PDA

View Full Version : هل من متبرع او مساعد

marem2007
07-18-2012, 16:27
انا استلمت البونص وضاعفتة في اقل من يومين الحمد للة بس لللسف الحساب اتمرحن لاني معملتش ستوبلوس
فلو حد عايز يساعدي ولو 2$

sabre
07-18-2012, 16:31
انا لم افهم قصدك اخى ما هو نوع المساعدة المطلوب
وما هو رصيدك الان لو كان رصيدك 2 دولار فقط انصحك بعمل مشاركات فعاله كثيرة علشان تكبر رصيدك افضل من التفكير فى ايلى راح وانصك ان لا تداول على رصيد اقل من 100 دولار وكلما زاد كان افضل علشان تشعر بقيمه المكسب لو بعض الشىء
وربنا يعوض عليك ان شاء الله

marem2007
07-18-2012, 16:35
انا اول متاجرتي حولت 5 $ الحمد للة الي 50$ بس الطمع دخلت بلط كبير قوي وخسرت الارصيد كلة بسبب خبر مختش بالي منة بس الحمد للة

hazem ahmed moahmed
07-18-2012, 16:36
ممكن تزرود مشاركاتك عشان تزود البونص بتاعك انا مش فاهم انت عايز حد يترعلك برصيد يعني ولا ايه ما انصحكش انك تستلف من حد عشان تتاجر لان ده هيزود القلق و الضغط عليك

forex4ever
07-18-2012, 16:37
السلام عليكم اخي الحبيب
ماهي نوع المساعدة التي تطلبها ياعزيزي
يبدو ان مشكلتك الوحيده هي الطمع ويبدو لي انك لاتحتاج لمن يساعدك بل تحتاج على تساعد نفسك ان تتخصل من الطمع :)
تحياتي

marem2007
07-18-2012, 16:40
هو مش طمع بمعني الطمع بس فضلت هدف اكبر او نقاط اكثر
الي حصل حصل والحمد للة

ahmed
07-18-2012, 16:41
ربنا يعوض عليك يا اخى لكن واضح ان المبلغ كان صغير جدا
ويكنك عمل اكبر منه عدة مرات هذا الشهر فقط اجتهد

realyone
07-18-2012, 16:45
الله بيعوضك ياأخي,وأريد أعرف كيف يعني حد يتبرع لك ب 2دولار يعني كيف يحولك الفلوس من حساب بونص الى حساب بونص آخر,هذا اذا كنت تقصد بطريقة المساعده

MahmouD Elbadawy
07-18-2012, 16:47
وعليكم السلام يا غالي

اعتقد ان انت مش محتاج حد يتبرعلك

ابعد عن الطمع يا غالي

وسوف تلقي ما تتمني ان شاء الله

zahran
07-18-2012, 16:48
عادى يا معلم ولا تزعل نفسك ولا يكون عندك اى فكره كلنا حصلنا اللى حصلك . ويبدو عليك ان جديد فى الفوركس مبتدا لسه
واقولك متقلقش اللى بيحصلك دا كله تعليم ليك ومتزعلش على الخساره قد ما تزعل انك لازم تتعلم من الخساره وربنا يوفقك كدا ان شاء الله وتكسب من بونص الشهر الجالى

forex4ever
07-18-2012, 16:48
تطلب مساعدة تبرع بــ 2 دولار هههههههههههههههههه
سامحك الله يا اخي ولماذا تطلب مساعدة وانت تستطيع ان تعمل مره اخرى في المنتدى وتكتب وتجتهد وتجمع البونص ؟
اليس من الافضل لك ؟ والاحسن؟ والارقى ؟ ان لاتطلب مثل هذا الطلب :)
عموما وفقك الله ورزقك وعوضك خير

safiforex
07-18-2012, 16:58
ههههههههههه ، اظن ان النصب سيبتدأ اهو ، يا اخي لما هذه الاساليب من التسول ، انا عايز دولارين
اتقي الله في الناس ، و ان كنت خسرت نقودك فقل حسبي الله و نعم الوكيل ، و حاول ان تعمل ردود من ثاني لكي تحصل على اكثر من الذي سيعطوه لك الناس
اعتقد انك نصاب كبير ، و انا كنت حذرت من هذا قبلا
المهم ان يكونونا الكل على حذر من هذه الالعيب ، فطبعا 2 دولار لاشيء ، لكن كان يوجد 10 اشخاص بيعطوه ، فانه سيحصل على 20 دولار ، و هذا احتيال كبير على الناس
اتقي الله

Aker001
07-18-2012, 17:01
أنا لسه مبتدى نفسي لأتبرعلك لو كان معي
راس مال اعمل عليه أنا في بداية المشوار

ma90do
07-18-2012, 17:04
انت يا اخي ليه تطلب التبرع مع انك ممكن تكتب مشاركات وتبذل مجهود وتكون مال اكبر من الي هيتبرعهولك احد ابذل قليل من المجهود ومع الصبر ستجد ماتريده

mohamedlee
07-18-2012, 17:04
هذا نفس ما حدث معى من قبل فى بداية مشوارى حيث ضاعفت رأسمالى الى 1000 دولار
ولكن مشكلة اى واحد مهما كان هى الطمع وعدم ادارة رأس المال ادارة سليمة
ربنا يعوض عليك اخى الكريم ونصيحة ابدأ برأسمال كبير وحاول ان تحافظ عليه جيدا

dent
07-18-2012, 17:15
ولو اعطيناك اكثر من 2 دولار ستخسر الموضوع ليس بالسهوله اخى الحبيب
حاول تتعلم اكتر حتى لا تستهلك اموال كثيره فى السوق بدون جدوى

zahran
07-18-2012, 17:18
انت يا اخي ليه تطلب التبرع مع انك ممكن تكتب مشاركات وتبذل مجهود وتكون مال اكبر من الي هيتبرعهولك احد ابذل قليل من المجهود ومع الصبر ستجد ماتريده

بصو يا جماعه محدش يلوم على الراجل دا المفروض نفهمه براحه .. الواحد اما بيكون معاه اى فلوس فى حساب وحقق منهم مبلغ كويس وبعد كدا خيرهم كلهم
بيبقى عايز اى فلوس ولو حتى دولر واحد يباد يشتغل بيه تانى وبيبقى مستعجل جدا واكيد كلنا مرينا باوقات زى اللى اخونا مر بيها

forex4ever
07-18-2012, 17:19
أنا لسه مبتدى نفسي لأتبرعلك لو كان معي
راس مال اعمل عليه أنا في بداية المشوار

انت مخطئ لا يصح التبرع لاحد في مجال الفوركس ولا يصح ابدا ان تتبرع ولو بدولار لاي شخص يتداول في الفوركس هناك اوجه صحيحة للتبرع بالمال ياعزيزي اكير :)
ولو كنت حتى محترف لايصح ان تتبرع لاحد يتداول في الفوركس ابدا ومهما كانت ظروفه

sara123
07-18-2012, 17:24
معلش خيرها في غيرها حاول تضاعف مجهودك الشهر دة علشان تسحب بونص كبير وخلي بالك المرة الجاية وحدد اداة الاستوب لوز لانها مهمة جدااا.. بالتوفيق ليك.

safiforex
07-18-2012, 17:34
اجزم بان هذا نصاب ابن النصاب ، فمن يعمل بهذا الفكر فانه يعرف كيف يحتال على الناس
المرجوا من الاخوة توخي الحذر مع اي شخص في المنتدى ، لانه في نصابين

forex4ever
07-18-2012, 17:43
اجزم بان هذا نصاب ابن النصاب ، فمن يعمل بهذا الفكر فانه يعرف كيف يحتال على الناس

يا اخي لا تهين الشخص ولا تحكم عليه لمجرد انه طلب مساعدة
كل املي ان نكون اصدقاء متحابون ولا يجب علينا ان نسيء الظن ببعضنا ولا تجزم بشيء يا صديقي !!
فالعلم عند الله وحده .. والرجل كل مافعله طلب مساعده يمكن انه مبتدئ ويظن ان الموضوع عادي !!

zahran
07-18-2012, 17:46

بس . حرام عليك كدا .. متغلطش فى حد نصاب ليه عشان قال 2 دولار كدا يبقى نصاب
ان بعض الظن اثم يا اخى .. وليه تجزم والكلام دا . وطالما هو ما اذكش فى حاجه بيجرحه ليه ..يجب عليك بعد ذلك ان لاتفعل مثل هذا الشيئ مره اخرى

elzeel
07-18-2012, 17:46
انتا ليه مش موضح اللى محتاجه بالظبط يعنى انتا محتاج 2 دولار عشان
حاجه ميعنه ولا عشان تبدا تتاجر بيها ولا ايه ياريت توضح

forex4ever
07-18-2012, 17:54
انتا ليه مش موضح اللى محتاجه بالظبط يعنى انتا محتاج 2 دولار عشان
حاجه ميعنه ولا عشان تبدا تتاجر بيها ولا ايه ياريت توضح

بارك الله فيك اخي :)
واسال الله لنا ولك وللاخ الحبيب سيف الفوركس الهدايا والصلاح في الدنيا والاخرة
واكثر الله من امثالك وجعلك في كل مشاركة بونص هههههههههههههه

AMANI
07-18-2012, 17:56
ربنا يعوض عليك يا اخى لكن واضح ان المبلغ كان صغير جدا
ويكنك عمل اكبر منه عدة مرات هذا الشهر فقط اجتهد

kero
07-18-2012, 18:13
اجتهد شويه ف المنتدى يااخى الكام يوم الا باقيين من الشهر ده
واعمل مبلغ كويس تقتدر تشتغل بيه وانت مرتاح شويه لان 2 دولار مش هيعملو اى حاجة .ربنا يعوض عليك الخسارة ان شاءالله

os-x
07-18-2012, 18:22
اخي حتى لو اعطوك دولارين لن تنفعك بشيئ فنصيحتي لك ان تجتهد اكثر في المنتدى لكي يكون لك بونص محترم اخر الشهر وتتداول به ويجب
ان تتعلم من تجربتك السابقة وبالتوفيق ان شاء الله

pimo
07-18-2012, 18:24
يجب عليك ان تبتعد عن الطمع لكي تستطيع ان تدير راس مالك بطريقة جيدة وتحتفظ به لمدة اطول لكي تجني الربح وهذا لكي تستفيد من البونيص الذي تحصل عليه من المنتدى

safiforex
07-18-2012, 18:32
ردي هذا للذين يقولون ليه نسبق الحكم على الناس ،
انا اولا لا اقول هذا من فراغ ، لانه في كذا شخص كمان يعمل هذا من ثبل و في منتدى عربي ، مشهور و كان بيبعص رساءل ، لكل عضو فيه و يقول نفس كلام الذي يضعه هذا الشخص

فيقول انه تارج بالمال و خسره و يريد سلف او تبرع بدولارات قليلة ، و اتضح اخواني انه نصاب كبير ،
لانه بعدما جمع راس مال محترم ، بدا في طرق اخرى للنصب على الناس و هي انه يقول لهم انا اتاجر جيدا و فقط اريد راسمال طبير ن فمن يعمل معي
و هكذا تمكن هذا النصاب من جلب ناس اليه و نصب عليهم في كل اموالهم
و للذين يشككون في كلامي ، اهو لنلقي نظرة ، لما هذا الشخص يقعل هذا الموضوع ، و انه بامكانه ان يجمع من الردود اكثر منه و بل اضعاف مضاعفة
الا تفكروا بعقل ، ما الغرض من عمل رد كمثل هذا فهو يريد مال حقيقي و فقط من الاحتيال على الناس
اهو انا مثلا ربما اعمل موضوع اخر و اقول لكم اتبرعوا لي بملغ ،
فاي شخص يمكنه فعل هذا ، و لكن نحن هنا في منتدى بيدي بونص ان لما لا نعمل عليه و نكون بعيدين عن الشبهات
بالاضافة اخواني انا فقط انبه لمثل هاته الاساليب في الاحتيال على الناس لانه فعلا بيحصل ان الناس بتثق في النصابين اكثر مما تثق في اي احد يعمل لهم نصاءح

deadlyfox
07-18-2012, 18:51
والله انت الطمع هو اللى ادى بيك الى هذه النتيجه السيئه يجب عليك التعلم جيدا
وانت بعد كده مش هاتحتاك للتبرع اللى عاوزنا نديهولك

al7oot
07-18-2012, 19:18
بصراحة اخي انا مش فاهم قصدك انت عاوز ايه بالزبط
انت عاوز مثلا 2 دولار ولا ايه
وتاكد اننا كلنا اخوة ولن نقصر في مساعدة بعضنا

nrgslawi
07-18-2012, 19:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
ربنا يعوض عليك
اخي انصحك بالعمل بالمنتدى وجمع مبلغ 100 دولار والبدا بالتجارة بهم

derfcase
07-18-2012, 19:29
انا اول متاجرتي حولت 5 $ الحمد للة الي 50$ بس الطمع دخلت بلط كبير قوي وخسرت الارصيد كلة بسبب خبر مختش بالي منة بس الحمد للة

نسبة روعة اخي الكريم
marem2007
ان تحول مبلغ 5 دولار الي 50 في هذه الفترة الوجيزة
لكن عليك التعلم من الخطا الذي ارتكبته بخصوص نزول الخبر الذي لم تلتفت اليه

mrsimpson
07-18-2012, 19:33
علي فكرة اللي حصلك حصل لناس كتير قبلك وانا واحد منهم المهم انك تكون اتعلمت من الخطا واعتقد انك لازم تتدرب علي حساب الديمو واعتقد انك المرة الجاية هتكون حذر وانت بتاجر ودايما تحط استوبلوز قبل ما تفكر دخول صفقة وبالتوفيق

Aker001
07-18-2012, 19:34
انصحك بعمل مشاركات فعاله كثيرة علشان تكبر رصيدك افضل من التفكير فى ايلى راح وانصك ان لا تداول على رصيد اقل من 100 دولار وكلما زاد كان افضل علشان تشعر بقيمه المكسب لو بعض الشىء
وربنا يعوض عليك ان شاء الل

resala11111
07-18-2012, 19:36
يا أخى أعمل مشاركات تانى
فى المنتدى وفى الشهر الجديد
بلاش انك تكون طمع
وارضى بما كتبه الله لك

sky44
07-18-2012, 19:40
السلام عليكم . نصيختي لك اخي هي ان تعاود المشاركات الفعالة في ما تبقى من هدا الشهر حتى تجمع على الاقل 100 دولار و البدأ بها ما طلبك لمتبرع ب2 دولار فاعتقد انك تضيع وقتك اخي ف2 دولار لن تفعل لك شيئا و ادا ربحت منها لن تربح سوى السنتات لا غير

goold
07-18-2012, 19:51
اخى الكريم اعزرنى
لايجوز ان تطلب المساعده الان
لقد انتهى الامر واتمرجن الحساب .. ممكن كنت تطلب المساعده اثناء الصفقه لتذيد الهامش
ليتحمل الحساب الانعكاس
ام الان انتهى الامر
ابدا من جديد.... واصبر... تعلم

زيزو
07-18-2012, 22:27
ربنا يعوض عليك ويجعلها اخر الخسائر باذن الله
اتمني ان احصل علي بونص كبير علشان اتفادي مثل هذه الخسائر
ارباح وفيرة للجميع

Smart
07-18-2012, 22:34
انا تركت الموضوع دون غلقه
ولكن بما حدث به من سب وغلط