PDA

View Full Version : اسهل استراتيجيه

magdi abdelazim
06-11-2016, 12:24
السلام عليكم ورحمه الله
لوسمحتوا ايه اسهل استراتيجيه لتحليل الفوركس واحلل على فرام كام دقيقه وازاى اختار نقطه البدايه والتاك بروفت والاستوب لوز انا لحاول احلل على شموع هيكن اشى

Hassan Nor
06-11-2016, 12:46
السلام عليك ورحمه الله وبركاته أخي العزيز بعد التحية و السلام ان الفوركس ليس بالمجال السهل و البسيط بل انه صعب و متقلب دايماً يا أخي الكريم و لكي تعريف ما افضل و أسهل استراتيجية عليك اولا با تتعلم الفوركس و كيفية التداول فيه ثم تقوم باختيار الاستراتيجية بعد ذلك

snnaky
03-19-2017, 15:06
الأول لازم تعرف حاجة مهمة جدا وتخليها جوة عقلك ان الفوركس تجارة وانت بتستخدم ادوات تكشف بيها عن فرص ارتفاع او انخفاض قد يحدث يعنى بتتوقع ارتفاع او انخفاض من خلال ادوات وكلها احتمالية يعنى مافيش تأكيدات ومافيش حاجة اسمها اسهل انما فى انماط واشكال ممكن تكون لها ثقة اكتر والجميع يستوى فى انة احتمالى وانت بتاخد الطريقة اللى تتناسب معاك انت اكتر ومع طربيقتك وحسابك وطريقة ادارتك للصفقة بتاعتك ودى انت اللى بتحددها

him
03-19-2017, 15:33
السلام عليكم ورحمه الله
انما في انماط واشكال ممكن تكون لها ثقه اكتر والجميع يستوي في انه احتمالي وانت بتاخد الطريقه الي تتناسب معاك انت اكتر ومع طريقتك وحسابك وطريقه ادارتك للصفقه بتاعتك ودي انت الي بتحددها
تقبل مروري وتحياتي لكم جميعا بالتوفيق

Adnan Mustafa Kamel
03-19-2017, 15:43
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
بارك الله فيك اى اخى الكريم على هذه الاسترتيجية ابسيطه والجيد وبالتوفيق للجمعي باذن الله تعالى

lbebulk
03-19-2017, 17:11
مشكور أخى الكريم على هذه المشاركة
طبعا يوجد الكثير والكثير والألوف من الأستراتيجات الناجحة وأخرى الفاشلة
فأنت الذى تحكم من تجربة الأستراتيجية المناسبة لك وليس أى شخص أخر
وشكرا

bahoma310
04-03-2017, 21:46
اي مبتدأ اسهل استراتيجية هي الدعم والمقاومة على الفريمات الاربع ياعات واليمي والاسبوعي ثم استعمال الترندات مع الفايبوناتشي الموفينج ثم الاستعانة بأحد المؤشرات مثل الستوكاستيك

dias40
04-03-2017, 22:48
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
شكرا اخى الكريم على هذه الاسترتيجية البسيطة والجيدة
وبالتوفيق للجميع باذن الله تعالى