PDA

View Full Version : هل يمكن المغامرة فى سوق الفوركس بمبالغ كبيرة

Pages : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12

al.hany
11-20-2014, 01:12
انت لست بحاجه الى هذا ااخى الكريم اكتفى فقط بانك تتاجر فى الاول بحساب قليل المبلغ وان الممهم انك تحقق منه الارباح مش مهم المبلغ الى داخل بيه كا شكرا لك وباتلوفيق انشاء اله اخى الكريم وتحياتى لك

allh
11-20-2014, 02:40
مش لازم تتاجر بملغ كبير اوى اخى الكريم لازم يبقافىالحدود المقبلوه الى هتقدر من خلال لو حصلك خساره لقدر الله تقدر انك تتفادها وتكمل متاجره بشكل سليم شكرا لك اخى الكريم على هذا السؤال المهم

hpacer
11-20-2014, 02:52
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ممتاز أخي الفاضل على موضوعك الجميل مع إحترامي
وتحياتي أخي الفاضل الكريم كما أقدم الشكر لجميع أعضاء الفوركس على ردودكم
وتحياتي لكم وكل التقدير
والاحترام..

kimo.san
11-20-2014, 03:18
لو انت عايز تحقق ربح عالى عليك بالمغامره بس توقع نتائجها اما بالخساره او المكسب لازم تبقا حاطت توقعات على كل الاحتمالات وشكرا لك على هذا الموضضوع بس انا فى الاخر مش مع المغامره شكرا لك

amenaali
11-22-2014, 21:42
انا عن نفسي لم اجرب ولكن اعتقد لو اننا غامرنا بمبالغ كبيره سوف نجني ارباح كبيره ولكن في نفس الوقت
لو غامرنا بمبالغ كبيره سوف نخسر مخاسر ايضا كبيره اتمنا ان نعمل توازن

monayaa
11-22-2014, 21:42
اظن اخي انك عندك تجربة في ادارة راس المال
ما عليك الان سوى تعلم اساسيات التداول والتقيد بالنصائح وتدرب على الديمو
حتى تتعلم كفاية وتوكل على الله

ForexLaw
11-22-2014, 21:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الاطرح المقدم على هذه المعلومات حول سوق الفوركس ارجوا ان يستفيد كل الاعضاء من هذه المعلومات القيمة والمفيدة وبالتوفيق للجميع...

mida2014
11-22-2014, 22:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم هده الطريقة تمى السكالبينج لاكن هده الطريقة تحتوي على مخاطر كبيرة
تقبل مروري اخي الكريم

tedjboyka
11-24-2014, 00:44
انا انصحك بان تدخل بمبالغ صغيرة فى الال علشان تتعلم فيه ولا تخاطر بمبالغ كبيرة طبعا
لانك لسه مبتدأ وحاول تستفيد بقدر الامكان من فكرة البونص هنا

spartaler
11-24-2014, 02:12
متتالية فيبوناتشي في الطبيعة
منذ اكتشاف ليوناردو، وقد فتنت مع علماء الرياضيات
أهمية هذا التسلسل العددي ونسب إلى حياتنا اليومية.
على سبيل المثال، اكتشف علماء الرياضيات التسلسل في التربية
إذا كنت تبدأ مع زوج واحد في الشهر الأول، بعد
شهرين لديك اثنين من أزواج. بعد ثلاثة أشهر كان لديك ثلاثة أزواج،

a7md.3li
11-24-2014, 03:11
فعلا عليك بالتعلم اولا فانه اساس التعامل فى الفوريكس
كما انه مهمم جدا جدا التحليل الفنى وتعلمه

khaledqbdr
11-24-2014, 03:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم100 الف جنيه مش مبلغ كبير في سوق
بل هو ليس بمبلغ اصلا انما ممكن يكون كبير بالنسبة ليك

zoza
11-24-2014, 05:50
اه طبعا ممكن بس ولماذا المغامره انا اعتقد انك فى الفوركس بالذات مش لازم تغامر بمبلغ كبير اوى يعنى ممكن انه يبقا فى حدود المعقول وان بدا هتقدر انك تحقق الى انت عايزه وانشاء الهه بالتوفيق لك اخى الكريم

seseqq
11-24-2014, 06:06
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته يا اخي الفاضل أن أنصحك بأن تبدأ بمبالك صغيرة و تعلم المزيد عن الفوركس و أكسب الخبرات من أهل الخبرة ثم بعد ذالك أذا حالفك الحظ أفعل ما يحلو لك في الفوركس بالتوفيق

marina
11-24-2014, 09:29
انا رايى انك تتعلم و تعرف عن التحليل اولا و بعد كدة تدخل على حساب ديمو بنفس قيمة المبلغ اللى انت ناوى تدخل بيه على الحقيقى و تطبق اللى تعلمته
و بعد كدة ممك تقرر انك تدخل بمبلغ كبير او لا.

monya0
11-24-2014, 10:13
عادي يا اخي ممكن تدخل في الفوركس بملايين الدولارات بس خلي بالك لما تدخل مبلغ زي ده تكون متاكد من ان الشركة مرخصة
والافضل انك تتابعها اول باول تبع الهيئة الرقابية عشان تعرف كل جديد عنها

ebrhim
11-24-2014, 10:13
يجب اولا ان تصل بقدر كافي الي الاحتراف والخبرة لكن بدونهم لا يجب عليك
الدخول في مخاطرة كهذة اطلاقا بدون اخذ الحذر والاحتياط والتدريب

worldg04
11-26-2014, 08:12
لو لقيت نفسك قادر على فتح صفقات حقيقية فى الفوركس لا تتردد ولكن اعتمد على سياسة حكيمة لادارة رأس مالك
ولا تفتح صفقات كبيرة حتى تصل الى رصيد معين ساعتها ممكن تضاعف حجم اللوت بتاعك ولكن على حذر واستحياء

lola12
11-26-2014, 20:30
السلام عليكم
انا انصحك فى الاول كدا انك تبدا بمبلغ صغير عشان انت لسه جديد
ولازم قبل متدخل تجمع خبرة عن مبادىء الفوركس ومصطلحاته
الدراسه والخبرة اهم شىء

haleeim
11-27-2014, 00:54
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اتمنى ان لا تفعلها وتدخل بمبالغ كبيره قد تندم عليها
وان كان ولا بد مبلغ 2000 دولار ممتاز جداً كبديه
هذا اذا كنت خبير حسب ما ذكرت

masry928
11-27-2014, 01:38
لم استطع الى الان الا التداول بحسابات صغيرة او بحسابات بونص مجانية
فهل ابدأ المخاطرة الحقيقية بالدخول بمبالغ كبيرة مع ادارة سليمة لراس المال
ام لابد من التعلم اولا وهل فعلا للتحليل الفنى وتعلمه جدوى حقيقية فى سوق الفوركس حيث انى مقتنع بذلك
وارى ان الادارة السليمة لراس المال تكفى لتحقيق المكاسب

zineb01
11-27-2014, 07:06
يجب الابتعاد عن المخاطرة ولا يتم المخاطرة بمبالغ كبيرة الاعندماتتعلم جيدا ويصبح لديك الدراية الكافية فى هذا المجال واكتساب الخبرات وكذلك لتحليل الفنى الجيد عامل مهم جدا فيجب تعلم التحليل الفنى الجيد

omar223
11-27-2014, 07:50
السلام عليكم أخي الكريم أنصحك أن تستمر على ما نت عليه حتى تتعلم جيدا و تحس أنك قادر على المتاجرة بمالك الخاص بدون مخاطرة أما التحليل الفني هو كل شئ في الفوركس أخي لكن حين صدور الأخبار نضع التحليل الفني جانبا

ameera
11-27-2014, 10:02
نعم بالفعل ان الادارة السليمة والدقيقة لراس المال تكفى لتحقيق المكاسب وايضا التحليل الفنى هو كل شىء فى الفوركس لكن نسبة الخطورة
تظل كبيرة لان عند صدور الاخبار يتغير كل شىء فنصيحتى ان تظل كما كنت حتى تزداد خبرتك

myaer
11-27-2014, 10:02
انصحك تكون عندك خبره الاول في المجال ده لانه بيختلف عن اي مجال تاني والخبره مش هتيجي الا بالتدريب علي الحساب
التجريبي فتره وبعد كده ممكن تارب باموالك زي ماتحب تقبل مروري بالتوفيق

alimohamed
11-27-2014, 11:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انا رايى انك تتعلم و تعرف عن التحليل اولا و بعد كدة تدخل على حساب ديمو بنفس قيمة المبلغ اللى انت ناوى تدخل بيه على الحقيقى و تطبق اللى تعلمته و بعد كدة ممك تقرر انك تدخل بمبلغ كبير او لا.

pacMAN
11-27-2014, 11:17
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
نعم يمكن المغامرة فى سوق الفوركس بمبالغ كبيرة
إن شاء الله يومك سعيد و بالأرباح بحول الله

remas
11-27-2014, 15:39
شوف انت بتقول المغامره اخى الكريم معنى كده انك مغامر مش مضارب وهناك فرق كبير بين الانيتن
المضارب فى النهعايه رابح لو ملتزم انما المغامر فى النهايه خاسر حتى لو ربح فى بداية الامر

omar223
11-27-2014, 16:01
انا رايى انك تتعلم و تعرف عن التحليل اولا و بعد كدة تدخل على حساب ديمو بنفس قيمة المبلغ اللى انت ناوى تدخل بيه على الحقيقى و تطبق اللى تعلمته

mohamed teama
11-27-2014, 16:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى الكريم لكى تغامر بمبلغ كبير فى الفوركس فلابد ان تكون وصلت لدرجة من
الخبة والتعلم والتدريب الكافى لذلك وتقبل مرورى وبالتوفيق للجميع

alimohamed
11-27-2014, 19:01
بالنسبة للمتداول المبتدأ يجب ان لا يبدأ العمل فى الفوركس بالمغامرة بمبالغ كبيرة ولكنه يمكن ان يتدرب على حساب ديمو

haleeim
11-27-2014, 22:10
اذا كانت لديك الخبرة الجيدة في التداول علي الفوركس سيكون من الافضل البدء برأس مال عالي لان
الربح سيكون اعلي ولكن في حالة اذا تم اتباع استراتيجية وادارة للمال واستخدام الاستوب لوز فقط

area4xer
11-28-2014, 00:54
ربما يشهد نهاية الأسبوع وضوح في الرؤية بالنسبة لاتجاه الدولار ين فغدا سيكون موعد بيانات أمريكية بالغة الأهمية بخصوص التسهيلات الكمية وسعر الفائدة ومؤشر adp للتغير في التوظيف بغير القطاعين الحكومي والزراعي و مؤشرism غير التصنيعي وبالنسبة للبيانات اليابانية فستكون

محمد عبد اللطيف
11-30-2014, 14:00
السلام عليكم
اعتقد انه من الافضل ان تكون لديك ااداره راس مال جيد واعتقد ان مبلغ 100.000 مبلغ كبير جدا واعتقد اننى ان
كنت امتلك هذا المبلع اقسمه ولا ادخله كله مره واحده للفوركس ويكفى 5000$

mor
11-30-2014, 14:39
اخي الكريم لو عاوز تغامر في سوق الفوركس يجب ان تكون متدرب ومتعلم كويس في سوق الفوركس
ويجب ان تتابع كل شيء جديد في سوق الفوركس ويجب ان تمتلك استراتيجية تداول قوية وناجحة

mimi123
11-30-2014, 16:49
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم انا عاوزة اقولك ان انت مش ممكن تغامر بمبالغ كبيرة بس اهم حاجه ان انت تكون متعلم وفاهم كويس انت بتعمل ايه غير كده لاء طبعا

alikimo
11-30-2014, 17:57
لا اخى الكريم انت لو قدرت ان انت تعرف زااى تحقق مكسب من اى نوع من انواع المكساب دا امر فيه افاده كبيهر اوى للكل اخى الكريم ف لازم تبقا عارف تحقق الى انت عارف وان دا امر فى غايه الاهميه وان الفوركس لا يتوقف على راس المال الكبير وبالتوفيق

alis
11-30-2014, 18:51
المغامره مطلوبه اخى الكريبم فى حال ان يبقا معاك مبلغ صغير وليس كبير وان الموضوع دا امر مهم جاد وان المبالغ الكبيره دى امر مهم جدا لازم تبقا عارفه وان المغامره لازم تبقا عارف تحقق الى انت عايزه شكرا لك اخى الكريم وبالتوفيق انشاء الله

amrs
11-30-2014, 19:55
نصيحه من اخ وصيدق لا تغامر فى مجالا لفوركس بشكل كبير علشا اانا جربتها وحصل لى خساره بكيهر قدر ت انى اعوضها على مدى بعيد اوى اخى الكريم وان الموضوع دا صعب اوى انك تغامر بالمبغ دا تحياتى لك بوالتوفيق

Ahmed2020eg
11-30-2014, 20:02
الحقيقة يا اخى هى وجهة نظر ممتازة و رائعة و جميل و لا غبار عليها و الواحد مش عارف يقول اية تانى فيها بصراحة المهم يعنى هى فكرة كويسة و متتخلاش عنها خالص ارجوك

karimbattah
11-30-2014, 20:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم
مشكور اخى الفاضل على هذا الموضوع واتمنى ان يستفيد منه الاخوة
بالتوفيق للجميع
تقبل مرورى

aminoos
11-30-2014, 20:10
السلام عليكم أخي الكريم أنصحك أن تستمر على ما نت عليه حتى تتعلم جيدا و تحس أنك قادر على المتاجرة بمالك الخاص بدون مخاطرة أما التحليل الفني هو كل شئ في الفوركس أخي لكن حين صدور الأخبار نضع التحليل الفني جانبا

السلام عليكم ورحمة الله انا عن نفسى لااحب المغامرة وخصوصا اذا كان المبلغ كبير الا اذا كان عندى تاكيد بان الصفقة تتم على اكمل وجة وتكون رابحة فلا مانع

بما انه يوجد بونص ويمكنك انتهاز الفرصه للتعلم واخذ الخبره الكافيه

Ahmed2020eg
11-30-2014, 20:21
اخى العزيز نصيحه
لماذا تدخل بمالك الخاص وانت مازلت من المبتدئين حسب كلامك
التحليل بالفعل هو العمود الرئيسى فى الفوركس

maha kz
11-30-2014, 22:23
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع لا يمكن المغامره فى الفوركس يا اخى بمبالغ كبيره

noureddineb
11-30-2014, 22:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اعتقد ان كل شيء ممكن في هذا السوق لكن يتوجب عليك ان تكون خبيرا و الا فقدت اموالك
اسال الله لي ولكم التوفيق

jadid01
12-01-2014, 00:38
أخي الفوركس و أنت أدرى مني سوق معقد و أنا ضد ما قلته في ما يخص التحليل الفني رغم قناعتي بمدى تأثير الأخبار في السوق أنصح بمراجعة تفكيرك في السوق.
و اذا حاليا تحقق في أرباح راس المال يزيد بطبيعته

Wassa04
12-01-2014, 01:02
مرحبا اخي الكريم انصحك بالتعلم على الحساب
التجريبي اولا بالتوفيق لك و للجميع تقبل مروري

houcin
12-01-2014, 23:26
بالعكس المتاجرة بمبلغ كبير تتيح لك الارباح العالية بدون الخوف
وتقدر تتداول كأنك تتداول بسوق الاسهم بدون الخوف من اغلاق الحساب

ragga13
12-02-2014, 04:52
طالما نك انت لسه فى بداية تعلم الفوركس انصحك و بكل شدة انك تخليك ماشى زى مانت ماشى كده بالظبط لغاية ما تتعلم وتاخد خبرة كويسة وساعتها تبتدى تزود المبالغ ألى بتاجر بيها واحده واحده علشان تقدر تاخد الخبرة الكويسة من غير ما تعرض نفسك لمخاطر خسارة مبالغ كبيرة

amir15b
12-02-2014, 05:06
اخى الكريم انا انصحك بعدم المغامرة بالدخول الى الصفقات بمبالغ كبيرة طالما انت ليس على قدر كافى من الخبرة فى التداول فحاول ان تتداول بمبالغ صغيرة مؤقتا الى ان تكتسب الخبرة اللازمه للتعامل مع هذا السوق ثم يمكنك الدخول بمبالغ كبيرة وتحقيق ارباح كثيرة

geoahmedmorsy
12-02-2014, 05:24
اعتقد انك صائب فبالرغم من انها مغامرة بالفعل وقد تودى براس مالك الا انه اذا كنت تتمتع بحسن ادارة راس المال فسوف تكون فرصك رائعه فى فتح عقود كبيرة تدر عليك ربحا وفيرا

nassar.ali
12-02-2014, 11:32
انصحك اخى بزيادة التعلم على الحسابات الصغير ولا تلجاء للطمع فى الدخول بمبالغ كبيرة حتى تتمكن من تحقيق المقدار الكافى من الخبرة لان الطمع قد يضيع كل تعبك هباء وان تكون قادر على تحمل مسؤليه هذا المبلغ الكبير والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته

halla15a
12-02-2014, 12:12
يا اخي انا لا اري انه الهملات الاجنبيه لا تعتمد علي الاخبار الاقتصاديه فقط با كل الاخبار ولذالك اذا انا كنت خبير فوركي سادخل بمبالغ كبيره اما لو قليل الخبره فلا ادخل ال بمبالغ صغيره حتي لا اضيع راس المال من يدي

eslam88as
12-02-2014, 13:14
اعتقد ان المغامره فى سوق الفوركس بمبالغ كبيره يمكن ان تؤدى الى التعرض للخسائر الكبيره وعلى ذلك من المفترض ان تكون متاجرتك بناءه على التحليلات الفنيه التى تساعدك على التداول وكل ذلك من اهم الاشياء فى التداول وكذلك يمكنك يا اخى من خلال التحليل الفنى الذى يعتمد على خطوط الدعم والمقاومه التى من خلالها يمكنك ان تعرف متى تقوم متابعه الاخبار لحظه بلحظه وذلك من اهم الاستراتيجيات التى يمكن ان تعتمد عليها حتى تستطيع ان تغامر وتحقق الربح

kazemyy
12-02-2014, 14:49
اعتقد نا المبالغ الى ممكن انى اقدر اغامر يها هى هتقبا فى غايه الاهميه لو عرفت ان انتتعامل معها اخى الكريم واعتقد ان الموضوع دا هيبقا فى غايه السهوله لو انت قدرت تعرف ك حاجه عن القواعد للقوركس واعتقد ان الموضوع دا هيقدر يغنيك عن المغامره

waelee
12-02-2014, 15:01
الامر ليس المحاتج الى ان انت تقدر تتاجر بمبلغ كبير ف خاصه انا مبتدء ف مش هقدر انى اتاجر بملغ كبير انى اقدر اهاف عليه انه يسخؤ ويخسر كل ما انا املكه واعتقد ان الموضوع دا فى غايه الاهميه شكرا كل وبالتوفيق

madhatxx
12-02-2014, 17:22
من الافضل عدم التداول فى بدايه عملك اذا كنت من المبتدئين بمبالغ كبيره ولكن اذا كان بالحساب التجريبى يمكنك ذلك لكى تقوم بتطبيق الاستراتيجيات التى تعتمد عليها وما اذا كان يحقق الربح ام يتعرض للخسائر وعلى ذلك من المفترض ان لاتقوم بالتداول على الحساب الحقيقي قبل الديمو حتى لاتخسر الكثير

juba7abood
12-02-2014, 18:36
السلام عليكم
-
-
تقبل مروري ♪♪

menadf
12-02-2014, 18:43
السلام عليكم اذا كنت مبتداء فى فوركس وتاجرت على حساب الديمو ابداء 100$ ومع الرافعة المالية وقيمة اللوت سوف يزيد الراس المال الخاص به وان حققت ربح زود من راس المال الخاص بك والله ولى التوفيق

medhatll
12-02-2014, 18:45
اهتم بالتعلم قبل دخول المجال ونبداء بمبالغ صغيرة فى الاول علشان تتعلم فيه ولا تخاطر بمبالغ كبيرة طبعا
لانك لسه مبتدأ وحاول تستفيد بقدر الامكان من فكرة البونص عشان بتديك قوة مع المكسب وثقه كبيرة

kasemkk
12-02-2014, 19:59
الأمر يتوقف على مدى فهمك للسوق وخبرتك فى عمليات تداول الفوركس لأن لو انت لسه مش فاهم الدنيا أوى يبقى خليك فى المبالغ الصغيرة لغاية ما تفهم و ممكن تستعمل الحساب الديمو ألى هو التجريبى حيساعدك اوى ومن غير خساير

مجنون الفوركس
12-02-2014, 20:39
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته ، أخي الكريم ان التحليل لا بد ان تتعلمه هذا ان كنت تريد ان تكون مع الفئة الرابحة ، و تقبل مروري

faridff
12-02-2014, 21:10
لا طبعا التحليل الفنى مهم جدا فى الفوركس و من اهم اساسات الفوركس هو و التحليل الأساسى فلازم تتعلمه و تفهمه علشان تعرف تتداول بأقل المخاطر و نصيحة ليك خليك بالمبلغ الصغير احسن لغاية ما تلاقى نفسك بقيت بتكسب عن طريق فهمك مش حظ

احمد محمد هاشم
12-02-2014, 21:11
اخى العزيز نصيحه

shimoo_102
12-02-2014, 21:12
السلام عليكم
اعتقد ان الفوركس مجال خطير للغايه ولابد من التعلم الجيد له وهو بالفعل بالامكان تحقق ارباح ضخمه به ولكنى اعتقد
انه لابد من التعلم اولا بالبونص وما الى ذلك وبعد ذلك اعمل ايداعات

madmax07
12-02-2014, 21:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا اخي الكريم على الموضوع المهم عن المغامرة اتمنى يستفيد منه الجميع خصوصا المبتدئين بهذا الموضوع وجزاك الله خيرا.

tedjboyka
12-02-2014, 21:24
طبعا ادارة راس المال اهم نقطة فى التجارة فى الفوركس وهيا من اهم اسباب النجاح فى الفوركس فاساءة ادارة رأس المال قد تؤدي الى خسائر كبيرة ، أما الادارة الجيدة لرأس المال تضمن المحافظة على الأرباح واستمرارها ،

man133
12-02-2014, 21:30
انا رائي اخي الكريم انك تتعلم كويس الاول و وضاخ من كلامك ان شغل مع البورصة مأثر في رايك
علشان انت بتقول ان الاخبار الافتصادية بتأثر في القوريكس اكتر من التحليل الفني و ده خطأ طبعا
اتعلم كويس الاول و ادرب كويس و اتوكل علي الله بالتوفيق ان شاء الله

تحياتي

youzixyounes
12-02-2014, 21:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
جرب الدخول على حساب تجريبى الديمو براس مال وهمى و تتعلم الاستراتيجيات بعد ذلك يمكنك الدخول بمبالغ كبيرة مع ادارة سليمة لراس المال و التداول في سوق الفركس

mesteraden
12-02-2014, 21:46
اذا كنت لاتعرف كيف تتعامل مع سوق الفوركس لاتجازف وتدخل براس مال كبير
اكتفي بالبونص التي تحصله عن طريق المنتدى الى ان تتعلم طريقة المتاجره في سوق الفوركس
واعتقد هناك فرق بين البورصه وبين الفوركس الفوركس سوق معقد بعكس البورصه المصريه
تحياتي لك

rachid00
12-03-2014, 19:59
السلام عليكم ورحمة الله انا عن نفسى لااحب المغامرة وخصوصا اذا كان المبلغ كبير الا اذا كان عندى تاكيد بان الصفقة تتم على اكمل وجة وتكون رابحة فلا مانع

sharshabil
12-03-2014, 22:34
اذا انت متعوج مع سوق البورصة الافضل ان لا تغامر في الفوركس
يااي و تعلم جيدا ليس مهم الملبلغ الذي تبدا بيه بقدر كا هو مهم ان تتغعلم و تساير كل
حالات السوق

malkj01
12-04-2014, 16:22

ramy2
12-04-2014, 16:25
اخى الكريم انا انصحك بعدم المغامرة بالدخول الى الصفقات بمبالغ كبيرة طالما انت ليس على قدر كافى من الخبرة فى التداول فحاول ان تتداول بمبالغ صغيرة مؤقتا الى ان تكتسب الخبرة اللازمه للتعامل مع هذا السوق ثم يمكنك الدخول بمبالغ كبيرة وتحقيق ارباح كثيرة

ايمان الباز
12-05-2014, 18:49
اهلا بكل الاعضاء كيف اخباركم
مش عارفه عشان انا مبتدئه وربنا معاك ان شاء الله وتوكل علي الله وادخل بس لازم تكسب خبره كبيره
وبالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله:bravo::bravo::bravo::bravo::bravo::bravo: :bravo::bravo:

hamza01
12-06-2014, 19:44

magid_forex
12-08-2014, 15:48
بسم الله الرحمان الرحيم و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين
المخاطرة في الفوركس ممكنة و لكنها يمكن ان تجعلنا نفقد الكثير من الاموال في وقت قصير

osama4o
12-08-2014, 16:09

msaa
12-08-2014, 16:32
المغامرة فى اى مجال خطر لازم تشتغل بادارة راس مال ولازم يكون عندك خبرة فى التحليل لكى تعمل فى هذا السوق
اذا كان لديك خبرة وقادر على تحقيق الربح يمكن ان تعمل بمالبغ كبيرة لكن مع مراعى ادارة راس المال

malkj01
12-08-2014, 22:11
الدارة السليمة لراس الما تساعد كثيرا الى ابعد الحدود ولكن مع ذلك لا داعي للتعجل انا يجب الغلم ومعرفة كل شئ عن الفوريكس للتحليل الفني اذا اردت اعتماده بشكل دائم ومركز جدوى كبيرة ويفيد كدعم ايضا مع اتحليل الاساسي نعم حركة الازواج تعنمد على البيانات الاقتصادية اولا وكمبتدء في هذا المجال تداول بحسب البيانات الهامة بعد صجور الخبر لان نالتاثيريظهر مباشرة

sharshabil
12-09-2014, 00:10
المفرضزو لكت يكون عندنا مبلغ كبير ممكن ان نقنع بلوت مناسب جدا
دون اللجوء ابدا الى المخاطرة و بالتالي اي خاطرة ممكن التعامل معها و الربج يكون كاف
كدخل شهري

rachid00
12-09-2014, 18:50
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته في الحقيقة يمكن دالك ادا كانت هناك ادارة راس المال جيدة فهي من اهم نقطة فى التجارة فى الفوركس.

maha mas
12-09-2014, 22:11
لســـــــلام عليكـــم ورحــمه الله وبركـــاته .....موضــوع رائــع وممتـــاز يا اخــى وشيـــق جداااعن
الفوركـــس وموضـــوع يمكن المغامره بمبالغ كبيره طبعا يا اخى

amink01
12-10-2014, 20:31
أخي الفوركس و أنت أدرى مني سوق معقد و أنا ضد ما قلته في ما يخص التحليل الفني رغم قناعتي بمدى تأثير الأخبار في السوق أنصح بمراجعة تفكيرك في السوق.
و اذا حاليا تحقق في أرباح راس المال يزيد بطبيعته

Mohamed Fadhel
12-10-2014, 21:44
اذا كنت تربح ومحترف وبقالك مدة تتاجر في الفوركس وتعرف كل صغيرة وكبيرة
عن هذا التداول فيمكن ان تضخ مبلغ ضخم
موضوع مميز و غاية في الأهمية
تقبل مروري و بالتوفيق

tamaha
12-10-2014, 22:21
الفوركـــس وموضـــوع لا يمكن المغامره يا اخى بمبالغ كبيره اووى

aissa00
12-10-2014, 22:48
السلام عليكم ورحمة الله
لااحب المغامرة وخصوصا اذا كان المبلغ كبير
الا اذا كان عندى تاكيد بان الصفقة تتم على اكمل
وجة وتكون رابحة فلا مانع منها
تقبل مرووري اخي الكريم

balou
12-10-2014, 23:13
ابدا بالبونص الذي يعطيك اياه منتدى
و بعدين يا اخي تتعلم بدون تجازف بمبلغ و تندم بعد
اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال

sese000a
12-10-2014, 23:25
السلام عليكم انا من رأيى انه طالما تحقق الربح من شئ تفهمه جيدا فلا تجازف لان الفوركس بجاحه الى معرفه وخبره وخصوصا
وان تكون على درايه كامله باخبار السوق من حولك

menaee
12-10-2014, 23:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته /اخى العزيز انا انصحك بان لا تجازف باموال كبيره
لتجنب الخساره وان تصبر حتى تتعلم وتكتسب خبره كبيره فى مجال الفوركس وان تضع استرتجيه كويسه خاصه بيك
وبالتوفيق ليك ومزيد من الربح والنجاح باءذن الله ..ارجو تقبل مرورى

vatizwei
12-10-2014, 23:49
لسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلا بك وبكل الاعضاء في المنتدي كيف اخباركم
شكرا اخي علي موضوعك جزاك الله خيرا
وبالتوفيق للجميع في المنتدي ان شاء الله

aboubakeur_m12
12-10-2014, 23:55
المغامرة بمبلغ كبير في الفوركس فيه نوعا من المخاطرة خاصة اذا كان المتداول لا يملك الى القليل من الخبرة لكن اذا توفر عامل الخبرة و الالتزام براس المال فنسبة النجاح تكون مميزة اذ لم اقل ممتازة

Saudi
12-10-2014, 23:59
السلام عليكم المخاطرة بالتالي اي خاطرة ممكن التعامل معها و الربج
يكون كاف اذا كان عندى تاكيد بان الصفقة تتم على اكمل

Tro
12-11-2014, 00:05
ايوه عادي الواحد ممكن يغامر في سبيل انه يربح مبلغ كبير في وقت قليل
وفي نفس الوقت ممكن يخسر كل راس ماله بكل اسي و اسف
تحياتي ,,,

alyaall
12-11-2014, 00:11
السلام عليكم .... لا مش انصحك لان زى ما بنقول ديما التداول والمضاربة ف اسواق الفوركس محتاجه خبرة
وفيها مغامرة كتيرة يا جماعه فبالتالى ركز ع اكتساب الخبره والتدريب
ومش مهم الربح السريع اهم حاجه تجنب انقلاب السوق
واكتساب الخبره وبعدين تبدأ تزود مستوى المضاربة برفع المبلغ ولكن بحذر

marwafawzy122
12-11-2014, 00:12
إن البدء بمبلغ صغير يا آخى الفاضل هذا ممكن ولكن غير مستحب لان الفوركس مجال خطير وكبير ويتطلب رأس مال مناسب للبدا به حتى لا نخسر سريعاً ولا انصح احد أن يبدأ بمبلغ صغير بل يجب آن يكون المبلغ على الأقل 200 دولار ...

choroukguid
12-15-2014, 19:55
المغامره مطلوبه في سوق الفوركس لكن مش مستحبه للمبتدئين لانهم كده مستغنيين عن راس مالهم
لكن المتاجره لازم تكون بحساب وبالنسبه للمبالغ كبيره محتاجه خبره سنين علشان تقدر تحافظ عليهم بالتوفيق للجميع

abdallah7
12-15-2014, 19:55
اخى لابد لك من تعلم الفوريكس جيداً بالفعل التحليل الفنى مهم جداً كما ايضاً للتحليل الأخبارى شأن كبير
إن تعلمت واصبحت ذا خبرة تؤهلك لتحقيق الأرباح فيمكنك أن تتاجر بأى مبلغ شئت تتاجر لاا أن تغامر

osama4o
12-15-2014, 20:10
المفرضزو لكت يكون عندنا مبلغ كبير ممكن ان نقنع بلوت مناسب جدا
دون اللجوء ابدا الى المخاطرة و بالتالي اي خاطرة ممكن التعامل معها و الربج يكون كاف
كدخل شهري

aouragh
12-16-2014, 19:44
مشكور على الموضوع نسبة المخاطرة فقد تخسر فهي التي تحميك من الخسارة الكلية في لحضة واحدة

nada 200
12-16-2014, 20:33
الفوركـــس وموضـــوع المغامره فى سوق الفوركس يا اخى

mayadaxx
12-17-2014, 00:02
اه بس تبقا مغامره اخى الكرم بالكشل المحسوب اخى الكريم وان بالطريقه دى هتقدر تستفيد اخى الكريم بالكثي م نالاشياء املهمه جاد الىه تبقا مفيده شكرا لك اخى اكلريم وتقبل تحياتى

tedjboyka
12-18-2014, 01:52
بلاش اخي الكيم الدخول بمبالغ كبيرة دلوقت لما تتمكن
الاول من السوق حتي لا يدركك الطمع وتخسر كل ما في حوزتك من مال

Mina Ageeb
12-18-2014, 01:54
بعد التحيه
المغامره تاتى مع الخبره مع كل زياده فى الخبره و طعم للمكسب سوف يودى ذلك لزياده فى الايداع لتخقيق مكاسب اكببر

alyaall
12-18-2014, 09:02
قبل التداول في سوق الفوركس بمبالغ صغيرة او كبيرة يجب التعلم والتمعن بخبايا السوق والتدول بحسابات تجريبية واموال وهمية لكي تتمكن من السوق
وبعد التعلم واخذ المعلومات كاملة يجب عليك عدم المخاطرة بمبالغ كبيرة ولا انت تضع كل رأس المال في صفقة واحدة يجب عليك تقسيم رأس المال لعدة صفقات لكي تغطي الرابحة منها الخاسرة

nagwann
12-18-2014, 09:41
انصحك فى البداية ان تبدأ بمبالغ بسيطة وان تكون صفقاتك صغيرة
حتى تدرس المجال وان حالفك التوفيق كمل ولا تغامر مرة واحدة

donya22z
12-18-2014, 12:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته /اخى العزيز انا انصحك بان لا تجازف باموال كبيره
لتجنب الخساره وان تصبر حتى تتعلم وتكتسب خبره كبيره فى مجال الفوركس وان تضع استرتجيه كويسه خاصه بيك
وبالتوفيق ليك ومزيد من الربح والنجاح باءذن الله ..ارجو تقبل مرورى

mohamed01
12-18-2014, 14:17
يمكنك دالك لو انت ترى في نفسك الكفائة الكافيه والقدره والخبره اللتي تمكنك من التداول بشكل سليم وبدون تهور
فباداع مبالغ كبيره يجب ان تاخد حدرا شديدا وان تكون تعرف كل الامور المتعلقة بالفوركس تقبل مروري يا كبير

mahmoudatiya
12-18-2014, 14:17
لو لقيت نفسك قادر على فتح صفقات حقيقية فى الفوركس لا تتردد ولكن اعتمد على سياسة حكيمة لادارة رأس مالك
ولا تفتح صفقات كبيرة حتى تصل الى رصيد معين ساعتها ممكن تضاعف حجم اللوت بتاعك ولكن على حذر واستحياء

aissa00
12-18-2014, 22:36
السلام عليكم ورحمة الله
انا عن نفسى لااحب المغامرة وخصوصا اذا كان المبلغ
كبير الا اذا كان عندى تاكيد بان الصفقة تتم على اكمل
وجة وتكون رابحة فلا مانع .. تقبل مرووري اخي

hicham1991
12-18-2014, 22:38
اخى العزيز نصيحه

walla2a
12-18-2014, 22:42
السلام عليكم ورحمه الله تعالي وبركاته
لا انصحك بايداع مبالغ كبيرة في سوق الفوركس اذا كنت تاجر مبتدئ في الفوركس فيجب أولا ان تتدرب على التداول بمبالغ صغيرة أو يمكنك التدرب على التداول عن طريق الحسابات التجريبية اعتقد انها مفيدة جدا للتعلم واكتساب الخبرات

ranyxrany
12-18-2014, 22:43
تسطيع الدخول بمبالغ كبيرة جدا لكان الافضل التعلم و ادارة سليمة لكي تربح و تفهم حركة السهوم وطريقة تجنب الخطر خير انشاء الله

said32
12-18-2014, 22:45
اه بس تكون على قدر هذه المغامره اخى اكريم ف توقع اى شةء ف باتلوفيق اك خاى اكلرمي على الموضوع املهم دا وباتلوفيق انشاء الله اخى اكرؤريم
شكرا لك اخى اكريم

nada 200
12-18-2014, 22:54
الفوركـــس وموضـــوع المغمره فى الفوركس بمبالغ كبيره

tedjboyka
12-19-2014, 03:17

alyaall
12-19-2014, 03:43
قبل التداول في سوق الفوركس بمبالغ صغيرة او كبيرة يجب التعلم والتمعن بخبايا السوق والتدول بحسابات تجريبية واموال وهمية لكي تتمكن من السوق
وبعد التعلم واخذ المعلومات كاملة يجب عليك عدم المخاطرة بمبالغ كبيرة ولا انت تضع كل رأس المال في صفقة واحدة يجب عليك تقسيم رأس المال لعدة صفقات لكي تغطي الرابحة منها الخاسرة

ramdani
12-19-2014, 12:44
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم ممكن نعم المغامرة فى سوق الفوركس بمبالغ كبيرة

tedjboyka
12-19-2014, 12:56
اخي الكيم الدخول بمبالغ كبيرة دلوقت لما تتمكن

yasmenyy
12-19-2014, 13:23

payza
12-19-2014, 13:31
المقامرة حرام لكن في ناس كتير بتغامر في الفوركس بمبالغ كبيره لكن انصحك الا تقوم بذلك فمن يقوم بذلك من يفهمون طبيعة السوق جيدا..............

saleh athamneh
12-19-2014, 14:20

tedjboyka
12-20-2014, 13:13

hamdochi
12-22-2014, 22:28
اعزاء الاعضاء اعتقد ان الادارة السليمة لراس المال بيكون بعد التمارين و الدراسة الكويسة من الكتب و التعليم علشان تكسب خبرة من التداول على الديمو و ابدا براس مال صغير علشان تجرب و بعد كده لما تحترف تقدر تستثمر براس مال كبير علشان تكسب كتير بالتوفيق

Hassan Owen
12-23-2014, 23:14

bdrxx
12-24-2014, 00:14
اعتقد لو انت حسابك كبير مممكن ان تتتبقا تغاكر اخى اكلرمي تالوفيقتويق لك وتبل تحياتى لكاخى اكلرم اتلوفيق انشاء الله
شكراكل تالوفيق

wafaaff
12-24-2014, 16:15

jadii01
12-25-2014, 01:27
اخى لابد لك من تعلم الفوريكس جيداً بالفعل التحليل الفنى مهم جداً كما ايضاً للتحليل الأخبارى شأن كبير
إن تعلمت واصبحت ذا خبرة تؤهلك لتحقيق الأرباح فيمكنك أن تتاجر بأى مبلغ شئت تتاجر لاا أن تغامر

wafaaff
12-25-2014, 19:01
اخى العزيز نصيحه

hodaoo
12-26-2014, 01:15
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم انا عاوزة اقولك ان الفوركس المفروض ان في بدايتك فيه تبدأ بالتداول في البونص وبعدين واحدة واحدة ابقي فكر في راس المال الحقيقي بمبلغ قليل وبعدين ابقي كبره وتقبل مروري اخي الكريم ولك مني كل التحية والتقدير ونصيحة بلاش المجازفة العالية والمغامرة

maroc002
12-26-2014, 17:27

ahmedttd
12-26-2014, 18:26
عادي ما فيش مشاكل إن الواحد يغامر في الفوركس بمبالغ كبيرة
لكن المهم إنه يكون قادر على التداول وعنده خبره كبيرة عشان ما يخسرش كل حاجة بسرعة

nacersf
12-26-2014, 18:26
يستطيع من هو لديه احترافية في التداول و انه بارع فيه
ان يغامر في الفوركس بمبالغ كبيرة و لكن كما قنلا فلازم من الاحترافية في التداول

haleeim
12-26-2014, 18:40
اذا كانت لديك الخبرة الجيدة في التداول علي الفوركس سيكون من الافضل البدء برأس مال عالي لان
الربح سيكون اعلي ولكن في حالة اذا تم اتباع استراتيجية وادارة للمال واستخدام الاستوب لوز فقط

nagwann
12-28-2014, 09:29
انا لسه جديدة وبتعلم منكم
بس صعب ان الانسان يغامر بمبلغ كبير ده بيؤثر على القلب

ppttss
12-28-2014, 09:31
نعم يمكن ان تغامر بمبالك كبيرة بس انا انصحك انك تبدء

بالقلل افضل هتى لو خسرت القليل هذا لا يؤثر عليك مثل الكبير وتندم ثانى

jadii01
12-28-2014, 12:51

tedjboyka
12-28-2014, 16:55

laabadi
12-28-2014, 16:59
بسم الله الرحمان الرحيم، ، أظن أنه صعب جدا المخاطرة بمبلغ مالي كبير لأن الجميع يعرف السوق و البورصة دائما هناك إحتمالات بالخسارة، لهذا لا أنصحك أخي، و شكرا، تقبل مروري

eslamsallam
12-28-2014, 17:00
لسلام عليكم أخي الكريم أنصحك أن تستمر على ما نت عليه حتى تتعلم جيدا و تحس أنك قادر على المتاجرة بمالك الخاص بدون مخاطرة أما التحليل الفني هو كل شئ في الفوركس أخي لكن حين صدور الأخبار نضع التحليل الفني جانبا

rabhi
12-28-2014, 18:15
اذا كنت تربح ومحترف

و تعرف كل صغيرة وكبيرة

عن هذا التداول فيمكن ان تودع

مبلغ كبير
حظ طيب

sayed55q
12-28-2014, 18:28
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته:اكيد تعلمك الفوركس مهم جدا قبل الخوض في هذا المجال حتى لو كان لك خبرة فى مجال البورصه لكن العملات ليها خصوصيتها فى التعامل وبعدين التعلم هيفيدك جدا اكثر من اى شئ

ramdani
12-28-2014, 18:32
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم التداول بحسابات صغيرة لا يدر ارباح كبيرة

jamal01
12-30-2014, 00:40
السلام عليكم
طبعا يمكنك المغامرة لكن ليس المبتدا ياغالي يغامر في الفوركس بهي المبلغ لذا يجب عليك التعلم الفوركس قبل القيام بهي الخطو
شكرا.

amal01
12-30-2014, 23:00

abdelaziz 10
12-31-2014, 13:24
لايداع اموال كبيرة في شركات الفوركس فلازم اختيار الوسيط الذي ممكن نثق فيه 100 في المية وهذا مهم
بعد ذلك لازم اصلا نكون محترفي تداول في الفوركس حتى لا نفلس المبلغ مهما كان كبيرا فلا يهم

hossam56
12-31-2014, 16:23
اعتق داخى اكلرمي نا المغامره موجوده فى الفورسك بشكل كبيره نقدر نحققق اكلثيرم ن لخاله اخى لكرمي
باتوفيق كلانشا الله تقبتل حياتى كل اخى الكريم
شكرالك

ppttss
12-31-2014, 16:26
ممكن ان تغامر بمبالغ كبيرة بس انصحك ان كنت متداول مبتدء ولديك الخبرة المتوسطة

عليك بالمخاطرة بمبالغ صغيرة وليست كبيرة حتى لو خسرت تخسر قليل

faridf
12-31-2014, 20:58
فعلا زي ما قلت حركة ازواج العملات تعتمد على البيانات الاقتصادية
لكن إنت برده لازم تبقى مراقب السوق بقالك فترة علشان تبقى عارف برده كل
حركات السهم و تقدر تتوقعهاأنا شايف إنك تستنى شوية بالمبلغ ده علشان ده مش قليل

ansaldo
12-31-2014, 23:52
أخي الكريم مثل من سبقني الى الرد و استنادا الى ما قرأته من مداخلات الاعضاء انصحك بالتريث و عدم السعي وراء الربح السريع
القناعة فريضة حتى بالفوركس

tedjboyka
01-02-2015, 00:33
حركة الازواج بالطبع كما ذكرت يا اخى الكريم ترتبط ارتباط كبير بالاخبار الاقتصادية وهو ما يسمى
بالتحليل الاخبارى ولكن لا يمكن ان نغفل عن التحليل الفنى بكل مقةماته من ترندات ومؤشرات وغيره فأن التحليل
الاساسى الاخبارى والتحليل الفنى مكملين لبعضهم البعض .

anwerhamo
01-02-2015, 01:50
ممكن المغامره فى الفوركس بمبالغ كبيره اخى الكريم ولاكن لابد ان تكون ذات خبره ودارس قواعد الفوركس وتعتمد على التحلايلات الفنيه والاخبار الموثره فى السوق وغير ذلك فاانا انصحك اذا كنت من المبتدين فلا تغامر بمبالغ كبيره حتى لا تخسر فتيائس

molaa
01-03-2015, 20:58

asmaaww
01-03-2015, 23:13
اخى الكريم اكيد ادارة راس المال اهم نقطة فى التجارة فى الفوركس وهيا من اهم اسباب النجاح فى الفوركس ادارة رأس المال قد تؤدي الى خسائر كبيرة أما الادارة الجيدة لرأس المال تضمن المحافظة على الأرباح بالتوفيق

محمود مرعى
01-03-2015, 23:26
اعمل فى مجال البورصة منذ سنين واتعامل فيها بمبالغ كبيرة نسبيا تصل الى 100 الف جنيه
ولكن فى سوق الفوركس لم استطع الى الان الا التداول بحسابات صغيرة او بحسابات بونص مجانية
فهل ابدأ المخاطرة الحقيقية بالدخول بمبالغ كبيرة مع ادارة سليمة لراس المال
ام لابد من التعلم اولا وهل فعلا للتحليل الفنى وتعلمه جدوى حقيقية فى سوق الفوركس حيث انى مقتنع بذلك
وارى ان الادارة السليمة لراس المال تكفى لتحقيق المكاسب
وان حركة ازواج العملات تعتمد على البيانات الاقتصادية وليس التحليل الفنى

ايوة يا اخى اشرف حضرتك تقدر بالفعل انك توصل لمبلغ كبير زى ده وكمان انك تتاجر بيه لان الفوركس مجال ربحى اكبر من البورصة بكتير جدا وكمان من الممكن
انك تحقق ربح من المائة الف اكثر مما تتوقع ومما تتاجر بيه فى البورصة المصرية وربنا يكرمك ويوفقك ان شاء الله وتحقق مزيد من الارباح ان شاء الله

roar
01-04-2015, 18:33

MAGDYABDO
01-04-2015, 18:36
انصحك اخي انك تبدا بمبالغ قليله بعد ما تتعود على السوق وتبدا تككسب ربح ثابت تدخل بمبالغ حقيقيه

haledgh
01-04-2015, 18:36
نعم ممكن المغامره بمبالغ كبيره فى الفوركس ااذا كنت تملك الخبره والمعرفه والدراسه الوافيه بالفوركس ولاكن اذا كنت مستجد فانصحك بالاول ان تحترف وتدرب على حساب تجريبى قبل المغامره بموالك لانك معرض للمكسب او الخساره

kokou
01-09-2015, 13:06
العكس المتاجرة بمبلغ كبير تتيح لك الارباح العالية بدون الخوف

ramoc
01-09-2015, 17:33

monaaq
01-10-2015, 09:44
الاخ الغالى بالعكس المضاربة بمبلغ كبير تتيح لك المكاسب العالية بدون الخوف وتقدر تتداول كأنك تتداول بسوق الاسهم بدون الخوف من اغلاق الاكونت مع الشكر

alimahmoad
01-10-2015, 10:01
اكيد يمكنك المتاجرة بمبالغ كبيرة ولكن عالم الفوركس يحتاج الي دراسة اولا ويجب عليك تعلم اهم التحليلات الفنية ومتابعة اهم الاخبار والتغيرات الاقتصادية الهامة حتي تكون مغامرتك محسوبة وتتمكن من تحقيق الربح فيها

hakim02
01-10-2015, 16:37

haykoul
01-10-2015, 17:02
مرحبا أخي الفاضل أنصحك أخي الكريم بعدم المغامرة بمبلغ كبير
فالسوق مليء بالمخاطر لذا عليك بالتعلم و التدرب الجيد قبل الدخول بمالك الحقيقي
بالتوفيق و الأرباح للجميع إن شاء الله

hananll
01-10-2015, 17:02
ادارة راس المال اهم نقطة فى التجارة فى الفوركس وهيا من اهم اسباب النجاح فى الفوركس فاساءة ادارة رأس المال قد تؤدي الى خسائر كبيرة ،
أما الادارة الجيدة لرأس المال تضمن المحافظة على الأرباح واستمرارها

saidsami
01-10-2015, 17:05
ان المغامرة بشكل كبير هي قاتلة في هذا العملاق الدي اسمه الفوركس لهذا لا انصحك ان تغامر المغمرات الكبيرة جدا ابداء بشكل بسيطو سوف تصل بحولي الله

karim02
01-10-2015, 17:10
هده هي بدايةآلخسارة والبقاء في نقطة الصفر؛ المغامرة يا خي لا تتأقلم مع الفوركس ومن الأحسن العودة إلى التعلم وإن لم تتق بهدا الكلام ؛ عليك سوى التجربة وسوف تشاهد الخسارة بنفسك

adahmqq1
01-10-2015, 17:56
عزيزى الاحسن دايما تتعلم العملات الاجنبيه جيدا قبل المضاربه فيهو ابدأ باكونت تجريبى هتتعلم فيه كويس جدا سلام عليكم

ramezali12
01-10-2015, 18:11
اعتقد اخىالكريم ان الموضوع دالزام يبقا فى حدود املعوقل اخى الكريم دا الىه يقدر يحقق لك المكسب اخى الكريمف بالتوفيق لك وقتبلت حياتى لك على الموضوع المهم دا اخى الكريم باتلوفيق لك انشاء الله تقبلت حياتى لك اخى الكريم

motaasemmaimon144
01-10-2015, 18:37
يا استاذي انا اري ان الدخول الي عالم الفوركس بمبالغ كبيره تتوقف علي شئ واحد فقط وهي الخبره من هذا المجال ولذالك انا انصح من لسي لديه الخبره ان يستمر بالبونص فقط ولا يجازف بالدخول باي مبالغ حقيقيه له حتي لا يخسرها

kashefadam2738
01-10-2015, 19:20
يا استاذي انا اري ان الدخول الي عالم الفوركس بمبالغ كبيره تتوقف علي شئ واحد فقط وهي الخبره من هذا المجال ولذالك انا انصح من لسي لديه الخبره ان يستمر بالبونص فقط ولا يجازف بالدخول باي مبالغ حقيقيه له حتي لا يخسرها

nassarmarwan585
01-10-2015, 19:33
لابد ان تتعلم التحليل والاسترتيجيه ولابد ان يكون لديك ادارة راس مال صارمة وان هذا المبلغ كبير وانما يحتاج الى خبرة كبرى حتى تتمكن من مضاعفه هذا الراس المال ولابد ان تتعلم اساليب التحاليل بانواعها كالتحليل الاساسى والتحليل الفنى والله الموفق

sarryMorsey582
01-10-2015, 20:09
اهم حاجه انك تتعلم الاول وبعديدن تخاطر لا تقوم بوضع اموال كبيرة فى فوركس الا لما تعتمد التعلم فى الاسترتيجيات والتحليل الفنلى واعتقد ان المبالغة فى وضع المال بدون سابق خبرة ستكلفك الكثير والخسائر الكبيرة

hamoeslam
01-10-2015, 20:20
اعتقد اخى الكريم ان المغامره الى بتبقا فى الفوركس لزام تبقا فى حد المعقول اخى الكريم دا الىه يقدر يحقق لن المكسب اخى االكريم بشكل كبير وان الموضوع المه مدالازم نقدر نستفيد من خلاله باتلوفيق لك انشاء الله تقبل تحياتى لك اخى الكريم

omarMorsey675
01-10-2015, 20:52
ان الاندفاع الى السوق بغرض الاموال الغير منتهيه وان هذا المبلغ كبير جدا ولماذا لا نعتمد على التحليل الفنى لابد ان تعتمد على التحليل الفنى وان تعتمد على التحليل الاخبارى من اجل تحقيق ربح متكافئ والله الموفق

emadlayth342
01-11-2015, 22:43
انت كلامك ىصحيح من حيث ان التحليل الاساسى او الاخبارى له طابع كبير فى توق البيانات ولكن اظن ان الافضل هو الاعتماد على الاثنين معا وان هذا المبلغ يحتاج الى ادارة راس مال كبيرة والله الموفق

naeldawood218
01-12-2015, 07:56
انا مقتنع تماما بالتحليل الفنى وكل انواع التحاليل لانه يجعل الفوركس اسهل بكثير وان الاساس هو العمل على التحليل والله الموفق

redaaq
01-12-2015, 11:33
اخى والله حضرتك قولت انك تسنهلت مع العملات الاجنبيه بمبالغ صغيرهفهل حققت نتائج جيدهام لا زلت مترددلو كنت اجدت الامر مع العلم ان المضاربه بسوق الاسهم اكثر صعوبه من سوق العملاتوهو مايؤهلك لدخول العمل بقوه مع الشكر

kaka22
01-12-2015, 11:39
انا شخصيا طرحت هذا السؤال على نفسي
وقررت ان اردت الدخول بمبلغ كبير ان لا استخدم الرافعة
ثانيا التعلم المستمر والتفرغ او المتاجرة باوقات الفراغ
اوقات الفراغ اقصد فيها الاجازات فقط حتى لا اكون مرهق او ارتكب اخطاء قاتلة
شخصيا انصحك بالتريث والانتظار والتعلم
الفوركس يختلف كثير عن الاسهم

sara..
01-12-2015, 11:44
طبعا ادارة راس المال اهم نقطة فى التجارة فى الفوركس وهيا من اهم اسباب النجاح فى الفوركس فاساءة ادارة رأس المال قد تؤدي الى خسائر كبيرة ، أما الادارة الجيدة لرأس المال تضمن المحافظة على الأرباح واستمرارها ،

bakrgadallah9003
01-12-2015, 14:11
يمكن المغامرة فى سوق الفوركس بمبالغ كبيرة ممكن طبعا اكيد بس لازم اعترف ان المتاجرة فى كدة بتعلا نسبه المخاطر ولازم اتعلم ازى اسيطر على المشاكل كلها بالعلم

hodaoo
01-12-2015, 14:33
و بعد كدة ممك تقرر انك تدخل بمبلغ كبير او لا

nosaesla12
01-12-2015, 15:15
اخي الكريم عليك بالصبر وعدم التسرع في المغامرة عليك اولا ان تتعلم الفوركس جيدا وتدرس جميع اساسياته قب المغامرة بمبلغ كبير لانه يختلف كثيرا عن البورصة واتمنالك النجاح ان شاء الله

dalom
01-12-2015, 15:22
اهلا بيك اخي الكريم في عالم الفوركس
اتعلم كويس الاول وبعد كده ابتدي بمبلغ معقول عشان متخسرش

emadlayth342
01-12-2015, 17:03
لا اتوافق معك ان التحليل الفنى اساس العمل بفوركس ولكن اظن ان الافضل ان تتعامل بناء على البيانات الاقتصاديه والتحليل الفنى من اجل نتيجه فى التوقع رائعة وتحقق من ورائها ربح كبير والله الموفق

sara..
01-12-2015, 17:07

naeldawood218
01-12-2015, 18:59
اقتنع تماما ان وضع مبلغ كبير فى الفوركس لابد ان يكون مثبت من كثير من العوامل وعلى راسها الخبرةوايضا لابد ان يكون لديك من الاسترتيجيات منهم من يحمل الربح الاساسى والله الموفق

ramdani
01-12-2015, 19:16
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم المغامرة فى سوق الفوركس بمبالغ كبيرة ممكنة

saeyd22
01-12-2015, 20:04
نعم اخى الفاضل يمكنك المتاجره باى مبلغ كان فكلما ذاد مبلغك زادت نسبه ربحك وزادت نسبه خسارتك ايضا فعليك ان تكون محترف فى هذا المجال وتكون قادر على اداره راس مالك جيدا فعليك بالتعلم قبل ان تغامر براس مال كبيراوحتى صغير

mezom
01-12-2015, 21:25
السوق ليس للمغامرة بدون فهم عليك بالتعلم اولا فانه اساس التعامل فى الفوركس كما انه مهمم جدا جدا التحليل الفنى وتعلمه ومتابعة الاخبار ولا يمكن الدخول فى الصفقات بدون تحليل والمخارطة العالية يمكن ان تربحك لكن ايضا الخسارة منها سوف تكلفك الكثير

مازن كساب
01-12-2015, 21:40
لا توجد اي مشكله في المغامرة بمبالغ كبيرة او قليله بل بالعكس كلما كان المال كبير كلما كان المردود اكبر واحسن اذا توافر حسن لادارة اولا

sara..
01-12-2015, 21:42
اخى العزيز نصيحه

معتصم سباعنة
01-12-2015, 21:51
تحية طيبة ،،
اخي الكريم لا بد من التعلم اولا على الحسابات التجريبية ولا بد ان تكون متمكن من التحليل الأساسي والتحليل الفني ولا بد لك من متابعه السوق ومتابعه الأخبار وانصحك بالبوص وبالحسابات ذات الرصيد القليل مع اخذ العقود بحجم لوت قليل
تقبل مروري

Doodysamsom
01-12-2015, 23:36
اخى الكريم..؟.....
البورصة والفوركس متشابهان الى حد ما ....
لكن ممكن انت بتعرب تتضارب فى البورصة بمبالغ كبيرة وبتحقق ارباح..بس برضو اكيد بتخسر؟؟؟؟؟
والفوركس ايضا نفس الشيئ...... بة مكسب وخسارة...

ahmos785
01-12-2015, 23:49
في الفوركس يمكنك المغامرة بمبلغ كبير ولكن يجب ان تصل الي خبرة كبيرة حتي تستطيع التداول بثقة كبيرة واريحية تمكنك من التفكير بطريقة صحيحة وتبعدك عن المخاطر وتحياتي لك وبالتوفيق ان شاء الله

Ahmed Ezzat Gad
01-13-2015, 00:25
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخى العزيز لا انصحك بذالك يجب عليك اولاً التعلم ودراسة الفوركس وتعلم التحليل اولاً حتى لأتندم فى حياتك المبلغ الى انتا بتكلم علية مش سهل

oday4ever11
01-13-2015, 23:34

yasmenyy
01-14-2015, 15:14

ashrafz1
01-16-2015, 16:53
السلام عليكم و رحمه الله فى العملات الاجنبيةالمبلغ الكبير يحفزك الى مزيد من المكاسبو لكن احذر عليك ان تتعلم العملات الاجنبيةجيدا فى البدايه قبل المخاطره اتمنى لك التوفيق يا اخى

ppttss
01-16-2015, 16:55
انصح كل تاجر مبتدء وخبير ان لا يخاطر بمبالغ كبيرة من جيبة الافضل ان يجمع مبلغ

كبير من المنتدى ويبدء يتاجر به ويعمل ارباح منه افضل

sabrey14
01-16-2015, 17:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انصحك الاول اتعامل بمبلغ صغير و تدريجيا كبره ولا تدخل السوق بمبلغ كبير تخسر من اول صفقة شكرا تقبل مرورى

mawwalmammo
01-16-2015, 18:16
اذا كانت لك نفسية قوية عليك ان تفعل لكن بشرط حسن التداول والا اترك المال لاهلك فهو افضل
او استثمرهم في مجالات سهلة وليس فيها مخاطرة
اتمنى لك التوفيق في الفوركس

rajae02
01-19-2015, 18:38

ameen
01-19-2015, 18:53
السلام عليكم ورحمة الله انا عن نفسى لااحب المغامرة وخصوصا اذا كان المبلغ كبير
,,الا اذا كان عندى تاكيد بان الصفقة تتم على اكمل وجة وتكون رابحة فلا مانع
بالتوفيق

mohyeldinnoor3783
01-19-2015, 19:09
انصجك بانك لازم تتعلم اكتر وتتدرب اكتر قبل ما تغامر بمبالغ كبيرة في الفوركس وكمان لازم تعتمد علي التحليل الفني والاساسي كمان عشان تقدر تدير راس مالك بشكل جيد وتتعرض للخسارة باقل قدر ممكن ان شاء الله

ramdani
01-19-2015, 19:16
بسم الله و السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته اما بعد اخي الكريم المغامرة فى سوق الفوركس بمبالغ كبيرة امر خطير

hasannxx
01-21-2015, 16:44
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته انا رايى انك تتعلم و تعرف عن التحليل اولا و بعد كدة تدخل على اكونت تجريبى بنفس قيمة المبلغ اللى انت ناوى تدخل بيه على الريل و تطبق اللى تعلمت هو بعد كدة ممك تقرر انك تدخل بمبلغ كبير او لا. ربنا معاك

BABA SANFOUR
01-21-2015, 16:58
طبعا يمكنك دلك شريطة ان تكون علىا علم دقيق بالخرائط و بالمعلومات التي يمكن ان تجعلك بعيد علن المتاعب مهما كان نوعها ، الله الموفق

Akrad
01-21-2015, 17:07
هاذا قرار يعتمد أساسا على الإستراتيجية أو الخطة التي تتداول بها أنت
لهذا يجب التفكير دائما قبل أي خطوت كيف ما كانت تحياتي لك

rajae02
01-21-2015, 20:48
ايوا انا ارى طبعا اننا ممكن نامر في الفوركس بمبلغ كبير ولكن علي شرط يكون عندنا درايه كامله بالفوركس ونكون خبرة كبيره مش اقل من ثلاث سنوات وفي الحاله دى هنكون واثقين من نفسنا مع تحياتى لكم بالنجاح

frxtop
01-21-2015, 22:01
أخي الكريم أدى شايف نفسك ناجح في سوق الفوركس يمكنك أن تخاطر بمبالغ كبيرة طبعا
أرجوا أن أن أكون قد أفدتك وتقبل مني أطيب التحيات و التمنيات بالنجاح وشكرا

azerty
01-22-2015, 00:49
السلام عليكم
اخي ان كنت تعرف مجال البورصة مند سنين فانت حتما تقدر التغيرات الكبيرة في سير العملات
وكما قلت التداول بناءا على البيانات الاقتصادية اساسي جدا ومربح لاقصى حد ان وضفت الخبر في سياقه
كما ان التحليل الفني مفيد جدا في حالة عدم وجود اخبار اخي انصحك بصلاة الاستخارة وامضي لما هو مقدر لك
بالتوفيق

myada
01-22-2015, 01:51
شكرا على الطرح الجيد وردود اﻻعضاء الرائع والذى استفاد منه كثيرا
ولكم جزيل الشكر

XQ8ZERO
01-22-2015, 05:31
السلام عليكم الفورس اذا كنت مخطط لارباح خيالية يجب ان تضع مبلغ كبير هذي
هي الاستراتيجية للربح الكبير لكن لا انصح بالمخاطرة ابدا بالتوفيق للجميع

myada
01-22-2015, 06:48
السلام عليكم ورحمة الله
مشكور على هذا الطرح الجيد والردود المميزه من قبل اعضاء الجروب
ولكم منى جزيل الشكر

hamadaali12
01-22-2015, 07:17
اخي الكريم اكيد يمكن ان تتداول في الفوركس من خلالمبالغ كبيرة جدا ولكن عليك اولا ان تكسب الخبرة التي تمكنك من التداول بنجاح في السوق وتقبل مروري

shamyaa4
01-24-2015, 17:18
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته فعلا عليك بالتعلم اولا فانه اساس العمل فى الفوريكس كما انه ضرورى جدا جدا التحليل الكلاسيكى وتعلمه بالتوفيق ان شاء الله

asmaa74a
01-24-2015, 18:42
اخى الحبيب بالعكس المتاجرة بمبلغ كبير تتيح لك المكاسب العالية بدون الخوف وتقدر تتداول كأنك تتداول بماركت الاسهم بدون الخوف من كلوز الاكونت و متاجرة موفقة لك

antsarzz
01-24-2015, 18:47
السلام عليكم و رحمه الله انا عاوزة اقولك ان العملات اجنبية المفروض ان في بدايتك فيه تبدأ بالمتاجرة في المكافأة المشاركات وبعدين واحدة واحدة ابقي فكر في راس المال الحقيقي بمبلغ قليل وبعدين ابقي كبره وتقبل مروري اخي الكريم ولك مني كل التحية والتقدير ونصيحة بلاش المجازفة العالية والمغامرة ربنا معاك

sadikihoussam
01-24-2015, 18:49
عن هذا التداول فيمكن ان تضخ مبلغ ضخم لانه فغي الاخير يعود عليك بالفائدة دائما وليس اسراف

---------- Post added at 03:49 PM ---------- Previous post was at 03:48 PM ----------

عن هذا التداول فيمكن ان تضخ مبلغ ضخم لانه فغي الاخير يعود عليك بالفائدة دائما وليس اسراف

---------- Post added at 03:49 PM ---------- Previous post was at 03:49 PM ----------

alyaall
01-24-2015, 18:52
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
اعتقد لو متاكد من الربح توكل علي الله ولو مش متاكد بلاش تخاطر بمبالغ كبيره
بالتوفيق

brahim19
01-24-2015, 19:37
لا يا اخي لا انصحك بالمغامرة بهذه المبالغ الكبيرة
حيث من الممكن ان تخسر كل شيء في الفوركس ومن الاحسن ان تستسمر مبلغ لا
يتجاوز 1000 دولار وان شاء الله ممكن ان تحقق بعض الارباح ان شاء الله

abdallah7
01-24-2015, 19:37

محمد ادم
01-24-2015, 19:41
اعلم اخي الكريم بانه يمكنك المتاجره باي مبلغ تريد ولكن دعني اسالك سؤالا من خلال معرفتي القليله بسوق الفوركس هل يمكنك ضمان ان اموالك سوف تعود اليك وبارباح المتوقعه؟

mohamed9004
01-24-2015, 19:42
السلام عليكم ورحمه الله .. انا شايف انك متبداش بمبلغ كبير كده فى الاول اتعلم الاول وجرب بعد تخسر كل فلوسك وتيجى تندم وتقول ياريت خليتنى فى البورصة ومجربتش الفوركس هوة فعلا بيعتمد على البيانات الاقتصادية والتحليل الفنى بس انا سعات كتير جدا التحليل الفنى السعر بيمشى عكسه وانا مش بمشى على الاخبار فناوى ابقى اغير الاستراتيجية حسب الاخبار بعد كده

menna 2012
01-24-2015, 19:44
اخى العزيز نصيحه

mn3m
01-24-2015, 19:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ابدأ المخاطرة الحقيقية بالدخول بمبالغ كبيرة مع ادارة سليمة لراس المال
وجرب الاول على حساب تجريبى
بالتوفيق تقبل مروري

Ahmed Sameh
01-24-2015, 19:48
السلام عليكم اخى الكريم .. سوق الفوركس لا يختلف كثيرا عن البورصة الا ان مقدار الارباح التى يحصل عليها الفرد من التجارة بالعملات اكبر بكثير من الربح الذى يحصل عليه من المتاجرة فى اى سلعة اخرى .. ولكن ايضا يجب العلم بان التذبذب فى حركة سعر العملة كثير وليس مثل الاسهم او السلع الأخرى لذا لا انصحك بوضع مالك كله حتى تجنى اكبر قدر من الربح فقد يصدر قرار اقتصاديا يؤثر بالسلب على امولك وتخسرها لا قدر الله .

mona.
01-24-2015, 19:52

hamed ali
01-24-2015, 19:58
السلام عليكم
اخى الكريم يمكن الدخول بمبالغ كبيره ولكن فقط عندما تكون على درجه كبيره من المعرفه
والقدره على قراءه توجهات الاسعار بدرجه كبيره حتى لا تكون هناك مخاطره كبيره
تقبلوا مرورى

payza
01-24-2015, 20:43
السلام عليكم ان كنت تريد الدخول بمبلغ جيد عليك ان تتعلم اولا ثم ان ادارة راس المال لها الجزء الاكبر والاخبار لها ايضا جزء في الربح لهدا ان تجمع الجميع راس المال............

nada..
01-24-2015, 23:21

---------- Post added at 08:21 PM ---------- Previous post was at 05:45 PM ----------

fadl1984
01-24-2015, 23:37
لابد من التعليم الجيد اولا حتي لا تخسر فسوق الفوركس هو سوق سريع واتجاهاته متغيرة بسرعة فجيب عليك لا تتسرع بالمتاجرة بمبالغ كبيرة
وابد المتاجرة بمبالغ صغبرة حتي تتمكن من فهم السوق ويكون لديك القدرة علي التحليل الفني والتحليل الاساسي

عبدالقادر محمد
01-24-2015, 23:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم جزاك الله خيرا على مشاركتك معا اما بعد
أخي الكريم أنصحك أن تستمر على ما نت عليه حتى تتعلم جيدا و تحس أنك قادر على المتاجرة بمالك الخاص بدون مخاطرة أما التحليل الفني هو كل شئ في الفوركس أخي لكن حين صدور الأخبار نضع التحليل الفني جانبا

scal4exer
01-25-2015, 06:10
خطر تماما عند التداول وأي شركة تدعي ذلك فمن الممكن أنها ليست صادقة.إعلانات التوظيف للمتداولين
سوف نقدم بعض السماسرة لتدريب المتداولين الجدد في فن تداول العملات الأجنبية باستخدام أنظمتها. المتداولين الجدد سوف

al7assen
01-25-2015, 13:43
جزاك الله كل خير
اخى الكريم انا فى راى اذا نات محلل صح ومعاك راس مال محترم ومتبع استراتيجية مظبوط ايه المانع بس ياريت يكو
نالحساب ده مش من مال حقيقى بمعنى انه يكون بونص ومسابقات افضل تقبل مرورى

mahmoudatiya
01-25-2015, 13:43
ايوا انا ارى طبعا اننا ممكن نامر في الفوركس بمبلغ كبير ولكن علي شرط يكون عندنا درايه كامله بالفوركس ونكون خبرة كبيره مش
اقل من ثلاث سنوات وفي الحاله دى هنكون واثقين من نفسنا مع تحياتى لكم بالنجاح

imank0
01-25-2015, 14:23

shamyaa4
01-25-2015, 15:24
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته فعلا عليك بالتعلم اولا فانه اساس العمل فى الفوريكس كما انه ضرورى جدا جدا التحليل الكلاسيكى وتعلمه بالتوفيق ان شاء الله

payza
01-25-2015, 16:07
انا معاك يمكن التجارة بمبالغ كبيرة ولكن يجب ادارة رأس المال بصورة محكمة في السوق
وهذا امر جيد لا بد منه في التجارة لكي تنجح ...بالتةفيق للك

---------- Post added at 01:07 PM ---------- Previous post was at 01:03 PM ----------

لسلام عليكم أخي الكريم أنصحك أن تستمر على ما نت عليه حتى تتعلم جيدا و تحس أنك قادر على المتاجرة بمالك الخاص بدون مخاطرة أما التحليل الفني هو كل شئ في الفوركس أخي لكن حين صدور الأخبار نضع التحليل الفني جانبا

سيدي الكريم في الواقع انا شخصيا افضل طريقة ادارة راس المال للمحافظة عليه و ابتعد دائما على المخاطرة لانها يمكن ان تكبدنا خسائر كبيرة.......

BABA SANFOUR
01-25-2015, 16:13
فقط استمر في عملك هدا لكن يجب أن تضع في حسبانك أن التحليل الفني ليس أمرا مكملا في الفوريكس بل هو ضروري و اساسي جدا اللهم إدا تعارض مع ما يظهر في الأخبار

nadazz12
01-25-2015, 20:25
اخى فى الله بالعكس المتاجرة بمبلغ كبير تتيح لك المكاسب العالية بدون الخوف وتقدر تتداول كأنك تتداول بماركت الاسهم بدون الخوف من كلوز الاكونت و شكرا

mida2014
01-25-2015, 20:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي اكيد انت وخبرتك في المجال لان هناك من يتداول بحساب فوق 100 الف دولار
اكيد سحقق نتائج احسن منا

خيرالدين مهدي
01-25-2015, 21:38
اخي الكريم قبل ان تبدئ بحساب كبير
ابدى بحساب صغير
مثلا لو تريد ان تتاجر بمبلغ 10.00 دولار
افتح حساب ب 100 دولار كتجربة واذا ربحت وعلى استمرار
حفتح ب 10.000 ونتا مرتاح
السلام عليكم

eslam labib
01-25-2015, 21:58
أخي الكريم
أنصحك أن تستمر على ما نت عليه حتى تتعلم جيدا و تحس أنك قادر على المتاجرة بمالك الخاص بدون مخاطرة أما التحليل الفني
هو كل شئ في الفوركس أخي لكن حين صدور الأخبار نضع التحليل الفني جانبا

nada..
01-25-2015, 22:19

Hana Ramzi
01-25-2015, 22:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركته
انا شخصيا لااحب المغامرة وخصوصا اذا كان المبلغ كبير
وانصحك بان تدخل بمبالغ صغيرة فحتى تتعلم فيه تفاديا للخسارة
بالتوفيق

payza
01-26-2015, 01:13
مرحبا بك اخي الفاضل المغامر ة في الفوكرس خط اصلا الفوركس خطر يبقي لا تدخل بلوت عالي في الفوركس لان ممكن تتمرجن ودا شي متوقع بشكل اكيد والله المستعان .......

yasme
01-26-2015, 01:14

maachou abdo
01-26-2015, 01:25
بسم الله الرحمان الر حيم السلام عليكم ورحمة الله انا انصح اخي بأن لا تتصرع
وعليك بأخد الوقت الكافي في التعامل مع مثل هده الشركات وان لا تغامر بمالك حتى تكون موتأكد من الربح 100% اتمنا لك اخي حضاً موفقاً