PDA

View Full Version : الهيدج

abdoslama74
03-22-2016, 21:30
بسم الله الرحمن الرحيم
اهلا بكم اعضاء المنتدي
انا جديد. في مجال الفوركس وسمعت كثيرا كلمة هيدج لاكن لا افهم معناها
ارجو ان توضحها لي حتا اعرفها

AhmedSami2016
03-25-2016, 13:59
بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى الحبيب فى الله فعلا اخى الحبيب فى
الله ههه لازم فى الاول كدة اخى الحبيب تعلم من اخطائك وستمر وستجد الربح الوفير ان شاء الله

Carlos
03-28-2016, 04:14
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى العزيز الهيدج هو بمعنى انك دخلت صفقة بيع لقيتها بتخسر كتير اوى تقوم فاتح عقد شرا علشان تقلل من الخسائر ولكن الهيدج عايز محترفين لانة ممكن يؤدى الى مزيد من الخسائر بلتوفيق

Bassem Hassani
03-28-2016, 05:57
الهيدج فى الفوركس عبارة عن فتح صفقتين عكس بعض فى الاتجاه من الممكن تكون الاولى ضعف الثانى أو العكس أو متساويه معاها فى قيمة النقطة أو العقد والغرض من الهديج هو الوصول الى متوسط أرباح جيد من خلال اغلاق احد العقدين ... ولكن تجارة الهيدج تحتاج خبيرة كبيرة فى التعامل معها .

akram mohamed obaid
01-29-2017, 16:08
الهيدج هو فتح صفقتين متعاكستين لنفس الزوج بيع وشراء في ان واحد ويستخدم هذا المصطلح لتعويض أمر وقف الخسارة في حاله عدم وضعه للصفقات المنفذة ويحتاج إلى متداول متمرس في هذا السوق ويحتاج لخبرة كبيرة في هذا السوق

forexguid
01-29-2017, 16:17
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته اخواني الاعضاء
الهيدج عبارة عن فتح صفقتين عكس بعض فى الاتجاه من الممكن تكون الاولى ضعف الثانى
أو العكس أو متساويه معاها فى قيمة النقطة أو العقد والغرض من الهديج هو الوصول الى متوسط أرباح جيد من خلال اغلاق احد العقدين
لكلكن لا انصحك به

الجووكر
01-29-2017, 21:31
الهيدج هو عباره عن دخول صفقتان بيع وشراء على نفس الزوج ونفس الوقت
يعنى مثلا زوج اليورو دولار بتدخل صفقتين فى نفس الوقت ونفس النقطة شراء وبيع
وبتقفل الشراء عند نقطة معينة وتسيب صفقة البيع املا فى ارتداد السعر

grow
01-30-2017, 00:19
السلام عليكم يا اخي الفاضل
الهيدج يا اخي هو دخول صفقتين عكس بعض ف الاتجااه من الممكن تكون الاوله عكس التانيه بالتوووفيق لك وللجميع

karam sawan
01-31-2017, 14:12
الحمد لله وحده والصلاه والسلام على من لا نبي بعده
بالحقيقة ليس لدي معلومات عن الهيج
لانني مبتدا في هذا المجال
ارجو المعذرة وتقبل مروري