PDA

View Full Version : السلام عليكم جديدة فى مجال التداول

aya.esmail
02-25-2016, 07:37
انا جديدة فى مجال التداول لو امكن من لديه خبرات بالتداول

وطرق مضمونة وشرعية للربح من الموقع

---------- Post added at 04:37 AM ---------- Previous post was at 04:36 AM ----------

وياريت تكون الطرق مضمونة مية فى المية

واتمنى ان استمر بالتداول

والفهم منكم بما يلم تفاصيل الموضوع

azizjab
02-25-2016, 08:24
الـــســلام علـــــيكم ورحمـــــــة الـــلـه تــعالــــــــى وبــــــركـــاتـــــه
عزيزتي ايه لا احد بامكانه ان يعطيك مرادك وان اجتهد البعض ببعض النصائح
لتنجحي في مرادك حددي في اي مجال تنوين الربح . هل الفوركس او مواقع الاستثمار الدعائية او غيره . كل حسب قدراتك وميولك ومن ثم ابحثي عن المصدار وتعلميها او ضع استفساراتك هنا في المجال المختار وسنحاول مساعدتك قدر الامكان
تحياتي

ahaizoune
02-25-2016, 13:40
أخي بداية أهلا وسهلا بك في المنتدى
في البداية لازم تبحثي كثير في المنتدى واليوتيوب لحتى تصير عندك قاعدة معلومة كويسة ....وأول خطوة للتداول أنصحك بيها بس لازم تبحثي فيها كثير وهي النسخ
النسخ هو انك تسوي نفس الشئ الي يسويه الشخص الي نسختيه يعني لو اشترى تشتري انتي ولما يغلق الصفقة ويربح انتي كمان تسوي مثلو بس هادا الشئ بتلقائية لانو هذي ميزة في الموقع
بس زي ماقال الاخ لازم تحددي بالاول شو المجال الي راه تتبعيه

Batto777
02-25-2016, 14:15
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة اخي الفاضل اهلا وسهلا بك في المنتدي ومرحبا يجب ان تجتهد وتبحث لكي تصل الي ما تريدة من نجاح يوجد اقسام كثيرة مفيدة في المنتدي وبالتوفيق للجمبع في هذا المجال الجميل وبالربح الوفير

mido elshabrawy
02-25-2016, 14:26
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اختي الكريمه ايه اولا اهلا بكي في المنتدي
ثانيا ان مجال الفوركس هو مجال و عمل مثل اي عمل كان يجب ان تفهميه جيدا و ان تتدرب علي قواعده و اموره حتي تتقنيه
و في هذا العالم يجب ان تعتمدي علي نفسك اغلبيه الوقت فياتخاذ قرارات
نيجي بقي للمهم المهم انتك تدخلي علي القسم التعليمي بالمنتدي و تبحثي عن المواضيعالتي تخص تعليم المبتدئيين كيفيه التداول
و الاسهل انك تبحثي في اليوتيوب عن فيديوهات تشرح لكي كيفيه استخدام منصه التداول ميتاتريدر4 و منها هتعرفي اذاي تشتغلي علي المنصه
بعد كدا تدوري علي فيديوهات تشرح كيفيه العمل علي استراتيجيه بسيطه و سهله و مربحه و تفتحي حساب تجريبي و تكبقي عليها الي بتتعلميه
و بعد كدا تدوري علي دروس اداره راس المال و تحفظيها صم و تطبقيها بحزافرها المجال صع مش سهل زي ما انتي متصوره
و لازم تتطبقي كل الي بتتعلميه اول باول و لو في اي حاجه ممكن تبتعيلي رساله هنا في المنتدي و ان شاء الله اجوبك
تقبلي مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

mido elshabrawy
02-25-2016, 14:27
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اختي الكريمه ايه اولا اهلا بكي في المنتدي
ثانيا ان مجال الفوركس هو مجال و عمل مثل اي عمل كان يجب ان تفهميه جيدا و ان تتدرب علي قواعده و اموره حتي تتقنيه
و في هذا العالم يجب ان تعتمدي علي نفسك اغلبيه الوقت فياتخاذ قرارات
نيجي بقي للمهم المهم انتك تدخلي علي القسم التعليمي بالمنتدي و تبحثي عن المواضيعالتي تخص تعليم المبتدئيين كيفيه التداول
و الاسهل انك تبحثي في اليوتيوب عن فيديوهات تشرح لكي كيفيه استخدام منصه التداول ميتاتريدر4 و منها هتعرفي اذاي تشتغلي علي المنصه
بعد كدا تدوري علي فيديوهات تشرح كيفيه العمل علي استراتيجيه بسيطه و سهله و مربحه و تفتحي حساب تجريبي و تكبقي عليها الي بتتعلميه
و بعد كدا تدوري علي دروس اداره راس المال و تحفظيها صم و تطبقيها بحزافرها المجال صع مش سهل زي ما انتي متصوره
و لازم تتطبقي كل الي بتتعلميه اول باول و لو في اي حاجه ممكن تبتعيلي رساله هنا في المنتدي و ان شاء الله اجوبك
تقبلي مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

hilali2010
02-25-2016, 14:53
أختي أهلا وسهلا بك في المنتدى يا الغالية
أول خطوة للتداول أنصحك بها وهي النسخ أي انك تسوي نفس الشئ اللي يسويه الشخص اللي نسختيه يعني لو اشترى تشتري انتي ولما يغلق الصفقة ويربح انتي كمان تسوي مثلو بس هادا الشئ بتلقائية لانو هذي ميزة في الموقع
بس زي ماقال الاخ لازم تحددي بالاول شو المجال الي راه تتبعيه
و أخيرا ليس هناك طريقة مضمونة مائة في المائة
تذكري ذلك و بالتوفيق

hoomid
02-25-2016, 15:22
سلام عليكم اختي الكريمة
ادا كنت تبحثين طريقة مضمونة ماءة بالماءة. فالفوركس ليس مكانك و بحثي عن مجال اخر. فلا توجد 100%. فلو وجدت لكنت استفدت منها ان شخصيا و اصبحت ميلياردير .
بالتوفيق للجميع

loulou
04-01-2016, 04:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

fanta
04-24-2016, 02:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

mohamedelsayed
04-28-2016, 11:44
السلام عليكم موضوعك رائع جدا الحقيقه بارك الله فيك عليه
واستمر يابطل الابطال فى شرحك وبالتوفيق للجميع والربح الوفير

3laabasha
05-29-2016, 22:26
عموما لا شىء مضمون فى الفوركس بنسبة 100 % فاكثر ما يمكن ضمانه فى السوق هو 50 % واقل .. فيجب اختى ان تبداى بالتعلم من البداية من القسم التعليمى فهناك الكثير من الكتب التى يمكن قراءتها

snnaky
03-15-2017, 15:44
مرحبا اختنا الكريمة بس هى الحكاية مش زى ما انتى فاهمة دة مش نظام ربح من المواقع او اعلانات دى تجارة زى اى تجارة مافيهاش طرق للربح انما هى معرفة وعلم ينفع تدخلى مجال بدون ما تتعلمية ؟ اكيد مش حتنجحى طب عشان تنجحى تعملى اية ؟ تتعلمى طبعا يبقى سيبك من الكلام الفارغ بتاع الربح من المواقع او الفكرة ايا كانت واتعلمى يعنى اية تجارة عملات