PDA

View Full Version : تفعيل حساب انيستا جديد من داخل مصر

nour83
03-07-2016, 13:44
ايه هو المطلوب بالضبط لتفعيل حساب انيستا من داخل مصر بدل من التوهه الكبيره اللى الواحد شايف الناس فيها و قاعده تغنى و مفيش حد عايز يرد عليهم من فضلكم الافاده خصوصا من الاخوه المصريين

اكرم التميمي
03-07-2016, 15:42
اخي الكريم سواء كنت في مصر او في غيرها من الدول العربيه الشقيقيه المهم ان ترسل بطاقه الهويه او البطاقه الوطنيه او جواز سفر او رخصه قياده للمستوى الاول والمستوى الثاني ترسل فاتوره كهرباء او ماء او كشف حساب بنكي

alialkhbeer
03-15-2016, 18:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
التفعيل اختياري وليس واجب

بمعنى اذا واجهت مشكله في تفعيل فلا يعني ان حسابك فيه نقص معلومات

اهم شيء هو معلوماتك في حسابك صحيحه ودقيقه من اسمك الكامل وموقع اقامتك بالتفصيل

---------- Post added at 07:38 PM ---------- Previous post was at 07:34 PM ----------

<<<< التفعيل اختياري وليس واجب >>>>

بمعنى اذا واجهت مشكله في تفعيل فلا يعني ان حسابك فيه مشكله , حسابك سوف يكون شغال من سحب الارباح والايداع وجميع العلميات داخل الحساب طبيعيه

اهم شيء هو معلوماتك في حسابك صحيحه ودقيقه عند التسجيل من اسمك الكامل وموقع اقامتك بالتفصيل

alialkhbeer
03-19-2016, 01:51
التفعيل اختياري وليس واجب

بمعنى اذا واجهت مشكله في تفعيل فلا يعني ان حسابك فيه نقص معلومات

اهم شيء هو معلوماتك في حسابك صحيحه ودقيقه من اسمك الكامل وموقع اقامتك بالتفصيل

---------- Post added at 02:51 AM ---------- Previous post was at 02:49 AM ----------

<<<< التفعيل اختياري وليس واجب >>>>

بمعنى اذا واجهت مشكله في تفعيل فلا يعني ان حسابك فيه مشكله , حسابك سوف يكون شغال من سحب الارباح والايداع وجميع العلميات داخل الحساب طبيعيه

اهم شيء هو معلوماتك في حسابك صحيحه ودقيقه عند التسجيل من اسمك الكامل وموقع اقامتك بالتفصيل

The_Gahbaz
03-19-2016, 04:50
بص ياباشا انا مصري والحمد لله فعلت حسابي في الشركه المستويين في اقل من 48 ساعد بدون رفض اي مستند
كل القصخ اني التزمت بالشروط المطلوبه في الوثائق قبل ما ابعتهالهم
والحمد لله الوثيقتين اتقبلو
بعت في المستوي الاول البطاقه الشخصيه
وبعت في المستوي التاني صوره من جواز السفر

ahmed elsawaf
03-29-2016, 18:28
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ارسل للمستوى التفعيل الاول صوره البطاقه الشخصيه وتكون واضحه بالاسكنر ارسل للمستوى التفعيل الثانى جواز السفر ويكون ايضا واضح وان شاء الله سوف يتم التفعيل تقبل مرورى تحياتى

chlor
07-11-2016, 15:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم لتفعيل الحساب يجب ان تفعل المستويين الاول والثاني. ولتفعيل المستوى الاول يجب عليك رفع صورة لبطاقة الهوية او حواز السفر ولتفعيل المستوى الثاني يجب عليك وثيقة تثبت العنوان

ahmedeltouny
07-11-2016, 23:17
يجب عليك رفع صورة لبطاقة الهوية او جواز السفر ولتفعيل المستوى الثاني يجب عليك وثيقة تثبت العنوان (فاتوره ماء او كهرباء )

mh2015
07-15-2016, 16:36
مطلوبصورة بطاقة هوية واثبات سكن او كشف حساب بنكي واضحين بدقة عالية يا غالي بالتوفيق للك

احمد سمير 75
07-15-2016, 21:34
رفع صورة لبطاقة الهوية او جواز السفر والعنوان

ابوفؤاد
08-11-2016, 21:57
الامر اسهل ما كون انت بس لو بصيت مكان التفعيل و الاوراق المطلوبه انت هتلقى الحااجات اللى الشركه طالبها و من غير ما توه هى بطاقه و ووصل مرفق مياه كهرباء تليفون اى حاجه تكون خكوميه و عليها العنوان و الاسم و خلاص

mahll200
08-24-2016, 19:54
السلام عليكم اخى الكريم يجب عليك عند التفعيل رفع البطاقه الشخصيه وجه وظهر والمستوى الثانى رفع محل الاقامه ويجب ان يكون بأسمك ومعظم الاحيان يرفض الوثائق ويخبرك ان الاسم مختلف او محل الاقامه مختلف لحل هذه المشكله راسل الدعم الفنى واطلب تغيير اسمك ومحل اقامتك مثل البطاقه والعنوان مثل الفاتوره اىن كانت وارفعهم مع الرساله و سوف يتصلو بك لتاكيد العمليه وشكرا .

body2
08-26-2016, 23:23
التفعيل مش بيفرق بين البلأد اول التفعيل صور البطاقة الخاصة بك
ثانيا فاتورة كهرباء او غاز او اي حاجة تثبت العنوان الي في البطاقة وطبعا نازم تكون باسمك والعنوان زي الي في البطاقة

mrmoode
09-02-2016, 14:54
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته شكرا
شكرا اخي على هذا الموضوع و شكرا للاعضاء على الردود الجميلة و انا مبتدى و استفيد من خبراتكم لكن اتمنى ان يشرح لنا كيفية تفعيل الحساب بفيديو
و بالتوفيق للجميع

akram mohamed obaid
10-08-2016, 19:33
تفعيل الحسابات في شركه انيستافوركس من داخل مصر وباقي الدول الاخرى يحتاج الى صوره ضوئيه من البطاقه الوطنيه الخاصه في بلدك وجواز سفر ساري المفعول او رخصه قياده سياره للمستوى الاول وفاتوره ماء او كهرباء او انترنيت او كشف حسابك بنكي للمستوى الثاني