PDA

View Full Version : انا عضوة جديدة وعاوزة نصايح من الآخر كدا عشان بدأت أحس ان الردود هيجي يوم وتخلص ههههه

Asmaa Ramadan
02-17-2013, 02:36
سلام عليكم
انا عضوة مبتدأة معاكم فالمنتدي
وسعيدة جدااا بوجودي فالمنتدي هنا بس بدات احس بالملل من كتابة الردود عشان اخد بيها البونص
وحاسه ان هيجي يوم عليا ومش هلاقي كلام اكتبه او مش هلاقي مواضيع جديدة فالمنتدي:)
ياااريت باه اسمع نصايح الناس الخبرة اللي فالمنتدي
عاوزة نصايح تحمسني كدا
وبالتوفيق لينا جميعاااا ياااارب ان شا ءالله
عاوزة ردود كتيير متكسفونيش فأول موضوع ليا :)

نور الحياة
02-17-2013, 02:42
السلام عليكم
اختى الفاضلة اسماء
الموضوع محتتاج شوية وقت وجهد منك فى البداية ولكن بعد كدة هيبقا مسئلة تعود ولازم تحطى خطة امامك للحصول الى المكسب والنجاح فى مجال الفوركس
وفى البداية كلنا حسينا بالملل لقلة المعلومات وبعدها طبعا بقا الموضوع عادى وهواية
ولكن انصحك بالصبر
وبذل الجهد المناسب فى هذا المجال
يلا ابسطى مفيش حماسة اكتر من دى اهو بشجعك عشان تدعيلى اسماء
لكى التوفيق وللجميع ,,,

dragonhell
02-17-2013, 02:46
السلاام عليكم و رحمه الله و بركاته
لازم الحاكه المهمه و المفيده يبقي فيها تعب و زهق و ارهاق بس انتي لازم تصبري عشان تحاولي تحققي اللي انت داخله هنا علشانه
و كمن مفيش حاجه اسمها الكلام يخلص انتي كل ما بتخشي موضوع و بتقريه حتي لو نسبت معرفتك بالفوركس هي صفر انتي ممكن تعملي خلفيه انك تعرفي تردي علي اي موضوع
تقبلي مروري

Asmaa Ramadan
02-17-2013, 02:53
السلام عليكم
اختى الفاضلة اسماء
الموضوع محتتاج شوية وقت وجهد منك فى البداية ولكن بعد كدة هيبقا مسئلة تعود ولازم تحطى خطة امامك للحصول الى المكسب والنجاح فى مجال الفوركس
وفى البداية كلنا حسينا بالملل لقلة المعلومات وبعدها طبعا بقا الموضوع عادى وهواية
ولكن انصحك بالصبر
لكى التوفيق وللجميع ,,,

معاكي حق فعلا يا جميل المووضوع محتاج وقت وجهد كبيير بس يااارب يكون بفايده فالاخر بس ومشتكرة جدااا علي ردك الحماسي
ده انا ببقي سعيده فعلا اما بكلم حد بقاله فتره فالمجال ومبسوط وبيشجعن الناس التانية انهم يكملوا

---------- Post added at 11:53 PM ---------- Previous post was at 11:51 PM ----------

السلاام عليكم و رحمه الله و بركاته
لازم الحاكه المهمه و المفيده يبقي فيها تعب و زهق و ارهاق بس انتي لازم تصبري عشان تحاولي تحققي اللي انت داخله هنا علشانه
و كمن مفيش حاجه اسمها الكلام يخلص انتي كل ما بتخشي موضوع و بتقريه حتي لو نسبت معرفتك بالفوركس هي صفر انتي ممكن تعملي خلفيه انك تعرفي تردي علي اي موضوع
تقبلي مروري
شكرررا علي ردك كتيير وفعلا معاك حق انا بقالي تقريبا اسبوعين فالمنتدي ومش فاهمة حاجات كتييير جداا بس برده
بحالو ادخل موضوعات ع اد ما اقدر واقرا ردود الاعضاء واحاول استفاد منها علي اد ما اقدر
وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

hesham1046
02-17-2013, 02:59
شوفى يا اسماء الموضوع انك ما تدخليش وتكتبى موضوع علشان تستلمى منو البونص لاء دة كلام خطاء
الاهم من دة كلة انك تتعلمى اية هو الفوركس الانك لو اتعلمتية صح تقدرى وقتها تكسبى من الفوركس ويكون مصدر دخل ليكى الاهم انك تتعلمى الان المنتدى هنا بيساعد بمواضيعو والاستراتجيات الجديدة والمترجمة وكمان قسم المؤشرات اللى بتشوفى اى مؤشر جديد يقدر يفيدك ف تحليل وتوقعات حركة السعر وغير كدة ممكن تفتحى حساب تجيربى با 50 الف دولار وتقدرى تتعلمى وتحطى الاستراتجيات بتاعتك مثل الهيدج او اى استراتجية ثانية وبعد ما تتعلمى وقتها تقدرى تعتمدى على نفسك انك تحطى فلوس حقيقية وتكون فلوسك يعنى مثلا الف دولار وتقدرى تتاجرى بيهم بحكمة وقتها اقل صفقة ها تكسبيها ها تكون 10 دولار يعنى ما يعادل 70 جنية مصرى فى الصفقة الواحدة شوفى بقا عملتى مثلا 3 صفقات كسبانة وكل صفقة كسبتى فيها 10 نقات والنقطة با 1 دولار يعنى مكسبك على الاقل 30 دولار يعنى ما يعادل 200 جنية فى اليوم ومين فى مصر بيكسب 200 جنية فى اليوم
يعنى فى الشهر 6 الاف جنية
حاولى تتعلمى وتعتمدى على فلوسك الشخصية الان العلم ها ينور ليكى الطريق مش كتابة الردود من غير فهم زى الالة الكاتبة مش ها تخليكى ابدا تتعلمى
وتحياتى ليكى

Asmaa Ramadan
02-17-2013, 03:04
ايه يا جماعه فين ردودكم وتشجيعاتكم ليا عاوزة اشوف اراء الناس الخبرة فالمجال ده
ونسمع تجاربهم عشان نستفيد منها كلنا
مستنية مشاركاتكم

---------- Post added at 12:04 AM ---------- Previous post was at 12:00 AM ----------

شوفى يا اسماء الموضوع انك ما تدخليش وتكتبى موضوع علشان تستلمى منو البونص لاء دة كلام خطاء
الاهم من دة كلة انك تتعلمى اية هو الفوركس الانك لو اتعلمتية صح تقدرى وقتها تكسبى من الفوركس ويكون مصدر دخل ليكى الاهم انك تتعلمى الان المنتدى هنا بيساعد بمواضيعو والاستراتجيات الجديدة والمترجمة وكمان قسم المؤشرات اللى بتشوفى اى مؤشر جديد يقدر يفيدك ف تحليل وتوقعات حركة السعر وغير كدة ممكن تفتحى حساب تجيربى با 50 الف دولار وتقدرى تتعلمى وتحطى الاستراتجيات بتاعتك مثل الهيدج او اى استراتجية ثانية وبعد ما تتعلمى وقتها تقدرى تعتمدى على نفسك انك تحطى فلوس حقيقية وتكون فلوسك يعنى مثلا الف دولار وتقدرى تتاجرى بيهم بحكمة وقتها اقل صفقة ها تكسبيها ها تكون 10 دولار يعنى ما يعادل 70 جنية مصرى فى الصفقة الواحدة شوفى بقا عملتى مثلا 3 صفقات كسبانة وكل صفقة كسبتى فيها 10 نقات والنقطة با 1 دولار يعنى مكسبك على الاقل 30 دولار يعنى ما يعادل 200 جنية فى اليوم ومين فى مصر بيكسب 200 جنية فى اليوم
حاولى تتعلمى وتعتمدى على فلوسك الشخصية الان العلم ها ينور ليكى الطريق مش كتابة الردود من غير فهم زى الالة الكاتبة مش ها تخليكى ابدا تتعلمى
وتحياتى ليكى

بصراحه ده احسن رد قريته من يوم ما دخلت المنتدي
مشتكرة جدااا فهمت كتيير الحقيقه من ردك وبالتوفيق ليا وليك وللجميع ان شاء الله وهحاول اطبق الكلام ده علي اد ما اقدر ان شاء الله
بس هيا الفكرة ان لازم نكتب ردود عشان ناخد بيها بونص نشتغل بيه ا

hesham1046
02-17-2013, 03:10
ايه يا جماعه فين ردودكم وتشجيعاتكم ليا عاوزة اشوف اراء الناس الخبرة فالمجال ده

بصراحه ده احسن رد قريته من يوم ما دخلت المنتدي
مشتكرة جدااا فهمت كتيير الحقيقه من ردك وبالتوفيق ليا وليك وللجميع ان شاء الله وهحاول اطبق الكلام ده علي اد ما اقدر ان شاء الله
بس هيا الفكرة ان لازم نكتب ردود عشان ناخد بيها بونص نشتغل بيه ا

شوفى يا اسماء مش ضرورى انك تعملى ردود علشان تجمعى بونص وتشتغلى بية المهم فى دة كلة انك تتعلمى وتعرفى يعنى اية الفوركس زى ما قولت ليكى الانو بحر واسع ولو على الشغل افتحى حساب تجريبى يعنى الحساب التجريبى بيبدا من 1000 دولار الى 50 الالف دولار واتعلمى وشوف خطة او استراتجيات لدخول الصفقات وتخرجى وانتى كسابنة منها مهما طالت مدة فتح الصفقة بس المهم انها تقفل على مكسب حتى لو مكسب ضئيل
الان يا اسماء بصراحة مهما جمعتى بونص حتى لو 500 دولار من المنتدى وانتى ماعندكيش خبرة ان تعليم او فهم فى مجال الفوركس دة سمحينى فى الكلمة انك هاتخسريهم عالطول الانك ماعندكيش علم با المجال الفوركس
اتعلمى الفوركس واى حاجة تحتاجيها انا تحت امرك
تحياتى ليكى يا استاذة اسماء

sabel
02-17-2013, 03:20
سلام عليكم
وسعيدة جدااا بوجودي فالمنتدي هنا بس بدات احس بالملل من كتابة الردود عشان اخد بيها البونص
عاوزة نصايح تحمسني كدا

اهلا وسهلا فيك اختي الكريمة
لا الكلام مش حيخلص ولا حاجة انشاء الله لما تتقدمي شوي في الفوركس
حتلاقي كل يوم بتقولي كلام عن تجربة وخبرة وكدلك حتتعلمي كثير

Asmaa Ramadan
02-17-2013, 03:22
شوفى يا اسماء مش ضرورى انك تعملى ردود علشان تجمعى بونص وتشتغلى بية المهم فى دة كلة انك تتعلمى وتعرفى يعنى اية الفوركس زى ما قولت ليكى الانو بحر واسع ولو على الشغل افتحى حساب تجريبى يعنى الحساب التجريبى بيبدا من 1000 دولار الى 50 الالف دولار واتعلمى وشوف خطة او استراتجيات لدخول الصفقات وتخرجى وانتى كسابنة منها مهما طالت مدة فتح الصفقة بس المهم انها تقفل على مكسب حتى لو مكسب ضئيل
الان يا اسماء بصراحة مهما جمعتى بونص حتى لو 500 دولار من المنتدى وانتى ماعندكيش خبرة ان تعليم او فهم فى مجال الفوركس دة سمحينى فى الكلمة انك هاتخسريهم عالطول الانك ماعندكيش علم با المجال الفوركس
اتعلمى الفوركس واى حاجة تحتاجيها انا تحت امرك
تحياتى ليكى يا استاذة اسماء

متشكرة جدااا علي رد حضرتك للمرة التانية واتمني اني اعرف استفاد من خبراتك دي وانا بحاول علي اد ما اقدر
اني اقرا كل المواضيع اللي ممكن استفاد منها فالمنتدي هنا

---------- Post added at 12:22 AM ---------- Previous post was at 12:21 AM ----------

اهلا وسهلا فيك اختي الكريمة
لا الكلام مش حيخلص ولا حاجة انشاء الله لما تتقدمي شوي في الفوركس
حتلاقي كل يوم بتقولي كلام عن تجربة وخبرة وكدلك حتتعلمي كثير

اهلا بيكي اختي الكريمة ودعواتك باه بالتوفيق ليا وليكي ان شاء الله
وياااارب ابقا خبرة فيوم من الايام كدا فالمجال ده ان شءا الله

ايهاب عادل
02-17-2013, 03:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اختى الفاضله لكى تتعلمى الفوركس لابد وان يكون عندك صبر وتبذلى الكثير من الجهد
ولكنى نصيحتى لكى ان تتعلمى دروس الفوركس كالاتى
مفهوم الفوركس ومتصة ميتاتريد
وادرة راس المال واليات والدعوم والمقاومات
والفيبونتشى والشموع اليبانيه
لابد ان تاخذى فكره عن هذه الدروس حتى تتعلمى ماهو الفوركس

Asmaa Ramadan
02-18-2013, 01:33

شكرا اخي الكريم علي النصائح الجميله دي واتمني التوفيق لينا جميعا ان شا ءاللله
في مجال الفوركس اللي علي اد ما هوا شيق وممتع علي اد ما هوا محتاج جهد كبير ووقت وتفكير وصبر

---------- Post added at 10:33 PM ---------- Previous post was at 10:32 PM ----------

شكرا اخي الكريم علي النصائح الجميله دي واتمني التوفيق لينا جميعا ان شا ءاللله
في مجال الفوركس اللي علي اد ما هوا شيق وممتع علي اد ما هوا محتاج جهد كبير ووقت وتفكير وصبر

دينا اسماعيل
02-18-2013, 01:39
السلام عليكم اختى الفاضلة طبعا الموضوع محتاج منك جهد كبير ووقت اهم حاجة يبقى عندك وقت ولازم كمان يبقى فى هدف ادامك طبعا حتى تستطيع ان تتعبى من اجلة وكمان فى حاجة طبعا انتى لما بتعدى فترات طويلة بتحسى بالملل وانك تعبتى ومش عيزة تكتبى فى اى موضوع طبعا دى حاجة اكيد معظمنا بيمر بيها مش انتى بس بس لازم اننا نفصل شوية حتى نستطيع ان نكتب افضل ونفكر احسن خذى قيل من الراحة وعودى للموضوع مرة اخرى واهم حاجة زى ماقلنا يبقى عندك هدف وصبر وربنا لايضيع اجر وتعب ومجهود حد ان شاء الله واسئل الله ان يوفقكم جميعا ان شاء الله

نهي خزيم
02-18-2013, 14:16
سلام عليكم
عاوزة نصايح تحمسني كدا

كل يوم المنتدي في جديد ويوجد مواضيع كثيرة ومتجددة يوميا
إن شاء الله المواضيع مش هتخلص

CH.MEHDI
02-18-2013, 14:20
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ملاحضة صغيرة فقط لاتتركي الملل يخليك تكتبي ردود فارغة و لا تمت للموضوع بصلة.
بالتوفيق

challenger
02-18-2013, 14:26
اختي لا تكتبي الردود و انت مقتنعة انها للبونيص فقط؛
بل من اجل فهم الفوركس و مساعدة الاصدقاء في المنتدى و النقاش معهم لمزيد تطوير نفسك

haitham
02-18-2013, 14:26
حاولى تقرى كتير عن الفوركس وتتعملى فيه على قد ماتقدرى ممكن تكونى محتاجة تجمعى البونص عشان تتاجرى بيه اوك لكن استغلى الوقت ده فى انك تقرى عن الفوركس يعنى استفيدى من الوقت انك تتعلمى كمان عشان لما تبداى متاجرة يكون عندك كم معلومات كويس عن الموضوع وطبعا لو عندك قدرة ماليه ماتستنيش البونص وتقدرى تبداى متاجرة ممكن تبداى بمالك الخاص وربنا يوفقك ده بيختلف من واحد للتانى حسب القدرة الماليه للشخص وبالتوفيق

mostafaabdelgawad
02-19-2013, 11:59
الاول اهلا بيكي عضوة جديدة بالمنتدى هنا
انا شايف انك تخلي وجودك في المنتدى هنا زي رحلة تعليمية حاولي تتعلمي كل يوم حاجات جديدة من المنتدى التعليمي هنا
والحاجة اللي متفهميهاش افتحي موضوع هناك واسألي عنها بكدة تبقى بتتعلمي وفي نفس الوقت بتاخدي بونص بحاجة مفيدة مش اي كلام
بالتوفيق

محمود عصام
02-19-2013, 12:05
سلام عليكم
عاوزة نصايح تحمسني كدا

انا زيك بردو لسا مبتدأ ومش عارف ابدأ من فين ونفسى حد يقدر اللى لسا مبتدأين ويساعدهم علشان يوصلو زية علشان ميحبطوش من اولها زى ماقلتى
والمفروض ان الناس يكون قلبها على قلب بعض

ess_ess
02-19-2013, 15:04
سلام عليكم
عاوزة نصايح تحمسني كدا

اختى الفاضلة انا مثلك جديد فى الفوركس وفى هذا المنتدى وبقولك متخفيش من خلال المنتدى ممكن تتعلمى كثير عن الفوركس الموضوع مش بونص وبس وان شاء الله لما تتعلمى الفوركس كويس وتاجرى وتكسبى مبالغ محترمة موش هتزهقى خال

catw
07-24-2013, 22:14
منورة اختى اسماء ورمضان كريم
انصحك ونفسى بالصبر والقراة والتعلم حتى تستطيعى الاستمرار فى الفوركس
تحياتى وتقديرى

doaa sary
07-24-2013, 22:58
معلش يابنتى
كلنا زهقنا ف البداية هنعمل اية
بس بعد ما تتعلمى التداول وتبتدى تكسبى كل ده هيروح وهتحبى الردود ههههه
زى كداا
الله يوفق الجميع

hebkar
07-25-2013, 19:11
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
نحن الاسعد بوجودك معنا لابد ان تقراى المواضيع وتفهميها لكى تزيد خبرتك
وتقولى رايك فى كل موضوع حسب خبرتك
تحياتى لك

shoshostar1
07-25-2013, 19:16
عشان توصلى لازم تتعبى يا اوختشى
وعشان تتعبى لازم تذاكرى كويس وعشان تجيبى مجموع لازم يطلع عينك
محدش بياكلها بالساهل يا اختى والله ههههههههههه

latraaa
07-25-2013, 20:44
يا أختي الكريمة، مرحبا يبيك في المنتدى، و أول شيء أنصحك به هو التعلم و الإتقان و العمل بكل جدية، و أرى أن المنتدى يعج ابنصائح و الكتب و الفيديوهات القيمة، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

محمد السيد محمد
07-25-2013, 21:14
باختصار يا أخت أسماء هناك في هذا الموقع 100 موضوع كلهم نصايح
وانت لو قلبت في الصفحات هاتملي من كتر النصايح لدرجة انك هاتقولي ياريتني ماكنتش طلبت

maged mohamed
07-27-2013, 08:00
بسم اللله الرحمن الرحيم
من الطبيعى انك تشعورى بالملل لمجرد ان الهدف يكون حمع البونص وبس لكن من الحيل والمشوق ان تجعلى المنتدى لاثراء خبرتك ومعلوماتك عن الفوركس
لانك سوف تجد من يقدم لك الفائدة من الاسترتجية او شارت استخدمة وعلشان يكمل الاستفادة اكتر جربى كل ما بعرض عليك على الحساب التجريبى حتى اذا اكتمل البونص الشهرى يكون عندك حصيلة معلومات قيمة ويمكن غزو الفورك يها

Fourat
07-27-2013, 08:18
الخبزة مرة كما يقولون صحيح احيانا اشعر بالممل من دخول و كتابت كومنتس و لكن كلما ادخل انسى هدا كله و اركز على التعلم بجدية

soooonor
07-27-2013, 12:09
اسماء ... لسة بدرى جدا على الخوف من انتهاء موضوعات المنتدى ... لكن خوفك من عدم وجود كلام تكتبيه وارد جدا اذا لم تبدأى فى تعلم الفوركس لتجدى معلومات ذات قيمة تستطيعى المشاركة بها فى الموضوعات المختلفة فى المنتدى

عموما اهم نصيحة ممكن اقولها لك ... لازم تبدأى تتعلمى و تجمعى معلومات عن الفوركس علشان تقدرى تعملى حاجة بالبونص اللى بتجمعيه .. ربنا يوفقك

latraaa
07-27-2013, 12:27
يا أختي الكريمة، أولا مرحبا بك في المنتدى، و إن شاء الله سوف تتعلمي الكثير منه، و على أية حال أهم شيء يجب أن تتعلميه هو كيفية التداول من خلال الفيديوهات القيمة الموجودة في المنتدى و من خلال الكتب أيضا، و من ثم كوني رصيد قوي لا يقل عن 100 دولار و من ثم ابدأي التداول إن شاء الله

mohamed merzeban
07-27-2013, 13:01
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
فى الحقيقة انا ايضا عضو جديد مثلك واريد ايضا ان اعرف نصائح مثلك ومشكووورة على طرحك هذا السؤال

يزيد
07-27-2013, 17:13
السلام عليكم
انا انصحك بان تبتعد عن الطمع في الفوركس وان تتدرب على الحساب التجريبي قبل البدء بالتداول على الحساب الحقيقي

رشا الهوارى
08-22-2013, 14:51
بصراحة انا كمان عضوة جديدة بس بصراحة انا قريت في مواضيع كتير ان اهم حاجة عشان تقدرى تتقدمى بخطى واثقة في عالم الفوركس هو الصبر الجميل واحنا يعتبر لسة بنبتدى فاهم شئ الصبر والقراية الكتير والتعلم لانة تانى حاجة مفروض تعمليها التعلم ثم التعلم ومن غير قراية واكتساب معلومات مفيدة هاتلائي نفسك واقفة في مكانك

mokhtaralmasry2
08-22-2013, 15:09
حاولي يا اخت اسماء تتعلمي مافيش حد مننا هيعتمد دائماً على الردود
كلنا هنيجي في يوم والردود دي هتكون عبارة عن معلومة نفيد بها غيرنا وليست لمجرد المكسب
اما المكسب الحقيقي سيكون عن طريق التداول وانا شخصياص اتعلم كل يوم وسعيد بما اتعلمه في الفوركس وشكراص

MAGDYABDO
08-24-2013, 00:42
اهلا بيكي اختي الكريمة ودعواتك باه بالتوفيق ليا وليكي ان شاء الله
وياااارب ابقا خبرة فيوم من الايام كدا فالمجال ده ان شءا الله
ولا تياسى -حاولى وفكرى في نفسك وانت تسحبين الموال من ماكينه الصرافه

hicham07
08-24-2013, 00:54
انصحة التي انصحك بها هي ان تدور على فيديوات و شرحات كي تتدرب منها و تنزل منصة التدول و تطبق كول ما تراه عليها
و ياريت لو وجدت دورة تدريبة يكوم من الافضل

forex4
08-24-2013, 15:29
اولا مرحبا بك اختى الكريمة بين اسرة المنتدى
وثانيا انصحك بان تجتهدى فى التعلم وفهم كيفية
العمل فى سوق الفوركس قبل المتاجرة على الحساب الحقيقى

محمدالحلوانى
08-24-2013, 15:30
حاولي يا اخت اسماء تتعلمي مافيش حد مننا هيعتمد دائماً على الردود
كلنا هنيجي في يوم والردود دي هتكون عبارة عن معلومة نفيد بها غيرنا وليست لمجرد المكسب
اما المكسب الحقيقي سيكون عن طريق التداول وانا شخصياص اتعلم كل يوم وسعيد بما اتعلمه في الفوركس وشكراص

canforex68
08-24-2013, 15:32
اولا نرحب بيك في عالم الفوركس و ان شاء الله تحققي فيه ما تتمناي
لكن عليك التعلم اولا و الصبر على تحقيق الارابح فيه

MuRa
08-26-2013, 04:28
علي فكرا انتا شرحك جديد جداً وانا استفدت منه واشكرك بجد ع كل دة :)

forexasia
09-01-2013, 16:42
صرت عضوة نشيطة وعملت ردرو كثيرة وأخدت بونص جيد
يجب عليك قراءة جميع المواضيع المثبتة بالمنتدى
بالتوفيق لك وللجميع

aloooo1001
09-01-2013, 16:44
لا تقلقى مش هتخلص بس انتى حولى تتناقسى فى الموضوع بطريه تساعد على فتح حوار ويجب قراءه التعليقات جيدا حتى تفهم وتاخدى خبره فى الفوركس

doola2020
09-26-2013, 13:58
انتي بتقولي فيها ده حقيقي هييجي يوم ومش هتلاقي حاجة تردي عليها بس ده لما حسابك يوصل ل2000 دولار طبعا

harimeche
09-26-2013, 14:07
السلام عليكم ورحمة الله

عليك أختي بالصبر لأنه مفتاح الفرج

المهم هو أنك تزيدي من ردودك ومواضيعك لكن

الأهم هو أنك تستفيدي وتفيدي أعضاء جدد آخرين

وبالتوفيق لك أختي

saad forex
09-29-2013, 14:50
ده شىء طبيعى وحصل لينا كلنا قبل كده
بس ده البدايه علشان يبقى معاكى بونص تقدرى تشتغلى بيه
وتقدرى تحققى المكسب وتتعلمى الفوركس

أميمة
09-30-2013, 09:54
اهلا بك اخى الفاضل والله انا
مبتدئة فى المجال واتمنى الاعضاء يفيدوك بالرد وبالتوفيق لك وللجميع

gmhd
09-30-2013, 10:01
السلام عليكم
اختي الفاضلة انت بتستفيد حاجتين من الردود علي الاعضا اولا البونص ثانيا بتكتسبي خبرة من تجارب الاعضاء
السابقة في الفوركس
حاولي انك اقي شريك يتعلم معاكي الفوركس
وبكدة هتفقدي الاحساب بالمالل واليس وهيبقا عندك طموع وامل انك تتعلمي وتتوفوقي علي الشريك ال هيتعلم معاك
وبالتوفيق للجميع

mazen2508
09-30-2013, 10:09
اختى الفاضله تحياتى
مرحبا بك فى عالم الفوركس
المهم مش الردود المهم اللرد او المشاركه مفيهه والا عد سنتات
اقراءه عن عن الفوركس هى يدابة واساسال تعلم فلا تهمليها

monira salah
09-30-2013, 21:40
السلام عليكم

انتى هنا مش علشان البونص وبس علشان تتعلمى مجال جديد تقدرى تشتغلى بيه وتجيبى منة دخل كويس وبالتوفيق ان شاء الله

hayper
09-30-2013, 22:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بصراحه انا مبتدى فى مجال الفوركس ولا اعلم الا معلومات
قليله لاننى فى بدايه التعلم ولا استطيع ان افيدك بشى جديد
وياريت شباب المنتدى يفيدوك ويردو على سوالك

falcon26
11-11-2013, 03:01
شرح مميز واكثر من رائع يا اخى خاصة للاشخاص المبتدئين فى عالم الفوركس
واتمنى ان تقوم بعمل المزيد من المواضيع المفيدة

Moro_Mezo
11-15-2013, 15:45
اما المكسب الحقيقي سيكون عن طريق التداول وانا شخصياص اتعلم كل يوم وسعيد بما اتعلمه في الفوركس وشكرا

ashrafshawky
11-15-2013, 15:47
اخى الكريم اذا كنت قد مللت من الردود فهذا خطىء كبير فمن خلال تلك الردود انت تكتسب الخبرة وتعرف الكثير عما تبحث عنة وبلتوفيق والربح الكبير

منى الجندى
11-19-2013, 16:30
موضوع البونص كان بس دعايا للشركه لان اكيد هنمل منه
لكن علشان نضع مال حقيقى يجب التعلم الجيد لان الفوركس مثمر
وممكن يتحقق ربح جيد من خلاله اذا فهمنا وتعلمنا جيدا

forexman55555
02-06-2014, 22:02
ليس من الضرورى ان تعملى ردود طوال الوقت لكن ممكن تكونى مبلغ معين
ثم تتاجرى وبه و قد تربحى الكثير جدا من بونص شهر واحد

alaeddine
02-06-2014, 23:32
مرحبا يبيك في المنتدى، و أول شيء أنصحك به
هو التعلم و الإتقان و العمل بكل جدية، و أرى أن
المنتدى يعج ابنصائح و الكتب و الفيديوهات القيمة،
بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله.

gehad87
02-06-2014, 23:36
بالظبط الردود هيجي يوم وتخلص لو انتي ماوقفتيش وقفة رجالة
ودخلتي اتعلمتي وسالتي بقلب جامد
المنتدى اسمه منتدى
علشان يبقا في تفاعل وكلام وافكار جديدة بتتقال مش القوالب الصب اللي بتنزل
على دماغتنا في الردود المحفوظة

ياسر عمر
02-06-2014, 23:38
سلام عليكم
عاوزة نصايح تحمسني كدا

أختي الكريمة هذا هو الغلط بعينه .. فأنتي وضعتي خطتك على أن تكون الردود فقط لاجل كسب البونص، وليس لأجل المشاركة مع الآخرين في تجاربهم ونجاحاتهم واخفاقاتهم واحباطاتهم وربحهم وخسارتهم، ولتبادل المعلومات معهم والاستراتيجيات والافكار، فهذا هو المكسب الحقيقي لك قبل الاخرين، أما على البونص فهو يأتي تشجيعا لك على ما قدمتيه من إفادة للآخرين ، ولذلك فأن الادارة لا تحتسب إلا الردود القيمة التي تكون ذا فائدة للرواد، فبالله عليك هل 10 سنت تكفي لعناء الردود والبحث عن المواضيع فهي حتى لا تكفي في بعض الاحيان لسداد فاتورة الانترنت، لكن المتعة هي في المشاركة مع الاخرين، ومن قال بأن الردود سوف تخلص ، لأنها لو خلصت معناه انك خلا ص أصبحتي بروفيشنال فوركس ولا داعي للمشاركة عشان 10 سنت، اتداولي افضل، وحتى لو خلصت الاجابات فلا تترددي في انك تعيدينها لمن يسأل من جديد عن نفس المواضيع، أو على الأقل توجهينهم بروابط نحوهاإذا كانت موجودة سابقا في المنتدى .. تحياتي ..

Ali Mahmoud
02-06-2014, 23:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ..........
اللهم صلى وسلم على خاتم المرسلين محمد صلى الله علية وسلم ...

abo heba
02-07-2014, 02:01
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
المنتدى متجدد ويوجد العديد من الاعضاء النشيطين جدا وباذن الله لن يقف عند حجم معين وبامكانك ان تعملى ردود
حسب ما تريه مناسب لك كل يوم حتى لا تحسى بالملل
تحياتى لك

salimned
02-09-2014, 01:44
السلام عليكم
بالفعل اختي الردود لابد ان تكون فعالة في المواضيع
كي لا تحسي بالملل و تحاولي الافادة دائما حتى
نستطيع التطور في هدا المجال و القيام به على احسن ما يرام
موفقة اختي.

rami007
02-12-2014, 09:20
السلام عليكم
يا أختي الكريمة، مرحبا يبيك في المنتدى،
و أول شيء أنصحك به هو التعلم و الإتقان و
العمل بكل جدية، و أرى أن المنتدى يعج
ابنصائح و الكتب و الفيديوهات القيمة،
سلام تحياتي
بالتوفيق

zezo-89
02-12-2014, 10:02
أنا ايضا عضو جديد مثلك وأريد ايضا ان أعرف نصائح مثلك ومشكورة على طرحك هذا السؤال
تقبلي مروري

ebram
02-12-2014, 10:14
علشان انصحك النصيحه الجيده
لازم تكونةي متعلمه المصطلحات الي ممكن تسمعيها نت خلال النصايح
فنصيحتي البدائيه هي المصطلحات
وبعد كده التعلم الجيد من خلال قسم التعليم

ssnsafi
02-12-2014, 12:45
اختي انت عندما تستلمي البونص في بداية الشهر سينتابك الحماس لأن تزيدي من نشاطك في الشهر القادم لتستلمي بونص اكبر ولن تملي من كتابة الردود فقراءة المواضيع تتعلمي منها الكثير لأن كل موضوع يحمل معلومة جديدة تستفيدي منها من ناحيتين انك تكسبي بونص بالرد عليها وتكسبي معلومة جديدة
وايضا عليك بدعوة الاصدقاء للتسجيل من خلالك لتكسبي بونص مضاعف يضاف الى البونص الخاص بك

محمد أبو بكر
02-25-2014, 08:15
السلام عليكم رحمته وبركاته
لكى تتعلمى الفوركس لابد وان يكون عندك صبر وتبذلى الكثير من الجهد
ولكنى نصيحتى لكى ان تتعلمى دروس الفوركس
كالاتى :: مفهوم الفوركس ومتصة ميتاتريد وادرة راس المال واليات والدعوم والمقاومات والفيبونتشى والشموع اليبانيه
و بالتوفيق لكى و للجميع ان شاء الله

2_forex
03-15-2014, 10:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته جزاكم الله خيرا يا شباب على هذه النقاشات اللتى تكسب المرء الكثير من المعرفة عن عالم الفوركس لا يهم إلاما يميل الموضوع سواء طلب مساعدة ام طرح المهم أن هذه تسمى معلومات وهذا ما يهمنا لانه سيوصلنا الى درجة اعلى فى الفوركس مما يزيد فرص الربح لدينا إن شاء الله العظيم وجزاكم الله خيرا وإن شاء الله الكل يربح تقبلوا مرورى وتحياتى لكم
>>>>
.................................................. .....................

a7med84
06-18-2014, 18:35
المهم هو التعلم فى هذا السوق وليس البحث فقط عن الردود

او البونص اكيد البونص مهم لو كان ده المتاح لكى من اجل التداول عل حسب حقيقى ولكن التعلم اهم

majidhomsy
07-25-2014, 22:10
اشكرك على طرح هذا الموضوع الرائع لقد استفدت منه كثيرا
لقد اضفت الى معلومات جديده فى مجال الفوركس
اشكرك على الموضوع وننتظر منك الجديد
وبالتوفيق للجميع

el andaloussi
07-26-2014, 18:26
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أختي الكريمة مرحبا بك في المنتدى الجميل فوركس عرب ، و انصحك بالصبر و عدم الطمع

chokrito
07-26-2014, 19:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة واسلام على اشرف الانبياء والمرسلين
اخي حاول الاستفادة من الاعاضء الخبراء فقي المنتدى وايضا االدخول للقسم التعلمي لتعرف كل شيء عن الفوركس

salmasalma
07-26-2014, 19:37
السلام عليكم
اختى الفاضلة اسماء
ولكن انصحك بالصبر
لكى التوفيق وللجميع ,,,

---------- Post added at 04:37 PM ---------- Previous post was at 04:19 PM ----------

والنجاح فى مجال الفوركس
ولكن انصحك بالصبر
لكى التوفيق وللجميع ,,,

AMLAK
08-04-2014, 23:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم اختي لا تكتبي الردود
و انت مقتنعة انها للبونيص فقط؛بل من اجل فهم الفوركس و مساعدة الاصدقاء في
المنتدى و النقاش معهم لمزيد تطوير نفسك مع خالص تقديري وتحياتي للجميع

mostafa gamal
09-30-2014, 13:38
أنا مثلك جديد في مجال الفوركس و أعاني من نفس المشكلة لكن الشيء اللي بيصبر على الموضوع أني أتأكدت أني لازم أتعلم كتير قبل الدخول في مجال الفوركس
و إلا كل المجهود اللي بذلته في تجميع البونص هيضيع لذلك أنا بحاول أتعلم من المواضيع اللي بدخل أرد عليها
تحياتي

men
10-07-2014, 01:48
شرحك هذا وضح لى العديد من الامور المهمة فى الفوركس وطبعا احب ان اشكر حضرتك على طريقة سرد الموضوع
بطريقة سهلة وبسيطة تتيح للمبتدئين فهم الموضوع بسهولة بدون تعقيدات

payoneer
10-07-2014, 01:51
بسم الله الرحمن الرحيم
اختي كلمة واحده ...... عليكي بكتب الكترونية مجانية
الفوريكس يتكون من شيئين الموقع والمنصه
المنصه الشغل كله فيها

antonioforex
10-07-2014, 01:58
السلام عليكم
انصحك اختي ان تشاهدي الفيديوهات التعليمية في المنتدى كي تتعلمي الفوركس
بعدها تستطيعن الكلام و الشؤال في الكومونتارات و بالتوفيق.

nermeen
10-07-2014, 02:05
وتحياتى ليكى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..اتوجه بالشكر لك استاذ هشام ولردك المفيد,.لكن عندى استفسار؟؟انت تقول (حاولي تعتمدي علي فلوسك الشخصية) هل هذا يعنى اننا نضع مال من عندنا شخصيا ونتاجر به اما نربح ام لا؟؟اذن ما هذا البونص الذي نأخذه من المنتدى هنا؟؟ شكرا

mohammed hussien
10-18-2014, 18:23
الموضوع محتاج شوية وقت وجهد منك فى البداية ولكن بعد كدة هيبقا مسئلة تعود ولازم تحطى خطة امامك للحصول الى المكسب والنجاح فى مجال الفوركس
وفى البداية كلنا حسينا بالملل لقلة المعلومات وبعدها طبعا بقا الموضوع عادى وهواية ولكن انصحك بالصبر وبذل الجهد المناسب فى هذا المجال

nuclear2010
10-18-2014, 19:00
السلام عليكم جميعا
اختى العزيز الموضوع مش سهل ومحتاج
تعب شويه فى الاول سواء فى تجميع البونص
او فى المتاجره بيه
تقبل تحياتى

marach
10-18-2014, 19:05
عليك بالتعلم والتجريب في الحساب التجريبي وبعدها تفيدنا باشياء انتي تعرفيها يستفيد منها المبتدئين والخبراء مثلا استراتجية جديدة او اي معلومة مهما كانت بسيطة ولا تتحرجي ابدا بطرحها وكذا بيزيد البونص بالمواضيع كما يزيد بالردود

mohamed.atef
10-21-2014, 03:38
لابد وان يكون عندك صبر وتبذلى الكثير من الجهد ولكنى نصيحتى لكى ان تتعلمى دروس الفوركس كالاتى
مفهوم الفوركس ومتصة ميتاتريد وادرة راس المال واليات والدعوم والمقاومات والفيبونتشى والشموع اليبانيه لابد ان تاخذى فكره عن هذه الدروس حتى تتعلمى ماهو الفوركس

YMTMAX
10-25-2014, 14:48
شكرا لك على هذه المعلومات القيمة وعسى أن
ينفع الله بك كافة الأعضاء المبتدئين في هذا المجال
ومن خلال مواضيعك الرائعة وشروحاتك الجميلة ..
مشكور أخي مرة أخرى وتقبل مروري ..

esshazly
12-31-2014, 01:40
السلام عليكم ... ادرة راس المال واليات والدعوم والمقاومات والفيبونتشى والشموع اليابانيه لابد ان تاخذى فكره عن هذه الدروس... بالتوفيق ان شاء الله في التداول والمنتدي الرائع

jasonKBX
12-31-2014, 05:19
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﻛﺎﺗﻪ
ﺃﺷﻜﺮﻙ ﺃﺧﻲ ﺍﻟﻌﺰﻳﺰ ﻋﻠﻲ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻉ ﺍﻟﻬﺎﻡ
ﻭ ﺃﺭﺟﻮ ﺃﻥ ﺗﻌﻢ ﺍﻟﻔﺎﺋﺪﺓ ﻟﻠﺠﻤﻴﻊ
و السلام

adil17
12-31-2014, 10:26
اختي الكريمة انصحك بالتعلم اولا فهنا في المنتدى ستجدي كل ما يتعلق بالفوركس و في نقس الوقت يمكنك المشاركة في المنتدى و كسب البونص

doom
01-12-2015, 03:20
كلمة شكرا لن تكون كافية على هذا الموضوع الرائع والمفيد فعلا جزاك الله كل خير يا اخى على هذا المجهود
الاكثر من رائع وانتظر منك المزيد من هذه المواضيع القيمة والى الامام دائما

hpacer
01-18-2015, 04:52
ملاحضة صغيرة فقط لاتتركي الملل
يخليك تكتبي ردود فارغة و
لا تمت للموضوع بصلة.
بالتوفيق

mohamed.atef
04-06-2015, 04:28

العراقي
05-10-2015, 19:06
علشان انصحك النصيحه الجيده
لازم تكونةي متعلمه المصطلحات الي ممكن تسمعيها نت خلال النصايح
فنصيحتي البدائيه هي المصطلحات
وبعد كده التعلم الجيد من خلال قسم التعليم

mohamedhassn
05-10-2015, 19:11
عيدة جدااا بوجودي فالمنتدي هنا بس بدات احس بالملل من كتابة الردود عشان اخد بيها البونص
وحاسه ان هيجي يوم عليا ومش هلاقي كلام اكتبه او مش هلاقي مواضيع جديدة فالمنتدي
عا

معتصم سباعنة
05-10-2015, 19:14
السلام عليكم ورحمة الله وربكاته
انصحك اخي الكريم ببدء العمل على الحساب التجريبي وكذلك انصحك بالمؤشرات واتباع الاستراتيجيات
تقبل مروري

ibrahim forex
05-12-2015, 18:52
اختي لا تكتبي الردود و انت مقتنعة انها للبونيص فقط؛
بل من اجل فهم الفوركس و مساعدة الاصدقاء في المنتدى و النقاش معهم لمزيد تطوير نفسك

hager omar
05-12-2015, 19:04
السلاام عليكم ورحمة الله وبركاته

مرحبا بكي اختي الكريمة معانا في المنتدي واتمني لكي بداية موفقة وذلك من خلال انك تقومي بوضع الردود والمشاركات وعن طريق دعوة الاصدقاء والموضوع هيبقي صعب في الاول بس بعدين هيبقي بسيط

تقبلي مروري

modr2015
05-12-2015, 20:02
ختى الفاضلة اسماء
ولكن انصحك بالصبر
وب

moussaalbare2
05-12-2015, 20:22
اختى الفاضلة اسماء
ولكن انصحك بالصبر
لكى التوفيق وللجميع ,,,

Wassa04
05-12-2015, 21:16
مرحبا اختي الفاضلة انصحك بعدم التركيز
مع البونص فقط على التعلم بالتوفيق لك تقبل مروري

hamdochi
05-27-2015, 20:47
تحية طيبة ومرحبا بك اخي العزيز اظن انك تخلي وجودك في المنتدى هنا زي رحلة تعليمية حاولي تتعلمي كل يوم حاجات جديدة
من المنتدى التعليمي هنا والحاجة اللي متفهميهاش افتحي موضوع هناك واسألي عنها بكدة تبقى بتتعلمي وفي نفس الوقت بتاخدي
بونص بحاجة مفيدة مش اي كلام شكرا وبالتوفيق ان شاء الله والسلام عليكم

مينا جابر
05-27-2015, 21:51
يا غالى دى حاجة تشرفنى طبعا
اى معلومة انا بكتبها فى المنتدى من حقك ومن حق اى عضو بالمنتدى
يتصرف فيها كما يشاء المهم هو تحقيق الافادة..

aligharbi316
05-27-2015, 23:09
اختى الفاضله لكى تتعلمى الفوركس
نصيحتى لكى ان تتعلمى دروس الفوركس كالاتى
بالتوفيق
حتى تتعلمى ماهو الفوركس

fightcom
05-27-2015, 23:17
ملاحضة صغيرة فقط لاتتركي الملل يخليك تكتبي ردود فارغة و لا تمت للموضوع بصلة.
بالتوفيق

aymansaleh
05-27-2015, 23:25
اختي الكريمه اسماء, اول شئ لابد ان تشاهدي فيديوهات تعليميه من البدايه في الفوركس وتفتحي حساب تجريبي في شركه موثوق فيها وتبدئي في تطبيق ماتتعلمينه وعندما تتعرفي على استراتيجيه ناجحه وتبدئي في تحقيق الربح منها تتمسكي بها وتتدربي عليها حتى تتقينها وذلك لا يجب ان يقل عن 6 شهور اقل تقدير وبعدها تفتحي حساب حقيقي وتطبقي ماتعلمتيه
تقبلي مروري

اراس جميل
05-27-2015, 23:30
اختي العزيز اساس النجاح يكمن في داخلك اذا اردتي النجاح فلا تحتاجي الى ردود وانما اثناء معرفة اساسيات التداول في الاسواق العالمية ومعرفة الثغرات المهمة في المؤشرات الاسواق ستعلمين كم التداول سهل ويتطور كل ساعة وكل دقيقة يجب عليك ان تبدأ بالتعلم وستاتي الردود ان شاء الله بعد طرح مواضيع تستحق الرد عليها

jamila cchahed
05-27-2015, 23:37
بسم الله الرحمان الرحيم اختى الفاضله لكى تتعلمى الفوركس لابد وان يكون عندك صبر وتبذلى الكثير من الجهد
تقبل مروري
والسلام

Ossama.forex
05-27-2015, 23:38
علشان الردود متخلصش منك لازم تتطلعي كتيير و تبحثي علي النت كتيير عن مواقع بتعلم فوركس و مواقع اخبار الفوركس لكي تستخلصي خبر و تنشريه و الكل يستفاد منه

مصراوى
05-28-2015, 00:05
اخى الفاضل انصحك ان تقوم بالدخول الى القسم التعليمى والتعلم من خللة مع التدريب على الحساب التجريبى والتعلم من الاخطاء وبالتوفيق

a7med sniper
05-28-2015, 02:25
عموما التعلم والبونص هو هديه من الشركه من اجل التداول به بدون ايداع من راس مالك او من لا يملك القدره عل الايداع والله المستعان

وبالتوفيق لكم

محمد العمر
05-28-2015, 02:43
بسم الله الرحمان الرحيم . بس انا للاسف لما جيت اسجل لاقيت مفيش خيارات غير الرافعه 1:100 فانا مجبر اني اتعامل معاها .. هي كويسه وبتحافظ على الرأس المال فتره اطول
لكن الرافعه الكبيره بتخلي الواحد ممكن يفتح صفقات تعزيز لو السعر عكس
تقبل مروري
والسلام

ملاك الروح
05-28-2015, 03:18
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اختي الكريمة انصحك بالبدء على حساب تجريبي ورسم الترندات ومعرفة اتجاه السوق والدخول مع السوق ولا تعاكسي اتجاه السوق وعليكي بالقسم التعليمي / المواضيع المثبته
اتمنى لكي التوفيق والنجاح

snnaky
02-23-2016, 23:03
لو عاوزة نصايح ابداى الأول مع نفسك كدة واسألى نفسك هو انا هنا لية ج عشان البونص واعمل مبلغ واتعلم واشتغل واتاجر بالعملات
طب انا اعمل اية ج المفروض انى اتعلم الاساسيات اولا واتعلم مباديء التحليل عشان اقدر اشتغل وفى نفس الوقت اعمل موضوعات واتعلم من الموضوعات وفى نفس الوقت اجمع مبلغ اشتغل بية واحافظ على قوانين المنتدى عشان اكمل فى المنتدى بدون مخالفة او حظر