PDA

View Full Version : مشكلة برنامج ال mt4

ahmed102
08-19-2015, 15:38
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخوتي الكرام لقت قمت بتنزيل برنامج ال mt4 لكن واجهتني مشكلة في تنصيبه و هي عندما يقارب على انتهاء التحميل يعود الى الاول و هكذا المرجوا من الاعظاء ان يفيدوني و شكرا

naggar
08-25-2015, 12:17
كل هذه الأخطاء تكون من بطء الانترنت ولكن يجب ان تختار وقت مناسب
يكون فيه الاتصال بالانرنت سريع لكي تتمكن من تنصيب المنصة

ashraf mamdouh
08-25-2015, 12:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى الكريم عليك اتباع التعليمات السليمة من اجل تنصيب البرنامج كما يمكنك كتابة طريقة تنصيب ميتاتريدر على جوجل واتبع التعليمات
بالتوفيق اخى

andro2016
09-25-2015, 20:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى ممكن يكون عندك مشكلة فى الجهاز او البرنامج اللى حملتة
مش لاجهزة الويندوز امسح الرنامج وحملة تانى وسطبة وان شاء الله المشكلة تتحل

hamdi44
09-25-2015, 20:57
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

عيد سعسد و كل سنة وانتم بالف خير

المشكلة ليست في mt4 بل في جهازك اما في النت او في برنامج التحميل

عموما حاول ان تحمل البرنامج من روابط مختلفة تفضل اخي هذا الرابط

https://www.instaforex.com/ar/downloads.php

امنى ان تحل المشكلة في اقرب وقت

karimovtich
09-25-2015, 21:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم مشكلتك ليست مشكله تقنيه او تتعلق بالفوركس المشكله ربما تكون في النت وهي ان النت الخاص بك بطئ عليك ايضا ان تتاكد من النسخه التي تحملها من الحساب الرسمي

ynwa1892
09-28-2015, 16:00
السلام اخي المشكل من حط النت عندك او سرعة الانترنت ثقيلة او من الوينداوز الخاص بك المهم البرنامج جيد ويتم تثبيته عاد
وفقك الله

sharshabil
09-29-2015, 15:22
حاول اعدة تشغيل الجهاز ز عاول التحميل مرة اخرة
من الممكن ان يكون هناك ضعف اتصال ايضا حاول في جهاز اخر حتلا تعرف المشكلة

samieh
10-16-2015, 21:17
كانت بتحصل معايا كتير انى ببقى بحمل برنامج الميتاتريدر وابص الاقيه رجع تانى يحمل من البداية
والحل انك نتظره لغايت اما يخلص تحميل لوحده

Wassa04
10-16-2015, 21:32
مرحبا اخي الكريم انصحك باعادة تحمييله
لا غير اكييد المشكلة من سرعة الاتصال لديك تقبل مروري

monira salah
10-16-2015, 23:14
امسح المنصه كلها وحملها من تانى من مكان مختلف واتاكد انك منزل النسخه الى بتشتغل على نظامك سواء بى سى او اندرويد بيبقى فى اختيارات وياريت لو تنزلها من موقع الشركة ذات نفسها واتاكد كمان من مساحة الهارد تكون موجود مساحه مناسبة وان شاء الله هتتظبط معاك وبالتوفيق

ranimdammar
10-23-2015, 09:07
هذا يحدث لشيئين اثنين ولابد ان تفعلهما لكي يكتمل التنزيل
اولا ان تغلق اي متصفح شغالا واي شيئ يستهلك الانترنت اغلق حتى يكتمل تنزيل المنصة لانه يحدث هذا اذا قلت سرعة الانترنت
ثانيا اذا لم يفلح عندك الامر الاول عليك ان تعطل مضاد الفيروس الى غاية نهاية التحميل لانه احيانا يمنع التنزيل لبعض البرامج مثل افاست

osama147
10-23-2015, 09:18
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..
اخي اعتقد ان المشكلة ليست فى برنامج التداول المشكلة اخي فقط فى الانترنت لديك حاول اخي ان تري سرعة
الانترنت لديك قبل ان تقوم بتحميل البرنامج ادا كان ضعيف فلاتحملة وادا كان قوي فحملة سوف ينزل انشالله
تقبـــــــــــل مشــــــاركتـــــــــــي وربــــــــــنا يوفــــــق الجمــــــيع.

snnaky
11-12-2015, 20:43
ربما يكون حاجتين ملهمش تالت
اولا اما ان عندك بطيء فى الأنترنت ودة تعرفة من خلال تشفيل وفتح صفحات اخرى وتعرف من خلالها النت كويس ولا ضعيف وممن قياس النت طبعا
او ان حضرتك عندك انتى فايروس وبيعتقد ان البرنامج تروجان فلازم توقف الأنتى فايروس 15 ساعة لغاية ما تحمل المنصة

Bassem Hassani
11-12-2015, 21:11
المشكلة دى اخى الغالى ليها علاقة بالنترنت لديك لانه كل ما البرنامج بيحمل شويه مثلا 60 فى المية والنت يفصل فابرنامج يرجع يحمل من الاول تانى علشان النت فصل وعلشان تتفادى المشكلة دى لازم تتاكد من ان خط الانترنت الخاص بيك يعمل بشكل جيد لان تحميل البرنامج بيحتاج 15 دقيقة فلو وصل الى 99 فى الميه والنت فصل هيرجع ممن الصفر تانى يا ريت يكون كلامى واضح لك

marwanadam
11-12-2015, 21:45
تاكد فقط من النت وكدالك من ان كل الامور التقنة على احسن من يكون الان
ممكنا ن يكون اى مضاد للفيروسات اى يعمل لك هدا الامر او النت عندك فيها مسكل
وبتوفيق اخى

ahmedhathout
11-19-2015, 20:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
المشكله دي حصلت معايا وطلع المشكله في النت عندي ان مفيش ولا سيرفر
المنصه ينفع تتحمل منه لان النت كان فيه مشكله

razgallah
11-21-2015, 08:24
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
احذف الملف و اعد تنصيبه و سيعمل ان شاء الله
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

luka95
11-21-2015, 08:28
السلام عليكم ورحمة الله
ممكن ان تكون المشكلة من جهازك اخي الكريم انصحك ان تعيد تنصيب منصة التداول من جديد واذا لم تعمل معك يبقى العطل
في جهاز الحاسوب بتاعك
وبالتوفيق لك انشاء الله

asx1
11-24-2015, 12:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

asx1
11-27-2015, 13:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

مريم ميري
12-07-2015, 00:56
مساء النور انا سبق لي وان حملت اكثر من برنامج للميتا تريدر لعدة شركات قبل ما اتعرف على شركة انستا فوركس وقد قمت بتنزيله بشكل عادي ومن
غير اي مشاكل ونفس الشيء بالنسبة لمنصة شركة انستا فوركس نزلتها بسرعة ولم تاخد مني المسالة سوى وقت بسيط فاعتقد ان لديك مشكل في
شبكة الانتريت فحاول ان تتاكد من السبب

nassim126
12-07-2015, 01:00
السلام عليكم اخي الكريم ممكن المشكل ان يكون من سرعة الاتصال او النت ضعيف غير دلك ممكن تبحث في اليوتيوب عن كيفية تسطيب البرنامج

justsmile
01-11-2016, 01:26
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخوتي الكرام لقت قمت بتنزيل برنامج ال mt4 لكن واجهتني مشكلة في تنصيبه و هي عندما يقارب على انتهاء التحميل يعود الى الاول و هكذا المرجوا من الاعظاء ان يفيدوني و شكرا

هذا يحصل بحالة ان سرعة النت عندك بطيئة
حاول بوقت آخر .. او قم بزيادة سرعة الانترنت لديك ..
او لربما كان لديك مشكلة بجهازك ..

jaouad ouaiss
01-11-2016, 01:48
ارجو ان تشاهد مواظع كيفية ثثبيت المنصة الخاصة بانستا فوركس في الشروحات التي يقدمها الاعظاء في الاقسام التعليمية لكي تتمكن من تسطيبها .

marwafawzy122
01-11-2016, 01:55
والله يا اخى الفاضل ان سوق الفوركس مفتوح على مدار 24 ساعة طوال ايام الاسبوع ما عدا يومى السبت والاحد الاجازة الرسمية واعتقد بأن الجيع يعلم هذا جيداً ونستطيع التداول فى اى وقت نشاء ولكن انا من خلال خبرتى فى هذا المجال ارى ان افضل اوقات التداول هو ما بين الساعة الثامنة صباحاً الى الخامسة مساءاً بتوقيت القاهرة ....

WASEM DALLOUL
01-11-2016, 10:16
السلام عليكم
سبب ذلك يا أخي الكريم هو اتصال النت لديك لأنه ضعيف او يعاني من انقطاعات وعليك تقوية اتصال النت لديك
وبالتوفيق للجميع

حسين باصبيح
01-11-2016, 10:29
اخي اعتفد ان هنالك حطا في الانترنت

latraaa
01-11-2016, 21:00
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح، على اية حال في بعض الأحيان يقع هدا الخطأ في التنصيب لدا لا داعي للقلق قم بالعمل على الإعادة في يوم آخر و إن شاء الله سوف تسير الأمور على ما يراك، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

heroo252
01-11-2016, 21:23
دى بتبقى شكله فى اتصاال الانترنت بيكون ضعيف انا كنت بعانى منها لاوقات كتيره
بس دلوقت المنصه بتتحمل معايا بسرعه شوف الانترنت الااول عندى عامل ايه

latraaa
01-13-2016, 20:48
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح القيم الدي تقدمت به، و أقول لك أنه من الأفضل العمل على إعادة تنصيب المنصة لكي تستفيد أكثر و أكثر و يمكن أن ينتهي المسكل، بلتوفيق لك و للجميع إن شا ءالله

dhmo
01-17-2016, 23:02
دى بتبقى شكله فى اتصاال الانترنت بيكون ضعيف انا كنت بعانى منها لاوقات كتيره
بس دلوقت المنصه بتتحمل معايا بسرعه شوف الانترنت الااول عندى عامل ايه

لابد من مراعاه كل ذلك وكل ده اساسيات وقواعد لازم المتاجر يعرفها كأول حاجه يتعلمها في المجال ده علشان هيا هتكون معاه على طول بعد كده فلازم يكون على علم بها
طبعا ويكون عارف بيعمل ايه

latraaa
01-18-2016, 00:53
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على المعلومات التي تقدمت بها و التي أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شا الله، كما أتمنى أن نراك في المستقبل القريب تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

justsmile
01-18-2016, 02:56
هذا ما حصل معي ايضا عندما قمت بتنزيله اول مرة ..
و عرفت ان المشكلة كانت عندي بسرعة الانترنت بخطي .. وقمت بتغييره و تم حل المشكلة ..

OsamaNasser
01-19-2016, 14:21
السلام عليكم اخي
اعتقد ان المشكله من عندك مش من البرنامج
ممكن يكون المشكله في ان اتصال الانترنت عنك بطي او بيقطع
اوممكن يمون فيه فيرس عندك
عامت الو المشكلف فضل موجوده انصحك تودي الججهاز لواحد متخصص يشوفلك فيه ايه

dhmo
01-19-2016, 18:03
هذا ما حصل معي ايضا عندما قمت بتنزيله اول مرة ..
و عرفت ان المشكلة كانت عندي بسرعة الانترنت بخطي .. وقمت بتغييره و تم حل المشكلة ..

المشاكل دي بتحصل عادي والافضل طبعا لما تحصل مشكله وكده زي ده التعامل مع الدعم والتواصل معهم لحل المشكله دي ده افضل بدل من الاعلان عنها لانها مش هتفيد ممكن لو فيه اصلا
حد مر بالتجربه دي يقولك وكده بس مش اكتر

wragmo
01-19-2016, 18:24
تحياتي للجميع..
هذا المنتدى الجميل يوفر كافة المعينات لبداية جيدة في سوق الفوركس..
فهو يوفر المواد التعليمية بالاضافة إلى الخبرات المختلفة..
وأيضاً رأس المال للبداية.
شكراً جزيلاً لكم..

محمد عز الدين عيد خضري
03-06-2016, 04:24
اخي الفاضل اتمني ان تتاكد من سرعة الانترنت الواصلة
الي جهازك فلا بد من وجود سرعة انترنت مناسبة لتحميل برنامج الميتاتريدر 4 اتمني لكم التوفيق

Adham nabil
03-06-2016, 16:09
السلام عليكم اخي العزيز أصفق لك بحرآره اخي العزيز........ على موضوعك الرائع
والمميز ولاعجب في ذلك مميز في أختيآرك دائما..
كلماتي تعجز عن وصف مدى ورووعة موضووعك..
أسأل الله لك التوفيق والسعادة
تحياتي لك

Elgohary1024
03-06-2016, 17:01

تحية طيبة اما بعد

شكرا على الطرح الرائع

بالتوفيق لك والى جميع اعضاء المنتدى

تقبل مرورى , تحياتى لك

hamza215rix
03-06-2016, 17:02
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية
وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
69

karinho1991
03-20-2016, 17:01

mhamadfor
03-26-2016, 14:42
امسح المنصه كلها وحملها من تانى من مكان مختلف واتاكد انك منزل النسخه الى بتشتغل على نظامك سواء بى سى او اندرويد بيبقى فى اختيارات وياريت لو تنزلها من موقع الشركة ذات نفسها واتاكد كمان من مساحة الهارد تكون موجود مساحه مناسبة وان شاء الله هتتظبط معاك وبالتوفيق

QQahmedQQss
03-26-2016, 14:56
السلام عليك اخى الكريم بص اخى لقد واجهتنى نفس المشكله اولا اعد
تحميل لمنصه من الانترنت ثانيا اقفل كل ما يستهلك الانترنت اثناء تنصيب المنصه

ali20
03-26-2016, 15:13
مشاكل فى ال mt4 دة يرجع ال مشكلة فى المنصة علسشان انت كدة يبج انك ترجع الى الشركة
انت سوف عرف اية الشكلة وسوف تحصل على الاسباب التى ات الى شمكلة ى المنصة وسوف يتم حلها

newlookmostafa
03-26-2016, 15:16
تواصل مع الدعم مباشرة وهم يساعدوك فى حل مشكلتك بسرعة كبيرة
تقبل مروروورى
تحياااااااتى

algoddam
03-26-2016, 15:18
الامر بسيط وهو عليك ان تغلق الدروع من الجهاز و هذا عادة مع برنامج مضاد الفيروس افاست يمنع التكميل
وقد حدث اني اغلقته مؤقتا وكان يتم التحميل جرب ذلك او ان سرعة النت ضئيلة مما سبب الاعادة

raouf41
03-26-2016, 16:01
السلام عليكم ممكن المشكل ان يكون من سرعة الاتصال او النت ضعيف غير دلك ممكن تبحث في اليوتيوب عن كيفية التسطيب
بالتوفيق

ali20
03-26-2016, 17:02
مشاكل فى ال mt4 دة يرجع ال مشكلة فى المنصة علسشان انت كدة يبج انك ترجع الى الشركة
انت سوف عرف اية الشكلة وسوف تحصل على الاسباب التى ات الى ذك .. ايضا قد يكون السبب فى انه بيكون النت بطئ شوية

ملاك الروح
03-26-2016, 18:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم تاكد من اتصالك بالانترنت واذا استمرت المشكلة نصبها على جهاز اخر وقم بنسخها
اتمنى لك التوفيق

neverlit4
03-27-2016, 14:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

abderrahmenanis
03-27-2016, 14:32
اخى الكريم عليك اتباع التعليمات السليمة من اجل تنصيب البرنامج كما يمكنك كتابة طريقة تنصيب ميتاتريدر على جوجل واتبع التعليمات
بالتوفيق اخى

akram mohamed obaid
03-27-2016, 14:34
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم المشكله ليست بالمنصه لكن المشكله من جهازك اللابتوب او هاتفك المحمول حاول ان تقوم بتسطيب جهازك واعاده تحميل البرنامج مره اخرى فالمنصه جيده ويمكن تحميلها بسهوله

عبد الرحيم رافا
03-27-2016, 17:05
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا و مرحبا بجميع الاعضاء الكرام ان شاء الله الكل بخير و بصحة و عافية
الحمد لله انا عندي الميتاترادر تعمل بشكل عادي و لله الحمد و الشكر

احمد عبد الباسط
04-18-2016, 19:14
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسسلام على اشرف المرسلين
اخى الكريم لابد عند تصطيب البرنامج ان يكون الجاز متصلا بالنت
قم بتحميل البرنامج من جديد وراجع وصلات النت اثناء التصطيب

latraaa
04-18-2016, 20:46
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و الت يأتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن اشء الله، كام أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

dhmo
04-18-2016, 22:28
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم المشكله ليست بالمنصه لكن المشكله من جهازك اللابتوب او هاتفك المحمول حاول ان تقوم بتسطيب جهازك واعاده تحميل البرنامج مره اخرى فالمنصه جيده ويمكن تحميلها بسهوله

اخي اي مشكله تقنيه او فنيه الافضل طبعا لما تحصل مشكله وكده زي ده التعامل مع الدعم والتواصل معهم لحل المشكله دي ده افضل بدل من الاعلان عنها لانها مش هتفيد ممكن لو فيه اصلا
حد مر بالتجربه دي يقولك وكده بس مش اكتر

zee1996
04-19-2016, 01:54
اخي الفاضل حاول ان تفرمت الجهاز الخاص بك و تقوم بتثبيث نسخة أحدث من الويندوز و تحاول من جديد زدو أظن انك ستوفق بأذن الله و عموما حاول ان تقوم بالامر من شبكة انترنت سريعة او باستخدام الvps اذا لم تكن تريد فرمتة الجهاز الخاص بكو في النهاية أتمنى التوفيق لك و لجميع الاعضاء والزوار الكرام في المنتدى

saleh1991
04-19-2016, 02:03
مساء النور انا سبق لي وان حملت اكثر من برنامج للميتا تريدر لعدة شركات قبل ما اتعرف على شركة انستا فوركس وقد قمت بتنزيله بشكل عادي ومن
غير اي مشاكل ونفس الشيء بالنسبة لمنصة شركة انستا فوركس نزلتها بسرعة ولم تاخد مني المسالة سوى وقت بسيط فاعتقد ان لديك مشكل في

dhmo
04-20-2016, 22:09

هيا الانواع كتير بس هو طبعا الاغلبيه هنا بتعمل على المنصه دي وحتى الي بيعمل على منصات اكتر بيكون المنصه دي هيا الاساس عنده للتحليل وكده اكتر من اي منصه
اكتر لاننا اتعودنا عليها

mounir trader
04-20-2016, 23:17
انا بدور عالبرنامج مش لاقية اعتقد انة برنامج بيصدر توصيات اتوماتيكية بناء علي تحليل رقمي خاص بمصمم البرنامج

---------- Post added at 08:17 PM ---------- Previous post was at 07:51 PM ----------

:):)):oواو موضوع مبهر حقا جزاك الله اخي الفاضل كل الخير وزاد هذا الخير اخي في ميزن حسناتك
والله اخي الكريم موضوع جميل ويستاهل ان تكون به افضل عضو في المنتدى الغالي

nano
04-22-2016, 02:12
;:,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

latraaa
04-22-2016, 13:18
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على الراقي الدي قدمته و الدي أتمنى ان يستفيد منه الإخوة الكرام إن شاء الله، كما أتمنى أن نراك تحقق الكثير من النتائج الراقية إن شاء الله، بالتفويق إن شاء الله

dyasse
04-22-2016, 13:22
السلام عليكم

اخي المشكل يمكن ان يكون من النت او الحاسوب ربما به انيفايروس يقوم بمنع التثبيت

نحياتي لك

مني عصام
04-30-2016, 19:26
ربنا يجيبك بعض الااخوةه هنا لكن ان لم تحصل علي حل توجه للدهعم الفني الخاص بشركة انستا فوركس واطرح ليهم السؤال وهم سيحلون المشكلة في وقت قليل جدا اخي لا تقلق وبالتوفيق والنجاح لك وللجميع

doaa sary
04-30-2016, 20:07
غالبا مشكلتك ليها سببين
التنت ضعيف ودى كانت بتحصل معايا وانا معايا فلاشة نت
تانى حاجه الوندوز مش مناسبة مع الميتاتريدر
شوف المشكلتين دول
وبالتوفيق

ayoub321
04-30-2016, 20:40
بارك الله فيكلاعدادت المناسبة للبولنجر هى اعداداته الافتراضية و هو بولنجر 20 و معلوماتك صحيحة و دعنى اضيف عليها كنزا من كنوز البولنجر لا يعلمها الكثيرين.,ضع البولنجر على الشارت.شوف ذبذبته على فريماته الكبيرة

aminetns
04-30-2016, 20:43
البرنامج ميتاتريدر برنامج رائع جدا شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك إن شاء الله ولجميع الإخوة الأعضاء والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Abughali
04-30-2016, 22:29
كانت بتحصل معايا كتير انى ببقى بحمل برنامج الميتاتريدر وابص الاقيه رجع تانى يحمل من البداية
والحل انك نتظره لغايت اما يخلص تحميل لوحده
وبالتوفيق للجميع إنشاء الله

mohcine amari
04-30-2016, 22:53
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي اعد تركيبها ربما تكون مشاكل في الميتاتريدر
السلام اخواني الاعزاء تقبلو مروري العزيز

yousse
05-04-2016, 21:56
إن ليتريدر سهل في الإستعمال ولا ادو أنه ستكون فيه أي مشكل ولكن ادى واجهتك أي موكلة يوجد الكتير من الفيديوات في اليتوب قد تفيدوك

KALOUCHE
07-15-2016, 19:32
بسم الله الرحمان الرحيم
كل هذه الأخطاء تكون من بطء الانترنت وجهاز الكمبيوتر الخاص بك
بالتوفيق

عادل زرواق
07-15-2016, 19:42
السلام عليكم ورحمة الله
والله اخي مشكلتك ليس صعبة يمكن ان النت عندك غير معتدلة او ان برنامج التحميل الذي تستعمله غير صالح او المتصفح نسخة قديمة
حوال تحمل بمتصفح جديد او تحديثة وثبت برنامج التحميل من جديد وان شاء الله رايح يتحمل

latraaa
07-15-2016, 20:08
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي اتمنى ان نراك تحقق الكثير من الناتئج القيمة المفيدة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شا ءالله

golden19920
07-15-2016, 20:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتو
اعتقد انه مشكلة عندك في الانترنت تعرضك لعدم التحميل الكامل للبرنامج تقبل مروري

fathi22
07-15-2016, 20:58
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم
غالبا تكون المشكلة مشكلة بطئ نت لذلك حال اعادة تحميل المنصة من جديد

analyst
07-16-2016, 15:23
اخي الكريم هناك في موقع الشركة موجود اكثر من رابط هناك نسخة للبرنامج مضغوطة وهناك نسخة اخرى غير مضغوطة حاول ان تجرب رابط اخر اخي الكريم وان شاء الله يتم التحميل

aboesraa
07-16-2016, 15:40
اخي الفاضل تاكد من ان البرنامج الذي تم تحميله يتوافق
مع الكمبيوتر الخاص بك اذا كان 32 بت او 64 بت
وبالتوفيق

محمد صلاح
07-16-2016, 16:40
اكيد اخى العزيز هذه المشكلة بتكون بسبب بطء الاتصال بالانترنت لديك لازم تعمل اعادة تسطيب فى وقت تكون سرعة الانترنت جيدة عندك

csebai12
07-16-2016, 23:53
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
حاول مجددا و تفقد جودة الانترنات لديك في غالب الاحيان تكون هذه المشكل ناتجة عن سرفر التحميل

nonam
07-24-2016, 14:28
السلام عليكم ... التعامل مع المنصة من الممكن ان يكون االهم في التعامل مع الادوات اللي من الممكن ان تتعامل مع الادوات الكتير اللي منها الادوات الفنية والاساسية ومن اهم الادوات اللي زي دي الادوات التعليمية
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

Forex-eg
03-28-2017, 16:31
اخى عليك ان تعيد تشغيل جهازك من جديد وتذهب لمنطقة سريعة فى النت وتستطيع تحميله مشكور على السؤال الجيد

kariim18
03-28-2017, 19:12

eng.medhat2017
03-28-2017, 19:59
اخى الكريم تقريبا النت عندك ضعيف علشان كدة مش عارف تحملها عندك تقريبا على موقع انستا فى نسخة بتشتغل على طول بدون ابديت من النت

latraaa
03-28-2017, 21:31
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح و على اية حال أخي الكريم اقو للك و للجميع انه لا ارى ان هناك مشكل في امنثة و هي تعلم بالنسبة لي بشكل جيد أخي الكريم، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله

Mohamed Youssef
04-04-2017, 15:29
بسم الله الرحمن الرحيم
الغى التثبيت ونزلها من جديد
وفي الاخير أسال الله لي و لكم المغفرة و النجاح الدائم

murad3infor
04-05-2017, 00:16
السلام عليكم
اخي الحل الافضل والانسب هو ان تكلم الدعم وتسالهم عن المشكلة فهم سيجيبونك
بسرعة لان الدعم متوفر دائما في موقع انستا فوركس

zakija
06-10-2017, 23:53
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته شكرا لك اخي على هذا الموضوع ومشكور على هذا المجهود الذي بدلته في كتابة هذا الموضوع المفيد
بارك الله فيك وجزاك الله خيرا

اسلام مجدي عباس
06-11-2017, 00:05
السلام عليكم ورحمته وبركاته انا حضرتك نزلت البرنامج قبل كد اكتر من
مرة ومش واجهتني اي مشكله من اي نوع في كل مرة ممكن المشكله من الويندوز نفسه الي عندك

migoo
06-11-2017, 00:12
ويتم تحويل البونص اول كل شهر
وشروط البونص اولا بالنسبة للتداول لا تغلق الصفقة
ثانيا الشروط بالنسبة الى المنتدى وضع الرد فى حدود سطرين ولا يقل عن ذلك
الرد فى سياق الموضوع وعدم الخروج عنه بكتابة اى رد غير مناسب للموضوع

Doaa hassan
06-11-2017, 00:26
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
بصراحة من ناحية برنامج ال mt4 انا لم اجرب هذا بعد اتمنى للجميع التوفيق والنجاح والتميز المستمر

abo.tali.wtalin
06-16-2017, 19:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
كدة المشكلة عندك فى نظام التليفون وليس من البرنامج فعليك بحل المشكلة او تحميلة مرة اخرى
والله الموفق المستعان

m7med
06-16-2017, 21:49
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انصحك اخي الكريم بالدخول الي القسم الخاص بالمنصة لمعرفة كل شئ عنها و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

emadomda
03-12-2018, 22:21
كما علمت من الجزء السابق فالإجابة.. نعم .. فحركة أسعار العملات وإن كانت شديدة التذبذب والتقلب إلا أنها ليست حركة عشوائية بل لها أساس و"ميول" trends يمكن التنبأ بها مسبقاً وكثيراً ما تصدق هذه التوقعات مما يعني أرباح طائلة .

وتعلم الآن إنه يمكنك توقع أسعار العملات عن طريق التحليل بنوعيه الأساسيين :

التحليل الفني Technical analysis والتحليل الاقتصادي الإخباري Fundamental analysis .

و كما تعلم فإننا نقصد بالتحليل القيام بمتابعة حركة السعر لفترة ماضية حتى نستنتج احتمال اتجاهها مستقبلاً .

فأنت لاتستطيع أن تتوقع ردود فعل شخص ما لاتعرفه .. أما إن تعاملت معه وأصبحت تعلم ردود فعله السابقة على مواقف مختلفة يمكنك أن تتوقع ردة فعله المستقبلية على موقف معين !!

طبعاً هناك فارق بين سلوك إنسان وبين حركة السعر , ولكن حركة السعر هي في النهاية انعكاس للطلب والعرض الذي يقوم به الناس في مختلف أنحاء العالم .

والعرض والطلب يتأثر بمتغيرات اقتصادية وسياسية معينة معروفة .

إذاً من حيث المبدأ يمكن بتحليل حركة السعر توقع forecast اتجاه السعر وبالتالي يمكن الاستناد إلى ذلك باتخاذ قرارات البيع والشراء .

ولكن على الرغم من ذلك فلاشئ مضمون ..!!

فالمتغيرات التي تؤثر على حركة الأسعار كثيرة ومتناقضة أحياناً

Najmi
03-12-2018, 22:38
مرحبا أخي الكريم
لا وجود هنا للمشكلة في الميتاتريدر المشكلة عندك في الحاسوب راجع طريقة تحميل البرامج قد تكون فعلت عليه خيار توقف للتأكد من البرنامج
تقبل مروري

a7med 2almasry
03-12-2018, 22:51
مرحبا اخي الكريم انصحك باعادة تحمييله او يبدو ان هناك مشكله في الرابط او التحميل جرب تستخدم داونلود مانجر لتحميله

ehabbob
03-13-2018, 00:35
اخى العضو الكريم مشكلة اى تحميل هى مشكله نت بمعنى النت عند حضرتك بطئ او ضعيف مش يبكمل تحميل البرنامج كله
والله ولى التوفيق

M.R
03-14-2018, 04:04
تأكد من إعدادات النت الخاصة بك او قم بعمل اعادة تحميل له من جديد وقم بعمل اعادة تشغيل للجهد ثم قم بتسطيبه وسيقوم بالنزول على جهازك لا تقلق الامر سهل

hady sayed
03-14-2018, 06:24
لسلام عليكم
اخى ممكن يكون عندك مشكلة فى الجهاز او البرنامج اللى حملتة
مش لاجهزة الويندوز امسح الرنامج وحملة تانى وسطبة وان شاء الله المشكلة تتحل
اتمني التوفيق باذن الله تعالي

magdy mahmud
03-14-2018, 18:24

اخي الحبيب السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هذه المشكلة كثيرة الحدوث مع منصة mt4 ولحل هذه المشكلة لابد من حذف المنصة وتنصبها مرة اخري وباذن الله هتشتغل وانصحك ان تنزل المنصة الرئيسية وليس منصات الشركات

Gehad Anwar
04-01-2018, 15:06
في الغالب يا أخي العزيز المشكلة تكون مشكلة اتصال بالانترنت
فالافضل تراجع جودة الاتصال بالانترنت وتراجع نظام التشغيل لانه يعتبر العامل الثاني في مثل هذه المشكلة تحديدا
وحاول كل فترة ان تقوم بعملية تفقد للوصلات التي تعمل بها وان كان اتصالك لاسلكيا فربما بنسبة كبيرة يكون هذا هو السبب

A.mustafa
04-23-2018, 20:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
احيانا الأخطاء تكون من بطء الانترنت ولكن يجب ان تختار وقت مناسب
يكون فيه الاتصال بالانرنت سريع لكي تتمكن من تنصيب المنصة ..