PDA

View Full Version : سؤال

monira salah
11-05-2015, 20:34
السلام عليكم
انا كان اتقفلى حساب انستا قبل كدا وحاولت اعرف السبب مقدرتش دلوقتى انا هعمل حاجه وعاوزة اعرف ان كانت دى هتاثر على الحساب وممكن يتقفل ولا لاء انا مش موجودة ديما فى البيت الى فيه الجهاز الى سجلت منه يعنى ممكن انزل القاهرة اسبوع وكدا فيها مشكلة لو فتحت المنصة بس من جهاز تانى غير الجهاز الى انا مسجلة من عليه مع العلم انى مش هفتح البيدج او هسحب غير من نفس الجهاز الى مسجلة عليه علشان ميقفلوش الحساب بس انى افتح من منصة تانية من على جهاز تانى دى فيها مشكلة او انى انزل المنصة مثلا على الموبيل وابقى افتحها من الموبيل او من الكمبيوتر دى فيها مشكلة تخليهم يقفلولى الحساب من غير اى انظار ؟؟؟

asxqwzdc6
11-14-2015, 16:31
السلام عليكم اخي العزيان الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلكواجهت من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا نفسى

marwanadam
11-14-2015, 16:45
ممكن ان تفتح المنصة من الحساب الدى تريد لا مكشكل فى داول وان تتداول فى الاوقات التى تريد
لكن يجب ان تعرف ما الامور التى تتجنب فى التداول لكى لا تعرض الحساب بتاعك الى الخطر
وبتوفيق

snnaky
11-23-2015, 19:54
اختى الكريمة مرحبا بك
كل اللى حضرتك بتتكلمى فية ليس لة اى علاقة من قريب او بعيد بموضوع غلق الحساب وغلق الحساب لابد وان يكون لة علاقة بخرق احد قوانين التداول مع انستا ولهذا الأمر اهمية اكيد اما ما تسألة عنة من شأن فتح المنصة يمكنك فتح المنصة من اى جهاز ومن اى خط انترنت فى اى مكان ولا تأثيرلهذا

moh19DZ
11-23-2015, 20:34
ممكن ان تفتح المنصة من الحساب الدى تريد لا مكشكل فى داول وان تتداول فى الاوقات التى تريد
لكن يجب ان تعرف ما الامور التى تتجنب فى التداول لكى لا تعرض الحساب بتاعك الى الخطر
وبتوفيق

labsir
11-23-2015, 21:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
والله يا اخي الكريم انا مجرد مبتدئ في السوق ولازلت في بداية تعلمي ولا امتلك الحق لاجيبك
والله الموفق والمعين

ELkot4
11-23-2015, 21:40
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
تحياتى لك و لاعضاء المنتدى الكرام
شكرا لنشر الموضوع و اتمنى الاستفادة للجميع
تقبل مرورى

baite
11-24-2015, 00:38
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ليس المهم أن تكون المعلومات جديدة أو قديمة
الأهم هو أن نسأل أنفسنا هل استفدنا مما هو قديم ؟
وهل سنركز جل أهتمامنا على ما هو جديد ؟
عموما معلومات رائعة ومشكور على ما قدمت ..
مع تمنياتى لجميع الاخوة الكرام اعضاء المنتدى بالنجاح والتوفيق

houarisat9
11-24-2015, 00:40
تغيير إيبي الدخول إلى الحساب الخاص بالمنتدى ييؤدس إلى قفل الحساب بدون سابق إنذار يا أخي وهذا ما لم يكن عليك فعله ولازم تتأكد منه من قبل

heroo252
11-24-2015, 00:48
عادى جدا افتح حاب انستا من اىمكان المهم ان حساب البونص
ده متفتحش المنتدى من مكان تانى يكون الجهاز ده عليه حساب بونص اخر
انا بفتح حساب البونص والمنتدى من البيت ومن الشغل وبشتغل فى الحالتين بس محدش غيرى فى الشغل فاتح
حساب

asx1
11-26-2015, 18:41
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

asx1
11-30-2015, 21:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

mkij
11-30-2015, 22:41
الســــلام علــــيكم و رحمه الله تعالى و بركــــــاته. . . . . . .
مشكور أخي على هذا الموضوع المفيد و الرائع حاول تتواصل معاهم لتعرف المشكلة كيف و اين

adamarwan
11-30-2015, 22:47
لا عليك اخى ما عليك الان ان تفعل هو ان تقوم بعمل حساب بتاعنى وان تربط مع المنتدى
وان تحافظ على القوانين التى بها ممكن ان تحافظ على الحساب تاعك اطول الفترات
وان تعمل بجهد فى هدا السوق
وحظ سعيد

ابوفؤاد
11-30-2015, 22:51
من الممكن ان تقوى بالدول من اى جهاز لكن لابد ان يكون الجهاز ليس هناك م مشتكين عليه حتى لا يعد غش
ويمكن ان تقومى بشراء يو اس بى انترنت و تدخلى بيه من اى جهاز و لا يوجد مشكله و انا مجرب الكلام ده

neverlityougo2
12-10-2015, 15:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هو الادوات المشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

الاصيل
12-10-2015, 15:44
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اكيد قفل حسابك ليس سببه انك تفتح حسابك من اكثر من مكان فانا افتح الحساب من العمل و البيت و الشارع عن طريق الجوال و هو حساب واحد ولم يحدث اى مشكله
حاول التواصل مع الدعم الفنى لتعرف ما المشكله
تمنياتى للجميع بالتوفيق

عاشق الفوركس
12-10-2015, 16:11
والله يا اخي الكريم مدا اقول لك غلق الحساب يكون بسببب وايضا بدون سبب لكن السبب يتمثل في مخالف شروووط التدوال خاصة التجارة وقت الاخباار

مصطفى حمدان
12-27-2015, 00:03
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته بصراحة اختى الفاضلة نظرا لانى اتقفل حسابى برده بدون ان اعرف السبب ففى هذه الحالة لا ادرى ماذا اقول لك لانه ليس هناك ضوابط لاغلاق الحساب من قبل الشركة والله الموفق

one god
12-27-2015, 01:56
ربما يا اخي انت اقترفت خطا ما في تداولك بالبونص لان هناك قوانين للتداول بالبونص في البروكر طبعا
بالتالي حاول انك تراجع القوانين من جديد واحرص على عدم اثارة الشبوهات في تداولاتك

ToXiC-DzX
12-28-2015, 15:19
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
أعتقد أن الأعضاء قد أجابوك عن السؤال ، طرح طيب أتمنى رؤية المزيد من مواضيعك في المستقبل
تقبل مروري والله المستعان

Alilou31
12-28-2015, 16:13
و عليكم السلام و رحمة الله
اختي موضوعك معقد نوعا ما و لم توضحي اكثر
المهم على حسب ما فهمت انك خايفة يقفلولك حسابك ان قمت بفتحه من جهاز اخر غير الذي تسجلت به
لا مشكلة في ذلك اختي لا تقلقي كما يمكنك ان تفتحي المنصة من الهاتف ايضا
بالتوفيق

samieh
12-31-2015, 16:49
لا يا اختى هذا الكلام غير صحيح تقدرى تفتحى المنصة او المنتدى من اى كمبيوتر ومن اى مكان يعجبك
وتتداولى عادى جدا من اى مكان حتى لو من على الموبايل بدون مشاكل

big.pharaoh
01-21-2016, 14:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. عادي خالص حضرتك ممكن تسجلي دخول من اي حساب ولكن المهم الالتزام بقوانين التداول .. تحياتي

OsamaNasser
01-24-2016, 22:27
هو اذا الموضوع كان علي المنصه فدي مش مشكله تقدري تفتحيها من اي مكان او من اكتر من جهاز عادي مفيش مشاكل
انما المشكله ممكن تحصل مع الحساب بتاع المنتدي ده ممكن تسالي حد من المشرفين عن الموضوع ده

forez
01-25-2016, 13:53
لســــــلام عليكـــم و رحمـــــة الله و بركاتـــــه ...........
بســـــــم الله الرحمـــــــان الرحيـــم ...................

latraaa
01-30-2016, 19:16
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و على اية حال الأسباب متعددة و معروفة و هي في الأساس سبب كل شيء، و القانون واضح و أي مخالفة سوف تعرضك لحدف الحساب، بالتوفيق لك و للجمبع إن شاء الله

mahmoud massry
01-31-2016, 12:07
تفتحى حسابك من اى مكان عادى جدا بس المهم انه ميكونش فيه حسابين مفتوحين من نفس المكان الى بتفتحى منه

Bassem Hassani
02-02-2016, 08:16
لا فتح حسابك فى الشركة من اى جهاز اخر عادى جدا لان الشركة اصلا بتدعم تعدد الحسابات على الموقع الخاص بيها يعنى مكن يكون معاك اكتر من حساب وكلهم شغالين بدون اى مشاكل ولكن المشكلة كلها فى المنتدى لان المنتدى فيه اكسبرت بيكشف اى تشابه بين الايبيهات الى بتسجل بيها فى المنتدى .

soad labib sadek
02-02-2016, 11:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اختي الفاضلة انا عن نفسي علي حسب خبرتي انه لا توجد اي علاقة بين غلق الحساب و فتح الحساب من اماكن متعددة في الغالب ما يكون غلق الحساب مرتبط بقوانين التداول و ما الي ذلك

تحياتي

mohamed elhusseiny
02-02-2016, 11:59
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته أختنا الكريمه عذوه هذا المنتدي الرائع فما تقولينه لا يؤثر علي الحساب وغلقه لديك
سوف يتم غلق الحساب اذا تم اختراق أحد قوانين شركه انستافوركس اما ما تقولينه لايمس هذا الموضوع وتقبلي مروري

best1
02-02-2016, 14:40
وتراجع مؤشر مديري المشتريات التصنيعي في منطقة اليورو إلى 52.3 في كانون الثاني/يناير، بانخفاض من 53.2 في كانون الاول/ديسمبر.
وفي مكان آخر، تراجع الدولار مقابل الجنيه والفرنك السويسري، مع ارتفاع الباوند/دولار بنسب

csebai12
02-02-2016, 15:24
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
يمكنك ادارة حسابك كالسحب و الايداع و غيرها و انشاء صفقاتك و التحكم بها من اي جهاز و من اي مكان لا مشكل في ذلك

MahmoudNofal
02-02-2016, 16:39
السلام عليكم و رحمة الله اعتقد مافيش مشكلة لو دخلت من على جهاز او حتى سحبت مش ده سبب اغلاق حسابك الاول

AHMED91
02-02-2016, 17:13
يمكن فتح المنصه من اي مكان بشرط ان يكون الحساب الوحيد
الذي يتم استخدامه من هذا الجهاز حتي لا يتم التشابه في الاي بي ايضا عند الدخول الي الحساب

big.pharaoh
02-02-2016, 17:46
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....اه عادى جدا حضرتك تقدر ي تفتحي حسابك من اى مكان وفي اي وقت طلاما هو حساب واحد عادى

mahmoud massry
02-03-2016, 17:28
السلام عليكم ورحمة الله
لا يهم اختى الكريمه تفتحى حسابك من مليون جاهز عادى المهم نفس الجهاز لا يفتح عليه حسابين فى المنتدى

yansane
02-04-2016, 01:33
وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلكواجهت من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي انا بفتح حساب البونص والمنتدى من البيت ومن الشغل وبشتغل فى الحالتين بس محدش غيرى فى الشغل فاتح حساب

forez
02-08-2016, 01:16

ibrahem91
02-08-2016, 20:56
يمنع المنتدي وادارة المنتدي مخالفة القوانين المنتدي والتي منها كوبي باستر ومعناها
نسخ المشاركات وهذا هو الخطء الاكثر انتشارا في المنتدي

yacrao
02-08-2016, 21:11
اخي الكريم احب ان اقول ان هناك قوانين تضبط الرد هنا في المنتدى وقوانين تضبط التداول لهذا يجب ان تعرف القوانين قبل التداول

nonam
02-12-2016, 20:22
السلام عليكم .... انت اعمل حساب تاني ومن المهم ان لا تخالف الشروط في المرات اللي جاية لان التعامل مع الشركة لابد ان
يكون من خلال الشروط اللي من خلالها التعامل مع المنصة
بالتوفيق ان شاء الله

nuclear2010
02-12-2016, 22:23
السلام عليكم جميعا
لا فتح حسابك فى الشركة من اى جهاز اخر عادى جدا لان الشركة اصلا بتدعم تعدد الحسابات على الموقع الخاص بيها يعنى مكن يكون معاك اكتر من حساب وكلهم شغالين بدون اى مشاكل ولكن المشكلة كلها فى المنتدى لان المنتدى فيه اكسبرت بيكشف اى تشابه بين الايبيهات الى بتسجل بيها فى المنتدى
تقبل تحياتى

never11
02-14-2016, 20:59
اخى العزيز انا انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

best1
02-14-2016, 21:20
ارتفع الدولار أيضا مقابل اليورو والفرنك السويسري، الذي يميل إلى أن يتم شراؤه من قبل المستثمرين في أوقات العزوف عن المخاطرة، مع تراجع اليورو/دولار بنسبة 0.6٪ ليتداول عند 1.1254 في وقت متأخر الجمعة و ارتفاع الدولار/فرنك بنسبة 0.52٪ ليصل إلى 0.9774.

ahmedmomenali
02-14-2016, 21:47
اعتقد انه عادي تقدري تفتحي الحساب من اي مكان لكن الغلط هو فتح حسابين في المنتدى
من نفس الجهاز يعني المفروض تعمل حساب واحد في المنتدى وحساب واحد في انستا

aminetns
02-14-2016, 22:51
لماذا لا تنظر في المواضيع والشروحات الموجودة في المنتدى شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بارك الله فيك والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

aissaalg
02-15-2016, 16:25
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

never10
02-16-2016, 19:28

dhmo
02-17-2016, 21:48
لماذا لا تنظر في المواضيع والشروحات الموجودة في المنتدى شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بارك الله فيك والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

وهنا فعلا في المجال لازم المتاجر الاول يعمل راس مال كويس للمتاجره علشن ميخسروش بسرعه دي اول حاجه وتاني حاجه يكون عنده خبره جيده
علشان يقدر يعمل على راس المال ده

mohammed control
02-17-2016, 23:17

Peter George
02-17-2016, 23:20
اختى الكريمة تحية لكى اولا ثم يمكنك ان تحملى برنامج انستافوركس على الهاتف الذكى الخاص بيكِ و التداول من علية بسهوله و يسر

dhmo
02-20-2016, 21:48

فيه شروحات هنا لها وهو طبعا الاغلبيه هنا بتعمل على المنصه دي وحتى الي بيعمل على منصات اكتر بيكون المنصه دي هيا الاساس عنده للتحليل وكده اكتر من اي منصه
اكتر لاننا اتعودنا عليها

forez
03-15-2016, 11:33

akram mohamed obaid
11-29-2016, 15:17
لاتوجد اي مشكله في هذآ الأمر على الإطلاق وهذا الشيئ يعتبر أمر عادي جدا حيث يمكنك فتح المنصه من اي مكان آخر سواء من جهاز آخر او وصله انترنيت أخرى هذه الأمور لاتعتبر مخالفه تحاسبك عليها الشركه

zizoo99
12-14-2016, 09:53
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
يا اختى موضوع تغيير الاجهزة ده مش مؤثر خااااااالص ولا له اى تأثير على اغلاق الحساب نهائيا الحساب بيتقفل فى حالتين اما انك تقعدى 90 يوم من غير اى تداول أو تسحبى ارابح فى حالة وجود خسائر عائمة كبيرة تغطة قيمة كل الارباح

WASEM DALLOUL
12-14-2016, 09:59
السلام عليكم
لا يا اخي الكريم هذا لا يؤثر نهائيا فيمكنك الدخول الى المنصة من اي اي بي وهذا ليس مخالف لقوانين شركة انيستا فوركس
وبالتوفيق للجميع

hoodhood700
12-14-2016, 15:28
اهلا وسهلا بالجميع هنا في هذا المنتدى الكريم وبعد ،
طبعا اخي الكريم يمكنك فتح حسابك على المنصة في اي جهاز اخر وليس بالضرورة جهازك الخاص كما يمكنك السحب والتداول في اي وقت وعلى اي جهاز اخر ، مشكور اخي على المساهمة وشكرا جزيلا وبالتوفيق...

tamermosa
12-14-2016, 16:04
فعلا مفيش مشكله انك تفتح حساب البونص و المنتى من اكتر من جهاز . بس بشرط ان الاجهزه ديه متكونشي عليها حسابات اخري علشان مايتمش حظرها جميعا . تقبل تحياتي

AHMED NOLE
12-14-2016, 16:20
[SIZE=4][/SIZEهو للاسف اللى بيتقفل حسابه لشركه بتقول ان لها الحق ف قفل حسابات البونص بدون

ان تقول السبب فى الاغلاق وعموما للاسف ده قانون من قوانين الشركه فى حسابات البونص

سيد2017
12-14-2016, 19:39
بصراحة انا لسة جديد فى المنتدى ولم افهم معنى الكلام اللى حضرتك كاتباه بس لو فى مشكلة معاكى من الممكن ان تتواصلي مع الادارة افضل لحل هذه المشكله

m7med09090
12-15-2016, 01:32
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
هذا الكلام غير صحيح تقدرى تفتحى المنصة او المنتدى من اى كمبيوتر ومن اى مكان يعجبك وتتداولى عادى جدا و اتمني من الله ان تكوني في تمام الصحة والعافية و اتمني من الله ان يرزقنا جميعا

medosaper
12-15-2016, 01:34
شكرا لك اخى الغالى على هذا السؤال وربنا يقدرنا على فعل الخير ان شااء الله جزاكم الله كل خير
تحياتى للجميع تقبلو مرورى

Samira shabban
12-15-2016, 01:34
السلام عليكم اخى الفاضل شكرا لك على هذه المشاركه ويمكنك فتح حسابك من اى جهاز لايوجد مشكله ........
وشكرا لك

tazi larbi
12-15-2016, 01:37
السلام عليككم المنصه ممكن انتفتحها من اي حاسوب لكن المنتدى هو الذي لبد ان يكون الايبي واضح او ان يكون خاص بك ليس لكثير من الاشخاص وممكن التداول وراعي قوانين الشركه حتى لا يتم اغالق الحساب اتمنى لكم النجاح والله الموفق

forexaly5
12-15-2016, 01:42
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز
أعتقد أن ليس هنالك حرج في ذلك فيجب فقط ألا يكون هنالك عدة حسابات في المنتدى في كمبيوتر واحد ابلتوفيق للجميع

waelmma
12-15-2016, 07:55
:)):(:o اختى الفاضلة طيب انت محاولتيش تعرفى سبب اغلاق حسابك
وطبعا مسموح لكى فتح حسابك فى انستا من اى مكان مفيش مشكلة وبارك الله فيكى اختى

bakup28
12-15-2016, 11:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا بفتح حساب البونص والمنتدى من البيت ومن الشغل
وبشتغل فى الحالتين بس محدش غيرى فى الشغل فاتح
حساب

عبد الرحيم رافا
12-16-2016, 02:56
السلام عليكم و رحمة الله
اخواني في حال تم قفل حسابك في شركة انستا فوركس لا تحاول ان ترجعه من جديد خلاص انسى ىالامر و ابحث عن بروكر اخر غيره

waelmma
12-16-2016, 08:13
:)):(:o اخى الفاضل مفيش مشاكل انك تفتح حسابك من اى جهاز
او من اى موبيل وبارك الله فيك اخى ومنتظرين المزيد ان شاء اللله

bakup28
12-16-2016, 08:56
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
ه متفتحش المنتدى من مكان تانى يكون الجهاز ده عليه حساب بونص اخر

ebn masr
12-16-2016, 09:50
قبل ماتعمل حساب تانى ويحصلك اى مشاكل تضرك يبقا لازم الاول انك تقوم بمعرفة السبب ايه اللى خلى الحساب يتقفل قبل كدة علشان ماتتكررش

waelmma
12-16-2016, 09:54
:)):(:o موضوع اغلاق الحسابات اخى الفاضل بقى موضوع مقلق جدا
والحقيقة انا مش عارف هو ليه الشركة بتقفل الحسابات :))

محمد صلاح
12-16-2016, 10:43
اهلا بك اخى العزيز اولا حساب التداول ليس له علاقة بحساب المنتدى بمعنى ان لو حساب المنتدى اغلق لانك خالفت الشروط انت ممكن تتاجر على حسابك عادى

عبد الرحيم رافا
12-17-2016, 01:12
السلام عليكم و رحمة الله
فتح الحساب في عدة اماكن و عدة ايبيات او حواسيب فهذا لا يشكل على صاحب الحساب اي خطر ان شاء الله

بروفسير العرب
12-17-2016, 01:25
يجب انك متفتحش المنتدى وتعمل تعليقات من اكثر من جهاز هو جهاز
واحد واى بى واحد لعمل التعليقات منه واما بخصوص موقع انيستا فبردو متفتحش حسابك فى
الموقع من جهاز اخر ولكن ممكن تفتحه من اكثر من منصه

Espoir
12-17-2016, 02:53
السلام عليكم ورحمة الله اختي الكريمة فتح الحساب من الجوال او غير ذلك ليس له علاقة بغلق حسابك يجب ان تعري الاسباب التي ادت الا غلق الحساب يمكن تكوني قد خافتي القوانين اسالي احد المشرفين

alazez
12-17-2016, 05:53
السلام عليكم اخي الكريم على ما اعتقد لا يوثر فتح المنصه من اي جهاز على اغلاق الحساب لاكن السبب في شي اخر ادى الى غلق الحساب مع التمني لك بالتوفيق

freetrade
12-17-2016, 05:54
اظن مفهاش مشكلة المهم نهائي ميكونش لديكي اكتر من حساب علي المنتدي بنفس الاي بي هي دي المخالفة الوحيدة اللي بتستوجب العقاب بالايقاف والحظر

waelmma
12-17-2016, 07:10
:(:)):o اخى الفاضل ياريت تقولنا ماهى الاسباب التى جعلت الشركة تقفلك حسابك
واكيد انت ارتكبت مخالفة كبيرة وعلى كلا انت ممكن ان تفتح حسابك من اى مكان

bakup28
12-17-2016, 11:16

creatorman1978
12-17-2016, 13:03
مفيش مشكلة انا بتداول وبفتح من اكتر من جهاز وموبايل حتى واعتقد ان دا مالوش علاقة باى مشكلة ... المهم هو المحافظة على قواعد التداول اهم شئ ... بالتوفيق

osama147
12-17-2016, 13:21
اخي حاول ان تعلم فى شروط شركة انستا فى العمل فى الشركة حتى لا يكون حسابك معرض للابقاف
حاول ان تتاجر بشكل جيد حاول ان تلتزم بشروط وقوانين اي شركة تتعامل معهاا حتى لاتعرض نفسك للخطر..

latraaa
12-17-2016, 13:44
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرحو اقول لك أنه يمكنك أن تترك العمل على المنتدى و الشركة و لمدة أكثر من شهرين متوالييين و أن لا تزيد المدة عن ثلاثة أسهر أخي الكريم، بالتوفيق لك

maryam1
02-04-2017, 00:06
انا مشتركة جديدة في هذا المنتدى و لم اكتسب الخبرة بعد لكي اتمكن الجواب على سؤالك , اتمنى من الاعضاء القدامى ان يفيدوك بخصوص استفسارك
بالتوفيق للجميع بإذن الله

ahmedm
02-04-2017, 00:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اختي الكريمة لا علاقة لفتح الحسابات الخاصة بموقع انيستا فورم سواء من الموبايل او من علي عدة اجهزة اخري من شبكات نختلفة لكن ربما قمتي اختي بخرق احدي القوانين الخاصة بالتداول من خلال موقع انيستا فورم

rix215
02-04-2017, 00:21
بسم الله الرحمن الرحيم
لتفادي مثل هذه المشاكل لابد من الاطلاع علو سياسة وقوانين الشركة قبل التعامل معها
بالتوفيق للجميع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله و الحمد لله
اللهم صلي وسلم على سيدنا محمد

amine bajjou
02-04-2017, 00:21
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم انا في اعتقادي انه يمكنك فتح منصة الميتا ترايدر في هاتفك الدكي و من اي مكان في العالم من دون اية مشاكل و شكرا

Mony Ezzat
02-04-2017, 00:31
بسم الله الرحمن الرحيم
متهيألي ان حضرتك تقدري تفتحي من اي حساب تاني لكن طبعا مش ينفع ان يكون في حسابين من جهاز واحد

m7med
02-04-2017, 00:43
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
لا يوجد اي مشكلة اختي الكريمة هذا ليس له اي علاقة بغلق الحساب و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

Mr Fathy
02-04-2017, 17:07
بسم الله الرحمن الرحيم الصراحة يا زعيمة انا معرفش اى حاجة عن الموضوع ده بس بما ان فى حد بيشتغل عادى من الشغل بتاعه ومن البيت يبقى خلاص مفيش حاجة

zakariacr07
02-04-2017, 18:39
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أنصحكي أختي الكريمة بمراسلة الدعم و شرح الأمر لهم لكي تتجنبي حظر حسابك بالتوفيق

nour3iny
02-04-2017, 19:02
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
كل اللى حضرتك قولتيه ملوش دعوه بغلق الحساب ممكن تفتحى الحساب من اى جهاز او مكان عادى بدون اى مشاكل

khaled20
02-04-2017, 19:10
طبعا يجب معرفة السبب و تجنبه حتى لا يقفل حساب اخر و لا بد من التواصل مع المختصين فى ذلك
و يجب عليك الالتزام بالقواعد القوانين و تجنب الاخطاء المكررة
تقبل مرورى

ابوعلى
02-04-2017, 19:34
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم الفوركس شىء صعب انت لازم تتعلم وتعرف تعمل ان شاء الله وربنا يوفق الجميع الى الربحج

smartawi
02-04-2017, 19:44
صحيح ففعلا هناك البعض يقول ان حسابه اقفل وانا بصراحة جديد في المنتدى لا اعرف لما يتم اقفال بعض الحسابات
الحقيقة اني لم اقم بالتداول الى الان لاني متردد في طريقة التداول واخاف اني اتاجر بطريقة مخالفة ويتم اقفال حسابي

Mahmoud hesham
02-04-2017, 19:51
السلام عليكم
ان البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلكواجهت من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ..................وشكرا لك

Manoush
02-04-2017, 20:12
الــســــلام عــلــيــكــم و رحـــمـــة الــلـــه و بـــركــاتــــه.....بــصــر حـــه انـــا لــســه جــديـــده فـــى الــمـــنــتــدى ولا اعـــرف الاجــابــه عــلـى ســـوالــك لــلاســـف

muhammad ismail
02-04-2017, 21:44
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
عادى جدا اخى الكريم ممكن تفتح حسابك من اى جهاز اخر ولكن سيتم غلق خسابك فورا لو الجهاز التانى اللى انت
فتحت منه حسابك عشان تتداول كان مفتوح عليه حساب تانى بكدة هيتعمل بلوك للحسابين

مروه عصر
02-05-2017, 00:01
السلام عليكم
كيد فى سبب تانى الى خل الحساب يتقفل غير الكلام الى انت بتقوله لانه مالوش علاقه انك تفتح من جهاز وتشتغل من جهاز تانى اهم حاجه تشتغل صح وتحافظ على القوانين

doaa sary
02-06-2017, 15:50
اختى الكريمة اعرفى اولا لية اتقفل الحساب عشان متكمرريش الخطاء
تانى حاجه اعملى حساب جديد واربطية بالمنتدى
بالتوفيق ليكى وللجمييع

شمس الحياة1986
02-06-2017, 16:07
كيد فى سبب تانى الى خل الحساب يتقفل غير الكلام الى انت بتقوله لانه مالوش علاقه انك تفتح من جهاز وتشتغل من جهاز تانى اهم حاجه تشتغل صح وتحافظ على القوانين تقبل مروري

medo od
02-06-2017, 16:44
من قراة القوانين ليس هناك ضرر من فتح نفس الحساب من مكان اخر
ولكن فتح حساب من نفس الحساب ممكن ان يؤدي الي اغلاق حسابك

ashmawey
02-06-2017, 16:45
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

ashmawey
02-13-2017, 20:29
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

zaheralwan
02-13-2017, 20:38
عادي يا اخي انا افتح المنتدى وانيتا فوركس من البت ومن الشغل وعلى حد علمي ممنوع فتح اكتر من حساب على نفس الايبي والا يتم الحظر وممنوع فتح اكتر من حساب للشركة.

elbe4lawy
02-13-2017, 21:22
وبتوفيق

alonsoo
02-14-2017, 09:32
انا قريت ان فى حد فى موضوع قبل كدا انو بيشتغل عادى من البيت والشغل انما المهم محدش غيره يدخل فيه يعنى وعادى خالص

mid0killer
02-14-2017, 13:18
والله يا غالي الحسابات الى بيكون فيها بونص مجاني بتكون رخمه شويه فى كل شئ وايضا بتكون مراقبه من ناحية الشركه اذا حدث شئ مخالف يغلق حسابك

latraaa
02-14-2017, 14:40
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرج القيم و الراقي و اقو للك و للجميع انه لابد من العمل على التعلم الحقيقي أخي الكيرم و السؤال الدي تقدمت به أخي الكيرم قد تم تفصيله أكثر من مرة اخي الكريم

remon2010
02-14-2017, 15:15
السلام عليكم جميعا
لايوجد مانع من فتح السحاب من اكثر
من جهاز ياعنى انا بفتحه من على الموبايل والكمبوتر ولايوجد مشكله
تقبل مرورى

جمال صادق
02-14-2017, 15:57
هناك الكثير من التسؤلات التى من الممكن ان نستفيد منها فى طرق التداول و تعتمد بالدرجة الاولى على تعلم الكثير من اصول العمل فى السوق و تعلم اليات التداول المنطققية

Mony Ezzat
02-14-2017, 23:28
بسم الله الرحمن الرحيم
متهيألي حضرتك تقدرري تفتحي الحساب من اي جهاز عادي جدا بس ممنوع ان حضرتك بقى تفتحي حسابين دا مخالفه

emin14
02-14-2017, 23:40
كل اللى حضرتك بتتكلمى فية ليس لة اى علاقة من قريب او بعيد بموضوع غلق الحساب وغلق الحساب لابد وان يكون لة علاقة بخرق احد قوانين التداول مع انستا ولهذا الأمر اهمية اكيد اما ما تسألة عنة من شأن فتح المنصة يمكنك فتح المنصة من اى جهاز ومن اى خط انترنت فى اى مكان ولا تأثيرلهذا

zakariacr07
02-15-2017, 18:50

ممكن أختي الكريمة فتح منصة التداول من أي جهاز اخر و التداول بدون أن يغلق حسابك بالتوفيق

mrramy
03-15-2017, 10:26
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بعد التحيه اخى الفاضل فتح المنصه من اى جهاز ليس مشكل فية او فتح الحساب ايضا ولكن كن حذرا من اختراق اى قوانتين انيستا فوركس
تقبل مرووورى

Zinou0008
03-15-2017, 10:31
السلام عليكم اخي الكريم التوصيات اذا كانت قوية ولك دليل عليها تفضل اخي نحن نريد ذلك اما اذا كانت توصيات مبتدئ فهذا الخطاالكبير لان التوصية هي امانة وهي تعنب الصدق اما مجرد توصية فقط فهذا الذي لا احبهاذا كنت قويا تفضل اخي ونحن معك اتمني اني اكون فيدتك اخي

drahmedmagdy
03-15-2017, 11:04
سم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين وعلى الله فاليتوكل المتوكلون
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
مشكور اخي الكريم على هذا الطرح الارئع وارى ان طبعا الاضمن تحويل الاموال على البنك لكى تتاجر وانت عارف انك تتاجر فقط بالبونص لان عدم الطمع و الالتزام باهداف الاستراتيجية التي تتداولذلكواجهت من خلالهالموقف ا دون الحاجة الي السحب الوقتي لقيمة الارباح ؟فاعتقد انه من غير المعقول انه انك اذا حققت اي مبلغ ربح من كل صفقة و حتي ان كان المبلغ صغيرا ان تبادر المتاجره بالارباح غالبا بتقابل الخساره وانا نفسى انا بفتح حساب البونص والمنتدى من البيت ومن الشغل وبشتغل فى الحالتين بس محدش غيرى فى الشغل فاتح حساب

Mo7a
03-15-2017, 11:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة اعتقد اختي الكريمه انه لا يوجد مشكله فى فتح حسابك من اكثر من مكان لانه لا يخل باى قوانين ولاكن اعتقد ما يعرض الحساب للغلق لو تم فتح اكثر من حساب فى المنتدي وليس الفوريكس

aboeluosr
03-15-2017, 11:16
السلام عليكم وورحمة الله وربركاتة اعتقد انك تستطكيعين فتح المنصة من اى جهاز اختى وتتداولى
فى اى وقت تريدين لان كل هذا لا يعرضك لغلق الحساب لا تخافى

محمدفؤاد
03-15-2017, 11:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الغالى تغيير إيبي الدخول إلى
الحساب الخاص بالمنتدى ييؤدس إلى قفل الحساب بدون سابق إنذار

midobols
03-15-2017, 11:58
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
اخي الكريم التوصيات اذا كانت قوية ولك دليل عليها تفضل اخي نحن نريد ذلك اما اذا كانت توصيات مبتدئ فهذا الخطاالكبير لان التوصية هي امانة وهي تعنب الصدق اما مجرد توصية فقط فهذا الذي لا احبه

fifi ghonem
03-15-2017, 12:18
اعتقد اختي الكريمه انه لا يوجد مشكله
انك تفتحي حسابك علي جهاز اخر لكن ماينفعش تفتحي
حسابين علي نفس الجهاز لكن كوني حريصه بعدم
اختراق قوانين التداول حتي لا يحظر حسابك
وبالتوفيق لك وللجميع

Abu_Yassin
03-15-2017, 13:50
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب بحضرتك وربنا يعوض عليكى فى خسارتك السابقة وأللى أعرفة أنك لازم تدخلى على حسابك فى المنتدى وعلى حسابك فى الشركة من أى بى وجهاز واحد لأن دى من أساليب الحماية الخاصة بالشركة والمنتدى للعملاء

mahmoud552
03-27-2017, 14:51
ممكن اختى حضرتك تنزلى المنصة عادى بس ميكنش الجهاز التانى حد عامل علية حساب فى المنتدى
او فى حاجة اضمن ممكن حضرتك تتداولى من الموبيل

abutalia
03-27-2017, 15:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخهي الفاضل الشركة او المنتدي لا يغلق اي حساب لاي عميل الا اذا خالف القوانين والتعليمات الخاصه بالتداول

Mohamed Youssef
04-07-2017, 18:04
الــســلام عــلــيــكــم و رحــمــة الله و بــركــاتــه
ممكن تكلم الدعم او ممكن انت خالفت الشروط
شكرا لك أخي الكريم على المعلومة
أتمنى لك كل نجاح وتوفيق ان شاء الله

baker31
04-07-2017, 22:19
شكرا اخي الكريم على هذا الموضوع الجميل في انتظار موضيع اخرى بادن الله
موفق اخي لكريم

fouadd19
04-23-2017, 20:50
انت اعمل حساب تاني ومن المهم ان لا تخالف الشروط في المرات اللي جاية لان التعامل مع الشركة لابد ان
يكون من خلال الشروط اللي من خلالها التعامل مع المنصة
بالتوفيق ان شاء الله

zakija
06-25-2017, 20:01
لسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك أخي الكريم على هذا الموضوع الرائع والجميل والمفيد لجميع أعضاء منتدى فوركس العرب
بارك الله فيك وجزك الله خيرا

drissou45
06-25-2017, 22:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته , مساءكم سعيد لجميع الاخوه,
اخي الغالي تجنب المحضور ومن بينها تداول سكالب , تداول وقت الاخبار وتعدي 10 في ميه ,,,,
تقبلو مروري الفاضل, تحياتي لكم

zunebha
06-25-2017, 22:54
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته الشرمة لا تغلق الحسابات بدون سبب اخي عادي ان تدخل من عدة اماكن بحسابك المهم ان تكون حذرا في ادخال البيانات وفقط

M0hsenalawady
06-27-2017, 12:00
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
الاخت الفاضلة غلق الحساب في شركة انستا فوركس بيكون بسبب مخالفة القوانين الخاصة بالشركه مثل فتح حسابين من جهاز واحد او اغلاق الصفقات قبل ٥دقائق

ilyess
06-30-2017, 01:29
لكن يجب ان تعرف ما الامور التى تتجنب فى التداول

michael1
06-30-2017, 01:48
وعليكم السلام ورحمه اللة وبركاته
اخى النبيل فى المنتدى انا اعتقد ان من الممكن ان تفتح الحساب
الخاص بك من اى مكان فى التداول عليه فى الفوركس

yousif200
06-30-2017, 02:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة عادي يا اخيت الكريم ان تفتحي وتتداول من جهاز
اخر غير الذي سجلتي منة وتسحبي الارباح منة ولاكن اقراء الشروط ايضا

mrmrmrmr
06-30-2017, 03:15
ممككن ان تفتح حسابك من اكثر من جهاز ولكن يجب ان تتاكدو ان هذه الأجهزة لم يقوم أحد غيرك بفتح حسابات النساء فوركس عليها لان فى حد غيرك بيفتح هيتعمل حتى للكل

emadomda
04-13-2018, 14:25
الإجابة القصيرة على عنوان هذه المقالة هو:نعم. برغم ذلك, فاني لست متأكدا إذا ما كنت تفهم بالفعل قواعد هذه اللعبة.

ربما شاهد الجميع في الأفلام الوثائقية التي تعرض على التليفزيون احد الهوامير الكبار أو قرش عملاق وهو يسبح متكاسلا بينما يحوم حوله عدد من الأسماك الصغيرة تنتظر في مكان قريب للحصول على بعض الفتات عندما يتغذي هذا العملاق على سمكة كبيرة. برغم ذلك, فان هذه الأسماك الصغيرة قد تصبح ذاتها جزءا من وجبة القرش في وقت ما. عندما يتعلق الأمر بتداول العملات الأجنبية, فان المتداولين الأفراد قد يصبحون أيضا وجبة سهلة لهوامير الفوركس. في واقع الأمر, إذا قرر مثل هؤلاء الدخول إلى عالم التداولات عالية الكثافة, فهم ربما يسبحون في المياه الخطرة

manotripleewry
04-13-2018, 21:39
انا بصراحه لم افهم ما تريده بالظبط الان
الموضوع داخل فى بعضه ما علاقة غلق الحساب
بالمنصات وفتح الصفقات برجاء اعادة صياغة الموضوع

ehabbob
04-14-2018, 00:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العضو الكريم لا يوجد اى مشكل او عقوبات على انك تفتح حسابك من اى جهاز او موبيل ولان الاهم ان الجهاز ده لا يكون عليه حسابان قفط ده من احد اسباب غلق الحساب او كلهما
والله ولى التوفيق

A.mustafa
04-22-2018, 15:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
افتكر أنه عادي جدا تقدر تفتح الحساب من اي مكان لكن الغلط هو فتح حسابين في المنتدى
من نفس الجهاز يعني المفروض تعمل حساب واحد في المنتدى وحساب واحد في انستا..