PDA

View Full Version : معنى المعاملات دى من فضلكم

nour83
03-07-2016, 13:32
ياريت من الاخوه حد بس بيترجم الكلام دا بشكل واضح علشان الواحد يفهم بشكل افضل و ميكونش بيتبع تعليمات وخلاص الاولى
GBP/USD SELL target 1.4888 or less
and
EUR/USD SELL ST 1.1562 TP 1.0642
سؤالى هنا فى رقم 2 هو المفروض بيشترى امتى و الافضل انى لما اضع المعامله دى استنى لغاية سعر العمله ميقرب للرقم بتاع تحصيل الارباح ولا ملوش علاقه
سوالى فى رقم 1 هنا بقا احدد منين رقم ST and TP

k73issam
03-07-2016, 13:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
دي توصيات يا اخي وانا لا انصحك بتباع توصيات الا في حالة التعلم يعني تقول ليش باع وليش ما اشترى بطبيعة الحال لازم تكون من عند شخص محترف
بارك الله فيك وتقبل مروري

اكرم التميمي
03-07-2016, 15:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم اعتقد ان هذه توصيات من مصادر تريد ان تقول لك اشتري او بيع هذه العمله ويمكن ان تستطيع جني الارباح عندما تصل الى هذا الحد الذي تصل اليه لكن لاافضل الاعتماد على هذه التوصيات

معتصم سباعنة
03-07-2016, 18:12
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي هذه توصيات على ما اعتقد ان تفعل عقد وتضع استوب انظر الى هذا الفيديو وسوف تفهم الاوامر المعلقة

https://www.youtube.com/watch?v=FN2vLq9kPXo
اتمنى لك التوفيق والنجاح - تقبل مروري واحترامي

Adham nabil
03-07-2016, 18:39
الـــســـلام عـــلـــيـــكـــم ورحـــمـــة الـــلـــه وبـــركـــاتـــه أخـــي العزيــــز .. هذا الموضوع جميل جدا و مفيد جدا جدا يا اخى و اتمنى لك كل التوفيق باذا الله تعالى
تحـــياتي لـــك .. تقــبل مروري

The_Gahbaz
03-09-2016, 20:47
دي توصيات للدخول في صفقات
اول صفقه علي زوج الباوند دولار المفروض انك تدخل الصفقه وتحدد التيك بروفيت عند 1.4888 او اقل ... الاستوب انت بتشوف المناسب علي الشارت وتكتبه بنفسك
تاني صفقه علي زوح اليورو دولار .. والمفروض انك تدخل الصفقه اول ما توصيتها تنزل طالما هي صفقه مباشره ... ولو استنيت لما الرقم يقرب من التيك بروفيت فانت كده بتقلل من ارباحك

snnaky
01-26-2017, 15:56
انت حضرتك تتعلم الأول يعنى اية فوركس مش من اول ما تفكر انك تدخل المجال تشتغل انت فاكرة فيلم حتتفرج علية لو طلع وحش تسيبة انت حتورط نفسك فى مال اتعلم اولا
وبعدين اذ كنت انت لسة فى البداية عاوز تشتغل لية واذا كان دة حالك ومتعرفش تفرق بين المكتوب كتوصية او حالة تعليمية حتعرف تكمل ازاى
صدقنى الشغل مش عافية دة دراسة

zizoo99
01-27-2017, 11:23
شكرا لك اخى على استفسارك فمن الواضح انك تتابع توصيات فكلمة تارجت تعنى هدف اول كما انه واضح من التوصيه انه لم يحدد مكان الستوب لوز و بالتالى انصحك بالا تتبع مثل هذه التوصيات