PDA

View Full Version : لم يتم تفعيل حسابي علي انستافوركس

Dr.mohammed
03-27-2016, 05:06
إذا سمحتم انا اشتركت في انستافوركس وبعد الإنتهاء من الحساب طُلب مني صورة للبطاقه الشخصية ومحل الإقامة.بالنسبة لمحل الاقامة مش موجود عندي إثبات أقامه غير الموجود في بطاقتي الشخصية فما العمل? وهل ده السبب في عدم إضافه البونص!

mourada
03-28-2016, 17:28
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي العزيز بالنسبة للتفعيل الثاني فهو صعب و الجميع عانى منه و يمكنك ان تفتح حساب بنكي باسمك و ترسل الوثائق للشركة و هي طريقة جيدة جدا و فعالة

aminetns
03-28-2016, 20:11
اخي عليك بالتواصل مع الدعم شكرا لك على الموضوع أخي الكريم بالتوفيق ان شاء الله تحياتي لك وللاخوة الكرام والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Mohamed Ahmed Metawea
03-28-2016, 20:27
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الله ينور عليك وياريت توضح اكتر وتمدنا بمعلومات مفيده اخري
جزالك الله خيرا
وشكرا

ِِAhmed Nader
03-28-2016, 20:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخواني واخواتي اعضاء المنتدي الكرام
اخي الكريم لازم يكون محل البطاقه نفس محل السكن ويكونو الاثنين باسمك فقط

mim0333
03-28-2016, 20:43
جزالك الله خيرا
وشكرا

Mohamed Ahmed Metawea
03-28-2016, 21:21
جزالك الله خيرا
وشكرا

yousse
03-28-2016, 22:31
حدة المشكل التفعيل في شركة يوجهني أنا يد لم يتم تفعيل حسابي بعد ولكن سيتفعلل بإدن الله ولكي يجب أن يقوم الوتاق المرسلة واضحة

hamza215rix
03-28-2016, 22:33
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية
إذا سمحتم انا اشتركت في انستافوركس وبعد الإنتهاء من الحساب طُلب مني صورة للبطاقه الشخصية ومحل الإقامة.بالنسبة لمحل الاقامة مش موجود عندي إثبات أقامه غير الموجود في بطاقتي الشخصية فما العمل? وهل ده السبب في عدم إضافه البونص!
وبالمناسبة شكرا على تقديم مثل هذه المواضيع واتمنى ان تنتشر مثل هذه المقالات في المنتدى وشكرا
بالتوفيق للجميع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله
49

ebn masr
03-29-2016, 01:22
لا البونص بتااخده من المنتدى عادى جدا طالما انت ملتزم بالقواعد فى المنتدى وشوف انت بقا وصل كهربا او حساب بنكى يساعدك فى تفعيل الحساب وان شاء الله يتفعل

mhmd.hmdy
03-29-2016, 01:26
دى مشكله ناس كتير جدا انا فعلت بالرصخه والبطاقه مستوى اول وثانى
بكل سهوله مش عارف ليه الناس شايفه الموضوع صعب اوى كده

مبتدئ و لكن...
03-30-2016, 00:38
وانا اشهد ان كلامك صحيح فهذ ماكنت افعله ندما بدات في الحقيقي فكنت افتح صفقات بعقود صغيرة ةاتركها تمشي و اخيرا تربح وحتى ولو كان الربح بسيط ولكني كنت اربح ولا اخسر وبدا راس مالي يزيد فعلا ثم وعن طريق الخطأ فتحت صفقة بعد 1 دولار وهو كبير لمن راس ماله صغير مثلي فسببت لي هذه الصفقة خسارة الرصيد كله وانا الان اجمع البونص وساعود لأتبع هذه الخطة كما في السابق

doola2020
03-30-2016, 13:14
أخي الكريم إضافة البونص لحسابك ليس له اي علاقة بالتفعيل ، لأن البونص يتم تحويله لحسابك في الشركة كل أول شهر ولكن التفعيل المستوى الثاني يجب ان تكون الوثيقة مكتوب بها عنوان سكنك

ynwa1892
03-30-2016, 13:21
السلام اخي البونص لا يرتبط بتفعيل الحساب فالبونص يصلك ولو لم تفعل حسابك يجب ان تربط حسابك هذا بحساب الشركة والبونص يصل
وفقك الله

latraaa
03-30-2016, 14:19
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و على اية حال أنصحك بالعمل على التعلم أكثر، بالنسيبة للتفعيل أقول لك أنه لابد من مطابقة المعلومات المقدمة أثناء التسجيل بالمعلومات على الوثائق، بالتوفيق إن شاء الله

Peter George
03-30-2016, 14:21
عند إضافة صفقات جديدة, إتبع الإرشادات التالية:

كل إضافة لابد أن تكون أصغر من التى قبلها.

أضف فقط للصفقات الرابحة.

لا تضيف أبدا لصفقة خاسرة, فواحد من قوانين إدارة رأس المال الذى يمكن أن نقول لا تكسره أبدا هو “لا تضيف أبدا لصفقة خاسرة”. الصفقات تنقسم إلى جزئين, صفقات رابحة و صفقات خاسرة فإذا كانت صفقتك خاسرة فإن فرصة تحولها لتصبح صفقة رابحة صغير جدا لا يستحق المخاطرة بالمال من أجلها.

إضبط أمر وقف خسارة وقائى عند مستوى تعادل أرباح و خسارة الصفقة.

ahmed070
03-30-2016, 15:02
يتم اضافه البونص حتي وان لم يكن حسابك مفعل للمستويين الاول و الثاني و لكن ستواجهك مشكله عند سحب الارباح حيث لا يتم سحب الارباح الا للحسابات المفعله بالكامل و يمكن لك ان تقوم برفع كشف حساب بنكي ان لم يتوافر معك ايصال غاز او كهرباء

ملاك الروح
03-30-2016, 16:18
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم يتم تحويل البونص بغض النظر عن التوثيق تاكد من انك قمت بربط حسابك وكذلك لتوثيق حسابك المستوى الثاني تحتاج الى اثبات اقامة حيث يمكنك ارسال فاتورة كهرباء
اتمنى لك التوفيق

mounir trader
03-30-2016, 16:50
اخى الحبيـــب / ......
موضووع في قمة الروووعه والجمال
هنيئا للمنتدى لأحتوائه على عضووو مـزج بين رقي الأسلوووب في الطرح وروعــة الكلمات في الردوود ...يستاهل أحلى تقييم ...

mohamedforex4
03-31-2016, 23:58
عاااااااااااارف ليه طيب . !!! :) بسبب انك ارفقت مستند يخالف اسمك او عنوانك في حسابك فهمت . لابد يا جمااااعه
ان يتطابق كلا الاسماء . متشابها حتي يتم تاكيد المتسنجات والحساب يتفعل . :) فهمتوا

wentwor
04-01-2016, 00:01
السلام عليكم و رحمة الله لا علاقة بين التفعيل و بونص المنتدى البونص سوف يصلك في أول الشهر أما التفعيل فيجب تحميل وثيقة اتبات الهوية و وثيقة اتباث العنوان لتفعيل حسابك لكي تستطيع سحب الارباح

AYYOUB100
04-01-2016, 00:02
السلام عليكم ورحمة الله
أخي في المستوى الثاني حاول رفع أي فاتورة كفاترة الهاتف مثلا وتكون على اسمك
أو شهادة اقامة بلغة أجنبية وأرفعها لهم وأقنع الدعم الفني للشركة.

asmaa mahmod
04-01-2016, 00:08
ده لعدم تطابق الاسم والعنوان والبيانات الى موضحها حضرتك فى التسجيل فى انستا فوركس حاول ان تبعت مستندات مطابقه لاسمك وعنوانك فى البيانات الخاصه بك

elm3lem
04-01-2016, 01:01
حضرتك ممكن تبعت وصل نور والدك مثلا طالما نفس العنوان لو انت مش عايش مستقل
او ممكن تشوف حساب بنكى خاص بيك تفعل بيه ودى بتكون اكتر حاجه فعاله

adel zizou
04-01-2016, 01:07
السلام عليكم عند التفعيل لا يجب ان تكون الوثائق مصورة بجهاز الهاتف لان الشركة لا تقبل هذا ثانيا يجب ان تغير الوثيقة التي فعلت بها المستوى الاول
على سبيل المثال فعل المستوى الثاني بصورة لحساب بنكي بالتوفيق ان شاء الله

neverlit5
04-05-2016, 13:39
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

hamed mohamed
04-05-2016, 13:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح
و على الراي و على المعلومات
القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى ان يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله،
كما أتمنى ان نراك تحقق الكثير إن شاء الله، بالتوفيق.

beast4ever
04-05-2016, 13:44
يا اخي التفعيل التاني صعب في قبوال الوثائق
انا تكلمة مع الدعم في الشركة وبعت ليه رابط بيحداد المستندات المطلوبه بخصوص مصر
تواصل مع الدعم وحداد اسهل وثيقه ليك ممكن تفعل بيها حسابك
وشكرا وتقبل مروري دمتم علي خير

neverlit5
04-07-2016, 20:46
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

abdelmadjid41
04-07-2016, 23:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم عليك بمراسلة الدعم والتحدث معهم مباشرة لحل المشكل او افتح حساب اخر يكون بنفس الاسم الموجود على البطاقة

neverlit5
04-09-2016, 20:09

mohamedforex4
04-10-2016, 16:31
دى مشكله ناس كتير جدا انا فعلت بالرصخه والبطاقه مستوى اول وثانى
بكل سهوله مش عارف ليه الناس شايفه الموضوع صعب اوى كده وشكرا

doaa sary
04-10-2016, 19:08
لانك مسجل قريب
قبل اضافه البونص بيومين تلاتة ممكن معملتش اى رد يحتسب فيهم
وعموما ممكن تعمل وصل النور فوتو شوب او تشوف وصل قديم
كان فية عنوانك الصحيح

ShiToSawY
04-10-2016, 19:13
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الفاضي : ولا انا واريد الحل الامثل من فضلكم
تحياتي لك

neversi5
04-11-2016, 17:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

احمد عبد الباسط
04-15-2016, 12:13
بسسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على اشرف المرسلين
يمكن ان تقدم فاتوره غاز او كهرباء اة مياة باسم والدك
مع صورة البطاقة الشخصية وش وظهر للوالد وسيتم القبول
بالتوفيق اخى

midouknight
04-15-2016, 12:32
أهلاً بجميع أعضاء هذا المنتدى الكبير
أخي الحبيب حاول الاتصال بالدعم الفني ل شركة
إنستفريكس فهم يستطيعون مساعدتك على هل مشكلتك

youbixx
04-15-2016, 13:21
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخي الغالي
ادا ارسلت لهم الوتائق و لم يفعلو حسابك استفسرهم عن المشكل في الدعم الفني
و ان شاء الله اكون خير بالتوفيق

latraaa
04-15-2016, 14:54
مشكور أخي الكريم على الراي و على الموضوع و على الطرح القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الكثير إن شاء الله من النتائج الطيبة إن شا ءالله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

aboubakr el ayach
04-15-2016, 14:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الحبيب اولا وقبل كل شيء نود ان نشكرك على هذا التساؤل المهم هو أن السبب يكون عادة عدم تفعيل المستوى الاول والثاني قم بتفعيل المستويين وقم ايضا بالتاكد من ربط الحساب بالمنتدى

samir011
04-15-2016, 14:57
السلام عليكم اخى الحبيب لابد لتفعيل حساك فى انستا فوركس ان تملك المستوى الأول والثانى والثانى وصل كهرباء او اى شئ يثبت محل اقامتك

sob81
04-15-2016, 15:02
يجب ان يتم عمل اسكانر لكلا من الهوية الشخصية او الباسبور وذلك بالنسبة لتخطي المستوى الاول من التعريف وايضا عمل
اسكانر لفاتورة مياة او كهرباء لتخطي المستوى الثانى من التفعيل

رومانى
04-15-2016, 20:51
تانى الغفعيل الثانى من اكثر المشكلات التى يعانى منها جميع الاعضاء وليس وحدك
ولكن عليك اولا تجرب جواز السفر او ايصال كهرباء او ايصال مياه او غاز
او تعمل حساب بنكى كما اقترح الصديق العزيز ولا تيأس .

HaMaDa99
04-15-2016, 20:56
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

اكرم التميمي
04-15-2016, 20:58
اولا اخي تفعيل الحساب ليس له علاقه بتحويل البونص الى حسابك بالنسبه للاثبات السكني يمكن ان ترسل فاتوره كهرباء او ماء او وصل انترنيت بحيث تكون مختومه ومثبت فيها العنوان السكني او ان تعمل كشف حساب بنكي

adamarwan
04-15-2016, 20:58
ممكن اخى ان تحوال ان تتصل بالدعم الفنى لكى يوجهوك الى احسن
الحلول التى بها ممكن ان يتم تفعيل الحساب بتاعك
وحظ موفق

الماجيك
04-15-2016, 21:26
بسم الله الرحمن الرحيم اخى الكريم هو البونص بتااخده من المنتدى عادى جدا طالما انت ملتزم بالقواعد
فى المنتدى وشوف انت بقا وصل كهربا او حساب بنكى يساعدك فى تفعيل الحساب وان شاء الله يتفعل

mhd99
04-23-2016, 22:25
يمكنك اخي تجاوز المستوى الثاني بأكثر من طريقة واذا كان عندك جواز سفر يمكنك رفع صورة عنه او افتح حساب
بنكي وضع عنوان نفس الموجود في البطاقة الشخصية وصوره وارفعه وباذن الله سييتم تجاوز المستوى الثاني

kymslye
04-25-2016, 16:38
تفعيل مستوى التاني هوا الصعب بصراحة و يمكنك أن تفتح حساب بنكي بإسمك و ترسل الوثائق ل إينستا فوركس وإدا كان حسابك مفعل يصلك بونص المنتدى ا في أول الشهر

yasser boushaki
04-25-2016, 16:41
بسم الله الرحمن الرحيم

sob81
04-25-2016, 16:46
لم يتم تفعيل الحساب فى انستا يجب اخى ان تراسل الادارة او الدعم الفنى للشركة وتعرف لماذا لم يتم التفعيل الى الان ونتمنى
التوفيق وتكمل التفعيل على خير

yasser boushaki
04-25-2016, 17:13
كتبانو غغر حوالا اه لان شمس
لا تجدي نفعا فلا تخسرو فلفوريكس ولكم دالك انت ام اب لا للبيع خد وقتك فقراء ولكتاب اخوكم ياسر من كويت

عبد الرحيم رافا
04-26-2016, 00:31
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
حي الله من لفانا ويا هلا به عدد ما غردت الطيور وعدد نجوم مساء الخير احبتي الكرام
ليس من السهل ان تقبل انستا وثائقك يجب ان تكون مختومة من طرق الادارة

mohamed ahmed mohamed 1
04-26-2016, 02:44
يمكن الاعتماد على تداول الفوركس كوظيفة أساسية وعمل ثابت يحقق لك دخلاً مناسباَ تستطيع من خلاله تأمين احتياجاتك، هناك الكثير من المتداولين الذين يعتبرونه كذلك فهناك من يتخذه كمهنة أساسية كالمحاسب أو المدير الإداري أو الطبيب أو المهندس أو غيرهم،

mohcine amari
04-26-2016, 17:05
******بسم الله الرحمن الرحيم ******
لمادا اخي لم يفعل الحساب ما المشكلة نريد الاستفادة اخي الكريم
*****السلام اخواني تقبلو مروري الكريم*****

emma91
04-28-2016, 16:33
ابعث لهم رخصة السياقة
اتمنى المزيد من المواضيع التي تفيد المبتدئين ونستفيد منها جميعا
وتقبل مروري المتواضع اخي الكريم

rehabkarm822
04-28-2016, 16:37
السلام عليكم هوا شركة انستا فوركس من الصعب التفعيل التاني عشان هواا بيطلب التفعيل النهائي وبيطلب صورة البطاقة الشخصية ومكان محل الاقاامة ولازم تكون موثقة ومختومة عشان تفعل الحساب وشكرا

Fiercewill
04-28-2016, 16:39
السلام عليكم
لم يتم تفعيل حسابي في الانستافوركس لانني اواجه مشكل تقني دائما في ارسال الوثائق.ثانيا انا لم املك رخصة سياقة او جواز سفر هل هناك وثيقة بديلة لارسالها..شكرا على الرد

akram bahnsawi
05-28-2016, 10:35
الشكر الخالص لجميع اخواتنا فى هذا المنتدى على هذة المعلومات الهامة و التى تساعد بشكل اساسى المتداولين الجدد و توفر لهم الوقت و المجهود و نتمنى المزيد و لكم خالص الشكر

alasfarahmad
05-28-2016, 10:39
السلام عليكم ورحمة الله، صديقنا العزيز بحسب النظام المعمول به في شركة انستا لا يمكن الاستفادة من البونص ومن خدمات الشركة الأخرى، مالم يتم التفعيل، فإذا لم تتمكن من الحصول على وثيقة إثات إقامة، اعتقد أنه في مقدورك الاستعانة وثيقة فاتوة كهرباء أو مياة، أو هاتف ثابت باسم والدك، وتتواصل مع الدعم الفني، فيمكن أن يقدم لك الحلول المناسبة.

helmi nsir
05-29-2016, 18:43
السـلام عليكـم ورحـمــة الله تعالى وبركاته
اخي العزيز بالنسبة للتفعيل الثاني فهو صعب و الجميع عانى منه و يمكنك ان تفتح حساب بنكي باسمك
لازم يكون محل البطاقه نفس محل السكن ويكونو الاثنين باسمك فقط

golden1985
05-29-2016, 19:21
أخى العزيز اثبات الاقامة من الاشياء المهمة لقبول حسابك وتفعيلة وكيف يتم ذالك عليك ان تضع لهم صورة عن فاتورة الهاتف او الكهرب او الماء وان شاء الله سوف يتم تفعيل حسابك باذن الله وشكرا لك تقبل مرورى..

عرآقي
05-31-2016, 07:26
اخي عليك بالتواصل مع الدعم شكرا لك على الموضوع أخي الكريم بالتوفيق ان شاء الله تحياتي لك وللاخوة الكرام والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

aminetns
05-31-2016, 12:23
راسل الدعم بارك الله فيك شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لكم ان شاء الله ولجميع أعضاء المنتدى الكرام تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

mohamed321
05-31-2016, 12:38
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها وأتمنى أن نراك تحقق الكتير إن شاء الله، ونتظر المزيد من الموضوعات والمشاركات التي نتعلم منها كيفة التداول االصحيح
انا كلمت الدعم اكتر من مرة وبحاول افعلو بس ما عم يتفعل مع اني برسل الهوية ومكان السكن

Om Rolla
05-31-2016, 14:02
على حسب علمي بأن البونص يتحول لحسابك عادي حتى قبل ماترسل لهم الوثائق المطلوبة.. مادمت ربطت حسابك هنا بالانستا فوركس فيتم تحويل البونص عادي بداية كل شهر وتستطيع التداول به واستثماره.. لكن لا تستطيع سحب الأرباح إلا بعد التفعيل الثاني وارسال الوثائق المطلوبه لهم

hayatto
05-31-2016, 23:51
السلام عليكم و رحمة الله تعـالى و بركاته
زميلي يسرني أن أوجهك الى القسم التعليمي للمنتدى حتى تجد إجابات كثيرة وواضحة بالتوفيق .

abderrahmenanis
06-01-2016, 00:07
جزالك الله خيرا
وشكرا

magdy mahmud
06-01-2016, 07:43
السلام عليكم ورحمة الله
اخي الفاضل بارك الله فيك لابد من وصل نور او ايجار او غز يكون باسمك ومطابق للعنوان الذي انت اعطيته للشركة غير ذلك لان يتم التفعيل وبدون التفعيل لان تستطيع سحب لارباح

روفائيل ثروت
06-01-2016, 09:22
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم اتواصل مع الدعم الفني لهذا الموضوع واشكرك علي طرحه علينا لكن لا تيأس ف الفوركس مجال
مفيد جدا باذن الله

yousse
06-01-2016, 09:29
المستو التني أي،أن فيه بد الصعوبة في التفعيل ولكن تحدت مع الدعم البشرر سيسعدك عل أتفعيل حيسبك أنا أنصحك أن أكلم مع الدعم لينه هو الدي ساعدني

bakup28
06-01-2016, 09:31
بالنسبة للتفعيل الثاني فهو صعب
و الجميع عانى منه و يمكنك ان تفتح حساب بنكي باسمك
و ترسل الوثائق للشركة و هي طريقة جيدة جدا و فعالة
او تقلب العداد باسمك وتقدم لهم الوصل :))

raedreda
06-01-2016, 23:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .. شكرا اخى الكريم على هذا الطرح الشيق والاكثر من رائع والمفيد لكل اعضاء منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

nader
06-02-2016, 00:16
لا اخي البونص سيضاف الى رصيدك ولكن المشكلة قائمة
فلن تستطيع جني اي ربح ولو 1 دولار اذا لم يكن حسابك مفعل على مستويين
فسارع الى ايجاد طريقة عملية لتفعيل حسابك حتى تتاجر براحة اكبر
بالتوفيق

masr16
06-03-2016, 17:53
اخي العزيز بالنسبة للتفعيل الثاني فهو صعب و الجميع عانى منه و يمكنك ان تفتح حساب بنكي باسمك و ترسل الوثائق للشركة و هي طريقة جيدة جدا و فعالة

haggui
06-03-2016, 17:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته*

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

nehad
06-03-2016, 19:24
جزالك الله خيرا وشكرا لك تقبل مروري...

latraaa
06-03-2016, 20:32
مشكور اخي الكريم على اتلموضوع و على الراي و على الطرح الارق يالقيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أ ننراك تحقق الكثير من الناتئج الطيبة المفيدة إن شاء الله، بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله يا اخي الكيرم

csebai12
06-03-2016, 20:40
السلام عليكم و رحمة الله عالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع بالنسبة لاضافة البونص لا علاقة له بالتفعيل يحول بصفة الية الى حسابات التداول المربوطة بالمنتدى في بداية كل شهر و بالنسبة للتفعيل يمكن ان ترفع وصل لاحد الفواتير العمومية باسم والدك

latraaa
06-03-2016, 21:43
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراق يالقيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الثكر من النتائج القيمة المفيجة إ نشاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إ نشاء الله يا أخي الكريم

nehad
06-06-2016, 00:34

حدة المشكل التفعيل في شركة يوجهني أنا يد لم يتم تفعيل حسابي بعد ولكن سيتفعلل بإدن الله ولكي يجب أن يقوم الوتاق المرسلة واضحة

وشكرا لك تقبل مرورى..

medben
06-06-2016, 00:39
أخي الكريم يجب ان يكون محل البطاقة
نفس محل السكن ويكونوا الاثنين بإسمك و السلام

nasr39
06-06-2016, 16:31

masdobli
06-06-2016, 16:49
اخي عليك بالتواصل مع الدعم شكرا سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله
الحمد لله
الحمد لله

ahmedhathout
06-13-2016, 18:14
تحويل البونص ملوش علاقه بتفعيل الحساب يعني مرفوض تربط حساب انستا بحسابك هنا في المنتدى
انا تفعيل الحساب شرط لسحب الارباح فقط

ebrahim mounir
06-13-2016, 19:12
*************الـسـلام عليكـم ورحـمة الله وبـركاتـه
مـوضـوع رائـع وجـمـيـل واسـتـفـدت منـه كـثـيـرا
شـكـرا لــجـهـودك وتعـبـك فى نشـر هـذا الـمـحتـوى الاكـثـر مـن رائـعتحياتى لجميع اعضاء مـنـتـدى فـوركـس الـعرب الـكـرام
دمـتـم فـى حـفـظ الله والـسـلام عـلـيـكـم ورحـمـة الله وبـركـاتـه *************312

haffas
06-13-2016, 19:23
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
جزاك الله خير على مشاركتك معنا
شكرا لطرح ذلك الموضوع و تلك التغطية الجيدة
تحياتى لك تقبل مرورى

bahoma310
06-17-2016, 18:12
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
هناك المستوى الاول و التاني في تالمستوى التاني راسل الشركة
تقبلوا مروري مع خالص تحياتي و تمنياتي بالنجاح لكل الاعضاء انشاءالله

nonam
07-16-2016, 15:40
السلام عليكم .... انت من المكن ان تحاول التعامل مع الحساب الحقيقي وكمان التعامل مع الادوات بتاعه التداول ومن المهم كمان ان يكون الحساب الحقيقي وكمان الحساب بتاع التداول ومن المهم جدا ان يكون الاهم ي التداول
بالتوفيق ان شاء الله

zakariaguemi
07-16-2016, 16:11
لا يأخي إضافة البونص ليس له علاقة بتفعيل حسابك في شركة إنستفريكس الأتفعل متعلق فقط بسحب

وأدى كنت تريد تفعيل المستوى التاني أنصحك أخي بالإتصال مع الدعم وأخبرهم أن أسكن مع ابي أو أنا أجير

raoufbhl
07-16-2016, 16:36
السلام عليكم و رحمة الله
لا علاقة بين التفعيل و بونص المنتدى البونص سوف يصلك في أول الشهر أما التفعيل فيجب تحميل وثيقة اتبات الهوية و وثيقة اتباث العنوان لتفعيل حسابك لكي تستطيع سحب الارباح من الشركة إلى حسابك بالبنك الالكتروني الذي تتعامل معه أو على البطاقة

النقراشى
07-16-2016, 16:39
تساعدنا فى حل هذه المشكلة

محمد صلاح
07-16-2016, 16:57
المشكلة اخى ان حسابك لن يفعل ولا تقدر تسحب منه طالما انه مش مفعل المستوين الافضل انك تحاول تجيب حاجة اثبات السكن لك وصل كهرباء

minoudz9716
07-16-2016, 17:58
السلام علبكم و رحمة الله و تعالى و بركاته اخوتي الكرام
اريد ان اطرح سؤال وهو
هل لا يصل بونص المنتدى لحساب انستافوركس ان كان غير مفعل

titotroy
07-16-2016, 18:10
PM
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺑﺮﻛﺎﺗﻪ
ﺍﺧﻲ ﺍﻟﻌﺰﻳﺰ ﺑﺎﻟﻨﺴﺒﺔ ﻟﻠﺘﻔﻌﻴﻞ ﺍﻟﺜﺎﻧﻲ ﻓﻬﻮ ﺻﻌﺐ ﻭ ﺍﻟﺠﻤﻴﻊ ﻋﺎﻧﻰ ﻣﻨﻪ ﻭ ﻳﻤﻜﻨﻚ ﺍﻥ ﺗﻔﺘﺢ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﻨﻜﻲ ﺑﺎﺳﻤﻚ ﻭ ﺗﺮﺳﻞ ﺍﻟﻮﺛﺎﺋﻖ ﻟﻠﺸﺮﻛﺔ ﻭ ﻫﻲ ﻃﺮﻳﻘﺔ ﺟﻴﺪﺓ ﺟﺪﺍ ﻭ ﻓﻌﺎﻟﺔ

akram mohamed obaid
07-18-2016, 21:29
اخي الكريم تحويل البونص ليس له علاقه بتفعيل حسابك فقط عندما تريد سحب الارباح فالامر متوقف عند تفعيل الحساب يجب ان تكون معلومات الحساب هي نفسها موجوده في البطاقه التعريفيه والاثبات والا فانه لايمكن ان يتم التفعيل

algoddam
07-26-2016, 20:31
هذا مشكلاخي بالنسبة لك لانه لايوجد كل اخر اخي سوى ان تفعل الحساب او تبحث عن طريقة
تعمل فيها حساب يكون فيها عنوان الاقامة مثل فتح حساب بنكي او اي حساب خدمات حكومي

Samirghatas
08-22-2016, 20:45
اخى الكريم طالما لا تملك اى وثيقة بها عنوانك وباسمك سوى بطاقتك الشخصية يبقى ممكن تعمل حساب اخر باسم والدك او اى شخص اخر بالتوفيق لك

mahmoudtaha33
08-26-2016, 23:53
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
جزالك الله خيرا
وشكرا

Khalid mostafa
08-26-2016, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله
حضرتك نفس المشكله دي قابلتني وحليتها باني ارفع صورة الرخصه بتاعتي وحضرتك ممكن ترفع صورة الرخصه او باسبور او بقي يتعمل حساب تاني باسم والدك والبونص هيوصل عادي

nour3iny
03-01-2017, 08:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
أولا تحويل البونص ملوش علاقه بالتفعيل اربط الحساب بالمنتدى ويتحول البونص والتفعيل هتحتاج صورة البطاقة للمستوى الأول والثانى هتحتاج إيصال كهرباء أو مياه أو غاز باسمك

fadegogo22
03-01-2017, 08:12
اخى الكريم يمكنك ان ترسل رخصة القياده او جواز سفرك لتفعيل المستوى التانى ولكن البونص سيحول بمجرد ربط حسابك بالمنتدى

Mo7a
03-01-2017, 08:23
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخي الكريم اضافة البونص ليس لها علاقة بالتفعيل التفعيل فقط لتتمكن من سحب الارباح وبالنسبة لتفعيل المستوي الثاني يمكن ان تفعله بواسطه جواز سفر او رخصه قياده او اي ايصال مختوم يكون بنفس اسم الشخص المسجل الحساب باسمه

alonsoo
03-01-2017, 08:28
مش شرط اخى الفاضل ان يكون اثبات السكن فى البطاقة مثل الذى ستقدمه فى اى وثيقة اخرى انما يجب اولا ان تقوم برفع الوثيقة الثانية

remon2010
03-01-2017, 13:49
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز لابد ان يكون العنوان اللى
فى البطاقه هو نفسه العنوان الذى تسكن فيه والا لن يتم تفعيل حسابك
تقبل تحياتى

latraaa
03-01-2017, 20:40
يا اخي الكيرم لابد من العمل على التعلم و التأكد من أن المعلومات التي تقدمت بها أثناء التسجيل هي مطابقة تماما لما تم تقديمه من معلومات اخي الكريم على الوثائق التي يتم العمل على اصدارها أخي الكريم، بالتفويق لك

tazi larbi
03-01-2017, 20:43
السلام عليكم اخي لبتفعيل لا دخل له في تحويل البونص او التداول هو مهم فقط للسحب والايداع وان لم يكن لك بطاقه اقامه عليك فقطبرفع فاتورة النت او موبيلك لك فاتورة ارفعها اتمنى لكم النجاح والله الموفق

مروه عصر
03-01-2017, 21:56
السلام عليكم
حتى تستطيع ان تسحب الارباح التى حصلت عليها من انستا فوركس عليك تفعيل الحساب من خلال المستويين الاول بالبطاقه والتانى من خلال اى اثبات محل اقامه مثل عمل باسبور

Shado
03-01-2017, 22:45
تحية طيبة وبعد..

أنا أخوكم في الله أحمد

أتمنى رفيق جيد من خبراء أو من له خلفية عن التعاملات في المنتدى والموقع أن يساعدني في بعض الشروحات لأني مازلت مبتدئ وأريد معرفة كل ما يتعلق بسوق فوركس ومنتدى فوركس العرب وأنا على استعداد التعلم المكثف ولي القابلية في ذلك ولكم جزيل الشكر

snnaky
03-01-2017, 22:50
مرحبا اخى البونص بيتم اضافتة عادى خالص المشكلة مش فى اضافة البونص المشكلة انك لو حبيت تسحب الربح من البونص مش حينفع تسحب الا لما حسابك يكون مفعل وبالنسبة للمكان الأقامة اى اثبات زى فاتورة كهربة او مية او رخصة سواقة ولو مافيش باسمك ممكن يكون باسم والدك عادى المهم انت مش حتقدر تسحب الا من خلال التفعيل غير كدة لا

emin14
03-01-2017, 23:20

mid0killer
03-01-2017, 23:22
التفعيل سهل وصعب بنفس الوقت لو متوفرتش على الشروط وتمهلت فى التفعيل الاول بالباسبور والتاكد من ان الاسم لسابع جد مطابق لما هو موجود بالباسبور والثاني بحساب بنكي او رخصه

MOHAMED SAID ELSAYED
03-01-2017, 23:22
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ........ عليك بالاتصال مع الدمع الفنى لمعرف عدم سبب التفعيل وعليك بالمحاوله مره واكثر تى يتم التفعيل

Ayman Abdellatif
03-01-2017, 23:26
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة
اخى الكريم ليس هناك علاقة بين وصول البونص لحسابك و كون ان حسابك لم يفعل بعد بالشركة فكرة تفعيل الحساب على كلا المستويين هو انك اذا طلبت سحب ارباح فيما بعد تكون قادر على سحبها لطالما كان حسابك مفعل اما موضوع تفعيل المستوى الثانى فلو كان لديك خط تليفون محمول باسمك ارسل لهم فاتورتة الشهرية و عليها ختم الشركة و سوف تقبل لان العنوان المذكور بالبطاقة بالتاكيد سوف يكون هو المبين بالفاتورة و بالتوفيق لك اخى

hamody
03-01-2017, 23:32
هو التفعيل صعب لهذه الدرجه وله لو لم يوجد وصل بااسم العضو ما هو الحل ياريت كل عضو موجود يحكى لنا تجربته لكى ننفذ ما قام به من غير صعوبه

stethoscope
03-01-2017, 23:34
فى موضوع فالقسم التعليمى يشرح كيفية تفعيل الحساب بالخطوات وكيفية خل اى مشكلة تواجهك وموضوع رائع هيساعدك كتير فى تفعيل حسابك بسهولة بالتوفيق

MED H
03-01-2017, 23:42
السلام عليكم
لتفعيل المستوى الثاني يجب عليك رفع وصل الكهرياء او الهاتف يحتوي على عنوانك و اثبات للدفع او ختم او امضاء

ابوفؤاد
03-01-2017, 23:59
لا بتعلق الاممر باضافهى البونص الىالتفعيل انما هو متعلق بالعمليات الماليه مثل السحب و الايداع و لذلك فان التفعيل واجب و مهم و اما عن اثبات الاقام هناك من الطرق التى تساعدك على هذا باى فاتوره باسمك

MohamedMoamen
03-02-2017, 00:26
مشكلة تفعيل الحساب في المرحلة الثانية ممكن تحلها عن طريق إرسال كشف حساب بنكي باسمك
طالما مش معاك إثبات لمحل الإقامة بإسمك وبكده تتحل مشكلة التفعيل عندك وتقدر تسحب أرباحك

ahmedm
03-02-2017, 01:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تفعيل الحساب ملوش علاقة بوصول البونص اصلا المشكلة ممكن تكون في انك لم تقم بربط حسابك في المنتدي بحسابك في الشركة تاكد من ملفك الشخصي وادخل علي bonus for post وشوف الحساب مربوط ولا بيقولك فشل الربط تحياتي لك وتقبل مروري

HANAN59
03-02-2017, 01:19
لا طبعا البونص يحسب لك طالما انك مستمر في الرد علي المواضيع لكن بالنسبه لتفعيل المستوي الثاني فعليك ان تقدم صورة كشف حساب بنكي وهذه الطريقة ارئ من وجهه نظري انها اسهل الطرق

abdallah.2017
03-02-2017, 01:23
التفعيا بانستا صعب وخصوصا بالنسبة للمستوى الثانى ﻻنه بيطلب وثائق بتكون ﻻزم مختومة من قبل الجهة المصدرة للايصال وشكرا

ماجدة اسحق سعد
03-02-2017, 01:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى العزيز يمكنك التحدث مع الدعم الفني الخاص
بانستا فوركس وسيقومون بحل المشكله وتفعيل الحساب في السرع وقت ممكن ان شاء لله

smartawi
03-02-2017, 01:55
مهم وضروري انك تفعل الحساب في الشركة في انستافوركس لو حسابك بالبونص حتى تتمكن من السحب
بالتالي انا انصح يا طيب انك تحاول تفعل الحساب في الشركة الاول قبل اي تفكير في تجميع البونص او التداول فالامر جد مهم

soltanarab
03-02-2017, 02:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...تحتاج اخي الى تفعيل المستوى الاول و التاني حتى تستطيع لسحب الارباح من الموقع اخي الكريم لازم يكون محل البطاقه نفس محل السكن ويكونو الاثنين باسمك فقط

ahmedmahmoud2017
03-02-2017, 02:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته للاسف التفعيل على انستا فوركس يوجد به العديد من الصعوبات يجب التعلم الجيد لعا تقبل مرورى

Mony Ezzat
03-02-2017, 02:08
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرتك البونصات بتتضاف عادي جدا للحساب بدون تفعيل ولكن بقى لازمن تفعل الحساب عشان تسحب الربح

forexaly5
03-02-2017, 02:09
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز
لابد من بطاقة القيادة أو كشف حساب البنكي لك بالتوفيق للجمويع

abumazen
03-02-2017, 15:05
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته برجاء التواصل يا اخي المحترم مع خدمه العملاء والدعم الفني لشركة انستا وهما هيفيدوم في طرق تفعيل الحساب

ابوعلى
03-02-2017, 15:16
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم انت لازم تفعل الحساب انا راى انك تفعل الحساب المستوى الاول بالبطاقه والتان بالباسبور

Mr Fathy
03-02-2017, 15:17
بسم الله الرحمن الرحيم يبقى انت تحاول ترفع اوراقك تانى يا زعيم عشان تفعل حسابك ولازم تكون الصور واضحة عشان يقبلوها منك

muhammad ismail
03-02-2017, 15:31
البونص اخى الكريم بيوصل اذا كان حسابك متفعل او مش متفعل انما المستوى التانى من التفعيل بيكون عبارة
وصل كهربا او ماء او غاز او جواز السفر ودة افضل حل

tolin
03-04-2017, 20:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته......البونص ليس له علاقة بالتفعيل انت بتكتب عنوانك وتقدم لتفعيل المستوى التانى مستند يحتوى على العنوان وصل كهربا اومياة او جواز سفر

Ayman Abdellatif
03-04-2017, 20:54
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
يا غالى بالنسبة لوصول البونص لحسابك ليس له علاقة بتفعيل الحساب من عدمة المهم انك تكون ربطة بحسابك بالمنتدى على اى حال تفعيل المستوى الثانى سهل لو لديك خط جوال و له فاتورة شهرية كل ما عليك ارسال هذه الفاتورة و عليها ختم الشركة لهم او فتح حساب بنكى و ارسالة لهم و بالتوفيق

tolin
03-05-2017, 14:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته......البونص ليس له علاقة بالتفعيل ممكن تقدم بدل اثبات الاقامة وصل كهربا اوجواز سفر او حساب بنكى

ayman samy
03-05-2017, 15:32
بسم الله اخي الكريم هناك مستوين للتفعيل في شركة انستا فوركس الاول يتكلب مستند يظهر اسمك كاملا ويمكنك رفع بطاقة الرقم القومي والثاني يتطلب مستند يوضح العنوان ويمكنك لرفع ايصال كهرباء او غاز

zakariacr07
03-05-2017, 15:47
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم قم بمراسلة الدعم و إشرح لهم الأمر و سوف يغيرون مكان الإقامة حسب الوثيقة

capoeira
03-05-2017, 16:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان شركة انستا تنص فى قوانينها ان يكون العنوان المقدم فى الهوية لتفعيل المستوى
الاول مثل المستوى الثانى وبالنسبة للبونص فان عدم تفعيل الحساب لا يوقف تحويل البونص من المنتدى الى حسابك بالشركة

ilyestoumi
03-05-2017, 16:31
بســـم الــــــله و الصلاة على رسول الله
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتـــــــــــه
شكرا لك نتمني المزيد منك
بالنسبة للتفعيل الثاني فهو صعب و الجميع
عانى منه و يمكنك ان تفتح حساب
بنكي باسمك و ترسل الوثائق للشركة

اتمني لك التوفيق و تقبل مروري

freetrade
03-05-2017, 16:32
اظن انه ادارة الشركة عندها قدر من المرونة اذا شرحتلهم ده بشكل واضح وصريح ممكن يتقبلو اوراقك الثبوتية طالما هي فقط المتاحة لديك

mehdiradwan2
04-02-2017, 13:27
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتــه تحية لك يا صاحب الموضوع و مشكور على طرحك بالنسبة للتفعيل الثاني فهو صعب و الجميع عانى منه و يمكنك ان تفتح حساب بنكي باسمك و ترسل
شكرا جــــــــــــــــــزيلا لك اخي علــــــــــــــــــــى هذا الطرح

fouadd19
04-26-2017, 16:02
يجب ان يتم عمل اسكانر لكلا من الهوية الشخصية او الباسبور وذلك بالنسبة لتخطي المستوى الاول من التعريف وايضا عمل

khalidtrader
04-26-2017, 17:17
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم بالنسبة للتفعيل الثاني فهو صعب و الجميع عانى منه فلازم يكون محل البطاقه نفس محل السكن ويكونو الاثنين باسمك فقط يمكنك أوان تفتح حساب بنكي باسمك و ترسل الوثائق للشركة و هي طريقة جيدة جدا..

alsaher
04-30-2017, 01:45
السلام عليكم أخي الكريم يجب عليك مراسلة الدعم لكي تحل المشكل و أن تتمكن من ولوج سوق الفوركس و التداول كما تريد تقبلوا مروري و اتمنى التوفيق للجميع أطال الله في عمركم

mohamed97
05-01-2017, 14:59
الســــــــلام علـــــــيكم ورحمــــــــــــــة اللــــــــــه وبركــــــــــــاتة وبعـــــد..وجهه نظر تحترم اخى الفاضل الاسواق دائما متقلبه على حسب السياسات:woo::happy:

yousee
05-01-2017, 16:04
تكلم مع الدعم لكي تعرف لمادا لم يتفعل حسابك وقول لهم أنك ارسلت لهم الكتير من الوتائق ولكن رغم دلك لم يتفعل حسابك هدا سيجعلهم يفعلون حسابك

khalidtrader
05-01-2017, 16:27
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخي الكريم بالنسبة للتفعيل الثاني فهو صعب و الجميع عانى منه.فلازم يكون محل البطاقه نفس محل السكن ويكونو الاثنين باسمك فقط أو يمكنك ان تفتح حساب بنكي باسمك و ترسل الوثائق للشركة ..

ahmedmahmoud2017
05-01-2017, 16:50
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تفعيل الحساب على انستا فوركس امر صعب على الاطلاق خصوصا المستوي الثاني المقرف جدا ولكن يجب اطالة البال

Lante
05-01-2017, 17:10
لا البونص بتااخده من المنتدى عادى جدا طالما انت ملتزم بالقواعد فى المنتدى وشوف انت بقا وصل كهربا او حساب بنكى يساعدك فى تفعيل الحساب وان شاء الله يتفعل,,,

tahar2015
05-04-2017, 08:03
السلام عليكم و رحمة الله تعالى لا علاقة بين التفعيل و بونص المنتدى البونص سوف يصلك في أول الشهر
أما التفعيل فيجب تحميل وثيقة اتبات الهوية و وثيقة اتباث العنوان لتفعيل حسابك لكي تستطيع سحب الارباح

AMR ELSISY
05-04-2017, 15:29
لا يا اخى الكريم البونص ليس له علاقه بالتفعيل لدى شركه انستا فوركس البونص تقوم الشركه بتحويله لك كل اول شهر ميلادى اما محل الاقامه فهو صعب نوعا ما موفق باذن الله

sob81
05-04-2017, 15:40
فى حالة عدم تفعيل الحساب فىانستا فوركس يكون انت غير قادرعلى اجراء العمليات الحسابية سواء الايداع او السحب من غير
ما يتم تفعيل الحساب اولا

M0hsenalawady
05-04-2017, 15:54
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
اخي الكريم هذا الامر ليس له علاقة بتحويل البونص ولكن تفعيل الحساب هام جدا لسحب الارباح من انستا فوركس
ممكن تفعل المستوى الثاني بجواز السفر او ايصال كهرباء لكي تتمكن من سحب الأرباح

abutalia
05-06-2017, 16:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تقدر تكلم الدعم الفني لشركة انستا فوركس وهما هيفدوك بخصوص اي شئ ىخالص بالتفعيل مع العلم ان لازم يكون نفس الاسم اللي في الحساب هو اللي في التفعيل المستوي الاول

ebn masr
05-09-2017, 01:58
طالما مفيش معاك اوراق ثبوتية يبقا بكدة مش هايتم تفعيل الحساب وبالتالى يبقا انت كدة حسابك مش كامل وكمان ناقصه الكتير وشكرا ليك

Hamza El36
05-09-2017, 02:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
بالنسبة للتفعيل الثاني صعب والأغلب عانى منه,...
بالنسبة لي فعلته برخصة القيادة...
عموما أتمنى التوفيق لي وللجميع بإن الله.
وتقبل مرور..
تحياتي

m7med
05-09-2017, 02:30
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انصحك اخي الكرسم بتفعيل المستوي الثاني عن طريق رخصة القياده و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

ahmedmahmoud2017
05-09-2017, 02:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يجب عليك التفعيل داخل الفوركس انستا من اجل الوصول الى سحب الارباح بالطبع تقبل تحياتي ومرورى

latraaa
05-09-2017, 10:55
يا أخي الكريم ارى أن الموضوع ليس بالأمر السهل و عليه اقو للك و للجميع أنه يمكنك أن تقوم بالعمل على إعادة فتح حساب جديد لكي تتمكن من العمل على التفعيل و أنصحك أخي الكريم أن تقوم بالعمل على تقديم الوثائق الصحيحة أخي الكريم، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

mostafa1995
05-09-2017, 11:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ......
المستوى الاول صور البطاقة من الامام والخلف
وفيها الاقامة انت صورها وما عليك
والمستوى الثاني
صور لهم الباسبورت
عادي او فاتورة كهرباء
او كشف حساب بنكي سهلة يا اخي الكريم :)

zunebha
05-09-2017, 11:07
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي الفاضل التفعيل بالانستا فورمس جد دقيق .
ما عليك الا التركيز على المعلومات التي بالوثائق.

hassan elshafaay
05-09-2017, 11:52
هو فعلا محل اثبات الاقامه من اهم المشاكل اللي بتواجه اي حد بيفعل حسابه لكن ممكن تتواصل مع الدعم الفني وتبعت صوره لاثبات اقامه اي حد من قرايبك

sob81
05-09-2017, 11:56
يعتبرالمستويين الخاصين بالتفعيل الاول يكون خاص باثبات الشخصية ويكون من خلال احدى الصور لبطاقة الهوية او الباسبور والتفعيل
الثانى يكون من خلال صورة من العنوان

joseph2
05-09-2017, 12:54
السلام عليكم ..
لم يتم تفعيل حسابي علي انستافوركس
حاول الاتصال بالدعم اخي و سيوضحون لك سبب عدم التفعيل

btareq
05-09-2017, 15:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخوانى اعضاء منتدى فوركس
لا استطيع الاجابة على سؤالك اتمنى ان تجد اجابة من الاعضاء تفيدك
تقبل مروري جزاك الله خير

murad11
05-24-2017, 21:07
لا علاقة بين التفعيل و بونص المنتدى البونص سوف يصلك في أول الشهر أما التفعيل فيجب تحميل وثيقة اتبات الهوية و وثيقة اتباث العنوان لتفعيل حسابك لكي تستطيع سحب الارباح

Farida Mahmoud
05-24-2017, 21:32
السلام عليكم ورحمة الله اهلا بك اخي اعتقد من وجهة نظري ان التأكد الثاني فهو مشكلة واجهت الكثيرين منا واقترح عليك ان تفتح حساب في احد البنوك وترسل لهم الوثائق الرسمية بذلك بالتوفيق للجميع ومزيد من الارباح

michael1
05-24-2017, 21:43
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
اخى الكريم يجب لكى تفعل الحساب فى شركة انستا فوركس
يجب الا يكون هناك اى اخطاء فى المعلومات الشخصية لديك

Asmaa1203
05-24-2017, 21:59
اخى الكريم عليك برفع صورة البطاقة مسحوبة بسكانر و يمكن ان ترفع لهم ايصال كهرباء او مياه او غاز اذا كان عنوان السكن الخاص بك نفسة بتاع والدك او كشف حساب بنكى او فاتورة هاتف محمول و سوف يتم التفعيل لك

Bastof
05-24-2017, 22:49
شكرا لك اخي الكريم علىهذا الموضوع المميز وكذلك ردود الاعضاء التي زادت هذا الموضوع قيمة اكثر حيث استفدت من بعض المعلومات التي لم اكن اعلمها في السابق واتمنى النجاح للجميع في تجارة الفوركس

sinaa
05-24-2017, 22:57
جزالك الله خيرا
وشكرا

aym
05-24-2017, 23:46
لازم من تفعيل الحساب فى انستا فوركس وذلك للتمكن من اجراء العمليات الحسابية على هذا الحساب الخاصة بالايداع او السحب ويجب ان تيم ارسال صورة من اثبات الشخصية للمرو بالمستوي الاول وارسال صورة من اثبات الشخصية للمرور من المستوي الثانى

rayzigar
05-25-2017, 12:08
مشاكل التفعيل لا تريد ان تنتهي لا اعرف لما انا فعلت يا اخي الحساب في نفس اليوم من دون اية مشاكل من هذا القبيل
يا طيب ارسل الوثائق الي الشركة تريدها بالضبط وبالتصوير الواضح وايضا حاول تتراسل معهم في حالة اي مشكل

عمر عبدالرحمن
08-19-2017, 20:37
جزالك الله خيرا
وشكرا

احمد فوكس
08-20-2017, 00:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. اخى الفاضل المرحلة التانية من التفعيل مهمة جدا ويجب ان ترفعها ولن يقبلو باى شئ غيرها ولازم الوثائق
كلها تحمل نفس البيانات ليك اللى دخلت بيها فى الحساب والحل انك ممكن تعمل حساب باسم والدك او اى حد من اخواتك او حتى اصحابك ويكون متوفر عنده كل وثائق التفعيل باسمه

محمد حافظ 120
08-20-2017, 01:11
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي العزيز....اما بعد... اولا البونص ليس له علاقة بتفعيل الحساب... ثانيا في المرحلة الاولى من تفعيل الحساب تحتاج الي صوره البطاقة وقد وضعتها في المرحله الثانيه تحتاج الي صوره جواز السفر او وصل غاز او كهرباء... يمكنك وضع صوره لهم من ثم سوف يفعل الحساب ان شاء الله

hamadasalama
08-20-2017, 01:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم يمكنك ان تتحدث مع الدعم الفني لشركه انستا فوركس وهما هيفيدوك وانا علي حسب معرفتي ان التفعيل لازم تكون المستندات دقيقه والصور واضحه بشكل كبير

M.R
09-03-2017, 01:34
بالنسبة للبوني سيضاف تلقائيا بدون تفعيل وبالنسبة لمحل الإقامة يمكن عمل كشف حساب بنكى مختوم وسيكون مدون عليه العنوان ايضا يمكنك شراء عقد خط محمول وسيكون عليه عنوان ايضا

A.mustafa
09-03-2017, 13:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
ممكن تبعت وصل نور والدك مثلا طالما نفس العنوان لو انت مش عايش مستقل
او ممكن تشوف حساب بنكى خاص بيك تفعل بيه ودى بتكون اكتر حاجه فعاله...

hazem123
09-03-2017, 16:43

احمد نصر 22
09-03-2017, 16:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى العزيز لا تقلق ان شاء اللة الحل موجود ولكن عليك ان تعرف اولا ان هناك مستوين للتفعيل المستوى الاول والمستوى التانى المستوى الاول يطلب صورة البطاقه ويجب ان تسحب صورةالبطاقه على سكنر لان انستا يرفض صورة الموبايل ويجب ان تكون الجودة عاليه والمستوى التانى ممكن ان يكون عن طرق وصل نور او مياة اوالافضل كشف حساب من بنك او باسبور وشكرا اخى العزيز

eslam etman
09-03-2017, 18:09
خى العزيز بالنسبة لمحل الاقامة من الممكنن ان تشتر خط تليفون باسمك وعنوانك ويمكنك تقديمة كمستند للتفعيل وعدم تفعيل الحساب سبب رئيسى لعدم تحويل البونص

medo mohamed
09-03-2017, 18:25
لا اخى ليس له علاقه بتحويل البونص انت رابط المنتدى مع الشركه فيتم تحويل البونص الى حسابك فى شركة انستا ولاكن لا يمكنك سحب ارباحك الا اذا فعلت المستوى الثانى وهو صعب بالتأكيد ولاكن ابحث عن اى شئ يوجد فيه العنوان وأكيد بأسمك

ehabbob
09-03-2017, 21:04
اهلا بك اخى العضو الكريم بالمنتدى وشكرا على المشاركة وبالفعل انت محتاج انك تعدى المستوى التانى فى التفعيل باى ايصال مرافقك والبونص تحول من غير اى مشاكل فى تفعيل الحساب لكن لا تستطيع سحب الارباح الا بعد التفعيل
التوفيق من عند الله

zam_bozo
09-05-2017, 10:39
بسم الله الرحمن الرحيم ,, أولا ده مش السبب في عدم اضافة البونص .. ده موضوع وده موضوع
ثانيا هو المفروض انهم يأخذوا بالعنوان الثابت في البطاقة لكن هم للأسف لا يكتفون بالعنوان الثابت في البطاقة ويصرون على ايصال كهرباء اومياه
او فاتورة تليفون او كشف حساب بنكي .. الخ بل ويشترطون ان يكون ملون وليس من مدة تزيد على 3 اشهر

Iheb1302
09-06-2017, 07:34
مرحبا بك أخي الفاضل حاول ان تبعت مستندات مطابقه لاسمك وعنوانك فى البيانات الخاصه بك ثانيا يجب ان تغير الوثيقة التي فعلت بها المستوى الاول
على سبيل المثال فعل المستوى الثاني بصورة لحساب بنكي بالتوفيق أخي الكريم و مزيد من الأرباح

tolin
09-06-2017, 09:28
كالبونص ليس له علاقة بالتفعيل ممكن تقدم بدل اثبات الاقامة جواز سفر أو رخصة قيادة أو وصل كهربا او كشف حساب بنكى

احمد نصر 22
09-06-2017, 10:00
السلام عليكم اخي العزيز أحب اسرح لحضرتك فكره التفعيل دلوقتي حضرتكً عندك مستويين لتفعيل المستوي الاول والمستوى التاني وعشان تفعل الاول بيطلب صوره البطاقه وياريت حضرتك تسحبها سكنر أفضل

abo.tali.wtalin
09-17-2017, 01:45
السلام عليكم ورحمة الله
اولا البونص ملوش علاقة بتفعيل طالما انت رابط الحساب بالمنتدا
بالنسبة لمحل الاقامة لو انت معكش اى ايصال باسمك يمكنك
شراء خط فودافون او موبنيل مختوم ويوجد به العنوان واتفعل بى انا جربتو قبل كدة

omar2017
09-17-2017, 02:51
تفعيل الحسابل على انستا فوركس من الاشياء الصعبه بالطبع ويجب التعامل مع الحساب كالتالي تفعيل الحساب المستوي الاول بالبطاقة الوطنيه وتفعيل المستويب الثاني باثبات سكن بنفس بيانات المستوي الاول

احمد نصر 22
09-17-2017, 03:31
بسم اللة الرحمن الرحيم اخى الكريم احب اقول لحضرتك ان مستوى التفعيل الاول بيكون بالبطاقه ولكن خد بالك لازم تكون مسحوبه سكنر لان الانستا بيرفض صورة ماخوذة بكاميرة الموبايل

yousif200
09-17-2017, 03:52
البونص يتحول الي حسابك في موقع الشركة سواء انت مفعل او لا ام بخصوص التفعيل انت تقول انك لا تحمل ولا يوجد معك
اي اثبات للعنوان ككشف كهرباء او مياة والي ذلك اتصحك لو انت ساكن في مصر ان تجرب التعفيل بعقد خط محمول

sonson
09-17-2017, 04:32
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم تفعيل الحساب في شركه انستا هو صعب شويه لاهتمام مسئولي شركه انستا بدقه وجوده المستندات المقدمه فحاول ان تاخذ الصور سكانر وان تكون بنفس الاسم تماما والعنوان

abutalia
09-17-2017, 04:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور يا اخي الكريم علي المووضع الهام وان شاء الله تعالي ربنا يوفقك وتفعل حسابك علي خير ولو واجهتك اي مشكله حاول ان تكلم الدعم الفني للشركه وان شاء الله يفيدك

waelmma
09-17-2017, 07:32
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه اضافة البونص ليس له علاقة بتفعيل الحساب
ولكن لازم تفعل حسابك علشان تقدر تسحب الارباح وممكن ان تفعل الحساب باكثر من مستند منهم الباسبور وشهادة الميلاد...الخ

A.mustafa
09-17-2017, 10:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
ضروري انك تفعل الحساب في الشركة في انستافوركس لو حسابك بالبونص حتى تتمكن من السحب
بالتالي انا انصحك تحاول تفعل الحساب في الشركة الاول قبل اي تفكير في تجميع البونص او التداول فالامر جد مهم

anas ahmed
09-17-2017, 11:34
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
بالنسبه الي تحويل البونص في حسابك فهذا ليس له علاقه بكون حسابك مفعل اولا بل يتم التحويل حتي و لو كان حسابك غير مفعل
اما بالنسبه للتفعيل اي مستند موجود به اسمك و عنوانك يقبل ان شاء الله
و تقبل مروري

big.pharaoh
09-17-2017, 12:08
مفيش علاقه بعدم وصول البونص لحسابك وان يكون حسابك غير مفعل. انت بتقدر تتاجر بالبونص عادى جدا بدون ما تفعل حسابك
اما بقى بالنسبه لتفعيل الحساب فانت لازم تبعتلهم اثبات سكن يكتب العنوان اللي انت سجلت بيه فب انستا سواء هو اللى مكتوب في البطاقه او غيره. بس اثبات السكن لازم يكون مستند غير البطاقه لان البطاقه الشخصيه هى لاثبات الهويه

saber mostafa
09-17-2017, 13:09
يجب ان تكون الوثائق المرسله للشركه تتماشي مع بيانات التسجيل التي قمت بها في حسابك
بحيث يتماشي الاسم والعنوان في اثبات الهوية والاقامة مع بياناتك تسجيل .. واذا كان هناك اختلاف في اي شئ سيكون هناك صعوبه
ولكن اذا كان العنوان مختلف عن كل وثيقه حاول ان تتواصل مع الدعم لمعرفتهم بهذة المشكلة او طلع كشف حساب بنفس عنوان البطاقة

ahmed.mohamed
09-17-2017, 13:16
السلام عليكم تفعيل الحساب في شركة انستا فوركس لازم يكون بالوثائق التي هي اشترطها وأن تكون واضحة و من الأفضل عمل لها سكانر بالإضافة إلى تطابق البيانات الشخصيه المسجل بها في الشركة و يتم من خلال مستويين الاول لاثبات الهوية و الثاني لاثبات الاقامة

colonel
09-17-2017, 13:22
السلام عليكم انا عارف قصدق
انتا معندكش محل اقامة باسمك ساكن معى والدك مثلا
الحل هتروح لفرع شركة فودافون فى بلدك وتعمل خط هيديك عقد فيه العنوان صورو اسكانر وابعتو للشركة وهية هتقبلو الحل التانى تعمل خط تلفون ارضى باسمك والحل التانى الذى سيغنيك عن الخطوات الصابقة هو لو كان عندك رخصة قيادة هتصورها اسكانر برضو وتبعتها للشركة ودى الحلول الثلاثة المتاحة بالنسبة لحالتك
لو افادتك المشاركة اضغط شكرا
تقبل مرورى

riverlove40
09-17-2017, 14:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ليس بالاخص اخى ان تكون اسكانر يمكن ان تقبل بالصوره العاديه ولكن ان تكون واضحه انا عملت الوثائق لدى اسكانر ولم تقبل ولكن قمت بتصويرها بالموبايل ولكن صوره جيده وتم قبولها ولكن حدث لدى مشكله ان البطاقه كانت منتهيه وقمت بتفعيل الحساب بالباسبور والحمد الله الحساب الان مفعل

tolin
09-17-2017, 14:30
تحويل البونص ليس له علاقة بالتفعيل ممكن تقدم بدل اثبات الاقامة جواز سفر أو رخصة قيادة باسمك او كشف حساب بنكى

Mahamme
09-17-2017, 16:27
البونص هيتحول عادي وممكن تتداول بيه بدون تفعيل لكن السحب مش متاح بدون تفعيل، وضروري ان تكون ملفات التفعيل سكانر ومطابقة لبياناتك على الحساب للموافقة عليها

hamadasalama
09-17-2017, 16:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ممكن يا اخي الكريم تشتري خط فودافون من البطاقه وتجعل موظف الشركه يختمه لك وتسحبه سكانر وتبعته وان شاء الله يتم قبوله المووضع بسيط يامر الله

ahmedmahmoud2017
09-17-2017, 17:54
تفعيل الحساب على انستا فوركس يجب ان تعرف انه منقسم الى مستويين المشتوي الاول وهو البطاقة الوطنيخخه بالاضافة الى المستوي الثاني والذي يعتبر هو الاصعب على الاطلاق وهو اثبات السكن الصعب جدا بالطبع ولكن يجب ان تكون بياناته نفس بيانات المستوي الاول

Alaa Khamis
09-17-2017, 18:12
طريقة التسجيل الثانيه صعيه جداً وقد عاني منها كثير
لكن يمكنك ان تقوم بفتح حساب بنكي باسمك
ثم تقوم بارسال المستندات والبيانات الي الشركه

Ayman Abdellatif
09-17-2017, 18:18
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة
اخى الكريم لو لديك حساب بنكى باسمك قدم كشف هذا الحساب لهم ولو لديك فاتورة تليفون محمول باسمك يمكنك ايضا ان تفعل بها المستوى الثانى

moh007
09-17-2017, 18:27
لاياخي ليس سبب في اضافت البونص للحساب
تفعيل حساب انستا فوركس يجب عليك ان تقوم بي تصوير ملفاتك بي السكانر
انه افضل حل لي قبول الشركة فأنا فعلت حسابي في 6 ساعات فقط
لانني بعثت لهم وثائق مصور بي تقنية السكانر
انا التفعيل سهل جدا

Badodo
09-17-2017, 19:53
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته وبعد
اخي العزيز انا مبتدئة و ايضا ابحث عن إجابة
ارجو من الإخوة افادتك من لديهم خبرة كافية
تقبل مروري و وفقك الله

kariim18
10-31-2017, 20:34
اخي العزيز بالنسبة للتفعيل الثاني فهو صعب و الجميع عانى منه و يمكنك ان تفتح حساب بنكي باسمك
لازم يكون محل البطاقه نفس محل السكن ويكونو الاثنين باسمك فقط

amine saddiki
11-02-2017, 18:53
السلام عليكم اعضاء منتدى فوركس العرب
اتمنى ان تكونوا في تمام الصحة والعافية

abooali2017
11-23-2017, 08:13
بالفعل لقبلول طلبك عليك برفع ما يقبك عنوانك وعندك مجموعة خيارات منها جواز السفر او فاتورة كهرباء او مياه او غاز او تليفون او حتى اشتراك نت - ان عجزك عن ذلك فيمكن استخراج وثيقة من قسم الشركة او غيره مختموعه مكتوب بها عنوانك
مع اطيب المنى بدوام الارباح والتوفيق للجميع

mr.khalled
11-23-2017, 11:46
لازم تكون عاك اثبات اقامه او رخصه قيادهعشان تقدر تفعل الحساب لازم يكون الاتنين متطابقين
او كنت ريحت نفسك وعملت الحساب باسم والدك

bassoumy
11-23-2017, 15:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور يا اخي الفاضل علي المووضع المهم وحاول ان تتواص مع الدعم الفني وخدمه العملاء لشركه انستا فوركس وهما هيفيدوك في هذا الامر والله يوفقنا ونحقق ربح كبير بامر الله تعالي

yassmiina
11-23-2017, 16:29
ممكن تفتح حساب بنكي و بعدها تاخد من عندهم ورقة تتبث عنوانك هذه هي الطريقة اللتي فعلت بها حسابي و تفعل في يوم واحد فقط اتمنى ان تنحل مشكلتك في اقرب وقت

insra
11-23-2017, 18:41
شوف اعمل اسكانر ل اي فاتور بالاسم ويكون فيها العنوان وارفعها وان شاء الله تتقبل
..
..
..
بالتوفيق

Emad Adel
11-23-2017, 19:44
ممكن برخصة القيادة تفعل المستوي الثاني
وخليك متابع مع الدعم الفني
و تاكد من البيانات الشخصية مكتوبة بنفس ا

manad
11-23-2017, 19:49
انا كدالك اعاني من نفس المشكلة لكن اعتقد ان الامر راجع الى عدم تطابقمعلومات البطاقة الو طنية مع ايصال الكهرباء
عموما عليك ان تراسل الشركة لتعرف مصدر المشكل و تحياتي

هدير البدري نور
11-23-2017, 19:49
انا برضو عندي نفس الشئ التفعيل الثاني لم يتم للان التفعيل التاني بسبب وصل الكهرباء
مش عرفة بصراحة العمل اية وانتظرت كتير جدااا انتظر منك كل ما هو جديد تقبل مروري

zakaria97
11-23-2017, 20:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم ما عليك سوى تم تريل لهم بطاقة الهوية من كلا الجانبين على مستوى التحقق الاول وترسل لهم فاتورة الماء او الكهرباء او كشف حساب بنكي على مستوى التحقق الثاني وان شاء الله يقبلو لك حسابك بأسرع وقت ممكن وشكرا لك اخي الحبيب

waelmma
11-24-2017, 08:14
:)):)):ا))تماماخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه ممكن ان تفعل حسابك بان ترفع اى مستند رسمى عندك
مثل البطاقة والباسبور او شهادة الميلاد وغيرها من المستندات بشرط ان تكون مطابقة لبيانات التسجيل فى انستا ويقضل ان تترجم مستند اة اثنين منهم بالانجليزى ومش شرط ابدا ترفع فاتورة كهرباء او غاز كما يعتقد البعض

forexone1
11-24-2017, 09:18
اما بالنسبه لي تفعيل حساب في انستا فوريكس تعرف عنها و يجب عليك تفعيل المستوى الاول المستوى الثاني يلا وذلك بارسال صوره البطاقه

---------- Post added at 08:17 AM ---------- Previous post was at 08:16 AM ----------

و هي ان تقوم بارسال كشف حساب بنكي لو لسه او وصل الخدمات بة العنوان الخاص بك يجب ان يكون التفعيل بطريقه صحيحه جدا وتكتب بيانتك بدقة

---------- Post added at 08:18 AM ---------- Previous post was at 08:17 AM ----------

حتى تستطيع تسحب الارباح في شركه انستا فوركس بطريقه سهله بطريقه مبسطه جدا من خلال الشركه انيستا فوركس فبدون تفعيل المستوى الاول والمستوى الثانى لن تتمكن من سحب الارباح

nihad
11-24-2017, 09:29
إضافة البونص لحسابك ليس له اي علاقة بالتفعيل ، لأن البونص يتم تحويله لحسابك في الشركة كل أول شهر ولكن التفعيل المستوى الثاني يجب ان تكون الوثيقة مكتوب بها عنوان سكنك

Ahmed-Hassan
11-24-2017, 12:20
اخى الكريم كدا انت لسامفعلتش الحساب فمش حيوصلك بونص
ولا بد من تطابق محل الإقامة وجميع البيانات في الباسبور والبطاقة
لكى تتم عملية التفعيل بسهولة جرب باوراق حد تانى وبالتوفيق

Mostafa Ezz
11-24-2017, 16:54
بسم الله الرحمن الرحيم

أعتقد ان المشكله انه لازم يكون محل البطاقه نفس محل السكن ويكونو الاثنين باسمك فقط وليس البطاقه باسم شخص ومحل الاقامه باسم شخص اخر هذا غير مقبول

هدير البدري نور
11-24-2017, 16:57
انا برضو يا اخي عندي نفس المشكلة الحساب لم يتم تفعيلو للان
خصوصا من خلال المستوي الثاني لان البيانات ليس متطابقة انتظر منك كل ما هو جديد بالتووفيق

waelmma
11-25-2017, 08:16
:)):o:o اتضح اخى الفاضل بارك الله فيك ان تفعيل الحساب قبل ربط
المنتدى بشركة انستا من الامور الهامة جدا وقبل ان تبدا فى عمل البونص

Najmi
12-29-2017, 17:11
مرحبا أخي الكريم
هناك خبر مفرح لك وهو أن انستا فوركس تقبل ان تفعل الحساب من خلال تقديم عقود عليها إسم والدك
حتى وإن كنت لا تمتلكها أنت
تقبل مروري

haoundz
01-01-2018, 01:33
السلام عليكم ورحمة الله و بركاتة اخى الكريم شكرا لك على موضوعك تقبل مرورى و لك كل التحية و جزيل الشكر افادنى كثيرا موضوعك[EXTRACT]mohamed ashraf elkholy(12-20-2017)[EXTRACT]بسم الله الرحمن الحريم الفورس حلال اخي الكريم بشرط ان يكون الحساب اسلامي غير كده بيكون التعامل على الفوركس حرام
تقبل مروري[EXTRACT]بفضل تقدم التكنولوجيا اصبحنا نداول بكل اريحية ومن وسط منازلنا وايضا تضخم راسمال السوق وجدب كتير من العملاء واصيح اكبر سوق للعملات في العالم الافتراضي ويمكن ان يغنيك ادا كنت محترف وتتقن التداول جيدا[EXTRACT]Rania Ezzat(11-12-2017)[EXTRACT]mohamed ashraf elkholy(12-20-2017)[EXTRACT]السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخواني واخواتي اعضاء المنتدي الكرام

hooda
01-01-2018, 17:15
اهم حاجه تكون رابط الحساب بتاعك بالمنتدي عشان البونص يتحول تلقائي بس مش هتعرف طبعا تدخل السوق غير بعد متفعل الحساب وتفعيل الحساب في اي وقت المهم انك تتاكد من ربط حسابك

skylol
01-01-2018, 18:51

اخي الغالي بعد ما يتم تفعيل المستوى الاول يامكانك تفعيل المستوى الثاني بعدة وثائق مثل (فاتورة مياه او فاتوره كهرباء) او كشف حساب بنكي يكون مختوم من البنك وهذا اسهل الطرق وحاول تتواصل مع الدعم الفني بعد ما ترفع الوثائق حتى يسرع عملية التفعيل

haoundz
01-06-2018, 04:52

abdobom
01-06-2018, 06:03
صورة بطاقة الهوية اوصورة من جواز السفر ( باسبور )
من الوثائق ان لا تتخطى الفواتير 3 او 4 شهور كهرباء ومياه
ورقم التلفون الامان

kariim18
02-08-2018, 19:25