PDA

View Full Version : هل استطاع احد المتداولين العرب تحقيق ثروة من الفوركس

Pages : [1] 2 3 4 5

ashraf
07-23-2012, 13:01
هل استطاع احد المتداولين العرب فى سوق الفوركس تحقيق ثروة حقيقية من الفوركس واقصد بثروة انه ضاعف راس ماله الاساسى اكثر من 50 مرة
ولو موجود اسمه ايه وبلده ايه
اعتقد اننا ده حلم اغلبنا هو تكوين ثروة حقيقية من الفوركس ومضاعفة رؤؤس اموالنا الصغيرة اكثر من 50 ضعف

ahmadsalaymeh
07-23-2012, 13:40
نعم استطاع احد الاشخاص مضاعفت راس ماله لاكثر من ضعف
واسمه مصطفى بالخياط من المغرب

hunlion
07-23-2012, 13:51
نعم استطاع احد الاشخاص مضاعفت راس ماله لاكثر من ضعف
بالفعل هدا الرجل حقق شيء رائع و داع إسمه في كل البلدان و له عدة مقابلات تلفيزيونية مع قنوات أجنبية و عربية
و حقق إنجازه بفضل المؤشر أو الطريقة التي توصل إليها و يمكنك
http://www.youtube.com/watch?v=JPvMrr4zSBI

insta friend
07-23-2012, 13:53
اكيد و ليس واحد فقط بل الكتير منهم ممن لا يضهرون لنا حققو تروات من هدا السوق
و من بينهم كما دكر الاخوة مسبقا بلخياط و ايضا التهامي القباج و غيره الكتير
و عقبالنا احنا جميعا
بالتوفيق

Looser
07-23-2012, 14:01
"الفوركس": كنز الأغنياء وكابوس الفقراء وأوهام بتحقيق الثراء عبر المضاربات الآنية

نتيجة للتطور الهائل في تكنولوجيا الاتصالات في العقدين الأخيرين تغير هذا السوق في حد ذاته لدرجة كبيرة. ان مهنة تاجر العملات التي كانت تحاط بهالة من السرية اصبحت جماعية تقريبا. ان الاتجار في العملات الذي كان حتى وقت قريب مقصورا على البنوك الاحتكارية الكبرى اصبح في متناول الجميع نتيجة للتجارة الالكترونية. وحتى اكبر البنوك تحبذ كذلك المتاجرة الالكترونية على المعاملات الشخصية بين طرفين.
ومن الخصائص المهمة لسوق العملات خاصية التوازن بالرغم من ان هذا يبدوغريبا. فالكل يعلم ان الخاصية الأساسية للسوق المالية هي هبوطه المفاجئ. ولكن سوق فوركس يختلف عن سوق الاسهم في أنه لا يهبط. عندما تفقد الأسهم قيمتها يكون هذا انهيارا. أما اذا انهار الدولار مثلا فان ذلك يعني فقط ان عملة اخرى صارت اقوى مثال لذلك الين الياباني الذي صار في بضعة اشهر من عام 1998 اقوي بالربع تقريبا بالنسبة للدولار. هذا وقد وصل هبوط الدولار لبعض الأيام في تلك الفترة ل¯ 10 في المئة بالرغم من ذلك لم يحدث انهيار للسوق واستمرت المعاملات كالعادة. في هذا ينحصر ثبات سوق العملات وما يرتبط به من عمل. العملة هي بضاعة كاملة السيولة يمكن شراؤها اوبيعها في كل الأوقات.
يعمل سوق العملة في كل الوقت من غير توقف ولا يرتبط بساعات العمل المعينة للبورصة, فالمعاملات تكون بين بنوك تقع في اجزاء مختلفة من الكرة الأرضية. ان تغيرات أسعار العملة تكون بدرجة ملحوظة ولمرات عدة تكون كافية للقيام بعدة عمليات في كل يوم. فاذا كان لديك تكنولوجيا متاجرة مجربة ومضمونة يمكنك جعلها مجال عمل لا تقارن بفعاليته فعالية اي مجال اخر. ولذلك نجد البنوك الكبرى تقتني اغلى المعدات وتستخدم عشرات اخصائيي المتاجرة في الأقسام المختلفة لسوق العملة.

yassoo011
07-23-2012, 14:18
فعلا حدذ هذا مع المتداول المغربيي الشهير الذي استطعا
تحويل مبلغ 100000 دولار الى مليار دولار في عامين وهو من اغنياء العالم ومن اشهر متاجري الفوركس

ma90do
07-23-2012, 14:21
اخي فيه متداولين عرب كثير يضاعفون اموالهم ولكن بدون ان يخبرو احد بهذه المضاعفات خوفا من الحسد ويوجد بعض مميزون ومشهورن في هذا المجال مثل مصطفي بالخياط

a5rzamn
07-23-2012, 14:21
انا اعرف واحد بدأبالفين دولار

وب3 ايام وصلهن الى 60 الف دولار

ولكن للاسف كمل عليهن 90 الف من جيبو وخسرهن كلهن باسبوع

طبعا هاد قمت التهور ...لا انصح بهذا الاسلوب

alkatom
07-23-2012, 14:32
بكل تأكيد هناك الكثير ... فنحن معشر العرب لا يوجد فرق بيننا ويبن الغرب و نستطيع تحقيق نتاشج مبهرة
وقد تكون أنت في أحد الأيام مثال يحتذى به في تدبيل حساب الفوركس

Rami
07-23-2012, 14:33
ممكن لم لا انا اسمع عن المغربى بلخياط
لكن لا اعرف التفاصيل عن ذلك
بارك الله فى جهودكم الكريمة

al7oot
07-23-2012, 14:33
اها نعم اخي يوجد الكثير من العرب من يحققوا الأرباح العالية وخير مثال
مصطفى بالخياط من المغرب انه عبقري في هذا المجال لقد استطاع ان يجمع ثورة من الفوركس
ربنا يجعلنا مثله ان شاء الله

khashaba
07-23-2012, 14:35
اكيد اللى بيكسبوا كتير
بس مش بيقولوا عن مكاسبهم
او ارباحهم خوفا من الحسد
او عدم الشهره بس اكيد فيه

medmedooo
07-23-2012, 14:36
"الفوركس": كنز الأغنياء وكابوس الفقراء وأوهام بتحقيق الثراء عبر المضاربات الآنية

نتيجة للتطور الهائل في تكنولوجيا الاتصالات في العقدين الأخيرين تغير هذا السوق في حد ذاته لدرجة كبيرة. ان مهنة تاجر العملات التي كانت تحاط بهالة من السرية اصبحت جماعية تقريبا. ان الاتجار في العملات الذي كان حتى وقت قريب مقصورا على البنوك الاحتكارية الكبرى اصبح في متناول الجميع نتيجة للتجارة الالكترونية. وحتى اكبر البنوك تحبذ كذلك المتاجرة الالكترونية على المعاملات الشخصية بين طرفين.
ومن الخصائص المهمة لسوق العملات خاصية التوازن بالرغم من ان هذا يبدوغريبا. فالكل يعلم ان الخاصية الأساسية للسوق المالية هي هبوطه المفاجئ. ولكن سوق فوركس يختلف عن سوق الاسهم في أنه لا يهبط. عندما تفقد الأسهم قيمتها يكون هذا انهيارا. أما اذا انهار الدولار مثلا فان ذلك يعني فقط ان عملة اخرى صارت اقوى مثال لذلك الين الياباني الذي صار في بضعة اشهر من عام 1998 اقوي بالربع تقريبا بالنسبة للدولار. هذا وقد وصل هبوط الدولار لبعض الأيام في تلك الفترة ل¯ 10 في المئة بالرغم من ذلك لم يحدث انهيار للسوق واستمرت المعاملات كالعادة. في هذا ينحصر ثبات سوق العملات وما يرتبط به من عمل. العملة هي بضاعة كاملة السيولة يمكن شراؤها اوبيعها في كل الأوقات.
يعمل سوق العملة في كل الوقت من غير توقف ولا يرتبط بساعات العمل المعينة للبورصة, فالمعاملات تكون بين بنوك تقع في اجزاء مختلفة من الكرة الأرضية. ان تغيرات أسعار العملة تكون بدرجة ملحوظة ولمرات عدة تكون كافية للقيام بعدة عمليات في كل يوم. فاذا كان لديك تكنولوجيا متاجرة مجربة ومضمونة يمكنك جعلها مجال عمل لا تقارن بفعاليته فعالية اي مجال اخر. ولذلك نجد البنوك الكبرى تقتني اغلى المعدات وتستخدم عشرات اخصائيي المتاجرة في الأقسام المختلفة لسوق العملة.

:ok: :ok: :ok:

ahmed
07-23-2012, 14:37
بالفعل يا اخى هناك الكثير ممن ضااعفو راس مالهم هناك من يصرح بهذا
على الملا وهناك منهم من يعمل فى صمت

al7oot
07-23-2012, 14:41
تحويل مبلغ 100000 دولار الى مليار دولار في عامين وهو من اغنياء العالم ومن اشهر متاجري الفوركس

ماشاء الله

فنان هادا المغربي
مليار دولار في عامين

اللهم اوعدنا و اوعد الجميع ويوفقنا

Ahmed Salama
07-23-2012, 14:54

ينهار اسود دة انا ممكن اروح فيها
بس الحمد لله على النصيحة والمعلومة المفيدة

زيزو
07-23-2012, 15:24
اكيد مصطفي بلخياط هو احد هؤلاء العرب الذين نجحوا
في تحقيق الثراء عند طريق الفوركس
ولكنه يحتفظ بالسر لنفسه

mohamed1happy
07-23-2012, 15:25
نعم بالفعل يوجد نمازج وشخصيات عربية مشرفة في مجال الفوركس
مثل مصطفى بالخياط من المغرب الراجل ده بجد قدوتي

magic777
07-23-2012, 15:27
فيه كتير على ما اعتقد ومنهم المشهورين والمعروفين زي مصطفى بلخياط ومنهم من لم نسمع عنهم ولكنهم بينا
ولكن ايه الغرض من سؤالك لا اعتقد انك هتروح لواحد منهم وتقوله علمني طريقتك مثلا

safiforex
07-23-2012, 15:35
فيه كتير على ما اعتقد ومنهم المشهورين والمعروفين زي مصطفى بلخياط ومنهم من لم نسمع عنهم ولكنهم بينا
ولكن ايه الغرض من سؤالك لا اعتقد انك هتروح لواحد منهم وتقوله علمني طريقتك مثلا
نعم صحيح اخي الكريم في ناس ثانية من غير مصطفى بالخياط المغربي ، انها استطاعت ان تحقق الثروة من الفوركسو اظن انهم مختفين فقط لا غير
امامصطفى بالخياط فهذا نابغة مغربية معروفة و مشهور بنجاحه الباهر في الفوركس اتمنى ان التقي به بوما لانه ابن بلدي

mohamed 300
07-23-2012, 15:37
هناك الكثير والكثير من التجار الذين يربحون ارباح كبيره نس وسق الفوركس ,من العرب ولا يعرف اى شخص فيهم ,لان هناك الكثير من العقول الجيده والذكيه التى موجوده بيننا ,وهذا السوق يحتاج الى هذا فى الاساس

polo
07-23-2012, 15:40
انا اظن انه لا يوجد حتى الان متداول عربى استطاع تحقيق ثروه من الفوركس

وانا اظن ان السبب فى هذا ان المتداولين العرب مهما كانت خبرتهم فهى تعتبر خبره متواضعه بالنسبة لغيرهم من غير العرب

فنحن حتى الان كثيرا منا لا يعرف ما هو الفوركس وكثيرا منا ايضا يتداول الفوركس بدون علم

واتمنى ان يأتى اليوم ويصبح العرب هم افضل المتداولين للفوركس على مستوى العالم

BiG MoNeY
07-23-2012, 15:40
بالفعل هدا الرجل حقق شيء رائع و داع إسمه في كل البلدان و له عدة مقابلات تلفيزيونية مع قنوات أجنبية و عربية

اه الكريم هدا الشخص سمعت عنه من قب ل وشاهدة بعض محاضراته فهو روعة بكل تأميد
استطاع مضاعفت ارباحه اكتر من الاضعاف وهدا ما احلم بتحقيقه انا ايضا اخي الكريم وكل منا يحلم بدلك
وشكرا لك علىالطرح وموفقين كل العرب في هدا المجال ان شاء الله

mannon
07-23-2012, 15:45
هناك الكثير والكثير من التجار الذين يربحون ارباح كبيره نس وسق الفوركس ,من العرب ولا يعرف اى شخص فيهم ,لان هناك الكثير من العقول الجيده والذكيه التى موجوده بيننا ,وهذا السوق يحتاج الى هذا فى الاساس

فعلا فى ناس كتير من العرب فى السوق من فترة وقدروا يحققوا ارباح مهولة ، وانا شخصيا اعرف 2 معرفة شخصية احدهم حول مبلغ 25 الف دولار الى 300 الف فى حوالى 2 سنة والاخر حول مبلغ 5 الاف الى 45 فى حوالى سنة ونص

eng2012
07-23-2012, 16:09
اعتقد ان الكثير من التجار حاولو الربح ولكن من يحقق الربح لا يقول انه حققه بالفعل ولا يعلمنا كم من البلغ حقق

havic
07-23-2012, 16:32
بالتاكيد يا اخي لقد سمعنا عن الكثير حقق ربح جيد في الفوركس
ويجب الاستفادة من هؤلاء الاشخاص لتطوير قدراتنا

younesjoe
07-23-2012, 16:47
نعم يوجد شخص مغربي اسمه مصطفى بلخياط استطاع ان يفوز في جائزة اكبر المتداولين
و هو الان يملك حساب ب 5 مليار دولار

sabre
07-23-2012, 16:50
هناك بالفعل اخى من هم عرب ناجحون وبيحققوا ارباح
بس بالنسبه لموضوع 50 ضعف دة اعتقد صعب

elzeel
07-23-2012, 16:52
نعم اخى فى اسماء عديده جدا ماشاء الله فى العرب وفى موضوع
كان عن واحد منهم فى العرب هنا بالفسم اسمو مصطفى بلخياط

delpi
07-23-2012, 16:54
اظن ان السبب فى هذا ان المتداولين العرب مهما كانت خبرتهم فهى تعتبر خبره متواضعه بالنسبة لغيرهم من غير العرب

فنحن حتى الان كثيرا منا لا يعرف ما هو الفوركس وكثيرا منا ايضا يتداول الفوركس بدون علم

nrgslawi
07-23-2012, 16:57
طبعا هناك الكثير من العرف حققوا ثرواث من الفوركس وهم غير معروفون

blonur
07-23-2012, 17:09
هل استطاع احد المتداولين العرب فى سوق الفوركس تحقيق ثروة حقيقية من الفوركس واقصد بثروة انه ضاعف راس ماله الاساسى اكثر من 50 مرة
اعتقد اننا ده حلم اغلبنا هو تكوين ثروة حقيقية من الفوركس ومضاعفة رؤؤس اموالنا الصغيرة اكثر من 50 ضعف

نعم مصطفى بالخياط من بلدي المغرب و تروته تقدر 900مليون يورو بدأ الفوركس في عام1999 و له مؤشرات تسمى بمركز الثقل

kanzsea
07-23-2012, 17:17
هناك فريق عربى استطاع تحقيق المليون دولار فى سنة و 4 شهور على مااعتقد وهو فريق السلاحف

assidi saber
07-23-2012, 17:18
نعم سمعت عن اشخاص عربين وصلو الى هدف كبير في مجال الفوركس و حقق ارباح خيالية

Single phase
07-23-2012, 17:19
أكيد فيه ناس استطاعت ذلك
الامه العربيه دائما تقدم الناجحين والشعوب العربيه ان اتيجت لها الفرصه دائما ما تنجح

zahran
07-23-2012, 17:21
سمعت عن شخص ايمه مصطفى بالخياط وهذا الشخصى تقريبا مغربى الله اعلم وحهو حقق ثروه طائله من الفوركس
ولكن انا ارى ان من جعل من الفوركس ربحح ثابت كل شهر. لا اقصد بمعنى ثابت انه مبلغ ثابت لالا
اقصد انه كل شهر بيطلع كسبان يعنى . كدا يبقى تمام اوى

a7lamp3
07-23-2012, 17:33
العرب هم اصحاب العقول النشيطة الا ان تكاسل هو السيد اما الفوركس فستجد من العرب من حقق مبالغ مهولة ابحث فغوغل وستجد

ashraf el-araby
07-23-2012, 17:36
اعتقد اخى ان فية الكثير من العرب استطاعوا تحقيق ثروه من الفوركس فية منهم المشهور مثل ما ذكر مصطفى بالخياط

midoali
07-23-2012, 17:37
انا بصراحه لااعرف كيف حقق هذا فهذا صعب لغايه ان تضعاف راس مالك اكثر من 50 مره
صعب جدا ماشاء الله عليه ياريت نبقه في يوم من الايام زيهم

kaderbest
07-23-2012, 17:37
لاشك أن هناك العديد من المتداولين العرب حقق ثروة من الفوركس ولكنهم لا يقومون باظهار ثروتهم تفاديا للاحراج أو سرقة أموالهم أو أنهم أناس أنانيون يحبون الربح لهم
والخسارة للأخارين و بالتالي لا يشاركون تجاربهم و خبراتهم في الفوركس

osama shaban
07-23-2012, 17:42
اسمع ان شخص مغربي ذاع صيته اسمه مصطفي بالخياط
اصبح صاحب اكبر بنك ذهب في سويسرا
اصبح مدير لاكبر المحافظ الماليه في العالم

ezo
07-23-2012, 17:51
الشخص الذي عرفت من خلاله عالم الفوركس بدأ من الزيرو والآن يحبو نحو العشره ألف دولار اعتقد بالنسبه لشخص عادي يمتلك عشره الف دولار من الفوركس خلال ثلاثه اعوام مبلغ محترم جدا

hesham itch
07-23-2012, 18:59
لقد قرأت منذ فترة قريبة عن احد المتاجرين بالفوركس وقد حقق ثروة طائلة من الفوركس
وقد قام بذلك فى فتترة طويلة واتمنى من الله ان احقق حلمى من المتاجرة بالفوركس

madman
07-23-2012, 19:14
هل استطاع احد المتداولين العرب تحقيق ثروة من الفوركس
ايوه انا اعرف مين استطاع وعمل كدا وحقق ملايين من الفوركس

aminos
07-23-2012, 19:28
الشخص الذي عرفت من خلاله عالم الفوركس بدأ من الزيرو والآن يحبو نحو العشره ألف دولار اعتقد بالنسبه لشخص عادي يمتلك عشره الف دولار من الفوركس خلال ثلاثه اعوام مبلغ محترم جدا

السلام عليكم
نعم يا أخي هذا مبلغ محترم و كل واحد منا يتمنى أن يكون بحوزته
للتداول و إسترجاعه مرة أخرى و هكذا

mohamed Omar
07-23-2012, 19:30
بجد الكلام ده في ناس حقت ملايين من الفوركس طب الشغل الفرد و الجماعي زي فريق السلاحف ده بجد ولا هزار ؟

apolo
07-23-2012, 19:39

نعم موجود عرب حققوا مبالغ كبيرة فالامر ليس حكرا على الاجانب اخي بل على من يحسن

التعامل مع السوق

Tips™
07-23-2012, 20:11
ايوه المتداول المغريى مصطفى من الاسماء التى لمعت فى عالم الفوركس
و كتيييره منا شافوه فى اا=لقنوات الاجنبي
و اعقبالنا يا رب

محمد فرغلى
07-23-2012, 22:29
اكيد طبعا
الفوركس راس ماله يتعدى التريليونات فهو سوق يضخ المال لا يمل

salah.bmw
07-23-2012, 23:16
فعلا اخي الناشر هناك عدة مشاهير عرب
ومن بينهم احترم المحترف المغربي الاصل بلخياط
وان شاء الله يندرج اسمنا بيوم من الايام ما بين هؤلاء المحترفين

forex4ever
07-23-2012, 23:46
طبعا طبعا فيه ناس كتير ومتداولين عرب عدوا وحققوا ثروة جامده جدا من الفوركس
احنا بس اللي مش بنعرف نفكر زيهم ونعمل زيهم وفي ممنا يفضل يقول المحظوظين ولاد الايه
احنا منحوسين
والمشكلة لاهيا حظ ولا هيا نحس الموضوع اننا مش عارفين نعمل زيهم

عزبز 18
07-24-2012, 00:08
نعم هناك عرب حققو ثروات كبيرة من الفوركس
منهم الكليادردار العربي بلخياط حقق مبلغ كبير وهو الان معروف و من اثرياء العرب في الفوركس

aboualy
07-24-2012, 00:11
اكيد طبعا فى ناس كتير نجحت فى تحقيق ثروة من الفوركس
ولكن انا طبعا معرفش حد منهم وان كان فى اسم الكل بيتكلم عنه الى هو بالخياط

mido
07-24-2012, 00:21
اخي الكريم
تقبل مروري ولك فائق احترامي

spiderxp
07-24-2012, 00:31
طبعا ياباشا اكتر من واحد اصل الفوركس دا عباره عن تحليللات عرفت تعملها شكرا على كدا

egypt2012
07-24-2012, 00:34
يوجد الكثير اخى الفاضل ممن حققوا ثروات و احلامهم من الفوركس
و منهم من هو استاذ فى الفوركس و منهم من هو بصمجى لا يعرف حاجة فى الفوركس و لكنه كان يتابع توصيات

spiderxp
07-24-2012, 00:40
انتوا ليه واخدين الفوركس دا خساره بس
بالعكس ياجماعه اي نعمة انت ممكن تكسب وتخسر الي تكسبه
بس اسمك بتكسب
ولو احنا عندنا قناعه هنرضي بالمكسب انما الطمع دا اوووه فظيع

Noah
07-24-2012, 00:56
مش عارف بس اعتقد ان فى ناس تمكنوا من تحقيق الثروة من سوق الفوركس وهذا السوق من الممكن لاى انسان ان يحقق من خلاله الثروة ولكنه بحاجة الى راس مال كبير وان يكون لديه استراتيجية جيدة ومنه يمكنه ان يحقق ارباح كبيرة

master_egypt
07-24-2012, 01:07
طبعا انا اعرف ناس كتير جدا وعرب حققوا مبالغ باهظة من الفوركس
زايضا اعرف ناس بردة خسرو ا مبالغ كبيرة اووى ف الفوركس لازم كل حاجة مكسب وخسارة

goold
07-24-2012, 01:10
اكيد اخى هناك من كون ثروه من هذا المجال
وغير الثروه الماديه هناك ثروه تحليليه
يملكها كثير من العرب

deadlyfox
07-24-2012, 01:23
بصراحه انا لسه مبتدئ فى الفوركس ومش عارف اى شخص عمل اضعاف راس ماله
بس بأمل انى انا احقق المعادله الصعبه دى فى المستقبل ان شاء الله

kingman
07-24-2012, 01:51
طبعا طبعا فيه ناس كتير ومتداولين عرب عدوا وحققوا ثروة جامده جدا من الفوركس
احنا بس اللي مش بنعرف نفكر زيهم ونعمل زيهم وفي ممنا يفضل يقول المحظوظين ولاد الايه
احنا منحوسين
والمشكلة لاهيا حظ ولا هيا نحس الموضوع اننا مش عارفين نعمل زيهم
ومعظم هذه التجارب مش بنسمع عنها حاجة الا القليل جدا واعتقد معظم الناجحين ذو الثروات غالبا لايتعاملوا مع المنتديات واظن انهم يتعاملون مع الأسواق فى صمت وربنا يوفق الجميع ونقدجر نحقق الأرباح من هذا السوق

chuchab
07-24-2012, 02:28

minaking
07-24-2012, 03:19
اكيد وبعد انا على السمع سمعت ان فى ناس ركبت عربيات فاخرة وكان ليس لديهم شئ قبل ان يعرف الموضوع دة
يارب نوصل للمستويات دى فى يوم من الايام

hadeer hamdy
07-24-2012, 03:31
هو فى ناس كتييييييييييييير اوى
كسبت منه بس فى كتير خسروا بردو

zizo_a_86
07-24-2012, 03:37
كثير من العرب حققوا مبالغ وثروات طائلة من الفوركس والمضاربة وذلك من الخبرة المستمرة فى المجال والعمل الدائم

KOGI
07-24-2012, 12:14
اه طبعا الوطن العربى مليان بعباقرة الفوركس
واكيد كلنا سمعنا عن المغربى مصطفى بالخياط اللى بناخده قدوة فى المجال ده
تقبل مرورى اخى الكريم

omanfx
07-24-2012, 12:19
اعتقد ان هنااك الكثير من الاشخااص الذين قدرو تحقيق ذلك
ولكن البعض لا يحب الضهور واشهاار حسابااتهم
نسال الله العلي القدير ان يوفقنا وايااكم

zeyadkabeel
07-24-2012, 12:28
الكثير من العرب وصلوا لمبالغ كبيرة جدا ف الفوركس ولكن لا يعلمون لاحد بها لانهم لا يريدوا الحسد او الشهرة او خلافه وإن شاء الله نوصل زيهم

aboushnb
07-24-2012, 12:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
فيه متداولين عرب كثير يضاعفون اموالهم ولكن بدون ان يخبرو
بس اهم حاجة فى الفوركس الصبرة
بتوفيق الجميع

assidi saber
07-24-2012, 13:15
أعتقد أن هناك الكثير من العرب الذين حققو مكاسب ضخمة من الفوركس و لكن لا نسمع عنهم و أساس الربح من الفوركس اختيار استراتجية مميزة و الصبر

kimokonolove
07-24-2012, 13:33

هناك الكثيرون فعلآ ومنهم من حقق شهرة
ومنهم من لا يحقق شهرة لكنة يكفى انة حقق ثروة حقيقة
من الفوركس

master_egypt
07-24-2012, 14:42
هناك الكثيرون فعلآ ومنهم من حقق شهرة
ومنهم من لا يحقق شهرة لكنة يكفى انة حقق ثروة حقيقة
من الفوركس

سواء حقق ربح مالى او حقق شهرة فدة ف حد ذاتة مكسب لة
وانا اعرف ناس كتير جدا بيعتمدوا ع الفوركس ف كل حاجة

magic777
07-24-2012, 16:04
أعتقد أن هناك الكثير من العرب الذين حققو مكاسب ضخمة من الفوركس و لكن لا نسمع عنهم و أساس الربح من الفوركس اختيار استراتجية مميزة و الصبر

هو اكيد اللي حقق مكسب هنا مش هيجي يقولك انا حققت مليون او الكلام ده غالبا المتاجريين من النوع ده بيكونوا مش عاوزين
شهره ومكتفين بنفسهم وارباحهم لكن اللي بيتكلم غالبا بيكون بيبالغ علشان مصالح خاصه وكلنا عارفيين ده طبعا

eng2012
07-24-2012, 16:38

انا اعتقد انه لم يحدث حتى الا ولكنى اعتقد من خلال ذلك المنتدى انه سوف يحدث قريبا جدا وسوف نجد ان التجار العرب هم المتميزين فى تجاره العملات الاجنبيه

dent
07-24-2012, 16:45
اعتقد ان هناك واحد اسمه مصطفى بلخياط هذا الرجل حقق ثروات طائله
من الفوركس ويدير حسابات كبيره جدا
وله نظام خاص به واتعقد انه وضع مؤشراته لكن لم يكن احد يعرف اعداداته

Rami
07-24-2012, 16:46
ممكن فالربح ليس حكرا على الاجانب والغرب
لكل مجتهد نصيب فى الفوركس
بارك الله فى جهودكم الكريمة

Mr.GooDMaN
07-24-2012, 17:42
من المؤكد ان حدث ذلك لان العرب لديهم من الموهبة والذكاء الذى يجعلهم
قادرين على الدخول الى اى مجال والنجاح فيه كمعظم مجالات المعرفة

mohamed yossef
07-24-2012, 22:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
نعم سمعنا عن رجالا ناجحين بالوطن العربى كثيرين واشهرهم هو مصطفى بالخياط مغربى الاصل يسكن فى مراكش ولقد اخترع ذلك الرجل العبقرى نظاما للتداول اسماه باسمه

يتميز ذلك النظام بالسهولة فى التعامل واستطاع من خلال ذلك النظام ان يقوم بتحويل مبالغ صغيرة الى الآلاف من الدولارات فى اسابيع معدودة على الاصابع

اسم النظام mb**

رمضان كريم

marem2007
07-24-2012, 22:15
مصطفي بلخياط من افضل المتاجرين الذين حققواثروات هائلة من الفوركس
بواسطة مؤشر اخترعة لنفسة

majidkacm
07-24-2012, 22:16
هناك ايضا الاستاذ عارف البخات ، من كبار تجار الفوركس و يحقق ارباحا هائلة شهريا ؛ و هو يعمل باستراتجية سكاليبنج و لكن بادارة مالية محكمة

kero
07-24-2012, 22:23
فى كتير يااخى من متداولين العرب حققو ثروات من الفوركس فعلا
وبقو اشهر من نار على علم لكن طبعا هما قليلين ومن ضمنهم شخص اتذكر فى المشاركة الاولى وغيره نتمنى نوصل للنجاح ان شاء الله

abdellatef
07-24-2012, 22:29
نعم استطاع احد الاشخاص مضاعفت راس ماله
لاكثر من ضعف

assidi saber
07-24-2012, 22:35
و الله اخي ليست لدي حتى معلومة على اي شخص استطاع ان يضعف راس مال الى اضعاف و الله اعلم

majidkacm
07-24-2012, 22:38
استغرب عدم معرفتكم اشخاص عرب ضاعفو حساباتهم ، انا صار لي في الفوركس 6 سنوات اعرف العديد من الاشخاص الذين ربحو ارباحا عالية جدا

alskndry
07-24-2012, 23:17
هناك الكثير من العرب يربح الكثير وان كان من هناك لا يريد ان يعلن عن ربحه خوفا من الحسد

ولكن هناك الكثير كما ذكر الاخوة الافاضل

juba92
07-24-2012, 23:19
بجد حلم يا رب اوصله فى يوم
الموضوع صعب بس مش مستحيل

morx123
07-24-2012, 23:25
انا لم اسمع
ولاكن بالجد والاجتهاد والمثابره واستنتاج تحاليل خاصه بك تجد اسمك لامع في عالم الفوركس

mohamed Omar
07-25-2012, 00:19
الفوركس مكانش حلمي لأن حلمي ابقى كويس ف مهنتي وكبير فيها
بس الفروكس جمب شغلي بقى حاجة كويسة جدا كدخل ومتابع اخبار ومداولات الم تاني يعتبر

madoxegy
07-25-2012, 00:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نعم يا اخى يوجد الكثير من العرب من حققوا اضحاف رأس مالهم واشهرهم مصطفى بالخياط

Aker001
07-25-2012, 00:21
كثير من العرب حققوا مبالغ وثروات طائلة من الفوركس
والمضاربة وذلك من الخبرة المستمرة فى المجال
أتمنى يكون لنا أسم في هذا السوق و نقدر نغير حتى قليل

mage
07-25-2012, 00:57
اه طبعا فى ناس كتير حققوا الكثير من الاموال من العمل فى الفوركس واعتقد ان فى ناس وصلوا للمليون وكانوا يسمون فريق السلاحف وهذا الفريق تمكن من الوصول الى المليون فى سوق الفوركس بدون ان يكون هناك اى مخاطر

elkorashe
07-25-2012, 03:30
والله هو اكيد فى ناس كتير من العرب ليهم انجازات كبيره فى مجال البورصة عموما
بس احنا عبنا كدا مش بنصلت الضوء على كافة اطياف المجتمع احنا نرفع من شان لاعب الكوره والممثل والمغنى فقط
وفى ناس بتدارى نظام دارى على شمعتك تايد هههه

Aker001
07-25-2012, 03:31
هناك الكثير من العرب الذين حققو مكاسب ضخمة من الفوركس
و لكن لا نسمع عنهم و أساس الربح من الفوركس
اختيار استراتجية مميزة

saad
07-25-2012, 03:41
بجد الكلام ده في ناس حقت ملايين من الفوركس طب الشغل الفرد و الجماعي زي فريق السلاحف ده بجد ولا هزار ؟

derfcase
07-25-2012, 03:46
هناك متداول شهير اخي الكريم
ashraf
من دولة المغرب - و قد استطاع فعلا تحقيق مبالغ طائلة - و هو الان يظهر كمحلل اسواق مال في وسائل الاعلام الغربية و خاصة الفرنسية
و هو من المغرب و اسمه مصطفي بلخياط

bilalo200
07-26-2012, 17:59
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته
نعم اخي استطاع متداول من المغرب ان يحقق ثروة من الفوركس

resala11111
07-28-2012, 11:57
طبعا يوجد يوجد ناس عرب
ولكن انا لم اسمع غير على
مصطفى بالخياط من المغرب
والعرب قادرون على الوصول الى القمة
بس بشرط الصبر
بالتوفيق لكم

no1forex
07-28-2012, 13:05

هناك من حقق من اخونا العرب من 100 دولار 50 الف دولار ولكن الاسماء لا اتذكرها الان لقد قرائت الكثير عنهم فى منتديات ومواقع كتير وحتى الاصدقاء كمان

sky44
07-28-2012, 13:21
السلام عليكم . اكيد اخي هناك الكثير من المتاجرين العرب الذين حققوا ثروات كبيرة من الفوركس و من بينهم مصطفى بلخياط و غيره الذين حققوا الكثير من الفوركس

Thepatriot
07-28-2012, 13:26
عندك اخي المهندس ابو جواد (عادل الكندي) فهو ناجح جدا في الفوركس وله توصيات كثيرة في منتديات كثيرة وناجحة وماشاء الله عليه
واظن انو حقق مكاسب جيدة من الفوركس كما اسمع عنه

HOUSAMMI
07-28-2012, 13:33
ماسمعت الا عن بخلياط فقط

الدى حقق مراتب كبيرة فى الفوركس متفوقا على اقرانه

الاوربييين

mohamed eldamnhorey
07-28-2012, 13:38
السلام عليكم . اكيد اخي هناك الكثير من المتاجرين العرب الذين حققوا ثروات كبيرة من الفوركس و من بينهم مصطفى بلخياط و غيره الذين حققوا الكثير من الفوركس

بصراحه الراجل ده نبغه وكلنا نفتخر به كعربى حقق انجازات رائعه

ياريت الكل يمشى على نفس النهج الذى كان يسير عليه

وفقكم الله لما فيه الخير

mohammedtaka
07-28-2012, 14:00
نعم فانا اعرف احد اقاربي حقق ارباحا كثيرة عن طريق الفوركس
وهو الذي دفعني الى العمل في الفوركس

Ahmed Ghanem
07-28-2012, 15:53
فى يا اخى شخص مغربى اسمه مصطفى بلخياط
وتجربته موجوده على المنتدى هنا فى مقابلة مصورة معه

magic777
07-28-2012, 23:21

فعلا اخي حاجه تشرف بجد والواحدنفسه يكون زيه في يوم من الايام او على الاقل يكون ليه طريقه عمل خاصه بيه يحقق بيها النجاح
المبهر ده وعلى فكره فيه غيره كتير بس مش مشهورين ولا بيفضلوا الشهره اصلا

forexawy
07-28-2012, 23:33
نعم يوجد شخص اسمه مصطفى بلخياط هو متداول شهير جدا
بلده المغرب

mohamed adel
07-29-2012, 00:42
انا عن نفسى معرفش اسامى ولكن هناك شخصيات عربية كثيرة استطاعت ان تحقق مكاسب كبيرة فى مجال الفوركس والبورصة عموما

ameer
07-29-2012, 00:44
انا لم احقق بعد اي ثروة ولاكن هناك اكيد اناس حققو الثروة بفضل من الله

sunlight
07-29-2012, 00:49
نعم يوجد الكثيرون من العرب من استطاعو ان يحققو اموال كثيره ولكننا لا نلقى الضوء عليهم ولكن الاجانب دائما ما يركزون على المشاهير وعلى الاغنياء ولكننا لا نفعل مثلهم ولكن انا مقتنع انه يوجد الكثيرون

Aker001
07-29-2012, 00:51
متداولين العرب حققو ثروات من الفوركس فعلا
وبقو اشهر من نار على علم لكن طبعا هما قليلين
يارب نحقق ثروات في هذا المجال و ناخذ منهم القدوة للسير على منوالهم

mido95
07-29-2012, 01:32
نعم يا اخى هناك الكثير من العرب ناجحين فى الفوركس و يحققون ارباح جيدة جدا
بل و هناك منهم من يقوم بعم استراتيجيات ليفيد اقرانه فى المتاجرات
و منهم من يعطى توصيات و نكون ناجحة فى الغالب

willy
07-31-2012, 06:17
وباذن الله ان العبدلله ساحقق ثروة كبيرة من الفوركس وهتشوف ياعم ان كلامي هيطلع صح (تفاءلوا بالخير تجدوه)

mm110575
07-31-2012, 06:22
انا اسمع عن فريق السلاحف وهم حوالي 10 افراد قد تمكنو من الوصول الي المليون من اصل 5000 دولار في 3 سنوات ونص

تقدر تبحث عنهم

register
07-31-2012, 09:01
مصطفى بلخياط هو أشهر المتداولين العرب ، مغربي مقيم بمدينة مراكش ، استطاع أن يحقق ثروة بلغت ملايير الدولارات من خلال الفوركس،
وأكيد هناك أسماء عربية كثيرة لكن تفضل أن تبقى في الخفاء

silver
07-31-2012, 09:08
نعم الكثير حقق ثورة في الفوركس

اذهب الى المنتديات وانظر بنفسك

هناك الكثير من كونوا ثروة ولكن مع الاسف لا نراهم مشاركين بيننا

hend
08-13-2012, 15:30
لا معنديش خبرة فى الموضوع ده والله انا لسة
جديدة فى السوق ولسة بتعلم وتقبل مرورى اخى الكريم

islam96
08-21-2012, 02:17
بالتأكيد هناك عرب حققوا نجاحاً كبيراً في الفوركس ولكن ليس لدي أسماء

ولكن من وجهة نظري أن الأجانب يحققون نجاحاً أكبر في الفوركس

sami
08-21-2012, 02:22

أنا أعرف أن الدكتور المصري جمال ممدوح قد حقق مليون دولار و زيادة ما شاء الله من تداوله فقط على
الباوند في ظرف زمني وجيز،و لكن حقيقة أجهل المبلغ الذي بدأ به،و أخمن أنه ليس رأسمال كبير و الله
أعلى و أعلم

shahd
08-21-2012, 02:22
لا اعرف ولكن اعرف ان الذى يستطيع ان يفهم الفوركس ويتعامل معه باحترافيه ممكن ان يجنى الكثير من الاموال

badrheba48
08-21-2012, 02:26
نعم هناك اشخاصا معروفون بالأسم يحققون ارباحا جيدة مثل الأشخاص اللذين يربحون المسابقات الخاصة بالشركات و التى تقام كل شهر فى غالبية المنتديات العربية و الأجنبية و هناك من يحقق نسب خيالية كذلك .

mahmoud30
08-21-2012, 02:30
يا ريت يا شيباب اللي عرف عمل كده بقول
ونستفاد من خبرته هو اكيدش هيقول الاستراتجيه بتاعته بس نستفاد من خبرته

mohamed2010
08-21-2012, 02:43
كما قلت مسبقا فيوجد الكثير من العرب اللذين حققوا الكثير
من الأنجازات فى سوق الفوركس ولهم صدى كبير فيها

Ramyrooma
08-21-2012, 03:12
لا اعرف ولكن اعرف ان الذي يستطيع ان يفهم الفوكس اكيد سوفه يحقيق ارباح كثيره بس هو محتاج تركيز وصفقه في التداول المستمر والاهتمام لان ايه شغل محتاج انتبزل اقصه جهدك بس يا اخواني البيدايه مبشره والتوفيق من عند الله

Ama0200
08-21-2012, 03:30
لا استطيع ان اقول لك انه قد ملك ثروة من الفوركس
و لكن انت و جهودك و تعلمك
و لكن تستطيع ان تحقق ما تريد
بتعلمك و جهدك

Spiderhoof
08-24-2012, 23:15
و عقبالنا احنا جميعا
بالتوفيق

mnhf
08-25-2012, 03:18
انا لم اسمع عن مصطفى بالخياط بالذات و لكن على المستوي الشخصي اعرف واحد حقق ارياح مجديه
و لكن في نفس الوقت يجب التاني جيد جدا و عدم الطمع في الربح
الربح مطلوب و حاجه جميله لكن الرغبه السريعه ف الوصول اليه ممكن تؤدي لنتيجه عكسيه

و الله مع الجميع

daisy
08-25-2012, 03:43
الحقيقه الموضوع جميل لانى لما قرات بعض المشاركات وبعض قصص النجاح
دا ادانى امل ودافع كبير
يارب ..اتمنى ان العرب يوصلوا لمستويات عاليه فى تجارة الفوركس لانه هيفتح مجالات كتير اوى

marem2007
08-25-2012, 03:47
انا اسمع عن مصطفي بلخياط انة حقق
ارقام خيالية من سوق الفوركس

ahmed samir
08-25-2012, 05:00
طبعا اكيد يوجد من العرب من حقق ثروة من الفوركس لان طبعا يوجد فى العرب من لدية خبرة مثل الغرب والله يوافق الجميع

sa3idsmp
08-25-2012, 05:27
قبل قليل كنت اقرأ بعض الردود الواردة في احد المواضيع المعنونة كالآتي: ماهو

اكبر مبلغ كسبته في صفقة واحدة

وفوجئت وأنا أتجول بين الردون ان أحدا يعرف أحد اصدقائه العرب ربح اكثر من 100000 دولار في يوم واحد

وفي ثلاث صفقات فقط الا يمكن اعتبار هدا الشخص من اثرياء العرب

Mido0o-style
08-25-2012, 05:38
نعم انا أعلم عدة أشخاص فعلوا هذا و على الملأ .. منهم على سبيل المثال أستاذ أسامة عادل و فريق ادارة الحسابات فى عدد من المنتديات العربية يحققون نتائج ممتازة و شخص مشهور بأسم فوريكس مان

moha55
08-25-2012, 05:44
من الطبيعي ان يكون هناك متداولون عرب حققو ثروة من الفوركس
و غير دليل المغربي بلخياط

elghoul2014
08-25-2012, 06:02
استطاع احد الاشخاص مضاعفه راس ماله لاكثر من ضعف وهم مصطفي بالخياط و التهامي القباج و غيره الكتير

aminewactop
08-28-2012, 23:42

amr beni ata
08-29-2012, 00:30
هناك الكثيرين ممن حققوا ثروات من الفوركس
ولكن يجب تجنب الطمع
انا اعرف الكثير ممن يحقق ارباح ثابته من الفوركس

zasd
08-29-2012, 02:58
نعم يا اخى
انا اعرف اشخاص كثيرون
ضاعفوا راس اموالهم
عن طريق الفوركس
ولكن هذا يعتمد على الصبر واستراتيجيه ناجحه والتحكم فى النفس

mido303037
08-29-2012, 03:47
نعم يوجد متاجر فوركس مشهور جدا من المغرب وهو من اشهر المتاجرين الذين حققوا
ثروة هائلة من الفوركس وهو مصطفى بلخياط

marem2007
08-29-2012, 03:56
انا سمعت ان في ناس كتير كسبت من الفوركس وحققت ارباح خيالية
واعتقد ان منهم مصطفي بلخياط

demitri86
08-29-2012, 04:26

و الله يا اخي انا من المغرب و لم اكن اعرف بمصطفى بلخياط ربما لانني لا اتابع قناة الثانية المغربية و عندما شاهدت هدا الفيديو شعرت بسعادة غامرة لوجود مسلمين عرب نجحو في هدا الميدان

uventene
08-29-2012, 04:55
صعب جدا تحقيق ثروه فى الفوركس بل يحتاج ذلك الى شخص عبقرى ومحترف جدا لكى يحقق ارباح كثيره ويحتاج الى راس مال كبير حتى يستطيع ان يحقق ربح كبيره مع اداره للمخاطر جيده للحفاظ على راس المال من الخساره

Bonzy
08-29-2012, 05:17
انا اعرف ناس شخصيا ابتدوا براس مال يكاد يكون قليل جدااااااا و دلوقتى معاهم فعلا ثروه كبيره جداااا

kmkm
08-29-2012, 05:23
أنا لا أعلم عن شخص عربي قام بهذا الموضوع ولكن إذا كان يوجد واحد فى أتمنى له كل توفيق لأنه فخر الأمة العربية

ahmedamz
08-29-2012, 06:27
انه بالتاكيد يوجد كثير من العرب والكن لا يصرحون بهذا
نوعا ما عشن الضرايب او زى ماتقول خوفا من الحسد

windstorm
08-29-2012, 13:05
هناك الكثير بالفعل
لكن تفاصل ما حققوه ليست متاحة بسهولة
فهناك الكثير حققوا هذه النسبة و اكثر منها لكنهم ليسوا معروفين للجميع
لانهم لا يدخلون لاى منتديات

anazoft
08-29-2012, 13:29
يمكنك البحت عن مصطفى بلخياط
و هو الحائز على جائزة الاولى لأفضل متداول عالمي سنة 2011
و هو غني عن التعريف و تروته تتجاوز المليارات
له العديد من المقابلات التلفزية و مشهور عالميا

mero
08-31-2012, 22:52
لا اعرف ولكن اكيد فيه متداولين اجانب حققوا ثروات لكن بالنسبه للعرب لست متاكده من ذلك

ايه الجديد
08-31-2012, 23:01
مش شرط يكون مشهور او ذاع صيتة
يوجد افراد حققوا نجاح كبير جدا ولكنهم لا يحبذوا فكرة الشهرة وانما العيش الهادئ
وكجواب لسؤالك يوجد الكثير

abdellatif2013
09-03-2012, 17:33
من الخصائص المهمة لسوق العملات خاصية التوازن بالرغم من ان هذا يبدوغريبا. فالكل يعلم ان الخاصية الأساسية للسوق المالية هي هبوطه المفاجئ. ولكن سوق فوركس يختلف عن سوق الاسهم في أنه لا يهبط. عندما تفقد الأسهم قيمتها يكون هذا انهيارا......:p

ayaa
09-03-2012, 17:43

تعني ان الفوركس يستطيع ان يفعل مثل هذه الثروه الكبيره

yara n
09-03-2012, 18:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا متاكده ان في كثير من العرب كسبوا وضاعفوا رأس مالهم اكتر واكتر

ولازم نتخذهم قدوة لينا وندرس خطوطهم والاسترتيجات اللي اتبعوها علشان نقدر نجرب وان شاء الله نكون زيهم قريب

lala
09-03-2012, 18:08
انا اعتقد اكيد يوجد بين العرب من حقق ثروه كبيره من الفوركس لكننى لا اعلم احد منهم لكن ده بالنسبه
لتوقعى فى مجال الفوركس لان كل ما يدخله ويبذل به جهد ويتعلمه صح اكيد هيقدر يوصل لتحقيق ارباح كثيره منه

ona
09-03-2012, 18:08
اكيد موجود اشخاص حققت ربح كبير وكونت ثروتها من خلال عالم الفوركس و هناك اشخاص
يعتمدون علية اعتماد كلى كوظيفة اساسية لانهم استطاعو ان يحققوا الربح والثروة منة

eslam2665
09-03-2012, 19:29
هناك عرب حققو مبالغ ضخمه من هذا السوق الواسع
واى انسان يمكنه ان يحقق ذلك ما دام عنده هدف يسعى من اجله ليحققه مهم بذل من جهد

nemo19
09-03-2012, 19:44

djilani
09-03-2012, 19:48
فعلا المغربي بالخياط فعل ما يريده من الفوركس
ولكنه لايريد أن يفشي سره وله ما يريد والله هو الرزاق العليم

Mohib_El_Hikma
09-03-2012, 20:02
مصطفى بالخياط من المغرب هو اكثر شخصية عربية نجحت في الفوركس بل له استراتجية خاصة به ناهيك على اضافاته الرائعة في عالم التداول وله طريق تسمى باسمه وهو مشهور جدا والاجمل انه استطاع ان ينجح رغم بداياته المتعثرة في فرنسا والسنغال ومعاناته التي جعلته يوما يعمل على الته الموسيقية كي يقتات منها

asmaa omar
09-03-2012, 20:38
اذا استطعت ان تجتهد وتعتمد على نفسك وطريقه تفكيرك
فسوف تحقق ما تتمناه واكثر

qorrow
09-03-2012, 21:34
ايوه كده يا أضدقاء أعطونا أمل
عن طريق التجارب الناجحة التي تعرفونها
عشان الواحد ينوي و يبدأ بجدية

syed
09-03-2012, 22:09
انا عن نفسى معرفش اسامى ولكن هناك شخصيات عربية كثيرة استطاعت ان تحقق مكاسب كبيرة فى مجال الفوركس والبورصة عموما

bony2
09-03-2012, 22:49

انا بصراحة معرفش حد غير اللى كل الناس عارفه و بيتكلموا عنه هو مصطفى بالخياط من المغرب
حسب ما قريت عنه انه حاجة محترفة قوى و عمل شى خيالى

panda
09-03-2012, 23:45
والله انا عن نفسى اعرف حد كدا

بس للاسف هوا كان بيكسب كتير جدا وكان بيتاجر بفلوس ناس كتير وكان بينزل يقابل النس بنفسه فى كل محافظة يوم كل فترة كدا

وكان عامل شركة وكان بيتاجر كمان بفلوس ناس اجانب

بس للاسف هوا اختفى فجأة وضاعت معاه فلوس ناس كتير وكان فى ناس بالهبل بتدور عليه

لدرجة ان فى شركات كبيرة كانت بتشتغل فى الاعلانات قفلت بسببه لان كانت كل فلوسها تقريبا معاه فى التجارة

ومع اختفاءه اختفت كل الاموال دى

otakon
09-03-2012, 23:50
اعتقد هناك ناس يحققوا مكااسب كبيره من راس مالهم لكن لا اعتقد يصلون لمرحله الثروه
لانها تحتاج راس مال كبير ان شاء الله نشوف ناس من المنتدى تحقق المستحيل

Mokka
09-04-2012, 00:15
اكيد طبعا هناك اشخاص كثيرون معرفون و غير معرفون و هذا يعتمد على خبراتهم
و انت من الممكن الوصول لمكسب هائل بعد اكتساب الخبره فى الفوركس

alaoui11
09-04-2012, 02:18
في الحقيقة نعم
المغرب بالخياط حقق ثروة كبير جدا جدا و يضرب به المتل الان في العالم كأحد أكبر الأشخاص الذين حققو ثروة كبيرة جدا و مدهلة

amr beni ata
09-04-2012, 07:29
اكيد بالطبع و لكن معظم العرب معروفون انهم لا
يربحون من خلال الفوركس
وهذا بسبب الطمع وعدم الدراسه الجيده للصفقه

MAGDY
09-04-2012, 07:32
نعم نعم نعم
هناك الكثيرون من العرب والأفارقة
ومعروفون بالاسم
حققوا مكاسب ضخمة ومتوحشة من هذا المجال
وأخشى أن أذكر أسماء هنا ، كى لتكون بمثابة دعايا لهم
غير أننى لا أعرف قوانين المنتدى فى حالة كتابة أسماء أو عناوين أو حتى روابط
تحياتى

mahran3d
09-04-2012, 10:49
مصطفى بالخياط يا اخى دا عملاق
وواخد جايزة كبيره فالاستثمار
ابحث عن فديوهاتو على اليوتيوب

ادهم
09-04-2012, 12:03
اكيد فيه طبعا احد التجار العرب استطاع ان يحقق المكسب الكبير من خلال تجاره الفوركس لان الفوركس ليس حكرا علي الغرب فقط سمعت عن احد التجار المشهورين في المغرب لكني لا اتذكر اسمه حقق مكاسب كبيره جدا

FhaL97
09-04-2012, 12:09
أنا أوافقكم في إختياركم مصطفى الخياط لأنه بالفعل من كبار متاجري الفوركس العلرب
و هذا لقاء معه : اضغط هنا (http://adf.ly/CXtkn)
لكن يوجد عديد المتاجرين الاخرين العرب في هذا المجال ...

mannon
09-04-2012, 12:10
اكيد فيه طبعا احد التجار العرب استطاع ان يحقق المكسب الكبير من خلال تجاره الفوركس لان الفوركس ليس حكرا علي الغرب فقط سمعت عن احد التجار المشهورين في المغرب لكني لا اتذكر اسمه حقق مكاسب كبيره جدا

اه طبعا احنا الحمد لله عندنا نماذ ج عربية مشرفة جدا فى مجال الفوركس زى باقى المجالات ، المهم بس اننا نتعلم منهم لانننا بننظر بس للربح الى الناس دى بتعملة بغض النظر عن المجهود الى بذلوة للحصول على هذا الربح

thebest
09-04-2012, 12:11

السلام عليكم
انا معك اخي اكيد اي ناجح في الفوركس تاني في التجارة
وهولاء التجار الناجحين اكيد تمهلوا ولم يتسرعوا

ilyes
09-04-2012, 12:25
السلام عليكم
المتداول المغربي مصطفى بلخياط
مشهور في هذا المجال وقد ضاعف ارباح ليس الضعف بل بمئات المرات ولكن هذا لا يعني انه قد لن يخسرها في اي لحظة
قد تصبح انت كذلك لكت حاول التعلم والتاني وعدم التهور وفقط
موفق

amera-nada
09-04-2012, 13:28
السلام عليكم ورحمة الله
الفوركس معروف ومشهور و اذا لم يحقق العرب تراء منه فلا اضنهم سوف يستمرون فيه ولكن الحظ لا يحالف الجميع
وتبقي الخبرة والذكاء سر نجاح الاغلبية

Volt
09-04-2012, 13:53
نعم قابلت بعض المتداولين العرب ممن ربحوا من الفوركس بشكل جيد، ولكن الحق يقال لم أجد من ضاعف رأس ماله 50 مرة !!

من وجدتهم يربحون هم من يستخدمون أرقام عالية جدا كايداع لا يتاجرون بمبالغ بسيطة مثل 1000 او 2000

yassoo011
09-04-2012, 14:51

موجود وهو ذات اصل مغربي مش فاكر اسمه بالظبط ولكنه حقق
ارباح كبيرة واظنه صاحب بنك الذهب بسويسرا

amr beni ata
09-05-2012, 04:59
نعم الفوركس ليس بالمعجزه

بل اتاح الفرصه اما الجميع ووضع اما الكثير

الامل بعد ان خربت الجيوب و النفوس

ahmedgalal
09-15-2012, 12:15
انا عن نفسى اظن ان السبب فى هذا ان المتداولين
العرب مهما كانت خبرتهم فهى تعتبر
خبره متواضعه بالنسبة لغيرهم من غير العرب
فنحن حتى الان كثيرا منا لا يعرف ما هو الفوركس
وكثيرا منا ايضا يتداول الفوركس بدون علم
والله يوفق الجميع فى سوق الفوركس

abo khater
09-15-2012, 12:21
طبعا استطاعت نماذج كثيره من العري تحقيق ثروه من الفوركس
وهي نماذج مشرفه وهذا كله بفضل العمل الجاد والصبر والاجتهاد

redjeb.youcef
09-15-2012, 12:24
و الله يا أخي سؤال في القمة

لكن لا أعرف أي أحد حقق ثروة

4ex
09-16-2012, 19:59
هناك الكثير والكثير من التجار الذين يربحون ارباح كبيره من سوس الفوركس ,من العرب ولا يعرف اى شخص فيهم ,لان هناك الكثير من العقول الجيده والذكيه التى موجوده بيننا ,وهذا السوق يحتاج الى هذا فى الاساس

walidr16
09-16-2012, 21:06
السلام عليكم اخي
ليس واحد فقط فانت تستطيع تحقيق ثروة و لكن يجب عليك ان تكون عازما

elkhawaga
09-16-2012, 21:07
و عقبالنا احنا جميعا
بالتوفيق

kingta
09-16-2012, 21:45
السلام عليكم يوجد مصطفى بالخياط المغربي المشهوور عالميا بفضل مؤشر وهو من أغنياء الدين اصبحوا اغنياء بالفوركس
وشكرا لك على الموضوع

amir
09-16-2012, 21:45
يوجد كثير ممن حالفهم الحظ والاليل
علي ذالك شهرة الفوركس في هذه الفترة

king forex
09-16-2012, 21:48
نعم يوجد شخص سعودي اسمه عادل الكندي او ابو جواد الكندي
هذه الشخص خطير وضاعف ماله 2000 ضعف وصراحة رجل ذكي جدا ودايم يجيب الاهداف بالنقطة لا ينقص منها شيء

aoneman3
09-17-2012, 00:22
السلام عليكم
استطاعواحد نا اعرفة مضاعفت راس ماله لاكثر من ضعف الضعف
واسمه مصطفى بالخياط
من المغرب

dalia
09-17-2012, 00:55
فعلا زى مالاعضاء سبقوا بذكر الاسم هو شخص اسمه مصطفى بالخياط
واعتقد طالما حد قدر يحقق النجاح دا يبقى كلنا عندنا الفرصه المهم نشتغل عليها صح

eng2012
09-17-2012, 01:09

اعتقد انه من المتداولين العرب من يتستطيع ان يحقق الربح فى تجاره العملات
والا ما كان وجد هذا المنتدى او التداول فى العملات الاجنبيه وصل الينا

kashif
09-17-2012, 01:45

fersinho2012
09-17-2012, 01:47
ثروة لا أعتقد ذلك , إنما أرباح جيدة تساعد بهذه الحياة الصعبة و العمل المتواصل بالفوركس و التدرب على الديمو
ممكن يصلك إلى مرحلة متقدمة تحقق مضاعفات لرأس المال عدة مرات أعرف شهخصا ضاعف رأس المال في يوم فقط

Safaa Trader
09-17-2012, 02:00
انا اعرف شخص في منتدى المتداول العربي قام بتدبيل الحساب اما عيني واعين الكثير من الاعضاء لانه اعطانا صلاحية دخول الى حسابه وكنا نرى كيف كان الحساب ينمو بطريقة مذهلة
لا يوجد مستحيل
انت تقول مضاعفة 50 مرة
ولكن هناك ناس يضاعفون 1000 مرة
ولكنهم لا يعلنون خوفاً من الحسد

bondokpower
09-17-2012, 02:04
اعتقد ان هناك اشخاص كثيرون فعلوا ذلك ولكن لا يجوز ذكر الاسماء انا شخصيا اعرف صديق لى فعل ذلك

meeco
09-17-2012, 02:48
انا اعتقد ان هناك كثير من العرب حققوا مبالغ كبيرة من الفوركس ولكنهم لايظهرون
قد يكون السبب فى دلك هو عدم ظهورهم سواء فى لقاءات تليفزيونية او منتديات

m.o.b
09-17-2012, 03:13
و عقبالنا احنا جميعا
بالتوفيق

fnaan
09-17-2012, 03:19
نعم اخى يوجد بالتأكيد ولكن ليس كثيرا لآن مضاعفة المال ل50 ضعفا امر ليس بالسهل ابدا تحقيقه بل قل من حقق ارباحا مضاعفة رأس ماله مره او اثنين او ثلاث ستجد الكثيرين بل وربما ستجد منهم من هو متواجدا معنا بالمنتدى هنا اما مصطفى الخيا فقد سمعت كثيرا عنه وفى الحقيقه شىء مشرف للعرب ان يحقق احدا فيه مثل ذلك الربح

Noah
09-17-2012, 04:48
نعم يا اخى لانه يوجد من تمكن من تحقيق نسبة كبيرة جدا من الارباح فى وقت قصير جدا وفى ناس اعتقد كانوا فى فريق السلاحف تمكنوا من الوصول الى المليون وهذا الفريق كان بادئ الرجلة حوالى 5000 $ وبحول الله وصلوا بها الى المليون

mage
09-17-2012, 06:41
نعم يا اخى لانه يوجد من تمكن من تحقيق نسبة كبيرة جدا من الارباح فى وقت قصير جدا وفى ناس اعتقد كانوا فى فريق السلاحف تمكنوا من الوصول الى المليون وهذا الفريق كان بادئ الرجلة حوالى 5000 $ وبحول الله وصلوا بها الى المليون

نعم انه فريق السلاحف وكان هذا الفريق على احد اكبر المنتديات العربية والتى قاد هذه الرحلة كانت مجموعة من الشباب الخليجي على ما اعتقد وكانوا يعتمدون على استراتيجية الترند المكسور ولكن بطريقتهم الخاصة التى يفلترون الصفقات بها

almjhol
09-17-2012, 08:27
نعم يوجد الكثيرون من العرب من استطاعو ان يحققو اموال كثيره ولكننا لا نلقى الضوء عليهم ولكن الاجانب دائما ما يركزون على المشاهير وعلى الاغنياء ولكننا لا نفعل مثلهم ولكن انا مقتنع انه يوجد الكثيرون

يوسف سيد السمطي
09-17-2012, 08:50
نعم يوجد شخص سعودي اسمه عادل الكندي او ابو جواد الكندي
هذه الشخص خطير وضاعف ماله 2000 ضعف وصراحة رجل ذكي جدا ودايم يجيب الاهداف بالنقطة لا ينقص منها شيء

ash988246
09-17-2012, 09:53

هناك الكثير ولكن نصيحة لا تفكر كثيرا في هذا الأمر
ولكن أعرف ما تحتاجة من هذا السوق واعمل جاهداً من أجل الحصول عليه

face book
09-17-2012, 10:37
نعم هناك من العرب متداولين ناجحين جدا وانا اعرفهم حققوا ثروات هائله من الفوركس ولكن بدون مغامره

باتباع استراتيجيه اداره راس مال قويه ومحكمه واالالتزام بالصبر والعزيمه وصلوا للي هم عازينه ولكن سرهم يكمن داخلهم

aoneman3
09-17-2012, 11:20
السلام عليكم
اخى الكريم فى مصطفى بالخياط من المغرب
عامل شغل جامد عقبالنا يارب

suhao
09-17-2012, 11:22
في كتير بس اهم شي فكر انك تحقق ربح يساعدك
وليس الهدف فقط تحقيق ثروه

كونان
09-21-2012, 18:01
نعم يوجد الكثيرون من العرب من استطاعو ان يحققو اموال كثيره ولكننا لا نلقى الضوء عليهم ولكن الاجانب
دائما ما يركزون على المشاهير وعلى الاغنياء ولكننا لا نفعل مثلهم ولكن انا مقتنع انه يوجد الكثيرون

smail
09-22-2012, 13:55
الكتير منهم ممن لا يضهرون لنا حققو تروات من هدا السوق

ehap
09-22-2012, 14:02

azifek
09-26-2012, 13:24
بصراحة لا أعرف المتداولين المشهورين في الفوركس
و لكن مضاعفة رأس المال أكثر من 50 مرة ممكن جدا إذا أخذنا بأسباب النجاح و تعلمنا جيدا

yasefsami3
09-26-2012, 13:25
نعم اخي انا سمعت عن واحد مغربي استطاع ان يكسب من الفوركس ثروة كثيرة ونشالله يكون العرب يكسبو ولو حت ثروات قليلة
تحياتي للجميع بالنجاح

fersinho2012
09-26-2012, 13:30
ممكن أخي يعني لكل مجتهد نصيب و ممكن تحقق أكثر منه بس بمرحلتنا نحن نفكر بتحقيق دخل محترم من الفوركس
و هذا ما أعتبره شيء جيد حقيقة مقارنة بالوضع المالي السائد الثروة ممكن تأتي بعدين بس هلا نفكر بتحسين
المستوى و إن شاء الله القادم أفضل

علاء بدران
09-26-2012, 15:01
مش كتير اوى يعنى لكن يتعدو على الصوابع منهم طبعا مصطفى الخيطا المغربى
ولا اعتقد ان فى كتير من العرب حققو ثروة زية

Hamad
09-26-2012, 15:43
يمكنك الاستفادة من مضاعفة أرباحك باستخدام الرافعة المالية التي من الممكن استخدامها بمتطلبات بسيطة

y4x
09-26-2012, 15:53
نتمني ان يكون هناك اكثر من واحد عربي ولكن حتي الان الخياط من المغرب
هو الوحيد الذي حقق مايقارب من مليار دولار من تجارة الفوركس يمكن في يوم اكون انا
ادعولــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــي

mohamed saad
09-26-2012, 15:56
هناك الكثير ممن كونوا ثروة من الفوركس من العرب ونحن نفتخر بهم لمنافسة الغربيين ونتمنى ان نصبح مثلهم من ضمن هؤلاء الوافي رحمه الله الذي كون ثروة من طريقة سرها في بستطها اقصد بالتحليل الكلاسيكي وهناك مصطفى بلخياط المغربي وحاليا يستحق ان يكون من ضمن هؤلاء المشاهير ابو جواد الذي ايضا يلقب ب قاهر الفوركس

tictok
09-26-2012, 15:57
أكيد هناك عرب حققوا ثروة من الفوركس ربما لا نعرفهم لكن موجودين ونتمنى أن نحقق يوماً ما أرباح كبيرة حتى لو لم تكن ثروة كبيرة المهم النجاح

noureen
09-26-2012, 16:03
استطاع العديد من العرب مضاعفه اموالهم فى الفوركس
و من اشهر المتداولين العرب الذى اصبح عالميا هو مصطفى بالخياط و هو مغربى

yasna
09-26-2012, 16:10
معظم المتداولين العرب بيصرفوا ارباحهم ومش بيهتموا بتنميه استثماراتهم بشكل مستمر , دا غير اننا شعوب قنوعه دائما بالموجود , ولكن فعلا فيه عده اسماء عربيه نجحت فى عمل ثروات من التداول فى الفوركس وفيه اكتر منهم لكن مبينشروش نتائجهم خوفا من الحسد

sarim
09-26-2012, 16:17
لقد قرأت منذ فترة قريبة عن احد المتاجرين بالفوركس وقد حقق ثروة طائلة من الفوركس
وقد قام بذلك فى فتترة طويلة واتمنى من الله ان احقق حلمى من المتاجرة بالفوركس

yasser habola
09-26-2012, 16:26
نعم اخي انا اعرف ناس عند بداية تعلم الفوركس سمعت عن فريق يدعي فريق السلاحف فهم حققو المليون دولار
من اصل 500 دولار تقريبا في 3 اعوام ونص لكن بعد ما ححقو الحلم ابتعدو عن الفوركس واعتزلوة
وتبقا خبراتهم موجودة في المنتديات

eletrebi
09-26-2012, 17:03
انا شوفت الفديو واتشجعت اكتر
الراجل دا مش احسن مننا يعنى
يعععععععععععععععععععععععع
هههههههههههههههههههه

bilalkaz
09-26-2012, 18:25
اعتقد هناك الكثير من الاثرياء الذين حققوا ارباحا هائلة من الفوركس
يارب نكون كهؤلاء ولما لا

Hamdy Elhossiny
09-26-2012, 20:19
نعم لقد قام بهذا المتداول العربى مصطفى الخياط ولكنه تعلم بجهد ونشاط لتحقيق ما يحلم
به وو تحقيق الكثير من الاموال والاحتراف فى هذا السوق الصعب

Nahrawy_Forex
09-26-2012, 21:18

لا اعلم فرد بعينه ولكن اعرف ناس شغالة على الفوركس و بتحقق ارباح كويسة جدا جدا من عليه تصل ل 100% فى الشهر ، الامر ليس صعب فقط التزم باستراتيجية جيدة و سوف ترى طريق الارباح

abdelaal
09-26-2012, 21:43
اللي بيشتغل وهو فاهم وعندة خطة عمل ممكن يحقق الثروة بس بالصبر والعقل والعلم وقبلهم التوكل علي الله
كتير جدا قدروا يحققوا الثروة اللي بنحلم بيها بس الفوركس كان كل حياتهم

ebram
09-26-2012, 21:48
توجد ناس تحقق ارباح وتوجد ناس تحقق خساره وده بيرجع الي طريقه الشغل وشكرا

abdello052
09-26-2012, 22:10
كما اتمنى لكم التوفيق

mohamed amin
09-26-2012, 22:58
بالتاكيد اخى الكريم فمنهم من استطاع ذللك نظرا لانهو تعلم صح من البدايه
وقد يحقق خبرات عاليه فحقق حلمو ولذللك اتمنى السعى ورائهم

gigi
09-29-2012, 09:14
انا الى اعرفه فى هذا الموضوع ان
هناك الكثير والكثير من التجار الذين
يربحون ارباح كبيره نس وسق الفوركس
من العرب ولا يعرف اى شخص فيهم
لان هناك الكثير من العقول الجيده
والذكيه التى موجوده بيننا
وهذا السوق يحتاج الى هذا فى الاساس

magic777
09-30-2012, 01:21
اللي بيشتغل وهو فاهم وعندة خطة عمل ممكن يحقق الثروة بس بالصبر والعقل والعلم وقبلهم التوكل علي الله
كتير جدا قدروا يحققوا الثروة اللي بنحلم بيها بس الفوركس كان كل حياتهم

بالتأكيد اخي مافيش حد بيوصل لهدفه بأمان الا اللي عامل خطه منظمه لنفسه وفاهم قدراته
وعارف هيقدر يحقق الهدف بتاعه ده ازاي وفي قد ايه وقت

shaimaa1
09-30-2012, 04:54
قرات هذا الكلام ولكن لا اعرف هل بالفعل قام احد الاشخاص العرب بتحقيق ثروه من الفوركس واذا كان الكلام حقيقى ماذا فعل لكى يحقق ذلك

mannon
09-30-2012, 13:47
نعم لقد قام بهذا المتداول العربى مصطفى الخياط ولكنه تعلم بجهد ونشاط لتحقيق ما يحلم
به وو تحقيق الكثير من الاموال والاحتراف فى هذا السوق الصعب

مصطفى الخياط
انا سمعت عن الاسم دة اكتر من مرة بس بصراحة ما اعرف عنة شئ
الى اعرفة شخص اسمة ابو جواد والراجل دة بيحقق ارباح فى لافوركس ممتازة وكمان عامل اكادمية انا احد طلباها

Mohammad bawaneh
09-30-2012, 13:50
اللي عنده معلومات كفاية وإشتغل في هذا المجال يصبح ممتلكا لخبرة ليست هينه فإمكانه توظيفها في السوق.

ahmedaljrah
09-30-2012, 14:01
كل الذي عندي هو ان يكون طموحنا ان ينال العرب ثمار الفوركس وخيراته

tecman
09-30-2012, 14:12
السلام عليكم و بركاته

لا اعف احد عمل ثورة من الفوركس على حد علمي

وبالتوفيق للجميع

sa3idsmp
09-30-2012, 14:23
بالفعل هناك متداولين مغاربة ومصريين واماراتيين تمكنوا من تحقيق
تروة هائلة من خلا التداول بالعملات وهدا موثق في بعض البرامج
التلفزية والفيديوهات في اليوتيوب

jamalsale
09-30-2012, 14:25
بنسبة للمتداولين العرب فانا لا اعرف الا مصطفى بالخياط من المغرب و الدي
حول مبلغ 100000 دولار الى مليار دولار في مدة ليست بكبيرة و اضن انها اقل من 10 سنوات

lecoq6
09-30-2012, 14:30
بالتأكيد العديد من العرب استطاعو تحقيق الثورة من الفزركس
هناك مثال للمغربي مصطفى بلخياط فهو رمز للنجاح

loco
09-30-2012, 14:53
السلام عليكم نعم اخي هناك كتير من العرب بدؤ من الصفر
استطاعو جمع ترو متل مصطفى بلخياط

slex0
09-30-2012, 15:03
التوقّعات هيَ تصوُراتنا العقليةَ لما سيَكونُ عليه شكل ومَلْمَس ورائحة أو طعم بَعْض اللحظات المستقبليةِ في بيئتنا. إعتِماداً على كَمْ الطاقةِ وراء التوقُّعَ، فمِنَ المُمْكِنُ التَعَرُض لأذى شديد إِنْ لَمْ تَصْدُق توقعاتنا وتتحقق. مِنَ المنظورين المختلفينِ اللذَيْن وصَفْتُهما منذ قليل، أيُهُما مِنَ المحتمل أنْ يكون لدى مُضاربنا المبتدئ؟ الثاني، بالطبع. فقط أفضل المُضاربين قد إكتسبوا المنظورَ الموْصوف في السيناريو الأولِ. وكما أشَرْتُ في الفصلِ 1، مالم يكُنْ هؤلاء المُضاربين الأفْضل ترَعْرَعوا في عائلات من المُضاربين الناجحين أَو كَانَ عِنْدَهُم مُضاربين خَوارق يتولون تدريبهم ومتابعتهم وإرشادهم ونصحهم (حيث يتم غرْس المواقف السلوكية الملائمة حول المخاطِرْ والخسارةِ فيهم مُنْذُ بداية مِهْنَِتِهم)، فإنّهُ فِعْلِياً كُلّ واحد مِنْهم كَانَ لدَيْهِ التجربةُ الشائِعَة في خسارة ثروَة أو أكثر قَبْلَ أَنْ يُدركوا كَيْفَ كان يجب أنْ يُفَكِروا لكي يَكُونوا ناجحون بإستمرارية ثابتة.

magic777
09-30-2012, 17:20
بنسبة للمتداولين العرب فانا لا اعرف الا مصطفى بالخياط من المغرب و الدي
حول مبلغ 100000 دولار الى مليار دولار في مدة ليست بكبيرة و اضن انها اقل من 10 سنوات

من رأيي انها مده معقوله جدا لتحقيق مليار من المبلغ ده لو كنت قولت سنتين مثلا او ااقل كنت قولت
لك مش ممكن لكن 10 سنوات عادي جدا مع الخبره

fersinho2012
09-30-2012, 17:28
سمعت عن أحد الإخوة بالمغرب أنو قام بتحقيق أكثر من 50 ألف دولار و الله أعلم
بس أنا أعتقد حالة من جملة حالات كثيرة

umrozeid
09-30-2012, 17:29
الله يسمع منك اخي
التجارة شطارة

علاء بدران
09-30-2012, 17:41
اة هناك شخص مش فاكر اسمة بالحديد حقق كثير من الثروة
من المغرب لكن مش فاكر اسمة تحديدا

eslam92
09-30-2012, 18:01
فى الحقيقة انا لا اعلم الكثير عن اشخاص حققوا ارباح كبيرة لكن من خلال المنتدى
استطعت التعرف على العديد من الاسماء مثل مصطفى بلخاط على حد علمى
كذلك انا اعرف اشخاص يحققون ارباح جيدة من الفوركس قد لا تصل لهذه النسبة لكنى اراها كافية جدا لاى شخص

logly
10-08-2012, 04:44
اه الكريم هدا الشخص سمعت عنه من قب ل وشاهدة بعض محاضراته فهو روعة بكل تأميد
استطاع مضاعفت ارباحه اكتر من الاضعاف وهدا ما احلم بتحقيقه انا ايضا اخي الكريم وكل منا يحلم بدلك
وشكرا لك علىالطرح وموفقين كل العرب في هدا المجال ان شاء الله

forex.fee
10-08-2012, 08:14
طبعا اكيد اخى الكريم طب ما اغلب شركات الوساطه من العرب وكمان
ممكن بيكونوا اساسا كانوا متادولاين عاديين بس دى صعبه شويا

amr beni ata
10-08-2012, 08:39
طبعا كلنا بنعرف بالخياط

الي حقق ثروه من الفوركس

لكن المشكله انه الي بخسروا اكثر من الي بربحو

بسبب الطمع و الجهل طبعا

maha abdel fattah
10-08-2012, 09:27

derar
10-08-2012, 09:31
انا عن نفسي ما بعرف
لكن هناك الكثير من خبراء العرب في هذا السوق
والعدد بازدياد وهذا يعني النجاح المتواصل

maha abdel fattah
10-08-2012, 09:40