PDA

View Full Version : وثائق الهوية انيستا

hamza85
01-14-2016, 22:56
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواني الكرام ماهي الوثائق التي يجب تقديمها لشركة انيستا لفتح حساب حقيقي
و الف شكر لكم

OsamaNasser
01-27-2016, 15:06
وعليكم السلام يا اخي
تفعيل حسابك في شركه انستا بيمر بمستويين
اول مستوي ممكن تفعله باستخدام البطاقه الشخصيه
تاني مستوي ممكن تفعله باي مستند موثق يتحتوي علي الاسم والعنوان ممكن فاتوره الانترنت او فاتوره خدمات
اهم حاجه ان المستندات تكون صورتها واضحه

alizert2015
01-30-2016, 01:13
اخي الكريم وثائق الهوية في انيستا تقسم الى قسمين
القسم الاول يتعلق باتبات الهويه ام القسم التاني فيتعلق باتبات السكن
و يمكنك ارسالها عن طريق غرفة العميل الخاصه بك اخي الكريم و شكرا

dodauyd
02-16-2016, 22:13
السلام عليكم اولا اخي الكريم

الموقع بامكانك تقوم بالتسجيل عليه عادي لكن التفعيل يكون عن طريقين اول طريقه باثبات شخصيتك عن طريق ارسال صوره من بطاقتك الشخصيه او جواز السفر او شي ناتج من جهه حكوميه

وتاني شئ عن طريق اثبات عنوانك عن طريقفاتورةكهرباء او ماء او تلفون

شكرا وتقبل مروري

AnaBelal
02-20-2016, 15:13
اخي لا تقلق انها سهلة للغاية .. صورة بطاقة شخصية >>>في المستوي الاول من التفعيل .
لو معاك فاتورة نت صورها وتبقي كدا في مستوي التفعيل الثاني

---------- Post added at 12:13 PM ---------- Previous post was at 12:09 PM ----------

هتجيلك رسالة بالتفعيل وهتتحولك البونص من المنتدي كل اول شهر لكن عشان تستثمر في انستا لازم تكون محوش 100$ علي الأقل

The_Gahbaz
03-19-2016, 04:40
انت بعد ما تفتح الحساب بتاعك بتكون مطالب بتفعيل الحساب وبيكون عندك مستويين للتفعيل
بتقدر تفعل المستوي الاول لحسابك باي اثبات شخصيه
اما المستوي التاني بتقدر تفعله باي اثبات سكن مثبوت فيه نفس الاسم اللي استخدمه في تفعيل المستوي الاول

ahmed elsawaf
03-29-2016, 17:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بعد مايتم فتح حسابك سوف يطلب منك تفعيل المستوى الاول والمستوى الثانى تفعيل المستوى الاول يكون عن طريق صوره بطاقتك الشخصيه وتكون واضحه بالاسكنر تانى مستوى يكون عن طريق جواز السفر وايضا تكون واضحه والرد بعد 72 ساعه تقبل مرورى

اكرم التميمي
04-29-2016, 22:55
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اخي الفاضل شركه انستا فيها مستويين للتفعيل الاول ترسل البطاقه الوطنيه او جواز السفر او رخصه القياده
المستوى الثاني ترسل اثبات سكني مثل فاتوره ماء او كهرباء او كشف حساب بنكي او وصل نت
تقبل مروري

ابوفؤاد
05-01-2016, 16:09
البطاقه الرقم القومى اةجواز السفر او من الممكن ا ى بطاقه موثقه و ذل ليفعيل الاول
و التفعيل لثانى ااى ورقه يتم اثبات العتوان و تكون من جهه حكوميه او خاصه مختموه بختم الدوله

NINA
05-12-2016, 17:17
هناك مستويان لتفعيل الحساب
الوثائق المطلوبة عليها ان تكون ممسوحة بجهاز سكانر بدقة عالية
الوثائق الت تقبل بسرعة هي بطاقة التعريف الوطنية جواز السفر رخصة السياقة المهم تحتوي على العنوان واسمك الخاص وصورتك

محمد ابوغزاله
05-14-2016, 17:11
السلام عليكم اخى الكريم ورحمه الله وبركاته
انا حقيقه لم اصل بعد لهذا المستوى ولاكن سؤالك القيم افادنى للغايه وعرفت الاجابه من ردود اخواننا الاعضاء
شكرا لك وبارك الله فيك

محمد ابوغزاله
05-15-2016, 18:07
يا شباب الله يكرمكم ممكن حد محترم يشرحلنا ازار ابعت الوثائق دى بالصور
فيه ناس كتير وانا منهم مش عارفين نبعت الوثائق خالص وخايفين نعك
شكرا وجزاكم الله خيرا

saminet
05-16-2016, 02:09
السلام عليكم, اخي لتفعيل حسابك يجب ان تمر بمستوين من نظام التفعيل: الاول تحتاج فيه لبطاقة الهوية لاثبات هويتك والمرحلة الثانية تحتاج فيها لوثيقة تثبت عنوانك الذي دونته في الموقع وهذا كل شئ, بالتوفيق.

kimolene
05-17-2016, 04:18
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته. إخواني السلام عليكم،
بعد مايتم فتح حسابك سوف يطلب منك التفعيل الاول و الثانى تفعيل المستوى الاول يكون عن طريق صوره بطاقتك الشخصيه وتكون واضحه بالاسكنر تانى مستوى يكون عن طريق جواز السفر وايضا تكون واضحة مشكور

3laabasha
05-19-2016, 05:20
الوثائق يا صديقى تكون نسخة ضوئية من جواز السفر الخاص بك او البطاقة الشخصية لاثبات هويتك والتفعيل الثانى يكون نسخة من فاتورة كهرباء اومياه او اى شىء لاثبات محل اقامتك

kimolene
05-19-2016, 17:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه,واله وسلام
مرحبا بك اخى الكريم وكل الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب
اخي الفاضل شركه انستا فيها مستويين للتفعيل الاول ترسل البطاقه الوطنيه او جواز السفر او رخصه القياده
المستوى الثاني ترسل اثبات سكني مثل فاتوره ماء او كهرباء او كشف حساب بنكي او وصل نت

---------- Post added at 02:44 PM ---------- Previous post was at 02:43 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته وصلاة وسلام على رسول الله صلى الله عليه,واله وسلام
مرحبا بك اخى الكريم وكل الاخوة الكرام اعضاء ومشرفى منتدى فوركس العرب
ccccxxcxcxc

medo012
05-19-2016, 17:48
بارك الله فيكم احسنتم ولكن
هل مدة التفعيل قصيرة ؟ يعنى لو تأخرت ممكن يلغو حسابى ؟

SPRING55
05-20-2016, 08:57
لسلام عليكم و رحمة الله وبركاته لكل اعضاء المنتدى الافاضل والمحترمين
هل الموضوع ما زال قائما فعلا ارجو الايضاح
تقبلو مروري احبتي و شكر

dyasse
05-22-2016, 15:29
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

مشكور اخي على السؤال الوثائق المطلوبة للتحقيق بطاقة الهوية مع صورة واضحة و اثبات السكن حديث العهد
جزاك الله خيرا عنه

تحياتي لك
و بالتوفيق للجميع ان شاء الله
تقبل مروري

golgman
06-05-2016, 11:39
الوثائق سهله جدا
اولا المرحله الاولى صوره ماخوذة باسكانر من البطاقه الشخصيه او جواز السفر وتكون عاليه الوضوح
ثانيا صوره ماخوزه من الاسكانر فى المرحله الثانيه على وضل كهرباء او مياه او حساب بنكى موضح فيه عنوان محل اقامتك

chahine
06-19-2016, 18:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
المستوى الاول سهل حقا لكن كيف لي ان احصل غلى فاتورة ب اسمي
مشكور اخي على الموضوع

feras nedal
06-19-2016, 20:07
اخوانى احب ارحب بالجميع واتمنى تداول جيد لكل الاخوه
بالفعل موضوع يستحق المناقشه والطرح والمشاركه شكرا جزيلا ودائما
اخى افضل المشاركه بمثل هذه المواضيع المفيده
فى التعلم اشكرك اكيد استفدت من

ahmed @tef
06-19-2016, 23:13
ت بعد ما تفتح الحساب بتاعك بتكون مطالب بتفعيل الحساب وبيكون عندك مستويين للتفعيل
اما المستوي التاني بتقدر تفعله باي اثبات سكن مثبوت فيه نفس الاسم اللي استخدمه في تفعيل المستوي الاول

hussien_naguib
06-22-2016, 10:51
اثبات لمحل اقامتك و ثانيا ان ترفع الهوية الوطنية الشخصية الخاصة بك و كل ده طبعا لازم يكون باسمك هل صحيح ما تقول
بانك لا تسطيع فتح حساب امال هتداول ازاي اههههههه

aborewan
06-24-2016, 14:39
متى يتم تفعيل الحساب

Smart
06-24-2016, 20:09
متى يتم تفعيل الحساب

اذا كانت الاوراق سليمة يومين عمل

ahmedyosri73
06-25-2016, 08:17
السلام عليكم
اخى الكريم فاتورة باسمك يعنى وصل كهرباء مياة كشف حساب بنكى .

جمال صادق
06-25-2016, 09:12
اعتقد ان بيانات اثبتات الشخصية التى تطلبها الشركة ن المهم جدا ان نقوم بارسالها وتجهيز العديد منها من اجل ان تكون وافية لكل البيانات المطلوبة

mayegywep
06-27-2016, 18:57
معلومات قيمه جدا اشكرك اخى على طرحك العظيم واشكر كل من ساهم برد مفيد على الموضوع
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

akram mohamed obaid
09-07-2016, 23:13
الوثائق المطلوبه للتفعيل هي البطاقه الوطنيه او جواز سفر نافذ او رخصه قياده وكذلك يتطلب منك اثبات سكني مثل فاتوره ماء او كهرباء او كشف حساب بنكي ترسل هذه الوثائق بصوره سكنر وترسلها الى الشركه للتفعيل

Mahmoud09
09-07-2016, 23:41
مرحبااخي الكريم يمكنك تفعيل المستوى الأول ب جواز السفر او بطاقة التعريف الوطنية اما المستوى الثاني يمكنك استعمال وثيقة تثبة مكان الاقامة ، فاتورة الماء او فاتورة الكهرباء او فاتورة شراء شريحة الهاتف او شهادة الإقامة ، او فاتورة الكراء او عقد شراء

amgad2018
09-07-2016, 23:58
انا بعتلهم الاثبات الاول اتقبل اما الاثبات الثاني لم يقبلوة وصل كهرباء
باسم والدي ويقولك الاسم لم يطابق اسم المستند الي قدمتة وانا مش عارف اعمل اية صراحة

bilal0007
01-22-2017, 19:50
بعد ما تفتح الحساب بتاعك بتكون مطالب بتفعيل الحساب وبيكون عندك مستويين للتفعيل

wahid08
01-22-2017, 20:22
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
وثيقة اثبات الهوية للتفعيل المستوى الاول وفاتورو باسمك للثاني