PDA

View Full Version : جب أن نتاجر العديد من الزوج أو التركيز زوج واحد فقط؟

mido2224
05-18-2016, 17:15
يجب أن لدينا العديد من الأزواج أن نتمكن من التداول في العملات الأجنبية بهذه الطريقة سيكون لدينا فرصة من وقت لآخر. إذا كان لنا أن أعرف فقط زوج واحد ما إذا كان السوق لا يتحرك؟ ونحن سوف يكون مجرد تسكع وانتظار. حتى إذا كان لدينا العديد من الأزواج حتى نتمكن من السيطرة على الشهر زوج معين يتحرك في جميع الأوقات من أجل تحقيق أقصى قدر من الربحية لدينا.

احمد عبد الباسط
05-26-2016, 01:52
بسم الله الرحمن الرحيم
انا شخصيا افضل التداول والتركيز على زوجين او ثلاثة
لان التداول على اكثر من زوج يجعلك تتشتت بين الازواج
التركيز مهم جدا فى الفوركس

AHMED NOLE
05-26-2016, 02:00
انا افضل انى اتعامل مع زوجين وهما اللى بيكون تركيزى كبير عليهم فى التعامل فى ها السوق وبالتوفيق للجميع فى التعامل فى السوق على حسب اسلوبك والله المستعان

وبالتوفيق

abdomj
05-26-2016, 02:37
اسف اخىانا لم اعلم ماذا تقصد جيدا ممكن لانى لسه جديد فى هذا المجال
الفوركس اتمنى انا اكون ضيف خفيف عليكم وموضوعك اخى اكثر من رائع

harimeche
05-26-2016, 02:54
من وجهتي نضري

أرى ان اتاجر على الكثير من الأزواج لكي انوع ولكي أحصل

على الكثير من الفرص وبالتـــالي سهولة إختيار الصفقات الواضحة جداا

مع التحية ...

beast4ever
05-26-2016, 02:56
انا احب اتاجر علي زوج اليور دولار اعتقد مني ان السووق
بيتحرق بتحرك الدولار واحب احطف نقاط ن المجنوان عشان حركته قويه جداا
وجربت تجرت النفط مربح جداااا لكن الخسار برضو كبير
وشكرا لك وتقبل مروري تحيااااتي

مصطفى حمدان
05-29-2016, 23:30
كل متداول له اسلوب ونمط خاص به فى التداول فهناك من يفضل العمل على ازواج معينة وهناك من يعمل على اى زوج عندما تتاح له فرصة الدخول ويجد فرصة ليغتنمها لذا يجب البحث عن المحصلة النهائية

عرآقي
05-31-2016, 01:50
انا افضل انى اتعامل مع زوجين وهما اللى بيكون تركيزى كبير عليهم فى التعامل فى ها السوق وبالتوفيق للجميع فى التعامل فى السوق على حسب اسلوبك والله المستعان

وبالتوفيق

masr16
06-04-2016, 00:47
بسم الله الرحمن الرحيم

never1
06-04-2016, 22:41
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

---------- Post added at 08:41 PM ---------- Previous post was at 06:23 AM ----------

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

shadea1991
06-04-2016, 23:54
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الفوركس اتمنى انا اكون ضيف خفيف عليكم وموضوعك اخى اكثر من رائع وشكرا تقبل مرورى

nader
06-05-2016, 00:08
بالنسبة لي ارى ان المبتدئ من الافضل ان يتاجر فقط على زوج واحد
ولكن المحترفين يتاجرون على سلة عملات مختلفة حتى ينموا اكثر راس مالهم وكذالك
هم اكثر خبرة للمتاجرة على ازواج مختلفة
بالتوفيق

Zezobebo3
06-05-2016, 01:12
انا شخصيا افضل التداول والتركيز على زوجين او ثلاثة لان التداول على اكثر من زوج يجعلك تتشتت بين الازواج التركيز مهم جدا فى الفوركس..ارجو ان تتقبل مرورى واحترامى

never1
06-06-2016, 08:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة والمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

nasr39
06-06-2016, 22:58
من وجهتي نضري

أرى ان اتاجر على الكثير من الأزواج لكي انوع ولكي أحصل

على الكثير من الفرص وبالتـــالي سهولة إختيار الصفقات الواضحة جداا

مع التحية ...

medben
06-06-2016, 23:37
كل متداول له اسلوبه الخاص به فى التداول فهناك من يفضل العمل على أزواج معينة
وهناك من يعمل على اي زوج عندما تتاح له فرصة الدخولبما له من بونص هل يكفي ام لا

nehad
06-07-2016, 01:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الفوركس اتمنى انا اكون ضيف خفيف عليكم وموضوعك اخى اكثر من رائع وشكرا لك تقبل مروري....

monji125
06-07-2016, 01:30
ﻳﺠﻤﻊ ﺳﻮﻕ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﺃﺭﺑﻊ ﺃﺳﻮﺍﻕ ﺇﻗﻠﻴﻤﻴﺔ : ﺃﻻﺳﺘﺮﺍﻟﻴﺔ ﻭﺃﻵﺳﻴﻮﻳﺔ ﻭﺃﻷﻭﺭﺑﻴﺔ ﻭﺃﻷﻣﺮﻳﻜﻴﺔ . ﻭﺗﺴﺘﻤﺮ ﻋﻤﻠﻴﺎﺕ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮﺓ ﻓﻴﻪ ﻛﻞ ﺃﻳﺎﻡ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﻭﻳﻐﻠﻖ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﻳﻮﻣﻲ ﺍﻟﺴﺒﺖ ﻭﺍﻷﺣﺪ، ﻭﻳﻌﻤﻞ ﺍﻟﺴﻮﻕ ﻋﻠﻲ ﻣﺪﺍﺭ ﺍﻟﺴﺎﻋﺔ ﺃﻱ 24 ﺳﺎﻋﺔ ﻓﻲ ﺍﻟﻴﻮﻡ . ﻭﻳﻼﺣﻆ ﻫﺪﻭﺀ ﻧﺴﺒﻲ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﺎﻋﺔ 20:00 ﻭﺣﺘﻰ 01:00 ﺑﺘﻮﻗﻴﺖ ﻏﺮﻳﻨﺘﺶ، ﻭﻳﻌﺰﻱ ﺫﻟﻚ ﻹﻏﻼﻕ ﺑﻮﺭﺻﺔ ﻧﻴﻮﻳﻮﺭﻙ ﻓﻲ ﺍﻟﺜﺎﻣﻨﺔ ﻣﺴﺎﺀُ ﻭﺑﺪﺀ ﺑﻮﺭﺻﺔ ﻃﻮﻛﻴﻮ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﻓﻲ ﺍﻟﻮﺍﺣﺪﺓ ﺻﺒﺎﺣﺎُ . ﻭﻣﻊ ﺩﺧﻮﻝ ﺍﻟﺘﻜﻨﻠﻮﺟﻴﺎ ﻭﺷﺒﻜﺔ
ﺍﻹﻧﺘﺮﻧﺖ ﺃﺻﺒﺢ ﻣﻤﻜﻨﺎ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺤﺴﺎﺑﺎﺕ ﻭﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮﺓ ﻓﻲ ﺍﻷﺳﻮﺍﻕ ﺍﻟﺪﻭﻟﻴﺔ ﻣﻊ ﺷﺮﻛﺎﺕ ﻭﺑﻨﻮﻙ ﻟﻢ ﺗﺬﻫﺐ ﺇﻟﻴﻬﺎ ﺣﺘﻰ ﻓﻲ ﻛﻞ ﺑﻠﺪﺍﻥ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ﻣﻨﻬﺎ ﻟﻨﺪﻥ ﻭﻫﻮﻥ ﻛﻮﻧﺞ ﻭﺍﻹﻣﺎﺭﺍﺕ ﻭﺩﺑﻲ .
ﻣﻦ ﺃﻫﻢ ﻣﻤﻴﺰﺍﺕ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮﺓ ﻓﻲ ﺳﻮﻕ ﺍﻟﻔﻮﺭﻛﺲ ﺑﺎﻹﺿﺎﻓﺔ ﻟﺘﻘﻠﺒﺎﺗﻪ ﺍﻟﺴﺮﻳﻌﺔ ﻫﻮ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮﺓ ﺑﺎﻟﻬﺎﻣﺶ ﺃﻭ ﻣﺎﻳﻌﺮﻑ Margin trade . ﺍﻥ ﻫﺬﻩ ﺍﻟﺘﺠﺎﺭﺓ ﺗﺘﻌﺎﻣﻞ ﺑﻤﺎ ﻳﺴﻤﻰ ‏( ﺍﻟﺘﺠﺎﺭﺓ ﺑﺎﻟﻬﺎﻣﺶ ‏) ﺃﻱ ﺃﻧﻚ ﺗﺤﺠﺰ ﻣﺒﻠﻐﺎ ﺿﺌﻴﻼ ﻣﻦ ﺣﺴﺎﺑﻚ ‏( 1000 ﺩﻭﻻﺭ ‏) ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺷﺮﺍﺀ ‏( 100000 ‏) ﺩﻭﻻﺭ ﻭﺗﺴﻤﻰ ﻭﺣﺪﺓ ﺍﻟﺸﺮﺍﺀ ‏( ﻟﻮﺕ ‏) ﻭﺗﺮﺑﺢ ﺃﻭ ﺗﺨﺴﺮ ﺣﺴﺐ ﺣﺮﻛﺔ ﺍﻟﻌﻤﻠﺔ ﺃﻭ ﺍﻟﺴﻠﻌﺔ ﺃﻭ ﺍﻟﻤﻌﺪﻥ ﺍﻟﺬﻱ ﺍﺷﺘﺮﻳﺘﻪ ﺃﻭ ﺑﻌﺘﻪ ﻭﻫﺬﺍ ﺍﻟﻨﻮﻉ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮﺓ ‏( ﻭﻟﻮ ﻳﺒﺪﻭ ﺑﺴﻴﻄﺎ ‏) ﻫﻮ ﻣﻦ ﺃﺭﺑﺢ ﺃﻧﻮﺍﻉ ﺍﻟﻤﺘﺎﺟﺮﺓ ﺣﻴﺚ ﻳﻤﻜﻨﻚ ﻛﺴﺐ ﺭﺑﺢ ﻛﺒﻴﺮ ﺧﻼﻝ ﺛﻮﺍﻧﻲ ﻣﻌﺪﻭﺩﺓ ﻧﺘﻴﺠﺔ ﺧﺒﺮ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺃﻭ ﺭﻓﻊ ﻭﺗﻨﺰﻳﻞ ﺳﻌﺮ ﻓﺎﺋﺪﺓ ﺃﻭ ﻛﺎﺭﺛﺔ ﻃﺒﻴﻌﻴﺔ ﺃﻭ ﻣﺴﺒﺒﺎﺕ ﺃﺧﺮﻯ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻳﺔ ﻭﻏﻴﺮﻫﺎ

موفينج افريج
06-07-2016, 01:53
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي العزيز بارك الله فيك على موضوعك المفيد
اتمنى ان الجميع راح يستفيد منه الجميع ان شاء الله

haggui
06-07-2016, 01:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته*

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

emad1995
06-07-2016, 02:27
كل متداول له اسلوب ونمط خاص به فى التداول فهناك من يفضل العمل على ازواج معينة وهناك من يعمل على اى زوج عندما تتاح له فرصة الدخول ويجد فرصة ليغتنمها لذا يجب البحث عن المحصلة النهائية وشكرا لك تقبل مرورى..

---------- Post added at 11:27 PM ---------- Previous post was at 11:03 PM ----------

وشكرا لك تقبل مرورى..

golden1992
06-07-2016, 02:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا اخي الحبيب وصديقي المتداول مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراق يالقيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الثكر من النتائج القيمة المفيجة إن شاء الله، بالتفويق لك و للجميع إ نشاء الله يا اخي الكريم وشكرا لك ارجو ان اكون قد افدتك تقبل مروري

golden1985
06-07-2016, 03:04
التركيز مهم جدا فى الفوركس وشكرالك تقبل مرورى..

adamarwan
06-07-2016, 03:39
المهم ان تحلل السوق وان تبتحت فى هدا التحليل على الفرص التى
ممكن ان تصتظها لكى تعرف اى الصفقات التى ممكن ان تحدد وان تختار لتداول بها
فامر فن وليس حب
وحظ موفق

abidal5883
06-07-2016, 03:39
بغض النظر عن مدى جودة إستراتيجيتك، فإن العامل الآخر الذي سيؤثر دائمًا على نتائجك هو عواطفك. فبعد كل شيء، فإن العواطف هي التي تحرك الأسواق.تحقيق الأرباح من التداول في فوركس يتطلب المهارة و الإستراتيجية و الأموال الإضافية و الأعصاب الحديدية. بسبب الحجم الكبير من التقلب سوق . ببساطة، فإن هناك الكثير من المتغيرات التي لا يمكن التنبؤ بها و أي واحد منها من الممكن أن يؤثر وضعية التداول المختارالتداول في فوركس يتطلب المهارة و الإستراتيجية و الأموال الإضافية و الأعصاب الحديدية. بسبب الحجم الكبير من التقلب سوق . ببساطة، فإن هناك الكثير من المتغيرات التي لا يمكن التنبؤ بها و أي واحد منها من الممكن أن يؤثر وضعية التداول المختاره
اتمنى للجميع الاستفاده والتوفيق

khaled20
06-07-2016, 05:14
اخي الكريم مش شرط حاجة معينة يعني بعض الناس يستخدمون اكتر من زوج وينجحوا فيه
وفي بعض الناس يركزون علي زوج معين فقط حتي لا تشتت تفكيرهم او علي حسب طريق نجاحهم
تحياتي لك

raedreda
06-07-2016, 06:42
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... شكرا اخى الكريم على هذا الطرح الشيق والاكثر من رائع والمفيد لكل اعضاء منتدانا المحترم

تقبل مرورى واحترامى

sleh bouabid
06-07-2016, 07:02
احزن كثيرا عندما اري الزميل عندما يتكلم عن الشموع لا يتكلم الا عن تكوينها
ياجماعة الشموع دي لعة السوق واللي ما يفهمهاش مش هيفهم السوق ومؤكد سيخسر
فعاملو الشموع على انها لغة وتحاولو تفهموها بدقة لخطورتها

رومانى
06-07-2016, 11:21
بالطبع لا تشتت نفسك فى التداول على ازواج كثيرة من العملات ولكن التركيز افضل وليكن تركيزك على العملات الرئيسية
مثل اليورو دولار او الدولار الاسترلينى وهكذا وادرس العملات هذه وابحث عن الاخبار الخاصة بهم .

nadin22
06-07-2016, 11:31
لكل من الطريقتين مميزات وعيوب وبالفعل وجود اكثر من زوج من العملات يعطيك فرص اكبر
ولكن يجب على المبتدئ تجنب التشتت بين الازواج وان يكون تركيزه فى زوج عملات واحد فى الفتره الاولى

emad1995
06-07-2016, 14:06
السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحيم
التركيز مهم جدا فى الفوركس تقبل مروري

ahmedshrif1
06-07-2016, 17:05
بسم الله الرحمن الرحيم

emad1995
06-07-2016, 21:10

وبالتوفيق وتقبل مرورى..

shadea1991
06-09-2016, 11:34
أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا الا و هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

emad1995
06-09-2016, 12:33
بسم الله الرحمن الرحيم
التركيز مهم جدا فى الفوركس وتقبل مرورى

---------- Post added at 09:33 AM ---------- Previous post was at 09:27 AM ----------

بسم الله الرحمن الرحيم

ahmedkamouh
06-09-2016, 12:38
السلام عليكم
انا افضل التداول على زوجين او ثلاثه
وشكرا

amimar60
06-09-2016, 12:43
شكرا لك يا أخي الكريم .. على هذه المعلومة الجيدة جدا حول موضوع رائع وبارك الله فيك وجزاك الله كل خير على جهدك
بالتوفيق في حياتك المهنية و اليومية مشكور

ملاك الروح
06-09-2016, 13:58
اشكرك جزيل الشكر على هذا السؤالباللنسبة لي يجب الاعتماد على زوجين متعاكسين
أتمنى لك دوام التوفيق والنجاح

creatorman1978
06-09-2016, 14:01
تحديد عدد الازواج التى تتاجر بها فى الفوركس لا يتحدد بناءا على مزاج او اهواء شخصية ... وانما حسب كل استراتيجية هل يناسبها التطبيق مع هذا الزوج او لا ... والله المستعان

sife100
06-09-2016, 14:03
بسم الله الرحمن الرحيم
بالتوفيق

raouf41
06-09-2016, 14:04
السلام عليكم و رحمة الله اخي الكريم انا شخصيا احب التداول بزوجين او ثلاثة فقط لكي لا افقد التركيز على العمل بهم

موفينج افريج
06-09-2016, 17:09
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن طرحك هدا الموضوع
أتمنى لو جميع الأعظاء أن يبدون لنا بمواضيعهم المتعلقة بالفوركس كي نستطيع فهم هدا السوق الغامض

tenon
06-09-2016, 17:53
السلام عليكم و رحمة الله اخي الكريم انا شخصيا احب التداول بزوجين او ثلاثة فقط لكي لا افقد التركيز على العمل بهم

في البدايه يفضل اخي العمل على زوج واحد فقط علشان تقدر تكون حفظت تحركاته وكده انما العمل على اكتر من زوج ده تشتت ومش هيكون في صالح المتاجر اصلا
علشان هيكون محتاج وقت كبير

bahoma310
06-09-2016, 21:15
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركته
التركيز في زوجين او 3 يكون اخسن
تقبلوا مروري مع خالص تحياتي و تمنياتي بالنجاح لكل الاعضاء انشاء

yansane
06-09-2016, 21:25
حتى إذا كان لدينا العديد من الأزواج حتى نتمكن من السيطرة على الشهر زوج معين يتحرك في جميع الأوقات من أجل تحقيق أقصى قدر من الربحية لدينا. هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع جزاك الله كل خير بالتوفيق ان شاء الله

khalidjoker
08-06-2016, 23:55
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته، أما بعد:
يستحسن الدخول في صفقة واحدة إلى ثلات صفقات حتى لا يتشتت تركيزنا ونحافض على نفسيتنا في التداول مع إحترام طبعا إدارة رأس المال.
و السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته.

ابوفؤاد
08-07-2016, 00:46
التنلاكيز على زوج واحد ازو اكثر من فوائده انك من الممكن ان تربح منه ذهبا وايابا و بالتالى تتمكن من العمل على بيئه امنه انتتعلم ما يدور بها بعد ان يتعود كل منك على الاخر تتمكن منه

titotroy
08-07-2016, 00:50
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور جدا علي الموضوع
واتمنا المزيد من الموضوعات الهامه وجزاك الله كل خير واتمنالك النجاح والتوفيق

michael1
08-07-2016, 01:57
نعم يا اخى الكريم اعتقد ان لم تركز فى
زوج واحد من الازواج تفهمه جيدا وتتاجر عليه
كل اسبوع من الفوركس ولكن فى بعض الايام يكون بعض الازواج لا تتحرك

rassendyll
08-07-2016, 02:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته احب ان اوجه شكرى وتقديرى واحترامى لكاتب وصاحب الموضوع على هذه المعلومات التى فى غاية الروعه ولكن من وحهة نظرى اننى احب ان اركز على زوجين فقط لا غير وهما الدولار امام اليورو والزوج الاخر هو الدولار امام الكندى ومع ذلك يجب معرفة العملات الاخرى فى نفس الوقت

Harmonic
08-07-2016, 02:33
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا اخي الحبيب وصديقي المتداول مشكور أخي الكيرم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراق يالقيم و على المعلومات التي تقدمت بها و أتمنى أن نراك تحقق الثكر من النتائج القيمة المفيجة إن شاء الله، بالتفويق لك و للجميع إ نشاء الله يا اخي الكريم وشكرا لك ارجو ان اكون قد افدتك تقبل مروري

batch
08-07-2016, 03:04
شرح مميز واكثر من رائع وانت قمت بشرح الموضوع بطريقة مبسطة
مما يتيح للاشخاص المبتدئين فهم الموضوع بسهولة

brainyboy
08-07-2016, 06:24
بسم الله الرحمن الرحيم
التركيز مهم جدا فى الفوركس :accute: ...

كاره المراقبين
08-07-2016, 09:49
اخي الكريم اعتقد ان الذي تقصده هو مشتقة من الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع

كاره المراقبين
08-07-2016, 10:03
اخي الكريم اعتقد ان الذي تقصده هو مشتقة مي الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة اخي الحبيب شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم حقيقة الموضوع

alym
08-07-2016, 10:23
انا افضل التركيز على ثلاث او اربع ازوج علشان تعرف تحركاتهم وسلوكهم السعرى وتقدر احقق منهم ارباح لكن كثرة الازواج هيخليك مش مركز

mrdhia
08-07-2016, 10:53
نا شخصيا افضل التداول والتركيز على زوجين او ثلاثة

shsho.mys
08-07-2016, 10:55

طبعا التركيز على زوج او تنين افضل بس التعدد مفيد في حاله الزوجين اللي انت بتلعب عليهم مش شغالين دلوقتي او حركتهم بطيئه

يبقى انت محتااج ازواج اضافيه

latraaa
08-07-2016, 13:21
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح و على النصائح القيمة التي تقدمت بها و التي أتمنى أن يعرف الإخوة الكرام كيف يحققون الكثير من الناتئج الراقية القيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك وللجميع إن شاء الله

gostman2006
08-07-2016, 17:06
انا احب ان اتاجر فى اكثر من زوج لانه عندما يكون هناك ركود فى زوج معين يكون هناك فى زوج معين يكون هناك اقبال على زوج اخر ولكن يجب التركيز اثناء العمل

بروفسير العرب
08-07-2016, 18:47
انا افضل ان اتاجر على كل الزواج حيث اى زوج متاح ليه او توجد ليه فيه صفقه
توافق مع الاستراتجيه التى استخدمها لماذا لا افتح صفقه به لا افضل التدول على زوج واحد من العمولات

dellos
08-07-2016, 19:36
مرحبا اخي العزبز على حسب الشخص ادا كان يجب الفرص الكثيرة فيجب ان يتداول على اكثر من زوج اما ادا كان مشغول فزوج واحد كافي
تحياتي لك

chlor
08-07-2016, 19:48
شكرا لك اخي الكريم على طرح هذاا الموضوع. في راي الشخصي انه يجب عليك التركيز فس زوج معين وهذا حتى تتاقلم معه وتتعلم جيدا كيف يتغير وايضا لا يتشتت اركيزك على الكثير من الازواج اخي. تقبل مروري

doaa sary
08-07-2016, 22:43
انا محددة حوالى 5 ازواج
هما الافضل عندى
لما بلاقى اشارة للدخول ف صفقه
بدخلها ع طول

dadaa
08-07-2016, 22:47
انا افضل انى اتعامل مع زوجين وهما اللى بيكون تركيزى كبير اوى اوى عليهم فى التعامل فى ها السوق
وبالتوفيق للجميع فى التعامل فى السوق

snipper2016
08-07-2016, 23:13
شخصيا افضل التركيز على زوجين او ثلاثة لان التداول على اكثر من زوج يجعلك تتشتت بين الازواج

mmesho
08-07-2016, 23:16
ياريت لو يكون الكلام مرتب اكثر من كده
حاولت اجمع معلومه افهم بيها الموضوع لكن للاسف ماقدرتش
يرجى التوضيح فى المرات القادمه حتى يستفاد الجميع

csebai12
08-07-2016, 23:23
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
بالنسبة لي احبذ المتاجرة على العديد من الازواج الرئيسية و اغتناكم الفرص عيلها

alasfarahmad
08-07-2016, 23:27
اعتقد أن لكل طريقة ايجابياتها وسلبياتها، فالمتاجرة بزوج واحد مثلا يمكن أن تساعد المتداول في ضبط حساب التداول بالنسبة ويعرف جيدا الأخطار التي يمكن أن تترتب على هذه الصفقة أو تلك، ولكن مع استخدام أكثر من زوج في عمليات التداول غالبا ما تصبح قدره التداول على حساب حجم الأخطار المتوقعة ضعيفا، ولهذا يفضل الكثير من المتداولين العمل بزوج واحد أو زوجين على الأكثر، مشكور على مساهمتك ونتمنى لك التوفيق.

mind333warrior
08-07-2016, 23:32
اعتمد على أربع أزواج فقط , طببق الشرع , زوج واحد قد يمر بأوقات تذبذب , أربع زوجات من البورصات الأقوى وتداول بوقت أكثر سيولة

محمد صلاح
08-08-2016, 00:37
سؤال حلو اوى اخى العزيز طبعا الافضل ان التاجر يتاجر على زوج واحد فقط لان ده افضل له من ناحيى التركيز وانه يعرف اتجاه العملة والسلوك السعرى

جمال صادق
08-08-2016, 00:56
اغعتقد ان التداول على اكثر من زوج افضل بكثير من ان نخضع للتداول على زوج واحد فقط و انة من الممكن ان نجد العديد من الفرص فيها عن ان نتداول على زوج واحد

nonam
12-02-2016, 16:12
السلام عليكم ... من الممك نان تركز علي زوج واحد في التعالمل مع التداول ومن الممكن ان تتعامل مع الازواج اللي انت من الممكن ان تتعامل معاها في السوق الاهم والحقيقي ومن المهم جدا ان يكون السوق الحقيقي الاهم في التعامل مع التداول

bakup28
12-02-2016, 18:37
في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة
شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك

aymen abdellaoui
12-02-2016, 18:42
بسم الله الرحمن الرحيم

tazi larbi
12-03-2016, 01:34
السلام عليكم لا اخي يجب التركيز مع زوج واحد فقط ادرسه ومع الوقت تصبح تعرف كل تحركاته بحكم خبرتك فيه ومنه ستتقلص خسارتك عليه اتمنى لكم النجاح والله الموفق

Bassem Hassani
12-03-2016, 06:07
من الأفضل هو دراسة جميع الأزواج الودخول فقط على الصفقات التى تتوافق مع الخطة التى سبق وان وضعها المتداول
وهذا يفيد من إقتناص اكبر عدد من الفرص وفى نفس الوقت البعد عن الدخول الخاطئ فى بعض الصفقات بشكل متسرع .

waelmma
12-03-2016, 07:22
:(:)):oتمام اخى العزيز انا من انصار الزوج الواحد وخاصة اذا كان من الازواج الرئسية
اللى بياتى على راسهم طبعا زوج اليورو دولار وبارك الله فيك اخى العزيز

bakup28
12-03-2016, 07:44
هوالمشتقة في الفوركس ولكن اتمنى ان تعيد شرح الموضوع باستفاضة
شكرا لك على هذه المواضيع المهمة فاأكثر من ذلك لانى لم أفهم
حقيقة الموضوع جزاك الله كل خيه

zizoo99
12-03-2016, 09:42
شكرا لك اخى على الموضوع فالاعتماد فعلا على عده ازواج من شانه ارتفاع الفرص الجيده للدخول نظرا لقلة الفرص على الزوج الواحد كما ان الاعتماد على ازواج عديده من شأنه تنوع الفرص

rahigrib
12-03-2016, 10:27
من الافضل ان نتداول على كل العملات الاساية من اجل ايجاد فرص كثيرا في السوق
اما الاقتصار على عملة واحدة قد لا تعطيك نتائج جيدة بل انا افضل التداول على كل العملات

Samira shabban
12-03-2016, 11:59
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المعلومات المفيده واعتقد انه معرفه اتجاه زوج واحد او زوجين لأى مبتدى بكفى للتداول بهم حيث الخول لاكثر من صفقه واختلاف الزوج فى نفس الوقت يشتت المتداول ولا يمكنه من التركيز لمعرفه اتجاهات الاسعار. لأى زوج

tamermosa
12-03-2016, 12:08
لأ انا مش معاك ، انا مع التركيز على زوج واحد فقط او زوجين بالكتير ، علشان التركيز على زوج بيخليك حافظ تحركاته و قادر على تخمين حركته بنسبة نجاح تتعدي ال 90% ،،،،
على عكس التنطيط بين الازواج المختلفة فبيشتتك و بيخليك ممكن تاخد قرارات غلط مش صحيحة ، تقبل رأيي و لك تحياتي

magic777
12-20-2016, 13:32
هو الافضل انك تتاجر على زوج واحد ده من وجهه نظري ومن تجربتي علشان تكون مركز لان التشتت بين اكتر من زوج مش هيساعدك
على التركيز في الصفقات هنا

best39
12-23-2016, 20:16
انا شخصيا افضل التداول والتركيز على زوجين او ثلاثة لان التداول على اكثر من زوج يجعلك تتشتت بين الازواجذاخىانا لم اعلم ماذا تقصد جيدا ممكن لانى لسه جديد فى هذا المجال الفوركس اتمنى انا اكون ضيف خفيف عليكم وموضوعك اخى اكثر من رائع

Samira shabban
12-23-2016, 20:18
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه........
وطبعا التداول على اكثر من زوج يسبب التشتت وعدم التركيز وبالتالى الوقوع في الخساره....
وشكرا لك

محمدفؤاد
12-23-2016, 23:26
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشارك انا شخصيا افضل التداول والتركيز على زوجين او ثلاثة
لان التداول على اكثر من زوج يجعلك تتشتت بين الازواج ده من وجهه نظري ومن تجربتي علشان تكون مركز

bassem forex
12-23-2016, 23:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع بالنسبة لي ارى انه يكون لديك اكثر من صفقة وبنفس العملة افضل لكي عندما تتوقع صعود تلك العملة مثلا فانها ستصعد على جميع الصفقات التى فتحتها

big.pharaoh
12-29-2016, 21:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... انصحك بالتركيز مع زوج واحد مبدأيا. وكع الوقت والخبره وتقدر تتاجر على اكتر من من زوج

ahmed abdelmomen
12-30-2016, 06:11
انا شخصياً بفضل التداول على زوج واحد ومراقبة تحركاته طول الوقت
لان بشوف لو انت بتتابع كذه زوج ده هيؤدي لتشتيت تركيز وبالتالي خسارة

alonsoo
12-30-2016, 09:13
السلام عليكم . هو الافضل اخى الفاضل ان الواحد يتعلم التداول على جميع العملات والكروسات حيث حينما يتوفر فرصة يتم اقتناصها فى الحال
وهذا هو الافضل من وجهة نظرى

waelmma
12-30-2016, 11:02
:yahoo::o:o بارك الله فيك اخى الفاضل والحقيقة انه
زوج اليورو دولار هو اهم الازواج اللىى ممكن ان تتعامل معها

drnadaelsayed
12-30-2016, 11:29
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلى وسلم على محمد صلى الله عليه وسلم أخى الكريم مشكور على هذا الموضوع
وانا ارى فيه ان انا شخصيا افضل التداول والتركيز على زوجين او ثلاثة

midouknight
12-30-2016, 11:43
أخي الغالي أضن أن التركيز على زوج
واحد خير ل المتاجر خاصةً إن كان مبتدئ وكذلك
هو إختيار مرتبط أساساً بمدى تحمل راس المال

الجووكر
12-30-2016, 11:50
سوق التداول يشتمل على العديد من الأزواج ويجب ان تستغلها جميعا
والاصح هو استغلال الفرصه المتاحه للدخول في اى زوج عملات
وهذه نظريات وتداول يوجد من يركز على بعض العملات ويوجد من يعمل
على جميع الازواج

محمد صلاح
12-30-2016, 12:22
لا طبعا من رايى الشخصى التركيز على زوج واحد ده افضل للتاجر انه حركة الزوج ده وسلوكه السعرى وعلى فكرة الايام بتعيد بعضها والحركة بتتكرر

محمدفؤاد
12-30-2016, 12:51
اخى الغالى شكرا لك على هذه المشارك انا افضل التداول على زوجين او ثلاثة
لان التداول على اكثر من زوج يجعلك تتشتت بين الازواج ده من وجهه نظري
ولكن بعض الاحيان اغيرهم

magdy mahmud
12-30-2016, 13:09
السلام عليكم ورحمة اللله وبركاته صديقي العزيز المتاجر المحترف هو الذي يتاجر علي العديد من الازوج اظن اقل شئ 5 ازواج لام لو انك تتعامل مع عمله واحدة ممكن تكسب اما لو بتاجر مع العديد من العملات لن ستكسب من احدهم

magic777
12-30-2016, 13:15
التركيز على زوج واحد افضل كتير اخي لان هنا انت بتكون منتبه للصفقه وتعرف تعدل فيها وتتابع وتوفر وقت اكتر وممكن تكسب اكتر
لان العبره في التركيز وليس في كثره عدد الصفقات

Hammad1971
12-30-2016, 13:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الحقيقه موضوع قيم والتداول بتركيز على زوج واحد اذا كان رصيدك صغير افضل واريح يعني عشان تركز وفي نفس الوقت اغلق الصفقات في نفس اليوم اما اذا كان رصيدك كبير في الفوركس افضل التداول في ثلاث او خمس ازواج بحد معين يعني تتجول بين الازواج والله الموفق وشكرا على طرح الموضوع

WASEM DALLOUL
12-30-2016, 13:20
السلام عليكم
انا برايي يا اخي الكريم انه يجب ان تقوم بالتحليل والمتاجرة على اكثر من زوج وذلك لتكون احتمالية توفر فرص الدخول بشكل أكبر
وبالتوفيق للجميع

Mustafa gamal
12-30-2016, 14:52
هذا يعتمد على التايم فريم الذي تقوم بالمتاجرة عليه أنا أتاجر على عشرة أزواج على تايم فريم 4 ساعات و على زوج واحد فقط على تايم فريم 5 دقائق

bombino19
12-30-2016, 15:02
انصح بالتركيز على زوج واحد او اثنين على الاكثر
فمثلا الاورو/دولار بالمتابعة المستمرة سيمكنك التنبا بالمسار الذي يمكن ان يسلكه الخط
بالاعتماد على مؤشرات مختلفة

acc-hossam
12-30-2016, 15:10
والله على حسب شخصية المتاجر فهناك من يقول انا ربحت على هذا الزوج فلابد من الاستمرار من العمل عليه ولكن هذا تفكير خطا ولابد من العمل على كل الازواج والتواصل لكل الطرق التى تؤدى الى النجاح

alasfarahmad
12-30-2016, 15:12
السلام عليكم ورحمة الله
اعتقد صديقنا الفاضل أن التركيز على زوج واحد من العملات، ويكون التداول عارفا بشروط حركته، ووتداولاته، وبمستويات الدعم والمقاومة الخاصة به، قد يكون أفضل بكثير من التداول بأزواج غير معروفة بالقدر الكافي بالنسبة إليه، وبرغم ذلك فقد يعتادد الكثير من التداولين على التعامل مع أكثر من زوج من العملات، مشكور على مساهمتك، ونتمنى لك التوفيق.

عبد الرحيم رافا
12-30-2016, 15:17
السلام عليكم و رحمة الله
احب ان اتاجر على العديد من الازواج التي راى فيها الفرص و لكن من حيت المكسب السريع انا افضل الباوند ين

محمد صلاح
12-30-2016, 15:59
هناك رايان راي يقول يبقى قى سلة العملات يعنى ندخل على اكثر من زوج عشان لو واحد خسر الباقى يعوض وراى اخر يقول لا زوج واحد عشان التشتت

rashford
12-30-2016, 16:19
الســلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتـه
ان كنت تجيد التحليل على جكيع الازواج فلما ال تتداول عيها كلها ا×ي العزيزي فال يوجد مشكلة في ذلك و يمكن العمل عليها بالكامل .

m7med09090
12-30-2016, 16:22
<<السلام عليكم و رحمة الله وبركاته>>
مشكور اخي الكريم علي هذا الموضوع الرائع الملئ بالمعلومات المفيدة و القيمة التي يستفيد منها الكثير و اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية و اتمني من الله ان يرزقنا جميعا

chiheb316
12-30-2016, 19:49
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
كوني متاجر اسكالبينج احبذ استغلال الفرص على الازواج الرئيسية

zezo3
12-30-2016, 23:02
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... فعلا انا بعمل كدا فى كل الصفقات بتاعتى يعنى انا مثلا بدخل على زوج واحد من اول السنه وهو زوج اليورو دولار وانا بستفاد جدا من كدا

فوريكسي
12-31-2016, 18:57
الافضل البحث عن الفرص في الازواج المختلفة شكرا جزيلا لك أخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك إن شاء الله ولجميع الإخوة الأعضاء تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته

youssef moustafa
12-31-2016, 19:04
حقا لابد من المحاوله علي اكثر من زوج وهذا ليكون هناك فرصه اذا كان زوج في حاله هبوط ان يكون الاخر
في صعود

samehsaeed13
12-31-2016, 19:12
الكلام دا جميل جدا من الأخ الكريم
ان كل متداول له اسلوب ونمط خاص به فى التداول فهناك من يفضل العمل على ازواج معينة وهناك من يعمل على اى زوج عندما تتاح له فرصة الدخول ويجد فرصة ليغتنمها لذا يجب البحث عن المحصلة النهائية

m.sharaf
12-31-2016, 19:26
موضوعك مهم اشكرك عليه
ولكن اري ان التركيز فى تحركات زوح واحد او زوجين انفع لك وكذلك اكثر امكانيه للتحليل الصحيح

ayoubfc
12-31-2016, 19:55
نا شخصيا افضل التداول والتركيز على زوجين او ثلاثة
التركيز مهم جدا فى الفوركس.

elamir84
12-31-2016, 20:02
السلام عليكم،
في البداية أود شكرك على المجهود الرائع والموضوع المتميز
بصدد التحميل لتجربة المؤشرات
تقبل مروري وشكرا

ramisayed04
07-10-2017, 14:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا افضل التداول بزوج واحد وهو اليورو دولار
واستطعت ان احقق من خلالة القليل من الارباح
مشكور اخى الكريم على الاضافة

zakariacr07
07-10-2017, 15:15
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

نعم أخي الكريم يجب التداول على كل زوج عملة تكون فيه فرصة للربح و لا نتقيد بزوج عملة واحدة

yousee
07-10-2017, 16:29
أنا حسب خبرتي الشخص الدي يتاجر في زوج واحد يضيع الكتير من الفرص التي كان بأمكانه أن يربح فيها الكتير من المال لأنه يركز فقط على زوج واحد الدي تكون فيه الفرص قليلة

cladiator2007
07-10-2017, 22:36
انا افضل انى اتعامل مع زوجين وهما اللى بيكون تركيزى كبير عليهم فى التعامل فى ها السوق وبالتوفيق للجميع فى التعامل فى السوق على حسب اسلوبك والله المستعان وشكرا لك تقبل مرورى

ahmed.mohamed
07-10-2017, 22:39
السلام عليكم شكرا لك على الموضوع بالنسبة لالازواج واو اختيار زوج واحد يعود على ما يفضله الشخص
اتمنى التوفيق للجميع والنجاح في الفوركس

o123
07-11-2017, 02:22
اناا شخصيا افضل التداول والتركيز على زوجين او ثلاثة فقط

nour3iny
07-11-2017, 02:38
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
من الافضل التركيز على زوج او زوجين لا اكثر حتى تستطيع معرفه تحركتهم وكيفيه التدوال عليهم وعدم التشتيت تقبل مرورى

omar2017
07-11-2017, 02:48
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بضصراحة انا من محبي التداول على زوج واحد فقط واتقان التعامل به جيدا بالطبع تقبل تحياتي ومرورى

Doaa hassan
07-11-2017, 02:50
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته
هو الى انا شايفه من وجهة نظرى أن التداول على زوجين افضل كى لا تتشتت اخى وتركز جيدا
معهم وتربح بيهم لان الطمع بيؤدى الى الخسارة

zunebha
07-11-2017, 13:22
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته اخي بالمنصة العديد من العملات والازواج يمكنك اختيار الازواج الاساسية مثل اليورو دولار او الدولار ين وتركز على احداها وتتبع استراتجية محكمة جدا.

cladiator2007
07-11-2017, 14:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا افضل انى اتعامل مع زوجين وهما اللى بيكون تركيزى كبير عليهم فى التعامل فى ها السوق وبالتوفيق للجميع فى التعامل فى السوق على حسب اسلوبك والله المستعان
وشكرا لك تقبل مرورى.

KARIM2017
07-11-2017, 16:03
تحيه طيبه وبعد
انا شخصيا افضل التداول علي المجنون
هذا الزوج من اهم الازواج

modakoky
07-11-2017, 16:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا احب التداول علي العديد من الازواج ولا اريد التقيد يزوج زواحد لكن اهم شئ ان نفهم الارتباط في الفوركس كي لا ندخل في صفقات متشابهه

zakariacr07
07-21-2017, 17:06

من الأفضل أن تتم المتاجرة حسب الفرص الموجودة في السوق و ذلك بالإعتماد على التحليل الفني و الأساسي

skylol
07-21-2017, 17:16

اخي الغالي كمبتدئ حاول تركز على الازواج الرئيسية لان الاسبيرد ثابت وبالتوفيق للجميع في سوق الفوركس

yassmiina
07-21-2017, 18:04
المتاجرة على ازواج كثيرة يمكنها ان تفقدك تركيزك لذلك انصحك بالتركيز على ازواج قليلة افضل
تقبل مروري و سلامي و بالتوفيق

yousee
07-21-2017, 18:15
إن الناس ألدين يركزون على زوج واحد أنا أرى أنهم يضيعون الكتير من الارباح عكس الدين يتداولون على العديد من الأزواج هم يستغلون كل الفرص واي فرصة يربحون منها و هدا هو الجيد في هدا كله

ahmed.mohamed
07-21-2017, 18:16
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا لك على الموضوع انا افضل المتاجرة على زوج واحد أو زوجين و متابعتهما طوال الأسبوع و اعرف تحركهما
اتمنى التوفيق للجميع

Tasneem yehia
07-21-2017, 18:43
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة اخواني و اخواتي الكرام
انا اعتقد من خبرتي القيلة ان كل متاداول ليه طريقته في حد بيحب يركز على زوج واحد و حد بيحب يركز على كذا زوج

و ربنا يوفقنا جميعا

yousee
07-21-2017, 21:08
أن أوحب أن أتاجر على العديد من الأزواج أبحت عن الفرص في كل الأزواج ولما اجد فرصة مناسبة أدخل إليها في أي زوج أنا لا أحب أن التزم بزوج واحد أن أوحب أن أتاجر على العديد من الأزواج أبحت عن الفرص في كل الأزواج ولما اجد فرصة مناسبة أدخل إليها في أي زوج أنا لا أحب أن التزم بزوج واحد

alaa mohamed
07-28-2017, 23:08
بسم الله الرحمن الرحيم ....
تحيه طيبه و بعد ....
نورت المنتدى اخى الكريم ...
جزاك الله خيرا على تلك المعلومات القيمه والتى ستفيد المبتدئين ان شاء الله ...
تقبلوا مرورى

M.R
07-29-2017, 06:25
هذه تعتبر من اسباب خسارتك فى الفوركس وهى الدخول فى جميع الازواج وفتح اكثر من زوج دون تحايله حتى ولو قمت بعمل تحليل سيكون التحليل ليس بالدرجة الكافية للسيطرة على الزوج وبتالى الافضل التركيز على زوج او اثنين وإتقانهم جيدا

waelmma
07-29-2017, 07:34
:)):)):)) اخى الفاضل بارك اله فيك وانا من النوع الللى بحب التركيز على نوع واحد من العملات
ولكن يجب ان يكون هناك زوج واحد اخر كمان فى حالة ان الزوج الاول فى حالة سكون ممكن ان يكون الثانى فى حالة حركة

A.mustafa
05-09-2018, 13:46
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
في البدايه يفضل اخي العمل على زوج واحد فقط علشان تقدر تكون حفظت تحركاته وكده انما العمل على اكتر من زوج ده تشتت ومش هيكون في صالح المتاجر اصلا...

zndo910
05-10-2018, 03:52
لا أجادل في أن هدفنا جميعا الحصول على البونص ولكن احصل عليه بمجهودك لا بسرقة كتابة الآخرين أو التحايل على قوانين المنتدى أو الردود العشوائية التي لاتخدم الموضوع ولا تفيد القاريء ولا تساهم في تطور ورقي المنتدى

forexman11
05-17-2018, 00:15
يكون ليس لديك خبره كبيره في التعامل مع السوق هذا افضل شيء و ان يكون لديك اعمله واحده تستطيع من خلالها العمل بطريقه صحيحه و تركز عليها جيدا في هذا شيء مهم لجميع المهاجرين الذين يريدون ان يصبحوا من سوق الفوركس و هو ان يكون لديك عمله واحده تعمل على

forexone1
05-17-2018, 05:07
يجب ان تتاكد على ايه افضل ازواج و هي الازواج الرئيسيه و من وجهه نظري افضل ازواج هو قال مجنون او الباوند ين لان هذا الذوق تحقق من ارباحا كبيره جدا اذا استطعت ان تفهم هذا الزوج ايضا من خلال التداول عليه الفتره

algendy
05-20-2018, 20:47
تحية طيبة و بعد , يا أخى الكريم الموضوع ليس به معنى مفيد و الكلام غير مترابط و هو منقول من موقع اخر بدون قراءة الكلام المكتوب اساسا فهل فى سبيل تجميع البونص يكون الموضوع بهذا الشكل فاهتم قليلا بما تكتبه حتى لا تضعك ادارة المنتدى فى القائمة السوداء

annas
05-23-2018, 19:28
انا افضل المتاجرة على زوج او زوجين لدراستهم
ومعرفة نمط تحركهم وافضل ايضا المتاجرة على المعادن خاصة
الذهب ولم اجرب يوما المتاجرة على البترول