PDA

View Full Version : استفسار بسيط ؟

egyptian200100
10-20-2015, 23:42
هل هناك حد لعدد الصفقات التى
يمكننى ان افتحها فى وقت واحد
ام لا يوجد حد

xfdhtg
10-22-2015, 19:33
فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل ربح ، على أية حال

---------- Post added at 05:33 PM ---------- Previous post was at 05:32 PM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من . إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

aboubakr el ayach
10-22-2015, 19:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب نعم الحد المسموح به رصيدك هو الحد الذي لا يمكنك تجاوزه وثانيا اخي الحد لا يهم ما دمت انت مقيد بغدارة سليمة لراس مالك ابتعد من الصفقات الكثيرة حتى لا تفقد راس مالك

akram mohamed obaid
10-22-2015, 20:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم يمكنك فتح كم من الصفقات في ان واحد وهذا يعتمد على راس مالك المستخدم في التداول وهو الذي يسمح لك بفتح الصفقات

sharshabil
10-23-2015, 22:24
ليس هناك ح للصفقات المفتوحة يااخي لكن هناك
قدرة التحمل للحساب على حسب اراافعة و و على حسب الهامش المتاح ليس الا . تحياتي

xfdhtg
10-25-2015, 14:16
فإن هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل ربح ، على أية حال

---------- Post added at 11:16 AM ---------- Previous post was at 11:15 AM ----------

آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد علىالتغلب على هذه١فتح حسابك الحقيقي بحساب مصغر بألفين سوف تتخلص من . إذا آنت قد بنيت استراتيجيه على

snnaky
10-25-2015, 14:41
نعم يكون هناك حدود ودائما للشركات شروط تختلف فيم بينها كما فى الرافعة وكما فى العمولات فى صورة اسبيريد وايضا فى حجم اللوتات
وايضا فى عدد العقود المفتوحة فى وقت واحد واعتقد انها تختلف بأختلاف الشركات من حيث العدد النهائى وهى تحددها شركات ب100 وشركات اخرى ب50 وشركات اخرى ب10

sharshabil
10-27-2015, 20:36
لا يوجد حج من ناحية القوانيت لكن يوجد حد
ان فكرة في ادارة رالس ملب لان لن كانت خسارةو اللصفقات كتيرة فممكت لت تودع الحساب بكل سهولة

مريم ميري
10-27-2015, 21:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لااعتتقد ان هناك حد للصفقاتك التي تريد فتحها فقط لازم فقط تحترم راس مالك وماتدخل بلوط كبير لكي لا يعكس عليك
السوق سلبا وتخسر كل مالك انا شخصا لا احب فتح العديد من الصفقات الا ادا اتيحت لي فرصة جيدة
وختاما اود ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله وشكرا

asxqwzdcefv1
11-14-2015, 23:01
اخى الفاضل تحياتىأي تراجع نشهده على اليورو خلال الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء. لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى، و لكنيبقينا أستطيع بالتأكيد أن أرى بأن سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة. لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا

marwanadam
11-15-2015, 17:12
اخى عدد الصفقات تنحص فى الحساب تاعك ول ممكن ان يتحملها وكدالك على ارفعة المالية الى انت تستخدم
هدا هو المؤثر فى عدد الصفقات التى تريد ان تفتح
وبتوفيق

dhmo
11-15-2015, 22:16
اخى عدد الصفقات تنحص فى الحساب تاعك ول ممكن ان يتحملها وكدالك على ارفعة المالية الى انت تستخدم
وبتوفيق

اصلا تحديد عدد الصفقات هنا بيكون على حسب وقت فراغ المتاجر وايضا طريقه متابعته للجال وايضا طريقه العمل وتوافر ايضا الفرص القويه الي يدخل
منها كل دي عوامل بتحدد عدد الصفقات

نادر صباح الدين
11-15-2015, 22:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، في الحقيقة لايوجد حد معين لعدد الصفقات من الناحية الفنية، فيمكن فتح خمس صفقات وعشرة صفقات بل وعشرين صفقة، ولكن من الناحية العملية من الأفضل ألا يجاوز الحجم الكلي للصفقات نسبة محددة من الرصيد الاجمالي للحساب، فلو كان حجم الرصيد (100) دولار مثلا، فمن الأفضل ألا يجاوز الحجم الكلي للصفقات نسبة (0.05) فقط أي (0.5) لوت، فهذا أدعى لضمان الحساب وحمايته من التمرجن.

Wassa04
11-15-2015, 23:42
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مرحبا اخي الكريم هذا يعود الى حجم الحساب
الذي انت تتداول به بالتوفيق لك و للجميع تقبل مروري

asxqwzdcefv1
11-20-2015, 14:34
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

عبد الرحيم رافا
11-20-2015, 14:46
اخي بالنسبة لعدد الصفقات التي يمكنك فتحها يقتصر ذلك على مبلغك و حجم اللوت لي نت داخل بيه وانا لا انصحك بأن تدخل اكثر من صفقة أخي ولك واسع النظر

dhmo
11-20-2015, 15:59
اخي بالنسبة لعدد الصفقات التي يمكنك فتحها يقتصر ذلك على مبلغك و حجم اللوت لي نت داخل بيه وانا لا انصحك بأن تدخل اكثر من صفقة أخي ولك واسع النظر

مش مهم العدد ااهم حاجه هنا انك تدخل صفقات نسبه النجاح فيها قويه علشان تقدر تحقق فيها ربح جيد وكده وعلشان تقدر تصل فيها وتقلل من الخسائر
ودي هتحتاج وقت وجهد طبعا

haroug
11-21-2015, 18:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم
هدا السوق الغامض ؛ جزا الله كل من ساهم في مساعدتنا لكي نحقق ما نريد..

csebai11
11-21-2015, 19:20
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
الصفقات التي يمكن ان تفتحها مرتبطة بالرافعة و راس المال و حجم اللوت الذي تدخل به كل صفقة

labsir
11-21-2015, 19:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
والله يا اخي الكريم تحديد عدد الصفقات هنا بيكون على حسب وقت فراغ المتاجر وايضا طريقه متابعته للسوق
والله الموفق والمعين

valencia
11-23-2015, 14:08
السلام عليكم ورحمه الله تعالى و بركاته
لا يوجد حد لانك تستطيع فتح ماتشاء من الصفقات
لكن يتوقف ذلك على حجم راس المال و اللوت الذي تدخل بيه
لأنك لن تستطيع فتح صفقة جديدة اذا استهلكت كل الرصيد المتاح للتداول

asx
11-25-2015, 18:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

abdelhakamel
11-25-2015, 19:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي العزيز على هذا الاستفسار ليس هناك حد لعدد الصفقات التي يمكن فتحها وانما هي تخضع لقيمة الرافعة المالية وللهامش المتاح للتجارة وانت افتح ماشئت
بالتوفيق لكل الاعضاء

asx1
11-29-2015, 02:01
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

doaa sary
11-29-2015, 03:00
اعتقد لايوجد اخى الكريم
مدام الحساب يستحمل
وفى هامش يكفى
لاكن الافضل تفتح صفقه واحده لتخسر
موفق

ynwa1892
11-30-2015, 13:38
السلام اخي
لا يوجد حد افتح الصفقات حتى حسابك لا يستطيع ان تفتح صفقات بسبب انه لا يحتمل اكثر بسبب الهامش
وفقك الله

ringo
11-30-2015, 15:41
والله يا اخي الكريم انا اظن انه يمكنك قتح الصفقات الى ان يتم اكتمال رأس المال الخاص بك
والله الموفق والمعين

houssemmidou4
12-10-2015, 14:48
لا يا اخي ليس هناك حد لعدد الصفقات التي يمكن تفتحها في وقت واحد بل يمكنك فتح عدد كبير
من الصفقات و لكن على حسب راسمالك و لكن اذا كان حسابك صغير فانصحك بصفقة واحدة فقط

neverlityougo2
12-13-2015, 18:05
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

Maam
12-13-2015, 21:02
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا بصراحه ياباشا لسه مبتدئ فى المجال ومش هقدر افيدك خالص يعنى ياريت حد من الاعضاء الكرام دول يقدروا يفيدوك يارب
بالتوفيق وتقبل مرورى حتى لو مكنتش قدرت افيدك

mohamedsaleem
12-13-2015, 23:23
بـــــســـــم الله الرحمن الرحيم
شكرا لك يا أخي الكريم على هدا الموضوع الممتاز والشرح الدقيق و القيم وجزاك الله كل خير وبارك الله فيك
بالــــتـــوفــــيــــق...

عاشق الفوركس
12-13-2015, 23:51
لا يا اخي الكريم لا يوجد حد اقصى للصفقات التى تدريها في وقت واحد لكن مهم كل صفقة يجب ان تدوم الى 5 دقائق بالتوفيق ، لك، ولجيمع الاعضاء، المبتديين ، ان شاء الله

Bassem Hassani
12-15-2015, 14:07
لا يجد حد معين للصفقات الى انت تقدر تفتحها فى وقت واحد ولكن اعتماد عدد الصفقات بيكون بناء على راس المال الى انت بتتداول عليها لو كان راس المال كبيرة دا بيمكنك من فتح صفقات كتيير ولكن الربح فى السوق مش بكتر الصفقات ولكن بجودة الصفقات من ربح او خسارة ودا بيتحدد بناء على طريقتك فى التحليل والتداول فى السوق

neverlityougo3
12-18-2015, 20:39

عاشق الفوركس
12-18-2015, 22:10
والله يا اخي لا يوجد حد اقصى او ادني للفقات التى تفتحها افتح ما تريد ووقت ما تريد ، بالتوفيق ، لك، ولجيمع الاعضاء، المبتديين ، ان شاء الله

عبد الرحيم رافا
12-23-2015, 01:08
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
مساء الفل للناس الكل اهلا بك اخي الفاضل
نعم اخي حسب المبلغ و الرافعة المالية و اللوت اخي

مصطفى حمدان
12-27-2015, 16:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل شركة انستا لا تضع قوانين لعدد الصفقات المفتوحة ولكن عدد الصفقات مرتبط بحجم الرافعة التى تستخدمها وكذلك حجم راس المال الذى تتداول به واللوت المستخدم

ابوفؤاد
12-27-2015, 16:50
العدد يكون التزام به بالمسابقات اما ما عداها فلك ن تفتح ى عدد انت عاوزه
بس يكون الحساب يستحل لو 100 صفقه مفيش مشكله و انت و شطرتك يا برنس

investment
12-27-2015, 17:49
يا صديقي العزيز لا يوجد حد لفتح الصفقات افتح الى ان يتوقف حسابك عن فتح السفقات ولاكن هده المسؤلة غير مرحب بها
واتمنى من لله التوفيق والسداد

neverlityouco1
12-29-2015, 22:06

samieh
12-31-2015, 20:56
لا يوجد حد لعدد الصفقات التى تستطيع فتحها فى نفس الوقت يا اخى ممكن بحد اقصى 100 صفقة للصفقات المفتوحة والاوامر المعلقة معا
واعتقد مافيش حد هيفتح صفقات بالكم الهائل ده فى المرة الواحدة او حتى فى اليوم كله ويختلف عدد الصفقات من حساب الى اخر ومن شركة الى اخرى وايضا اللى بيحكمك فى المقام الاول الرافعة المالية والهامش المتوفر

ahmedazzouz
12-31-2015, 21:02
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لا اخي ليس هناك حد لعدد الصفقات يعني تستطيع فتح الصفقات بالكمية التي يسمح بها راس مالك.
تقبل مروري.بالتوفيق للجميع

salfe
12-31-2015, 21:05
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
صديقي في المنتدى زميل الفوركس نصيحتي
أن تزور القسم التعليمي للمنتندى ففيه إجابات واضحة عن تساؤلات عديدة حتى تختصر الوقت بالتـوفيـــق انشـاء الله

heroo252
01-01-2016, 00:10
فى حساب البونص افتح صفقات بالعدد الى يعجبك بس المهم ان البونص بتاعك
ورصيد الحساب يعنى يكون بيسمح بكده مش هتفتح باكتر من قدرة حسابك يعنى

justsmile
01-01-2016, 00:42
هل هناك حد لعدد الصفقات التى
يمكننى ان افتحها فى وقت واحد
ام لا يوجد حد

لا يوجد حد .. هذا يعتمد على رأس مالك وكم يتحمل صفقات ..
فأذا كان رأس مالك صغير فلن تستطيع فتح صفقات كثثيرة ..

otmani
01-01-2016, 00:43
لا يوجد حد للصفقات التي ممكن تفتحها
ممكن تفتح عدة صفقات مرة واحدة وبالتوفيق

engibrahim.hd
01-01-2016, 00:43
اكيد اخي الكريم الحد هو الرصيد المتاح في حسابك والذي يغطي المارجن المستخدم في كل الصفقات اللتي تفتحها حتي لا يتمرجن جسابك

csebai12
01-01-2016, 01:13
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
حدك الوحيد هو المارجن فكلما كان المرجن المتاح موجب يمكن ان تفتح صفقة

neverlityougo3
01-06-2016, 11:52
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

عاشق الفوركس
01-06-2016, 12:35
والله يا اخي لا يوجد حد اقصى للصفقات التى تفتحها ف اليوم الواحد يا اخي الفاضل ، والامر يعود الى راس مالك

latraaa
01-06-2016, 19:05
لا يا اخي الكريم، لا يوجد حد لعدد الصفقات التي يمكنك أن تقوم بالعمل على فتحها، الشيء الوحيد الدي يمكنه أن يحدك هو المال الدي تتوفر عليه في حسابك، في حالة لم تكن تستطيع أن تفتح صفقة أخرى فإن المنصة تنبهك للأمر

mmaty
01-06-2016, 23:53
لا يوجد اى حد لعدد الصفقات المفتوحة فى وقت واحد مادام رصيدك يسمح بذلك فكل صفقة تقوم بحجز جزء من الرصيد يختلف
على حسب نوع الزوج وحجم اللوت وكلما كان حجم اللوت اعلى كلما كان المبلغ المحجوز اكبر ليغطى الصفقة

neverlityouco1
01-10-2016, 23:07

amr001
01-16-2016, 21:36
هي البنوك الكبرى في العالم، وتقوم بعمليات شراء وبيع العملات على مدار 24 ساعة يوميًا وبكميات تداول ضخمة جدًا، وتمثل هذه البنوك نسبة 38.7% من حجم التداول في سوقالعملات(الفوركس)، وفيم يلي قائمة بأكبر البنوك الاستثمارية في العالم مرتبة تبعًا لحجم التداول الخاص بها طبقًا لإحصائية مصرف التسويات الدولية لعام 2013

justsmile
01-16-2016, 22:46
لا لا يوجد حد ..
ولكن رأس مالك هو الذي سيضع لك الحد ..
فكلما كان رأسمالك صغير فصفقاتك ستكون محدودة ..

dhmo
01-20-2016, 21:36
لا لا يوجد حد ..
ولكن رأس مالك هو الذي سيضع لك الحد ..
فكلما كان رأسمالك صغير فصفقاتك ستكون محدودة ..

بالنسبه لحجم راس المال هنا المفروض ااقل مبلغ تقدر تدخل بيه في الحساب هو الميه دولار وطبعا كل مبلغ هنا وبيكون له اداره راس المال الخاصه به ولازم
تبعد عن المخاطره علشان تقدر تحقق ربح

latraaa
01-20-2016, 23:51
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على السؤال، بالنسبة لعدد الصفقات فليس هناك عدد محدد من الناحية القانونية، و إنما رأس المال هو الدي يتحكم فيها، العلاقة بهل يتحمل رأس الك ما يمكن أن يكون من تبعات

mody555
01-21-2016, 13:28
لقد تحدثنا حتى الان على نوعين من الأنماط التي تتشكل قبل الاتجاه وهي : المنعرجات الحادة، والتي هي عبارة عن أنماط ذات 3-موجات ضد اتجاه مسبق والذي لا يشكل انخفاضا جديداً وسينتقل غالباً الارتداد فيبوناتشي. والمثلثات، وهي عبارة نمط ازدحام الذي يستغرق كمية لا بأس بها من الوقت ولكن عادة ما ينتهي بتوجه عدواني خارج مثلث. ملاحظة رئيسية حول المثلثات التي ناقشناها كانت أن التحرك خارج المثلث يمكن أن يكون التحرك الأخير في الاتجاه حيث يجب أن تكون حذراً من إنهاء الاتجاه بعد اكتمال الاتجاه خارج المثلث.

monira salah
01-21-2016, 13:46
أعتقد أنه الحد علي حسب رصيدك في حسابك
ولكن لا أفضل الاشتراك في صفقات كثيره حتي لا أخسر رأس المال

hmadnahox
01-21-2016, 14:02
يا اخي الكريم في الفوركس لا اعتتقد ان هناك حد للصفقاتك لاكن يجب مراعات رأس مالك
والله الموفق والمعين

mhd99
01-25-2016, 03:25
لا يوجد حد اقصى لفتح الصفقات ويمكنك ان تفتح العدد الذي تريده من الصفقات ولكن انصحك ان تتاجر بصفقة واحدة
فقط حتى تحمي نفسك من المارجن كول

mip868677
01-30-2016, 00:35
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
أستنتج أن أنستا تضم النوابغ من الأعضاء نعم فعلا كدالك نحن العرب نتقن الفوركس

khalefamohamed
01-30-2016, 03:07
لا يوجد حد اخى
هذا يعتمد غالبا على رأس المال المتاح فى حسابك وحجم اللوت التى فاتح بيه الصفقه
ده طبعا غير الرافعه الماليه الى بدأت بها الحساب

abdelsamed.uk
01-30-2016, 03:08
اذا اردت عمل موضوع ارجوا ان يكون للافاده بجانب البونص اخى فى اول سطر اشرت الى وجود اساليب فى الاعلى فاين هى تلك الاساليب

ahmedmomenali
01-30-2016, 09:28
لا يا اخي الكريم انت تقدر تفتح اي عدد من الصفقات طالما ان حسابك يستطيع تحملها
لكن من الافضل فتح الصفقات لما تكون متأكد منها بشكل كبير وعارف نقطة الدخول والخروج منها
تقبل مروري

ebn masr
02-04-2016, 05:52
المعروف انك ممكن تفتح عدد كببر من الصفقات ولكن يمكنك فتح صفقة صفقة وانما اى عدد انت عايز تفتحه عادى جدا ممكن تفتح لو حتى ميت صفقة

islamhd
02-05-2016, 00:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

ibrahem91
02-05-2016, 00:21
لا يوجد حد معين لعدد الصفقات التي تفتحها في سوق الفوركس
ولكن ايضا يمكن ان تفتح صفقات كثيرة ولذلك يجب عليك ان تفتح الصفقات القوية فقط

lebouziramzinio
02-05-2016, 02:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد اخي الفاضل سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة

aboubakeur_m12
02-05-2016, 02:55
على حسب علمي لا يوجد عدد محدد لفتح الصفقات في اليوم و اعتقد ان اغلب شركات الوساطة بتعتمد على هدا العامل الذي اراه حاسما في اختيار المتاجر لشركة الوساطة و الحمد لله ان شركة انستا تعتبر شركة رائدة في وضع المتاجر في احسن الظروف

abanoub2015
02-05-2016, 03:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته علي حسب قدرة حسابك اخي الكريم نظريا لا لكن عمليا علي حسب قدرة حسابك والرصيد الموجود به و لا انصحك بالدخول بحسابك كله في صفقات ادخل بنسب قليلة حيث الربح المعقول وتجبن المخاطرة بالتوفيق

global
02-05-2016, 04:00
يا اخي الكريم لا يوجد حد اقصى للصفقات ويمكنك ان تفتح 1000 صفقة ادا كان لك رأس المال المناسب
والله الموفق والمعين

starnew
02-05-2016, 08:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه,واله وسلام
أشكرك أخونا الكريم على وضع هذه المعلومات
واتمنى التوفيق للجميع تحياتي
وشكراً

yacrao
02-05-2016, 08:53
لا يوجد حد لعدد الصفقات التي تستطيع فتحها في يوم واحد او في لحظة واحدة لكن هذا التصرف سيضرك انت اخي الكريم فقط

اكرم التميمي
02-05-2016, 10:06
اخي الكريم
لايوجد حد معين او محمدود لفتح الصفقات في ان واحد وهذا يعتمد على رصيدك من المال الموجود في منصه التداول
تقبل مروري
والموفقيه للجميع
تحياتي

محمد صلاح
02-05-2016, 10:26
اهلا بك اخى العزيز فى منتدانا الحبيب

طبعا لا يوجدحد وانما الذى يحدد ذلك هو رصيدك ورصيد الهامش بتاع الحساب بتاعك هل فى رصيد يسمح بفتح صفقات ام لا

midouknight
02-05-2016, 10:42
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الحبيب هذا مرتبط أساساً بمدى
تحمل راس مال الذي تشتغل عليه وكذلك مقدار اللوت المستعمل

aym
02-05-2016, 10:54
بالنسبة لعدد فتح الصفقات اخى يمكن لك ان تفتح كما تشاء ولكن الفكرة فى رأس المال هل يتحمل فتح كم كبير
من الصفقات ام لا ولذلك يجب ان تفتح صفقات تتناسب مع رأس المال

zead ahmad
02-05-2016, 11:01
لا يوجد حد معين للصفقات يمكنك ان تفعل صفقات كثيرة ليس لها عدد عين يجب ان تعرف هذا ان تعمل صفقات كثيرة ولا يهمك المهم ان تكون صفقات جيدة وبالتحاليل الازمة

soad labib sadek
02-05-2016, 20:06
اخي العزيز عدد الصفقات بيحددها راس مالك و الرافعة المالية اللي بتستخدمها وفقا للوط اللي داخل بيه لذلك قم بعملية حسابية بسيطة و ستعرف ما هو عدد الصفقات المتاحة لك باذن الله و تحية معطرة لك و لجميع الاعضاء

yansane
02-05-2016, 21:18
آنت جيدا في الحساب التجريبي وملتزما بقواعدك فانك ستتحول إلى مضارب ما فتحت حساب حقيقي . الغالب : انك ستك متخوف من إتباع نفس الإستراتيجية أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة تظهر تراجعته أي إشارات للدعم على الرسم البياني بأربع ساعات أو أعلى من ذلك. طالما أننا

global
02-05-2016, 21:19
يا اخي الكريم لا يمكنك ان تفتح عدد من الصفقات الى ان يتوقف الهامش المتاح
والله الموفق والمعين

islamhd
02-06-2016, 12:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اشكرك علي هذا الموضوع الشيق اتمني لك التوفيق
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

jallou
02-06-2016, 19:24
تحسن مستويات الدولار مقابل العملات الرئيسية يأتي بعد ان تراجعت معدلات البطالة إلى ادنى مستوياتها في ثمانية سنوات بنسبة 4.9% بعد أن كانت مرتفعة بنسبة 5.0%، وهو الأمر الذي يدل على تحسن النظرة المستقبلية للشركات الأمريكية واستقرار وقوة قطاع العمالة الأمريكي.

nonam
02-13-2016, 00:48
السلام عليكم ... انا مش عارف بس انت من الممكن ان تسال الدعم العربي بتاع انيستا ودة بيكون كويس جا من المهم
ان يكون التعامل افضل في التداول
بالتوفيق ان شاء الله

never10
02-14-2016, 21:19

nuclear2010
02-14-2016, 21:47
السلام عليكم جميعا
لا يا اخي ليس هناك حد لعدد الصفقات التي يمكن تفتحها في وقت واحد بل يمكنك فتح عدد كبير
من الصفقات و لكن على حسب راسمالك و لكن اذا كان حسابك صغير فانصحك بصفقة واحدة فقط
تقبل تحياتى

dhmo
02-15-2016, 23:47
السلام عليكم جميعا
تقبل تحياتى

ده بيكون تبع خطه طبعا واهم حاجه هنا ان المتاجر يكون عارف بيعمل ايه وعارف ليه بيكسب وليه بيخسر ده الاساس الي هيكمل معاه انما لو بيكسب وبيخسر بالحظ
هنا طبعا هيكون عشوائي وبيضيع وقت

talel babchia
02-16-2016, 00:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته لااعتتقد ان هناك حد للصفقاتك التي تريد فتحها فقط لازم فقط تحترم راس مالك وماتدخل بلوط كبير لكي لا يعكس عليك
السوق سلبا وتخسر كل مالك انا شخصا لا احب فتح العديد من الصفقات الا ادا اتيحت لي فرصة جيدة............................بالتوفي ق للجميع

never11
02-17-2016, 17:03

mohammed control
02-17-2016, 17:42
هذا راجع لك ، فبعض التجار ي أو طريقتك في المضاربة التي مارستها على حسابك الديمو هنا اطرح عليك خمس نقاط تساعد ختارون مستويات ا. و من المهم ان يتعلم هم الذين يحققون الارباح. إن هذه النسبة من الممكن أن تكون أكثر من ذلك لو أن المتداولون لدعم والمقاومة كأهداف للربح ، وآخرون يختارون كميات ثابتة من النقاط كأهداف ربحية لكل ربح

mourada
02-17-2016, 21:08
اخي الفاضل لا يوجد حد لعدد الصفقات التي تفتحها ما دام رصيدك كافي لذلك و لكن اذا لم يكن لديك الراسمال الكبير فلا تستطيع الدخول في صفقات كثيرة

neverlit1
02-18-2016, 22:37
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

never100
02-20-2016, 01:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

zizo199
03-21-2016, 20:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لااعتتقد ان هناك حد للصفقاتك التي تريد فتحها فقط لازم فقط تحترم راس مالك وماتدخل بلوط كبير لكي لا يعكس عليك
السوق سلبا وتخسر كل مالك انا شخصا لا احب فتح العديد من الصفقات الا ادا اتيحت لي فرصة جيدة
وختاما اود ان اشكر القائمين على نجاح المنتدى واتمنى التوفيق للجميع ان شاء الله وشكرا

mhamadfor
03-25-2016, 18:00
وبتوفيق

ali20
03-25-2016, 18:26
انت تقدر انك تفتح صفقات فى اى وقت وايضا اى عدد فى خلال اليوم . بس بيكون فية عدد معين للصفات ىف خلال الوق الواحد
التاجر يراعى ذلك واهذا يعتد على نواع الحسب اعتقد انه الحساب الاستاندر هو افضل نوع

ملاك الروح
03-25-2016, 18:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم تستطيع فتح عقود في اي وقت لكن الاهم ان تحافظ على راس المال وان لا ينخفض الهامش وكذلك انصح بعد اغلاق العقد بوقت اقل من خمسة دقائق
اتمنى لك التوفيق

aissaalg
03-26-2016, 11:48
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

QQahmedQQss
03-26-2016, 12:02
السلام عليك اخى هههههههههههههههههههههه واضح اخى انك جديد ومبدئ ومستعجل
ع فتح الصفقات لا اخى لا يوجد حد اخى ولكن انصحك بالتركيز ع صفقه واحده افضل

badr el asri
03-27-2016, 03:10
معلومات مهمة جدا ومفيدة جدا وانا شخصيا استفدت منها
جدا اوالسلام عليكم ورحمة الله وبركاته وتقبل دايما مرورى
:happy:

saleh1991
03-28-2016, 12:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي العزيز على هذا الاستفسار ليس هناك حد لعدد الصفقات التي يمكن فتحها وانما هي تخضع لقيمة الرافعة المالية وللهامش المتاح للتجارة وانت افتح ماشئت
بالتوفيق لكل الاعضاء

hossam123
03-28-2016, 14:56
لا يوجد حد معين ممكن تفتح اكتر من صفقة ولكن المهم ان يكون حسابك يتحمل هذه الصفقات الكتيرة علشان متتمرجنشى
لو السعر عكس عليك

احمد عبد الباسط
04-17-2016, 17:57
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
اخى الكريم لايوجد حد معين للفقات التى تفتحها طالما الهامش المتاح والهامش المحجوز يسمح لك بذالك
فالذى يحكمك فى الصفقات هو راسك مالك والهامش المتاح لاخذ صفقات

عبد الرحيم رافا
04-18-2016, 02:55
امسينا و امسى الملك لله لا إله إلا الله وحده لا شريك لك مساء الخيرات احبتنا الكرام
هناك حد من طبيعة الحال حسب المبلغ لي معاك و نوع الحساب و قسمة الرافعة المالية

moura
04-19-2016, 17:08
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات
بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

عبد الرحيم رافا
04-19-2016, 17:20
امسينا و امسى الملك لله لا إله إلا الله وحده لا شريك الله يسعدني ان اكون بينكم هنا في هذا المنتدى الرائع
ضروري هناك احد اخي على حسب مبلغك و الرافعة المالية

dhmo
04-19-2016, 20:39
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
اخى الكريم لايوجد حد معين للفقات التى تفتحها طالما الهامش المتاح والهامش المحجوز يسمح لك بذالك
فالذى يحكمك فى الصفقات هو راسك مالك والهامش المتاح لاخذ صفقات
طبعا والهامش وغيره من الاساس ويجب على كل متاجر انه يعرف اهم المصطلحات الي فعلا هتساعده انه يواصل في المجال ده وطبعا ده بيكون محتاج وقت وجهد وتعلم علشان يقدر
المتاجر يستوعب ويحفظهم جيدا

ahmedhelmy1
05-18-2016, 13:04
. ولو في حاجة مافهمتهاش ممكن ترجع للتفصيل السابق ..
اولا قبل ما نشتغل كل يوم نفتح فوركس فاكتوري عشان نعرف هل فيه اخبار خاصة بالعملات بتاعة الزوج اللي هنشتغل عليه والا لا .. فاذا ما وجدناش .. خلاص نشتغل عادي
واذا وجدنا خبر او اخبار ذو نتيجة متوقعة ونفهم منها ان صح (ان اتجاهه يوافق الاتجاه العام) ندخل بصفقة توافق الاتجاه العام .. اما ان كان نفهم منها انها تخالف الاتجاه العام ننتظر حتى يمر وقت الخبر ثم نبدا في العمل

dhmo
05-18-2016, 13:19
. ولو في حاجة مافهمتهاش ممكن ترجع للتفصيل السابق ..
اولا قبل ما نشتغل كل يوم نفتح فوركس فاكتوري عشان نعرف هل فيه اخبار خاصة بالعملات بتاعة الزوج اللي هنشتغل عليه والا لا .. فاذا ما وجدناش .. خلاص نشتغل عادي
واذا وجدنا خبر او اخبار ذو نتيجة متوقعة ونفهم منها ان صح (ان اتجاهه يوافق الاتجاه العام) ندخل بصفقة توافق الاتجاه العام .. اما ان كان نفهم منها انها تخالف الاتجاه العام ننتظر حتى يمر وقت الخبر ثم نبدا في العمل

فيه مواقع كتير وانت ممكن تعرف الاخبار الي انت عاوزها من اكتر من مصدر حاليا عادي وهنا فيه المفكره الاقتصاديه الي تعرف منها الاخبار ايضا عادي جدا اخي
بس اهم حاجه انك تعرف ازاي تتعامل مع الاخبار دي

ahmedhelmy1
05-18-2016, 13:31
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اعضاء المنتدى الكرام
وشكرا لاثارة الموضوع حتى تتحق الاستفادة للجميع ونحقيق المكاسب والارباح للجميع
بس النصيحه لا تفتح صفقات كتير

---------- Post added at 10:31 AM ---------- Previous post was at 10:27 AM ----------

لتداول العملات
التداول بمناطق الدعم والمقاومة هذه من الممكن أن تتم بعدم طرق وهناك الكثير من الاستراتيجيات التي تستخدم هذه المستويات لتأكيد الدخول المربح. أحد الطرق المباشرة تستخدم من خلال "المتداولين الأقوياء" الذي يقومون بوضع العديد من الطلبات في السوق عند هذه المناطق الهامة. بمجرد وصول السعر إلى طلب المتداول الذي توقع بأنه سوف ينعكس أو على الأقل يتراجع، فإنه يقدم لهم تداول مربح.
طريقة أخرى أقل مخاطرة للتداول بإستخدام الدعم و الماقومة تتضمن

bachir123
05-18-2016, 13:54
السلام عليكم أخي الكريم بارك الله فيك علي هذا الموضوع انا أسف اخي الكريم
بصراح أخي في الله ليس ادي أيفكلاوة عن الموضوع بارك الهه فيك أنت و كل ‘اضاء المنتدي واجزاك اله الف خير
نحن في غنتظارك في مواضيع أخرى اخي في الله و سلام جزاك الله الف خير و دمة في رعاية الله

dhmo
05-19-2016, 23:48
السلام عليكم أخي الكريم بارك الله فيك علي هذا الموضوع انا أسف اخي الكريم
بصراح أخي في الله ليس ادي أيفكلاوة عن الموضوع بارك الهه فيك أنت و كل ‘اضاء المنتدي واجزاك اله الف خير
نحن في غنتظارك في مواضيع أخرى اخي في الله و سلام جزاك الله الف خير و دمة في رعاية الله

الاكيد واغلب البدأ هنا ان المبتدأ لازم يعرفها ان التعلم هو الي هيوصله لما يريد في النهايه فلازم يتعلم كويس ازاي يتاجر في المجال ده ويعمل على اكتساب الخبره الجيده الي
هتساعده على انه يكون افضل في المستقبل

rea
05-19-2016, 23:52
السلام عليكم ورحمه الله تعالى و بركاته
لا يوجد حد لانك تستطيع فتح ماتشاء من الصفقات
لكن يتوقف ذلك على حجم راس المال و اللوت الذي تدخل بيه
لأنك لن تستطيع فتح صفقة جديدة اذا استهلكت كل الرصيد المتاح للتداول

hamada alex
05-20-2016, 01:43
لااعتتقد ان هناك حد للصفقاتك التي تريد فتحها فقط لازم فقط تحترم راس مالك وماتدخل بلوط كبير لكي لا يعكس عليك

seifhd
05-20-2016, 13:21
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

best39
05-21-2016, 16:07
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
يا اخي الكريم تحديد عدد الصفقات هنا بيكون على حسب وقت فراغ المتاجر وايضا طريقه متابعته للسوق

yasmins
05-21-2016, 17:54
ألف شكر على هذا الموضوع الرائع اخي الكريم وبالتوفيق للجميع وجزاك الله عنا كل خيرالجزاء ............تقبل مروري

akram bahnsawi
05-24-2016, 05:59
التجارة على المعادن حرام

nadynad
05-24-2016, 06:01
السلام اعليكم و رحمة الله و بركاته
شكرا على هذا الدرس الرائع و المبسط بما انني من المبتدئين فلقد استفذت من موضوع عدد الصفقات كثيرا

وانا في انتظار مواضيع اخرى في مثل هذا السياق

AHMED NOLE
05-24-2016, 07:00
لايوجد اى حد طالكا ان المبلغ يسمح بعدد اللوتات مع الرافعه طبعا
وعموما مهم ان يكون هناك تعامل مع الحساب التجريبى لفهم التداول على شكلة الطبيعي والله المستعان

AZZA73
05-24-2016, 07:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اولا هذا يرجع الي طريقه تداولك يعني انا افضل صفقه وكده و2% من راس المال اما لو كنت من محبين السكالبنج ف براحتك بقي دي كانت وجه نظري

---------- Post added at 04:14 AM ---------- Previous post was at 04:10 AM ----------

السللم عليكم اخي لو كنت ترغب ف التعليم اتجه لمشاهده المقاطع وقراءه الكتب اما لو كنت تخطيت هذه المرحله فعليك ان تعرف خواقع الاخبار واستراتيجيات وبعض الاشياء متل الهامش الحر والرافعه

never1
05-24-2016, 18:44

alasfarahmad
05-24-2016, 18:48
السلام عليكم ورحمة الله، صديقنا الفاضل من الناحية الفنية او التجارية لايوجد حد، ففي مقدروك فتح عدد من الصفقات، ولكن الامر يرتبط كما اتصور من الناحية العملية حجم الرصيد المالي، فالرصيد المالي الضعيف لايسمح بفتح صفقات متعددة، كما ان حجم الصفقة الواحدة له تأثير أيضا، فقد يقوم المتداول تنفيذ صفقة بحجم مما يجعله غير قادر على فتح اي صفقة اخرى بحكم محدودية الرصيد المالي لديه، نتمنى لك التوفيق والنجاح في عمليات التداول,

tazi larbi
05-24-2016, 18:50
السلام عليكم نعم خي يمكن فتح لا حد ن الصفقات لكن يمكن ان يكون خطر على حسابك لان العمل العقلاني مهم في الفوركس لان السوق غدار اتمنى لكم لنجاح والله االموفق

harimeche
05-24-2016, 19:47
الســـلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اهلا أخــــي طــــالمــــا يسمح لك الهــــامش

المتــــاح فممكن أن تفتح ما شئت لكن في حدزد

الهـــــامش

مع التحية وبالتوفيق

abdomj
05-24-2016, 20:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يوجد حد للصفقات اخى ولاكن
كلما قلت الصفقات وبراس مال محدد وعدم الطمع كلما قلت نسبه
الخسارة واريدك ان تضع استراتيجيه سهله ومكسبها مضمون

dhmo
05-24-2016, 21:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يوجد حد للصفقات اخى ولاكن
كلما قلت الصفقات وبراس مال محدد وعدم الطمع كلما قلت نسبه
الخسارة واريدك ان تضع استراتيجيه سهله ومكسبها مضمون

اساسا المفروض هنا ان تحديدي عدد الصفقات هنا بيكون على حسب وقت فراغ المتاجر وايضا طريقه متابعته للجال وايضا طريقه العمل وتوافر ايضا الفرص القويه الي يدخل
منها كل دي عوامل بتحدد عدد الصفقات

never
05-25-2016, 11:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

helmi nsir
05-31-2016, 08:53
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته
يمكنك فتح كم من الصفقات في ان واحد وهذا يعتمد على راس مالك المستخدم في التداول
قدرة التحمل للحساب على حسب ارآفعة و و على حسب الهامش المتاح ليس الا

bobo43
05-31-2016, 14:38
الســلام علـــيـــكم و رحمــة الله تعـــالى و بــــركــاته
زميلي العزيز خير وجهة لك هي القسم التعليمي للإجابة الواضحة و الكاملة
حظ سعيد

masr16
06-04-2016, 07:24

---------- Post added at 05:33 PM ---------- Previous post was at 05:32 PM ----------

never1
06-05-2016, 02:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

Samirghatas
09-21-2016, 21:45
لا اخى الكريم مفيش حد لعدد الصفقات فى اليوم افتح العدد التى تشاءة لاكن احذر من
خسارة راس المال ومرجنة الحساب لابد من الالتزام بادارة راس المال

adamarwan
09-22-2016, 23:25
شيئ واحد مهم اخى ان تعرف ان المال فى الحساب بتاعك
ممكن ان يتحمل العديد الدى تريد ان تفتح من الصفقات
وممكن ان يتم هدا الامر
وحظ موفق

Ayman Abdellatif
09-23-2016, 00:02
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
تحياتى لك اخى الفاضل و اهلا بك فى المنتدى و فى الفوركس ، يتوقف عدد الصفقات التى تفتحها على حجم راسمالك و كذلك الرفعة المالية التى تستخدمها و حجم اللوت المستخدم فى كل صفقة لان على اساسةيتم احتجاز هامش من الرصيد المتاح لدخول الصفقات ، تمنياتى لك بالتوفيق

saleh05
09-23-2016, 00:36

مشكور اخي الكريم على هذا التحليل المميز والمفيد الذي قدمته لنا

و الذي نتمنى ان يكون قد استفاد منه كل من دخل الموضوع

و تقبل مروري

Yasser Ibrahim Ali
09-23-2016, 01:04
بالتوفيق لكل الاعضاء.

---------- Post added at 01:04 AM ---------- Previous post was at 12:44 AM ----------

بالتوفيق لكل الاعضاء.

abolo
09-23-2016, 02:03
السلام عليكم والرحمه اخي الحبيب شركة انستا لا تضع قوانين لعدد الصفقات المفتوحة ولكن عدد الصفقات مرتبط بحجم الرافعة التى تستخدمها وكذلك حجم راس المال الذى تتداول به واللوت المستخدم تقبل مروري

doaa22
09-23-2016, 12:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا اعتقد ابدا انه هناك حد معين للصفقات انت بتقدر تفتح عدد الصفقات اللى انت عايزها اهم حاجه الحقيقه
انه تكون فاهم كويس جدا وعندك الخبره اللزمه لذلك

algendy
09-23-2016, 12:21
هناك شركات تضع حد لعدد الصفقات التى يفتحها المتداول بحيث لا تزيد على 100 صفقة و لكن اعتقد من خلال تجربتى ان هذا لا يطبق على برامج الاكسبيرت و عموما انت لن تفتح مثل هذا العدد بنفسك فهو امر مستبعد

ebn masr
09-23-2016, 12:43
لا مفيش حد للصفقات التى يمكنك فتحها فى وقت واحد انت من يحدد سواء بيع او شراء ولكن كن حذر والا ستندم

colonel
09-23-2016, 12:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم اخى هناك حد لعدد الصفقات الذى تفتحها
بنائا على الرافعة المالية الخاصة بحسابك وحجم الوط واستراتيجية التداول الخاصة بك
تقبل مرورى

mronei
09-23-2016, 13:07
لا مفيش حد للصفقات التى يمكنك فتحها فى وقت واحد انت من يحدد سواء بيع او شراء ولكن كن حذر والا ستندم

بس لازم تكون مناسبه هنا لحجم را س المال والعمل هنا بنظام وبالبعد عن موضوع المشاعر ده هو اول الطريق لتحقيق الربح في هذا المجال بالذات الي بحتاج متاجر منظم
وقائد لحسابه جيده وبطريقه منطمه

Zakariaug
09-23-2016, 13:35
مرحبا اخي الكريم من وجهة نظري ابتعد عن الصفقات الكثيرة ليس هناك حد لكن على حسب رأس المال الذي لديك لكن من الضروري ان تبتعد عن الصفقات الكثيرة فغالبا سوف تفقد رأس مالك المهم اخي الكريم الاستفادة من الاخطاء وشكرا على طرح الموضوع

morgan12
10-08-2016, 23:20
لا أعتقد أن هناك عدد محدد من الصفقات يمكن أن تفتحها طالما رصيدك يسمح بذلك ، ولكن أن لا أفضل فتح صفقات كثيرة في نفس الوقت حتى تستطيع متابعتها وتعطي نفسك فرصة أكبر لكي يتحمل راس مالك تقلبات السوق . وأعتقد أنه لا ينبغي أن نفتح اكثر من ثلاث صفقات على الأكثر في نفس الوقت .ولو أقل يكون أفضل .

waiting
10-19-2016, 20:30
الصفقات في عددها يا اخي المارجن وامور الادارة الراسمالية اي حجم الراس مال هو الي يحدد عدد الصفقات وكل تلك الامور
بالتالي انت اصلا لازم تدير الراس مال بالشكل الدقيق وكثرة الصفقات تعني الخورة في الحساب كما تعرف يا اخي

mobd31
10-19-2016, 21:02

عبد الرحيم رافا
10-19-2016, 21:30
امسينا و امسى الملك لله لا إله إلا الله وحده لا شريك لك مساء الخيرات احبتنا الكرام
هناك حد من طبيعة الحال حسب المبلغ لي معاك و نوع الحساب و قسمة الرافعة المالية
و ان شاء الله تكون بخير

mhd99
10-21-2016, 01:43
عدد الصفقات التي يمكن فتحها في الحساب يعتمد على مقدار راس المال الموجود به فاذا كان راس مالك صغير
لا يمكنك فتح صفقات كثيرة

aber
10-21-2016, 05:47
مرحبا اخي التداول وقت الاخبار يكون صعب بعض الشيء لدلك انصح بعدم التسرعو انتطروا بعد الاخبار الاقتصادية و تاجروا بالتوفيق لكم اتمني اني اكون فيدتك اخي

bakup28
10-21-2016, 06:56
الأسابيع القادمة سوف يكون فرصة للشراء
لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى

zezo3
11-05-2016, 18:46
مرحبا اخي الفاضل ..... اعتقد انه امر غير مقبول هذا الامر ولم اسمع ابدا عنه كلنا نفتح عدد غير محدد من الصفقات ولا اجد اى مشاكل فى فتح المزيد من االصفقات طالما اننى حسابى من الممكن ان يتحمل هذه الصفقات

chiheb316
11-05-2016, 19:08
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لا وجود لعدد محدد من الصفقات في اليوم او في الشهر الامر مرتبط بالاساس بالهامش المتاح في حسابك

ahmedmca
11-11-2016, 16:50
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل لا اخي انت حر على منصتك و اي كتداول يفعل ما يريد

bahoma310
11-11-2016, 17:00
مرحبا بك نحن في خدمتك
اولا لا يوجد جد حتى لو كانت 100 صفقة و لكن
عليك ان تختار الوتات المناسبة لرأس مالك
فضع في حسابك لو انعكس عليك مثلا 5 صفقات ستتمرجن و اغتمنى لك النجاح

big.pharaoh
11-25-2016, 17:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... لا يا غالي لا يوجد حد على الصفقات التي تفتحها بوقت واحد. ولا يوجد مده تترك فيها الصفقه. ممكن ان تتركها شهر

tamermosa
11-26-2016, 12:15
أخى الكريم ، لا يوجد حد لعدد الصفقات لانك تستطيع فتح ما تشاء من الصفقات ، بس ده يتوقف على حجم راس المال بتاعك و اللوت الي حتدخل بيه ،،،،،
علشان انت مش حتقدر فتح صفقة جديدة اذا استهلكت كل الرصيد المتاح للتداول لديك في محفظتك ،،،
تقبل تحياتي

mahmoud552
11-26-2016, 12:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخى طالما انت ملتزم بادارة راس مال فيمكنك الدخول عدة صفقات
بس اهم حاجة اللوت ميكونش كبير على لرصيد بتاعك
وبالتوفيق اخى

karinho91
11-26-2016, 15:30
ليس هناك ح للصفقات المفتوحة يااخي لكن هناك
قدرة التحمل للحساب على حسب اراافعة و و على حسب الهامش المتاح ليس الا . تحياتي

latraaa
11-26-2016, 17:54
لا يا اخي الكيرم أنت حر في كل ما تقوم به في المصة و في عدد الصفقات التي تقوم بالعمل على فتحها و عليه أنت مربوط فقط بقيمة رأس المال الدي تملكه و نا أنصحك بالعمل على تعلم الإدارة المالية فهي أفضل الطرق

zizoo99
12-02-2016, 10:51
شكرا لك اخى على استفسارك بالطبع يا اخى هناك شركات تتطلب حد اقصى لعدد الصفقات المفتوحة و هناك شركات تضع عدد لا محدود من الصفقات فعليم متابعة شروط الشركة اولا و ان لم تجد فعليك بسؤال الدعم الفنى

karinho91
12-04-2016, 19:12
وبتوفيق

bakup28
12-04-2016, 19:23
لا أتوقع بأن ينفجر اليورو إلى الأعلى و لكنيبقينا أستطيع
بالتأكيد أن أرى بأن سوف يكون مستهدفاً خلال الأسابيع القادمة
لهذا السبب، سوف أقوم بالشراء على هذا الزوج في كل مرة

maryam1
12-04-2016, 20:24
انا انضميت حديثا في المنتدى و مازلت مبتدئة و لم ادخل في امور التداول بعد و لم اكتسب خبرتها بعد , اتمنى من الاعضاء الكرام ان يفيدوك بخصوص سؤالك
بالتوفيق للجميع إن شاء الله

Samira shabban
12-04-2016, 20:34
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه واعتقد أنه يمكنك فتح عده صفقات فى وقت واحد ولكن لا انصحك بذلك لتشتت الذهن والضغط النفسى الذى يؤدى الى اتخاذ قرارات خاطئه وتكبد للخسائر فى للنهايه
وشكرا لك

Omar Morad
12-04-2016, 20:37
السلام عليكم، لا لا اعتقد أن هناك عدد معين ينبغى فتحه مع بعض ولكن للتاكد ارجع للدعم الفنى

mohamed saad
12-04-2016, 21:55
لك الحريه ياخي ان تدخل السوق حيثما شئت ووقتما شئت وباي عدد من الصفقات عليك فقط ان تكون يقظا دائما حتي لا تدفعك صفقه لن تخطئ في غيرها وتخسر خساره في غيرها وتخسر خسارة غير متوقعه تؤثر علي رصيدك ومستقبل تداولك

سيد2017
12-04-2016, 23:44
عدد الصفقات اللى انت مممكن ان تفتحها تتوقف على حجم راس مالك فكلما كان راس المال كبير فمن الممكن ان تفتح اكثر من صفقة

michael1
12-04-2016, 23:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته صديقى
الغالى طبعا لا يوجد حد من الصفقات المفتوحة ولكنها
تعتمد على الهامش المتاح لديك فى الحساب
هل من الممكن يقبل ام لا

saadelasrg
12-05-2016, 00:08
أخي الكريم على الموضوع و على الرأي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و اتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، في المستقب لالقريب إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن اشء الله

ebn masr
12-21-2016, 15:35
على حسب معلوماتى واللى اعرفه انه مفيش حد معين لفتح الصفقات الا دة مربوط بمقدار راس المال المتاح ليك وكمان مربوط باللوتات اللى هاتفتح بيها الصفقات

ali gamal
12-26-2016, 01:57
نعم الحد المسموح به رصيدك هو الحد الذي لا يمكنك تجاوزه وثانيا اخي الحد لا يهم ما دمت انت مقيد بمقدار سليمة لراس مالك

mohamed teama
12-26-2016, 07:39
لا اخى الكريم لايوجد حد معين يمكنك ان تفتح ما تشاء من الصفقات يوميا طالما راس مالك يسمح بذلك
واحذر من كثرة الصفقات فانها تشتت تفكيرك

waelmma
12-26-2016, 07:54
:)):o:)) لايااخى اطمن لايوجد حد اقصى لفتح الصفقات لكن
طالما ان راس مالك يسمح بذلك يبقى مفيش مشكلة اى عدد ممكن ان تفتحه

محمدفؤاد
12-26-2016, 12:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب فإن هذا راجع لكهناك حد للصفقاتك التي تريد فتحها فقط
لازم فقط تحترم راس مالك وماتدخل بلوط كبير لكي لا يعكس عليك

Mustafa gamal
12-26-2016, 13:11
على حسب علمي لا يوجد هنالك حد لعدد الصفقات التي من الممكن أن تفتحها في اليوم الواحد و هذا يرجح اليك لتقرره تحياتي لك

latraaa
12-26-2016, 18:35
لا يا اخي الكرم لا يوجد اي حد لعدد الصفقا تالتي يمكنك أن تقوم بالعمل على فتحها و هدا من الناحية القانونية و هدا الأمر معروف للجميع ولكن هناك حد من الناحية العملية لكون الدي تقوم بالعمل عليه لديه علاقة مباشرة براس المال

ashmawey
05-22-2017, 17:33
هناك حد اقصى لقيمة اللوت من اجمالي تداولاتك يجب ان لاتزيد عن 0.5 لوت لكل 100 دولار , وان يمر على الصفقة اكثر من 5 دقائق حتى تستطيع اغلاقها بدون اي مشاكل

nour3iny
05-22-2017, 17:53
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
عدد الصفقات غير محدود ولكن ان قمت بفتح صفقات بحجم اكبر من رصيدك المتاح فلا تستطيع تقبل مرورى

tahar2015
05-22-2017, 20:54
على حسب الشكرة الي انت فيها في شركات تضع حد غالبا 200 صفقه وشركات اخرى لا يوجد حد كذا ولا كذا ما تفرق لأنك ما راح توصل حتى 100 صفقه في وقت واحد
بالتوفيق لك وللجميع اخي الكريم

rassendyll
05-22-2017, 21:30
لا يوجد حد اطلاقا فى عدد الصفقات التى يمكنك فتحها اصلاقا ولكن بشرط ان تتزامن وتتوافق مع رصيدك المتوافر معك

Feras Alibrahim
05-22-2017, 23:10
انا اعتقد الحد الاقصى هو الحد الذي يسمح به رصيدك
حسب رصيدك وقيمة اللوت الذي انت داخل فيه الصفقات
يكون عدد الصفقات المسموح فيها

abutalia
05-24-2017, 15:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يا اخي الكريم لا يوجد حد لعدد الصفقات ولكن يوجد حد للوقت فلا يمكن ان تغلق صفقه لم يمر عليها 5 دقائق والله الموفق .............

zunebha
05-24-2017, 15:30
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي يمكنك فتح الصفقات قدر ما تستطيع عادي جدا.
بارك الله فيك وجزاك الله كل خير بالتوفيق .

Mahmoud.salman
05-24-2017, 15:43
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الفاضل تقبل مروري سؤال جيد نعم يوجد حد في فتح الثفقات وهو يتوقف علي راس مالك وبالتوفيق ان شاء الله للجميع

freetrade
05-24-2017, 15:53
علي حسب حجم حسابك وقيمة رافعتك المالية وان كنت لا احبذ فتح صفقات كثيرة في نفس الوقت حتي لا تتشت وتنهك حسابك وده مخاطرته عالية

hitman-97
05-24-2017, 15:56
لا اخي الكريم لا يوجد حد ادني تحدده الشركه عليك لاكن هناك حد بسبب الرافعه الماليه ورصيد حساب
تقبل مروري

Charef
05-24-2017, 15:58
اخي بالطبع يمكنك فتح اكتر من صفقة ولكنك لهاذا يتشتت نفسك
أتمنى ان تكون إجابتي وافية وكافية
والسلام عليكم

joseph2
05-24-2017, 16:02
حدد بعملات أخرى بأن نقول سعر الدولار 120 ین أو سعره 3.5 جنیة مصري وھكذا .
شراء العملة وبیعھا
عندما تشتري عملة فأنت بالضرورة تبیع مقابلھا عملة أخرى .
فعند

Hamzalord
05-24-2017, 16:06
طبعا بعدم توفر الهامش لا يمكنك الظخول بصفقات حتى توفر الهامش والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته تقبل مروري وشكرا

عبد الرحيم رافا
05-24-2017, 16:11
السلام عليكم و رحمة الله
لا يا اخي علاقة عدد الصفقات يكون بحجم اللوت التي تدخل بيه و قيمة الرافعة المالية و نوع الحساب و شكرا

rayzigar
05-25-2017, 12:41
ادارتك للراس مال الي في حسابك يا اخي هي التي ستحدد لك عدد الصفقات الي ممكن تبرمها في وقت واحد كما تعلم
الهامش المتاح كما تعلم والهامش المحجوز يتاثر في حجمه بكل صفقة اخرى ممكن تبرمها اي بعقد جديد تعمله

M0hsenalawady
05-25-2017, 12:53
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
اخي العزيز اعتقد ان لايوجد حد لعدد الصفقات وتمنياتي لك بالتوفيق

mhd99
05-26-2017, 17:26
حسب راس المال وحجم العقد اخي الكريم وايضا الرافعة المالية المستخدمة وكلما كان راس مالك كبير والرافعة المالية صغيرة
كان لديك القدرة على فتح صفقات اكثر والعكس صحيح

Hamza El36
05-26-2017, 18:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
تستطيع فتح الصفقات على حسب رصيدك....
والله أعلى وأعلم.
متمنياتي بالتوفيق والنجاح لي وللجميع بإذن الله..
وتقبل مروري...
تحياتي..

capoeira
05-26-2017, 19:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لا يوجد حد اقصى لتنفيذ الصفقات فى اليوم فلا تشترط
شركة انستا فوركس حد اقصى لتنفيذ للصفقات فى اليوم الواحد ضمن قوانينها وشروطها

KARIM2017
05-26-2017, 19:11
تحيه طيبه وبعد
رصيدك هو من يحدد عدد الصفقات التي تفتحها
ولكن اخي الفاضل احذر اثناء التداول وحاول الا تصرف في ادراراه راس مالك

yousseff
05-26-2017, 19:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته____
أعتقد يا أخي الكريم انك تقدر تفتح كم كبير من الصفقات لكن هذا يعتمد علي رأس المال الذي يملكه التاجر او المتداول...
أتمني التوفيق لك ولاعضاء المنتدي...
تقبل مروري...

antr
05-26-2017, 19:34
حسب حسابك وكيف كان الاحتمال بتاعه قبل المرجن هل ه بيكون فى الكثيرمن الاحتمال وفيه ان يتحمل صعود وهبوطالسوق ولا لا

Khalid123
05-26-2017, 19:41
بسم الله الرحمن الرحيم
عدد الصفقات يتوقف علي قيمه رأس المال الخاص بك وايضا علي حجم الصفقات التي تفتحها
ارجو ان اكون افدتك بشئ
تقبل مروري

amir anwar
05-26-2017, 19:47
السلام عليكم أخي . لا اخي لا يوجد حد لعدد الصفقات لكن لا انصحك ان تفتح اكثر من صفقة
لأنك سوف لن تركز علي اكثر من صفقة او صفقتين بالكثير و تكتشف نفسك خسرت الكثير من الأموال لكل هذه الصفقات

magdy mahmud
05-26-2017, 19:48
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الغالي ليس هناك عدد معين للصفقات المسموح بيه ولكن اخي انصحك ان لا عفتح اكثر من صفقتين فقط

mahmoud salama rapea
05-26-2017, 19:48
شكراااا جزيلا لكل اعضاء المنتدي علي المجهود الرائع وعلي المعلومات القيمه والغزيره في مجال الفوركس لقد استفد الكثير والكثير من هذا المنتدي الرائع واتمني لكم استمرار العطاء

Mahmoud.salman
05-26-2017, 19:49
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الفاضل تقبل مروري هذا يعتمد علي حجم مالك والرافعه الماليه التي تمتلكها وبالتوفيق ان شاء الله للجميع

m7med
05-26-2017, 20:00
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
لا يا اخي الكريم لا يووجد اي حد لعدجد الصفقات التي تقوم بفتحها و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

Doaa hassan
05-26-2017, 20:19
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
العدد المسموح بيه لفتح الصفقات فى وقت واحد هو اخى لا يوجد عدد معين هو بس اخى
رصيدك هو الى بيحدد لانى عندما يخلص الرصيد خلص الصفقات خلاص

tolin
05-26-2017, 21:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .....لايوجد حد لعدد الصفقات اللى تفتحها فى وقت واحد مادام رصيدك يسمح لكن ينبغي عليك مراعاة إدارة رأس المال

mohamed shams
05-26-2017, 21:44
السلام عليكم اخى الكريم
بالطبع يوجد حد للصفقات لان الصفقات المفتوحه هى
تعتمد على الراس المال الخاص بالحساب
بالتوفيق

ilyess
05-27-2017, 00:17
اخي الحبيب نعم الحد المسموح به رصيدك هو الحد الذي لا يمكنك تجاوزه وثانيا اخي الحد لا يهم ما دمت انت مقيد بغدارة سليمة لراس مالك ابتعد من الصفقات الكثيرة حتى لا تفقد راس مالك

Mony Ezzat
05-27-2017, 02:50
بسم الله الرحمن الرحيم
لا حضرتك مش في حد اقصى للصفقات يمكنك فتح صفقات كتير جدا في اليوم او في وقت واحد بدون حد اقصى

ahmedhathout
06-17-2017, 14:05
لا يوجد حد ولكن لا يجب ان تدخل باحجام كبيره بالنسبه لحسابك علشان ما تتعرضش
لتمرجن الحساب بالتوفيق اخي

mrmrmrmr
06-17-2017, 14:06
لا يوجد حد أقصى لفتح الصفقات ولكن يجب أن تكون لديك خبرة فى إدارة الاموال لان فتح الكثير من الصفقات فى نفس الوقت ممكن ان يؤدى الى خسارة جميع اموالك

bassoumy
06-17-2017, 14:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لا يا اخي المحترم لا يوجد اي حد للعدد الصفقات ولكن المارجن هو اللي هيحكمك بعدد الصفقات واللوت الذي تعمل به والله الموفق لكل خير

Abu_Yassin
06-17-2017, 15:41
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الغالى أكيد هناك حد لك متربط بالهامش المتاح للتداول وقيمة عقد الصفقات

بروفسير العرب
06-24-2017, 17:08
لا يوجد حد لعدد الصفقات الى تقدر تعملها ولكن اعلم ان الصفقات
بتكون على قد راس مالك الموجود فى الحساب ويجب ان تدير راس مالك بحظر

عبد الرحيم رافا
06-24-2017, 17:31
السلام عليكم و رحمة الله
لا يا عزيزي المتداول يمكن ان تفتح عدد لا متناهس من الصفقات في اليوم الواحد و اغلاقهما في اي وقت تشاء

emadomda
03-20-2018, 19:58
في تجارة السلع الأساسية، دع أرباحك تعمل
في الحقيقة، فإن المبادئ الأساسية في تجارة السلع و تجارة المعادن متشابة لدرجة كبيرة في الأسواق المختلفة. شعار اللعبة في أسواق فوركس كما هو الحال في مبادئ التجارة في أسواق السلع و تجارة المعادن ليس هو عدم الخسارة. إذا كنت تظن بأنك لن تخسر أبداً، أو أنك غير قادر على التحمل النفسي للخسائر المؤلمة، فإن التجارة لا تلائمك.

إن الهدف في تجارة العملات هو أن تقلل من الخسارة بأكبر قدر ممكن، او بكلمات أخرى أن تنمي أرباحك و أن توقف خسائرك. في نهاية المطاف، إذا كانت أرباحك أكبر من خسائرك، فأنت تاجر رابح. في تجارة السلع الأساسية، كما هو الحال في الفوركس، من الصعب أن تحقق أرباحاً كبيرة قبل أن تختبر الخسارة. كما يقول المثل "لن تبلغ المجد حتى تلعق الصبر".

و في الحقيقة لا يهم ما هي نسب الفوز أو نسب الخسارة في عملياتك التجارية في تداول المعادن. كما هو في مجالات تجارة أخرى، في تداول السلع، فأن عدد المرات التي تربح بها لن يحدد النتيجة النهائية، و لكن ما هو مقدار الخسارة في مقابل مقدار الأرباح

A.mustafa
03-21-2018, 22:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
لا يوجد حد معين ممكن تفتح اكتر من صفقة ولكن المهم ان يكون حسابك يتحمل هذه الصفقات الكتيرة علشان متتمرجنشى
لو السعر عكس عليك..

nady lord
03-21-2018, 22:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
لو السعر عكس عليك.

manotripleewry
03-21-2018, 22:55
لا يوجد حد ادنى لفتح الصفقات تتقيد به
يمكنك فتح عدد الصفقات التى تريدها كما تريد
الامر فقط يتوقف على راس المال الذى لديك