PDA

View Full Version : أعلى سعر High / أقل سعر Low

Elias Geox
03-19-2016, 05:54
باسم الله الرحمن الرحيم, إخواني أخواتي المبتدئين في الفوركس, في هذا الموضوع سنشرح المصطلح التالي

أعلى سعر High
هو أعلى سعر وصلت إليه حركة السعر في فترة زمنية معينة.

أقل سعر Low
هو أقل سعر وصلت إليه حركة السعر في فترة زمنية معينة.

:dance:

نلتقي في الموضوع القادم والسلام عليكم و رحمة الله

drsafaseefo
03-19-2016, 10:26
تعريف جميل ومبسط من عضو رائع فهذه التعريفات هامة جدا للمبتدئين
شكرا لك أخي على المعلومة وشكرا لمنتدانا الجميل
تقبل مروري

snnaky
02-07-2017, 19:41
على فكرة مافيش شرح كدة ابدا انت بتختصر المعلومات لمجرد عنوان يا اخى
انت بتشرح مش بترد يعنى انت عامل موضوع بكيفك محدش غصبك يعنى اعطى الموضوع حقة من المعلومات والشرح لية بتختصر المعلومات فى كلمتين لية انت مش بتشرح عنوان انت بتشرح ادوات فنية يعنى واجب عليك انك تعمل شرح صح وتوضح فية وتطبق عشان المبتدأين او اللى ميعرفوش يتعلموا والا يبقى اية فايدة الموضوع اللى انت عملتة

bebars zolfakar
02-08-2017, 12:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
وكما قلت ان الهاى اعلى سعر وصل الية فى فترة زمنية معينة وان اللو اقل سعر يوصل الية فى فترة زمنية معينة واشكرك على مجهودك
تقبل مرورى وتحياتى

zizoo99
02-19-2017, 13:38
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
شكرا لك اخى على هذا الموضوع الاكثر من رائع فانا بصراحة مندهش جدا و مش عارف انا من غيرك كنت هعمل ايه بصراحة بصراحة معلومة فى منتهى الجمال و بأمانه اتحدى اى متداول انه يكون على خلفيه بالمعلومة دى

lbebulk
02-19-2017, 13:47
مشكور أخى العضو الكريم على هذه المشاركة المتواضعة القصيرة جدا فى المنتدى
وأستمر فى طرح المزيد من المقالات والدروس التعليمية فى مجال الفوركس
والمعلومات التعليمية التى تفيد اكبر عدد من أعضاء المنتدى
وشكرا

doaa sary
02-19-2017, 17:28
معلومة بسيطة وقيمة جداا كل شمعه ليها افتتاح واغلاق بنسنمى اقل سعر لو واعلى سعر هيج وبرضو مع مجموعه شموع او اتجاة بنقول الاتجاة العام هابط او صاعد
بالتوفيق للجمييع

romioromio
02-19-2017, 18:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته في ناس كتير بتعتمد علي استراتيجيات الهاي واللة واعتقد انها مربحه الي حد كبير اذ نجد السعر بعد اختراق الهاي او اللو اليومي يكمل ااو ناخذ منه نقاطا