PDA

View Full Version : ده اللــى بيحصـــل لمـــا تقــــدم الفوركــــس لشخــــص جديـــد!

Desperate
07-16-2012, 17:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

كلنا عارفين ان الفوركس افضل مجال على وجه الارض والمريخ
نقدر نستثمر فيه فلوسنا بإمان لو بنفكر وندبر صح

مظبوط؟
" قول مظبوط "

وكلنا كمان عارفيين ان الربح بيحب الزيادة
وكلنا بنحاول نجيب ريفايلات سواء فى المنتدى او فى الشركة نفسها
ايه بقى اللى بيحصل لما تيجى تقدم الفوركس لحد
ادى يا سيدى اللى بيحصل

اول حاجة تقول لشخص تشتغل معايا فى الفوركس
يقولك ايه فور - كس
ايوة بينطق الكلمة على مقطعين كأنه مش سامع بس هو بيستعبط :)

بعدين تقوله يا بنى فوركس . الفوركس ده عبارة عن بورصة بس بنشتغل فيها بازواج العملات
يا لهوووووى عملات . انت هتجبلنا الحكومة هنا ولا ايه :tie:
حد الله ما بينى وبينه . لا يا عم انا مش عايز ادخل السجن

تقوله انت بقى يا حاج انا بقولك هناخد دولارات مضروبة وننزل نبيعها قدام قسم الشرطة
انا بقولك احنا بنحلل وبنشتغل على رسوم بيانية وبنرسم بأدوات تدوال عشان نعرف اذا كان السعر هيطلع ولا هينزل
وازاى نستفاد من كده, ودى حاجة مش ممنوعة خالص

يقولك بقى : اه يا عم كده تمام طيب هنبدا ازاى بقى فى الفور - كس ده
:o" اهو نطقها غلط تانى . عيــــل مغفـــل اساســا "

ام هند : تقوم انت قايله انت مش هتدفع حاجة انت هتشترك معايا فى منتدى وكل رد هتعمله هتاخد عليه 20 سنت بشرط انه يكون فعال يعنى مش شكرا وكده

يقولك اه فهمتك يعنى لازم ادخل اتكلم واتناقش معهم واقوله مثلا موضوعك حلو ومستنين الجديد

تقوم انت قايله : الله يخرب بيت البهــــــــــــايـم
:o
انا بقول تخش تتناقش وتكتب رد فعال وتتكلم فى الموضوع مش اقل من سطرين مفييدين

يقولك هو : اه خلاص فهمتك, يعنى ارغى يعنى
تقولوا : اه يعنى ترغى بس بعقل شوية

يقولك : تمام فهمت
تروح انت قايله : أشـــــــــــــك :accute:
يقولك : كمل بس

تقوم قايله : ام هند تانى , كل يوم تعملك يجى 15 او 20 رد
وتعملك كل شهر حوالى 90 دولار او اكتر على حسب النشاط

يروح قايلك : واروح ساحبهم فى ايدى واروح اجيب هدووووم

تروح قايله : اخرس شوية واسمعنى
مش ينفع تسحب الفلوس ديه

يروح قايلك : يا حبيبى اومال هاخدهم الـــف فيهم السندوتشات

تقوله : لا هنتاجر بيهم فى الفوركس واى ربح فوقيهم هتسحبه عادى بدون اى شروط
:accute:
يقولك هو : لا وانت شايف الخبرة بتــنـقـط منى ومش عارف المها صح؟ :dance:
تقوله : مانت لو بتصبر .
انا هديك توصيات يعنى اوامر بيع وشراء مجانا عشان انت مشترك معايا تعملك مثلا
يجى 20 - 30% ربح شهرى
:ok:

يقولك : يعنى السبوبة دى هيطلعلى فيها اد ايه
تقوله : سبوبة ايه يا يبنى
الفور- كس
ياااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااختـــــى:woo :
دى باين عليها عدوى .... اديك نطق الكلمة على مقطعين
تروح مكمل وتقوله : انت مثلا لو عملت بعد شهرين 200 دولار من المنتدى يبقى هتكسب مثلا 20%
يعنى حوالى 40 دولار فى اول شهر

يقولك : يا عمى دا انا لو اشتغلت فى مطعم فول وطعمية هعمل فى اليوم الواحد 50 جنيه

تقوله: يا فرحتى بيك وانت متمرمط يا حـــدؤا
انت معايا مش هتحرك صباع واحد فى التحليل هتدخل تعمل ال 15 رد وخلاص
وكمان دخلك هيزيد كل شهر

يروح قايلك : اشطة انا معاك هنبدا امتى
تقولوا : من بكرة ان شاء الله
يقولك : اوكى انا اقتنعت خلاص نبدا بكرة

جيـــــــــــــــــــــــ ــــه بكـــــــــــــــــــــرة
يقولك : لا يا عم انا غيرت رايى ومش عايز
تقوله:ليه كده
يقولك : يا عم بلا كلام فاضى دا تعب انا حسبتها ولقيتها مش هكسب منها
تقوله : يا بنى انت خلال سنة واحدة تبقى بتعملك اكتر من 300 دولار فى الشهر

يقولك : لا ياعم مش عايز
تقوله: ليه
يقولك: اهو هو كده انا حر

انت بقى متقولش حاجة فى الحالة دى
انت تقلع اللى فى رجلك وتجرى وراه فى الشارع لغاية ما تمسكه وتنزل فى ضرب بالجزمة
وبعد كده تربطه من رجلة وتعلقه فى شمعة وتسيبه معلق قدامك كده على الشارت لغاية متيجى جاب تشيله ونخلص منه.
عيـــل ممـــل اساســا

الموضوع للتسلية وفى نفس الوقت فهم تفكير اللى مش عارف يعنى ايه فوركس وازاى تعرف تكلمه وتشرحله ازاى يبدأ!!

sara123
07-16-2012, 17:29
هههههههههههههه موضوع شيق ومسلي في نفس الوقت ,, بس أنا شايفة ان الهدف منه تسلية فقط ,, يعني هنا انا كل اللي شفته مكتوب عن الفوركس ان الفوركس هو سوق بيع وشراء ازواج عملات وبيعتمد على الرسوم البيانية والتوصيات والتحليلات .. وكل دة عارفينه . بس بجد بجد موضوعك لذيذ وانا حبيت اكمله للآخر لأنه فعلا لذيذ ولقيت انه ممكن يفك شوية عننا وخصوصا لما نكون فاتحين صفقة وخايفين لا تخسر .
أنا اقول باختصار موضوعك هيفيدنا في ايه : لما نكون زهقانين ومضايقين وطبعا كله بسبب الافندي الفوركس .. نيجي نضحك ونتسلى هنا وعلى فكرة عجبتني اوي ام هند دي ههههههههه ..ويشرفني اني اكون اول من رد عليك.

shady hamza
07-16-2012, 17:35
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههه
ملكش حل
بس انا اول مرة معملتش كده فهمت تالموضوع كويس وبعدين طبعا الاخوة بتوع التسويق الالكترونى كيو نت قعدوا يقولولى لا عملات حراااااااااام وبوررصة حرااااااام هتدخل النار تعالى احسن معايا كيو نت او او او او وهكذا

kingman
07-16-2012, 17:37
ههههههههههه على فكرة وانا بقرأ الموضوع اساسا كرهت الفوركس
فعلا اصعب شئ لو جيت تفهم حد معدوش اى خلفية عن موضوع الأسواق المالية يعنى ايه فوركس وآلية العمل
الواحد آخر مابيزهق يقولوه ياعم انا اساسا معرفش يعنى ايه اسمه بورصة من الأساس
بس مين ام هند دى
:tie:

forex4ever
07-16-2012, 17:45
ههههههههههههههههههههههههه ياساتر يارب انا عشان كده مش بحاول اصلا اجيب ناس ريفيلز ولا اقنع حد بالفوركس وبحاول اعمل البونص بنفسي انامعنديش وقت للمناهدة دي كلها ده انا كان هيطق لي عرق من كتر الواد الغتيت صاحبك اللي مش عايز يفهم ولا هيفهم !! فيه ناس كده مستحيل مستحيل فعلا يقتنعوا بحاجه مايعرفوهاش مهما حاولت تقنعوا هيا تركيبة مخه كده !!
المهم موضوعك لذيذ جدا يا غالي وادخلت الضحكة على اللي فاتح صفقات ومتوتر !! (مش انا لاني فاتح صفقات) بحجم صغير وحاطط استوب لوس :)
تحياتي لك

deadlyfox
07-16-2012, 17:45
ايه بقى انا بصراحه وانا بقرا الموضوع تهت فيه
انا حاسس ان الموضوع كوميدى جدا اكتر منه مفيد

Desperate
07-16-2012, 17:47
ههههههههههه على فكرة وانا بقرأ الموضوع اساسا كرهت الفوركس
فعلا اصعب شئ لو جيت تفهم حد معدوش اى خلفية عن موضوع الأسواق المالية يعنى ايه فوركس وآلية العمل
الواحد آخر مابيزهق يقولوه ياعم انا اساسا معرفش يعنى ايه اسمه بورصة من الأساس
بس مين ام هند دى
:tie:

اى خدمة يا معلم مش حارمين حد من حاجة وخدوا من ده علا طوول كل فكرة موضوع هتجيلى هعملكوا
موضوع تهييــــــــــس :)
والله معاك حق انا امبارح كلمت حوالى 4 اشخاص وقعدت مع كل واحد اشرحله يجى ساعة 1 منهم بكتب والتانى بتكلم معاهم وجها لوجه
وبعد ما ريقى نشف وايدى وجعتنى يقولولى مش هشتغل فيه :(
عالم ملل بعيد عنك . هم حريين بقى :)

ام هند دى اللى اخترعت الفيبوناتشى اساسا بس هى سمته كده
عشان هى مدتينة ومبتتكشفش على شارت ابدا

ملكش حل
بس انا اول مرة معملتش كده فهمت تالموضوع كويس وبعدين طبعا الاخوة بتوع التسويق الالكترونى كيو نت قعدوا يقولولى لا عملات حراااااااااام وبوررصة حرااااااام هتدخل النار تعالى احسن معايا كيو نت او او او او وهكذا

الف شكر يا غالى على الرد. الناس بتوع كيو نت دوول اساسا نصابين وعايزين يكسبوا واحد فى صفهم وخلاص
وكثرت المواضيع اللى بتحرم العمل مع الشركة دى
لا وليهم عين يقولولك ان البورصة حرام. يعنى هو فاكرينك ايه
ده انت بضغطة واحدة تجيب كل الفتاوى من على النت

هههههههههههههه موضوع شيق ومسلي في نفس الوقت ,, بس أنا شايفة ان الهدف منه تسلية فقط ,, يعني هنا انا كل اللي شفته مكتوب عن الفوركس ان الفوركس هو سوق بيع وشراء ازواج عملات وبيعتمد على الرسوم البيانية والتوصيات والتحليلات .. وكل دة عارفينه . بس بجد بجد موضوعك لذيذ وانا حبيت اكمله للآخر لأنه فعلا لذيذ ولقيت انه ممكن يفك شوية عننا وخصوصا لما نكون فاتحين صفقة وخايفين لا تخسر .
أنا اقول باختصار موضوعك هيفيدنا في ايه : لما نكون زهقانين ومضايقين وطبعا كله بسبب الافندي الفوركس .. نيجي نضحك ونتسلى هنا وعلى فكرة عجبتني اوي ام هند دي ههههههههه ..ويشرفني اني اكون اول من رد عليك.

الشرف لى بالطبع, فعلا الموضوع للتسلية اكثر من نشر فائدة فى الفوركس
بس انا قصدت انى احكى اللى بيحصل مع الناس لما تيجى تعرف واحد يعنى ايه فوركس
وازاى بتفهمه ببساطة وهو ازاى بيرد عليك عشان نفهم ازاى الناس بتفكر
وازاى كمان بيستوعبوا اللى احنا بنقوله .
اشكرك على ردك الغالى ويا رب فعلا الموضوع يخفف عن الناس زهق التداول والشعور بالخوف :)

shady hamza
07-16-2012, 17:56
هههههههههههههه معاك حق ولاهى
بالتوفيق للجميع وتقبل مرورى

dz-yac
07-16-2012, 18:00
ههههه والله فعلا كلمك صحيح مية مية هو اغلب الناس يجهلوك الفوركس ولا يعرفون انه بالامكان المضاربة على النت
حتى انه قد يكدبونك او يضحكون عليك هده احوال مجتمعنا مادا علينا ان نفعل
وبما ني عارف تفكيرهم مش بحل اجيب ريفرال لاني عرف انه لن ينفعني يعني مجرد مغفلين الا البعض

forex4ever
07-16-2012, 18:05
بصراحة شديدة ياجماعة انا حاولت اقنع بعض الاصدقاء البعيدين تماما عن مجال الفوركس وكان ردهم قريب جدا من الكلام المكتوب في الموضوع وطبعا فشلت فشل زريع !!!
وحتى لو قبل وجاء احد هؤلاء !!!
وهو بدون اي خبرة نهائيا !! ماذا سيكتب في المنتدة وماذا سيفيد !! واعتقد انه لن يستفيد الا بعد فترة طويلة
لذلك لم اعمل على جلب اي ريفيلز

willy
07-16-2012, 18:08
بس انا الحمدلله معظم من كلمتهم في الفوركس بيقتنعو لكن السؤال المشترك كان يعني في حد بيكسب اعمل ايه اوريلهم المنتديات والمشاركات الموجودة والصفقات والارباح وكدة بيقتنع بنسبة 80% ال20% هي التنفيذ والكل بيهرب منها

زيزو
07-16-2012, 18:13
فيه نسبة كبيرة من العرب ميعرفوش يعني ايه فوركس اصلا
ولو اتكلمت مع حد وقولت انه فلوس من غير ما تتعب نفسك ولا مواصلات ولا اي حاجة يقولك يبقي نصب
محدش بيصدق ان المرحلة الجاية هتكون مرحلة الربح من النت

silverfox
07-16-2012, 18:15
والله يبنى عندك حق انا كذا واحد عمل معياا نفس الحركو بنت التيت دى ببقى عاوز فعلا اولع فيه بعد ماقعد يومين تلاته اشرله الاقيهبيقلى لا فاكس وهتعب وبتاع كل واح د عاوز الفلوس تجيلةفى بقه من غير ادنى مجهود

omanfx
07-16-2012, 18:18
اضحك الله سنك هههههه
بجد هذا الشي اللي يخليني اتردد قبل لا اروح اخبر حد عن المنتدى
يجي يقولك ازااي كده وهذا نصب وكلام فااضي
يرووح جهدك معه على الفاااضي
انا بس بخبر الناااس اللي بثق فيهم وعندهم غير كده نوو وي ههه

safiforex
07-16-2012, 18:39
بصراحة شديدة ياجماعة انا حاولت اقنع بعض الاصدقاء البعيدين تماما عن مجال الفوركس وكان ردهم قريب جدا من الكلام المكتوب في الموضوع وطبعا فشلت فشل زريع !!!
وهو بدون اي خبرة نهائيا !! ماذا سيكتب في المنتدة وماذا سيفيد !! واعتقد انه لن يستفيد الا بعد فترة طويلة
نعم صحيح هذا و قد حصل معي انا كذلك
فهعندما احدث اصدقائي عن الفوركس و عن الارباح فهم اولا لا يصدقون و بعدما يصدقوا فهم لا يكلفون نفسهم عن المغامرة فيه و التعلم له لانه يرونه بعيدا عن تفكيرهم

aboualy
07-16-2012, 18:45
هو فعلا بتبقى مشكلة انك تقنع حد بالموضوع وهو معندهوش اى فكرة عنه اصلا
يعنى احنا فى مصر كلمة تاجر عملة دى كانت من كام سنة تعتبر جريمة

Desperate
07-16-2012, 20:04
ههههههههههههههههههههههههه ياساتر يارب انا عشان كده مش بحاول اصلا اجيب ناس ريفيلز ولا اقنع حد بالفوركس وبحاول اعمل البونص بنفسي انامعنديش وقت للمناهدة دي كلها ده انا كان هيطق لي عرق من كتر الواد الغتيت صاحبك اللي مش عايز يفهم ولا هيفهم !! فيه ناس كده مستحيل مستحيل فعلا يقتنعوا بحاجه مايعرفوهاش مهما حاولت تقنعوا هيا تركيبة مخه كده !!
المهم موضوعك لذيذ جدا يا غالي وادخلت الضحكة على اللي فاتح صفقات ومتوتر !! (مش انا لاني فاتح صفقات) بحجم صغير وحاطط استوب لوس :)
تحياتي لك

والله انا زهقت كمان بس عملت محاولة اخيرة ومش مستنى منها لا نجاح ولا فشل سيبتها كده واللى يحصل يحصل
هو موضوع عملته ان الناس تسجل هنا فى المنتدى معايا وانا اقدم لهم توصيات مجانا :)

ايه بقى انا بصراحه وانا بقرا الموضوع تهت فيه
انا حاسس ان الموضوع كوميدى جدا اكتر منه مفيد

المهم اننا نستفاد بحاجة سواء كانت اننا نضحك شوية مع بعض بدل الملل بتاع السوق
او اننا نعرف تفكير الناس البعيدين عن الفوركس :)

هههههههههههههه معاك حق ولاهى
بالتوفيق للجميع وتقبل مرورى

ربنا يوفق الجميع, ورمضان كريم علينا كلنا :)

ههههه والله فعلا كلمك صحيح مية مية هو اغلب الناس يجهلوك الفوركس ولا يعرفون انه بالامكان المضاربة على النت
حتى انه قد يكدبونك او يضحكون عليك هده احوال مجتمعنا مادا علينا ان نفعل
وبما ني عارف تفكيرهم مش بحل اجيب ريفرال لاني عرف انه لن ينفعني يعني مجرد مغفلين الا البعض

والله وانا كمان حتى لما كنت بشتغل فى مجال شركات البى تى سى
مكنتش بحب الريفايل ومش بعرف اخلى حد يسجل عن طريقى وكنت بفضل العمل لوحدى لغاية مزهقت واتجهت للفوركس
لان بريفايل او من غير بتكسب بشرط الاجتهاد :)

هنعمل ايه بقى, مشكلتنا ان الكبار بيقولوا للصغار ان النت ده شئ فاسد مليان حاجات وحشة
واللى بيقعدوا عليه بيضيعوا وقتهم وبيبقوا فاشلين بس احنا هنثبت العكس وده سبب وجودى فى الفوركس

بس انا الحمدلله معظم من كلمتهم في الفوركس بيقتنعو لكن السؤال المشترك كان يعني في حد بيكسب اعمل ايه اوريلهم المنتديات والمشاركات الموجودة والصفقات والارباح وكدة بيقتنع بنسبة 80% ال20% هي التنفيذ والكل بيهرب منها

فعلا, انا كلمت اتنين ساكنين جنبى واصحابى بكلمهم كتير يعنى
ووافقوا واول لما جيه ميعاد التنفيذ اللى يقولى النت قاطع واللى يقولى طيب اصبر افكر شوية
عالم ممله بقولك :))

فيه نسبة كبيرة من العرب ميعرفوش يعني ايه فوركس اصلا
ولو اتكلمت مع حد وقولت انه فلوس من غير ما تتعب نفسك ولا مواصلات ولا اي حاجة يقولك يبقي نصب
محدش بيصدق ان المرحلة الجاية هتكون مرحلة الربح من النت

هنعمل ايه بقى زى ما قولت فرق العرب معظمهم بعاد عن النت الحقيقى وفاكرين ان النت كله يا لعب يا شات

والله يبنى عندك حق انا كذا واحد عمل معياا نفس الحركو بنت التيت دى ببقى عاوز فعلا اولع فيه بعد ماقعد يومين تلاته اشرله الاقيهبيقلى لا فاكس وهتعب وبتاع كل واح د عاوز الفلوس تجيلةفى بقه من غير ادنى مجهود

فعلا, كل واحد عايز يقعد يتفرج على التليفزيون ويدخل عليه السياف يقطم رقبته :))
كله عايز يجيب فلوس بكسبة زر وبدون حتى كبسة زر

اضحك الله سنك هههههه
بجد هذا الشي اللي يخليني اتردد قبل لا اروح اخبر حد عن المنتدى
يجي يقولك ازااي كده وهذا نصب وكلام فااضي
يرووح جهدك معه على الفاااضي
انا بس بخبر الناااس اللي بثق فيهم وعندهم غير كده نوو وي ههه

هنعمل ايه اللى عايز يكسب من الريفايل بيدور ويبحث بجهد كبير عن حد يشترك معاه وخصوصا ان الربح منهم مجزى اوى

نعم صحيح هذا و قد حصل معي انا كذلك
فهعندما احدث اصدقائي عن الفوركس و عن الارباح فهم اولا لا يصدقون و بعدما يصدقوا فهم لا يكلفون نفسهم عن المغامرة فيه و التعلم له لانه يرونه بعيدا عن تفكيرهم

بالفعل هذا يحدث, بيخافوا من التغيير عايزين يفضلوا زى ما هما عايشين كده

هو فعلا بتبقى مشكلة انك تقنع حد بالموضوع وهو معندهوش اى فكرة عنه اصلا
يعنى احنا فى مصر كلمة تاجر عملة دى كانت من كام سنة تعتبر جريمة

اكيد, بتبقى كارثة دلوقتى لما حد يسألك يعنى ايه فوركس وتقوله بورصة عملات
ويقولك اللى انا كاتبه فى اول الموضوع :)

thebest
07-16-2012, 20:14
ههههههههههههههههههههه فعلا هو دة البيحصل موضوع مميز
انا لو مكانك لو فرغ الطبنجة في
وكل عام وانتم بخير

amrmorasamir
07-16-2012, 20:16
هههههههه موضوع جامد جدا ياباشا والله
وياريت كل مبتدأ يستفيد منه ويطبقه عشان ميخسرش فى الاول كتير

ARAB_PIGEON
07-16-2012, 20:36
الموضوع ده بيحصل معانا كثير الناس مش مصدقه
ولا مستوعبه ان ممكن تحقق دخل من الفوركس
بس ده بيتوقف على مدى وعيهم وثقافتهم

BRUFEN
07-16-2012, 22:01
مهو احنا كنا مثله بالضبط في بداية ما سمعنا بالفوركس
ولكن الصراحة طريقة الردود فكرة تختلف كلياً
وعن نفسي علشان ما عندي للغة إنجليزية حسيت بالملل من الردود والترجمة وترجمة الموضوع وشغلانه فتركت المواقع بالإنجليزي
وبرضه في بداية منتدى مصر كان العدد قليل وكانت الردود صعبه في البداية ولكن الآن مع كثرة الاعضاء وكثرة المواضيع في الحقيقة فرصه ممتازة جداً جداً
وغلطان الي يضيعها

mido
07-16-2012, 22:06
ههههه والله فعلا يا اخي الكريم كلمك صحيح مية مية هو اغلب الناس يجهلوك الفوركس ولا يعرفون انه بالامكان المضاربة على النت
تقبل مروري ولك فائق احترامي

asmoshaa
07-16-2012, 22:09
ههههههههههه موضوع ظريف قوى وعندك حق طبعا بس شئ لابد منه بس انتى اول ما تبدا تقولهم على المميزات والمكاسب الى ممكن يحققوها اكيد هتلاقى الوضع اختلف وبقى هما الى بيسالوك عشان تقولهم اكثر وتعرفهم اكثر عشان عايزين يبقوا زيك

forex4ever
07-16-2012, 22:23
وعن نفسي علشان ما عندي للغة إنجليزية حسيت بالملل من الردود والترجمة وترجمة الموضوع وشغلانه فتركت المواقع بالإنجليزي
وبرضه في بداية منتدى مصر كان العدد قليل وكانت الردود صعبه في البداية ولكن الآن مع كثرة الاعضاء وكثرة المواضيع في الحقيقة فرصه ممتازة جداً جداً
وغلطان الي يضيعها

والله ياغالي فكرتني لما كنت في المنتديات الاجنبي !!! كان حالي صعب جدا مش لاني لا اجيد
الانجليزية لا !!
ولكن لاني كنت اشعر اني غريب فعلا ولا اجد ما اتحدث عنه وابحث في المواضيع لعلي اجد مايجعلني اتشجع الا انني لا اجد سواء ان اكرر نفس الكلام ولكن بصيغة مختلفة !!!
وكان شيء في منتهى الملل فعلا ... منتدانا هنا بلغتنا نفهمه ويفهمنا يحبنا ونحبه نحترم قوانينه وشروطه فيحترم ان شاء الله مجهودنا وتعبنا :)
تشرفت فعلا بمعرف هذا المنتدى الكبير

Desperate
07-16-2012, 22:26
ههههههههههه موضوع ظريف قوى وعندك حق طبعا بس شئ لابد منه بس انتى اول ما تبدا تقولهم على المميزات والمكاسب الى ممكن يحققوها اكيد هتلاقى الوضع اختلف وبقى هما الى بيسالوك عشان تقولهم اكثر وتعرفهم اكثر عشان عايزين يبقوا زيك

شكراا ليك اخى والله مفيش حاجة بترضى اى حد
لو اديته اثباتات يقولك دى صور مكتوب عليها ارقام هستفيد بيها ايه
تقوله لازم تتدرب عشان تعرف تكسب يقولك ياه لسه هتعلم وادرب واروح مدرسة من اول وجديد
تقوله الارباح سهلة يقولك طيب افتح دلوقتى قدامى واعمل 100 دولار واسحبهم
مش عارف فاكرين الفوركس ده سحر ولا ايه ؟ :))

hunlion
07-16-2012, 22:48
موضوع ممتع :bravo: ، وأنت مبدع أظن الفوركس ليس مجالك روح ألف سيناريوهات:))
بالفعل أخي ليس من السهل شخص خاصة إدا لم يكن له إظلاع من قبل على كرق أخرى من الربح عن طريق الأنترنت
و بالفعل الكل يبقى مندهشا عندما تخبره عن إمكانية تداول العملات في السوق الدولية و كأننا في عام 1930

bullot
07-16-2012, 22:51
موضوع مسلي جدا كلامك في محله اصعب شيئ هو ان تفهم شخص لا يفم مجال كالفوركس

salah.bmw
07-16-2012, 22:56
الله عليك يا برنسسس
يعني قسما بلله لو رح يحطولنا حكواتي بلمنتدى او اكتر واحد دمو عسل انا رح ارشحك للمكان ده
بحضر التوتة بتاعتك ولا كأني عادل امام ا عمي الحج :)

mahmoud1
07-16-2012, 23:19
فعلا فى اشخاص كتير فى فى الدول العربية بالاخص مش عارفين يعنى اية فوركس بس ممكن يكون بيسمعو عن البورصة
وبيعتقدو انه الفوركس هو البورصة ولما تشرح يعنى اية فوركس مش بيحبو انهم يغمرو خوفا من الخسارة

nada
07-16-2012, 23:32
هههههههههههههههه جميلة جدا موضوع رائع
واطراء اكثر من رائع شكرا ياباشا على الموضوع
بتوفيق للجميع

ahmed rabee
07-16-2012, 23:43
ههههههههههههههه فعلا هو الموضوع ده تمام ... جه ع الجرح بالظبط

الواحد زهق من كتر ما بيحاول يقنع الناس ومفيش فايدة

elkorashe
07-17-2012, 00:40
ههههههههههههههههه موضوع جامد جدا جدا جدا
وانا لسة كجربه بردو مع واحد تيت وطلع عينى وكان متحمس فى البداية لدرجة انى قلتله متشتغلش انا انا هاشتغل مكانك عن طريق الانظمة الى موفرها شركة انستا واتحمس وقلى خلاص انا معاك وفى الاخر ولا عمل اى بتنجان بص هو احنا كنا بنكسل فى اى حاجة وده سبب انا لسة ورا يارب امتة نطلع قدام بقا

mohamed yossef
07-17-2012, 00:50
والله موضوع زى العسل وانت راجل زى العسل
وتقريبا ده اللى حصل مع صاحبى زميل الغرفة لما فتحت له الموضوع
قاللى هاضور فى الكتب واتعلمه وبعدين ابقى اشارك

hesham1046
07-17-2012, 00:50
ههههههههههههههههههههههههه هههههه والله موضوع زى العسل بس مين ام هند دى اللى هاتشد فى شعرها ههههههههههههههههههههههههه

kero
07-17-2012, 01:01
ههههههههههههههه شىء متعب جدا فعلا لما الواحد يبقى عايز ناس تتعاون معاه
وهما ميبقاش عندهم اى فكرة ومحتاج يشرحلهم من الالف للياء

osama shaban
07-17-2012, 01:05
موضوع رائع وواقعي جدا
انا حصل معايا كثيرا مثل هذه المواقف وكان هدفي ان يربح اصحابي ولكن اي شخص ليس لديه خبره بهذا المجال يعتقد انه مجال للنصب
الجميع يعتقد انك تريد ان تربح منه لذلك قررت ان اعمل مع نفسي فقط

Rami
07-17-2012, 01:08
هو فعلا هذ الذى يحدث للمبتدئين لكن طريقة العرض تلعب
دور فى عملية الاقناع والتوضيح له
بارك الله فى جهودكم الكريمة

kingman
07-17-2012, 01:12
وبجد حاجة ممللة وتفقع المرارة لو واحد سئل مثلا بتعمل ايه ولا بتشتغل فى ايه اذا كنت متفرغ للفوركس وقلولتله فوركس ويسئل هو ده عبارة عن ايه وحبيت توضحلوا عشان يفهم هههههههه بتبقى ليلتك سوده من كمية الخنقة اللى هجيلك من اللى ادامك خصوصا اننا شعب الفتيين

kimokonolove
07-17-2012, 01:26
هههههه دة حصل معاية كتير اوى
ههههه اقاربى واصدقائى
حتى حاولت انى افهم ناس كانت شغالة فى البورصة وفاهمين يعنى اية تحليل
فى الأخر هههههههبعد شرح على الياهو اكثر من ساعة واتفاق وخلافة والأدهى التذاكى والفزلكة عليك فى الأخر
يحصل النهاية اللى حصلت دى
واخير قررت العمل وحدى تمامآ بدون وجع دماغ والاهتمام بالتداول بشكل عام افضل

ahmos_2080
07-17-2012, 01:43
هو دا اللى بيحصل فعلا مع العيال البهايم دى دا لو رضا يسمع اساسا

nader
07-17-2012, 02:12
فعلا موضوع رائع واستمتعت بقرائته من أوله الى اخره وبكل صدق انت جلبت حوارا جيد جدا وبادق التفاصيل فعلا هذا ما يحصل لدرجة انك في بعض الاحيان تصاب بندم شديد لانك اردت ان تنير درب احد ما وتفتح عينيه على مجال للتحدي -للربح-للخسارة وكل شيء جائز طبعا وبعد كل هذا يحاول ان يصيبك بالفشل

nrgslawi
07-17-2012, 02:13
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
فعلا قصة
انا لم اعد اجلب ناس
انا جلب صديق لي من السعودية قام بايداع خسر المبلغ قال لي رجع لي فلوسي
هههه
والله قصة

Aker001
07-17-2012, 02:19
أنا جديد لكم فائق الأحترام و أتمنى أن أكسب من الفوركس شي ملموس لكي أرتاح لأنه كان غريب علي في البداية وفقكم الله

magic777
07-17-2012, 02:23
هو صعب اوي اوي انك تقعد تشرح لناس مش فاهمه المجال وتقنعهم انهم يشتركوا ويكتبوا ردود في مجال
مش عارفيين عنه حاجه والاغلبيه هنا حتى لو اشترتكت مش هتكمل معاك الا من اقتنع فعلا
فحاول تفهم الي انت واثق انه ممكن يفهم لكن غير كده متتعبش نفسك

safiforex
07-17-2012, 02:24
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
فعلا قصة
انا لم اعد اجلب ناس
انا جلب صديق لي من السعودية قام بايداع خسر المبلغ قال لي رجع لي فلوسي
هههه
والله قصة
ههههههههه ، فعلا اخي قد يحصل هذا ، لان من تجلبه الى السوق الفوركس فانه سيكون مبتديء ليس الا
و بالتالي فانه اي ايداع سيقوم به فانه سيخسره ، اذن فانت الملام عن هذا ،
و يجب عليك ارجاع الاكموال له ، انا اضحك فقط ، و لكن نتمنى ان يعرف الناس هذه الاشياء
بالتوفيق لك

elzeel
07-17-2012, 03:22
ههههههههه طيب نعمل ايه بس انا بحاول اقنع كتير يقولى ياعم بلا هبل
والكلام دا انتا بتضيع وقتك اقوله طيب جرب وشوف يقولى مش فاضى وهوليل نهار ع الفيس

KOGI
07-17-2012, 08:00
ههههههههههههههههه موضوع شيق وجميل جدا بجد تسلم ايدك اخى الكريم وفعلا اصعب شىء انك تحاول تفهم حد تعرفه ع نالفوركس واليه سوق العمل تحس انك عاوز تنتحر او تقتله ههههههههه
وحصل معايا والله مواقف مشابهة جدا الواحد وانا بشرحله يسحن ويفرح ولما يجى يبدا شغل ينام وينفض
تقبل مرورى ولك فائق احترامى اخى الكريم

aboualy
07-17-2012, 09:37
هى مشكلة مجتمعا كده كل الناس عايزه فلوس من غير تعب
ولذلك كل الناس بتجرى وراء الوظيفة الحكومية حتى لو كان المرتب صغير ولكن الكل يبحث عن الدخل الثابت والامان
اما الفوركس ده فحيكون صعب انك نقنع حد بيه ان ده وظيفة او عمل

resala11111
07-17-2012, 10:27
الموضوع طريقة العرض بتاعه كويسة
ولكن لا تتاسب فى عرض موضوع للفوركس
وثانيا انا فاشل فى جلب الريفرال
ياريت تقولنا على طريقة لجلب الريفرال
وبالتوفيق لك

y4x
07-17-2012, 10:32
ههههههههههههههه

مش ممكن موضوع جميل وفعلا حصل معايا كدة لما صديقى قالى على موضوع الفوركس

ومش عارفة اقنع حد بية

بجد بارك الله فيك كنت مخنوقة وضحكت

ahmed
07-17-2012, 10:35
ههههههههه عسل والله الموضوع جميل فعلا
والناس دى موجودة للاسف ومش بتقتنع ان فى ربح ممكن يكون من الانترنت
افاق ضيقه

sabre
07-17-2012, 10:38
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بالشكل دا الاصعب من المتاجرة فى الفوركس
هو انك تحاول تقنع شخص ما يعرفش يعنى ايه فوركس

mahmoud2012
07-17-2012, 10:45
فعلا كلامك حقيقى بنسبه كبيره جدا وانا شخصيا تعرضت لموقف مماثل

فعندما حاولت اقناعى بالدخول فى مجال الفوركس لم يصدقنى احد وكلهم كذبونى و لو يحاولوا حتى التفكير فى كلامى

لذلك يجب علينا ان نحقق نحن احلامنا حتى يقتنعوا بالفوركس

2x1
07-17-2012, 12:35
ههههههههههههههه والله زي متكون كنت معانا فعلا هو دة اللي بيحصل واكنك بتشرحلة الذرة مع ان الموضوع بشوية قراية بكون سهل جدا لكن سعات بيكون فية ناس معندهاش الرغبة اصلا انها تعمل حاجة فحايتها وتغيرها

amrmorasamir
07-17-2012, 12:40
افاق ضيقه

فعلا ياباشا فى ناس لغايه دلوقتى مش مصدقين ان فى فلوس بتيجى من النت وانا فضلت كتير عقبال لما سحبت مره عشان اثبت للناس المصداقيه

sky44
07-17-2012, 12:48
شكرا لك اخي على هدا الموضوع الشيق و الكوميدي معروف عليك اخي روح النكة بارك الله فيك و لا تحرمنا من هذه المواضيع التي تنسينا خيبات الخسارة هههههههه

Mohamed90
07-17-2012, 13:42
هههههههههههههه شكرا لك اخي العزيز و الله بسطنا معاك و ضحنا شوي
و سرد مضحك كثير و فعلا توجد ناس تفكر هكذا
و تجد صعوبة في توصيل المعلومة و منهم لا يستوعب الامر اصلا
و يقول لك لايوجد اي مال انت تدوخ علي لا اكثر

Desperate
07-17-2012, 15:06
موضوع ممتع :bravo: ، وأنت مبدع أظن الفوركس ليس مجالك روح ألف سيناريوهات:))
بالفعل أخي ليس من السهل شخص خاصة إدا لم يكن له إظلاع من قبل على كرق أخرى من الربح عن طريق الأنترنت
و بالفعل الكل يبقى مندهشا عندما تخبره عن إمكانية تداول العملات في السوق الدولية و كأننا في عام 1930

شكرا ليك اخى على كلامك الطيب, والله هى بتيجى مع الواحد كده ويلاقى ايده بتكتب على اكى بورد لوحدها ويطلع الموضوع كويس والناس تحبه
هنعمل ايه بقى االاحسن ننفض ونشتغل بنفسنا وخلاص وسيبهم بقى ولما نبقى معانا الالاف الدولارات هيجى هم يقولولنا عايزين نشتغل معاكوا
ان شاء الله

الله عليك يا برنسسس
يعني قسما بلله لو رح يحطولنا حكواتي بلمنتدى او اكتر واحد دمو عسل انا رح ارشحك للمكان ده
بحضر التوتة بتاعتك ولا كأني عادل امام ا عمي الحج :)

والله شهادة غالية اعتز بها ولن انساها ابدا :)
شكراا ليك واتمنى ان يكون الموضوع عجبك بالفعل وادخل الفرحة لقلبك

هههههههههههههههه جميلة جدا موضوع رائع
واطراء اكثر من رائع شكرا ياباشا على الموضوع
بتوفيق للجميع

شكراا ليك وربنا يوفق الجميه ورمضان كريم

ههههههههههههههههههههههههه هههههه والله موضوع زى العسل بس مين ام هند دى اللى هاتشد فى شعرها ههههههههههههههههههههههههه

مش عارف كله بيسأل على ام هند ليه دى معناها المهم يعنى بس انا بحب ادلعها :))
شكراا اخى على ردك الغالى

موضوع رائع وواقعي جدا
انا حصل معايا كثيرا مثل هذه المواقف وكان هدفي ان يربح اصحابي ولكن اي شخص ليس لديه خبره بهذا المجال يعتقد انه مجال للنصب
الجميع يعتقد انك تريد ان تربح منه لذلك قررت ان اعمل مع نفسي فقط

والله كل بيعمل كده معايا ولما اخسر واقول انى خسرت يرجعوا يقولولى هو شوية ناس بينصبوا عليك
يعنى الفوركس تلت اربع عيال بينصبوا عليا :))
عالم غريبة والله

ههههههههههههههه

مش ممكن موضوع جميل وفعلا حصل معايا كدة لما صديقى قالى على موضوع الفوركس

ومش عارفة اقنع حد بية

بجد بارك الله فيك كنت مخنوقة وضحكت

شكراا ليكى على الرد الجميل واتمنى لكى التوفيق
رمضان كريم :)

افاق ضيقه

بالفعل كل الناس متعرفش حاجة عن النت او معظهم على الاقل يعرفوا ان النت شات ولعب
او فيسبوك وكلام فاضى وممكن يضيع مستقبل ناس بس لا يبنى مستقبل
مع انه اداة معرفية لا مثيل لها

ههههههههههههههه والله زي متكون كنت معانا فعلا هو دة اللي بيحصل واكنك بتشرحلة الذرة مع ان الموضوع بشوية قراية بكون سهل جدا لكن سعات بيكون فية ناس معندهاش الرغبة اصلا انها تعمل حاجة فحايتها وتغيرها

بالفعل يا اخى, ولغاية دلوقتى الناس اللى قالتلى عايزة افكر لم يكلمونى بقالها اسابيع بيفكروا :))

هههههههههههههه شكرا لك اخي العزيز و الله بسطنا معاك و ضحنا شوي
و سرد مضحك كثير و فعلا توجد ناس تفكر هكذا
و تجد صعوبة في توصيل المعلومة و منهم لا يستوعب الامر اصلا
و يقول لك لايوجد اي مال انت تدوخ علي لا اكثر

بالفعل يحدث هذا شكراا لك على الاطراء :)
ولو حتى وصلت ليهم المعلومة يرجعوا يقولوا هنفكر وبعدين يقولوا مش هنشترك دا نصب

شكرا لك اخي على هدا الموضوع الشيق و الكوميدي معروف عليك اخي روح النكة بارك الله فيك و لا تحرمنا من هذه المواضيع التي تنسينا خيبات الخسارة هههههههه

انا لى الشرف ان حضرتك والاعضاء حبيتوا الموضوع
شكراا ليك جدا على الرد الغالى وان شاء الله اول لما ينزل على الوحى
هعمل لكم موضوع افضل :))

ahmed saleh
07-17-2012, 15:11
هههههههههههة لا بصراحة الموضوع جميل وللتسلية فعلا وبجد الموقف دة حصل معايا اكتر من مرة
ومش عارف لية مرة يقولك الفوركس حرام والى انا بكسل ومش عايز ادخل فى الموضوع دا بسمع حاجات غريبة بجد

HOUSAMMI
07-17-2012, 16:09
بسم الله

ههههههههههه

واالله موضوع رائع جدا

نفس المصاب واحد

تصدق انى شرحت الموضوع ل 14 واحد ولا ولاواحد اهتم

وكلهم بصولى وضحكو زى المجنون ،،، زى الى بيشرح الصعود للقمر من 60 سنة

thestarboy
07-17-2012, 17:03
ههههههههه موضوع جميل يا اخي وبصراحه استمتعت فيه
فعلا معاك حق اما بتيجي تشرح لحد جديد في المجال الفوركساوي
تحس انك لازم تعرفه يعني ايه عمله ده اللي ناقص

osama00971
07-17-2012, 17:55
ههههههههههههههههه
جميلة جدا بس الي زي ده
الاحسن ما تعرفوووووووووووش
لانه اكيد كده في كل حاجة

zahran
07-17-2012, 17:59
بص هوا مش بالظبط . بس اكيد طبعا فى ناس كدا زى ما انت بتقول واكتر كمان ويقعدوا يقولوا دا نصب والذى منه
بس فى ناس كتير بتكون مستقبله للموضوع وبتكون فرحانه بيه كمان وبيكون عندهم روح المعرفه بس طبعا زى ما قولتلك فى كدا وفى كدا

MrSniper
07-17-2012, 18:03
هههههههههه و الله صحيح يا أخي حصلت معي نفس القصة
من يومها ما تكلمت عن الفوركس امام احد

compaq0
07-17-2012, 18:03
لا انا مش بعمل كده لان كيف لشخص لا يعرف ان ينطق كلمه فوركس فى الدخول الى هذا المنتدى و مناقشه مواضيع فى صميم الفوركس؟انا الحقيقه بحاول اعلن عنه لكن فى مواضيع خاصه بالفوركس

derfcase
07-17-2012, 20:40

مظبوط؟
" قول مظبوط "

ادى يا سيدى اللى بيحصل

يقولك ايه فور - كس

بعدين تقوله يا بنى فوركس . الفوركس ده عبارة عن بورصة بس بنشتغل فيها بازواج العملات

تقوله انت بقى يا حاج انا بقولك هناخد دولارات مضروبة وننزل نبيعها قدام قسم الشرطة
انا بقولك احنا بنحلل وبنشتغل على رسوم بيانية وبنرسم بأدوات تدوال عشان نعرف اذا كان السعر هيطلع ولا هينزل

ام هند : تقوم انت قايله انت مش هتدفع حاجة انت هتشترك معايا فى منتدى وكل رد هتعمله هتاخد عليه 20 سنت بشرط انه يكون فعال يعنى مش شكرا وكده

يقولك اه فهمتك يعنى لازم ادخل اتكلم واتناقش معهم واقوله مثلا موضوعك حلو ومستنين الجديد

مش ينفع تسحب الفلوس ديه

يجى 20 - 30% ربح شهرى

الفور- كس
تروح مكمل وتقوله : انت مثلا لو عملت بعد شهرين 200 دولار من المنتدى يبقى هتكسب مثلا 20%

وكمان دخلك هيزيد كل شهر

وبعد كده تربطه من رجلة وتعلقه فى شمعة وتسيبه معلق قدامك كده على الشارت لغاية متيجى جاب تشيله ونخلص منه.
عيـــل ممـــل اساســا

الموضوع للتسلية وفى نفس الوقت فهم تفكير اللى مش عارف يعنى ايه فوركس وازاى تعرف تكلمه وتشرحله ازاى يبدأ!!

موضوع مضحك اخي الكريم
Desperate
و لكن للاسف هذا ما يحدث في الواقع في اغلب الاحيان
و لكن اذا اردت ان تكون متداولا محترفا - فلا تلجا الي تقديم العروض الي الناس - و اعتمد علي نفسك

Desperate
07-17-2012, 21:30
موضوع مضحك اخي الكريم
Desperate
و لكن للاسف هذا ما يحدث في الواقع في اغلب الاحيان
و لكن اذا اردت ان تكون متداولا محترفا - فلا تلجا الي تقديم العروض الي الناس - و اعتمد علي نفسك

بالفعل هو ده اللى بيحصل على ارض الواقع ومن الافضل ان احنا نعتمد على نفسنا ونجتهد ونعمل فلوس اكتر من اللى هنكسبها من الريفايل

لا انا مش بعمل كده لان كيف لشخص لا يعرف ان ينطق كلمه فوركس فى الدخول الى هذا المنتدى و مناقشه مواضيع فى صميم الفوركس؟انا الحقيقه بحاول اعلن عنه لكن فى مواضيع خاصه بالفوركس

للاسف معظمنا بيلجأ لانه يدعو ناس لاتعرف ما هو الفوركس عشان يربح منهم ويفهمهم كيف يشاركون بالمنتدى

هههههههههه و الله صحيح يا أخي حصلت معي نفس القصة
من يومها ما تكلمت عن الفوركس امام احد

انا حصلت معايا بس مش بنفس الكلام طبعا
وقررت انى افتح الموضوع فيه اازاى الناس بتفكر فى الفوركس :)

ههههههههه موضوع جميل يا اخي وبصراحه استمتعت فيه
فعلا معاك حق اما بتيجي تشرح لحد جديد في المجال الفوركساوي
تحس انك لازم تعرفه يعني ايه عمله ده اللي ناقص

اه والله انا بحص وانا بكلم واحد عن الفوركس انى بكلم طفل رضيع وبعلمه ازاى يمشى
وبعد لما اعلمه يقولى المشى مش حلو انا هقعد احسن

بص هوا مش بالظبط . بس اكيد طبعا فى ناس كدا زى ما انت بتقول واكتر كمان ويقعدوا يقولوا دا نصب والذى منه
بس فى ناس كتير بتكون مستقبله للموضوع وبتكون فرحانه بيه كمان وبيكون عندهم روح المعرفه بس طبعا زى ما قولتلك فى كدا وفى كدا

اه طبعا مش كل الناس بتقول كده بس فى ناس متعرفش حتى غير الكتابة والقراءة وانت بتحب انك تعلمها ازاى تكسب من النت
عشان بدل ما يشتغلوا فى حاجة تهد حيلهم وفى الاخر بيرجعوا يقولوا انه موضوع مش حلو وكله نصب فى نصب مع انك مقدم لهم فرصة من ذهب

zahran
07-17-2012, 21:33
معاك يا باشا بس برضه انت بتقول بتقدمه لناس مبتعرفش الا تقرى وتكتب ودا غلط طبعا ان احنا نعرف الفوركس للناس دى الا اذا احنا لاحظينا انه ممكن يجى منه
لان اما احنا هنعرفهم الفوركس وهما معلش خبراتهم على ادهم فاكيد مش هيبقوا موفقين فيه وبالتالى فكدا غلط علينا احنا

mohamed adel
07-17-2012, 21:51
ههههههههههههههههههههههههه هههههه
موضوع جامد جداااااااااااااا بجد قصة مسلية مع انها قصة حقيقية حصلت قدامى مع ناس صحابى
بس انا اول ما اتعرضت عليا الفكرة عجبتنى قلت اجرب مش هخسر حاجة بس

zahran
07-17-2012, 21:53
ههههههههههههههههههههههههه هههههه
موضوع جامد جداااااااااااااا بجد قصة مسلية مع انها قصة حقيقية حصلت قدامى مع ناس صحابى
بس انا اول ما اتعرضت عليا الفكرة عجبتنى قلت اجرب مش هخسر حاجة بس

حلو الراجل دا اول ما اتعرضت عليه الفكره قال اجرب مش هخسر حاجه ياريت كل الناس زيك
اى نعم فى ناس لو اتعرض عليهم الموضوع دا بيتفهموه صح وبيدخلوه وبينجحوا فيه كمان
وفى ناس تانيه بتياس بسرعه

theboy2226
07-17-2012, 21:54
هههههه احييك علي الموضوع الجديد من نوعه و بجد خرافه كانك سمعت كل حوار بيني و بين اي حد بحاول اقنعه انه يدخل المجال ده
الواحد اول ما يقول لحد فوركس و عملات و بورصه يقولك لا حرام و سين و جيم
لازم في مصر ثقافة الفوركس تزيد شويه لان رفض الحاجة دون اي معلومة عنها جهلللللللللللل
و شكرا علي الموضوع

MahmouD Elbadawy
07-17-2012, 21:57
هههههههههههههههههههه والله موضوع جااااامد جدا اساحبي تسلم هاندك

ع المجهود الجااااااااااامد ده

ام هند بقا .. انا برضو كل ما اقول لواحد يعمل معايا كده

الحل ايه !

Forex Eyes
07-17-2012, 22:27
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مشكور على المسرحية الجميلة التي كان يجب ان تعنونها باسم
عبد الله عن الفوركسيين هههه
اسلوب الكتابة الدي استعملته ممتع جدا
لك الشكر و التقدير

tarek22
07-17-2012, 22:39
الله يعطيك الصحه والعافيه
شكرا لك على هذا الموضوع الرائع وبالتوفيق اخى الفاضل

aminos
07-17-2012, 22:39
السلام عليكم
ههههه جميل يا أخي و هذا ما يقع في بعض الأحيان
هههه نطلب من الله التوفيق

AMANI
07-17-2012, 22:40
لا تفعل خير الا مع من يستحق
والا سوف تنال مالا يرضيك
فعلا اتقى شر من احسنت اليه

kingman
07-17-2012, 23:05
والا سوف تنال مالا يرضيك

هو مش موضوع خير وشر هو موضوع وعى وفهم
فالخير من المناسب دائما ان يفعله الأنسان حبا لمرضاة الله ام الموضوع انه بعيد عن الخير والشر وهو عدم وعى او فهم المخاطب ومحاولة التشكيك دائما والوقوف موقف الخصم هههههه

waleed adel
07-17-2012, 23:27
اخي الكريم كلمك صحيح مية مية هو اغلب الناس يجهلون ماهو الفوركس
ولا يعرفون عنه اى شىء ومهما تكلمت لايقتنع احد

Desperate
07-18-2012, 03:15
معاك يا باشا بس برضه انت بتقول بتقدمه لناس مبتعرفش الا تقرى وتكتب ودا غلط طبعا ان احنا نعرف الفوركس للناس دى الا اذا احنا لاحظينا انه ممكن يجى منه
لان اما احنا هنعرفهم الفوركس وهما معلش خبراتهم على ادهم فاكيد مش هيبقوا موفقين فيه وبالتالى فكدا غلط علينا احنا

انت معاك حق طبعا بس اعمل ايه اعرف اصدقاء عدا سنهم ال 30 عاما وما زلوا لا يستطيعون الحصول على فرصة عمل
لان ابائهم اخرجوهم من الدراسة فى سن صغير بس والله عقلهم احسن من ناس كتير فى التفكير فبختار الناس دى وبقدم لها الفوركس على طبق من ذهب
ومنهم من يقول موافق ومنهم من يرفض من قبل ما يسمع شئ

هههههه احييك علي الموضوع الجديد من نوعه و بجد خرافه كانك سمعت كل حوار بيني و بين اي حد بحاول اقنعه انه يدخل المجال ده
الواحد اول ما يقول لحد فوركس و عملات و بورصه يقولك لا حرام و سين و جيم
لازم في مصر ثقافة الفوركس تزيد شويه لان رفض الحاجة دون اي معلومة عنها جهلللللللللللل
و شكرا علي الموضوع

المفروض فعلا نزود الوعى الاقتصادى عند العرب وكمان نعرفهم بوجود البورصات والفوركس
وفرص الربح الاون لاين

هههههههههههههههههههه والله موضوع جااااامد جدا اساحبي تسلم هاندك

ع المجهود الجااااااااااامد ده

ام هند بقا .. انا برضو كل ما اقول لواحد يعمل معايا كده

الحل ايه !

شكراا ليك على كلامك, اكيد مش هنقدر نعمل حاجة الاحسن نبتعد ونشتغل بنفسنا والناس دى هتجرى ورانا بعد كده لما نحقق ارباح خيالية بفضل الله

مشكور على المسرحية الجميلة التي كان يجب ان تعنونها باسم
عبد الله عن الفوركسيين هههه
اسلوب الكتابة الدي استعملته ممتع جدا
لك الشكر و التقدير

شكراا لك اخى الكريم على كلامك الطيب :)

والا سوف تنال مالا يرضيك

هنعمل ايه زى ما قولت فوق بشوف ناس حالها يصعب على الناس مش لاقيين شغل مع ان زى ما بنقول مخهم نضيف وبيفكروا كويس
بحب ان اجذبهم للعمل ده واقدملهم طريقة للعمل من غير ما يدفعوا مليم بس فى الاول والاخر نصيب !
وهم حررين بكرة يجروا ورانا لما نكسب :)

madoxegy
07-18-2012, 03:21
ملكش حل

madoxegy
07-18-2012, 03:43
ملكش حل

Desperate
07-18-2012, 04:48
ملكش حل

وغلطان الي يضيعها

ملكش حل

ردود مكررة ومنقولة من مجهود الاعضاء التانيين, يا رجالة مش عايزين المنتدى الاجنبى يبقى احسن من هنا
اذا كان هناك بيبقى فى اليوم الواحد اكتر من 2000 واحد بيدخلوا المنتدى
يبقى عايزين هنا 10000 يدخلوا يشتغلوا بمجهودهم والربح القليل مش مشكلة وكله رزق من ربنا
وانت ومجهودك هتعمل اكتر من غير نقل ردود الاخرين

Mr.GooDMaN
07-20-2012, 14:53
ليس من الصعب ان تقوم بشرح الفوركس لشخص لا يعرف عنه شيئا لانه بسيط جدا ويمكنك ان
تجعل اى شخص لديه قدر جيد من الذكاء ان يقتنع بالفوركس بل ويحاول تعلم المزيد عنه

zero_cool725
07-20-2012, 15:47
ههههههههههههههههههههههههه هههه و الله انا كان لسا اتنين اصحابى قاعدين مقضيين وقتهم على نت 24 ساعة شات فكرت استفاد مهم و من الريقيل بتاع المنتدى و اخليهم يستفادو بوقتهم على النت بس كان لازم اشرحلهم الفوركس و حسيت انى هضيع وقت و مجهود على الفاضى و بعد ما قريت الموضوع ده الصراحة انا صرفت نظر خالص

magic777
07-20-2012, 18:16
ملكش حل

هو طبعا معظم اللي هتقنعهم مش هيقدروا يستوعبوا طبيعه العمل كده من اول مره
خاصه اذا كان اللي بتقنعه ده مالوش في اي مجال عمل متعلق بالنت مثلا
فحاول تلاقي اللي قريب من المجال ده وتكون عارف انه هيفهم كلامك شويه على الاقل

realyone
07-20-2012, 18:26

مظبوط؟
" قول مظبوط "

ادى يا سيدى اللى بيحصل

يقولك ايه فور - كس

مش ينفع تسحب الفلوس ديه

يجى 20 - 30% ربح شهرى

الفور- كس

وكمان دخلك هيزيد كل شهر

عيـــل ممـــل اساســا

بجد امثال هذا الشخص كثير في مجتمعاتنا العربيه,انا مثلا كثير مرات حاولت اقنع ناس اعرفهم بحكاية المنتدى والمشاركه لكسب البونص,مافي حد صدق اللي يقول كذب واللي يقول نصب واللي يقول كلام فارغ عالم عبيط بجد

ma90do
07-20-2012, 18:31
هههههههههههههه اسلوبك جامد بصراحه في الكلام وفعلا بيحصل عجايب لم تقول لحد عن المجال ده او تتكلم فيه مع اي حد

Desperate
07-21-2012, 00:42

الناس الايام دى مبقتش بتثق فى حاجة وكلهم بعتقدووا ان النت وسيلة سوء وضرر بس
اكيد فى ناس تعرف غير كده وبتقتنع بكل حاجة لما تشوف اثباتات :)

هههههههههههههه اسلوبك جامد بصراحه في الكلام وفعلا بيحصل عجايب لم تقول لحد عن المجال ده او تتكلم فيه مع اي حد

شكراا ليك اخى ورمضان كريم علينا كلنا
اكيد بيحصل حاجات غريبة اوى وبيبقى فى استفسارات غريبة جدا
واسئلة متعرفش بيجبوها منين وكلام سخيف وتريقة كمان
بس فى منهم اللى بيقتنع ومنهم اللى بينفض على الاخر
انا لغاية دلوقتى اقنعت واحد بس وهو نشيط اوى معايا :)
عقبالكم :)

aminos
07-21-2012, 00:55

السلام عليكم
نعم يا أخي أنا أتفق معك
و يمكن أن يصبح أحسن منه أيضا
مبروك عليكم شهر رمضان الكريم و كل عام و أنتم بخير

spiderxp
07-21-2012, 01:58
ههههههههههههههه بحس اني بقرأ مجلات علي بابا كدا بس تمام اوى

HUSSENEY
07-21-2012, 09:00
هههههههههههههههههههه هو الاحسن من كدة بقى يا كبير
انت تعملوا البرازنشن دة وبعد لما يفهم ويعجبوا الحوار يدخل يسجل
ويشيلك من الرايفير

swingawy
07-22-2012, 04:26
احنا كنا مثله بالضبط في بداية ما سمعنا بالفوركس

---------- Post added at 01:26 AM ---------- Previous post was at 01:24 AM ----------

موضوع رائع واستمتعت بقرائته من أوله الى اخره

hesham1046
07-22-2012, 04:29
فعلا فى اشخاص كتير فى فى الدول العربية بالاخص مش عارفين يعنى اية فوركس بس ممكن يكون بيسمعو عن البورصة
وبيعتقدو انه الفوركس هو البورصة ولما تشرح يعنى اية فوركس مش بيحبو انهم يغمرو خوفا من الخسارة

chuchab
07-22-2012, 04:50

marem2007
07-22-2012, 05:09
حلوة دية حصلت معاي ويقولي دول نصابين وبيدحكوا عليك
لانهم بجربوش ومعرفوش اي دة

BERO
07-22-2012, 05:15
عيـــل ممـــل اساســا
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههه وربنا ملهوش حل بجد
يخربيت دماغه

madman
07-22-2012, 05:25
ههههه الله عليك والله معلم فعلا دا الى بيحصل مليون الميه شكرا ليك يصحبى خرجتنا من الموود شويه

fx-man
07-22-2012, 05:27
ههههههههه ترو ستورى(قصة حقيقية ). فعلا هو دا نفس الحوار اللى بيحصل معايا لما احاول اقنع حد من صحابى بس انا ما عنديش طولة بال زيك كدا
اللى ما بيقتنعش من اول مرة بسيبه .

bodda.2011
07-22-2012, 05:41
اعتقد ان الفوركس دا مخصوص مش بيدخله الا اللى مقتنع بيه شخصيا انما انت لو جربت تقنع بيه حد مش هتعرف
انا جربت اقنع بيه 4 اصدقاء ودون جدوى بل كانوا بيحاولوا يبعدونى انا عنه

tota6773
07-22-2012, 05:55
هههههههه موضوع مسلى فعلا وهو فعلا فالاخر لازم يضرب ويتعلق
ماهو مش بعد كل الشلل دة والشرح الى شرحتة يقول مش عايز انا حر هههههه

al7oot
07-22-2012, 06:25
امممممممممممم موضوعك جميل أخي
ولكن مجال الفوركس مجال حلوو جدا وممتع بنفس الوقت وممكن تحقق منه الكثير بس بعقلانية وبتفكير

Desperate
07-22-2012, 21:39
ههههههههه ترو ستورى(قصة حقيقية ). فعلا هو دا نفس الحوار اللى بيحصل معايا لما احاول اقنع حد من صحابى بس انا ما عنديش طولة بال زيك كدا
اللى ما بيقتنعش من اول مرة بسيبه .

انا بقى بفضل وراه اصل انا رخم :))
لغاية لما اخليه يشترك بس حاليا بقى زهقت وبقيت بقول بسرعة كده الفكرة ومليش دعوة بقى لو اشترك او لا

اعتقد ان الفوركس دا مخصوص مش بيدخله الا اللى مقتنع بيه شخصيا انما انت لو جربت تقنع بيه حد مش هتعرف
انا جربت اقنع بيه 4 اصدقاء ودون جدوى بل كانوا بيحاولوا يبعدونى انا عنه

الواحد يعتمد على نفسه بقى وخلاص ويسيبه من اقناع الناس ده
انا حاليا فاتح موضوع فى احد المنتدايات عشان الناس تشترك عن طريقى ومش بعمل حاجة غير انى برد على استفسارتهم و اساعدهم
واللى حابب يشترك بيشترك وبيثق فيا وفى المنتدى واللى مش عايز اهو برحتوا بيضيع فرصة ذهبية من ايده

هههههههه موضوع مسلى فعلا وهو فعلا فالاخر لازم يضرب ويتعلق
ماهو مش بعد كل الشلل دة والشرح الى شرحتة يقول مش عايز انا حر هههههه

الحمد الله لغاية دلوقتى اقنعت 2 بالاشتراك معايا وربنا يكرم فى 8 كمان :))
هى الناس دى مش عايزة غير كده, اللى مش عايز يقتنع لازم يضرب :)

فعلا الموضوع للتسلية اكثر من نشر فائدة فى الفوركس
بس انا قصدت انى احكى اللى بيحصل مع الناس لما تيجى تعرف واحد يعنى ايه فوركس
وازاى بتفهمه ببساطة وهو ازاى بيرد عليك عشان نفهم ازاى الناس بتفكر
وازاى كمان بيستوعبوا اللى احنا بنقوله .

يا اخى ارحمنى من كوبى بست بتاعك ده

ZOUHAIR_ZIZO28
07-22-2012, 22:09
موضوع مسلي جدا كلامك في محله اصعب
شيئ هو ان تفهم شخص لا يفم مجال كالفوركس

محمد فرغلى
07-22-2012, 22:47
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههه معاك حق
فعلا موضوع رائع تسلم اخى

egypt2012
07-22-2012, 22:53
هههههههههههههههه
موضوع مضحك بجد بس مش عارف لية عندى احساس انه حصل معاك فعلا
هههههههههههههههههههه

khaled zizo
07-23-2012, 17:07
قوى وعندك حق طبعا بس شئ لابد منه بس انتى اول ما تبدا تقولهم على المميزات والمكاسب الى ممكن يحققوها اكيد هتلاقى الوضع اختلف وبقى هما الى بيسالوك عشان تقولهم اكثر وتعرفهم اكثر عشان عايزين يبقوا زيك وبيعتقدو انه الفوركس هو البورصة ولما تشرح يعنى اية فوركس مش بيحبو انهم يغمرو خوفا من الخسارة بالفعل أخي ليس من السهل شخص خاصة إدا لم يكن له إظلاع من قبل على كرق أخرى من الربح عن طريق الأنترنت و بالفعل الكل يبقى مندهشا عندما تخبره عن إمكانية تداول العملات في السوق الدولية و كأننا في عام 1930

Forex Eyes
07-23-2012, 17:50
دي ولا فبرامج رمضان
صغت الموضوع بطريقة جد هزلية و مضحكة تنسينا مشاكل السوق تسلم ايديك

HARRY POTTEER
07-23-2012, 17:54

مظبوط؟
" قول مظبوط "

ادى يا سيدى اللى بيحصل

يقولك ايه فور - كس

مش ينفع تسحب الفلوس ديه

يجى 20 - 30% ربح شهرى

الفور- كس

وكمان دخلك هيزيد كل شهر

عيـــل ممـــل اساســا

هههههههههه قصة كويسة تصلح تكوون فيلم قصير
انا بعزر معك و اكيد انه فيه ناس ما بتصدق و غبية بهدا المصطلح
و فيه ناس كا شاء الله متخفزين للعمل و الاكتشلف

asmoshaa2012
07-23-2012, 17:59
ههههههههههههه موضوع ظريف قوى
اعتقد ان من الافضل وضع موضوعات جاذبة للريفيرال فى المواقع العامة التى بها اقسام خاصة بالفوركس وتهتم بهذا المجال
فاكيد من يدخل فيها سيكون عنده الرغبة ومقتنع بهذا المجال او حتى على الاقل مهتم به

waleed
07-24-2012, 11:28
موضوع جميل وفكاهى وكوميدى ممكن نفتح قسم بالمنتدى
نطلق عليه قسم الكوميديا او ساعة لقلب المضاربين
فعلا اخى الكريم الموضوع حصل معايا ولكن صاحبنا قعد يقول لالالالالالالالالالالاال حرام وده انت بتغضب ربنا

والحمد لله انه اتنقل من المكان اللى انا منت شغالفيه

Desperate
07-25-2012, 04:19
ههههههههههههه موضوع ظريف قوى
اعتقد ان من الافضل وضع موضوعات جاذبة للريفيرال فى المواقع العامة التى بها اقسام خاصة بالفوركس وتهتم بهذا المجال
فاكيد من يدخل فيها سيكون عنده الرغبة ومقتنع بهذا المجال او حتى على الاقل مهتم به

اللى يلحق بقى يعمل كده هو اللى كسبان
لان الموضوع ده مش بيمشى غير فى الاول بس لما يكون المنتدى لسه فاتح وتكتشفه صدفة
وتروح تعمل بيه موضوع فى المنتدايات كده ممكن تعرف تجيب ريفايل كتير
بس غير كده هتعانى عشان تجيب واحد بس

morx123
07-25-2012, 04:31
ههههههههههه
حوار رائع
لاكن للاسف هذي الحقيقه عند محاولة لاقناعك لشخص جاهل

apolo
07-25-2012, 07:09
[CENTER]السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

عيـــل ممـــل اساســا

ههههه الله يعينك على صحابك يا أخي ..:)).. والله ضحكت لما قرأت المقطع الذي تركته في الاقتباس

للأسف هذا هو الواقع لحد الآن مازال الفوركس غريبا عندنا نحن العرب

top2milan
07-25-2012, 07:18
ههههههههه دا انا لو بفهم واحد كدا هقتله في الاخر مش هضربه بس
والحمدلله محصلش معايا لما جيت اعرف الفوركس
واحييك على الموضوع المسلي دا

hussaina2008
07-25-2012, 07:30
هههههههههههه الموضوع جميل وخفيف وحقيقة واقعية اصلا انت اغلب مواضيعك حقيقية وواقعية لان بجد الواحد وده ينتحر اذا قاعد يفهم واحد الفوريكس ساعتين وبعدها ذاك يقوله خلاص مابي اصلا الجزمة قليلة عليه ههههههههه فموضوعك جامد تويلوموني اذا ماعندي ريفالزقبل مروري اخي الكري وشكرا

msh3egy
07-28-2012, 05:47
وغلطان الي يضيعها

SlaiteR
07-28-2012, 08:51

مظبوط؟
" قول مظبوط "

ادى يا سيدى اللى بيحصل

يقولك ايه فور - كس

مش ينفع تسحب الفلوس ديه

يجى 20 - 30% ربح شهرى

الفور- كس

وكمان دخلك هيزيد كل شهر

عيـــل ممـــل اساســا

مووضوعك قمة اخي

وفعلا تواجهني مقل هالمصاعب اثناء تعريفي لأحد الفوريكس

ولكن هل برأيك ينفع الموضوع للجدد؟

dollyabdallah
07-28-2012, 10:27
ههههه والله فعلا يا اخي الكريم كلمك صحيح مية مية هو اغلب الناس يجهلوك الفوركس ولا يعرفون انه بالامكان المضاربة على النت

Desperate
07-29-2012, 06:51
هههههههههههه الموضوع جميل وخفيف وحقيقة واقعية اصلا انت اغلب مواضيعك حقيقية وواقعية لان بجد الواحد وده ينتحر اذا قاعد يفهم واحد الفوريكس ساعتين وبعدها ذاك يقوله خلاص مابي اصلا الجزمة قليلة عليه ههههههههه فموضوعك جامد تويلوموني اذا ماعندي ريفالزقبل مروري اخي الكري وشكرا

شكرا اخى على ردك, والله كتير عملوا معايا كده واللى منهم اشرحلوا وافهمه ويقولى ياه كل دا ويستعجب ويبقى طاير من الفرحة
ويقولى طيب سيبنى افكر يوم وهرد عليه ولا بيرد ولا بيتنيل :)
مهما شرحت ولا اقنعت فيه مفيش فايدة بيركب دماغه ويقول لا

ده نتيجة فكرة ان الانترنت هو وسيلة تضر الصغار والكبار عندنا العرب :(
الكبار بيقولوا للصغار ان النت ده بتاعه الفشلة ومش هنشوف منه غير المصايب :)
والضغار بيصدقوا بدون وعى وبياخدوا النت على اكنه وسيلة للشات واللعب فقط

ايه الجديد
07-31-2012, 14:55
هههههههههههههههههههه
ليه الملل دة يا عم انت دور على حد مستعد أفضل
وكلمه بلغة الفلوس أعلى من كدة لانك زى ما قلت هتقلة 20 40 دولار فى الشهر هيروح يبيع فلافل
قلة هتزود مجهودك هتزيد

kareem
07-31-2012, 14:56
ههههههههههاااااااااااااى
الموضوع فعلا مسلى
وعندك حق لو حصل دة بجد معايا هعلقة من رجلية مش ناقصة ملل

mido75
07-31-2012, 15:03
هى ردود افعال الناس تختلف من شخص الى آخر و لكن طريقة سردك للحوار رائعة يا اخى و هناك ايضا من يتعرفون على مجال الفوركس و ماشاء الله سريعا يتقدموا فى هذا المجال حسب عقلية و ذهنية كل شخص

gamal
07-31-2012, 15:05
هههههههههههههه بجد انت واد تمام
الموضوع ة بجد اخر حاجة ويارب التوفيق للجميع

power8
07-31-2012, 15:09
طبعا من الصعب ان توصل الفكرة لشخص لم يعمل ابدا في النترنت ابدا
لذلك يفضل ان توريه الفوركس صوت وصورة وذلك سيكون احسن من الشرح والتقديم الشفوي

mokhtar26
08-04-2012, 13:20
السلام عليكم
اخي ساعطيك فكرة يمكن ان تنفعك حاول ان تقدم الفوركس لشخص جديد و يكون محتاج لمدخول و يعرف مبادئ الانترنت المهم ان يكون محتاج ماديا ثم حاول ان ترشده خطوة خطوة و الامر يحتاج صبر و وقت فقط
بالتوفيق

silver
08-04-2012, 13:23
هههههه

بالنسبة لي نعم حاولت والبعضعمل هيك

ولكن اكثرهم عندما يسمعوا فلوس خلاص ينسوا كل حاجة

hichemdz
08-04-2012, 13:25
هههههههههههه

نعم اخي هناك الكثير من الناس لا يؤمنون بامكانية الربح من الانترنت ولا يصدقون ذلك اصلا

من الصعب جدا جدا ان تقنع شخص بالدخول في عالم الفوركس

theshadow1
08-04-2012, 13:27
موضوع جامد جدا .. انا حاسس ان ده فعلا اللي بيحصل الناس فاكره كل حاجه سهله جدا وجميلة وتمام أوي .. لا يعرفون ما وراء الكواليس

Meerak
08-04-2012, 13:34
هههههه طريقة سرد الموضوع جميلة جدا تسلم يا غالى
وفعلا بيقابلنى كتير وانا بعرف الناس على الموضوع ده نفس المشكلة
لكن الشاطر اللى يقدر يقدم الموضوع بطريقة مغرية وسهلة تخلى اللى قدامك هو اللى يتحايل عليك علشان تعرفه
:)

racrab88
08-04-2012, 13:41
أنا تكلمت مع خالي عن الفوركس و قال لي ماهذا الموقع الذي تفتحه دائما فبدأت أشرح له
الفوركس و و و و و و و
قال لي ياأخي لماذا توهم نفسك بشيء فارغ
و الله ندمت اللي تكلمت معاه

Mohamed90
08-04-2012, 14:17
أنا تكلمت مع خالي عن الفوركس و قال لي ماهذا الموقع الذي تفتحه دائما فبدأت أشرح له الفوركس و و و و و و و قال لي ياأخي لماذا توهم نفسك بشيء فارغ و الله ندمت اللي تكلمت معاه ههههه السلام عليكم و الله اخي العزيز كثير من الناس سواء اهلي او اصدقاء لا يتقبلون فكرة الربح من النت و طبعا يكذبون ذلك ويقول انهم ينصبون عليك لا اكثر من الذي سيفرق امواله في النت من اجلك ههههه تحياتي

أسكبيد
08-04-2012, 14:36
هو فعلا الفوركس مش مقبول لناس كتير وكل واحد حر في وجهة نظره
أصله ممكن يكون مناسب لشخص ومش مناسب لشخص آخر

mohamed eldamnhorey
08-04-2012, 14:54
ههههههههههههههه جامد الموضوع ده

بس صحبك ده ممل اوى

فيه ناس تخلى الاقرع يشد فى شرعه

ممكن الواحد يكره نفسه بسبب الاسئله الغبيه
ههههههههههههه

kota553
08-04-2012, 14:54
ههههههههههههه تصدق انا نسيت الموضوع الاساسى وقرأتها كأنها قصة وحدوتة حلوة
بس هى فعلا فعلا حقيقية وحصلت معايا مرتين

AMANI
08-04-2012, 14:57
ده الامر الطبيعى اذا كان موظفى البنوك كثير منهم لا يعرفون معنى هذه الكلمه ووقت تتكلم معهم عن الفوركس تشعر كانهم قادمين من كوكب اخر

dark dollar
08-04-2012, 14:58
ههههههههههههههههه
موضوع انك تفهم حد لسه لاول مره تقنعه بالموضوع صعب جدا خصوصا ان ف ناس بيبقى عندهم حساسيه من الموضوع ده مهما تقوله يحس انك بتنصب عليه برضو

forex_8
08-04-2012, 15:06
موضوع شيق وممتع يا اخى وبالفعل هذا ما يحدث فى كثير من الاوقات ولذلك فانا اقوم بدعوة الاصدقاء ولكن يجب ان يكون لديهم الاهتمام بالفوركس مثل المشاركون فى الكثير من المنتديات العامة والتى يكون فيها اقسام خاصة للفوركس وبالتالى لا ينبغى على ان اقوم بالشرح من البداية

farid7adid
08-04-2012, 15:08
الموضوع حقيقي فعلا

بس فعلا المبالغ اللي باقولهالو ضعيفة جدا جدا و متستاهلش انة يضيع وقتة فيها

200 جنية في لاشهر و لا يعملوا اي حاجة الصراحة

cpa lead
08-04-2012, 15:15
فعلا والله كل ما تحاول تقنع حد بالفوركس الأول يعيشلك دور انه خلاص والموضوع ده كبير ولازم يشترك فيه ويشتغل ويخرج من عندك وهو مقتنع 100 % لحد لما يروح يتكلم مع حد ثانى بره يقوله فوركس ايه ونت ايه الى انت جاى تقول عليه الكلام ده كله نصب فى نصب ويخلى اللى قدامه ييأس وبعد كدة تلاقى اللى هو حكاله وخلاه يأس هو اللى جاى يسألك بعد ما يقرأ كويس عن الموضوع ويضيع الراجل الأولانى ويشتغل هو

zeyadkabeel
08-04-2012, 15:22
هههههههههه الصراحة يا اخى الكريم فكرة حلو وطريقة عرض الموضوع احلى واحلى ولكن بعض الناس بيبقوا خايفين من الفوركس عشان مسمعوش عنه قبل كده

light
08-04-2012, 15:53
مشكور يا اخي على الموضوع الممتع وبالفعل كثيرا ما يحصل معانا هذا الكلام
وخصوصا مع الاشخاص الذين عمرهم ما اشتغلوا على النت سواء بي تي ست او رفع

engshady
08-04-2012, 16:20
هههههههههههه موضوع حلو وخصوصا ام هند هههههههه
فعلا ساعات بتلاقي ناس كده فعلا وبتبقي عاوز تولع فيها هههههههههههه

osama00971
08-04-2012, 18:03
والله برنس
انت شكلك زهقت من تقديم الفوركس للناس
فعلا في من اصحابي على هذه الطريقة

maklad94
08-04-2012, 18:32
ههههههههههههههههههههههههه ه موضوع جميل جدا اخى واسلوبك شيق وجذاب جدا اشكرك على الموضوع والصراحة استفدت منه ان عقلية المواطن العربى انه عاوز الفلوس تجيله لحد عنده وبس ومش عاوز يتعب وبدل ما هو قاعد فى البيت ومش بيعمل حاجه ويادوبك هيحرك صوابعه على الكيبورد يجيبله فلوس برضو بيرفض حاجه تخنق فعلا ..

majidkacm
08-04-2012, 18:47
الكثير من اصحابي يطلبون مني ان اشرح لهم ماذا اعمل و لكن غالبا اعتذر عن ذللك ، لاني لا استحمل الاستعباط هههه ، لكن اقوم باعطائهم احد كتب المبتدئين لكي يفهمو المجال !! من اراد ان يفهم فليعتمد على نفسه و يقرأ ليقتنع لوحده

nourhan ali
08-04-2012, 18:51
هههههههههههههههه موضوعك لذيذ صراحة
وفعلا ممكن تلاقى ردود فعل غريبة وناس بتستهيف الموضوع او بتستصعبه

omar kapo
08-04-2012, 18:52
ف اللي بيرفض وفي اللي بيوافق ع الفوركس
من الخوف انه يكون غير حقيقي
وف اللي بيقول اهو تضيع وقت طلع حقيقي ادوس اوي
وانا كنت كد ف الاول

skiimer
08-04-2012, 19:11
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي !
هههههه موضوع شيق و مميز اخي تشكر عليه لاحضت ان هنالك فرق بين طريقة تفكير الاخوة المصريين و نحن المغاربة

webtech
08-05-2012, 06:25
هههه اضحكتني اقولك اعرض عن كل المتخلفين دول ياعم هو فيه كده

ngm el forex
08-05-2012, 06:29
هههههههههههه بيحصل فعلاا واصح حاجه لما يجي ينطق الكلمه ويقولك فو كس اه ده ؟؟ بتبقا مسخره ساعتها انا حصلت معايا قبل كده مره تقبل وده اخي الكريم

hamzah krishan
08-05-2012, 06:37
ههههههههههههههههه شكرا على الموضوع مسلي ومفيد الفوركس هو بحر وانا كوني عضو جديد عم بحاول اتعلم الاشياء خطوة بخطوة

MrDeloma
08-05-2012, 06:37
هههههههه صحيح و أنا حصل معي نفس الموقف عدة مرات
وخصوصا ان الفوركس لم ينتشر كليا في العالم العربي
و نسبة قليله فقط تعرف الفوركس ، لكن بعد 10 سنوات سوف ينتشر الفوركس أكثر
وسوف يصبح معروفا عند الصغير و الكبير

Evon
08-05-2012, 06:44
انا الكلام ده حصل معايا و الله
بس انا محدش ضربنى باللى فى رجله ولا علقنى
هههههههههههه بس انا اقتنعت بالفكره و قولت اجرب مفيهاش حاجه
بس انا مش عارفه ابدأ بداية صح

magic777
08-05-2012, 19:16
هههههههه صحيح و أنا حصل معي نفس الموقف عدة مرات
وخصوصا ان الفوركس لم ينتشر كليا في العالم العربي
و نسبة قليله فقط تعرف الفوركس ، لكن بعد 10 سنوات سوف ينتشر الفوركس أكثر
وسوف يصبح معروفا عند الصغير و الكبير

اكيد طبعا ومع تقدم خدمات الانترنت وانتشارها في مجالات العمل الميداني كمان واعتماد الانسان عليها في حاجات كتير
هتلاقي الوضع اتطور وبأه فيه نسبه كبيره جدا يهتمون بمجال الفوركس ويدخلوا فيه

AMANI
08-05-2012, 19:18

مظبوط؟
" قول مظبوط "

ادى يا سيدى اللى بيحصل

يقولك ايه فور - كس

مش ينفع تسحب الفلوس ديه

يجى 20 - 30% ربح شهرى

الفور- كس

وكمان دخلك هيزيد كل شهر

عيـــل ممـــل اساســا

والله يا اخى شر البليه ما يضحك
على اى حال اعمل خير وارميه البحر واجرك على الله

gullever
08-05-2012, 20:05
فعلا و الله دا اللي بيحصل معايا و مع ناس كتيير بعد ما تشرحله كل شيئ يقولك في النهايه مش عايز و ساعتها تحبط رغم ان هدفك تستفاد و تفيده برضوه و يقولك حجج زي كلام فاضي او مش حينفع معايا , اساسا فيه ناس كتير مقتنعه ان مفيش حاجه اسما ربح من النت !!! و محفور في مخهم انه كله كلام فارغ او نصب و يقول احكام بدون ما يجرب بنفسه و النقطة اللي تزعجك انه ممكن يكون شايفك ربحت بالفعل و يقولك برضه كلام فارغ و كلام زي كده و بصراحه المفروض لما ندعي ناس عشان يدخلوا المجال ده ندعي الناس المستعده فعلا و عقولهم مستعده

waleed adel
08-09-2012, 03:10
فعلا انا عانيت كتير من الموضوع ده وبقيت اريح نفسى اللى عايز يفهم
يفهم بعيد عنى من كتر اللى الواحد شافه

tariktanjaoui
08-09-2012, 04:08
هههههه موضوع شيق
بكل صراحة هذا ما يقع عندما تقــــدم الفوركـس لشخص جديـد
لانني حاولت جلب العديد من الاصدقاء الى المجال ده لكن امتنعوا

adilattack
08-09-2012, 04:29
بصراحة جميع اشخاص يتخفون دخول هذا ميدان لأنه جديد في عالم العرب أدا لعجب في ردة فعل كهده وهدا موضع يعكس جهل بعض عن فوركس في قلب فكاهي جيد

sofiane
08-09-2012, 04:37
ههههههههههههههههه بجد موضوع جامد جدا و مسلي و الله ده لي بيحدث معي كل ما اجي اقنع شخص بي الفوركس يروح قايلي الكلمتين دول تشكرا حبيبي على موضوعك المميز تحياتي

tamid0
08-09-2012, 05:26
السلام عليكم و رحمة الله
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههه
لا موضوع جامد فعلا
لا اعتقد ناس كتير اوي لو فهمته هتهتم بيه
و ان شاء الله هبتدي اقنع الناس في اول الشهر الجديد