PDA

View Full Version : ام تي4

Dr.mohammed
03-11-2016, 01:19
لو سمحتوا ازاي اسجل بحساب المنتدي المربوط ب انستافوركس علي mt4 واتاجر بنفس الحساب اللي عندي

The_Gahbaz
03-12-2016, 11:15
بص هو سوالك مش واضح بالظبط لكن انا هجاوب علي قد فهمي للسوال
لو انت تقصد انك عايز تدخل بحساب انستا اللي مربوط علي المنتدي علي الميتا تريدر
فانت ممكن بكل بساطه من قايمه ملف في المنصه هتختار الدخول لحساب التداول
وتدخل بيانات حسابك هتلاقي الحساب اتفتح

stark1995
03-15-2016, 19:40
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
خد رابط يشرحل لك كل شئ
http://forex-masr.com/showthread.php?669-%D8%B7%D8%B1%D9%8A%D9%82%D8%A9-%D8%B1%D8%A8%D8%B7-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AF%D9%89

csebai12
03-15-2016, 20:14
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
تمكنك المنصة من تسجيل الدخول الى عدة حسابات في ان واحد دون مشاكل يكفي ان تقوم بكتابة رقم الحساب و كلمة السر و اسم السرفر

HamedelMeligi
03-15-2016, 20:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
استاذى المحترم سؤال سهل وبسيط يمكنك التداول على منصة mt4 الخاصة بانستا فوركس وليست المرتبطة بمواقع اخرى ويمكن ربطها بسهولة من هذا الموقع وشكر لك

ابوفؤاد
03-15-2016, 21:03
لابد من فتح حساب يكون تحت رابط المنتدى مقتوح خصيصا للبوص و ليست من مشكله ان تفتح الحساب على المنصه المذكوره فكل الشركات لديها نفس المنصه و انستا من ضمنهم و هذا ما يعمل بهكل الاعضاء بالمنتدى

ملاك الروح
03-15-2016, 22:24
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم عليك ان تدخل الى موضع انستا فوركس وعليك ان تنزل اسفل الموقع وتختار فتح حساب تجاري ومن ثم ادخل بياناتك ولا تنسى ان تضع اسم الشراكة Portalforum لكي يصبح حسابك حساب بونص وبعد الانتهاء من التسجيل سوف تحصل على رقم حساب وكلمة مرور هاتان خاصة للمنصة وعليك ربطهما بالمنتدى من خلال الدخول الى الملف الشخصي ومن ثم البونص ومن ثم ادخل رقم الحساب وكلمة المرور
اتمنى لك التوفيق

simo1
03-16-2016, 01:11
باركـ الله فيكـ .... وصح ابدانكــ
والجزل مروركـ ... طالـ عمركـ .... والطيب يستاهلـ
لكم منا اسمى ايات الشكر والتقدير على تعليقك الكبير الذى لايصدر الا من كبار دائما محفز لى الله يطول عمرك ياغالى
كلامكـ وتعليقكـ يقف امامهـ منطقى حائرا جدا
لعدم توافر الكلمات له والتعبير يقصر دونه
محبكـ فى الله
لو سمحتوا ازاي اسجل بحساب المنتدي المربوط ب انستافوركس علي mt4 واتاجر بنفس الحساب اللي عندي

youssef salieb
03-16-2016, 01:34
السلام عليكم ورحمه اله وبركاته
اهلا ومرحبا بكم اعضاء المنتدى الكرام اللهمم وفققكم وفقا كثيرا ابشركم بأنكم اخترتو مكانا صحيحا وهو تجاره الفوركس وهى تعد من احدى واوقى التجاره فى العالم وهى مربحه جداااا واتمنى لكم دوام النجاح والتوفيق
حياكم الله اخوانى واخواتى واتمنى لكم ربح وفير
مع كامل احترامى لكم جميعا وشكرا لكم والسلام عليكم

karim ben el maati
03-16-2016, 01:48
استاذى المحترم سؤال سهل وبسيط يمكنك التداول على منصة mt4 الخاصة بانستا فوركس وليست المرتبطة بمواقع اخرى ويمكن ربطها بسهولة من هذا الموقع وشكر لك

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

neversi3
03-17-2016, 00:45
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Dr.mohammed
03-27-2016, 05:36
جزاكم الله خير الجزاء.كده فهمت الاجابة.ربنا يكرمكم جميعا

عبد الرحيم رافا
03-27-2016, 17:36
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا و مرحبا بجميع الاعضاء الكرام ان شاء الله الكل بخير و بصحة و عافية
نعماخي في الله تتاجر بنفس الحساب لي عندك في الميتاترادر 4 ان شاء الله

aminetns
03-27-2016, 18:50
منصة ميتا تريدر اربعة منصة رائعة جدا وسهلة التعامل بعكس ما تبدو عليه شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع،،، بالتوفيق إن شاء الله،، والسلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته،،

latraaa
03-27-2016, 19:21
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الرأي واقول لك أن الموضوع ليس بالمفهوم عندنا، ارى انها لابد من أن تقدم توضيحات أكثر لكي يستفيد منها الإخوة الكرام، و على اية حال يمكنك أن تجد ما تريد موضح في المنتدى

mounir trader
03-27-2016, 19:42
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته مشكووووووووور يا اخي الفاضل على الموضوع يمكنك التداول على منصة mt4 الخاصة بانستا فوركس وليست المرتبطة بمواقع اخرى ويمكن ربطها بسهولة من هذا الموقع وشكر لك

اكرم التميمي
03-27-2016, 20:31
انك تقصد كيفيه الدخول الى حسابك في شركه انستا فوركس من خلال منصه التداول ميتادير4 الامر بسيط فقط ادخال رقم الحساب والباسوورد ونوع السيرفر او الخادم المستخدم هذه المعلومات تجدها من خلال بريدك الالكتروني الذي تسجلت به في الشركه

Dr.mohammed
03-28-2016, 01:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.جزاكم الله خيرا على الإفادة.وعسى الله أن يجعله فى ميزان حسناتكم.شكرا جزيلا

doaa sary
03-28-2016, 04:17
بتعمل حساب انستا
وتدخل صفحتك الشخصية بالمنتدى
دوس بونص فور بوست
اكتب رقم الحساب والباسورد
وريفريش
واعمل بقا بونص

joker7diaa
03-28-2016, 04:41
لا يمكنك ربط اكثر من منتدى تابع لشركة انستا في نفس الحساب لشركة انستا
هذا مخالف للقوانين يمكنك فقط ربط منتدى واحد مع حسابك في الشركة

أم مهيرة
05-24-2016, 17:27
تقريبا انك بتواجه مشكلة معرفة السيرفر الخاص بالحساب الحقيقي
انت بترجع لايميلك وتدور على رسالة خطاب التاكيد اللي سجلت بيه في الشركة بحسابك
وتراجع السيرفر المناسب اللي بتختاره بعد ما تدخل رقم الحساب وكلمة المرور في مكانهم في نافذة تسجيل الدخول بالمنصة
ولتوضيح اكتر راجع الفيديوهات التعليمية التي بالقسم التعليمي بالمنتدي

adam72013
05-24-2016, 17:55
بسم الله الرحمن الرحيم
تابع طريقة التسجيل والشرح الكامل فى المنتدى الشرح موجود فيديو من مشرفين المنتدى
اتمنى اكون جاوبتك
وشكرا

deli
05-24-2016, 17:57
بسم الله الرحمن الرحيم

جمال صادق
05-24-2016, 18:05
لا يمكن التداول مباشرة من خلال المواقع الاليكترونية و لكن لابد لنا من ان نلعم عن المزيد من التعاملات فى السوق و التى يندرج فيها الكثير من الاهتمامات على الاوامر و الانظمة فى التداول

mohammadd
06-18-2016, 08:46
السلام عليكم اخى شكرا على هذا الموضوع الذى يستفيد منة كل الموجودين فى هذا المنتدى سواء كان المبتداء او التاجر ذو الخبرة حيث يجب للكل ان يستمر فى القراءة وفهم المواضيع الجديدة باستمرار حتى يقدر ان يفهم سوق الفوركس وبالتوفيق

hmadaaa
06-19-2016, 06:09
السلام عليكم اخى شكرا على هذا الموضوع الذى يستفيد منة كل الموجودين فى هذا المنتدى سواء كان المبتداء او التاجر ذو الخبرة حيث يجب للكل ان يستمر فى القراءة وفهم المواضيع الجديدة باستمرار حتى يقدر ان يفهم سوق الفوركس وبالتوفيق

---------- Post added at 03:09 AM ---------- Previous post was at 01:15 AM ----------

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع تمكنك المنصة من تسجيل الدخول الى عدة حسابات في ان واحد دون مشاكل يكفي ان تقوم بكتابة رقم الحساب و كلمة السر و اسم السرفر وشكرا

forexfox
06-19-2016, 18:40
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع تمكنك المنصة من تسجيل الدخول الى عدة حسابات في ان واحد دون مشاكل يكفي ان تقوم بكتابة رقم الحساب و كلمة السر و اسم السرفر وشكرا

omaryat2
06-20-2016, 05:40
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
صراحة موضوع منسق و جميل و طرح سليم إلى حد كبير أخي الكريم و ما أحوجنا فعلا لمثل هاته المواضيع في الفوركس
خاصة بالنسبة للأعضاء الجدد و المبتدئين في الفوركس بارك الله فيك أخي الكريم
و تقبل تحياتي

nasro benz
06-20-2016, 05:43
السلام اخي توجه الى القسم التعليمي للمنتدى ستجد كل ما تحتاجه من تعلم كيفية ربط الحساب من الالف الى اليء وكيفية وصول البونص لحسابك في الشركة
وفقك الله

mohammadd
06-20-2016, 07:58

mido244
06-20-2016, 08:54
السلام عليكم اخى العزيز
قبل كل شيء شكرا جزيلا لك على كل ما تقدمه للمنتدى وللاعضاء بشكل رئيسي
موضوع جميل صراحه تجاره الفوركس وهى تعد من احدى واوقى التجاره فى العالم وهى مربحه جدااا
شكرا لك على هذا الموضوع الرائع و المثير للاهتمام بشكل كبير ويارب تكون بخير دائما

forexfox
06-20-2016, 14:38

abokamar
06-20-2016, 14:48
بص هو سوالك مش واضح بالظبط لكن انا هجاوب علي قد فهمي للسوال

zarour soufyane
06-20-2016, 20:08
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم يتم الامر من خلال الموقع الخاص بشركة انيستا فوركس من خلال فتح حساب حقيقي الخاص بالمنتدى
بالتوفيق

forexfox
06-21-2016, 13:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته, للاسف اخي الكريم انا لم اسمع في حياتي عن شيء اسمه البام في سوق الفوركس,ومن الممكن بانه ميزة او خاصية تقدمه فقط شركة انستافوركس بحسب ما فهمت من تعليقات الاعضاء الكرام وشكراا

---------- Post added 06-21-2016 at 12:25 PM ---------- Previous post was 06-20-2016 at 09:26 PM ----------

kaka25
06-22-2016, 00:42
خد رابط يشرحل لك كل شئ
http://forex-masr.com/showthread.php...AA%D8%AF%D9%89

othmane azer
06-22-2016, 00:47
<<<<<<<<<<السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك .>>>>>>>>>>

kameleddine1
06-22-2016, 01:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام على اشرف الانبياء و المرسلين
مشكور اخي الكريم علي هذا الموضوع المفيد
ونرجو أن نرى المزيد من هذه المواضيع الرائعة كي يستفيد منها الجميع
جزاك الله خيرا و بالتوفيق دائما
تقبل مروري

forexfox
06-22-2016, 02:29

rehaiem2305
06-22-2016, 03:30
بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله
صديقي العزيز أشكرك على هذا الطرح الأكثر من الرائع للموضوع لقد استفدت منه كثيرا
أتمنى أن تمدنا بالمزيد من المواضيع والمشاركات
جزاك الله خيرا تقبل مروري

forexfox
06-22-2016, 10:26
لا طبعا يا اخى الاعتماد على المؤشرات لوحدها معناه الوصول الى المارجن سريعا لان المؤشرات تابعة للسعر فى الصعود والهبوط لذلك انصحك بان تعتمد على التحليل الفنى افضل وممكن المؤشرات تاخدها كعامل مساعد للتأكيد فقط وشكراا

0o0KaRiM0o0
06-22-2016, 12:39
و الصلاة و السلام على خير خلق الله سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
في المنتدى في الاعدادات الشخصية
تقبل مروري بمزيد من تمنياتي لك بالنجاح و التوفيق

forexfox
06-23-2016, 16:54

kymslye
06-24-2016, 17:03
سهل جدا أخي تدخم معلومات حسابك في شركة إينستا الى منصة الميتا تراد وتدخل سيرفر سنغفورة الخاص بحسابات البونص وتنتضر حتى يشتغل معاك وإدا واجهت مشك قد تون فقط كلمة السر قم بتغييرها

toufik amir
06-24-2016, 18:44
بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
حي الله من لفانا وياك مساء الخير احبتي الكرام
اخي هل حساب انستا مسجل تحت المنتدى لانها مسئلة مهمة اخي
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

mounir trader
06-24-2016, 19:54
تحيـــه طيبة وبعد
شكرا لك اخى الكريبم علا الموضوع القيم و الدي امدنا بكثير من المعلومات القيمة
والله الموفق والمستعان لى ولكم جميعا

forexfox
06-24-2016, 20:12

sleh bouabid
06-24-2016, 23:07
السلام عليكم اخى بالنسبة لأوقات المتاجرة تختلف من شخص إلى اخر وحسب المواعيد المناسبة بكل شخص وبالنسبة لى انا متاجر يومي و التداول كل يوم على طول الأسبوع و لا أضيع اي يوم و الفرص لاتاتي دائما و الحمد لله في خسارة و ربح وبالتوفيق للجميع

امل الحياه
06-24-2016, 23:30
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الفاضل ,,,, بعد تسجيلك فى المنتدى هتلاقى فى حسابك على المنتدى بونص المنشورات دوس عليه هتلاقى اضافه حساب من هنا تقدر تضيف
بالتوفييييييق وتحياااااتى

Ami abdou
06-25-2016, 02:34
للسحب من حسابك التجاري عليك الدخول لغرفة العميل و طلب التحويل على الوسائل المتاحة لدى الشركة بالنسبة للربط عليك بالدخول على عضوية المنتدى و ربط حسابك من هنا

sleh bouabid
06-26-2016, 14:18
حقيقة انا لا اؤمن بالاخبار و تاثيرها على تحركات السوق عموما
و ارى ان كل شيء مرتبط بالزمن و التوقيت و حين ياتي الوقت
المناسب للقيام بحركته فالسوق سيؤثر حينها في الخبر و ليس العكس
تقبل مروري أخي الكريم

محمود حسن
06-26-2016, 14:29
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

raamoo
06-26-2016, 15:03
اخى الكريم الحكاية مش محتاجة كل دة بسيطة جدا انتى
ممكن بكل بساطه من قايمه ملف في المنصه هتختار الدخول لحساب التداول

aboa_alm
06-26-2016, 15:54
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى الفاضل
بارك الله فيك وشكرا على هذه المعلومات القيمه
تحياتى
مشكووووووووووور

forexfox
06-26-2016, 16:42

MahmoudNofal
06-26-2016, 19:54
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انت بتربك الحساب هنا فى المنتدى بحساب انيستا فوركس و تبدا التداول عادى جدا

lebouziramzinio
06-26-2016, 20:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد اخي الفاضل لابد من فتح حساب يكون تحت رابط المنتدى مقتوح خصيصا للبوص و ليست من مشكله ان تفتح الحساب على المنصه

houarisat
06-26-2016, 20:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته أخي الكريم
المعلومات التي تتداول بها خاصة بشركة الإنستافوركس وليس الخاصة بالمنتدى أخي

mohammadd
06-27-2016, 17:41

forexfox
06-27-2016, 18:46

nonam
07-31-2016, 19:05
السلام عليكم ... من الممكن ان يكون التعامل مع المنصة وكمان التعامل مع الادوات الهامة ومن المهمات اللي من الممكن ان تتعامل معاها من المهم جدا ان يكون الادوات اللي في التداول وكمان الادوات الكتير اللي فيها التعاملات
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

Harmonic
08-09-2016, 00:20
وتراجع السيرفر المناسب اللي بتختاره بعد ما تدخل رقم الحساب وكلمة المرور في مكانهم في نافذة تسجيل الدخول بالمنصة
ولتوضيح اكتر راجع الفيديوهات التعليمية التي بالقسم التعليمي بالمنتدي

younes-dz
08-09-2016, 00:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي لا تحتاج الى تسجيل مادام سجلت في كلتا الموقعين فقط تاكد انك
قمت بربط الحسابين حتى يصلك البونيص لتستطيع التداول به

dellos
08-09-2016, 00:53
مرحبا اخي الغالي فقط قم بفتح حساب انستافوركس وقم برطبه بالمنتدى ستصلك معلومات الحساب في الايميل قم بتسجيل الدخول في الميتاتريدر
تحياتي لك

lebouziramzinio
08-14-2016, 14:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد اخي الفاضل لابد من فتح حساب يكون تحت رابط المنتدى مقتوح خصيصا للبوص

ahmedahmed1
09-17-2016, 00:12
البونص بيكون مهم جدا فى الصفقات وعشان تربح منة ولازم تعمل على المكسب عن طريق عمل 250 دولار فى البونص فى الشهر وهما يتحولولك الى اموال بيتحول الى اموال والى البنك عشان تتاجر وتسحب ارباحهم

وشكر للجميع

ebn masr
09-17-2016, 00:58
بسهولة جدا بتدخل على حسابك الميتاتريدر وتكتب رقم حسابك والباسورد وتدخل عادى جدا على الميتاتريدير كمان بعد وضع السيرفر المحدد لحسابك

michael1
09-17-2016, 01:23
من الممكن ان تقوم عند فتح المصة ان تبحث عن الخادم اللى الشركة بتعطيه لك عند التسجيل
وتقوم بتسجيل الدخول عادى خالص مفيش اى مشكلة

adamarwan
09-17-2016, 13:57
فى المنصة اخى الغالى فى امر فى الاول يجب ان تعمل
هو ان تدخل البنات لك تتمكن من ان تتصل بالحساب بتاعك
هدا لامرو هى التى تخلك تربط بالحساب بتاعك
وحظ موفق

mourada
09-17-2016, 19:18
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
اخي الفاضل انت تسجل ع شركة انستا و بالتالي نزل المنصة الخاصة بها و ادخل بياناتك الشخصية و تاجر و هي مثل الميتارايدر 4 و بالتوفيق

Bouani
09-17-2016, 20:47
انت عليك بتنزيل الانستاتريدر من موقع الانستا الرسمي
و هي المنصة التي تشتغل بها الانستا
و من ثمة تختار السيرفر الذي انت عليه ثم تدخل بياناتك
و تبدأ التداول

baya1
09-21-2016, 21:42
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

Samirghatas
11-18-2016, 23:02
السلام عليكم حمل منصة انستا تريدر من موقع انستا فوركس وقم بفتح المنصة والضغط
على فايل ثم اضغط على تسجيل الدخول وضع رقم حسابك والباسورد والسيرفر الخاص

zizoo99
11-30-2016, 09:03
يا اخى انا لا افهم سؤالك تماما او أنه عندك لبس فى معلوماتك يا اخى انت لديك حسابان واحد للمنتدى و أخر فى انستا و لازم يكون و انت بتسجل فى انستا يكون بكود وكالة المنتدى و هو portalforum و بعدين ادخل على حسابك الشخصى بالمنتدى و اربط حسابك بانستا علشان يتحولك البونص كل شهر و تقدر من خلال انستا تحميل المنصة و التداول بالبونص مع كامل الحرية

ebn masr
12-13-2016, 15:34
الميتاتريدر فوق من اشهر واهم واكتر الميتاتريدرات استخداما واهمية علشان كدة لازم نتعامل معاه ونعرفه جيدا وبالتفصيل ومتشكر جدا

Asmaa Mamdoh
12-13-2016, 15:37
انا مش فاهمة الصراحة السؤال و سؤاللك ممكن يبقى جديد بالنسبالى يعنى الصراحة و مشوفتش زية قبل كدة و لكن لو على ربط الحسابات ببعضها فهى سهلة يعنى الربط معروف انك بتربط بكود كدة بيبقى معروف و انك لو اتفرجت على فيديو هيبقى اسهللك و احنللك عشااان انا مش عايزة اكتبللك حاجة الكتابة مش هتفيدك لازم تتفرجج و تتبع خطوات معينة يعنى الاول

best39
12-18-2016, 11:31
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
تمكنك المنصة من تسجيل الدخول الى عدة حسابات في ان واحد دون مشاكل يكفي ان تقوم بكتابة رقم الحساب و كلمة السر و اسم السرفر

latraaa
12-18-2016, 12:01
يا اخي الكيرم للدخول إلى حسابك على منصة التداول اولا قم بالعمل على تحميل منصة التداول و من ثم قم بالعمل لى الدخول من خلال العمل على ادخال رقم حسابك و الرقم السري الخاص بك و ايضا اسم السيرفر الدي أنت مسجل تحته أخي الكريم، بالتوةفيق لك و للجميع إن شاء الله

hoodhood700
12-18-2016, 12:16
نعم اخي الكريم بالطبع يمنكك ربط الحساب المفتوح لديك بالمنتدى والمتاجرة على البونص المحصل وايضا يمكنك الايداع في هذا الحساب في اي وقت والمتاجرة بمالك الخاص شكرا جزيلا على الموضوع وبالتوفيق

ebn masr
01-02-2017, 03:11
الميتاتريدر فور هو صاحب الشعبية الكبيرة فى التدازلات فى سوق الفوركس علشان كدة لازم انه لما تفتح حساب تقوم بوضع رقم الحساب والباسورد

big.pharaoh
01-02-2017, 03:12
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. ما انت لازم تتاجر بنفس الحساب لان البونص هيتحولك على الحساب الل انت ربطته بالمنتدى

Sofien
01-02-2017, 04:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، عندما قمت بفتح حساب في إنستفريكس في موقع الرسمي يقوم الموقع

بتزويدك بلوجين يتمثل في أرقام قم بادخالهم في mt4 مع كلمة المورو وسرفير خاص بك

alonsoo
01-02-2017, 05:26
اظن انك ممكن تفتح كذا حساب تداول مع بعض وتتاجر عليهم كلهم فى ان واحد مفيش اى ادنى مشكلة بس اللى هيختلف هو اختيارك للرافعة المالية لكل حساب
لان المنتدى بيجبرك ان الرافعة بتكون 1الى 100 على ما اعرف

waelmma
01-02-2017, 08:23
:o:yahoo::yahoo: بارك الله فيك اخى الفاضل والحقيقة انه
العملية بسيطة جدا وهى انك بتدخل على الميتاتريدر ومن قائمة فيل تختار لوج ان وتضع رقم الحساب وكلمة السر وتختار السيرفر اللى سجلت به ولاينفع اى سيرفر اخر

عبد الرحيم رافا
01-02-2017, 23:28
السلام عليكم و رحمة الله
نعم اخي المنصة التي يتم التداول عليها يمكن ان تدخل بها سيرفر اي بروكر ان مدخل فيها حوالي 7 سيرفرات

عبد الرحيم رافا
01-14-2017, 00:11
السلام عليكم و رحمة الله
اخي ادخل على المنصة ميتاترادر 4 برقم الحساب و الباسوور الذي انشاته انت و ستدخل لها بكل سهولة ليس هناك اي امر معقد

مروه عصر
01-14-2017, 01:05
السلام عليكم
اولا عليك ان تدخل على انستا فوركس والتسجيل وقم بادخال البيانات ولا تنسى ان تضع اسم الشركه حتى يحتصب البونصوبعد الانتهاء من التسجيل سوف تحصل على رقم التفعيل وعليك ربطهم بالمنتدىمن خلال الملف الشخصى

Aloosh gamal
01-14-2017, 01:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. . يعتبر انا هنا مبتدئ وكنت حابب اعرف كل شئ عن هذا المنتدي العظيم وشكرا اخي على هذه المواضيع

mahmoudfayed7
01-14-2017, 01:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
كل ما عليك اخى الكريم هو تحديد السيرفر و الدخول برقم الحساب
و كلمة السر
مع تنياتى بالتوفيق

123Hasnaa123
01-14-2017, 01:29
مش فاهمه سؤال حضرتك بظبط بس بكل بساطه حضرتك بتعمل حساب ع المنتدي
وحساب انستا و بتخش تربط الاتنين بعض من الملف الشخصي وبيانات حساب المضربه بتجيلك ع الايميل
بتخش بيها ع الميتا تريدر الرقم والباسور
بالتوفيق

ibr08
01-14-2017, 01:29
سلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع

waelmma
01-14-2017, 08:22
:o:)):)) اخى الفاضل اهلا وسهلا بك انت بتسجل فى المنتدى وفى انستا ثم
تقوم بربط الاثنان ببعض وتفتح منصة الميتاتريدر وتختار لوج ان وتضع حسابك

ashmawey
05-18-2017, 16:24
عليك بادخال بيانات الحساب الدي قمت بفتحة في شركة انستا فوركس ووضع بياناته في منصة ميتا تريدر 4 و الباسوورد واختيار السيرفر الخاص بحسابك , اخيرا قم بتسجيل الدخول

rayzigar
05-19-2017, 11:45
لو قصدك تدخل للمنصة ميتاتريدر فلازم عادي جدا تدخل بيانات الحساب في الشركة وايضا نوع السيرفر وتفتح حسابك في المنصة
انما لو قصدك تحمل المنصة من الشركة ففي موقع الشركة تجد تحميل المنصة حملها بحسب الويندووز او الاندرويد او الماك

nour3iny
05-19-2017, 12:46
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
لكيفيه الدخول بحسابك على المنصه قم باختيار السيرفر وادخال بيانات الحساب وابدء التدوال تقبل مرورى

faycel baghdadi
05-19-2017, 13:10
اخي حمل المنصة من الموقع الرسمي ل انستا فوركس ثم قم بربط المنصة مع المنتدى حتى يتم تحويل ارباحك مباشرة الى المنصة في نهاية كل شهر ان اشاء الله

noobir
05-19-2017, 13:13
السلام عليكم و رحمة الله، أنا عن نفسي شخصيا حددت أهداف و إستنتجت سبل و طرق سهلة لأراقب أرباحي
لكن بالمقابل تخليت عن كل ذالك النشاط الزائد الذي يدفعك إلى مراقبة أقامك دائما و توقع إرتفاعها فقط و هذا هو الإنتحار المعنوي
فلا تدري متى ستنخفظ أرقامك.

mahmoud552
05-21-2017, 14:53
حضرتك اللى بيتربط بالميتاتريدر هو حساب انستا وليس حساب المنتدى
بالتوفيق للجميع فى المنتدى
ومن نجاح الى نجاح ان شاء الله

bassoumy
05-22-2017, 17:06
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكور يا محترم علي الموضوع الهام والحساب بتربطه من حسابك الشخصي علي المنتدي وانش ءا الله تربطه بشكل سليم ..........

Hamza El36
05-23-2017, 14:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
لم أتمكن من فهم المقصود من سؤالك....
أعذرني............
بالتوفيق والنجاح لي وللجميع بإذن الله..
وتقبل مروري...
تحياتي لك...

Alaa2
05-23-2017, 15:26
مشكوووورااا جزيلا لهذا الطرح المتميز ....ماشاء الله عليك ...تسلم ايديك...دائما انتظر منك العديد من الاضافات
..فمواضيعك تم سردها بطريقه ممتازه ومبسطه...
.دمت متألق فى التقديم والتنويع للمواضيع التى تفيد بالفعل..
وكل عام وانتم بخير جميع اعضاء هذا المنتدي ...وشكر خاص للادراه بمجهوداتها الفائقه.. الخاصه بالمنتدي الممتاز ربنا يوفقكم دائما ...

عبد الرحيم رافا
05-23-2017, 19:49
السلام عليكم و رحمة الله
يمكن ان تدخل السرفر الخاص بك في منصة ام تي 4 و التداول بكل راحة و بمختلف البروكرات من منصة واحدة

o123
07-20-2017, 00:08
أخي الكريم
مشكور اخى على هذه المعلومات
القيمة والمفيدة ولا تحرمنا من مشاركاتة
المتميزة وأتمنى لك مزيدا من التقدم وجزاك الله خيرا
بارك الله فيك

zunebha
07-22-2017, 12:41
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته اخي يمكنك الاطلاع على الايميل الذي وصلك عند تسجيلك بانستا فوركس ستجد به المعلومان وحتى معلومات السيرفر لي تدخل بيه في منصة الميتاتايدر 4

capoeira
07-22-2017, 12:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان المنتدى ليس له علاقة بموضوع حساب التداول
انت فقط تربط حساب التداول بالمنتدى وبعد ذلك تدخل بحساب التداول الى المنصة

سيد2017
07-22-2017, 13:05
يا اخى التفاصيل اللى انت محتاجها بعد ما قمتبتحميل منصة التداول هى رقم الحساب والباسورد ومعرفه السيرفر وبعد كده ممكن تدهل على منصة التداول وكل البيانات ديه الشركة ارسلتها ليك عبر الايميل الخاص بك

zakariacr07
09-13-2017, 14:19
يجب عليك تحميل منصة ميتاتريدر 4 على جهازك و بعدها تقوم بإدخال رقم حسابك في أنستا فوركس و كلمة السر بالإضلفة إلى ذلك السيرفر الخاص بك و تجده على الإيميل الذي تسجلت به في شركة أنستا فوركس أخي الكريم

forexaly5
09-13-2017, 15:28
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز الكريم
ماعيلك هو أن تفتح حساب التداول إنستافوركس وتختار نوعية ابونص المربوط بالمنتدى بعد ذلك قم بفتح حساب في المنتدى

medo mohamed
09-13-2017, 16:17
اخى الفاضل هل تعلمت اولا" وهل طبقت ما تعلمته على الحساب التجريبى بالطبع لا لانك اذا كنت تتعلم وتطبق فسوف تعرف كيف ربط حسابك فى انستا بالمنتدى لا" الفديوهات التعليميه بها كل شئ تعلم جيدا" اخى وطبق على الحساب التجريبى وبعدها سوف تعرف كيف تربط حسابك

abdallah.2017
09-13-2017, 17:39
وهي منصه التداول على الصفقات ومحلل عليها العملات في منصه جميله جدا في التعامل وثالثه في اتخاذ الصفقات و اتمنى لجميع المتداولين ان ينفذوا عليها العمليات والصفقات في التداول في الفوركس فهي جميله جدا وسهله التحميل على الموبايل او الكمبيوتر حسبما تتداول على

zam_bozo
09-13-2017, 17:48
بسم الله الرحمن الرحيم .. اسمع بقه انت أكيد فاهم حاجة غلط عشان سؤالك غلط شوف انت بتقول ايه
( ازاي اسجل بحساب المنتدي المربوط ب انستافوركس علي mt4 )لأن مفيش حاجة اسمها الكلام ده

احمد نصر 22
09-13-2017, 18:49
السلام عليكم ورحمه اللة وبركاته والصلاه والسلام على سيدنا محمد اشرف الخلق والمرسلين اجمعين اما بعد احب اقول لحضرتك ان موضوع الحساب الاخر دة صعب جدا ولابد من حل له

Mahaahmed
09-13-2017, 19:22
مرحبا بك اخي الكريم
مشكوور جددا علي طرحك هذا الموضوع المهم والقيم بهذه الطريقة الممتازة والمبسطة
وشكرا علي افادتنا بالمعلومات المهمة عن ام تي 4
جزاك الله خيرا واتمني التوفيق لك وللجميع
تقبل مروري وتحياتي

waelmma
09-13-2017, 19:57
;):(:( اخى اهم شىء وانت بتسجل فى انستا ان تضع كود الدعاية مظبوط وتقوم بربط
المنتدى بانستا وتعمل ردود علشان تاخد بونص ولما يتحول البونص الى انستا تقوم بالتجارة وعند تحقيق الارباح تقوم بسحب الارباح وهتجد كل شىء من تسجيل فى المنتدى وانستا الى الفيديوهات التعليمية هنا على الموقع http://waelmma.blogspot.com/

hassansalwanagy
09-17-2017, 07:53
حياكم الله اخوانى واخواتى واتمنى لكم ربح وفير
مع كامل احترامى لكم جميعا وشكرا لكم والسلام عليك

anas ahmed
09-17-2017, 14:16
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
لو حضرتك تقصد طريقه فتح الحساب علي المنصه فهذا سهل
اولا قم بالبحث عن السيرفر الخاص بك و قم باختياره ثم ادخل رقم الحساب و كلمه المرور و سيقوم الحساب بالفتح معك
و تقبل مروري

moh007
09-17-2017, 16:07
تسجل عادي جدا
ليس هنالك مشكلة واعمل بي حسابك حقيقي
والمربوط بي المنتدى في نفس الوقت
ويمكنك فتح الحسابين في برنامج الميتاتريدر 4 واحد فقط وعمل عليهم بلا مشكلة

Mahamme
09-17-2017, 16:13
منصة mt4 يشتغل عليها اغلب منصات الشركات بكل سهولة، يعني حضرتك هتدخل على البرنامج وتختار شركة انستا وتدخل برقم حسابك والباسورد والحساب هيشتغل معاك

mohamed el haoussi
10-09-2017, 01:12
السلام عليكم ورحمة الله تعلى وبركاته
هناك شرح على المنتدى أخس ابحث عليه ، شكرا لطرحك هاذا الموضوع او هاذه المشاركة، لقد قمت بعمل تقيم للموضوع ، وقمت بالضغط على زر شكرا ، أتمنى من الله التوفيق لنا ولك وللمومنين أجمعين انشاء الله يارب.
تقبل مروري. :bravo:

ehabbob
11-28-2017, 02:09
اخى العضو الكريم اشكرك على المشاركة وعلى سؤالك اولا MT4 برنامج منصة للتداول على الفوركس فيجب ان يكون لك حساب من انستافوركس للتداول به على البرنامج وانصحك فى البدايه اعمل حساب ديمو للتدريب والتعلم عليه
الله المستعان

waelmma
11-28-2017, 08:47
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه اذا كنت قد سجلت فى المنتدى وفى
انستا وربطهم ببعض وعملت بونص يبقى انت مش محتاج تعمل حاجة تانية لانك هتفتح منصة التداول هتجد البونص اللى تم تحويله لك موجود على المنصة

mahmoudsalman
11-28-2017, 09:37
اولا قم اخي بتحديد السيرفر علي المنصه ومن ثم ادخل رقم الحساب وكلمه سر الحساب وستجد هذه المعلومات مرسله في رساله علي بريدك الالكتروني

muhammad ismail
12-18-2017, 15:16
اولا اخى الكريم انت هتتبع خطوات التسجيل فى الشركه وبعد كده تدخل على المنتدى وتسجل فى المنتدى وتدخل على الملف الشخصى ثم bonus for post وبعد كده تضيف الحساب بتاعك
والباسوورد هتلاقى الحساب بتاعك تم ربطه بالمنتدى فى النهايه

forexone1
12-18-2017, 16:50
هذه المنصة استخدمها معظم المتاجرين في سوق الفوركس و هي الام تي 4 و هي اسهل بكثير من ال ام تي 5 و كلنا نفهم هذه المنصة وعليها في الكثير من التعاملات في التجاره وهي اسهل بكثير جدا من المنصة ال ام تي 5 لسهوله التعامل عليها بين جميع المتاجرين

3ar3ar
12-18-2017, 17:17
اخى بارك الله فيك
الموضوع سهل جدا اول ما بتشترك فى الشركة بتبعتلك على البريد الاالكترونى رقم الحساب اللى بتدخل بيه على المنصة
وبتبعتلك ايضا كلمة مرور المستثمر بتدخلهم الاتنين على المنصة مع اختيار الريسيفر التى اختارته لك الشركة
وبالتوفيق ان شاء الله

abdelloo31
12-20-2017, 16:57

Najmi
01-16-2018, 21:08
مرحبا أخي الكريم
بأن تتسجل أولا في موقع إنشتا فوركس ثم تربطه مع حسابك في المنتدى من خلال نافذة الصفحة الشخصية
الخاصة بك .. لكن ما دمت تعلق ويصلك البونص فكل شيء تمام معك
تقبل مروري

emadomda
01-17-2018, 01:05
اولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
ثانيا فقط تقوم بتحميل الابلكيشن الخاص بانستا فوركس من ع جوجل بلاي عادي جدا اعتقد انه عادي لكن ملهوش نفس اسم ام تي فور علي ما اعتقد
اسمه انستا فوركس عادي ويمكنك ان تسجيل عادي برقم الحساب والباسورد وربنا معاك

A.mustafa
03-13-2018, 14:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...
تابع طريقة التسجيل والشرح الكامل فى المنتدى الشرح موجود فيديو من مشرفين المنتدى..

mohamed kamal fadel
03-13-2018, 15:07
كل الى مطلوب منك انك تدخل على الشارت وتسجل دخول فقط
طالما انت عامل حستب فى الموقع نفسة اظن الموضوع سهل ولا يوجد تعقيد فيه