PDA

View Full Version : بخصوص الاكسيبرت

abdoghazy050
04-08-2016, 17:47
السلام عليكم
انا بقالي زي شهر وشويه في المنتدي والحمدلله اتعلمت منو كتير جداا عن التداول في الفوركس وكيفية تجنب الخساره وكيفية التحليل واشياء كثيره جداا ولكن في واحد صحبي قلي انك ممكن تشغل اكسبيرت وده هيعمل ارباح وخساره بس خسارتو 2 في الميه بس واكتر الصفقات مربحه

فهل لو عملت كده في شركة انستا في غلط علي حسابي او ممكن يتقفل
ياا ريت حد يجوبني ذو خبره في شركة انستا

abdoghazy050
04-10-2016, 01:41
ياا جماعه ياا ريت حد يجوبني علي الموضوع ده لاني مش عارف اشتغل بيه ولا لا علشان بس عاوز اعرف عليه ضرر عليه ولا لا ومشكور لكل الموجودين في المنتدي

ahmed manoo2015
04-10-2016, 01:56
لا يصدق هذا الكلام فالاكسبرت في وقت الاخبار معناة مرجنة الحساب
اما في الاوقات الاخري فممكن يقفلك حسابك لانة بيفتح صفقات مضادة (الهيدج) وممكن شركتك مش بتسمح بكدة

admiap
04-10-2016, 02:05
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
مشكور أخي على هذا الموضوع الرائع يستحق التقدير و الاحترام

بالتوفيق لك اخي الكريم في هذا المنتدى الغالي
تشرفنا كثيرا بوجودك معنا
سلام

nonam
04-10-2016, 11:13
السلام عليكم ...انا لا اتعامل مع الاكسيبرت ابدا ومن المهم ان يكون التعامل مع التداول في الموضوعات اللي جاية من اهم الادوات اللي من الممكن ان تتعلم منها التداول وكمان الادوات التعليمية التانية
بالتوفيق ان شاء الله

neverlit5
04-11-2016, 15:20
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

yansane
04-11-2016, 17:08
ياا جماعه ياا ريت حد يجوبني علي الموضوع ده لاني مش عارف اشتغل بيه ولا لا علشان بس عاوز اعرف عليه ضرر عليه ولا لا ومشكور لكل الموجودين في المنتدي عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

latraaa
04-11-2016, 21:18
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الطرح و على الراي و على المعلومات الراقية التي تقدمت بها و اقول لك و لله الحمد أن هناك الكثير من الماوضيع التي تعنى بالأمر من خلال تقديم العديد من الشروحات، بالتوفيق إن شاء الله

islam bahnsawi
04-13-2016, 07:38
الشكر لكل من يساهم بمساعدة المتداولين المبتدئين من خلال الاسناد بمثل هذة المعلومات القيمة و جيدة هذة المعلومات الهامة و التى تساهم فى توفير البحث و الوقت و المجهود و تساعد على اكتساب الخبرة نرجو امدادنا بمثل هذة المعلومات المفيدة لكل المبتدئين فى سوق التداول

مصطفى حمدان
04-13-2016, 20:03
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخى الفاضل من خلال التجربة الشخصية فانه لا يوجد اكسيبرت يعطى نسبة 98% ارباح لان هذا مستحيل ولو زى ما بتقول انت مش محتاج للبونص قم بايداع 100 دولار واستخدم الاكسيبرت سيحقق لك ارباح خيالية

ebn masr
04-13-2016, 20:52
انا يمكن معرفشى الكثير عو الاكسبيرت فمش حابب انى اقوم باعطىء معلومية نهائية لموضوع الاكسبيرتات
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

neverlit6
04-15-2016, 15:01
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

mostafa999
04-18-2016, 19:40
لسلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
مشكور أخي على هذا الموضوع الرائع يستحق التقدير و الاحترام

بالتوفيق لك اخي الكريم في هذا المنتدى الغالي
تشرفنا كثيرا بوجودك معنا
سلام

doaa sary
04-19-2016, 21:22
انتا بسمع عن الاكسبرتات
لاكن معرفش بتعمل مكسب ولالا ونسبة نجاح الاكسبرت
انا اعرف انة برنامج الى
واللى بيبرمجة ناس عادية مبرجمين
عموما انا افضبل اشتغل بايدى مش اكسبرت

احمد عبد الباسط
04-26-2016, 19:11
اخى الكريم لكى تعتمد نجاح اى استراتيجية او اى اكسبريت لابد من اختبارة فترة لاتقل عن 6 اشهر لضمان نسبة النجاح
ولكن انا انصحك بعدم الاعتماد على اى اكسبريت وذلك لان جميها تفشل فى النهاية
اعتمد على تحليلك افضل بكثير

reda samuel
04-26-2016, 19:38
موضوع مهم أرجو من الإخوان أعضاء المنتدى موافاتنا بمواضيع تهم المتداويلين المبتدئين ككيفية التحليل و كيفية جمع الأخبار و الإستراتيجيات و تدبير رأس المال و النصائح العامة للتداول الناجح
و فقنا الله و إياكم

Abughali
04-26-2016, 19:43
لسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخى الفاضل من خلال التجربة الشخصية فانه لا يوجد اكسيبرت يعطى نسبة 98% ارباح لان هذا مستحيل ولو زى ما بتقول انت مش محتاج للبونص قم بايداع 100 دولار واستخدم الاكسيبرت سيحقق لك ارباح خيالية
وبالتوفيق للجميع إنشاء الله

bechirbenchagra
08-28-2016, 00:02
الاكسبيرت عبارة عن برنامج ينفذ استراتيجية مبيتة داخله .هناك الآلاف من الاكسبيرتات وقليل منها ناجح .فقد يكون الاكسبيرت ناجحا على رصيد كبير ولكنه فاشل جدا على رصيد صغير .الاكسبيرت هو متاجر الى ينفذ شروط الاستراتيجية المبرمج عليها دون تدخل منك .

devloppman
08-29-2016, 16:32
الاكسبيرت مبني على استراتيجية تقنية ومالية مبرمجة من طرف المبرمج

وهو من الوسائل الموجودة على منصة التداول لتوفير بعض الجهد والتعب على المتداول

ولكن يجب عليك ان تعي جيدا ما هو الاكسبيرت الذي تستخدمه وقوته أيضا في التداول

تقبل مروري وبالتوفيق

metoza
08-29-2016, 17:32
السلام علييكم ورحمة الله وبركاتة , بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم متخافش فان استخدام الاكسبرتات متاح في اكثر
الشركات الموجودة

Ayman Abdellatif
08-29-2016, 17:35
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة ،
تحياتى لك اخى الفاضل و اهلا بك بالمنتدى ، افضل ان تتعلم التحليل بنفسك الاول قبل التداول عن طريق الاكسبريت و لو حابب تجرب شغل الاكسبيرت جربة على حساب تجريبى و تشاهد بنفسك آليه عملة و بالطبع لا ينصح استخدامة فى اوقات الاخبار ، تمنياتى لك بالتوفيق

abdoute
08-29-2016, 17:58
السلام عليكم ورحمته تعالى وبركاته
جزاك الله خيرا على هذا الموضوع الجميل وفعلا الفوركس مجال للربح
وفق الله الجميع

---------- Post added at 02:58 PM ---------- Previous post was at 02:56 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا لك اخي على هذه المعلومات القيمة واظن ان الاعتماد بشكل كبير على المؤشرات قذ يؤدي الى خسارة الاموال بل يجب ارفاقها بالتحليل الفني

bechirbenchagra
08-30-2016, 01:23
لاكسبيرت هو متاجر ينفذ شروط الاستراتيجية المبرمج عليها دون تدخل .

Forex-eg
04-09-2017, 19:38
اخى ولماذا تضع نفسك فى مواضع الشبهات فى تلك التعاملات فى البورصات تعامل مع الامر بشكل حيادى ولا تتعامل مع الاكسبيرت حتى تكون متاكد من خسارة صفقاتك مشكور على السؤال

YOUNESS EL-BAKKIOUI
07-20-2017, 18:43
السلام عليكم ورحمة الله. الإكسبيرت هو الي يقوم بالتداول عنك اذا كنت في حالة من الأحوال لا تستطيع التداول لوقت طويل جدا في سوق العملات

yousee
07-20-2017, 19:08
ان المشرفين على المنتدى يجب أن يمنعو الكلام عن الإكسبيرتات في المنتدى لإنه اكبر شيء يسبب الخسارة لناس ألدين يدخلون إلى الفوركس حديتا ولم يتعلموا أي شيء

zunebha
07-20-2017, 20:13
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته يا اخي الاكسبريت عو عبارة عن متداول الي انا شخصيا لا اؤيده لانه عبارة عن الة تخطيء كباقي الالات المخترعة من طرف الانسان.

zakariacr07
07-20-2017, 20:35

أخي الفاضل إعتمد على نفسك لأن الأكسبرت قد يعرض حسابك للمرجنة في أي لحظة

maryam ahmed
08-19-2017, 00:22
العمل في التداول من خلال الاكسيبرت في انستا ليس به اي ضرر على الحساب لكن المشكل هنا هو اختيار الاكسيبرت المناسب و تجربته على الحساب التجريبي اولا لان هناك بعض الاكسيبرتات لا تحقق ارباح عالية بل تكون الخسائر اكثر من الارباح

tahar2015
12-02-2017, 01:32
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اهخي الكريم لا يوجد فى القوانين ما يمنع ذالك على ما اعتقد يمكنك ان تسال الدعم احسن
بالتوفيق لك وللجميع اخي الكريم وتقبل مروري

waelmma
12-02-2017, 11:17
:o:o:o اخى الفاضل بارك الله فيك وانا الحقيقة لااحب ابدا التعامل مع الاكسبيرتات وافضل دائما
الاعتماد على التحليل الشخصى لان الاكسبيرتات معظمها بيكون غير فعال والله الموفق اخى

yacrao
12-02-2017, 11:38
لا اخي الكريم كذب في كذب الاكسبيرت يسبب الخيارة اكيد ويجب تجنبه قدر المستطاع على الاقل حاول تعلم اساسيات التداول ويمكن ان تدخل للسوق بكل بساطة

فهمى لاشين
12-02-2017, 18:09
بسم الله
بخصوص تشغيل الاكسبيرت انت محتاج الى تشغيله على الديمو اولا لمدة كافية
للتأكد من سلامة عملة وكذلك لتتعرف على قواعد التشغيل السليم وكذلك عيوب الاكسبيرت
تحياتى

احمد نصر 22
12-02-2017, 18:14
بسم اللة الرحمن الرحيم اخى الكريم اما بعد احب اقول لحضرتك ان اهم شئ لازم تعرفه انه لا يوجد فى مجال الفوركس شئئ اسمه اكسبيرت الخسارة به 2 فى الميه فقط والا ماكنش حد غلب طانت كل الناس اشتغلت بالاكسبيرت وكسبت مثلا 8 صفقات من كل 10 صفقات هذا شئ حتى الخبراء لا يستطيعون ان يكسبو 8 صفقات من كل 10 صفقات ويجب ان تعرف انك فى حاله لقيت اسكيبرت درجه الدقه الخاصه به 50 فى الميه يكون شئ راءع جدا

abdelloo31
12-21-2017, 18:54
تحياتى لك اخى الفاضل و اهلا بك بالمنتدى ، افضل ان تتعلم التحليل بنفسك الاول قبل التداول عن طريق الاكسبريت و لو حابب تجرب شغل الاكسبيرت جربة على حساب تجريبى و تشاهد بنفسك آليه عملة و بالطبع لا ينصح استخدامة فى اوقات الاخبار ، تمنياتى لك بالتوفيق

Najmi
12-21-2017, 22:00
مرحبا أخي الكريم
من الآخر صديقي الإكسبيرت مضيعة للوقت .. سوف ينجح مرة ومرتين لكن مصيره النهاءي هو المرجنة فلا أنصحك به بتاتا
تقبل مروري

amine saddiki
12-22-2017, 01:00
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الفاضل انا لا اتعامل مع الاكسيبرت ابدا ومن المهم ان يكون التعامل مع التداول جيدا و شكرا

abutalia
12-22-2017, 01:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته موضوع الروبوت او الاكسبيرت هو به نسبه خطوره عاليه جدا ولابد من متابعته وان يكون به جزء مانيوال لكي نحقق الارباح من السوق والله الموفق

MeeeMo
12-22-2017, 01:34
السلام عليكم ورحمه الله
اخي هناك الكثير من يروج للاكسيبرتات منها المجاني ومنها المدفوع ولكن نصيحه عليك قبل استخدام الاكسيبرت علي حساب حقيقي عليكي تجربته علي حساب تجريبي فتره من 3 الي 6 شهور حتي تري نتائجه ومن ثم تري اذا كنت تستخدمه ام لا
بالتوفيق

muhammad ismail
12-22-2017, 05:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
منصحكش انك تشتغل بالاكسبرت لان معظم الاكسبرتات الى موجوده حاليا كلها نصب وكمان غاليه جدا ممكن سعر الامسبرت يصل الى 500$ واكتر كمان وممكن يكون نصب فى الاخر
انصحك انك تشتغل بنفسك فى الفوركس حتى لو الموضوع هياخد منك وقت اطول