PDA

View Full Version : الاتجاه Trend

Nizar Afailal
03-12-2016, 00:57
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، مرحبا اعضاء منتدانا فوركس العرب
اليوم سنتعرف على :

هنا العنوان

يقصد به التوجه العام لحركة الأسعار، وتعتبر طبيعة حركة السوق الاتجاهية واحدة من المبادئ الرئيسية الثلاثة التي يقوم عليها التحليل الفني.

و شكرا على المتابعة ، الى اللقاء

snnaky
01-29-2017, 23:47
لم افهم اي شيئ من موضوعك ياأخى الكريم نظرا لأنك تتشعب ولا توجز وهدف موضوعك هو البحث فقط وراء البونص موضوعات بدون هدف او بدون قيمة او افادة

على فكرة مافيش شرح كدة ابدا انت بتختصر المعلومات لمجرد عنوان يا اخى
انت بتشرح مش بترد يعنى انت عامل موضوع بكيفك محدش غصبك يعنى اعطى الموضوع حقة من المعلومات والشرح لية بتختصر المعلومات فى كلمتين لية انت مش بتشرح عنوان انت بتشرح ادوات فنية يعنى واجب عليك انك تعمل شرح صح وتوضح فية وتطبق عشان المبتدأين او اللى ميعرفوش يتعلموا والا يبقى اية فايدة الموضوع اللى انت عملتة

bebars zolfakar
01-30-2017, 00:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
مشكور اخى الفاضل على شرحك للاتجاة وهوا من اهم مبادئ واساسيات الفوركس
تقبل مرورى وتحياتى
شكرا لكم اخوتى واخواتى

Mostafa Ezz
01-30-2017, 00:44
السلام عليكم ورحمة الله وبكاته

للأسف هدف موضوعك هو البحث فقط وراء البونص موضوعات بدون هدف او بدون قيمة او افادة تقبل مروري أخي وتقبل رأيي

hemahack
02-10-2017, 21:57
قلمك يتميز دائم بالأبداع ونسج الحروف التي تبهر العيون وتسود القلوب وتجمعها على الوقوف والأحترام لما ينشده يداك من عذب الكلمات وروعة الحروف تقديري واحترامي لك

Simple techo
02-11-2017, 00:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم بالفعل الموضوع شديد الاهميه فالتريند او الاتجاه هوا الاساس اللي بيعتمد عليه انواع التحليل المختلفه واهمهم التحليل الاساسي والتحليل الفني بالتوفيق للجميع ان شاء الله

medcss
02-11-2017, 00:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا لك أخي العزيز على موضوعك الرائع ،حقيقة كلامك معقول جدا وفي محلو، تقبل مروري

azeryacine
02-11-2017, 01:08
موضوع عقيم مافهمت فيه والو
الرجاء اعادة طرح الموضوع بطريقة مفهومة وواضحة
فضلا وليس امرا

waelmma
02-11-2017, 07:48
:(:(:( ويعتبر الترند العام اخىى الفاضل هو المحرك الاساسى
لاتجاه السعر وهو الذى يقيس حركة السعر خلال الفترات الماضية وجزاك الله خيرا اخى