضل النتائج
واللله الموفق

alazez
12-15-2016, 12:04
السلام عليكم اخي الكريم كلام جميل والفكره اجمل نعم كل مبتدا يحتاج الى الطريق الصحيح ليتني اعرف حتا اساعدك في هذا الموصوع مع التمني لك بالتوفيق

obama
12-15-2016, 12:08
حضرتك كمببتدا لا تعتمد علي اي شخص
وقم بالبحث الذاتي لتحقيق افضل النتائج
واللله الموفق

ebn masr
12-15-2016, 12:14
اخى الفاضل هناك شروحات كثيرة جدا تستطيع من خلالها انك تقوم بالتعلم والمتابعة بغض النظر عن الاخوة المتداولين وشرحها

hoodhood700
12-15-2016, 15:35
والله اخي انا اعتقد ان المنتدى كله دورات تعليمية وخصوصا القسم التعليمي اين لم يغفل على اي شيئ يخص مجال الفوركس وبامكانك التعلم من خلاله ومن خلال المواضيع المطروحة والردود المرافقة لها شكرا جزيلا على الموضوع وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

جمال صادق
12-15-2016, 15:45
هناك الكثير من الاعتبارات التى من الممكن ان نتوقع الكثير من المفاهيم المعروفة على اساس الكثير من الطرق الممكنة للتعلم و هناك مواقع كثيرة للتعلم تنفيد فى الكثير من الادوات

AHMED NOLE
12-15-2016, 15:59
التعلم ممكن يكون من خلال المنتديهنا ولردود

وكمان من خلال البحث فى جوجل والكتب الالكترونيه الموجوده والحساب التجريبى والفديوهات على اليوتيوب والمنتديات اللى بتكون خاصه بالفوركس وتعليمه

الله المستعان

galzubiry
12-15-2016, 18:11
نعم ياليت لو تكون هناك دورة شاملة لكل الخطوات والتعليمات المهمة
وتجنب المحظورات لمساعدة الشباب
انا معك في هذا الطلب

big.pharaoh
12-15-2016, 18:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... اخي الكريم يوجد العديد من الشروحات على الانترنت كما انه يوجد العديد من الفيديوهات على الموقع هنا

محمدفؤاد
12-15-2016, 19:16
وعليكم السلام اخى الكريم فى المنتدى قسم تعليمى ممكن تدخل عليه وممكنت تعمل بحث على النت
وانصحك بقراءة بعض الكتب التعليمية وادخل على اليوتيوب افضل بكتير انا نفسى اتعلمت كده

latraaa
12-16-2016, 14:44
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح و أقو للك أن المنتدى و لله الحمد فيه الكثير من المواضيع القيمة الراقية التي تقدمت بها و التي اتمنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يحققون الكثير منها إ شاء الله

m7med09090
12-16-2016, 18:09
<<السلام عليكم و رحمة الله وبركاته>>
اهم حاجه هنا اخي انك تستفيد عمليا من المعلومات الي بتحصل عليها هنا علشان تقدر بعد كده تعمل بطريقه منظمه وبخبره جيده في المجال ده و اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية و اتمني من الله ان يرزقنا جميعا

Samira shabban
12-16-2016, 18:12
السلام عليكم اخى الكريم
اخى ستجد الشرح والفيديوهات التى توضح ماهو الفوركس وكيفيه التداول على المنصه فى للقسم الخاص بالمبتدئين فى المنتدى...

ebn masr
12-17-2016, 13:06
ان شاء الله احد الاخوة فى المنتدى يكون عنده الخبرة الكافية التى من خلالها يستطيع تطبيق تلك المسالة ويعلمها لنا ومشكور

osama147
12-17-2016, 13:16
اخي بخصوص التعلم ومجال الفوركس سوجد فى المنتدي قسم خاص لتعليم الفوركس ومعرفة السوق
وكيف يكون الربح من السوق حاول اخي ان تراجع قسم التعليم فى منتدي فوركس العرب سوف تجد كل شيئ.

big.pharaoh
12-17-2016, 13:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... المنتدى التعليمي مليء بالشروحات والدروس الكثيره اخي الكريم يمكنك الدخول اليها وتحديد ما تريد والبدء فيه . بالتوفيق

latraaa
12-17-2016, 13:48
يا اخي الكريم الحمد لله المنتدى فيه الكثير من الماوضيع القيمة و التي سوف تساعد إن شاء الله و تحقق لك ما تريد من ناتئج و معلومات قيمة إن شاء الله، كل ما عليك هو العمل على البحث عنها في المنتدى و فقط، بالتفويق لك

zakariacr07
02-04-2017, 19:31
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

إقتراح جيد أخي الكريم لكن يمكنك الإستفادة من اليوتيوب هناك العديد من الدولاات التدريبية بالتوفيق

Simple techo
02-04-2017, 19:34
السلام عليكم
اعتقد انه تم ذلك من قبل المنتدي بعد طلب العديد من الاعضاء وذلك لانه يوجد الان مكتبه حصريه للفيديوهات داخل المنتدي لتعليم الفوركس وبتشرح الكثير من المواضيع المهمه جدا بشكل مبسط

zeze2017
02-04-2017, 19:36
عليك بفيديوهات اليو تيوب يوجد بها افاده كبيره وتعليميه وخطوه بخطوه
فالدراسه مهمه جدا لتحل على الخبره ويارب الخير والتوفيق لنا جميعا

Mahmoud hesham
02-04-2017, 19:49
السلام عليكم
ان تطوير الموارد البشرية لتعريف المشاركين بالأداء المتطور والإدارة المتميزة لتطوير مؤسساتكم وتزويد المشاركين بالمعرفة والمهارات والإتجاهات لتحسين أدائهم من الناحيتين العملية والعلمية .............وشكرا لك

muhammad ismail
02-04-2017, 21:54
فى ناس فعلا بتعمل دورات للفوركس من بدايه التسجيل وحتى تحقيق الارباح والمتداولين بيستفيدو منها جدا وممكن تدور عليها
على اليوتيوب وهتلاقى كورسات بتشرح الكلام دة

emin14
02-04-2017, 22:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة فى كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وان شاء الله تصبح خبير وافتح حساب ديمو الاول بالتوفيق لك

skylol
02-04-2017, 22:54

كلامك سليم بالفعل نحتاج الى دورة شاملة لكي نتقن المتاجرة على سوق الفوركس بالتوفيق للجميع

Mr Fathy
02-04-2017, 22:55
بسم الله الرحمن الرحيم هو ياريت فعلا والله حد من المحترفين يعمل كدا لكن لازم الواحد مننا يطور نفسه بنفسه وميستناش حد

big.pharaoh
02-04-2017, 23:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... هو طلب صعب شويه لانه هيتطلب وقت كبير لان الفوركس مش موضوع واحد وخلاص. ظا شرح طويل. عموما هتلاقي على اليوتيوب طلبك

سما سعيد
02-04-2017, 23:20
السلام عليكم ولرحمه الله وبركاتههو ياريت اخي الكريم بس هيستغرق وقت كبير وانصح اخي العزيز ان تقراء الكتب للتعليم الفوركس

MOHAMED SAID ELSAYED
02-04-2017, 23:28
انا ان شاء الله ناوي اعمل كدا بس محتاج اخر خطوه اعملها وهي السحب وان شاء الله اول لما يكون معايا جهاز قوي ويساعدني هعمل الفيديو دا بالتوفيق للجميع ان شاء الله

alonsoo
02-05-2017, 08:47
ان شاء الله احد الاعضاء المحترفين يعمل الموضوع ده وياريت لو فى شرح مهم لطرق التجارة القوية مثل الهامونيك واليوت وجان

bakup28
02-05-2017, 09:32

Hammad1971
02-05-2017, 09:58
بسم الله الرحمن الرحيم والله عمل دورة للمبتدئين موضوع ممتاز واقتراح طيب وكل واحد ممكن انه يشوف ويتابع عده دورات عن طريق اليوتيوب ويتعلم من الصفر لغاية الاحتراف والله الموفق

tolin
02-05-2017, 10:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته....من الاحسن لك انك تتعلم فى القسم التعليمى وتتدرب على الحساب التجريبى هتسفاد اكتر

محمدفؤاد
02-05-2017, 10:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الغالى فى كورسات كتير على الانترنت ممكن تطلع
عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وان شاء الله تصبح خبير وافتح حساب تجريبى الاول

ashmawey
02-05-2017, 10:52
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

Mahamme
02-05-2017, 12:19
السلام عليكم. اشكرك اخي الكريم على هذه الفكرة المتميزة ونأمل جميعاً ان يفيدنا اصحاب الخبرة في هذه المجال ولهم ولك جزيل الشكر والتقدير على الاهتمام. دومت موفقاً وناجحاً اخي الكريم... لك تحياتي
تقبل مروري

moneer
02-05-2017, 12:42
السلام عليكم ورحمة الله
تحياتي لك ولكن صديقي تاْكد تماما " ان الفوركس يحتاج تعلم ما لا يقل عن 6 اشهر
انا تعلمت معنى الفوركس وكيف يتم التداول في شهر
وبعد ذلك 4 شهور في البحث عن الكتب والفيديوهات
وشهر على التطبيق على التجريبي
و 6 شهور من التداول والخسائر
واسباب خسارتك هي من تعلمك اكثر بشرط الا تكرر نفس الخطاْ .

ashmawey
02-05-2017, 13:08
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال

remon2010
02-05-2017, 14:32
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز يوجد فى المنتدى هنا قسم تعليمى
يمكنك الاعتماد عليه فى تعلم الفوركس حيث تجد الكثير
من الكتب التى ستفيدك

marwan emad1
02-05-2017, 14:36
بسم الله الرحمن الرحيم
انا اقدر افيدك لاكن لا اقدر ان اعمل دوره عليك بقراءة الكتب الخاصه بالفوركس وتعلم التحليل الفني من اليوتيوب او من شرح الاعضاء وان تترك الطمع دائما تقبل مروري

شمس الحياة1986
02-05-2017, 14:57
اخي الكريم توجد الكثير من المنتديات التعليميه المفيده وتوجد بها فيديوهات شرح مبسط ومفيد للفوركس انا شخصيا استفدت منها كثيرا
بالتوفيق اخي الكريم

LAMIA1976
02-07-2017, 13:39
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الكريم لو سجلت تحت شخص اخر في المنتدى و يكون خبير راح يساعدك في العمليه مند البدايه الى ان تربح لدى انصح الي ميعرفش يتداول افضل يكون تابع لاحد الاعضاء الخبيرين بالميدان و شكرا

Shadyy
02-07-2017, 13:58
السلام عليكم و رحمه الله اخي علي ما اعتقد انك سوف تجد كل ذلك مفصلا في القسم التعليمي الموجود علي ذلك المنتدي سوف تجده علي المتدي ادخل عليه و سوف تجد اجابه لجميع اسألتك و بالتوفيق
و ايضا هذه فكره جيده

Mahamme
02-08-2017, 12:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... احسنت الفكرة اخي الحبيب. فنرجوا من كل له خبرة او تجارب في مجال الفوركس ان يدلينا بها لكي يستفيد منها الجميع وبخاصة المبتدئين.. تحياتي وتمنياتي لكم جميعاً بالتوفيق والنجاح
تقبل مروري

zakariacr07
02-08-2017, 16:02

فكرة ممتازة أخي لكن أنصحك بدلا من الإنتضار و تضييع الوقت يمكنك الإستفادة من الفيديوهات الموجودة على اليوتيوب و الإستفادة منها

Mustafa gamal
02-08-2017, 18:42
يوجد العديد من الدورات التعليمية التي تعلم التجارة في سوق الفوركس من الممكن ان تطلع عليها على اليوتيوب .... تحياتي لك

lbebulk
02-08-2017, 18:56
أخى الكريم المبتدء فى سوق الفوركس
يوجد العديد من الدروس التعليمية على مواقع شبكة الأنترنت
ومواقع الفيدوهات اليوتيوب
ومن خلال منتدانا الغالى منتدى فوركس العرب
من خلال الأقسام التعليمية

عبد الرحيم رافا
02-09-2017, 02:41
السلام عليكم و رحمة الله
نعم اخي ولكن ما بينعش تكون على المنتدى ده لانها تطلب الكثير و لا يمكن كتابة كل هذا الكم الهائل ينفع اليوتيوب

ahmedmahmoud2017
02-09-2017, 02:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يمنكنك تعلم الفوركس من خلال التعامل على مواقع اليوتيوب وبالفيديو تقبل مرورى وتحياتي

elbe4lawy
02-09-2017, 06:13

ashmawey
02-09-2017, 13:18
بسم الله الرحمن الرحيم

ahmedm
02-09-2017, 13:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم بالفعل اخي الدورات دي موجودة ولكن اتعب شوية وابحث علي اليوتيوب وهتلاقي الكثير من الفيديوهات ان شاء الله بالاضافة الي القسم التعليمي ابحث فيه وهتلاقي الكثير من المواضيع الفيدة

Ayman Abdellatif
02-09-2017, 14:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
اخى الكريم انت تحتاج الى دورة شاملة عن الفوركس ارى انك من الافضل زيارة القسم التعليمى و الاطلاع على الكتب الالكترونية و الفيديوهات التعليمية
و بالتوفيق

hamadasalama
02-09-2017, 14:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته والله يا اخي الفاضل المنتدي هنا ب مشاركات عدة في جميع موضوعات المعرفه والتحليل الفني والاساسي واحنا بستفاد منه كثيرا بارك الله فيك ونشكر ادارة المنتدي والاعضاء النشطه

big.pharaoh
02-14-2017, 18:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... انصحك بالدخول الى القسم التعليمي هتلاقي شروحات كتير للفوركس تقدر تبدأ من هناك واليوتينب كمان مليان

Manoush
02-14-2017, 20:18
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته.... فى طرق كثير جدا ممكن تتعلم من خلالها واكبر مثلا لذالك هو القسم التعليمى الموجود فى المنتدى

عبد الرحيم رافا
02-14-2017, 20:33
السلام عليكم و رحمة الله
اخي دروة لازمها وقت مهم لكي تنهيها و فيديو طويل جدا و هذا قد ياخد وقت لكي يحمل على النت و شكرا

asmaamagdy
02-14-2017, 20:36
السلام عاليكم ورحمة الله وبركاته وامنيتى ان يعم الخير على الجميع
الطريق المضل يا اخى هو الاطلاع على فيديوهات تمثل ككورسات مفصلة عن الفوركس والكتب الخاصة بة والاستشارة من اهل الخبرة بالعمل بفوركس

Manoush
02-14-2017, 21:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته... ياربت يتم تنزيل دورات اكثر تفيد المبتدائين حتى يتمكنوا من معرفه سوق الفوركس والتعامل معه بسهوله

nour3iny
02-15-2017, 00:12
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
بالبحث فى المنتدى تجد شروحات كثيره للاعضاء الافاضل ويمكن ايجاد كورسات وكتب تعليميه على الانترنت مفيد جدا

ابوعلى
02-15-2017, 00:21
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم فى فيديوها تعلى النت اتعلم وجربانت بايدك على الحساب التجريبى وربنا يوفق الجميع ان شاء الله اخى الكريم تقبل المرور

aki
02-15-2017, 00:22
السالم عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
بالنسبة لك يا اخي الفاضل عليك بالتوجه الى القسم التعليمي في المنتدى سوف تجد هناك فيديوهات وشروحات للمبتدئين.
حظ موفق

zakariacr07
02-15-2017, 19:49

موضوع قيم أخي الكريم لكن إبحث في قوقل أو في اليوتيوب يوجد العديد من الفيديوهات المفيدة

mirinda
02-24-2017, 20:44
اخي الكريم معك كل الحق في ان اي شخص يجب عليه الاعتماد على نفسه
ولكن القراءة والاطلاع ليس كل شيء طبعا ما تقوله صحيح مائه بالمائه
ولكن اخد معلومه مختصرة من اهل الخبرة افضل من قراءات كثيرة
تقبل مروري وبالتوفيق

MOHAMED SAID ELSAYED
02-24-2017, 23:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .........ممكن تدخل الى القسم التعليمى لمعرفه ماتريد والله ولى التوفيق وبالتوفيق لك وللجميع

وائل احمد
02-25-2017, 01:14
بسم الله الرحمن الرحيم الدورات للمبتدئين موجودة وكثيرة في المنتديات على الانتر نت والفيديوهات ايضا على اليوتيوب وهنالك كتب تتحدث عن التداول فقليل من الجهد ستجد ما تبحث عنهو

سمير
02-27-2017, 20:25
صعب يا اخى اللى انت بتقوله ده ازاى ممكن اننا نعمل دورة مخصوص ماهو النت عندك مليان بفيديوهات تعليمية كثيرة جدا تختار منه اللى انت عايزه

grow
02-27-2017, 20:27
ف كذا دوره فعلا تمت ف المنتدي من فتره
انت ممكن يا اخي تعمل دوره تدريبه بنفسك
كل شئ موجود ف القسم التعليمي الخاص بالمنتدي
يمكنك الاطلاع عليه هناك اعضاء يمدون ايد المساعده ممتزين جداا
تقبل مروري تحيااتي لك

ebn masr
03-02-2017, 17:16
بالنسبة لانك تاخد دورة دة كويس جدا انك تسال وتعرف وتتابع كافة الوسائل التى تستطيع نن خلالها انك تتعلم وتعرف والله الموفق والمستعان

capoeira
03-02-2017, 17:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان الامر لا يحتاج من الاعضاء القدامى فعل ذلك ان الافضل ان تدرس
التحليل الفنى من اجل ان تفهم الشارتات و حركة السوق

romioromio
03-02-2017, 17:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته طلب جميل وبالفعل هناك بعض الاعضاء المجتهدين يقدمون مووضعات جيده جدا للمبتدئين في الفوركس

mid0killer
03-02-2017, 17:45
يا غالي لا تعتمد على هذه الامور والله لن تربح شيئ الافضل ان تقوم بالتسجيل مع شخص عنده خبره واسعه بالمجال يستطيع ان يوفر لك الاستراتيجيه الملائمه لك ويتابع معك لحظه بلحظه

Moubarak Adel
03-02-2017, 17:49
اخى الفاضل لانك جديد فى مجال التداول فعليك بالبحث
فيه فسبق لاحد الاعضاء الكرماء بشرح الموقع وقسمه الى اجزاء ..ويشرح فيه الموقع وما هو البونص وكيفيفة عمل حساب انستا فوركس وربطه فى الفوركس
فاعليك بالتصفح وسوف تجد شروحات

Mo7a
03-05-2017, 18:39
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخي الكريم يمكنك الدخول الى القسم التعليمي في المنتدي ستجد به الكثير من المواضيع تشرح الفوريكس والتداول من الصفر حتي الاحتراف

latraaa
03-05-2017, 18:59
يا اخي الكريم اقو للك و للجميع انه يمكنك أن تحقق الكثير من الأمور اراقية القيمة و التي من خلالها يمكنك أن تصل إلى ما تريد من نتائج راقية و قيمة إنشاء الله، مشكور أخ يالكيرم و بالتفويق لك وللجميع إن اشء الله

ahmedmahmoud2017
03-05-2017, 19:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع يوجد العديد من الفيديوهات التى تمكن ذلك بالاضافة الى اليوتيوب الملى بالفيديوهات الهامة بالفوركس

mido elshabrawy
03-05-2017, 19:12
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
اخي الفاضل يمكنك الذهاب الي القسم التعليمي بالمنتدي دون ان تنتظر احد
لان الاخوه الكرام يعون هناك دروس مميزه جدا لتعليم كل مبتدئ كيفيه التداول من البدايه حتي الاحتراف
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

magic777
03-05-2017, 19:30
اخي لا تنتظر انت عندك اكتر من طريقه للتعلم مش شرط دورات يعني انت عندك كتب وفيديوهات وشروحات مصوره وغيرها مطلوب
منك تجمع المعلومات بس

MohamedMoamen
03-05-2017, 19:37
أتفق معك أخي الكريم في هذا الاقتراح الخاص بأن يقوم الأعضاء الخبراء في المنتدى
بتقديم دروس للمبتدئين حيث أن ذلك سيكون مفيداً لنا جميعاً ويجب التعاون بين كل الأعضاء الكرام

ebn masr
03-05-2017, 19:50
ممكن دة وارد وممكن يحصل وخصوصا انه فى كثيرين جدا من المتداولين يملكون الخبرة والقدرة على ذلك طبعا وبمنتهى البساطة لافادة المبتدئين

smartawi
03-05-2017, 20:05
هناك الكثير من المواضيع يا اخي فعلا في المنتدى ولا تحتاج بصراحة الى دروس جديدة وممكن تعتمدها
المنتدى غني بالمواضيع التعليمية خاصة في القسم التعليمي الي فيه كل ما يمكنك من ولوج السوق وانت مسلح بالاستراتيجيات الجيدة وادارة الراس مال القوية

nerimen
03-05-2017, 20:58
السلام عليكم أخي
فكرتك جميلة ومشكوور عليها وباتمنى انو يعملوها لاننا دائما بحاجة الى معلومات تفيدنا ونستخدمها في عملنا
ومع الإجتهاد والمعلومات التي لدينا والتي نكتسبها سنحقق الأفضل دائما ومع السلامة
تحياتي للجميع
من الجزائر أختكم في الله

AhmedGhazzi
03-05-2017, 22:12
السلام عليكم ورحمة الله
فعلاً أخي نحتاج نحن المبتدئين لمثل هذا النوع من الدورات ، حيث أن مجال الفوركس كبير وعائم ويحتاج صبر وحكمة وتخطيط جيد
نرجو من الأعضاء القدامى والفعالين المساهمة
وشكراً.

سيد2017
03-05-2017, 23:25
يا اخى الفيديوهات كثيرة جدا فى القسم التعليمى الموجود فى المنتدى لكى تتعرف ما هى اساسيات الفوركس وتتداول الفوركس بشكل صحيح وتحقق ارباح من مجال الفوركس وانا انصحك يا اخى ان يكون لك استراتيجية صارمة تتداول به

Samira shabban
03-06-2017, 01:26
الحقيقه كل متداول مبتدئ يستطيع ان يعرف كل ما يخص الفوركس وادواته
وطريقه التداول من خلال دخول القسم التعليمى للمنتدى ....

isloislam
03-06-2017, 19:15
اخي الكريم فى كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع عليها وتقوم بتحميلها على الجهاز وان شاء الله تصبح خبير وافتح حساب ديمو الاول ويجب عليك ان تختار منها الجيدة وتترك كل الاستراتيجية التي تسبب لك الخسارة وهدا بتجريبهم واجدة بواحدة على الديو ثم الحساب الحقيقي اتمنى لك التوفيق

romioromio
03-09-2017, 18:02
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بالفعل يا اخي هناك اشخاص مجتهدين جدا وينشرو موضوعات مفيده جدا للمبتدئين في الفوركس بارك الله فيهم

ashmawey
03-26-2017, 21:23
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , ايضا لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال

grow
03-26-2017, 21:42
يا اخي الفاضل لا يسوجد اكثر من الشروحات
والمواضيع والنصاايح والفيديوهات ف قصم التعليمي
يمكنك يا اخي الدخول عليه وتحميل كتاب تداول الفوركس من اللف لالياء

Lante
03-27-2017, 12:26
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة فى كورسات كتير على الانترنت اخى الكريم ممكن تطلع

---------- Post added at 11:26 AM ---------- Previous post was at 11:22 AM ----------

احمد فرحان منصور
03-27-2017, 12:28
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتة اخي الكريم قدمت لنا الشركة مشكورة القسم النعليمي المفيد وعليك به ومنابعة المواصيع هنا الخاصة بالمبتداين

العاقل
03-27-2017, 12:52
واللهخ اتمنة ان توفق في الطرح وان يتفقاعل الاعضاء معك ان شاء الله بالـــــتوفيــــق لك

محمدفؤاد
03-27-2017, 13:20

aboeluosr
03-27-2017, 13:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة هى الفكرة كويسة لكن هناك دورات بالفعل تقدر تبحث
عنها على اليوتيوب وتقرب كتب خاصة بالفوركس

Hala Abdo
03-27-2017, 13:35
السلام عليكم و رحمه الله تعالى و بركاته
حضرتك ممكن تفتح القسم التعليمي و تقراء المواضيع الخاصة بتعلم كيفية التعامل مع المنتدى و التداول

احمد فرحان منصور
03-27-2017, 13:37
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتة صديقي جواب طلبك هذا موجد لديك وبشمل مجاني ايضا ادخل الى القسم التعليمي وتعلم ما تريد