PDA

View Full Version : نموذج العلم Flag

Elias Geox
03-26-2016, 18:55
باسم الله الرحمن الرحيم, إخواني الكرام أعضاء منتدى فوركس العرب, في هذا الموضوع سنشرح هذا المصطلح

نموذج العلم Flag
نموذج استمراري يشبه العلم في تكوينه، يتكون بسرعة وفي نطاق ضيق أثناء حركة السعر، ويمثل منطقة من التصحيح الضعيف تسبق استكمال السعر لاتجاهه السابق.

:bravo::accute:

تقبلوا مروري , أرجوا أن تستفيدوا و تحياتي للجميع

snnaky
06-09-2016, 15:13
الكلمتين اللى انت كاتبهم دول ولا ليهم اى معنى او لازمة بدون ما تضع شارت او صورة توضح الشكل نفسة يبقى ازاى وعلى فكرة انا قولتلك الكلام دة 100 مرة قبل كدة
هو انت لية دايما بتدور على المعلومة السهلة بغض النظر عن اتنها مفيدة او غير مفيدة موضوع زى موضوعك دة بدون اى شارت لبا فائدة منة
ياريت تتعلم عشان انا زهقت من موضوعاتك اللى كلها منقول ومكرر وكمان ليسر لها اى فائدة وكلها للبونص فقط
25402

Ramy Heshmat
06-09-2016, 15:56
الفوركس يمكن ان يجعلك غنيا في ايام قليله و لكن بشرط عدم الطمع و الحكمة في ادارة راس المال .. و البحث عن وسطاء الفوركس الجيدين ...... وعليك الاستفادة من اخطائك و متابعة الاخبار الاقتصاديه و تحليلها و الاستفادة من خبرات المحترفين

FOREX7
06-09-2016, 17:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و الشيق

لله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

rawan shaban
06-09-2016, 17:33
السلام عليكم ورحمة لله وبركاتة شكرا اخي الفاضل علي المعلومة القيمة وفي انتظار المزيد من المعلومات دمت سالما وتقبل مروري

kaaris
10-24-2016, 19:48
تذكير جيد بمعلومات رائعة نموذج العلم شكرا لك أخي
الفاضل وأتمنى أن يستفيد كل الأعضاء في
هذا المنتدى من خلال هذه المعلومات و ننتظر
منك المزي

Mostafa Ezz
10-24-2016, 20:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

من النماذج الانعكاسية القوية التي اعتمد عليهلا انا شخصيا ولكن تحتاج تدريب واتقان حتي يسهل التداول من خلالها