PDA

View Full Version : اهم خصائص الفوركس 1

magdy mahmud
06-25-2016, 14:31
السيولة: يستند السوق علي اموال طائلة غير محدودة تمكن من فتح واغلاق اي صفقة بالاسعار المحددة للعملات في تلك اللحظة. لدي الدرجة العالية من السيولة جاذبية هائلة لأي مستثمر إذ أنها تعطيه حرية فتح وإغلاق أي صفقة و بأي حجم

karis
12-23-2016, 14:08
يا اخي شكرا على المجهود اهم خصائص الفوركس ونتمنى منك المزيد لكن من فضلك توسع قليلا
ونتمنى من الجميع الاستفادة

zizoo99
12-26-2016, 08:03
شكرا لك اخى على المشاركة فالسيولة هى عباره كميه الاموال التى يتم ضخها الى الاقتصاد المحلى او فى بورصه من البورصات و من شان هذه السيوله تحرك الشارت حركات كبيره

osama147
12-26-2016, 09:27
فعلاا اخي ان الفوركس يوجد به سيولة كبيرة جداا ويمكن ان تجعل السوق يتحرك بشكل كبير ويجعل
الحركة به كبيرة ويكون هناك ارباح ايضاا كبيرة وخسائر ايضاا كبيرة ان سوق الفوركس عالي المخاطرة.

sob81
12-26-2016, 12:00
اهم خصائص فى الفوركس من المواضيع الجيدة التى يجب ان يعرفها المتاجر فى الفوركس هى انه يمكن ان تتاجر فى اى وقت وايضا يمكن باستخدام مبلغ بسيط التتداول وفتح الصفقات عن اى تجارة اخرى

snnaky
05-16-2017, 22:48
الفوركس لايحتاج الى تعريف فهو ببساطة تجارة زى اى تجارة مش محتاجة كلام كتير بس كل تجارة ولها شروط وضوابط من الأخر اللى عاوز ينجح فى الفوركس لازم يهتم ب3 اساسيات
امتى يشترى وامتى يبيع ودى يعرفها لما يتعلم مناطق الطلب ومناطق العرض الدعوم والمقاومات ويشترى اولا ولا يبيع ودى يعرفها لما يبتعلم الأتجاة على اى فريم او اطار زمنى ومهم جدا ادارة رأس المال يعنى اختار اللوت المناسب لحجم حسابك