PDA

View Full Version : كم عدد الصفقات اليوميه

doaa sary
05-31-2016, 03:23
كم عدد الصفقات اليوميه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كان ليا استفسار بسيط انا مثلا لو بفتح صفقات يوميه وبتابعها

وبفتح الصفقه مثلا وبتحقق اى نقاط ايجابيه يعنى مثلا لو ربح 1 دولار واقفلها

وافتح غيرها فكام صفقه اقدر افتحها يوميا

وهل محدده او لا ياريت الرد ياجماعه ضرورى

islammowafy
05-31-2016, 03:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و الشرح المتقن

ربي يجعلو في ميزان حسنات وتعم الفائدة ان شاء الله

تحياتي

faroukf22
05-31-2016, 03:38
معلومات قيمة ودرس جميل .. لك كل الشكر
على طرح هذا الموضوع المميز حقا وأرجو لك
دوام التقدم والتطور مع المزيد من الأنجازات في
هذا المجال ..

أم مهيرة
12-01-2016, 01:46
الافضل انك تكملي دراستك وما تقطيعهاش عدد الصفقات وحجمها يا اختي العزيزة بيتوقف على حجم راس المال والرافعة والحجم اللي بتختاريه لفتح الصفقة بناء عليهم
يعني الموضوع بيتوقف عليكي وعلشان تبقي صح لازم تتعلمي

فوريكسي
12-01-2016, 01:57
ليس هناك عدد محدد اخي الكريم شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع الاعضاء تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

snnaky
05-06-2017, 16:30
طب واية علاقة عدد الصفقات باستفادتك ولية حضرتك عاملة موضوع زى كدة انا شايف انك بتضيعى وقتك ووقتنا بدون افادة يعنى الأفضل متقلديش حد واتعلمى انتى الصح ومش معنى ان واحد فاتح 20 عقد او صفقة انة غلط يمكن هو دة المناسب لة هو وانتى كمان اختارى المناسب ليكى انتى لية بقى نضيع وقتنا فى الكلام دة وننسى اننا نتعلم وكل واحد يختار اللى يتناسب معاة عشان اساسا انتى بتدرسى علم احتمالى وكل واحدة لة طريقتة ومافيش طريقة واحدة بس هى اللى صح والباقى غلط

omarsh81
05-06-2017, 16:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اختي العزيزة الافضل لك ان تتعلمي التداول حتي تضاربي دون خوف
واظن ان الصفقات اليومية متاحة لك كل الوقت ولكن لا تقل مدوة الصفقة الواحدة عن 5 دقائق

ahmedyosri73
05-06-2017, 16:51
السلام عليكم وا رحمة الله وا بركاتة
انتى محتاجة لتعلم بعض الفنيات فى التداول اللى يقدر يقول كدة المارجن وا الهامش المتاح
بالتوفيق .

Adnan Mustafa Kamel
05-06-2017, 17:38
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لا يوجدا عدد محدود لعدد الصفقات اليومية ولكن هناك امر وهو أنك لا تضعى هذه معين فهناك شخص يحلل ويضع هده وانا اظن من كلامك انك لا تضعين هذه وبالتوفيق للجميع