PDA

View Full Version : قصص النجاح

Pages : [1] 2

d m
09-17-2015, 09:12
الســـــــــــــــــــلام عليكم
اهلا وسهلا بكم

كل منا قراء او سمع عن قصة نجاح فى الحياة او الفوركس بشكل خاص
نرجو المساهمة بنشر هذه القصص لكى تكون حافز لاعضاء المنتدى على تحقيق النجاح
وان شاء الله نقراء قصة احد اعضاء المنتدى قريبا وقد حقق نحاج من الفوركس يكون دافع لنا على المواصلة
فى هذه التحارة الشيقة

بالتوفيق للجميع

rachadcom
09-23-2015, 21:38
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...

يوجد الكثر من لااشخاص الناجحين يا غالي في مجال الفوركس كل ما عليك هو التعلم لتصل غلى مرتبتهم.... تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري .

seifhd
09-24-2015, 10:44
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

ynwa1892
09-26-2015, 22:10
السلام اخي انا اعرف احد المداول تونسي الاصل والله بحترف التحليل اللاقمي حيث يكسب 1150 نقطة في الاسبوع
وفقك الله

d m
09-27-2015, 17:56
السلام اخي انا اعرف احد المداول تونسي الاصل والله بحترف التحليل اللاقمي حيث يكسب 1150 نقطة في الاسبوع
وفقك الله

انا ايضا قراء عن ذلك المتناجر واتمنى ان نصل الى نقفس المستوى منالخبرة من التداول بالعملات الفوركس
شكرا

tawfik999
09-27-2015, 18:09
بسم الله رحمن و صلاة و سلام على أشرف المرسلين اخي الفاضل و بعد
انا لست مبتدا و لا اعرف شيئ في هذا المجال ارجو شرح اخي و تقبل مروري و شكرا

houskod7
09-27-2015, 18:12
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بارك الله فيك
في انتضار القصة ان شاء الله
بالتوفيق

d m
09-28-2015, 21:35
بارك الله فيك
بالتوفيق

الســـــــــــــــلام عليكم
اهلا وسهلا بكم
كلنا فى انتظار قصص نجاح من الاعضاء المشاركين بالمنتدى من اجل استفادة باقى الاعضاء الافاضل
بالتوفيق للجميع

snnaky
10-29-2015, 00:25
نعم اخى قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف مشتركة ومتشابهة وايضا كل قصص الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات
وفى النهاية لايمكن ان تجتاز النجاح فى اى تجارة بدون الاحساب بالمسؤلية والتعلم والعلم بخباياها

Abdelhedi
10-29-2015, 01:09
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته كيف الحال ارجو ان تنال تعليقاتي اعجابكم و ان يشارك الجميع للاستفادة من بعض و الله مستعان و شكرا :
نعم انا في الحقيقة تعجبني الكثير من قصص النجاح و الله مستعان و شكرا .

simoredwan
10-31-2015, 14:59
///////////
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم
كيف الحال ارجو ان تنال تعليقاتي اعجابكم و ان يشارك الجميع للاستفادة من بعض و الله مستعان و شكرا
فى النهاية لايمكن ان تجتاز النجاح فى اى تجارة بدون الاحساب بالمسؤلية والتعلم
///////////

asxqwzdc3
11-01-2015, 00:45
مستوي كلية طب بيطري وعلي مستوي متاجرتك في الفوركس ، مجال الفوركس مجال كبير مناسب لجميع المتعلمين كيفية المتاجرة ، انا في والمهم التعليم اونجاحك عل حد يريد ان يلا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من امتحاناتك كلية هندسة واري ان الفوركس ليس للذين لديهم خبرة اقتصادية او للذين يدرسون في كليات اقتصادية لان الفوركس هو استثمار حقيقي لاي

asxqwzdc6
11-12-2015, 12:38
السلام عليكم مشكور اخي على شرحك لهده النمادج المهمة هناك البعض يشتكون من عدم الخشوع في الصلاة، فما هو العمل الذي يجعل المرء يخشع في صلاته البكاء في الصلاة من ضمن ذكر الله في الخلاءفي التحليل الفني و لكني اجدها صعبة الفهموان شاء الله يستفيد منها جميع الاعضاء واتمنى ان يتفاعلوا مع هذا الموضوع وانا عن نفسى ساتابع الموضوع لاهميته هكدا ولو كان شرحها بالفيديو لكان اسهل

dhmo
11-13-2015, 23:53
///////////
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم
كيف الحال ارجو ان تنال تعليقاتي اعجابكم و ان يشارك الجميع للاستفادة من بعض و الله مستعان و شكرا
فى النهاية لايمكن ان تجتاز النجاح فى اى تجارة بدون الاحساب بالمسؤلية والتعلم
///////////

والتركيز هنا يكون على التعلم هنا في المنتدى بيكون من المنتدى التعليمي او من تبادل الخبرات بين المتاجريين هنا وتبادل الاراء بين الاعضاء وطبعا ده بيكون مع التعلم من
الكتب ومصادر العلم الاخرى ايضا

marwanadam
11-13-2015, 23:59
نم اخى فى السزق او فى الميدان الكتير من الاشخاص
الدين ضعو لمساتهم فى هدا الميدان لدى من الاهم ان نعرف كيف نستغل الامر
وان نسير على دربهم
وبتوفيق

مريم ميري
11-20-2015, 16:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كلما نقرا قصص نجاح بالفوركس كلما نتشبث اكثر بالتداول ونطمح الى تحقيق النجاح
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى

asx
11-23-2015, 14:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

otmani
11-23-2015, 14:24
تعتبر القصص والسير الذاتية للمتداولين حافز ودافع اساسي للمبتداين في الفوركس

asx1
11-25-2015, 19:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

ringo
11-26-2015, 15:41
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
والله يا اخي الكريم يوجد العديد والعديد من التداولين ربحو كالمغري مصطفى بلخياط الدي حقق تروة من التداول
والله الموفق والمعين

الاصيل
12-07-2015, 16:14
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
كنت اتمنى ان اخبركم بقصص نجاح تساعد على رفع الروح المعنويه للاعضاء
ولكن للاسف الى الان لم استطع تحقيق ارباح
تمنياتى للجميع بالتوفيق و النجاح

ppttss
12-08-2015, 10:56
بالنسبة لقصص النجاح يوجد من التجار العرب الكثير من ربحو من الفوركس الملايين واصبحو الان من اثرياء العالم منهم من هو عربى ومصرى واجنبى هذا العمل الجيد

neverlityougo3
12-14-2015, 01:39
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Bassem Hassani
12-14-2015, 16:16
قصص النجاح فى اى مجال من المجالات ما هى الى دليل قاطع على انه يمكنك الوصول الى هادف دا او الحلم الى انت عايزه علشان يتحقق ولكن هل انت جدير انك تكون فى المكان دا بعد كام سنة هو دا السوال الى المفروض تساله لنفسك على تحاول انك تطور منها وتوصل اى حلمك ولازم تتذكر انك متحلمش كتير المفروض انك تنفذ االاول علشان توصل لل انت عايزه

heroo252
12-14-2015, 16:19
قصص اللنجاح كتير بس الاهم هى القصص الى تخصنا
انا عن نفسى الشهر ده حققت اكتر من 400 دولار من ارباح البونص
وسحبت منها حوالى 200 دولار كمان

otmani
12-19-2015, 22:34
قصص النجاح لهؤلاء الاشخاص تاتي بعد كثير من البحث والتداول في البورصات
ولا ياتي النجاح بين ليلة وضحاها

latraaa
01-30-2016, 22:23
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على المعلومات التي تقدمت بها و هي معلومات قيمة و مفيدة إن شاء الله، كام اتمنى أن نراك في المستقبل لاقريب تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

justsmile
01-30-2016, 23:49
صحيح نحن نتعلم من قصص النجاح بشكل لانها تؤثر بنا كثيرا .. والمنتدى اخي مليء بالمواضيع التي تطرح قصص للنجاح بالفوريكس .. واتمنى مثلك ان نكون هنا ناجحين ..

mmaty
01-31-2016, 02:25
قصص النجاح فى مجال الفوركس بالذات تعطى الامل لكل مبتدأ فى الفوركس او حتى ليس مبتدأ فهذه القصص الناجحة
تكون حافزا للاشخاص الذين يملكون طموحا ويعملون على تحقيقه ببذل الجهد والصبر والمال ايضا للوصول الى غايتهم

alkoufi
01-31-2016, 03:18
يوجد الكثر من لااشخاص الناجحين يا غالي في مجال الفوركس كل ما عليك هو التعلم لتصل غلى مرتبتهم................. و الله مستعان و شكرا .

al12
01-31-2016, 03:24
اهلا
قراء كثيرا عن قصص نجاح امثال مصطفى بالخياط المغربى الاصل الذى استهر بالتجارة على الذهب وحقق منها ارباح كبيرة جدا
شكرا

forez
02-22-2016, 00:35
الســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
نعم اخى قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف مشتركة ومتشابهة ......

justsmile
02-22-2016, 01:48
السلام عليكم اخي الكريم // صحيح نحن نتعلم من قصص النجاح بشكل كبير لاخي سنها تؤثر بنا كثيرا .. والمنتدى هنا يقدم الكثير من قصص النجاح ..

hams
02-22-2016, 01:51
الفوركس لا يحتاج الي مقاله ولكن انت تشكر لاهتمامك بالموضوع ده و على المعـلومات التي تطرقت إليها وأتمنى
أن يستـفيد منها الإخوة الكرام إ نشاء الله و يحققوا الكثـير من النتائج القيمة و المفيدة

Rabah2
02-22-2016, 02:45
نسمع كثيرا عن اشخاص محترفين حققو نجاحات كبيره في الفوركس بسبب عقولهم وتحليلهم ولكن لم ارى قصه بالتفاصيل كيف بدا وكيف واجه صعوبات
فقط يقولون انه محترف ويححقق كثيرا ولا يقولون كم خوفا من الحسد هههههههههههه

topomarouan
02-22-2016, 03:06
شكرا لك اخي على هدا الموضع طبعا اخي اهم شيئ في سوق الفوركس الوصول
الى مستوي من الطموح المطلوب .. تقبل مروري اخي

mourada
02-22-2016, 16:10
اخي الفاضل قصص النجاح في الفوركس قليلة جدا و اصلا الناجحون في سوق الفوركس لا يوجدون في المنتديات و نتمنى ان ياتي يوم و نكون نحن ايضا من الناجحين

ملاك الروح
02-22-2016, 18:36
هناك الكثير من قصص النجاح - موضوع قيم اشكرك جزيل الشكرعلى الموضوع القيم
اتمنى لك دوام التوفيق والنجاح اخي الكريم
تقبل مروري واحترامي ،،،

never101
02-23-2016, 18:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

neverlit2
02-24-2016, 15:39
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

بيرى
02-24-2016, 15:43
اهلا وسهلا بكم

وان شاء الله نقراء قصة احد اعضاء المنتدى قريبا وقد حقق نحاج من الفوركس يكون دافع لنا على المواصلة
فى هذه التحارة الشيقة

بالتوفيق للجميع

السلام عليكم
اخى الكريم موضوعك جميل جدا هيفيدنا كلنا سواء مبتدئين او خبراء
لان قصص النجاح دى اكيد بتعلمنا كلنا وف انتظار الاعضاء ان يفيدونا
تقبل مرورى

csebai12
02-24-2016, 16:56
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
من ابرز قصص النجاح قصة مصطفى الخياط المتداول العربي الذ حقق ثروة طائيلة من اقل من 1000 دولار

neverlit1
02-25-2016, 19:51
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

simo1
02-27-2016, 13:01
دُمتَمْ بِهذآ الع ـطآء أإلمستَمـرٍ

يُسع ـدني أإلـرٍد على مـوٍأإضيعكًـم

وٍأإألتلـذذ بِمـآ قرٍأإتْ وٍشآهـدتْ

تـقبلـوٍ خ ـآلص احترامي

لآرٍوٍآح ـكُم أإلجمـيله
اهلا وسهلا بكم

فى هذه التحارة الشيقة

بالتوفيق للجميع

soad labib sadek
02-27-2016, 22:09
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الفاضل فعلا هناك في رايي الشخصي العديد من الاعضاء الناجحين في التداول في منتدانا هذا بل و لسة من شوية قرات موضوع للاخ العضو الكريم تيك بروفت يتحدث و ينشر لارباحه و فعلا قصص النجاح تمثل مصدر الهام للاعضاء و بالتوفيق

aissaalg
02-28-2016, 00:01
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
أخي في الله زميلي في المنتدى بــارك الله فيك مني اليك كلمة حب و تقدير وتحية و وفاء واخلاص تحية ملئها كل معاني الاخوة والصداقه تحية من القلب الى القلب شكرا من كل قلبي
في انتظـار المـزيد من التألق و الابـداع في مــوضــــوعـــــاتـــك الهــــامـة

forez
03-13-2016, 15:55
نعم اخى قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف مشتركة ومتشابهة ......

messaoud43
03-16-2016, 11:26
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخي الكـــــريــــم بـــــــارك الله فيـــــك و جــــزاك الله كــــل خـــــيـــــر
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكـــــــــور

neverlit3
03-17-2016, 17:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

0o0KaRiM0o0
03-17-2016, 18:07
طبعا يوجد الكثير من قصص النجاح
و طبعا يحتاج المرء بعض الاحيان الى قصص نجاح ليستطيع النجاح
و لعل اهم قصة هي بلخياط يمكنك البحث عن قصته في الانترنات

Abughali
03-17-2016, 18:19
هناك العديد من الأشخاص الناجحين في الكثير من الدول العربيه ... عند بدأهم لهذا المجال كانو مثلنا لا يفقهون شياء ولاكن ب التعليم و الممارسه و تطبيق ما تعلمه ب دقه سينجح
لا أحمد يولد من بطن أمه متعلم ولاكن يوجد أشخاص يبحثون و يجرون حول التعلم
و بلاتوفيق للجميع إنشاء الله

karim ben el maati
03-17-2016, 18:40

أخي في الله زميلي في المنتدى بــارك الله فيك مني اليك كلمة حب و تقدير وتحية و وفاء واخلاص تحية ملئها كل معاني الاخوة والصداقه تحية من القلب الى القلب شكرا من كل قلبي

hossam elsayed
03-17-2016, 18:41
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته اخى الكريم قصص النجاح كثيره
و منها الكثير سمعنا عنها و نجن كلنا نتمنى ان نحقق احد قصص النجاحات هذه اللهم امين

justsmile
03-17-2016, 18:50
مساءك خير اخي الكريم طبعا صحيح نحن نتعلم من قصص النجاح بشكل كبير لاخي سنها تؤثر بنا كثيرا .. والمنتدى هنا يوفر قصص نجاح كثيرة .. شكرا اخي ..

abdellahi
03-17-2016, 18:54
السلام عليكم أنا شخصيا لازلت في المنتصف قصتي بدءت من التافاز حيث كنت أرى الاخبار الإقتصادية ولاأفهم منها شيئا من ما حفزني لتعلم هذا المجال من باب الفضول من بعد ذلك أعجبت بالمجال والآن و الحمدالله بعد مرور حوالي سنتين أصبحت لابأس بي لكن لاأعتبر اني وصلت لدرجة النجاح بعد

aissaalg
03-18-2016, 13:25

justsmile
03-19-2016, 01:25
السلام عليك اخي // ,, صحيح نحن نتعلم من قصص النجاح بشكل كبير لاخي سنها تؤثر بنا كثيرا .. والمنتدى يوفر الكثير الكثير من قصص النجاح و هي طبعا تحفزنا للافضل ..

dhmo
03-19-2016, 19:13
السلام عليك اخي // ,, صحيح نحن نتعلم من قصص النجاح بشكل كبير لاخي سنها تؤثر بنا كثيرا .. والمنتدى يوفر الكثير الكثير من قصص النجاح و هي طبعا تحفزنا للافضل ..

لكي نكون منهم لابد من عمل خطه ناجحه هنا بردو في حد ذاتها احد اهم الاسباب الي بتحقق النجاح للمتاجر وعلشان كده لازم المتاجر هنا يحاول يفهم المجال
كويس الاول علشان يعمل لنفسه خطه جيده

big.pharaoh
03-19-2016, 19:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..... ان شاء الله قصص نجاح العرب تكتر عشان تكون حافز كبير لنا

abdelmadjid41
03-19-2016, 20:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم لا املك معرفة كبيرة لكن اعلم بوجود الكبير و جوجل احسن وسيلة لذلك

mohamedforex4
03-19-2016, 22:24
والله اخي العزيز اكيد لازم كل شخص فينا يسعي . كي يحقق الارباح واما بخصو الفوركس
فيبرضو قيس عليها . نفس القصه ونفس الموضوع اللي بيحب بيحب نفسه . فلازم كلنا نسعي .

dhmo
03-20-2016, 01:03
والله اخي العزيز اكيد لازم كل شخص فينا يسعي . كي يحقق الارباح واما بخصو الفوركس
فيبرضو قيس عليها . نفس القصه ونفس الموضوع اللي بيحب بيحب نفسه . فلازم كلنا نسعي .

بس يكون العمل هنا بحرص ايضا لان اكيد اخي مافيش حاجه مضمونه والسوق الي احنا فيه اصلا سوق عالي المخاطره والربح فيه بيعتمد على مدى خبرتك العمليه وفهمك لتحركات الاسعار
وايضا طريقه عملك وحجم راس المال

hossam elsayed
03-20-2016, 01:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخى الفاضل قصص النجاح كثيره جدا و محفزه جدا جدا
يارب يكون واحد منا كمان احد اصحاب اىقصه من قصص النجاح الجميله هذه وفقكم الله لما فيه الخير

neverlit4
03-20-2016, 21:02

Baligh
03-20-2016, 21:21
الســـــــلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
قصص النجاح تاتي بعد كثير من التداول
وبالتوفيق لك ولك اعضاء المنتدي الكرام ان شاء الله :accute:

abderrahmenanis
03-23-2016, 23:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته كيف الحال ارجو ان تنال تعليقاتي اعجابكم و ان يشارك الجميع للاستفادة من بعض و الله مستعان و شكرا :
نعم انا في الحقيقة تعجبني الكثير من قصص النجاح و الله مستعان و شكرا .

forez
03-24-2016, 11:47

midouknight
03-24-2016, 12:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الغالي المعلوم أن النجاح في سوق الفوركس
ممكن لكن بشرط إتبع سياسة إدارة راس مال صارمة كذلك اجيد خطط عمل واضحة ومستقرة النجاح

mhamadfor
03-24-2016, 17:20
نم اخى فى السزق او فى الميدان الكتير من الاشخاص
الدين ضعو لمساتهم فى هدا الميدان لدى من الاهم ان نعرف كيف نستغل الامر
وان نسير على دربهم
وبتوفيق

ghiles
03-24-2016, 17:24
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته يا اخي الكريم انا شخصيا اضن اني سمعت قصة نجاح و هي قصة السيد بلخياط.سلام

عاشق الفوركس
03-25-2016, 14:22
والله يا اخي لما تبحث عنت القصص انا انصك ب التعلم والصبر والمثابرة في الفوركس من ثم تصبح انت القصة الناجحة على كل حاال ،بالتوفيق ، لك، ولجيمع الاعضاء، المبتديين ، ان شاء الله

mohamedforex4
04-24-2016, 19:02
انا لست مبتدا و لا اعرف شيئ في هذا المجال ارجو شرح اخي و تقبل مروري و شكرا وبالتوفيق .

mohamed ahmed mohamed 1
04-25-2016, 01:00
سوق الفوركس او تداول العملات سوق ضخمة جداً ولَها العديد من المشاركين وبما أنه لا يوجد لها مقر واحد ولا حتى مصرف مركزي يمكن أن يسيطر على سعر السوق لفترة زمنية طويلة وحتى تدخلات البنوك المركزية الهائلة لمعالجة أسعار السوق تصبح غير مؤثرة وقصيرة الأجل جداً

youssf
04-25-2016, 01:09
هذه فكرة موضوعية وبناءة فلو كل عضو في هذا المنتدى قام بصفقات ناجحة وتمكن من رسم طريق النجاح بشكل مستقر وثابت
ثم قام بنشر سيرة عمله والطريقة التي اتبعها للوصول الى هدفه ليتخدها الأعضاء قدوة في طريقتهم للعمل بها للنجاح في معاملاتهم

احمد عبد الباسط
05-18-2016, 13:16
بسم الله الرحمن الرحيم
من افضل القصص التى قرائتها واجبنتنى كثيرا
هى قصة العالم المغربى مصطفى بالخياط
عن حياتة ودراستة فى فرنسا
وعندما اخترع مؤشر مركز الثقل الرهيب
ارجو من الجميع قرائتها

xrif01
05-18-2016, 13:17
اهلا وسهلا اخي الكريم طرحك رائع طبعا النجاح شيئ مهم في مجال الاستثماري مثل الفوركس يمكن تحقيقه
بالالتزام الدئوب والصبر اتمنى لك التوفيق تقبل مروري

bachir123
05-18-2016, 13:23
السلام عليكم أخي الكريم بارك الله فيك علي هذا الشرح الرائع جزاك الله الف خير وشلام
نحن في إنتظارك في مواضيع أخرى اخي الكريم وبارك الله فيك أتمني النجاح والتوفيق جزاك الله الف خير وسلام
ااتمني أن يكون في ميزان حسناتك و دمة في رعاية الله جزاك الله الف خير سلام

mohamedmohsen
05-20-2016, 04:55
النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة و الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل النجاح اهداف مشتركة ومتشابهة وايضا كل الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات

sa3020
05-23-2016, 20:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته من المهم الاستفاده من خبرات الاخرين والتعلم
من الخبرات السابقه وتعتبر قصص النجاح من اهم المحفزات

عبد الرحيم رافا
05-23-2016, 20:46
اهلا و مرحبا بي الجميع لقد اشتقت اليكم و إلى الاستافدة من مواضيعكم و الى جني البونص وفقنا الله جميعا
صراحة قصة قصيرة مؤثرة و محفزة في نفس الوقت

dhmo
05-25-2016, 01:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته من المهم الاستفاده من خبرات الاخرين والتعلم
من الخبرات السابقه وتعتبر قصص النجاح من اهم المحفزات

اصلا كل متاجر وله خبراته الحقيقيه والخبره هنا هتيجي بالتعلم ولو انت استعديت كويس واتعلمت ودربت نفسك اكيد هتقدر تتعلم وتصل لما تريد بعد كده ولكن لازم تتعلم الاول وتعرف
ازاي تحقق النجاح الي انت بتحلم بيه

AHMED NOLE
05-25-2016, 01:22
[size=4][/sizeهى قصص زى ما بنقول دائما ممكن نقول انها ملهمه وبالتوفيق فى ان يكون هناك

مثلها ان يكون هناك تعامل فى السوق والله المستعان وبالتوفيق

messaoud43
05-25-2016, 17:56
الســـــــــــــلام علـــــيــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بـــركــاته
شكرا جزيلا أخي في الله أنار الله دربك على المعلومات القيمة
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكــــــور

mohamedforex4
05-25-2016, 22:36
والله لو تقصد البونص فاهو بيتقفل بسبب قولنين والقوانين معروفه لكمن فى ناس مبتعملش بيها والحساب يتقفل نرجع نقول الشركة وحشة ونصابة وشكرا

عبد الرحيم رافا
05-25-2016, 23:12
اهلا و مرحبا بي الجميع لقد اشتقت اليكم و إلى الاستافدة من مواضيعكم و الى جني البونص وفقنا الله جميع
نعم اخي هناك الكثير من قصص نجاح و اخواننا العرب ايضا معهم

mohamedforex4
05-27-2016, 15:43
والله لو تقصد البونص فاهو بيتقفل بسبب قولنين والقوانين معروفه لكمن فى ناس مبتعملش بيها والحساب يتقفل نرجع نقول الشركة وحشة ونصابة وشكرا

---------- Post added at 04:59 PM ---------- Previous post was at 03:14 AM ----------

---------- Post added 05-27-2016 at 03:43 PM ---------- Previous post was 05-26-2016 at 04:59 PM ----------

golden1985
05-27-2016, 15:50
انا ايضا قراء عن ذلك المتناجر واتمنى ان نصل الى نقفس المستوى منالخبرة من التداول بالعملات الفوركس
شكراتقبل مرورى...

zaza0519
05-27-2016, 16:41
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

harimeche
05-27-2016, 17:09
الســــلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخـــي الكريم لا تنتضر حتى تقرأ قصة

أحدهم لكي تعطيك الحـــافز العلم والدراسة

واضحة ممكن تشق قصتك بنفسك

مع التحية وبالتوفيق

mohamedforex4
05-27-2016, 19:22

ramzi77
05-27-2016, 21:28
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد شكراً يا اخواني أعضاء ونشطاء المنتدى الراقي والجميل على المعومات المقدمة في انتضار معلومات أخرى

ebrahim mounir
05-27-2016, 21:35
قصص النجاح رائع ومبدع دائما من افضل الموضوعات
بارك الله فيك وتقبل مرورى وتحياتى للجميع

latraaa
05-27-2016, 21:49
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الرأي و على الطرح القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الكثير من الناتئج القيمة إن شاء الله، مشكور أخي الكريم و بالتفويق لك و للجميع إن اشء الله

zaza0519
05-28-2016, 00:41
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

mohcine amari
05-28-2016, 01:20
******بسم الله الرحمن الرحيم ******
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرااا لرواتك عن قصص النجاح صديقي العزيز
*****السلام اخواني تقبلو مروري الكريم*****

mohamedforex4
05-28-2016, 19:22

gh3020
05-28-2016, 19:24
بسم اللة الرحمن الرحيم
نسبة الارباح تختلف من شخص الى اخر ويجب التعامل بحرص ويوجد اشخاص يربحون كثيرا
مع جزيل الشكر

mohamedforex4
05-30-2016, 01:38

---------- Post added 05-29-2016 at 04:00 PM ---------- Previous post was 05-28-2016 at 10:02 PM ----------

---------- Post added 05-30-2016 at 01:38 AM ---------- Previous post was 05-29-2016 at 04:00 PM ----------

drissou45
05-30-2016, 01:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ,مساءكم مبروك ,
بارك الله فيك اخي الكريم انا اعرف شخص حول 500 دولار الى 10000 دولار
تقبل مروري ,تحياتي لكم

nader
05-30-2016, 02:15
رايت عبر اليويتيوب بعض الاخوة العرب وفيهم مصريين كثر وهم يعترفون انهم حققوا
اهدافهم او جزء منها على اقله وهذا يعتبر دفعة جيدة لكي نتحمس للمزيد من الفوركس وانه بامكاننا ان نصل الى مانريد
بالتوفيق

mohamedforex4
05-30-2016, 22:35

---------- Post added at 10:35 PM ---------- Previous post was at 08:01 PM ----------

raedreda
05-30-2016, 23:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... شكرا اخى الكريم على هذا الطرح الشيق والاكثر من رائع والمفيد لكل اعضاء منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

aminetns
05-31-2016, 00:35
قصص النجاح والفشل مهمة لاخضذ العبرة شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع أعضاء المنتدى الكرام تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

masr16
06-04-2016, 17:55
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــــــم ...الســــــلام عليكـــمــ و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...

يوجد الكثر من لااشخاص الناجحين يا غالي في مجال الفوركس كل ما عليك هو التعلم لتصل غلى مرتبتهم.... تقبـــــــل تحياتـــي و مـــــــروري .

mohamed92
06-04-2016, 17:59
انا بالنسبة الي نفسي احقق قصة نجاح واحكيها للناس ويقلدوني فيها وتصير عند الكل بتمنى للكل النجاح واي حد عنده طريقة مناسبة يدلنل عليها وبنكون مشكورين ليه اكثير

sife100
06-04-2016, 18:00
السلام عليكم
بالتوفيق

mohamed92
06-04-2016, 18:01
السلام عليكم بعض القصص في حياتي اسمعتها وشفتها
كانت بالنسبة الي قصص نجاح خيالي في كل المواضيع بتمنى احقق زيها قصص بدت من لاشي بس محتاجة توفيق من ربنا

never
06-06-2016, 04:34
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة التي تقدمت بها و أتنى ان يعرف الإخوة الكرام كيف يستفيون منها إن شاء الله والمهم التعليم اولا وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى الفوركس بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا

nasr39
06-06-2016, 14:33
وفقك الله

shadea1991
06-07-2016, 22:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فعلا اخي الكريم المفروض ان الواحد موش يفتح ولا يفكر في الحساب الحقيقي الا لما يكون جاهز تماما للتداول بعد تجربة وتطبيق على الحساب الديمو
تقبل مروري

---------- Post added at 07:19 PM ---------- Previous post was at 07:04 PM ----------

اهلا وسهلا بكم

فى هذه التحارة الشيقة وشكرا تبل رورى

---------- Post added at 07:30 PM ---------- Previous post was at 07:19 PM ----------

وفقك الله وشكرا تقبل مرورى

bahoma310
06-11-2016, 21:11
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته الا يوجد شخص يروي لنا اي قصة
تقبلوا مروري مع خالص تحياتي و تمنياتي بالنجاح لكل الاعضاء انشاءالله

nadin22
06-12-2016, 13:33
قصص النجاح فى سوق الفوركس هى من افضل الطرق لتشجع المبتدئين على بذل المجهود والوقت لتعليم الفوركس
قصص النجاح هى الامل والدليل على ان كل واحد فى السوق لديه الفرصه للنجاح وتحقيق الارباح

ahmed humedat
06-12-2016, 14:29
نعم اخى قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف مشتركة ومتشابهة وايضا كل قصص الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات
وفى النهاية لايمكن ان تجتاز النجاح فى اى تجارة بدون الاحساب بالمسؤلية والتعلم والعلم بخباياها

magdy mahmud
06-12-2016, 15:32
اكيد اخي الحبيب هناك قصص نجاح كبيرة هناك بعض الاخوة اكرمه الله بالتعلم الجيد واصبح يكسب مبالغ كبيرة اخرها اول امبارح كسب من الباوند ين 1500 دولار
ولكن كل هذا لم يأتي من فراغ اتي بالتعلم والصبر

tenon
06-12-2016, 17:14
اكيد اخي الحبيب هناك قصص نجاح كبيرة هناك بعض الاخوة اكرمه الله بالتعلم الجيد واصبح يكسب مبالغ كبيرة اخرها اول امبارح كسب من الباوند ين 1500 دولار
ولكن كل هذا لم يأتي من فراغ اتي بالتعلم والصبر

هنلاحظ ان اي ناجح اعتمد على وضع عمل خطه ناجحه هنا بردو في حد ذاتها احد اهم الاسباب الي بتحقق النجاح للمتاجر وعلشان كده لازم المتاجر هنا يحاول يفهم المجال
كويس الاول علشان يعمل لنفسه خطه جيده

islam bahnsawi
06-16-2016, 06:52
هناك العديد من قصص التجاح الفعلية و العملية و نتمنى من اللة ان يجزيكم خيرا ان شاء اللة و شكرا السلام عليكم

الصبر
06-16-2016, 14:06

kymslye
06-17-2016, 23:42
أنا قصتي نجاحي لم تكتمل بعد لكن مقارنة بين بداية إلى هدا اليوم حققت نجاحا ملحوضا بحيت إستطعت فقط بي 500 دولار الوصول إلا 3000 دولار لكن كانت عندي مشاكل خسرت كل شئ

ghost.mastar
06-19-2016, 00:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته نعم اخى قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف مشتركة ومتشابهة وايضا كل قصص الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات

جمال صادق
06-19-2016, 09:34
من الجيد متابعة اخبار اللذين حقوا نجاحا فى السق فى هذة الاوقات و لابد من تعلم التداولات التى تعتبر منطقية و قابلة للتحقيق و فهم العديد من الاستراتيجيات التى تقبل التداول بشكل مناسب

عبد الرحيم رافا
06-19-2016, 21:44
اهلا و مرحبا بكم احبتي الاعضاء في جميع بقاع العالم و اهل الله عليكم هذا الشهر باليمن و الخير و البركات.
‏هناك مجموعة من المتاجرين حققو الثراء من الف دولار

nonam
07-05-2016, 17:15
السلام عليكم ....كتير الحقيقة الناس اللي تعاملت مع الادوات بتاعه التداول ومن المهم كمان التعامل مع الكتير ممن الادوات الربحية اللي لابد ان تتعامل معاها في التداول وكمان القصص الناجحة مهمة في التشجيع
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

maryam1
01-10-2017, 23:56
اعتقد ان الفوركس مثله مثل اي علم يحتاج للدراسة و المزاولة العملية لاكتساب الخبرة اللازمة و بالطبع هذا سوف يأخذ الكثير من الوقت و يحتاج الكثير من الصبر و لكن انت المستفيد في النهاية
بالتوفيق للجميع إن شاء الله

acc-hossam
01-11-2017, 14:35
النجاح فى الفوركس له اساليب ومتطلبات لابد من العمل عليها لكى تكون من الناجحين لابد عليك من ان تتعلم الفوركس بشكل جيد اولا وتتبع كل ما يؤدى الى التقدم فى التحليل الفنى والاساسى واتباع الاستراتيجيات التى تؤدى الى النجاح

mahboub
01-11-2017, 14:53
في الحقيقة عندما اسمع عن قصص النجاح في التداول وانهم في بداية احترافهم واجهتهم صعوبات كتيرة يزداد شغفي وحبي لهدا المجال كلما اخسر في الفوركس ادهب الى فيديوهات واستمع قصص الناجحين احس كان طاقة ايضافية دخلت عقلي جعلتني انسا خسارتي

big.pharaoh
01-11-2017, 14:56
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... فعلا في. كتير جدا في السوق ممن حققوا نجاحات في الفوركس ومشاهبر جدا. ومن العرب مصطفى بلخياط ووضاح عطار والوافي رحمه الله

Samirghatas
01-11-2017, 15:01
السلام عليكم فعلا اخى فى كتير من المتداولين اصبحوا خبراء ويربحون دائما ويحقق ارباح كبيرة
وكل شخص عندة ارادة واصرار سوف يكون هكذا ولاكن الصبر بالتوفيق

Ayman Abdellatif
01-11-2017, 15:06
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
اخى الكريم من نتعلم على ايديهم من استراتيجيات و تحليلات هم ناجحون و الا لما وصلوا لهذ االقدر من المعرفة و التعلم و هم بداؤا مثلانا ايضاً تعلموا حتى وصلوا للقدرة على نقل العمل للغير كل ما عليك و على الجميع هو التعلم و الممارسة و سوف تكون من الناجحين باذن الله

ahmed samaha
01-11-2017, 15:17
نعم فلكل منا طموحه فى هذا العالم ولكن يجب عليك التعلم الجيد اولا حتى تستطيع النجاح فى هذا العالم والوصول الى اعلى المراتب به
هناك من يحاضرون فى هذا المجال وياخذون الاف الدولارات فى الساعه لانهم تعلموا وقاموا ببناء الاستراتيجيه الخاصه بهم

جمال صادق
01-11-2017, 15:39
بالفعل فان لكل متداول هدف من تدالاتة من الالفضل ان نتعلم كيفية الاستفادة معرفة الطرق الى مستيات دقيقة للتواجد فى السوق عدم التداول بعشوائية

Saeed EL Sayed
01-11-2017, 16:18
طبعا كلنا سمعنا عن مصطفي بلخياط وانه بدا من تحت الصفر انا عن نفسي بتخذ القسه دي حافز ليا لان انا طموحي زيه بالظبط وان شاء الله نقدر كلنا نحقق الي هو حققه بالتوفيق للجميع

محمدفؤاد
01-11-2017, 17:02
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الغالى نعم اخى قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة
وقصص النجاح كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة

tazi larbi
01-12-2017, 01:16
السلام عليكم هناك قصص نجاح كثيرة في الفوركس منها لبخياط المغربي الذي اصبح ليوم يملكبنك في سويسرا له مؤشر خاص به نتمنى ان نسير على خطى هؤلاء اتمنى لكم النجاح والله الموفق

Aloosh gamal
01-12-2017, 01:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. . من قصص النجاح في الحياة العامة و المتنوعة ان تتحاول المحافظة على النج في حياتك

freetrade
01-12-2017, 01:57
قصص نجاح المتداولين بيكون ليها اثر طيب جدا علي المبتدئين بالذات بتخليهم اكثر ثقة في المجال وبتخليهم اكثر حرص علي التعلم والنجاح فيه

abdicheibr
01-12-2017, 02:08
سلام اخي الكريم نعم هناك قصص نجاح كثير في الفوركس كم هناك قصص فشل كثير

وانا اراي انه يجب التعلم والاستمرار في التعلم والابتعاد عن الطمع يكون من اسباب النجاح

ان شاء الله وفي النهاية ننتظر اراء اعضاء المنتدي الحبيب الذين نجحو والذين خسرو ايضا

حتي نتعلم منهم

doaa sary
01-12-2017, 02:13
اعرف قصص ع النتنت مش بتاعه اشخاص اعرفهم مثلا
اسمع عن المغربى مصطفى بلخياط
اللى حقق مليارات
ونتمنا يكون فيوم زيهم
بالتوفيق للجمييع

edisoninfo5
01-12-2017, 02:32
السلام عليكم ورحمة الله وباركاته
كيف حالكم جميعا سوء فتيان او فتيات فكلنا اخو وبالمناسبه هذه مشاركه رائعة جدا ....... وارجو الاستمرار في نشر هذه القصص المثيره

Karim Atef
01-12-2017, 02:36
قص النجاح التي يلعبها المحترفون في فتح صفقاتهم واغلب المحترفين يكون هدفهم بال 500 نقطه وما فوق
مع التداول وقت الاخبار والنماذج السعريه هكذا طريق النجاح واتمني التوفيق للجميع ديما في مجال الفوركس

waelmma
01-12-2017, 08:02
:yahoo::accute::happy:تمام اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة
انه يجب ان يتعلم الواحد من الاخرين ويعرف كيف يستفاد منهم

Rafed699
01-12-2017, 08:07
مشكور اخي لما قمت من نصيحة
لكن البعض ليس لديهم راس مال يدخلون به

alonsoo
01-12-2017, 08:19
لا الفوركس مليان قصص نجاح كتيرة جدا خصوصوا من الاجانب وفى من العرب مثل مصطفى بلخياط لكن انا كنت اعرف واحد عربى بالفعل استطاع ان يعمل نفسه من الفوركس
وماشاء الله كان ناجح جدا فى تحليلاته

bakup28
01-12-2017, 11:42
قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح
كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح
اهداف مشتركة ومتشابهة وايضا كل قصص الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات

hosam2020
01-12-2017, 11:47
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
يوجد الكثير من قصص النجاح فى العالم و يجب ان
نتعرف عليها عشان نستفاد منها و ناخد الناس دى قدوه لينا

HadeerKamal1
01-12-2017, 12:12
من اهم قصص النجاح للدكتور ابراهيم الفقي رحمه الله قال مش شرط تنجح ولكن استمر في المحاوله ففي المحاوله بدايه لتحقيق النجاح وانا شوفت ناس في هذا المجال حققت نجاحات واهداف كتيره وده اداني هدف واصرار علي اكتمال المسير وكمان بعد كل فشل يعقبه نجاح استعن بالله وجاهد نفسك واعمل ان كما قال الله عز وجل رزقكم في السماء وما توعدون رزقك هيجيلك لحد عندك بس محتاج صبر وسعي.

mahboub
01-12-2017, 12:28
قصص الناجحين عندما يستمع اليها المتداول تحفزه ليستمر في التداول ولكي ينجح هو ايضا متلهم ومتل كل المحترفين
قصص نجاح المتداولين حافز كافي لتقدم والاستمرار في التداول تقنع المتداول البتدىء بان هناك ليس مستحيل وانما يوجد ممكن نستطيع ان نحققه
نقنع انفسنا عند سماعنا بقصص الناجحين باننا المستحيل كلمة اختارها الانسان ليبرر عجزه

ebn masr
02-17-2017, 07:11
بالنسبة للقصص الخاصة بالنجاح فى سوق التداول فى قصص كتيرة جدا منها العربى اى متداولين عرب ومنهم متداولين اجانب زى جورج سوروس

bakup28
02-17-2017, 07:52
فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة وقصص
الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف مشتركة
ومتشابهة وايضا كل قصص الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات

waelmma
02-17-2017, 07:59
:)):(:yahoo: الحقيقة اخى الفاضل ان النجاح فى الفوركس بياتى بعد فترة طويلة من التداول
ومن اكتساب الخبرة وذلك على الحساب التجريبى وبارك الله فيك ان شاء الله

مروه عصر
02-17-2017, 16:10
السلام عليكم
انا عضوه جديده بالمنتدى وليس لدى خبرات كافيه فى هذا المجال ولا ادرى بقصص عن النجاح بالفوركس لان خبراتى محدوده بهذا المجال ...

bassem forex
02-21-2017, 01:24
نشاء الله نحن نتمنى النجاح لنا ولكل اعضاء المنتدى و المتداولين الصغار في هذا المجال الخطير والكبير

---------- Post added at 11:24 PM ---------- Previous post was at 11:23 PM ----------

لسويق هي الصفقات طويلة المدى وهي مربحة جدا مقارنة مع باقي
الصفقات السريعة الاخرى
بالتوفبق للجميع...

adamarwan
02-21-2017, 02:04
فى العديد من النحاجات فى السوق
المهم ان تتمكن من ان تتداول على طرق دو جيد
فى السوق الى ان تتمكن من ان تضل
الى افضل الارابح فى هدا المجال
وحظ سعيد

ahmedmahmoud2017
02-21-2017, 02:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته قصص النجاح التى سمعت عنها بالطبع هي شريط الوصول الى مراحل متقدمة داخل الفوركس وخبره

ahmedm
02-21-2017, 02:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته قصص النجاح كتير واعرف شخص ماشاء الله عليه ربنا يزيده ويباركله من اروع قصص النجاح الي شوفتها في المجال لغاية دلوقتي بس في الاول تعب واتمرجن اكتر من مرة تحياتي لك أخي الكريم

ahmedmahmoud2017
02-21-2017, 02:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يوجد تاالكثير من قصص النجاح ومن الافضل السير على نهجخم من اجل الوصول الى مراحل متقدمة من الارباح

bakup28
02-21-2017, 07:14
قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة
وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف
مشتركة ومتشابهة وايضا كل قصص الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات

freetrade
02-21-2017, 07:20
يا ريت الناجحين في المنتدي لا يبخلو علينا بشرح تجاربهم لان ده بيلهم الكثير من المبتدئين ويحمسهم انهم يعرفوا اكتر ويتعلمو اكتر عن التداول

ahmed megahed
02-21-2017, 11:40
أنا سمعت عن قصة الدكتور جمال ممدوحصاحب استراتيجية القنوات في مجال الفوركس وكيف خسر محفظته في البداية ولم يدخل السوق الا بعد ان تعلم جيدا

mid0killer
02-21-2017, 12:15
الحمد لله على النجاحات اللى الواحد مر بيها فى المجل ولكن الحمد لله فى ضربه غلط الواحد مكنش حاسبها صح ضيعت كل النجاحات السابقه لذالك وجب الحرص

LAMIA1976
02-21-2017, 14:43
بسم الله الرحمن الرحيم من القصص الي ابهرتني و الي كنت اعرف الشخصيه و مش عارفه انها اصبحت ثريا من التداول في الفوركس هو مصطفى الخياط المليلردير المغربي و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ayoubfc
02-21-2017, 15:04

Mr Fathy
02-21-2017, 15:06
بسم الله الرحمن الرحيم والله انا سمعت وقريت عن ناس كتير هنا فى المنتدى سواء اجانب او عرب ومنهم العربى طبعا مصطفى بلخياط

muhammad ismail
02-21-2017, 16:40
مليش قصه نجاح فى الحقيقه لانى لسه مبتدا فى الفوركس اخى الكريم ولكن اعرف ناس لها قصه نجاح مع الفوركس وبتشتغل فيه وبتحقق ارباح كويسه
انت كمان تقدر تعمل كدة بس الموضوع محتاج صبر ومجهود كبير

عباس19
02-21-2017, 17:13
السلام عليكم ورحمة هناك العديد من قصص الناجح في الفوركس لكن هؤلاء الذين نجلو تكن لهم الطريق مفروشة بالورود بل نتيجة عمل كبير وجبار وكسب اكبر خبرة ممكنة.

latraaa
02-21-2017, 19:53
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي اتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إ نشاء الله، كما أتمنى ان نراك تحقق الكثر يمن الناتئج الراقية القيمة

magic777
02-21-2017, 21:54
اكيد كل حاجه ليها وجهين يعني مش الكل مر بخسائر بس اكيد كسب مره ولا اتنين ولكن الي بيستمر ويواصل ويتعلم اكيد بيكون
وصل لمرحله المكسب بانتظام من السوق

romioromio
02-22-2017, 15:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته طبعا يا اخي المحترم قصص النجاح تفيدنا كثيرا وتنمي الجانب النفسي والطموح ولكن لابد ان تكون واقعي وانت بتسمع عن اي قصه

عبد الرحيم رافا
02-22-2017, 20:23
السلام عليكم و رحمة الله
اخي الفوركس النجاح فيه على المدى البعيد هو صعب جدا ولكن على المدى القصير اي اسبوع او شهؤر ممكن

hamadasalama
02-23-2017, 00:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته طبيعي ان اي قصه نجاح تحفزنا كثيرا ولكن احنا ساعات بنسمع قصص وهميه يا اخي بالملايين والمليارات وهذا خطا طبعا .................

asmaamagdy
02-23-2017, 00:57
السلام عاليكم ورحمة الله وبركاته نرجو من الله حسن التوفيق
شكرا لكم جميعا على هذة القصص الرائعة التى تملئنا بالتحفيز والقوة على النجاح

حسن خيرات
02-23-2017, 01:19
قصص النجاح لتي تحفزنا وتعيننا على تحقيق أهدافنا كثيرة ومن الذين أعرفهم فتى مغربي إسمة أمين رغيب صاحب مدونة وقناة المحترف عندما كسب عشرة الاف دولار من دعوة الأشخاص لأحد مواقع الفوركس وهي شركة إيتورو هذا ما أردت أن أشارك به وشكراً

Abu_Yassin
02-23-2017, 02:01
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة أكيد اخى الغالى فى قصص نجاح كتير بمجال الفوركس والقصص دى بتتصننع بالتتعلم والجهد المبذول فيه والاصراار على النجاح والعزيمة لتحقيق ذلك وأن شاء الله نقدر نوصل ألى ما وصلوا الية

ahmedmahmoud2017
02-23-2017, 02:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته من اهم الاشياء المعنوية بالطبع هو مثل هذه قصص النجاح التى تفيد الجميع وتؤكد مصداقية المجال

bakup28
02-23-2017, 07:34
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
كل قصص الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات
وفى النهاية لايمكن ان تجتاز النجاح فى اى تجارة بدون
الاحساب بالمسؤلية والتعلم والعلم بخباياها

waelmma
02-23-2017, 07:42
:)):)):)) اخى الفاضل هناكك كثيرون حققوا نجاح كبير فى مجال الفوركس
لكن معظمهم من الدول الغربية ولكن لايمنع ان هناك الكثيرون حققوا نجاح من الدول العربية

---------- Post added at 04:42 AM ---------- Previous post was at 04:40 AM ----------

:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه يوجد الكثيرون اللى حققوا
نجاح فى مجال الفوركس لكن معظمهم من الاجانب والهرب قليلون

magic777
02-23-2017, 14:50
ياريت يكون فيه قصص كتير للنجاحات منتشره على الاقل تحسن من النفسيه وتدي الواحد امل في الغد انه يقدر يصل لمستوى النجاح ده وانه
ايضا يقدر يكتب خبرته وتجربته هو كمان

BeBeto86
02-23-2017, 14:55
السلام عليكم اخى الكريم .. انا قرأت عن فتاه تخرجت و بحكم بيئتها كانت لا تستطيع أن تعمل و لانها رفضت أن تضيع وقتها هباءا قررت أن تنجح حتى لو فى منزلها و اختارت مجال الفوركس و تدربت و تعلمت و قرأت كتب كثيرة و عندها قررت أن تدخل سوق التداول و خسرت مرة و اثنين و لم تحبط و ثابرت بالصبر و الايمان و بعد ثلاث سنوات اصبحت واحدة من أشهر المتداولات فى وطننا العربى

drahmedmagdy
02-23-2017, 15:35
بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
مشكور اخي الكريم على هذا الطرح الارئع وارى ان طبعا قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف مشتركة ومتشابهة وايضا كل قصص الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات نعم انا في الحقيقة تعجبني الكثير من قصص النجاح و الله مستعان و شكرا وفى النهاية لايمكن ان تجتاز النجاح فى اى تجارة بدون الاحساب بالمسؤلية والتعلم والعلم بخباياها

ahmedmahmoud2017
02-23-2017, 16:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته من اهم الطرق المعنويه للتداول داخل الفوركس بالطبع هو الوصول الي مرحله التعلم والتاكد من قصص النجاح

hoodhood700
02-23-2017, 16:39
نعم اخي انا سمعت او بالاحرى قرات عن المتداول المغربي الشهير بلخياط والذي يقال ان له استراتيجية خاصة يعملون عليها في سوق الفوركس ويقال ايضا انه صنع ثروة قدرت ب 2مليار دولار امريكي وهو متواجد في مدينة مراكش المغربية

جابر1979
02-23-2017, 16:45
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ،
قبل ان يدخل المتداول عن طريق قصص لأشخاص نجحوا و حققوا مكاسب في المجال ، يجب ان يعي المبتدا ان هذا النجاح ما هو الا تمرة جهد و تعلم و احتراف ، لمدة من الزمن

yousrakhader
02-23-2017, 16:50
الكثير من الاشخاص نجحوا وحققوا نجاح باهر في هذا المجال ..
أتمنى من اصحاب الخبرة ان يتفاعلوا مع هذا الموضوع لكى يحفزوا الاعضاء المبتدئين

Abdiaziz
02-23-2017, 17:37
اهلا وسهلا بكم

فى هذه التحارة الشيقة

بالتوفيق للجميع

[CENTER][/QUOTE/]

أخى الكريم
شكرك لى هو دليل احترامك لذاتك قبل الجميع
لديك اسلوب راقي في التعامل وافكار رائعـه ومواضيع وردود مميزه
حروفك مليئة بِـ الصدق لا يكتبها إلا شخص متألق في سماء الإبداع
لا يسعني الا تقديم الشكر لك,, وان يبارك الله فيك
اشكرك ع اهتمامك وردودك المميـــزة

tahar2015
02-23-2017, 20:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته قصص النجاح فى سوق الفوركس هى من افضل الطرق لتشجع المبتدئين على بذل المجهود والوقت لتعليم الفوركس
قصص النجاح هى الامل والدليل على ان كل واحد فى السوق لديه الفرصه للنجاح وتحقيق الارباح

iptvmrn
03-01-2017, 01:24
الســـــــــــــلام علـــــيــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بـــركــاته
شكرا جزيلا أخي في الله أنار الله دربك على المعلومات القيمة
مــــوضــــوع رائــــــع و قـــــيــــم مـــــشـــــكــــــور

salichou
03-01-2017, 01:33
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد شكرا شباب علي هذا المجهود الرائع و لقد اعجبتني مواضيعكم و ارجو ان تنال تعليقاتي اعجابكم ايضا و ان تستفيدو منها و نحن هنا لتعلم من بعضنا البعض لنحاول التغلب علي هذا المجال الكبير و الله مستعان و انشاء الله نكون جميعا من الناجحين في هذا المجال

HOPE2014
03-01-2017, 01:35
مساؤ الخير قرات قصه لالخياط وهو من المغرب الشقيق وهو له بنك اليوم في يوبيرا وما ادراك ماسويسرا و كلنا يمكتن ان يصنع لنفسه مكان بالصبر والعمل سلام

fouadd19
04-28-2017, 18:12
طبعا يوجد الكثير من قصص النجاح
و طبعا يحتاج المرء بعض الاحيان الى قصص نجاح ليستطيع النجاح
و لعل اهم قصة هي بلخياط يمكنك البحث عن قصته في الانترنات

ilyestoumi
04-28-2017, 19:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الكريم
تحياتي لجميع اعضاء منتدى انستــــــا العرب
اهم اسباب الفشل في التداول هو الطمع
الزائد فحذاري يا اخوتي

ارباح وفيرة بــــــــاذن الله
بالتوفيق لجميع الاعضـــــاء

zakariacr07
05-03-2017, 19:41
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

بالفعل أخي الكريم فمثل هذه القصص تحفز كل شخص على الإجتهاد أكثر و تعلم الفوركس بشكل صحيح لتحقيق النجاح

AMR ELSISY
05-03-2017, 19:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته هل تريد ان ياتى اليوم ويقراو الناس قصه نجاحك لا تستغرب اخى اشتغل على ذلك وخلى عندك طموح

rayzigar
05-04-2017, 16:41
قصص النجاح مرة يقول لي دماغي انها فعلا ممكن تكون حقيقة ومرة يقول لي انها مجرد قصص من اجل رفع المعنويات لا غير
انما منطقيا لا يمكن في رايي الناس كلها تخسر في السوق مادام هناك اخيارين لا غير بيع او شراء فاكيد هناك ناس صنعت النجاح

hany osman
05-04-2017, 16:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة نشكركم اخى على الموضوع ونتمنى التوفيق لنا جميعا مع هذا المنتدى الاكثر من رائع الصراحةعليك اولا ان تحب الفوركس وان شاء الله ستكون يوما من الايام من ضمن تلك قصص النجاح هذة

mohamed ebrahim khatab 1
05-04-2017, 17:13
أخى الكريم
شكرك لى هو دليل احترامك لذاتك قبل الجميع
لديك اسلوب راقي في التعامل وافكار رائعـه ومواضيع وردود مميزه
حروفك مليئة بِـ الصدق لا يكتبها إلا شخص متألق في سماء الإبداع
لا يسعني الا تقديم الشكر لك,, وان يبارك الله فيك
اشكرك ع اهتمامك وردودك المميـــزة

fouadar
05-04-2017, 17:45
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
نعم اخي فالفوركس فيه الكثير من المال لكن اغلب الناس يظنون انه مضيعة للوقت
تقبل مروري جزاك الله خير

Raed_ahmed
05-04-2017, 19:25
اخي العزيز قصتي و ما فيها انني مبتدأ في عالم الفوركس و ارغب النجاح بها و تحقيق الارباح لأحقق احلامي و اتزوج من حبيبتي و اعمل مؤسسة خيرية لأساعد الفقراء و المحتاجين في العالم العربي و الاسلامي كجزء من احلامي في عالم الفوركس

Lante
05-04-2017, 21:24
النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف مشتركة ومتشابهة وايضا كل قصص الخسارة تشترك ايضا فى متشابهات .,,,

elmister
05-15-2017, 16:32
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الكريم تقبل تحياتي وبعد
انا اولا اشكرك علي هذه المعلومات ولكن كان من الاولي ان تضع موضوع او فيديو تعليمي يفيد المبتدئين في هذا المجال او شرح مبسط للفوركس .. تقبل مروري وشكرا

سيد2017
05-15-2017, 19:16
انا سمعت عن متداول من اصل عربى واسمه مصطفي بالخياط وارى انه من افضل المتداولين واشهرهم على الاطلاق وان له مؤشر يقوم باستخدامه وهو محقق نتائج كويسة جدا فى التداول بالفوركس

michael1
05-15-2017, 19:23
وعليكم السلام ورحمة اللة وبركاته
اخى العزيز فى المنتدى انا اعتقد فعلا هذا
وان لكل منا التداول الخاص به فى الفوركس
وشكرا لك

skylol
05-17-2017, 14:03

اخي الغالي انا قرات الكثير عن الناجحين في الفوركس وكانت بدياتهم مثلنا بالضبط وتعبوا كثير الى ان وصلوا الى النجاح

عبد الرحيم رافا
05-19-2017, 19:47
السلام عليكم و رحمة الله
نعم يا اخي الفاضل الكثير من الناس و عرب من الدرجة الاولى و لله الحمد يحققون ارباح جيدة من سوق الفوركس

belgacem1985
05-19-2017, 19:52
مشكور أخي على هذا الموضوع الشيق و المميز
مأحوجنا لقصص نجاح في مجال الفوركس حتى نرفع من معنويتنا
بالتوفيق لك وللجميع

Hamza El36
05-20-2017, 02:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
للنجاح والربح لا بد منالتعلم والتدرب على التداول قبل البجء فيه,....
متمنياتي لي وللجميع بالربح والتوفيق بإذن الله.
وتقبل مروري..
تحياتي.

waelmma
05-20-2017, 07:33
:)):)):)) تمام اخى الفاضل بارك اللله فيك والحقيقة انه يجب ان تعلم ان
اى متاجر له قصة مع تجارته سواء كانت بالنجاح او الفشل ونحن فى انتظار سماع القصصص المختلفة

bassoumy
05-21-2017, 17:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا شك يا اخي المحترم ان الصص الناجحه في سوق الفوركس تحسن من حالتنا النفسيه وتجعلنا مقبلين وشغوفين علي ها السوق وان شاء الله نكون من الناجحين

hitman-97
05-21-2017, 17:48
انا في انتظار احد المشاركين في تنزيل قصه نجاح تلهمني ونستخلص منها العبر التي تفيدنا في نقل الخبرات في هذا السوق
شكرا تقبل مروري اخي الكريم

THEKINGALLHBI
05-21-2017, 17:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني.....
نرجوا ان تكون الردود والمناقشات مفيدة من اجل افادة
المبتدئين وحل مشاكلهم والاجابة على استفساراتهم حتى يستفيد الجميع........
وشكرا اخواني.........

ramadansabet
05-21-2017, 17:50

Mahmoud.salman
05-21-2017, 18:09
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الفاضل النجاح لا يحتاج الي قصص النجاج يحتاج الي تعب وصبر وعمل حتي تنجح وبالتوفيق والنجاح للجميع ان شاء الله

moha-star
05-21-2017, 18:11
*الســــــلام علــــــــــــيــــكم و رحمــــة الله تعالى وبركـــــــاتـــه*

اكيد اخي الكريم في قصص نجاح والظاهر على ذلك ان هناك فيديوهات لاساتذة عرب وصلو

والحمد لله وذلك ما علينا نحن ايضا فعله للوصول ان شاء الله بالتوفيق للجميع

هدير البدري نور
05-21-2017, 18:49
والله يا اخي انا عن نفسي سمعت قصص نجاح كتيرررة
بس انا محصلش اني دخلت صفقه عشان احكي عن اي ربح ليا انتظر منك المزيد

abutalia
05-23-2017, 16:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور يا محترم علي الموضوع المهم عن قصص النجاح في سوق العملات الفوركس والله يوفقنا ونحقق نجاحات كبيره من التداول باذن الله تعالي

samer.forex
05-23-2017, 17:17
شكرا لك انا سمعت ان احد الاخوه العرب من عائله فقيره دخله عالم الفوركس وبعد التعلم والمواضبه على الممارسه وخلال سنتين اصبح من المحترفين وحقق ارباح ما كان يحلم بها نتمنا للجميع النجاح ان شاء الله

Mony Ezzat
05-24-2017, 01:09
بسم لله الرحمن الرحيم
ان شاء الله بجد ياريت تنسمع قصص نجاح عربيه لان الاجانب محتلين العالم بنجاحاتهم ونفسنا نبقى افضل منهم ان شاء الله

sinaa
06-01-2017, 00:46
بارك الله فيك
بالتوفيق

Mohamed Taher
06-01-2017, 00:52
اقترح ع إدارة الموقع عمل قسم لأعضاء لتوضيح استراتيجتهم وقصص نجاحهم وكيف بدأت مخاطر الفوركس وارباحها معاهم

forexman11
06-01-2017, 00:54
الشكر لكل من يساهم بمساعدة المتداولين المبتدئين من خلال الاسناد بمثل هذة المعلومات القيمة و جيدة هذة المعلومات الهامة و التى تساهم فى توفير البحث و الوقت و المجهود و تساعد على اكتساب الخبرة

LAIRB
06-01-2017, 00:59
الســــلام عليــــــــــــكم ورحـــــــــــــمه الله وبركــــــــــــاته
من اهم قصص قصص النجاح الدي اعرفها هي شاب حقق حلمه بواصطة البيتكوين حين اشترا بعضل البتكوينات ببعضع الدولارات وبعد مررور اعوام اصبح سعر البتكوين كبير جدا

m7med
06-01-2017, 01:51
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انا عن نفسي اخي الكريم لم اصادف اي منها لكن اتمن يان اكون ناجح و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

cladiator2007
06-02-2017, 12:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهالاخوة الكرام نشكركم علي معلوماتكم المفيدة ونتمني المزيد من المعلومات والشروحات لكي نستفيد من خبراتكم ونشكركم علي مجهودكم الراءع والله الموفق والمستعان

Mhd nour
06-02-2017, 12:45
اتمن يان اكون ناجح و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال

yousee
06-02-2017, 14:00
في الحقيقة اتمنى لو المنتدى يضع ورشة خاصة بقصص النجاح لأن هذ لقصص تجعل المبتديئين يتحمسون للعمل ويصبح متل أولئك الناجحون

M0hsenalawady
06-02-2017, 14:42
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
والله يا اخي الكريم قصص النجاح في مجال الفوركس كثيره واعتقد ان جون ميرفي وهو كبير المحللين الفنيين من اكبر المشاهير في مجال الفوركس

mostafa ilsawi
06-02-2017, 15:34
باسم الله الرحمن الرحيم الاخ الكريم بعد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لاشك ان قصص النجاح كثيره ولكن نريد ان نعرفها حتي تكون منارات لنا علي طريق الفور كس تهدينا الي طريق الارباح
تقبل تحياتي

manotripleewry
06-02-2017, 15:51
بسم الله الرحمن الرحيم بالفعل اتمني انا اقرأ العديد من قصص النجاح واتمني من الناس تشاركنا نجاحتها لكي استفيد انا شخصيا منها ..
فكل نجاح باهر وراءه تجارب فائقه الامتياز للتعلم منها ..مشاركه متميزه منك جداااا .واتمني من العديد من التعليقات للاستفاده العامه .
مشكورررا عزيزي ..وكل عام وانت والامه الاسلاميه جميعا بخير ..تحياتي لكم :)

سليم الحمادي
06-02-2017, 16:06
السلام عليكم
ابحث يا اخي العزيز عن الاستاذ المصري القدير انور بدران فهو واحد من النماذج المشرفة في سوق الفوركس
تقبل مروري

locos
06-02-2017, 16:08
انا عن نفسي الحقيقة الفوركس اعانتي ارباحه كثيرا خاصة عندما اكون بحاجة الى عملة صعبة في الانترنات
للشراء من المواقع كما سحبت لارض الواقع على البنك الارضي كلما احتجت الى مال
نعم هناك ارباح جيدة في هذا السوق

fathi22
06-02-2017, 16:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الفاضل
هناك العديد من الناجحين في هذا السوق الذين حققوا ثروة من التداول ونذكر على سبيل المثال المغربي مصطفى بلخياط

amir anwar
06-04-2017, 15:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كل قصة نجاح يكون اساسها الألتزام و الألتزام يترتب علي نفسية المتاجر يجب ان يكون ملتزم بشان استراتيجيته او ادارة رأس المال التي يتبعها

alihassib0
06-06-2017, 23:04
لكي تنجح فلا بد من التحلي بالصبر في اي مجال كان و و بــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــالتوفيق لــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــك اخـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــي الكريم اتمنى ان تكون دائما فــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــي صحة و عافية و خير من الله و ان يرشدك ربك الى مــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــا تحبه و يقربك منه سبحانه...

nour3iny
06-07-2017, 00:46
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
قصص نجاح الاشخاص المعروفين كثير ويمكن ايجادها على الانترنت ولازم نتعلم من القصص دى تقبل مرورى

اسلام مجدي عباس
06-07-2017, 00:56
السلام عليكم ورحمته وبركاته اكيد طبعا قصص النجاحين هتبقي الهام لينا احنا ولما
يكتوب قصص نجاهم هنتعلم منهم بكل تأكيد ونبقي اكثر ناجحا في المستقبل ان شاء الله

migoo
06-07-2017, 01:00
لخطة المنطقية للحصول على دخل ثاني و زيادة رأس المال

قد تكون قادر على أتمتة تداولاتك، ولو حتى بشكل جزئي، وذلك عن طريق استخدام روبوت الفوركس، من أجل الدخول في التداولات مثلاً. يمكنك عندها أن تتخذ قرار بشأن الخروج من التداول كل بضعة ساعات تقريبا أو حتى بشكل يومي. وبهذه الطريقة، يمكنك الإحتفاظ براتبك الأساسي و أيضا الدخل الإضافي الذي حققته من التداول في سوق الفوركس بهذه الطريقة لايزال من المحتمل بأن يكون أكثر مما قد تحققه من خلال التداول اليومي في كل دقيقة طوال اليوم.
الحصول على دخلين ثابتين يعتبر فكرة جيدة جداً لحياة أفضل، و مفيدة أيضا للحصول على فترة طويلة من التداول المربح دون الوقوع تحت أي ضغط. ما يمكنك القيام به هو تنمية رأس المال الخاص بك، و أن تزيد من المخاطرة بشكل تدريجي من خلال زيادة قوة الرافعة المالية المستخدمة. وبهذه الطريقة، تعتاد تدريجياً على الضغط والتوتر ولا تتعرض أبداً لأي ضغط إضافي حتى تثبت نفسك في التداول.
أن نجحت هذه الطريقة، سوف تكون قادراً على تحقيق ما يكفي من المال من أجل الاستقالة من وظيفتك التي تريد تركها خلال عامين أو 3 أعوام تقريبا من التداول الإنتقالي. ومن المغري حقا التفكير بأنك تستطيع أن تحقق نجاح أكثر في تداولاتك الحية إن لم يكن لديك أي مشاغل أخرى، و لكن العديد من المتداولين وجدوا من خلال التجربة بأن الأمر هو العكس تماماً. التداول من أجل الحصول على المكاسب الرأسمالية يعتبر أسهل بكثير من الاعتماد على التداول كمصدر دخل

number1
06-07-2017, 01:03
قصص النجاح كبيره جدا وكثيره جدا في سوق الفوركس يجب علينا جميعا ان يتبع جميع قصص نجاح حتى نستطيع ان يتحقق من لا يجب علينا اتباع التدريب و التعليم و دراسه وتحليل الفنى في قبل الدخول في اي صفقه

abo.tali.wtalin
06-07-2017, 23:28
بسم الله الرحمن الرحيم شاء الله بالنجاح للجميع موضوعك طبعا كل واحد ناجح في مجال الفوركس في مجال الفوركس لكي نستفيد منها الموفق و المستعان وهو برجاء تقبل مروري على مواضيعك

ilyess
06-07-2017, 23:41
اللهم مالك الملك تؤتى الملك من تشاء وتنزع الملك ممن تشاء وتعز من تشاء وتذل من تشاء بيدك الخير إنك على كل شىء قدير
تولج الليل في النهار وتولج النهار في الليل وتخرج الحي من الميت وتخرج الميت من الحي وترزق من تشاء بغير حساب
رحمن الدنيا والآخره تعطيهم من تشاء وتمنع منهما من تشاء إرحمنى رحمه تغنينى بها عن رحمة من سواك

ahmed zekry
06-08-2017, 00:01
اكيد سماع او قراءهةمثل هذه القصص يمثل حافز قوي للمتداولين الاخرين وعي تكون بمثابه دفعه وتشجيع لهم علي المضي قدماةفي الفوركس وتحقيق النجاح

omar2017
06-08-2017, 01:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع سوق الفوركس ملي بالنجاحاتن ويجب الوعي الكامل لقصص النجاح ومعرفتها جيدا تقبل تحياتي ومرورى اخي الحبيب

M0hsenalawady
06-09-2017, 15:56
اخيالكريم قصص النجاح في مجال الفوركس كثير وانا عن نفسي اضم صوتي لصوتك في هذه الفكرة الجيده

mohamed ashmawey
06-09-2017, 18:40
كنت اتمنى ان اخبركم بقصص نجاح تساعد
على رفع الروح المعنويه للاعضاء
تمنياتى للجميع بالتوفيق و النجاح

hussien_naguib
06-13-2017, 16:44
ربنا ينجحنا في كتير وده بفضل ربنا طبعا في الاول وفي الاخر فما بفضل منتدى فوركس العرب هم افضل شركات الفوركس يا اسم ساره على و هي شركه انستا فوركس العظيمه الجميل اللطيف

M0hsenalawady
06-13-2017, 17:24
الاخ الفاضل بصراحة قصص النجاح في مجال الفوركس كثيره واعتقد ان جون ميرفي وهو كبير المحللين الفنيين من اكبر المشاهير في مجال الفوركس

one12
07-03-2017, 15:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تحياتي لك ولي لك ولي لك قصص النجاح فى الفوركس كما هى فى اى تجارة وقصص النجاح كثيرة وقصص الخسارة ايضا كثيرة ولكن دائما ما يجمع كل قصص النجاح اهداف مشتركة مع تقبل مروري

bassoumy
07-05-2017, 16:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا يا محترم علي نشرك لقصص النجاح في سوق الفوركس ولا شك ان النجاح يرفع معنوياتنا في التداولوالله يوفقنا لكل خير ..........

zunebha
07-05-2017, 20:55
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته انا شخصيا مر بي بالمنتدى مواضيع تتحدث عن قصصص نجاح اشخاص من الغرب وكيف حققو ذالك لكم تمنيت ان اجد شخص عربي اصبح ثريا واظهر قصة نجاحه نعم هم موجودين ولكن يعدون على الاصابع.

number1
07-05-2017, 20:57
يجب عليك ان تتعلم وتدرس ويوجد الكثير من قصص النجاح في هذا السوق في التعلم و الدراسه القويه تؤدي الى نجاح و تؤدي الى محاوله تحقيق الارباح الكبيره جدا في سوق الفوركس من خلال التداول الناجح

ahmedemara73
07-05-2017, 21:24
كنت اتمنى ان اخبركم بقصص نجاح تساعد
على رفع الروح المعنويه للاعضاء
تمنياتى للجميع بالتوفيق و النجاح[/QUOTE]

momo.ali
07-05-2017, 21:53
مشكور اخي على هذه الفكرة الرائعة ونتمنى من اصحاب الخبرة ان يفيدونا
لاني في الحقيقة مبتدئ في هذا المجال واتمنى لك التوفيق