PDA

View Full Version : ورشــــــــة المـــتداولــــــــــــــ ـون العــــــــــرب

Pages : [1] 2 3 4 5

Mr.GooDMaN
07-15-2012, 02:18
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

عاملين ايه يا اعضاء منتدى فوركس مصر الاعزاء يارب تكونوا بخير ان شاء الله

دلوقتي هدخل ف الموضوع ع طول وانا اسف بقا اني بتكلم بلهجتي المصرية

وانا قاعد كدة بتكلم انا واخويا مستر دارك مندوب انستا فوركس هنا فجتلنا فكرة انا وهو كدة وقررنا ننفذها

الفكرة جديدة شوية لكن انا متفائل بيها ان شاء الله ومش احنا اللي هنشتغل لوحدنا انتو كمان هتشتغلوا معانا ونبدأ نعمل شوية ردود للعلم مش للبونص وبس

الفكرة اننا قررننا نعمل ورشة عمل مزدوجة يعني انا هشتغل بطريقة ومستر دارك هيشتغل بطريقة تانية

وبجهدنا وجهدكوا نقدر نحدد صفقاتنا وان شاء الله ارباح ع طول ومش هنخسر بس نساعد بعض

انا هعتمد في تحليلي على استراتيجيتين

الاولى : هتبقا استراتيجية القنوات والارتدادات والفيبوناتشي للدكتور جمال ممدوح

التانية : التي اتش في الاصدار الرابع والاخير وهي استراتيجية اسكالبنج لذلك طبعا في ناس مش هتلحق تلقط مني ف الموضوع وفي فرص مش هقدر انزلها اصلا لاني مرتبط بعمل فانا هضع طريقة عملها في الموضوع والاعضاء اللي هيشاركوا معانا ان شاء الله هما بنفسهم بعد كدة اللي هيحددوا الفرص ويدخلوها بنفسهم ويشاركونا الفرص والنتائج ان شاء الله
( لا ننسى ان ندعى لمترجم استراتيجية التي اتش في للغة العربية بان يوفقه الله ويجزيه خيرا )

شرح الاستراتيجية بالفيديو
http://www.mediafire.com/?g1a8v4g8sc3kzr4
تم اضافة المؤشرات في المشاركة 56وشرح مبسط لعملها

بالنسبة لمستر دارك

سيعتمد في تحليله على التحليل الكلاسيكي البسيط من دعوم ومقاومات ونقاط بايفوت ..الخ
وطبعا او اكثر واحد يقدر يفيدنا ويتكلم عن طريقته اكثر مني ولكن انا فقط اعيكم فكرة بسيطة وهو ان شاء الله سيشاركنا بتحليلاته من بداية افتتاح السوق ان شاء الله

طبعا احنا اختارنا اسم الورشة هي ورشة المتداولين العرب لان المنتدى به معظم الجنسيات العربية حفظهم الله لذلك فضلنا اختيار هذا الاسم علة وجه الخصوص
نتمنى للورشة النجاح ان شاء الله بفضل دعواتكم ومشاركتكم وتفاعلاتكم وليس فقط ردود البونص

ان شاء الله في انتظار تفاعلكم وأرائكم وسنبدأ بالعمل في الورشة

رجاااء خاص من الناس اللي بترد ف الورشة عشان تزود الردود فقط ... ابوس ايديكوا بلاش هنا عشان الورشة دي للاستفادة فقط مش للردود
وغلاوة ربنا عندكو بلاش هنا

kingman
07-15-2012, 02:30
ربنا يوفقكم فى الورشة وان شاء الله يكون موضوع تعليمى وتحليلى ومتاجرة لايف يستفيد منها كل الأعضاء ونشارك فيها على قدر المستطاع وان شاء الله تكون ورشة ناجحة

Mr.GooDMaN
07-15-2012, 02:35
ربنا يوفقكم فى الورشة وان شاء الله يكون موضوع تعليمى وتحليلى ومتاجرة لايف يستفيد منها كل الأعضاء ونشارك فيها على قدر المستطاع وان شاء الله تكون ورشة ناجحة

واول المشاركين معانا اهو خخبير فوركس مصر كينج ماان وان شاء الله تكون الورشة مفيدة للجميع يا باشا ونتمنى نشوف مشاركاتك معانا ان شاء الله على طول

silverfox
07-15-2012, 02:40
تم نقل الموضوع للقسم الصحيح وتثبيته لان شكلها ورشة زى الفل باذن الله

aminos
07-15-2012, 02:43
السلام عليكم
جميل يا أخي و نتمنا أن تكون من أحسن الورشات التعليمية
و متابعين إن شاء الله

Mr.GooDMaN
07-15-2012, 02:45
تم نقل الموضوع للقسم الصحيح وتثبيته لان شكلها ورشة زى الفل باذن الله

ربنا يكرمك يا مشرفنا الغالي وان شاء الله هتشوف شغل حلو اوووي والف شكر على تثبيت الورشة

willy
07-15-2012, 02:58
توكلت على الله معاكم متابعة ان شاء الله تكون ورشة قوية خاصة الاستراتيجية الاولى الكلاسيكي فانامن محبيها لكن متى سنبدا فعلا

Mr.GooDMaN
07-15-2012, 03:02
السلام عليكم
و متابعين إن شاء الله
ان شاء الله اخي ويشرفنا متابعتك لينا

توكلت على الله معاكم متابعة ان شاء الله تكون ورشة قوية خاصة الاستراتيجية الاولى الكلاسيكي فانامن محبيها لكن متى سنبدا فعلا
باذن ستكون ورشة قوية وبالنسبة للبدأ فسنبدأ ان شاء الله مع بداية السوق غدا ان شاء الله سأطرح شرح مبسط لاستراتيجية التي اتش في ليستفيد منها الجميع

mrdark
07-15-2012, 03:13

بدون مقدمات فكما ذكر لكم أخي مستر كود مان فهذه الورشة ستكون مختلفة عن جميع الورش التي سبق ورأيتموها لأنها ستعتمد على 3 ستراتيجيات مختلفة وليس إيتراتيجية واحدة فقط

بالنسبة لأخي مستر كود مان سيعتمد على إستراتيجيتين كما أخبركم

أما أنا فسأعتمد على التحليل الكلاسيكي نظرا لما إقتنع به خلال طيلة مدة وجودي في الفوركس

فالجيد في التحليل الكلاسيكي هو بساطته + يعطي نتائج مرضية جدا

على العموم سأعتمد في ستراتيجيتي على نقاط الدعم والمقاومة وخطوط الترند ومستويات الفيبوناشي والبايفوت بونت

بالإضافة للإستعانة بالنمادج السعرية ونمادج الشموع اليابانيا عند وجودها نظرا لإحترام حركة العملات لها

في ستراتجيتي سأعمل على إستخلاص مستويات دعم ومقاومة يومية والمتاجرة بناء عليها

أي أن طريقة متاجرتي ستكون من نوع إنترايداي أي تجارة يومية

الدخول سيكون بناء على الإرتداد أو الكسر للمستويات المذكورة سابقا بستوب وهدف تابتين

وقد نستخدم السكالبنج عند وجود فرص تسمح بإستخدامه

وفي إنتظار تفاعلكم معنا في الورشة إن شاء الله وموعدنا يوم الإثنين إن شاء الله

willy
07-15-2012, 04:58
ايوة كدة يامستر دارك يامحلى الكلاسيكي ونتائجه الجميلة بدون دعم ومقاومة فلاوجود للتحليل معاك على الطريق ونفتح باب المناقشة ومتابعة الفرص

mrdark
07-15-2012, 23:39
بسم الله نبدأ الورشة بالباوند مقابل الدولار وفرصة للهبوط
بيع الزوج من المستويات الحالية بستوب 25 نقطة فوق السعر 1.5577 أو إغلاق شمعة الأربع ساعات فوقه
الهدف 50 نقطة مع العلم أني أتوقع إحتمال نزول الزوج لمستوى 1.5518
مرفق الشارت وأرجوا أن تتابعوا ورشتنا على الحساب التجريبي لمدة معينة

786

Mr.GooDMaN
07-16-2012, 01:09
بسم الله الرحمن الرحيم

سبقني مستر دارك في وضع الفرصة بطريقته وانا ايضا أؤكد على فرصته ان شاء الله وانا دخلتها بالفعل
الفرصة باستراتيجية الدكتور جمال ممدوح كالاتي
3 مقاومات قوية جدا

اولا فريم الساعة

ثانيا فريم الاربع ساعات

ثالثا : فريم اليومي

أؤكد مازلت الورشة تجريبية من يريد الدخول فالامر عائد اليه
انا عن نفسي دخلتها بهدف 30 نقطة

ملحوظة : على فريم الساعة في حالة كسر السعر والاغلاق تحت الخط السفلي للقناة الحمراء
الدخول ايضا بيع مرة اخرى بهدف 1.5490

طبعا انا بقول لاني هبقا ف الشغل واحتمال مقدرش اضع الفرصة اذا تحقق توقعي ان شاء الله

Mr.GooDMaN
07-16-2012, 02:09
السلام عليكم
جاري التتبع و إن شاء الله خيرا
و إلى الأمام دائما جزاكم الله خيرا
نورت ورشتنا المتواضعة اخي الكريم وان شاء الله الى الاهداف

willy
07-16-2012, 06:40
تمام كدة ومتابعة للفرصة معلش دخلت متاخر للورشة لاني كنت مشغول جدا بالاضافة الى انقطاع الكهرباء

aminos
07-16-2012, 12:01
السلام عليكم
الله أكبر تحققة الصفقة على ما أضن
و الحمد لله
جزاكم الله خيرا
و متابعين إن شاء الله

mrdark
07-16-2012, 13:25
بسم الله نبدأ الورشة بالباوند مقابل الدولار وفرصة للهبوط
بيع الزوج من المستويات الحالية بستوب 25 نقطة فوق السعر 1.5577 أو إغلاق شمعة الأربع ساعات فوقه
الهدف 50 نقطة مع العلم أني أتوقع إحتمال نزول الزوج لمستوى 1.5518
مرفق الشارت وأرجوا أن تتابعوا ورشتنا على الحساب التجريبي لمدة معينة

786

ضرب الهدف والصفقة حققت 50 نقطة كما كان متوقعا والحمد لله ومبروك لمن دخلها

jans
07-16-2012, 14:04
بارك الله فيكم كونا محتاجين مثل هذه الورش المميزه
التي تشجع الاعضاء و يستفيد منها الكثير بالتوفيق لكم في الورشه اخواني .

mrdark
07-16-2012, 14:10
بارك الله فيكم كونا محتاجين مثل هذه الورش المميزه
التي تشجع الاعضاء و يستفيد منها الكثير بالتوفيق لكم في الورشه اخواني .

العفو أخي ومرحبا بك معنا وأتمنا أن تشاركونا أرائكم في القريب العاجل بخصوص التحاليل والفرص التي نضعها

jans
07-16-2012, 14:15
العفو أخي ومرحبا بك معنا وأتمنا أن تشاركونا أرائكم في القريب العاجل بخصوص التحاليل والفرص التي نضعها

تعقيب بسيط أخي وهو تغير الموقع الذي ترفع عليه صور الشارت
لأن حجم الصور سوف يكون صغير وسوف يصعب علينا مشاهدة الشارت استخدم نفس موقع أخي
Mr.GooDMaN (http://forex-masr.com/member.php?445-Mr-GooDMaN)

وشكراُ لكم

mrdark
07-16-2012, 14:21
اليورو دولار شكله يشكل دعم جديد عند المناطق الحالية كما في الصورة

ربما تكون فرصة جيدة بهدف عند الخط الأحمر الموجود في الشارت لاكن يفضل عدم الدخول فيها لعدم تحقق شروط الدخول على العموم الصفقة وضعتها للمتابعة فقط لننتظر ونرى هل فعلا سيرتد الزوج ليكون دعم أخر جديد

willy
07-16-2012, 18:27
اعتقد ان اليورو دولار ذاهب الى 1.2166 للدعم السابق ويرتد 50 نقطة ثم يكمل هبوط والله اعلم

mrdark
07-16-2012, 18:29
فرصة الدخول شراء لزوج الدولار الأسترالي مقابل الدولار شرط إختراق مستوى 1.0243 والإغلاق فوقه الهدف مبدئيا نأخد فقط 30 نقطة
الستوب 25 نقطة تحت المستوى المذكور أو إغلاق تحتها إليكم الشارت

وفي إنتظار الوقت المناسب للدخول

Mr.GooDMaN
07-16-2012, 19:17
ألف مبروك تحقق هدف الفرصة الاولى مبروك لكل المتابعين
وطبعا كان مكمل نزول لكن السبب ف الصعود الفجائي ده هو الاخبار اللي جاءت سلبية على الدولار
واسف اني مش قادر اتابع معاكوا بسبب ظروف العمل وان شاء الله اقدر اتابع معاكو
وقريبا جدا سأضع شرح لاستراتيجية التي اتش في

alskndry
07-16-2012, 20:43
ماشاء الله شكلها هتبقى ورشة جميلة والجديد انها تعاون بين اتنين

موفقين ان شاء الله ولو محتاجين اى مساعدة انا على استعداد تحياتى لكم

mrdark
07-17-2012, 00:10
ماشاء الله شكلها هتبقى ورشة جميلة والجديد انها تعاون بين اتنين

موفقين ان شاء الله ولو محتاجين اى مساعدة انا على استعداد تحياتى لكم

شكرا لك أخي الكريم ومرحبا بك معنا في ورشتنا وقتما أردت

---------- Post added at 09:10 PM ---------- Previous post was at 09:01 PM ----------

فرصتان جديدتان

الأولى بيع اليورو دولار من السعر الحالي بهدف 50 نقطة عند السعر 1,2223
الشارت

الثانية بيع البواند دولار من السعر الحالي بهدف 50 نقطة عند السعر 1,5587 ووقف خسارة 25 نقطة عند السعر 1,5661
الشارت

willy
07-17-2012, 03:33
شكلها ورشه حتحقق احلامنا انا دخلت على فرصة الكيبل ولحقت 30 نقطة على الديم طبعا

mrdark
07-17-2012, 13:13
فرصة الدخول شراء لزوج الدولار الأسترالي مقابل الدولار شرط إختراق مستوى 1.0243 والإغلاق فوقه الهدف مبدئيا نأخد فقط 30 نقطة
الستوب 25 نقطة تحت المستوى المذكور أو إغلاق تحتها إليكم الشارت

وفي إنتظار الوقت المناسب للدخول

تم تحقيق هدف الصفقة لاكن لم نتمكن من دخولها معوضة إن شاء الله

amrmorasamir
07-17-2012, 13:24
ورشه ممتازه ان شاء الله ومليئه بالارباح وان شاء الله متابع معاك وهدخل بعض الصفقات

elking
07-17-2012, 15:56
بالفعل ورشة غاية فى الروعة وكنا محتاجين ورشة متميزة كدة من زمان وكلنا متابعين معاكوا ان شاء الله

aminos
07-17-2012, 16:05
السلام عليكم
نعم نعم ورشة جد رائعة و نتمنى الذهاب إلى الأمام
دائما بهذا المنتدى جزاكم الله خيرا

mrdark
07-17-2012, 17:07
شكرا لكم جميعا ومرحبا بكم معنا في ورشتنا المتواضعة

على العموم فرصة شراء الأسترالي مقابر الدولار بهدف 1,0310 السبب رجوع السعر لإختبار مستوى فيبو 78,6 المخترق وقد كان يمثل مستوى مقاومة قوي في الماضي والأن أصبح دعم في إنتظار الوقت المناسب للدخول وهو تأكيد الإرتداد من المستوى
الصورة توضح

Aker001
07-17-2012, 17:21
الجزء الأول من الاستراتيجية بيعتمد على القنوات السعرية

وهى اداة موجودة فى الميتاتريدر اسمها linear regression chanel

Mr.GooDMaN
07-17-2012, 20:41
الف مبروك الارباح مجهود وتحليل رائع من مستر دارك
الله يكرمك اخي
ومبروك الارباح للجميع

aminos
07-17-2012, 21:38
السلام عليكم
مبروك عليكم إخواني الأرباح
تحليل رائع يا مستر دارك
و نتمنى المزيد و النجاح إن شاء الله

tarek22
07-17-2012, 22:55
رجو شرح كيفية حساب نقاط الدعم والمقاومة او اعطائى الموقع الخاص بالنقاط الدعم والمقاومة بشكل يومى وبارك الله فيك

willy
07-17-2012, 23:05
ماشاء الله لم توجد صفقة لم تحقق الهدف ولن توجد ان شاء الله صفقة لا تحقق الهدف الى الامام ياجماعة ويامستر دارك انت محلل ومتداول ناجح

mrdark
07-18-2012, 01:36
واااو صفقة الأسترالي دولار أيضا تفعلت على فريم الأربع ساعات ولم يستطع كسر دعم فيبو 78,6 الذي أثبت جدارته كمقاومة سابقا وإنطلق السعر بدون توقف ليضرب الهذف الذي كان مذكور عند مستويات 1,0317 والذي يمتل جدار لمقاومة أخرى سابقة والأن السعر يختبر قوتها كما موضح في الشارت
على العموم فلتت مني الصفقة لأني لم أكن متواجدا أثناء إغلاق شمعة الأربع ساعات فوق مستوى فيبوا وخيرها في غيرها إن شاء الله

---------- Post added at 10:36 PM ---------- Previous post was at 10:34 PM ----------

رجو شرح كيفية حساب نقاط الدعم والمقاومة او اعطائى الموقع الخاص بالنقاط الدعم والمقاومة بشكل يومى وبارك الله فيك

أخي لا أعتمد على أيت مواقع تحسب الدعم والمقاومة كل تحاليلي أستخرج فيها مستويات الدعم والمقاومة بالأدوات الفنية المتواجدة في الميتاتريدر وأدخل بناء عليها

mahmoud 0711
07-18-2012, 02:44
ورشة موفقة ان شاء الله و لكن المشكلة التي وجدتها بالمنتدي ان معظم الأعضاء يركزون علي مشاركات سطحية لمجرد تجميع اكبر قدر من البونص و بعد ذلك يخسرهم بكل سهوله في الحساب
فقد فتحت موضعين في غاية الآهمية وحقق الموضوع الآول الهدف المطلوب في وقت لم يكن هناك شخص يتوقع ان يتحقق الهدف و الموضع كان باسم الأغلاق الشهري لليورو في 30 يونية
وموضوع اخر حقق حتي الأن حوالي 300 نقطة باسم كيف لانستفيد من قاع تاريخي لليور ولكن بكل اسف كان التفاعل ضعيف جدا ولكن اعتقد بمرور الوقت سيعلم كل من هو جديد في العالم الفوركس
ان العلم والمشاركة الفعال و اكتساب الخبرات من الأخرين اسلحة لاغنى عنها في عالم الفوركس لكي يستطيع ان يستمر في هذا المجال و يكون مصدر لذيادة دخلة فهناك مئات الأف مما دخلوا عالم الفوركس و خرجوا دون ان يشعر بهم احد
ارجو المعذرة لصراحتي ولكن من واجبي ان اقدم النصيحة لمن يعمل بها وتمنياتي بورشة موفقة وان يرزقكم الله جميعا ربحا وفيرار

elking
07-18-2012, 04:31
منتظرين توصيات اليوم ان شاء الله ياشباب ومتابعين معاكم ان شاء الله

Mr.GooDMaN
07-18-2012, 04:38
ورشة موفقة ان شاء الله و لكن المشكلة التي وجدتها بالمنتدي ان معظم الأعضاء يركزون علي مشاركات سطحية لمجرد تجميع اكبر قدر من البونص و بعد ذلك يخسرهم بكل سهوله في الحساب
فقد فتحت موضعين في غاية الآهمية وحقق الموضوع الآول الهدف المطلوب في وقت لم يكن هناك شخص يتوقع ان يتحقق الهدف و الموضع كان باسم الأغلاق الشهري لليورو في 30 يونية
وموضوع اخر حقق حتي الأن حوالي 300 نقطة باسم كيف لانستفيد من قاع تاريخي لليور ولكن بكل اسف كان التفاعل ضعيف جدا ولكن اعتقد بمرور الوقت سيعلم كل من هو جديد في العالم الفوركس
ان العلم والمشاركة الفعال و اكتساب الخبرات من الأخرين اسلحة لاغنى عنها في عالم الفوركس لكي يستطيع ان يستمر في هذا المجال و يكون مصدر لذيادة دخلة فهناك مئات الأف مما دخلوا عالم الفوركس و خرجوا دون ان يشعر بهم احد
ارجو المعذرة لصراحتي ولكن من واجبي ان اقدم النصيحة لمن يعمل بها وتمنياتي بورشة موفقة وان يرزقكم الله جميعا ربحا وفيرار

قبل ان نفكر في فتح هذه الورشة يا اخي واجهنا هذه المشكلة وفكرنا كثيرا قبل ان نفتتحها لاننا نعلم ان الردود ستكون من اجل البونص فقط
ولكن استقرينا اننا سنبذزل ما نستطيع من جهد من اجل الاعضاء اللذين يريدون الاستفادة وربنا يكرم الجميع ان شاء الله

وان شاء الله سأتفاعل معكم بشكل دائم قريبا وتوصيات على مدار اليوم ان شاء الله

willy
07-18-2012, 06:15
قبل ان نفكر في فتح هذه الورشة يا اخي واجهنا هذه المشكلة وفكرنا كثيرا قبل ان نفتتحها لاننا نعلم ان الردود ستكون من اجل البونص فقط
ولكن استقرينا اننا سنبذزل ما نستطيع من جهد من اجل الاعضاء اللذين يريدون الاستفادة وربنا يكرم الجميع ان شاء الله

والله انا مشاركاتي خاصة في هذا الموضوع ليست لزيادة البونص وانما اعجبني جدا طريقة التحليل لمستر دارك فقط لاغير

nrgslawi
07-18-2012, 06:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
ربنا يبارك لجميع الاعضاء ويوفقهم
لدي سؤال
هل يمكنني الانظمام الى الورشة

mrdark
07-18-2012, 12:26
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
ربنا يبارك لجميع الاعضاء ويوفقهم
لدي سؤال
هل يمكنني الانظمام الى الورشة

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
بالطبع أخي يمكنك الإنظمام لورشتنا المتواضعة ومرحبا بك معنا من الأن

---------- Post added at 09:26 AM ---------- Previous post was at 09:17 AM ----------

فشل زوج الباوند دولار خلال تداولات يوم أمس في إختراق الحد العلوي للقنات الهابطة مما يأكد مزيد من الهبوط لهذا الزوج على فريم الساعة ليختبر مستويات 1,5392 على المدى المتوسط ويدعم هذه التوقعات مؤشر الستوكاستك الذي يوجد في حالة تشبع بالشراء كما موضح في الصورة التالية

عموما الفرصة على فريم الأربع ساعات وهي بالبيع وبهذف تابت 50 نقطة مع العلم أن الزوج سينزل أكثر من 50 نقطة في نظري شرط إغلاق شمعة الأربع ساعات تحت الترند لتأكد أن إختراقه على فريم الأربع ساعة كان إختراق كاذب و الستوب فوق خط الترند ب 25 نقطة لتفعيل التوصية يشترط إغلاق أربع ساعات أسفل الترند
الصورة توضح

jans
07-18-2012, 14:43
ماشاء الله عليك أخي كل يوم تتألق بالتحليل ربنا يوفقك و في انتظار شرح الاستراتيجية
و إن شاء الله الفرصة القادمة سوف ادخل معكم في الفرص القادمة بإذن الله و ربنا يوفق الجميع .

forex man
07-18-2012, 15:10
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
بالطبع أخي يمكنك الإنظمام لورشتنا المتواضعة ومرحبا بك معنا من الأن

---------- Post added at 09:26 AM ---------- Previous post was at 09:17 AM ----------

فشل زوج الباوند دولار خلال تداولات يوم أمس في إختراق الحد العلوي للقنات الهابطة مما يأكد مزيد من الهبوط لهذا الزوج على فريم الساعة ليختبر مستويات 1,5392 على المدى المتوسط ويدعم هذه التوقعات مؤشر الستوكاستك الذي يوجد في حالة تشبع بالشراء كما موضح في الصورة التالية

عموما الفرصة على فريم الأربع ساعات وهي بالبيع وبهذف تابت 50 نقطة مع العلم أن الزوج سينزل أكثر من 50 نقطة في نظري شرط إغلاق شمعة الأربع ساعات تحت الترند لتأكد أن إختراقه على فريم الأربع ساعة كان إختراق كاذب و الستوب فوق خط الترند ب 25 نقطة لتفعيل التوصية يشترط إغلاق أربع ساعات أسفل الترند
الصورة توضح
يا ريت اخى تخبرنا وقت الدخول على هذه الفرصه بالظبط

mrdark
07-18-2012, 15:15
يا ريت اخى تخبرنا وقت الدخول على هذه الفرصه بالظبط

وقت الدخول واضح وق ذكرته أخي العزيز وهو الإغلاق شمعة الأربع ساعات أسفل الترند وقد تم الإغلاق وتفعلت الفرصة ولقد دخلتها قبل ربع ساعة

forex man
07-18-2012, 15:21
سورى يا غالى انا مبتدىء
لو تكرمت حط الفرص ليف مباشره لو ممكن يعنى الدخول من نقطه كذا والهدف كذا
يعنى وبالوفيق

abaragh
07-18-2012, 16:19
ان شاء الله مزيد من الارباح والتألق لورشتنا الحبيبة

willy
07-18-2012, 22:39
انا دخلت بيع للباوند دولار عند تشبع الاستوكاستك شراء من 1.5639 وربحت 20 نقطة وخرجت خوفا من انعكاس السعر

Mr.GooDMaN
07-18-2012, 22:53
بسم الله الرحمن الرحيم
شرح صوت وصورة لاستراتيجية التي اتش في
ياريت الناس تشوفه عشان نقدر نشتغل ع الاستراتيجية مع بعض

لا ننسى بالدعاء شارح الاستراتيجية ربنا يوفقه

mrdark
07-19-2012, 00:45
بسم الله الرحمن الرحيم
شرح صوت وصورة لاستراتيجية التي اتش في
ياريت الناس تشوفه عشان نقدر نشتغل ع الاستراتيجية مع بعض

لا ننسى بالدعاء شارح الاستراتيجية ربنا يوفقه

ياريت تضع المؤشرات أخي مستر كود مان لأني ناوي أجربها إن شاء الله

derfcase
07-19-2012, 01:20

بدون مقدمات فكما ذكر لكم أخي مستر كود مان فهذه الورشة ستكون مختلفة عن جميع الورش التي سبق ورأيتموها لأنها ستعتمد على 3 ستراتيجيات مختلفة وليس إيتراتيجية واحدة فقط

أما أنا فسأعتمد على التحليل الكلاسيكي نظرا لما إقتنع به خلال طيلة مدة وجودي في الفوركس

على العموم سأعتمد في ستراتيجيتي على نقاط الدعم والمقاومة وخطوط الترند ومستويات الفيبوناشي والبايفوت بونت

بالإضافة للإستعانة بالنمادج السعرية ونمادج الشموع اليابانيا عند وجودها نظرا لإحترام حركة العملات لها

الدخول سيكون بناء على الإرتداد أو الكسر للمستويات المذكورة سابقا بستوب وهدف تابتين

نتمني ذلك اخي الكريم
mrdark
و المهم هو الاستمرار و المشاركة بالتحاليل من الخبراء - و اعطاء النتائج نهاية كل فترة معينة

willy
07-19-2012, 04:27
فين التحليل مفيش فرص النهاردة ولاايه دة اليوم الخميس افضل ايام المتاجرة مثلما اعرف

Mr.GooDMaN
07-19-2012, 21:39
ياريت تضع المؤشرات أخي مستر كود مان لأني ناوي أجربها إن شاء الله
هههههههههه والله نسيت يا اخي ان شاء الله ارفعها بعد 4 ساعات من الان

jans
07-19-2012, 22:45
هههههههههه والله نسيت يا اخي ان شاء الله ارفعها بعد 4 ساعات من الان

شكراً لك أخي باركـ فيك و الاخ الذي قام بشرح الاستراتيجية
شاهدة الشرح وجدتها رائعه تبقى الجزء العملي إن شاء الله عند اضافتك للمؤشرات يتم العمل بها و مشاهدة النتائج و إن شاء الله الحساب أخضر .

Mr.GooDMaN
07-20-2012, 03:20
التمبلت والفونتات والمؤشرات لاستراتيجية التي اتش في

ملحوظة المؤشرات عبارة عن برنامج فقط يتم تصطيبه عادي جدا
اما التمبلت طبعا فكلنا عارفين مكانه وهتلاقي كذا تمبلت هناخد الاولاني بس
والفونتات اكتب ف Run
Fonts
هتفتح صفحة انسخ فيها الفونتات وبكدة يبقا فاضل خطوة واحد بس

اننا نتخلص من الصفحة اللي بيبقا فيها كلام اول ما بتختار التمبلت ودي هنتخلص منها كالاتي

هنضغط كليك يمين ع الشارت اللي اختارنا فيه التملبت ونحتار
Indicators list >> THV4 Trix v1.0 >> Inputs
وهننزل ع اخر اختيار ونخليه فالس
Intro >> false

http://www.mediafire.com/?6ju1fmv5ptje6qb

jans
07-20-2012, 03:40
التمبلت والفونتات والمؤشرات لاستراتيجية التي اتش في

ملحوظة المؤشرات عبارة عن برنامج فقط يتم تصطيبه عادي جدا
اما التمبلت طبعا فكلنا عارفين مكانه وهتلاقي كذا تمبلت هناخد الاولاني بس
والفونتات اكتب ف Run
Fonts
هتفتح صفحة انسخ فيها الفونتات وبكدة يبقا فاضل خطوة واحد بس

اننا نتخلص من الصفحة اللي بيبقا فيها كلام اول ما بتختار التمبلت ودي هنتخلص منها كالاتي

هنضغط كليك يمين ع الشارت اللي اختارنا فيه التملبت ونحتار
Indicators list >> THV4 Trix v1.0 >> Inputs
وهننزل ع اخر اختيار ونخليه فالس
Intro >> false

http://www.mediafire.com/?6ju1fmv5ptje6qb

ملف
fonts
ماذا نغعل به أخي
وهذاهو الشارت كله تمام ولا يحتاج تعديل

http://im18.gulfup.com/2012-07-20/1342744783331.png (http://www.gulfup.com/show/Xs4ed3g96jwg4c)

Mr.GooDMaN
07-20-2012, 04:07
ملف
fonts
ماذا نغعل به أخي
وهذاهو الشارت كله تمام ولا يحتاج تعديل

http://im18.gulfup.com/2012-07-20/1342744783331.png (http://www.gulfup.com/show/Xs4ed3g96jwg4c)

تمام يا اخي هو ده الشارت بالظبط
وملف
fonts
انا كاتب فوق اهو هنحطه فين
عموما نقول مرة تانية بالتفصيل اكتر
من قائمة
Start
نختار
Run
ونكتب فيها
fonts
هيفتح صفحة فيها كل الفونتات اللي ف جهازك
هتنسخ فونتات الاستراتيجية معاهم وبس كدة

jans
07-20-2012, 04:34
تمام يا اخي هو ده الشارت بالظبط
وملف
fonts
انا كاتب فوق اهو هنحطه فين
عموما نقول مرة تانية بالتفصيل اكتر
من قائمة
Start
نختار
Run
ونكتب فيها
fonts
هيفتح صفحة فيها كل الفونتات اللي ف جهازك
هتنسخ فونتات الاستراتيجية معاهم وبس كدة

شكراً ليك كده كله تمام و إن شاء الله سوف احاول ان اضع فرص و محاولة المشاركة معكم في الاستراتيجية
و ربنا يوفقنا جميعاً.

safiforex
07-20-2012, 04:54
ورشة موفقة باذن الله ، و استراتيجيات عظيمة مستخدمة فيهما لاب النسبة لاستراتيجية تياتشفي
او بالنسبة لاستراتيجية خبرتي ، و ساتابع معكم باذن الله

Mr.GooDMaN
07-20-2012, 05:26
شكراً ليك كده كله تمام و إن شاء الله سوف احاول ان اضع فرص و محاولة المشاركة معكم في الاستراتيجية
و ربنا يوفقنا جميعاً.
طبعا يا اخي متنسااااااااش العمل يكون في الفترة الاوروبية افضـــــل بكثير و90 % من الصفقات تصيب الهدف
وكما قال مخترع الاستراتيجية افضل زوجين هما
اليورو دولار والاسترالي دولار
وفعلا انا جربت عليهم وممتازين جدا
اهدافي لهذه الاستراتيجية 5 نقاااط فقط بالرغم من انها يمكن ان تحقق اكثر من ذلك بكثر ولكن 5 نقط في صفقتين او تلاتة يوميا في حجم عقد كبير الى حد ما يمكن تحقيق ربح جيد جدا

لا تنسى شركة الشركة في انه يجب الا تغلق الصفقى قبل مرور دقيقتين لذلك ابقى على حذر لان الهدف صغير
وربنا يوفقك

jans
07-20-2012, 16:16
طبعا يا اخي متنسااااااااش العمل يكون في الفترة الاوروبية افضـــــل بكثير و90 % من الصفقات تصيب الهدف
وكما قال مخترع الاستراتيجية افضل زوجين هما
اليورو دولار والاسترالي دولار
وفعلا انا جربت عليهم وممتازين جدا
اهدافي لهذه الاستراتيجية 5 نقاااط فقط بالرغم من انها يمكن ان تحقق اكثر من ذلك بكثر ولكن 5 نقط في صفقتين او تلاتة يوميا في حجم عقد كبير الى حد ما يمكن تحقيق ربح جيد جدا

لا تنسى شركة الشركة في انه يجب الا تغلق الصفقى قبل مرور دقيقتين لذلك ابقى على حذر لان الهدف صغير
وربنا يوفقك

شكرأً على التنبيه هل جربت العمل بها أيضاً في الفترة الامريكية
و بالنسبة لـ 5 نقاط انت تعمل على اي فريم 5-15 دقيقة اقصى عدد عقود عملته في اليوم وصل تقريباً لكم

شروط الاستراتيجية للدخول في الصفقات هيا :

1- تقاطع خطوط التريكس
2- اختراق سحابة الإيشوموكو
3- تغير لون خط الموفنج على حسب اتجاه السعر

سؤالي بالنسبة لي الموفنج افريج هل لابد السعر أن يكون فوق خط الموفنج أو اسفله في حالة هبوط أو صعود السعر
أو فقط عند تغير لونه .

للأسف اليوم كان هناك فرص أو فرصتين تقريباً و لم اكن متواجد معوضه ان شاء الله .

http://im12.gulfup.com/2012-07-20/1342790061851.png (http://www.gulfup.com/show/X9dhmbf8w50kk4k)

Mr.GooDMaN
07-20-2012, 18:53
و بالنسبة لـ 5 نقاط انت تعمل على اي فريم 5-15 دقيقة اقصى عدد عقود عملته في اليوم وصل تقريباً لكم

1- تقاطع خطوط التريكس

سؤالي بالنسبة لي الموفنج افريج هل لابد السعر أن يكون فوق خط الموفنج أو اسفله في حالة هبوط أو صعود السعر
أو فقط عند تغير لونه .

http://im12.gulfup.com/2012-07-20/1342790061851.png (http://www.gulfup.com/show/X9dhmbf8w50kk4k)

انا سعيد جدا والله مشاركة حضرتك معايا

بص يا باشا العمل ع فريم لا 5 دقااائق فقـــــط لحد ما نشوف ايه جديد الاستراتيجية

والشروط مظبوط زي ما قلت

بالنسبة للموفنج الافضل طبعا يكون الخط في حالة البيع فوق السعر باللون الاحمر
وفي حالة البيع اسفل السعر باللون الاخضر زي ما موجود ف الفرصة اللي انت حاططها دي

لكن عموما طالما الشروط متحققة ادخل بهدف 5 نقط وربنا هيكرم ان شاء الله
لكن دايما احنا بندور ع فرصتيين قويتين جدا عشان كدة يبقا نختار الفرص اللي الموفينج فيها زي ما قلتلك كدة

وانا عن نفسي جربتها فقط ف الفترة الاوروبية
ومتوسط الفرص اللي بتبقا موجودة ف الفترة دي على الزوج الواحد من 2 : 3 فرص
واحنا مش عايزين اكتر من 2 ف اليوم

والحمد لله الاستراتيجية شغال عليها منذ شهرين او اكثر لم تفشل فيها فرصة واحدة

jans
07-20-2012, 20:52
انا سعيد جدا والله مشاركة حضرتك معايا

بص يا باشا العمل ع فريم لا 5 دقااائق فقـــــط لحد ما نشوف ايه جديد الاستراتيجية

والشروط مظبوط زي ما قلت

بالنسبة للموفنج الافضل طبعا يكون الخط في حالة البيع فوق السعر باللون الاحمر
وفي حالة البيع اسفل السعر باللون الاخضر زي ما موجود ف الفرصة اللي انت حاططها دي

لكن عموما طالما الشروط متحققة ادخل بهدف 5 نقط وربنا هيكرم ان شاء الله
لكن دايما احنا بندور ع فرصتيين قويتين جدا عشان كدة يبقا نختار الفرص اللي الموفينج فيها زي ما قلتلك كدة

وانا عن نفسي جربتها فقط ف الفترة الاوروبية
ومتوسط الفرص اللي بتبقا موجودة ف الفترة دي على الزوج الواحد من 2 : 3 فرص
واحنا مش عايزين اكتر من 2 ف اليوم

والحمد لله الاستراتيجية شغال عليها منذ شهرين او اكثر لم تفشل فيها فرصة واحدة

بالعكس ليا الشرف بأني اعمل معك أخي
بهذا الشكل فهمت الاستراتيجية بشكل جيد و الحمد لله ولو هناك أي خطأ سوف يظهر مع الايام
و أنا بإذن الله سوف ابدأ بها يوم الاثنين بداية فتح السوق الاوروبي و بحاول اجرب الامريكي و اشوف الفرص فيه كيف
و بما انه فيها تقريبا فرصتين في اليوم شيء جميل جداً ورشة مباركه في هذا الشهر الكريم و ربنا يكرمنا بإذن الله.

و بالنسبة للأعضاء اي شخص يريد الانضمام يحاول يجرب فريم 15 دقيقة و نشوف النتائج فيه كيف
و بالنسبة لـ فريم 1 دقيقة سوف نحاول نتجنب الدخول فيه بسبب قانون انستا بخصوص الصفقات بأن تظل مفتوحه لمدة دقيقتين .

Mr.GooDMaN
07-21-2012, 03:07
بالعكس ليا الشرف بأني اعمل معك أخي
بهذا الشكل فهمت الاستراتيجية بشكل جيد و الحمد لله ولو هناك أي خطأ سوف يظهر مع الايام
و أنا بإذن الله سوف ابدأ بها يوم الاثنين بداية فتح السوق الاوروبي و بحاول اجرب الامريكي و اشوف الفرص فيه كيف
و بما انه فيها تقريبا فرصتين في اليوم شيء جميل جداً ورشة مباركه في هذا الشهر الكريم و ربنا يكرمنا بإذن الله.

و بالنسبة للأعضاء اي شخص يريد الانضمام يحاول يجرب فريم 15 دقيقة و نشوف النتائج فيه كيف
و بالنسبة لـ فريم 1 دقيقة سوف نحاول نتجنب الدخول فيه بسبب قانون انستا بخصوص الصفقات بأن تظل مفتوحه لمدة دقيقتين .

تمام يا باشا وان شاء الله هتكتشف انها استراتيجية رائعة
وكويس انك عارف شرط اغلاق الصفقة بعد ما ل يقل عن دقيقتين
وبالنسبة للربع ساعة فصراحة هو ممكن تكون الاستراتيجية ناجحة لكن انا جربت ا 5 دقايق فعلا نتائج رائعة

وقريبا هنطور الاستراتيجية مع بعض ان شاء الله بطريقة معينة لكن نتعلم الاول الاستراتيجية ونتدرب عليها وبعد كدة نشوف مع بعض هنطورها ازاي

mohaned
07-21-2012, 18:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ان شاء الله تكون ورشه موفقه ونافعه لكل اعضاء المنتدى
وجزاكم الله عنا كل خير

mrdark
07-21-2012, 19:02
السلام عليكم ورحمة الله

بدايتا رمضان مبارك سعيد وكل عام وأنتم بألف خير إن شاء الله
وأقدم إعتذاري لعدم تواجدي في اليومين الماضيين هنا في الورشة لأسباب شخصية جعلتني أنسى أنه هناك شيء إسمه الفوركس هه
عموما كتبت هذا الرد لأني فكرت في أن أعتمد أنا أيضا على ستراتجية التي أتش فيي لإقتناص 10 نقط باليوم مضمونة
لاكن هذا لا يعني أني لن أضع الفرص الخاصة بالإستراتجية التي اعمل بها
وأريد أن أنبهكم لأمر ما أن الطريقة التي أضع بها الفرص لم يسبق لي وأن إعتمدتها سابقا فهذا أول أسبوع في حياتي أعمل بها وسأكمل العمل بها إن شاء الله وأحاول أن أطورها لأجعلها إستراتجية جيدة على الأقل
الطريقة لازالت تحت التجربة بحساب البونص للتدرب عليها جيدا وسأضل أوافيكم بالفرص على الأزواج التلاثة التالية
eur/usd, gbp/usd, aud/usd
هذه هي الأزواج التي أعمل عليها لا أقل ولا أكثر وموعدنا عند إفتتاح السوق إن شاء الله
^^

aminos
07-21-2012, 19:06
السلام عليكم ورحمة الله

وأقدم إعتذاري لعدم تواجدي في اليومين الماضيين هنا في الورشة لأسباب شخصية جعلتني أنسى أنه هناك شيء إسمه الفوركس هه
عموما كتبت هذا الرد لأني فكرت في أن أعتمد أنا أيضا على ستراتجية التي أتش فيي لإقتناص 10 نقط باليوم مضمونة
وأريد أن أنبهكم لأمر ما أن الطريقة التي أضع بها الفرص لم يسبق لي وأن إعتمدتها سابقا فهذا أول أسبوع في حياتي أعمل بها وسأكمل العمل بها إن شاء الله وأحاول أن أطورها لأجعلها إستراتجية جيدة على الأقل
الطريقة لازالت تحت التجربة بحساب البونص للتدرب عليها جيدا وسأضل أوافيكم بالفرص على الأزواج التلاثة التالية
هذه هي الأزواج التي أعمل عليها لا أقل ولا أكثر وموعدنا عند إفتتاح السوق إن شاء الله
^^

السلام عليكم
شكرا لك و متابعبن إن شاء الله
و نتمنى الخير لنا و لجميع الأعضاء
و رمضان مبارك سعيد

jans
07-22-2012, 15:03
السلام عليكم ورحمة الله

^^

اهلاًً بك أخي و كل عام و انت بخير
و نشكرك على ما تقدمه لنا من مجهود في هذه الورشة و إن شاء الله مع بداية فتح السوق نقوم بإنزال الفرص المتاحه لي استراتيجية تي اتش قي

abdallah elbaz
07-22-2012, 15:43
تسلم جدا ياجود مان كلام فى السليم
ونحو مزيد من الابداع ان شاء الله

willy
07-22-2012, 16:28
السلام عليكم ورحمة الله

^^
كل عام وانت بخير ياغالي يامحللنا العبقري وان شاء الله يكون المانع خير منتظرين تحليلاتك غدا باذن الله لن اقبل باي عذر للتاخير ههههه بضحك معاك

dr.stress
07-22-2012, 19:29
ممكن اقترح اقتراح عليكم .....ممكن مستر دارك مان يحط تحليله لليوم حتي لو مافيش فرصة شراء او بيع
بحيث نستفيد منها في عمليات الاسكالبينج
و لو ممكن كام تطبيق عملي للاسكالبينج علي نظرية التي اتش في

jans
07-22-2012, 20:04
ممكن اقترح اقتراح عليكم .....ممكن مستر دارك مان يحط تحليله لليوم حتي لو مافيش فرصة شراء او بيع
بحيث نستفيد منها في عمليات الاسكالبينج
و لو ممكن كام تطبيق عملي للاسكالبينج علي نظرية التي اتش في

التطبيق العملي موجود في الشرح أخي
و بإذن الله سوف نقوم بوضع فرص للاستراتيجية عند افتتاح السوق الاوروبي غداًَ

mrdark
07-23-2012, 13:48
كل عام وانت بخير ياغالي يامحللنا العبقري وان شاء الله يكون المانع خير منتظرين تحليلاتك غدا باذن الله لن اقبل باي عذر للتاخير ههههه بضحك معاك

ههه صراحة أخشى عدم وجود أي فرصة لأن حركة الأزواج التي أراقبها أغلقت في وضعية غموض وعموما علينا الإنتظار إلى حين وضوح الإتجاه

---------- Post added 07-23-2012 at 10:48 AM ---------- Previous post was 07-22-2012 at 05:51 PM ----------

الباوند دولار حاليا عند دعم مهم 1,5511 هناك إحتمال الإرتداد منه ومؤشر الستوكاستك يؤكد ذلك بالتشبع البيعي
عموما في حال تم تأكيد الإرتداد فستكون لذينا فرصة للشراء أما إذا كسره وأغلق تحته فالسعر إلى 1,5392

aminos
07-23-2012, 14:52
ههه صراحة أخشى عدم وجود أي فرصة لأن حركة الأزواج التي أراقبها أغلقت في وضعية غموض وعموما علينا الإنتظار إلى حين وضوح الإتجاه

---------- Post added 07-23-2012 at 10:48 AM ---------- Previous post was 07-22-2012 at 05:51 PM ----------

الباوند دولار حاليا عند دعم مهم 1,5511 هناك إحتمال الإرتداد منه ومؤشر الستوكاستك يؤكد ذلك بالتشبع البيعي
عموما في حال تم تأكيد الإرتداد فستكون لذينا فرصة للشراء أما إذا كسره وأغلق تحته فالسعر إلى 1,5392

السلام عليكم
متابعين الفرصة و إن شاء الله خيرا
شكرا لك أخي على تعبك معنا
تقبل مروري

HOUSAMMI
07-23-2012, 15:10
لباوند دولار حاليا عند دعم مهم 1,5511 هناك إحتمال الإرتداد منه ومؤشر الستوكاستك يؤكد ذلك بالتشبع البيعي

صحيح دخلت صفقة بيع

لاقتناص فرصة 20 نقطة

قبل ان يرتد مجددا

ولكن ما احتمال ان يهبط الى مستوى 1400 نقطة

jans
07-23-2012, 17:47
السلام عليكم
اعتذر على عدم المقدره على اقتناص الفرص لأنه الاستراتيجية تحتاج إلى ان يكون الشخص مراقب لي المنصة بدون توقف
لأنه في اي لحظة تأتي الفرص وجدت فرص و لكني لم استطيع الدخول عليها بسبب قدومي لها متأخر إن شاء الله الايام القادمه استطيع اقدم لكم فرص لايف .

هذه فرص و لكن لم استطيع الدخول عليها :

http://im12.gulfup.com/2012-07-23/1343054649481.png (http://www.gulfup.com/show/Xs43c3kln140kc)

Mr.GooDMaN
07-23-2012, 21:04
السلام عليكم
اعتذر على عدم المقدره على اقتناص الفرص لأنه الاستراتيجية تحتاج إلى ان يكون الشخص مراقب لي المنصة بدون توقف
لأنه في اي لحظة تأتي الفرص وجدت فرص و لكني لم استطيع الدخول عليها بسبب قدومي لها متأخر إن شاء الله الايام القادمه استطيع اقدم لكم فرص لايف .

http://im12.gulfup.com/2012-07-23/1343054649481.png (http://www.gulfup.com/show/Xs43c3kln140kc)
تمام فرصة قوية ورائعة
وانا عندي نفس المشكلة اني مش بقدر اتابع اليوم كله عشان كدة مش قادر احط فرص
وعشان كدة قلت ف الموضوع ف البداية ان الاعضاء اللي هتشتغل بنفسها احنا مش بنقدم توصيات ف المقام الاول انما هدفنا هو ان الاعضاء تقدر تتاجر بنفسها وبقلب جامدمن استراتيجيات مضمونة باذن الله

mohamed yossef
07-24-2012, 01:06
السلام عليكم

مشكور اخى على المجهود ورمضان كريم
ولا تندم على فرصة السوق الفرص فيه ما بتخلص وجزاك الله خيرا

aminos
07-24-2012, 01:26
مشكور اخى على المجهود ورمضان كريم
ولا تندم على فرصة السوق الفرص فيه ما بتخلص وجزاك الله خيرا

السلام عليكم
نعم يا أخي إن ضاعة هذه الفرصة فهناك العديد من الفرص المقبلة إنشاء الله

amrmorasamir
07-24-2012, 03:24
ربنا يوفقكم فى الورشه وان شاء الله يستفيد منها الجميع وتكون ورشه خضره بالارباح ان شاء الله

willy
07-24-2012, 07:00
بانتظار فرصة اليوم الثلاثاء مستر دارك بارك الله فيك ماهو تحليلك لليورو حاليا الى اين يتجه هل الى هبوط مستمر مثلما يؤكد جميع المحللين

aminos
07-24-2012, 13:34

1- تقاطع خطوط التريكس

أو فقط عند تغير لونه .

السلام عليكم
الله أكبر إستراتيجية روعة يا أصدقاء أين كانت عيناي
لقد قمت بتحميل الفيديو و أخير فهمة كل ما يتعلق بالإستراتيجية
و أنا معكم بإذن الله و نفسي في سؤالين فقط
كيف أقم بوضع الصورة بالحجم الكبير و كيف أقوم بوضع الباك تيسيت كيفما
فعل شارح الإستراتيجية جزاكم الله خيرا
تقبلو مروري

---------- Post added at 10:34 AM ---------- Previous post was at 04:23 AM ----------

السلام عليكم
أضن أن هناك 3 فرص ضاعة لي للأسف
لكن هذا يؤكد أن هذه الإستراتيجية جد جميلة
أنا لازلت مبتدأ في هذه الإستراتيجية هل هذه فرص حقيقية
http://im19.gulfup.com/2012-07-24/1343125949401.jpg (http://www.gulfup.com/show/X712gv8hfo289)

mrdark
07-24-2012, 14:36
بانتظار فرصة اليوم الثلاثاء مستر دارك بارك الله فيك ماهو تحليلك لليورو حاليا الى اين يتجه هل الى هبوط مستمر مثلما يؤكد جميع المحللين

اليورو دولار كسر أخر دعم له عند السعر 1,2166 ويتداول الأن تحته مما يرجح هبوطه لأدنى مستوى له منذ عامين 1,1876 لهذف بعيد نوعا ما ولا يوجد في الطريق أي مستوى دعم أخر مما يجعلنا نحير هل اليورو دولار سيرتد قبل أن يصل لأدنى قاع له أم هناك كلام أخر سيقوله في المستقبل القريب
عموما أرى أفضل شيء لهذا الزوج هو الإنتظار والمراقبة

jans
07-24-2012, 14:39
السلام عليكم
تقبلو مروري

---------- Post added at 10:34 AM ---------- Previous post was at 04:23 AM ----------

السلام عليكم
http://im19.gulfup.com/2012-07-24/1343125949401.jpg (http://www.gulfup.com/show/X712gv8hfo289)

عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهلا بك أخي في الورشه شغلك في الاستراتيجية ما شاء الله تمام
و نحن نعمل عليها الان لكي نستطيع الاستفاده منها و محاولة تطويرها في ما بعد
و أنا اتوقع ان الشخص اذا تعود على هذه الاستراتيجية و اجاد التعامل معها سوف يحقق منها ربح وفير بإذن الله تعالى
و بالنسبة لي سؤالك الاول عن الصور حجم الصور مناسب أخي
و السؤال الثاني للباك لم احاول عمل باك تيست سوف يفيدك أخي جود مان

mrdark
07-24-2012, 14:40
فرصة بيع تقترب على اليورو دولار بستراتجية السكالبنج ننتظر تقاطع الفاست مع السلو وإغلاق تحت الإيشموكو للدخول كما في الصورة

jans
07-24-2012, 14:42
هذه فرص و الحمد لله حققت الهدف ما بين 10-16 نقطة

http://im30.gulfup.com/2012-07-24/1343129604321.png (http://www.gulfup.com/show/X9dgh1ogwnhss4o)

http://im30.gulfup.com/2012-07-24/1343129604182.png (http://www.gulfup.com/show/Xs4df5bhywcgws)

هذه فرصه لايف الان على اليورو دولار منتظر التقاطع و الاغلاق تحت السحابه

http://im21.gulfup.com/2012-07-24/1343130098551.png (http://www.gulfup.com/show/Xs4dttmyp6pcoc)

aminos
07-24-2012, 14:48
فرصة بيع تقترب على اليورو دولار بستراتجية السكالبنج ننتظر تقاطع الفاست مع السلو وإغلاق تحت الإيشموكو للدخول كما في الصورة

السلام عليكم
تمام يا أخي و لقد تم التقاطع
و لقد دخلنا الصفقة
و إن شاء الله خيرا

mrdark
07-24-2012, 14:54
السلام عليكم
تقبلو مروري

السلام عليكم

حسب ما هو مبين من الشارت فإن الفرص كانت كلها صحيحة

aminos
07-24-2012, 14:58
حسب ما هو مبين من الشارت فإن الفرص كانت كلها صحيحة

السلام عليكم
تمام يا أخي كل الفرصة التي ضاعة تفعلة
لكن الفرصة التي دخلناها الأن أرى أنها تسير بالعكس ههه

jans
07-24-2012, 15:29
السلام عليكم

لا تقلق أخي في الاخير سوف يتحقق الهدف
حصلت لي و في هذه الحالة حاول ان تخرج من الصفقة بربح قليل ما بين 5-7 نقاط الحمد لله
إلى الان وصلت إلى 7 نقاط و اهم الدخول لابد ان يكون صحيح لكي تستطيع تحقيق الربح

mrdark
07-24-2012, 15:37
السلام عليكم

كانت فقط مسألة وقت فالصفقة حققت حذفها وهذا من فضل ربي ومبروك لمن دخلها

jans
07-24-2012, 15:47
كانت فقط مسألة وقت فالصفقة حققت حذفها وهذا من فضل ربي ومبروك لمن دخلها

فعلاً الصفقات تحتاج صبر و الحمد لله الصفقة حققت ما يقارب 15 نقطة
و تم الخروج عند 10 نقاط و الف مبرووك لكل من دخل الصفقة .

aminos
07-24-2012, 15:48
السلام عليكم
مبروك علنيا يا أصدقاء
لقد تم تحقيق 16 نقطة تقريبا
لكن إكتفيت ب 10 نقاط و الحمد لله

jans
07-24-2012, 15:59
السلام عليكم
مبروك علنيا يا أصدقاء
لقد تم تحقيق 16 نقطة تقريبا
لكن إكتفيت ب 10 نقاط و الحمد لله

عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
الف مبرووك لك أخي و إن شاء الله صفقات خضراء دائماً.

Mr.GooDMaN
07-24-2012, 21:45
هو ده بقا اللي كنت اقصده يا جماعة ان الناس تشتغل بنفسها وادي النتيجة والحمد لله اعتقد ان في اكتر من 3 اعضاء استفادوا من الاستراتيجية
انا اسف جدا جدا جدا يا جماعة مش بقدر اتابعكوا الا بليل بس بعد الفترة الاوروبية وبالتالي وقت يندر فيه حدوث فرص قوية
ولكن ده ميهمنيش المهم ان الناس بدأت تشتغل ف الورشة وده هدفنا الاول ان الناس تشتغل بايدها مش مجرد ان واحد يضع توصيات والاعضاء تدخل وخلاص

aminos
07-24-2012, 21:48
هو ده بقا اللي كنت اقصده يا جماعة ان الناس تشتغل بنفسها وادي النتيجة والحمد لله اعتقد ان في اكتر من 3 اعضاء استفادوا من الاستراتيجية
انا اسف جدا جدا جدا يا جماعة مش بقدر اتابعكوا الا بليل بس بعد الفترة الاوروبية وبالتالي وقت يندر فيه حدوث فرص قوية
ولكن ده ميهمنيش المهم ان الناس بدأت تشتغل ف الورشة وده هدفنا الاول ان الناس تشتغل بايدها مش مجرد ان واحد يضع توصيات والاعضاء تدخل وخلاص

السلام عليكم
تمام يا أخي هذا هو الكلام
و لقد إستفدة من الإستراتيجية و هي رائعة جدا جدا
جزاك الله خيرا

Mr.GooDMaN
07-24-2012, 21:53
السلام عليكم
تمام يا أخي هذا هو الكلام
و لقد إستفدة من الإستراتيجية و هي رائعة جدا جدا
جزاك الله خيرا

ربنا يخليك يا اخي على كلامك الجميل
وان شاء الله طريقك اخضر معاها
لكن ياريت اللي يوجه دعاوي يوجهها ع وجه الخصوص للراجل المحترم اللي شرح الاستراتيجية في الفيديو لاني معملتش حاجة هو اللي عمل كل حاجة :)

aminos
07-24-2012, 22:23
ربنا يخليك يا اخي على كلامك الجميل
وان شاء الله طريقك اخضر معاها
لكن ياريت اللي يوجه دعاوي يوجهها ع وجه الخصوص للراجل المحترم اللي شرح الاستراتيجية في الفيديو لاني معملتش حاجة هو اللي عمل كل حاجة :)

أخي الكريم هل لديك فكرة عن كيف قام شارح الفيديو
بوضع الباك تيست الذي بدأة الشموع فيه تتكون بسرعة و يتم مراجعة الصفقات منه
و شكرا لك و له يا أخي الكريم

Mr.GooDMaN
07-25-2012, 01:22
أخي الكريم هل لديك فكرة عن كيف قام شارح الفيديو
بوضع الباك تيست الذي بدأة الشموع فيه تتكون بسرعة و يتم مراجعة الصفقات منه
و شكرا لك و له يا أخي الكريم

اها بس دي طريقة رخمة شوية ومحتاجة اعدادات كتير
ممكن تدخل على اليوتيوب وتكتب شرح طريقة عمل الباك تيست
او تدور عليها ف احد المنتديات لو مش لقيتها موجودة هنا

aminos
07-25-2012, 02:15
اها بس دي طريقة رخمة شوية ومحتاجة اعدادات كتير
ممكن تدخل على اليوتيوب وتكتب شرح طريقة عمل الباك تيست
او تدور عليها ف احد المنتديات لو مش لقيتها موجودة هنا

السلام عليكم
شكرا لك أخي الكريم لقد تم معرفة كيف جزاك الله خيرا
أخي تقبل مروري

احمد الطاهر صالح السقطي
07-25-2012, 05:09
سلام عليكم
موضوع جميل يا اخي وربنا يزيدك
ومستنين المزيد من مواضيع استراتيجيات جديده كل يوم
وشكرا

lesa
07-25-2012, 05:30
يعنى ان شاء الله هيكون موضوع توصيات ونبدأ فى تطبيقة احنا على الحسابات ولا انا فهمت غلط .. على العموم هى فكرة كويسة وتم التفكير فيها كتير بس للاسف معرفش حد حقق نتايج منها

jans
07-25-2012, 13:51
هذه فرصة

حققت ما يقارب 14 نقطة و لله الحمد

http://im21.gulfup.com/2012-07-25/1343213448181.png (http://www.gulfup.com/show/X2cd51xxqjizoo)

aminos
07-25-2012, 15:36
هذه فرصة

حققت ما يقارب 14 نقطة و لله الحمد

http://im21.gulfup.com/2012-07-25/1343213448181.png (http://www.gulfup.com/show/X2cd51xxqjizoo)

السلام عليكم
نعم يا أخي فرصة حققة هدفها
لكن للأسف لم أتمكن من دخولها فاتتني
و لكن الحمد لله على كل حال

---------- Post added at 12:32 PM ---------- Previous post was at 11:37 AM ----------

أضن أن هذه فرصة تتكون نتمنى الخير إن شاء الله
http://im29.gulfup.com/2012-07-25/1343219531181.jpg (http://www.gulfup.com/show/Xs47sqnodu4gww)

---------- Post added at 12:36 PM ---------- Previous post was at 12:32 PM ----------

السلام عليكم يا سلام الله أكبر تم تحقيق الهدف و الحمد لله

ma90do
07-25-2012, 15:54
انا لسه اول اول مره اشوف الورشه دي اتمنالها المزيد بس ياريت
تقولولي الباوند دولار واليورو دولار مصيرهم ايه هبوط ام صعود الترند هابط بس متشبع بقوه شراء كبيره

jans
07-25-2012, 16:58
السلام عليكم
نعم يا أخي فرصة حققة هدفها
لكن للأسف لم أتمكن من دخولها فاتتني
و لكن الحمد لله على كل حال

---------- Post added at 12:32 PM ---------- Previous post was at 11:37 AM ----------

أضن أن هذه فرصة تتكون نتمنى الخير إن شاء الله
http://im29.gulfup.com/2012-07-25/1343219531181.jpg (http://www.gulfup.com/show/Xs47sqnodu4gww)

---------- Post added at 12:36 PM ---------- Previous post was at 12:32 PM ----------

السلام عليكم يا سلام الله أكبر تم تحقيق الهدف و الحمد لله

عليكم السلام الحمد لله أخي
و الف مبرووك على تحقيق الهدف

aminos
07-25-2012, 20:11
السلام عليكم
أضن أنهناك فرصة أخرى تتكون
و نتمنى الخير للجميع إن شاء الله

---------- Post added at 05:03 PM ---------- Previous post was at 04:33 PM ----------

للأسف الفرصة ضربة الستوب
لكن معوضة إن شاء الله

---------- Post added at 05:11 PM ---------- Previous post was at 05:03 PM ----------

هل هناك شيئا لم أنتبه إليه
أم أنعا صفقة غير موفقة فقط
http://im24.gulfup.com/2012-07-25/1343236229741.jpg (http://www.gulfup.com/show/X11idvv1lmjysso)

jans
07-25-2012, 20:35
احب انوه طريقة ممكن تساعدك على عدم ضرب الستوب لوز و هيا عدم دخول الصفقات المعاكس للاتجاه العام
للفريم او الشمعه التي تظهر لك على يسارك و إن شاء الله تستفيد منها

http://im19.gulfup.com/2012-07-25/1343237636301.png (http://www.gulfup.com/show/X9dle1dyuurs4wk)

aminos
07-25-2012, 20:49
احب انوه طريقة ممكن تساعدك على عدم ضرب الستوب لوز و هيا عدم دخول الصفقات المعاكس للاتجاه العام
للفريم او الشمعه التي تظهر لك على يسارك و إن شاء الله تستفيد منها

http://im19.gulfup.com/2012-07-25/1343237636301.png (http://www.gulfup.com/show/X9dle1dyuurs4wk)

السلام عليكم
نعم يا أخي هذا صحيح هل هذه الملاحضة
لاحظتها أنت أم كانت في شرح الإستراتيجية
لأنها جيدة جدا يا أخي و سيتم العمل على هذا الشيئ إن شاء الله
تقبل مروري

Mr.GooDMaN
07-25-2012, 22:33
السلام عليكم
أضن أنهناك فرصة أخرى تتكون

---------- post added at 05:03 pm ---------- previous post was at 04:33 pm ----------

للأسف الفرصة ضربة الستوب
لكن معوضة إن شاء الله

---------- post added at 05:11 pm ---------- previous post was at 05:03 pm ----------

هل هناك شيئا لم أنتبه إليه
أم أنعا صفقة غير موفقة فقط
http://im24.gulfup.com/2012-07-25/1343236229741.jpg (http://www.gulfup.com/show/x11idvv1lmjysso)

اجاوبك انا يا باشا انا نبهت 300 مليون مرة وقلت يا جماعة عشان خاطري
يا ريت الصفقات تبقا ف الفترة الاوروبية فقـــــــــــــط
واحنا عندنا ف الفترة الاوروبية الحمد لله في ع الزوجين اللي بنشتغل عليهم بتحقق حوالي 4 فرص ويمكن اكتر

واللي انت دخلتها دي طبعا مش فترة اوروبية عموما ربنا يعوضك
ولو حد دخل فرصة صحيحة وبها كل الشروط 100 % في الفترة الاوروبية ومحققتش الهدف اللي هو انا قلت عليه 5 نقط يقولي
بس انا اتحداكوا حد يعرف يعملها لان كلها جايبة الهدف :d

jokar1981
07-25-2012, 22:39
سلام عليكم
انشاء الله تكون ورشه شغل جديده وياريت نتعلم ونكسب في فوركس ده كله خسائر خسائر
بس في حاجه بترسم فيبوناتشي لوحده ياريت
وشكرا

jans
07-25-2012, 22:41
السلام عليكم
نعم يا أخي هذا صحيح هل هذه الملاحضة
لاحظتها أنت أم كانت في شرح الإستراتيجية
لأنها جيدة جدا يا أخي و سيتم العمل على هذا الشيئ إن شاء الله
تقبل مروري

الملاحظة مني أخي لابد ايضاً من الاستفاده من الامور الاخرى
في الاستراتيجية من ضمنها الدخول مع الاتجاه العام و مثل ما قال لك أخي قود مان دخولك تقريباً كان في الفتره الامريكية .

aminos
07-25-2012, 23:00
السلام عليكم
تمام يا معلمين سأعمل على نصائحكم و إن شاء الله خيرا
تقبلو مروري شكرا لكم

Mr.GooDMaN
07-26-2012, 01:12
ان شاء الله من يوم الاتنين القادم سأتفرغ للفوركس لفترة
وساتابع معكم الفرص يوميا لحظة حدوثها

HARRY POTTEER
07-26-2012, 02:34
بسم الله الرحمن الرحيم

وانا قاعد كدة بتكلم انا واخويا مستر دارك مندوب انستا فوركس هنا فجتلنا فكرة انا وهو كدة وقررنا ننفذها

الفكرة جديدة شوية لكن انا متفائل بيها ان شاء الله ومش احنا اللي هنشتغل لوحدنا انتو كمان هتشتغلوا معانا ونبدأ نعمل شوية ردود للعلم مش للبونص وبس

الفكرة اننا قررننا نعمل ورشة عمل مزدوجة يعني انا هشتغل بطريقة ومستر دارك هيشتغل بطريقة تانية

وبجهدنا وجهدكوا نقدر نحدد صفقاتنا وان شاء الله ارباح ع طول ومش هنخسر بس نساعد بعض

التانية : التي اتش في الاصدار الرابع والاخير وهي استراتيجية اسكالبنج لذلك طبعا في ناس مش هتلحق تلقط مني ف الموضوع وفي فرص مش هقدر انزلها اصلا لاني مرتبط بعمل فانا هضع طريقة عملها في الموضوع والاعضاء اللي هيشاركوا معانا ان شاء الله هما بنفسهم بعد كدة اللي هيحددوا الفرص ويدخلوها بنفسهم ويشاركونا الفرص والنتائج ان شاء الله
( لا ننسى ان ندعى لمترجم استراتيجية التي اتش في للغة العربية بان يوفقه الله ويجزيه خيرا )

بالنسبة لمستر دارك

سيعتمد في تحليله على التحليل الكلاسيكي البسيط من دعوم ومقاومات ونقاط بايفوت ..الخ
وطبعا او اكثر واحد يقدر يفيدنا ويتكلم عن طريقته اكثر مني ولكن انا فقط اعيكم فكرة بسيطة وهو ان شاء الله سيشاركنا بتحليلاته من بداية افتتاح السوق ان شاء الله

طبعا احنا اختارنا اسم الورشة هي ورشة المتداولين العرب لان المنتدى به معظم الجنسيات العربية حفظهم الله لذلك فضلنا اختيار هذا الاسم علة وجه الخصوص
نتمنى للورشة النجاح ان شاء الله بفضل دعواتكم ومشاركتكم وتفاعلاتكم وليس فقط ردود البونص

ربنا يوفقكم فى الورشة وان شاء الله يكون موضوع تعليمى وتحليلى ومتاجرة لايف يستفيد منها كل الأعضاء

dollyabdallah
07-26-2012, 05:10
بالفعل ورشة غاية فى الروعة وكنا محتاجين ورشة متميزة كدة من زمان وكلنا متابعين معاكوا ان شاء الله

willy
07-26-2012, 07:36
واضح انها ورشة جميلة وشكلها كلها حققت الاهداف بس المشكلة العمل بها في الفترة الاوروبية وانامبقاش فاضي

forex man
07-26-2012, 09:44
السلام عليكم
ورشه رئعه وان شاء الله متابع معاكم
ممكن حد يرفعلى التمبلت بتاع thv
لوحده عشان مش عارف اجيبه
تحياتى

jihadazzam
07-26-2012, 09:48
السلام عليكم
بالفعل عايزين ورشة بالمنتدى
بالتوفيق ومتابعينك باذن الله
ورشة خلوة

2x1
07-26-2012, 10:55
موضوع رائع ويستحق التقدير لصاحبة وانا ساكون احد متابعية وارجو من صاحب الموضوع ان يكون التحليل بة بعض الشرح حتي يفهمة المبتدئ مع المحترف ايضا

forex man
07-26-2012, 10:55
السلام عليكم
انا حطيت التمبلت ده مش عارف هوا صح ولا غلط
http://www13.0zz0.com/2012/07/26/07/352562940.png (http://www.0zz0.com)
وده شكل الشارت
http://www13.0zz0.com/2012/07/26/07/526397775.png (http://www.0zz0.com)
يارت تقولولى التمبلت الى حطيتو صح ولا غلط
تحياتى

jans
07-26-2012, 11:24
السلام عليكم
انا حطيت التمبلت ده مش عارف هوا صح ولا غلط
http://www13.0zz0.com/2012/07/26/07/352562940.png (http://www.0zz0.com)
وده شكل الشارت
http://www13.0zz0.com/2012/07/26/07/526397775.png (http://www.0zz0.com)
يارت تقولولى التمبلت الى حطيتو صح ولا غلط
تحياتى

صح أخي التملبيت مزبوط
و بالتوفيق لك في الاستراتيجية و إن شاء الله تعجبك .

forex man
07-26-2012, 11:57
صح أخي التملبيت مزبوط
و بالتوفيق لك في الاستراتيجية و إن شاء الله تعجبك .

بارك الله فيك اخى الكريم وشكرا على سرعه الرد
وان شاء الله متابع معاكم
تحياتى

jans
07-26-2012, 12:39
بارك الله فيك اخى الكريم وشكرا على سرعه الرد
وان شاء الله متابع معاكم
تحياتى

العفو أخي الغالي كلنا هنا لمساعدة بعض و إن شاء الله الجميع يستفيد و بعد تجربتها لو لديك اضافة او ملاحظة ضيفها لكي نستفيد ايضاً.

بعض الصفقات التي مرت في السابق و لم نستطيع الدخول عليها بسبب عدم تواجدي

صفقتين حققت الربح و زيادة

http://im26.gulfup.com/2012-07-26/1343294755842.png (http://www.gulfup.com/show/X9dmkupb9eyo0sk)

في هذه الصفقة لو تم الدخول عليها كان الستوب ضرب
و لكن نلاحظ خط البيفوت ارتد منه السعر

http://im26.gulfup.com/2012-07-26/1343294755151.png (http://www.gulfup.com/show/X9dmkujlx1yww8o)

و نحن في مراقبة الاستراتيجية لكي نطلع منها بأقل الخسائر و افضل الصفقات بإذن الله بالتوفيق لكم جميعاً.

willy
07-26-2012, 16:25
اعتقد ان السحابة يجب ان يكون فيها ميل للاسفل اي اتجاهها يكون للاسفل في حالة تحقق جميع الشروط السابقة لذلك فان الدخول في الصفقة الاخيرة كانت ستكون صفقة خاسرة

Mr.GooDMaN
07-26-2012, 21:30
العفو أخي الغالي كلنا هنا لمساعدة بعض و إن شاء الله الجميع يستفيد و بعد تجربتها لو لديك اضافة او ملاحظة ضيفها لكي نستفيد ايضاً.

بعض الصفقات التي مرت في السابق و لم نستطيع الدخول عليها بسبب عدم تواجدي

صفقتين حققت الربح و زيادة

http://im26.gulfup.com/2012-07-26/1343294755842.png (http://www.gulfup.com/show/X9dmkupb9eyo0sk)

http://im26.gulfup.com/2012-07-26/1343294755151.png (http://www.gulfup.com/show/X9dmkujlx1yww8o)

و نحن في مراقبة الاستراتيجية لكي نطلع منها بأقل الخسائر و افضل الصفقات بإذن الله بالتوفيق لكم جميعاً.

طبعا دلوقتي جانس هيقولي يا لهوي يا مستر جود هي فرقت ع المللي ده

ارد واقوله يا جانس ده شرط من شروط الاستراتيجية غير كدة بقا احنا قلنا من البداية احنا بنحاول ع اد ما نقدر نلقط اقوى الفرص لان الفرص بتحصل كتير ع مدار اليوم فلازم ع اد ما نقدر نلقط اقواها مش لازم ناخد الفرص كلها انا عن نفسي اكتفي بفرصتين كل واحدة منهم 5 نقط وادخل حجم العقد زي ما يعجبك ع ضمانتي لكن انتو كمان اضمنولي الدخول الصح والتمام

ومساءك عسل يا جميل ومتابعة رائعة منك صراحة

jans
07-26-2012, 22:43

ارد واقوله يا جانس ده شرط من شروط الاستراتيجية غير كدة بقا احنا قلنا من البداية احنا بنحاول ع اد ما نقدر نلقط اقوى الفرص لان الفرص بتحصل كتير ع مدار اليوم فلازم ع اد ما نقدر نلقط اقواها مش لازم ناخد الفرص كلها انا عن نفسي اكتفي بفرصتين كل واحدة منهم 5 نقط وادخل حجم العقد زي ما يعجبك ع ضمانتي لكن انتو كمان اضمنولي الدخول الصح والتمام

ابداً أخي قود مان نحنا في بداية الاستراتيجية و لازم نستفيد من اخطائنا
ممكن البعض يقول خطأ بسيط بس من شروط الاستراتيجية مثل ما قلت و انا لم انتبه بشكل دقيق و الحمد لله استفدت من هذا الخطأ و الفرصة انا لم ادخلها و لله الحمد

yusef2011
07-26-2012, 23:25
ابداع في الفيديو وفكره الورشه حلو امل يستمر الابداع لنتعلم الكل

واستراتيجيه حلوه ان شاء الله نتعلم وانا حكون متابع خطوه بخطوه ...

forex man
07-27-2012, 00:09
الاخوة الكرام عندى سؤال
هل لازم ان يكون تقاطع خطوط التريكس واول شمعه تخطرق السحابه عموديين على بعض
ولا ممكن مثلا تخطرق شمعه هابطه وبعدين كمان شمعه ثم تتقاطع خطوط التريكس فندخل بيع هنا؟
يعنى هل لازم التقاطع يكون تحت اول شمعه اخطراق ولا لا؟؟
تحياتى

willy
07-27-2012, 00:13
ياااه ممكن الغير دقيق والغير متمرس يقع في هذا المطب لذلك هذه الاستراتيجية حلاوتها في اتمام الشروط والباقي ارباح وكذلك محتاجة تدريب قوي جدا شكرا للاعضاء لتعبهم معنا في توضيح الشروط للفرص اول باول

Mr.GooDMaN
07-27-2012, 01:21
ابداً أخي قود مان نحنا في بداية الاستراتيجية و لازم نستفيد من اخطائنا
ممكن البعض يقول خطأ بسيط بس من شروط الاستراتيجية مثل ما قلت و انا لم انتبه بشكل دقيق و الحمد لله استفدت من هذا الخطأ و الفرصة انا لم ادخلها و لله الحمد
بالظبط يا باشا انا عايز مش نستهون بشرط ولو بسيط جدا عشان ضمن باذن الفرصة اللي ندخلها ونكون ف بطننا بطيخة صيفي
والله هافف عليا البطيخ اوي :d

الاخوة الكرام عندى سؤال
هل لازم ان يكون تقاطع خطوط التريكس واول شمعه تخطرق السحابه عموديين على بعض
ولا ممكن مثلا تخطرق شمعه هابطه وبعدين كمان شمعه ثم تتقاطع خطوط التريكس فندخل بيع هنا؟
يعنى هل لازم التقاطع يكون تحت اول شمعه اخطراق ولا لا؟؟
تحياتى

لا لا مش لازم يا باشا ف نفس الوقت التقاطع الاول وبعد كدة الاختراق لو جه معاها يبقا خير وبركة الاختراق جه بالتقاطع ماشي شغال بس مش معنى كدة بقا بعد التقاطع ب 10 شمعات ادخل واقول انا حلو اهو هههههههههههه لا يعني شمعة او اتنين بالكتير كدة يعني

---------- Post added at 12:21 AM ---------- Previous post was at 12:17 AM ----------

ياااه ممكن الغير دقيق والغير متمرس يقع في هذا المطب لذلك هذه الاستراتيجية حلاوتها في اتمام الشروط والباقي ارباح وكذلك محتاجة تدريب قوي جدا شكرا للاعضاء لتعبهم معنا في توضيح الشروط للفرص اول باول

اه طبعا يا ويلي الشروط ثم الشروط ثم الشروط
ده اسكالبنج بمعنى تلتزم بالقوانين تبقا صاحبي وحبيبي وكفاءة
مش هتلتزم بقا الاسكالبنج هيعصرك هههههههههههههه

jans
07-27-2012, 02:51
ابداع في الفيديو وفكره الورشه حلو امل يستمر الابداع لنتعلم الكل

واستراتيجيه حلوه ان شاء الله نتعلم وانا حكون متابع خطوه بخطوه ...

منور الورشه أخي خليك متابع و مشارك كمان
و إن شاء الله تستفيد من الاستراتيجية و ربنا يجزي كل خير لكل شخص ساهم في انجاحها .
و اكيد لازم ندعي لصاحب الشرح في السر .

aminos
07-27-2012, 05:00
[B]

السلام عليكم
للأسف هذه هي الصفقة التي لم أنتبه لها كثيرا
و فعلا تم ضرب الستوب
لكن لا يهم فرص الرابحة لهذه الإستراتيجية أكثر من الخاسرة بكثير
و من الخسارة نتعلم بطبيعة الحال
و الحمد لله على كل حال

Mr.GooDMaN
07-27-2012, 06:03
السلام عليكم
للأسف هذه هي الصفقة التي لم أنتبه لها كثيرا
و فعلا تم ضرب الستوب
لكن لا يهم فرص الرابحة لهذه الإستراتيجية أكثر من الخاسرة بكثير
و من الخسارة نتعلم بطبيعة الحال
و الحمد لله على كل حال

امينوس متابعتك مش عجباني مش بتقرى الردود كلها ليه
حاول تقرى كل رد عشان تستفيد
الرد ع الفرصة اللي ضربت الاستوب موجود ف الاقتباس اهو
ههههههههههههههه انا بهزر معاك احسن تقول هو الواد التيت ده بيتكلم كدة ليه

aminos
07-27-2012, 14:01
امينوس متابعتك مش عجباني مش بتقرى الردود كلها ليه
حاول تقرى كل رد عشان تستفيد
الرد ع الفرصة اللي ضربت الاستوب موجود ف الاقتباس اهو
ههههههههههههههه انا بهزر معاك احسن تقول هو الواد التيت ده بيتكلم كدة ليه

هههههههه لا أنا قريت كل شيئ لكني حزين لأني
خسرت تلك الفرصة و أردت أحد يطبطب عليه كما تقولون هههه
لا تخف أنا متابع الورشة رد رد

jans
07-27-2012, 15:23
معوضه أخي امنوس و إن شاء الله الصفقات القادمه كلها خضراء
لازم الواحد يدفع في البداية ضريبة التعلم ;) بالتوفيق لك و لكل الاعضاء .

aminos
07-27-2012, 17:03
معوضه أخي امنوس و إن شاء الله الصفقات القادمه كلها خضراء
لازم الواحد يدفع في البداية ضريبة التعلم ;) بالتوفيق لك و لكل الاعضاء .

السلام عليكم
جزاك الله خيرا أخي الكريم
وأضن أن هناك فرصة ضاعة مرة أخرى
لعدم تواجدي أمام الشارت
http://im29.gulfup.com/2012-07-27/1343397805511.jpg (http://www.gulfup.com/show/Xs53cfclrqpwk0)

jans
07-27-2012, 18:01
السلام عليكم
جزاك الله خيرا أخي الكريم
وأضن أن هناك فرصة ضاعة مرة أخرى
لعدم تواجدي أمام الشارت
http://im29.gulfup.com/2012-07-27/1343397805511.jpg (http://www.gulfup.com/show/Xs53cfclrqpwk0)

معوضه ان شاء الله الحمد لله ما في خسارة انا اليوم اخذت اجازه :accute: من الاستراتيجية
و قلت خلينا نشوف اليورو إلى اين ذاهب و نصحية جرب الاستراتيجية على حساب ديمو إلى نهاية الشهر يعني عند استلام البونص الجديد
تقريباً يعني اسبوعين ممكن نقول و سوف تكون فتره مناسبه نوع ما لفهم الاستراتيجية بشكل افضل أنا الان شغال على حساب تقريباً فيه نص دولار لتجربة الاستراتيجية فيه

hichemdz
07-27-2012, 21:43
جزاك الله خيرا على الاستراتيجية اخي الكريم وان شاء الله نستفيد منها جميعا

willy
07-27-2012, 21:49
اعتقد ان هذه الاستراتيجية ممكن تحقق صافي ارباح في اليوم 30 نقطة واكثر امن يلتزم بالشروط لان هناك يوميا اكثر من فرصة ماشاء الله

dollyabdallah
07-28-2012, 08:46
ماشاء الله لم توجد صفقة لم تحقق الهدف ولن توجد ان شاء الله صفقة لا تحقق الهدف الى الامام ياجماعة ويامستر دارك انت محلل ومتداول ناجح

EngAhmed
07-28-2012, 15:23
والله مجهود جميل ويستحق القراءة والتقدير وان شاء الله نتابع ونستفيد جميعا من خبراتكم:accute:

mrdark
07-28-2012, 17:44
الأسترالي دولار في ترند صاعد إخترق مستوى 100 فيبو وعليه فقد أصبح الزوج الأن في منطقة المستويات الإستمرارية للفيبو
عموما أتوقع مزيد من الصعود للزوج ربما لإختبار مستوى المقاومة 1,0582 المتواجد على بعد 100 نقطة من السعر الحالي في الأسبوع المقبل إن شاء الله

jans
07-28-2012, 20:57
اعتقد ان هذه الاستراتيجية ممكن تحقق صافي ارباح في اليوم 30 نقطة واكثر امن يلتزم بالشروط لان هناك يوميا اكثر من فرصة ماشاء الله

فعلاً اخي قد تحقق 30 نقطة و لكن لا انصحك بأن تجعلها أكثر من 10 نقاط في الوقت
الحالي لأنه صاحب الاستراتيجية محددها كمان 10 نقاط لذلك نكتفي بـ 10 نقاط و ممكن تجعل اللوت يكون كبير و اذا اردت نقاط اكثر حاول تدرس الاستراتيجية لفتره اطول و اعمل عليها تعديلات .

aminos
07-28-2012, 21:02
الحالي لأنه صاحب الاستراتيجية محددها كمان 10 نقاط لذلك نكتفي بـ 10 نقاط و ممكن تجعل اللوت يكون كبير و اذا اردت نقاط اكثر حاول تدرس الاستراتيجية لفتره اطول و اعمل عليها تعديلات .

السلام عليكم
نعم يا أخي يجب الإلتزام ب 10 نقاط في كل صفقة
لكن الأخ قال 30 نقطة في اليوم ليس في الصفقة الواحدة

mrdark
07-28-2012, 21:32

فعلا أتفق معك في ما قلته أخي جانس لاكن أظن أنه كان يقصد ب 30 نقطة في اليوم بمعدل 3 صفقات رابحة يوميا كل صفقة محققة 10 نقاط على ما أظن
عموما أسأل الله أن يرزقنا من فضله في الورشة

aminos
07-28-2012, 21:33
فعلا أتفق معك في ما قلته أخي جانس لاكن أظن أنه كان يقصد ب 30 نقطة في اليوم بمعدل 3 صفقات رابحة يوميا كل صفقة محققة 10 نقاط على ما أظن

السلام عليكم
تمام هذا هو المقصود من كلام
العضو و نتمنى الخير للجميع إن شاء الله

willy
07-29-2012, 01:05
نعم هذا ماقصدته وللدقة اني ذكرت صافي ارباح 30 نقطة وليس 10 نقاط في 3 صفقات على العموم توكلنا على الله في استخدامها بداية من اول الشهر القادم على الحقيقي

---------- Post added at 12:05 AM ---------- Previous post was at 12:03 AM ----------

الأسترالي دولار في ترند صاعد إخترق مستوى 100 فيبو وعليه فقد أصبح الزوج الأن في منطقة المستويات الإستمرارية للفيبو
عموما أتوقع مزيد من الصعود للزوج ربما لإختبار مستوى المقاومة 1,0582 المتواجد على بعد 100 نقطة من السعر الحالي في الأسبوع المقبل إن شاء الله

بماذا تنصح مستر دارك هل هناك من عقود نحن في انتظارها اقصد عقود شراء طبعا ومن اي مستوى من فضلك هل من الارتداد ام من الاختراق

jans
07-29-2012, 02:17
السلام عليكم

اها عذراً اذا فهمتك خطأ و إن شاء الله يكون ايضاً تنبيه للأعضاء الذين
يطمعون في النقاط لكي يحققون ارباح لأنه في السكالبنج الطمع طريق إلى المرجن و إن شاء الله لا نراه في اي حساب هنا .

Mr.GooDMaN
07-29-2012, 02:39
اها عذراً اذا فهمتك خطأ و إن شاء الله يكون ايضاً تنبيه للأعضاء الذين
يطمعون في النقاط لكي يحققون ارباح لأنه في السكالبنج الطمع طريق إلى المرجن و إن شاء الله لا نراه في اي حساب هنا .

محدش عنده افكار نقوي بيها الاستراتيجية
انا عن نفسي عندي بس هسيب المجال مفتوح للجميع واللي عنده فكرة يقولنا عليها

mrdark
07-29-2012, 04:10
نعم هذا ماقصدته وللدقة اني ذكرت صافي ارباح 30 نقطة وليس 10 نقاط في 3 صفقات على العموم توكلنا على الله في استخدامها بداية من اول الشهر القادم على الحقيقي

---------- Post added at 12:05 AM ---------- Previous post was at 12:03 AM ----------

بماذا تنصح مستر دارك هل هناك من عقود نحن في انتظارها اقصد عقود شراء طبعا ومن اي مستوى من فضلك هل من الارتداد ام من الاختراق

لقد أغلقت الأسعارعند مستويات محيرة في إتخاد القرار المناسب فأرى الأفضل هو الإنتظار لحين وضوح الأمور مع العلم أن إحتمال أن يكون الإتجاه صاعد كبير جدا

arvip
07-29-2012, 04:32
السلام عليكم
و نتمنى الخير للجميع إن شاء الله.

HARRY POTTEER
07-29-2012, 04:45
شكرا جزيلا على الاستيراتيجية التى هى من الواضح
انها ناجحة ان شاء الله
والله ولى التوفيق

dollyabdallah
07-29-2012, 13:40

aminos
07-29-2012, 19:16
السلام عليكم
هناك إستراتيجية تشبه إستراتيجيتنا
تسمى سونيك هل من لديه فكرة عليها

Mr.GooDMaN
07-30-2012, 00:59
السلام عليكم
هناك إستراتيجية تشبه إستراتيجيتنا
تسمى سونيك هل من لديه فكرة عليها

اكيد يا باشا اعرفها مشهورة جدا لكن صراحة مش استخدمتها خالص بس عندي التمبلتس والمؤشرات والشرح بتاعها
لكن مفكرتش اشتغل بيها لسة قريب ان شاء الله هجربها

willy
07-30-2012, 05:01
اليورو دولار لم يفتح على جاب نهائيا وواضح ان اليوم سيكون متذبذب جدا هل تتفق معي مستر دارك

---------- Post added at 04:01 AM ---------- Previous post was at 03:59 AM ----------

ممكن ان نضيف مؤشر الزيجزاج بحيث يصبح هناك شرط عدم الشراء من تكون قمة على الزيجزاج وعدم البيع عند تكون قاع على الزيجزاج

Mr.GooDMaN
07-30-2012, 05:27
اليورو دولار لم يفتح على جاب نهائيا وواضح ان اليوم سيكون متذبذب جدا هل تتفق معي مستر دارك

---------- Post added at 04:01 AM ---------- Previous post was at 03:59 AM ----------

ممكن ان نضيف مؤشر الزيجزاج بحيث يصبح هناك شرط عدم الشراء من تكون قمة على الزيجزاج وعدم البيع عند تكون قاع على الزيجزاج

جميل اخي شكرا لمشاركتك معي ف الموضوع

نيجي بقا لمؤشر الزجزاج
الملحوظة الاولى : احنا كدة كدة غصب عننا يا باشا مش بنشتري ولا نبيع من تكون قمة او قاع والسبب اننا بنشتري او نبيع مع كسر السحابة ودائما لا ياتي من قمة او قاع
الملحوظة الثانية : احنا بنستخدم شموع الهيكن اشي وليس الشموع اليابانية واذا لاحظت ستجد اختلاف كبير بينهم
الملحوظة الثالثة بقا والاهم : ان الزجزاج بيتغير بتغير السعر بمعنى اني مقدرش احدد اللي جاي ده فعلا قمة او قاع هو انا اقدر اعرف منه القمم والقيعان القديمة لكن مقدرش اتنبئ بالجديدة
والله اعلم
لو عندي غلط ياريت تصححه معايا :)

willy
07-30-2012, 08:14
:bravo:هو انا اقدر اتكلم بعد اللي قلتو يامعلم

jans
07-30-2012, 14:56

هذه فرصة انتهت :

http://im21.gulfup.com/2012-07-30/1343649349671.png (http://www.gulfup.com/show/X34m5jhmr9668sk)

aminos
07-30-2012, 16:43
اكيد يا باشا اعرفها مشهورة جدا لكن صراحة مش استخدمتها خالص بس عندي التمبلتس والمؤشرات والشرح بتاعها
لكن مفكرتش اشتغل بيها لسة قريب ان شاء الله هجربها

السلام عليكم
هل ممكن أن تضع التمبلتس والمؤشرات والشرح بتاعها
هنا أو في موضوع أخر و شكرا لك يا باشا
جزاك الله خيرا

jans
07-30-2012, 17:14

في الحقيقه الى الان لم اجد اضافات تجعلها اقوى ولو لديك اطرحها و شاركنا الاضافات
لكي نرى مدى فاعليتها مع الاستراتيجية .

aminos
07-30-2012, 17:50
السلام عليكم
أضن أنها فرصة تحققة الأن على
زوج اليورو دولار و الله أعلم

forex man
07-30-2012, 17:57
دى فرصه انتهت بردو وحققت الهدف 5 نقط فقط وزودت عنو

بتاع 4 نقط تقريبا او اكثر

http://www11.0zz0.com/2012/07/30/14/247861786.png (http://www.0zz0.com)

اسف نسيت احدد الفرصه وهيا فى اقصى اليمين
تحياتى

---------- Post added at 02:57 PM ---------- Previous post was at 02:53 PM ----------

وفيه فرصه بردو كما اعتقد
فى اليسار ولكنى لم ادخلها لعدم المتابعه
تحياتى

Mr.GooDMaN
07-30-2012, 19:23
محصلة فرص اليوم الى الان

اليورو دولار

الاسترالي دولار

بكدة يبقا في انهاردة اتحقق 4 فرص كاملة الشروط وهدفنا 5 نقط في كل صفقة يبقا كدة 20 نقطة
واعتقد ان ده حاجة روووعة ومفيش فرصة كاملة الشروط ومحققتش الهدف والله اعلم

aminos
07-30-2012, 19:25
دى فرصه انتهت بردو وحققت الهدف 5 نقط فقط وزودت عنو

بتاع 4 نقط تقريبا او اكثر

http://www11.0zz0.com/2012/07/30/14/247861786.png (http://www.0zz0.com)

اسف نسيت احدد الفرصه وهيا فى اقصى اليمين
تحياتى

---------- Post added at 02:57 PM ---------- Previous post was at 02:53 PM ----------

وفيه فرصه بردو كما اعتقد
فى اليسار ولكنى لم ادخلها لعدم المتابعه
تحياتى

السلام عليكم
نعم يا أخي هده فرصة حققة الهدف 5 نقاط
و زادة لحد تقريبا 8 نقاط
لكن لم أدخلها لسبب الشك في التقاطع
و الحمد لله

forex man
07-30-2012, 20:34
السلام عليكم
نعم يا أخي هده فرصة حققة الهدف 5 نقاط
و زادة لحد تقريبا 8 نقاط
لكن لم أدخلها لسبب الشك في التقاطع
و الحمد لله

والله العظيم نفس الى حصل معايا هههههه
والاسكرن دى اخدتها وعملت تكبير للتاكد من التقاطع وممكن تعمل كدا عند الشك
تحياتى

aminos
07-30-2012, 21:00
والله العظيم نفس الى حصل معايا هههههه
والاسكرن دى اخدتها وعملت تكبير للتاكد من التقاطع وممكن تعمل كدا عند الشك
تحياتى

هههه معوضة إن شاء الله لي و لك و للجميع
تقبل مروري

forex man
07-30-2012, 21:04
هههه معوضة إن شاء الله لي و لك و للجميع
تقبل مروري

لا يا غالى ما انا دخلت فيها
وحققت الهدف الحمد لله معوضه لك ان شاء الله
تحياتى

deadlyfox
07-30-2012, 21:13
تمام هو ده الكلام المظبوط احنا عاوزين خطوات عمليه زى ما الاخ جود مان ومستر دارك عملوها
وان شاء الله تكون مفيده لجميع الاطراف والكل يقدر يستفاد منها

forex man
07-31-2012, 14:13
تمام هو ده الكلام المظبوط احنا عاوزين خطوات عمليه زى ما الاخ جود مان ومستر دارك عملوها
وان شاء الله تكون مفيده لجميع الاطراف والكل يقدر يستفاد منها

ان شاء الله اخى الكريم الكل
يستفيد من هذه الورشه الجميله والبسيطه
لانها ورشه الاعضاء

---------- Post added 07-31-2012 at 11:13 AM ---------- Previous post was 07-30-2012 at 06:20 PM ----------

يا جماعه هل ممكن حد
يعملنا اكسبيرت للاستراتيجيه ام يفضل التعامل يدويا ؟؟

aminos
07-31-2012, 18:51
لا يا غالى ما انا دخلت فيها
وحققت الهدف الحمد لله معوضه لك ان شاء الله
تحياتى

السلام عليكم
إن شاء الله يا أخي تتعوض
علي

willy
07-31-2012, 19:18
ايه اخبار التحليل النهردة يامستر دارك في فرص اليوم ام الرؤيا لم توضح حتى الان

mrdark
07-31-2012, 21:02

أخي بصراحة أنا في إجازة عن التداول هذه الأيام هه لأني أنتظر وصول اليورو للأدنى بعض الشيء لأعود للتداول أو تغيير للإتجاه

mrdark
07-31-2012, 21:06

أخي العزيز أنا بصراحة في إجازة عن التداول هذه الأيام لحين نزول اليورو للأسفل أو إشارة تغيير الإتجاه

mrdark
08-01-2012, 14:47

السلام عليكم
أخي أنا حاليا لا أتابع السوق لأني مشغغول بأمور أخرى وسأكون معكم قريبا إن شاء الله

Mr.GooDMaN
08-02-2012, 20:36
ترجع بالف سلامة يا مستر دارك
ايه يا جماعة مش شايف حد متابع اليومين اللي فاتوا الفرص
اكيد بسبب الموضوع الجديد اللي المنتدى عامله ده

---------- Post added at 07:36 PM ---------- Previous post was at 04:22 AM ----------

ان شاء الله اخى الكريم الكل
يستفيد من هذه الورشه الجميله والبسيطه
لانها ورشه الاعضاء

---------- Post added 07-31-2012 at 11:13 AM ---------- Previous post was 07-30-2012 at 06:20 PM ----------

يا جماعه هل ممكن حد
يعملنا اكسبيرت للاستراتيجيه ام يفضل التعامل يدويا ؟؟
والله يا باشا نتمنى ان يكون في اكسبيرت حلو ليها
لكن من رأيي ان صعب جدا لان الاستراتيجية دي صعبة محتاجة مبرمج محترف جدا
غير ان في مشكلة مش عارف دي سهلة للمبرمجين ولا لأ وهي موضزع الفترة الاوروبية انه يظبط الاستراتيجية بحيث تشتغل بس وقت الفترة الاوربية
لاني مش بفهم كويس ف البرمجة

Meerak
08-03-2012, 02:24
تحياتى لصديقى مستر جود مان ومستر دارك ، ومبروك الورشة ولو انها متأخرة
وان شاء الله متابع معاكم وواضح ان استراتيجية الاسكالبينج قوية هبقى اتابعها وهبقى انوه عن وجود بعض الفرص ان شاء الله بعد اتقان الطريقة ان شاء الله

Mr.GooDMaN
08-03-2012, 02:58
تحياتى لصديقى مستر جود مان ومستر دارك ، ومبروك الورشة ولو انها متأخرة
وان شاء الله متابع معاكم وواضح ان استراتيجية الاسكالبينج قوية هبقى اتابعها وهبقى انوه عن وجود بعض الفرص ان شاء الله بعد اتقان الطريقة ان شاء الله

ان شاء الله يا باشا وتنورنا ف المنتدى بمتابعتك وفرصك

willy
08-03-2012, 03:11
3 مرات ترد علية يامستر دارك دة كرم كبير قوي منك

Meerak
08-03-2012, 06:09
انا دلوقتى بحمل الفيديو والمؤشرات فى المشاركة 56
ياترى فى اى تعديلات على الطريقة او اى حاجة جديدة لازم اعرفها ولا انا كدة تمام ؟

Eng PTC
08-03-2012, 07:30
انا اعمل حالياً على نظام ديمو .. وراح اطبق معاكم كل شي الى حين ان اتعلم
ارجوا ان ان استفيد ومن بعدها افيد

تحياتي

aminos
08-03-2012, 16:42
انا اعمل حالياً على نظام ديمو .. وراح اطبق معاكم كل شي الى حين ان اتعلم
ارجوا ان ان استفيد ومن بعدها افيد

تحياتي

السلام عليكم
إن شاء الله يا أخي الكل سيستفيد
بإذن الله و سنصبح من الرابحين في هذا المجال
تقبل مروري

Mr.GooDMaN
08-03-2012, 18:13
انا دلوقتى بحمل الفيديو والمؤشرات فى المشاركة 56
ياترى فى اى تعديلات على الطريقة او اى حاجة جديدة لازم اعرفها ولا انا كدة تمام ؟

لا تمام حمل يا باشا وجرب الاستراتيجيو معانا وهتلاقيها 10 / 10 ان شاء الله وبعد كدة انت اللي هتفيدنا بخبرتك ان شاء الله :d

forex man
08-03-2012, 23:37
تحذير من هذا الوضع

http://www12.0zz0.com/2012/08/03/20/556679569.png (http://www.0zz0.com)

يجب انتظار اغلاق الشمعه المخطرقه للسحابه وندخل مع الشمعه التانيه
لان ممكن لون خطوط التريكس تتغير للاحمر وتصبح الفرصه لاغيه
وان شاء الله الاستاذ كريم يفيدنا اكتر عن هذا الوضع
تحياتى

aminos
08-04-2012, 01:12
تحذير من هذا الوضع

تحياتى

السلام عليكم
نعم يا أخي هذه فرصة جميلة اليوم على
زوج اليورو دولار و الحمد لله تم دخول الصفقة
و حققة أكثر من الهدف المتوقع
تقبل مروري

spectra4
08-04-2012, 01:41
الا مر جيد للمناقشة واود المعلومات حولة لانى اعرف عنة الكثير
ومن يعرف ياريت الافادة

roucan
08-04-2012, 05:34
ربي يخليك اخوي والله مواضيع ممتازة

jans
08-04-2012, 15:54
ماشاء الله الورشه منور بأعضاء جدد و انا ان شاء الله يوم الاثنين سوف انزل لكم فرص هذه الفتره كنت شويه مشغول .

Mr.GooDMaN
08-04-2012, 15:57
تحذير من هذا الوضع

تحياتى

في جميع الاحوال يا اخي يجب انتظار الاغلاق مهما كان
كلنا عارفين ان معظم الخساير بسبب الاستعجال ف دخول الصفقات لا مش عاوزين كدة مع الاستراتيجية دي الحمد لله بتجيب الهدف مع اكتمال الشروط
مشكور على اهتمامك وملحظاتك وهي دي الروح اللي عايزنها ف الورشة ان شاء الله ع طول

السلام عليكم
نعم يا أخي هذه فرصة جميلة اليوم على
زوج اليورو دولار و الحمد لله تم دخول الصفقة
و حققة أكثر من الهدف المتوقع
تقبل مروري

الف مبروك الاهداف وان شاء الله مزيد من الاهداف والربح دائما

aminos
08-04-2012, 18:30
الف مبروك الاهداف وان شاء الله مزيد من الاهداف والربح دائما

جزاك الله خيرا يا أستاذ يا كبير
لولاك أنت لم نعرف هذه الإستراتيجية الرائعة
جزاك الله خيرا يا أخي و إن شاء الله دائما أرباح
و أي فرصة إن شاء الله إبتداءا من الأسبوع المقبل
سأضعها لكي يستفيد الجميع
تقبل مروري

rabah
08-04-2012, 19:52
السلام عليكم

اولا شكرا لكم على الورشة ولقد قمت بمتابعة الموضوع رد برد

وواضح ان الاسترايجية مربحة وان شاء الله اشارك معكم رغم انني مبتدئ في الفوركس

willy
08-05-2012, 03:17
هو ضروري ياجماعة موضوع الفونتات دة لاني حاولت اعمله بس الجهاز هنك مني يعني بقى تقيل قوي

thehulk3
08-05-2012, 12:32
أحب أشكر السيدين القائمين على هذا الموضوع وجاري الاطلاع على الاستراتيجية
ومتابع معاكم من بكرة بعون الله وربنا وفقنا جميعا ان شاء الله

مشكورين يا شباب والله ينور عليكم

Mr.GooDMaN
08-05-2012, 12:50
جزاك الله خيرا يا أستاذ يا كبير
لولاك أنت لم نعرف هذه الإستراتيجية الرائعة
جزاك الله خيرا يا أخي و إن شاء الله دائما أرباح
و أي فرصة إن شاء الله إبتداءا من الأسبوع المقبل
سأضعها لكي يستفيد الجميع
تقبل مروري
ربنا يكرمك يا اخي على كلامك الجميل

السلام عليكم

اولا شكرا لكم على الورشة ولقد قمت بمتابعة الموضوع رد برد

وواضح ان الاسترايجية مربحة وان شاء الله اشارك معكم رغم انني مبتدئ في الفوركس
ان شاء الله تكون الاستراتيجية طريقك للارباح
ونورت الورشة

هو ضروري ياجماعة موضوع الفونتات دة لاني حاولت اعمله بس الجهاز هنك مني يعني بقى تقيل قوي
مش ضروري يا ويلي :)

أحب أشكر السيدين القائمين على هذا الموضوع وجاري الاطلاع على الاستراتيجية
ومتابع معاكم من بكرة بعون الله وربنا وفقنا جميعا ان شاء الله

مشكورين يا شباب والله ينور عليكم
تنورنا يا غالي بمتابعتك ان شاء الله
وتقدر تستفاد من الورشة وتفيدنا بخبراتك

MohamedAdel
08-05-2012, 13:20
ماشاء الله الورشه منور بأعضاء جدد تسلم ايديكم عالورشة يا جماعة مشكور بجد

ahmed saleh
08-05-2012, 19:43
بصراحة انا مش عارف اوقل اية انا من كتر الشغل العالى فى الورشة دة قريت كومنت كومنت بصراحة
انا مبسوط جدا انى لقيت حد مهتم بلتعليم الفوركس مش كل واحد لما بيعرف طريقة للربح مش بيوقلها لحد بجد انتو هتفيدو ناس كتير جدا وشكرا ليكو وانا كان نفسى اكون من اول المشاركين فى هذة الورشة بس الحمد لله لحقتكو برضو ومنتظرين المزيد من التقدم فى هذة الورشة والمنتدى كمان انشاء الله

midomelad10
08-05-2012, 20:19
ان شاء الله تكون ورشة مفيده للاعضاء
بالتوفيق اخى وان شاء الله هاحضرلك شوية اسئلة

mohamed eldamnhorey
08-05-2012, 21:50
تسجيل حضور ومتابع معكم بقوه يا اخوانى

الله معكم وبالتوفيق لكل المتابعين

mohan_nd
08-05-2012, 22:19
متابعين معك ان شاء الله

moneymachine5
08-06-2012, 11:48
ربنا يوفقكم انا بحم الاستارتيجية وحجربها علي لديمو

thunderfot
08-06-2012, 14:40

انا لم افهم هل يتم العمل بكل استراتيجيه على حده في صفقات مختلفه - فيكون هناك صفقات طويله للتحليل الكلاسيكي واخرى قصيره سونجات
ام يتم يتم دمج الكلاسيكي للتحليل ثم الدخول اسكالبينج مثلا فوق دعم او تحت مقامه كلاسيكيه

Mr.GooDMaN
08-06-2012, 16:40
انا لم افهم هل يتم العمل بكل استراتيجيه على حده في صفقات مختلفه - فيكون هناك صفقات طويله للتحليل الكلاسيكي واخرى قصيره سونجات
ام يتم يتم دمج الكلاسيكي للتحليل ثم الدخول اسكالبينج مثلا فوق دعم او تحت مقامه كلاسيكيه

نعم اخي يتم العمل على كل استراتيجية على حدة
ولكن هو ده اللي اان كنت بتكلم فيه لما سألت ف مشاركة من المشاركات عن حاجة تقولي استراتيجية الاسكالبنج اكثر من قوتها
وقلت ان عندي فكرة ومش هقولها الا اما اشوف رأي المتابعين للورشة ف ارائهم لتقويتها والحمد لله مفيش الا واحد بس اداني رأيه والباقي محدش عبرني ههههههههههه
المهم ان فكرتي كانت هي دي اني استخدم استراتيجية الدكتور جمال ممدوح لتأكيد اتجاهي ف دخول الصفقات الاسكالبينج
بمعنى ان وقت اقتراب فرصة على استراتيجية التي اتش في اجري ع استراتيجية الدكتور جمال ممدوح واشوف الوضع هناك عامل ايه
ياترى في دعم او مقاومة او ترد قدامي ممن يخلي صفقتي ترد ومتجبش الهدف
دي كانت رؤيتي اتمنى تكون جيدة وانا فعلا شغال بالفكرة دي ومحققة نجاح كبير والحمد لله
وربنا يوفق الجميع

Eslam Torres
08-07-2012, 12:20
ايوة كدة يامستر دارك يامحلى الكلاسيكي ونتائجه الجميلة بدون دعم ومقاومة فلاوجود للتحليل معاك على الطريق ونفتح باب المناقشة ومتابعة الفرص

forex man
08-07-2012, 13:35
ولكن هو ده اللي اان كنت بتكلم فيه لما سألت ف مشاركة من المشاركات عن حاجة تقولي استراتيجية الاسكالبنج اكثر من قوتها
وقلت ان عندي فكرة ومش هقولها الا اما اشوف رأي المتابعين للورشة ف ارائهم لتقويتها والحمد لله مفيش الا واحد بس اداني رأيه والباقي محدش عبرني ههههههههههه
المهم ان فكرتي كانت هي دي اني استخدم استراتيجية الدكتور جمال ممدوح لتأكيد اتجاهي ف دخول الصفقات الاسكالبينج
بمعنى ان وقت اقتراب فرصة على استراتيجية التي اتش في اجري ع استراتيجية الدكتور جمال ممدوح واشوف الوضع هناك عامل ايه
دي كانت رؤيتي اتمنى تكون جيدة وانا فعلا شغال بالفكرة دي ومحققة نجاح كبير والحمد لله
وربنا يوفق الجميع

طيب مترفعلنا استراتيجيه الدكتور جمال محمود دى
يا غالى لاننا ممكن نستفيد منها مع استراتيجيات كتير
وياريت لو معاها الشرح تبقا برنس هههههههههههه
منتظرك يا غالى

hichemdz
08-07-2012, 14:52
شكرا لك اخي الكريم على هذه الاستراتيجية
ان شاء الله تكون مربحة للجميع وبالتوفيق لكم .

jans
08-07-2012, 15:11
السلام عليكم اخواني

هذه بعض فرص اليورو قد انتهت :

http://im30.gulfup.com/2012-08-07/1344341431201.png (http://www.gulfup.com/show/X34p5nifejl6o04)

http://im30.gulfup.com/2012-08-07/1344341431942.png (http://www.gulfup.com/show/X34p5nijnlgcgk0)

rabah
08-07-2012, 15:59
وربنا يوفق الجميع

شكرا لك اخي على الفكرة

هل ممكن ترفعلنا الاستراتيجية التي اخبرتنا عنها لنستفيد منها

Mr.GooDMaN
08-07-2012, 19:23
طيب مترفعلنا استراتيجيه الدكتور جمال محمود دى
يا غالى لاننا ممكن نستفيد منها مع استراتيجيات كتير
وياريت لو معاها الشرح تبقا برنس هههههههههههه
منتظرك يا غالى

شكرا لك اخي على الفكرة

هل ممكن ترفعلنا الاستراتيجية التي اخبرتنا عنها لنستفيد منها

انا هرفعهالكوا بس انتو استحملوا بقا القراية لانها كتاب امتر من 250 صفحة وليها فيديو ع اليوتيوب بشرح الدكتور جمال بنفسه صوت وصورة وليها ايضا موضوع هنا ف المنتدى ان شاء الله بعد 6 سااعات سارفق لكم كل المطلوب
الشرح والتمبلاتس والمؤشرات والفيديو والموضوع الموجود ف المنتدى

رجاااء خاص من الناس اللي بترد ف الورشة عشان تزود الردود فقط ... ابوس ايديكوا بلاش هنا عشان الورشة دي للاستفادة فقط مش للردود

Eng PTC
08-08-2012, 07:29
ورشتكم اكثر من رااائعة وانا متابع لها بشكل دائم
انا عملت ورشة لل
THV
يا ليت تشرفوني وتقيمون شغلي لو صح وللا غلط
http://forex-masr.com/showthread.php?4084-Thv-%D9%88%D8%B1%D8%B4%D8%A9-%D8%AA%D8%B7%D8%A8%D9%8A%D9%82-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%8A%D8%AC%D 9%8A%D8%A9&p=245540#post245540

youcefislam
08-08-2012, 12:14
بارك الله في أستاذي الغالي

والله موضوع راائع و مفيد أتمنى لكم التوفيق من كل قلبي

و أتمنى أن أتعلم الكثير معكم

جعله الله في ميزان حسناتكم

midojocker
08-08-2012, 20:01
السلام عليكم
و متابعين إن شاء الله

jans
08-09-2012, 13:52
السلام عليكم

كيف الشباب هذه فرص اليوم على اليورو دولار

http://im13.gulfup.com/2012-08-09/1344509513721.png (http://www.gulfup.com/show/X9e7c675owo4kwg)

في مراقبة اليورو اذا اتت فرصة في الوقت الحالي سوف انزلها بإذن الله لأن هذه الفرص انتهت .

Mr.GooDMaN
08-10-2012, 02:54
ورشتكم اكثر من رااائعة وانا متابع لها بشكل دائم
انا عملت ورشة لل
THV
يا ليت تشرفوني وتقيمون شغلي لو صح وللا غلط
http://forex-masr.com/showthread.php?4084-Thv-%D9%88%D8%B1%D8%B4%D8%A9-%D8%AA%D8%B7%D8%A8%D9%8A%D9%82-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%8A%D8%AC%D 9%8A%D8%A9&p=245540#post245540
سأتابعها ان شاء الله يا اخي وباذن الله ورشة موفقة

السلام عليكم

كيف الشباب هذه فرص اليوم على اليورو دولار

http://im13.gulfup.com/2012-08-09/1344509513721.png (http://www.gulfup.com/show/X9e7c675owo4kwg)

في مراقبة اليورو اذا اتت فرصة في الوقت الحالي سوف انزلها بإذن الله لأن هذه الفرص انتهت .
ان شاء الله دي فرصتكوا يا جماعة تشغلوا البونص بتاعكوا بقا ف الاستراتيجية بقالنا فترة شغالين اهو عليها وما شاء الله 100 100

willy
08-10-2012, 06:51
نعم بالفعل فرصتين قويتين جدا وانا دخلت الفرصة الثانية بعد استلام البونص وحصدت 5 نقاط

themaxprofit1
08-10-2012, 06:54
انا لسه قريب ان شاء الله هدخل التداول بس بجمع عنه شويه معلومات عشان استفاد بيها فى التداول والفوركس

Mr.GooDMaN
08-10-2012, 10:22
انا بكتب رد من امبارح مش راضي يظهر ف الورشة وبيقولي اما يتراجع اشمعنا انا هههههههههههه دي حاجة غريبة اوي

جون فريكس
08-10-2012, 14:22

مشكور اخي على الإستراتيجية لكن لدي إستفسار بالنسبة للفريم فاي واحد تتعتمد عليه و و ما هو احسن وقت للتداول بها و في اي بورصة تكون جيدة

Mr.GooDMaN
08-10-2012, 20:52
مشكور اخي على الإستراتيجية لكن لدي إستفسار بالنسبة للفريم فاي واحد تتعتمد عليه و و ما هو احسن وقت للتداول بها و في اي بورصة تكون جيدة
كل اجاباتك هتلاقيها ف الردود يا باشا ان شاء الله وفي شرح الاستراتيجية

topfox
08-10-2012, 23:15
طيب لو سمحت انا محتاج الفيديو لشرح التمبليت و طريقة تسطيبه ففمكن لو سمحت تقولي فين الاقي الفيديو و الشرح الوافي اللي معاه

breaking
08-11-2012, 00:53
السلام عليكم
و متابعين إن شاء الل

topfox
08-11-2012, 00:55
خلاص شكرا لك اخي العزيز انا سطبت البرنامج و التمبليت بس للاسف انه خلاص انا دخلت في وقت اجازة السوق و هنتظر ان شاء لله ليوم الاثنين لما يفتح السوق و اجرب بس عامة بجد الف شكر على الشرح الجميل و كل شيئ واضح تمام التمام و يا ريت تعملنا كام فيديو بنفس الاسلوب ده و ربنا يوفقك و شكراااااااااااااااا لك

Mr.GooDMaN
08-11-2012, 02:47
خلاص شكرا لك اخي العزيز انا سطبت البرنامج و التمبليت بس للاسف انه خلاص انا دخلت في وقت اجازة السوق و هنتظر ان شاء لله ليوم الاثنين لما يفتح السوق و اجرب بس عامة بجد الف شكر على الشرح الجميل و كل شيئ واضح تمام التمام و يا ريت تعملنا كام فيديو بنفس الاسلوب ده و ربنا يوفقك و شكراااااااااااااااا لك

بالتوفيق يا باشا ان شاء الله وهيبقا اسبوع موفق ليك باذن الله
وبالنسبة للشرح ياريت والله بس مش انا اللي شرحت الفيديو ده هو من شرح شخص اخر

Moselhy
08-11-2012, 06:31
اشكركم على هذه المعلومات الرائعه ارجو من الله ان ربنا يوفقكم وان تستمرو فى هذا العمل الخيرى المفيد للناس اجمعين ارجو ايضا ان لا تبخلو على احد بهذه المعلومات الرائعه

osama00971
08-11-2012, 16:32
انا معاكم يا مستر دارك ان شاء الله
وربنا يوفق الجميع دايما

domadoma
08-11-2012, 21:33
بالتوفيق يا معلمى انت من الناس اللى الواحد يمشى وراهم وهو مغمض بس والنبى الشرح يكون فيديو بطئ علشان الفهم انت عارف

sa3idsmp
08-11-2012, 22:01
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
صراحة احسن و أجمل ورشة شاهدتها في المستوى
لقد اكتشفتها اليوم عطلة يوم الاثنين سأكون في الموعد انشاء الله لكن لدي سؤال
متى ستبدأ الصفقات يوم الاثنين
الساعة بالغرينيتش

g0go010
08-12-2012, 12:38

islamfawzy
08-12-2012, 14:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ربنا يوفقكم وانا انشاء الله حكون معاكم

A7mad_Aziz
08-12-2012, 18:16
نظام جميل للتداول فتلك الورشه سوف تساعد الكثير منا في تعلم الفوركس بل انها سوف تساهم في الحصول علي ارباح من الفوركس

samezine
08-12-2012, 19:24
ﺳﺄﻛﻮﻥ ﻣﺤﺘﺮﻑ ﻓﻲ ﻣﺠﺎﻝ
ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺶ ﺟﻜﺮﺍ ﺟﺰﻳﻼ ﻭ ﺑﺎﺭﻙ ﺍﻟﻠﻪ
ﻓﻴﻚ مشكور علي هذه الاستراتجيات و هذه الورشة المفيدة

kazim
08-13-2012, 04:20
بسم الله الرحمن الرحيم

بالنسبة لمستر دارك

التي اتش في الاصدار الرابع والاخير وهي استراتيجية اسكالبنج لذلك طبعا في ناس مش هتلحق تلقط مني ف الموضوع وفي فرص مش هقدر انزلها اصلا لاني مرتبط بعمل فانا هضع طريقة عملها في الموضوع والاعضاء اللي هيشاركوا معانا ان شاء الله هما بنفسهم بعد كدة اللي هيحددوا الفرص ويدخلوها بنفسهم ويشاركونا الفرص .

jans
08-13-2012, 13:25
فرصة كانت على الاسترالي :

http://im26.gulfup.com/2012-08-13/134485346961.png (http://www.gulfup.com/show/X2clh9ceijk2sw)

sa3idsmp
08-13-2012, 16:17
هل الورشة اليوم مغلقة ام المؤطرين في راحة
نريد ان نشتغل
ساعدونا من فضلكم

mahmoudemam
08-13-2012, 16:19
السلام عليكم
ورشة روعة وكنا محتاجين ورشة متميزة كدة من زمان وكلنا متابعين معاكوا ان شاء الله

jans
08-13-2012, 19:53
هل الورشة اليوم مغلقة ام المؤطرين في راحة
نريد ان نشتغل
ساعدونا من فضلكم

ابداًَ أخي الاستراتيجيه و تم شرحها تبقى الجزء العملي وهو سوف يكون من مجهودنا جميعا
حالياً في الغالب سوف تجد اغلب الاعضاء مشغولين بسبب العشر الاواخر + موعد العيد و كل عام و انت بخير مقدما .

sa3idsmp
08-13-2012, 21:13
ابداًَ أخي الاستراتيجيه و تم شرحها تبقى الجزء العملي وهو سوف يكون من مجهودنا جميعا
حالياً في الغالب سوف تجد اغلب الاعضاء مشغولين بسبب العشر الاواخر + موعد العيد و كل عام و انت بخير مقدما .

بارك الله فيك اخي
اسأل الله ان يتقبل منا صلاتنا وصيامنا ويرزقنا الخير

forex man
08-14-2012, 12:15
هناك فرصتين بيتكونو الان
على الزوجين للى عايز يدخلهم

Mr.GooDMaN
08-14-2012, 12:31
هناك فرصتين بيتكونو الان
على الزوجين للى عايز يدخلهم

لا يا باشا غلط تقاطع التريكس مش مثالي من اخضر مع اخضر

forex man
08-14-2012, 12:36
انا مقلتش ان الشرط تحققت
بس بخلى الناس تستعد والفرصتين طارو
انا حبيت اعمل فتك وادخل بدرى
خسرت 50 $
تحياتى

Mr.GooDMaN
08-14-2012, 12:47
انا مقلتش ان الشرط تحققت
بس بخلى الناس تستعد والفرصتين طارو
انا حبيت اعمل فتك وادخل بدرى
خسرت 50 $
تحياتى
اوبس يلا معلش خيرها ف غيرها ربنا يعوضك

Moselhy
08-15-2012, 05:31
ايه التحليل العظيم ده بجد تحليل جامد اووى انا استفد من التحليل الكلاسيك حاجات كتير اوى

alwaleed3000
08-15-2012, 05:50
مشكورين على الورشة الجامدة دي وربنا
يوفقكم ان شاء الله ونتنظر الفرصة حتى نستفيد منكم

mahzoom
08-16-2012, 08:12
انا لسه مشترك جديد
لكن بنزل الفيديو دلوقتي وهشوفه, ويمكن يا أخي أستفاد من الاستراتيجية دي وربنا يسهل
وبخصوص الموضوع , أنا والله بدور على الاستفادة برضو, وخصوصا أنا من المعجبين بالدكتور جمال ممدوح جدا, وتقريبا معظم شغلي بيكون بالقنوات مع بعض الإضافات البسيطة
جزاك الله خيرا

fzaher
08-16-2012, 09:46
باذن الله هذه الورشه ستكون ورشة قوية جدا جدا وستجد المردود المطلوب عند الفوركسيين وذلك لتنوع طرق التحليل الفنى فيها ....
نفعناالله بها وجعلها فى ميزان حسناتك لكى ليستفيد منها الجميع.

nivirtityqueen
08-17-2012, 07:52
انشاء الله هنحاول نتابع الموضوع ونستفاد منه اكتر واكتر

mohmed94
08-18-2012, 14:16
بسم الله الرحمن الرحيم

بالنسبة لمستر دارك

السلام عليكم اخي الفاضل فعلا فكرة جميلة وراءعة ربنا يوفقكم فى الورشة وان شاء الله يكون موضوع تعليمى وتحليلى ومتاجرة لايف يستفيد منها كل الأعضاء ونشارك فيها

dachraoui
08-18-2012, 21:27
الطرق التي استعملتها انت و مستر دارك فعالة.
احنا في انتطار المزيد منكما و شكرا

mahzoom
08-20-2012, 03:36

جزاكم الله خيرا
ونشر العلم لا يشترط أن يقبله الناس, افعل ما يتوجب عليك ولا تنتظر المقابل من الناس, جعله الله في مزيان حسناتكم
إن شاء الله سجلوني من المتابعين معكما في هذه الورشة
فأول استراتيجية تعلمتها كانت استراتيجية القنوات للدكتور جمال ممدوح, جزاه الله خيرا
والآن بدأت أتدرب على استراتيجية تي اتش في, وإن شاء الله بعد اتقانها سأقوم بوضع الفرص هنا