PDA

View Full Version : ساعدوني بالله عليكم ؟؟؟ انا جديده خالص

Pages : [1] 2 3 4 5

romymostafa
07-24-2012, 11:13
السلام عليكم

انا يا حماعه لسه مسجله في المنتدي هنا ونفسي حد يقولي بالتفصيل اعمل ايه بعد ما سجلت هنا بالمنتدي وبعدها سجلت في الانستافوركس

يعني اخر حاجه قدرت اوصلها اني سجلت وبعتولي رساله علي موبايلي فيها الباسوورد والكود والحاجات دي

ياريت بالله عليكوا حد يساعدني اعمل ايه بعد كده وربنا يجازيه كل خير اللي هيساعدني ويشرحلي اعمل ايه

اتمني الاقي حد يجاوبني

tictok
07-24-2012, 11:51
أهلاً بك في المنتدى وأتمنى لك التوفيق كل ما عليكي هو أن تشاركي في موضوعات المنتدى وتكتبي أراءك بحيث لا تقل المشاركة عن سطرين ومن خلال ذلك يضاف لك البونص
ويجب أن تربطي حسابك بالمنتدى بحسابك في شركة أنستا حتى يتم تحويل البونص عليه في أوائل الشهر القادم ومن خلال هذا البونص تستطيعي المتاجرة
ولكني أرى أنك جديدة فلابد من الآن أن تبدأي بحساب تجريبي لكي تتدربي على التداول

sky44
07-24-2012, 11:59
السلام عليكم . اولا مرحبا بك اختي في عالم الفوركس . اذا لم تقومي بربط حسابك في شركة انستافوركس بالمنتدى لكي تتوصلي بالبونص الشهري . تفضلي هذا الموضوع فيه طريقة ربط الحساب

http://forex-masr.com/showthread.php?669-%D8%B7%D8%B1%D9%8A%D9%82%D8%A9-%D8%B1%D8%A8%D8%B7-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AF%D9%89

وتفضلي حملي هدا الكتاب لتعليم الفوركس للمبتدئين بطريقة سهلة ومبسطة
http://www.mediafire.com/?jmyntvrmqun

Mohamed90
07-24-2012, 12:10
السلام عليكم

اختي انت انتهيت منن المرحلة 1 تنتظر 2
المهم عند انتهاء من المرحلة 1 و هي انشاء حساب انستا
نمر للمرحلة 2 و هي ربط الحساب انستا مع ملفنا الشخصي للعضوية المنتدى
يمكنك الاستعانة بالموضوع الاخ المشرف
طريقة ربط حساب التداول بالمنتدى (http://forex-masr.com/showthread.php?669-%D8%B7%D8%B1%D9%8A%D9%82%D8%A9-%D8%B1%D8%A8%D8%B7-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AF%D9%89)

بقي شئ واحد اختي و هو كيفية المضاربة صراحة موضوع هذا كبير و يحتاج للتعلم و لايكفي شرحه في رد
يمكن الاسعانة بالاقسام المبتدئين لكي تبدا في دروس التعلم و الاستفادة و اخد نظرة عامة عن الفوركس
تحياتي

peter
07-24-2012, 12:12
اربطي الحسابين كببعض
و بعد كده اعملي اكبر كومنتاتممكنه علشان تاخدي بونص كبير
و بعد كده البونص هيتحولك علي حسابك عفي انستا

aboushnb
07-24-2012, 12:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
اهمية حاجة كيفية المضاربة صراحة موضوع هذا كبير و يحتاج الى وقت
بتوفيق الجميع

y4x
07-24-2012, 12:19
السلام عليكم

انا يا حماعه لسه مسجله في المنتدي هنا ونفسي حد يقولي بالتفصيل اعمل ايه بعد ما سجلت هنا بالمنتدي وبعدها سجلت في الانستافوركس

يعني اخر حاجه قدرت اوصلها اني سجلت وبعتولي رساله علي موبايلي فيها الباسوورد والكود والحاجات دي

ياريت بالله عليكوا حد يساعدني اعمل ايه بعد كده وربنا يجازيه كل خير اللي هيساعدني ويشرحلي اعمل ايه

اتمني الاقي حد يجاوبني

اهلا بيك معنا

دى بقى فيديوهات هتنفعك اوى

http://www.youtube.com/user/WWW**arabiaCOM

sabre
07-24-2012, 12:27
اول حاجه تدخلى يوتيوب وتبحثى عن فيدهات الفوركس
التعليميه من البدايه وبعد كدة بعد ما تعرفى معلومات عن الفوركس
تبدأى تشاركى هنا فى المنتدى وتكتبى مشاركات وتسألى عن اى شىء
مش واضح امامك واهل الخبرة لن يبخلو وهتاخد عن كل مشاركه 20 سنت بونص
وفى اخر الشهر بيتم تجميع البونص دة ويتم اضافته لكى فى حساب انستا ايلى انتى ربطيه بالمنتدى
وبكدة بتلاقى رصيد البونص كل اول سبع ايام فى الشهر بيتبعت على حساب انستا اوتوماتيك
واذا حققتى اى ارباح من حققك تسحبيها ولاكن مبلغ البونص نفسه لا يجوز سحبه
ولاكن طبعا قبل المتاجرة لازم تدربى كويس على البرنامج ميتاتريد علشان تعرفى ازاى هتفتحى الصفقات وعلى اساس ايه

a7lamp3
07-24-2012, 15:40
اول شي يجب عليك مشاهدة فيديوهات تتكلم وتشرح الفوركس كما يمكنك ايجاد كتب تقوم بشرح مبسط وقد تسمى بدليل الفوركس للمبتديء

زيزو
07-24-2012, 17:08
كده انتي تبداي في كتابة الردود والتعليقات علشان
تنضاف ليكي وتقدري تحصلي علي بونص كويس
ولازم تتعلمي الفوركس وتبداي الدخول في المجال ده

Mr.GooDMaN
07-24-2012, 17:12
تقدرى تردى فى المنتدى على المواضيع المختلفة وبكده تزودى البونص
بتاعك وانشالله على اول الشهر تحصلى البونص وتقدرى تشتغلى بيه

sara123
07-24-2012, 17:13
اهلا بيكي معانا في المنتدى نورتي .. المفروض دلوقتي انك تربطي حساب انستا بحسابك في المنتدى اول حاجة تجيبي رقم الحساب والباس وورد اللي انتي سجلتي بيهم في انستا وتروحي بروفايلك وتربطي حسابك وبعدين المنتدى مش هيسمحلك تغيري الحساب غير بعد شهرين .. بعد كدة ابدأي في كتابة المواضيع والردود وان شاء الله تجمعي بونص كبير وتتاجري بيه وتحققي ارباح باذن الله.

vanpunisher
07-24-2012, 17:30
اختي انت انتهيت منن المرحلة 1 تنتظر 2
طريقة ربط حساب التداول بالمنتدى

بقي شئ واحد اختي و هو كيفية المضاربة صراحة موضوع هذا كبير و يحتاج للتعلم و لايكفي شرحه في رد
يمكن الاسعانة بالاقسام المبتدئين لكي تبدا في دروس التعلم و الاستفادة و اخد نظرة عامة عن الفوركس
تحياتي

romymostafa
07-24-2012, 19:27
بجد الله يجازيكم خييير كللكم وربنا يكرمكم يارب افادتوني جداااااا وانا هبدأ بقي مع نفسي كده اتفرج علي الفيديوهات دي واقرأ الموضوعات للمبتدئين وشكرا ليكوا جدا ورمضان كريم عليكوا ان شاء الله

BRUFEN
07-24-2012, 19:58
أختي الكريمه اتمنى لك التوفيق والنجاح والربح الحلال
لا تنسي بان البونص الذي ستحصلين عليه إن شاء الله
وعندما يقوم المنتدى بإرساله لحسابك بشركة أنستا لا تنسي بانه لا يهم إذا كان مبلغ البونص قليل وان لا تستعجلي بالمتاجرة به
فاحد الاخوه اخبرنا بهذه النقطه فإذا كان البونص قليل ونخاف ان نتاجر به ونخسرة
لصغرة فالأفضل ان نتركة ونتابع المنتدى ونقوم بالردود حتى نجمع مبلغ بونص يستحق المتاجره به بدون خوف الشهر الثاني
أو حتى الشهر الثالث المهم ان لا نتسرع بالمتاجرة به إذا كان قليل ونخسر المبلغ ويضيع تعبنا
اتمنى لك التوفيق

abdellatef
07-24-2012, 20:02
وعليكم السلام

عليك بمتابعة هذه الدورة الضحمة الجديدة

وان شاء الله ستكوني خبيرة بالفوركس

mido
07-24-2012, 22:18
اختي الكريمة
تقبلي مروري ولكي فائق ااحترمي

delpi
07-24-2012, 22:34
بعد ما تعرفى معلومات عن الفوركس
مش واضح امامك واهل الخبرة لن يبخلو وهتاخد عن كل مشاركه 20 سنت بونص
وفى اخر الشهر بيتم تجميع البونص دة ويتم اضافته لكى فى حساب انستا ايلى انتى ربطيه بالمنتدى
وبكدة بتلاقى رصيد البونص كل اول سبع ايام فى الشهر بيتبعت على حساب انستا اوتوماتيك

salah.bmw
07-24-2012, 23:18
لازم تربطي حساب المنتدى بحسابك بشركة انستا فوركس
وبعدها تتابعي المواضيع وتعملي اشتراكات عليهن ومتل ما هو واضح للجميع انو كل مشاركة بيجيكي بونص 20 سنت
والله يوفقك يارب

hadeer hamdy
07-24-2012, 23:20
انا كمان مبتدأه لسه وبحاول اتعلم انت ممكن تعتمد
على المواضيع اللى فى المنتدى هنا واليوتيوب

morx123
07-24-2012, 23:21
ابدئي بوضع مشاركات ومواضيع فعالة
بعد الحصول على مبلغ محترم
بإمكانك تحويله إلى حسابك في انستا والبدء بالمظاربة او استعمال فوركس كوبي

realyone
07-24-2012, 23:24
السلام عليكم

اتمني الاقي حد يجاوبني

بعد مافتحتي حساب تداول بشركة انستا الآن المطلوب منك تربطي حسابك بمنتدى فوركس مصر لكي تصلك البونص الى حسابك للتداول,فيجب عليكي عمل مشاركات كثيره لكي تصل الى بونص كبير تقدرين تتداولي عليه بشكل جيد

KOGI
07-25-2012, 03:46
اختي الكريمة
أهلاً بك في المنتدى وأتمنى لك التوفيق كل ما عليكي هو أن تشاركي في موضوعات المنتدى
وتكتبي أراءك بحيث لا تقل المشاركة عن سطرين ومن خلال ذلك يضاف لك البونص
تقبلي مروري ولكي فائق احترامي

waleed adel
07-26-2012, 00:46
قبل المتاجرة لابد ان تبداى بفتح حساب تجريبى علشان تعرفى ازاى هتفتحى الصفقات وعلى اساس ايه
يجب عليك مشاهدة فيديوهات تتكلم وتشرح الفوركس

zizo_a_86
07-26-2012, 01:06
المفروض هتقومى بعمل ردود من خلال المنتدى وكل رد هتاخدى عليه بونص 20 سنت ممكن تضاربى بيهم اخر الشهر

Rami
07-26-2012, 01:07
الافضل الان تركزى على زيادة البونص
والتعلم الجيد للاستفادة
بارك الله فى جهودكم الكريمة

sa sa
07-26-2012, 01:10
اهلا وسهلا بيك في المنتدي كل ماعليك انك تلتزم بقوانين المنتدي وهتلاقيها وبعد كده تتعلم ايه هو الفوركس من البوستات الموجوده بجانب اي حاجه تانهي تتعلم منها سواء كان كتاب اوغيره وبعد كده تعلق علي البوستات وبعد كده تتعلم علي الحساب التجريبي لفتره لحد ما تتعلم المتاجره وبعدين ربنا يسهل وتقدر تحقق ربح

kingman
07-26-2012, 02:20
الأخوة قد افادو فى لامووضع وجزى الله كل واحد خير والمهم فعلا انك تبتدى تتعلمى جيدا ومن خلال تعلمك ومعرفة السوق واساسياته وفهمه هتقدرى تشاركى بفاعلية فى المنتدى وتكون راس مال جيد لكن طبعا المهم فى هذه المرحلة التعلم والحساب التجريبى وربنا يوفقك باذن الله

derfcase
07-26-2012, 06:54
ليس هناك شيء صعب
فقط التفاعل مع الاعضاء في مواضيع المنتدي بصورة عملية - ووضع الردود المناسبة و الفعالة علي المواضيع المطروحة

mage
07-26-2012, 07:24
اعملى زى ما احنا بنعمل ابدئي ردى على المواضيع اللى انت ى حاسة انك هتقدرى تتكلمى فيها وتفيدى غيرك وهذا هو الاهم ان يكون لك مشاركات فعالة فى هذه المنتديات ويكون لك تواجد قوى بها

محمد يسرى
07-26-2012, 09:11
بسم الله الرحمن الرحيم
بالفعل انا مثلك لسة مبتدئ والخطوة التالية بعد التفعيل هو عمل اكبر قدر من البونص
وتستطيعين ذلك من عمل مشاركات

2x1
07-26-2012, 09:15
انتي اكيد عرفتي من الاخوة طريقة ربط الحساب اهم شئ بعد كدة لو انك لسة جديدة فالفوركس هو انك تقري كورسات تعلمية وتشوفي فديوهات عشان تتعلمي منها

kanzsea
07-26-2012, 17:43
الان عليكى جمع البونصات من الردود حتى يكون معكى حساب محترم بداية الشهر القادم واقرى الكثير فى القسم التعليمى حتى تبدى فى العمل

BiG MoNeY
07-26-2012, 17:45
اخي الكريم والا مرحبا بك ضيف جديد معانا في المنتدى وان شاء الله تفيد وتستفيد اخي الكريم المهم كل معليك فعله الان هو فتح حساب في شركة انستا فوركس تم تربطه بحسابك في المنتدى هنا و من بعدها شارك في المواضيع بردود هادفة وعند اخر الشهر راح يصلك البونص الى حسابك في الشركة تاجر عليه واسحب ارباحك هدا كل ما في الامر موفق اخي

zahran
07-26-2012, 17:46
اهم حاجه عليكى بقى دلوقتى انك تجتهدى وتكتبى مواضيع وتكتبى ردود ودا طبعا مش هيجى الا لما يكون عندك خلفيه عن الفوركس ب الاساس
وانتى ممكن تاخدى الخلفيه دى من المواضيع اللى هنا كلها مواضيع جميله ومميزه جدا وممكن تستفادى منها كتير اوى اما تقرى الموضوع وتقرى الردود اللى عليه

Aker001
07-26-2012, 17:48
عندما يقوم المنتدى بإرساله لحسابك بشركة أنستا لا تنسي بانه
لا يهم إذا كان مبلغ البونص قليل وان لا تستعجلي بالمتاجرة به

mohamed hamdy
07-26-2012, 17:50
اولا اهلا وسهلا بيكي في المنتدي ثانيا يجب عليكي ربط الحساب المنتدي بحساب انستا
ثانيا عليك كتابه الكومنتات لكي تتحل لك بونص في بدايه الشهر الجديد وبالتوفيق

hossam eldeen mohamed
07-26-2012, 17:51
السلام عليكم
اولا اهلا وسهلا بيكي معنا في المنتدى وان شاء الله تقدري تحققي كل اللي بتتمنيه
واعتقد ان الاعضاء شرحولك اللي انتي محتاجاه

aymen-gfx
07-28-2012, 11:52
:) و الله و انا ايضا اول مرة اسجل في فوركس

resala11111
07-28-2012, 11:54
اربط الحسابين ببعض وبعد كده
ادخل على المنتدى واكتب ردود كل رد عليه
20 سنت وفى نهاية الشهر هتاخد
كل البونص على حسابك فى شركة انستا
بالتوفيق لك

aymen-gfx
07-28-2012, 18:50
20 سنت او دولار او ماذا ؟

aymen-gfx
07-28-2012, 19:03
أهلاً بك في المنتدى وأتمنى لك التوفيق كل ما عليكي هو أن تشاركي في موضوعات المنتدى وتكتبي أراءك بحيث لا تقل المشاركة عن سطرين ومن خلال ذلك يضاف لك البونص
ويجب أن تربطي حسابك بالمنتدى بحسابك في شركة أنستا حتى يتم تحويل البونص عليه في أوائل الشهر القادم ومن خلال هذا البونص تستطيعي المتاجرة

يا اخي لو ممكن تفتح msn متاعك لنتحث قليلا
اريد ان اسالك بضعة اسئلة

Noah
07-28-2012, 19:32

اخى الكريم لا يوجد مشكلة ان تتدرب على الحساب البونص فهو فرصة اكثر من رائعة فى سوق الفوركس وبجد من خلال هذا البونص يمكنك ان تحقق نسبة بكيرة منا لارباح والنتائج الجيدة

madoxegy
07-28-2012, 20:16

nour7
07-28-2012, 20:25
أولا اربط حسابك في الشركة بالمنتدى
حتى تتمكن من نقل البونص
ثم بعد ذلك لو كنت قد استفدت من تعليم جيد في الفوركس، يمكنك أن تبدأ بالمتاجرة
أما لوكنت مبتدئ فأبحث عن فيديوهات تعليمية مناسبة من خلال المنتدى أو عن طريق اليوتيوب
ومع الوقت ستحترف بإذن الله، وتستطيع أن تسحب الأرباح في أي وقت

dodovedo
07-28-2012, 20:28
اختى الكريمه
ادخلى على قسم الفيديوهات
هتلاقى فيديو بيشرح ازاى تربطى حسابك بانستا
بالمنتدى
تقبلى احترامى

ahmed forexawy
07-28-2012, 20:50
انتى مبتدىء اول نصيحه لكى لا تستعجلى فى التعلم وبدء العمل مهما كان اتقانك خدى وقتك ولا تستعجلى فى الحساب الحقيقى
ثانى حاجه وهى طريقه التعلم عايزك تبحثى عن فيديوهات لمقدمه عن الفوركس بعدها شرح للوت والمارجن والمارجن كول وشرح اداره راس المال وبعدها اتعلمى الدعوم والمقاومات والترندات وفيبوناتشى والشموع الييبانيه واحد المؤشرات المعينه والنمماذح السعريه وكيفيه ربطهم بببعض وعدم الاستغناء عن احدهم والتحليل الاساسى

power8
07-28-2012, 21:06
طبعا بعد ما بدأت بالردود وعملتي حساب في انستا يجب عليك ان تربطه بالمنتدى
وذلك بالدخول الى البروفيل وبعدها الى البونص عن الردود وبعد ثلك ستجدين مكتوبة اطاش وتضيفينه

uventene
07-29-2012, 01:17
ويجب عليك ربط حساب انستا بحسابك في المنتدي من البروفيل واخر كل شهر البونص اتوامتيك بيتحول علي حسابك في انستا

Ahmed Ghanem
07-29-2012, 03:39
اول حاجه اختى
انتى تربطى حسابك الخاص بالتداول بحساب المنتدى
ودى طريقة الربط
http://forex-masr.com/showthread.php...AA%D8%AF%D9%89
وثانى حاجه انك تحاولى تتعلمى فوركس :)

elzeel
07-29-2012, 06:37
كل اللى عليكى انك تبداى تعملى مشاركات فى المنتدى عشان يكون عندك بونص كبيير
تقدرى تتاجرى بيه اما انك تخلى حد يتاجرلك بالحساب او انتى بنفسك او تختارى خدمه فوركس كوبى ودى الافضل او انك تبيعى البونص

nrgslawi
07-29-2012, 07:03
kol elmtlob menek enek td5oly lmontda wtgawby 3la akbr kdr momkn mn elas2la wkol so2al 3leh bonus fkol mtgawby as2ela aktr forsek htktr

السلام اخي
من فضلك خلينا نرد شوية اعتبار للغتنا العربية التي تعاني كثيرا
تقبل مني

Desperate
07-29-2012, 07:25
المرحلة الجاية هى البدء فى اضافة مشاركات فعالة بالمنتدى
تفتح اى موضوع وتقرأيه وبعدين تضيفى فيه رد فعال سواء كان سؤال او مشاركة برايى
ومش محتاجة خبرة فى الفوركس لانك هتكتسبى الخبرة من المنتدى هنا وهتعرفى
اكتر عن التداول ومعلومات واساسيات عن الفوركس

Tips™
07-29-2012, 07:29
السلام عليكم

اتمني الاقي حد يجاوبني

روح على القسم التعليمى الخاص بالمنتدى و هتلاقى كل حاجه هناك
ولو مش فاهم حاجه ابقا اسئل اهل الخبره
وما ان شاء الله هيردو عليك

ايه الجديد
07-31-2012, 14:44
اربطى الحساب فى انستا بالاكونت بتاعك فى المنتدى عن طريق البروفايل
وبعدها ابداى فى وضع الردود والمشاركة وستحصلى على البونص اول كل شهر ان شاء الله

kareem
07-31-2012, 14:45
بعد ما سجلتى فى المنتدى والشركة اربطيهم ببعض
واتوكلى على الله شاركة مشاركات بنائة فى المنتدى
وان شاء الله المشاركات الجيدة ستحصلى على بونص للمتاجرة به فى الشركة

hend
08-09-2012, 17:30
والله انا جديدة زيك فى المنتدى انا لسة مشتركة ولسة عارفه الفوركس قريب وبحاول
اجمع بونص اشتغل بية ان شاء الله انتى تتعلمى كويس وبعدين تتداولى

silver
08-09-2012, 18:05
الاخوة الكرام ماقصروا وان شاء الله افتح موضوع جديد

فيه كل شيء للمبتدئين

بالتوفيق

alaoui11
08-09-2012, 18:09
اهلا اخي العزيز و مرحبا فيك بيتك هذا و اتمني ان تفيد و تستفيد
تستفيد من خلال المطالعة علي مواضيع المنتدي فمنه يمكن ان تصبح الشخص الافضل و تحقق الكتير من الارباح يا عزيزي

abofeasle
08-09-2012, 18:11
تمام طالما انك سجلتى فى الانستا فوركس كدا بقا عندك حساب واهم حاجه انك تكونى ربطت حساب انستا بحساب المنتدى
بعدها ابداى اجمعى بونص من خلال المشاركات والبونص بيتحولك اول كل شهر من يوم1/7 فى الشهر

ameer
08-09-2012, 18:15
هههههه وصلت متاخر على كل حال قريت كل ردود الشباب والحمدلله ما قصرو بس اضيف شغلة بصيطة وهي اشتري كتاب فوركس لاحد المحليلين المعروفين وطبقية على الحساب الديمو

register
08-09-2012, 18:52
في رأيي أهم شيء تفعلينه الآن هو الاطلاع على مواضيع المنتدى والرد عليها ، في ذلك فائدتين :
اكتساب الخبرة و المعلومات وسبر أغوار هذا المجال من خلال مختلف المواضيع المطروحة
جمع أكبر قدر ممكن من البونص من خلال ردود فعالة تصب في إغناء الموضوع

mezo love
08-09-2012, 18:59
اهلا بك ف عالمنا الجديد يا رومى

ان شاء الله تستفادى كويس من هذا المنتدى سواء ماديا او علميا

انا بقول اول حاجة لازم تعمليها التفعيل فى المشاركات لابد منه

mohamed saad
08-09-2012, 19:25
عليكي ان تبدأي بكتابة الردود النافعة داخل المواضيع التي تودين ان تضعي رأيك او تنصحي شخص وعلى كل رد ستربحي 20 سنت وفي نهاية الشهر يضاف لك بونص بهذه الردود ولكن عليكي ان تضعي اولا امام عينك ان الهدف من هذا هو المنفعة للمتداولين كي يأخذوا اكبر قدر من المعلومات وان البونص هدية تحفيزية

mohamedlee
08-09-2012, 19:31
اهلا بيك معنا

دى بقى فيديوهات هتنفعك اوى

فعلا كلامك مظبوط اخى الكريم فانا عن نفسى قدرت ان اتقن التحليل الفنى جيدا من خلال هذة الفيديوهات القيمة جزاك وجزا صانع هذة الفيديوهات كل خير
وباذن الله نصبح جميعا محليلين فننين كبار ونقدر نحقق كل احلامنا ان شاء الله

mohamed eldamnhorey
08-09-2012, 19:35
بالله عليكم اخوانى يوجد مواضيع تعليمية كثيره

مش مستهله كل شويه الاقى حد يقول ساعدونى

ويفتح موضوع من شكل

marocain_forex
08-09-2012, 19:42
شكرا سكاي لهدا الكتاب جاري تحميله

لاني انا جديد كدلك ولسه انا اعمل في التجريبي

nourhan ali
08-09-2012, 19:47
ابداى ان شاء الله بكتابة المشاركات المفيدة بالمنتدى عشان البونص بتاعك يزيد
وتوجهى للقسم العليمى للمنتدى ستجدى به كتب تعلم الفوركس وفيديوهات تشرح الميتاتريدر استمرى فى كتابة المشاركات حتى تزودى البونص
لحتى ما تتعلمى الفوركس وتبداى تتداولى بيه

nadir21
08-09-2012, 19:52
السلام عليكم

اتمني الاقي حد يجاوبني

اهلا وسهلا بك بعد التسجيل تربط حساب انستافوركس بحساب المنتدى وتوكل على الله وابدأ في كتابة موضوعاتك وردودك القيمة

elmasry
08-09-2012, 20:19
التعليميه من البدايه وبعد كدة هتعرفى معلومات عن الفوركس كتيرررررررر

Noah
08-09-2012, 20:38
يا اخى لا تقلق الكثير من المتاجرين فى البداية كانوا يشعرون بالياس والخوف من سوق الفوركس ولكن فى النهاية تمكنوا من التعرف على السوق سريع وبدجون ان يكون هناك معاناة فى ذلك لانه سهل التعرف على السوق

ahmedalex
08-09-2012, 21:02
اهلا بكى صديقتى
اولا يوجد الكثير من الكتب والفديوهات على النت يمكنك عن طريقها تعلم الفوركس انصحك بعدم التسرع والاستعجال فى اى قرار تريسى فى التعلم اولا ومعرفة الفوركس بالاضافه لعمل ردود فى المنتدى حتى تحصلى على بونص تقدرى تبتدى بيها التدوال وجنى الارباح يعنى خلال تعلمك اعملى ردود وبالطريقه ديه يبقى انتى استفتى اكتر اتعلمتى وبقى عندك حساب حقيقى وفيه بونص تقدرى تتاجرى بيها

SlaiteR
08-09-2012, 22:10
السلام عليكم

اتمني الاقي حد يجاوبني

اختي الكريمة

يجب عليك تعلم كل شيء عن الفوريكس

واهم المصطلحات

واهمية المؤشرات

وراسليني لو احتجتي لأي شيء

hend
08-12-2012, 15:51
انتى الاول تعملى ردود ومشاركات فى اللاقسام وتعملى بونص
وتربطى الحساب فى المنتدى بحساب فى الفوركس وتتاجرى بية

alMalikTarek
08-12-2012, 15:53
السلام عليكم . اولا مرحبا بك اختي في عالم الفوركس . اذا لم تقومي بربط حسابك في شركة انستافوركس بالمنتدى لكي تتوصلي بالبونص الشهري . تفضلي هذا الموضوع فيه طريقة ربط الحساب

http://forex-masr.com/showthread.php?669-%D8%B7%D8%B1%D9%8A%D9%82%D8%A9-%D8%B1%D8%A8%D8%B7-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%AF%D9%89

وتفضلي حملي هدا الكتاب لتعليم الفوركس للمبتدئين بطريقة سهلة ومبسطة

أتمنى أن يكون الأخ أفادك
فقط طبقي دلك ، أولا اربطي الحساب من الشرح الأول
و ادا اردتي ان تتعلمي أو تأخدي نبدة عن الفوركس حملي الكتاب

hwida nada
08-12-2012, 15:54
اهلا بيكى ياقمرة معانا وانتى ادخلى على اليوتيوب وانتى تعرفى اية الحاجات والفديوهات لشروحات الفوركس وانا زيك جديدة بردو

Gravity
08-12-2012, 15:58
اربط حساب المنتدى بالحساب في انستا
عشان تقدري تستقبلي بونصك فيه
وبعدها ابدأي بالمشاركات لزيادة البونص

talal
08-12-2012, 16:10
اعتقد انك اكملت كل شيء
ما عليك الا كتابة مواضيع او ردود في المنتديات
وافادة الاعضاء بخبرتك وتستفيد انت منهم
وفي نهاية الشهر او بداية كل شهر سوف تجمع بونص لاباس به
وتتاجر به قدر استطاعتك

FaroukDzz
08-12-2012, 16:56
اربط حسابك بحساب التداول في أنستا وقم بالمشاركات في المنتدى لزيادة البونص وفي نهاية الشهر أو بداية الشهر سيتم تحويل مبلغك في المنتدى

mouwal
08-12-2012, 17:33
اسلام عليكم ورحمت الله وبركاته

اول شي يجب عليك مشاهدة فيديوهات تتكلم وتشرح الفوركس كما يمكنك ايجاد كتب تقوم بشرح مبسط وقد تسمى بدليل الفوركس للمبتدي

simo patrik 9
08-12-2012, 17:37
بسم الله الرحمان الرحيم
و الله المعين و شكراااااااااااااا

pato71
08-12-2012, 17:42
يجب اولا ربط حساب انستا مع الملف الشخصي للعضوية وبعدها تشاركي معنا في المنتدى بمشاركات فعالة لكي تستفيدي من البونص
وفي نفس الوقت تعلمي الفوركس عن طريق الكتب والفيديوات لكي تتاجري بحسابك الخاص

sharkawy
08-12-2012, 17:42
عليكي تعلم الفوركس من البدايه حتي تسطيعي المتاجره بالبونص الممنوح من الشركه

ويوجد هنا قسم تعليمي به دروس مفيده للمبتدئين بالتوفيق ان شاء الله

smarteng99
08-12-2012, 17:54
لازم تبحثي عن كتب او عن دورة عن الفوركس وتدرسيها جيدا حتي تستطيعي المتاجرة

تدبييل
08-12-2012, 18:06
السلام عليكم

اتمني الاقي حد يجاوبني

سلام أختي كل ما عليم القيام به كتابة مواضييع و ربح بونص و في أخر الشهر سيحول البونص إلى حسابك و ستبدئين التداول بمال حقيقي و ربح بروفيت

tamid0
08-12-2012, 18:11

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
زي ما قال الاخ الكريم
و اهتمي ان ردودك يكون ليها علاقة بالموضوع
و ابتعدي عن ردود الشكر
و بالتوفيق

magic777
08-12-2012, 20:50
بصي طبعا الاعضاء قولولك تعملي ايه تقنيا طيب نجي بأه لتعلم بصي اول حاجه ادخلي قسم المبتدأين وروحي
على مكتبه الفوركس حملي كتاب الفوركس للعرب واقرأيه هيديكي فكره عامه عن كل اساسيات الفوركس
اللي المطلوب منك تعرفيها في المجال ده وبعض المصطلحات المهمه

MedoMix
08-12-2012, 21:02
الموضوع سهل جدا والاعضاء هنا اجابوكي علي كل نقطه ذكرتيها عليكي البدء في التعليم ثم الاجتهاد والنشاط معنا في هذا المنتدي سوف تستفادي الكثير من المعلومات المنشوره ثم البدء في المتاجره بالحساب اخر الشهر ان شاء الله

hesham itch
08-24-2012, 09:35
فى مواضيع كتير جدا فى المنتدى وتقوم بشرح تلك النقاط التى يمكن
العمل عليها فى الوصول الى ما تريدين معرفته بشرح كامل ووافى

daisy
08-24-2012, 11:34
انتى ليه محددتيش محتاجه مساعده فى ايه بالظبط
هنا فى المنتدى ولا فى الفوركس بشكل عام
عموما هنا فى المنتدى مشاركات وتفاعلات مع المواضيع والمناقشات
ودى طبعا بتبقى محتاجه منك معرفه بالمجال اللى بنتكلم فيه وهو الفوركس
مينفعش متكونيش عارفه فيه اى شئ وتشاركى
اما ازاى تتعلميه ففيه قسم الشروحات او المبتدئين هتلاقى فيه كل اللى انتى عايزاه
واتعلمى التجاره هتستفيدى منها كتير

nejmeddine
08-24-2012, 14:57
بكل سهولة اخي الكريم تقوم بعمل مشاركات في المنتدى لتكسب بونص و بداية كل شهر يتم تحويل البونص الذي ربحته في المنتدى الى حسابك في شركة انستا فوركس لكي تقوم بالتجارة به او تعطيه لشخص خبير ليتاجر لك به و افضل ان تتاجر به بنفسك حتى لو كنت مبتتدا لكي تتعلم

mannon
08-24-2012, 15:20
بكل سهولة اخي الكريم تقوم بعمل مشاركات في المنتدى لتكسب بونص و بداية كل شهر يتم تحويل البونص الذي ربحته في المنتدى الى حسابك في شركة انستا فوركس لكي تقوم بالتجارة به او تعطيه لشخص خبير ليتاجر لك به و افضل ان تتاجر به بنفسك حتى لو كنت مبتتدا لكي تتعلم

دة كلام سليم وفى حل كمان للناس الى لسة جديدة فى الفوركس ومسجلة هنا عشان تتعلم الاول ، فى حل جميل جدا وفرتة شركة انستا لكل المتداولين الجدد الى معندهمش خبرة فى المتاجة ، وهو نظام الفو ركس كوبى او ربط الحساب بحساب احد مديرى الحسابات مقابل نسبة

mmm2013
08-24-2012, 15:36
لابد من ان تقومى بربط حسابك فى انستافوركس بالحساب فى المنتدى وذلك من خلال الدخول الى حسابك فى المنتدى فى البروفيل بتاعك حتلاقى فوق مكان تدخلى فيه رقم وباس ورد حسابك فى انستافوركس وتقومى بعمل مشاركات فى المنتدى والبونص سوف يتحول على حسابك نهايه كل شهر

noha
08-24-2012, 16:00
السلام عليكم
انا كمان مبتدئة ولسة معلوماتى فى الفوركس صغيرة اوى
ولكن انا حبيت اشكركوا على مساعدتكم على الكتاب ولا على الفديوهات
انا ابتديت اتعلم اكتر ودة بسبب مساعدتكم
شكرا ليكوا على مساعدتكم

talat
08-24-2012, 16:53
اهلا بك فى هذا المنتدى الرائع
اولا يجب التسجيل فى المنتدى ومباشرة بعد ذلك نقوم بفتح حساب فى شركة انستا حتى يرتبط حسابك فى شركة انستا مع المنتدى
ونقوم بعد عمل هذه الخطوات بالتعليق والرد على اى سؤال او استفسار
ولكم خالص تحياتى

ghada maher
08-24-2012, 18:59
انتى اهم حاجة انك تكونى بتعرفى فوركس وتعرفى تشتغلى على برنامج الميتا ترايدر ده بالنسبة للفوركس اما بالنسبة للمنتدى فانتى بتبدأى تشاركى برأيك ف الموضوعات المختلفة عشان يضيفلك البونص اللى من خلاله ممكن الشركة تعملك حساب حقيقى تقدرى انك تشتغلى بيه وتكسبى منه ان شاء الله

keko
10-12-2012, 18:33
طبعا انتى بتقومى بالردد على المواضيع فى هذا المنتدى وبعدين فى نهايه الشهر بيتم اضافه البونص لك فى حسابك
وتقومى بربط هذا الحساب بحساب شركه انستا فوركس لكى تبداى فى التداول

cristiano
10-22-2012, 19:58
ختي انت انتهيت منن المرحلة 1 تنتظر 2
طريقة ربط حساب التداول بالمنتدى

تحياتي .

foksh
10-22-2012, 20:05
اول حاجة علشان تقدرى تعملى بونص اكتبى تعليقات مكونة من سطرين
وفى نفس الوقت اقرأى المعلومات اللى بتعلقى عليها علشان تستفادى وتفهمى ايه هو الفوركس

joker7diaa
10-22-2012, 20:21
السلام عليكم

اتمني الاقي حد يجاوبني

قم بتحميل منصة الشركة وعمل حساب ديمو عليها للتديب عليه وقم بمتابعة دورة تدربية وقم بتطبيق كل ما تتعلمه على الديمو , وبعد كل اي سؤال نحن موجدين بالخدمة اوك , بالتوفيق

صدقيني انفع
10-22-2012, 20:26
يجب أن تربطي حسابك بالمنتدى بحسابك في شركة أنستا حتى يتم تحويل البونص عليه في أوائل الشهر القادم ومن خلال هذا البونص تستطيعي المتاجرة

ahmed zehiry
10-22-2012, 20:41
عليك اخى العزيز ان تقوم بالتعليق على مواضيع المنتدى لزيادة رصيدك
وانا تبدأ بحساب تجريبى اولا لانك مبتدأ

lala
10-22-2012, 22:01
طبعا لازم ان تقومى بربط حسابك بالمنتدى بشركه انستا فوركس وتبداى بوضع الردودو والمشاركات على المواضيع
المطروحه ولازم يبقى الرد فى حدود سطريين وتبداى فى تكوين بونص مناسب حتى تبداى بالتداول على الحقيقى بعد التدريب فتره كافيه على التجريبى وربنا الموفق

m0na
10-22-2012, 22:16
السلام عليكم
اهلا بيكى حبيبتى فى المنتدى
اولا انتى عليكى بشهر او شهرين تعملى ردود فيهم علشان تزودى البونص بتاعك
وتتجولى فى المنتدى وتشوفى المواضيع وتتعلمى منهم بعض المفاهيم
ولو تشوفى الكتب الخاصه بالفوركس وتقريها اكيد كل ده هياخد واقت منك بس علشان تتعلمى المزيد
وبعد كده قومى بالبدء فى الحساب التجريبى لمدة لا تقل عن 6 اشهر علشان تتعلمى كويس
وبعد كده ابدئى بقى فى الحساب الحقيقى
وطبعا خلال الفترة دى تكونى بتعملى ردود علشان تزودى البونص بتاعك

jesy
10-22-2012, 22:19
عليكى اختى الكريمة ان تربطى الحسابين ببض وان تشاركى يوميا باكبر عدد من الردود على المنتدى لكى تحصلى على بونص شهرى جيد تقدرى تتداولين به ولكن انصحك بالقراءة عن الفوركس وعدم البداية العشوائية وربنا يوفق الجميع

ميرامار
10-22-2012, 22:22
ما شاء الله اعتقد ان الاعضاء افدوكى بكل التفاصيل

الاساس هو انك تشاركى و تعلقى حتى يزيد من البونص اللى تبعك

و ربنا يوفقك

Sendid M
10-22-2012, 22:25
الموضوع مش بسيط كدا يا رومى انتى لسه مبتدئة هتاخدى وقت على ما تبقى مستعدة انك انك تتداولى
خاليكى صبورة وخدى كل معلومه وافهميها كويس قوى وحلليها بينك وبين نفسك وادخلى حساب تجريبى وبعد كدا انطلقى

nour eldin 2020
10-22-2012, 22:29
اهلا بكى معنا فى نتدى فوركس مصر :) مهمتك الان هيا كتابة ردود مفيدة و طويلة حتى تاخذى عليها بونص .1 دولار و التى تضاف اللى حاسبك فى شركة انستا فوركس لتبدأى بها تجارتك ...بالتوفيق

shaima
10-22-2012, 22:40
بعد التسجيل فى المنتدى وفتح الحساب فى شركة انستا لسحب البونص علية فى نهاية الشهر يفضل حاجة واحدة انك تكتبى ردود على الموضوعات فى المنتدى هنا ولكن بعد قراءة شروط الردود حتى لا تتعرضى للايقاف العضوية او لاى اخطاء غير مقصودة وبالتوفيق ليكى ان شاء الله وهتستفيدى كتير جدا من المنتدى معلومات خاصة بالفوركس تفيدك فى التداول

Ebrahim Maher
10-22-2012, 22:44
حملي هدا الكتاب لتعليم الفوركس للمبتدئين بطريقة سهلة ومبسطة

youyou08
10-22-2012, 23:17
السلام عليكم اخواني
ويجب عليك ربط حساب انستا بحسابك في المنتدي من البروفيل
واخر كل شهر البونص اتوامتيك بيتحول علي حسابك في انستا
تحياتي

علاء
10-23-2012, 01:09
عليك الان ان تربطى حسابك بالنتدى بحسابك فى شركة انستا عشان يحولو البونص واكتبى وشاركى فى موضوعات المنتدى
وهيعجبك المنتدى ده والرد بـ10سنت تقبلى تحبتى

abd123
10-23-2012, 14:55
السلام عليكم
اخي الكريم لو تكرمت ورجعت واجهدت نفسك بزيادة شوية
راح تلاقي مواضيع كثيرة بالمنتدى تتحدث عن ذلك
سلام

abd123
10-24-2012, 05:54
اهلا بك في المنتدى
واتمنى لك التوفيق
اختي العزيزة من اجل ان تزيدي المعرفة لديك تابعي الموضوعات التي تطرح في المنتدى وقومي بالردرو وعليها
وازا واجهتك ايه مشاكل اطرحي مشكلتك في موضوع وستم الاجابة عليها باذن اله
سلام وبالتوفيق

derar
10-24-2012, 08:06
صباح الخير
اولا اختي قومي بربط
حسابك المنتدى في الانستا
فوركس ومن ثم ابدا مشاركاتك هنا

oudai
10-24-2012, 15:33
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
تابع الاخبار ولا تستهين في عالم الفوريكس
وكن صبور بالله عليك
وكل عام وانت بخير

baby
10-24-2012, 15:37
انا جديد مثلك فى هذا المجال
وسوف احاول تعلم المزيد و الله المستعان

asmaa omar
10-25-2012, 20:43
زى ما الاخوه افادوكى يا اختى هتضيفى الحساب فى المنتدى عن
طريق بوفايلك واتاش وتبداى تردى على المواضيع واخر الشهر هيتحول البونص الى الحساب اوتوماتيك

khalid1568
10-25-2012, 23:56
اهلا بك في المنتدى والخطوة الاولى هي ربط حسابك بالمنتدى والمشاركة في المنتدى لتحصل على البونص ومن بعدها تعلم على حساب ديمو لمدة كافية ومن بعدها ابدا بالمتجارة

zezoo torky
10-25-2012, 23:57
لابد ربط المنتدي بالحساب انستا وكتابة الكلمة الخاصة بالمنتدي
وربنا يوفقك يارب

moisaid
10-26-2012, 00:26
انا بردو مثلك محتاج المساعدة لانى اول مرة ع الفوركس ولسه جديد بس ان شاء الله الاخوة يفيدونا

أهلا بك
أول شيء خذ وقتك في التعلم و شارك في المنتدى لتنمي حسابك
قم افتح حساب في شركة انستا تحت رعاية المنتدى
و بعدها اربط رقم حسابك بالمنتدى
و هذه العملية تتم بالدخول الى صفحتك الخاصة في المنتدى
ستجد كلمة بونص في القائمة اضغط عليها و اتبع التعليمات
بالتوفيق

minaedward
10-26-2012, 00:38
هناك الكتب والفديوهات التى تقوم بشرح الفوركس بطريقة بسيطة وللمبتدئين حتى يستطيعوا البدء فى التداول

eletrebi
10-26-2012, 01:06
بص ياسيدى صلى على النبى ,
دلوقتى لازم تنزل كتاب تعليم اساسيات الفوركس وتقراء فية اسم الكتاب كتاب جون ميرف , هتعد تقراء فية اسبوع
وخلال الاسبوع دا تشارك معانا فى المنتدى عشان تكون بونص
وبعد متخلص الكتاب دا وتتعلمو كويس بس متحفظش حاجة ولو عاوز تحفظ ماشى اهم حاجة الاتقان
ابدا نزل برنامج اليمتاتريدر من انستافوركس , وبعد ذالك نزل فديوهات شرح للميتاتريدر عشان تتعلم الرسم على الميتاتريدر
وبعد كدا تعلم بعض المؤشرات التى تفيدك فى فتح صفقات مع شوية متابعة اخبار هتبقى عشرة على عشرة
وبالشفا ان شاء الله
اجر الكشف 50 دولار هههههههههههههههههههه

magic777
10-26-2012, 03:14
بص ياسيدى صلى على النبى ,
دلوقتى لازم تنزل كتاب تعليم اساسيات الفوركس وتقراء فية اسم الكتاب كتاب جون ميرف , هتعد تقراء فية اسبوع
وخلال الاسبوع دا تشارك معانا فى المنتدى عشان تكون بونص
وبعد متخلص الكتاب دا وتتعلمو كويس بس متحفظش حاجة ولو عاوز تحفظ ماشى اهم حاجة الاتقان
ابدا نزل برنامج اليمتاتريدر من انستافوركس , وبعد ذالك نزل فديوهات شرح للميتاتريدر عشان تتعلم الرسم على الميتاتريدر
وبعد كدا تعلم بعض المؤشرات التى تفيدك فى فتح صفقات مع شوية متابعة اخبار هتبقى عشرة على عشرة
وبالشفا ان شاء الله
اجر الكشف 50 دولار هههههههههههههههههههه

كل ده تماما اخي بس فيه كمان كتاب اسمه الفوركس للعرب موجود في مكتبه المنتدى
كويس جدا انصح بالبدء به وعن تجربه ليا

rooseyflower
10-26-2012, 12:08
انت كده تقدرى تحطى ردود فى المنتدى وتجمعى بونص وبعد كده اما انك تتاجرى
بيه وانا انك تبعيه ولكن الافضل انك تتاجرى بيه بنفسك

forex.masr
10-26-2012, 13:50
والله يا اختى الكريمه اول خاجه انك نفعلى الحساب الحقيقى بتاع انستا وكمان
اختى الكريمه تربطيه بالمنتدى وبعد كده عليك بالفيديوهات

Profits4Ever
10-26-2012, 16:40
ثاني شيء عليكي ربط الحساب ، بعضويتك في المنتدى
ثم تكتبين ردود لكن عليها ان تكون كلها فعاله ، و ليست سبام

ahmedsaied
10-29-2012, 05:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اهم حاجه دلوقتى انك تشاركى فى امنتدى مشاركه فعاله عشان تاخدى البونص وتتعلمى بقى وزودى خبرتك وانصحك بقراءة كتب عن الفوركس وفيديوهات على البوتويب ستفيدك اكثر وتتعلمى اسرع

mohamed amin
10-29-2012, 07:52
اختى الكريمة لاتخافى طالما داخلت ى الفوركس انت ستربحى باذن الله
ولكن عليكى ان تحاول ان تتعلمى شيئا فى البداية من المنتدى دا

shawar
10-29-2012, 09:14

forex man
10-29-2012, 10:02
السلام عليكم

اتمني الاقي حد يجاوبني
بعد ما سجلتى فى انستا فوركس ولازم تكتبى كود الافليت بتاع المنتدى
تربطى الحساب بالمنتدى عشان البونص يتحول اوتو ماتيك
تحياتى

ebram
10-29-2012, 10:18
اولا مرحبا بيكي في اول طريق لتعلم الفوركس وانا عاجبني الحماس الي اانتي فيه للتعلم ويريت تستمري علي ذالك

mozoabdo
10-29-2012, 10:28
اهلا بيكي معانا في المنتدى نورتي .. المفروض دلوقتي انك تربطي حساب انستا بحسابك في المنتدى اول حاجة تجيبي رقم الحساب والباس وورد اللي انتي سجلتي بيهم في انستا وتروحي بروفايلك وتربطي حسابك وبعدين المنتدى مش هيسمحلك تغيري الحساب غير بعد شهرين .. بعد كدة ابدأي في كتابة المواضيع والردود وان شاء الله تجمعي بونص كبير وتتاجري بيه وتحققي ارباح باذن الله

sharif4
10-29-2012, 10:53
أهلاً بك في المنتدى وأتمنى لك التوفيق كل ما عليكي هو أن تشاركي في موضوعات المنتدى وتكتبي أراءك بحيث لا تقل المشاركةواذا حققتى اى ارباح من حققك تسحبيها ولاكن مبلغ البونص نفسه لا يجوز سحبه
ولاكن طبعا قبل المتاجرة لازم تدربى كويس على البرنامج ميتاتريد علشان تعرفى ازاى هتفتحى الصفقات وعلى اساس ايه

ima822006
10-29-2012, 11:41
بعد ان فتحت حسابك في المنتدى إزهب إلى موقع انستا وقم بفتح حساب حقيق واثناء عملية فتح الحساب يجب كتابة بلاتفورم في خانة الغحالة حتى تستطيع تلقي البونص الخاص بك في المنتدى على حسابك في انستا

nermy
10-29-2012, 18:24
اول شىء بتسجلى بالمنتدى وبتسجلى فى شركه انستا وبعد ذلك تاخذى رقم الحساب والبسورد وتدخلى البروفيل الشخصى فى المنتدى وتضيفى الحساب

saad elsayed
11-04-2012, 02:20
هناك كتب كثيرة لتعليم المبتدئين وفيديوهات علي اليوتيوب تعلمك طرق المتاجرة واسهلها للمبتدئين وثم بعد ذلك تستطيعي التعلم بطريقه عمليه علي حساب تجريبي الي ان تتعلمي كل كبيرة وصغيرة ف الفوركس بعدها تستطيعي استغلال اي رأس مال لديك للمتاجرة ان شاء الله

haytham_mhmd
11-04-2012, 02:27
اول شئ لازم لا تتعجلي ولا تبداي في المتجاره الحقيقيه الا بعد التعلم والتدريب جيدا وانصحك بجمع البونص الان والاستفاده من الردود والمشاراكات بالمنتدي اتعلم اكبر قدر ممكن
مع فتح حساب تجريبي والبدا في تجربه ماتتعلميه في المنتدي

hams
11-04-2012, 02:40
اهلا بيكى فى المنتدى متقلقيس الامر سهل هو محتاج شويه تركيز مع شويه خبره

المهم انك تكونى بتحبى المجال ده ومتزهقيش بسرعه

الاول الحمد لله انتى عملتى اول خطوه وهى التسجيل وربط حسابك

ثانيا ابدى فى جمع البونص وافتحى حساب تجريبى عشان تتعلمى عليه هو عباره عن حساب وهمى لحد ما تكتسبى الخبره الى توهلك

لفتح الحساب الحقيقى وابدى اتعلمى عن طريق الفيديوهات ابحثى عتها فى جوجل وحتلقى كل حاجه انتى عاوزها

engineer
11-04-2012, 11:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اختى
اللى مطلوب منك بعد كدا انك تشاركى فى المنتدى وتكتبى تعليقك على المشاركات بحيث لا تقل عن سطرين
ويكون رد مفيد ولو فى اى استفسار تقدرى تسالى هنا بردوا

ANGEL_FROM_SKY
11-04-2012, 11:05
السلام عليكم

اتمني الاقي حد يجاوبني

فى هذا المنتدى يوجد اساتذه افاضل واكيد حتلاقى حد منهم مد يد العون لك اختى الكريمه

بكره احلى
11-04-2012, 12:35
انا ايضا مبتداه وبدات بالفعل متابعه دوره تدريبيه هنا على المنتدى اكثر من رائعه وحملت الكتاب ان شاء الله اقراه قرات كل الردود واستفدت كثيرا

لكن عندى سؤال الحساب الوهمى او الديمو بيكون ازاى معلش هو سؤال غبى شويه بس ممكن حد يشرحلى اعمله ازاى ولو ربحت من خلاله حقدر اسحب الارباح والا لا ؟

ahamed ali
11-04-2012, 13:00
المفروض دلوقتي انك تربطي حساب انستا بحسابك في المنتدى اول حاجة تجيبي
رقم الحساب والباس وورد اللي انتي سجلتي بيهم في انستا وتروحي بروفايلك وتربطي
حسابك وبعدين المنتدى مش هيسمحلك تغيري الحساب غير بعد شهرين بعد كدة ابدأي
في كتابة المواضيع والردود وان شاء الله تجمعي بونص كبير وتتاجري بيه وتحققي ارباح

yasinbobo
11-04-2012, 14:41
والله كان بودى اساعدك بس
انا كمان جديد ياريت الى يعرف يساعدنا احنا الاتنين

zezoo torky
11-04-2012, 14:54
اهم حاجة تكوني ربطتي حسابك في انيستا بحساب المنتدي هنا

والا ولا كانك عملتي اي حاجة

latraaa
11-04-2012, 14:59
أهلا و سهلا بكل مشترك جديد، عليك بالمطالعة في المنتدى و ستجد كل ما تحتاجه إن شاء الله

nawfal9
11-04-2012, 15:18
مرحبا باعضاء المنتدى الكرام تحيه خاصه لكل مشرفين المنتدى الجميلمرحبا باعضاء المنتدى الكرام تحيه خاصه لكل مشرفين المنتدى الجميل

hossam eden
11-04-2012, 15:31
اول حاجة شوفى فيديوهات كتير عن الفوركس وكتب قبل اى شئ وبعدين
ابدأى بحساب تجريبى الاول لحد ما تعرفى الامور ماشية ازاى وبعدين من خلال البونص تاجرى وربنا يوفقك

emara2013
11-04-2012, 15:37
اعتقد ان عليك ان تتعلم جيدا قبل ان تبدا فى التداول
ولابد وان تمتلك استراتيجيه عمل ناجحه تحقق لك الربح عند العمل

فارس
11-04-2012, 15:43
حضرتك تبداى فى عمل ردودو عشان تعملى بونص جيد
ووكل حاجة بتيجى بالصبر واحدة واحدة واتتعلمى ان شاء الله

ali alwan
11-11-2012, 06:59
السلام عليكم أختي الكريمة

أول شيئ يجب فعله بعد فتح حساب في المنتدى هو ربطه مع موقع إنستا
ادخلي على الرابط النالي وتسجلي www.instaforex.com
بعد التسجيل وتفعيل عبر الإيمايل قومي بنقل رقم الحساب والرمز السري إلى بروفايلك في المنتدى
لكي يتم الربط ويجيك فلوسك فآخر الشهر

hassan asayed
11-12-2012, 01:03
زى ما اخوانة الكرام وضحوا ليكى
ولا شىء يقال الصراحة بعد هذة التوضيحات الرئعة منهم
ولهم كامل التقدير والاحترام
وان شاء الله ربنا يوفقنا جميعا

أمير الحياة
11-14-2012, 16:45
كنت محتاج انا ايضا المعلومات ديه سؤال جميل انا استفدت منه جزاكم الله خير جميعا

سولي
11-28-2012, 16:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الكريم
بتوفيق الجميع

ayman.shosha
11-28-2012, 16:26
اختى العزيزة
الهدف من المنتدى شيئان الاول هو تعلم الفوركس ويأتى ذلك من خلال دخول المنتدى التعليمى وقراءة موضوعات الاعضاء وكذلك تحميل الكتب التعليمية.
والثانى هو تحصيل البونص من خلال الموضوعات والردود والمقدر مابين 10-5 سنت
اما حساب الشركة فالهدف منه تحويل البونص من المنتدى الى الشركة نهاية كل شهر وحتى نهاية الاسبوع الاول من الشهر التالى.
ويبدو من كلامك انك لم تتعلمى شيئا عن الفوركس حتى الان
لذا يجب عليك عدم استخدام الحساب الذى فتحتيه ليبقى فقط لشحن البونص
وعليك بفتح حساب اخر تجريبى تطبقى عليه ما تتعلميه

تقبلى مرورى

Bery Mahdy
11-28-2012, 16:38
اولا اربطى الحسابين ببعض
ولازم تعرفى كل حاجه عن الفوركس عشان الردود اللى من خلالها هتحصلى على البونص

best13
11-28-2012, 16:38
ممكن ان تدخل على البروفايل الخاص بك وستجد كلمة اطاش وتربط حسابك بالمنتدى
وبعد ذلك استمر في وضع الردود ومع اول اسبوع من كل شهر ستتوصل على البونص في حسابك في انستا

masterdz
11-30-2012, 17:51
السلام عليكم
اهلا بيكى حبيبتى فى المنتدى
اولا انتى عليكى بشهر او شهرين تعملى ردود فيهم علشان تزودى البونص بتاعك
وتتجولى فى المنتدى وتشوفى المواضيع وتتعلمى منهم بعض المفاهيم
ولو تشوفى الكتب الخاصه بالفوركس وتقريها اكيد كل ده هياخد واقت منك بس علشان تتعلمى المزيد
وبعد كده قومى بالبدء فى الحساب التجريبى لمدة لا تقل عن 6 اشهر علشان تتعلمى كويس
وبعد كده ابدئى بقى فى الحساب الحقيقى
وطبعا خلال الفترة دى تكونى بتعملى ردود علشان تزودى البونص بتاعك

unes99
11-30-2012, 18:10

bebo
11-30-2012, 18:20
اخى الكريم لابد من ربط حسابك بحساب الانستا فوركس كى يتحول
البونص وتدخل الصفقة وتكسب وتحقق ارباحك

unes99
11-30-2012, 18:56

---------- Post added at 03:56 PM ---------- Previous post was at 03:27 PM ----------

MenaRomany
11-30-2012, 19:04
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اهلآ بيكي معانا يا اختي العزيزه في المنتدي

اول شئ حملي كتاب تعلم الفوركس للمبتدئين ثاني شئ حملي برنامج الميديا تريد

بس كده مش صعبه اوي

amira
11-30-2012, 19:29
انت تبدئى تشاركى فى موضوعات المنتدى عشان تقدرى تجمعى مبلغ من البونص
وفى نفس الوقت حاولى انك تقرائي عن الفوركس لكى تتعلمى وربنا معاكي

Amrcarrick
11-30-2012, 19:38
أولاً يجب ربط حسابك في المنتدي بحساب الانستا فوركس
ثانياً يجب عليك العمل علي توفير بعض البونص من المنتدي عن طريق إضافة بعض المواضيع
و الردود علي المواضيع لكن تكون جدية
ثالثاً يجب ألا تضارب اعتماداً علي الحظ

bombasasa
11-30-2012, 19:46
يجب اولا فتح حساب ديمو والتعامل معة وبعدها فتح حساب حقيقي

محمود شبايك
11-30-2012, 20:23
بصى ياستى انتى هاتدخلى المنتدى عادى هاتلاقى قسم اسمه القسم التعليمى
هاتخشيه وهتلاقي كتب عن الفوركس نزلى كتاب الشرح للمبتدئين وانتى بعد كده هاتعرفى هاتعملى ايه

mxmx
11-30-2012, 20:28
طالما انت لسه جديدة حاولى بقا تتعلمى كوي
من البداية علشان مش تقعى فى خطا ربنا يوفقك

عزبز 18
11-30-2012, 20:30
سلام عليكم هيه بعدما قمت بالخطوات الاولي و الثانيو و سجلتي في الشركة بتبقي تضعي رقم حسابك في المنتدي
كي يتم الدفع اليه في اوائل الشهر ديسمبر ثم تتاجري بالبونص عادي جداااا ولاكن يجب ان تتعلمي اولا في حساب تجريبي لمدة معينة

youssef1025
11-30-2012, 20:34
السلام عليكم و رحمة الله لا أعرف لماظا يتم الأجابة على مواضع قديمة جدا و أصحابها لم يعودوا هنا أصلا فأنظروا عل من تجيبوا

Accumulated bonus:1.00

alored
11-30-2012, 20:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اول حاجة اربطى حسابك بالمنتدى هنا
وابدأى فى جمع البونص
الحد الاقصى فى المنتدى 100 $

up97
11-30-2012, 20:49
يمكنك ان تربط الحساب بالمنتدى من البروايل الخاص بك
و اي شخص يسجل في المنتدى عليه ان لا يضيع الوقت ويبدأ العمل على طول

yaallah3
12-14-2012, 02:37
حضرتك واضح انك معندكيش اي خبرة عن الموضوع ده حضرتك هنا بتقدري تكسبي بونص والبونص ده بتقدري تتاجري بيه. وطبعا هو بيتحول علي حساب انيستا وكويس ان حضرتك عملتي الحشاب المفروض بس تفعلي الحساب وتبدأس شغل هنا في المنتدي عشان البونص يتحولك والمفروض في الفترة دي حضرتك تقري ازاي تتاجري لان ده مهم جدا عشان تقدري تسحبي الارباح لان هنا ممنوع سحب البونص.

nori
12-14-2012, 02:52
اختي الكريمة ما عليك الا ان تجمعي البونص عن طريق بعض المشاركات ثم تتعلمي كيف تتاجرين في الفوركس هذا كل ما تحتاجينه

haze5m
12-14-2012, 03:08
انتي هاتبتدي تنزلي برنامج الميتا لاتريدر من انستا فوركس
وبعديين تتعلمي الفوركس من المنتدي وبعدين تدخلي علي حساب ديمو

جهاد الاسلام
12-14-2012, 03:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مرحبا بك فى المنتدى ما عليك هو انك تكتبى ردود ولا تقل عن سطرين ثم بعد ذلك تربطها بحساب شركة انستا حتى يسحبو البونص ومن ثم تتم المتاجرة بعد ذلك والله الموفق

fooosha
12-14-2012, 04:58
لحد كده كل اللى عملتيه تمام اوى الخطوه اللى جايه انك تربطى حسابك فاونستا بالمنتدى والخطوه اللى بعدها تكتبى ردود كتير على المواضيع وعشان تقدرى تعملى ردود على المواضيع اللى فالمنتدى لازم يكون عندك خلفيه ومعلومات كويسه عن الفوركس وده طبعا عن طريق الكتب او الفيديوهات والخطوه اللى بعدها استخدام الحساب التجريبى اطول مده ممكنه ده هيفيدك كتير وحاولى كمان تعرفى تجارب الاخرين عن تجارة الفوركس هتلاقى ده فالمنتديات كتير وبس ..اعتقد بعد تنفيذ الخطوات دى تقدرى تعملى صفقه وان شاء الله تكسبيها

mohamedelabasi
12-14-2012, 05:32
انتي الاول اعملي حساب علي اليبرتي وبعد كدة تفعليه عن طريق رفع صورة البطاقة ووصل كهرباء وتعمليلهم اب لوود هيدوكي 8 دولار تجمعي بونص من المنتدي دة وتخشي تتاجري ولما تكسبي تحولي الي كسبتيه

abero
12-14-2012, 10:13

اختى الكريمة اهلا بيكى كمتداولة جديدة فى مجال الفوركس بعد ان قمتى بالتسجيل فى المنتدى اى بونص تربحيه من الردود ينزل فى حسابك لتقومى بالمتاجرة به ويمكن سحب الربح الذى تحققيه اعلى م البونص وعليكى ان تقومى بالكثير من الردود حتى يزيد البونص الذى يعد راس مالك

shimaa
12-14-2012, 10:31
اهلا بيكى زميلة جددة لينا فى المنتدى ...انتى اول حاجة تربطى حسابك فى الملف الشخصى بحسابك فى انستا علشان يتحول ليه البونص اوتوماتيك .
وبعد كده تدخلى تردى عى المواضيع اللى فى المنتدى وتستفيدى من الموضوعات الجديدة وتجمعى قدر كويس من البونص
وفى اثناء الفترة دى تحاولى تتعلمى فوركس كويس جدا علشان لما توصلى لمبلغ بونص كويس اخر الشهر تتاجرى بيهم فى انستا وتبقى تسحبى الارباح اخر الشهر ان شاء الله وبالتوفيق يا قمر .

azifek
12-15-2012, 22:36
أختي الكريمة
بعد التسجيل في المنتدى عليك بربط حسابك بالمنتدى بانستا فوركس حتى يمكن استلام البونص عليه
وفي نفس الوقت تعلمي جيدا الفوركس قبل المتاجرة
بالتوفيق

yaallah2
12-16-2012, 02:53
السلام عليكم
فى البداية خدى جاولة فى المنتدى اقرى المواضيع اللى فيها نصائح للمبتدئين
وبعد ذلك ادخلى على اليوتيوب واكتبى كورسات فى الفوركس للمبتدئين وتابعى اول بأول كل الكورسات هتلاقى انك بدأتى تعرفى الكثير وتأخذى خبرة كبيره عن الفوركس خصوصا انك سوف تتعلمى كيفية التحليل ومعرفة اتجاه المؤشرات
ثم بعد ذلك ابدأى بالتعلم على الحساب التجريبى لانه مهم ولا تقل المدة عن 5 أشهر
وقومى بعمل الردود التى تجعلك تقومى بزيادة البونص الخاص بك

mannon
12-16-2012, 11:25
السلام عليكم
فى البداية خدى جاولة فى المنتدى اقرى المواضيع اللى فيها نصائح للمبتدئين
وبعد ذلك ادخلى على اليوتيوب واكتبى كورسات فى الفوركس للمبتدئين وتابعى اول بأول كل الكورسات هتلاقى انك بدأتى تعرفى الكثير وتأخذى خبرة كبيره عن الفوركس خصوصا انك سوف تتعلمى كيفية التحليل ومعرفة اتجاه المؤشرات
ثم بعد ذلك ابدأى بالتعلم على الحساب التجريبى لانه مهم ولا تقل المدة عن 5 أشهر
وقومى بعمل الردود التى تجعلك تقومى بزيادة البونص الخاص بك

نصائح ممتازة مشكور عليها طبعا
لكن نضيف بقى لدة كلة افتح حساب تجريبى على انستا مثلاب 100$ وجرب اسوق

محمد حسنى
12-16-2012, 21:14
انا كنت زيك جديدة و كل ما ادخل على موضوع اقرا الردود فيها ما هو مهم و الاهم تحميل دورة للمبتدئين فى الفوركس بها كل شىء من الالف الى الياء و ربنا معاكى و معانا

ana_masrya
12-16-2012, 21:20
سلام عليكم اختي الكريمة
اربطي حسابك بالمنتدى انستا فوركس
لي كي تستلمي البونص وتاني حاجة لازم تتعلمي وتكسبي
الخبرة كامله وبالتوفيق ان شاء الله وتحياتي

3008
12-16-2012, 21:23
يقوم المنتدى بإرساله لحسابك بشركة أنستا لا تنسي بانه لا يهم إذا كان مبلغ البونص قليل وان لا تستعجلي بالمتاجرة به
فاحد الاخوه اخبرنا بهذه النقطه

moonlight32
12-16-2012, 21:24
اربطي الحسابين كببعض
و بعد كده اعملي اكبر كومنتاتممكنه علشان تاخدي بونص

hard$currency
12-16-2012, 22:27
انتى هتعملى مواضيع زى ما عملتى كده وتردى على مواضعي اخرى فى اقسام مختلفة هنا فى المنتدى
وبذلك تستطيعى ان تجمعى بونص جيد يجعلك تبداى التداول بحسابك فى شركة انستا

birdgull
12-16-2012, 23:38
اهلا بيكي معانا
فيه كتب وفيديوهات كتيره وفيه اعضاء حطوا ليكي لنكات شوفيها بتركيز
واتعلمي على المواقع التجريبية الديمو هاتستفيدي جدا

mahmoud1
12-16-2012, 23:43
نصائح ممتازة مشكور عليها طبعا
لكن نضيف بقى لدة كلة افتح حساب تجريبى على انستا مثلاب 100$ وجرب اسوق

طبعا الحساب التجربى مهم جدا قبل ما الواحد يفكر يشتغل فى الفوركس بالحساب الحقيقى لازم يشتغل بحساب ديمو ويفضل انه يكون قريب من المبلغ اللى هاتشتغل بى على الحقيقى ويكون فى التزام تام ولما تحقق نتائج جيدة على الحساب الديمو ممكن بعد ذلك الانتقال على الحساب الحقيقى

Didios
12-16-2012, 23:57
الزملاء أخبروكي بضرورة ربط حسابك بشركة إنستا مع حسابك بالمنتدى لتتمكني من تجميع البونص في حسابك الحقيقي . بعد ذلك عليكي بالآتي :
1) المرور على أقسام المنتدى للتعرف عليها ومعرفة تفاصيلها .
2) الدخول في القسم التعليمي للقراءة والتعلم وجمع أكبر قدر من المعلومات عن تجارة العملات (الفوركس) كي تصبح عندك الدراية النظرية بأصول التداول والمتاجرة .
3) عليكي بفتح حساب تجريبي حتى تطبقي ما قرأتيه وتعلمتيه عليه ، وكذلك تجربة أي إستراتيجية عليه قبل تطبيقها على الحساب الحقيقي .
4) خلال هذه الأثناء عليكي بالتداخل مع الزملاء في الموضوعات المطروحة للإستفادة من تجارب الآخرين ... بالإضافة إلى تجميعك للبونص في حسابك الحقيقي .
5) لا تتعجلي المتاجرة على الحساب الحقيقي ... بل عليكي المتاجرة على حسابك التجريبي لأطول وقت حتى تكتسبي الخبرة والدراية المطلوبين قبل أن تصبحي متاجرة .
6) إذا صادفك شيئ مبهم أو غير مفهوم فلا تترددي في سؤال أيً من الزملاء ... ولن يبخل عليكي أحد بالإجابة ، فكلنا كنا في يوم ما مثلك وربما أقل منك معرفة بالمجال .

مع تمنياتي لك بالتوفيق .

nabilo
12-19-2012, 20:00

forex3
12-19-2012, 20:03
متقلقيش ياقمر احنا معاكى خطوة بخطوة , طالما سجلتى فى الانستا تقدرى تدخلى على المنتدى بتاعك اللى عايزة تربطيه وتدخلى على ملفك الشخصى حتلاقى علامة حمراء دوسى عليها وحتدخلى الباسوورد اللى اتبعتتلك من انستا وخلاص كدة

raed3
12-19-2012, 20:08
لازم يكون فية ربط بين المنتدى وبين انستا فوركس وبعد كدا ممكن يتشتغلى على المنتدى وتكسبى البونص ويتم تحويلة كل اخر شهر على الحساب فى انستا فوركس
ومن ثم تتاجرين بة

farazahmed
12-19-2012, 20:12
اربطي الحسابين كببعض
و بعد كده اعملي اكبر كومنتاتممكنه علشان تاخدي بونص كبير
و بعد كده البونص هيتحولك علي حسابك عفي انستا

asmoune
12-27-2012, 05:56
عليك بعد ما قمت به سابقا أن تربطي حساب إنستا مع المنتدى
للقيام بدلك انفلي رقم حسابك في إنستا
+
ادخلي إلى بروفايلك في هذا المنتدى
+
افتحي البونص مقابل الردود
+
ادخلي في الأعلى رقم الحساب والرقم السري

بعد كل هذا اجمعي البونص وتعلمي التحليل حتى تستطيعي التداول

m4ha
12-28-2012, 13:09
السلام عليكم
تقومى بعد ذلك بربط الحساب الخاص بكى فى شركة انستا بالمنتدى هنا حتى تستطيعى الحصول على البونص الذى تستطيعى ان تقومى بالبدء من خلاله وبعد ذلك تقومى بالدخول على اليوتيوب ومتابعة الفيديوهات الموجوده عليه والتى تشرح كل شئ عن الفوركس وتجعلك تتعلمى الكثير وبعد ذلك تقومى بقراءة بعض الكتب وسوف تجدى الكثير من الموضوعات التى فيها لينكات للكتب وبعدها تقومى بفتح حساب تجريبى تتعلمى من خلاله لمدة لا تقل عن 5 أشهر وبعد ذلك تبدأى بالمتاجره على الحساب الحقيقى

abdenbi
12-29-2012, 15:55
اولا اخي قم بربط حسابك المنتدى و هدا موضوع مساعد
http://forex-masr.com/showthread.php?669

omar.winner
12-29-2012, 16:01
قم بربط حسابك فى المنتدي بحساب التداول لديك فى الشركة وقم بعمل مشاركات حتى تحصل على بونص تتاجر به

sonya
12-29-2012, 20:59
السلام عليكم

اتمني الاقي حد يجاوبنياضم صوتى ليكى ياريت حد يساعدنى

---------- Post added at 08:59 PM ---------- Previous post was at 08:57 PM ----------

قم بربط حسابك فى المنتدي بحساب التداول لديك فى الشركة وقم بعمل مشاركات حتى تحصل على بونص تتاجر به

ازاى اربط حسابى مع الشركه ولا انا كده تمام انا مش عرفه

forex star
12-29-2012, 22:01
انتى كدا تمام كملى بقى معانا فى المنتدى وشاركى بالردود والمشاركات المفيده وكدا علشان تكسبى البونص
اللى هيتحول على شركه انستا وتقدرى تتاجرى بيه بعد كدا ان شاء الله وتسحبى الأرباح

Hamdy Elhossiny
12-29-2012, 22:43
والله اختى انتى الان مفروض تربطى حسابك بالمنتدى هنا
وما عليكى الا البدأ فى المشاركه والحصول على البونص والتعلم من اجل التداول

saly
12-29-2012, 22:59
انتى كدا عملتى الخطوات الاولى باقى ليكى انك تتفاعلى هنا فى المنتدى وتحققى بونص
وياريت تستغلى دا فى ان تفاعلك يكون متعلق بانك تتعلمى الفوركس ادخلى القسم التعليملى وادرسى اللى فيه واسالى وتناقشى مع الناس فى كل حاجه انتى عايزاها

amal rabea
12-30-2012, 00:06
ابداى ف كتابة الردود على الموضوعات الموجوده ف المنتدى

safi
12-30-2012, 15:17
السلام عليكم ...... اهلا بك بالمنتدى بعد ما عملت حساب انيستا اعملي ربط بينه وبين المنتى من خلال لوحة التكم بتاعتك في المنتدى من بونص فور بوست واكتبي رقم الحساب واكتب كلمة المرور وهيتمك الربط واول الشهر انيستا هتبعت لك باستلام البونص وتبداي بالعمل الحقيقي للفوركس ولكن ذلك لابد ان يكون بعد التعليم والتدريب

salma saad
01-07-2013, 03:16
السلام عليكم
اهلا بيكى فى المنتدى وانا ايضا لسه مبتدئه وعليكى اختى العزيزة بقراءه الكثير من الكتب هنا فى النتدى ومشاهده الفيديوهات لانها ستفيدك

mostafaabdelgawad
01-07-2013, 14:28
افتحي حساب ديمو جنب الحقيقي وتعلمي التداول
مع كتابة الردود والتعلم وان شاء الله تكوني على الطريق السليم

ياسر
01-07-2013, 14:39
السلام عليكم
يعنى انتى كدا كويس اذا كان معاكى فلوس تاجرى بيهم لو ممعاكيش يبقى اشتركى فى الردود الموجوده عشات كسبى بونصات تساعدك تتاجرى بيها لو ممعاكيش فلوس او لو مش عوزه تد خلى برصيدك انتى ومتخوفه يعنى انك تخصريهم

Ahmed H
01-07-2013, 21:54
كل ما عليكي هو أن تشاركي في موضوعات المنتدى
وتكتبي أراءك بحيث لا تقل المشاركة عن سطرين ومن خلال ذلك يضاف لك البونص

فوركس مان 25
01-07-2013, 23:24
السلام عليم مرحبا يا اختى فى المنتدى وبجد نورتينا اهم حاجة انك لازم تشاركى فى المنتدى بارائك وخبرتك بعد ما تربطى حسابك واهم حاجة انك تتابعى التحليلات الفنية وكمان بعد ما تشاركى فى التعليقات هيتحسبلك البونص بعد ا تاخديها اخر الشهر ممكن تتاجرى بيها

my work
01-09-2013, 20:55
السلام عليكم اصحابى انا ارى انك لازم تقرا عن فوركس فى الكتب وتتدرب فى حساب الديمو جيدا وتعمل جيا على معرفة ومتابعة الاخبار وحماية الرصيد باستوب لوز فى اى صفقة

taoufik bajjou
01-09-2013, 21:02
السلام عليكم أختي أهلاً بك في المنتدى وأتمنى لك التوفيق و النجاح هناك مواضيع للمبتدئين لأخ دودو ستستفدين منهم كثيرا لتتعلمي كيفية المتاجرة

كريم سليمان
01-09-2013, 21:23
مرحبا بك فى المتندى يوجد قسم خاص هنا للمبتدئين ارجو ان تزوره وتتعلم منه
وهناك ايضا مقاطع فديو موجوده على اليوتيوب يمكنك الاعتماد عليها لتتعلم

LTF
01-09-2013, 21:26
السلام عليكم و رحمة الله
مرحبا بك أختي الكريمة في هذا العالم الرائع
العالم المليء بالمفاجأت و الفرص الرائعة و في نفس الوقت الملئ بالمخاطر
أهلا بك في الفوركس
عليك أول شئ بالتعلم و عدم الأنقطاع عن منتدانا الغالي حتى تتعلمي وحدة وحدة
وبعدها لكل مقام مقال
شكرا

basma salah
01-09-2013, 21:30
انتى كدا تمام ابداى بقا فى كتابة المشاركات والردود حتى تجمع البونص ولازم تتعلم كل ما يتعلق بالفوركس من الالف للياء وان شاء الله تكون ناجحة فى الفوركس

ahlamalie3
01-09-2013, 21:37
مرحبا بك اختي العازيزة معنا في المنتدى اولا
يجب عليك المشاركة بارائك مع الاصدقاء في
المنتدى تم افتحي حساب تجريبي كي تبدئي
بالتعلم اولا بعدها استتمري في الحساب الحقيقي
بالوفيق

hamo
01-09-2013, 21:44
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
انا اعتقد يا اختى انه لابد ان تتعلمى عن كيفيه المشاركه فى الصفقات من خلال الانستا وكيفيه تحقيق الربح حتى لا تخسرى رأس المال لديك وان تبدئى فى صفقات صغير لا تتطلب مبالغ كبيره حتى لا تتعرضى للخساره ولذلك لابد لكى من الافضل ان تتدربى على حساب تجريبيى فى البدايه وان تتعلمى كل شئ وبعد ذلك تشاركى فى الانستا وفى الصفقات الحقيقيه

prince of dark
01-09-2013, 23:52
طبعا اختى الكريم انت تقدرى حاليا انت تعملى اتاتشت للاكونت بتاعك وان شاء الله اختى الكريم سوف يتم احتساب البونص واتمنى منك المزيد اخى الكريم وتقبل مرورى وتحياتى

pirlo
01-10-2013, 11:45
الافضل لك ان تدخلي القسم الخاص بالمبتدئين وان شاء توصلي الي الذي تريديه

LiNDa1
01-10-2013, 12:03
يجب أن تربطي حسابك بالمنتدى بحسابك في شركة أنستا حتى يتم تحويل البونص عليه في أوائل الشهر القادم ومن خلال هذا البونص تستطيعي المتاجرة
ولكني أرى أنك جديدة فلابد من الآن أن تبدأي بحساب تجريبي

star forex
01-10-2013, 15:12
تمام جدا كدا انتى تحفظى المعلومات اللى اتبعتلك على الموبايل فى اى ورقه تكست عندك فى الجهاز علشان تفتكريها وتبدأى هنا فى وضع الردود
علشان تكسبى بونص وبعد كدا هتقدرى تعملى متاجره بنفسك ان شاء الله

MAGDY
01-13-2013, 12:28
لن أضيف كثيراً على ردود الأعضاء الأفاضل
فقط .. اجتهدى فى مشاركاتك وردودك على المواضيع الموجودة بالمنتدى
ليزيد رصيدك من البونص ، لتستطيعى العمل فى الفورس برأس مال معقول
نورتى المنتدى ، ونتشرف بكِ وبكل عضو فاضل ومحترم .. أهلاً وسهلاً بحضرتك
تحياااااااااااتى

Ahmed1_egypt
01-13-2013, 12:44
بعدها يتم ربط الحساب الذي وصلت بياناته الي الهاتف بالمنتدي من اجل تحويل البونص الخاص
بكي في اخر الشهر وعملت ان الحساب يبقي في المنتدي لمدة شهرين ويتم عمل حساب اخر بعدها

FCBXL
01-13-2013, 16:07
ادخل اخي على القسم التعليمي لكي تتعلم في الأول كيفية ربط حسابك في انستا بعضويتك في المنتدى
وبعدها اكتب الردود عادي

sabirdaba
01-13-2013, 16:14
عليك أخي أن تربط رقم حسابك مع المنتدى حتى تتوصل كل شهر بالرصيد الذي تجمعه من خلال الردود التي تقوم بها في المنتدى واذا اردت فهناك موضوع خاص بذلك بالقسم الخاص بالاجابة على الاسئلة

zeyadahmed
01-13-2013, 17:24
قومى بربط حسابك انستا فوركس بحساب الاكونت بتاعك فى فوركس مصر ثم ابدا اتعلمى الفوركس وبعد بعدها تقدرى تكتبى الكومنتات فى الموقع هنا وهتتحوللك الفلوس فى اول اسبوع من كل شهر وكل كومنت بتكتبيه ب 10 سنت

ahamed ali
01-16-2013, 17:54
قبل المتاجرة لابد ان تبداى بفتح حساب تجريبى علشان
تعرفى ازاى هتفتحى الصفقات وعلى اساس ايه
يجب عليك مشاهدة فيديوهات تتكلم وتشرح الفوركس

masry
01-17-2013, 04:20
بعد كده هتربطى بقى حساب الشركه بالمنتدى وده بتعمليه ازاى ؟ بتدخلى على الملف الشخص وهتدخلى على بونص فور ريفير او بونص فور بوست وتضغطى على علامة + وبعد كده تحطى بقى رقم الحساب ومعاه كمان الباسورد وتقولى تم وتقومى بعمل الردود فى المنتدى واول كل شهر هتلاقى البونص بيتحول لحساب الشركة

joliana
01-17-2013, 04:37
الردود بتاتي من قرائتك عن مواضيع الفوركس لانها بتعرفك عليها
ويجب ان تقراي جيدا وتفهمي كل شئ عنه اولا ويجب ان تعملي 33 مشاركة يوميا في الردود او المواضيع

elmadry
01-17-2013, 04:48
اولا اختى لابد ان تتأكدى انكى قمتى بربط حسابك بالمنتدى لكى يتم تحويل البونص عليه .
ثانيا يجب عليكى المشاركة فى المنتدى وان تتعلمى الفوركس لكى تستطيعى المتاجرة بالبونص .

maged mohamed
01-17-2013, 05:03
بسم الله الرحمن الرحيم
اهلا وسهلا بيك فى المنتدى على فكرة انت سوف تستفيدى مش بونص بس ممكن يكون اصدقاء كمان ومعلومات المهم
انت بتفحى السوال من خلال الضغط على السوؤل وتجوبى علية والاجابة لاتقل عن سطرين وعلى كدة السؤالدة هيكون بعد كدة وعلشان جوبتى علية هيكون علية سهم برنقال
وبعدين تجوبى على حوالى 30 مشاركة يوميا تحتى تحصلى على البونص الى هتجرى بة وقبل البداية فى المتاجرة ادخلى على الحساب التجربيى علشان تتدربى كويس وربنا معاك

nsr3
01-17-2013, 10:37
الممنتدى جميل فعلا وممكن انك تشاركى فية من خلال الموضوعات التى تطرح وانتى بتقولى رايك وفى نفس الوقت اتى بتستفيدى من المعلومات التى تطرح وبالتالى الموضوع كويس جدا
وكمان بيكون فية بونص ممكن نستثمرة فى انستا فوركس

safouane
01-20-2013, 01:06
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته اشكركم بدوري على هدا الموضوع القيم فانا قد اعجبتني هاته التحليلات
وبما انني جديد في هدا الميدان اي انني من الهواة فقد اكتشفت اشياء جديدة
مشكور على هذة المعلومات و نسال الله تعالى كل التوفيق يا اخي

spiderforex
01-20-2013, 01:08
أنت لم تبقى ليك سوى خطوة واحدة أخي هي أنك تقوم بأخذ رقم حسابك والتوجه للمكان المخصص لربط الحسابات بالشركة بحسابك في المنتدى حتى تتوصل شهريا بالبونص وهذا الموضوع ستجد به الشرح الكامل

zinamalqa
01-20-2013, 01:09
الان لم يبقى سوى ان تتعلم الفوركس

لتكتشف هذا السوق والذي يعد

اكبر سووق عاالمي

MINAEDWARDW
01-20-2013, 01:40
المنتدى هنا مفيد من حيث تبادل الخبرات والمعرفة والبونص الذى يقدمه ايضا من خلال المشاركة فى المنتدى

noda
01-21-2013, 18:52
كل ما عليكي هو أن تشاركي في موضوعات المنتدى وتكتبي أراءك بحيث لا تقل المشاركة عن سطرين ومن خلال ذلك يضاف لك البونص

a5rzamn
01-21-2013, 18:55
يجب ربط الحسابب في المنتدى اختي الكريمه بحسابك بالمنتدى

عشان يتحول البونص عيه في اول الشهر القادم

اسماعلاوي
01-21-2013, 18:56
ويجب أن تربطي حسابك بالمنتدى بحسابك في شركة أنستا حتى يتم تحويل البونص عليه في أوائل الشهر القادم ومن خلال هذا البونص تستطيعي المتاجرة ولازم تتعلمي الفوركس وتبداي الدخول في المجال ده

disha
01-21-2013, 19:03
مفيش مشكلة يا اخت حضرتك تستمري في محاولة المشاركة
والتعلم وافادة الاعضاء ونفسك حتى يتم تحويل بونص جيد لك يمكنك التعلم عليه

rose flower
01-21-2013, 19:04
انا الحقيقه لسه مبتدئه مثلك تماما واتمنى ليكى انك تحققى الى بتتمنيه من خلال الفوركس
ولو عاوزه اى معلومات تقددرى بيحثى عنها فى المنتدى

haze5m
01-21-2013, 22:24
انا اعتقد ان الكلام لا يختلف وهو ان
تجدي كورس من الفيديوهات وتبدئ التعلم

Mohamed Ramadan Helal
01-21-2013, 22:40
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اتعلمى الاول ازاى تتاجرى
شوفى فيديوهات او خدى كورس فوركس وبالتوفيق ليكى وللجميع نتمنى تكون بدايه موفقه

SiSi
01-21-2013, 23:30
اهلا انا ايضا مثلك ياغاليه هلا سجلت في الفوركس وان شاء الله نتعلم اكثر واكثر

asma
01-21-2013, 23:47
عشان تعرفى تتداولى بالبونص لازم يكون عندك خبرة ودى ممكن تكتسبيها من التعلم
ومصادر التعلم كتير اوى منها قراءة الكتب من على النت او فيديوهات من ع اليوتيوب
المهم الاول تتعلمى

waelnbe
01-21-2013, 23:58
اولا انا سعيد بالانضمام للمنتدى وانشاء الله استفيد من حضراتكم الكثير
ثانيا انا لسة مشترك حديث واشتركت بالمنتدى وفتحت حساب بانستا فوركس وحملت منصة التداول ولكن لما ادخل عليها تدينى invalid
ياريت حد يفيدنى وشكرااااااااااااااااااااا اااااااااا

وائل فريد
01-22-2013, 04:25
اول حاجه تعمليها تشوفى الفيديوهات الى بتشرح طريقه عملك على الفوركس
وبعدين تخشى على الصفحه وتفتحى اى موضوع وترضى عليه بس الرد يكون فى مضمون الموضوع
وميقلش عن سطرين وتربطى حسابك بحساب انستا علشان البونص بتاعك هيتحولك هناك

Karem1
01-23-2013, 14:03
طيب طالما بعتولك كود ياريت لو تحفظيه عندك فى ورقه تكست على الجهاز وتاخدى الباسورد والإسم وتدخلى تربطى الحساب بالمنتدى
وكمان تبدأى تشاركى بالردود علشان تحققى بونص تعرفى تتاجرى بيه فى المستقبل ان شاء الله

yassoo011
01-23-2013, 14:59
المنتدى يعطي بونص على الردود 10 سنت الرد
تنقل اول كل شهر لحسابك بالشركة لكي تتاجر يبها ويمكنك سحب الارباح فقط

احمد سيد
01-23-2013, 15:06
اهلا بيكي اختى الفاضله اربطي الحسابين ببعض وبعدين شاركي على قد ماتقدري يعنى اقراءي الموضوع وبعدين اكتبي مشاركه على كل موضوع عشان تاخدي بونص تجمعيه وتبداي بيه في المتاجره بس اهم شئ تتعلمي اصول وقواعد الفوركس جيدا قبل البدء في الحساب الحقيقي

speed-man
01-23-2013, 15:09
التعليميه من البدايه وبعد كدة بعد ما تعرفى معلومات عن الفوركس