PDA

View Full Version : الابتلاع الشرائي

Elias Geox
03-13-2016, 03:08
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته إخواني أخواتي في الله, الان سنشرح

الابتلاع الشرائي Bullish Engulfing
هو نموذج انعكاسي من نماذج الشموع اليابانية، يتكون من شمعتين، الأولى هابطة والثانية صاعدة كبيرة تغلق أعلى من افتتاح الشمعة السابقة، يأتي النموذج في نهاية الاتجاه الهابط ليشير لاحتمالات انعكاسه.
:p:yahoo:

أتمنى أن تكونوا قد إستفدتم من هاته المصطلحات, تحياتي للكل

AliMalla
03-17-2016, 15:02
موضوع مميز ويستحق التقييم اخي الكريم وفقك الله وجعله بحسناتك واتمنى مشاكات اخرى كم نفس الصيغة وشكرا كتير بالفعل استفدت وكنت ببحث عليها اخي شكرا لك وبانتظار مشكاركاتك

helmi lachheb
03-17-2016, 15:04
موضوع مميز ويستحق التقييم هو نموذج انعكاسي من نماذج الشموع اليابانية، يتكون من شمعتين، الأولى هابطة والثانية صاعدة كبيرة تغلق أعلى من افتتاح الشمعة السابقة، يأتي النموذج في نهاية الاتجاه الهابط ليشير لاحتمالات انعكاسه.

Ahmed loaa
03-17-2016, 15:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :
شكرا لحضرتك جدا على الموضوع والمعلومه المفيده ديه
شكرا جدا ليك
بتمنى ليك النجاح والتوفيق

snnaky
02-06-2017, 21:07
طيب ما توضحلنا بالشرح والصور شكل الشمعة يا محترم ولا انت متعرفش غير انقل والصق انا متابع المواضيع بتاعتك واغلبها مواضيع لا قيمة لها لأنها كلها بنظام كوبى وبيست ولا فغائدة ولا اى زفت انت بتتكلم فى موضوع تعليمى فنى فين ادوات الشرح بتاعك وفين التوضيح وفين شكل النموزج اللى بتتكلم علية ة؟؟؟ كلة كفتة كدة مش عارف والله اللى زيك مكمل فى المنتدى ازاى لحد دلوقتى بدون حظر

Zinou0008
02-06-2017, 21:23
جيد أخي ولكن ان امكن في المرة القادمة ان توضحها لنا عن طريق رسومات للفهم المعمق الموضوع.على كل حال انت مشكور كثيرا

adamarwan
02-06-2017, 21:33
نعم اخى الشموع اليابانية بها ممكن ن تتمكن
من ان تتداول وان تحصل عل العديد من الاشرارات التى بها ممكن ان تدخل فى السوق
وان تتمكن من ان تتاول على الشكال الاحرتفية
وحظ موفق