PDA

View Full Version : مشكلة في تفعيل الحساب المستوي الثاني

mora essam
10-16-2015, 12:57
السلام عليكم
اولا انا رفعت صور فواتير الكهرباء لشهر 9 و10 الحالي اللي لسه منتهاش اصلا لكن برضه تم رفضهم
ولما طلبت انهم يتصلوا بي علشان تفعيل الحساب عرفت ان الحساب مش هيتفعل غير لما ارفع اي حاجة تكون باسمي انا
يعني فاتورة كهرباء او مياة او غاز باسمي
مشكلتي ان اسكن مع والدي وجاميع الفواتير باسم والدي
وليس لديا حساب بنكي علشان ارفع كشف الحساب
اعمل ايه وارفع ايه علشان الحساب يتفعل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وشكرا ليكم

akram mohamed obaid
10-16-2015, 13:27
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اخي الكريم اذا الشركه لم تقبل الا مستمسكات باسمك فحاول ان تقوم بالايداع وتنهي مشكله التفعيل لان عندما تودع مال معين فان التفعيل يكون غير ضروري

mora essam
10-17-2015, 03:05
akram mohamed obaid اخي معني كلامك ان قمت بالايداع ساتمكن من السحب عادي ولا يوجد مشكلة
مع العلم ان الحساب به 54 دولار لكن بونص وليس ايداع شكرا لك واتمني الاجابة

ihabito1991
10-17-2015, 03:13
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
بصراحة انا تاجرت على الديمو لمدة شهر تقريبا ولم اتعلم ماهية التجارة الحقيقية
بالتوفيق للجميع هنا فى المنتدى ان شاء الله

samieh
10-18-2015, 14:07
والله يا اختى المشكلة دى قابلت كثير من الاعضاء وفعلا موضوع التفعيل ده بقى صعب جدا فى انستا مش عارف ليه
انا زمان فعلت الحساب بفواتير باسم والدى عادى جدا وقبلوها لكن الفترة الحالية بقوا متشددين جدا فى موضوع المستندات

aboubakr el ayach
10-18-2015, 14:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته أخي الحبيب أنا من المغرب وقد قمت بحل هذه المشكلة من خلال طلب شهادة إقامة أو السكنى من الملحقة الإدارية التابعة للحي الذي اسكنه ولكن في مصر لا أعلم هل لديكم شهادة سكنى تقدمها الإدارة.

snnaky
11-09-2015, 13:53
الأمور فى التفعيل اختلفت كتير عن قبل كدة وكان ممكن الأول تفعل حسابك عادىحتى ولو كان الحساب مش بأسمك بس عموما انت معاك حل تانى وتالت وكتير من الحلول بس المه انك تنفذها
بسياغلى
اعمل جوزا سفر او اعمل ايداع فى حسابك بتاع البونص والمشكلة دى ممكن تتحل او انك تعمل ايداع فى اى بنك او حتى بسطة وتاخد منهم اى اثبات زى كشف حساب كدة المهم متيأسش

asxqwzdc6
11-09-2015, 13:57
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أستطيع بالتأكيد أن أرى بأن المستوى 1.40 سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا بقينا فوق مقبض

asxqwzdc5
11-09-2015, 14:01
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكني أستطيع بالتأكيد أن أرى بأن المستوى 1.40 سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا بقينا فوق مقبض