PDA

View Full Version : انت حلمت بالفوركس قبل كدة؟؟

sara123
07-25-2012, 17:08
ا
لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

رمضان كريم جميعا وكل سنة وانتم طبين ..

انا كنت حابة أسأل هل الفوركس أثر عليكم وعلى تفكيركم لدرجة ان انتم مثلا حلمتم بيه قبل كدة ومثلا شفتوا في الحلم انكم بتخسروا وكدة يعني ..

طبعا دة بيبقى بسبب المشاكل النفسية وكثرة التفكير في الفوركس ..

ياريت كل واحد هنا يشارك بتجربته ويقول ازاي ممكن نتخلص من المشاكل النفسية اللي على طول بتخلينا نفكر في الفوركس ونحلم بيه كمان ..

ehab
07-25-2012, 17:13
طبعا انا حلمت بية اول يوم اشتركت فى المنتدى بحلم انى بكسب وبخسر وكانى محترف وبتداول
ولكنى فى النهاية لسة مبتدء بس الاكيد انى حلمت بالفوركس كتير وتقبلى مرورى اختى العزيزة

adamnb1
07-25-2012, 17:14
هههه نعم اختي انا حاليا ما زلت احلم بالفوركس فان الرغبة الدفينة بي اللتي تتمنى الربح باسرع و قت تجعلني احلم بالارباح
التي ساحققها و لاكن بالطبع لا احلم بالخسارة لاني لا املك اي حساب حقيقي

mohamed saad
07-25-2012, 17:15
بالفعل انا من كتر جلوسي امام الشارت فترة تكاد تكون 18 ساعة يوميا اصبح نومي كلهفوركس في فوركس مرة دخلت صفقة ع الاسترالي بيع وكنت مرعوب جدا من الصفقة وكنت عارف ان في خبر الفايدة الساعة 3 الفجر ونمت والجهاز مفتوح امامي وحلمت ان الفايدة زادت والعملة ارتفعت ودمرتلي حسابي صحيت مرعوب بفتح الشارت لقيت الفايدة قلت والعملة انهارت بطريقة فظيعة والحساب بتاعي عمال يزيد ساعتها تمنيت اني احلم بالفوركس كل يوم

sara123
07-25-2012, 17:16
طبعا انا حلمت بية اول يوم اشتركت فى المنتدى بحلم انى بكسب وبخسر وكانى محترف وبتداول
ولكنى فى النهاية لسة مبتدء بس الاكيد انى حلمت بالفوركس كتير وتقبلى مرورى اختى العزيزة

ربنا يوفقك يارب وشكرا لمرورك نورت والله لكن تفتكر المفروض ان احنا نعمل ايه علشان نقلل المشاكل النفسية .. يعني نشغل نفسنا بحاجة تانية ؟ ولا ناخد مشروبات مهدئة زي عصير ليمون مثلا؟ هههه ولا ناخد مسكنات بسبب المشاكل النفسية والصحية اللي بتحصلنا بسبب الفوركس؟

badri
07-25-2012, 17:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

رمضان كريم جميعا وكل سنة وانتم طبين
لقد كانت تأتيني كوابيس في الليل بسبب تفكيري المتواصل في الفوروكس و أظن أن الحل هو عدم التفكير فيه

khaledforex
07-25-2012, 17:18
لا الحمد لله دائما احلم بالربح
واكون سعيد جدا جدا فى الحلم ولما بصحى بزعل اوى انى كنت بحلم
يظهر ان تفسير الاحلام بيجى بالعكس ههههههه

sara123
07-25-2012, 17:24
هههه نعم اختي انا حاليا ما زلت احلم بالفوركس فان الرغبة الدفينة بي اللتي تتمنى الربح باسرع و قت تجعلني احلم بالارباح
التي ساحققها و لاكن بالطبع لا احلم بالخسارة لاني لا املك اي حساب حقيقي
بتمنى ليك التوفيق وان شاء الله احلام سعيدة دايما هههه وعقبال يارب ما تفتح حساب حقيقي وتحقق ارباح زي الفل

بالفعل انا من كتر جلوسي امام الشارت فترة تكاد تكون 18 ساعة يوميا اصبح نومي كلهفوركس في فوركس مرة دخلت صفقة ع الاسترالي بيع وكنت مرعوب جدا من الصفقة وكنت عارف ان في خبر الفايدة الساعة 3 الفجر ونمت والجهاز مفتوح امامي وحلمت ان الفايدة زادت والعملة ارتفعت ودمرتلي حسابي صحيت مرعوب بفتح الشارت لقيت الفايدة قلت والعملة انهارت بطريقة فظيعة والحساب بتاعي عمال يزيد ساعتها تمنيت اني احلم بالفوركس كل يوم
ياااااه دة انت المفروض مش تحلم حلم واحد المفروض تحلم 18 حلم على قد الساعات اللي انت بتقعدها في اليوم امام شاشة الكمبيوتر اخي ان لبندك عليك حق انت لازم تشوف صحتك لان دة ممكن يأثر سلبيا عليك لا قدر الله مش لازم يكون الوقت كله فوركس بس دة انت حتى مش بتلحق تنام اكيد.

رمضان كريم جميعا وكل سنة وانتم طبين
لقد كانت تأتيني كوابيس في الليل بسبب تفكيري المتواصل في الفوروكس و أظن أن الحل هو عدم التفكير فيه

كل سنة وانت طيب .. وان شاء الله نحاول ننشغل باي حاجة تانية وخصوصا واحنا فاتحين صفقة انا عن نفسي بشوف فيلم كارتون او بقرأ قرآن أي حاجة تشغلني يعني ههههه

لا الحمد لله دائما احلم بالربح
واكون سعيد جدا جدا فى الحلم ولما بصحى بزعل اوى انى كنت بحلم
يظهر ان تفسير الاحلام بيجى بالعكس ههههههه

ماشاء الله ان شاء الله كل الاحلام الجميلة دي تتحقق والتفسير يكون صح ان شاء الله مش بالعكس هههههه

mabrahim
07-25-2012, 17:29
نعم كل اتمنا هو اربح لا الخسارة
كنت دائما احلام بموقع متله اخد منه الاموال بدون تعب وكنت دائما ابحت المواقع اربحية
حتى ودته

safiforex
07-25-2012, 17:30
رباما قد اكون حلمت به لانني لا اتذكر الاحلام الا القليل القليل ،
و لكن ما دام الفوركس اصبحنا نحلم به نهارا و في اوقات الاكل و في كل وقت حتى لما نكون مع الاصدقاء فاكيد اننا سنحلم به و نحن نيام

bilalo200
07-25-2012, 17:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لم اصل الى دالك المستوى واعتقد ان دالك بسبب التفكير الكتير في الفوركس

sara123
07-25-2012, 17:35
كنت دائما احلام بموقع متله اخد منه الاموال بدون تعب وكنت دائما ابحت المواقع اربحية
حتى ودته
اه بس احنا لازم نتعب علشان نحقق احلامنا من ا لفوركس وفي نفس الوقت منضغطش على نفسنا ونحاول نبعد افكار الفوركس اللي معانا طول الليل والنهار دي عن بالنا لأن الفوركس كمان بكدة بيبعدنا عن اهلنا وحبايبنا

رباما قد اكون حلمت به لانني لا اتذكر الاحلام الا القليل القليل ،
و لكن ما دام الفوركس اصبحنا نحلم به نهارا و في اوقات الاكل و في كل وقت حتى لما نكون مع الاصدقاء فاكيد اننا سنحلم به و نحن نيام

اكيد كلنا هنحلم بيه واسال مجرب ههههههه والله فعلا عندك حق دة احنا حتى بقينا بنحلم بيه واحنا صاحيين فما بالك بقى واحنا نايمين .. ربنا يلطف بينا من الفوكس دة هههه وان شاء الله كلنا نحقق احلامنا

زيزو
07-25-2012, 17:39
من كتر التفكير فيه بياثر علينا وعلي العقل الباطني
ويجعلنا نحلم به
بس الافضل اننا منفكرش فيه كتير علشان منضغطش نفسنا ويبقي علينا ضغط كبير

hazem ahmed moahmed
07-25-2012, 17:41
انا حلمت قبل كده كتير بصفقات غريبه كده اني بكسب جامد وكده و ان حسابي بقي كبير بس لحد دلوقتي ده مش بيتحقق ربنا يسهل بقي والحلم يبقي حقيبقه

sara123
07-25-2012, 17:41
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
لم اصل الى دالك المستوى واعتقد ان دالك بسبب التفكير الكتير في الفوركس
ايوة طبعا دة بسبب كتر التفكير في الفوركس اللي بيخلينا نفكر فيه حتى واحنا صاحيين ..بس انا مفهمتش يعني حضرتك تقصد انك موصلتش للمرحلة اللي تخليك تحلم بالفوركس ؟ ولا تقصد انك موصلتش لمرحلة المتاجرة الفعلية علشان كدة مش بتفكر فيه كتير؟

من كتر التفكير فيه بياثر علينا وعلي العقل الباطني
ويجعلنا نحلم به
بس الافضل اننا منفكرش فيه كتير علشان منضغطش نفسنا ويبقي علينا ضغط كبير

اكيد طبعا دة من الافضل بس لو حضرتك عندك حلول للموضوع دة ياريت تشاركنا وتكتبها.

V2x_
07-25-2012, 17:55
عندك حق انا حلمت فيها
ولكن مش دايما
والسلام عليكم

hanona
07-25-2012, 17:56
انا علي طول بحلم بالربح ومبحبش افكر فالخسارة لان لما الانسان بيفكر فحاجة كتير بتحصل وانا مبحبش افكر في الخسارة عشان متحصلش لكن التركيز
علي طريقة النجاح في تجارة الفوركس وكيفية تحقيق الارباح هي حلمنا كلنا وعلشان كدة التفكير فيها يكون افضل من تضيع الوقت في التفكير في الخسارة

goold
07-25-2012, 17:59
لا اعتقد ان الحلم بالفوركس يعتبر مشكله نفسيه
ابدا ابدا ده وضع طبيعى لحتكاك مع هذا العمل فتره طويله
اعتقد انه عادى انك تنام وتحلم بالشرت
ههههههه

kanzsea
07-25-2012, 18:00
انا مش بحلم بية وبس انا كنت زمان بحلم بصوت الاسعار زى برنامج جى تى اس الى فى شركات تانية ومكنش ليهم ميتاتريد

sara123
07-25-2012, 18:06
انا حلمت قبل كده كتير بصفقات غريبه كده اني بكسب جامد وكده و ان حسابي بقي كبير بس لحد دلوقتي ده مش بيتحقق ربنا يسهل بقي والحلم يبقي حقيبقه
ان شاء الله كله هيتحقق وما دام انت بتحلم احلام حلوة يبقى انت متفائل وان شاء الله احلامك تتحقق

عندك حق انا حلمت فيها
ولكن مش دايما
والسلام عليكم
كويس انه مش دايما علشان ميأثرش عليك سلبيا .. شكرا لمرورك

انا علي طول بحلم بالربح ومبحبش افكر فالخسارة لان لما الانسان بيفكر فحاجة كتير بتحصل وانا مبحبش افكر في الخسارة عشان متحصلش لكن التركيز
علي طريقة النجاح في تجارة الفوركس وكيفية تحقيق الارباح هي حلمنا كلنا وعلشان كدة التفكير فيها يكون افضل من تضيع الوقت في التفكير في الخسارة
ايوة طبعا التفاؤل شئ جميل جدا ولما نفكر في اللي احنا عايزينه اكيد هنحققه ان شاء الله .. بس ياترى هل في حلم من الاحلام دي اتحقق فعلا؟ يعني حلمت انك كسبت مبلغ معين وبعد كدة كسبته في الحقيقة؟

لا اعتقد ان الحلم بالفوركس يعتبر مشكله نفسيه
ابدا ابدا ده وضع طبيعى لحتكاك مع هذا العمل فتره طويله
اعتقد انه عادى انك تنام وتحلم بالشرت
ههههههه
ربنا يبعد عننا المشاكل النفسية يارب واكيد ان دة طبيعي بس احنا عايزين نقلل من كدة وميبقاش كل تفكيرنا في الفوركس لان ممكن اوي نحس بالملل ونكره الفوركس

انا مش بحلم بية وبس انا كنت زمان بحلم بصوت الاسعار زى برنامج جى تى اس الى فى شركات تانية ومكنش ليهم ميتاتريد

كويس انك مش بتحلم بيه لازم نبقى ريلاكس والفوركس ميوصلناش للدرجة دي

remo
07-25-2012, 18:09
ا

انا كنت حابة أسأل هل الفوركس أثر عليكم وعلى تفكيركم لدرجة ان انتم مثلا حلمتم بيه قبل كدة ومثلا شفتوا في الحلم انكم بتخسروا وكدة يعني ..

ياريت كل واحد هنا يشارك بتجربته ويقول ازاي ممكن نتخلص من المشاكل النفسية اللي على طول بتخلينا نفكر في الفوركس ونحلم بيه كمان ..

انا كدا كدا لما ببقى داخل فى صفقات مبعرفش انام من كتر الكوابيس اللى بتيجى ليا وا انا ونايم عشان بحلم بالصفقة وهى خضرا وحمرا وكمان بحلم بالمارجن كول انة بينادى عليا

ahmadsalaymeh
07-25-2012, 18:11
لم اصل الى هذه المرحلة
ولكن كان الفوركس مسيطر على تفكير واقعد قبل النوم افكر في التداول
وافكر اني راح اصير محترف وعندي اموال وهيك

ashraf
07-25-2012, 18:12
اه بتحصل كتير خصوصا لو نمت وانا فاتح صفقات فبكون متوتر جدا قبل ما انام وساعات بحلم بالتحرك السعرى سواء فى صالحى او ضدى وده بيكون من التفكير المستمر فى الصفقة اللى فتحتها بس غالبا الاحلام بتاعتى مش بتتحق

mido75
07-25-2012, 18:13
نعم من كثرة الجلوس امام الشاشة و متابعة الشارتات و الاسعار و الضغط الذهنى و النفسى
بالطبع احيانا احلم ببعض الاحداث و محاولة تنفيذ ما اتمناه او اصلاح خطأ وقعت فيه

mohamed hamdy
07-25-2012, 18:15
حتي الن لم احلم بهذا المجال من قبل
ربما لانني مبتدا فيه ولا زلت لم الم بجميع جوانبه

sara123
07-25-2012, 18:16
انا كدا كدا لما ببقى داخل فى صفقات مبعرفش انام من كتر الكوابيس اللى بتيجى ليا وا انا ونايم عشان بحلم بالصفقة وهى خضرا وحمرا وكمان بحلم بالمارجن كول انة بينادى عليا

لا مش للدرجة دي لازم تطمن نفسك وحط في بالك ان الارزاق بيد الله وطالما انت حللت السوق كويس يبقى سيب الباقي على ربنا وقل لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا

noursaja
07-25-2012, 18:17
أكيد كثير حلمت بموقع فيه ربح مضمون
إن شاء الله يكون موقع فوركس وش خير علينا كلنا

king
07-25-2012, 18:19
الفوركس مجال واسع وكبير لكسب المال واكيد كل شخص يحلم للحصول على ارباح هذا المجال ولكن الحلم شىء والواقع شىء تانى لان هذا المجال يحتاج الى التركيز وتصميم استراتيجيه وخطة عمل جيده تسير عليها حتى تصل الى اهدافك فى النهايه ويكون مصدر السعاده لك

elzeel
07-25-2012, 18:31
هههههههه ليه يعنى مش للدرجادى الحمد لله عمرها
ماحصلت وماتمناش انى اوصل للمرحله دى ان شاء الله

deadlyfox
07-25-2012, 18:44
لا ماوصلتش للدرجه دى انا بصراحه عمرى ماحلمت بالفوركس والمكسب والخسارة وكده ومابفضلش كمان انى احلم بيه ههههههههه
كفايه الحقيقه هو هايطلع لينا فى الحلم كمان ده رخم اوى هههههههههه

pimo
07-25-2012, 19:00
نعم هذا طبيعي ان تحلم به لانك كثير التفكير فيه وكيف لكي ان تتخلص منه هذا مستحيل يجب ان تبتعد عنه الي الابد اذا اردت ان لا تره في الحلم ثانية هذا هو الحل الوحيد ياخي

amrmorasamir
07-25-2012, 19:01
ا

يااااه انا حلمت بالفوركس كتير جدا لدرجه انى بكسب وبخسر وبعمل صفقات وكل ده وانا نايم بس الموضوع ده كان فى الاول فقط ولما يكون فى خبر مهم مستنيه على عمله معينه

Noah
07-25-2012, 19:33
هههههههههههه ياااااااه كثير اوى بالاخص لما اكون فاتح صفقة لازم احلم بالفوركس كل يوم لو انا فاتح صفقة وسايبها والله يكون فى عون اللىب يفتح صفقة علىا لمدى الطويل ممكن يحلم بيها كل يوم وهو نايم

jans
07-25-2012, 19:41
ههههه مره حلمت بي صفقة دخلتها
و في الحلم الصفقة ضربت الستوب لوز صحيت فتحت الجهاز على طول لقيت الصفقة محقق الربح و لله الحمد هههههه.

YesIcan
07-25-2012, 19:46
هههه سؤال جميل اختي الغالية لا لم احلم الى اليوم باي حلم
فيه الفوركس ممكن لانني متحكم في مشاعري اوي

dent
07-25-2012, 19:48
ههههههههه
شىء كويس جدا انا حلمت طبعا قبل كده بالفوركس
كنت مره داخل صفقه وحلمت اان السعر كان فى صالحى جامد بس كنت بفكر طبعا فيها
وكان الحلم عكس ما حلمت

aboushnb
07-25-2012, 21:23
حتى ودته

واللة يا اخى المنتدى دة كويس اوى
وعلشان تكسب صح تكون تعرف فوركس كويس هتكسب اكتر واكتر

power8
07-25-2012, 21:43
طبعا الكثير منا مر بالعديد من التجارب في الربح من الانترنت ، وكان يتمنى ان يجد احدى الطرق توجد فيها مصداقية
والحمد لله وجدنا الفوركس حيث يقل فيه النصب ويكاد ينعدم

ahmed fakhry
07-25-2012, 21:53
ممكن اكون حلمت بالربح اللى ممكن احققة من خلالة لكن مش ممكن اكون حلمت بسوق الفوركس نفسة والسبب ان نتيجة العمل فى الفوركس ممكن تؤدى لربح وبالتالى الجميع لازم يحلم بالربح اللى ممكن يحققة

husamart
07-25-2012, 21:56
كلنا حلمنا في الفوركس في بدايته
لكن بعد التعقل والتعامل مع الشارت بواقعية نحول الحلم الى حقيقة وليس ووهم

twaslpro
07-25-2012, 22:00
والله بصراحة العمل في الفوركس ممتع ولا سيما عند جني الارباح الطائلة وعندما تخسر شي من اموالك يعطيك هذا دافع لان تراجع استراتيجياتك وخططك التي تمشي عليه وفي نفس الوقت يكون قيك اصار على تحقيق الربح واحيانا عندما تكون متعب وانت تتداول تنام احيانا وبعد كذا تصحى لترى وين وصلت ربح ولا خسارة

apolo
07-25-2012, 22:01
ا

وصلت لهذه المرحة منذ سنة تقريبا لما دخلت الفوركس وبدأت أتعلم وكنت أطمح لاول متاجرة لي

على الحقيقي لدرجة أن حلمت بها

heropero
07-25-2012, 22:12
ياااااااااه طبعا حلمت بيه يا فندم وكان حلم جميل لن انسااه ابدا ابدا
وهوا اننى كنت امتلك راس مال كان اكثر من 5 ملايين دولار وكنت اربح بطريقة جنونية لدرجة اننى اصيبت بتبلد من كثرة الربح
ولم اعلم ماذا افعل بكل هذه الاموال وباذن الله هذا الحلم ساسعى جاهدا لتحقيقه

morx123
07-25-2012, 22:15
الحلم يأتي بعد ان ترى النتائج الايجابية والارباح في تدفق
او بعد التمكن من الفوركس بمشيئة الله

KOGI
07-25-2012, 22:30
لا بصراحه يعنى حتى مهما اشتغلت فوركس مبيجليش فى الحلم لانى اصلا مبحلمش ههههههههه
لكن ممكن احلم انى بقا معايا فلوس لكن سببها ايه مش باين ربنا يحققه بقا

mido
07-25-2012, 22:50
اخي الكريم
طبعا انا حلمت بية اول يوم اشتركت فى المنتدى
بحلم انى بكسب وبخسر وكانى محترف وبتداول
تقبل مروري ولك فائق احترامي

Ahmed Salama
07-25-2012, 23:08
السلام عليكم ورحة الله وبركاتة
اكييييييييييييييييييييييي يييييد وبحلم بية وانا صاحى كمان وبستنى اليوم اللى ادخل فية الفوركس واكون من المحترفين القادرين على تحليل الاشياء بسهولة وتحقيق الربح الكثير والسلام عليكم ورحة الله وبركاتة

a5rzamn
07-25-2012, 23:12
والله لغاية الان لم اصل الى درجة ان احلم بالربح والخساره في الفوركس

اما لا انكر انه يأخذ قسم كبير من تفكيري

shero
07-25-2012, 23:24
ا

احيانا تحدث لى هذه الحالة وخصوصا عند وجود صفقة خاسرة وظلت خاسرة لا كثر من يوم او بسبب الجلوس الطويل امام الشارت وهذه مشكلة من المشاكل النفسية الموجودة عند اغلب المتاجرين خصوصا المبتدئين فى المجال لكنها بحاجة للمعالجة , يمكن بالخبرة وكثرة الممارسة تزول

mohamed yossef
07-25-2012, 23:28
لم اصل الى تلك المرحلة بعد ولكننى من الممكن ان اصل اليها فى اى وقت

فانا ارى ان الفوركس والعملات والصفقات تلازمنى طوال اليوم حتى وان لم اكون امام الشارت اراقب السعر والازواج التى تتحرك

realyone
07-25-2012, 23:30
ا

بالطبع الفوركس صار جزء من تفكيرنا نفكر فيها في كل وقت,وحتى عندما تكون بعيدا عن جهاز الكمبيوتر فانك تفكر فيها ,انا مثلا عندما اخسر صفقة واقفل المنصه افكر بخطه جديده لكي اعوض خسارتي

marcos
07-25-2012, 23:38
أحسن شيء إنك ما تخلي صفقات مفتوحة وخصوصا الخاسرة واللي تحط حسابك على المحك
ولازم تتقبل الخسارة

salah.bmw
07-26-2012, 01:34
بصراحة انا ما بشوف بنومي اني بخسر
بس يلي بيصير معي صدقا بلا مبالغة انو ببقى اسبوع او اسبوعين شغال وبجيب ارباح كويسة بعدين بيجيني يوم او يومين او 3 ايام نحس بتخسرني كل ارباحي وبرجع لراسمالي

zizo_a_86
07-26-2012, 01:41
لا لم احلم بالفوركس حتى الان لكنه بالفعل اصبح مسيطر كثيرا على التفكير والثقافة

Rami
07-26-2012, 01:42
ههههه بصراحة انا حلمت
ان الثفقة جابت الهدف فى مرة من المرات
بارك الله فى جهودكم الكريمة

medhat
07-26-2012, 01:48
وقت النوم ده وقت للراحه والخروج من كل انواع الضغوط النفسيه والعصبيه
لو الانسان عاش فى نفس الشئ صاحى ونايم يتجنن الناجح يقدر يفصل بين وقت الشغل ووقت الراحه

sara123
07-26-2012, 02:23
ياااااااااه طبعا حلمت بيه يا فندم وكان حلم جميل لن انسااه ابدا ابدا
وهوا اننى كنت امتلك راس مال كان اكثر من 5 ملايين دولار وكنت اربح بطريقة جنونية لدرجة اننى اصيبت بتبلد من كثرة الربح
ولم اعلم ماذا افعل بكل هذه الاموال وباذن الله هذا الحلم ساسعى جاهدا لتحقيقه
ماشاء الله .. ان شاء الله الحلم يبقى حقيقة وتحقق اكتر من كدة كمان

الحلم يأتي بعد ان ترى النتائج الايجابية والارباح في تدفق
او بعد التمكن من الفوركس بمشيئة الله
اكيد طبعا .. اسعدني مرورك

لا بصراحه يعنى حتى مهما اشتغلت فوركس مبيجليش فى الحلم لانى اصلا مبحلمش ههههههههه
لكن ممكن احلم انى بقا معايا فلوس لكن سببها ايه مش باين ربنا يحققه بقا
ههههههههههه معقول مبتحلمش؟ ان شاااء الله يبقى معاك ثروة مش مهم من الفوركس انشالله من ايه بس يكون في الحلال طبعا.

اخي الكريم
طبعا انا حلمت بية اول يوم اشتركت فى المنتدى
بحلم انى بكسب وبخسر وكانى محترف وبتداول
تقبل مروري ولك فائق احترامي
اهلا بحضرتك اسعدني مرورك ..ان شاء الله تحقق احلامك .. وبالمناسبة انا بنت مش ولد .

محمد فرغلى
07-26-2012, 02:29
اهم حاجة هركز عليها عدم الطمع
وادارة راس المال الصحيحة
واستخدام الاستراتيجية الجيدة

bullot
07-26-2012, 02:31
انا كنت اتمنى ان اجد شغل يمكنني الاعتماد عليه ماديا واستطيع التعلم له

sara123
07-26-2012, 02:47
اهم حاجة هركز عليها عدم الطمع
وادارة راس المال الصحيحة
واستخدام الاستراتيجية الجيدة
اكيد طبعا لازم يكون عندك خبرة كويسة في ادارة راس المال واستخدام خطة كويسة للتجارة بس حضرتك مقلتليش هل حضرتك حلمت بالفوركس قبل كدة في منامك ؟ وهل دة سبب لك مشاكل نفسية؟

انا كنت اتمنى ان اجد شغل يمكنني الاعتماد عليه ماديا واستطيع التعلم له
اه انا افهم من حضرتك انك حلمت ان تدخل الفوركس علشان يكون كعمل تستفيد منه ويعود عليك بدخل شهري . بس أنا اقصد هل الفوركس وكثرة التفكير فيه اثر عليك لدرجة ان انت شفته في منامك؟

أكيد كثير حلمت

بموقع فيه ربح مضمون
إن شاء الله يكون موقع

فوركس وش خير علينا كلنا

ان شاء الله .. رمضان كريم

Aker001
07-26-2012, 02:49
التعامل مع الشارت بواقعية تحول الحلم الى حقيقة وليس وهم
ربنا يحقق احلامنا جميعا في هذا المجال

hadeer hamdy
07-26-2012, 02:50
لا بصراحه محلمتش بيه لانى لسه مش جربت الخسارة
والمكسب بس ممكن احلم بى بالمستقبل

mbldinsty
07-26-2012, 02:56
بالنسبة لي الفوركس فتح لي باب آمال واسع مع انني لم اربح منه بعد وظننت ان
الربح من الانترنت مجرد اوهام واكاذيب فالعالم كله يتجه نحو الفوركس الان لما له من وسيلة ربح جيدة ان احسنت استعماله

sara123
07-26-2012, 03:17
بالنسبة لي الفوركس فتح لي باب آمال واسع مع انني لم اربح منه بعد وظننت ان
الربح من الانترنت مجرد اوهام واكاذيب فالعالم كله يتجه نحو الفوركس الان لما له من وسيلة ربح جيدة ان احسنت استعماله

في الحقيقة كلامك مزبوط وصح 100% واكيد اللي هيعرف يتعلم الفوركس صح هيقدر يكسب منه صح الصح كمان بس احنا طبعا عارفين ان محدش فينا مذاقش طعم الخسارة قبل كدة طبعا ربنا يبعدنا عنها انا قصدي عمرك حلمت بالفوركس قبل كدة بسبب الضغط النفسي وكثرة التفكير فيه والخوف من الخسارة؟؟

mannon
07-26-2012, 09:47
والله بصراحة كلامك في منه
لأن الأحلام التي تأتي للإنسان هي وقائع وأحداث مرت عليه أو أحداث يفكر بها

فعلا محدش بيحلم بحاجة غريبة ما مرتش علية فى حياتة وكانوا يقولولنا اجددنا زمان الى بيفكر فى حاجة قبل ما ينام علطول من المحتمل انة يحلم بيها
يعنى الى عايز يحلم بش عظيم لازم يعمل الى علية عشان فعلا يستحق هذا الحلم

uventene
07-26-2012, 12:28
انا لحد دلوقتي محلمتش بيه لكن الايام دي اغلب تفكير حاليا في الفوركس واول مره اتشد ليه كده

Mohamed90
07-26-2012, 13:31
السلام عليكم اخي صراحة لم اكن اعلم انه يوجد عمل مثل هذا و ممكن تحقق منها الاموال الكثيرة
ولكن عندما رايت الفوركس اول مرة تجاهلت و بعد مدة رجعت له فكتشفت انه المجال الذي يناسبني
و الذي ساجني منه اموال و ارباح جيدة

y4x
07-26-2012, 13:37
هههههههههه

الفوركس سيطر عليا بقى كل حياتى

بفكر فى الفوركس فى كل وقت

حتى فى الاحلام

بتمنى ربنا يحقق لى كل احلامى

sky44
07-26-2012, 13:37
السلام عليكم . موضوع جميل بالنسبة لي لقد حلمت بالشارت عدة مرات و هذا بسبب امضاء الكثير في الفوركس و في بعض الاحيان احلم بأنني نسيت اغلاق بعض الخاسرة و كل هذا بسبب التفكير في الفوركس قبل النوم

Aker001
07-26-2012, 13:42
بحلم بية بستنى اليوم اللى ادخل فية الفوركس
واكون من القادرين على تحليل الاشياء بسهولة وتحقيق الربح الكثير

ahmed
07-26-2012, 13:46
انا ليا واحد صاحبى ميعرفش الفوركس ولا شافه قبل كدة
حكالى على حلم طلع انه كان بيشوف شارت بقاله فترة فى احلامه ومش عارف ايه دة
اول لما وريته البرنامج بتاع التداول قالى هو دة اللى كنت بشوفه سبحان الله

master_egypt
07-26-2012, 14:26
انا ليا واحد صاحبى ميعرفش الفوركس ولا شافه قبل كدة
حكالى على حلم طلع انه كان بيشوف شارت بقاله فترة فى احلامه ومش عارف ايه دة
اول لما وريته البرنامج بتاع التداول قالى هو دة اللى كنت بشوفه سبحان الله

ههههههههه ازاى دى يعنى
كان بيحلم بالشارت ازاى وهو مش يعرفة غريبة بجد اووى الحكاية دى

foouaad
07-26-2012, 14:50
ا

هههههههههه لا انا لسه الحمد لله موصلتش للمرحله دىبس فى وقت ما
فكرت ان يكون الفوركس داعم مدى كويس كداً ومن الممكن ان يساعدنى على متطلابات الحياه هل هذا ممكن

sara123
07-26-2012, 18:17
هههههههههه لا انا لسه الحمد لله موصلتش للمرحله دىبس فى وقت ما
فكرت ان يكون الفوركس داعم مدى كويس كداً ومن الممكن ان يساعدنى على متطلابات الحياه هل هذا ممكن

انك تحلم وانتي صاحي يعني انت كدة بتتمنى مش بتحلم بجد وطبعا ربنا يحقق لنا امانينا ان شاء الله وانا شايفة ان حلمك دة امنية انك تخلي الفوركس مصدر دخل كويس ليك ..انما انا بتكلم عن المشاكل النفسية اللي ممكن تخلينا نحلم بالفوركس في المنام من كتر تفكيرنا فيه ودة طبعا بيأثر علينا بشكل سلبي وربنا يبعد عننا كتر التفكير والخوف من الفوركس ووجع الدماغ.

ARAB_PIGEON
07-26-2012, 18:20
ا

لا اختى الكريمه ليس الى هذه الدرجه
بالنسبه لى تنتهى علاقتى بالفوركس باغلاق منصه التداول

kimoboy
07-26-2012, 18:35
شيء عادي مـن غير أن في أحد الأيـام كنت أتكلم بصوت عـالي في غرفتـي حول الفوركـس فدخـل أبـي للغرفـة فوجدنـي أتكلم لوحدي فظـن أنـي جننت
لا يجـب أن تعطي للفوركس أكثر مـن حقـه

sara123
07-26-2012, 18:44
أهم حاجه تعمل الصح و تبحث عن التداول الصحيح يارب ساعدنا بس
ان شاء الله هنوصل لأهدافنا وربنا يبعد عننا شرور الفوركس

شيء عادي مـن غير أن في أحد الأيـام كنت أتكلم بصوت عـالي في غرفتـي حول الفوركـس فدخـل أبـي للغرفـة فوجدنـي أتكلم لوحدي فظـن أنـي جننت
لا يجـب أن تعطي للفوركس أكثر مـن حقـه

ههههههههههه مش معقول وصلت للدرجة دي بيجيلك كوابيس وانت صاحي كمان لا فعلا خف شوية من التفكير في الفوركس دة اهم حاجة الصحة هنعمل ايه بالفلوس يعني من غير صحة ربنا يدينا الصحة كلنا يارب امين.

zahran
07-26-2012, 18:46
الموضوع دا بصراحه محتاج طبيب نفسى هو اللى يقدر يتكلم فيه من ناحيه طبيه ولان كل حاجه غير الاخرى وكل شخصيه غير الاخرى ف الاختلاف فى العلاج هنا وارد
والفوركس مرتبط ارتباط كبير جدا ب الحاله النفسيه للى بيشتغل ف الفوركس ودا لانه بيقى حاطط كل امله على الفوركس وانه هيحقق احلامه كلها من الفوركس

sara123
07-26-2012, 19:01
الموضوع دا بصراحه محتاج طبيب نفسى هو اللى يقدر يتكلم فيه من ناحيه طبيه ولان كل حاجه غير الاخرى وكل شخصيه غير الاخرى ف الاختلاف فى العلاج هنا وارد
والفوركس مرتبط ارتباط كبير جدا ب الحاله النفسيه للى بيشتغل ف الفوركس ودا لانه بيقى حاطط كل امله على الفوركس وانه هيحقق احلامه كلها من الفوركس

لالالا انا من رايي ان الموضوع ميوصلش لطبيب نفسي الموضوع ببساطة ممكن يوصل اقصى حاجة انك تحلم بالفوركس ويصيبك التوتر والارهاق ودة ممكن تحله عن طريق الانشغال باشياء اخرى بجانب الفوركس والمحاولة بعدم التفكير فيه.

magic777
07-26-2012, 21:45
طيب تعرفي انا فعلا ساعات بحلم بالفوركس وفاكره لسه حلم كان قبل انهيار اليورو تقريبا من مناطق 13400
انا كنت فاتحه صفقات شراء وحلمت ان اليورو انهار والحساب اتمرجن مع ان الكل وقتها كان بيقول صاعد
وفعلا اتحقق الحلم اليوم ده واتمرجن حسابي وسبحان الله والحمد لله على كل حال

nemo emo
07-27-2012, 00:34
ايوة فعلا انا وصلت للمرحلة دى لان دى بتكون اخر حاجة الواحد بينام عليها
فبيفضل طول اليوم سواء شغال عليه او مش شغال عليه بيفكر فى الربح و الخسارة

abaragh
07-27-2012, 00:37
انا يومي بحلم اختي الكريمة ليس بالفوركس لكن بالمليون دولار وربنا اسهل :happy:

bell1895
07-27-2012, 01:35
السلام عليكم
رمضان كريم عليك و علينا ان شاء الله
بصراحة انا ما حلمت بالفوركس في حياتي بتاتا و ما كان عندي دراية فيه بالمرة لكن لحسن الحظ تعرفت عليه لكن مهما كان العمل ممتع فيه ما اخليه ادمان عندي او ياثر على نفسيتي ابدا

kero
07-27-2012, 01:40
فى الحقيقة محلمتش الحلم ده قبل
ومتمناش انه احلم بالخسارة لو بالربح ماشى ..اما مشكلة التفكير ف الفوركس بشكل دائم اعتقد ملهاش حل ثابت يصلح للجميع

sara123
07-27-2012, 01:52
طيب تعرفي انا فعلا ساعات بحلم بالفوركس وفاكره لسه حلم كان قبل انهيار اليورو تقريبا من مناطق 13400
انا كنت فاتحه صفقات شراء وحلمت ان اليورو انهار والحساب اتمرجن مع ان الكل وقتها كان بيقول صاعد
معلش خيرها في غيرها ويمكن السوق كان متبذب وقتها وفعلا الفوركس ملهوش امان .. متزعليش

من كتر جلوسي امام الشارت فترة تكاد تكون10 ساعت يوميا اصبحيومى كله في فوركس مرة دخلت صفقة عالدولار بيع وكنتخايفجدا من الصفقة وكنت عارف ان في خبر الفايدة الساعة 4 العصر ونمت والجهاز مفتوح امامي
لا انصحك بلاش كدة وكمان 10 ساعات كتير اوي ومش كويس علشان صحتك لازم تدي جسمك حقه وتريح نفسك وحاول تنشغل بحجات تانية تنسيك التفكير المستمر في الفوركس

ههههههههههههههههههههههههه هههه
الحمد لله لسه موصلتش للمرحله
المتأخره دى وربنا ما يجيب وحش
ههههههههههه ايوة هي فعلا مرحلة متأخرة بسبب كثرة التفكير في الفوركس والهوس بتاعه.

ايوة علشان كدة بلاش تخلي وقتك كله متاجرة لازم ننسى شوية مش معقول وقتنا كله فوركس وبس.

يا سلام على الحلم الجميل ان شاء الله ما دام عندك ارادة وعزيمة هتحقق حلمك باذن الله

السلام عليكم
بصراحة انا ما حلمت بالفوركس في حياتي بتاتا و ما كان عندي دراية فيه بالمرة لكن لحسن الحظ تعرفت عليه لكن مهما كان العمل ممتع فيه ما اخليه ادمان عندي او ياثر على نفسيتي ابدا
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته والله ياريت كلنا زيك ما شاء الله لازم نحافظ على نفسنا فعلا زي ما الفوركس هو صديقنا اللي بيجبلنا المال ممكن كمان يبقى عدونا وعدو صحتنا .

ومتمناش انه احلم بالخسارة لو بالربح ماشى ..اما مشكلة التفكير ف الفوركس بشكل دائم اعتقد ملهاش حل ثابت يصلح للجميع

لا ان شاء الله كل مشكلة وليها حل وهنحاول نشوف اراء بقية المتاجرين .. وبالنسبة للاحلام محدش بيعمل حلم على مزاجه علشان كدة كلنا بنتمنى نحلم بالربح والحلم يتحقق.

---------- Post added at 10:52 PM ---------- Previous post was at 10:50 PM ----------

معلش خيرها في غيرها ويمكن السوق كان متبذب وقتها وفعلا الفوركس ملهوش امان .. متزعليش

من كتر جلوسي امام الشارت فترة تكاد تكون10 ساعت يوميا اصبحيومى كله في فوركس مرة دخلت صفقة عالدولار بيع وكنتخايفجدا من الصفقة وكنت عارف ان في خبر الفايدة الساعة 4 العصر ونمت والجهاز مفتوح امامي
لا انصحك بلاش كدة وكمان 10 ساعات كتير اوي ومش كويس علشان صحتك لازم تدي جسمك حقه وتريح نفسك وحاول تنشغل بحجات تانية تنسيك التفكير المستمر في الفوركس

ههههههههههههههههههههههههه هههه
الحمد لله لسه موصلتش للمرحله
المتأخره دى وربنا ما يجيب وحش
ههههههههههه ايوة هي فعلا مرحلة متأخرة بسبب كثرة التفكير في الفوركس والهوس بتاعه.

ايوة علشان كدة بلاش تخلي وقتك كله متاجرة لازم ننسى شوية مش معقول وقتنا كله فوركس وبس.

يا سلام على الحلم الجميل ان شاء الله ما دام عندك ارادة وعزيمة هتحقق حلمك باذن الله

السلام عليكم
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته والله ياريت كلنا زيك ما شاء الله لازم نحافظ على نفسنا فعلا زي ما الفوركس هو صديقنا اللي بيجبلنا المال ممكن كمان يبقى عدونا وعدو صحتنا .

لا ان شاء الله كل مشكلة وليها حل وهنحاول نشوف اراء بقية المتاجرين .. وبالنسبة للاحلام محدش بيعمل حلم على مزاجه علشان كدة كلنا بنتمنى نحلم بالربح والحلم يتحقق.

eng2012
07-27-2012, 02:16
لا اعتقد ذلك ولكنى فكرت كثيرا به وفكرت كيف اقوم بعمل خطه عمل استطيع من خلالها بتحقيق ربح كبير جدا

juba92
07-27-2012, 02:24
انا لسه مبدأتش متاجرة حقيقية بس انا متعود اتحط تحت ضغط الموضوع مجرد تعود وبيبقى بسيط يعنى

willy
07-27-2012, 02:29
انا بحلم دائما بمايسمى بحلام اليقظة باني اربح من صفقاتي واحقق اهدافي وطموحاتي وابدا مشروعي وهكذا وعلى فكرة هذه الاحلام هي شئ صحي وليس مرضي لكن لو ادت الى الشرود الذهني فهنا تتحول الى حالة مرضية

Mahmoudnashaat
07-27-2012, 02:31
كتييييييييييييييييييييييي ييير واللهى اخى اكريم كتيييييييييييييييييير كل ما انام وانا فاتح صفقه دائما احلم بالفوركس

ههههههههههههههههههههههههه هههههه ما انا ببقى نايم مشغول البال جدا بيه

sara123
07-27-2012, 02:34
لا اعتقد ذلك ولكنى فكرت كثيرا به وفكرت كيف اقوم بعمل خطه عمل استطيع من خلالها بتحقيق ربح كبير جدا
والله دي حاجة كويسة التفاؤل احسن وكمان هيبعدك عن القلق والتوتر وكويس اوي انك مش بتفكر فيه بسبب خوف او قلق لازم كلنا نبص لقدام ونتمنى ونرسم احلامنا علشان تتحقق.

انا لسه مبدأتش متاجرة حقيقية بس انا متعود اتحط تحت ضغط الموضوع مجرد تعود وبيبقى بسيط يعنى
انصحك يا اخي قبل ما تبدا متاجرة فعلية انك تحط في بالك انك مش هتدمن الفوركس ولا هتخليه ياثر على حياتك بشكل سلبي لان اسال مجرب الفوركس بيهوس البشر وكمان بيخليهم يبعدوا عن اصحابهم بسبب كثرة الجلوس امام شاشة الكمبيوتر وكثرة التفكير في الفوركس

انا بحلم دائما بمايسمى بحلام اليقظة باني اربح من صفقاتي واحقق اهدافي وطموحاتي وابدا مشروعي وهكذا وعلى فكرة هذه الاحلام هي شئ صحي وليس مرضي لكن لو ادت الى الشرود الذهني فهنا تتحول الى حالة مرضية
كويس انك تحلم وتتمنى علشان تكتسب ثقة وعزيمة ودة هيخليك تنجح باذن الله .. بس انا معتقدش ان اللي انا بتكلم عنه دة صحي لان انا بتكلم عن الاحلام اللي بنشوفها بسبب ادمان الفوركس والخوف والقلق من الخسارة وهكذا..

MrSniper
07-27-2012, 02:39
لا لم يسبق و حلمت بيه ، لأنني اعتبره فقط هواية
و هدا يعتبر من سلبيات الفوركس النفسيه ، و يستطيع ان يؤدي بالانسان الى المرض

mido95
07-27-2012, 02:46
يااااة :) الحكاية دى حصلت معايا قبل كدة فى مرة كنت سايب صفقة مفتوحة و نمت و كنت بحلم ان الصفقة عمالة تكسب اكتر و اكتر

و اظن ان السبب فى هذا ان الواحد بيكون بيفكر دائما فى الفوركس فبينشغل فى التفكير فيه دائما

pimo
07-27-2012, 02:56
كتييييييييييييييييييييييي ييير واللهى اخى اكريم كتيييييييييييييييييير كل ما انام وانا فاتح صفقه دائما احلم بالفوركس

انا احلم بالصفقة التي اضعها وان غير متاكد انها سوف تحقق الهدف وهذا يعود بالدرجة الاول لضغط النفسي علي ما اظن الناجم من عدم تحقق الكامل بمصداقية تحليل

sara123
07-27-2012, 03:09

بس الافضل انك مش تسيب صفقة مفتوحة وتنام احسن حاجة تقفل كله قبل ما تنام علشان متفكرش في حاجة ومتحلمش كمان .. على فكرة انا بنت مش ولد

لا لم يسبق و حلمت بيه ، لأنني اعتبره فقط هواية
و هدا يعتبر من سلبيات الفوركس النفسيه ، و يستطيع ان يؤدي بالانسان الى المرض
ايوة طبعا ربنا يبعد عننا الامراض والعياذ بالله..شكرا لمرورك

يااااة :) الحكاية دى حصلت معايا قبل كدة فى مرة كنت سايب صفقة مفتوحة و نمت و كنت بحلم ان الصفقة عمالة تكسب اكتر و اكتر

و اظن ان السبب فى هذا ان الواحد بيكون بيفكر دائما فى الفوركس فبينشغل فى التفكير فيه دائما
يارب متسيبش صفقات مفتوحة لما تيجي تنام علشان تنام وانت مرتاح البال

انا احلم بالصفقة التي اضعها وان غير متاكد انها سوف تحقق الهدف وهذا يعود بالدرجة الاول لضغط النفسي علي ما اظن الناجم من عدم تحقق الكامل بمصداقية تحليل

ايوة طبعا علشان كدة انا بنصح اننا مش كل وقتنا يكون فوركس حتى لو بنعمل في الفوركس بدوام كامل لازم نريح نفسنا بردو والمتاجرة مش تبقى متواصل وفي اي وقت ..!!

Peace Maker
07-27-2012, 03:24
ههههه , نعم اختي الكريمة
فمن منا لا يحلم بالربح ,الربح السريع من الفوركس

saad
07-27-2012, 03:30
لم اصل الى هذه المرحلة
ولكن كان الفوركس مسيطر على تفكير واقعد قبل النوم افكر في التداول
وافكر اني راح اصير محترف وعندي اموال وهيك

mahmoud1
07-27-2012, 03:36
هو ما وصل لدرجة الحلم لكن فى تفكير مستمر لما الواحد دخل الفوركس احيانا الواحد بيكون فاتح صفقات وبعيد عن الجهازة ومش متابع بيفكر ياريت السعر عمل اية مكسب ولا ربح

fx-man
07-27-2012, 03:50
يااااه الموضوع دا حصل معايا كتير لما بكون فاتح صفقة وانام قبل ما اقفلها .الغريب فى الموضوع انى كنت فى اوقات كتيرة احلم بالشارت واشوفه وصل للنقطة كام فى الحلم واصحى تانى يوم الاقيه تقريبا قريب من النقطة دى .

theboy2226
07-27-2012, 04:03
بصراحة لا لغاية دلوقتي علي الاقل لان انا بصراحة مش بحب اتاجر علي اعصابي اوي عشان متاثرش بالخسارة
و بحاول اني قبل ما انام اكون قافل كل صفقاتي عشان اقدر انام اصلا
و اللي بحلم بالفوركس ده احب اقله حاول تستريح شوية لان الراحة الوحيدة اللي بناخدها من الفوركس هي النوم كمان حينطلنا فيه

ZOUHAIR_ZIZO28
07-27-2012, 04:25

All 4 You
07-27-2012, 04:37
ههه أنا لم أصل لدرجة الحلم بالفوركس
لكن افكر فيه معضم أوقآتي

aboualy
07-27-2012, 04:40
هو يمكن ان مرة كنت مشترك فى مسابقة وحلمت انى حخسر المسابقة وخسرتها رغم انى فى البداية كنت ماشى كويس لكن مليش نصيب فى المسابقات

sara123
07-27-2012, 07:01

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .. كل سنة وانت طيب ..واكيد كلنا بنحلم بالربح الوفير من الفوركس

السلام عليكم و رحمت الله تعالى و بركاته.
صراحتا في نظري انا اظن ان كل واحد هنا حلم بهته اللحظه
و الدليل المشاركات الكثره التي هنا امامنا
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ..والله معاك حق اول ما حطيت الموضوع كان فيه هجوم عليه بشكل كبير ههههههه شكلنا كلنا بنحلم بالفوركس ربنا يلطف بينا.

ههه أنا لم أصل لدرجة الحلم بالفوركس
لكن افكر فيه معضم أوقآتي
اكد طبعا انا كمان بفكر فيه لكن التفكير بيخليني احلم واشوفه في المنام كمان :o

هو يمكن ان مرة كنت مشترك فى مسابقة وحلمت انى حخسر المسابقة وخسرتها رغم انى فى البداية كنت ماشى كويس لكن مليش نصيب فى المسابقات
معلش ولا تزعل نفسك خيرها في غيرها

AMANI
07-27-2012, 07:04
ا

لازم نتخلص من تقمص شخصيه المتداول بمجرد اغلاق المنصه

derfcase
07-27-2012, 07:45
هههه اعتقد ان الموضوع به شيء من الدراما الي حد ما - و لكن لا باس
بالطبع اذا كنت تتداول فوركس فان السوق سيستحوذ علي جزء كبير من تفكيرك و خاصة اذا كنت مبتديء
و لكني لا اعتقد ان الامر من الممكن ان يصل الي الدخول في طور الاحلام و افراح الربح و كوابيس الخسارة

midoali
07-27-2012, 08:21
ابقه كداب لو قولت اه انا حلمت وانا صاحي اني حقق ارباح من الفوركس لكن وانا نايم لي وخصوصا ان الفوركس
كل تعاملي معه لا يزيد عن 20 يوم والي تعاملت بيه كان البونص بتاع المنتدي

SlaiteR
07-27-2012, 08:24
ا

اخي حاول التقليل من الفوريكس

من اجل صحتك

وحاول تكثر من الجلوس مع افراد عائلتك او اصدقائك

وابعد عنك الضغوط النقسية وحاول قراءة القرءان الكريم

لكي لا يحصل لك مضاعفات نفسية

تقبل مروري و اتمنى لك الشفاء

dentist
07-27-2012, 10:25
طبعا لازم احلم بيه لانه بقي شغلي الشاغل
ولاني اتمني اني احقق منه فلوس كتيره

roka
07-27-2012, 11:19
ا

بصراحة الفوركس واخد وقت كبير من حياتى بس مش للدرجة انى احلم بيه او احلم بالخسارة انا ممكن اتخيل واتوقع ذلك ولكن لم اصل للمرحلة الحلم

alskndry
07-27-2012, 12:15
ياه كثير جدا الواحد بيحلم بالفوركس تقريبا كل يوم وبالاخص لما بكون فاتح صفقة وسايبها لتانى يوم

resala11111
07-27-2012, 13:23
الاهم من الحلم به سواء الحلم بالمكسب او الخسارة
والاهم انك تضع هدف وتحاول انك توصل له
والاصرار على الهدف حتى تحقق احلامك واهدافك
بالتوفيق لكم

egypt2012
07-27-2012, 13:25
هههههههههههههه
لا انا بس لو نمت و فى صفقات فتاحها بتجيلى فى المنام انها جميعا قفلت على ارباح

Mohamed90
07-27-2012, 13:44
السلام عليكم اخي العزيز انا صراحة بالي يبقى مشغول لجدا بالفوركس و لكن لحد الساعة لم اصل للمرحلة الحلم به
لاني اغلق اغلب الصفقات في نفس اليوم تحياتي

magic777
07-27-2012, 19:36
السلام عليكم اخي العزيز انا صراحة بالي يبقى مشغول لجدا بالفوركس و لكن لحد الساعة لم اصل للمرحلة الحلم به
لاني اغلق اغلب الصفقات في نفس اليوم تحياتي

كويس اوي اخي انك على الاقل بتنام ومطمن انك مش سايب صفقه مفتوحه لان فيه ناس مبتعرفش تنام اصلا
علشان سايبين صفقات مفتوحه وانا من الناس دي علشان انا دايما بدخل بلوت غير مناسب خالص لحسابي
لكن بعد كده بأذن الله اصلح الخطأ ده

sara123
07-27-2012, 19:41
هههههههههههههه
لا انا بس لو نمت و فى صفقات فتاحها بتجيلى فى المنام انها جميعا قفلت على ارباح

ايوة علشان كدة بلاش تنام وتسيب صفقة مفتوحة عشان دة مش كويس على حسابك وعلى صحتك كمان بنقول كدة على طول وبنرجع نطمع ونسيب الصفقة مفتوحة ونقول يمكن نحقق ارباح زيادة هههههههههه بس كويس انها بتقفل على أرباح مش على خسائر . بتصحى تلاقيها وصلت لفين بقى؟؟؟

compaq0
07-27-2012, 20:03
يووووووووو كتير اوى انا اخر مره خسرت فيها حسابى كنت قعدت فتره متلق فى صفقتين اللى هما خسرونى و كان اسبوع مانمتش فيه ساعه على بعضها بسبب الاحلام و اول ما خسرت قولت الحمدلله انام بقى:accute:

y4x
07-28-2012, 00:44
عارفة بحلم بية وانا نايمة وانا صاحية

ومش بفكر غير فى الفوركس

اكل عقلى

abokhaledelmasry
07-28-2012, 00:48
ا

يبدو ان هذه الظاهره منتشره بين جميع المتعاملين فى الفوركس .....نعم انا اعمل فى الفوركس منذ فتره طويله ومنذ بدأت وانا احلم يوميا

بصفقاتى التى فتحتها بصراحه الفوركس مسيطر علياااا تماما فى الحقيقه والاحلام كمان ... اما طريقىالتخلص من هذه العاده لا اعرفها واتمنى ان يدلنى احد عليهااا

nourhan ali
07-28-2012, 01:01
انا لسه محلمتش بيه لحد دلوقتى لانى لسه مبداتش متاجرة حقيقية بس ممكن لما ابدا اتاجر احلم
الحلم بيبقى من كتر التفكير فالموضوع او ساعات القلق والتوتر منه او لانه بيبقى شاغل الفكر طول اليوم فبتكملى التفكير فالنوم ههههه:)

sabry
07-28-2012, 01:04
المبتدائين بيحلموا احلام يقظة وليس اثناء النوم عن الملايين
وعندما يصيحون خبراء وكل خطوة بحساب يكون الحلم الاساسى ان السعر ينهار وهو غير قادر على اغلاق الصفقة والمارجون كول يراة دائما

nrgslawi
07-28-2012, 01:22
طبعا حلمت به اكثر من مرة احلم بمنصة التداول وعندما اريد ان اقوم بسحب
يا سلام

sara123
07-28-2012, 19:01
يبدو ان هذه الظاهره منتشره بين جميع المتعاملين فى الفوركس .....نعم انا اعمل فى الفوركس منذ فتره طويله ومنذ بدأت وانا احلم يوميا

بصفقاتى التى فتحتها بصراحه الفوركس مسيطر علياااا تماما فى الحقيقه والاحلام كمان ... اما طريقىالتخلص من هذه العاده لا اعرفها واتمنى ان يدلنى احد عليهااا
اه والله فعلا الظاهرة دي منتشرة جدا والدليل كثرة الاعضاء اللي ردوا على المواضيع .. بالنسبة للتخلص من هذه الظاهرة انا بقترح ان احنا نقلل مدة جلوسنا امام الشارت على قد ما نقدر وكمان ميبقاش كل وقتنا متاجرة وحد لو احنا فاتحين صفقة ممكن نشغل نفسنا باي حاجة مثلا نكلم اصحابنا او قرايبنا او نصلي ركعتين ندعي فيهم ان الصفقة تنجح وتحقق ارباح كويسة .

انا لسه محلمتش بيه لحد دلوقتى لانى لسه مبداتش متاجرة حقيقية بس ممكن لما ابدا اتاجر احلم
الحلم بيبقى من كتر التفكير فالموضوع او ساعات القلق والتوتر منه او لانه بيبقى شاغل الفكر طول اليوم فبتكملى التفكير فالنوم ههههه:)
ههههههههههههه اه والله عندك حق ..فعلا المبتدئين مش بيحلموا بيه لانهم بيبقوا على الديمو لسة ومش بيبقوا خايفين من الخسائر لان الديمو امواله وهمية

المبتدائين بيحلموا احلام يقظة وليس اثناء النوم عن الملايين
وعندما يصيحون خبراء وكل خطوة بحساب يكون الحلم الاساسى ان السعر ينهار وهو غير قادر على اغلاق الصفقة والمارجون كول يراة دائما
صح .. ودة بيبقى بسبب الرعب والقلق والخوف للي الفوركس عامله فينا ههههههههه

يا سلام
طيب كويس انها احلام حلوة احنا بنشوف كوابيس بعيد عنك ههههههههههههههه

menna4x
07-28-2012, 19:02
ايوا دة حلم حياتى واعقد انه هيكون حلم كل الناس الفترة دى والى جايه لما الوعى يذيد

sara123
07-30-2012, 03:48
ايوا دة حلم حياتى واعقد انه هيكون حلم كل الناس الفترة دى والى جايه لما الوعى يذيد

اه اللي فهمته من حضرتك انك بتحلم انك تحقق ثروة من الفوركس ودة حلمنا كلنا اكيد وانا بعتبر دي احلام يقظة ..لكن اللي انا اقصده الكوابيس اللي بنشوفها في الاحلام نتيجة القلق والتوتر والخوف والارهاق سبب التفكير في الفوركس .. طبعا ربنا يبعد عننا الكوابيس وخاصة كوابيس الخسارة.

aladdin
07-30-2012, 03:51

لا بصراحه محصلتش معايه ولو عايز تتعلم ازاى تتحكم فى اعصابك تابع فديوهات للدكتور ابراهيم الفقى الله يرحمه على النت

hadeer hamdy
07-30-2012, 03:55
لا بصراحه مش حلمت بيه قبل كده
ولحد دلوقتى مش كنت اعرف الا من كام يوم

msh3egy
07-30-2012, 04:24
الفوركس مجال واسع وكبير لكسب المال واكيد كل شخص يحلم للحصول على ارباح هذا المجال ولكن الحلم شىء والواقع شىء تانى لان هذا المجال يحتاج الى التركيز وتصميم استراتيجيه وخطة عمل جيده تسير عليها حتى تصل الى اهدافك فى النهايه ويكون مصدر السعاده لك

mannon
07-30-2012, 13:30
يا سلام

ههه والله وانا برضو حلمت كتير بالفوركس بس كانت معظم احلامى كوابيس اقوم مفزوع على صوت المارجن كول وكنت فى اوقات بقوم مرعوب وافتكر ان الحساب اتمرجن اجرى على البرنامج

tictok
07-30-2012, 13:32
انا افكر في الفوركس حتى وانا لا اتداول افكر في اخطاءي وكيف احسن من أدائي لكي اصل غلى استراتيجية ناجحة تحقق الربح
اما احلم به فلم تحدث معي إلى الان ربما ستحدث ولكني لا ارغب في ذلك يكفى وانا اتداول والله يعينا

mohamed1happy
07-30-2012, 13:34
ههههههههههههههه الحمد لله مطلعتش لوحدي ده أنا بحلم بالفوركس كتير جدا
لدرجة اني شكيت اكون مريض نفسي بس بعد ما شفت ردود الاعضاء اطمنت ان كلنا مرضي

ameer
07-30-2012, 13:36
طبعا ياما وياما حلمت حلمت بفوركس في منامي وكانت صفقاتي تشير الى الهبوط او الصعود

adam
07-30-2012, 14:28
نعم حلمت او كوبست بالفوركس ولكن كثيرا ما أحلم بالفوركس احلام يقظة وكيف انه بمجهود كبير يمكن ان احقق ما اريده الحقيقة الفوركس من ارقى انواع الاستثمار حول العالم واصعبها يقال انه من المهن الصعبة من حيث المجهود الذي تتطلبه مهنة ما ولكن بالصبر يمكن تحقيق ما تريد

aid alkholi
07-30-2012, 14:52
لا انا حلمت بادسنس وانى بربح وعندى موثع كبير وزوار واعضاء وردود واعلانات ومكاسب وحملت بالطيور التى اربيها لكنى لم احلم ابداً بالفوكس بس اكيد عن قريب هحلم بيه عندما اخسر حسابى الذى ساكريته قريباً

magic777
07-30-2012, 16:02
ههه والله وانا برضو حلمت كتير بالفوركس بس كانت معظم احلامى كوابيس اقوم مفزوع على صوت المارجن كول وكنت فى اوقات بقوم مرعوب وافتكر ان الحساب اتمرجن اجرى على البرنامج

انا بأه غالبا بحلم بسقوط اليورو كل مره كده احلم انه اليورو بينهار ومره حصلت حقيقي فعلا في نفس اليوم
لكن عمري ما حلمت بالفوركس الا من خلال اليورو ده ورايا ورايا حتى في الاحلام

Ahmed Ghanem
07-31-2012, 18:40
لا بصراحة انا محلمتش عمرى بالفوركس
لكن حلمت قبل كده بانى كسبت من شركة استثمار على النت
!
احتمال احلم بالفوركس النهارده بئا على كده :p

Marado9
08-08-2012, 06:14
يوة انا حلمت بيه كتير طرقة كسب مشروعة ومش مكلفة وكمان حلال اخي العزيز
وشكران علي السوئل دة

tamid0
08-08-2012, 06:16
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
لا مع اني نفسي احلم بيه بدل الافلام الاجنبي اللي بحلم بيها يوميا
الفوركس ارحم و الله
تحيتي ليك يا باشا

nada
08-08-2012, 06:36
ا

لالا طبعا مش لدرجة دة لكن اذى اتعمقت فى الفوركس سوف تعرف
انهوا سهل الخستره والمكسب ايضا

hend
08-08-2012, 16:07
اها حصلت حلمت انى قاعده اعمل كومنتات وزهقانه وكنت قاعده فى الحر زى
دلوقت كدا بشرب بيبسى بس يا خساره صحيت لاقيت نفسة صايمة

White Knight
08-08-2012, 16:12
نعم بالطبع حلمت بالفوركس قبل ذلك لان الفوركس اخذ جزء كبير من حياتى واصبح الشئ الاول الذى يشغل بالى

basom59
08-11-2012, 07:24
ههههههههههههه حلمت بيه بس انا حضرتك كنت باقوم من النوم مفزوع اجري على اللاب علشان اشوف الصفقة وصلت فين لما مراتي كانت هاتجن مني

demitri86
08-11-2012, 07:29
لا لسه ما

شفتش اي حلم عن الفوركس عشان انا بحاول انساه قدر الامكان لما اكون مبتعد عن جهازي

د.محمد العنزي
08-11-2012, 07:37
اخخخخخخ حلمت فيه وانا صاحي فمابالك وانا نايم
احلام كثيره وجميله يارب تتحقق لي ولكم

madman
08-11-2012, 10:15
طبعا اننا كلنا بنحلم بيها للاننا بنبى احلام اكبر عليها حلم تغير حياتنا فلازم تمتلكنا مشاعر قويه تتحكم فينا

gullever
08-11-2012, 12:56
لا لم احلم بالفوركس من قبل و فعلا كما ذكرت الحلم بالفوركس يأتي نتيجة الاهتمام و التعلق الزائد عن الحد بالفوركس و ممكن التخلص من هذه المشكله عن طريق ايجاد اشياء اخري تاخذ من اهتمامك ايضا تقلل استحواز الفوركس علي عقلك

Gravity
08-11-2012, 12:59
لا الحمدلله تأثير زي كده ماحصلي
لكن نرجو ان لا يحصل ..
لاننا ادمنا خلاص والله

marouansteph
08-11-2012, 16:38
السلام عليكم ورحمة اله وبركاته
لم احلم به لان لانني لازلت مبتدئ واقوم بتجارب مجانية لكنني اعتقد انني سوف احلم نفس الحلم مع دخولي سوق العمل الحقيقي تقبلو مروري

talal
08-11-2012, 16:45
لم يؤثر ذلك التأثير الكبير ولم احلم به من قبل على ما اعتقد
فالامور عادية بالنسبة لي ولكن اتمنى دائما ان يكون عندي مبلغ
او رأس مال كبير اتاجر به ويكون لي حرية المتاجرة
وربح الكثير من الاموال

no1forex
08-11-2012, 21:35
ا

اه احيانا كتير بحلم بالشارت ونقاط الدخول الى بعملها وكائنى برسم ترندات يالهوى الفوركسي يجنن العفريت

hwida nada
08-11-2012, 21:37
عايزة الصراحة اة حلمت الانى مرة فتفح الصفقة اسبوع وبعد كدة لقيت الصفقة سحبت كل فلوسى الانى فتحت 15 صفقة بيع فا السعر ارتد لفوق وخسرت

webtech
08-12-2012, 02:01
اخي الفاضل قبل ان اعرف اي شيء عن الفوركس كنت احلم بان اجد مشروعا يكون فيه المال يدخل الى حسابي مباشرة و انا قاعد اشاهد الارقام ترتفع وعندما بحثت في الانترنت عن الامكانية طلعلي الفوركس

light
08-12-2012, 04:25
بالنسبة لي انا فعلا حلمت بالفوركس ، لانني مررت بتجارب عديدة من انوع الربح في الانترنت ولم تكن ذات مصداقية عالية ، لكن في الفوركس وجدت الامان لان ارباحي لا يمكن ان يسرقها احد

mannon
08-12-2012, 05:59
عايزة الصراحة اة حلمت الانى مرة فتفح الصفقة اسبوع وبعد كدة لقيت الصفقة سحبت كل فلوسى الانى فتحت 15 صفقة بيع فا السعر ارتد لفوق وخسرت

15 صفقة بيع
اية الافترة ده ياختى الكريمة ، والله اكتر حاجة بشوفها بتخسر الناس معناده السوق ، لو اهنفضل نعاد السوق كدة عمرنا مهنكسب لان السوق دة كبير ولازم نعرف نمشى مع الاتجاة

thebraveheart7
08-12-2012, 06:03
انا لم اعرفه اخى الفاضل لكى احلم به
وانما من الان اريد ان اجعله حلم يريد ان يتحقق بأذن الله

Wait Heart
08-12-2012, 06:04
وعليكم السلام
انا بالنسبة لية مش ممكن احلم بالخسارة والربح في سوق الفوركس
لانى قادر على الفصل بين حياتى الشخصية وحياتى فى الفوركس
ومتهيالى ان الى يفكر فى الفوركس لدرجة انة يحلم بية
دليل على وجود خلل فى تركيبتة النفسية
ولابد من استشارة الطبيب فى هذا الامر
فلابد من فصل التفكير بين العمل و الحياة الشخصية والتفكير فى الفوركس بالنسب المتوازنة

saramoza
08-12-2012, 06:06
ا

الفوركس مجال واسع وكبير وملوش نهاية معينة وفيه الربح والخسارة
وفى ناس بقت مدمنة ....انما حكاية ان الفوركس كمان يجلنا فى حلمنا دى حاجة متوقعهاش ههههههه

sonic_eg
08-12-2012, 06:13
ا

بعد التحيه اما بعد

لم يحد معى الموضوع دا بس واضح انك الشارت واخد كل حياتك او اتعقدت من الخسائر المتتايله انصحك بالتعلم من تانى وان شاء الله راح تحقق ارباح تعوضك الخسائر

mage
08-12-2012, 07:12
طبعا كل ما اكون فاتح صفقة وسايبها وانام اصحى تانى يوم يكون فى تفكيرى كله هذه الصفقة ويكون كل تفكيرى فى كيفية الخروج من هذه الصفقة على ربح وداءئما احلم اننى اغلقتها على ربح ومش عارف ليه مش بحلم بالخسارة

mannon
08-12-2012, 07:39
طبعا كل ما اكون فاتح صفقة وسايبها وانام اصحى تانى يوم يكون فى تفكيرى كله هذه الصفقة ويكون كل تفكيرى فى كيفية الخروج من هذه الصفقة على ربح وداءئما احلم اننى اغلقتها على ربح ومش عارف ليه مش بحلم بالخسارة

هههه لية مش بتحلم بالخسارة
متخيقلى عشان بتكون خايف منها ، والله انا اكتر حاجة بحلم بيها من الفوركس المارجن كول وصوتة اللعين فى شركة فكسم ههه ، على فكرة انا متهيقلى الموضوع دة بيحصلى من كتر المارجن

marwa
08-12-2012, 07:57
السلام عليكم
بتحصل كتير خصوصا لو نمت وانا فاتح صفقات فبكون متوتر جدا قبل ما انام وساعات بحلم بالتحرك السعرى سواء فى صالحى او ضدى وربنا يستر

flower
08-12-2012, 19:07
في الحقيقة لم اصل الى الدرجة التي تجعلني احلم بالفوركس بسبب الخوف من الخسارة
ولكنني احلم بتحقيق الارباح سواء في احلام المنام او احلام اليقظة
واتمنى ان تتحقق هذه الاحلام

simo patrik 9
08-12-2012, 19:10
بسم الله الرحمان الرحيم
نعم حلمت بها و شكراااااااااااااااااا

MedoMix
08-12-2012, 19:29
لا موصلتش معايا للدرجادي هيا الفوريكس الواحد بيحلم بيه وهوا صاحي مش وهوا نايم عايز يحقق من خلاله الملاييين في اسرع وقت وتكوين مستقبله منه وفي الاخر هذه الاحلام تتلاشي عند التعمق في هذا السوق

ROTARY28
08-24-2012, 11:25
السلام عليكم
الفوركس اثر على كل شيء فينا
ماليا واجتماعيا ومعيشيا وحتى نفسيا
وغير في طبائعنا وطرق تعاملنا مع المال في الحياة بشكل عام

noureen
08-24-2012, 12:15
فى بدايه ما اتعرفت على الفوركس كنت تقريبا بنام و بصحى عليه ...احيانا بصحى من عز نومى عشان اقوم اتابع حاجه جديده فى الفتره فعلا الفوركس كان مسيطر على تفكيرى و تركيزى لدرجه انى كنت بنام احلم بالصفقات اللى عقدها حصل فيها ايه.. بس حاليا قللت المجهود العصبى شويه و مبقتش احلم به

4x MaN
08-24-2012, 12:21
احيانا عندما اكون مشغول بصفقة صعبة
واتمنى الخروج منها باقل الخسائر
احلم بها وبكيفية ادارتها واحيانا احلم بما اتمنى وهو اني اغلقتها على ربح
هههههههههه واتفاجأ بالواقع بعدين

face book
08-24-2012, 15:35
في بدايه تعليمي الفوركسي كنت دائما لا احلم الا بالفوركس والاحلام التي سوف يحققها لي السوق
ولكن ما ان وصلت مرحله التعليم والبحث والتعب وسرعان ما تعدلت احلامي

silver
08-24-2012, 22:12
افضل حل لهذه المشاكل ان نصادق الرابحين

ان نكون مع من يربح يؤثر علينا ايجابيا وان كنا مع خاسرين يؤثر سلبيا

talat
08-24-2012, 23:07
انا لم احلم به مطلقا
ولكن اذا قصدتم احلام اليقظة فالاحلام كثيرة والامنيات اكثر
وطبعا من يدخل فى هذا العالم لايستطيع الاستغناء عنه
اتمنى لكم الرزق والربح , وكل عام وانتم بخير

Dola
08-24-2012, 23:19
نعم بالطبع الكثير منا يحلم بالمكاسب الماديه وانا عن نفسي
دوما اتمني المكاسب ولذا انا احلم بالفوركس

hesham itch
08-28-2012, 11:26
لكل متاجر احلامه واهدافه التى يجب ان يسعى لتحقيقها فى الفوركس والعمل فى الفوركس دون هدف
محدد والسعى من اجل الوصول اليه لن يجدى نفعا اى متاجر مهما بلغت خبرته واحترافيته

fersinho
08-28-2012, 20:18
الفوركس هو مجرد دخل إضافي لا غير بالنسبة لي يعني الشخص يستند على شغله بالواقع و الفوركس
كسند لا أكثر حتى لا يؤثر علينا و نصبح نقكر فيه و طوال اليوم جالسين أمام الحاسوب
ساعتان يوميا تكفي و الأرباح هي مجرد سند و لا يجب إعتباره كمصدر رزق أساسي

Hasaneen
08-28-2012, 20:40
انا حلمت قبل كدا ، أنني ربحت سيارة lotus
و ربحت اموالا طائلة و اشتريت كل شيء كنت ارغب به

hanyzky
08-28-2012, 21:01
انا اول يوم اشتركت ماكنتش عارف انا من التفكير فيه لانه بجد ممتع وانا حابب الموضوع ده جدا واتمنى انا احقق فيه اقصي حاجه واكيد اكتر الناس مشغوله بيه جامد

egypt25
08-29-2012, 13:59
يا ه ه ه ه ههههههههه
اخيرا لقيت موضوع يتكلم عن الحكاية دى
رغم انى بقالة سنتنين فى الفوريكس لكن مش عارف اتخلص من الحكاية دى
لو انا فاتح صفقة لازم احلم انها خسرت واحلم انها كسبت

qorrow
08-29-2012, 22:43
الحقيقة كل ما باتعمق في مجال
تجارة الفوركس بياخد وقت أكبر من تفكيري
و بدأت بالفعل أحلم إني بافتح صفقات و قريب جاني كابوس
مارجين كول هههه

Mohamed90
08-29-2012, 22:46
السلام عليكم اخي العزيز الفوركس مجال الربح السريع للناس التي تتصرف بحكمة و ليست الاموال فقط في انتظار اي شخص يدخل له
و طبعا يمكن تفقد اموالك بسرعة ربحها لانه السوق مليئ بالتقلبات و لهذا يحتاج للاحترافية
و لا تغريك الاشهارات لان الفوركس فور دخول له ستكتشف انه ليس بتلك الصورة التي رايتها او تخيلتها اول مرة

eslam92
08-29-2012, 22:50
حصلت كتير بس فى اول المراحل يعنى من فتره وعدت
لما كنت فى بادئ الأمر اتعلم فتح صفقة اكسب ربح بسيط كده يعنى
لكن دلوقتى يعنى الموضوع اختلف شوية