PDA

View Full Version : ياريت حد يفيدينى

golden1985
06-01-2016, 18:54
;):oياريت فيديونى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا تسجلت فى حساب فيستا ورفعت الك المستندات المطلوبة لكن بالامس انبعت لى رسالة ولم افهم ماذا يقصدون بها واول ما افتح حسابى تاتى بى بهذه الرسالة ما المشكلة التى اوجههاا وكيف على حلها
من أجل الاستفادة من العروض الخاصة لشركة إنستافوركس, يجب عليك تفعيل حسابك التجارى. وفقاً لاتفاقية العرض العام لشركة إنستافوركس, فإن تفعيل الحساب التجارى هو اجراء اختيارى لا يشترط فعله مع كل من يفتح حساب فى الشركة. إذا واجهتك مشكلة فى التحقق من الحساب التجارى اثناء تفعيل بعض خدمات إنستافوركس، أو اذا كنت ترغب فى تعزيز مستوى حسابك التجارى ليصبح حساب مفعل، يمكنك تحميل المستندات الخاصة من خلال هذه الصفحة. فى خلال 72 ساعة عمل سوف يتم فحص المستندات المرسلة; فإما يتم تفعيل حسابك وتغيير حالته إلى حساب مفعل، أو قد يتم طلب مستندات إضافية لتفعيل الحساب.

هناك مستويين لتفعيل الحساب. ستجد أدناه اثنين من أشكال المستندات المطلوبة لاتمام مستوى التفعيل الأول والثانى.

Проверить список допущенных для верификации документов на оба уровня

To minimize the risk of document rejection, please read and understand the submission rules.
هذه الرسالة التى اواجهها عند فتح حسابى.:o

never
06-03-2016, 16:44
مشكور على هذا الموضوع لقد اعجبني موضوعك كثيرا فهو منظم و منسق كثيرا و مليء بالمعلومات الرائعة عن مجال رائع جدا امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصتالفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر

akram mohamed obaid
11-25-2016, 20:12
نعم هذه الرساله ترسلها الشركه لاي متداول فتح حسابه حديثا معها وعليه تقديم الوثائق والمستندات الثبوتيه الخاصه به لكي يتمكن من تفعيل حسابه بشكل كامل في الشركه والتمتع بمزايا سحب الأرباح في اي وقت تشاء

foxforex2020
11-25-2016, 21:04
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
و الصلاة و السلام على اشرف المرسلين سيدنا محمد و على اله و صحبه و سلم
اما بعد
اهلا اخي هذا الرد التقائي لكل من يفتح حساب جديد في الشركة لتترحيب به و دعوته الى تفعيل حسابه
تقبل مروري

rix215
11-25-2016, 21:08
بسم الله الرحمن الرحيم
تلك الرسالة مفادها انك ملزوم بتفعبل مستويي الحساب الاول والثاني للتمتع بخصائص الحساب وللتجربة الكاملة ولكن للاشارة فقط
لايشطرط تفعيل الحساب لتتمكن من السحب
وبالتوفيق للجميع
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
استغفر الله و الحمد لله
اللهم صلي وسلم على سيدنا محمد

محمد حجازى
11-25-2016, 21:16
لاستفادة من العروض الخاصة لشركة إنستافوركس, يجب عليك تفعيل حسابك التجارى. وفقاً لاتفاقية العرض العام لشركة إنستافوركس, فإن تفعيل الحساب التجارى هو اجراء اختيارى لا يشترط فعله مع كل من يفتح حساب فى الشركة

mahmoud552
11-25-2016, 21:19
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى الكريم التسجيل فى شركة انستا يحتاج الى تفعيل مستويين
المستوى الاول وهو عبارة عن رفع بطاقة الهوية
المستوى التانى وهو رفع اى مستند يفيد بالاقامة للشخص
تقبل مرور

ahmedmazen
11-25-2016, 21:21
الـسـلام عـلـيكم ورحـمـه الله وبـركـاتـه
ليس للها معني اخي الكريم فقط رساله عاديه يعلمك بانك ارسلت المستندات بنجاح وعليك الانتظار حتي يفحصها المختصون

tazi larbi
11-25-2016, 21:34
السلام عليكم اخي الرساله واضحه هي انك بالتفعيل ستتمكن من الحصول على كل ميزات انيستا اما بالانجلزيه يقولون لك حتى تتفادى رفض الوثائق اقرا وافهم شروط تحميل الوثائق يعن من مسح واضح للصورة وتاريخ الوثائق يكون جديد اتمنى لكم النجاح والله الموفق

maryam1
11-25-2016, 23:38
تمام هذا موجود بالفعل , اذ عليك بتفعيل حسابك على انستا لكي تستطيع سحب الارباح بإذن الله , يمكنك وضع صورة البكاقة الشخصية لك في المستوى الاول , و اي مستند اخر به اسمك و عنوانك في المستوى الثاني و سوف يراسلونك على الايميل الخاص بك بشأن هذا
بالتوفيق إن شاء الله

freetrade
11-25-2016, 23:43
دي رسالة معناها انك لازم تقوم بتفعيل حسابك علي المستويين الاول والتاني وانك لازم تتابع مع دعم الشركة مع كل مستوي عشان تجتازه بنجاح لان لو فيه مشكلة في مستنداتك ممكن متقدرش تفعل الحساب

medo mohamed
11-26-2016, 03:03
الاخ الفاضل لكى تسحب اموالك التى ربحتها من التداول
من اللازم ان تفعل حسابك فى انستا المستوى الاول والثانى
فالتفعيل المستوى الاول ارسل لهم صورة البطاقه او الهاويه
الخاصه بك ولكن من اللازم ان تكون واضحه اما المستوى الثانى
فأرسل لهم صورة ايصال كهرباء او غاز او مياه لتبين محل اقامتك

ebn masr
11-26-2016, 05:44
طالما بعتولك رسالة يبقا اكيد لسه ماتمش التفعيل علشان كدة لازم انك تقوم برفع النستندات تانى او حاول تقرا وتفهم بيقولولك ايه فىالرسالة لانه ممكن يكون اتقبل

zizoo99
11-26-2016, 07:39
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
يا اخى عادى جدا انت علشان تفتح حساب و يتم تفعليه فى انستا و اى شركة تانيه لازم تفعل المستويين الاول بالبطاقة الشخصية و الثانى الخاص بالتفعيل باستخدام الفواتير

waelmma
11-26-2016, 08:18
:)):yahoo::o اخى العزيز هذا رد روتينى لاى شخص بيفتح حساب جديد حتى يتمكن من
تفعيل حسابه والتمتع بكل خدمات الشركة واهمهم طبعا سحب ارباح البونص ..فيجب تفعيل حسابك اخى

محمد صلاح
11-26-2016, 11:22
دى الرسالة اخى العزيز اللى بتظهر بعد فتح حساب فى اسنتا وهو انك لازم تقوم بتفعيل الحساب الشخصى بتاعك المستوى الاول بالبطاقة الشخصية والمستوى الثانى

abd34ou
11-26-2016, 11:29
تمام هذا موجود بالفعل , اذ عليك بتفعيل حسابك على انستا لكي تستطيع سحب الارباح بإذن الله , يمكنك وضع صورة البكاقة الشخصية لك في المستوى الاول , و اي مستند اخر به اسمك و عنوانك في المستوى الثاني و سوف يراسلونك على الايميل الخاص بك بشأن هذا
بالتوفيق إن شاء الله

asdhamadafahd
11-26-2016, 11:51
السلام عليكم
شكرا على السوال وسعيك للمعرفه
وهو خاص بالحساب الجديد

Totaa
11-26-2016, 11:57
اولا تاكد من تفعيل الحساب كويس والتانى حاجه كويس ومحتاج دراسه وتكون مستعد حلول اى مشكله من حساب خبرتك وبالتوفيق واتمنى ردى يفيدك فى مشكلتك

makbob96
11-26-2016, 12:00
أما فيما يخص التفعيل الحساب الاسنتا فوركس التفعيل الاول والثاني فهي مطلوبة منك عندما تقوم بالسحب الارباح الخاصة بك وسيراسلونك الدعم الفني عندما تقوم بذلك
بالتوفيق للجميع

big.pharaoh
11-26-2016, 12:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.... نعم اخي الكريم يجب عليك تفعيل الحساب على المستوى الاول والثاني. والا لن تستطيع السحب

tamermosa
11-26-2016, 12:20
أخى الكريم ، لكي تتمكن من تفعيل حسابك بشكل كامل في الشركه والتمتع بمزايا سحب الأرباح في اي وقت تشاء لازم ترسل اليها وثائق اثبات هويتك و عنوانك ، و ده مهم جدا للأمان
و مش حتقدر تسحب أي ار باح حتحققها الا لما تفعل حسابك على المستويين
تقبل انت و كل الأعضاء تحياتي

karinho91
11-26-2016, 15:37
الاخ الفاضل لكى تسحب اموالك التى ربحتها من التداول
من اللازم ان تفعل حسابك فى انستا المستوى الاول والثانى
فالتفعيل المستوى الاول ارسل لهم صورة البطاقه او الهاويه
الخاصه بك ولكن من اللازم ان تكون واضحه اما المستوى الثانى
فأرسل لهم صورة ايصال كهرباء او غاز او مياه لتبين محل اقامتك

houarisat
11-26-2016, 17:54
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته أخي
التفعيل أخ إجباري لكي تقوم بالسحب يعني يمكنك التداول لكن لا يمكنك السحب لذلك عليك التفعيل

nonam
12-06-2016, 02:52
السلام عليكم .... انت لابد ان تفهم القواعد اللي من خلالها من المكن التعامل مع السوق وكمان التعامل مع الشركة الحقيقية من المهم جدا ان يكون السوق الحقيقي الاهم في التعامل مع التداول الحقيقي ومن المهم جدا ان يكون القوانين انت عارف بتتعامل معاها ازاي

waelmma
12-06-2016, 07:28
:)):yahoo::yahoo: اى حد اخى الكريم بيفتح حساب فى انستا بيرسلوا له هذه الرسالة وهى انك لازم ترفع مستندات للتفعيل
حسابك وبدون المستندات وتفعيل حسابك مش هتقدر تسحب ارباحك

Samira shabban
12-18-2016, 20:57
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه
ولكى يتم تفعيل المستوى الاول يجب ارسال البطاقه من الجهتين بصوره واضحه ولتفعيل المستوى التانى ارسال رخصه قياده او فاتوره كهرباء او مياه وبكون لها الايم والعنوان بشكل واضح ...
وشكرا لك

Yousef Saeed
01-02-2017, 16:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة شكرا جزيلا لكل من شارك وعلقق فى الموضوع
لانى لسه فاتح اميل ومبعتش الوثائق ومكنتش اعرف حاجة فى الموضوع دة غير منكم
شكرا جزيلا مرة تانى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

zezo3
01-02-2017, 20:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... دى رساله تلقائيه بيتم ارسالها لكل العملاء المسجلين اول مره فى شركه انيستا ودى خاصه بالتفعيل ومفيش اى مشكله منها فلا تقلق .

Karim Atef
01-02-2017, 20:49
الاستفاده هنا ان تنزل كورس خاص للفوركس وتبدا تتعلم جزء جزء وتطبقه عالشارت جيدا مع فتح حساب تجريبي وتطبق فيه كل ما تعلمت ومع الممارسه الكثيره سوف تكون ناجح ان شاء الله وبالتوفيق لك وللجميع

Samira shabban
01-02-2017, 20:52
السلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المشاركه..
وطبعا يمكنك تفعيل المستوى الاول بالبطاقه والمستوى التانى بجواز السفر او رخصه القياده
وانصحك بمراسله الدعم الفنى للاستفسار عن هذه المشكله

ابوفؤاد
01-02-2017, 21:12
الشركه تطلب منك ان تفعل الحساب لعدم مواجهه اى مشكله بالقريب و هذا لان السحب لاد من ان يكون لديك حساب مفعل للمستويان و هو هام و هذا ان اردت ان تكمل مع الشركه و عروضها التى تقدمها لكل العملاء

ebn masr
01-02-2017, 21:46
التفعيل فى الحسابات مهم اوى ولازم وضرورى لانه من شروط تفعيل حسابك وجعله يتعامل بالشكل الاحترافى يبقا لازم انك تفعله

samehsaeed13
01-02-2017, 21:58
مرحبا
اهم نصيحة صراحه لكل مبتدأ فعلاً لابد من اختبار نفسك و معلوماتك عن الفوركس على حساب تجريبي الاول و على مدى تحليل للdسوق و مدى تلقيك للتوصيات من الخبراء و كمان ازاى بتقوم بتنفيذها على المنصة و كمان التعامل مع المنصة نفسها

سيد2017
01-02-2017, 22:20
بصراحة يا اخى انا لا اعلم ما معنى هذه الرساله على الاطلاق ولكن انصح حضرتك بالتواصل بخدمة العملاء وارسال الرسالة اليهم ومعرفه ماذا تعنى وانصحك ان تتحدث مع الدعم العربي لكى يكون الموضوع سهل عليك

lyo
01-02-2017, 22:30
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا لك عن هدا الموضوع
بصراحة لا استطيع مساعدتك كما ترى اني مبتدئ من الاحسن يا اخي الاتصال بالمعنيين بالامر هم من يستطعون مساع

antr
01-02-2017, 23:00
حاول تكلم الشات المباشر بتاع خدمة العملاء هما بيكونا على دراية بالمشاكل دى وفى نفس الوقت بيكون عندهم حلول سريعة

عبد الرحيم رافا
01-02-2017, 23:07
السلام عليكم و رحمة الله
اخي بالنسبة لتفعيل الحسابات ذلك راجع للضغط على حساب المشتركين الجدد في البروكر لازم 3 ايام

Ayman ElSayed
01-03-2017, 03:35
السلام عليكم
هذه رسالة يقول لك فيها الموقع انه لتقليل احتمال رفض مستندات التفعيل
التزم بالشروط وهي ان تكون الصور لمستندات واضحة للقراءة

7o0oda
01-03-2017, 03:39
أخي الكريم الرسالة تعني أن حسابك لم يفعل بعد وعليك التواصل مع فريق الدعم بالشركة للاستفسار عن أي مشكلة تواجهك في التفعيل
يتوجب عليك تخطي مستويين لتفعيل حساب انستا فوركس الأول هو اثبات الهوية ن خلال رفع صورة واضحة من اثبات هويتك والثاني هو اثبات محل الاقامة عن طريق رفع صورة واضحة من فاتورة مرافق أو فاتورة هاتف أو كشف حساب بنكي لا يتعدي تاريخها 6 أشهر وتكون بنفس الاسم والعنوان المذكورين في اثبات الهوية

kanelove
01-03-2017, 03:48
جميع شركات الفوركس تتطلب من العميل دائما تقديم مستندات خاصة لاثبات ان هذا العميل هو شخص حقيقي وموجود بالفعل وعميل لدي الشركة لذلك تتطلب حتي تكون من احد عملاء شركة انستا اثبات الاسم والعنوان محل السكن عن طريق تصوير بطاقة اثبات الشخصية الوجهان الامامي والخلفي عن طريق اسكانر ورفعه في مستوي التفعيل الاول لاثبات االاسم والعنوان المسجلين بالفعل لدي قواعد بيانات العميل لدي الشركة وفي التفعيل المستوي الثاني ستحتاج لاثبات السكن عن طريق رفع صورة ضوئية من ايصال المرافق او كشف حساب بنكي حديث

waelmma
01-03-2017, 09:19
:o:yahoo::yahoo: نعم اخى الفاضل علشان تسحب ارباحك يجب تفعيل الحساب
من خلال مستنداتك وبارك الله فيك اخى الكريم :yahoo::o:o

alonsoo
01-03-2017, 09:23
اخى الكريم هذه الرسائل تاتى الى جميع الاشخاص المسجلين جدد فى المنتدى او فى الشركة ولازم ترسل اوراقك الشخصية عشان تقدرتفعل حسابك وتقدر تسحب ارباحك بسهولة

abdallah.2017
01-03-2017, 09:32
السﻻم عليكم
عملية التسجيل بالشركة لها قواعد وبنود ومع انهم ارسلو لك رد يبقا ﻻزم تقرأ اﻻرساله كويس وتعرف عاوزين ايه
انا سجلت وﻻكن كانت البيانات وىالمعلومات ورساله الرد واضحة اى رساله التفعيل وﻻكن كل شركة تلزم ان ترسل لها بيانات تحقق الشخصية

123Hasnaa123
01-03-2017, 10:17
الرساله اللي بالانجليزي بيقوولك عشان تقلل عدد رفض المستندات
من الاول ياريت ترسلها حسب المطلوبه و تكون مظبوطه عشان متترفضش و تفعل حسابك و تبدء تشتغل
بالتوفيق

rahigrib
01-03-2017, 10:21
تخبرك الشركة ان الحسابات المفعلة هي الافضل ولها ميزة على غيرها مثل الخدمات ومثل
الدعم او في حالة السحب مثلا او غيرها الكثير هذا ما في الامر

محمدفؤاد
01-03-2017, 10:52
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخى الغالى نعم هذه الرساله ترسلها الشركه لاي متداول فتح حساب جديد
معها ولازم يتقديم الوثائق والمستندات الثبوتيه الخاصه به لكي يتمكن من تفعيل حسابه بشكل كامل بالتوفيق

xforexxm2
01-03-2017, 10:54
دى رساله تلقائيه بيتم ارسالها لكل العملاء المسجلين اول مره فى شركه انيستا ودى خاصه بالتفعيل ومفيش اى مشكله منها فلا تقلق .

Mr Fathy
01-03-2017, 10:58
بسم الله الرحمن الرحيم
طيب حضرتك الرساله واضحه وصريحه انه يحجب عليك الانتظار لمدة ٧٢ ساعة

hosam2020
01-03-2017, 11:33
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
عشان تستفيد و تعرف عن الفوركس
زور القسم التعليمى فى المنتدى و حمل
كتب و اقراها و اتفرج على فيديوهات

skylol
03-22-2017, 01:28

اخي الغالي يجب عليك تفعيل الحساب المستوى الاول والمستوى الثاني يجب عليك ارفاق فاتورة كهرباء باسمك وبالتوفيق للجميع

tolin
03-22-2017, 01:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.........المفروض اى حد يعمل حساب بشركة انستا لازم يقدم المستندات لتفعيل الحساب المستويين الأول والتانى عشان يقدر يسحب ارباحه

ola
03-22-2017, 01:56
السلا عليكم ورحمة الله وبركاته
لا تقلق اخى الفاضل فهى رساله طبيعيه ترسلها الشركه لكل المشتركين حديثا
ماعليك سوى تفعيل الرساله ةتقديم الوثائق لتمتع بالمزيا
وشكرا لهذا الطرح الجيد والمثير

nasro benz
03-22-2017, 01:59
السلام اخي الامر بسيط الرسالة تقول اقرئ الشروط لكي تتفادى المشاكل ولكي تفعل حسابك ارفع لهم صور من الوثائق الخاصة بك
وفقك الله

ابوعلى
03-22-2017, 02:09
السلام عليكم ورحمه الله اخى الكريم الزاى والله التفعيل سهل جدا ومفهوش حاجه انت ارفع البطاقه والمستوى التانى الباسبور وربنا يوفق الجميع ان شاء اللهتقبل المرور اخى الكريم

Mohamed Youssef
03-29-2017, 00:41
بسم الله الرحمن الرحيم
ممكن تكلم الدعم الفنى هيبقى افضل ليك اخى الكريم
سؤال فى محلة حقيقى ويستحق الاعجاب
تقبل مرورى وتحياتى لك اخى الكريم

mrramy
03-29-2017, 10:30
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تحية طيبه وبعد اخى الفاضل دا معناها ان انت فتحت الحساب وابعت الوثائق بتاعتك عشان تفعل الحساب وتشتغل بقا

احمد فرحان منصور
03-29-2017, 10:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخي الكريم عليك اولا بتفعيل حسابك في المستوى الةل ةالمستوى الثاني وهنا تحل مشكلتك يا صديقي

fathi22
03-29-2017, 11:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاتها خي الكريم
مشكلتك انك رفعت مستندات ولم يتم قبولها هم يقولون لك تحقق من انها توافق شروط القبول حتى لا يتم رفضها

doaa sary
04-01-2017, 16:38
رسالة عادية جداا عشان يعنى رفعت المستندات وبتستنا 3 ايام هيجيلك رسالة تانية يا يوافقه ع الورق وكدا تمام مبروك يا يترفض وترفعو تانى
بالتوفيق ليك وللجمييع

yaseranwer
04-01-2017, 16:40
‎السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مشكور اخي الكريم علي طرح هذا الموضوع المهم ولكني لي وجهة نظر في هذا الموضوع فدائما ما تتعدد الاساليب والاستراتيجيات ويبقي دائما ادارة راس المال هي اهم اسباب النجاح لأي تداول علي الاطلاق مهما تعددت المؤشرات والتحليلات الفنية والاساسية وهذة هي وجهة نظري مع تمنياتي بالتوفيق والنجاح.

raxid
04-01-2017, 17:34
السلام عليكم اخوتنا الاعضاء الكرام و شكرا لصاحب الاستفسار حيت نفعني كذلك من حيث الردود التي اجابت و ساعدت في فهم الموضوع و نرجوا مزيدا من الردود لاثراء هذا الموضوع

ahmedm
04-01-2017, 17:46
معني الرسالة دي انك بتحاول تستخدم مميزات غير مسموح باستخدامها الا لمن فعلوا حساباتهم علي المستوي الاول والتاني بمعني انك مطالب يتفعيل المستويين الاول والتاني عشان تقدر تستخدم المميزات دي هرتفع بطاقة الهوية سكانر وش وضهر صور واضحة في المستوي الاول واي اثبات يدل علي عنوانك باسبور او ايصال كهرباء في المستوي التاني

mid0killer
04-01-2017, 18:00
اخيالاضل متشغلش بالك بالرساله اتخطاها واشتغل على حسابك كويس وارفع مستندات صح واضحه وان شا الله هيفعلو حسابك بامر الله وبالتوفيق للجميع

Aymen djouani
04-01-2017, 18:08
السلام عليك و رحمة الله تعالي وبركاته أخي العزيز. يعني أنت فتحت الحساب. لكن لا تزال توجد متطلبات يعني وثائق خاصة أبعثها للمنتي ومشكور

Mo7a
04-01-2017, 20:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخي الكريم اعتقد انها رساله ترحيب لكل عضو جديد فى موقع انيستا فوريكس بما انك رفعت المستندات انتظر منهم التغعيل او رساله تفيد حاله المستندات فى خلال 3 ايام

capoeira
04-01-2017, 20:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان الرسالة المرسلة اليك من شركة انستا فوركس تقول انك لكى تتفادى رفض الشركة للاوراق
و المستندات المطلوبة لتفعيل الحساب يجب ان تقرأ الشروط الخاصة بالمستندات التى تطلبها الشركة لتفعيل الحساب

Lante
04-01-2017, 20:44
نعم هذه الرساله ترسلها الشركه لاي متداول فتح حسابه حديثا معها وعليه تقديم الوثائق والمستندات الثبوتيه الخاصه به لكي يتمكن من تفعيل حسابه بشكل كامل في الشركه والتمتع بمزايا سحب الأرباح في اي وقت تشاء

ayouz
04-01-2017, 20:46
السلام عليكم اظن اخي ان المشكل الدي وقعت فيه هو رفعك للوثائق المطلوبة المهم المستوى الثاني كنصيحة ارفع لهم كشف من حسابك بالبنك اخي وستقبل اكيد انشاء الله

nour3iny
04-01-2017, 21:35
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
هذا امر طبيعى ان تطلب منك الشركه تفعيل الحساب بالمستوى الاول والثانى وهذا لصالحك

kariim18
04-26-2017, 17:48
اخى الكريم هذه الرسائل تاتى الى جميع الاشخاص المسجلين جدد فى المنتدى
او فى الشركة ولازم ترسل اوراقك الشخصية عشان تقدرتفعل حسابك وتقدر تسحب ارباحك بسهولة

hany osman
04-26-2017, 17:53
بسم الله الرحمن الرحيم نشكركم اخى الموضوع بالنسبة لك انت تحتاج الى تفعيل المستوى الثانى حتى يتم قبول حسابك
تقبل مرورى اخى الكريم

abutalia
04-26-2017, 18:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخهي الكريم شركة انستافوركس دقيقه شويه في المستندات المقدمه اليها ولابد ان تكون من صوره سكمانر وليست صوره موبايل وان شاء الله تفعل

AbdElrahman.Ali
04-26-2017, 20:04
تحية طيبة وبعد
فعلا دى رساله بتجى لكل حساب اول ما بتفتحه تقريبا رساله روتينيه يعنى

Mohamed Alnagar
04-27-2017, 00:39
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان الرسالة المرسلة اليك من
شركة انستا فوركس تقول انك لكى تتفادى رفض الشركة للاوراق
و المستندات المطلوبة لتفعيل الحساب يجب
ان تقرأ الشروط الخاصة بالمستندات التى تطلبها الشركة لتفعيل الحساب

elmister
05-03-2017, 21:07
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الفاضل تحيه طيبه وبعد تلك الرسالة مفادها انك ملزوم بتفعبل مستويي الحساب الاول والثاني للتمتع بخصائص الحساب وللتجربة الكاملة ولكن للاشارة فقط...
تقبل مروري وشكرا

zunebha
05-03-2017, 21:25
السلام عليكم ورحمة الله وتعتلى وبركاته
اخي الكريم التفعيل دقيق ويتطلب شروط بالوثائق.
اتمنى ان تسوى وضعيتك بالتوفيق .

Mohamed Alsaeed
05-03-2017, 23:08
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان الرسالة المرسلة اليك من
شركة انستا فوركس تقول انك لكى تتفادى رفض الشركة للاوراق
و المستندات المطلوبة لتفعيل الحساب يجب
ان تقرأ الشروط الخاصة بالمستندات التى تطلبها الشركة لتفعيل الحساب

number1
05-03-2017, 23:17
اخي الكريم التفعيل في شركه انستا فوركس مهم جدا وذلك اذا لم تعمل التفعيل لا يمكنك اجراء عمليه السحب نهائيا عليك ان تقوم بالتفعيل المستوى الاول بارسال صوره البطاقه ولا تفعيل المستوى الثاني يمكنك ارسال كشف حساب بنكي

m7med
05-03-2017, 23:25
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
هذه الرساله اخي الكريم معنها انه يجب عليك تفعيل حسابك في انستا و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

zakariacr07
05-04-2017, 18:17
السلام عليكم عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم هذه الرسالة عادية تظهر لكل من يسجل بالشركة بالتوفيق إن شاء الله

capoeira
05-04-2017, 19:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان الرسالة مفادها ان الشركة تطلب منك ان تقرأ الشروط الخاصة بها و التى تفرضها
على الوثائق التى يقوم العملاء بارسالها من اجل تفعيل الحساب حتى تختصر وقت التفعيل حتى تنجح فى التفعي لفى اسرع وقت

fayadansakr
05-04-2017, 19:02
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته يا اخي الكريم
عاود الاتصال بالمنتدي و الدعم الفني و هم سيقومو بالامور اللازمه

latraaa
05-04-2017, 20:53
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح المفيد و الدي من خله يمكن كان تحقق الثكر يمن الناتئج الراقية القيمة إن شاء الله، مشكور أخي الكريم و بالتفويق لك و للجميع إن شاء الله أخي الكريم، مشكور

waelmma
05-04-2017, 20:55
:)):)):)) اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه يجب ان تفعل حسابك باكثر من مستند
بس المهم يكون بيانات المستندات مطابقة لبيانات التسجيل والله الموفق ان شاء لله

freetrade
05-04-2017, 21:03
اظن انه طلبك قيد التفعيل بمعني انه ستتم مراجعة مستنداتك المرفوعة ومراجعتها قبل الموافقة علي تفعيل حسابك .. انتظر وتابع حسابك ويمكنك التاكد من ان كل شئ علي ما يرام بمراسلة الدعم

Hamza El36
05-05-2017, 02:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
بالنسب لتفعيل لاالحساب في إنيستا هناك مستويين:
الأول تفعله ببطاقة الهوية أو جواز السفر.......
الثاني بأي فاتوة أوا شابه فيها إسمك وعنوانك...
وتقبل مروري..
تحياتي..

amirak
05-12-2017, 02:11
مشكوراخي على طرحك لهادا الموضوع الهام والمفيد واتمنى من الله ان يجازيك خير الجزاء
وتقبل مروري

latraaa
05-12-2017, 14:00
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح الراق يالقيم و على المعلومات التي تقدمت بها أخي الكريم و اليت أتمنى أن يعرف الإخوة الكرام كيف يحققو الكثري منها إن شاء الله الناتئج الراقية القيمة

mostafa ilsawi
05-12-2017, 14:25
باسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم بعد السلام عليكم و رحمه الله و بركاته هناك مستويان في التفعيل الاول يكون بصوره واضحه مسحوبه علي السكانر من بطاقه الهويه الشخصيه و الثاني بصوره واضحه من ايصال الكهرباء او المياه او الغاز
تقبل تحياتي

capoeira
05-12-2017, 14:29
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان الشركة تطلب منك ان تقوم بقراءة الشروط التى تطبقها شركة
انستا من اجل قبول اوراق الهوية لتفعيل حسابات العملاء لديها وذلك حتى يتم تفعيل حسابك بشكل اسرع

moha-star
05-12-2017, 16:04
*الســــــلام علــــــــــــيــــكم و رحمــــة الله تعالى وبركـــــــاتـــه*

اخي الكريم شيء عادي جدا هي الرسالة تقول انه عليك بتحميل الوثائق ليتم تفعيل حسابك لانك عضو

جديد بالشركة ولتتجاوز هذه الرسالة يجب عليك ارسال هويتك الشخصية ممسوحة ضوئيا

وعنف اجتياز المستوى الاول ستنتقل للمستوى التاني وهو بارسالك لشهادة تتبث عنوانك الشخصي

بالتوفيق للجميع .

تقبل مروري

Feras Alibrahim
05-12-2017, 16:12
اخي الكريم عندما تريد تفعيل حسابك الحقيقي
وترسل اول مستند في مستوى التفعيل الاول
ترسل لك الشركة هذة الرسالة وكذالك عند تفعيل المستوى الثاني
بالتوفيق

rayzigar
05-14-2017, 10:52
هو يقولك يا اخي انه لتفادي الرفض للوثائق احرص على اتباع القواعد يعني المطلوبة للوثائق مثلا حجم الصور ولااضاءة ونوعها ايضا
بالتالي في مكان الرفع في المستويين معا ستجد ان هناك اشارات الى الامور الي لازم تتوفر في الوثائق من اجل قبولها لا رفضها

Abu_Yassin
05-15-2017, 23:03
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة مرحب أخى الكريم صراحة موضوعك غير واضح ومش فاهم محتوى الرسالة التى تتلقاها من الشركة ممكن ترسل الرسالة كاملة لكى نفهمها ونحاول نساعدها

asmaamagdy
05-16-2017, 00:33
بسم الله الرحمن الرحيم وبه نستعين
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا ارى فى هذه النقطة التى هى من اهم نقاط الفوركس التى تستحق النقاش ان طبعا نعم هذه الرساله ترسلها الشركه لاي متداول فتح حسابه حديثا معها وعليه تقديم الوثائق والمستندات الثبوتيه الخاصه به لكي يتمكن من تفعيل حسابه بشكل كامل في الشركه والتمتع بمزايا سحب الأرباح في اي وقت تشاء اذ عليك بتفعيل حسابك على انستا لكي تستطيع سحب الارباح بإذن الله , يمكنك وضع صورة البكاقة الشخصية لك في المستوى الاول , و اي مستند اخر به اسمك و عنوانك في المستوى الثاني و سوف يراسلونك على الايميل الخاص بك بشأن هذا تقبل مرورى ... بارك الله فيك اخى وجزاك الله خيرا .... بالتوفيق لك ولكل اعضاء منتدانا الكريم

noobir
05-16-2017, 00:33
أنا عضو جديد في هذا المنتدى، لا يزال لدي الكثير لنتعلمه.
لتوجيهات من أجل العمل وعدم وجود مؤشر وأنه من الأفضل لتجنب التداول في وقت الأخبار، والسماح للغبار لتسويتها.

emadomda
02-17-2018, 01:30
اولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي العزيز
ثانيا تمام هذا موجود بالفعل , اذ عليك بتفعيل حسابك على انستا لكي تستطيع سحب الارباح بإذن الله , يمكنك وضع صورة البكاقة الشخصية لك في المستوى الاول
اهلا اخي هذا الرد التقائي لكل من يفتح حساب جديد في الشركة لتترحيب به و دعوته الى تفعيل حسابهاهلا اخي هذا الرد التقائي لكل من يفتح حساب جديد في الشركة لتترحيب به و دعوته الى تفعيل حسابه

ehabbob
02-18-2018, 01:15
اخى العضو الكريم ده رساله معنها انك تلتزم بالقواعد فى ارسال المستندات المطلوبه لتفعيل كل من المستوى الاول والمستوى الثانى فلا تقلق من تلك الرساله وكمل تقديم المستندات
والله هو المستعان

asherf2011
02-18-2018, 10:46
السلام عليكم اخي عند فتح الحساب في الشركة تاتي خطوة تفعيل الحساب وهي ابراز وتائق تبوتية لك لك يتم تفعيل الحساب وبالاخص
ميزة السحب لان هدا الشي بدا متداول في جميع مواقع الانترنت والبنوك الالكترونية ودلك لمكافحة ظاهرة غسيل الاموال والاحتيال وهو شي ضروري لبدء العمل

mohamed kamal fadel
02-18-2018, 11:01
صديقى العزيز
هناك مستويان للتفعيل المستوى الاول ببطاقة الهويه والمستوى الثان اثبات محل الاقامة
حاول ان ترفع المستندات مرة اخرى

A.mustafa
03-10-2018, 13:08
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته..
هذه الرساله ترسلها الشركه لاي متداول فتح حساب جديد
معها ولازم يتقديم الوثائق والمستندات الثبوتيه الخاصه به لكي يتمكن من تفعيل حسابه بشكل كامل