PDA

View Full Version : مشاركة: حكمة اليوم

doaa sary
05-27-2016, 18:15
مشاركة: حكمة اليوم
.

فكرة جميلة ومفيدة جدا ، ويعجبني الشخص الذي يأخذ المبادرة بالأفكار والمواضيع الجديدة
.
واسمحوا لي أن أبدأ بحكمة مهمة جدا في نظري وكررتها كثيرا هنا في المنتدى :

ليس المضارب الناجح هو الذي لا يخسر مطلقا ، ولكن المضارب الناجح هو الذي مجموع أرباحه أكبر من مجموع خسائره ، لأن الخسارة شيء لا بد منه والمهارة هي أن تعرف كيف تتحكم بها وتحجمها

.
تقبل تحياتي

viva
05-30-2016, 16:27
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

AHMED NOLE
05-30-2016, 19:32
وهو مين مش بيخسر فى السوق المهم بالفعل النتائج على المدى الطويل او حتى بشكل شهرى الصافى ايه

وبالتوفيق للجميع فى الربح فى لسوق

أم مهيرة
11-28-2016, 21:26
يا عزيزتي في قسم في المنتدى كااااامل خااااص بالنقاش الحر
ممكن سيادتك تروحي تفتحي الموضوع ده فيه
القسم التعليمي للموضوعات التعليمية فقط
انا بنتمنى ان مستوى الموضوعات يتقدم
مش نتصدم بموضوعات غير مناسبة ومالهاش علاقة بالتعليم اصلا

Ayman Abdellatif
11-28-2016, 22:07
السلام عليكم و ورحمة الله و بركاتة
مشكوره اختى الفاضلة على هذه الخلاصة من التجارب بالفعل المضارب الناجح تكون عدد صفقاتة الناجحة اكثر من الخاسرة و هناك من يرى ان من كل 10 صفقات تكسب 8 و تخسر 2 فانت ناجح و فى المكان الصح اما من كانت الايه مقلوبه بالنسبة له فهو اما مقامر او انه ليس متداول او انه دخل هذا المجال فقط لضيع ماله فيه

ahmedahmed1
12-09-2016, 15:11
بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك الله
وفعلا لا بد من بعض الخسائر
محدش ه يكسب علطول

snnaky
05-08-2017, 21:32
فى ناس مش لاقية مواضيع تكتبعلا ومعندهاش استعدالد تتتعب فى كتابة مواضيع ودول حتلاقيهم بيعملوا مواضيع كلها هرتلة وكلام فاىضى زى الموضوع دة كدة وانا اسف فى ان كلامى بيكون صريح وشديد شوية بس دى الحقيقة وقولنا كتير ياجماعة اللى بيعرف يكتب موضوع ويكون مفيد يتفضل واللى ميعرفش كفاية يعمل رد مفيد اصل محدش بيغصب عليكى او على غيرك انك تكتبى مواضيع بس لو كتبتى يا تكتبى موضوع مفيد ياباش