PDA

View Full Version : سؤال يا ريت الخبراء يجوبونى عليه

garraboy
09-22-2015, 18:17
هو مش من المفترض انى لما افتح صفقة بيع او شراء و احط ستوب لوزر و تيك بروفيت انه الصفقة مثلا لما توصل للسعر بتاع التيك بروفيت تقفل تلقائيا لانه مبيحصلش معايا كدة

ranimdammar
09-24-2015, 19:40
هذا غير معقول ان تضع ستوب لوز في نقطة معينة ويصل اليها السعر ولا يغلق عندها!!!!!!
اكيد فيه شيئ ما انت مضبطو شوف الحال جيد ربما انت فاعل نطاق بعيدة او شيئ من هذا اكيد انت غالط

majedmmmmm
09-24-2015, 19:47
زوج ي$ورودولار eur/usd يوسع الأرباح متطلعًا إلى 1.1300

---------- Post added at 07:44 PM ---------- Previous post was at 07:43 PM ----------

مشروع مدينة الجبيل الصناعية في السعودية ضمن ثاني أكبر المشاريع قيد التنفيذ في العالم

.

---------- Post added at 07:45 PM ---------- Previous post was at 07:44 PM ----------

الذهب عند قمم جديدة للجلسة وسط العزوف عن المخاطرة

---------- Post added at 07:45 PM ---------- Previous post was at 07:45 PM ----------

زوج ي$ورودولار eur/usd هادئ بالقرب من 1.1250 على خلفية البيانات الأمريكية

---------- Post added at 07:46 PM ---------- Previous post was at 07:45 PM ----------

زوج استرل$ينيدولار GBP/USD يكافح بالقرب من 1.5200 http://

---------- Post added at 07:47 PM ---------- Previous post was at 07:46 PM ----------

مبيعات المساكن الجديدة في امريكا ترتفع بوتيرة أسرع من المتوقع

عاشق الفوركس
09-27-2015, 16:48
الســــلام عليكـــــم ، ورحـمــــــة الله ،تعالــى، وبركاتـــه،أخـــــي، الفـــاضل
مشكور على الموضصوع وعلى الطرح القيم امل ان يفيد الاخوة الكرام ان شاء الله بالـــــتوفيــــق لك ,اخي الفاضــــل ,ولكل الاخــــوة الكـــــرام

yassineleo
09-27-2015, 17:27
هناك انواع مختلفة من الازواج فهناك الازواج السريعة و الازواج المتوسطة والازواج البطيئة و لكل نوع استراتيجية

abderraouffb
09-28-2015, 17:22
عليك البحث عن ما تريد معلابفته بنفسك داخل المنتدى وهذه الطريقة استعمل الاخبار و معطيات السةق
واترك هامش بين سعر وقت دخول و بين سعر الشراء
و البيع حتى لا تدخل في صفقتين فب نفس الوقت
لان في بعض الاحيان قبل ان يرتفع يهبط قليلا
او عكس

nassim126
09-28-2015, 17:28
السلام عليكم اخي الكريم هو من غير المنطقي ان يقع هدا المشكل لكن راجع الصفقة ان كان هناك خلل ما في التيكبروفيت اخي بالتوفيق

samieh
10-16-2015, 02:32
ايوة طبعا يا اخى المفروض ان السعر لما يوصل الى التيك بروفيت انه يغلق اتوماتيك على ربح
اعتقد ان ده بيحصل معاك لانك لا تضيف حساب السبريد للتيك بروفيت او الاستوب لوز

seifhd
10-20-2015, 22:57
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

sharshabil
10-21-2015, 02:51
نعم يااخي هيا تغلق تلقائيا الا في بعض الحبلات يكون هناك خطا
اة يكون هناك انزلاق سعري حاول ان ترفقلنا الصورة حتى نعرف اكتر عن الموضوع

med1985
10-25-2015, 02:46
هذا غير معقول ان تضع ستوب لوز في نقطة معينة ويصل اليها السعر ولا يغلق عندها!!!!!!
اكيد فيه شيئ ما انت مضبطو شوف الحال جيد ربما انت فاعل نطاق بعيدة او شيئ من هذا اكيد انت غالط

mody555
10-25-2015, 15:25
برز نموذج جديد على رسم اليورو/دولار نيوزيلندي وأخذ يتبلور. إذا أحببت النمط، يمكنك البيع عند النقطة d وضع أمر وقف الخسائر فوق النقطة x. النقطة x هي عبارة عن بداية النمط وهي نقطة تتواجد في أقصى الرسم البياني.

ahmed bakry
11-06-2015, 17:10
ايوة يااخى الكريم انت كدة كلامك صحيح ومظبوط الصفقة بتقفل لوحدها وشكرا جدا ليك وتقبل دايما مرورى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

waleed shaaban
11-06-2015, 18:35
نعم هذا ما يتم بالفعل فى حال ان كانت لصفقه على النحو المبين و لكن لابد ان تلحظ انه من المفترض ان تزيد على السعر السبريد الخاص بالزوج الذى تعم عليه و ان كان الامر على ما قول بعد الاسبريد فمن المؤكد ان هناك خطاء و عليك مراجعه لشركه عن طريق الدعم

roussi.27
11-06-2015, 18:58
لا يا اخي ، من المفروض وهذا شيء بديهي ومعروف لدى الجميع ،، عندما تفتح صفقة وتضع تايك بروفيت فعندما يصل اليه السعر تغلق الصفقة الرابحة اوتوماتيكيا
ربما اخي الكريم انك مخطأ في تايك بروفيت ، مثلا انت داخل على صفقة البيع فالتايك بروفيت يكون تحت سعر الدخول ،،
انا متأكد من انك مخطا في شيء ، راااجع

مريم ميري
11-06-2015, 20:43
مساء الخير والبركة اتمنى ان تكونوا في صحة جيدة نعم الصفقة لو حطيت ليها التيك بروفيت فهي تغلق مباشرة لما تصل الى هدا الثمن
وفي النهاية احب ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق لجميع المتداولين بالمنتدى ان شاء الله وشكرا

snnaky
11-06-2015, 20:57
ايوة تمام حضرتك طالما انت وضعت التيك بروفت والسعر وصلة يبقى المفروض يقفل الصفقة بس الأهم ودة ربما يكون هو سبب المشكلة اللى حضرتك بتعانى منها وهى انك مش حاسب الأسبريد ودة مهم جدا وطبعا لازم يكون وصل السعر بعد الفرق واذا كان كل دة حاصل فربما يكون دة نادر ما يحدث اوقات الأخبار العنيفة اللى بتخلى السرفرات تهنج

ahmedhathout
11-07-2015, 12:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لو وقت اخبار ممكن فعلا الصفقه ما تقفلش عند الاستوب او البروفت اللي انت حاطه
وده علشان السعر بيعمل قفزات سعريه اثناء الاخبار