PDA

View Full Version : سؤال مهم جدا جداا جدا

abdoghazy050
04-04-2016, 06:12
السلام عليكم
انا لسه جديد في مجال الفوركس وكنت عاوز اعرف دلوقتي مثلا لو اشتريت صفقه بالعمله مثلا الدولار مقابل الجنيه الاسترليني وسبت الصفقه مفتوحه واشتريت علي طول ودلوقتي مثلا الصفقه خسرانه 3 دولار ينفع اسبها كده ليوم التاني ان ممكن تربح ولا لا

عاوز جواب من الاعضاء ذو الخبره في الفوركس

eg.light
04-04-2016, 06:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

اجل اخي الكريم يمكنك تركها ولكن يمكن ان تخسر اكثر او ان ينعكس السعر وتربح
ولكن علي اي حال انصحك اخي الكريم بالتجريب على حساب ديمو اولا ثم المتاجره باموال حقيقية

aymansaleh
04-04-2016, 07:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاخ الكريم عبده غازي, واضح من سؤالك انك لم تتعلم فوركس بالشكل المناسب واللي يتيح لك بدء التداول, انصحك بالتعلم اولا والتطبيق على حساب تجريبي من انستافوركس وان شاء الله تتعل وتقدر تتداول بشكل اكثر احترافيه
تقبل مرروي

amal-taoufik
04-05-2016, 16:41
اجل اخي الكريم يمكنك تركها ولكن يمكن ان
تخسر اكثر او ان ينعكس السعر وتربح

اللهم انى اسالك موجبات رحمتك وعزائم مغفرتك والسلامة من كل اثم والغنيمة من كل بر والفوز بالجنة والنجاة من النار
اللهم لا تدع لنا ذنبا اللا غفرته ولا هما اللا فرجته ولا حاجة هى لك رضا الا قضيتها برحمتك يا ارحم الراحمين ثم تسمى حاجتك

islam bahnsawi
04-05-2016, 23:08
شكرا اصدقائى الكرام على هذة المعلومات الهامة التى تفيد كل المتداوليين فى هذا السوق الملىء بالمخاطر حيث نسبة الخسارة بة مرتفعة ولكن بالمعرفة و الدراسة و الخبرة ياتى الربح

yousse
04-06-2016, 19:14
عندما تقوم بأي صفقة تحدد لها التق برفيت وهو عدة النقاط الدي سترنحها وكالدي تحدد السلتب لوز عدة النقاط التي تتحمل خسرتها

csebai12
04-07-2016, 01:14
السلام عليكم و رحمة لله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
نعم يمكن ان تترك صفقتك ما شئت من الوقت شرط ان يكون الحساب اسللامي خالي من فوائد التبييب

abdoghazy050
04-07-2016, 03:31
السلام وعليكم
مشكور خواتي في المنتدي علي الرد علي وبكل تاكيد استفد كتير من الردود وانا سمعت كذا فيديو
لتداول وعرفت حاجات كتير منو والحمدلله الخبره تحسنت شويه

yassire123
04-07-2016, 03:48
الاخ الكريم عبده غازي, واضح من سؤالك انك لم تتعلم فوركس بالشكل المناسب واللي يتيح لك بدء التداول, انصحك بالتعلم اولا والتطبيق على حساب تجريبي من انستافوركس وان شاء الله تتعل وتقدر تتداول بشكل اكثر احترافيه
تقبل مرروي

Slimane.80
04-07-2016, 12:28
بسم الله الرحمان الرحيم
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مشكور اخي على طرح السؤال
نتمى الاستفادة للجميع
دمت طيبا.:bravo:

islam bahnsawi
04-09-2016, 01:21
جيدة هذة المعلومات الهامة و التى تساهم فى توفير البحث و الوقت و المجهود و تساعد على اكتساب الخبرة و الالمام بالمعرفة فى هذا السوقالملىء بالمخاطر حيث نسبة الخسارة بة مرتفعة ولكن بالمعرفة و الدراسة و الخبرة ياتى الربح

najjout
04-09-2016, 01:28
يا جميل شكرا ليك كثير كثير جدا على هذا الشرح الجيد و الرائع والمفيد
مع اطيب تحياتي لك و لكل اعضاء المنتدى تقبل مروري مسيرة موفقة انشاء الله

mahfoudhamid
04-09-2016, 01:29
معلومات فى غايه الجمال تسلم ايدك
نورت اخى الكريم المنتدى
بالتوفيق لك وللجميع
وجزاك الله خيرا على هذا الطرح والمعلومات
الطيبه
اسال الله ان يجعلها فى ميزان اعمالك

viva
05-31-2016, 18:32

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

xmenflis1
06-04-2016, 03:12
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

ahmed95
06-04-2016, 03:41
نعم أخي الكريم ممكن تربح لاكن من الأفضل أن تحدد مستوى الخسارة بنفسك لكي تتجنب المخاطر

reyad badawy
06-11-2016, 01:16
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها
و أتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إ نشاء الله، كما اتمنى أن نراك تحقق الكثير إ نشاء الله، بالتوفيق وفى انتظار باقى مواضيعك الشيقة

kaaris
10-26-2016, 14:45
جزاك الله كل خير اخي العزيز علي سؤال مهم جدا جداا جدا الغالي الذي تقدمه لنا لنستفيد من خبرتك
في هذا المجال ونتمني لسيادتكم التقدم ولجميع اعضاء المنتدي
شكراا..

adamarwan
10-26-2016, 17:15
اخى فى الحقيقة لبد منا ن تجرى التدرب
على الحساب التجريبى فى الاول لكى
تتمكن من ان تستفاد اكتر من هدا المجال
وحظ موفق

xmenflis1
10-26-2016, 17:40
مرحباً شكراً على إضافة
بتوفيق للجميع

hamedibrahim
10-26-2016, 17:48
هتسيب خساره وانت عندك تحليل او نموزج سعري
ماشي اما كده وخلاص لا طبعا اعرف انت هتقف فين وتخسر
كام انت كده حسابك هيضيع وشكرا