PDA

View Full Version : هل الفوركس بيغير جياتك ؟

Pages : [1] 2 3

tareksalem
03-02-2016, 16:15
الناس القديمة في مجال الفوركس كسبتوا فلوس فعلا وحياتكم اتغيرت ولا ايه لاني سمعت كلام كتير عن الموضوع ده وده اللي شجعني انضم ليه

take-profit
03-03-2016, 14:44
الناس القديمة في مجال الفوركس كسبتوا فلوس فعلا وحياتكم اتغيرت ولا ايه لاني سمعت كلام كتير عن الموضوع ده وده اللي شجعني انضم ليه

الفوركس مجال كويس يا اخي ولكن ليس كما تتخيل فهو يجعلنا نحصل علي الارباح لكن القليل منها و ليس كنز لدرجة انه يغير من حياتنا الي الافضل و النصيحة هي ان لا تدخل الفوركس الا في اوقات الفراغ فقط لان نسبة نجاحك الي فشلك في هذا المجال 9:1

و تري ان نسبة النجاح لا تتعدي الواحد و نسبة الفشل تصل الي 9 و التقييم من 10 فلا تبعد بأحلامك حتي لا تصدم في النهاية و ايضا يمكنك في بعض الاوقات الحصول علي الاباح لكن القليل منها كما قلت

ahmed070
03-03-2016, 14:53
الفوركس قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق

moodyloveelromansy
03-03-2016, 15:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
حياك الله اخى الكريم
واتمنى انى ربنا يوفققك انت وجميع اعضاء المنتدى الكرام
ويرزققكم من حيث لا تعلمون
واراك فى القمه ان شاء الله انت وجميع اعضاء المنتدى لقد احسنتم الاختيار فى هذا المجال وتقبل مرورى وتحياتى لك وللاخوه الكرام جميعا ان شاء الله موفقيين دائما

ibrahem91
03-03-2016, 15:23
فعلا سؤال مهم لان سوق الفوركس يعتبر من اصعب الاسواق ويجب
عليك ان تعرف هل السوق يناسب عملك وهل يمكنك الاستمرار ام الافضل التبعاد

asmaa mahmod
03-03-2016, 16:58
الفوركس بيغير الاتجاه فهو مجال بحث عن اموال ومجال ربح وتحقيق ربح مثله مثل اى مهنه تقوم بالعمل فيها وتربح منها مقابل عملك ربى يوفقك جميعا تقبل مرورى

Ayman ElSayed
03-03-2016, 17:26
السلام عليكم
المبلغ الذي حققته كلن مجرد تعويض لخسارة مالية سابقه ولكن الارباح الذائدة التي يمكن
ان تغيير الحياة لم اصل لها بعد ولكني مصر على ان اصل لهذه الدرجة وتكون كحياه قادمة

raedreda
03-03-2016, 17:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. شكرا اخى الكريم على هذه المعلومه الاكثر من رائعه لمنتدانا المحترم ..دائما بالتوفيق

تقبل مرورى واحترامى

Thequest250
03-03-2016, 23:46
جزاكم الله خيرا اخي الكريم..عندما تكون هذه ارادتك فالله يساعدك من فضله

الفوركس علم وفن التعامل مع التحليلات الفنية والاساسية والاخبار الهامة مع ادارة رأس المال الصارمة والصبر على الاهداف وعدم الطمع..هنا يكمن سر النجاح.

The_Gahbaz
03-05-2016, 20:43
الفوركس مجال من المجالات الربحيه من علي الانترنت بل يعتبر افضلهم
لكنه له قوانينه وقواعده ... لازم تلتزم بالقوانين والقواعد دي علشان تعرف تشتغل فيه
واهم خطوه للناس المبتدئيه هي اننا نتعلم صح علشان نقدر نحقق الارباح اللي بنحلم بيها

akram mohamed obaid
03-16-2016, 18:05
الفوركس يحتاج الى المزيد من الوقت والجهد حتى تتمكن من تحقيق اهدافك ومبتغاك الذي دخلت من اجله الى هذا السوق الكبير نتمنى للجميع التوفيق النجاح والموفقيه وكسب المزيد من الاموال حتى نستطيع تغيير حياتنا نحو الافضل

mego997
03-17-2016, 21:11
بالطبع اخي الفوركس قادر على ان يغير حياتك ولكن انت بالمبقابل بحاجه الى خبره كبيره وكميه انضباط هائله

ملاك الروح
03-17-2016, 23:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اذا اتبعتت استراتيجية وخطة رائعه بالفعل الفوركس سوف يغير حياتك الى الافضل اخي الكريم
اتمنى لك التوفيق

dhmo
03-18-2016, 23:06
الفوركس يحتاج الى المزيد من الوقت والجهد حتى تتمكن من تحقيق اهدافك ومبتغاك الذي دخلت من اجله الى هذا السوق الكبير نتمنى للجميع التوفيق النجاح والموفقيه وكسب المزيد من الاموال حتى نستطيع تغيير حياتنا نحو الافضل

ويحتاج ايضا الى البعد عن الطمع بالفعل ضار جدا وخصوصا في المجال ده بس هنعمل ايه بنعمل على حسابات صغيره وفي نفس الوقت بتاخد وقت طويل على
ما نحقق منها ربح جيد وطبعا مش صح

omarmotaz
03-18-2016, 23:41
نعم فايذا توفر راس المال والخبره والعلم والوقت يمكنك تحقيق
ارباح مرضيه جدا من هذا المجال وعليك اختيار شركة وساطة جيده مثل شركة instaforexعملاق التداول والله ولي التوفيق

asmaa mahmod
03-19-2016, 00:32
الفوركس مجال عمل تقوم به يغير حياتك اذا نجحت فيه او اذا كان الامر فى التداول ممتع بالنسبه ليك لكن لو غير مستمتع بتداولك لم يتغير اى شئ

Hicham0202
03-19-2016, 00:59
السلام عليكم..
تحية طيبة لجميع الاخوة بالمنتدى العامر..
لكنه له قوانينه وقواعده ..

neversi4
03-19-2016, 23:55
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

neverlit4
03-20-2016, 20:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

messaoud43
03-20-2016, 20:37
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

latraaa
03-20-2016, 20:44
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة و الراقية التي تقدمت بها و أقول لك أن الأمر ليس بالسهل ، و لكن الحقيقة التي تقال أتن الفوركس سمكنه أن يغير لك الكثير من الجوانب في الحياة

zakaraya22
03-20-2016, 20:57
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي هذا موضوع مهم جدا اخي الفوركس من اشهر المجالات الربحية في العالم و اخطرها وهو مجال استثمار كغيره
من الاستثمارت الاخرى وله قوانين و قواعد خاصة يجب على الذي يريد الدخول اليه الالتزام بهذه القواعد بحذافرها لكي تستطيع ربح مال منه محترم

hossam123
03-20-2016, 21:12
طبعا هو يغير حياة اى شخص على حسب هل الشخص دة بيكسب وبل بيخسر لو بيكسب اكيد حياتى هتتغير لافضل
ولكن لو فى خسارة حياتى هتتغير للاسوا

dhmo
03-21-2016, 21:02
طبعا هو يغير حياة اى شخص على حسب هل الشخص دة بيكسب وبل بيخسر لو بيكسب اكيد حياتى هتتغير لافضل

بس نحاول نخسر الاول على الديمو لان العمل على الحساب الديمو هنا بيكسب المتاجر الخبره القويه الي بها يقدر يعمل على الحساب الحقيقي بعد كده بدون اي خسائر كبيره
على الاقل وهتكون الخسائر الخاصه به محدوده

mego997
03-22-2016, 17:07
بالطبع اخي الفوركس قادر على ان يغير حياتك ولكن انت بالمبقابل بحاجه الى خبره كبيره وكميه انضباط هائله

اكرم التميمي
03-22-2016, 21:25
اخي الكريم الى الان الفوركس لم يغير حياتي لانني لازلت اتعلم وكسبت لكن ليس بالاموال الكبيره واتمنى الوصول الى تحقيق اهدافي لدخولي هذا السوق وتحقيق دخل اضافي لي
اتمنى للجميع التوفيق في هذا المجال الكبير

neversi3
03-24-2016, 18:34
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

justsmile
03-24-2016, 18:47
الفوريكس لو تعلمته جيدا جيدا وتدربت عليه و اخذت خبرة كافية منه صدقني نعم سيغير حياتك بشكل كبير .. وهذا يحتاج لوقت جيد لنكسب خبرة جيدة ..

mego997
03-28-2016, 21:39

yousse
03-28-2016, 22:24
نع م الفوركس ممكن أن يوه=غير حياتك كما غير حياة الكتير منناس الدي ليوم بدأو يعيشون حياة الرفاهية وأكمة نقول نحن من الإغنياء

Abughali
03-28-2016, 22:36
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أخي الكريم انه فعلا كذلك ولاكن ليس ب الصورة التي تتخيلها فهناك العديد من الأشخاص الناجحين الفوركس غير حياتهم ولاكم ليس بين ليله و ضحاها ربما بعد سنه او 2 او 3
و بالتوفيق للجميع

ebn masr
03-29-2016, 01:18
قبل ماتسال السؤال دة اسال نفسك انك ايه دراستك واستراتيجيتك وخجطك اللى من خلالها تستطيع ان تقوم بالربح مش زى مانت فاهم

مبتدئ و لكن...
03-29-2016, 23:52
اتمني يكون فية حد معانا فالنتدي يشرحهلنا لان انا شوفت دروس علية قديمة بس الواحد محتاج دروس عالشارتعملي عالسوق فالوقت الحالي ويكون فية تفاعل ونحاول كل اللي بيتعلم انة يستخرج البرايس اكشن مع المدرب عشان نستفاد اكتر

doaa sary
03-31-2016, 02:36
انا بقالى 3 سنين
معتبرش نفسى قدديمة اوى
ولسة محققتش حاجه
لكن كسبت كتير
وسحبت كذا مرة
والفورك من افضل وسايل الربح

drsafaseefo
03-31-2016, 03:19
بقدر ما ستتعلم وتجتهد في البداية بقدر ما ستجد من راحة بعد ذك في حياتك المستقبلية
على العموم أنا مازلت في بداية وآمل خيرا بإذن الله في هذا المجال
شكرا لك وبالتوفيق

doydar
04-02-2016, 17:06
الفوركس قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق .

hamza215rix
04-02-2016, 17:07
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية
وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
25

eg.light
04-02-2016, 17:15

اجل اخي الكريم بيغير حياتك بيخليك كئيب ووانطوائي وفي عزله عن الجميع
فضلا عن العصبية وتضييع الكثير من الوقت
وفي المقابل ممكن ان يغير حياتك للافضل اذا ما اتقنته

nan6jh1980
04-02-2016, 17:17
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم أعضاء منتدى فوركس العرب
أريد من الأعضاء الذين لديهم خبرة في الفوركس أن يقدمو لنا فكرة عن كيفية استخراج و رسم
الدعوم و المقاومات أتمنى من ذوي الخبرة التفاعل

4x MaN
04-02-2016, 17:22
الفوركس علمني شخصيا الصبر والالتزام والبعج عن العناد
خسرت كثيرا وتعلمت اكثر لذلم اعتبر الفوركس مفيد جدا في الحياة الشخصية

admiap
04-02-2016, 17:36
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لفوركس قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق
و يجب على المتداول ان يكون ذكيا و غير ملتهف الى المال و الربح
الطمع هو السبب الرئيسي للخسارة لقد و قعت فيه اكثر من مرة
لدى يجب الحذر منه
شكرا اخي على الموضوع الشيق و الفاتح للنقاش

مبتدئ و لكن...
04-03-2016, 18:12
شرح الرائع والمهم لجميع المتداولين
خاصة منهم المبتدئين في مجال الفوركس ودلك بتبسيط فكره ماهية
الفوركس مع كيفيه طريقة عمل هدا السوق لهدا فن وموضوعك قد
يساعد كل متداول جديد من اجل التعرف على كيف ومتي يتم البيع والشراء

haytham_mhmd
04-03-2016, 18:30
في ناس بتكسب منه بشكل منتظم لكن مش المبالغ الخياليه الي في دماغك
مش ملاين في شهور قليله يعني
لكن تقدر براس مال محترم وجهد كبير في التعليم والمتابعه انك تحقق دخل شهري كويس

leadernaruto
04-03-2016, 18:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هذا ما كان يخر ببالي ارى بعد الفيديوهات و يكون المدخول الكبيرا جدا و ابد اتسائل لمذا لا يدرسونانا هذا المجال في المدارس ان كان المدخول جيدا هكذا
شكرا جزيلا اخي الكريم لطرح هذا الموضوع المهم و تقبل مروري اخوكم من المغرب

algoddam
04-03-2016, 18:53
يمكن جدا ان يكون الكثير قد تغريت حياته بسبب الفوركس لان هذه السوق يوجد فيها احتمالية الربح الكبير
كما هي تعد سوق استثمارية فاعلة ولا اتوقع الا انه قد ربح الكثير منها وهو على اساس ان من ملك الخبرة والرصيد الجيد اكيد سوف يكون مرتاحا فيها

hamza215rix
04-03-2016, 18:55
بسم الله الرحمان الرحيم
وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
4

abdonaser5
04-03-2016, 18:58
الفوركس قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...والارباح تتدوال بيها وانت وحظك بس تفهم الاول ازاي تتدول وتشتغل

yassire123
04-03-2016, 19:12
اسلام عليكم ورحمت الله وبركاته نعم الفريكس غير حيات الكتيرين وهو
يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من عملك في السوق

latraaa
04-03-2016, 19:46
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و أتمنى منك و من الإخوة الكرام إن شاء الله كي يستفيدوا أكثر و أكثر إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

hoomid
04-03-2016, 20:16
السلام عليكم الاخوة الكرام
شخصيا الفوركس لم يغير اي شيء. فانا مازلت في مرحلة التعلم و التجريب ايضا.
بالتوفيق للجميع

hamed mohamed
04-03-2016, 20:41
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق ....

---------- Post added at 07:41 PM ---------- Previous post was at 07:39 PM ----------

مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله، ....

kadi hala
04-03-2016, 20:44
السلام عليكم اخي,مجال الفوركس مجال واسع و مربح بشرط ان تتعلم و تكون لديك قدرة جيدة على تحليل الصفقات

DR.MJH.JO
04-03-2016, 20:45
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا جزيلا يا اخي الكريم على هده المعلومات جزاك الله
كل خير وبارك الله فيك اتمنى لك وللجميع التوفيق مع السلامة وفي امان الله
عند الحديث عن الاستراتيجيات الدقة مطلوبة
بالطبع بعض المفاهيم مهمة وعلى الجميع معرفتها
فعلا بحاجة لسماع ذوي الخبرة

rapeaezzat
04-03-2016, 23:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى نعم بيغير حياتى بس هو بيكون له تعليمات كثيره لكى تربح فيه ولا توجه خساره وبالتوفيق

مبتدئ و لكن...
04-03-2016, 23:44
من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

najjout
04-03-2016, 23:50
شكرآ جزيلا على الموضوع الرائع و المميز

واصل تالقك معنا في المنتدى

بارك الله فيك اخي ...

ننتظر منك الكثير من خلال ابداعاتك المميزة

لك منـــــــ اجمل تحية ــــــــــي

rapeaezzat
04-04-2016, 01:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الفوركس بيغير حياتى فى حاله المكسب لانهو يحتاج الى وقت طويل وثبات اعصاب ويحتاج ايضا تتداول وحده وحده وبالتوفيق

soufi
04-04-2016, 01:45
السلام عليكم
مجال الفوركس ليس مكسب مئة بالمئة كما يتوقع البعض وحتى من كبار ممارسي سوق الفوركس مند نشاته
الفوركس يعلمك ان تتداول بفكرة تنجح معها ولاكن مع مرور الزمن ينقلب عليك يستوجب ان تغير الطريقة بسبب الخسارة متعلما استراتجية جديدة
لاكن كن على يقين يوجد ربح وخسارة في هدا السوق

mokhtar gui
04-04-2016, 02:37
أكيد الفوركس غير حياة الكثير من الناس
و ينبغي المثابرة و المحاولة و التعلم الصحيح
للنجاح بالتوفيق للجميع

islam bahnsawi
04-04-2016, 04:10
بالنسبة للاشخاص الذين يربحون فهو يغير حياتهم اما بالنسبة للاشخاص الذين يخسرون اموالهم فهم ايضا يحدث تغير فى حياتهم لكن للاسواء

yousse
04-04-2016, 11:53
نعم momkin الفوركس أن يغر هيتكويجعلك تحقيق الكتير من المال وتشتري كل ما في شوتك وتريد أن تشتريه ولكن لكل شيء تمن

mego997
04-04-2016, 19:22

اشرف البرنس
04-04-2016, 19:36
احييك اخي الكريم على الموضوع الجميل وان لسه عضو جديد فى مجال الفوركس وليس لى الخبرة ومتخليش كل الفوركس ياخد وقتك وهذا الكلام ما خوذ من اعضاء ذو خبره فى مجال الفوركس

angelzzz
04-04-2016, 19:38
الفوريكس لو تعلمته جيدا جيدا وتدربت عليه و اخذت خبرة كافية منه صدقني نعم سيغير حياتك بشكل كبير .. وهذا يحتاج لوقت جيد لنكسب خبرة جيدة ..

latraaa
04-04-2016, 20:49
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح و على المعلومات القيمة الراقية التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن اش ءالله، كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله من النتائج الطيبة

sofiane159
04-04-2016, 23:00
تمنى بالفعل ان اخصص حساب خاص تكون قيمته من 500دولار الى 1000دولار للعمل لحساب العائلات الفقرة والمحتاجين في مصر واتمنى ان يشاركني هذه المنية اصدقائي واخواني اعضاء المنتدى
انا الحمد لله بالفعل اخصص جزء من ارباحي الشهرية والاسبوعية للمحتاجين ولكن اشعر دائما بتقصير في هذا الموضوع

رومانى
04-04-2016, 23:08
الفوركس مجال كويس للربح من خلال الانترنت ولكن لا يوجد شئ يأتى هكذا بسهولة
فمجال الفوركس ليس كنز على بابا بل هو مجال ليس سهلا بل يحتاج منك
من العمل الكثير والدراسة والفهم الجيد فلا نترك انفسنا للخيال

نادر صباح الدين
04-04-2016, 23:11
السلام عليكم، صديقنا العزيز بالفعل التعرف على الفوركس يسهم في تغيير الكثير من أنماط الحياة لدى المتداولين، فالكثير من المتداولين يصبحون في عداد المدمنين على الفوركس، ويسعون لمتابعة صفقاتهم ساعة بساعة، ويوما بيوم، ومن الطبيعي أن ذلك يمكن أن يغير حياتهم وعاداتهم وطرق تعاملهم مع الآخرين.

sofiane159
04-04-2016, 23:15
عليك ان تعرف هل السوق يناسب عملك وهل يمكنك الاستمرار ام الافضل التبع

مبتدئ و لكن...
04-04-2016, 23:56
مشكووووور جدا اخى الفاضل على موضوعك المميز
ونرجوا ان يستفاد الجميع من معلوماتك
المحترفين والمبتدئين
وجزاك الله كل خير يا عزيزى

nan6jh1980
04-04-2016, 23:59
السلام عليكم اخي الكريم وشكرا
اهم شي قبل المتاجر هو التحليل الفني لسوق واحنا كمبتدئين
اكثر الخسائر بسب عدم التحليل الفني الصحيح مشكور اخي

belabied
04-07-2016, 03:24
انا بشكرك جزيل الشكر على مجهودك الجميل والمميز ونحن فى امس الحاجة لمثل هذه المواضيع المهمة
والمفيدة

khalidovic007
04-07-2016, 03:45
اخي الكريم الفوركس هو نعم تغيير الحياة فقط يجب ان تعرف استراتيجية العمل و كيف تقوم بحساب الربح و الخسارة
وجب الحذر قبل كل شيء ممكن ان يكون تغيير حياتك للسلبي

neversi5
04-09-2016, 01:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

ebn masr
04-18-2016, 01:49
قبل ماتهتم بدة وتسال عنه اسال نفسك والاخرين هل قدمتم من الخبرة والتعلم والتدريب وبعدين نبداء نشوف حقق او ماحققش وغير

mego997
04-18-2016, 19:22

forexdz
04-18-2016, 19:30
في ناس كثير نجحو في الفوركس اتعلمو وفهمو وصححو اخطاهم ونجحو في تحقيق الارباح
وتغيرت حياتهم لكن لم تتغير نظرتهم للحيات
لانهم لم يطمعو في المال لكن تعلمو الصح اولا وهو علم الفوركس

saleh1991
04-18-2016, 19:37
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي هذا موضوع مهم جدا اخي الفوركس من اشهر المجالات الربحية في العالم و اخطرها وهو مجال استثمار كغيره
من الاستثمارت الاخرى وله قوانين و قواعد خاصة يجب على الذي يريد الدخول اليه الالتزام بهذه القواعد بحذافرها لكي تستطيع ربح مال منه محترم

dhmo
04-18-2016, 22:10
في ناس كثير نجحو في الفوركس اتعلمو وفهمو وصححو اخطاهم ونجحو في تحقيق الارباح
وتغيرت حياتهم لكن لم تتغير نظرتهم للحيات
لانهم لم يطمعو في المال لكن تعلمو الصح اولا وهو علم الفوركس

ده لانهم جربوا كتير وفعلا هنا كتير تحاليل والمتاجر هنا الي المفروض انه يختار التحليل الجيد الي يناسبه وده مش هيكون الا بعد ما يتعلم الاول اكتر من تحليل ويختار منهم التحليل
الي يناسبه اكتر في العمل ويعمل به

moura
04-20-2016, 02:12
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات
بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

haisom
04-20-2016, 02:41
لكنه له قوانينه وقواعده ... لازم تلتزم بالقوانين والقواعد دي علشان تعرف تشتغل فيه
واهم خطوه للناس المبتدئيه هي اننا نتعلم صح علشان نقدر نحقق الارباح اللي بنحلم بيها

dhmo
04-20-2016, 15:03

بس هو عالمي وخطير وطبعا احنا بنعمل في مجال عالمي بالطبع وبيحتاج وقت وجهد علشان نصل لما نريد فيه وطبعا محتاج هنا اننا نتعلم كويس ازاي نحقق ارباح علشا
نكون افضل في المستقبل وكده

hosam1982
04-20-2016, 16:42

اخي الكريم انا من الناس اللي عرفت مجال الفوركس من 2007 يعني تقريبا وبصراحة هو مجال صعب جدا جدا صحيح ان هناك بعض الاشخاص من غير حياتهم فعلا ولكنهم قليلون جدا والاغلبية العظمى هم من ممن يعاني الخسارة للاسف .. واستطيع ان اخبرك بأن 90% من الاعضاء هنا خاسرون وهذا شيء محزن للغاية ومن يربح شهر يخسر في الثاني والجميع هنا يحاول ويحاول ويتمنى ان يغير حياته للافضل عن طريق تداوله في الفوركس

HaMaDa99
04-20-2016, 16:43
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

رومانى
04-20-2016, 19:40
اخى الفاضل اى شئ يمكن ان يغير حياتك فانت ان دخلت فى تجارة ما هل هذه
التجارة لن تغير حياتك حتما ستتغير حياتك من المكسب والخسارة والتجارب
وهكذا الفوركس عندما تربح حتما سيغير حياتك للافضل طبعا .

dhmo
04-20-2016, 20:45
اخى الفاضل اى شئ يمكن ان يغير حياتك فانت ان دخلت فى تجارة ما هل هذه
التجارة لن تغير حياتك حتما ستتغير حياتك من المكسب والخسارة والتجارب
وهكذا الفوركس عندما تربح حتما سيغير حياتك للافضل طبعا .

هيغير مع الخبره وهو طبعا فيه استراتيجيات كتير ده العادي والمتاجر هنا مش ملزم بالعمل بكل الاستراتيجيات دي بس هو ملزم انه يجرب استراتيجيات بانواع كتير الصراحه
علشان يقدر يحدد الاستراتيجيه المناسبه له

mego997
04-25-2016, 22:47

mohcine amari
04-25-2016, 23:39
يغير اخي خياتك كثيراااا صراحتا لكن ليس سهل انه يحتاج لجهد كبير من المعتاد
..........تقبل تحياتي اخي الفاضل,,,,,,

mhd99
04-28-2016, 17:23
الفوركس مجال مربح اخي الكريم وتستطيع من خلاله تحقيق ارباح كبيرة ولكن بالنسبة لي لم احقق الى الان ارباح
كبيرة لاني ما زلت مبتدئ في هذا المجال

ابوفؤاد
04-28-2016, 18:29
و الله انا لسه ما بقيتش قديم لما اكسب ده انشاء الله و اعرف على ول هقولك و ابلغك و لو انت سبقاتنى ابق اولى و الله لمستعان ان مش هسيب الفوركس الا لم اعمل منه اى فلوس و اخليه اهم حاجه فى حياتى و ساعتها هيوزع توصيات مجانا

احمد عبد الباسط
05-09-2016, 10:41
الفوركس طبعا بيغير حياتك وبيكسبك عادات جديدة
1 بيجعلك اكثر حكمة فى التعامل مع المواقف وادارة الازمات
2 بيعلمك فن ادارة راس المال
3 بتكتسب خبرة فى عملات البلاد والاسهم
4 بالاضافة الى الارباح التى تحققها من التداول

snapping
05-09-2016, 11:44
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الرأي و على المعلومات القيمة و الراقية التي تقدمت بها و أقول لك أن الأمر ليس بالسهل ، و لكن الحقيقة التي تقال أتن الفوركس سمكنه أن يغير لك الكثير من الجوانب في الحياة

ahmadinho100
05-09-2016, 11:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته يمكن ان يغير حياتك اما بالنسبة لي فلم يغير اي شسء حتى الان اتمنا في المستقبل ان يزيد مدخولي يا اخي

sob81
05-09-2016, 11:53
الانسان يكون عنده مبدء من حيث اذا حصل وكسب فى الفوركس يكون خيرا لة ولكن لا يتغير واذ1ا حدث وخسر
يحاول ان يشوف هل هو فى المكان الصح ام لا

never
05-11-2016, 20:48

abderrahmenanis
05-11-2016, 23:51
حياك الله اخى الكريم
واراك فى القمه ان شاء الله انت وجميع اعضاء المنتدى لقد احسنتم الاختيار فى هذا المجال وتقبل مرورى وتحياتى لك وللاخوه الكرام جميعا ان شاء الله موفقيين دائما

مبتدئ و لكن...
05-12-2016, 00:27
هذا حسب استراتيجية المتاجر
هناك من يفضل الاوقات التي تكون الحركة هادئة نوعا ما
حتى لا يغدره السعر و يكون اهدف قريب و هناك من يفضل اوقات الزخم

Iheb1302
05-12-2016, 01:31
في أغلب الأحيان من يكون له رأس مال جيد
و ملتزم في السوق هو من يحقق أرباح جيدة
تقبل مروري و فائق احترامي

never
05-13-2016, 17:29

drissou45
05-13-2016, 17:33
السلام عليكم السلام ورحمه وبركاته
الفوركس هو عمل كسائل الاعمال يتوجب العمل
تقبل مروري الفاضل وتحياتي

محمد ابوغزاله
05-13-2016, 17:38
السلام عليكم اخى الكريم
احنا بناخد بالاسباب وبنتوكل على الله
ولاكن تغير الحياه للافضل هذا لايعتمد على المال بل يعتمد على السعاده التى لا يشتريها المال
ودمتم فى رعايه الله

مصطفى حمدان
05-13-2016, 17:44
بصراحة حتى الان وعلى الرغم من وجودى فى هذا المجال قرابة السنتين واكثر لم اقترب من تحقيق اى هدف او حتى من تعويض الخسارة وذلك لاسباب شخصية ولكنى مازلت مصر بانه يمكن ان يكون مجال جيد لمن يريد ان يتعلم ويعمل

mayegywep
05-13-2016, 18:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والصلاة والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم اشكر صاحب الموضوع واتمنى الاستفاده للجميع من الردود التى يكتبها اصحاب الخبره:bravo:

AmrTarek
05-13-2016, 18:29
اخى انا جربت جميع انواع الربح من الانترنت ... واحب ان اقولك لك
ان بعد كل تجاربى فى اكثر من مجال للربح من الانترنت وجدت ان الربح الحقيقي
والفعال والذى يوصلك للحريه الماليه هو الفوركس لا غيييير بمعنى لا مجال اخر يغير حياتك
غير الفوركس وانا اقولها بكل ثقه اخى ... ولكن علشان تبدأ فى هذا المجال الرائع يجب عليك
دراسته جيد جدآ وتعرف ازاى تحلل المؤشر وتحلل تحليل اساسى وفنى وتعرف كل مصطلحات الفوركس
وجرب وافشل واخسر كتير وهتتعلم فى الاخر وسيبك من الناس اللى تقولك فشلك وخسارتك هيبقو اكتر من نجاحك
لا تستمع لأحد يحبطك اخى ... كن نفسك وابدأ على بركة الله ... وبالتوفيق ان شاء الله وهتحقق مبالغ كثيره ... فقط
تعلم اولآ ثم اربح ...

forex all arabes
05-13-2016, 18:33
اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين اما بعد:
غير حياتك كما غير حياة الكتير منناس الدي ليوم بدأو يعيشون حياة الرفاهية و الله مستعان شباب

kheireddine
05-13-2016, 18:56
♣- ♣ا♀_♪/♦_♦الفوركس تتبع_ لبورصات التبادل عبر شبكات الاتصال Over the counter (OTC) فهي أسواق يتم فيها بيع وشراء السلع دون أن يكون☼ لها مكان مركزي محدد بل تتم عمليات البيع والشراء بين الشركات والبنوك والأفراد عن طريق شبكات الاتصال ___والكمبيوترا☼§ (عن_♣__ طريق الاتصال التلفوني والإنترنت↕__1☼♪___*/ __بالحاسوب في وقت واحد بين مئات البنوك حول العالم). وهذا هو السبب لضخامة سوق العملات، فهنالك مئات الملايين من الدولارات تباع وتشتري كل بضع ثوان__. وبورصات العملات تتميز ☼أيضاً بالمؤشرات__ المختلفة والتحليل الفني والتحليل الإخباري وسرعة الحصول علي الأرباح___☼
وبالرغم من أن بعض المحللين منقسمين فالبعض ينظر فقط إلى مخاطرها والبعض الآخر ينظر إلى فوائدها، لكن سرعان ما وجد سوق تداول العملات طريقه إلى جانب القنوات الاستثمارية الأخرى من أسواق مال ومعادن وعقارات وسلع آجلة وغيرها↑♣↨♣

samieh
05-13-2016, 20:33
انا لسة والله يا لم تتغير حياتى عما سبق للاسف لاننى لست متفرغ للفوركس اما لو انا متفرغ لكانت حياتى تغيرت كليا ومن الفوركس فقط
وان شاء انا وانت وجميع الاخوة نقدر نحقق حاجة جيدة من الفوركس ونفتخر بها كعرب

mohamadso
05-13-2016, 20:34
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
جزاك الله خيراً عزيزى
على الموضوع الرائع والمميز
دام لنا تميزك وحضورك الرائع
لك مني ارق المنى وبالتوفيق للجميع

omarmotaz
05-13-2016, 20:48
الفوركس مكان واسغ ويمكنك الحصول علية الكثير من المال بالعمل
والاجتهاد وعليك بعدم الطمع لانة مضر لهذا المجال واللة ولي التوفيقوعليك بالعمل والاجتهاد

ميد
05-13-2016, 21:50

الفوركس ممكن يغير حياتك بالفعل لوانت معاك راس مال كبير
وخبره كبيره وتقدر تحقق بيها أرباح على ارض الواقع

latraaa
05-13-2016, 22:00
مشكرو أخي الكيرم على الموضوع و على الرأي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الثكير من النتائج الراقية القيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله يا أخي الكريم

gamalali
05-13-2016, 22:16
الفوركس علم وفن التعامل مع التحليلات الفنية والخبرة والاخبار الهامة مع ادارة رأس المال الصارمة والصبر على الاهداف وعدم الطمع..هنا يكمن سر النجاح.

الاصيل
05-13-2016, 22:18
هو الفوركس اكيد غير حياة كثير من الناس
ولكن ياترى غيرها للافضل ام للاسوء
الفوركس يشغل تقريبا كل وقت المتداول وهذا عب خطير جدا لانه يشغله عن عمله و اسرته
اتمنى ان يكون الفوركس مفيد للاعضاء الكرام
تمنياتى بالتوفيق

at.at.coo
05-13-2016, 22:36
السلام عايكم.. قد يغير الفوركس حياتك للافضل وقد يدمر حياتك وفي كلا الحالتين الامر متعلق بك وباسلوبك بالتعاطي مع الموضوع ,ومن وجهة نظري لكي تحول حياتك لافضل عليك اخذ موضوع الفوركس عمل اضافي الى جانب عملك والا تتكل عليه كليا في حياتك وان ترضى بالقليل للوصول الى الكثيلر وشكرا

هيبتا
05-13-2016, 22:44
اشكراا يا سيدى العزيز على هذا المعلومات الكريمه واتمنى ليك التوفيق ان شاء الله وللجميع ايضاا ان شاء الله

mohcine amari
05-13-2016, 23:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
.الفوركس هو وسيلتي للتغييير لم يعير لكن سيفعل.....
بالتوفيق اخي انشاء الله

joker7diaa
05-13-2016, 23:21
والله يا اخي الكريم في ناس اكيد عملت شغل جامد من ورى الفوركس وغيرت حياتها منهم اعضاء من المنتدى
ولاكن في المقابل هناك الكثير من خسر في المجال ولم يستطيع الاستمارار به

yasser boushaki
05-13-2016, 23:48
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
فوركس تاجر هو وضع الاستثمار بأسعار
بالتوفيق اخي انشاء الله

مبتدئ و لكن...
05-13-2016, 23:56
من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

ali gamal ali
05-14-2016, 00:10
السلام عليكم
ممكن يغير حياتك بالسلب او بالايجاب
فية ماااس بقت اغنية من الفوركس وناااس فلست

Mohamed Qutob
05-14-2016, 01:28
مبدائيا يا اخى الكريم احب اقول لك ان الفوركس يقدر يغير حياتك 100% تقريبا ولكن ليس كما تتخيل انت
ليست بالسهولة الى حضرتك متخيلها هناك فى دروس وفى قواعد وشروط صارمة !!!!! يجب الا تتعداها وان تمشى عليها باستمرار
حيث ان يوجد برامج تأهلية وتعليمية لابد من اجتيازها والعمل عليها والتحسن فيها لتستمر فى السوق الفوركس
تقبل تحياتى اخى الكريم وان شاء الله موفق وتحقق ارباح قوية منها

akram bahnsawi
05-27-2016, 08:22
الشكر الخالص لجميع اخواتنا فى هذا المنتدى على هذة المعلومات الهامة و التى تساعد بشكل اساسى المتداولين الجدد و توفر لهم الوقت و المجهود و نتمنى المزيد و لكم خالص الشكر

alasfarahmad
05-27-2016, 08:27
السلام عليكم. صديقنا الكريم بالنسبة لي بالفعل نظام الفوركس ساهم في تغيير اﻻنماط الحياتية التي كنت اعيشها. وبصراحة لا اعرف ما اذا كان ذلك نحو اﻻيجابي او السلبي. لاني مازلت على امل ان احقق من خلال الفوركس قفزة ايجابية في حياتي. ولكن ذلك لم يتحقق حتى الآن. مشكور على ملاحظتك واتمنى لك التوفيق.

nassim126
05-27-2016, 09:22
السلام عليكم اخي هو فعلا الفركس يغير حياتك راسا على عقب والله لكن ادا كانت المتابرة والعزيمة والمعرفة والصبر في تواجدك بسوق الفركس

bakup28
05-27-2016, 10:14
اخى الغالى
قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط
ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق
والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب
و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق

himaya
05-27-2016, 10:16
الفوركس قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق موفق

hossam123
05-27-2016, 11:12
اخي الفوركس من اشهر المجالات الربحية في العالم و اخطرها وهو مجال استثمار كغيره
من الاستثمارت الاخرى وله قوانين و قواعد خاصة يجب على الذي يريد الدخول اليه الالتزام بهذه القواعد

zaza0519
05-27-2016, 12:44
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

best39
05-27-2016, 12:55
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
الفوركس مجال من المجالات الربحيه من علي الانترنت بل يعتبر افضلهم لكنه له قوانينه وقواعده ..

FOREX7
05-27-2016, 12:58
السلام عليكم
يا سلام على الموضوع المنظم و الراقي و النصائح الرائعة
التي تقدمها للمنتدى بخصوص الفوركس
اتمنى ان تلقى تجاوب من طرف الاعضاء
تقبل مروري

mohcine amari
05-27-2016, 14:09
بسم الله الرحمن الرحيم
حي الله من لفانا وياك صباح الخير احبتي الكرام
نعم هو غير الكتييير من حياتي شكراا لله
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

ahmadinho100
05-27-2016, 15:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته حتى الان لم يغير اي شيء في حياتي فقط امتلئ شيء من وقتي و لاكن مازلت اتمنى ان انجح فيه يا اخي

emma91
05-27-2016, 15:12
الفوركس ليس فقط ربح فهو خسارة ايضا ويمكن ان يغير حياتك الى الاغضل بسهولة كما يمكنه ان يغيرها الى اسفل سافلين بسهولة ايضا

yousse
05-27-2016, 15:23
نعم الفركس بيغير حياتك لنهي عندما تحترف هاد المجال تتحسن حيتك المضيعة كتيرة وبطلي حدة يجعل حيتك تتغير تمامة

harimeche
05-27-2016, 17:17
الســــلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مشكور أخـــي الكريم على سؤالك

لكي تتغير حيـــاتك يجب ان تغير قبل أن تنجح لأن التغيير

هو الدي سيساعد في النجاح وليس العكس

مع التحية وبالتوفيق

gh3020
05-27-2016, 17:41
تحية طيبة مباركة
التعامل عن طريق الفوركس نظام جيد للتعاملات المالية للربح السريع ويزي دخل الفرد ولكن لابد من اكتساب الخبرات والعمل على الحساب التجريبى فى البداية
ثم الانتقال الى الحساب الاساسى
ولكم من جزيل الشكر والامتنان

mohamed ahmed mohamed 1
05-29-2016, 14:02
وعن طريق دراسة حركة السعر لفترة ماضية يمكننا أن نتوقع على سبيل الإحتمال الأعلى ما إذا كان سعر العملة سيرتفع أم
سينخفض
فأنت لا تستطيع توقع رد فعل شخص لا تعرفة على موقف معين .. ولكن إن تعرفت على ردود أفعالة السابقة وعلى مواقف
مختلفة , فإنه يمكنك وبدرجة عالية من الدقة أن تتوقع ردة فعلة المستقبلية على موقف ما .

elfadil
05-29-2016, 14:11
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته كل شيء ممكن في الفوركي يا اخي ان اصبحت محترفا فلما لا فقد يدر عليك اموالا لم تكن تحلم بها لكن بشرط ان تتعلم تم تتعلم يا اخي فسروالنجاح هو التعلم وان شاءوالله بالتوفيق يا اخي الغاليي

جمال صادق
05-29-2016, 14:44
اعتقد ان تعلم التداول فى سوق الفوركس من الممكن ان يكون خاضعا للكثير من النظريات لتى تكون مهة من وقت لاخر و تعلم الاستراتيجيات يكون مقرونا بالعمل المنطقى و الجاد

nonam
06-28-2016, 14:51
السلام عليكم ... من المهم ان يكون التعامل مع التداول الحقيقي الاهم في التعامل مع التداول مع الحسابات والتحليل الفني الاهم في التعامل من المهم جدا ان يكون الحساب الحقيقي الاهم في التداول
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

بروفسير العرب
06-28-2016, 15:14
الفوركس فعلا قادر على ان يغير حيات واسلوب المتداولين ولاكن حتى الان لم
يغير الفوركس حياتى لان المكسب دايما يعدال الخسارة او ماذال يوجد خسائر معى فى التداول

mostafagamil91
06-28-2016, 15:17
فعلا الفوركس مجال واسع فبعض الاشخاص استطاعو تغير حياتهم للافضل وكثيرا اخرين لم يستطع تحقيق اى شى
ولاكن يجب اتباع الشروط وقواعد التداول حتى تسطيع التجربة بنفسك وتحديد ما كنت تستطيع التفوق فى هذا المجال ام لا
ولتحقيق هذه الفرصه يجب عليك التعلم

abdelghaniGe
06-28-2016, 15:38
الفوركس قد يغير حياتنا للافضل لكن ليس بهذه السهولة الفوركس يحتاج اجتهاد وتعب تستطيع ان تربح مال طائل كما تستطيع ان تخسر مال كثير
لذا وجب علينا نحن كمبتدئين ان لا نطلق العنان لاحلامنا لان الطريق مازالت طويلة وصعبة والمطلوب منا كمبتدئين ان نتعلم قواعد التداول

ahmedazzouz
06-28-2016, 16:21
بسم الله الرحمن الرحيم
نعم اخي هناك من اصبحوا مليارديرات بفضل الفوركس فهو يدر الكتير من الاموال اخي.
تقبل مروري.بالتوفيق للجميع

Aymen Tertag97
06-28-2016, 16:26
السلام عليكم
بسم الله الرحمان الرحيم
الفوركس قد يمكن ان يحول حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...
والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق

ahmedazzouz
06-28-2016, 16:32
بسم الله الرحمن الرحيم
نعم اخي انا شخصيا حققت بعض الارباح و هي حقيقة اخي و ليست خيال كما يدعي البعض
تقبل مروري.بالتوفيق للجميع

analyst
06-28-2016, 17:03
فعلا اخي هناك ناس كثيرون استطاعوا تغيير حياتهم للافضل وايجاب فرص للعمل من خلال سوق الفوركس والكسب منه اموال طائلة التي من الصعب تحقيقها في اي مجال اخر لكن الامر يتطلب بدل مجهود في سبيل التعلم

rachid1997
06-28-2016, 17:38
بالطبع , فالفوريكس يستطيع تغيير حياتك و تحويلها إلى الأفضل بل و أكثر من ذلك , و كل ما عليك فعله هو التعلم الجيد للمجال و إحترافه , و كسب الكثير من الخبرة منه , و تستطيع أن تصبح مليةنير بكل بساطة و خصوصا عندما يكون رأس المال كبير نوعا ما لأنه يكون ذات عوائد مالية كبيرة
و من أكبر المسببات التي تجعل أغلبية المبتدئين في المجال ييتوقفون و يصعب عليهم المجال هي الأفكار الخاطئة التي يزرعها الجهلاء و الأغبياء الذين يظنون أنهم عباقرة و أذكياء على أن المجال صعب و أسهل من السهل فقط التعلم الجيد و المثابرة و الإبتعاد قدر الإمكان عن الجموع و التعلم بأسلوبك الخاص .

Aytwix
06-28-2016, 17:50
قرأت الكثير عن الفوركس ولكنني لازلت اتعلم ولا اعلم ان كانت مجازفه الدخول به ام لأ

mego997
07-04-2016, 16:12

zakariaguemi
07-10-2016, 19:40
نعم أخي توجد ناس كتيرة في العالم خاصةً الغرب فالكتير منهم من يعتمد على الفوركس والبورصة

لكن للأسف ففي علمنا العربي فأن الفوركس أو البورصة ليست معروفة والقليل من أنس من يشتغل فيها

freetrade
07-10-2016, 19:45
نتمني انه الفوركس يغير حياتنا للافضل وليس للاسوء لانه كثرة متابعة اخبار الفوركس والاندماج فيه قد ياخذ من وقتنا الكثير
وبالتالي مش حنكون قادرين علي ممارسة باقي الانشطة الحياتية مع الاسف

ikramy201
07-10-2016, 20:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة....
الفوركس بالفعل بيغير فى حياتنا بالسلب والايجاب بس مما لاشك فية و
التوسع الدولى فى قاعد المعارف والاصدقاء

golden19920
07-10-2016, 20:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا اخي الحبيب وصديقي المتداول عليك ان تعرف هل السوق يناسب عملك وهل يمكنك الاستمرار ام الافضل التبعاد وشكرا لك ارجو ان اكون قد افدتك تقبل مروري

cherkaoui AAOUIQA
07-10-2016, 21:49
‏السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
جزاكم الله كل خير على التوضيحات والمعلومات القيمة والتي يستفاد منها الكثير
واصلوا تألقكم
تحياتي

hamedibrahim
07-10-2016, 21:55
يعتبر من اصعب الاسواق ويجب
وشكرا وتقبل مروري ودمتم علي خير وفي حفظ لله
تحيااااااااااتي

big.pharaoh
07-10-2016, 22:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الفاضل على طرح هذا السؤال ةاعتقد أن الفوركس مجال جيد ولكننا نحصل علي ارباح قليلة وليس للدرجة انه يغير من حياتنا الي الافضل و نصيحة لا تدخل الفوركس الا في اوقات الفراغ فقط لان نسبة النجاح الي فشلك في هذا المجال 1:9

جمال صادق
07-10-2016, 22:24
لا اعتقد ان الموضوع قد يصل الى خذا الحد غير ان الطريقة التى نتداول بها فى السوق من وقت لاخر من الممكن ان تفيدنا فى تعلم الكثير من الاسليب الجديدة للتعامل فى حياتنا اليومية

golden19920
07-10-2016, 22:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا اخي الحبيب وصديقي المتداول الفوركس قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق وشكرا لك ارجو ان اكون قد افدتك تقبل مروري

bakup28
07-10-2016, 22:49
لازم تلتزم بالقوانين والقواعد دي علشان تعرف تشتغل
واهم خطوه للناس المبتدئيه هي اننا نتعلم صح
علشان نقدر نحقق الارباح اللي بنحلم بيها

liverpool FC
07-10-2016, 23:07
كل الشكر و التقدير لك اخي على هذا السؤال حول هل الفوركس بيغير جياتك المرجو من الاعضاء

امل الحياه
07-10-2016, 23:12
انا مثلك حبه اشتغل عن طريق النت وانا فى المنزل لقيت الفوركس فرصه جميله بس اهم شىء اداره راس المال

csebai12
07-10-2016, 23:32
السلام عليكم و رحمة اللع تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
فعلا تستطيع تغيير حيتك عن طريق الفوركس لكن لا تنتضر ارباح من الوهلة الاولى كونه يحتاج الكثير من العلم و العمل و الخبرة

golden19920
07-10-2016, 23:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا اخي الحبيب وصديقي المتداول السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. شكرا اخى الكريم على هذه المعلومه الاكثر من رائعه لمنتدانا المحترم ..دائما بالتوفيق وشكرا لك ارجو ان اكون قد افدتك تقبل مروري

analyst
07-15-2016, 17:27
اكيد وبلا شك الفوركس ممكن ان يقوم بذلك وسوف يقوم بذلك بلا شك ولكن السؤال هو هل سوف يغيرها بشكل ايجابي او بشكل سلبي ؟؟ وطبعا المتداول هو من يمكن ان يجيب على هذا السؤال

dellos
07-15-2016, 17:32
مرحبا اخي الغالي نعم هناك من عمل ثروة من الفوركس وهناك ايضا من خسر كل مال بسبب الفوركس اول حاجة يجب الانتباه لها في فوركس هي ادارة راس المال
تحياتي لك

masr16
07-15-2016, 22:59
حياك الله اخى الكريم

amarflex22
07-15-2016, 23:37
حياك الله اخى الكريم
واتمنى انى ربنا يوفققك انت وجميع اعضاء المنتدى الكرام ....انا شخصيا ارى ان الموضوع مفيد جدا لكن سر النجاح في الفوركس هو القناعة..

hero123
07-16-2016, 00:36
السلام عليكم
بالرغم ان الفوركس مجال صعب للغايه وبيعمل مثل توتو فى الاعصاب الا ان به بالفعل العديد من المميزات وهى
طريقه اتخاذ القرار ومحاوله الثبات

MohamedBZDK
07-16-2016, 01:07
في الحقيقة عالم الفوريكس به مال كثير و يمكن الربح الكثير منه الكثير م بالمقابل ايضا يمكن خسارة الكثير و التعلم و زيادة الرصيد المعرفي يمكنك من ربح المال و ذلك في مدة قصيرة أو طويلة المهم يكون الربح

italianista
07-16-2016, 01:17
الفوركس مجال من افضل المجالات المربحه اذا كانت لديك استراتيجيه مربحه في المجمل ومن اسوا
المجالات في حاله الدخول بتكهنات عشوائيه
الاستراتيجيه هي السر وليس شي اخر (الاستراتيجيه تحدد نقاط دخول وخروج سواء بمكسب اوخساره )
تقبل مروري

بسام سعادة 1
07-16-2016, 01:19
في الحقيقة انا مبتداة في هذا المجال ومنذ ان دخلت فيه احسست بانني في مغامرة واسال الله ان يساعدني ويفقني علي الربح منه

sasacool
07-16-2016, 06:28
السلام عليكم ورحمه الله
بالطبع انها مجال اقتصلدي جيد يغير من حياتك
اذا تعليمته واحسنسنت معرفة
والاستثمار منه

Harmonic
07-16-2016, 07:55

magid01
07-16-2016, 08:19
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته نعم يمكن ان يتغيير حال متداول الفوركس للأفضل وكل متداول يتغير حاله افضل من الثاني لأن العبرة بقدر النجاح فكل ما كان نجاحك اكبر و متوالي تغييرت حياتك للأفضل بس لا تفكر في الربح الكثير في المدة القصيرة نصيحتي لك تقبل مروري

moony54
07-16-2016, 09:38
صديقي العزيز
سوق الفركس سوق جميل ولكنه صعب انا لاازال جديدا في هذا المنتدي ولكني قديم في الفوركس
انا اتداول في الفوركس منذ ثلاثه سنوات مضت ولكني كنت اخسر لاني كنت استهتر بهذا السوق
ولكن عندماقمت بالتركيز واخذ الموضوع جديا
الفوركس غير حياتي فعلا للافضل و عقبالك
وتقبل مروري

krimo078
07-16-2016, 10:37
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته حياك الله اخى الكريم
الفوركس مجال كويس يا اخي ولكن ليس كما تتخيل مجال من المجالات الربحيه من علي الانترنت بل يعتبر افضلهم

sob81
07-16-2016, 11:02
هل الفوركس يغير حياتك اخى من الطبيعي فى البداية نجد ان الفوركس يغير الحياة حيث يكوت الاهتمام بة بقدر
كبير حتى تصل الى تحقيق النجاح فيه

anagiro
07-16-2016, 11:02
اخي الكريم
الفوركس غير حياتي 180 درجه لانه شيق جدا بالنسبه لي و مربح ايضا
انا احببت الفوركس وحققت فيه نجاح ليس بطالا واحب الكلام عنه ايضا
ولك كل شكر

zizoo99
07-16-2016, 12:19
اخى العزيز
الفوركس مغير حياه ناس كتير فعلا و سؤالك ده مش فى المكان المناسب قصدى فى المنتدى هنا فكثير من الناس اللى فى المنتدى مش لاقيه مبالغ تعمل بيها ايداع او معاها و خايفه تخسرها كلنا بنتعلم و كلنا نأمل فى المال الوفير من غير روتين الشغل يس ده مشوار كبير محتاج جهد وتعب

mikel.maher
07-16-2016, 12:28
سلام عليكم
الفوركس جعلت حياتي افضل ووسعت ذكائي وزادت من دخلي
انا احببت الفوركس جدا فهي لعبه ذكاء وتحدي الفوركس جعلت في حياتي شيء جديد انتظره كل يوم
فانا بطبعي احب المغامره و التشويق
وشكرا

hma2014
07-16-2016, 12:35
الفوركس من اشهر المجالات الربحية في العالم و اخطرها وهو مجال استثمار كغيره
من الاستثمارت الاخرى وله قوانين و قواعد خاصة يجب على الذي يريد الدخول اليه الالتزام بهذه القواعد بحذافرها للربح

metnaoui
07-16-2016, 12:37
السلام عليكم
ان درست و تعلمت جيدا و بدات بتحقيق ارباح و نجاحات
بالفعل ستحس بتغير في حياتك و نضرتك الي العالم و المستقبل و
بالتوفيق لك تحياتي

adamarwan
08-19-2016, 18:54
فى فلوس فى هدا المجال لا احد ممكن ان ينكر لكن
من الجيد اخى ان تتمكن من ان تتعلم وان تجد الطرق التى بها
ممكن ان تجد هدا المال
وحظ سعيد

noureddineelachabi
10-28-2016, 14:49
اهلا وسهلا بك اخي الكريم,وهل مازلت تشك اخي فعلا المتداولين المحترفين كسبو الملايين الملايين رغم قلة عددهم
وفي المقابل هناك فئة كتيرة من المتداولين خسروا اموالا طائلة بسبب قلة خبرتهم ودخول السوق بدون علم في التجارة

mourada
11-01-2016, 20:25
اخي الفاضل بالنسبة للفوركس فالقليل جدا من يربح فيه سواء كان من المبتدئين او المحترفين و هناك من يدرس الفوركس لسنوات طويلة و لا يربح هذه ارزاق في يد الله

Ayman ElSayed
11-03-2016, 06:41
المبلغ الذي حققته كلن مجرد تعويض لخسارة مالية سابقه ولكن الارباح الذائدة التي يمكن
ان تغيير الحياة لم اصل لها بعد ولكني مصر على ان اصل لهذه الدرجة وتكون كحياه قادمة

yeslam
11-03-2016, 06:47
الفوركس تحتاج الى ذكاء والى جهد في تتبع الاخبار الاقتصادية العالمية
وهي فالاخير تغيير حياة فعلا ولكن مع من استطاع اتقان اللعبه والتوفيق اولا واخرا بيد الله

waelmma
11-03-2016, 07:19
:)):o:yahoo: كلنا اخى الكريم حققنا مكاسب من الفوركس وكمان خسائر
بس المهم اللى يستفاد من خسائره ويعرف سبب تحقيقه له وبارك الله فيك اخى الكريم [/U]

ahmedmazen
11-18-2016, 21:13

mohamed saad
11-18-2016, 21:53
الحقيقة التي لا يعرفها الكثير في هذا المجال ان الفوركس لا يغير حياة احد وان غيرها تتغير للاسوأ لان له عيوب كثيرة اهمها قلة التجمع مع الاصدقاء والاصابة بأمراض النظر والانطواء وغيرها الى جانب ايضا الطمع الشديد وغير ذلك من الصفات التي يمكن ان يكتسبها اي متداول اما بالنسبة للاموال اعتقد ان اي شخص يربح من هذا المجال مهما غير حياته لن يستطيع ان يعيش في رغد تام لانه سيخشى ان يخسر من الفوركس وينتهي كل هذا

maryam1
11-18-2016, 22:59
بالفعل الفوركس غير حياة الكثير من الناس و البعض يعتبره مصدر اضافي للدخل و البعض الاخر يعتبره مصدر اساسي للدخلو هو ما حفزني للانضمام
لسوق الفوركس
بالتوفيق للجميع بإذن الله

rashford
11-18-2016, 23:17
الســلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بكل تأكيد أخي الكريـم فالفووركس يغيير حيت المتداول سوااء في حياته اليموية او من الجهة المالية فيمكن ان يصبح المتداول غنيا من هذا السوق.

mahmoud552
11-18-2016, 23:44
اخى الكريم الفوركس ممكن ينقل حياتك نقلة تانية خالص
ولكن مش زى مانت متخيل انك هتكبش فلوس
لا لابد من التعلم عشان تقدر تكسب فى السوق

bakmosta
11-18-2016, 23:57
السـلام عليكم و رحمـة الله تعالى و بركاته
هناك كتير من المتدولين الفوركس خاصة القدماء او حتى جدد لما لا و لدين لا يملكون العمل بطالون تغير حياتهم بسس الفوركس اصبحو يحققون ارباح محترمة من الفوركس تخلو عن كل شئ و اصبحو متداولين ناجحين

tazi larbi
11-19-2016, 00:12
السلام عليكم نعم اخي هناك قصص على انيستا واقعيه لمتداولين لاىاصبحوا من ذوي الملايين وكسبوا اموال طائله من التداول لكن بعد التعلم والاجتهاد والخبرة وليس بين عشيه وضحاها اتمنى لكم النجاح والله الموفق

Samira shabban
11-19-2016, 00:18
السلام عليكم اخوتي الكرام
اعتقد أن مجال الفوركس مجال مربح وممتع فى ذات الوقت ولكن من المهم تعلم القواعد والقوانين الاساسيه لهذا المجال

zezo3
11-19-2016, 03:43
طبعا بيغير حياتك ونظام حياتك خالص انا بتكلم عن نفسى عالاقل انا من ساعه مادلت عالم الفوركس وانا حياتى اتلخبطت خالص تقريبا انا شبه مقيم قدام الجهاز وقدام الشارت براقب الاسعار

yeslam
11-19-2016, 03:50

اخي العزيز كما تفضل الاعضاء بالذكر ان الفوركس مجال من شأنه ان يحسن معيشتك ولكن يجب عليك دراسته قبل كل شي لانه مجال معقد

ويحتاج الى الكثير من الوقت والجهد

نسئل الله التوفيق للجميع

bakup28
11-19-2016, 07:59
لازم تلتزم بالقوانين والقواعد دي علشان تعرف تشتغل فيه
واهم خطوه للناس المبتدئيه هي اننا نتعلم صح علشان
نقدر نحقق الارباح اللي بنحلم بيها

waelmma
11-19-2016, 08:24
:)):)):)) والله اخى العزيز المكسب بيتوقف على المجهود الذى بتبذله
فى التعلم وكلما زادت خبرتك يبقى هتحقق ارباح اكثر :)):(

rahigrib
11-19-2016, 08:52
هذا ما نتمناه في المستقبل اما الان فانا عتبر حالي مبتدئ و مازال المشوار طويلا لكن اتوقع
انه يوجد بيننا من يربح من الفوركس و خاصة الاعضاء القدماء وشكرا

waelmma
11-19-2016, 10:10
:o:)):yahoo: متقلقش اخى الكريم انا فعلا كسبت من هذا المجال كثيرا
بس اهم حاجة ان تتعلم جيدا قبل ان تدخل فى اى تجارة حقيقية حتى لاتخسر اموالك

kymslye
11-23-2016, 01:46
لا اعتقد هدا لكنه يعطي امال في حياة افضل انا من قبل كنت ارى الربح من الفوركس صعب جدا ولا يمكن تحقيق الربح بالسهولة لكن عندما تعرفت بالفوركس اكشفت انه ممكن لاي شخث فقير ان يصبح غني مع الوقت

tamermosa
11-23-2016, 08:28
لا يجب ان تبني حياتك و احلامك علي الفوركس اخي العزيز . فهو مجال خطر فانت معرض للخسارة في اي وقت . اجعل الفوركس في وقت فراغك و براس مال ممكن تستغني عنه و تدرب جيدا جدا و توكل علي الله

antr
11-23-2016, 09:55
ههههههههههه الناس بتكسب كل يوم بس الى حياه اتفيرت قليل جدا السوق قوى وخداع ومحتاج انك مش تدخل بفهم انك حتكون مليونير لان الموضو ع صعب

bakup28
11-23-2016, 09:59
لازم تلتزم بالقوانين والقواعد دي علشان تعرف تشتغل فيه
واهم خطوه للناس المبتدئيه هي اننا نتعلم صح علشان
نقدر نحقق الارباح اللي بنحلم بيها

big.pharaoh
12-04-2016, 11:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... ليس الجميع يربح اخي الكريم من سوق الفوركس لانه سوق تجاري وليس سوق للعب . فلن يربح الا المتعلمين وليس الجهلاء

latraaa
12-04-2016, 14:19
مكشور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح و أقول لك و للجميع نعم يمكن أن يكون الفوركس مغير للجميع إن شاء الله ولكن لابد من العمل على التعلم عدم الخوض في المجال من دون سلاح التعلم

karinho91
12-08-2016, 18:50
نعم فايذا توفر راس المال والخبره والعلم والوقت يمكنك تحقيق
ارباح مرضيه جدا من هذا المجال وعليك اختيار شركة وساطة جيده مثل شركة instaforexعملاق التداول والله ولي التوفيق

maryam1
12-09-2016, 19:08
نشكر هذا المنتدى الرائع على اتاحة هذه الفرصة العظيمة لنا والتي يمككنا من خلالها تحقيق بعض الارباح التي تساعد على المعيشة , فالبعض اشترك في منتدى الفوركس كدوام جزئي و الاخر كدوام كلي
بالتوفيق للجميع بإذن الله

m7med09090
12-09-2016, 19:15
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
لم اقترب من تحقيق اى هدف او حتى من تعويض الخسارة وذلك لاسباب شخصية ولكنى مازلت مصر بانه يمكن ان يكون مجال جيد و اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية و اتمني من الله ان يرزقنا جميعا

Samira shabban
12-10-2016, 00:03
السلام عليكم اخى الفاضل شكرا لك على هذه المشاركه والفوركس ممكن يغير حياتك للافضل اذا كانت هناك دراسه حقيقه له وفهم مفرادتها وادواته فذلك يمكنك من جنى الارباح
وشكرا

عبد الرحيم رافا
12-10-2016, 00:30
السلام عليكم و رحمة الله
الصراحة اخواني الفوركس لحد الساعة دمر حياتك ولكن انا اتوقع هو الحل الانجح لي لتغيير من حياتي رغم كل العراققيل

latraaa
12-10-2016, 15:12
نعم اخي الكريم الفوركس يمكنها أن تغير الكثير من الأمور و التي اتمنى من الإخوة الكرام العمل على التفصيل فيها و العمل على الموضوع من خلال التحليل الراقي أخي الكريم، بالتفويق لك و للجميع غن شاء الله موفقين

Yahia Hesham
12-10-2016, 15:17
السلام عليكم، نوع العمل فى والفوركس مختلف عن
اى عمل اخر فانت طول الوقت تجمع البيانات وتحليلها
وتكون قراراتك دائما مبنيه على دراسه ففى الغالب سيؤثر
هذا على حياتك

ayoubfc
12-10-2016, 15:29
قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...
والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق

AndroEsmat
12-11-2016, 14:46

Samira shabban
12-11-2016, 14:52
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه
والفوركس مثل اى مجال تجارى اخر يجب تعلمه جيدا وفهم اداوته لكى تستطيع جنى الارباح منه فهو ليس مقامره او حظ هو علم وعمل .
وشكرا

Mohamad kasem
12-11-2016, 15:11
ليس لهذا الحد لانك يجب ان تكون خبير لان نسبه نجاحه هي 20بالئه ونسبه فشلك هي 80 وانت حسب خبرتك في هذا السوق وانصحك ان تدخل في اوقات الفراغ الى فوريك لانه ليس بالشيء الذي سيغير حياتك الى الافضل

Omar Morad
12-11-2016, 15:40
اعتقد من المفيد ان تجرب بنفسك ايا كانت خبرات الاخرين و نصائحهم
رأيي ان الفوريكس ربحه سهل و سريع بشرط العلم و الخبرة
و اذا لم تتعلم بشكل كافي سيكون الفوريكس كالمقامرة ذات احتمالات خسارة كبيرة
فيجب عدم الاستهانة به و ان يأخذ حقه في الوقت و الجهد كي تجني ثماره

ibr08
12-11-2016, 15:43
سلام اخي الكريم بخصوص سؤالك الفوركس قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق لذالك اجتهد وسوف تنال
وبالتوفيق

محمدفؤاد
12-12-2016, 20:37
الفوركس قد يعمل علي تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق
.والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال بجانب خبرات العمل في السوق بالتوفيق..

big.pharaoh
12-12-2016, 21:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ،... بص يا غالي في ناس حققت ارباح خياليه وفي ناس بتعمل ربح متوسط وفب ناس بتحاول تعمل ربح شهري مش كله زي بعضه

عبد الرحيم رافا
12-13-2016, 17:28
السلام عليكم و رحمة الله
هو يغيير الحياة بالنسبة للناس لي عندها مبلغ يفوق 10 الاف دولار و لكن انا لحد الساعة حياتي للاسوء بفعل الفوركس

chiheb316
12-13-2016, 18:04
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بالنسبة لي في كثير من الاحيان تمكنت من تحقيق الكثير من سوق الفركس

Bassem Hassani
12-13-2016, 19:42
التداول فى اسواق المال عامة بيختلف عن اى مجال اخر .. لانه لا يتسم بالستقرار النسبى مثل باقى المجلات الاخرى
واعتقد انه اى متداول فى سوق المال فان حياته اختلفت كثير سواء من الناحية المعنوية .. او المادية .

big.pharaoh
12-13-2016, 20:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.... الفوركس فيه ناس فعلا حققت ارباح خياليه. بس دي ناس لاقت حد يوقف جمبها من الصغر. ويعلمها. وفي ناس اجتهدت بنفسها. وفي ناس حققت المليون وناس خلت بنوك تفلس

ebn masr
12-15-2016, 14:36
مش بالشكل المتوقع او زى ماهو مرسوم طبعا لا الفوركس محتاج لكثير مو امور التعب والاحتهاد وبذل الجهد والعمل علشان تقدر توصل للمرحلة دى

MED H
12-15-2016, 14:48
بالفعل الفوركس ممكن يغير حياتك 360 درجة ولكن قد تتغير نحو الافضل او الاسوا
و ذلك حسب تعبك و اجتهادك في هذا المجال

AHMED NOLE
12-15-2016, 18:03
اتمنى ان يغيرها الى الان لسه مش زى ما بحلم بس ان شاء الله

يكون فى تقدم مع الوقت وبالتوفيق للجميع فى السوق والله المستعان

big.pharaoh
12-15-2016, 18:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... بص في ناس حياتها اتغيرت فعلا للافضل. وفي ناس حياتها اتحولت للاسوء. وعشان كده انصحط تتعلم كزيس كويس لفتره كفايه

JOUNES TEKTAK
12-15-2016, 18:45
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اخي هناك من يعتمد على الفوركس فقط للدخل

forexaly5
12-15-2016, 18:51
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز
طبيعة الحال رغم أن ليس هنالك ربح كبيرة ولاكن في هذه المدة إستفدت كثيرا و كذلك تعلم الصبر و الطموح و عدم الطمع و التسرع بالتوفيق للجميع

محمدفؤاد
12-15-2016, 19:11
وعليكم السلام الفوركس مجال كويس جدا ولكن ليس كما تتخيل فهو يجعلنا نحصل علي الارباح لكن القليل منها
و ليس كنز لدرجة انه يغير من حياتنا الي الافضل يعنى ممكن نسبه 25% كل شهر من راس المال افضل بكثير

samehsaeed13
12-15-2016, 19:16
الرافعة المالية تزيد من الربح عند الدخول في الصفقة
فهي قد تضاعف رأس مالك خمسون مرة او مائة مرة او اكثر
و لكن عند الخسارة ستخسر مالك و تحتاج الى شحن رصيدك من جديد
لذلك تأكد دائما من وجود خطة محكمة مضمونة و هامش يهيء لك العودة في حال الخسارة

بدر اشطيبي
12-15-2016, 19:24
صحيح اخي يمكن للفوركس ان يغير حياتك لكن المشكل هو في
الوقت فالاغلب يعتقد ان الامر يتم بسهولة لا العكس هو الصحيح

Iheb1302
01-08-2017, 15:26
مرحبا أخي الكريم في أغلب الأحيان من يكون له رأس مال جيد
و ملتزم في السوق هو من يحقق أرباح جيدة بالتوفيق و الارباح

bakdz
01-08-2017, 15:31
الســلام عليكم ورحمة الله تعالى وبــركاته
نعم أخي الكريـم الفوركس بيغير نوعا من حيات المتداول لانه بعض المتداولين يتعلقون بالفوركس و يحبون المتاجرة فيه و تجدهم طوال اليوم أما المنصة.

جمال صادق
01-08-2017, 16:02
اعتقد ان الفوركس منالممكن ان غير حياتنا اذا ما تم العمل على معرةف الكثير من الاسليب التى يتم التربح مها من سوق الفوركس و لكن لابد من ان نعرف اليات العمل بة

عبد الرحيم رافا
01-12-2017, 20:36
السلام عليكم و رحمة الله
الصراحة لا بد ن تقال الفوركس غير حياتي الى الاسوء ولكن هذه مجرد البداية ان شاء الله نامل في قادم مربح

amine bajjou
01-12-2017, 20:39
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين لا اظن اخي الكريم ان الفوركس قادر على تغيير حياة الانسان لانه غير مضموون :)

monji125
01-12-2017, 20:50
خلال السنوات الماضية بفضل انتشار التقنية ووسائل الاتصالات.[3]
وبعكس عدة أسواق منتشرة في السوق فأن سوق العملات لا يعد سوق نخبوي يجيد التعامل معه إلا القلة من الناس، ولكن عدم اهتمام الإعلام الاقتصادي بتغطية نشاطات تجارة العملات جعل هذا السوق بعيداً عن العامة. فحتى الأشخاص الذين ليس لديهم خبرات في التعامل مع الإنترنت والحاسوب، يمكنهم التداول عبر مكالمات هاتفية لشركات الوساطة والتوقعات تشير إلى تقبّل شريحة كبيرة من الشباب السعودي والخليجي لتجارة العم

alihassib0
01-12-2017, 20:53
في الحقيقة انا لم اتحصل على ربح من الفوركس حتى الان لاكن انا لدي يقين انه يمكنني ان احصل على ربح من الفوركس لاكن بالتعلم اولا و بــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــالتوفيق لجميع اعضاء المنتدى الكــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــرام وفقك الله الجميع لكـــــــــــــل خير و بارك الله في حياتكم و مماتكم

123Hasnaa123
01-12-2017, 20:54
انا الحمدلله ربحت من المجال ده مبالغ محترمه و كويسه وبشكر الله علي ذلك
واتمني اني استمر ديماً في المكسب واقدر افيد اكبر عدد من الناس علي قد ما أقدر
بالتوفيق

سيد2017
01-12-2017, 21:21
الفوركس مجال جيد جدا ويمكن لاى احد فى العالم ان يتعلم الفوركس ويقوم بتحقيق ارباح جيدة منه ولكنه يحتاج الى الخبرة فى البداية وايضا اهم حاجة يجب التركيز عليها هو ادارة راس المال بشكل صحيح

Samirghatas
01-13-2017, 19:07
بصراحة حتى الان وعلى الرغم من وجودى فى هذا المجال قرابة السنتين واكثر لم اقترب
من تحقيق اى هدف او حتى من تعويض الخسارة بالتوفيق لك وللجميع اخى الغالى

Mr Fathy
01-13-2017, 19:10
بسم الله الرحمن الرحيم. اللى سمعته يا زعيم ان فى ناس عملت منه ارباح فعلا وهو مجال مش سهل لكن فيه ربح ومكاسب المهم اننا نتعلم صح الاول

ali gamal
01-22-2017, 03:07
تحويل حياتك للافضل بشرط ان تحقق ارباح من خلال عملك في السوق...والاباح تتحقق بعده عوامل اهما التعلم و التدريب و اداره سليمه لراس المال

JOUNES TEKTAK
01-22-2017, 04:49
الفوركس اخي قد يفعل دلك و يغير حياتك و لكن دلك لابد له من عمل دؤوب و تعلم الكثير عن الفوركس و اكتساب عدة مهارات للمتاجره
تقبل مروري و شكرا