PDA

View Full Version : افضل بنك ايلكتروني

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

os-x
07-19-2012, 18:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اولا مبروك لجميع الاخوان الذين سحبوا الارباح وان شاء الله مزيد من الارباح والسحب المستمر فقط اريد ان اسال انا طلبت البطاقة التي تعطيها الشركة لاكن لن تصلني حى اواخر الشهر القادم السؤال هو ماهو الفرق بين بنك باي بال و الليبرتي لدي بال بال لا كن كل الاخوة هنا في المنتدى نصحوني ب ليبيرتي ممكن تقولوا لي ما هو الفرق وعيوب الباي بال وهل اذا حصلت على بطاقة ماستر كارد ممكن ان استغني على البنوك الالكترونية
وشكرا

سوال اخر بعيد عن الموضوع في بعض الاحيان عندما اقوم بكتابة موضوع او رد يعطيني
error server
هل نفس المشكل يقع للجميع وكيف احل المشكلة
شكرا

compaq0
07-19-2012, 18:43
فعلا الليبرتى واحد صاحبى اللى بيسحب الفلوس هو اللى نصحنى بيه و قاله لا يواجه اى مشاكل اثناء السحب و لكن لا اعرف ماهى المشكله فى موضوع بطاقه لسحب الارباح خاصه بانستا لماذا لا تصل بسهوله؟

os-x
07-19-2012, 18:46
فعلا الليبرتى واحد صاحبى اللى بيسحب الفلوس هو اللى نصحنى بيه و قاله لا يواجه اى مشاكل اثناء السحب و لكن لا اعرف ماهى المشكله فى موضوع بطاقه لسحب الارباح خاصه بانستا لماذا لا تصل بسهوله؟

شكرا لك اخي على الرد المشكل في البطاقة اخي هو انها تاتي من الولايات المتحدة الامريكة وتاتي في البريد العادي وهذا شيئ طبيعي ان لاصل
بسرعة المهم ان الطلب قبل وارسلو لي ايميل يفيد ان البطاقة تم ارسالها والحمد لله

Aker001
07-19-2012, 18:48
:ok: أنصك في التعامل مع الليبرتى أسهل في تحويل عبر وسيط
ومكسب لك

pimo
07-19-2012, 19:22
اذا كنت في بلد يوجد به موزع الي خاص بالمستركارد الدولي انصحك بها ولكن اقل مبلغ تستطيع ان تسحبه من حسابك الي الكارد هو 50 دولار هذا هو الشرط الوحيد في السحب من الكارد الخاص بانستافوركس

os-x
07-19-2012, 19:32
اذا كنت في بلد يوجد به موزع الي خاص بالمستركارد الدولي انصحك بها ولكن اقل مبلغ تستطيع ان تسحبه من حسابك الي الكارد هو 50 دولار هذا هو الشرط الوحيد في السحب من الكارد الخاص بانستافوركس

نعم اخي اظن اني لن اجد مشكل هنا في المغرب للتهامل مع ماستر كارد الدولي وان شاء الله تصل البطاقة سريعا زد على ذلك حتى مصارف البطاقر قليلة
اظن انه ثلات دولار في كل سحب

زيزو
07-19-2012, 22:30
الليبرتي اسهل بنك وبيتم التحويل بسرعة
الباي بال مش متاح لينا في مصر ومنعرفش عنه اي معلومات
بطاقة انيستا لم اجربها
بالتوفيق اخي الكريم

mohamed hamdy
07-19-2012, 22:35
انا اعتقد ان اسهل طريقة لسحب الارباح هى عن طريق الليبرتى
لان اكثر من صديق لى جرب هذه الطريقة وسحب الفلوس بمنتهى البساطة

safiforex
07-19-2012, 22:44
فعلا انا ارى ان السحب عبر الليبرتي و سحب الاموال عبر الوسيط اظن ان هذا جيد و ملاءم لمن له ارباح صغيرة
و لكن انا في نظري انه لما تكون الارباح كبيرة فاظن احسن شيئ انه يسحب على الكارد لان هذا مفيد اكثر

hesham1046
07-19-2012, 22:46
احسن بنك الالكترونى هو لبيرتى رسيف وويب مونى دول احسن بنكين فى الفوركس

Mahmoudnashaat
07-19-2012, 22:50
الاشهر (باى بال) ولكن غير سهل فى التعامل
الاسهل (لبيرتى ) وفعلا أمن جدا وسهل بالنسبه لاى حد

أنا تعاملت لفتره مع اليرت باى لكن واجهت مشكله عدم توفره فى بعض شركات الفوركس

وأستقريت على ليبرتى

os-x
07-20-2012, 14:59
الاشهر (باى بال) ولكن غير سهل فى التعامل
الاسهل (لبيرتى ) وفعلا أمن جدا وسهل بالنسبه لاى حد

أنا تعاملت لفتره مع اليرت باى لكن واجهت مشكله عدم توفره فى بعض شركات الفوركس

وأستقريت على ليبرتى

ان شاء الله ساخد بنصيحتك ونصيحة الاخوان انا لدي باي بال مفعل لاكن ساكتفي ببنك لبيرتي والبطاقة التي تعطيها الشركة وهي من نوع ماستركارد بالتوفيق للجميع

omanfx
07-20-2012, 15:07
انا عاايز اطلب بطااقه انستا مااستر كاارد ولن لا ادري ما هي الشروط وكيف يتم السحب
وهل تصلني على بيريدي الشخصي عادي ام ماذا

ymn30
07-20-2012, 15:10
بطاقة انيستا لم اجربها
بالتوفيق اخي الكريم

نعم اخى اسهل بنك هو اللبيرتى حيث سهل فى السحب وكمان سهل فى الايداع وكمان تصل فى خلال ساعة او اكثر الى حسابك وبعد كدة تستطيع السحب ببساطة

ahmed
07-20-2012, 15:12
سرعه فى التحويل وسهوله الوسطاء المحترمين

delpi
07-20-2012, 15:14
تعاملت لفتره مع اليرت باى لكن واجهت مشكله عدم توفره فى بعض شركات الفوركس

وأستقريت على ليبرتى

DZforex
07-20-2012, 15:28
في نظري الليبرتي ريسيرف احسن البنوك الالكترونية

و الجميع من يتداول الفوركس يشيد به

عمولات صغيرة ثقة كبيرة

ma90do
07-20-2012, 15:31
بص الليبرتي اتعامل معه من سنين وهوا بنك واضح جدا بنسبه عمولته وسريع جدا في التحويل ويوجد الكثير من الوسطاء التي تتعامل معه تقريبا عمولتهم مش كبيره

MahmouD Elbadawy
07-20-2012, 15:31
وعليكم السىم يا غالي

لآسف الباي بل غير مدعوم في مصر !!

zero_cool725
07-20-2012, 15:36
يا اخى تبعا للمبلغ الذى تنوى سحبه فلو المبلغ كبير انصحك باستخدام بطافة انستا فوركس حتى تتحمل عمولة قليلة
اما لو المبلغ صغير نسبيا فانصحك باستخدام بنك الليبرتى ريسيرف حيث انه سهل التعامل و غير معقد و نظام الحماية به ممتاز

os-x
07-20-2012, 15:41
انا عاايز اطلب بطااقه انستا مااستر كاارد ولن لا ادري ما هي الشروط وكيف يتم السحب
وهل تصلني على بيريدي الشخصي عادي ام ماذا

اخي ادخل الى حسابك في انسافوركس هناك ستجد ماستر كارد ادخل وملء ما سيطلبون منك لاكن ضع معلومات صحيحة وتاكد جيدا من العنوان الدي ستضع لانه اهم شيئ ستصلك فيه البطاقة وستصلح حتى المنزل
نعم اخي تصل في البريد العادس وليس في السريع وتصل في مدة شهر على الاكثر

midoali
07-20-2012, 15:57
اعتقد ليبرتي افضل من بنك تستلم عليه الفلوس لعده الاسباب ارتفع سعر الدولار في ليبرتي اكثر من الالرت الي عرفه ان الباي بال
في الكثير من الدول العربيه وفي مصر خصوصا صعب انك تصع فيه فلوس+لو عايز تشترك علي الالرت لزم تفعل الحساب لو مش عتفعل
مينفعش ترسل وتسقبل اكثر من 2000 دولار في السنه

magic777
07-20-2012, 16:01
علشان بنك الليبرتي الاسهل في التعامل والاسرع هنا مع شركات الوساطه وطبعا بنك البال بال احسن من الليبرتي
لكن علشان مش لكل البلاد هنا بيقدروا يسجلوا في البال بال فالاحسن الليبرتي الان
وممكن كمان تستخدم الماركت كارت لانستا احسن اكتر

os-x
07-20-2012, 16:04
اعتقد ليبرتي افضل من بنك تستلم عليه الفلوس لعده الاسباب ارتفع سعر الدولار في ليبرتي اكثر من الالرت الي عرفه ان الباي بال
في الكثير من الدول العربيه وفي مصر خصوصا صعب انك تصع فيه فلوس+لو عايز تشترك علي الالرت لزم تفعل الحساب لو مش عتفعل

شكرا اخي بالنسبة للبايبل هنا في المغرب فانه يشتغل عادى جدا هو فقط فيه مشاكل في التفعيل لاكن والحمد لله قمت بتفعيله
ببطاقة فيزا من بعض الابناك هنا لاكن كما قال الاخوان ان ليبرتي افضل واسهل ساقوم بالتحويل اليه وشكرا لكم على الردود
ورمضان مبارك

xtomorrow
07-20-2012, 16:11
انا صراحة افضل بنك الويب ماني بالدرجة الاولى وثانيا ليبيرتي ريزيرف وهما الافضل على الاطلاق
بالنسبة للبطاقة انا حصلت عليها من موقع بايونر لكن اظن ان الاقتطاعات ممكن تكون كبيرة

remas
07-20-2012, 16:15
والله اخى الكريم بالنسبه ليا شايف ان بنك ليبيرتى هو الافضل بكل تاكيد وكمان لما تبيعه بتبيعه بسعر اعلى من بنك البنوك لكن ايضا فى بنك المونى بوكرز وميزته انك تقدر تربطه بالبنك وتسحب عن طريق البنك الارضى من غير وسيط

aminos
07-20-2012, 16:18
السلام عليكم
أنا أفضل بنكين و هما باي بال
و لبيرتى أرى أنا جميع الميزات بهما
و الله أعلم

spiderxp
07-20-2012, 16:22
لعلمك الباي بال غير مدعم في مصر اصلا , وثانيا ليبرتي سهل بس معرفش قصة بياخد عمولة ولا لا
وبالنسبة للخطأ الي بتقول عليه دا معناه خطأ على سيرفر الاستضافة الموجود فيه المنتدى ودا مظهرليش لحد دلوقتي

willy
07-20-2012, 16:23
اي بنك غير ليبرتي حتلاقي فيه مشكلة او تعقيد من نوع ما ابعد تماما عن الاليرت باي ارجوك لكي لاتتعقد من البنوك الالكترونية ومن النت كله خليك في ليبرتي افضل واسهل ومش محتاج تفعيل ولايحزنون

khashaba
07-20-2012, 16:24
الجميع بياكدوا سهوله التعامل مع الليبرتى

BiG MoNeY
07-20-2012, 16:27
اخي النوك اللكتونية معروفة ومشهورة في العالم فهناك البايبال وليبيرتي والبايزا البايزا انا لا اتعامل معه لاهن يواجه مشاكل عديدة في كل مرة وفيه عدة خاصيات لا احبها والبايبال هو المشهور ولكنه لم يكن يدعم العديد من الدول العربية لكن الان تم حل المشك ل للعديد من الدول وانا عن نفسي اعتمد على ليبيرتي لانه امن ولا يمكن ات تخاف على اموالك ولا ينقص منها اي سنت والعمولة المنخفضة للبنك موفق

sabre
07-20-2012, 16:30
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
بالنسبه لبنك ليبرتى فهو سهل وامن فى التعامل وممكن تسحب عليه مبالغ صغيرة جدا
اما الباى بال انا اعرف انه ممنوع للعرب التعامل معاة معرفش النظام ايه دلوقتى
وبالنسبه لموضوع السيرفر عند كتابه المشاركات انا عندى مفيش مشاكل ان شاء الله

egypt2012
07-20-2012, 16:32
بنك الليبرتى من اشهر البنوك الالكترونية الان و اصدقهم و كمان كل الوسطاء فى مجال تغير العملة فى الدول العربية يفضلون التعامل مع الليبرتى

thebest
07-20-2012, 16:35
انا انصحك في التعمال بليرتي وطبعا
الماستر كارد افضل بكتير وكل عام وانتم بخير

ahmed abdalla
07-20-2012, 16:50
ان بطاقات المستركارد تتاخر فعلا من الشركة وانت لست اول تاجر يشتكى من هذة المشكلة اما بالنسبة للبنوك التجارية الالكترونية فمعظم التجار القدماء ينصحون المبتدئين بالتعامل مع بنك الليبرتى

havic
07-20-2012, 17:20
يا اخي ليبرتي ياخد نسبة قليلة و يوجد العديد من الوسطاء يقبلون التعامل به و لذلك تجد الاقبال عليه ، لكن بالنسبة لي بطاقة انستافوركس هي الافضل لانه يمكن ان يصلك السحب في ساعات قليلة

nrgslawi
07-20-2012, 17:28
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي الباي بال فيه مشكلة التفعيل وسحب الفلوس
اما الليبرتي هو بنك تتعامل معه اغلب شركات الوساطة
وهو مطلوب عن وسطاء تحويل الاموال

kimokonolove
07-20-2012, 17:44

اولا مبروك لجميع الاخوان الذين سحبوا الارباح وان شاء الله مزيد من الارباح والسحب المستمر فقط اريد ان اسال انا طلبت البطاقة التي تعطيها الشركة لاكن لن تصلني حى اواخر الشهر القادم السؤال هو ماهو الفرق بين بنك باي بال و الليبرتي لدي بال بال لا كن كل الاخوة هنا في المنتدى نصحوني ب ليبيرتي ممكن تقولوا لي ما هو الفرق وعيوب الباي بال وهل اذا حصلت على بطاقة ماستر كارد ممكن ان استغني على البنوك الالكترونية
وشكرا

error server
شكرا

عمومآ فى مصر والعالم العربى
الأفضل هو الليبرتى
هذا البنك اتعامل معة من سنوات كثيرة حتى انى فضلتة عن اى بنك اخر
ومازال افضل بنك تستطيع التعامل مع اى وسيط لأنة علية الطلب كثيرآ وايضآ العرض كثير بعمولة من الوسيط
والأهم سهولة التعامل ويقبل اى دولة فى العالم عكس الباى بال

a5rzamn
07-20-2012, 17:49
فعلا انتشر بنك الليبرتي في الفتره الاخيره بشكل كبير

واعتقد ان هذا الانتشار لم يأتي من فراغ لولا ان سمعته طيبه وسهل التعامل من خلاله

ramy hanna
07-20-2012, 17:53
مونى بوكرز با منافس

mohamed yossef
07-20-2012, 18:22
لا اعتقد اخى انه هناك نظام الكترونى لا يخطىء كل الانظمة تخطىء
ولكنى لا اعتمد ولا اتعامل مع البنوك الالكترونية جرب الفيزا الخاصة بانستا اخى فهى سهلة التعامل

hossam eldeen mohamed
07-20-2012, 18:23
السلام عليكم
انا افضل بنك الليبرتي واعتقد انه افضل بنك الكتروني واعتقد ان باقي الاعضاء هيقوللولك نفس البنك

kero
07-20-2012, 18:26
البنكين طبعا اخى محترمين جدا وبنك باى بال يعتبر اكبر بنك الكترونى
لكن الليبرتى افضل بكثير وامان جدا وسعر الدولار عليه اعلى من اى بنك وعمولته بسيطة

youmuststop
07-20-2012, 19:11
انا استعمل الليبريتي بسبب نصيحه زميل لي واري انه سهل ويرسل الاموال في خلال ثواني بسيطه

Mr.GooDMaN
07-21-2012, 18:10
هناك العديد من البنوك الالكترونية التى يمكنك التعامل معها بسهولة ويسر دون
الخوف وذلك فى ظل الثقة فى التعامل ودرجة كبيرة من الامان والطمأنينة

zahran
07-21-2012, 18:11
كل الناس يا جماعه بتشكر فى بنك الليبرتى
وهوا فعلا بنك كويس وشهرته كويسه جدا ودا اللى باين من خلال مشاركات الاعضاء وتفاعلهم معانا هنا فى لمنتدى

tarek22
07-21-2012, 18:17
libertyreserve
لا يحتاج الى تفعيل اقل حد ادنى للتحويل اقل عمولة تحويل
والاهم لا تخشى غلق الحسابات
شكرا

king
07-21-2012, 18:25
اخى عيوب البى بال كثيره جدا وبنك الليبرتى هوا افضل البنوك الالكترونيه على الاطلاق لسبب اساسى جدا ومهم
ان بنك البى بال لا يدعم اغلب الدول العربيه والعموله لهذا البنك عاليه جدا بينما بنك الليبرتى ريسرف يدعم جميع الدول العربيه والعموله منخفضه جدا
وايضا يمكن تحويل كل مالك من بنك الليبرتى الى اى حساب مصرفى عادى فى بنك بلدك بينما البى بال يجب التحويل الى الفيزا فقط

wazwaz
07-21-2012, 18:31
أخي ليبرتي هو أحسن بنك إلتكروني أنصحك به وبعده بايزا وهو أليرت باي سابقا لأنهم أفضل البنوك الإلكترونية بالنسبة للباي بال
فمشاكله أكثر من الخذمة التي يقدمها طبعا هو البنك الأكبر في المجال الإلكتروني والدفع عن طريق الأنترنيت لكن لا أنصحك به

Forex Eyes
07-21-2012, 18:32
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ارى ان افضل بنك الكتروني دون منازع هو بنك الليبرتي
لان اغلب الوسطاء يقبلونه وكما انه لا يأخد سب تحويل ككبيرةفتراهيأخدعن كل 100 دولار تحول 1 دولارفقط
وكدا تم اعتماده في عدة شركات للوساطة من الاجل الايداع و الدفع كشركة اينستا متلا

mohamed1happy
07-21-2012, 18:33
أنا افضل بنك ليبيرتي فهو أفضل واسهل في التعامل
كم ان سعره يكون اعلي عنده تحوبله للمصري

Aker001
07-21-2012, 18:36
بنك الليبرتي الاسهل في التعامل والاسرع هنا مع شركات الوساطه

اي بنك غير ليبرتي حتلاقي فيه مشكلة او تعقيد من نوع ما ابعد تماما عن الاليرت باي ارجوك لكي لاتتعقد من البنوك الالكترونية ومن النت كله خليك في ليبرتي افضل

y4x
07-21-2012, 18:37
احسن بنك فى التعامل

بنك الليبرتى

اما عندك ممكن يكون الباى بال

اما عندى فى مصر لا يوجد بنك الباى بال

os-x
07-21-2012, 18:48
احسن بنك فى التعامل

بنك الليبرتى

اما عندك ممكن يكون الباى بال

اما عندى فى مصر لا يوجد بنك الباى بال

نعم اختي هنا ليس هناك مشاكل في فتح البايبل انا كنت افضل البايبل فقط لان مضظم المواقع تقبل الدفع عبر البايبل لهذا مثلا لو اردت شراء بضاعة من ايباي مثلا فلا اظن
انه يمكن الشراء عبر ريبيرتي

V2x_
07-21-2012, 19:20
فعلا الليبرتى من احسن البنوك الالكترونية
وانا تعاملت معاة قبل كدة
والسلام عليكم

Rami
07-21-2012, 19:22
الافضل حسب علمى هو الليبرتى لانه يدعم الدول العربية
اما الباى بال لا يدعم ومعقد لكنه اكثر امان
بارك الله فى جهودكم الكريمة

hesham1046
07-21-2012, 19:25
بطاقة انيستا لم اجربها
بالتوفيق اخي الكريم

Rami
07-21-2012, 19:26
انا لا اعمل دعاية لليبرتى لكنه بمميزاته
يفرض نفسه علينا ولكم الخيار
بارك الله فى جهودكم الكريمة

elzeel
07-21-2012, 19:28
بنك ليبرتى هو الافضل طبعا لانه بيتميز بالسهوله فى التعامل والقدره
السريعه على السحب والايداع وقوه الامان فيه ايضا اما بخصوص السيرفر فدا بيكون
من كتر التحميل عليه من الدخول والاعضاء والتسجيل

MixMax
07-21-2012, 19:32
يا اخي بخصوص اليبرتي هو محصن كثير وكلمات مرور متعددة وارقام ويحفظ الايبي ورقم الهاتف وو يعني حماية كبيرة وايضا التعامل معه ليس بالصعب خاصة وانه متحفظ على الشكل القديم والتصميم سهل ايضا شكرا لك ياغالي تم التوضيح

KOGI
07-21-2012, 20:27
احسن البنوك اخى الكريم ه اولليبرتى ريسيرف لعدة اسباب
منها سهولة التعامل معاه و قوة الحماية المشددة عليه
وقلة الرسوم الادارية اللى يسحبها البنك ده
وفوق كل ده توفر الكثير من وسطاء البنك ده فى كل مكان وبيدوك اعلى سعر للدولار

otakon
07-21-2012, 20:33
حرام عليكم وين راح باي بال افضل بنك في التجاره الالكترونيه
يدعم السحب عبر الفيزا من حسابك لكن ليبرتي وويب موني يحتاج الى وسيط لسحبها
هذا راي الشخصي

H!m0
07-21-2012, 20:47
الليبرتي سهل الاستعمال لا توجد فيه مشاكل بخصوص السحب و الايداع
لكن من حيث الأمان هناك الموني بوكرز ال=ي يدعم الدول العربية

pimo
07-21-2012, 20:51
انا اريد السحب علي الموني بوكرز اظن انه الافضل لان به طريقة الايداع في حساب الشخصي في البنك بعمولة صغيرة وظرف زمني لا يتعدا اليومين اظن هذا والله اعلم

alkatom
07-21-2012, 23:02
اللبيرتي سيرف لا يتسم بالتعقيد كانظيره الباي بال
لذا فاللبيرتي هو الخيار الأمثل

salah.bmw
07-21-2012, 23:43
بارك الله بك اخي بلنسبة للمعلومات
اما عن قولك انو ممكن يوصل بعد ساعة رح يوصل فين ورح تسحبه منين ؟؟
نعم اخى اسهل بنك هو اللبيرتى حيث سهل فى السحب وكمان سهل فى الايداع وكمان تصل فى خلال ساعة او اكثر الى حسابك وبعد كدة تستطيع السحب ببساطة

assidi saber
07-22-2012, 00:15
افضل بنك اكتروني احبه هو بنك لبيرتيلانه الاسرع و الافضل في حماية النقود و كذلك في خدمة تحويل النقود

Aker001
07-22-2012, 00:16
بنك ليبرتى فهو سهل وامن فى التعامل وممكن تسحب عليه مبالغ صغيرة جدا
اما الباى بال انا اعرف انه ممنوع للعرب التعامل معاه معرفش النظام ايه دلوقتى

magic777
07-22-2012, 00:36
بنك ليبرتى هو الافضل طبعا لانه بيتميز بالسهوله فى التعامل والقدره
السريعه على السحب والايداع وقوه الامان فيه ايضا اما بخصوص السيرفر فدا بيكون
من كتر التحميل عليه من الدخول والاعضاء والتسجيل

بس هو للأسف من ناحيه الامان هنا الاضعف من وجهه نظري وخاصه انه مش فيه خاصيه استرجاع الاموال المسروقه
هنا فطبيعي الواحد يخاف انه يسيب مال فيه فتره طويله
فالافضل هنا ان لا تترك فيه مال ابدا لمده اطول من يومين

kingman
07-22-2012, 01:51
يا اخي بخصوص اليبرتي هو محصن كثير وكلمات مرور متعددة وارقام ويحفظ الايبي ورقم الهاتف وو يعني حماية كبيرة وايضا التعامل معه ليس بالصعب خاصة وانه متحفظ على الشكل القديم والتصميم سهل ايضا شكرا لك ياغالي تم التوضيح

والمهم ان جهازك لايتم اختراقه لأن بكل بساطة ان تم تهكير الكومبيوتر بتاعك هيكون سهل جدا ان الهكر يسرق كل بياناتك ويسرق حساباتك فالواحد لازم يكون مامن نفسه جيد بحيث لايتعرض للسرقة بسهولة

chuchab
07-22-2012, 01:59
علشان بنك الليبرتي الاسهل في التعامل والاسرع هنا مع شركات الوساطه وطبعا بنك البال بال احسن من الليبرتي

Single phase
07-22-2012, 02:11
زي ما كتير من الاعضاء قالولك اسهل طريقة الليبرتي

ان لسه مجربتوش لكن انا سامع انه الافضل

nrgslawi
07-22-2012, 02:12
طبعا الليبرتي هو احسن بنك
انا استعمل الليبرتي في تخزين بعض النقود واستعمل الماستر كارد في سحب الارباح

Aker001
07-22-2012, 02:14
افضل بنك الكتروني دون منازع هو بنك الليبرتي
لان اغلب الوسطاء يقبلونه وكما انه لا يأخد نسب تحويل كبيرة يأخد عن كل 100 دولار تحول 1 دولارفقط
وهذا أفضل في التعامل

os-x
07-22-2012, 02:15

نعم اخي انا اجد ايضا ان بنك ليبيرتي اسهل في التعامل والبنسبة لسحب الارباح من انستافوركس الى ليبيرتي فاضن انها اسرع من السحب على بايبل بالنسنة لباي بال فلدي مفعل والحمد لله
وكما قلت اخي ان افضل طريقة هي البطاقة التي تقدمها الشركة وشكرا

deadlyfox
07-22-2012, 02:20
الليبرتى بنك اسهل واسرع فى التحويل ولا يوجد به مشاكل وكتير من صحابى نصحونى بيه
وبصراحه لقيت طريقه سحب الارباح فيه سهله اما عن الماستر كارد فهى رائعه ومريحه جدا

msh3egy
07-22-2012, 05:15

madman
07-22-2012, 05:27
بالسنبه للافضل بنك باى بال غير مسموح ببيه فى مصر فأحنا بنفضل بنك المونى بنك

fx-man
07-22-2012, 05:32
انا عن نفسى بسحب ارباحى على ليبرتى لانى سهل جدا انى اكمل اى وسيط يحوللى الفلوس على حسابى فى البنك فى يوم واحد بس .لو انت فى المغرب شوف وسيط هناك وشوف ايه اكتر بنك مطلوب واسحب عليه او ممكن تتعامل مع وسطاء مصريين وابعتلهم ليبرتى وهم يحولولك عن طريق الويسترن يونيون .

hesham1046
07-22-2012, 05:36
انا سحبت 20 دولار من انستا فوركس الى بنك لبيرتى وكان المبلغ 20.25 سنت
وبصراحة ولا اخدو اى شىء من ولا حتى نسبة التحويل
ووصلو ليا بنك لبيرتى رسيف 20.20 سنت وبنك لبيرتى اخذ منى 5 سنت هههههههههههههههه سرقة

derfcase
07-22-2012, 09:59
تفضل اخي الكريم
os-x
هذا القسم فستجد فيه اجابات افضل علي اسئلتك

http://forex-masr.com/forumdisplay.php?25-Payment-Processors

tictok
07-22-2012, 10:21
بنك ليبرتي يتم التحويل له أسرع وأسهل من البنوك الأخرى كما انه يقبل اي مبلغ أما بالنسبة ماستر كارد انستا لا أعرف المدة التي تصلك فيها البطاقة ربما بالفعل تأخذ وقت ولا تستطيع المتاجرة حتى تسحب أرباحك لانك من الممكن أن تخسرها قبل ما تأتي اليك البطاقة
كما انه يتم خصم مبلغ على كل عملية سحب من الماكينة وهذا تكاليفه أكبر من التحويل البنكي

os-x
07-22-2012, 19:03
بنك ليبرتي يتم التحويل له أسرع وأسهل من البنوك الأخرى كما انه يقبل اي مبلغ أما بالنسبة ماستر كارد انستا لا أعرف المدة التي تصلك فيها البطاقة ربما بالفعل تأخذ وقت ولا تستطيع المتاجرة حتى تسحب أرباحك لانك من الممكن أن تخسرها قبل ما تأتي اليك البطاقة
كما انه يتم خصم مبلغ على كل عملية سحب من الماكينة وهذا تكاليفه أكبر من التحويل البنكي

نعم اخي وابالنسبة للمدة التي تستغرقها البطاقة (ماستر كارد)في الوصول هي شهر على الاكثر واظن انها كما قلت مكلفة بعض الشء لاكن
اخي لا اعرف كيف سحب النقود من بنك ليبيرتي الى حسلبى الخاص هنا بالمغرب

madoxegy
07-22-2012, 19:09
والله يا اخى انا افضل الليبرتى بنك لسهولة التعامل معه ومصداقيته

Noah
07-22-2012, 19:37
بنكا لليبرتى عن ترجبة يا اخى هو البنك الالكترونى الافضل فى سوق الفوركس والذى من خلاله يمكنك ان تعمل جيدا فى سوق الفوركس بدون ان تعانى من اى مشاكل ى التحويل وسرعة فى التسجيل فى هذا البنك

al7oot
07-22-2012, 20:53
والله يا ريس انا بفضل تتعامل مع الليبرتي لأنه سهل بالتعامل وأوفر لك من البطاقة
وكمان سهل للتعامل مع الوسطاء لأنه الكل بتعامل فيه
يعني راحة ع الآخر

magic777
07-22-2012, 23:22

بالنسبه لبطاقه الماستر كارد فيها ليها مدتين على حسب ما فهمت لو عاوز السحب في خلال 72 ساعه العموله هنا 1 دولار
ولو عاوز سحب سريع في خلال 7 ساعات العموله 3 دولار
ده اللي اعرفه عن البطاقه دي

mido
07-22-2012, 23:42
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

mannon
07-23-2012, 00:10

فعلا يمعلم وانا صاحبة دة يرجالة على فكرة هههه
الليبرتى اسرع بنك فى موضوع السحب وعلى فكرة اكتر بنك الكترونى لة وسطاء على مستوى العالم

mohaned
07-23-2012, 00:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بالنسبه لبايبال فهو غير متاح لنا فى مصر فلم اجربه اما ليبرتى فهو فعلا اسهل بنك الكترونى ممكن تتعامل معاه وانا قمت بالايداع والسحب من خلاله كذا مره
وبالنسبه للسحب ممكن وسطاء او هو بيعطى اقتراحات بوسطاء فانا انصحك به حتى ياتيك بطاقه انستافوركس

عزبز 18
07-23-2012, 00:18
عموما افضل بنك الي حد الان وبدون منازع هو بتك البايبال لما فيه من الامان و
و الجدية والخ و لاكن انا عن تفسي افضل بنك الواب موني

ZOUHAIR_ZIZO28
07-23-2012, 00:22
بطاقة انيستا لم اجربها
بالتوفيق اخي الكريم

khaled zizo
07-23-2012, 16:52
الكثير من الدول العربيه وفي مصر خصوصا صعب انك تصع فيه فلوس+لو عايز تشترك علي الالرت لزم تفعل الحساب لو مش عتفعل و غير ليبرتي حتلاقي فيه مشكلة او تعقيد من نوع ما ابعد تماما عن الاليرت باي ارجوك لكي لاتتعقد من البنوك الالكترونية ومن النت كله خليك في ليبرتي افضل واسهل ومش محتاج تفعيل ولايحزنون وبالنسبة للخطأ الي بتقول عليه دا معناه خطأ على سيرفر الاستضافة الموجود فيه المنتدى ودا مظهرليش لحد دلوقتي بكل تاكيد وكمان لما تبيعه بتبيعه بسعر اعلى من بنك البنوك لكن ايضا فى بنك المونى بوكرز وميزته انك تقدر تربطه بالبنك وتسحب عن طريق البنك الارضى من غير وسيط

Aker001
07-23-2012, 16:52
استعمل الليبرتي في تخزين بعض النقود
واستعمل الماستر كارد في سحب الارباح
هذا افضل بالنسبة لي

mohamed1happy
07-23-2012, 16:53
الكثير من الدول العربيه وفي مصر خصوصا صعب انك تصع فيه فلوس+لو عايز تشترك علي الالرت لزم تفعل الحساب لو مش عتفعل و غير ليبرتي حتلاقي فيه مشكلة او تعقيد من نوع ما ابعد تماما عن الاليرت باي ارجوك لكي لاتتعقد من البنوك الالكترونية ومن النت كله خليك في ليبرتي افضل واسهل ومش محتاج تفعيل ولايحزنون وبالنسبة للخطأ الي بتقول عليه دا معناه خطأ على سيرفر الاستضافة الموجود فيه المنتدى ودا مظهرليش لحد دلوقتي بكل تاكيد وكمان لما تبيعه بتبيعه بسعر اعلى من بنك البنوك لكن ايضا فى بنك المونى بوكرز وميزته انك تقدر تربطه بالبنك وتسحب عن طريق البنك الارضى من غير وسيط

علي فكرة انت ممكن بدون تفهيل نقدر تضع وتسحب اموالك
في طريقة تانية وهي عن طريق الوسطاء اهم شئ يكونوا موثوقين

yass22
07-23-2012, 16:55
أنا أفضل بايبال لأنه في نظري الأفضل

mohamed Omar
07-23-2012, 16:55
انا مجرب اليرت باي وكان كويس
واتحول دلوقتي لبيزا
اتباع ليهم
وعملوا كارد فيزا للسحب كمان

Ahmed Salama
07-23-2012, 16:56
استعمل الليبرتي في تخزين بعض النقود
واستعمل الماستر كارد في سحب الارباح
هذا افضل بالنسبة لي

شكرا اخى العزيز على هذة المعلومة المفيدة
والسلام عليكم

kanzsea
07-23-2012, 17:00
اعتقد افضل بنك الكترونى هو ليبرتى ولكن عيبة لا يمكنك السحب منة على بنك ارضى وان افضل بنك الكترونى يمكن السحب منة على بنك ارضى هو مونى بوكر عن تجربة شخصية

waleed adel
07-24-2012, 01:24
انا اجد ايضا ان بنك ليبيرتي اسهل في التعامل والبنسبة لسحب
الارباح من انستافوركس الى ليبيرتي

Spiderhoof
07-24-2012, 04:00
لليبرتي اسهل بنك وبيتم التحويل بسرعةا

اما بخصوص بطاقه انيستا تتاخر بسبب سوء خدمه البريد وخصوصا فى مصر

os-x
07-25-2012, 01:25

نعم اخي المشكل في تاخر بطاقة ماستر كارد التي تعطيها الشركة انهم يرسلونها من نيويورك عبر البريد العادى
واظن انه عندما يكون حسابك مملوء ياخدون منه ثمن الارسال لو اردت ان ترسل لك في البريد السريع

zizo_a_86
07-25-2012, 01:44
اغلب الاعضاء متفقين على الليبرتى واعتقد انى متفق معاهم لانى اسمع عنه كثيرا واغلب الناس بتتعامل معاه

pimo
07-25-2012, 01:59
اغلب الاعضاء متفقين على الليبرتى واعتقد انى متفق معاهم لانى اسمع عنه كثيرا واغلب الناس بتتعامل معاه
اليبرتي يحتاج الي وسيط لكي تقوم بايصال الاموال الي جيبك وهذا ما يبعدن عن استعماله اري ان موني بوكرز افضل وسوف اقوم بالسحب عليه لاجربه

abdelaal
07-25-2012, 02:08
أحسن بنك ألكتروني انا شخصيا جربته في السحب ليبرتي واكثر امنا
لكن رايي ان المستر كارد افضل

i5land_man
07-25-2012, 02:09
انا اجد ايضا ان بنك ليبيرتي اسهل في التعامل والبنسبة لسحب
الارباح من انستافوركس الى ليبيرتي

انا مستخدم لبنك الليبرتي وبجد انه التحويل وسحب الارباح لهذا البنك بيتم بسلاسة
والسحب بيتم في خلال يومين علي الاكثر

lesa
07-25-2012, 02:17
انا ارى ان افضل بنك الكترونى هو بنك ليبرتى وجميع المتداولين يفضلون بنك ليبرتى للسحب والايداع فهو بنك جيد يتميز بالسهولة والامان f

hadeer hamdy
07-25-2012, 02:18
على ما اعتقد ان احسن بنك اليكترونى
هو بنك لليبرتى لسهولة سحب الفلوس فيه

eng2012
07-25-2012, 02:35
اعتقد ان افضل بنك اليكتورنى قمت بالتعامل معه هو ليبرتى رسيف لانه سريع جدا فى التعاملات وسهل جدا

عزبز 18
07-25-2012, 02:39

سلام عليكم يا اخي افضب ينك حاليا هو بنك البايبال من حيث الخدمة و الامان
و لاكن من حيث السهولة كما قلت انت هو بنك الليبرثي و انا استعمل هدا البنك كثيرا

msh3egy
07-25-2012, 05:00

maro04
07-25-2012, 05:08
أخي أحسن بنك هو لبيرتي لانه أسهل بنك في سحب وليس به مشاكل لدلك ينصح بلبرتي

وأنا أيضاً استعمل لبيرتي

faissel
07-28-2012, 11:02
اعتقد ان اسهل طريقة لسحب الارباح هى عن طريق الليبرتى

no1forex
07-28-2012, 11:59
hفضل بنك الكترونى ماسك نفسه هو ليبرتى رسيف وتقدر تبيع العمله الى معاك لى وسطاء كتير جدات لكن الباى بيل لا يقبل معظم العرب وتحياتى لكم

aymen-gfx
07-28-2012, 12:01
ماهو الحد الأدنى ؟
10 دولار ؟
و كيف يمكنني السحب

reemzoom
07-28-2012, 12:01
اسهل بنك بحسب رائي ومن تعاملي معه الرت باي لانه بسهوله تقدر تحول لحسابك بالبنك الي ببلدك ولا يضيع حقك ان تم النصب عليك يرجع مالك

resala11111
07-28-2012, 12:04
ولكن الباى بال ممنوع فى مصر وبعض
الدول العربية وانصح الجميع ببنك لبيرتى
بالتوفيق لكم

os-x
07-28-2012, 21:12
ولكن الباى بال ممنوع فى مصر وبعض
الدول العربية وانصح الجميع ببنك لبيرتى
بالتوفيق لكم

نعم اخي بالنسبة للبايبل هنا في المغرب فالان يمكن الشحن والسحب ايضا بربطه باحد بطاقات فيزا التي توفرها بعض البنوك
لاكن الذي يميز اليبيرتي هو السرعة

Ahmed Ghanem
07-29-2012, 03:18
خليك فى ليبرتى يا غالى وربنا معاك
وتانى حاجه هتلاقى بس النت عندك بيعلق ولا حاجه لان المنتدى شغال معايا تمام الحمد لله

uventene
07-29-2012, 07:13
اعتقد ان افضل بنك اليكتروني هو الليبرتي في المرتبه الاولي ويأتي بعده اليرت باي في المرتبه الثانيه

avocato bola
07-29-2012, 07:55

no1forex
07-29-2012, 11:22

وشكرا

error server
شكرا
الافضل مونى بوكر وربطه بالحساب البنكى ويقبل كل دول العالم والتانى بنك ليبرتى رسيف دول افضل بنكين على النت

os-x
07-29-2012, 21:23
نعم اخي بحث اكثر في الموضوع وجدت ان ليبيرتي افضل لاكن لدول التي لاتقبل بايبال والمشكل الوحيد
في الليبيرتي هو انه لايمكنك السحب الا عن طريق وسيط عكس البنوك الاخرى

dollyabdallah
07-29-2012, 22:12
اي بنك غير ليبرتي حتلاقي فيه مشكلة او تعقيد من نوع ما ابعد تماما عن الاليرت باي ارجوك لكي لاتتعقد من البنوك الالكترونية ومن النت كله خليك في ليبرتي افضل واسهل ومش محتاج تفعيل ولايحزنون

ameer
07-29-2012, 22:13
افضل بنك هو الليبرتي رسيف حيث انة يدعم جميع الدول العربية والعالمية بدون استثناء افضل من نظام باي بال شوية نظامهم معقد

dollyabdallah
07-29-2012, 22:13
والله اخى الكريم بالنسبه ليا شايف ان بنك ليبيرتى هو الافضل بكل تاكيد وكمان لما تبيعه بتبيعه بسعر اعلى من بنك البنوك لكن ايضا فى بنك المونى بوكرز وميزته انك تقدر تربطه بالبنك وتسحب عن طريق البنك الارضى من غير وسيط

ahmed fakhry
07-29-2012, 22:14
جميع البنوك جيدة عدا بنك الرت باى اللى ممكن فلوسك تتاخد منة بسهولة وبنك باى بال اللى كارة العرب عامتا والبنك الافضل بلا منازع واللى الجميع بيقبلة بنك ليبرتى

kero
07-29-2012, 22:28
بالنسبة لى انا افضل بنك احب التعامل معه هو بنك الليبرتى
لانه بنك امن جدا وسعر الدولار غالى فيه .يعيبه فقط السحب لابد ان يتم الا عن طريق وسيط

spectra4
08-06-2012, 02:52
فى اعتقادى اللبيرتى هو افضل والتعامل معة سهل
وياريت اللى عندة اسماء اخرى يقولنا

asdakkay
08-06-2012, 03:24
انا شخصيا افضل بنك بايزا payza هدا البنك فيه خاصية الشيك يبعت لك الشيك الى البيت +
هنالك بطاقة يرسلها لك الموقع مقابل 20 دولار .وتسحب بالبطاقة من اي شباك يدعم الفيزا كارد

magic777
08-06-2012, 23:27

هيا تقريبا على حد علمي بتصل بسهوله لو انت كاتب العنوان صح وواضح وكاتب كمان الرقم البريدي بتاعك اكيد هتوصل ليك
هيا بتاخد في اغلب الاحيان من اسبوعين الا تلاته يعني مافيش شهريعدي من بعد ما قدمت عليها الا والمفروض تكون وصلتك

gullever
08-07-2012, 18:44
من وجهة نظري الليبرتي افضل لكن رغم ذلك الباي بال أكثر شهره و عملائه كثر حول العالم و تدعم العديد من المواقع الدفع من خلاله لكن اغلبنا يفضل الليبرتي لعدة اسباب منها ان التسجيل فيه سريع و لا يحتاج لتفعيل للحساب برقم تليفون او غيره و ايضا يسمح لك بتحويل 1 سنت عكس بايزا (اليرت باي) الذي يشترط 1 دولار علي الأقل و الميزه الجيده في الليبرتي ايضا انه يدعم معظم الدول العربيه ان لم تكن كلها و ايضا الكثير من الدول حول العالم بينما الباي بال لا يدعم العديد من الدول العربيه

hichemdz
08-07-2012, 18:50
البطاقة الالكترونية جيدة جدا اخي المريم اثناء السحب .رغم اني لم اجربها بعد ولكن من خلال تعاملاتي مع البنوك الالكترونية اجد ان البطاقة افضل حيث تستطيع ان تسحب بها عادي من دون اي وسطاء وعمولتهم المرتفعة جدا.

tamid0
08-07-2012, 18:52
السلام عليكم و رحمة الله
مفيش احسن من ليبرتي ريسيرف ابدا ده احسن بنك على الاطلاق
بالتوفيق للجميع

amr nabil
08-07-2012, 18:57
يا جماعه طيب انا معايا فيزا nsgb
هل يمكن ان استغنى بيها عن البنوك الالكترونه

mido75
08-07-2012, 18:58
انا تعاملت مع بنك بيزا " الرت باى سابقا " و المونى بوكرز و الليبرتى فى كثير من الامور و اسهل البنوك الالكترونية و ايسرها هو بنك الليبرتى لكن يجب ان تعلم ان الحصول على مالك فى بنك الليبرتى فقط سيكون بواسطة وسطاء اما البايبال فهو لا يعمل فى كثير من الدول العربية بكل اسف اما الكريدت كارد هو الافضل لو بتفكر فى عير البنوك الالكترونية

Noah
08-07-2012, 19:03
الليبرتى هو البنكا لالكترونى الافضل من وجهة نظرى لان هذا البنك سهل جدا فى الاستخدامك وسهل جدا فى فتحا لحساب وفى نفس الوقت لا ياخذ الكثير من العمولة فى التحويلات وهذه هى اهم ميزة فيه

pimo
08-07-2012, 19:10
الليبرتى هو البنكا لالكترونى الافضل من وجهة نظرى لان هذا البنك سهل جدا فى الاستخدامك وسهل جدا فى فتحا لحساب وفى نفس الوقت لا ياخذ الكثير من العمولة فى التحويلات وهذه هى اهم ميزة فيه

ولكن اخي الليبرتي لا يوصل المال المودوع عنده الي الي حسابك البنكي الا عن طريق وسطاء وهذا هو الشيء الوحيد الذي من اجله لم اتعامل معه حتي الان اما من جهات اخر فهو ممتاز

MrDeloma
08-07-2012, 19:14
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
طبعا الليبرتي أفضل بنك إلكتروني لكن الأموال تبقى في حدود الأنترنت
لكن ادا أردت أن تسحب أرباحك كاش ، أنصحك ببطاقة إنستا فوركس ماستر كارد
عن تجربه بطاقه جيده ، و تصلك في الوقت المحدد + إضافة إلى أن العمولات غير كبيره

themaxprofit1
08-07-2012, 19:14
ان مش حقدر افيدك عشان ان لسة مشتخدمتش اى خاصية او خدمة وماخدش فلوس بس اوعدك اول حاجة استخدمها حقول عليها على طول

Gravity
08-07-2012, 19:16
الباي بال لأنه موضوعه طويل ماستر كارد وغير معرف في باقي البلدان .. لكن تستطيع تفعيله بس ببطايق مزيفة
هذا اذا كنت لاتخاف على مالك او كان قليل .. لكن لو كان كثير لن تجازف في الباي بال الا اذا كان وضعك سليم

ومشكلة الباي بال الوحيدة انك تستقبل الاموال ولكن لاتستطيع ان تسحبها او ترسلها بسهولة الا بتفعيل البطاقة

Marado9
08-08-2012, 04:35
الليبرتى احسن مش متعب وفي تسهيلات كتيرة ومش مكلفه

gool_oussama
08-08-2012, 04:50
انا اضن ان افضل بنك على الاطلاق و الاقل تكلفةً و الاسهل تعاملاً في التحويل فبنك باي بال عيبه الاول هو انه ياخد عمولةً كبيرة عند التحويل و تانيا لا يقوم بدعم معضم الدول العربية

safiforex
08-08-2012, 05:07
انا اضن ان افضل بنك على الاطلاق و الاقل تكلفةً و الاسهل تعاملاً في التحويل فبنك باي بال عيبه الاول هو انه ياخد عمولةً كبيرة عند التحويل و تانيا لا يقوم بدعم معضم الدول العربية
اولا بايبال فهو بنك غير مسموح به في الدجول العربية للتعامل معه و هذا مشكل كبير لجدينا معه
و احسن شيء ان نتعامل مع بنك ليبرتي ريسرف او اليرتباي او موني بوكرز فهذه البنوك اراها احسن من بايبال

madoxegy
08-08-2012, 05:08

hend
08-08-2012, 16:37
لا والله اان متداولتش قبل كدا عشان يبئا ليا ارباح او الكلام ده بس انا اسمع ان
الليبرتى ده كويس على ماظن كدا لو مكنتش نسيت الاسم وتقبل مرورى

yusef2011
08-08-2012, 17:14
افضل بنك هو الليبرتي من حيث قوه الامان وسرعه السحب ومافيه مشاكل كثيره

واذا اردت سحب الاموال عن طريق وسيط على اي بنك ببلدك وان شاء الله يوفقك

saidyousef
08-08-2012, 17:15

mezo love
08-08-2012, 17:16
احسن بنك للفوركس للسحب اعتقد هو لبيرتى رسيف دا تعامله جاد جدا و تعامله مضمون

hamid_aada
08-08-2012, 17:19
بالنسبة للبنك الالكتروني فاافضل اليرت باي
وشكرااااااااااااااااااا

rabah
08-08-2012, 17:19
احسن بنك الكتروني هو الليبرتي

بسبب انه لا يوجد حد ادنى للدفع عمولته قليلة ولا يحتاج الى التفعي بالفيزا كارد مثل الباي بال

وانا انصحك بالليبرتي

khoroto
08-08-2012, 17:20

وشكرا

error server
شكرا

لاكن ادا حولت الى اللبرتي يجب ان تعلم انه لا يمكن سحب المبلغ الا عبر الوسيط والبايبال العكس

atefeid
08-08-2012, 17:27
بالتوفيق للجميع ان شاء الله فى السحب و عقبالنا جميعا نسحب من اى بنك او
طريقة الاهم نسحب وبعد كده التكاليف مش مهم

ROTARY28
08-08-2012, 17:38
السلام عليكم
بحكم الخبرة والتجربة الطويلة
الليبرتي هو الافضل
من حيث الامان والسرعة
وانا مرتاح معهم كثيرا ولا افكر بالبحث عن غيرهم

waleed adel
08-09-2012, 04:36
بالفل بنك الليبرتى افضل البنوك بناء على كلام وتجربة
كل الاعضاء ممن تعاملوا مع البنوك الالكترؤنيه

بسمة الحياه
08-12-2012, 15:47
للأسف ليس لي لطلاع كافي في هذا المجال
و أتمنى أن أجد من يفهمني ما الفرق بينها جميعا و ما الافضل

thebraveheart7
08-12-2012, 15:58
حقيقا اسمع عن هذا البنك
ليبريتى
ولكن ارجو التأكد ايضا عن صلاحيته وطمأنينه لنا عنه

mahmoudemam
08-12-2012, 15:59
بنك الليبرتي الاسهل في التعامل والاسرع هنا مع شركات الوساطه وطبعا بنك البال بال احسن من الليبرتي

alMalikTarek
08-12-2012, 16:01
انا افضل بنك الليبرتي ، لأنه بنك يتميز بحمايه جيده
و أيضا سهولة سحب و إيداع الأموال
و أيضا العمولات ليست كبيره
بحيث يأخد على كل ايداع في حسابك في الليبرتي

FaroukDzz
08-12-2012, 16:15
أخي الفاضل أفضل الليبرتي لأنه سهل التعامل في البيع والشراء يعني السحب والارسال بالاضافة أنه له حماية رائــــــعة

mohamed eldamnhorey
08-12-2012, 16:18
حقيقا اسمع عن هذا البنك
ليبريتى
ولكن ارجو التأكد ايضا عن صلاحيته وطمأنينه لنا عنه

بنك
ممتاز ومرخص عالمياً ولا يوجد اى مشاكل معنا حتى الان

الله يوفق الجميع

mssforex
08-12-2012, 18:32
انا افضل فى التحولايات الصغير ليبرتى رسيف اما المتوسطه فوق ال 100 دولار مونى بوكرز او السحب على حسابى البنكى
والكبيره اوى السحب على حسابى البنكى

mido elghooL
08-13-2012, 02:27
اعتقد أن أفضل بنكين ممكن تسحب منهم هم
بنك ليبرتى رسيف وبنك ويب مونى

AMANI
08-13-2012, 02:29

وشكرا

error server
شكرا

بخصوص البنك الالكترونى للاسف ليست لدى اى معلومات
بالنسبه للخطاء الذى يحدث معك اثناء كتابه المواضيع لم يحصل معى من قبل

MedoMix
08-13-2012, 02:34
افضل بنك اللبرتي بس اليومين دول فيه مشاكل في السيستم في الارسال والاستلام وكذلك افضل بنك المني بوكرز نظرا للمزايا التي يتمتع بها وامكانيه السحب علي البنوك في غضون 3 ايام عمل فقط

kimokonolove
08-13-2012, 02:37

وممكن كمان تستخدم الكريدت كارد لانستا احسن اكتر

ilyassovitch
08-13-2012, 02:50
اخي البايبال غير مفعل في معظم الدول العربية لدى انصحك بالليبرتي رسيف

abokarma
08-13-2012, 06:50
انا افضل فى التحولايات الصغير ليبرتى رسيف اما المتوسطه فوق ال 100 دولار مونى بوكرز او السحب على حسابى البنكى
والكبيره اوى السحب على حسابى البنكى
بعد اذنك ممكن تعرفني ازاي بتسحب فلوسك على الحساب البنكي علشان انا مش عارف الموضوع ده اعملوا ازاي يعني اوصل الفوركس بحساب البنك بالخطواط لو عندك فكره لوسمحت

osama shaban
08-13-2012, 06:52

وممكن كمان تستخدم الكريدت كارد لانستا احسن اكتر

طبعا بنك الليبرتي هو افضل واشهر بنك علي الاطلاق ويوجد كثير من الوسطاء الذين يتعاملون معه
هل استخدمت الكريدت كارد من شركه انستا ام لا انا اريد ان اشحنها ولكن هناك مشاكل حتي تصل بالبريد المصري

amr2107
08-13-2012, 07:49
الجميع بياكدوا سهوله التعامل مع الليبرتى

وبصراحة أهم ميزة فية الامان عالي جدا
شوفت ده وتابعت عملية التسجيل خطوة خطوة ولقيته بيستخدم أفضل طرق التحقق زي الاونلاين اكاونت بتاع
Citibank & HSBC

marwa
08-13-2012, 07:53
أخوتي الأفاضل أخي العزيز ادخل الى حسابك في انسافوركس هناك ستجد ماستر كارد ادخل وملء ما سيطلبون منك وستصلك في أقرب وقت بإذن الله

sami
08-13-2012, 21:11
مونى بوكرز با منافس

تمام أخي الكريم،بالنسبة لي أفضل بنك إلكتروني هو بنك الموني بوكرز،و أهم ميزة فيه أنه ممكن أن تسحب المال إلى بنكك في ظرف زمني وجيز،أو تقوم بواسطته بإقتناء منتجات من الإنترنت،أتمنى أن يقدم هذا البنك بطاقة ماستر كارد لزبنائه من الوطن العربي،كما هو الشأن بالنسبة لزبنائه في أوربا

abofeasle
08-13-2012, 21:12
انا بصراحه افضل بنك بتعامل بيه هو الليبرتى لقوته وسهولته وسرعه الايداع والسحب فيه فعلا بنك قوى انصحك بيه

sami
08-13-2012, 21:52
انا بصراحه افضل بنك بتعامل بيه هو الليبرتى لقوته وسهولته وسرعه الايداع والسحب فيه فعلا بنك قوى انصحك بيه

أتفق معك أخي الكريم أن بنك ليبرتي ريسرف من أفضل البنوك الإلكترونية و ذلك لسرعة السحب،و لكن المشكل الذي أواجهه بحدة هو العثور على وسطاء يتحلون بالمصداقية،فليس من السهولة إيجاد وسيط محترم و يتحلى بثقة كبيرة من زبنائه،و أرجوا من لديه حل لهذا المشكل أن لا يبخل علي بمشورته جزاكم الله خيرا

safiforex
08-13-2012, 21:57
أتفق معك أخي الكريم أن بنك ليبرتي ريسرف من أفضل البنوك الإلكترونية و ذلك لسرعة السحب،و لكن المشكل الذي أواجهه بحدة هو العثور على وسطاء يتحلون بالمصداقية،فليس من السهولة إيجاد وسيط محترم و يتحلى بثقة كبيرة من زبنائه،و أرجوا من لديه حل لهذا المشكل أن لا يبخل علي بمشورته جزاكم الله خيرا

هو بنك ليبرتي ريسرف هو احسن وسيلة ممكن الواحد ان يعتمد عليها في السحب بالنسبة للمبالغ الصغيرة
و لكن انا ارى احسن يكون على بطاقة ماسترد كارد ان كان السحب كبير

jamalsale
08-13-2012, 22:00
البرتي احسن البنوك الالكترونية لضعف النسبة على التحويل
و نضام الحماية القوي لكن امواله غير قابلة لسحب الى عبر
الوسطاء

newselvan
08-13-2012, 22:08
السلام عليكم اخوتي
لكني ارى كثير مثل تلك النصائح وهي بالليبرتي فهل من طريقة غير الوسيط وكذلك ماذا عن الليرت باي او بيزا حاليا فهما اسهل بالنسبة لي ما المشكلة ان نستخدم اليرت ؟؟؟ وماذا عن الحوالات البنكية فهل هي مضمونة كذلك ؟؟ رجاء الافادة
والله الموفق للجميع

islam96
08-21-2012, 22:05
أنا سمعت الكثيرين يقولون أن الليبرتي هو الأفضل لكن لا أعلم لماذا ؟
موضوعك في مكان غير صحيح

وبالنسبة لمشكلة الردود لم تواجهني إطلاقاً

hossam hossam
08-21-2012, 22:42
بنك ليبرتي هو افضل من الباي بال وبيزا لانه اكبر ثمن لسعر الدولار ثاني شي معظم الوسطاء بيتعملو عليه
واكيد لو جبت بطاقه انستا فوركس عتغنيك عن كل ده بس انا سمعت ان عموله اي سحب تصل الي 5 دولار

daisy
08-21-2012, 22:53
انا مجربتش البنوك دى
جربت الايجولد بس
بس مش عارفه لسه شغال ولا ايه ياريت حد يعرفنا

hesham itch
08-25-2012, 17:18
اعتقد ان فى بنوك كتير وهتلاقى فى اختلاف كبير فى راى كل متاجر ولكن البنك اللى المفروض تتعامل
معاه المفروض تدور عليه وتعمل بحث على جوجل لضمان ان البنك يبقى على مستوى جيد ومضمون

mohamed elsayed ahmed
08-25-2012, 17:43

All 4 You
08-25-2012, 17:45
اذا كنت في بلد يوجد به موزع الي خاص بالمستركارد الدولي انصحك بها
ولكن اقل مبلغ تستطيع ان تسحبه من حسابك الي الكارد هو 50 دولار هذا هو الشرط الوحيد في السحب من الكارد الخاص بانستافوركس

aminewactop
08-25-2012, 20:13
بطاقة انيستا لم اجربها
بالتوفيق اخي الكريم

silver
08-25-2012, 20:27
عتقد ليبرتي افضل من بنك تستلم عليه الفلوس لعده الاسباب ارتفع سعر الدولار في ليبرتي اكثر من الالرت الي عرفه ان الباي بال

بالتوفيق

ms602
08-25-2012, 20:34
عمولة الليبرتي معقولة. و التعامل معه سهل و متاح و يدعم أغلب الدول في العالم

kaspere03
08-25-2012, 20:46
أنصك في التعامل مع الليبرتى أسهل في تحويل عبر وسيط

Dola
08-25-2012, 20:50
والله لو انت موجود في مصر
عليك وعلي nsgb

---------- Post added at 07:50 PM ---------- Previous post was at 07:47 PM ----------

والله من وجهه نظري ان افضل بنك موجود في مصر هو
بنك اليكتروني او nsgb

sami
08-25-2012, 20:51
اذا كنت في بلد يوجد به موزع الي خاص بالمستركارد الدولي انصحك بها
ولكن اقل مبلغ تستطيع ان تسحبه من حسابك الي الكارد هو 50 دولار هذا هو الشرط الوحيد في السحب من الكارد الخاص بانستافوركس

بالنسبة لي قمت بطلب بطاقة ماستر كارد من شركة إنستا و أنتظر إستلامها عما قريب،و هي بطاقة
ستساعدني على التخلص من مشاكل الوسطاء و أنصح أي متداول مع إنستا بإتخاد نفس البادرة إذا رغبوا
في العدول عن السحب بواسطة البنوك الإلكترونية

nrgslawi
08-25-2012, 20:56
اخي افضل بنك للاشخاص الذين يشتغلون في الفوركس هو الليبرتي
لكن في هذه الايام فيه بعض المشاكل
اما الباي بال هو صعب التعامل معه لانه هناك صعوبة في تحويل الاموال

sunlight
08-25-2012, 20:59
الليبرتى اكيد احسن بنك وهو الان فى حاله تطوير واعتقد انه سوف يصدر اول بطاقه كريدت كارد الخاصه به قريبا ولكن يلزم ان جميع الاشخاص يفعلول الحسابات اللى اتعملت فى البنك عشان يقدر يطلب الكريدت كارد

steef13x
08-25-2012, 21:04

افضل بنك الكتروني للعمل مع شركات الوساطة هو الليبرتي

ifcmarkets يوجد شركات بتاعمل معاه مثل

وغيرها من الشركات

fikofiko85
08-25-2012, 22:08
الليبرتي اسرع بنك وبيتم التحويل بسرعة
الباي بال للأسف لا يمكن استخدامه في مصر

gogo galal
08-27-2012, 17:12
فعلا انا جربت وسائل دفع كتير
ولكن افضل طريقة دفع موجوده فى شركة
انستا هى بنك اللبيرتى وممكن تحسب فلوسك عن طريق
كارت او وسط وبالتوفيق لكم

mastar_soft
08-27-2012, 17:43
ان افضل دائما بنك الليبرتى لانه به نسبه امان عاليه جداً كمان سهل انك تتعامل مع اى وسيط فى التحويل
وارخص كمان فى عموله التحويل عن باقى البنوك

علاء بدران
08-27-2012, 18:34
من احسن البنوك على الفوركس لبيرتى رسيف وسحب الامول بواسطة وسيط
لوالارباح بسيطة اما لو كبيرة فليسحب ب الكارت

anazoft
08-27-2012, 18:43
كمل ذكر الاخوة
اللبيرتي بنك معروف و الكل ينصح به ما شاء الله
اما عن بطاقة الماستر كارد ففور وصولها انشاء الله ستغنيك عن كل البنوك الالكترونية

face book
08-27-2012, 21:43
افضل البنوك الاليكترونيه تقريبا ليبرتي فيه سرعه للسحب والايداع وكمان مزود لشركه انستا ممكن تسحيب

وتوضع بيه للشركه بسهوله جدا وعمولات بسيطه جدا تكاد تصل الي 3 دولار

dalia
09-07-2012, 14:47
واضح من ردود الاعضاء ان افضل بنك هو الليبرتى
بس انا باذن الله ناويه على الماستر كارد اتمنى اقدر اعمله
لانه اكيد هيوفر عليا كتير
لو حد عمله فى مصر ياريت يكلمنى على الخاص يقولى ايه النظام

amera-nada
09-07-2012, 15:11
السلام عليكم ورحمة الله
انا ايضا اعتقد ان اسهل طريقة لسحب الارباح هى عن طريق الليبرتى
لانه لية صديقة لى جربت هذه الطريقة وسحبت الفلوس بمنتهى البساطة
اما بالنسبة للباي بال فهي لا تشتغل بالمغرب و عندي حساب تعبت في تفعيله

abdellatif2013
09-07-2012, 16:08
السحب عبر الليبرتي و سحب الاموال عبر الوسيط اظن ان هذا جيد و ملاءم لمن له ارباح صغيرة
و لكن انا في نظري انه لما تكون الارباح كبيرة فاظن احسن شيئ انه يسحب على الكار....;)

alzwe2020
09-07-2012, 16:10

abdellatif2013
09-08-2012, 16:08
اسهل طريقة لسحب الارباح هى عن طريق الليبرتى لان اكثر من صديق لى جرب هذه الطريقة وسحب الفلوس.:::::::)

ahmedgalal
09-14-2012, 01:06
انا فى راى الشخصى فى هذا الموضوع ان
بنك الليبرتي الاسهل في التعامل والاسرع
هنا مع شركات الوساطه
وطبعا بنك البال بال احسن من الليبرتي
لكن علشان مش لكل البلاد هنا بيقدروا
يسجلوا في البال بال فالاحسن الليبرتي الان
وبالتوفيق للجميع فى السوق

zikovic
09-14-2012, 01:13
السلام عليكم
يمكن الاعتماد على اللبرتي لانه يتم التحويل اليه بكل سهولة عكس بايبال اما بنسبة للكرت تقدر المدة بشهر كامل لوصول اي شيئ من امريكا الى المغربىو شكراااا

l3azzi
09-14-2012, 01:23
لان لبرتي معروف عند العرب ولامن افضل بايبال لانه يتعامل مع جميع المواقع و معروف عالميا فهو بمثابة مستركارت تستطيع من خلاله شراء اي شئ

eng2012
09-14-2012, 01:30
انا اعتقد اننا من الاهم ان نستطيع ان نحصل على الاموال
وانا اعتقد ان افضل بنك اليكترونى هو ليبرتى

Hamdy Elhossiny
09-14-2012, 01:34
بنك الليبرتى هو الافضل من خلال التعامل
ليس عليه قيود مثل باقى البنوك الالكترونيه ولا يوجد به مخطر مثل سحب الاموال مره اخرى
والليبرتى تعامله سهل وبسيط ويمكن تحويل اموالك عن طريق الاخوان الوسطاء المنتشرين فى الانترنت الموثوق منهم

yasefsami3
09-14-2012, 01:41
افضل بنك يا اخي ليبيرتي
في عمليات الايداع والسحب

in1mt
09-14-2012, 01:44
انا برايي الافضل بطاقة انستا فوركس
هدا طبعا حكي اللي استخدموها وانا مش زمان طلبتها وبتمنى توصلني

mahran3d
09-14-2012, 02:01
احسن بنك فرايى واتعلمت معاه وتمام هو الليبرتى
بس دا بيتوقف كمان على ان يكون فى موزعين كويسين فبلدك
لان لو مفيس وسطاء موزعين فبلدك يبق اكيد هتعانى من السحب والايداع فالبنك

fbi123
09-14-2012, 02:11

وشكرا

error server
شكرا

الفكره كلها اخى ببساطه شديده وبدون لف ولا دوران
ان الباى بال مقرف شويه مع العرب ومش بيقبل دول لكتير
لكن اليبرتى شغال مع كل العرب نار وفى وسطاء كتير
الى جانب مفيش مشاكل فيه
اما يخصوص بطاقة انيستا تقدر تطلب من الشركه انها تبعتها لك بالدى اتش ال علشان توصل
لكن البريد العادى مش بيوصل فى بلادنا الجميله
وتحياتى لك

HARRY POTTEER
09-14-2012, 02:32

وشكرا

error server
شكرا

انصحك بموني بوكرز

لانه حسب ماعلمت عنه انه اقل في العمولة

ويدعم العرب ومناسب لهم

وابتعد عن المدعو بايبال

انا كاره للبايبال لااطيقه

مع انه احد اكثر طرق الدفع بالمواقع

ولكن بالاخير الراي رايك وابحث اكثر

fnaan
09-14-2012, 02:38
شوف يااخى انا مش هاقدر اجاوب على كل الاسئله لكن هجاوب على الى اعرفه بالنسبه للبنوك الالكترونيه من واقع تجارب الناس هو افضل بنك الكترونى لسهولة التحويل ولوجود وسطاء كثيرين يتعاملون معه وتستطيع عن طريقهم تحويل ارباحك ولانخفاض العموله 1% على كل تحويل بس خد بالك عموما من البنوك الالكترونيه لانو معرض للاختراق كثيرا اولا ثانيا بنك ليبرتى التعامل فيه صارم جدا ولو حصل خطأ فى تحويلات او غيره الفلوس مش بترجع مش زى بنك بيزا مثلا الى فيه الامكانيه دى بس للاسف مش بيتعامل مع انستا ومن وجهة نظرى احسن شىء البطاقات البنكيه لانها اضمن الوسائل لانها تعاملات مع بنوك معروفه والتعاملات معها من كل الاشخاص حتى وان كان فى بعض التأخير فى التحويلات او غيره اما بخصوص servereroor اظن ان كلمة سيرفر تعنى خطأ فى السيرفير المستضيف للصفحه ودا معناه ان الموضوع مش معاك لوحدك الا اذا كان للموقع اكثر من سيرفر لكل دوله سيرفر فممكن السيرفر الخاص بالمكان الموجود فيه حصلت فيه مشكلة ما ودا معناه انها مشكله عامه

weka
09-14-2012, 02:42
استفسار بسيط ، انا لا أعرف كيف سأخذ الاموال ؟ التى سأربحها
ارجو الرد

m.o.b
09-14-2012, 02:54
والله اخى الكريم انا مقدرش افيدك لان انا لسه مبتدىء

جديد بس الاخوه هنا ان شاء الله يفيدوك

وموفق ان شاء الله

mohamedgo12
09-14-2012, 03:03

zakaria1987
09-14-2012, 04:16

وشكرا

error server
شكرا
أخي الكريم أعتقد أن موضوعك قد يتعرض للغلق لأنه ليس في القسم الصحيح
فعليك بنقله إلى قسم البنوك الإلكتونية ثم بعد ذلك نتحدث بأريحية كبيرة والسلام عليكم

ahmed zayan
09-14-2012, 04:30
انا ليا اصحاب كتير بيقولوا ليبرتى الاحسن
ولو المكسب صغير يبقى وسيط يامعلم

sharif2u
09-14-2012, 12:38
اولا مبروك لجميع الاخوان الذين سحبوا الارباح وان شاء الله مزيد من الارباح والسحب المستمر فقط اريد ان اسال انا طلبت البطاقة التي تعطيها الشركة لاكن لن تصلني حى اواخر الشهر القادم السؤال هو ماهو الفرق بين بنك باي بال و الليبرتي لدي بال بال لا كن كل الاخوة هنا في المنتدى نصحوني ب ليبيرتي ممكن تقولوا لي ما هو الفرق وعيوب الباي بال وهل اذا حصلت على بطاقة ماستر كارد ممكن ان استغني على البنوك الالكترونية احسن بنك الالكترونى هو لبيرتى رسيف وويب مونى دول احسن بنكين فى الفوركس

dina
09-22-2012, 00:01
الكل يشكر فى الليبترى فعليك به يا اخى الكريم لسهولة السحب والايداع
اما السؤال الثانى ده بيكون حاجة خاصة بالنت عندك او النت ضعيف

nawfal
09-22-2012, 00:07
بنسبة لي الليبرتي اسهل بنك

moon
09-22-2012, 00:24

keko
09-22-2012, 00:28
فعلا انا لاحظت تان الغالبيه نصحون باتباع الليبرتى وهو يعتبر احسن بنك اليكترونى وفعلا هناك الكثير
ممن اعرفهم قاموا بالسحب والتعامل به واما بالنسبه للباى بال فانا اسمع انه غير متاح فى مصر

mohamedmmk
09-22-2012, 00:33
احسن بنك الالكترونى هو لبيرتى رسيف بسهوله التعامل معه بالذات في مصر
و سمعت م احد الاخوه انه بيخصم 2 في الميه من عمله السحب

mouwal555
09-22-2012, 01:18
السلام عليكم و رحمت الله وبركاته
انا أنصك في التعامل مع الليبرتى لأنها أولن شرك موتوق فيها
لها مسداقي عالي و التعامل معاها وتحويل الرباح منها يكون سهل جدا

majid88
09-22-2012, 01:23
صحيح الليبرتي احسن من بنك بايبال لأنه سهل التعامل معشركات الفوركس
ولا يطلب التفعيل بالفيزا كارد
و الله أعلم

smail
09-22-2012, 01:30
يا اخي يتاخر وسول ماستر كارد لي انها تاتي من الولايات المتحدة الامريكة وتاتي في البريد العادي وهذا شيئ طبيعي ان لاصل
بسرعة
يا أخي انا انصحك بي بنك الالكترونى هو لبيرتى

bullot1568
09-22-2012, 01:45
افضل طريقة لان تسحب مالك بالمجآآآآآآآن /100/100 هي طلب ماستكارد بايونر من اودسك وربطها ببنك ليبيرتي وهكدا

Mokka
09-22-2012, 01:53
بنك اليرت باى افضل بكثير خصوصا للساده المصريين و له مميزات كثيره و ايضا يدعم فيزا كارد اعتقد لن تجد افضل منه فى مجال التجاره الالكترونيه
و ايضا يتميز بسهوله تحويل و استلام الاموال

egypt25
09-22-2012, 02:47
انا شايف وبعد تعامل ان افضل بنك الصراحة هو الليبرتى ريسيرف
ومش هكون كداب انا ماتعاملتش مع بنوك تانية بس التعامل مع ليبرتى رووعة
وكان فيه برضه بنك تانى شبهه كده واحد صاحبى جربه بس مش موثوق منه زى الليبرتى

madoxegy
09-22-2012, 02:49
افضل بنك الكترونى هو الليبرتى

bondokpower
09-22-2012, 02:58
بصراحه انا ماعرفش حاجه عن البنوك الاليكترونيه انا طول عمرى بسحب الفلوس على البنوك العاديه هل شركة انستا لا تتعامل غير مع البنوك الاليكترونيه؟

simo512
09-26-2012, 01:56

mansourito
09-26-2012, 14:13
اظن انه احسن بنك من البنوك الالكترونية التي تتعامل
معها انستا هي لليبرتي وذالك لسهولة التعامل فيه وسهولة السحب منه

egypt25
09-26-2012, 16:47
احسن بنك فعلا هو الليبرتى ,, موثوق منه والناس كلها مجربها واسعارها كويسة جدا جدا
وكمان التحويلات عليه سهلة وفى ثوانى ان شاء الله

اما حكاية الماستر كارد ,, فيه بعض الشركات بتسمح بالسحب على الماستر كارد لكن مش عارف انستا عادى ولا ايه

bilalkaz
09-26-2012, 18:10
البنك المفضل هو الليبرتي بدون منازع وبنك الباي بال عبارة عن موقع تجارري
ولا يمكن ارسال الاموال منه الى ماقع اخرى

farahatxbs
09-26-2012, 18:32
الاسهل والاحرف ليبرتى ريسيرف وعن تجربه
ويحدث معى مشكله سيرفر ايرور كثيراً وهى ناتجه عن شيئين اما بلوقن تالف او غير ملائم لنسخه المنتدى
او لحمل زائد على المزود

noureen
09-26-2012, 18:35
اعتقد ان ليبرتى اسهل بنك اليكترونى يمكنك التعامل معاه
و لكنى اريد ان اسال ما هو اقل قيمه فى السحب يعنى اى بنك بياخد فوائد اق هل يوجد اقل من ليبرتلى و كم تكون فوائده بالضبطا

sharif4
09-26-2012, 18:56
اولا مبروك لجميع الاخوان الذين سحبوا الارباح وان شاء الله مزيد من الارباح والسحب المستمر فقط اريد ان اسال انا طلبت البطاقة التي تعطيها الشركة لاكن لن تصلني حى اواخر الشهر القادم السؤال هو ماهو الفرق بين بنك باي بال و الليبرتي لدي بال بال لا كن كل الاخوة هنا في المنتدى نصحوني ب ليبيرتي ممكن تقولوا لي ما هو الفرقلان اكثر من صديق لى جرب هذه الطريقة وسحب الفلوس بمنتهى البساطة

nabeel_25
09-26-2012, 18:58
اعتقد ان السحب هلى الموني بوكرز مشكلة لانه لا تسطيع السحب الى بعد مرور 45 يوما على اخر عملية ايداع

سيف الله
09-26-2012, 19:22
في الحقيقة أنا لم أتعامل مع أي بنك من قبل

mohamed eldamnhorey
09-26-2012, 19:37
في الحقيقة أنا لم أتعامل مع أي بنك من قبل

لوجربت الليبرتى ريسيرف - راح تحب وتتعامل مع هذا البنك نظراً للسرعه والدقه والحمايه القويه

sharif4
09-26-2012, 19:40
فعلا الليبرتى واحد صاحبى اللى بيسحب الفلوس هو اللى نصحنى بيه و قاله لا يواجه اى مشاكل اثناء السحب و لكن لا اعرف ماهى المشكله فى موضوع بطاقه لسحب الارباح خاصه بانستاحسن بنك الالكترونى هو لبيرتى رسيف وويب مونى دول احسن بنكين فى الفوركس

Mustarinho
09-26-2012, 19:44
احسن بنك الالكترونى هو لبيرتى رسيف وويب مونى دول احسن بنكين فى الفوركس

MAGDY
09-26-2012, 19:44
هو بنك ليبيرتى ريسيرف ، أفضل بنك إليكترونى
ولو يقبل الإيداع والسحب عن طريق الفيزا كارد
يبقى ممتاز ، ننتظر هذى الإضافة
تحياتى

aladdensima
09-26-2012, 20:23
افضل البنوك الالكترونيه هما الليبرتي والويب موني لسهولة السحب عليهما اما بالنسبه للماستر كارد فانا افضلها وانتظر وصولها لانها اسهل واضمن واستطيع ان اصرف من اي صراف الي وفي اي مكان

ebram
09-26-2012, 20:24
اخي بنك البايبال لا يدعم الكثير من الدول العربيه بعكس اليبرتي وشكرا

Nahrawy_Forex
09-26-2012, 20:27

وشكرا

error server
شكرا
اخى الكريم فى نظرى الباى بال افضل طبعا ولكن يعد استخدام الليبيرتى كبديل اسرع و خصوصا لانه ليعتبر لا يأخد عمولات " مبلغ لا يذكر " لذلك يعتمد عليه ان كنت تسحب مبالغ صغيرة ، و بالتأكيد البطاقة الالكترونية افضل من البنوك الالكترونية و تستطيع من خلالها الاستغناء عن البنوك الالكترونية و الارضية ايضا اخى الكريم :)

mohamed saad
09-26-2012, 21:35
هناك بنك اليرت باي وبنك البيرتي وباي بال ولكني ارشح لك البيرتي لوجود كثير من الوسطاء في التعامل معها ولصغر رسومه اما باقي البنوك فقليل ما تجد وسيط لهم وتعلوا رسوم تحويلهم كما ان البيرتي يتيح الكثير من المميزات منها السحب المباشر والشحن الفوري