PDA

View Full Version : ساعدوووووووني ارجوكم

nan6jh1980
04-11-2016, 09:55
انا عندي حساب على الانستا فوركس وفيه 15 دولار ولكن لا اعلم كيف ابدا التداول به؟
ارجوكم ساعدوني

doaa sary
04-12-2016, 05:01
اهلا بيك اخى الكريم
انصحك زود راس مالك
واعمل بونص الشهر ده
250دولار
وساعتها هتقدر تدخل بلوت مناسب وتكسب 5دولار يوميا
اقل حاجة
نزل كتاب واقراة وهتتعلم

latraaa
04-12-2016, 13:54
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها و أتمن ىأن نراك تحقق الثكير من النتائج المفيدة إنشاء الله، مشكور اخي الكيم و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

aboubakr el ayach
04-12-2016, 14:03
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته أخي الحبيب في الحقيقة هذا السؤال مهم للغاية ومفيد وثانيا فيما يخص الاجابة عليه فإنه ليس من الجميل أن تبدا دون أن تعتقد بأنك قادر على التداول أو أنك لا تفهم ماهيته تحياتي وتقبل مروري

sob81
04-12-2016, 14:21
اخى يجب عليك اولا التعلم قبل بدء التداول على الحساب الحقيقي حيث فى هذة الطريقة سوف تخسر الحساب يمكن لك ان تفتح حساب تجريبي وتقراء الكتب لكى تتعلم وتجعل الحساب الموجود فى انستا الى ان تتعلم

مصطفى حمدان
04-13-2016, 19:11
اخى الفاضل بعد التحية بما انك لا تمتلك اى فكرة عن التداول فنصيحتى ان تتعلم وتجمع البونص ولا تقوم بالتداول الا بعد ان تتعلم جيدا او تقوم بايداع 10 دولار الى حسابك بجانب البونص وتقوم بالاشتراك فى خدمة الفوركس كوبى

ebn masr
04-13-2016, 21:34
هو مبلغ بسي جدا ك بونص يمكنك من خلاله فتح وعقد الصفقات فنصيحتى انتظر لما يكون معاك بونص كبير واشتغل واتداول وربنا كريم

Carlos
04-14-2016, 00:21
اخى العزيز الفلوس مش هتروح مستعجلش انك تتجار بيهم علشان ميضعوش ثانيا انت المفروض تتعلم انت هتاجر ازاى قبل ما تعمل بونص انصحك انك تكبر رأس المال لان 15 دولار دول مش هيعملوا حاجة فى الفوركس وتتعلم فى نفس الوقت

اكرم التميمي
04-20-2016, 23:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخي الكريم هذا المبلغ صغير جدا ويمكن ان تخسره بسهوله ولايمكن ان تفتح فيه صفقات كبيره ومتنوعه حاول ان تعمل رأس مال جيد ان استطعت حتى تتمكن من التداول بشكل جيد
تقبل مروري
موفقين جميعا

عبد الرحيم رافا
04-22-2016, 01:25
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
اهلا و سهلا اسعدنا تواجدك معنا على امل ان نستمتع و نستفيد فمرحبا بك في منتديات فوركس العرب
اخي لازم تعلم التحليل الفني ان شاء الله يفيدك

hosam1982
04-22-2016, 01:30
انا عندي حساب على الانستا فوركس وفيه 15 دولار ولكن لا اعلم كيف ابدا التداول به؟
ارجوكم ساعدوني

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم هل توضح لنا هل هو حساب بونص بدون ايداع ؟على العموم اذا كنت تحتاج مساعدة في التعليم والتوجيه انا تحت امرك في اي سؤال او استفسار في طريقة التداول فقط ارسل لي رساله على الخاص . وسوف احاول ان اساعدك على قدر استطاعتي على حسب خبرتي .

MohamedBZDK
04-22-2016, 01:52
لا تقلق و لا تستعجل تعلم اخي الكريم من دورات بالفيديو ثم تعلم على الحساب التجريبي ثم ابدأ بال15 دولار التي تملكها اجعلها للتعلم فقط و لاتستعجل و تفقدها في ضفقة واحدة

Moh.magdy
04-22-2016, 02:26
السلام عليكم..اخى الكريم
انا نصحتى لك انك تقوم بمشاهدة الفيديوهات واتباع القسم للمنتدى والتدريب الكثير على الفوركس وزياده الخبره عندك قبل ما تبدا فى التداول ..بتمنالك التوفيق لك ولكل اصدقاء الفوركس

ismailagourdi
04-22-2016, 02:51
حاول ان تعمل رأس مال جيد ان استطعت حتى تتمكن من التداول بشكل جيد
تقبل مروري
موفقين جميعا

Mohaned Moro
04-22-2016, 02:55
من الواضح من سؤالك انك لسة جديد في مجال الفوركس فالأفضل انك تحاول تتعلم علي حساب ديمو و تحاول تتابع دروس من هنا او اليوتيوب و تمشي مع توصيات الخبراء و لما تلاقي نفسك متمكن ابدأ بحساب مباشر و ربنا معاك

yousse
04-23-2016, 19:40
اطمن اى أن يكون الأعضاء في ألمنتدا بإكنيم أن يسعدك ويقدم لك ما تريد وايضا التجد جوبا حويل أن تبحت مرة أخرى ون تكون من أناس ألدين يجتهدون في عملهم

aminetns
04-23-2016, 23:50
اخي الكريم اتصل بالدعم افضل لك شكرا لك أخي الكريم على الموضوع الجيد بالتوفيق لك وللجميع ان شاء الله والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته،ــ،،،،،،،،،،

HaMaDa99
04-23-2016, 23:52
سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته . اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات
موضوع رائع وجميل وننتظر المزيد .......

snapping
04-24-2016, 00:08
اخى يجب عليك اولا التعلم قبل بدء التداول على الحساب الحقيقي حيث فى هذة الطريقة سوف تخسر الحساب يمكن لك ان تفتح حساب تجريبي وتقراء الكتب لكى تتعلم وتجعل الحساب الموجود فى انستا الى ان تتعلم

kymslye
04-25-2016, 15:02
لا تقم بالتداول اخي إلا بعد أن تتعلم جيدا أو تقوم بإيداع فوق 100 دولار الى حسابك بجانب البونص أو قوم بالإشتراك فى خدمة الفوركس كوبى إدا لم تكن لك خبرة في هدا لمجال تقبل مروروي

رومانى
04-25-2016, 15:42
اخى الفاضل لديك 15 دولار وتريد التداول بهم اولا وقبل اى شئ هل انت درست التداول
بشكل جيد هل تعلمت الفوركس هل فهمت الاستراتيجيات اللازمة للتداول هل فتحت
حساب تجريبى يا اخى ماذا يفعل 15 دولار اشتغل على تجميع البونص وفكر بعد
ذلك فى التداول .

samyyy
04-27-2016, 00:12
من خلال دخول صفقات باتباع التحليل والاستراتيجيا ت
مشكور اخي علي الموضوع وتمنياتي للجميع بالتوفيق والنجاح وهدانا الله لما يحب ويرضي

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

samieh
04-30-2016, 20:43
مبلغ 15 دولار هذا قليل جدا جدا يا اخى للمتاجرة وواضح من كلامك انك مبتدأ
فحاول تجميع مبلغ بونص لا يقل عن 250 دولار ثم فكر فى المتاجرة وحاول التعلم فى فترة تجميعك للبونص

never1
05-05-2016, 15:26
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

ahmedgamall
05-05-2016, 16:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع
لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة

ahmed2521983
05-05-2016, 22:48
أخى الكريم حاول ترفع البونص شوية علشان تقدر تتداول بارتياح وتفتح صفقات كويسة
تحياتى

seifhd
05-05-2016, 23:15
الســــــلام علــيــكم و رحمــة الله تعـالى و بــركـاته
زميلي في المنتدى أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســم التعليمـــي للمنتــدى حتى تتوضح لك الرؤيا و تجد الإجابة الدقيقة بالتـوفيـــق انشـاء الله

nan6jh1980
05-12-2016, 18:48
السلام عليكم اخواني
اشكركم على ردودكم واتمنى التوفيق للجميع
لكم مني فائق الاحتران والتقدير

ladharimohamed
05-12-2016, 19:03
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
لا تبدأ التداول بهم ختى تتعلم ولو شيئا بسيطا ثم يمكنك التجربة عليهم ف 15 دولار ممتازين لبدء التدوال بهم
مع الشكر أخي الكريم

golden1985
05-12-2016, 19:06
اهلا بيك اخى الكريم
انصحك زود راس مالك
واعمل بونص الشهر ده
250دولار
اقل حاجة
نزل كتاب واقراة وهتتعلم وشكرا لكم تقبل مرورى..

allan55
05-12-2016, 19:11
اهلا بيك اخى الكريم
انصحك زود راس مالك
واعمل بونص الشهر ده
250دولار
اقل حاجة
نزل كتاب واقراة وهتتعلم

sabahnamous
05-13-2016, 19:58
الســــــــــــــــــــــ ـلام علـــــيــــــــــــكم و رحمــــــــة الله تعـــالى و بــــركــــاته
أخـــي الكـــريـــم أنــصـــحـــك بـــزيـارة القســـم التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

never
05-14-2016, 22:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

mostafagamil
05-14-2016, 22:21
يجب عليك اخى العزيز ان تقوم بتنزيل منصه انيستا وتقوم بالتداول من عليها
ولاكن انصحك بشده من قراءة كتب الفوركس وطريقه تحليل الازواج الماليه

ma2250
05-14-2016, 23:03
في رايي المتواضع 15 دولار مبلغ ضعيف جدا
انتظري بعض الوقت وزودي المبلغ قبل ان تتاجري بيه

مبتدئ و لكن...
05-14-2016, 23:22
من التجار من لا يكلف نفسه عناء تحليل سوق البورصة او مشاهدة الخرائط في كل وقت، فهم على يقين بانهم لا يستطيعون تغيير السوق او السيطرة عليه، فهم يضعون اوامر وقف الخسارة وتجميع الارباح عند مستويات معينة، ويعودون الى تجارتهم في صباح اليوم التالي.

never
05-15-2016, 21:52

messaoud43
05-26-2016, 16:47
الســـلام علـــــيــــكم و رحمــة الله تعـــالى و بــــركــاته
أخـــي العزيز أنــصـــحـــك بـــزيـارة الفضاء التعليمــــي للمنتــــــدى
بالتـــــوفيـــــــــق للجــــميـــــع موفــــــقـــون انشــــاء الله

masr16
05-28-2016, 13:15
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته أخي الحبيب في الحقيقة هذا السؤال مهم للغاية ومفيد وثانيا فيما يخص الاجابة عليه فإنه ليس من الجميل أن تبدا دون أن تعتقد بأنك قادر على التداول أو أنك لا تفهم ماهيته تحياتي وتقبل مروري

harimeche
05-28-2016, 16:52
بمـــا انك مبتدإ وليس لديك خبرة فأنصحك بجمع رأس مـــال لا يقل عن 1000 دولار

وانت تجمع وتتعلم في نفس الوقت وغن شاء الله بعد ان تكون جمعت رأس المال تكون تعلمت شوية

مع التحية ..

Mr-alialkhbeer
05-28-2016, 16:53
اخي الكريم هذا المبلغ صغير جدا ويمكن ان تخسره بسهوله ولايمكن ان تفتح فيه صفقات كبيره ومتنوعه حاول ان تعمل رأس مال جيد ان استطعت حتى تتمكن من التداول بشكل جيد
تقبل مروري
موفقين جميعا
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @

beast4ever
05-28-2016, 16:54
عليك اولا التعلم قبل بدء التداول على الحساب الحقيقي حيث فى هذة الطريقة سوف تخسر الحساب
يمكن لك ان تفتح حساب تجريبي وتقراء الكتب لكى تتعلم وتجعل الحساب الموجود فى انستا الى ان تتعلم
وشكرا وتقبل مروري ودمتم علي خير وفي حفظ لله
تحيااااااااااتي

zineb01
05-28-2016, 17:38
اخى الفاضل لديك 15 دولار وتريد التداول بهم اولا وقبل اى شئ هل انت درست التداول
ذلك فى التداول .

zaza0519
05-28-2016, 17:56
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

ghost.mastar
05-28-2016, 18:00
الافضل لك اخى ان تزيد المبلغ حتى يكون 50 او اكثر ثم اخى يجب عليك اولا التعلم قبل بدء التداول على الحساب الحقيقي حيث فى هذة الطريقة سوف تخسر الحساب يمكن لك ان تفتح حساب تجريبي وتقراء الكتب لكى تتعلم وتجعل الحساب الموجود فى انستا الى ان تتعلم

The_Kuzaki
05-28-2016, 18:14
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
لم افهمك اخيب لم افهممك
بارك الله فيك اخي و ممتاز جدا
اسال الله العلي القدير ان يوفقك لما يحبه و يرضاه

drissou45
05-28-2016, 18:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته, صباحكم مبروك,
خلي حسايك يكبر اخي الكريم بارك الله فيك
تقبو مروري الفاضل ,تحياتي لكم

عرآقي
05-29-2016, 06:15
اهلا بيك اخى الكريم
انصحك زود راس مالك
واعمل بونص الشهر ده
250دولار
اقل حاجة
نزل كتاب واقراة وهتتعلم

hossam123
05-31-2016, 16:18
اذا كنت تحتاج مساعدة في التعليم والتوجيه انا تحت امرك في اي سؤال او استفسار في طريقة التداول فقط ارسل لي رساله على الخاص . وسوف احاول ان اساعدك على قدر استطاعتي

masr16
06-04-2016, 10:58
اهلا بيك اخى الكريم
انصحك زود راس مالك
واعمل بونص الشهر ده
250دولار
اقل حاجة
نزل كتاب واقراة وهتتعلم

haggui
06-04-2016, 10:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته*

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

ahmedhathout
06-11-2016, 20:46
اتعلم ومتستعجلش علشان متضيعش مجهودك على الارض لازم تتعلم فوركس علشان
تستمر في السوق دا وتكسب باستمرار

cherkaoui AAOUIQA
06-11-2016, 21:04
‏الإجابة انتصرت عليا من التلفون الثاني خطير لأن هناك العديد من الوسائل والأساليب الممكن استخدامها من التقليل من المخاطر بين هذه الامور التي يجب أخذها بعين اعتبار لتقليل المخاطر التداول بحساب تحلل تحلل في اختيار لأنني عندما التداوي

---------- Post added at 05:52 PM ---------- Previous post was at 05:50 PM ----------

السلام ‏عليكم ورحمة الله يا سحر خبعة ودائما الخبراء مستخدم بحث الفوركس تجريبي قبله الاستعانة بالحقيقة
‏وذلك يعني التقليل من المخاطر التي قد وجهك

---------- Post added at 05:54 PM ---------- Previous post was at 05:52 PM ----------

‏يتميز سوق الفوركس لأنه يعمل وعلى مدار اربع وعشرون ساعة يبدو يوم فاكس في مدينة سيدني في أستراليا وينتقد حول العالم ابتكر وأنتم أنتم لندن وبعدها نيورك حسب التوقيت التي حسبي

---------- Post added at 05:55 PM ---------- Previous post was at 05:54 PM ----------

‏بما انه ما تمس ناصر علي قمنا بفرض رسوم النقل التي تحب الحياة جديده السوق مفتوح على مدار الساعة كذا بدون يقومون بفتح وضعية المتعددة طوال اليوم وبين أن على دراسة حديثة أن معدل تداوي لي يومين يا ابن العاشرة والعشرين ودائعه

---------- Post added at 05:55 PM ---------- Previous post was at 05:55 PM ----------

‏الخطوة الأولى الفوركس ماذا احتاجك أبدا في عمليات تداول في أسواق الفوركس
‏يجب عليك أن تعلم وانت كان التحليل الفني

---------- Post added at 05:56 PM ---------- Previous post was at 05:55 PM ----------

‏على غير الحال في الأسواق الآخرة أنت لا تحتاج الى الكثير من امور كتبت التداول في الفوركس جدا الا انه من غير حقنا أن تقوم بدري في جدول في هذا السوق من دون التحليل كيف المصدق

---------- Post added at 05:57 PM ---------- Previous post was at 05:56 PM ----------

‏يتضمن التحضير القراءة والدراسة والتعرف على مداخل والأخير هذا السوق إذا في الاختبار سمسار الذي يمكن الاعتماد عليه

---------- Post added at 05:58 PM ---------- Previous post was at 05:57 PM ----------

‏ماذا أحتاج كي أبدأ في عمليات تداول في أسواق الفوركس على غير الحين في الأسواق أخرى أن الامور بسيطة في سوق الفوركس

---------- Post added at 05:59 PM ---------- Previous post was at 05:58 PM ----------

‏كيف اتعلم التداول في أسواق الفوركس شبكة الإنترنت مليئة بال مقالاته البسيطة المتداولون ودروس استراتيجيات فاكس معقدة
‏لذلك وجب أن تبحث عن المصادر الموثوقة جدا لتعلم

---------- Post added at 06:00 PM ---------- Previous post was at 05:59 PM ----------

‏كيف يتم تحديد ‏أسعار العملات فوركس من أكثر وقت قلوبنا في العالم حيث انه يعمل وعلى مدار اربع وعشرين ساعة أن هذا السوق لا يهدأ أبدا العريض من العوامل الاقتصادية والسياسية كل شيء من الممكن أن أن العوامل الأساسية التي تعلمتها أسعار الفائدة تدخل تدخل

---------- Post added at 06:01 PM ---------- Previous post was at 06:00 PM ----------

‏غريبة ما تدخل الحكومة في ساحة تداولات فاكس بهدف التأثير في أسعار العملات حيث يقومون أن بإغلاق السوق بعملك الدولة من الاخر او كمية كبيرة من هذه العمل ولكن ونادرا

---------- Post added at 06:04 PM ---------- Previous post was at 06:01 PM ----------

‏الإجابة انتصرت عليا من التلفون الثاني خطير لأن هناك العديد من الوسائل والأساليب الممكن استخدامها من التقليل من المخاطر بين هذه الامور التي يجب أخذها بعين اعتبار لتقليل المخاطر التداول بحساب تحلل تحلل في اختيار لأنني عندما التداوي

mohcine amari
06-11-2016, 21:32
بسم الله الرحمن الرحيم
حي الله من لفانا وياك احبتي الكرام
اخي الكريم لم افهم سوالك لو الخبراء يساعدونا
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

abderrahmenanis
06-12-2016, 16:44
اهلا و سهلا اسعدنا تواجدك معنا على امل ان نستمتع و نستفيد فمرحبا بك في منتديات فوركس العرب

bahoma310
06-12-2016, 20:29
لن تصل بعيدا ب 15 دولار اخي الكريم
تقبلوا مروري مع خالص تحياتي و تمنياتي بالنجاح لكل الاعضاء انشاءالله

mohcine amari
06-12-2016, 22:45
******بسم الله الرحمن الرحيم ******
مساء الفل لكل السادة الكرام ورمضان كريم
اخي هل تريد ن تتداول او تشتري بولو
*****السلام اخواني تقبلو مروري الكريم*****

yaseranwer
06-12-2016, 22:48
اخي ١٥ دولار تعتبر دعاية للشركة وليست اموال بالمعني العروف حتي تستطيع التداواب انصحك بالتعلم اولا ثم التداوال بمبلغ اكبر

berserkern
06-12-2016, 23:02
15 دولار يا صديقي عبارة عن لا شيئ و المفروض ان لا تفكر في التداول من اصله في هذه المرحلة ، الحساب المنصوح به لا يقل عن 100 دولار لكي تستطيع ادارة مالك بشكل فعال و تحقيق ارباح معقولة نسبية ، في هذه المرحلة يجب التركيز على بناء استراتيجية فعالة و تجربتها بشكل كاف في حساب الديمو

xrif01
06-12-2016, 23:03
السلام عليكم اخي الكريم طبعا يمكنك التعويض ببونص الشهر القادم وجمع ما يناسب المحفظة فال 15 دولار لا تكفي للتداول في نضري
لقد وافيت في طرحك واتمنى لك التوفيق تقبل مروري دمت بود

zee1996
06-12-2016, 23:13
أخي الحبيب يجب عليك ان تدخل إلى حسابك من منصة التداول على الكمبيوتر او المتداول الخاص بالمتصفح مباشرة من موقع انستا فوركس، وبعدها تقوم بفتح صفقات و ان كانت الصفقات رابحة فيمكنك السحب من الشركة في اي وقت تريده و في النهاية أتمنى التوفيق لك و لجميع الاعضاء والزوار الكرام في المنتدى

ahmed @tef
06-12-2016, 23:18
لن تصل بعيدا ب 15 دولار اخي الكريم
تقبلوا مروري مع خالص تحياتي و تمنياتي بالنجاح لكل الاعضاء انشاءالله

big.pharaoh
06-12-2016, 23:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انصحم اخي الفاضل بان تتعلم وتقرأ ولا تتعجل الربح

yaseranwer
06-12-2016, 23:21
عليك ان تتحمل وتبدأ بدون رافعة المالية واستغلال هذا المبلغ الصغير في التعلم ومن بعد ذلك اضافة بعض الاموال بالتوفيق

latraaahr
06-12-2016, 23:28
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات الراقية القيمة التي تقدمت بها و التي اتمنى ان نراك تحقق الكثير من الناتئج القيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله

monylaser
06-12-2016, 23:42
بما انك لا تمتلك اى فكرة عن التداول فنصيحتى ان تتعلم وتجمع البونص ولا تقوم بالتداول
الا بعد ان تتعلم جيدا او تقوم بايداع 10 دولار الى حسابك بجانب البونص وتقوم بالاشتراك فى خدمة الفوركس كوبى

AHMEDMONIEM
06-13-2016, 02:03
*************الـسـلام عليكـم ورحـمة الله وبـركاتـه
مـوضـوع رائـع وجـمـيـل واسـتـفـدت منـه كـثـيـرا
شـكـرا لــجـهـودك وتعـبـك فى نشـر هـذا الـمـحتـوى الاكـثـر مـن رائـعتحياتى لجميع اعضاء مـنـتـدى فـوركـس الـعرب الـكـرام
دمـتـم فـى حـفـظ الله والـسـلام عـلـيـكـم ورحـمـة الله وبـركـاتـه *************172

yaseranwer
06-13-2016, 02:05
هذا ليس بمبلغ كبير وانما يعتبر كبداية للتعلم وتطبيق بعض الاستراتيجيات مع مراعاة ضبط النفس وادارة راس المال

AHMEDMONIEM
06-13-2016, 03:49
*************الـسـلام عليكـم ورحـمة الله وبـركاتـه
مـوضـوع رائـع وجـمـيـل واسـتـفـدت منـه كـثـيـرا
شـكـرا لــجـهـودك وتعـبـك فى نشـر هـذا الـمـحتـوى الاكـثـر مـن رائـعتحياتى لجميع اعضاء مـنـتـدى فـوركـس الـعرب الـكـرام
دمـتـم فـى حـفـظ الله والـسـلام عـلـيـكـم ورحـمـة الله وبـركـاتـه *************484

hamada alex
06-13-2016, 04:02

AHMEDMONIEM
06-13-2016, 04:10
>>>>>>>>>>>>الـسـلام عليكـم ورحـمة الله وبـركاتـه
بـارك الله فيـك اخـى الكـريـم حقـا مـوضـوع رائـع ومـفيد جـدا ويـسـتحـق التـقـييـم والمـشاركـة
اتمنى ان تستمر فى تقديم كل ماهـو جديد فى هـذا المجال
تـقبل مـرورى اخى ولك خـالص التـقدير والاحـتـرام والسـلام عليكـم <<<<<<<<<<<<<919

hamada alex
06-13-2016, 04:45

nonam
07-25-2016, 15:18
السلام عليكم ...اولا التعامل مع راس مال صغير من الممكن ان يودي الي اغلاق الحساب بتاعك ومن المهم جدا ان يكون التعامل مع الادوات الهامة ومن المهم جدا ان يكون الحساب الحقيقي الاهم في التعامل مع الادوات
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

algoddam
07-25-2016, 15:22
امر بسيط اخي هو ان تحمل المنصة التي توفرها الشركة انستافوركس ثم تدخل بيانات الحساب التجاري
واذا لم تستطع اكتب في اليوتوب كيفية التداول في المنصة متاتريدر4

ابوفؤاد
07-25-2016, 15:26
تعلم و اترك المال على حاله الى ان ينمو و يصل الى ما يصل اليه المهم انن لا تضيع هذا المال بدون مقابل و عائد مادى جيد الشركه و ما تعطى لهو فرصه لا يمكنك ان تترك تذهب هباءا فقط تعلم ثم تدول

zakariaguemi
07-26-2016, 19:21
أخي يجب أن تدخل في صفقات إما بأمر buy أو عمر sell وهدى أمر سهل لكن قبل الشروع في التداول

أنصحك أن تزور القسم أتعلمي بالمنتدى وتتعلم أكتر

bakup28
07-26-2016, 19:52
هذا المبلغ صغير جدا ويمكن ان تخسره بسهوله
ولايمكن ان تفتح فيه صفقات كبيره ومتنوعه حاول
ان تعمل رأس مال جيد ان استطعت حتى تتمكن من التداول بشكل جيد

Thunder
07-26-2016, 23:46
اخى العزيز

شركة انستا فوركس بتقدملك ايميل تجريبى ممكن تبدء بيه فى الاول علشان ما تخسرش فلوسك الحقيقية فى المتاجرة وده بيكون مجانى

تقدر تسجل من خلال موقع انستا .. عمل ايميل تجريبى

csebai12
07-27-2016, 00:04
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
حاول تعلم الفوركس عمن طريق فديوهات تغليمية و الحساب التجريبي كي تتمن من استقمار ما كسبته من البونص في شركة انستا قوركس

fady forex
07-27-2016, 00:24
........
.أخي الحبيب في الحقيقة هذا السؤال مهم للغاية ومفيد وثانيا فيما يخص الاجابة عليه فإنه ليس من الجميل أن تبدا دون أن تعتقد بأنك قادر على التداول أو أنك لا تفهم ماهيته تحياتي وتقبل مروري .

batch
07-27-2016, 02:17
انا سعيد جدا بهذا الموضوع المفيد والمميز والوافر بالمعلومات القيمة واتمنى ان تقوم
دائما بوضع المزيد من المواضيع المفيدة والقيمة لكى تعم الفائدة على الجميع

mahmoud124
07-27-2016, 02:40

انتظر حتي يكبر رأس مالك و تعلم التحليل الفني حتي تكون علي درايه كامله بالموضوع و يوجد من ينشرون توصيات جيده ايضا

simoomis
07-30-2016, 23:03

maher25
07-31-2016, 00:33
السلام عليكم
انصحك اولا بالذهاب الي القسم التعليمي لكي تفهم كل شي وتبدا العمل مع التحلي بالصبر
وشكراا

sasa abdo
07-31-2016, 00:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ........ اود اولا ان اشكر اخى من وضع هذا السؤال
لكى يستفيد ويفيد من حوله
ثانيا بشكر اخوتى الذين قامو بالرد ولم يبخلو على احد ......وبالتوفيق

المهم
07-31-2016, 00:46
السلام عليكم ، مشكورين على الاجوبة و الاستعلامات الخاصة بالاعضاء
و لقد استفدنا منها بعض الشئ و لكن
الواحد لازم يجتهد اكثر فاكثر حتى يحقق هدفى
تحياتي لكم و بالنوفيق للجميع
لا يوجد ياس مع المبادرة و العزيمة

titotroy
07-31-2016, 01:37
السلام عليكم ورحمة الهه وبركاته
لا افهم المشكلة اخى لكن يمكنك التداول عن طريق فتح الحساب فى المنصة
شكرا لك اخى الكريم شكرا جزيلا

---------- Post added at 12:37 AM ---------- Previous post was at 12:34 AM ----------

شكرا جزيلا وتقبل الله منكم اخى
اخى انا مبتدئ ولا استطيع مساعدتك الان

بروفسير العرب
07-31-2016, 06:47
يمكنك ان تتعلم الفوركس بسهوله من الفديوهات التعليميه الموجودة فى المنتدى
فوركس مصر وممكن ايضا تبدا فى ان تتابع توصيات احد من المحترفين وتنفزها لكى تربح

golden19920
07-31-2016, 07:07
اخي الحبيب عليك بالتعلم اولا ما هو الفوركس وكيفية التحليل الفني لان هاتان الشيءان اهم شيءان في مجال الفوركس واذا اردت ان تعمل فيمكنك ان تعتمد على التوصيات المجانية التي يقوم بالادلاء بها بعض المحترفين على بعض حسابات تويتر والفيسبوك او الواتساب

mawhoub5
07-31-2016, 12:29
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
بارك اللة فييك اخى الكريم
تعلم التحليل و التنبأ الفني أخي ابحث و سوف تجد
وبالتوفيق لك وتقبل مرورى

بسام سعادة 1
07-31-2016, 12:41
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته اخي الكريم
من الاحسن ان تستعمل الحساب التجريبي وتتعلم عليه مختلف استراتيجيات التداول و من الاحسن ان يكونلك راس مال كبير لكي تدخل الى الصفقات وانت برصيد مالى ومعرفي جيد

جمال صادق
07-31-2016, 13:43
اعتقد ان تعلم التداول قد يكون بالامر السهل الذى يعتبر متوقفا على حجم التداولات التى نتعلمعا من خلال اكتساب المهارات المختلفة للعديد من الشارتات متعددة العملات

lebouziramzinio
08-08-2016, 09:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد اخي الفاضل هذا المبلغ صغير جدا ويمكن ان تخسره بسهوله ولايمكن ان تفتح فيه صفقات كبيره

محمد صلاح
08-08-2016, 11:14
اهلا بك اخى العزيز بس الافضل لك اخى انك تكبر الحساب ولا تشتغل عليه الا لما تتعلم على الاقل هتكون عرفت ازاى تتاجر وكمان هيكون الحساب كبر

0o0KaRiM0o0
08-08-2016, 11:56
انصحك بطرح السؤال في القسم التعليمي و ليس هنا هناك سوف تجد الاجوبة لكل اسئلتك بدون طرحها حتى
تقبل مروري

جمال صادق
08-08-2016, 12:54
فى راييى ان افضل مبلغ للبدء بة فى التداول هو على الاقل 100 دولار و لايمكن الاستفاتدة من هذة التعاملات الا من خلال تطبيق استراتيجيات كبيرة و ممكن من وقت لاخر و تفعيل مفوم للتداول

dellos
08-09-2016, 02:09
مرحبا اخي الغالي سؤال مهم قم بدخول في حسابك الميتاتريد بمعلومات التي وصلتك الى ايميلك وتداول
تحياتي لك

adamarwan
08-09-2016, 21:29
ما عليك اخى الغالىا ن تحالو ان تتعلم وان تشهد الفديوهات والكتب
التى بها تتعلم وان تجرب فى التداول فى الحساب التجريبى
لكى تتمكن من ان تتداول وهدا الامر مهم
وحظ موفق

ayoubfc
08-09-2016, 22:07
انصحك زود راس مالك
واعمل بونص الشهر ده
250دولار
اقل حاجة
نزل كتاب واقراة وهتتعلم

Samirghatas
08-22-2016, 19:04
اخى الغالى ادخل على موقع انستا فوركس ونزل منصة انستا تريدر على جهازك وادخل
بحسابك وابدء التداول وبالتوفيق ان شاء الله لكن انصحك ان تقوم بزيادة راس المال

akram mohamed obaid
10-27-2016, 12:42
أولا مبلغ 15دولار هو مبلغ بسيط جدا ويمكن ان تخسره بسهوله جدا عليك في البدء ان تقوم بالدخول إلى حساب تجريبي لكي تتمكن من فهم الفوركس والقيام بفتح الصفقات واستخدام مصطلحات الفوركس الأساسية وكيفيه إستخدامها بالشكل الصحيح والمثالي ليتسنى لك تطبيقها على الحسابات الحقيقيه

rahim123
10-27-2016, 12:52
فوركس علم و كلما تعلمت تجد نفسك لم تتعلم و نجد اغلب متودلين حتى و ان كان محترف يخسر و لكن يعرف كيف يخسر ليس ب غباء
تقبل مروري و سلام عليكم ورحمة الله

EMPROR
10-27-2016, 14:50
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة
اخى الكريم واضح انك لسة فى البداية جدا ودة مش عيب بالعكس كويس جدا ان اخدت القرار
المهم ان يكون عندك طموح ورغبة فى النجاح وتصميم اكيد على تحقيقة

---------- Post added at 02:46 PM ---------- Previous post was at 02:37 PM ----------

المهم دلوقتى البداية ازاى نبدا وتكون البداية صح
كلامى طبعا مش الزامى ولكنة راى ووجهة نظر
اهم حاجة التعلم الجيد وجمع المعلومات عن الفوركس

---------- Post added at 02:48 PM ---------- Previous post was at 02:46 PM ----------

معنى الفوركس وفكرتة والهدف منة وشكل منصة التداول واية هو الشارت والشموع والدعوم والمقاومات
استوب لوس واخذ الرباح السبريد المارجن ازاى بيتم حساب قيمة اللوت والهمامش المرهون عند الشركة
وغيرها كتير من المصطلحات اللى هتقابلك فى بداية مشوارك فى الفوركس

---------- Post added at 02:50 PM ---------- Previous post was at 02:48 PM ----------

الحاجات دى كلها واكتر هتلاقيها فى امكان وفى كل مكان فى الانترنت
حضرتك ممكن تدخل على جوجل او اليوتيوب وتكتب تعلم بدايات الفوركس وهتلاقى كل الشروحات بالفصيل سواء المكتوبة او الفيديو وانا شخصيا افضل الفيديو
شوف براحتك وبتركيز شديد وحاول تستوعب ولا تستعجل التعلم وتاكد ان التعليم ملوش نهاية وتفضل تتعلم طول العمر
فبلاش استعجالوتسرع لدخول السوق

abdomj
10-27-2016, 14:52
اخى الكريم 15 دولار مبلغ قليل جدا للتداول اذا كنت ترغب بالتداول به عدم دخول صفقات كتير وعند الدخول اى صفقه ادخل باقل لوت ممكن

nasro benz
10-27-2016, 14:52
السلام اخي
ادخل امايلك ستجد السيرفر الذي فتحت حسابك فيه ورقم الحساب وكلمة السر وافتح المنصة وادخل المعلومات وابدء في التجارة بفتح الصفقات بالبع والشراء
وفقك الله

EMPROR
10-27-2016, 15:02
بعد كدة ادخل تانى بنفس الطريقة واكتب شرح التداول فى الفوركس بطرقة عملية على منصة التداول
وتشوف بقى المصطلحات اللى شوفتها قبل كدة والتعليم السابق ازاى يتم تطبيقة عملى على المنصة
وازاى تعرف تشتغل بنفسك

---------- Post added at 02:56 PM ---------- Previous post was at 02:53 PM ----------

هنا بقى ممكن تبدا فى الفوركس لكن بحساب ديمو اى حساب تجريبى ودة متوفر تقريبا فى كل شركات الوساطة المالية
وتشوف الفيديو والشرح بتركيز وتحاول تطبق بنفسك على الحساب التجريبى
بالمناسبة الحساب التجريبى هو محاكاة للواقعى والحقيقى تماما لكن بدون مكاسب او خساير حقيقية عليك

---------- Post added at 03:00 PM ---------- Previous post was at 02:56 PM ----------

جربت على الحساب التجريبى وشوفت النتيجة بنفسك على شغلك انت
شوف فية لو فية ارباح حققتها حاول تراجع مع نفسك لية كسبت لانى التزمت بكذا وكذا زى الفيديو ركز فى دى كويس
كمان لو فية خسائر لا تخاف لانها غير فعلية مجرد ارقام انت لسة ما تاجرت بفلوسك لكن بردة تراجع اية سبب الخسارة
واكتب ملاحظات لنفسك على ادائك ودى هتكوم مرجع لك فى المستقبل

---------- Post added at 03:02 PM ---------- Previous post was at 03:00 PM ----------

لما تحس بقى انك جاهز نفسيا ومعلوماتيا للبداية
ابدا بحساب حقيقى واحرص على تنفيذ كل اللى تعلمتة سابقا وعينك دايما على ملاحظاتك
واسف على الاطالة وربنا يوفق الجميع

freetrade
10-27-2016, 15:04
افتح حساب تجريبي وتداول عليه واتعلم ازاي تفتح صفقات وتقفلها وبعد كده اقري شويا عن التحليل للسوق واتعلم ازاي ترسم ترند وتحدد الدعوم والمقاومات علي الشارت واستمر علي كده ترة شهر علي الاقل وبعدها حتعرف ازاي تتداول

mahmoudtaha33
10-27-2016, 15:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي
اول شي 5 دولار قليل جدا لابد من تجمع قدر كبير من
البونص وبعد ذلك ادخل تداول عليالميدترادر عشان تكسب اكتر
بالتوفيق اخي

بدر اشطيبي
10-27-2016, 16:06
السلام عليكم اخواني الاعضاء التداول غالبا يحتاج الى راس مال لا باس به يعني
اكبر من 15 دولار بالتوفيق للجميع و شكرا على المشاركة تقبلوا مروري

mourada
10-27-2016, 22:46
اخي الكريم انا انصحك بالذهاب الى القسم التعليمي و تتعلم وتتدرب الى ان تتوصل الى الاستراتيجية المربحة التي توصلك الى الربح من السوق و حاول ان تزيد من راسمالك

ahmadhamad
11-18-2016, 15:31
اخي الكريم انصحك بالذهاب للقسم التعليمي لتتعلم التداول بالفوركس من الصفر للاحتراف باذن الله
وبالتوفيق لك وللجميع

المهم
11-18-2016, 16:40
اهلا بيك اخى الكريم
انصحك زود راس مالك
واعمل بونص الشهر ده
250دولار
اقل حاجة
نزل كتاب واقراة وهتتعلم
نصيحة جيدة لافعل و هي في زيادة راس المال و التعلم
و لكن مبلغ 15 دولار جيد للبدا ايضا و لكن لازم يتعلة التحليل الرقمي لانه جيد في المبالغ الصغيرة
اما عن الطرق الاخرى فالنصيحة كما تفصلت اخي الكريم

Khaledrehemi
11-18-2016, 16:42
اخي العزيز
في البداية يجب عليك تعلم ماهية المتاجرة بالعملات الاجنبية (الفوركس) ودراسة الموضوع جيدا حتي تبدأ في المتاجرة وينصح بزيادة هذا المبلغ لانه يعتبر صغير جدا نسبيا للمتاجرة بشكل فعال.
اتمني لك وافر التوفيق

ahmedmca
11-18-2016, 16:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل ممكن تدخل على اليوتوب و تتعلم فيوجد الكثيير من الشروحات

youssefcb
11-18-2016, 17:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اشكركم على هدا البرنامج الرأي

thewaytosucsess
11-18-2016, 17:13
قم بزيادة راس مالك حتى يصل الى 100 دولار كحد ادنى بعدها قم بالبدئ بالتداول
قم بتجميع البونص هذا الشهر الى ما يقرب من 85 دولار لكى يتم اضافتهم على 15 دولار الموجودين بحسابك
ويصبح الاجمالى 100 دولار بحسابك بعدها تستطيع البدء فى التداول بشكل عملى

simowan
11-19-2016, 09:49
اعتقد اختي الكريمة ان هذا المبلغ غير كافي بالمرة حتى تستطيعي البدء به في التداول، لانه سيحدث لك عكس ذلك و ستخسرينه في ساعات قليلة جدا و بالتالي ستعودين من جديد لتجميع البونص. يحبث ان تعملي اكثر في المنتدى و تجمعي قد ما تقدري على الاقل ١٠٠ دولار بعدين ممكن تبدأي في التداول.
تقبلي مروري

zizoo99
11-30-2016, 11:33
شكرا لك اخى على استفسارك
و لكن يا اخى مبلغ 15 دولار ضعيف جدا جدا للمتاجره على حساب حقيقى فاقصى لوت يمكنك التداول به هو 0.01 يجب عليك اخى التعلم اولا على حساب تجريبى لفتره كافية

tazi larbi
11-30-2016, 15:48
السلام عليكم مادام الامر كذلك اترك البونص في الحساب وتعلم هنا في المنتدى وتفاعل مع الاعضاء بالردود الى ان تعرف التداول ويكون لك مبلغ جيد تبدا به اتمنى لكم النجاح والله الموفق

bakup28
11-30-2016, 16:15
اسعدنا تواجدك معنا على امل ان نستمتع
و نستفيد فمرحبا بك في منتديات فوركس العرب

فوريكسي
11-30-2016, 16:46
اهلا اختي المبلغ قليل جدا لابد من زيادة المبلغ الى 100 دولار على الاقل شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع الرائع بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع الاخوة الأعضاء تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Tarabia
11-30-2016, 19:22
بسم الله الرحمن الرحيم .
اخى العزيز بعد التحيه انصحك بالتوجه الى القسم التعليمى فهناك تستطيع تعلم كل شئ خاص بسوق العمل من اول ماهوا الفوركس وكيف تبدا الى الاستراتيجيه التى تدقنها وتعمل بها . مشكووور اخى الكريم على سؤالك واتمنى لك التوفيق

fayadansakr
05-26-2017, 11:50
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم
انك تمزح يا صديقي ان كنت لا تعرف كيف تبدا المضاربه فكيف تتوقع ان تربح سنت واحد يجب ان تدع الحساب و التداول و تبدا في التعلم

ahmed zekry
05-26-2017, 12:01
يمكنك التداول وفتح صفقات ب 0.01 لوت ومع الوقت والنجاح في صفقاتك سوف يكبر هذا المبلغ وزياده
وعندها يمكنك فتح صفقات بلوت اعلي

Elkorchi
05-26-2017, 13:05
أخي الحبيب في الحقيقة هذا السؤال مهم للغاية ومفيد وثانيا فيما يخص الاجابة عليه فإنه ليس من الجميل أن تبدا دون أن تعتقد بأنك قادر على التداول أو أنك لا تفهم ماهيته تحياتي وتقبل مروري

Abu_Yassin
05-26-2017, 13:58
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة

مرحب أخى الكريم بسهولة تقدر تتداول كلك يمين على الشارت وأختار أمر جديد

zakariacr07
05-26-2017, 14:09

أخي الكريم توجد مواضيع في المقسم التعليمي للمنتدى تشرح ذلك و يمكنك أيضا مشاهدة الفيديوهات على اليوتيوب لكي تعرف المراحل الأولى للتداول

mostafa ilsawi
05-26-2017, 14:15
باسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم بعد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ارجو ان تستمر في جمع البونص ولا تتداول قبل ان تتعلم ويوجد برامج تعليميه علي المنتدي ويجب ان تتدرب اولا علي الحساب التجريبي
تقبل تحياتي

khalidtrader
05-26-2017, 14:35
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح القيم و على المعلومات القيمة التي تقدمت بها .بارك الله فيك، و بالتوفيق لك و للجميع إن شاء الله...

tolin
05-26-2017, 14:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته......انت لازم تتعلم الأول ممكن تدخل على القسم التعليمي بالمنتدى هتلاقي فيه فيديوهات كتير هتفيدك فى تعلم الفوركس

nour3iny
05-26-2017, 16:07
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اولا قم بزياده راس المال من خلال عمل اللردود بالمنتدى وايضا الاجتهاد فى التعلم لتستطيع التدوال تقبل مرورى

asmaamagdy
05-26-2017, 19:26
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا اخى يجب عليك اولا التعلم قبل بدء التداول على الحساب الحقيقي حيث فى هذة الطريقة سوف تخسر الحساب يمكن لك ان تفتح حساب تجريبي وتقراء الكتب لكى تتعلم وتجعل الحساب الموجود فى انستا الى ان تتعلم ولازم تعلم التحليل الفني ان شاء الله يفيدك تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

amir anwar
05-26-2017, 19:38
اخي الكريم لا تتسرع في التداول و انما تعلم اولآ انت مبتدأ ولا تعرف شيئآ عن الفوركس يجب ان تتعلم أولآ ثم بعد ذلك تطبق ما تعلمته علي الحساب التجريبي ثم بعد ذلك تداول كما تشاء ولكن لا تنسي ادارة رأس المال

KARIM2017
05-26-2017, 19:44
تحيه طيبه وبعد
الافضل لك ان تذهب الي اليويوتب هاتلاقي كل ماهوجديد
حول الفوركس وتلعم منها جيدا

أحمد سالمان
05-26-2017, 19:49
بعد السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أشكرك أخى الكريم على هذا السؤال انا مبتدىء مثلك وارجو الربع لى ولك والجميع حقيقتا أطال الله عمرك وأتأسف على الإطاله.

m7med
05-26-2017, 19:53
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انصحك اخي الكريم بالدخول الي القسم التعليمي الخاص بالمنتدي لمعرفة طريقة التداول و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

mahmoud salama rapea
05-26-2017, 19:54
شكراااا جزيلا لكل اعضاء المنتدي علي المجهود الرائع وعلي المعلومات القيمه والغزيره في مجال الفوركس لقد استفد الكثير والكثير من هذا المنتدي الرائع واتمني لكم استمرار العطاء

tahar2015
05-27-2017, 18:27
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
يمكنك ان تتداول مباشره من صفحتك على الموقعاو ان تتداول عن طريق تحميل منصة الميتاتريدر على جهازك لاكن ما دمت لا تعرف كيف تتداول الاحسن تتعلم اكثر وفي نفس الوقت يتجمع معك راس مال اكبر
رمضان كريم وبالتوفيق للجمع ان شاء الله

capoeira
05-27-2017, 18:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الحمد لله انك لا تعرف كيف تتداول به يجب ان تنتظر حتى يزداد
المال الموجود فى حسابك وفى هذه الأثناء يجب ان تتعلم وتدرس التحليل الفنى وأساسيات التداول

number1
05-27-2017, 18:45
لو عندك حساب في شركه انستا فوركس و 15 دولار في اعرف ان هذا المبلغ قليل جدا وصغيره جدا و يجب عليك ان تتاجر هذا المبلغ لكي تستطيع التداول في هذا المبلغ لا يمكنك التداول بل انه قليل جدا صغير جدا ومن الممكن ان تخسر هذا المبلغ بكل سهوله وبساطه وتحتاج الى مبلغ كبير للتداول اي في ازواج العملات المختلفه

مصطفي السيد
05-27-2017, 19:06
ولماذا التعجل اخي الكريم يمكنك زياده البونص بعمل الردود
وفي الوقت نفسه تقوم بمشاهده الفيديوهات التعليميه والشروحات المختلفه حتي تكون جاهز للتداول

hany osman
05-27-2017, 19:08
بسم الله الرحمن الرحيم
نشكرك اخى على موضوعك بس نصيحة وحتى تكون انت على بينة انصحك بان تقرا كثيرا فى الفوركس وتتابع القسم التعليمى بالمنتدى وان تطبق ما تعلمتة على الحساب التجريبى ولا تتسرع بالحساب الحقيقى حتى لا تتعرض لخسارة او مرجنة حسابك فيصيبك الاحباط

michael1
05-27-2017, 20:28
وعليكم السلام ورحمة الله وبركراته
صديقى الغالى اانا اعتقد انه يجب عليك ان تستثمر الكثير من الاموال
لان 15 دولا لا تنفع فى التداول على الفوركس للاسف

mostafa1995
05-31-2017, 08:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ............
ما دام انت بتعرفش تدخل الصفقة يبقى انت بتعرفش حاجة بالفوركس انت لازم تتعلم ومش تدخل اي صفقة نصيحة
لانك اذا دخلت حتمرجن كول

اسلام مجدي عباس
06-07-2017, 00:19
السلام عليكم ورحمته وبركاته كل لما البونص يبقي اكتر اخي يبقي المكسب يكون كويس جدا
واقل حاجه ممكن تبتدي بيها 100دولار يكونو كويسين جدا وتتوكل علي الله

alihassib0
06-07-2017, 00:24
اخي الكريم انصحك بان تجمع راس مال جيد و لا تستعجل حتى تتعلم و بــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــالتوفيق لــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــك اخـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــي الكريم اتمنى ان تكون دائما فــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــي صحة و عافية و خير مــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــن الله و ان يرشدك ربك الى مــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــا تحبه و يقربك منه سبحانه...

mrmrmrmr
06-24-2017, 01:02
اذا كنت لا تعرف ماذا تعمل فاتركهم واتعلم على حساب تجريبى لكى لا تخسرهم لان هذا المبلغ صغير وممكن ان يتم خسارته فى صفقه واحده

zunebha
06-24-2017, 16:53
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته الامر بسيط اخي التداول لا يكون هكذا اخي قم بتحميل منصة التداول على حاسوبك او الهاتف الخاص بك اما بالنسبة لمبلغك فهو جد ضئيل ولا يساعدك ابدا بالربح حاول جمع اكبر قدر من البونص لكي تتفادى المخاطر وتربح اكثر

Mhd nour
06-24-2017, 17:52
تحياتي اخي اشكرك على موضوعك بس نصيحة وحتى تكون انت على بينة انصحك بان تقرا كثيرا فى الفوركس وتتابع القسم التعليمى بالمنتدى وان تطبق ما تعلمتة على الحساب التجريبى ولا تتسرع بالحساب الحقيقى حتى لا تتعرض لخسارة او مرجنة بالتوفيق

emadomda
03-20-2018, 19:51
ية حول العمليات التداولية. الفكرة هي معرفة التوازن الصحيح بين الحد الأدنى للخسائر المحتملة في الوقت الذي تحقق فيه الحد الأقصى من الأرباح من كل تداول. على عكس المقامرة، هناك طرق واضحة لحماية استثماراتك في فوركس.

حدد حجم استثمارك
أحد أول قواعد إدارة المخاطر في فوركس هي المحافظة على حجم التداول ضمن الحدود المالية. القاعدة الأساسية هنا هي عدم المخاطرة بأكثر مما يمكنك خسارته. هذا الأمر يأخذ بالحسبان حقيقة أنك من الممكن أن تخسر كامل استثمارك، لذلك عليك أن لا تقوم بتداول سوف يضعك في ضيق مال إن خسرته. تذكر بأنه عن طريق أبسط تقلب في العملات، سواءاً أكان للأعلى أو للأسفل، فإن ذلك قد يؤثر في أسعار العملات الأخرى. نسبة البدأ المقبولة من الرأس المال التداولي المتوفر للإستثمار في فوركس هي 2%

A.mustafa
03-21-2018, 23:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
لديك 15 دولار وتريد التداول بهم اولا وقبل اى شئ هل انت درست التداول
ذلك فى التداول ...

nady lord
03-22-2018, 00:14
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
لديك 15 دولار وتريد التداول بهم اولا وقبل اى شئ هل انت درست التداول
ذلك فى التداول حيث يكون اقل مبلغ 20 دولار

Najmi
03-22-2018, 00:32
مرحبا أخي الكريم
أولا حساب ال 15 دولار لا شيء سوف تخسرهم مع أول انعكاس للصفقة التي تدخلها .. حاول أن تجمع على الأقل رأسمال 100 دولار وبعد ذلكتعلم طريقة للربح
تقبل مروري

zakaria benalia
03-22-2018, 01:08
من الافضل ان تفتح حساب ديمو ل 100 دولار وتحاول تتعلم استراتيجية مربحة
وبعدها عليك بتجميع بونص حتى يصل 100 دولا او مثل حسابك على الديمو وتبدا في التداول والتحليل المستمر
وتعلم من اخطائك واسئل المحترفين .. بالتوفيق

fast2157
03-22-2018, 02:50
أخي انصحك بأن تتداول مكروه وتدور بالسنوات كل بدين
حتى تجمع لك
رأس مال جيد على الأقل 100 دولار وبالتوفيق لك

hafnaoui72
03-22-2018, 13:47
قبل البدء بالتداول هناك دروس في القسم التعليمي تسطيع البدء بدراستها وتعلم كيفية الدخول لصفقات ناجحة واتقان الاساسيات في الفوركس
ثم تقوم بفتح حساب تجريبي بقيمة راس مال بسيط تطبق فيه ما تعلمته والتدرب على استراتيجية تكونها من السترتيجيات المتوفرة تستطيع الاعتماد عليها في التداول
هكذا تستيطيع التداول بحسابك الحقيقي

abdallah.2017
03-22-2018, 13:51
البونص قليله اوى او 15 دولار قليله حتى تفتح صفقه وتستمر في هذا الفوركس ولكن عليك ان تجمع بونص كبير لا يقل عن 100 دولار حتى تستطيع ان تفتح صفحه تطمئن لها اعمل الشهر ده بولس حلوه حتى تعرف تعرف تداوى الاسبوع اللي جاي ان شاء الله او الشهر الجاي

amine saddiki
03-28-2018, 19:49
اخي العزيز يجب عليك اولا التعلم قبل بدء التداول على الحساب الحقيقي حيث فى هذة الطريقة سوف تخسر الحساب

manotripleewry
03-29-2018, 20:21
انصحك ان تزيد راس مالك اولا قبل التداول
قم بالمشاركات فى المنتدى وتفاعل بالردود
حتى تستطيع تجميع بونص اكثر وكافى لكى تبدا التداول

Mbetbet365
03-29-2018, 21:42
أخى العزيز انصحك بالتعلم اولا وقم بجمع بونص من المنتدى حتى يكون عندك رصيد جيد بداية الشهر القادم واستمر فى التعلم بجانب جمع البونص بالتوفيق