PDA

View Full Version : هل اللي بعمله صح ولا غلط

abanoub hana
02-29-2016, 05:04
السلامه عليكم يا جماعه انا دلوقتي عندي حسا في انستا فوركس تمام
انا بدخل علي البرنامج الخاص بلتدول تمام
حكايه المواشرات انا مبفهمش فيها انا اعمل صفقه واقعد قبالها الاقي السوق زاد نقطه او اثنين او اكثر الغي
ونفس الفكرة لو نقص هل ده صح اللي انا شغال عليه ولا لازم تعلم في المواشرات ولا ايه من فضلكم حد يوضحلي هذا
ولا اشتغل زي ما انا شغال دلوقتي ولا ايه رايكم

mrdark
02-29-2016, 14:22
السلامه عليكم يا جماعه انا دلوقتي عندي حسا في انستا فوركس تمام
انا بدخل علي البرنامج الخاص بلتدول تمام
حكايه المواشرات انا مبفهمش فيها انا اعمل صفقه واقعد قبالها الاقي السوق زاد نقطه او اثنين او اكثر الغي
ونفس الفكرة لو نقص هل ده صح اللي انا شغال عليه ولا لازم تعلم في المواشرات ولا ايه من فضلكم حد يوضحلي هذا
ولا اشتغل زي ما انا شغال دلوقتي ولا ايه رايكم

لأ أخي الكريم لازم تتعلم كيفية المتاجرة بشكل صح وكده انت خالفت قوانين المتاججرة لدى الشركة لأنوا الشركة تفرض على العميل ان يخلي الصفقة مفتوحة على الأقل خمس دقائق

ibrahimabdulsalam
02-29-2016, 14:24
تسلم تلك اليد التي قد كتبت حروف هذا الموضوع بالتوفيق لك اخي العزيز
الكل قد استفاد من موضوعك المتميز والفريد من نوعه
لكل من دخل عالم الفوركس عززي كاتب الموضوع
اسمحلي بات تتقبل مروري
مشكور اخي كل الشكر علي الموضوع المتميز

bmw22077
02-29-2016, 14:30
مرحبا بك اخى الكريم العزيز مساء الخير اخى
شكرا على هدا الموضوع اخى اتمنى لك دوام التوفيق والتقدم والنجاح اخى
شكرا اخى على هده الموشرات وعلى هدا الشرح اخى
جزاك الله خيرا والى اللقاء

Ahmed.Bashir
02-29-2016, 17:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
جزاك الله اخى الكريم
فعلا السؤال دة مهم جدا .
وشكرا لك اخى الكريم مندوب انستا فوركس ع الاجابة
تمنياتى لكم بالتوفيق

Hamada.khaled2010
03-01-2016, 12:56
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا اخى على الموضوع الجميل
واتمنى منك دائما الافاده لنا والله يجازيك كل خير واتمنى لك التوفيق
وبارك الله فيك وجزاك خيراً والسلام عليكم ورحمه الله

scuber
03-01-2016, 13:48
السلام عليكم و رحمة الله
افهم خوفك من الخسارة و لكن يجب مراعات الوقت الادنى و المقدر ب 5 دقائق .
التداول لوقت صغير يدعى السكالبينك ، و لكن يسدعي لوت كبير .
يمكنك البحث عنه
بلتوفيق

s_k_mg
03-02-2016, 11:45
إخواني الافاضل هذه هي مشكلة كل المبتدئين أمثالي لو معاه 10 دولار حتي بيبقي خايف يجازف ويخسرهم نرجو مساعدة المبتدئين ولكم جزيل الشكر

asmaa mahmod
03-02-2016, 12:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... هو الى انت بتعمله ده ممكن يبقى فى ضدك خلى بالك لان مفروض عليك تسيب الصفقه مفتوحه لأكثر من خمس دقايق ماينفعش اقل من كده
تانى حاجه ده ماشى معاك بمبدأ الحظ يعنى شغال معاك وبتكسب منه نقط صغيره لكن ممكن صفقه تانيه تعملها تضيعلك كل الى معاك

حاول تتعلم المؤشرات او على الاقل تمشى بطريقه الكوبى علشان ماتضيعش نفسك وده طبعا لحد ما تتعلم وتعرف لوحدك تحلل
تقبل مرورى

zsei52
03-02-2016, 13:48
متل ما قلك مندوب انستافوركس صح

abanoub hana
03-06-2016, 11:52
السلامه عليكم ورحمه اله وبركاته أتمنى من الله عز وجل أن يعطيكم
الصحة والعافية شكرا لكم على ما قدمتموه
لي من أحاسيس نابعة من قلوبكم و دام الله عزكم و دام عطائكم
شكرا لكم اعضاء منتدي فوركس العرب
شكراااا

zaad
03-17-2016, 04:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
مرحبا اخى العزيز مشكورمندوب شركة إنستافوركس لاننا استفادنا جميعا بالتوفيق للجميع باذن الله

mostafassalem
03-18-2016, 21:33
أكيد أى واحد مبتدىء بيخاف من الخساره لانه ممكن يخسر كل حسابه ويتمرجن فى أى صفقه
عشان كده الأفضل واللى أنا دلوقتى بحاول أعمله أنى أتعلم كويس قبل المحاطره وخصوصاً إن شركة أنستافوركس من شروطها أن لا تغلق الصفقه قبل 5 دقائق
طبعاً عشان دا يحصل لازم تكون فاهم كويس فى التداول وبلاش شغل الحظ لانه غالباً هيبقى بالسلب عليك

mahmoud hussai
03-19-2016, 08:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم دعني اجيبك على سؤالك ببساطه ما تفعلة لا يسمى متاجرة فنقطة او اثنين ليست متاجرة ابدا لابد عليك ان تتعلم التداول وانصحك بتعلم التحليل الفني وغير مطلوب منك تعلم المؤشرات فقط تعلم التحليل الفني فهو اساس الفوركس واساس المتاجرة السليمة
اي سؤال انا جاهز للاجابة علية ان شاء الله
تقبل مروري

نادر صباح الدين
03-19-2016, 08:10
السلام عليكم ورحمة الله، صديقنا الفاضل، المؤشرات أدوات للعمل وتساعد المتداول على اتخاذ القرار الصحيح، وبرغم ذلك يمكن للمتداول أن يقوم بعمليات التداول بدون استخدام أي من المؤشرات إذا وجد لديه الخبرة والكفاء اللازمة، المهم في الموضوع أن تكسب المزيد من الخبرات والأفضل أن تعتمد على الحسابات التجريبية بدرجة علية، نتمنى لك التوفيق على كل حال.

hamada8
03-19-2016, 09:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نصيحة منى انا كنت بعمل زيك كده فنصيحته هتكون اقوى نصيحة ليك بص ياسيدى الحل الاسلم لو مش فاهم حاجة فى الفوريكس اعمل حساب ديمو وجرب عليه توصيات من شخص موثوق فيه وشوف النتائج لو كويسة كمل مع تعلم الفوريكس بشكل كويس يعنى انت بتتعلم اسس الميتا تريدر من جهتين

ibrahimabdulsalam
03-19-2016, 09:34
موضوعك اخي في غايه التميز لقد كنت متالق كالعاده في الشرح المفيد لكل مبداء
شكرا علي مجهودك المتميز الذي استفد منه كثيرا شكرا لك اخيي العزيزي اقبل مروري

omar yousri
03-19-2016, 10:07
انا والله لسه جديد وداخل اتعلم من موضوعك اكيد الاخوان افادروك بالتوفيق ان شاء الله

Adel abassi
03-21-2016, 18:48
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... هو الى انت بتعمله ده ممكن يبقى فى ضدك خلى بالك لان مفروض عليك تسيب الصفقه مفتوحه لأكثر من خمس دقايق ماينفعش اقل من كده
تانى حاجه ده ماشى معاك بمبدأ الحظ يعنى شغال معاك وبتكسب منه نقط صغيره لكن ممكن صفقه تانيه تعملها تضيعلك كل الى معاك

حاول تتعلم المؤشرات او على الاقل تمشى بطريقه الكوبى علشان ماتضيعش نفسك وده طبعا لحد ما تتعلم وتعرف لوحدك تحلل

abdalla1
03-24-2016, 21:19
اسمحلي بات تتقبل مروري

---------- Post added at 06:16 PM ---------- Previous post was at 06:16 PM ----------

اسمحلي بات تتقبل مروري

---------- Post added at 06:19 PM ---------- Previous post was at 06:16 PM ----------

مشكور اخي تسلم تستاها100000000تحية و1000000لايك علي تعبك
شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكراشكراشكراشكراشكراشكر اشكراشكراشكراشكراشكراشكرا شكراشكراشكراشكراشكراشكراش كراشكراشكراشكراشكراشكراشك راشكرا

Ashraf Bekhit
03-24-2016, 21:27
السلام علبكم ورحمة الله وبركاته
اخى الكريم المهم اولا ان تتعلم المتاجرة بالفوركس اولا لان الفوركس تجارة وليس مجرد الدخول فى صفقات تسوفى شروطها بشكل عشوائى تعلم اولا

تقبلوا منى خالص التحية

soufi
03-25-2016, 00:11
السلام عليكم
قبل ان تنفد صفقات من غير فهم مادى تفعل ننصحك بالتعلم على الحساب التجريبي
ومراجعة القسم التعليمي في المنتدى لتتحصل على معلومات مفيدة . او خصص وقت للمطالعة وكسب الخبرة يوجد كم هائل من المعلومات على الانترنت . تعلم قبل كل شي

aimanshaboury
06-17-2016, 02:48
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم
اولا وقبل كل شيء شكرااا لك على كل ما تقدمه للمنتدى وللأعضاء بشكل عام
موضوع قيم صراحه الفوركس للمبتدائين يعتبر مجال جديد ومختلف عن اى مجاااال كانوا يعملون فيه لذلك نشكرك اخى على هذاااا الموضوع وطريقة
واصل اخي الكريم ننتظر جديدك وفقك الله السلام عليكم ورحمة الله اخي ااالكريم

mido eltayeb
06-17-2016, 11:47
السلام عليكم
شكرا على هدا الموضوع اخى اتمنى لك دوام التوفيق والتقدم والنجاح اخى
شكرا اخى على هده الموشرات وعلى هدا الشرح اخى

al-tobassi
06-17-2016, 17:38
‏السلام عليكم ورحمة الله وبركات
‏توضيحات جدا مهمه معلومات قيمة أتمنى من الله العلي القدير أن يجعلها في ميزان حسناتكم .. ويرزقكم على قد نيتكم ان شاء الله الف شكرر اخي
تقبل مروري المتواضع بوركت :)

yasser22269
06-19-2016, 04:31
مليووووووووووووووووون مبروك

mhmo2005
07-22-2016, 20:27
والله يا اخوانى عن تجربة طويلة والحمد لله ناجحة مع الفوركس لا بديل عن الاتجاه العام للترند والترند المكسور على الفريم الأقل
وهو ما يسمى بترند ديمارك

---------- Post added at 05:27 PM ---------- Previous post was at 05:27 PM ----------

ولو حد ما يعرف ترند ديمارك يدخل على اليوتيوب ويشوف فيديوهات للصبح عنه

faayz2020
08-02-2016, 00:12
اخي العزيز المهم بالتجارة الفوركس الربح فقط يعني اي فرصة تتاح لك بالربح فقوم باستغلاها قد لاتتوفر فرصة مرة ثانية الا يعد ايام

Smart
08-02-2016, 11:37
يغلق ...........