PDA

View Full Version : !!!!! سكريبت حول $ ١٠٠ إلى مليون و نص دولار في ٨ ساعات

Pages : [1] 2

sami
07-18-2012, 01:09
يا جماعة الخير خلاص أنا قربت اتجنن اكسبرت قرأت عنه في أحد المنتديات و أنه يحقق أرباح خرافية و
مكنتش مصدق إلى أن قررت تجريبه في حساب ديمو،و النتائج رهيبة جدا،و ما زلت مصدوم لحد الآن أنا في حلم و لا علم إيه ده مش معقول،من يوم ما ابتديت الفوركس من ٣ سنوات،عمري ما شفت صفقات
سكالبينج عنيفة بالشكل ده،في حد مرت عليه تجربة مثل هذه؟

AMANI
07-18-2012, 01:12
ده اكيد خيال مش حقيقه ازاى يعنى يحول 100 دولار الى مليون ونص فى 8 ساعات

zahran
07-18-2012, 01:12
بص يا باشا متحكمش على الاسكريبت فى حساب ديمو
جرب تشغله على حساب حقيقى ب 100 دولار وشوف النتايج
انا عن نفسى لا اؤمن ابدا ب الاسكريبتات لانى جربت اسكريبتات كتير اوى عملت ارباح مهوله على التجريبى واما عملتها على حساب حقيقى مش عايز اقولك ايه اللى حصل . بس خسرتنى كتير

forex4ever
07-18-2012, 01:14
اخي لا تصدق هذا كان عندي اكسبرت مثل هذا الذي تعرض نتائجه عند عمله على الباك تيست
يظهر ارباح خياليه خرافية ولكن عند تجربته على حساب حقيقي لا يفتح اي صفقة اطلاقا
وهو مصمم اصلا بهذه الطريقة لخداع المبتدئين
:)
تقبل تحياتي اخي الكريم

sami
07-18-2012, 01:27

المشكلة أنه ده حقيقي و أي حد حيجربه حيتأكد بنفسه،أنا كنت أردد مثلك تماما أنه ده خيال لكن أصبحت
متأكدا من فعاليته لدرجة كبيرة،أنا مصدوم لأن في حياتي مشفتش أرباح خرافية في فترة زمنية وجيزة

---------- Post added at 10:27 PM ---------- Previous post was at 10:20 PM ----------

اخي لا تصدق هذا كان عندي اكسبرت مثل هذا الذي تعرض نتائجه عند عمله على الباك تيست
:)
تقبل تحياتي اخي الكريم

أعلم أخي الكريم أن هناك عدة إكسبرتات أو سكريبتات مصممة لخداع المبتدئين،لكن الذي صمم هذا
السكريبت هو المهندس وضاح عطار و هو خبير برمجة شهير جدا،كما أن له العديد من الإستراتجيات
الناجحة جدا،المشكلة أن السكريبت يتطلب أن يكون فارق السبريد نقطة واحدة و هذا للأسف غير متوفر
في أغلب شركات الوساطة،الشركة الوحيدة التي طابقت المعايير نصابة للأسف

forex4ever
07-18-2012, 01:32
أعلم أخي الكريم أن هناك عدة إكسبرتات أو سكريبتات مصممة لخداع المبتدئين،لكن الذي صمم هذا
السكريبت هو المهندس وضاح عطار و هو خبير برمجة شهير جدا،كما أن له العديد من الإستراتجيات
الناجحة جدا،المشكلة أن السكريبت يتطلب أن يكون فارق السبريد نقطة واحدة و هذا للأسف غير متوفر
في أغلب شركات الوساطة،الشركة الوحيدة التي طابقت المعايير نصابة للأسف[/quote]

اهاااااااااااااا المهندس وضاح العطار احد كبار اساتذتنا وخبرائنا الكبار طبعا
يبدو لي والله اعلم مثل هذه الاكسبرتات حقيقية فعلا قد يكون المبلغ خرافي فعلا ولكن للاسف فعلا لن ولم تجد شركة واحده تقبل ان تعمل عليها مثل هذه الاكسبرتات الرهيبة
وكما قلت لا اعتقد انك تجد شركة يكون السبريد نقطة واحدة صعبة جدا

AMANI
07-18-2012, 01:32
طيب ضع الاكسبيرت هنا والاخوه فى المنتدى راح يجربوه ويحكمو على النتائج
اكيد فى بينا الاعضاء ناس ليها خبره فى الفوركس

top2milan
07-18-2012, 01:35
انا قرأت الموضوع دا في المنتدى وشفت النتائج وفعلا اسكربت رهيب لكن له شروط صعبه علشان يشتغل
ولسه المهندس وضاح العطار ملقاش الشركه المناسبه

aminos
السلام عليكم
هههه يا سلام من إلى في وقت لا يتجاوز اليوم الواحد
هههه أنا لم أصدق هذا و الله أعلم

safiforex
اولا اخي الكريم لا تصدق اي شيئ يقال عن ان اكسبرت حول مبلغ صغير الى كبير في ظرف قصير
و ثانيا لا تعمل بالاكسبرتات فحاول ان تتعلم التداول اليدوي فلا احسن من هذا

mido95
07-18-2012, 01:42
اظن ان هذا الكلام يا اخى محض خيال و لو كانت لارباح بالسهولة دى كان كل الناس بقت مليونيرات
و اريد ان اعرف هل جرب احد الاسكربت على خساب حقيقى ؟؟

ahmed
07-18-2012, 01:42
اخى حقيقه انا لا اقتع تماما بلاكسبرتات
واحب الشغل اليدوى ولا اقتنع ان يحول اكسبرت هذا المبلغ الضئيل الى مليون ونص وايه كمان 8 ساعات فقط تداول
هذا مستحيل يا اخى

عزبز 18
07-18-2012, 01:43
يا اخي هده خرافات لا تتبع اي سكريبتات خلل بنفسك فادا ربحت قل الحمد لله
وادا خسرت ليست نهاية العالم الخسارة منها تستطيع ان تحقق النجاحات زائد الحساب التجريبي و الحيقيق لا يعطو نفس النتائج

sami
07-18-2012, 01:43
انا قرأت الموضوع دا في المنتدى وشفت النتائج وفعلا اسكربت رهيب لكن له شروط صعبه علشان يشتغل
ولسه المهندس وضاح العطار ملقاش الشركه المناسبه

تمام أخي الكريم،ما زال البحث جاريا عن شركة وساطة مثالية لها سمعة محترمة و رافعة مالية كبيرة و الأهم أن لا يتعدى السبريد فيها نقطة واحدة على زوج مثل اليورو/دولار،و كذلك أن تكون من أربع أرقام و تقبل السكالبينج،يا رب يتم العثور عليها

madoxegy
07-18-2012, 01:44

realyone
07-18-2012, 01:47
يا جماعة الخير خلاص أنا قربت اتجنن اكسبرت قرأت عنه في أحد المنتديات و أنه يحقق أرباح خرافية و
مكنتش مصدق إلى أن قررت تجريبه في حساب ديمو،و النتائج رهيبة جدا،و ما زلت مصدوم لحد الآن أنا في حلم و لا علم إيه ده مش معقول،من يوم ما ابتديت الفوركس من ٣ سنوات،عمري ما شفت صفقات
لن اصدق هذا الا لما اراه بنفسي واشوف نتائجه,اخي ارفق لنا الأكسبيرت ودعنا نجربه لكي نرى بأعيننا نتيجة الأكسبيرت التي تتكلم عنه,فسماع الخبر ليس كما رؤيته العين تصدق اكثر من السماع

sami
07-18-2012, 01:49
يا اخي هده خرافات لا تتبع اي سكريبتات خلل بنفسك فادا ربحت قل الحمد لله
وادا خسرت ليست نهاية العالم الخسارة منها تستطيع ان تحقق النجاحات زائد الحساب التجريبي و الحيقيق لا يعطو نفس النتائج

أنا أخي الكريم من يوم ما إبتديت الفوركس و أنا أحلل فنيا و أدخل يدويا،و أحب الإطلاع دوما على ما هو
:wall: جديد و أقسم بالله اليوم فقط أول مرة أجرب سكريبت و إن كان مربح أو لا و يا ليتني لم أجرب

Sobhy
07-18-2012, 01:53
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
طبيعي ان الامر يجعلك تصدم و تشكك لأن الامر خيالي بالفعل كيف تحول 100 دولار الى مليون ونصف و فى 8 ساعات امر فوق المعقول و فيما يخص الاسكريبات اعتقد ان التوقعات و الاستيراتيجيات تعتمد ف الاساس على التكتيك الذى يقوم به المتاجر و على المتابعة المستمرة لحركة مؤاشرات السوق

mido
07-18-2012, 01:53
اخي الكريم
انت اكيد بتهزر ازاي يعني انه يحول 100 دولار لمليون ونص في 8 ساعات انا بصراحة مش مصدق الكلام ده والله اعلم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

jans
07-18-2012, 01:55
المشكلة اننا نسمع اسكربتات كثيره مثل هذه وفي الاخير
تكون النتائج عكسيه بعد التجربة على الحقيقي لذلك لن تجد من بعض الاعضاء التفاعل مع هذا الاسكربت و ربنا يوفقك و تجد الشركة المناسبة .

mahmoud1
07-18-2012, 01:59
شئ مش معقول فعلا انك تلقى اكسبرت يحقق النتائج دى هل هو مجانى
ياريت لو تضعة هنا عشان نجرب على حساب ديمو

sami
07-18-2012, 02:03
لن اصدق هذا الا لما اراه بنفسي واشوف نتائجه,اخي ارفق لنا الأكسبيرت ودعنا نجربه لكي نرى بأعيننا نتيجة الأكسبيرت التي تتكلم عنه,فسماع الخبر ليس كما رؤيته العين تصدق اكثر من السماع

حاضر أخي الكريم،السكريبت بالمرفقات و هو يعمل على أي فريم،بشرط أن لا يتعدى السبريد نقطة واحدة للزوج الذي ستتاجر به،شركة واحدة فقط لحد الآن مطابقة لمعايير السكريبت و لكن للأسف نصابة و مازال البحث عن شركة ذات مصداقية أكبر،و لا أعلم إن كانت قوانين المنتدى تسمح بذكر الشركة التي
وافقت السكريبت أم لا،و أكرر هي شركة ذات باع كبير في النصب،الميزة الوحيدة فيها أنها سمحت
للعديد من المتاجرين التأكد من فعالية السكريبت

derfcase
07-18-2012, 02:05
رجاء اخي الكريم
sami
الكف عن وضع مثل هذه العناوين البراقة التي اكل عليها الدهر و شرب
لانها لم تعد تجذب اعين الناس

sami
07-18-2012, 02:09
شئ مش معقول فعلا انك تلقى اكسبرت يحقق النتائج دى هل هو مجانى
ياريت لو تضعة هنا عشان نجرب على حساب ديمو

السكريبت مجاني و قد قدمه صاحبه لنا لوجه الله و حبا في تعميم الخير،و إنه لمن المحزن جدا أن أرى
اليوم شخصا يريد بيعه في منتدى أجنبي ب ٥٠٠ دولار،و لقد قمت بإرفاق السكريبت لأن الدال على الخير
كفاعله

fx-man
07-18-2012, 02:11
انا عمرى ما جربت اسكريبتات فى حياتى .بس اللى بتقوله دا صعب جدا وشبه مستحيل تحويل 100 دولار لمليون دولار
بس على اى حال ان شاء الله تلاقى شركة بالموصفات المطلوبة وتجرب الاسكريبت وتقولنا النتيجة هنا .

sami
07-18-2012, 02:15
رجاء اخي الكريم
sami
الكف عن وضع مثل هذه العناوين البراقة التي اكل عليها الدهر و شرب
لانها لم تعد تجذب اعين الناس

مع إحترامي الشديد لرأي حضرتك أنا لم أكتب الموضوع من أجل التسلية،أو لجذب الإهتمام كما ذكرت و
إنما لمناقشة موضوع قد يعم بالخير على الكل في حالة نجاحه و يا ريت لو نرتقي بالحوار من أجل النقاش
الهادف و النقد البناء عوض الهمز و اللمز

realyone
07-18-2012, 02:15
حاضر أخي الكريم،السكريبت بالمرفقات و هو يعمل على أي فريم،بشرط أن لا يتعدى السبريد نقطة واحدة للزوج الذي ستتاجر به،شركة واحدة فقط لحد الآن مطابقة لمعايير السكريبت و لكن للأسف نصابة و مازال البحث عن شركة ذات مصداقية أكبر،و لا أعلم إن كانت قوانين المنتدى تسمح بذكر الشركة التي
وافقت السكريبت أم لا،و أكرر هي شركة ذات باع كبير في النصب،الميزة الوحيدة فيها أنها سمحت
شكرا اخي على ارفاقك للأكسبيرت سوف أبحث له عن شركة منصتها متوافقه مع عمل الأكسبيرت وسوف أرى نتيجته وسوف اطرح نتائجه بكل أمانه وشفافيه,واتمنى ان تكون نتائجه على الحساب الحقيقي رائعه مثل نتائجه على الحساب التجريبي

kimokonolove
07-18-2012, 02:19

واضح ان مخاطرة عالية فوق الوصف
وواضح كمان انة فى حالة صدور اخبار عنيفة فمن الممكن يمرجن الحساب
لذا ياريت باك تست لأفضل العملات وعلى 10 سنوات سابقة على الأقل
ولأكثر من زوج

sami
07-18-2012, 02:24
انا عمرى ما جربت اسكريبتات فى حياتى .بس اللى بتقوله دا صعب جدا وشبه مستحيل تحويل 100 دولار لمليون دولار
بس على اى حال ان شاء الله تلاقى شركة بالموصفات المطلوبة وتجرب الاسكريبت وتقولنا النتيجة هنا .

أنا مثلك تماما أخي الكريم لم أومن يوما بمثل هذه الأشياء،و لم أهتم أبدا بالبرمجة أو خلافه،الأمر تم
بالصدفة كنت أنقب في أحد المنتديات و عثرت على موضوع للأستاذ القدير وضاح عطار،و لأن موضوعه
أثار فضولي قررت أن أجرب السكريبت،و كانت النتائج رهيبة لذلك طرحت هذا الموضوع لأعرف إن مر
أحد بمثل هذه التجربة أم لا

sami
07-18-2012, 02:41

ما فيش شيء مستحيل في الفوركس،ربما قد قرأت عن جورج سورس الذي إستطاع تحقيق مليار دولار في
يوم واحد عندما باع الجنيه الإسترليني في مقابل المارك الألماني قبل أن يتم إعتماد اليورو كعملة موحدة
في المرفقات عرض نتائج السكريبت لهذا اليوم و كيف حول ١٠٠ دولار إلى مليون و نصف و شوية
فكة

osama shaban
07-18-2012, 05:05
ما فيش شيء مستحيل في الفوركس،ربما قد قرأت عن جورج سورس الذي إستطاع تحقيق مليار دولار في
يوم واحد عندما باع الجنيه الإسترليني في مقابل المارك الألماني قبل أن يتم إعتماد اليورو كعملة موحدة
في المرفقات عرض نتائج السكريبت لهذا اليوم و كيف حول ١٠٠ دولار إلى مليون و نصف و شوية
فكة

فعلا يا اخي كلام صحيح والاكسبرت حقق ارباح فظيعه في يوم واحد
ولكن لا تحكم عليه الان انتظر لفتره طويله حتي تستطيع الحكم عليه خصوصا نه يعمل عن طريق المضاعفات

nrgslawi
07-18-2012, 05:21
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي لا تثق بهذه الاكسبرتات انها بلاء على الحسابات وانها بمثابة فيروسات يطلقها كبار المتاجرين على المبتدئين

realyone
07-18-2012, 08:37
824وضعت الأكسبيرت على منصة شركةوندسور ولحد الآن فتح صفقة واحده ناجحه,بالأنتظار ان يفتح صفقات أخرى

osama shaban
07-18-2012, 08:39

الاسكبرت انا جربته وكانت علي منصه خمس ارقام وكانت النتيجه خساره
الاكسبرت تخرج بعد نقطه واحده واي منصه 5 ارقام يوجد بها عموله
حبيت اغير الاعداد بتاعت الاكسبرت مش راضي يتعدل
الاكسبرت بيتشغل شويه وشويه لا

khototo
07-18-2012, 10:52
لا تتق أخي في الاسكربتات فهي مجرد خدع

حذااااااار

realyone
07-18-2012, 11:59
الأكسبرت يعمل بشكل طبيعي يفتح صفقات ولحد الآن فتح 13 صفقة 10رابحه و3صفقات خاسره,ولكن الخساره 5اضغاف الربح لأن وقف الخساره 5نقاط واخذ الربح نقطة

sami
07-18-2012, 13:38
الاسكبرت انا جربته وكانت علي منصه خمس ارقام وكانت النتيجه خساره
الاكسبرت تخرج بعد نقطه واحده واي منصه 5 ارقام يوجد بها عموله
حبيت اغير الاعداد بتاعت الاكسبرت مش راضي يتعدل
الاكسبرت بيتشغل شويه وشويه لا

السكريبت أخي الكريم لا يعمل على منصة ٥ أرقام فالمهندس وضاح عطار أكد بشكل قاطع ضرورة
العمل على منصة ٤ أرقام و أن يكون السبريد لزوج ما نقطة واحدة فقط تقبل تحياتي

---------- Post added at 10:38 AM ---------- Previous post was at 10:26 AM ----------

824وضعت الأكسبيرت على منصة شركةوندسور ولحد الآن فتح صفقة واحده ناجحه,بالأنتظار ان يفتح صفقات أخرى

السكريبت لا يمكن أن يعمل في شركة ويندسور لأن السبريد يتعدى النقطة الواحدة،و كما قرأت من خلال
مشاركات خبير البرمجة وضاح عطار أنه يجب أن يكون فارق السبريد نقطة واحدة فقط،و الشركة
الوحيدة التي وافقت السكريبت هي gcg و لكنها معروفة بالنصب و الكل يحذر من التعامل معها،وهذا رابط
تحميل منصتها لمن أراد التحقق إن كان السكريبت سيحول ١٠٠ دولار إلى مليون في ظرف ساعات أو لا

http://files.metaquotes.net/foreign..../gcg4setup.exe

realyone
07-18-2012, 13:47
السكريبت أخي الكريم لا يعمل على منصة ٥ أرقام فالمهندس وضاح عطار أكد بشكل قاطع ضرورة
العمل على منصة ٤ أرقام و أن يكون السبريد لزوج ما نقطة واحدة فقط تقبل تحياتي

---------- Post added at 10:38 AM ---------- Previous post was at 10:26 AM ----------

السكريبت لا يمكن أن يعمل في شركة ويندسور لأن السبريد يتعدى النقطة الواحدة،و كما قرأت من خلال
مشاركات خبير البرمجة وضاح عطار أنه يجب أن يكون فارق السبريد نقطة واحدة فقط،و الشركة
الوحيدة التي وافقت السكريبت هي gcg و لكنها معروفة بالنصب و الكل يحذر من التعامل معها،وهذا رابط
تحميل منصتها لمن أراد التحقق إن كان السكريبت سيحول ١٠٠ دولار إلى مليون في ظرف ساعات أو لا

http://files.metaquotes.net/foreign..../gcg4setup.exe
اخي الكريم انا وضعت الأكسبرت على منصة وندسور وفتحت صفقات كثيره والملف المرفق يثبت ذلك
828

derfcase
07-19-2012, 06:23

حقيقة اخي الكريم
amani
لا اعرف - و لكن علي الاقل نطلب ارفاق صورة كشف حساب لاثبات تحقق هذه المعجزة - اذا كانت حدثت فعلا

sami
07-19-2012, 15:09
حقيقة اخي الكريم
amani
لا اعرف - و لكن علي الاقل نطلب ارفاق صورة كشف حساب لاثبات تحقق هذه المعجزة - اذا كانت حدثت فعلا

تحية طيبة،لقد أرفقت صورة لكشف الحساب في المشاركة رقم ٣٠ و لأي إستفسار أو ملحوظة أنا في
الخدمة يا غالي،تقبل تحياتي

a7lamp3
07-19-2012, 15:15
هل هو برنامج او مادا وكيف يتم التعامل عليه ممكن توضيحو لي اخواني من فضلكم ما هو السكريبت

HOUSAMMI
07-19-2012, 15:32
اخى كما قال الاخوة

مصداقية الاسكربت من تطبيقة على الحقيقى مش الديمو

بس انت تكلممت عليها كتير

امال هو فين

ليه ماحملتوش او حتى ذكرت اسمه

mohaned
07-19-2012, 15:37
فعلا شىء خرافى
بس ياريت لو لقيت الشركه الصادقه اللى تنطبق عليها المواصفات تبلغنا

jans
07-19-2012, 15:52
هل هو برنامج او مادا وكيف يتم التعامل عليه ممكن توضيحو لي اخواني من فضلكم ما هو السكريبت

هو اكسبريت أخي يقوم بعمل تداول بشكل
آلي بعد ان يتم برمجته على استراتيجية معينه من قبل مصممه و لكي يعمل معك تحتاج إلى ان تقوم بإنزاله في مصنة التداول
و ان لا تقوم بإغلاق الجهاز لابد أن يكون يعمل مع النت طبعاًً

mohaned
07-19-2012, 16:29
هو اكسبريت أخي يقوم بعمل تداول بشكل
آلي بعد ان يتم برمجته على استراتيجية معينه من قبل مصممه و لكي يعمل معك تحتاج إلى ان تقوم بإنزاله في مصنة التداول
و ان لا تقوم بإغلاق الجهاز لابد أن يكون يعمل مع النت طبعاًً
طيب واذا تم اغلاق الكمبيوتر او فصل الانترنت ماذا يحدث فى ذلك الموقف لو فى صفقه شغاله
وهل استطيع التحكم فى غلق الصفقات

Shady Moustafa
07-19-2012, 16:52
انت تقصد سكريبت وضاح عطار ؟ لو كان هو جبت منين الباك تيست عشان هو عمل سكريبت مش اكسبرت لكنه بيقوم بدور الاكسبرت لكن السكريبت لا يمكن عمل باك تيست له ولو مش هو بتاع وضاح عطار ياريت تقول اسمه واحنا نبحث عنه فى جوجل

kimokonolove
07-21-2012, 00:46
طيب واذا تم اغلاق الكمبيوتر او فصل الانترنت ماذا يحدث فى ذلك الموقف لو فى صفقه شغاله

الأكسبرتات عمومآ تحتاج لسرفر فى بى اس
حتى لو اكسبرت ناجح واغلقتة دون سابق انذار سيغلق الصفقات المفتوحة على خسارة او يترك الصفقات لحظة
ولو يستعمل الأكسبيرت فى الخروج والدخول بالصفقات بدون استوبات اى اعتمادة على مؤشرات دخول وخروج
ستكون كارثة وقتها فى حالة اغلاقة
لأن سيكون لديك صفقات مفتوحة بدون تيك بروفيت او استوب لوز

dracula
07-21-2012, 02:18
أخي ليس كل ما يلمع ذهبا... الاكسبيرت الناجح هو الاكسبيرت الذي يربح على الحساب الحقيقي و ليس على حساب وهمي

mohamed rayan
07-22-2012, 03:01
السلام عليكم ورحمة الله
اخوتى الاعزاء اسمحو لى بمشاركتكم موضوعكم

لقد وجدت هذا الموضوع عن الأكسبريت او السكربيت كما يقول البعض وانه يجب ان يعمل على منصة تجعل الأسبريد نقطة واحدة

انتم تبحثون فى المنصات ونسيتم منصة انستا الذى ياخذ المنتدى توكيل لها فببحثى فى انواع الحسابات فى صفحة الشركة وجدت حساب لا يوجد به فرق اسبريد ولكن به عمولة على الصفقة وانا شخصيا لا أعرف ان كان هذا النوع من الحساب اسلاميا أم لا فأتمنى ان يكون اسلامى ولا نأخذ وزر من التداول به

وهذا هو نص ما كان مكتوب بالصفحة
__________________________________________________ ________________________________

حسابات تداول إنستا. إيوريكا

ظروف الحسابات فى هذا النوع توجب بعدم وجود فرق نقاط لدفعه عند فتح الصفقة. لمعظم حساب إنستا. إيوريكا فرق نقاط صفر هو الذى يعمل لأدوات العملات, وبسبب هذا يكون سعر العرض دائماً مساوى لسعر الطلب. الإنتباه إلى أن السعر المعروض يتباين عن سعر العرض (والذى يكون الرسم البيانى فى منصة التداول مبنى عليه) عن طريق نصف حجم فرق النقاط المُدَور صعوداً/هبوطاً للقيمة الكاملة بسبب الميزات الفنية لمحطة تداول ميتاتريدر 4. لفتح الصفقة, المتداول يدفع رسم ثابت, والذى يساوى 0.03 - 0.07% من حجم الصفقة.

هذا النوع موصى به للمبتدئين, لإنه ليس ضرورى أن تأخذ فى الحسبان فرق النقاط فى حالة استخدام الطلبات المؤجلة: الطلب المؤجل ينفذ بالتحديد عندما يصل السعر لقيمته فى حالة فرق النقاط صفر. قبل وضع طلبات الـ جى تى سى ودخول السوق لايوجد ضرورة لحساب أثر فرق النقاط فى نتيجة الوضع, هذا يجعل استخدام التحليل الفنى أكثر فعالية.

بالرغم عن حقيقة أن حسابات إنستا. إيوريكا تسمح للمبتدئين فى إدراك السوق, فإن إستخدام النظام البسيط لمعالجة الصفقات أكثر, فإن هذا النوع بإمكان المتداولين المحترفين أن يستخدموه أيضاً لإن ملامح التداول به هى نفسها الموجودة فى النوع الأخر إنستا.القياسية.
__________________________________________________ ________________________________
وهذا هو لينك الصفحة لمن يريد الأطلاع عليها
http://instaforex.com/ar/account_types.php
انا فتحت حساب ديمو بهذه المواصفات لأختبر الأكسبريت عليه
لكن رجاء من صاحب الموضوع ان يوضح لى بعض النقاط
فما هو الفريم الذى يجب العمل عليه ؟
وهل نستطيع تغيير حجم اللوت ليصبح اللوت = 100 من العملة الأساس مثل ما هو موجود فى منصة انستا ؟
وممكن توضيح عن الشارت الذى به اربع أرقام الذى تقصده
فهل هو شارت اليورو دولار الذى به رقم صحيح ونقطة ثم اربع ارقام
أم شارت الين دولار واليورو دولار الذى به رقميين صحيحين ثم نقطة ثم رقميين عشريين ليكون المجموع اربع ارقام ؟
أرجو التوضيح اخى العزيز حتى نجرب معا واليكم نوع الحساب الذى ارفقة فى انستا لنجرب عليه معا من بداية السوق وبالتوفيق للجميع

simonie2010
07-22-2012, 16:16

sesomii
07-24-2012, 19:57

abdallah elbaz
07-25-2012, 02:12
لمشكلة أن السكريبت يتطلب أن يكون فارق السبريد نقطة واحدة و هذا للأسف غير متوفر
وانا عن نفسي صعب اني اصدق حاجه زي دي لاني مبتدي

mohy
07-25-2012, 04:16

مشالله ده مبلغ خيالى

Mr.GooDMaN
07-25-2012, 18:30
حقيقة يا اخى لو هتعرف تشتغل عليها ليك منى المية دولار وهات انتا المليون
ونص ادينى المليون وحلال عليك النص مليون دولار فى تمن ساعات

medhat
07-26-2012, 03:54
هو فين الاسكربت ده مش تنزله عشان الناس تحكم عليه ولا هو مجرد كلام

نقول رأى فى الهواء

mohamed rayan
07-26-2012, 03:57

نقول رأى فى الهواء

هتلاقيه عندك فى الصفحة الثالثة

المشاركة رقم 22

reemzoom
07-26-2012, 11:46
شكرا لك اخي وان وجدت الشركه المناسبه الرجاء اخبارنا بذلك

---------- Post added at 11:46 AM ---------- Previous post was at 11:45 AM ----------

حمل السكربت من الصفحه الثالثه

Aker001
07-26-2012, 11:49

نقول رأى فى الهواء

لا تثق بهذه الاكسبرتات انها بلاء على الحسابات
يطلقها كبار المتاجرين على المبتدئين

hichemdz
07-28-2012, 13:55
من 100 دولار الى مليون ونص ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هذا امر مستحيل والا تحول جميع الناس الى مليارديرات

Stranger
07-28-2012, 21:40
شكرا لك اخي العزيز على حبك افادة الاعضاء

لكن المبلغ اللى حوله الاكسبيرت خيالي شويه وطبعا اكسبيرتات المضاعفات معظمها خطير على الحساب

عامتا جاري تجربته

بارك الله فيك

Shady Moustafa
07-28-2012, 22:26
يا جماعه الكلام ده حقيقى مش خيال
اعتقد هو يقصد سكريبت وضاح عطار
وهو بيعتمد على التذبذب الشديد والكلام ده بيحصل فى بعض البروكرات النادره الللى مش بتعمل فلتره للسعر
فهو بيستغل الحته دى لتحقيق ارباح فبتكون الارباح كتيره

hamdanjamila
07-29-2012, 04:27
اخى حقيقه انا لا اقتع تماما بلاكسبرتات
واحب الشغل اليدوى ولا اقتنع ان يحول اكسبرت هذا المبلغ الضئيل الى مليون ونص وايه كمان 8 ساعات فقط تداول
هذا مستحيل يا اخى

kimokonolove
07-29-2012, 13:32
احذر لأن ممكن لما تعمل باك تست يقرأ من الهيستورى ويوهمك انة باك تست
جرب البرنامج على الديمو واعلم انة لو نجح فترة لن ينجح فى فترات اخرى
دة ينطبق عمومآ على جميع الأكسبيرت لاكن الأهم انك ممكن تعدلة ليتاسب مع جميع الفترات عمومآ

ameer
07-29-2012, 13:35
لا اخي لا انصح به انا دربتة على الديمو ورايتة خسارة اي انة يفتح مثل الحظ يانصصيب ولا يتابع الاخبار

mbldinsty
07-29-2012, 13:36
مئة دولار الى مليون ونص دولار في 8 ساعات؟ كيف واين ولماذا ؟
اخي العزيز ماذا تقصد من هذا وهل قمت بتجربته واذا كان مجرب من قبلك فاشرح لنا اكثر عنه

no1forex
07-30-2012, 01:24
لا اعتقد انه حقيقى لكان كل العالم اغنياء ومكنش حد غلب

yusef2011
07-30-2012, 01:53
انا غير مصدق للموضوع هذا ابدا .. هل هو واقع لانه لو كان صدق كان كل العالم اصبحو اثرياء

ممكن شرح افضل عشان افهم اذا غلطان

Desperate
07-31-2012, 03:55
النتائج خيالية, يا ريت تحطنا اسم السكريبت وصورة اوضح من الحساب
لان سكربيت بالشغل ده لازم يتجرب اكتر من مرة على ديمو وعلى حقيقى بنفس القيم والاعدادات
شعان نشوف هيتصرف ازاى وهيقدر يحقق نفس الكمية والقيمة بعد اد ايه

sami
07-31-2012, 21:38
يا جماعه الكلام ده حقيقى مش خيال
اعتقد هو يقصد سكريبت وضاح عطار
وهو بيعتمد على التذبذب الشديد والكلام ده بيحصل فى بعض البروكرات النادره الللى مش بتعمل فلتره للسعر
فهو بيستغل الحته دى لتحقيق ارباح فبتكون الارباح كتيره

الله ينور عليك أخي الكريم،يبدو أنك متابع لموضوع الإكسبرت،الطامة الكبرى أن العديد من الأعضاء
ينتقدون الفكرة لمجرد النقد،و يسألون عن تفاصيل سبق و أن شرحتها في الموضوع و هذا يظهر أنهم
يحكمون على أي موضوع من خلال العنوان،دون قراءة كافة الردود و المشاركات

theshadow1
08-02-2012, 14:10
يا جماعة السكربت ده حقيقة .. بس عايز شوية شروط مش موجودة في اي شركة وساطه .. ولو موجوده يبقى الشركة ديه حتقفل .. لأن حيتخرب بيتها وحتفلس لذلك لن يسمحوا بها ابدا
واللي عنده شركة مش بتفهم وبتحب تخسر الملايييين ياريت يقولنا عليها
الشروط
اسبريد واحد او اقل
تقبل الاسكالبينج العنيف جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااا
السحب والايداع مضمونين

abbaset
08-03-2012, 04:46
بص يا برنس
انا عاوز اكسبرت يكسبني 20 % في الشهر
لو عندك واحد كدة تبقى فل اوي

---------- Post added at 03:46 AM ---------- Previous post was at 03:02 AM ----------

يا جماعة السكربت ده حقيقة .. بس عايز شوية شروط مش موجودة في اي شركة وساطه .. ولو موجوده يبقى الشركة ديه حتقفل .. لأن حيتخرب بيتها وحتفلس لذلك لن يسمحوا بها ابدا
واللي عنده شركة مش بتفهم وبتحب تخسر الملايييين ياريت يقولنا عليها
الشروط
اسبريد واحد او اقل
تقبل الاسكالبينج العنيف جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااا
السحب والايداع مضمونين

اسبريد واحد او اقل دي موجودة
لكن اعذرني انا مبتدئ يعني ايه اسكالبينج عنيف ؟

webtech
08-03-2012, 07:30
شكرا جزيلا اخي الفاضل اظن انه عليك اخذ الحيطة و الحذر في تناول مواضيع الاسكربتات فاغلبها تكون نصب و احتيال

dollyabdallah
08-03-2012, 09:19
اولا اخي الكريم لا تصدق اي شيئ يقال عن ان اكسبرت حول مبلغ صغير الى كبير في ظرف قصير

mohamed eldamnhorey
08-03-2012, 18:50
معقوله الكلااام ده ياغالى

ده شئ لا يصدقه العقل البشرى

حاجه غريبه فعلاً

osama shaban
08-03-2012, 18:52

حاجه غريبه فعلاً

انا جربت الاكسبيرت علي حساب ديمو وكانت نتائجه سيئه للغايه
فهو يعتمد علي التذبذب الشديد ويحتاج الي راس مال كبير
العمل اليدوي افضل بكثير

Desperate
08-04-2012, 12:19

حاجه غريبه فعلاً

معاك حق اخى محمد

ا
حاولت انى اجيبه واجربه ونجحت فى انى اجيبه وطلع بيفتح صفقات هدج على اى زوج ترفقه بيه وحاجة مملة
لم اتابعه وحذفته لانى لا احب الهدج واعتقد انه حرام, مع اعلم ان الهيدج بتاع مش فورى يعنى بيفتح عقد بيع وعقد شراء بعد الوصول لسعر معين

kimokonolove
08-04-2012, 15:19
عمومآ الأكسبيرتات التى تحقق نتائج عالية تخسر بسرعة فى حالة انعكاس عمل الاكسبيرت من ايجابى الى سلبى وايضآ للعلم انجح الاكسبيرتات لا تكمن فى نسبة ربحيتها العالية لاكن ربحيتها بتكون قليلة جدآ والأهم اذا الأكسبيرت صمد فترة من الزمن فأعلم انة لم يصمد طويلآ لأنة لابد من تغير الأعدادات بتغير الزمن او الوقت الذى يعمل علية بكفائة وارجو ان اكون قد وصلت المعلومة كما انة على الحقيقى بيختلف لأن الأسبريد عمومآ غير محسوب فجربة على حساب ديمو لايف وارفق النتائج اسبوعية او يومية كما تحب وسنتابع معك اولآ بأول لاكن الأكسبيرت لازم تعدل اعداداتة للأفضل وتقليل نسبة المخاطرة الى حد معقول حتى يستمر فى اطول فترة على العمل بدون مشاكل وتقليل نسبة ربحة للحد المعقول

shady hamza
08-04-2012, 16:32
الاكسبيرت هذا صحيح فعلا و انا كنت متابع الورشة بتاعه الاكسبيرت ولكن شروطة مستحيل انه توفرها اى شركة وساطة لانه بيعتمد على الخواريزميات
والخوارززميات لا يملكها الا البنوك فقط

hesham1046
08-04-2012, 16:33
عايز النصيحة مافيش اسكريبت بيحول فلوس ابدااااااااااااا
دة عن تجربة

shady hamza
08-04-2012, 16:43
وشروط تانية كتيرة طبعا كلها غير متوافرة

---------- Post added at 01:43 PM ---------- Previous post was at 01:40 PM ----------

عايز النصيحة مافيش اسكريبت بيحول فلوس ابدااااااااااااا
دة عن تجربة

لا طبعا فى كتير ولكن الاكسبيرتات عامة عيبها انها مبرمجة ليست انسان يعنى لا تستطيع تفادى الحالات الشاذة ولكن هناك اكسبيرتات كتير ناجحة ولكن اذا توافرت فيها المزيد من شروط الامان

kimokonolove
08-04-2012, 17:32
وشروط تانية كتيرة طبعا كلها غير متوافرة ---------- Post added at 01:43 PM ---------- Previous post was at 01:40 PM ---------- لا طبعا فى كتير ولكن الاكسبيرتات عامة عيبها انها مبرمجة ليست انسان يعنى لا تستطيع تفادى الحالات الشاذة ولكن هناك اكسبيرتات كتير ناجحة ولكن اذا توافرت فيها المزيد من شروط الامان اهم شىء تجعل برمجة الأكسبيرت عمومآ تتماشى مع كافة الظروف التى من الممكن ان تحدث فى سوق الفوركس عمومآ وموجود اكسبيرتات كثيرة لاكن لابد من توفير سرفر عمومآ

SYRIAN
08-05-2012, 16:58
السلام عليكم
لا يا اخي هذا مستحيل ولو شاهدته يعمل ويحقق هذه النتائج امام عينيك
لو كان هناك اكسبيرت حقيقي مثل هذا لكان اسمه مدمر شركات الفوركس

boshboshking
09-30-2012, 17:30
انا عن نفسى لا اؤمن ابدا ب الاسكريبتات لانى جربت اسكريبتات كتير اوى عملت ارباح مهوله على التجريبى واما عملتها على حساب حقيقى مش عايز اقولك ايه اللى حصل ربنا يسطر

indomy
09-30-2012, 17:55
هناك بعض الاكسبيرتات تعمل على الهيستورى
بمعنى ان الاكسبيرت يكون مصمم على قرائة الشموع الموجودة امامة التى اغلقت بالفعل فى الفترة السابقة فالطبيعى انة يقرأ الشمعة ويعرف هل الشمعة اغلقت صاعدة ام هابطة
طبعا لما الاكسبيرت يقرأ ان اغلاق الشمعة صاعد بيفتح صفقة شراء
وعندما يقرأ ان الشمعة هابطة يفتح بيع
وهنا بيقوم الاكسبيرت بفتح صفقات مع كل شمعة ولذالك تكون نتائجة خرافية
ولاكن عندما تعمل به على الايف سواء على الديموا او على الحقيقى هتلاقى نتائجة كلها خاسرة
وطبعا هنا اللى بيستخدم الاكسبيرت يقول ان اعداداتة غير مضبوطة
ويفضل يغير اعدادات لحد ماعمرة يروح هدر بدون جدوى
اتمنى تكون وصلت الفكرة

عاطف احمد
09-30-2012, 18:59
الاستاذ وضاح صاحب الاكسبيرت لم يجد شركة ينفذ الاكسبيرت عليها حساب حقيقي
فقط نجح الاكسبيرت علي شركة واحدة حساب ديمو
والشركة عليها كلام كتير في النيت انها نصابة
يعني حتي الديمو لم ينجح في كل الشركات ولكن نجح في شركة واحدة بهذة الارقام الخيالية
تحياتي

الباحث عن المستقبل
09-30-2012, 20:32
انتا بتهزر صح

goldtree
10-01-2012, 05:49
نحب نجرب نعم لكن في هامش الربح
لكن سواء ربحت أم خسرت أنت لما تعمل في الفركس الة ما هي الي عملت

salahsambo5600
10-01-2012, 05:53
برمجة الأكسبيرت عمومآ تتماشى مع كافة الظروف التى من الممكن ان تحدث فى سوق الفوركس عمومآ وموجود اكسبيرتات كثيرة لاكن لابد من توفير

goldtree
10-01-2012, 06:16
ممكن أتعرف على نموذج سكربت

abdulhadi
10-01-2012, 10:01
سلام عليكم
اخي سامي انت ارفقت الملف مرتين وفي كل مجلد ملف بحجم مختف
اي واحد فيهم الصحيح

MAGDY
10-01-2012, 10:04
100 دولار يبقوا مليون ونص !!!؟
مع احترامى لصاحب المشاركة الأصلية .. ولكن
كلام إيه ده ؟؟؟ خيال علمى ؟؟؟
تحياتى

Mohammad bawaneh
10-01-2012, 10:21
لا أدري عن هذه الأرقام وهكذا موضوع عن السكريبت وما الغرض المفيد من إستعماله في التداول.

ansi09
10-01-2012, 22:01
يا أخي هذا كلام مستحيل، لو قال في شهر ممكن، ولو أنها أيضا مستحيلة. تذبذب السوق لا يتجاوز ال200 أو ال 300 pip يوميا، لا أعلم كيف أن هذا السكريبت حولها إلى آلاف الpips في الثماني ساعات المذكورة، شيء أقل ما يقال عنه خيال وكذب.

hassan347
10-02-2012, 02:04
السلام عليكم ورحمه الله

اكيد زى ما معظم الاخوه قالو انه ده شيئ فى الخيال بس انا اختلف معاهم وهو ان ده ممكن يبقى حقيقى بس فى مسابقات الفوركس بس اللى بتبقى على الحساب الديمو وممكن يتحقق بيه الرقم ده

يعنى استخدامه مش هيتعدى الديمو مع احترامى لصاحب الموضوع لو كان فى اكسبيرت بالطريقه دى مكنش حد قعد قدام الجهاز والكل كان هيبقى مالتى ملياردير يادوب خلال فتره نومه بس

تحياتى لك

Safaa Trader
10-02-2012, 02:48
لا تتق أخي في الاسكربتات فهي مجرد خدع

حذااااااار

اخي الاكسبرت ليس سوى برنامج يطبق الستراتيجية التي تضعها فيه
لاشيء يسمى خدع او كذب فهو يعتمد على ستراتيجيات ذكية جداً لتنفيذ العمليات
واذا كانت الستراتيجية المبرمج بها فاشلة يكون فاشل

حذاااااااار:))

---------- Post added at 02:41 AM ---------- Previous post was at 02:36 AM ----------

هناك بعض الاكسبيرتات تعمل على الهيستورى
بمعنى ان الاكسبيرت يكون مصمم على قرائة الشموع الموجودة امامة التى اغلقت بالفعل فى الفترة السابقة فالطبيعى انة يقرأ الشمعة ويعرف هل الشمعة اغلقت صاعدة ام هابطة
طبعا لما الاكسبيرت يقرأ ان اغلاق الشمعة صاعد بيفتح صفقة شراء
وعندما يقرأ ان الشمعة هابطة يفتح بيع
وهنا بيقوم الاكسبيرت بفتح صفقات مع كل شمعة ولذالك تكون نتائجة خرافية
ولاكن عندما تعمل به على الايف سواء على الديموا او على الحقيقى هتلاقى نتائجة كلها خاسرة
وطبعا هنا اللى بيستخدم الاكسبيرت يقول ان اعداداتة غير مضبوطة
ويفضل يغير اعدادات لحد ماعمرة يروح هدر بدون جدوى
اتمنى تكون وصلت الفكرة

لا اعتقد انه يوجد في لغة ال mql رمز اقل من (0) للشموع
والرمز (0) يعني الشمعة الحالية و (1) الشمعة السابقة...الخ
تأكد من معلوماتك اخي لأن المنتدى فيه اعضاء لديهم خبرة في البرمجة وهذا الكلام ما يمشي عليهم

---------- Post added at 02:48 AM ---------- Previous post was at 02:41 AM ----------

بأمكانك وضع الاكسبرت على سيرفر vbs وشركة انستافوريكس توفر هذه الخدمة مقابل 10.00$ في الشهر

drahmedseliem
10-02-2012, 13:48
انا برضو جربت الاكسبيرت وللأسف خساره فادحه لا تثق في برنامج اللي دي خلاصه خبرتي

rigiray
10-06-2012, 13:41
سلام الله عليكم مشكور اخي
ولكن ان مبتدئ كيف استطيع الحصول على مليو
دولار

y4x
10-06-2012, 13:53
معقول اخى الكلام ده 100 دولار تصبح مليون فى كام ساعه

الموضوع صعب ومستحيل

ياريت حت 100 نبقى 10000

فى كام يوم مش كام ساعة

ptczalat
10-07-2012, 14:02
حاسس ان الموضوع بصراحة غير حقيقي لأن انت تحول 100 دولار الي مليون دولار في وقت قصير اوي كدة غير منطقي بالمرة ممكن تحولهم ل 500 الف لكن مليون صعب جدا

jamalsale
10-07-2012, 15:43
لا يتواجد اكسبرت يمكنه ان يفعل هدا حتا لو كنت عارف ما الدي سيحصل في 8 ساعات
لن تستطيع عمل ما عمل هذا الشيء

yazeed
10-07-2012, 15:47
السلام عليكم
انا اتوقع ان هذا الكلام مستحيل ان يتحقق في 8 ساعات لو كانت في شهر ممكن ان نقول ذلك

oudai
10-07-2012, 22:35
السلام عليكم
هل هذا الكلام معقول انه في خلال
8 ساعات تربح 100 الف

Minismsm
10-08-2012, 00:54
ياريت كذا واحد يجرب ويقول النتايج ويرفق كشوف حسابات حتى نعرف
بدل ما نقعد نقول مستحيل .. !! صعب !! خيال !!
وشكرا على الاسكربت ..

elwakeel_mad
10-08-2012, 06:44
متحكمش على الاسكريبت فى حساب ديمو
انا لا اؤمن ابدا ب الاسكريبتات لانى جربت اسكريبتات كتير اوى عملت ارباح على التجريبى واما عملتها على حساب حقيقى
كانت النتائج مختلفة كلياً

الفرعون الطائر
10-08-2012, 19:45
100 دولار ل مليون ونص

حاجه صعب انها تتصدق

خخيال صح

khateeb
10-08-2012, 19:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اتمني ان يكون حقيقي

Cayote
10-09-2012, 17:28
السلام عليكم
يا سلام من إلى في وقت لا يتجاوز اليوم الواحد
هههه أنا لم أصدق هذا و الله أعلم

brimoel
10-10-2012, 00:28
السلام عليكم ورحمة الله
اعتقد ان هذا شبه حلم لا يمكن ان تحصل على هذا في 8 ساعات و الا ستصبح الاغنى في 3 سنوات في العالم كله

ismail aouaj
10-10-2012, 03:06
اضن انه لا وجود لهذا السكريبت
الكل يعتمد على التحليل الفني

yacrao
10-10-2012, 08:05
غريب حال هذا الاكسبرت يعني لو كان عندي مثل هذا
لاكسبرت اكتسح الدنيا لكن ليس دائما ينجح

lovemoon
10-11-2012, 22:55
طيب فيه كتير مش مستوعب الموضوع ياريت ترفق لنا الاكسبرت حتي يتأكد الجميع

tidbookaziz
10-11-2012, 23:53

moisaid
10-12-2012, 01:20

طيب فيه كتير مش مستوعب الموضوع ياريت ترفق لنا الاكسبرت حتي يتأكد الجميع

أهلا شباب
فعلا السكريت ذا حقيقة
لكن المطلوب شركة السبريد فيها نقطة واحدة
ان شاء الله خير

---------- Post added at 10:20 PM ---------- Previous post was at 10:06 PM ----------

أهلا ياباشا
صدق ياباشا سكريبت مود و حقيقي
لكن لابد من شركة السبريد فيها تابث و نقطة واحدة
بالتوفيق

dmx
10-12-2012, 16:57
ههههههههههههههههههههههههه ههههههه

رقم المليون دا بيجيب لى حساسية

الله يوفقك ويكسبك المليون فى الحقيقة مش تجريبى بس

السهم الأسود
10-12-2012, 19:25
فكة

drifter
10-12-2012, 19:32
طيب اقراء عنه فين وكيفيه استخدام الاكسبيرت ده ازاى؟

majdquran
10-13-2012, 02:34
اخي هاذ الكلام خرافي ومحظ خيال ولو كان دا الكلام صحيح لانهارت البورضه ولانهار الاقتصاد الدولي --- ولو كان صحيح كان حتى ما سمعت بهذا الاكسربت -- لو عندك دجاجة بتبيض ذهب هل بتحكي لحدا عنها !

kosha66
10-15-2012, 20:59
لو دا موجود كان خلاص بقى كل الناس هتكسب مش معقول الكلام دا
اجتهد وصدق عقلك علشان تحس بطعم المكسب اللى بيجى بلاش بيروح بلاش

حمودى
10-20-2012, 02:38
مشكور اخى على طرح هذا الموضوع ولكنى اعتقد انة ضرب من الخيال
واتمنى يكون فى شى مثل هذا مافى حد يكرة الربح السريع

maaado
10-21-2012, 13:09
طيب الحكومة مبتستغلش الاسكربت ده ليه
كنا زمنا عدينا
وبعدين لو ساحر مش هيعمل كده
مش مقتنع بلموضوع ده

forex.masr
10-22-2012, 09:05
والله يا اى الكريم الكلام اللى انت اساسا بتقوله مش معقول اقولك ليه
لان راس المال هذا لا يتحمل رافعه ماليه كبيره وتقبل مرورى وشكرا على الموضوع الرائع

ahmeddd2210
10-22-2012, 13:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يا ريت متحكمش على الاسكريبت فى حساب ديمو

hatim3
10-24-2012, 13:39
و ثانيا لا تعمل بالاكسبرتات فحاول ان تتعلم التداول اليدوي فلا احسن من هذا فلو كانت تحقق ارباح خيالية كما تقول لكان الكل غني

adeel
10-24-2012, 14:22
لا يمكن ان يكون حقيقه لو كان كذلك لأحدث ثوره على ارض الواقع ومن هي الشركه التي ستدفع ؟كلام اعلانتات

اخي الكريم لا اتوقع ذلك .تحرى من حقيقه الدعايات

abd123
10-24-2012, 15:10
السلام عليكم
شكرا لك على الموضوع المفيد
بصراحة ليس لدي معلومات كافيه عن الموضوع
شكرا وبارك الله فيك

mohamed ezzat
10-25-2012, 16:58
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هل حقيقى ممكن شئ زى دة يحصل ؟؟؟؟؟
وانا موافق فعلا اننا نجربة على الحقيقى ونجرب
طالما مبلغ بسيط زى 100 دولار يبقى ليه ميتجربش على الحقيقى

radwanho
10-25-2012, 17:10
مش معقول أخي أكيد هناك تلاعب في البرمجة من طرف المبرمج حتى يوهمنا و الله أعلم
المرجو عدم المخاطرة بأموال حقيقية حتى تتأكد
تحياتي

new-day
10-25-2012, 17:14

يا اخي الرقم غير واقعي اطلاقا
اعتقد ان الموضوع فيه خطأ ما
والله اعلم

ahmeddd2210
10-26-2012, 20:09
السلام عليك ورحمة الله
نا عن نفسى لا اؤمن ابدا ب الاسكريبتات لانى جربت اسكريبتات كتير اوى عملت ارباح مهوله

Shereftiger
11-12-2012, 00:31
مش مصدق اللى بيحصل ده لو كده كان الناس كلها اتغنت

mohamed djat
11-12-2012, 19:19
اخي لا يمكن تحويل 100 دولار الى مليون في 8 ساعات
مهم كان السكربت او المتداول

moutazm29
11-12-2012, 20:49
يا اخي جربه في 100 $ و شوف النتائج لانه لا اظن انه يمكن ان يكون ما تقوله صحيح لانه لا يدخل العقل والا لكان هنالك الثير من اصحاب الملايين في 24 ساعه و انت كنت واحد منهم كما يقولون التجربه اكبر برهان جرب و ارنا النتائج او احد الاخوه المحترفين يجربوا و يعطونا النتائج

moutazm29
11-12-2012, 20:54
وجدت هذا الموضوع ضع اى اكسبيرت وسأعمل لك باك تست لة و اسم العضو kimokonolove وهذا ما قال كما هو واضح من العنوان ضع اى اكسبيرت وسأقوم بعمل باك تست لة على حسب الأزواج والفترات التى تريد تحديدها عمومآ ارجو اعطاه الاسكربت ليعطينا النتائج ربما هو اول شخص سيصبح صاحب المليون

nany13
11-12-2012, 22:06
السلام عليكم

انا بصراحه عمرى مصدق

و لا اى احد حيقرا الموضوع

تلاقى للى كانت قريه واحد كتبه لجذب الناس وزوار لموقعه فقط

و بالتوفيق لنا جميعا

islam2023
11-13-2012, 16:23
هذا الاسكرب خيالي ولا يوجد هذه الخرفات و اذا جرب علي حساب حقيقي سوف تخسر خسارة فادحه احذر اخي من هذا الاسكربت

zs-zs
11-17-2012, 21:12

LTF
11-26-2012, 21:36
السلام عليكم و رحمة الله
يا أخي الكريم يبدو الرقم خياليا الى أبعد الحدود...على العموم بارك اللهفيك أخي و مشكور على السكريبت

kingmos4
12-14-2012, 14:21
اخى الكريم
لاتصدق هذه الاشياء وهذه التهيئات فلو ان صاحب الاكسيبرت حقق هذ المبلغ كما تقول
لن تراف فى الفوركس مرة اخرى او تراه يكتب مشاركة كهذه كبر دماغك يابرنس

magedman109
12-14-2012, 23:35
السلام عليكم
مستحيل ياعم
في يوم واحد واقل من يوم

mohadiane
12-15-2012, 00:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا على الموضوع ولكن أظن أن هذا الشيئ ليس بحقيقييي

khaled2013
12-17-2012, 14:00
ممكن رابط تحميل هدا الاكسبرت علشان نتاكد من مصداقية على الديمو اولا ثم على الحقيقى ثانية

mohamed_houssen
12-17-2012, 18:25
السلام عليكم ورحمة الله
ياجماعة الموضوع حقيقى وتم مناقشتة اكتر من مليووووووووون مرة
ولكن المشكلة ان لا توجد شركة بالمواصفات المطلوبة
وانا الاسكريب جربتة بنفسى على حساب خاص بى
وحول 5 الاف دولار الى ربع مليااااااااااار دولار فى 24 ساعة فقط
ايوة ربع ملياااااااااااار دولار ههههههه

كشف الحساب فى المرفقات

locos
12-17-2012, 22:24
انا لا اصدق الاسكريبت اسكريبت لا راح ولا جاء..والبشر اذكى منه لانه هو الي صنعو

mohamed33
12-18-2012, 00:45
مشكور اخي الكريم الخبر ده لو صح ممكن ان ناس تستخدمه كتير وانا هحاول اطبقه علي الديمو
عشان اشوف النتيجه

romio1990
12-18-2012, 00:50
اللسام عليكم ورحمت الله وبركاتو وشكرااان الكم على كل شي
ونشاء الله بيصير معي متلك يا اخو يالي نزلت التطبيق وصوره هاي
انشاء اللهالمكسب للجمكميع يا ربولكم وشكرااا
على الواضيع هاي وشكرااا للموضوع الاساسي وشكرااا الكم الجميع وتفويق يا رب لكم كلكم
اللهةيوفكن جميعان انشاء اللله يا رب شكرااا جيلان على الموضوع ها

محترف
12-18-2012, 07:49
الأكسبرتات عمومآ تحتاج لسرفر vps
حتى اذا كان اكسبرت ناجح واغلقتة دون سابق انذار سيغلق الصفقات المفتوحة على خسارة او يترك الصفقات لحظة
وحتى يستعمل الأكسبيرت فى الخروج والدخول بالصفقات بدون استوبات اى اعتمادة على مؤشرات دخول وخروج
ستكون كارثة وقتها فى حالة اغلاقة
لأنه سيكون لديك صفقات مفتوحة بدون تيك بروفيت او استوب لوز

mozex
12-18-2012, 16:17
يا اخي هل ترى من المطقي يحول 100 دولار الى مليون ونص فى 8 ساعات !!!

---------- Post added at 01:17 PM ---------- Previous post was at 01:15 PM ----------

وادا كان فعلا ممكن يا ريت تعطينا شرح مفصل لكي تعم الفائده

imaddine1986
12-18-2012, 18:46
يعني من المواصفات التي توجد في الاسكربت لن تجدها في اي شركة وساطة
هذا يعني انه لاتوجد اي فائدة لهذا السكربت

mlkiop
12-19-2012, 00:36
انا لا اؤمن ابدا ب الاسكريبتات لانى جربت اسكريبتات كتير اوى عملت ارباح على التجريبى واما عملتها على حساب حقيقى
كانت النتائج مختلفة كلياً

anbf2022
12-20-2012, 16:55
الكلم الطيب جزاك الله خيراً على ماتقوم به من جهود واضحة للجميع وشكراً على مرورك الكريم ووفقك الله لك خير.

---------- Post added at 01:55 PM ---------- Previous post was at 01:53 PM ----------

الكلم الطيب جزاك الله خيراً على ماتقوم به من جهود واضحة للجميع وشكراً على مرورك الكريم ووفقك الله لك خير.

locos
12-20-2012, 16:57
مليون ونصف يا اخي هذا مبلغ كبير
ان شاء الله لما لا
لكن هل الاسكريبتات هذي موثوقة
شكرا على كل حال
لكن لو كانت فعالة لهالدرجة
ما كان صاحبها نشرها هههه
شكرا على كل حال

ayman.shosha
12-25-2012, 17:58
طيب هل جربت اخى العزيز
هذا الاكسبيرت على حسابك الحقيقى
يعنى هل بقيت تلك الدهشة لديك

ياريت تقول لنا نتائجه على الحقيقى؟؟؟؟

احمد عباس
12-25-2012, 18:00
لا يمكنك سحب اموالك بدون تفعيل لان شركات الفوركس لديها التزامات بتهريب الاموال

stranger333
01-02-2013, 19:13
شكرااااااااااااااا لك الموضوع اكثر من رائع
لكن حكمة المتاجر هى التى تحدد اذا كان الاكسبيرت جيد او لا

boody255
01-05-2013, 22:16
نرجو ان يكون حقيقة يا غالي وان كان حقيقة سوف يحقق ارباح هائلة في خلال فترة قصيرة

princeua
01-05-2013, 22:20
هههههههه يا اخي الكريم استطيع ان اسميها اجمل نكتة سمعتها لحد الان في المنتدى ضحكتني كثير يا اخي الكريم هذا الشي من الخيال مستحيل ان يكون هيج شي 100 دولار تتحول الى مليون دولار في 8 ساعات مستحيل العقل لايقبل هذة الفكرة حتى لو كانت المدة شهر كامل مستحيل اخي الكريم ان يكون هيج شي

h_gogo
01-05-2013, 22:30
ممكن اسال اية هو موضوع الاسكاربيت دة ياجماعة وممكن حد يشرحلى والسلام عليكم

locos
01-06-2013, 13:35
ده خيال لا اظن
انو صحيح
حطو على الحقيقي وشوف
لو كده الي برمج السكريبت كان احتفظ بيه لنفسه
وسحب سيولة العالم في شهر هههههههههه

أمين هـ
01-06-2013, 13:44
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أعتقد أن هذا خرافة
ما إسم السكريبت لنجربه ؟
و شكرا
تحياااتي

matrex
01-06-2013, 21:59
يعنى ايه اسكربت ممكن تعريف لو سمحت

محمد طارق
01-06-2013, 23:39
علم إيه ده مش معقول،من يوم ما ابتديت الفوركس من ٣ سنوات،عمري ما شفت صفقات
سكالبينج عنيفة بالشكل ده،في حد مرت عليه تجربة مثل هذه؟ وارجوا الافاده

Maroo
01-06-2013, 23:53
الحساب الديمو رغم انه له كل خصائص الحقيقى ولكن لاتنسى انه ارباح وهميه ولا تصدق شيئ مثل هذا الى على الحساب الحقيقى
فليس من المتوقع ان يحدث مثل هذا وهذه ايضا رغم ان الحساب الديمو له مميزات له ايضا عيوب هو انه يجعلك تتوقع انك من الممكن ان تصبح مليونير فى اقل من 8 سعات

halahala
01-06-2013, 23:59
مليون ونصف يا اخي هذا مبلغ كبير
ان شاء الله لما لا
لكن هل الاسكريبتات هذي موثوقة
شكرا على كل حال
لكن لو كانت فعالة لهالدرجة

matrcx
01-07-2013, 00:24
السلام عليكم

لو سمحت ممكن ترفع الاكسبيرت لو معاك ونعمله باك تست ولو كده يبقى اصلى لونى معتقدش بصراحة

ctv4me4u
01-11-2013, 18:40
جربه على حساب حقيقى
حتى لو بمبلغ صغير اخى
واخبرنا عن النتائج ان كان ذلك حقيقة فهو طريقة سريعة جدا للثراء
ولكن اعتقد انه لن يكون شغال بالطريقة دى

uosef
01-21-2013, 20:52
لا اعرف اخي واتمنا لك التوفيق والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

mrtz16
01-23-2013, 15:03
ده خيال لا اظن
انو صحيح
حطو على الحقيقي وشوف
لو كده الي برمج السكريبت كان احتفظ بيه لنفسه
وسحب سيولة العالم في شهر هههههههههه
نعم معك حق لو كان حقيقة كان افلس العالم على يده
مثل هدا الباك تاست ليس حقيقي اظن انهم يعدلون الهيستوري ليكون الاكسبيرت دائما في ربح

civil
01-23-2013, 15:28
جميل ويا رب يزيدك انا من المبتدئين ومش بدخل ع الحاجات دي عشان مش بحب المخاطره

nemya
01-23-2013, 21:07
شكرا لك اخي الكريم على الموضوع
جعله الله في ميزان حسناتك

ahmedibrahem
02-12-2013, 00:37
والله موضوع الاكسبيرتات بقه محيره
جدا وكل يوم نسمع عن اكسبيرت مختلف
ونجرب بس النتائج بتقه مش تمام

mena ahmed
02-12-2013, 00:41
اكيد الموضوع فية خدعة ولازم تعرف ان اهم حاجة انك ماتطمعش وكمان فى خدع كتير فى مجال الفوركس ماتقعش فى فخ حد فيهم

abobody
02-16-2013, 00:05
انا حاولت اجربه ماغير فى اعداداته لكن مش بيشتغل
ومافيش شركة بتدى فرق سبريد 1 نقطة والشركة المذكورة النصابة اغلقت
وما ينفعش مع حساب كوميشن
لازم فرق نقطة

ميادة
02-16-2013, 00:08
المواضيع دي بتدي الواحد طموح فظيع والخوف انه يصحى على مفاجأة مؤسفة

بطة
02-16-2013, 00:34
ان اهم شئ هو عدم الطمع ولكنني لا اشعر بالارتياح من هذا الموضوع

AhmedRekik
02-16-2013, 03:16
اكيد فى بينا الاعضاء ناس ليها خبره فى الفوركس

free.person
02-18-2013, 12:53
والله يا باشا دا اكيدج كذب والله اخى الكريم عمرها ما تحصل ابدا وتقبل مرورى وتسلم الايادى ولك جزيل الشكر وبالتوفيق لنا جميعا ان شاء الله

chabchoub
02-18-2013, 13:00
السلام عليكم

nh4
02-25-2013, 18:06
زى مفى شركات وساطه نصابه فى اكسبرتات واسكريب نصاب
يعنى بيكون عارف انك بتعمله باك تيست ودا ممكن تعرفه وانت بتعمله
وسعتها بيخدعك

hanyfox
03-05-2013, 14:25
اريد رابط للاكسبيرت
وهل جربته على الديمو
لفترة معقولة ؟

nourallah
03-06-2013, 18:44
بسم الله الرحمان الرحيم
علم أخي الكريم أن هناك عدة إكسبرتات أو سكريبتات مصممة لخداع المبتدئين،لكن الذي صمم هذا
في أغلب شركات الوساطة،الشركة الوحيدة التي طابقت المعايير نصابة للأسف

firasc
03-06-2013, 21:19
merci mon ami(s) pour cette publication et votre *****s effort en attandant un nouveau travail merveilleux et merci beaucoup..

elmondal
03-07-2013, 11:36
طيب فين الاكسبيرت واسمة ايه عشان نختبرة جزاك الله خير وليه المطلوب 1 سبريد مش كل المشكلة اننا هنكسب مثلا 10 نقاط وينقصو 2 سبيرد فرق يبقى كسبنا 8
في جميع الاحوال اسمة مكسب ولا انا غلطان

verdi verdi
03-07-2013, 14:43
اكسبرت تكسب منه مليون و نص دولار من خلال مائة دولار يا اخي هدا حلم اليقظة من المستحيل تحقيق عشر هدا المبلغ اي مائة و خمسون الف دولار في شهر من الزمان و ليس ثمانية ساعات انا اعتبر هدا الموضوع مزحة او نكتة لتخفيف على المبتدئين من شدة الخسائر في الفوركس.

ramzi-s
03-09-2013, 14:01
لا يبدو منطقيا كيف يحول 100 دولار الى مليون
هدل اكيد وهم لا تضيعي وقتك على الفاضي

دنيا646
03-10-2013, 10:19
صباح الخير اخى sami
مش عارفه من وجهه نظرى مستحيل اللى انت بتقوله ده يكون حقيقى
مكنش حد غلب
انا بعتقد انك تجربه على حساب حقيقى مش ديمو

tazi larbi
03-11-2013, 03:41
السلام عليكم يعني بالعقل غير مقبولة كيف من100 الى مليمون ونص وفي اربع ساعات اكيد مش حقيقي وان كان كم صفقة كانت وما حجم الوت وماهي الرافعة الخيالية هده تعلمنا ان راس مال كبير هو لدى يجلب ربح كبير باسترتجية محكمة صراحة ما دخلتش عقلي والله الموفق

engmhd
03-11-2013, 09:34
100 دولار الى مليون وشوية
كل شىء جائز فى عالم الفوركس
ولكن الاكسبرت الناجح فى الاسكالبنج سيفشل اكيد فى الترند القوى

krim gom3a
03-11-2013, 13:54
قرأت الموضوع دا في المنتدى وشفت النتائج وفعلا اسكربت
رهيب لكن له شروط صعبه علشان يشتغل
ولسه المهندس وضاح العطار ملقاش الشركه المناسبه...

botros
03-12-2013, 13:17
لو حضرتك جربته على حساب حقيقى واشتغل كويس معاك ممكن ترفعه عالمنتدى وتشاركنا طريقة العمل به وجازاك الله خيرا

ayman.shosha
03-12-2013, 17:46
لو سمحت اختبر الاكسبيرت اولا على الحساب التجريبى
فأنا على قناعة انه لا توجد اكسبيرتات تحقق هذا المعدل العالى من النتائج
ولكن اترك الامر لك علك تكن سببا فى تغيير نظرتى الى الاكسبيرتات

lovemoon
03-12-2013, 18:06
التقارير ممكن يتلعب فيها بسهولة خصوصا اللي بينصبوا عن طريق بيع
الاكسبرتات الوهمية و هل من المعقول ان اكسبرت بالشكل دا يتم بيعه من الاساس
اللي بيعرف اسرار التداول لا يبيعها و ان باعها بيكون تمنها غالي جدا

hazar
03-12-2013, 19:00
السلام عليكم و رحمــة الله و بركاتـــــه
شكرا لك اخي الغالي لكن لو توضع السكريبت لكان افضل و ذالك لتجريبه
في انتظار المزيد من مواضيعك
تقبل مروري

make
03-15-2013, 15:07
انت فعلا المفروض تجنن ولا انك تصدك الوهم دا
وفى اكسبرتات لها نتايج مصطنعه

MandoGivara
04-07-2013, 20:05
اعتقد ان هذا الكلام مبالغ فيه او انه يخاطر بمبالغ كبيرة فى الصفقات
تقبل مرورى وجارى التجربة

aggg
04-07-2013, 23:29
حضرتك اتكلمت عن الأسكربت وانة خيالى وانة معجزة وانك لقيتة فى موقع ومن وقت ما اشتغلت انت من 3 سنوات لم ترى مثل هذا ونسيت تضع لنا هذا الأكسبرت لنحكم معك علية

عضو
04-07-2013, 23:37
اخي لو كان هذا السكريبت الخيالي في ضل كل هذه الازمة العالمية الخانقة و تحويل من انسان فقير الى غني في 8 ساعات لا صار كل الفقراء اغنياء اسأل الله السلامة

ihab221
04-07-2013, 23:40
اخي لا تحكم على السكريبت في حساب ديمو
يعني ممكن يكون ناجح في حساب ديموا و فاشل في الحساب الحقيقي

ahmaddidat
04-08-2013, 00:39
انا شخصيا لا اثق في الاسكريبتات ابدا لانها في التجريبي شيء وفي الحقيقي
شيء ثاني وانا عموما لا انصح بها

canforex68
04-08-2013, 00:41
شخصيا انا لا اصدق هذا
الا اذا كان فعلا اعمل به و يحقق امامي عيني ما تذكره

alyelsawy79
04-13-2013, 01:39
سبحان الله الصفقة الرابحة دايمآ بطيئة الحركة والخاسرة في ثانية بتصفر الحساب

ahmaddidat
04-13-2013, 10:55
يا اخي السكريبتات في التجريبي تعطيك ارباح خيالية لكن في الحقيقي تعطيك خسائر فادحة
انا لا انصح بها اطلاقا

EBRaM96
04-13-2013, 11:29
امتاااااااااا و الواحد يفهم بقا الحاجات دي و يبقا محترف فوريكس علشان نبقا زي الناس دي :(

goldstar72
04-13-2013, 15:52
يا ريت ترفق لنا الاكسبيرت نعمل له ورشه ونجربه سوا

mrtakki
04-14-2013, 19:48
بتوفيق ان شاء الله في تحويل العملات اخي
وشكرا لك على الشرح

ashrafsh
04-14-2013, 19:57
انا شخصيا لا اعرف ما هو الاسكربت الذى يمكن عملة فى التداول
اللى اعرفة ان الاسكرنت هو لغة من لغات البرمجة

time thief
04-14-2013, 23:23
السلام عليكم هو بافعل جيد جدا و لكن كما قال الاخوه يجب تجربته على حساب حقيقى حتى لو كان بمبلغ قليل

icomex2
04-14-2013, 23:27
ممكن ان يحصل هذا و لكن اعتقد فقط في الاحلام
و لكن في الواقع فهذا اكيد عملية نصب يريد بها من سيبيع الاكسبرت ان يوهم الزبناء بانهم سيربحون مثل هذا
لكن هذا فقط في الاحلام

kiskav
04-18-2013, 15:01
السلام عليكم
اخي لا تصدق هذا
حاجه غريبه فعلاً

matrixofptc
04-18-2013, 21:05
++ السكريبت مقبول نظريا لكن ليس عمليا
جربه على حساب حقيقي
++ ممكن وضع السكريبت هنا للمنفعة العامة ^^

ahmaddidat
04-19-2013, 02:24
مشكور على المجهود يا اخي مع انني لست ممن يثق في السكريبتات لان اغلبها يكون في التجريبي جيد لكن
ممكن يصفر حسابك في الحقيقي

yasser4f
04-19-2013, 07:43
الأكسبيرت عمل معي خسائر كبيره تفوق الأرباح خمسة أضعاف

Osman Rehan
04-19-2013, 08:17
اظن ان الحاجات دى دايما نصابه
بيبقا هدفها خداع المبتدئين وبس

hellelali
04-19-2013, 12:42
الموضوع مميز ويعني هدا السكريبة يمكن يكون صادق في اوقاة معينة

houssem1991
04-19-2013, 14:34
السلام عليكم
انا اخاف من اكسبرتات لانها أحياناً تعطيك و أحياناً :tie: ههههه
تقبل مروري

anis27
04-19-2013, 17:14
لو وضعت الاكسبيرت هنا والجماعة فى المنتدى راح يجربوه ويحكمو على النتائج
اضن فى بينا الاعضاء ناس ليها خبره فى فالتدوال بافوركس

mohamed hesham kazem
04-19-2013, 18:07
الحساب التجريبى دائما غير غير الحساب الحقيقى - الحساب التجريبى لاقناع العميل لانة لا يمكن ان 100$ تكسب مليون ونصف فى 8ساعات .

payza
04-19-2013, 18:35
يا اخي ياريت تحط الاسكربت وهل انت جربته قبل كدا ولا سمعت عنه
تقبل تحياتي

ahmdkadok
04-19-2013, 18:36
السلام عليكم
انا عن نفسي لا اصدق لان المبلغ الدي حوله خيالي جدا ولا يمكن تحقيقه في 8 ساعات
وعلى كل حال بالتوفيق للجميع ان شاء الله

صحتك بالدنيا
04-20-2013, 17:27
ضع الاكسبيرت فى المنتدى
وياريت تشرحلى اجربه ازاى على الشغل
انزله واستخدمه ازاى؟؟؟

day44.ah
04-21-2013, 09:12
اخي غسر ممكن لو هدا السكربت يوجد لكان العالم كله اصبح ثري وخصووصا امتدوليين والله اعلم اخي و تقبل مروري
تحياتي

سضقض
04-21-2013, 14:46
السلام عليكم
لا تصدق كل ما يقال يا صديقي
ولو كان كذلك لما تم الترويج له. ويبقي طي الكتمان
تقبل مروري

ihab221
04-28-2013, 10:52
يعني ده ممكن يكون يعمل
في حساب ديمو فقط أرجوا أن ترفق لنا التجريب في حساب حقيقي

mou1234ssa
04-30-2013, 03:18
اكيد فى بينا الاعضاء ناس
ليها خبره فى الفوركس

hichamelkhabli
05-03-2013, 01:31
يا اخي كفايا اكديب مفيش
مفيش الاكسبرت مثل هدا مستحيل اكون

صديق ساسي
05-03-2013, 01:37
دا ضرب من الجنون وليس من الخيال فقط كيف تصدق كلام مثل هذا يا اخي
يعني هذا قال للطمع اجلس هنا ههههههههه

day44.ah
05-03-2013, 21:23
غير ممكن اخي لو كان هدا الاسكربت موجود لضهر العبقري الدي اخترعه و اخي يجب ان تحكم عليه في حساب حقيق لترى المرجن الخرافية في 8 ثواني ههه
تقبل مروري اخي الفاضل

icomex2
05-03-2013, 21:26
شخصيا لا اصدق مثل هذه الترهات ان سكربت يحلول مبلغ الى مليون في ظرف 8 ساعات
فان كان هذا فعلا حق فان من لديه فانه سيصبح اكبر غني في العالم

منور
05-03-2013, 21:54
لا اظن ذلك ولوكان صحيحا ما راينا تعليقك هنا ولكنت مع بيل غيتس في افضخم القصور

matrixamn
05-06-2013, 18:03
السلام عليكم
ياجماعة الحساب التجريبي عملينة للناس علشان يزغلل عيونهم
اما في الحقيقه دي حاجة تانية

omr sherif
05-07-2013, 17:41
شكرا اخى الكريم على مجهودك
هو فين الاسكريبت ده وشكرا جزيلا

takin
05-07-2013, 18:10
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اشكركم على الشرح الجميل والله ولي التوفيق

mohamed ibrahim
05-07-2013, 18:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا من وجهه نظرى انه يوجد حقيقا استرتيجيه وياريت احد يفيدنا فى هذا الاسترتيجيه

Abdelouahed
05-07-2013, 22:17
السلام عليكم
هل يوجد الربح في المتجرة بالعمولات وشكرا لكم

ahmed_abouzeid
05-08-2013, 00:51
لا اعتقد ان فيه اى شيىء فعل هذا
انصحك لا تستمع الى هذه الشائعات وقم بدراسة الاستراتيجيات السهله وقم انت بالتداول

maged mohamed
05-08-2013, 12:13
بسم الله الرحمن الرحيم
ان الغمل على حساب الديمو يختلف عن الحساب الحقيقى لان العمل بيكون مال وهمى اى ان نسبة المخاطر فليلة او مفيش مخاطر او ضغوط نفسية لكن المهم ان تطبق على الحقيقى اذا حقق مثل اللى على الديمو يبقى ربنا يقتح عليك

My Way
05-08-2013, 15:09
يا استاذ الحساب الديموا حاجة والحقيقى حاجة تانية على ما اظن
استشير الخبراء

bourhan25
05-09-2013, 08:42
السلام عليكم صديقي انا الاكسبيرتات لم اجربها ابد واريد تجربتها لكن على حساب حقيقي طبعا
سافتح حساب حقيقي واسجل في منتدى هندي وعند تحويل البونص ارى ان كان صادق

hearts prince
05-09-2013, 12:31
جميع الاسكريبتات بتثبت نجاح كبير على الحسابات الديمو لأنك لما بترفعها على الميتاتريدر الاسكريبت بيقرأ الشارت من اوله لأخره وبيرتب نفسه عليه لكن عند تجربته على حساب حقيقى بتكون نتايجة ضعيفة او محتاجة تركيز اكتر عشان تفتح صفة طبفقا لمعطيات الاسكريبت

manbij
05-09-2013, 17:01
اﻟﺴﻼم ﻋﻠﯿﻜﻢ ورﺣﻤﺔ اﻟﻠﻪ وﺑﺮﻛﺎﺗﻪ
اخي لا يمكن ان نصدق هذه الاشياء لان السعر خرافي
اخي المبلغ غير منطقي
وان كان هذا الكلام صحيح ومجرب فان الاكسبرتات
لا انصح فيها
وشكرا لك

salah ashraf
05-10-2013, 15:37
اوعى تصدق حكاية الاسكربتات و زى ما قالوا جربها على حساب حقيقى لان الديمو ممكن يتلعب فيه بسهولة عن طريق الاسكربت و بعدين انت كدا بتكسب بطريقة غير شرعيه و ده حرام فانصحك بانك تمشى الطريق خطوه خطوه و اوعى تستعجل لان المستعجلين مش هيكسبوا حاجه و اللى هيكسبوه هيخسروا قده مرتين او تلاته

Abdelbasst
05-10-2013, 19:49
كلنا يبحث كل يوم عن شيئاً جديداً يُضاف لرصيد علمه و مخزون خبراته
بالتوفيق
و نحن هنا ليعطى كلانا للأخر ما أوتى من علم و خبرات

AHMED_ALEX
05-10-2013, 19:53
السلاااااااااااااااااام عليكم

انا اؤيد ما قاله باقى الاعضاء اكيد مستحيل حاول تتأكد تانى موضوع الاسكريبتات ده محير فعلا

hassani
05-10-2013, 20:07
السلام عليكم أخي الكريم من وجهة نظري هدا من سابع المستحيلات

afi5000
05-12-2013, 01:41
وبعدين لازم يتجرب مرات عديدة علشان ممكن نحكم عليه صح

alasmar
05-13-2013, 22:29
السلام عليكم
هل هذا معقول : تقوم بتحويل 100 دولار الى مليون ونصف دولار في غضون 8 ساعات : اتوقع انه خيال وليس علم

ولكن اتمنى لك التوفيق والنجاح اخي الكريم

marofel
05-13-2013, 23:46
صراحة امر غير منطقي بتاتا .. ممكن احد يجربها على الحقيقي و يخبرنا

هبه كمال
05-16-2013, 05:10
السلام عليكم اخى يعنى بجد شكرا لك اخى الغالى على هذى السلسله
الممتاز هذى وانا متابع كل الدورس بتاعت حضرتك
جزاك الله كل خير يارب

Miaad
05-16-2013, 16:23
انا عن نفسي افضل الاستخدام اليدوي
وشكراا جزيلا لصاحب الموضوع

poiu
05-16-2013, 18:13
السلام عليكم اخي ضع الاكسبيرت هنا والاخوه فى المنتدى راح يجربوه ويحكمو على النتائج
تحياااتـــــــــــــــــي

ETrade
05-16-2013, 21:40
ملاحظة مهمة: الاكسبيرتات او السكريبتات التي تشتغل في الفوريكس تعتمد على عقلية المبرمج بحيث يحدد فيها شروط العمل، وغالبا ماتكون الاكسبيرتات تسير وفق استراتيجية معينة ومعروفة، لكن وظيفة الاكسبيرت هي سرعة التنفيذ واستغلال الفرص، لهذا فبعض الاكسبيرتات تكون لها نسبة جيدة من النجاح،

أما بالنسبة للاكسبيرت المعروض في الموضوع والذي يعود للمبرمج واضح العطار فشروطه صعبة، وحسب ماقرأت حوله فهو مبني على استراتيجية سكالبينج سريعة خطتها نقطة ربح واحدة وخروج بخسارة خمس نقط، وحتى ان كانت هذه الاستراتيجية يظهر انها جيدة لكن احتمال الخسارة فيها عدة اضعاف احتمال الربح

لهذا ينبغي التعامل بحذر مع مثل هذه السكريبتات والاكسبيرتات.