PDA

View Full Version : الفوركس والتعدين السحابى

n.yaso
03-12-2016, 22:15
السلام عليكم
الفوركس تجاره جميله جدا وفيها حب المغامره
وسمعنا مؤخرا عن التعدين السحابى وهو استثمار ايضا للاموال
ايهما افضل من واجهة نظركم واامن واانجح؟؟؟

The_Gahbaz
03-14-2016, 13:42
الفوركس انت بتدخل صفقات وتحلل وشويه مكسب وشويه خساره والموضوع ماشي وانت عارف فلوسك رايحه فين وجايه منين ده غير انك في الفوركس ممكن تحقق مبالغ كبيره من راس مال صغير.
انما في التعدين السحابي للعملات الالكترونيه زي البيتكوين مثلا.. انت هتاخد وقت كبير جدا علي ما تعدن عمله واحده تمنها 400 دولار.. في حين انك ممكن تعمل المبلغ ده في الفوركس في صفقه او اتنين

ملاك الروح
03-15-2016, 01:25
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته بالفعل الفوركس تجارة مشوقة جدا وانا انصح بالتحليل الفني ودراسة السوق جيدا
اتمنى لك التوفيق

stark1995
03-15-2016, 15:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
انا مستثمر في التعدين السحابي ومثلا استثمرت الف دولار لن ترجع راسمالك الا بعد 100 وبعد دلك تبقى لك الارباح لكن الفوركس لمن درسه جيد ايضا

احمد عبد الباسط
04-23-2016, 01:49
بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
الفوركس طبعا افضل واجمل فى التداول وفى المكسب الفوركس علم يستحق الدراسة والجهد ولا يوجد واجه مقارنه بينهما
بالتوفيق اخى

latraaa
04-23-2016, 21:11
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن اشء الله، كما أتمنى أن نراك تحقق الكثير إن شاء الله، مشكور أخي الكريم و بالتفويق لك و للجميع إن اشء الله

عبد الرحيم رافا
04-24-2016, 22:14
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا بك معنا في هذه الامسية الرائعة ان شاء الله في احسن منتدى عربي بالعالم
التعدين انا سمعت بيه في شركات البتكوين

topgunner
04-24-2016, 22:20
السلام عليكم و رحمة الله شباب المنتدى شكزا اخي على السؤال و تطرقك لهدا المووضوع بالنسبة لي هما مجالان مختلفان و مربحان و لكن لكل منهما نقاط ايجابية و سلبية انا عن نفسي افضل الفوركس لانه فيه فرص اكثر للربح

emma91
04-26-2016, 14:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا على المعلومات ايها الاخ المجتهد
استفدت من هذا التعريف ولو ان الموضوع قصير شيئا ما
بالتوفيييييييييييق للجمييييييييع

mhmd.hmdy
04-26-2016, 15:05
انا فى الفوركس من خمس سنوات لكن اول مره اسمع عن النوع الاخر ده
الى بتتكلم عنه وهو نوع التعدين السحابى ممكن تفاصيل اكتر
وان كنت اشك انه يتوافقه مع الشريعه لان المعادن مش بتحقق القبض فى المجلس

abdulrahman shannon
04-26-2016, 15:09
السلام عليكم اخي الكريم
بالنسبة للفوركس فهو تجارة رائعة جدا بالنسبة لي ويعتمد على خبراتك وتحليلاتك
وفيه مكسب وفيه خسارة كما هو متوقع لكن بالنسبة للتعدين فهذه اول مرة اسمع به وحسب كلام الاخوة فلا اعتقد انه رائع جدا

doaa sary
04-26-2016, 18:09
انا سمعت قبل كدا عن التعدين السحابى ده
لاكن اعتقد والله اعلم
ة تبع عملة البيتكوين
وعموما مش هعرف افيدك
انا معرفش الا مجال الفوركس
وهو افضل مجال ربحى

Abughali
04-26-2016, 19:13
لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
وبالتوفيق للجميع إنشاء الله

---------- Post added at 04:13 PM ---------- Previous post was at 04:04 PM ----------

لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
وبالتوفيق للجميع إنشاء الله

reda samuel
04-26-2016, 19:29
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
موضوع مهم أرجو من الإخوان أعضاء المنتدى موافاتنا بمواضيع تهم المتداويلين المبتدئين ككيفية التحليل و كيفية جمع الأخبار و الإستراتيجيات و تدبير رأس المال و النصائح العامة للتداول الناجح
و فقنا الله و إياكم

latraaa
04-26-2016, 19:46
مشكور اخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح و على المعلومة التي تقدمت بها، و لقد سمعت من قبل عن التعدين السحابي للعملات، و لكن لم أفهم جيدا الموضوع، اتمنى إن كان لك موضوع مفصل أن تمدنا به

ashmawey
05-28-2017, 21:52
الفوركس افضل بكثير من التعدين السحابي , حيث انك تستطيع ان تحقق ارباحا بشكل اسرع مع مجازفة اقل ومحافظة على راس المال الخاص بك

Mazek
06-02-2017, 23:10
اخي العزيز التعدين السحابي هذا خاص بالعملات الكترونية مثل البيتكوين و لايت كوين و الدجي كوين و لكن اغلب مواقع التعدين السحابي نصابة و هذا حسب خبرتي

oroba
06-03-2017, 00:35
بسم الله الرحمن الرحيم
الفوركس هو أن تتداول فى سوق الفوركس من خلال أموالك وتكسب فيه أو تخسر بناء على طريقتك فى التداول.
أما التعدين فأنصحك بالابتعاد عنه فالمواقع تأخذ أموالك فى صورة بيتكوين وتقوم بإعطاءك نسبة مما تودعه وكأنها أرباح.. وفجأة تتوقف عن إعطاءك أى ربح رغم امتلاكك كمية كبيرة من الهاش كانت تعطيك ربح كبير من قبل.

nour3iny
06-03-2017, 01:51
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
من رائى ان الفوركس افضل بكثير من التعدين السحابى واربح منه عن تجربه تقبل مرورى

mme.hanane
06-03-2017, 02:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اظن ان ان الفرق هو السرعة في الربح فالفوركس اسرع من التعدين السحابي.
هذا رأيي والله اعلم

hamadasalama
06-03-2017, 02:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا علي الموضوع المهم عن التعدين السحابي وافضل عمله يمكن تعدينها هي البتكوين لانها حققت طفره في سوق العملات الرقميه علي الانترنت

asmaamagdy
06-03-2017, 02:19
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا الفوركس انت بتدخل صفقات وتحلل وشويه مكسب وشويه خساره والموضوع ماشي وانت عارف فلوسك رايحه فين وجايه منين ده غير انك في الفوركس ممكن تحقق مبالغ كبيره من راس مال صغير. وان كنت اشك انه يتوافقه مع الشريعه لان المعادن مش بتحقق القبض فى المجلس تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

m7med
06-03-2017, 02:33
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انا عن نفسي اخي الكريم اري ان الفوركس افضل شئ و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

bassoumy
06-11-2017, 01:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته سمعت كثيرا يا اخي المحترم عن موضوع التعدين السحابي لكنه يتطلب وقت وجهد وتكلفه اجهزه وكهرباء عاليه جدا واعتقد ان تجاره الفوركس افضل

haitham salama
06-11-2017, 02:12
لكل منهم عيوبة و المميزات وأنا أفضل الأن الفوركس لانه الأفضل من وجه نظرى ، على الرغم من أرتفاع أسعار البيتكوين والعملات الألكترونية الأخرى، ولكنى أشعر فى تجارة الفوركس بأنها أمان أكثر من التعدين الحسابى وذلك رأيى وغحساسى انا ممكن أن يختلف مع أى شخص أخر

magdylotfy2
06-11-2017, 02:20
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا الفوركس انت بتدخل صفقات وتحلل وشويه مكسب وشويه خساره والموضوع ماشي وانت عارف فلوسك رايحه فين وجايه منين ده غير انك في الفوركس ممكن تحقق مبالغ كبيره من راس مال صغير اما ال الى بتتكلم عنه وهو نوع التعدين السحابى ممكن تفاصيل اكتر وان كنت اشك انه يتوافقه مع الشريعه لان المعادن مش بتحقق القبض فى المجلس تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

DrAhmedSH
06-11-2017, 02:39
التعدين السحابي تقريبا شكله كويس
لكن الفوركس افضل ومضمون وشغله كويس جدا
لو في معلومات جديدة يا ريت تنزلها
شكرا لاهتمامكم يا شباب

ahmedmahmoud2017
06-11-2017, 02:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته التجارة الامنه والضامن لاموالك بالطبع هي التداول من خلال الفوركس وهو الحفاظ على اموالك جيدا تقبل تحياتي ومرورى

hussien_naguib
06-11-2017, 07:46
انت بتقوله من الفوركس التجاره جميله جدا تعبر فيها حب مغامره
طب ايه اللي انت بتتكلم كده والمغامرات منتقاه ممكن تروح
تسال جميع المطارات حياتك للخطر بس هنا انت بتعرف
فلوس عشان خاطري عرفت و شفت وجهه نظري بعد
ماكنت عرفتك وصلتله اختار رهيبه ازاي حتي كدا

elsaied
06-11-2017, 08:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
هذا الموضوع من اهم المواضيع الذي يجب ان يركز عليه المنتدي
تحياتي للجميع تقبلوا مروري مع خالص الشكرl

abutalia
06-13-2017, 01:30
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته التعدين السحابي ايضا من الامور الهامه جدا في السوق والله يوفقنا ونربح منه وشفنا عمله البتكوين شعرها تعدي ال 2000 دولار ............

ahmedmahmoud2017
06-13-2017, 01:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفوركس شئ والتعدينم الشسحابسي شئ اخر لكن تعلم ان التعدين السحابي يحتاج لشروكط معينه بالطبع اهمهم الاموال القوية لتجميع الجهاو

hamadasalama
06-13-2017, 01:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا خبراتي كلها في سوق الفوركس وليس لدي اي خبره في التعدين السحابي يا اخي الكريم والله يوفقنا ويكرمنا لتحقيق ربح كبير من سوق الفوركس المحترم

mahmoudtaha33
06-13-2017, 02:10
السلام عليكم ورحمه الله وركاته اخي
كل شيء مختلف عن الاخر يا تشتغل ب ده او ده
ولكن اذا عندم المقدره في الاثنين جميل
بالتوفيق لك

settouti
06-13-2017, 02:15
الفوركس والتعدين السحابى
روعة يا اخي هذا الموضوع اللذي رغم اهميته و بساطته الا ان الكثيرين يتجنبون الكلام عنه
يجب الاكثار من هذه المواضيع اللتي تزيدنا خبرة و معرفة , و السلام عليكم و رحمة الله

ahmedmahmoud2017
06-13-2017, 02:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفوركس بالطبع من اكبر المجالات التي من الممكن ان تصل بها الى طريق هام جدا وبناء داخل الفوركس

mohamed ashmawey
06-13-2017, 18:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا الفوركس
انت بتدخل صفقات وتحلل وشويه مكسب وشويه خساره والموضوع ماشي وانت عارف فلوسك
رايحه فين وجايه منين ده غير انك في الفوركس ممكن تحقق مبالغ كبيره من راس مال صغير.
وان كنت اشك انه يتوافقه مع الشريعه لان المعادن مش بتحقق القبض فى المجلس تقبل مرورى

YOUNESS EL-BAKKIOUI
10-20-2017, 19:38
السلام الله عليكم التعدين لعملة البتكوين من اهم الامور التي تساهم في تجارة العملات الأجنبة بعد إضافتها لمنصة التداول. انها عملة المستقبل

Mona33
10-20-2017, 20:30
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن اشء الله، كما أتمنى أن نراك تحقق الكثير إن شاء الله، مشكور أخي الكريم و بالتفويق لك و للجميع إن اشء الله

ehabbob
10-20-2017, 20:38
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى العضو الكريم الفوركس اصبح معروف جدا عند اغلب الناس ان كان باسم فوركس او تجارة العملات ام عن التعدين السحابى فانا علم اعرف عنه الكثير وغير واضح القواعد والمعملات له وفى الغالب لابد انه سوف ياخد فتره للانتشار مثل الفوركس من فترة كبيره
والله والى التوفيق

Mona33
01-25-2018, 05:43

mrramy
01-25-2018, 11:22
بسم الله الرحمن الرحيم اخى الكريم الفروكس طبعا جميل جدا جدا اما بالنسبة للتعدين السحابى فدا شي مش كويس لانه ممكن الشركه فجات تقفل وتقعد انت تغنى بقا انما الفوركس خسارته ومكسبة قدام عينك

A.mustafa
03-03-2018, 12:37
االسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
التجارة الامنه والضامن لاموالك بالطبع هي التداول من خلال الفوركس وهو الحفاظ على اموالك ..