PDA

View Full Version : استفسار بخصوص البونص وتفعيل الحساب

kopra
05-02-2016, 13:49
السلام عليكم اولا
بعد اذنكم محتاج افهم البونص بتجمع على اساس ايه
وايه الاجتهاد الى ممكن بيه استفاد بالبونص
سمعت عن تفعيل الحساب انا عامل حساب تجريبى هل ممكن افعلو ولا افتح حساب تانى

latraaa
05-03-2016, 21:33
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الطرح، و اقو للك أن التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و لكن نصيحة منى لك قم بالتفعيل لأنك لن تسحب أي ربح إن لم تفعل

abo 3li
05-03-2016, 21:40
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و اقو للك أن التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و لكن نصيحة منى لك قم بالتفعيل لأنك لن تسحب أي ربح إن لم تفعل
البونص يكون مقابل الردرود اخى الكريم

beast4ever
05-03-2016, 21:54
انت لسه جديد ومش عيب انك تسال
بص انت في موضوع في المنتدي الادارة بيشرح ازاي تفتح حساب حقيقي وتربطه هنا باالمنتدي عشان
يتحولك البونص عليه
تاني حاجه انت محتاج تتعلم اكتر عشان تقدر تتدوال علي الحساب الحقيقي
فا افتح واحد حقيقي تجمع في البونص كل شهر وابعد كده لما تتعلم هيكون معاك رصيد محترام تتاجر بيه
بنسبه لتفعيل الحساب بيكون بصورة بطاقة للمستوي الاول
وواصل نور او غاز للمستواي التاني بنفس عنواك في الشركة
واي سؤال انا تحت امراك

ahmed2521983
05-03-2016, 22:06
التفعيل مطلوب بس عند سحب ارباحك من انستا لكن البونص بيتحولك على حسابك المربوط بالمنتدى عادى جداً كل شهر ,وبالتوفيق يا غالى
تحياتى

HMEDADO
05-03-2016, 22:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخي الفاضل على الموضوع وعلي الاستفسارالذي من اجوبة خبراء منتدي فوركس العرب سيستفيد الكثيرواري ان تفعيل الحساب احسن لك
جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله.

saddiki05
05-03-2016, 23:02
من الافضل لك تفعيل حسابك فذلك لا يحتاج الكثير،فقط صورة لبطاقة التعريف و اتباث سكن و سيتم تفعيل حسابك بالكامل ان شاء الله.

ahmadinho100
05-04-2016, 00:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته يمكنك ان تجمع البونص من المشاركات و الردود اما بالنسبة لتفعيل فهو على مرتين و خاصة رفع اوراق التعريف

Iheb1302
05-04-2016, 00:52
البونص تجمعه من الردود ثم يتحول تلقائيا الى حسابك في الشركة
و من ثم تقوم بالمتاجرة به و سحب الأرباح
تقبل مروري و فائق احترامي

نور الامل
05-04-2016, 01:10
ليه عايزين صورة بطاقه او عنوان سكن ولازم الخطوه ديه ماينفعش تخطي الخطوه ديه لانه ساعات بيتم رفض البطاقه

---------- Post added at 10:10 PM ---------- Previous post was at 10:08 PM ----------

والحساب التجريبي يتم عمله قبل الحقيقي لاني عملت حساب حقيقي ولم اعمل حساب تجريبي

magid01
05-04-2016, 01:58
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته هل في التفعيل يشترط اثبات السكن ه ينفع رخصة القيادة او لا ثانيا هل التفعيل شرط في تحويل البونص ام لا لانه حتى الان لم يتم تحويل البونص لدي و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

‏‎Fatma Abdel Dym‎‏
05-04-2016, 02:04
سلام عليكم
هو مش بمجرد اتمام التسجيل بيكون كده الحساب تم تفعيله ؟

harimeche
05-04-2016, 16:40
الســــــــــلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته

البونص يـــــا غـــالي يجمع على أســـــــاس المشاركات

والمشاركات تنقسم إلى إتنين المواضيع والردود

اما بخصوص التفعيل فسهل جدااا

المستوى الاو إرفع لهم البطاقة الشخصية

المستوى التاني كشف حســـــاب بنكي

وبلتوفيق لك

samieh
05-09-2016, 15:11
اولا الحساب التجريبى ماينفعش لتحويل البونص عليه لانه حساب وهمى ولازم تفتح حساب حقيقى من الرابط اللى فى موضوع (فتح حساب فى انستا وربطه بالمنتدى)
ابحث عن هذا الموضوع فى المندى واتبع التعليمات وبخصوص البونص هو بيتجمع على اساس مشاركاتك وردودك فى مختلف المواضيع وبتاخد 10 سنت على كل رد واخر الشهر البونص اللى جمعته بيتحول لحسابك فى انستا
وبعدين تبتدى تتاجر بيه واى مكسب من البونص تقدر تسحبه بدون مشاكل

joker7diaa
05-09-2016, 15:41
الحساب التجريبي ده حساب للتدريب فقط اخي الكريم
اما من اجل التداول الحقيقي تحتاج الى فتح حساب حقيقي وتفعيله
والشركة الراعية للمنتدى هي شركة انستا وهناك موضوع مثبت عن كيفية فتح الحساب بها

abdelmadjid41
05-09-2016, 16:18
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته اخي الكريم التفعيل امر سهل فقط حمل الوثائق اللازمة لفعل ذلك وسيتم التفعيل

بسام سعادة 1
05-09-2016, 16:22
اخي انت سثجمع هذا البنص للتداول ولكن لايلزم ان نفكر في الربح فقط فكا مبتدئين علينا ان نتقن الفركس اولا

doaa sary
05-10-2016, 17:00
الردود بالمنتدى اخى الكريم
بتاخد مبلغ مالى عليها اسمو بونص
وبيتحول ليك كل اول شهر ع حسابك بانستا فوركس وتتاجر بيهم وتسحب الارباح
واقصى مبلغ250دولار شهريا والرد ب10 سنت

kheireddine
05-10-2016, 17:08
☼☼داول الخيارات الثنائية للفوركس يختلف عن تجارة الفوركس. هنا ايضا التداول يعتمد على ما إذا كانت قيمة زوج من العملات ستزيد أو تنقص ولكن التداول مفتوح لوقت محدد سلفا من الزمن فقط. بالإضافة إلى ذلك، فإن حجم التغيير اي عدد نقاط التحرك لا يهم - فقط اتجاه حركة السعر هل هو صاعد ام هابط خلال فترة زمنية معينة فقط ذلك مايهمنا في الخيارات الثنائية ، سوف يكون هناك حاجة للمتداولين إلى التنبؤ بما اذا كانت سعر زوج العملة سوف يزيد أو ينقص في وقت انتهاء هذه التجارة. إذا صح المتداولون سيحصلون على مدفوعات محددة سلفا.__
مزايا وعيوب الخيارات الثنائية فوركس :☼
واحدة من المزايا من تداول الخيارات الثنائية للفوركس هو أنك لن تعرف بالضبط ما لديك من خسائر محتملة، عائدات واطارات زمنية قبل الدخول في التداول. أنت أيضا لا تحتاج لتحديد متى يتم إغلاق تجارتك لأن انتهاء الوقت هو من يقرر نيابة عنك. بالإضافة إلى ذلك ، فإن حجم التغير لا يهم لذا تحتاج فقط لتوقع اتجاه حركة السعر بالشكل الصحيح. العيب الأكبر من تداول الخيارات الثنائية للفوركس هو أن العائدات الخاصة بك محدودة جدا بالمقارنة مع تداول الفوركس وذلك لأن حجم التغيير وعدد النقاط لا يهم.☼☼

loveface2002
05-10-2016, 17:09
لتفعيل مطلوب بس عند سحب ارباحك من انستا لكن البونص بيتحولك على حسابك المربوط بالمنتدى عادى جداً كل شهر

abderrahmenanis
05-11-2016, 23:22
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و اقو للك أن التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و لكن نصيحة منى لك قم بالتفعيل لأنك لن تسحب أي ربح إن لم تفعل

رومانى
05-12-2016, 09:39
اخى العزيز البونص يجمع على اساس الردود والموضوعات التى تكتبها فى المنتدى
وبعد ذلك التفعيل مهم حتى تستطيع سحب ارباحك من شركة انستا فوركس والتفعيل
على مستويان الاولى بالبطاقة والثانى بجواز سفر او وصل كهرباء او ما شابه

zaza0519
05-17-2016, 01:36
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

best39
05-17-2016, 21:13
الســــلام عليكــــم رحمــــة الله و بركاتــــه.....
و بعــــــد بســــــم الله الرحمــــان الرحيــــم .......
البونص تجمعه من الردود ثم يتحول تلقائيا الى حسابك في الشركة لتفعيل مطلوب بس عند سحب ارباحك من انستا لكن البونص بيتحولك على حسابك المربوط بالمنتدى عادى جداً كل شهر

احمد عبد الباسط
05-26-2016, 18:59
بسم الله الرحمن الرحيم
البونص بيتم تجميعة من الردود على المواضيع
كل رد بتاخد علية 10 سنت بونص
وبتفتح حساب تداول فى انستا وتربطة بالمنتدى
ويتم تحويل البونص الى حسابك اول كل شهر
لكيفية الربط الموضوع مشروح بالصور فى المنتدى

drissou45
05-26-2016, 19:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ,مساءكم مبروك,
بارك الله فيك اخي على السؤال وعلى الردود الاخوه
تقبلو مروري , تحياتي لكم

algoddam
05-26-2016, 19:47
من فائدة جمعالبونص هو ان تتداول به اذا كنت مثلا لاتملك المال من اجل التداول واي ربح من التداول بهذا البونص
هو مال حقيقي يمكنكسحبه او الاستفادة منه في تكوين رصيد تداول

hamzamess
05-26-2016, 19:50
السلام عليكم
البونص يحسب على اساس الردود
التي تقوم بها يعني ردود في محلها في مواضيع
ونقاشات حول الفوركس وكل رد تاخذ عليه 0,1 أي

---------- Post added at 06:50 PM ---------- Previous post was at 06:49 PM ----------

أي اذا قمت ب10 ردود تاخذ
1دولار وهكذا حتى تجمع 100 دولار
والتي تحول بشكل آلي الى حسابك في
انستا لتداول بها

SALAMA22
05-26-2016, 19:51
اعتمد على التحليل في الدخول والخروج كما قلنا فإنه من الضروري أن تكون قد توصلت إلى أسلوب في التحليل أثبت نجاحه في فترة المتاجرة بحساب افتراضي وقبل
المتاجرة الفعلية فأن تعتمد على الحدس في قراراتك عند البيع والشراء لن يؤدي إلا إلى الخسارة تلو الخسارة حتى وإن صدق هذا الحدس في بعض الأحيان
فالطبيعة البشرية تفرض على المتاجر الوقوع فريسة للمؤثرات النفسية قبل وأثناء الدخول في صفقة مقدمه من dccddxcdxdxdx

MOHAMED ADLY
05-26-2016, 19:55
مع هذا التعليق الجميل
بص انت في موضوع في المنتدي الادارة بيشرح ازاي تفتح حساب حقيقي وتربطه هنا باالمنتدي عشان
يتحولك البونص عليه
فا افتح واحد حقيقي تجمع في البونص كل شهر وابعد كده لما تتعلم هيكون معاك رصيد محترام تتاجر بيه
واي سؤال انا تحت امراك

latraaa
05-26-2016, 20:04
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراقي القيم و على المعلومات التي تقدمت بها و التي اتمنى أن يستفيد منها الإخوة الكرام إن شاء الله، كام اتمنى أن نراك تحقق الكثير من النتائج الراقية القيمة إ نشاء الله

ghost.mastar
05-26-2016, 20:13
لا يا اخى انت فاهم غلط البونص ده بتحصل عليه مقابل الردود والتفاعل فى المشاركات مع الاعضاء يعنى تتعلم معلومات جديده وتشارك مع اصدقائك فى المنتدى والبونص ده بتاخده تتاجر بيه وتتعلم عليه

mohcine amari
05-26-2016, 21:22
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
حي الله من قانا وياكم مساء الخير احبتي الكرام
البونص 250 دولار شهريا اخي والتفعيل الاسهل ب البايبور والبطاقة
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

mustaphakermad
05-26-2016, 21:23
السلام عليكم ورحمة الله
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطر
أن التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى
و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و لكن نصيحة منى لك قم بالتفعيل لأنك لن تسحب أي ربح إن لم تفعل

AHMED NOLE
05-26-2016, 21:25
التفعيل مهم ومن غيره مش هتعرف تعمل ا سحب من لاحساب للربح اللى ان هتعمله

مهم جدا ان تفعل وتخلص الخطوه دى والله المستعان

mustaphakermad
05-26-2016, 21:38
السلام عليكم ورحمة الله
و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و لكن نصيحة منى لك قم بالتفعيل لأنك لن تسحب أي ربح إن لم تفعل

---------- Post added at 07:37 PM ---------- Previous post was at 07:28 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله

---------- Post added at 07:38 PM ---------- Previous post was at 07:37 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله

eslam farhat
05-26-2016, 22:12
يتحولك البونص عليه
واي سؤال انا تحت امراك

best39
05-26-2016, 23:23
لتفعيل مطلوب بس عند سحب ارباحك من انستا لكن البونص بيتحولك على حسابك المربوط بالمنتدى عادى جداً كل شهر

mohcine amari
05-26-2016, 23:45
بسم الله الرحمن الرحيم
حي الله من قانا وياكم مساء الخير احبتي الكرام
البونص اخي لا يتجاوز 250 والتفعيل افضل بالباسبور
السلام عليكم اخواني ورحمه الله وبركاته

masr16
05-28-2016, 19:03
مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الطرح، و اقو للك أن التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و لكن نصيحة منى لك قم بالتفعيل لأنك لن تسحب أي ربح إن لم تفعل

best39
05-28-2016, 20:03

mido2224
05-28-2016, 20:10
السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم
اولا وقبل كل شيء شكرااا لك على كل ما تقدمه للمنتدى وللأعضاء بشكل عام
موضوع قيم صراحه
والحساب التجريبي يتم عمله قبل الحقيقي لاني عملت حساب حقيقي ولم اعمل حساب تجريبي
واصل اخي الكريم ننتظر جديدك وفقك الله السلام عليكم ورحمة الله اخي الكريم

Foreexx
05-28-2016, 20:30

عرآقي
05-29-2016, 08:58

ahmedhathout
05-29-2016, 17:29
حضرتك بتعمل هنا مشاركات كل مشاركه عليها عشره سنت واجمالي البونص هيتحول لحساب في انستا اول كل شهر
يعني لازم تفتح حساب بونص في انستا وكمان تفعله علشان تسحب ارباح التداول

mustaphakermad
05-29-2016, 17:33
بسم الله الرحمان الرحيم
واليلام عليكم و رحمة الله
درس رائع أخي وشرح وافي ومفصل ..
أرجو أن يستفيد منه كل الأعضاء في
المنتدى وخاصة المبتدئين .. عموما ..
مشكور مرة أخرى وننتظر المزيد من شروحاتك الرائعة ............
جزاك الله خيراا.......................................

---------- Post added at 03:32 PM ---------- Previous post was at 03:31 PM ----------

بسم الله الرحمان الرحيم
المنتدى وخاصة المبتدئين .. عموما .. مشكور مرة أخرى وننتظر المزيد من شروحاتك الرائعة ..
جزاك الله خيراا

---------- Post added at 03:33 PM ---------- Previous post was at 03:32 PM ----------

بسم الله الرحمان الرحيم
مشكور مرة أخرى وننتظر المزيد من شروحاتك الرائعة ..
جزاك الله خيراا

zineb01
05-29-2016, 17:33

mustaphakermad
05-29-2016, 17:34
بسم الله الرحمان الرحيم
مشكور مرة أخرى وننتظر المزيد من شروحاتك الرائعة ..
جزاك الله خيراا وتقبل مروري ......................

kamelamin
05-30-2016, 19:10
مرحبا و مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الطرح، و اقو للك أن التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و لكن نصيحة منى لك قم بالتفعيل لأنك لن تسحب أي ربح إن لم تفعل.وبالتوفيق للجميع

nora abd elaziz
05-30-2016, 19:55
مشكور اخي الفاضل على الموضوع وعلي الاستفسارالذي من اجوبة خبراء منتدي فوركس العرب سيستفيد الكثيرواري ان تفعيل الحساب احسن لك
جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

magdy hosny
05-30-2016, 20:01
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس البونص جيدا جدا ومتاز وله صفات جيدا للتداول المباشرا والسلام عليكم ورحمه وبركاته

golden1985
06-03-2016, 00:12
يتحولك البونص عليه
وواصل نور او غاز للمستواي التاني بنفس عنواك في الشركة وشكرا لك تقبل مرورى..

raedreda
06-03-2016, 02:14
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... شكرا اخى الكريم على هذا الطرح الشيق والاكثر من رائع والمفيد لكل اعضاء منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

nader
06-03-2016, 02:46
من مواضيعك وردودك ولكي تفعل هذا يجب ان تعرف عما يدور الامر
وانصحك بزيارة القسم التعليمي وحاول اكتساب بعض المفاهيم ومن ثم تتعلم
عن الفوركس خطوة خطوة فالامر ليس صعب وليس سهلا كذالك ولكن بالرغبة ستصل في النهاية
اما التفعيل فهو للحسابات الحقيقية فقط
بالتوفيق

bakup28
06-03-2016, 03:08
حقيقي تجمع في البونص كل شهر وابعد كده
لما تتعلم هيكون معاك رصيد محترام تتاجر بيه
واي سؤال انا تحت امراك

berber1983
06-03-2016, 03:16
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻭ ﺑﺮﻛﺎﺗﻪ
ﺑﺎﺭﻙ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﻴﻚ ﺃﺧﻲ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﻮﺿﻮﻉ ﺍﻟﺠﻤﻴﻞ ﻭ ﺍﻟﺸﺮﺡ ﺍﻟﻤﻔﻴﺪ ﺻﺮﺍﺣﺔ ﺧﺎﺻﺔ ﺑﺎﻟﻨﺴﺒﺔ ﻟﻲ ﻛﻌﻀﻮ
ﻣﺒﺘﺪﺃ ﻓﻲ ﻣﺠﺎﻝ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻌﻤﻮﻡ
ﺗﺤﻴﺎﺗﻲ ﺃﺧﻲ ﺍﻟﻔﺎﺿﻞ .

Ahmed15
06-03-2016, 03:33
التفعيل مطلوب بس عند سحب ارباحك من انستا لكن البونص بيتحولك على حسابك المربوط بالمنتدى عادى جداً كل شهر

never
06-04-2016, 02:28
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

nonam
08-03-2016, 17:54
السلام عليكم .... من المهم جدا ان تفعل الحساب بتاعك ومن المهم جدا ان يكون التعامل مع الادوات الفنية الكتير اللي من المهم التعامل معاها مغ البونص والتعامل مع الادوات الفنية ومن المهم جدا ان يكون التعامل مهم
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

mohyedal
08-03-2016, 18:00
العضوية في المنتدى تساعد الفرد من الحصول على البونص . و الحصول على البونص يكون عن طريق الردود. البونص يحول الى الحساب الحقيقي في انستا فوركس الذي يجب ربطه بحساب العضو في المنتدى تحويل البونص يمكن الفرد من التداول بشكل حقيقي. الربح اثناء التداول يمكن سحبه

Hammad1971
08-03-2016, 18:19
احب انبه بس الطريقة لما تفتح حساب في المنتدى وبعدين تروح الانستا وتفتح وتبي تربط لاا
الطريقة تفتح حساب المنتدى ، ومن المنتدى افتح ملفك الشخصي البرو فايل وادخل على البوست بونص اضغط على علامة الزائد حيفتح لك رابط حيدخلك على الانستا وبس تسجل حيربط
وبعد كذا قدم مشاركات ف المنتدى وحتوصلك البونص لحسابك بالانستا
بس انا تفاجأت امس باتصال من شركة الانستا وكان الصوت مش مفهوم ففهمت انه حي سل لي رسالة ع الاميل
اظن انه عاوز يتاكد من تحويل البونص او من حسابي

basma.seif
08-03-2016, 19:28
مرحبا
اولاً البونص بتجمعه من عمل المواضيع بالمنتدى و الردود و في الاقسام التى تدعم البونص لان في اقسام لا يكون بها بونص و بالنسبة للحساب التجريبي لاينفع انك تفعله اعمل حساب حقيقى على انستا و اربطه بالمنتدى

Email youssef
08-03-2016, 19:29
السلام عليكم ورحمه الله
ارجوا ارسال شرح وافي للموضوع
وشكرا لكم

bakdz
08-03-2016, 19:35
الــسـلام عليـــكم ورحـــمة الله تــعـالى وبــركاته
أخي البونص تتحصل عليها من خلال ردودك هنا بالمتدى و كل رد لديك مقابله 0.1 دولار و كما يجب عليك تفعيل حسابك في شركة انستا فووركس حتى تستطيع سحب أرباحك.

adamarwan
08-03-2016, 21:44
البونص اخى ممكن ان تحصل عليه من حلال المشركات بتاعك فى المنتدى
من التعليثات والموضوع
التى با تحول الى بنص ومن تم تضاف الى الحساب بتاعك فى الشركة فى اول لشهر
وحظ موفق

algendy
08-04-2016, 20:40
من اجل الاستفاده من البونص التى يعطيها المنتدى يجب بعد فتح حساب فى المنتدى ان تقوم بفتح حساب حقيقى فى شركة انستا فوركس و تربطه بالمنتدى باستخدام كلمة بورتال فورام عند التسجيل مباشرتا

Civilista
08-04-2016, 21:31
و من ثم تقوم بالمتاجرة به و سحب الأرباح
,وبالتوفيق يا غالى
تحياتى

dellos
08-04-2016, 21:46
مرحبا اخي الغالي البونص بيجتمع على اساس البوستات الردود والمواضيع كل رد ب 10 سنت
تحياتي لك

Civilista
08-04-2016, 21:59
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الطرح، و اقو للك أن التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و من الافضل لك تفعيل حسابك فذلك لا يحتاج الكثير،فقط صورة لبطاقة التعريف و اتباث سكن و سيتم تفعيل حسابك بالكامل ان شاء الله.و من ثم تقوم بالمتاجرة به و سحب الأرباح

جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله.

كاره المراقبين
08-04-2016, 22:03
اخي الكريم اهم حاجه انت محتاج تتعلم اكتر عشان تقدر تتدوال علي الحساب الحقيقي

Samirghatas
08-29-2016, 14:40
اخى العزيز البونص بيتجمع على اساس عدد المشاركات التى كتبتها كل ما تعمل
مشاركات اكثر سوف تاخذ بونص اكتر وتسطيع التداول وربح مبلغ جيد بالتوفيق

ayoubrock
08-29-2016, 15:06
يتحولك البونص عليه

devloppman
08-29-2016, 16:22
هذا القسم مخصص للمواضيع التعليمية فقط وليس لمواضيع استفسارات البونص

هناك قسم خاص بالاستفسارات وموضوع خاص فقط بمشاكل واستفسارات البونص

المرجو احترام خصوصية كل قسم على حدا

تقبل مروري، بالتوفيق

tahbounanasse
08-29-2016, 16:31
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
بالنسبة للبونص اخي فيمكنك جمعها من هذا المنتدى باضافة منشور أو التعليق عليه.
و يتحول مباشرة الى حسابك في الشركة.
و بعدها يمكنك المتاجرة به و سحب الارباح
و شكرا

s@mou
08-29-2016, 16:45
السلام عليكم ورحمة اله تعالى وبركاته.
اخي الكريم البونص تجمعه من الردود هذا معلوم ثم تضيفه في حسابك في انستا فوركس ولازم يكون مفعل هذا شرط اساسي ثم تتداول به وتسحب الرباح فقط اذا كنت قد ربحت البونص فيبقى خاصا بالشركة لا يمكن سحبه.
بالتوفيق للجميع في المنتدى والسلام

ahmedhanafy
08-29-2016, 17:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... مشكور اخي الفاضل على الموضوع وسؤالك المهم لكل مبتدأ حيث ان المشاركة والرد في هذا المتدي تعطيك بونص يتحول تلقائي اللي حسابك الحقيقي في انيستا كل اول شهر لتقوم يالمتاجره به ومن خلال الربح الذي تحصل عليه يمكنك سحبه علي البنوك الالكترونيه اما الحساب التجريبي لا يخص المنتدي هو للتعلم فقط وبه راس مال مجانا للمتاجره والتعلم

Majedd
08-29-2016, 17:05
بعد السلام و التحية

اولا البونص تحصل عليه على حسب عدد مشراكاتك و على عشر مشراكلت تحصل على دولار
ثانيا التفعيل

المطلوب في التفعيل هو اثبات الشخصية و الاقامة
يجب ان تكون بصورة واضحة
تقبل مروري

mody5
08-29-2016, 17:06
وكما يمكنك الملاحظة، هذه الإستراتيجية ليست من الإستراتيجيات القويّة التي يهتمّ العديد من الشركات اليابانية تطبيقها على المدى البعيد، لذلك حان الوقت للبحث عن استراتيجية بديلة.

monira salah
08-29-2016, 17:29
وعليكم السلام
الحساب التجريبى دا للتدريب فقط مش هتسحب منه اى حاجه ولا بيتفعل ولا اى حاجه دا اولا
البونص بيتجمع على اساس الكومنتات والمشاركات الفعاله ليك فى بعض الاقسام فى المنتدى
هتستفاد بية ازاى ه بيتحولك وانت بتبدأ تتاجر بية وتقدر وقتها تسحب الارباح بس دا بعد ماتفعله وتوصلة للمرحلة التانية

metoza
08-29-2016, 17:30
السلام علييكم ورحمة الله وبركاتة , بسم الله الرحمن الرحيم
البونص اخي الكريم يتم حسابه يمدي كثرة مشاركاتك والشاركة الوحيدة تساوي .10 $

shsho.mys
08-29-2016, 17:38

اخي الكريم يفضل عمل حساب اخر وتفعيله بالمستويين حتي تستطيع اخذ البونص اول الشهر وهذا افضل

ولكن هناك ملحوظه الحساب مش بيكون تجريبي ده حساب حقيقي اخي

abdoute
08-29-2016, 17:49
شكرا لك اخي على هذه المعلومات القيمة واظن ان الاعتماد بشكل كبير على المؤشرات قذ يؤدي الى خسارة الاموال بل يجب ارفاقها بالتحليل الفني

kymslye
08-29-2016, 18:08
البونص تجمعه لكي تتداول به اوي ربح حققته منه يمكنك سحبه لحسابك في بنك الكتروني ما متل سكريل و نيتر و بايبال وغيرهم من البنوك والشركة صادقة ودفع يصل في مدة اقل من 5 ساعات تقريبا الى حسابك

Abdssamad
09-02-2016, 17:01
بخصوص البونص فانت تتحصل عليه مقابل الردود فكل رد تكتبه في المنتدى تحصل على 0.1 دولار عليه
اما تفعيل الحساب فهو يساعدك على العمل باريحية ويمكنك من سحب ارباحك لاحقا

alazez
09-02-2016, 17:18
اخي الكريم تحتاج الى حساب حقيقي حتا يتحول البونص له ولازم تفعله حتا تستطيع ان تسحب الارباح منه مع التمني لك بالنجاح

remon2010
09-02-2016, 20:43
السلام عليكم جميعا
اخى العزيز لابد من تفعيل الحساب علشان
تستطيع سحب ارباحك من الشركه وبالتوفيق لك ياخى
تقبل مرورى

akram mohamed obaid
09-04-2016, 21:57
البونص تستطيع الحصول عليه من خلال الردود والمشاركات التي تكون موجوده في المنتدى من خلال هذا البونص تستطيع المتاجره به في شركه انيستافوركس وسحب الارباح المتحققه منه وتفعيل الحساب هو فقط للحسابات الحقيقيه حيث يمكنك عمل حساب اخر وتربطه بالمنتدى والحصول على البونص

titotroy
09-05-2016, 02:59
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع الجميل والمجهود الكبير
اخى الفاضل انصحك بزيارة القسم التعليمى فى المنتدى وسوف تجد كل شئ عن ع تقبل مرورى الكريم

---------- Post added at 01:59 AM ---------- Previous post was at 01:03 AM ----------

ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﻛﺎﺗﻪ
ﺍﺗﻤﻨﻰ ﻣﻦ ﺣﻀﺮﺗﻚ ﺍﺧﻲ ﺍﻟﻔﺎﺿﻞ ﺍﻥ ﺗﻔﻴﺪﻧﺎ ﺑﻤﺎ ﻫﻮ ﺟﺪﻳﺪ ﻭﺗﻄﻠﻌﻨﺎ ﻋﻠﻰ ﻛﺎﻓﺔ ﺍﻟﻤﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﺍﻟﺠﺪﻳﺪﺓ ﺍﻟﻬﺎﻣﺔ ﻭﺍﺗﻤﻨﻰ ﻟﻚ ﻣﺰﻳﺪﺍ ﻣﻦ ﺍﻟﺘﻮﻓﻴﻖ .. ﺗﻘﺒﻞ ﻣﺮﻭﺭﻱ ﺍﺧﻲ ﺍﻟﻜﺮﻳﻢ ع

zizoo99
09-05-2016, 09:45
اخى العزيز
البونص بيتجمع على اساس مشاركاتك بالمنتدى يعنى اى موضوع أو اى رد يحتسب ب 0.1 دولار و فى نهايه الشهر يتم تحويل المبلغ المجمع للبونص عى حسابك بانستا ولابد ان يكون حساب حقيقى و تربطه بوكاله المنتدى

chlor
09-05-2016, 14:05
اخي الكريم مرحبا بك بيننا. للحصول على البونص يجب عليك القيام بردود ومواضيع مفيدة في المنتدى. وفي الاخير يتم تحويله الى حسابك للتداول به وفي الاخير تستطيع ان تقوم بسحب ارباحك من التداول. تقبل مروري

ostora
09-05-2016, 14:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته البونص اخى لاتستطيع سحبه
وانما تستطيع المتاجرة به فى انستا فوركس وسحب الارباح
تقبل مرورى

mohyedal
09-05-2016, 14:20
جمع البونص في المنتدى يكون عن طريق القيام بالردود في المنتدى. البونص يحول بعد ذلك الى الحساب الحقيقي في انستافوركس من اجل الشروع في التداول. و الارباح التي يمكن للفرد ان يجنيها اثناء التداول على الحساب الحقيقي يمكن ان تسحب. الحساب الحقيقي هو وحده الذي يجب تفعيله و ليس الحساب التجريبي

بروفسير العرب
09-05-2016, 14:22
سوالك بخصوص تجميع البونص ممكن تجمع البونص من خلال التعليقات
والردود هنا فى المنتدى وهيتحول لك اخر الشهر على شقل بونص والسوال بتاع تفعيل
الحساب لازم يكون حساب حقيقى مش حساب تجريبى علشان تبدا فى تفعيله بالمستوى الاول والتانى

doaa22
09-05-2016, 14:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته البونص بيتجمع على اساس الردود والنشاط بتاعك على المنتدى كل رد انت بترده
المنتدى بيديك قصاده 10 سنت كل اما تشتغل اكتر كل ما تعمل بونص اكتر

analyst
09-05-2016, 14:54
الاساس الذي من خلاله تحصل على بونص هو من خلال المشاركات التي تقوم بها بالمنتدى من خلال الردود على المواضيع او كتابة مواضيع جديدة وضروي فتح حساب حقيقي جديد وربطه بالمنتدى لتتوصل بالبونص عليه

الصياد 2017
09-10-2016, 00:08
البونص على اساس الردود التى تضيفها فى المنتدى ثم فى بدايه الشهر تضاف لك على رصيد حسابك فى الشركه ولكن يجب ان
تربط حسابك فى المنتدى بحسابك فى الشركه حتى يضاف لك البونص

The_Kuzaki
09-10-2016, 00:12
حسابك لازم يكون مفعل لتستطيع السحب اخي
موضوعك مميز وقيم حبيبي وفقت في طرحك
و ان شاء الله توفق في قادم اعمالك حبوب موفق

Iheb1302
01-03-2017, 18:00
مرحبا أخي الكريم البونص تجمعه من الردود ثم يتحول تلقائيا الى حسابك في الشركة
و من ثم تقوم بالمتاجرة به و سحب الأرباح بالتوفيق و الارباح

midouknight
01-03-2017, 18:04
أخي الغالي البونس في المنتدى
يحتسب عن طريق الردود على المشاركات أو
على المواضيع الجديدة كذلك يمكن أن تجمع البونس من رابط الإحالة

محمدفؤاد
01-15-2017, 16:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الغالى البونص تجمعه من الردود ثم يتحول تلقائيا
الى حسابك في الشركة و من ثم تقوم بالمتاجرة به و سحب الأرباح

Mony Ezzat
01-15-2017, 16:53
بسم الله الرحمن الرحيم
البونس او البونص حضترك بتجمعه من خلال المشاركه اللى في المنتدى والبونص هديه من الانستا فوركس للمشاركات في المنتدى

Mr Fathy
01-15-2017, 16:55
بسم الله الرحمن الرحيم. لا هو الحساب التجريبى ده احنا بنفتحه عشان نتدرب عليه اما الحساب الحقيقى هو اللى بناخد فيه البونص ونسحب منه براحتنا يا زعيم

mhd99
03-01-2017, 02:50
البونس تحصل عليه عند كتابة الردود في المنتدى ويقوم المنتدى بعد ذلك بتحويله الى حسابك في انستا اول كل شهر
وبالنسبة للتفعيل فهو ضروري عندما تريد سحب ارباح البونس

big.pharaoh
03-01-2017, 02:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... البونص بتجمعه من خلال الردود ولازم انك تفتح حساب حقيقي علشان تقدر تستلم عليه البونص

tazi larbi
03-01-2017, 21:25
السلام عليكم اخي البونص تتحصل عليه مقابل الردود او مواضيع مفيدة بمجهود شخصي ولا تنسخ من منتديات اخرى واما التفعيل هو للحساب الحقيقي والتجربي هو فقط لتعلم التداول اتمنى لكم النجاح والله الموفق

skylol
03-01-2017, 21:51

اخي الغالي البنوص على اساس انك ترد في المواضيع ردود هادفة وفي صلب الموضوع وكل رد 10 سنت وكل يوم 50 رد وبالتوفيق للجيمع

snnaky
03-01-2017, 22:38
هو اللى اهم من اسئلتك رغم ان اسئلتك مهمة لكن الحقيقة اللى اهم منها هو انت سجلت فى المنتدى صدفة ولا اية يعنى مش فاهم امال انت مسجل فى المنتدى على اى اساس وعلى اى معلومة وقبل ما تسجل سجلت لية ولما سجلت سجلت على اساس اية اذا كنت متعرفش اى حاجة عن المنتدى سجلت فية لية بصراحة اسئلتى هى اجوبة لسؤالك

nerimen
03-01-2017, 23:03
السلام عليكم
البونص بتجمعو لما بتشارك مثلا تعلق او ترد على موضوع
بس قبل كذا لازم تفعل حسابك ببطاقة او فاتورة كهرباء لتثبث شخصيتك
والسلام

mid0killer
03-01-2017, 23:15
البونص بيجمع من خلال مساعدة المبتدئين بالرد على اسئلتهم والاجتهاد انك بتتعلم وفى نفس الوقت تفيد غيرك الحساب التجريبي مش بيتفعل اما الحقيقي لازم تفعيله

MOHAMED SAID ELSAYED
03-01-2017, 23:15
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ........لزم حساب حقيقى علشان تربطه بالمنتدى والبونص تاخدها من خلال الردود من المنتدى فى اليوم 50 رد ب 5 دولار

emin14
03-01-2017, 23:19

hamody
03-01-2017, 23:42
احنا نتعلم الأول من المنتدى وبعد كده نفكر فى موضوع التفعيل لأن التعليم اهم من التفعيل وحتى لو خدنا البون واحنا مش بن عرف متاجر هنعمل ايه بيها تستنى ماء نتعلم وبعد كده نفعل

ابوفؤاد
03-02-2017, 00:01
البونص التى تعطى هنا بناءاعلى ما قوم به من ردود على المشاركات او المواضيع التى تكتبها و المسابفات التى تقم بامنتدى و اما عن الحسلااب فلابد من فتح حساب تحت رابط المنتدى و هو يكون حقيقى و ليس تجريبى

ahmedm
03-02-2017, 01:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الحساب التجريبي مينفعش تربطه في المنتدي لازم تعمل حساب حقيقي عشان ترطبه في المنتدي ويتحولك عليه البونص الي هتجمعه طول الشهر وتتداول بيه تحياتي لك وتقبل مروري

smartawi
03-02-2017, 01:52
البونص يا اخي ممكن تجمعه من خلال الردود والتفاعل في المواضيع او من خلال عمل مواضيع ايضا
انما الاكيد يا اخي انه الافضل انك لا تتاجر بالبونص حتى تحترف التداول في الديمو حتى لا تخسره فهو متعب قليلا

nour3iny
03-02-2017, 02:05
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
انت بتجتهد فى عمل الردود بالمنتدى عشان تحقق اعلى بونص فى الشهر والحساب التجريبى للتدريب لازم تفتح حساب حقيقى وتربطه بالمنتدى عشان يتحول عليه البونص

Mo7a
03-02-2017, 10:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخي الكريم انت تجمع البونص من المنتدي عن طريق الردود والمشاركات ويحول اول كل شهر الى حساب حقيقي فى انيستافوريكس لذلك اعتقد انه يجب انشاء حساب جديد حقيقي وتفعيله لتتمكن من سحب الارباح بعد التداول

mearvat
03-02-2017, 10:49
بيتم تجميل ا لبونص من الإحالات وهى دعوة الأصدقاء ومن جمع ردود على الأقسام المدفوعه وبالنسبه للحساب التجريبي لا يمكن تحويله حقيقى افتح حساب آخر حقيقى

hosam2020
03-02-2017, 10:53
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
عشان تفعل حسابك يجب ان تثبت مستويين المستوى الاول
الرقم القومى و المستوى التانى العنوان بتثبته بوصل كهرباء

drahmedmagdy
03-02-2017, 11:11
بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
مشكور اخي الكريم على هذا الطرح الارئع وارى ان طبعا اقو للك أن التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و لكن نصيحة منى لك قم بالتفعيل لأنك لن تسحب أي ربح إن لم تفعل
البونص يكون مقابل الردرود والحساب التجريبي يتم عمله قبل الحقيقي لاني عملت حساب حقيقي ولم اعمل حساب تجريبي
اخى الكريم

rapeaezzat
03-02-2017, 11:23
اهلا بكم اعضاء المنتدى الكرام
اخى الكريم البونص هو بيتجمع من الردود وهو بيتحول اتمتكينا ولكن عليك
بالتفعيل علشان تقدار تسحب تداول ولما تربح تقدار تسحب اربحك وبالتوفيق للجميع

tolin
03-02-2017, 11:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته......البونص بتجمعه من التعليقات اللى بتقوم بيها بتاخد على كل تعليق 10سنت

saroonah
03-02-2017, 11:54
البونص تستطيع كسبه عن طريق عمل ردود لاستفسارات الاخوة الأعضاء وهن كل رد عشرة سنت ويتم تحويله لحسابك في انستا بعد التفعيل وربط الحسابين وبعد كذا يأتي العمل الحقيقي وهو المداولة

simowan
03-02-2017, 13:08
بالنسبة للحساب التجريبي اخي الكريم فلا يحتاج للتفعيل لان الغرض منه فقط التعلم و التعود على العمل في الميتاترادر اما البونص بالمنتدى فيمكنك جمعه انطلاقا من مشاركاتك و تعاليقك على مواضيع الاخرين بنفس المنتدى

ramyelbadry
03-02-2017, 13:16
البونص اخى الكريم بتحصل عليه من خلال المشاركات والردود فى المنتدى وبيتحول تلقائيا على حسابك فى انستافوركس فى الاسبوع الاول من كل شهر
اما بالنسبه لتفعيل المستوى الاول من الحساب عن طريق ارسال صوره الهويه
وتفعيل المستوى الثانى عن طرق ارسال صوره وصل كهرباء او غاز للتاكد من محل الاقامه الخاص بك

Samira shabban
03-02-2017, 21:31
اخى الكريم البونص يتم تجميعه من خلال كتابتك الردود على مواضيع المنتدى
والحساب التجريبى يجب عليك تفعيله
ولكن الحساب التجريبى لا ....

Mona Mohamed
03-02-2017, 21:49
اولا انت فعلا ممكن تفعل الحساب مش شرط انك تفعيل حساب تاني ثانيا نتجيه البونص والربح بتيجي عن طريق التعليقات والتعليقات بتنتج عنها الخبره وعدم الطمع والتعليم بالفيديوهات التعلميه والبحث عن الفهم اكتر في المجال عشان اكتر يزيد البونص عن كل فتره واحب افكرك ان الطمع ناتج عنه الخساره

ilyestoumi
03-03-2017, 04:47
بســـم الــــــله و الصلاة على رسول الله
السلام عليكم اعضاء منتدانا
تحياتي لجميع اعضاء منتدى انستــــــا العرب
شكرا لك أخي على هذه المشاركة
التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى
و عليه لابد من التفعيل لأنك لن
تسحب أي ربح إن لم تفعل

بالتوفيق لصاحب الموضوع
ارباح وفيرة بــــــــاذن الله

محمدفؤاد
03-03-2017, 08:27
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخى الغالى لبونص تجمعه من الردود ثم يتحول
تلقائيا الى حسابك في الشركة و من ثم تقوم بالمتاجرة به و سحب الأرباح

waelmma
03-03-2017, 08:33
:))اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة ان تفعيل الحساب للحساب الحقيقى
فقط وليس لحساب التجريبى وبارك اللله فيك ومنتظرين منك مشاركاتك

alonsoo
03-03-2017, 08:43
لازم حساب حقيقى اخى الفاضل وليس حساب تجريبى واهتم جيدا غبتفعيل الحساب اولا قبل البدء لان تفعيل الحساب مهم جدا قبل ربطه

bakup28
03-03-2017, 09:30
يمكنك ان تجمع البونص من المشاركات و الردود
اما بالنسبة لتفعيل فهو على مرتين و خاصة
رفع اوراق التعريف

waelmma
03-03-2017, 09:41
:)):(:( اخى الفاضل بارك االله فيك والحقيقة انه يجب ان تعلم ان البونص بيتم جمعه
ومن خلال البونص بتاجر به بعد تحويله الى انستا وتفعيل الحساب للحساب الحقيقى فقط

rashford
03-03-2017, 13:29
السـلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
يمكن الاستفادة من بونص الردود الذي يقدمه لنا المتنتدى مع الشراكة مع شركة اسنتا فوركس ولكن يجب عليك التفعيل لكي تستطيع سحب ارباحك .

Abu_Yassin
03-03-2017, 23:56
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب اخى العزيز البونص بتجمعه على أساس مشاركاتك بموضوعات المنتدى وأنت ومجهودك كل ما تعمل مشاركات اكتر مبلغ البونص اللى هتجمعة أكتر وتعمل حسا حقيقى على شركة انستا فوركس وليس تجريبى وتربطة مع المنتدى وبالتوفيق لك ولجميع اعضاء المنتدى الكرام

m7med
03-03-2017, 23:58
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
لا يا اخي الكريم يجب ان يكون لك حساب حقيقي حتي تستقبل البونص عليه و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

samir123
03-04-2017, 00:00
مشكور اخي الفاضل على الموضوع وعلي الاستفسارالذي من اجوبة خبراء منتدي فوركس العرب سيستفيد الكثير من الافضل لك ان تفعيل حسابك فذلك لا يحتاج الكثير،فقط صورة لبطاقة التعريف و اتباث سكن و سيتم تفعيل حسابك بالكامل ان شاء الله

muhammad ismail
03-04-2017, 00:19
االبونص دة اخى الكريم بيتجمع عنطريق المشاركات على المواضيع المختلفه زى الرد بتاعى على المنشور بتاعك كدة
وبيتحول لحسابك فى الشركه اول الشهر الجديد وتتاجر بيه وتسحب الارباح

ابوعلى
03-04-2017, 00:24
السلام عليكم ورؤحمه الله اخى الكريم انت بتجمع البونص على حساب الردود ان شاء الله وربنا سوفق الجميع تقبل المرور اخى الكريم

mirinda
03-06-2017, 03:29
اخى البونص بتجمعيه من عمل ردود ومشاركات بالمنتدى وجمع عشرة سنة على كل رد ومنها تربط حسابك بحساب حقيقي على شركة انستا وتقوم بتفعليه وليس بحساب ديمو حتى تستطيع السحب

ahmedmahmoud2017
03-06-2017, 04:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته البةنص بيتم تجمبعة من اجل البدء بالتداول الصحيح داخل الفةركس بالطبع والتعلم الصحيح له

محمدفؤاد
03-06-2017, 07:44
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته اخى الغالى البونص تجمعه من الردود
ثم يتحول تلقائيا الى حسابك في الشركة و من ثم تقوم بالمتاجرة به و سحب الأرباح

waelmma
03-06-2017, 07:46
:(;):) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة ان البونص بتاخدها وتقوم بالتجارة بها
وعند تحقيق الارباح بتسحب الارباح وه فى الحساب الحقيقى فقط اما الحساب التجريبى بيكون الهدف منه تجريب فقط لاغير

مروه عصر
03-06-2017, 12:41
السلام عليكم
البونص بنحصل عليه من خلال المنتدى حاعمل تحفيزى منه حتى نتمكن من العمل به ويتمتحويله اى انستا فوركس بعد فتح الحساب بها حتى تتمكن من التداول به وتحقيق الارباح التى تريدها..

abumazen
03-06-2017, 13:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تفعيل الحساب في شركة انستا فوركس صعب شويه ولكن لو انت مسجل بياناتك بدقه وواخد الصور سكان هيتفعل من اول مره

mr.khalled
03-06-2017, 13:58
السلام عليكم اولا
بعد اذنكم محتاج افهم البونص بتجمع على اساس ايه
وايه الاجتهاد الى ممكن بيه استفاد بالبونص
سمعت عن تفعيل الحساب انا عامل حساب تجريبى هل ممكن افعلو ولا افتح حساب تانى

سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخى العزيز
قم بتفعيل حسابك اولا فى شركه انستا فوركس
وبعدين ابدا العمل فالمنتدى
عن طريق التعليقات ومن خلالها جمع البونص
والتداول به فى شركه انستا

---------- Post added at 12:58 PM ---------- Previous post was at 12:22 PM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

البونص بتحصل عليه من المنتدى ويحول تلقائيا كل اول شهر الى حسابك فى شركة انستا فوركس
لكى تتمكن من التداول به
وعليك بتفعيل حسابك فى موقع انستا فوركس لكى تتمكن من سحب الارباح

latraaa
03-06-2017, 18:49
و الله يا اخي الكيرم لقد تم الفصل في الموضوع م نقبل و هدا لأمر معروف للجميع و اقو للك و للجميع ان التفعيل هو مشروط فقط في حال سحب الربح و هدا من منطلق القانون الداخلي للبونك و نحن مقيدون به

سيد2017
03-09-2017, 19:19
بالنسبة الي البونص المقدم من المنتدى فانت عندما تقوم بعمل مشاركات مفيدة وهادفه تحصل على البونص الذي يمكنك ان تتداول به وتربح منه وتستطيع ان تسحب الارباح من هذا البونص اما بالنسبة الى حسابك يجب فتح حساب حقيقي وارسال صورة من البطاقة وايصال مرافق باسمك لكى يتم التفعيل

fouadd19
03-09-2017, 19:38
اخى العزيز البونص يجمع على اساس الردود والموضوعات التى تكتبها فى المنتدى

zakariacr07
03-09-2017, 19:47

أخي الكريم البونيص هو رأس المال الذي تقوم بالتداول به

khaled212
03-09-2017, 21:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
يتم تجميع البونص علي ما تقوم به من ردود علي المواضيع المختلفة ويمكنك تغيير الحساب من تجريبي إلي حقيقي .
وبالتوفيق للجميع ...........
تقبل مروري ...........

yousseff
03-09-2017, 21:30
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انصحك بتفعيل لكي تسحب اموالك او تدع اموالك
والبونص عندمـا تعمل تعليق علي كل تعليق =10 سنت
وبالتوفيق للجميع

ahmedmca
03-13-2017, 14:56
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل بانسبهة الى البونص فقط تحتاج الى الافادة بردود اما التفعيل لم افهمك جيدا

yaseranwer
03-13-2017, 14:57
‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم علي طرح الموضوع ولكني لي وجهة نظر في خذا الموضوع فدائما ما تتعدد الاساليب والاستراتيجيات ويبقي دائما ادارة راس المال هي اهم اسباب النجاح لأي تداول علي الاطلاق مهما تعددت المؤشرات والتحليلات الفنية والاساسية وهذة هي وجهة نظري مع تمنياتي بالتوفيق والنجاح.

amer123
03-13-2017, 14:58
البونص يجمع على اساس الردود والموضوعات التى تكتبها فى المنتدى
مشكور أخى الكريم على هذه المشاركة المتواضعة منك
وأستمر أخى الكريم فى التقدم بمواضيعك المميزة
وأنا عن نفسى لا أحبذ المتاجرة بالأسكالبينج لانها تاتى دائما بملا لا تشتهى السفن
وشكرا
تقبل مرورى

لخضر
03-13-2017, 22:49
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
البونص الدي تتحصل عليه عن طريق التعليقات اخي الكريم هو يصلح للتداول فقط لا يمكنك سحبه
اما بالنسبة للتفعيل فهدا ضروري ان كنت تريد سحب اموالك
بالتوفييق

almajek22
03-13-2017, 22:51
بالسنيه لموضوع التفعيل فالمنتدي يا خز من يوم الي اسبوع حتي يقوم بتفعيل العضويه وبعد زلك يرسل لك رساله تفيد بانه قد فعل الحساب الخاص بك وتصبح قادر علي الردود واخذ البونص

ماجدة اسحق سعد
03-13-2017, 23:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى العزيز كل ما عليك هو الرد علي الاساله والمواضيع
وكل رد تقوم بكتابته شامل الموضوع و غير قصير تاخذ علي 10 سنت ومن الافضل ان تقوم بتفعيل الحساب

capoeira
03-13-2017, 23:06
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان البونص تقوم بجمعه عن طريق القيام بالتفاعل بالمنتدى عن طريق الردود و المشاركات
ويمكنك ان تستفيد بالبونص عن طريق التداول فى سوق العملات

menooo
03-14-2017, 01:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته. ....انت بتجمع البونص من خلال تعليقاتك بالمنتدى ولازم تفتح حساب حقيقى بالشركة وتفعله عشان تقدر تسحب الارباح

hamadasalama
03-17-2017, 02:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته البونص يتجمع من خلال المشاركات الفعاله كل مشاركه تاخذ عليها 10 سنت ولك 50 مشاركه فقط في اليوم اي 150 دولار في الشهر

kalimiro0
04-27-2017, 17:20

dias40
04-27-2017, 17:22
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

Samira shabban
04-27-2017, 19:04
البونص ممكن تجمعه عن طريق كتابه الردود على مواضيع المنتدى
وهو يضاف لرصيدك تلقائيا اول الشهر للتداول به
والحساب التجريبى لا يفعل والذى يتم تفعيله هو الحساب الحقيقى ..

azzedine
04-27-2017, 20:08
اخي العزيز اشكرك على المشاركة يتم جمع الونص مقبل المشاركة يعني تستفيد من الردود ادا كان ليك سؤال تطرح و الاخوان يردون يعني استفدت و اجتهدت

hamadasalama
04-29-2017, 02:51
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي المحترم البونص بيتجمع من المشاركات الفعاله التي تقوم به في المنتدي المحترم كل يوم 50 مشاركه فعاله تحصل علي 150 دولار شهريا

Mohamed elkafrawy
04-29-2017, 02:53
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخى الكريم البونص يكون على اساس الرد على المواضيع فى المنتدى ويتم تحويله بشكل تلقائى الى حسابك فى الانستا للمتاجره به

abutalia
04-29-2017, 15:00
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته البونص بيتجمع من خلال الردود او المشاركات الفعاله في المنتدي الكريم والله يوفقنا ونحقق ارباح علي خير وسلام ونسحب ارباحنا من خلال البونص

peter2
04-29-2017, 15:02
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته تحيه طيبه للجميع فى المنتدى و لاخر الكريم كاتب الموضوع يمكنك جمع البونص عن طريق كتابة التعليقات كل تعليق تأخد ١٠ سنت

AMR ELSISY
04-29-2017, 15:08
البونص هذا تقوم الشركه وهى انستافوركس بإرساله لكم ليتم التداول به وتحقيق أرباح ومن ثم وقتها من الممكن أن تقوم بالسحب والايداع موفق اخى أن شاء الله

rayzigar
04-30-2017, 12:52
الحساب في المنتدى يا اخي لابذ من تفعيله ان اردت ان تستلم البونص في الشركة اضافة الى الكثير من الامور الخاصة بالمنتدى طبعا
انما الشركة ليس من المهم انك تفعل من اجل استلام البونص بل التفعيل في المستويين مهم حتى تقدر تعمل السحب للارباح

it manager
04-30-2017, 13:58
اولا الحساب التجريبي ما ينفعش لان ده حساب تجريبي تجرب بيه صفقاتك واستراتيجياتك ، ولكن يجب فتح حساب بونص تقوم بربطه بمنتدي فوركس العرب

freetrade
04-30-2017, 14:00
البونص ده زي الجايزة بتديه شركة انيستا للاعضاء هنا في المنتدي عن المشاركات الهادفة اللي بيضيفها كل عضو وتخص التداول وشرح كيفية التعامل في سوق الفوركس ولازم يكون عندك حساب حقيقي مفعل عشان تستقبل البونص عليه

yousee
04-30-2017, 14:01
البونص يصل إلى حسابك في الإيام لأولى من كل شهر أما تفعيل الحساب فضروري من اجل أن تسحب الأرباح و قد يكون التفعيل صعبا قليلا

abdelrazek elshafaay
04-30-2017, 18:04
يمكنك ان تجمع البونص من المشاركات و الردود اما بالنسبة لتفعيل فهو على مرتين و خاصة رفع اوراق التعريف تقبل خالص تحياتي

The_Kuzaki
04-30-2017, 18:18
تفعيله يسسهس و لتالبونص طكذلك بالتوفيق
اسال الله العلي القدير ان يوفقك لما يحبه و يرضاه

magdylotfy2
04-30-2017, 19:20
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا التفعيل هو أمر غير مشروط في المنتدى و عليه لابد من العمل على التعلم أكثر و أكثر و لكن نصيحة منى لك قم بالتفعيل لأنك لن تسحب أي ربح إن لم تفعل ليه عايزين صورة بطاقه او عنوان سكن ولازم الخطوه ديه ماينفعش تخطي الخطوه ديه لانه ساعات بيتم رفض البطاقه البونص يكون مقابل الردرود اخى الكريم تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

eng.medhat2017
04-30-2017, 19:27
اخى الكريم انت بتفتح حساب تجارى فى انستا وبتكتب كود الدعاية وبتربطة فى المنتدى وبتعمل ردود بتاخد عليها بونص البونص ده بتضارب بيه فى حسابك وتسحب ارباحة

mohamed shams
04-30-2017, 19:52
السلام عليكم اخى الكريم
بالطبع المشاركات بتاخد عليها بونص يعنى على المشاركه 10 سنت
ليك 1500 مشاركه شهريا بمشاركه 50 يوميا والتفعيل للحساب الحقيقى فقط
بالتوفيق

فهمى لاشين
04-30-2017, 20:17
حياك الله
1- البونص تكسبه من خلال ردك على مشاركات مثل مشاركتك تلك بواقع
10 سنت لكل رد
2- لابد من فتح حساب مع شركة انستا ( تجارى او حقيقى) وليس ديمو
3- لابد من ربط حسابك فى المنتدى بحسابك الجديد فى انستا
تمنياتى بالتوفبق

Mohamed Alnagar
05-07-2017, 22:48
يتحولك البونص عليه
واي سؤال انا تحت امراك

tamermosa
05-07-2017, 22:52
أخى الفاضل ، انت بتاخد 10 سنت عن كل رد بتقوم به ، و على اساس
مجموع ردودك بيتحسب لك البونص ن و اول كل شهر بيتم تحويل البونص الى حسابك في انستا لتداول به

Mohamed Alsaeed
05-07-2017, 22:57
أخى الفاضل ، انت بتاخد 10 سنت عن كل رد بتقوم به ، و على اساس
مجموع ردودك بيتحسب لك البونص ن و اول كل شهر بيتم تحويل البونص الى حسابك في انستا لتداول به
للي عايز يسحب أرباحه ب أرخص عمولة من شركتنا الحبيبة المتميزة أنستا

hany osman
05-07-2017, 23:00
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة نشكركم اخى على الموضوع بداية تحية لك على انضمامك فى هذا المنتدى بخصوص البونص يتم تجميعة من خلال الردود على الموضوعات يعنى انا مثلا كدا رديت عليك اخد عشرة سنت وياريت انك تعمل حساب حقيقى من خلال رابط المنتدى حتى يسهل ربطة بالمنتدى بس قبلها فعل المستوى الاول والثانى

maryam ahmed
05-12-2017, 23:13
بسم الله الرحمن الرحيم
تقوم بتجميع البونص عن طريق التعليق على المواضيع المختلفة و كل تعليق تأخذ عليه 10 سنت و مسموح لك بعدد مشاركات 50 مشاركة كحد اقصى في اليوم الواحد اي 150 دولار في الشهر و تقدر تستفيد به من خلال عمل حساب تداول على شركة انستا و التداول على ازاوج العملات المختلفة و سحب الارباح التي تكونها فوق البونص , و بالنسبة لتفعيل الحساب بيكون للحساب الحقيقي في شركة انستا الخاص بك و لا يمكن سحب الارباح بدون التفعيل و التفعيل يتم من خلال رفع صورة البطاقة الشخصية و اي اوراق اخرى بها الاسم و العنوان

Samira shabban
05-12-2017, 23:39
الحساب الحقيقى ممكن تفعيله عن طريق البطاقه الشخصيه
وجواز السفر او رخصه القياده او فاتوره لاحد المرافق كهرباء او مياه ...

Feras Alibrahim
05-12-2017, 23:46
اخي الكريم البونص بتجمعو من الردود
بالنسبة للحساب التجريبي شيئ
والحساب الحقيقي اخر وتفعيل الحساب مهم من اجل سحب الارباح

Farida Mahmoud
05-12-2017, 23:57
البونص بيتجمع عن طريق انك تعمل ردود علي المواضيع في المنتدي وكل موضوع بتاخد عليه 10 سنت وكل اول شهر بيتحولك المبلغ الي انت جمعته وغير قابل للسحب تتداول بيه فقط والارباح تسحبها عادي لو 2 دولار ومسموحلك حد اقصي انك تجمع بونص 5 دولار

mostafa1995
05-13-2017, 00:13
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .......... البونوص يا اخي مقابل الرددود اللي انت عاملها
والتي سوف تعملها
وبالنسبة للحساب الاصلي طبعا يعني يا محترم ازاي حتتحول ارباحك الى انستا وتستفيد من البونوص وتحقق الارباح
اعتقد انك عامل حساب اصلي بس اربطه بالمنتدى فورا

mostafa ilsawi
05-13-2017, 00:19
باسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم بعد السلام عليكم و رحمه الله وبركاته البونص يتجمع لك بناء علي الردود الموضوعيه التي تعملها وهو يتجمع فيحسابك في اول كل شهر كما انه تراكمي و التفعيل علي المستوي الاول و الثاني مهم حتي تستطيع ان تتداول به و تسحب الارباح
تقبل تحياتي

abutalia
05-14-2017, 14:25
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته البونص بيتجمع من المشاركات والردود الفعاله علي المنتدي وان شاء الله تعالي ربنا يوفقنا ونجمع البونص علي خير وسلام ونسحب ارباحنا منه

amir anwar
05-14-2017, 15:29
السلام عليكم اخي مبدأيآ لازم يتم تفعيل حسابك الحقيقي لكي تستطيع التداول و استلام البونص الخاص بالشركة
اما بخصوص بونص المنتدي فكل ما عليك هو الرد علي الأعضاء الكرام في مواضيعهم التي يطرحونها و يجب ان يكون الرد بخصوص الموضوع
بمعني اخر لا تكرر ردودك لكي تحصل علي البونص هذا خطأ يجب عليك أن تفيد الأعضاء او يمكنك سؤالهم ليس عليك حرج هذا بيتك :drink:

brahim9955
05-14-2017, 15:31
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻭﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺑﺮﻛﺎﺗﻪ

اخى الفاضل انصحك بزيارة القسم التعليمى فى المنتدى وسوف تجد كل شئ عن ع تقبل مرورى الكريم

number1
05-14-2017, 15:32
عليك ان تعلم انك التسجيل في منتدى فوركس العرب تقوم بعمل الردود والمشاركات في مواضيع الاعضاء المختلفه على موقع منتدى فوركس العرب وبالتالي يقل رب تكون بتكسب 10 سنت وتستطيع في اليوم ان تحقق خمسه دولار وفي الشهر 150 دولار يتم التحويل اول كل شهر على شركه انستا فوركس يمكن ان تتداول بهذا المبلغ في شركه انستا فوركس و تفتح و تغلق الصفقات و تحصل على الارباح الكثيره

michael1
05-14-2017, 15:58
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة اخواتى الكرام فى المنتدى
انا اعتقد ان الاستفسار عن الحسابات التجريبة هى وهمية شبها
ما وانا لا اعتمد عليها ابدا

zunebha
05-14-2017, 16:03
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
اخي قم بتفعيل خسابك بالمستوين واجمع البونص
اخي اجمع كل يوم خمسين رد اي 5 دولار بالتوفيق.

عبد الرحيم رافا
05-14-2017, 16:11
السلام عليكم ورحمة الله
البونص اخي مالوش علاقة بتفعيل الحساب ابدا هو يتحول الى حسابك كلما جاء شهر جديد سواء كان مفعل ام لا

mohamed97
05-14-2017, 16:12
السلام عليكم ورحمه الله وركاته باعضاء المنتدى الكرام
اهلا وسهلا بالجميع يجب الاهتام بالموضوع
والاهتمام اكثر واكثر ويجب الاهتمام بالردود------

ehab soliman
05-14-2017, 16:20
يتحولك البونص عليه
واي سؤال انا تحت امراك
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ...... موضوع جيد ومفيد ورد ممتاز وواقعى جدا فلا يمكنه ان يجمع بعض الدولارات من البونص قم يذهب مباشرة للتداول والا سيخسره بكل بساطة وسيتوجب عليه الانتظار لشهر حتىىيجمع البونص ويحدث نفس ما حدث

عاطف محمد
05-14-2017, 18:07
التفعيل مطلوب بس عند سحب ارباحك من انستا لكن البونص بيتحولك على حسابك المربوط بالمنتدى عادى جداً كل شهر ,وبالتوفيق يا غالى

moha-star
05-14-2017, 18:54
*الســــــلام علــــــــــــيــــكم و رحمــــة الله تعالى وبركـــــــاتـــه*

اخي الكريم بالنسبة للبونص تاخذه من الردود او المواضيع اما بالنسبة لتفعيل حسابك التجريبي فلا

يمكن بل افتح حساب حقيقي وقم بتفعيله ورقم حسابك الحقيقي هو من يجب عليك ربطه بالمنتدى

للاستفادة من البونص بالتوفيق .

Shahrori1985
05-14-2017, 18:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته هو مش المفروض انو الحساب بتفعل بواسطة ايميل بينبعت وعن طريقو انا بقدر أفعل حسابي

capoeira
05-14-2017, 19:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان التفعيل يستوجب ان تقوم بفتح حساب حقيقى او حساب بونص وتربطه بحساب المنتدى
والبونص الذى ستربحه من التفاعل فى المنتدى يمكنك ان تتداول به فى سوق العملات دون القدرة على سحبه و لكن مسموح سحب الارباح

latraaa
05-14-2017, 21:20
مشكور اخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح و بالنسبة للموضوع الدي تريد أخي الكرييم فقد تم تقديم الكثير من التفاصيل فيه و التي أتمنى ان يتفيد منها الإخوة الكرام إ نشاء الله، بالتوفيق لك وللجيع

elmister
06-06-2017, 19:26
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الكريم كل الشكر والتقدير لحضرتك وبعد بيتجمع عن طريق وضع الملواضيع و الردود علي المواضيع والشريك

alaa mohamed
06-08-2017, 09:57
بسم الله الرحمن الرحيم ...
تحيه طيبه و بعد ...
البونص يمكن تجميعه من خلال الردود ف المنتدى ومن خلال المشاركات او من رابط الاحاله الخاص بك ..ويمكن التداول به ف شركة انستا فوركس وسحب الارباح من التداول ..تقبل مرورى

KARIM2017
06-08-2017, 13:15
تحيه طيبه وبعد
اولا تفتح حساب حقيقي ثانيا تدخل الي المنتدي وتبدا الردود
علي المواضيع ومن هنا هايتم تجميع البونص واول كل شهر
سيتم تحويله الي حسابك في الانيستا

fouadar
06-08-2017, 14:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
يمكن ان تربح البونص في هدا المنتدى من خلال التعليقات والمواضيع فقط
تقبل مروري جزاك الله خير

emadomda
03-08-2018, 18:24
عندما تراقب حركة سعر عملة ما فإن هدفك الأساسي من ذلك يتركز بالإجابة عن السؤال الآتي : هل سيرتفع سعر العملة أم سينخفض ؟ وكم نقطة سيرتفع أو ينخفض ؟ وعلى أساس الإجابة عن هذا السؤال ستقرر إما شراء العملة أو بيعها .

ولكي تتمكن من الإجابة على هذا السؤال فإنك في حاجة لأن تعرف كم كان سعر هذة العملة قبل ساعة من الآن وكم كان قبل ساعتين وثلاث وأربع ساعات، فإذا وجدت أنه في كل ساعة كان سعر العملة يرتفع أكثر فأكثر , فهناك إذاً احتمال أن يستمر في الصعود وبالتالي يمكنك أن تستنتج أن سعر هذة العملة قد يرتفع بعد بضع ساعات وهذا يعني أن الخيار الأفضل أن تشتري هذة العملة لأن سعرها في ارتفاع ساعة وراء ساعة .

عندما تدرس حركة سعر عملة ساعة وراء ساعة فإننا نقول إن الإطار الزمني الذي تدرس فيه حركة السعر هو إطار الساعة Hourly .

وقد ترى من المناسب أن تعرف كم كان سعر عملة في اليوم السابق واليوم الذي قبله واليوم الذي قبله لعدة أيام سابقة , فإذا وجدت أن سعر هذة العملة يرتفع يوماً وراء يوم فيمكنك أن تستنتج أن سعر العملة قد يستمر في الصعود في الأيام القادمة وبالتالي قد يكون من المناسب أن تشتري

Faroukb
03-08-2018, 22:33
التفعيل غير مطلوب فبعد كل شهر ستسلم البونص عادي على حسابك و لايمكنك التداول به و لكن يمكن سحب الارباح المححقة منه و التفعيل مشروط عند طلب السحب الارباح من حسابك على الشركة

mifa
03-08-2018, 22:38
السلام عليكم
البونص هنا له علاقة بنوع ردك او مشاركتك وعليه يتم تقييم مشاركتك بالذي يستحقه
وقد تصل الى 50$ :)

hafnaoui72
03-08-2018, 22:47
للاستفادة من البونص المعروض في المنتدى يجب ان تشارك في المواضيع بالرد عليها وفق شروط المنتدى تكون اكبر من سطرين وتكون مفيدة او وضع المشاركات
اما بخصوص الحساب فيجب فتح حساب تداول حقيقي وليس تجريبي ثم ربطه بالمنتدى لتسطيع تحويل البونص اليه ثم لاحقا ياتي التفعيل لتستطيع سحب الارباح

asmaamagdy3
03-09-2018, 00:11
االسلام عاليكم ورحمى الله وبركاته نرجو من الله حسن التوفيق اليونص بيحقق من التعليق واستخدمهم للتداول

manad
03-09-2018, 00:17
اخي الكريم الشركة تعطيك بونص مقابل عمال ردود في المنتدى بشرط ان تكون الردود اكبر من سطر و نصف لكل رد و البونص يصلك في الخمسة او العشر الاولى من كل شهر و لكن يجب ان يكون الرد متعلق بالموضوع و لا تكثر من عبارات الشكر كثيرا الانه ستادي الى عدم احتساب ردك و البونص يمكنك سحب ارباحه بكل حرية

ehabbob
03-10-2018, 00:52
اخى العضو الكريم اهلا بك فى المنتد اولا البونص بتحسب على حسب المشاركات بتاعتك وبعدها تحولك الى حسابك فى انستا واتمنى انك تفعل الحساب اولا على المستوى الاول والقانى لكى تستطيع السحب والحساب الديمو لا يفعل وليس له اى قيمه ماديه هو للتدريب فقط
والله المستعان

alber matrex
03-10-2018, 01:42
لزم انك تعمل مشاركات وردود فعاله ومفيده للكل وبهذا يقومو باضافه البونص ثانيآ يجب ان تكون موضيع مفيده ثالثآ الردود لا يقول الرد الواحد عن سطر ونص او سطرين غير كده كمان هتتعلم من هنا كل حاجه قبل ما تروح على انستا فوركس انا لزلت بتعلم فى هنا فى المنتدى ده عبقرى تتعلم منهم استذا بمعنى الكلمه كل واحد عنده فكر وكل فكره مربحه جدآ وانا مجرب الموضع ده خش وشوف وهتعرف كلامى ده لما تشوف وتتعلم وشكرآ ليك
تقبل مرورى

A.mustafa
04-26-2018, 13:48
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
البونص تحصل عليه من الردود في المنتدى ويقوم المنتدى بعد ذلك بتحويله الى حسابك في انستا اول كل شهر
وبالنسبة للتفعيل فهو ضروري عندما تريد سحب ارباح البونص..

Gehad Anwar
04-26-2018, 13:52
اولا البونص بيكون مقابل المشاركات المفيدة في المنتدى من ردود على الموضوعات وموضوعات مفيدة مش منسوخة من مكان تاني ولا متكررة في نفس المنتدى
وكذلك الدود ثانيا الحساب التجريبي بتتدرب عليه وبس ما هواش حقيقي يعني وظيفته انك تتعلم عليه
وتجرب فيه اي حاجةة جديدة لسا بتتعلمها
لكن بتفتح حساب حقيقي مع الشركة بكود دعايا المنتديات وتربطة بالمنتدى علشان يتحول عليه البونص وبتفعله بوثائق تثبت الهوية ومحل الاقامة علشان تقدر تسحب منه الارباح

بدرال
04-26-2018, 14:01
السلام عليكم و الله اخي اضن انك اخطءتفالاشتراك وكتابة الردود بدون تفعيل يعتبر امر مشاركة من دون اجر حتى لانه لايتم احتساب ولا سنت النضام انا ذاك لايدخلك في احتساب البونص وبالتالى مفيش بونص

amir2018
04-26-2018, 14:08
اولا فتح حساب في انستا فوركس ويكون حساب حقيقي يتم فتح الحساب بطريقه معينه لان
الحساب يتم ربطه بمنتدي فوركس العرب ويتم تفعيل الحساب ببطاقه الهويه واثبات السكن
وعمل ردود في المنتدي ويحتسب البونص علي عدد مل رد الخاص بالمنتدي ويتم ايداع البونص
الي حساب التداول الخاص بانستا فوركس

idris48
04-26-2018, 14:34
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
بعد التسجيل في المنتدى ستحصل على 10 سنت على كل رد للمواضيع المطروحة في المنتدى لكن مع مراعات الشروط
ويمكنك أن تحصل على مكافأة تصل إلى 50 دولار من خلال نشر مواضيع في المنتدى

hussein1985
04-26-2018, 14:44
البونص يتم احتسابه علي الردود التي تقوم بها علي المواضيع ويتحول علي حسابك في انستا فوركس اول كل شهر تتداول به
وتقوم بسحب الارباح فقط ولابد من تفعيل الحساب لتستطيع السحب والحساب التجريبي لا يهم التفعيل ولكن الحساب الحقيقي فقط

hady sayed
04-27-2018, 11:21
بسم الله الرحمن الرحيم اخر فاضل لابد ان تعمل حساب حقيقي وانت ربتهم بالمنتدى لا يوجد فيديوهات علي كيفيه ربط الحساب بالمنتدي اما بالنسبه للبومه حضرتك بتكسب البونص من خلال التعليقات الردود التي تفعلها واسطه حولك كل اول شهر البونص اتمنى لك التوفيق باذن الله تعالى

VARTOLUU
04-27-2018, 11:50
اشكركم اخواني اعضاء المنتدي الكرام علي مواضيعكم الممتازة المفيدة جدا
شكرا لك اخي علي هذا الموضوع الممتاز
يجب اخي ان تفعل حسابك انستا فوركس المرحلتين ثم تربط حساب المنتدي بحساب انستا ثم تعمل تعليقات ويرسل لك البونص كل اول شهر

VARTOLUU
04-27-2018, 13:07
اشكركم اخواني اعضاء المنتدي الكرام علي مواضيعكم الممتازة المفيدة جدا
شكرا لك اخي علي هذا الموضوع الممتاز
اخي يجب ان تكتب تعليقات علي كل موضوع كل تعليق بـ10 سنت تجمعهم لاخر الشهر ويتحوللك كل اول شهر علي حساب انستا فوركس المتفعل المرحلتين والمربوط بالمنتدي

hady sayed
04-27-2018, 17:06
بسم الله الرحمن الرحيم مشكور اخي على هذا الموضوع المهم بالفعل لابد من وجود حافز علشان الأعضاء الكرام تكتب مواضيع حتا يستفاد منها الاعضاء وبعدين تكتر المواضيع والردود تكتر اتمنى لك التوفيق باذن الله تعالى

rouk
04-27-2018, 17:23
ان البونص من الممكن ان تتحصل عليه دون تفعيل الحساب لكن لن تستطيع سحب
اى ربح باى طريقة من طرق بالسحب ما لم تقوم بتفعيل الحساب

amine saddiki
04-27-2018, 18:33
لا اخي انت لم تفهم الفوركس و لم تفهم ما يجب ان تفعل اولا يجب ان تربط حساب المنتدى بحساب شركط الوساطة و بعدها فعل الحساب و إشرع في جمع المال او ,البونص عن طريق الردود

manotripleewry
04-27-2018, 20:00
البونص بتجمعه من خلال ردودك على المواضيع فى المنتدى
وبتقدر تستفاد بيه عن طريق انك تتداول بيه وتجمع ارباح وتسحبها
ولازم تفعل حسساب حقيقى تتداول عليه لان الحساب التجريبى للتعليم فقط

zam_bozo
04-27-2018, 22:40
الحساب التجريبي لا تفعيل له سوى فتحه .. أما المقصود بالحساب اللي تفعيله هو المهم هو الحساب الحقيقي
وتفعيله بارسال صور مستندات محددة للشركة للتحقق من صحة محل الاقامة والهوية ومن غير هذا التفعيل ما تقدرش تسحب أي أرباح كسبنها من عملك

amir anwar
04-28-2018, 00:09
البونص بيتجمع بناءآ علي المشاركات اللي حضرتك بتعملها
يعني الموضوع ده هتاخود عليه بونص بس طبعآ بونص قليل لأنه موضوع مش هادف
الأجتهاد اللي ممكن تستفاد بيه هو انك تعمل مواضيع و ردود تفيد الاعضاء مش اي مواضيع او ردود و خلاص المهم حجات فيها افادة ليس للبونص