PDA

View Full Version : عالم الفوركش

amrlook
05-12-2016, 00:42
انا مبتدا واريد ان اتعالم الموركس هل من نصيحه فى عالم الفركس

nouaman00
05-12-2016, 00:59
السلام عليك اخي الفاضل . نحن مثلك يا اخي . لكن ما دمت انك تسجلت في المنتدى فاعتبر نفسك من المحضوضين . لان هد المنتدى يحوي مجموعة جيدة من المواضيع التي تخص سؤالك . ما عليك الا تتبع المواضيع للاستفادة . تقبل مروري و شكرا .

INFOGAIN
05-12-2016, 01:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ننصحك اخي الفاضل بتتبع المواضيع وايضا دورات حول الفوركس وفتح حساب تجريبي والتداول عليه وتطبيق ما تعلمته حتى تتقن فن التداول وتج استراتيجية ان شاء الله تطبقها..
تقبل مروري المتواضع و تحياتي اليك والى كل اعضاء ورواد المنتدى الكرام ..
وااصل..

beast4ever
05-12-2016, 01:06
السلام عليكم
اخي المنتدي مليه با الموضيع المفيده للمبتداين
اجتهد واقراء الموضيع وتفرج علي فيديوهات كتير
وربنا هيكرمك وشكرا وتقبل مروري تحياااتي

harimeche
05-12-2016, 01:48
انا مبتدا واريد ان اتعالم الموركس هل من نصيحه فى عالم الفركس

-----------------

لكي تتقن الفورلاكس وتصبح من المحترفين فتلزمك ثلاثة أشيــــــــــــاء هدا بغض النضر عن رأس المـــــــــال

التحليل يجب ان تتقن التحليل إبدإ بكتاب جون ميرفي ........والمسألة قد تأخد لك وقت طويل اتمنى أن لا تمل

تانيا الإدارة المــــالية سهلة جدااا فممكن أن تتعلمهــا في شهر لكن الإلتزام بهـــــا صعب للغــــــــــاية واكرر صعب للغاية

ثالثا إدارة النفس وهي الأخطر من وجهة نضري فأنصحك بقرائة كتاب مارك دوجلاس في هدا الباب وهناك كتب أخرى

نصيحة أخرى إحدر أن تختصر الوقت فقد يكلفك دلك ضيااااااااااع سنين أخرى إحدر من هدا

zndo910
05-12-2016, 05:32
السلام عليكم
اخى الكريم لبد من التعلم قبل المتاجره وتدرب على الحساب التجريبى قبل المتاجره بالمال الحقيقى حتى لا تتعرض للخسارة
وبالله التوفيق

snnaky
06-26-2016, 00:51
عاوز تتعلم ولا عاوز حد يتعلم مكانك ؟؟ لو عاوز تتعلم الموضوع مش محتاج منك انتك تعمل موضوع وسياحة وتطلب انك تتعلم مهو انت بالفعل فى منتدى وقسم تعليمى واقسام عديدة مهمتها انك تتعلم يبقى اية المطلوب ؟ المطلوب ان حضرتك تهتم وتتعلم انت اللى عليك الجهد مش حد تانى وانت عليك السعى مش حد تانى

bassem star
06-26-2016, 06:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع

الفوركش
بارك الله فيك على الموضوع القيم والمميز

وفي إنتظار جديدك الأروع والمميز