PDA

View Full Version : سؤال للاعضاء الكرام

abanoub2015
10-03-2015, 02:04
السلام عليكم
اخواني الكرام كان عندي سؤال هل تمنع الشركة الاخوات من نفس البيت بس علي اجهزة مختلفة وحسابات شخصية مختلفة يكون فيه مشكلة مستني ردكم الكريم وشكرا مقدما

nabilps5
10-03-2015, 02:06
بسم الله الرحمان الرحيم تحية عطرة لكل اخوتي الكرام شكرا لك اخي الحبيب على هذه المشاركة الجميلة منك استفدنا كثيرا وخاصة من ردود الاخوة الكرام

doola2020
10-09-2015, 13:13
بالفعل اخي الكريم لا يجوز ان تفتح انت واحد اقربائك من نفس الجهاز الذي تفتح منه حسابك لانه يحمل اي بي واحد وهذا مخالف للمنتدي

star4ssa
10-09-2015, 13:26
بسم الله والسلام عليكم اخوانى الكرام
اكيد اخى لا يمكن فتح اكثر من حساب تبع نفس االاىبى لذا يكون
خرق لقانون الشركه
والمنتدى وبالتالى سوف يتم غلق الحساب اتمنى اكون قدرت افيدك عبر المشاركه وبالتوفيق

The_Gahbaz
03-09-2016, 01:37
هو بالنسبه للمنتدي اعتقد ان هيكون فيه مشكله لان انتو الاتنين تعتبروا داخلين من اي بي واحد فبالتالي المنتدي هيعتبركم شخص واحد ومعاه حسابين وممكن في الحاله دي الحسابين يتقفلو
اما بخصوص انستا فوركس فاعتقد ان الموضوع مفيش فيه مشكله

csebai12
03-09-2016, 01:49
السلام غليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
لا اخي المهم ان لا يتم الاتصال بحسابين من نفس الجهاز و في نفس الوقت

hossam elsayed
03-09-2016, 14:06
السلام عليكم
اخى الكريم لا تمنع الشركه عمل الاخوة من نفس البيت عادى جدا ممكن العيله كلها تدخل

---------- Post added at 01:06 PM ---------- Previous post was at 01:05 PM ----------

حاجه تانيه لازم طبعا يكون اثباتات الشخصيه مختلفه و عنوان المنزل باسم كل واحد او بأسم مالك البيت الاب مثلا
و يكزون ادخول من اجهزه مختلفه

محمد فاروق
03-10-2016, 07:19
هو الفكرة كلها بتبقى اذا فتح الشخص من نفس الجهاز يعنى نفس الكمبيوتر او اللاب توب كلكم بتستعملوه
اما لو كل واحد معاه جهازه الخاص بيه فمفيش مشكله ...
ولكن فيه ناس بتقول ان خط النت نفسه لو واحد بردو المنتدى بيلغى الحساب

Carlos
04-12-2016, 03:57
اخى العزيز اظن ان الشركة تمنع فتح اكتر من حساب على نفس الاى بى بتاع الجهاز انما لو اجهزة مختلفة وبيانات مختلفة اظن ميبقاش فية مشكلة وبرضوا اتأكد من الاخوة الاعضاء بلتوفيق للجميع

Bassem Hassani
04-12-2016, 10:12
الشركة بتمنع تسجيل اكتر من حساب فى المنتدى الخاص بها سواء كان المنتدى العربى او الاجبنى او فتح حسابين احدهما فى المنتدى العربى والاخر فى الاجنبى كل هذا ممنوع
وفتح الحسابين من نفس الايى بى يعنى من نفس شبكة الانترنت يعتبران حساب واحد لذلك ممكن الشركة تقفل الحسابين لانهم بالنسبة لها شخص واحد .

عادل كامل
04-12-2016, 12:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اهلا بحضرتك وبكل اعضاء المنتدي انا لو عندي المشكله دي كنت اجيب نقطه نت خاصه فطبعا كده هيكون في نت تاني في البيت ولو اكتر اجيب نقطه نت تاني وشكرا