PDA

View Full Version : سوق الفوركس ليس سوقا بالمعني الحرفي

magdy mahmud
06-25-2016, 14:26
إن سوق الفوركس ليس سوقاُ بألمعني الحرفي للكلمة، إذ أنه ليس لديه مركزاُ و ليس لديه مكانا معينا تمارس فيه المتاجرة. إن المتاجرة تمارس عن طريق الإتصال التلفوني و الإنترنت بالحاسوب في وقت واحد بين مئات البنوك حول العالم. مئات المليونات من الدولارات تباع و تشتري كل بضع ثوان، و هذا هو ما يسمي المتاجرة بالعملات

karis
12-23-2016, 14:07
شكراً أخي على سوق الفوركس هدا الرد الجميل واتمنى لك التوفيق ولجميع أعضاء المنتدى
شكراً أخي الفاضل معلومات مهمة
بالتوفيق وتقبل مروري

snnaky
05-16-2017, 15:25
ايوة بردة حضرتك مش فالهم يعنى حضرتك هدف الموضوع بتاع حضرتك اية واية الفايدة او المعلومة اللى حضرتك عاوز توصلهالنا واية الفايدة منها ؟؟ يعنى انت بتعيد او بتكرر امر واقع اية الجديد فية واية الأهمية منة هو دة معيار الأهمية فى اى موضوع وانا شايف ان حضرتك فى سطرك اللى انت كاتبة فقدت العاملين دول ولا اهمية ولا فايدة ولا هدف معلش اسمحلى اية الداعى اساسا للسطر دة وهل تعتبر هذا السطر موضوع وتعملة عنوان
يا راجل دة العنوان بتاعك يكاد يقترب من حجم الموضوع المزعوم

locos
05-16-2017, 15:40
طبعا هي تجارة في الافتراضي يعني باموال ليست في يدك لكن
هي اموال افتراضية
يعني لا يوجد سوق حقيقي لكن هو تداول افتراضي لاموال حقيقة
شكرا لك اخي الكريم على الطرح

mohamed ebrahim khatab 1
05-16-2017, 17:52
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
موضوع ممتاز عن البنوك الالكترونية لاكن انا افضل بنك نتللر فى التعامل
نتمنى ان يوفق الجميع
مع تحياتى

osama fouad
05-16-2017, 18:14
إن سوق الفوركس ليس سوقاُ بألمعني الحرفي للكلمة، إذ أنه ليس لديه مركزاُ و ليس لديه مكانا معينا تمارس فيه المتاجرة. إن المتاجرة تمارس عن طريق الإتصال التلفوني و الإنترنت بالحاسوب في وقت واحد بين مئات البنوك حول العالم. مئات المليونات من الدولارات تباع و تشتري كل بضع ثوان، و هذا هو ما يسمي المتاجرة بالعملات

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
مشكور اخي الكريم لقد قمت بتوضيح الكثير في مقاله قصيره جدا جدا جدا
تقبل مروري اخيي الكريم
وتحياتي لك
مشكوووووووووووووووووووووو وووووور

omar eldakhly
05-16-2017, 22:06
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته
اخي كله يعرف هذه المعلومه معلومه قصره جدا جدا وموضوع لا يليق بك
تقبل مروري ي اخي

charlizlix
06-30-2017, 19:18
انا شايف ان حضرتك فى سطرك اللى انت كاتبة فقدت العاملين دول ولا
اهمية ولا فايدة ولا هدف معلش اسمحلى اية الداعى اساسا للسطر دة
وهل تعتبر هذا السطر موضوع

yousee
06-30-2017, 20:32
أي مكان يجتمع فيه البائعين والمشترين هو سوق حرفي حتى لو كان دلك في العالم الإفتراضي لهدا ادا قلت أن الفوركس ليس بسوق فأنت لا تعرف هدا المجال aلدى يتداول فيه الناس من كل العالم