PDA

View Full Version : تفعيل المستوى الثانى فى انستا فوركس

mayegywep
06-26-2016, 18:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ممكن اعرف ازاى افعل المستووى الثانى فى انستا فوركس
مع العلم ان لى صديق قد فعلها بوصل كهربا
وانا لا املك وصل الكهربا باسمى انما باسم ست الكل امى هل ينفع ااقدمه لاثبات العنوان وتفعيل المستوى الثانى
وما الاوراق البديله التى يمكن ان اقدمها لتفعيل المستوى الثانى
:rules::rules::rules::rules::rules::rules:

nonam
08-17-2016, 15:25
السلام عليكم ...من اصعب الاشياء التفعيل بتاع المستوي التاني اللي في التداول ومن المهم جدا ان يكون التعامل مع الادوات الفنية المهم جدا ان يكون الحساب الحقيقي الاهم
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

alym
08-21-2016, 15:14
مينفعشى لازم كل حاجة تبقى باسمك من اول البطاقة لخد فاتورة الخدمات لكن ممكن تفتح حسابك باسم والدتك من البداية واقدم الوثاءق باسمها

بروفسير العرب
08-21-2016, 16:05
عند تفعيل المستوى الثانى يجب ارسال وصل كهرباء اما باسم انت صاحب
الحساب فى انيستا فوركس واما باسم والدك ابوك لا يقبل اسم الام او اى اسم اخر لانه سوف يكون مختلف عن الاسم المسجل فى الحساب

titotroy
08-21-2016, 16:17
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور اخي الكريم
لا اعلم بالظبط ما المطلوب لتفعيل المستوى الثانى من انستا
وخصوصا إنى لا أملك وصل كهرباء
ارجو الافادة

mahmoudmekawy
08-21-2016, 16:19
موضوع مهم جدا اخى الكريم
وارجو من الساده المشرفين افادتنا فى هذا الموضوع
انا ايضا مبتدا ولا اعرف كيفية التفعيل الثانى

شبه منحرف
08-21-2016, 16:30
اخى الكريم اكيد صاحبك لما جه يفعل المستوى الثانى قدم وصل كهربا وصوره البطاقه وكل الكلام ده فياريت بردو انت تقدم صورة البطاقة لاى واحد ذو ثقة ومضمون مع بردو وصل كهربا باسم صاحب البطاقه هذا وباذن الله يتفعل المستوى التانى وميكنش فى اى مشاكل

doaa sary
08-21-2016, 18:31
ارفع الوصل اللى معاك مش مهم باسم مين
المهم فية نفس العنوان اللى ف البطاقه
اتكل ع الله وان شاء الله يوافقو علية
بالتوفيق اخى

shsho.mys
08-21-2016, 18:56
السلام عليكم ورحمة الله

اخي الكريم
يمكنك تفعيل المستوي الثاني عن طريق
اثبات سكني فاتوره ماء او كهرباء باسمك فيها العنوان السكني او كشف حساب بنكي او فاتوره انترنت مصدقه من الاتصالات تحوي عنوانك السكني
او ممكن فاتورة فودافون من الشركه بس تكون مختومه

alasfarahmad
08-21-2016, 18:59
صديقنا الفاضل من الضروري أن يتم التفعيل الثاني في شركة انستا، والأصل في الوثائق أن تكون باسم المتداول نفسه، ونظرا لتعذر ذلك في كثير من الأحيان يمكن أن يستعان بوثائق باسم الأب، أما أن تكون الوثيقة باسم الأم فمن الضروري الاتصال مع الدعم الفني في الشركة ومناقشة المسألة فمكن أن تكون الأمور طبيعية ويتم التفعيل على أساس الوثائق المرتبطة بأحد الأبوين.

adamarwan
08-21-2016, 21:55
لكى تتمكن اخى من ان تفعل الحساب بتاعك فى الشركة لبد
من ان تقدم القوتائق المطلوبة التى بها
لا يمكن ان تفعل الحساب
وحظ موفق اخى الغالى

Samirghatas
10-22-2016, 20:16
اخى الكريم لتفعيل المستوى الثانى لابد من تقديم وثيقة لاثبات السكن ويكون
باسمك او ممكن تعمل حساب تانى باسم والدتك لان الوصل باسمها بالتوفيق لك

youssefcb
10-22-2016, 20:31
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته احبائي انا لم افهم شيء المرجو لي بيفهم فكل ده اعلمنيي

zakariaguemi
10-22-2016, 20:51
أخي لأعتقد أنه يمكنك أن تفعل المستوى التاني بوتقة ليس فيها اسمك لأن الكتير لم تقبل منهم

الوتاق التي أنصحك بها هي كاشف بنكي إدهب إلى بنكك الخاص وقلهم أن أريد كشف حساب بنكي

mourada
10-23-2016, 11:10
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الكريم انا ارى التغعيل في شركة انستا فوركس سهل اولا صورة البطاقة الوطنية و هذه الكل يتوفر عليها و ثانيا اي وصل يحمل اسمك و عنوانك مهماكان للماء للنت للكهرباء للبنك الخ

alihassib0
10-23-2016, 11:48
سلام عليكم و رحمة الله و بركاته

نعم و انا ايضا اعاني من تفعيل المستوى الثاني و لقد رفعت فاتورة تلفون الرجاء مساعدتي

و شكرا لجميع بالتوفيق

latraaa
10-24-2016, 19:05
يا اخي الكيرم يمكنك أن تستعمل وثائق احد معارفك لكي تقوم بالعمل على التفعيل في المستوى الثانس و هدا الأمر غير ممنوع و لكن بشرط أن تكون قد قمت بالعمل على ادخال معلومات عنوانه أثناء التسجيل في الشركة

nobleboy
10-24-2016, 19:11
صديقنا الفاضل من الضروري أن يتم التفعيل الثاني في شركة انستا، والأصل في الوثائق أن تكون باسم المتداول نفسه، ونظرا لتعذر ذلك في كثير من الأحيان يمكن أن يستعان بوثائق باسم الأب، أما أن تكون الوثيقة باسم الأم فمن الضروري الاتصال مع الدعم الفني في الشركة ومناقشة المسألة فمكن أن تكون الأمور طبيعية ويتم التفعيل على أساس الوثائق المرتبطة بأحد الأبوين.

اذا لم يقبلوا منك ذلك اتصل بالدعم كما ذكر لك هذا الأخ

jaouad ouaiss
10-24-2016, 19:16
ان تفعيل المستوى التاني في شركة انستا فوركس ليس بهده الصعوبة فقط يجب ان تتوفر على فاتورة كهرباء او غاز اوهاتف او اية شهادة اخرى تتبت محل سكناك كافية بتفعيل المستوى التاني وانا فعلته فقط بكشف حساب بنكي

ahmedmca
10-24-2016, 19:19
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته بسم الله الرحمان الرحيم أما بعد أخي الفاضل تفعيل الفوركس امر سهل جدا نحن فقط نصعبه اولا لا يجب التلاعب معهم و تزوير الوراق ثاني يجب ان يكونان العنوان و الاسم مطابقان تماما مع الاوراق المرفقة و شكرا تقبل مروري

m.naga
10-24-2016, 19:21
قم بشراء خط فودافون العقد باسمك ومكتوب باللغه الانجليزيه
ثم قم برفعه وبالتوفيق ان شاء الله

imaddine1986
10-24-2016, 19:35
شوف اخي لديك حل من الاثنين لتجاوز هذه المشكلة اما ان تفتح حساب باسم امك من الاول
وتريح نفسك او تقوم بالتصال بالدعم وتخبرهم بالمشكلة وان شاء الله سيقومون بمساعتك

freetrade
10-24-2016, 19:36
اظن انه لو راسلت الدعم وفهمتهم انه انت مقيم في بيت العائلة وان فاتورة الكهرباء بتصدر باسم والدتك ممكن يتفهمو الامر ده ولو طلبو اي اثبات اخر فارفعلهم اي مستند يطلبوه

michael1
10-25-2016, 00:36
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اخى الكريم يمكنك ان تعمل حساب بنكى لك
ومن خلاله يمكنك تفعيل المستوى الثانى بسهولة جدا

فوريكسي
10-28-2016, 00:24
اهلا بك اخي عليك برفع الوثائق التي تثبت مقر السكن شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع الرائع بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع الاعضاء الكرام تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

zizoo99
10-28-2016, 10:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شكرا لك اخى الكريم على هذه المشاركة الطيبة اما بالنسبه لتفعيله بوصل الكهربا من مصر فانت كذاب لانى قدمت قبل ذلك وصل للكهرباء و اترفض مع انه باسمى و كلمت الدعم الفنى قالوا لازم فاتوره مختومة و وصل الكهرباء بمصر غير مختوم

akram mohamed obaid
11-06-2016, 15:53
لابد ان يكون المستند الذي تقدمه بأسمك شخصيا يمكنك الاستغناء عن وصل الكهرباء بعمل كشف حساب بنكي يحتوي على عنوانك السكني الذي تسجلت به بالمنتدى مختوم وموقع من قبل أداره البنك يمكن ان ترسله إلى الشركه وإنشاء الله يتم التفعيل للمستوى الثاني

bahija
11-06-2016, 16:22
تفعيل المرحلة الثانية هو الأشد تعقيدا و اكثرها
و يحتاج الى أوراق اثبات الهوية تكون باسمك و عنوانك اللي مررت منهم في مرحلة التفعيل الأول
يعني مش ممكن تستعمل أوراق تفعيل شخص ثاني

simowan
11-28-2016, 02:25
تفعيل حساب انستافوركس ضروري لكل عملية السحب و لتفعيل المستوى الثاني يجب ارسال فاتورة الماء او الكهرباء او الهاتف تحمل الاسم الكامل و العنوان الشخصي الذي قمت بالتسجيل به. ان لم تكن تتوفر على هذه الوثيقة باسمك يمكنك استعمال الفاتورة الخاصة بوالدك.

kymslye
11-30-2016, 01:50
التفعيل الخاص بالمستوى التاني سهل جدا اخي يجب فقط ان ترسل لهم الاوراق المطلوبة متلا اوراق الخاصة بفاتورة الكهرباء او الانترنت او اخر كشف حساب خاص بك و في الغالب يفعل بدون مشاكل في يومين تقريبا

سيد2017
11-30-2016, 01:58
يمكنك يا اخى تفعيل المستوى الثانى من خلال كشف حساب ليك او من خلال رخصة القيادة او اى ايصال مرافق باسمك لاثبات العنوان الخاص بك

ihebiheb
11-30-2016, 02:14
التفعيل في جزئه الثاني سهل فقط فاتورة أو كشف من حساب بنكي كفيلة بالغرض
و التفعيل لايستغرق كثير من الأيام

Yahia Hesham
11-30-2016, 02:23
السلام عليكم ،اهميه تفعيل المستوى الثانى هو انه يمكنك
من سحب الارباح والمستند الذى تقدمه مطلوب لاثبات مكان
اقامتك فبامكانك تقديم كشف حسابك من البنك الذى تتعامل
معه

m7med09090
11-30-2016, 02:29
السلام عليكم و رحمة الله وبركاته
اخى الكريم لتفعيل المستوى الثانى لابد من تقديم وثيقة لاثبات السكن ويكون باسمك واتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية

tamermosa
11-30-2016, 07:05
شوف يا باشا اسهل حاجة لتفعيل المستوي التاني هو كشف حساب بنكي باسمك و عنوانك مختوم . متهيألي مفيش اسهل من كده . لو مش عندك حساب روح اعمل حساب و اكتب عنوانك صح زي ما انت عايزة و بعدها طلع حساب بنكي . ارجوا ان اكون قد افادتك

فوريكسي
11-30-2016, 15:14
تفعيل المستوى الثاني يكون برفع وثيقة تثبت السكن شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع الرائع بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع الاخوة الأعضاء تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

saadelasrg
11-30-2016, 15:20
الحساب فى انيستا فوركس واما باسم والدك ابوك لا يقبل اسم الام او اى اسم اخر لانه سوف يكون مختلف عن الاسم المسجل فى الحساب

tazi larbi
11-30-2016, 16:57
السلام عليكم اخي التفعيل الثاني يكون بفاتورة كهرباء او نت او موبايل لو عنك فاتورة موبايل باسمك ممكن وكذلك ممكن الفاتورة التي باسم الوالده بشرط ان يكون العنوان في هويتك متوافق مع عنوان الفاتورة و العنوان الذي سجلت به اتمنى لكم النجاح والله الموفق

chiheb316
11-30-2016, 18:29
بسم الله الرحمان الرحيم السلام عليكم رحمة الله تعالى و بركاته
نعم اخي يمكن ان تقد وصل باسم احد والديك او ان تقوم برفع جواز سفر او رخصة سياقة او كشف للحساب البنكي او بكل بساطة شهادة اقامة

Ahmedadg
11-30-2016, 18:32
اهلا بك اخي الكريم و فعلا هناك تعقيدات في تفعيل المستوي الثاني و يمكن استخدام الباسبور
جواز السفر . او رخصة القيادة او وصل نور . اي اوراق رسمية لك و لازم تكون باسمك و ليس اسم اخر
و يمكنك استخدام كشف حساب بنكي لك

Omar Kamal
11-30-2016, 18:35
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يجب عليك ان ترسل لهم عده بيانات من ضمنها البطاقه أو وصل خاص بك أتمنى لك التوفيق دائما

makhlof
11-30-2016, 18:57
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

rashford
11-30-2016, 20:40
الــسلام عليكم ورحمة الله تعالى وبـركاته
تفعيالا مستوى الثاني سهل جداا أخي الكريــم رغم أن الكثير من الأعضاء يواجهون مشاكل في تفعيلا المستوى الثاني و لكن أنا شخصيا فعلته في يوم.

Ahemed
04-25-2017, 16:21
ممكن اعرف ازاى افعل المستووى الثانى فى انستا فوركس
مع العلم ان لى صديق قد فعلها بوصل كهربا
وانا لا املك وصل الكهربا باسمى انما باسم ست الكل امى هل ينفع ااقدمه لاثبات العنوان وتفعيل المستوى الثانى
وما الاوراق البديله التى يمكن ان اقدمها لتفعيل المستوى الثانى
:rules::rules::rules::rules::rules::rules:

ممكن بوصل كهربا بأسم ابوك
او اعمل كل شئ بأسم ابوك ( يعنى الحساب يكون بأسم صاحب ايصال الكهرباء )

Mhd nour
04-25-2017, 16:23

hany osman
04-25-2017, 16:24
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة نشكركم اخى بالنسبة لتفعيل المستوى الثانى انا عن نفسى قمت بتفعيلة برخصة القيادة فانا لا املك ايضا وصل كهربا بس ممكن تعمل حساب باسم ست الكل مامتك وهو حتى تتباريك بية وربنا يخليهالك
تقبل مرورى اخى الكريم

M0hsenalawady
04-25-2017, 16:48
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته
اخي العزيز تفعيل المستوى الأول بالبطاقة والمستوي الثاني بجواز السفر او ايصال كهرباء لكي تتمكن من سحب الأرباح عن طريق التداول. تقبل مروري

nepester
04-25-2017, 16:50
السلام عليكم
بالنسبو لتفعيل حسابك للمرحلة الثانية
يمكنك طلب شهادة اقامة باللغة الاجنبية من اقرب بلدية لديكم و قم برفعه و ان شاء الله سييتم تفعيل الثاني

Ayman Abdellatif
04-25-2017, 16:51
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
يمكنك تفعيل المستوى الثانى لدى الشركة عن طريق كشف حساب بنك او فاتورة هاتف جوال شهرية اختمها من الشركة و ارفعها لهم و سوف يتم التفعيل

el7agga
04-25-2017, 17:26
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تفعيل المستوي الثاني يا اخي المحترم ممكن ان يكون بصوره البطاقه لو لم تستخدمها في المستوي الاول او الباسبور ايضا بنفس الشرط او اي ايصال اثبات سكن

zakariacr07
04-25-2017, 19:07
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

أخي الكريم يمكنك تفعيل المستوى الثاني بجواز السفر أو رخصة السياقة

muhammad ismail
04-26-2017, 02:28
التفعيل مش معقد اخى الكريم اولا بتفعل المستوى الاول بصورة البطاقه الشخصيه وش وضهر وبعدها بتوفع صرة الباسبور فى لمستوى
الثانى ودة اضمن تفعيل تقدر انك تفعل بيه والصور لازم تكون سكانر

alonsoo
04-26-2017, 09:30
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تفعيل الحساب للمستوى الثانى من الممكن اخى الفاضل تفعيله عن طريق ارسال الباسبورت الخاص بك

sob81
04-26-2017, 10:38
تفعيل مستوي الثانى فى الحساب مع شركةانستا فوركس يكون من خلال ارسال صورة من فاتورة كهرباء او قاتورة مياة به العنوان الذي
تم تسجيلة فى الحساب اثناء فتح الحساب

Lante
04-26-2017, 13:05
السلام عليكم ...من اصعب الاشياء التفعيل بتاع المستوي التاني اللي في التداول ومن المهم جدا ان يكون التعامل مع الادوات الفنية المهم جدا ان يكون الحساب الحقيقي الاهم ,,,

midobols
04-26-2017, 13:08
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته والصلاة والسلام على أشرف الخلق سيدنا محمد
صديقنا الفاضل من الضروري أن يتم التفعيل الثاني في شركة انستا، والأصل في الوثائق أن تكون باسم المتداول نفسه، ونظرا لتعذر ذلك في كثير من الأحيان يمكن أن يستعان بوثائق باسم الأب

YOUNESS EL-BAKKIOUI
04-26-2017, 13:28
السلام عليكم ورحمة الله. .هذا ما حصل لي لم استطيع تفعيل المستوى التأني للسحب الاموال لكن الشركة تعمل على تعقيد هذا الأمر أخي الكريم أتمنى حل مشكلة

latraaa
04-26-2017, 14:39
مشكور أخي الكريم على الموضوع و على الراي و على الطرح العالي القيم و على المعلومات الت يتقدمت بها أخي الكيرم و اقو للك و للجميع أخي الكريم أن هبإمكانك أن تحقق الكثي رمن الناتئج الراقية القيمة إن شاء الله

Mr Fathy
04-26-2017, 14:41
بسم الله الرحمن الرحيم انا الحمد لله بالنسبة لحسابى انا فعلته فى خلال يومين عن طريق البطاقة الشخصية وكمان وصل النور واتفعل عادى خالص

abd elhamed
04-26-2017, 14:43
السلام عليكم ...من اصعب الاشياء التفعيل بتاع المستوي التاني اللي في التداول ومن المهم جدا ان يكون التعامل مع الادوات الفنية المهم جدا ان يكون الحساب الحقيقي الاهم
بالتوفيق ان شاء الله في التداول وجنى الرباح

ali gamal
04-26-2017, 14:53
تفعيل المستوى الثانى يجب ارسال وصل كهرباء باسم انت صاحب
الحساب فى انيستا فوركس

mrramy
04-29-2017, 19:29
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته، أما بعد: عشان تفعل المستوى التانى انت المفروض تبعت وصل باسمك يكون مختوم او رخصة او جواز سفر

rayzigar
05-09-2017, 13:04
الكثير من المواضيع يا اخي بخصوص التفعيل في المنتدى خاصة المستوى الثاني لانه الوثائق لا تكون باسم العضو بل باسم والده
انما انا ارى ان الحل ربما يكون في التواصل مع الدعم الفني للشركة من خلال الايميل فضروري يلاقوا للعميل حل من الحلول

MONNAS
05-09-2017, 13:23
من اصعب الاشياء التفعيل بتاع المستوي التاني اللي في التداول ومن المهم جدا ان يكون التعامل مع الادوات الفنية المهم جدا ان يكون الحساب الحقيقي الاهم
بوركت جهودك، و كللت أعمالك
تحياتي و مودتي و تقديري الكبي

Hamza El36
05-09-2017, 13:58
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
بالنسبة لتفعيل المستوى الثاني, فهو صعب جدا وأغلب المتداولين وجدوا صعوبة فيه,...
عموما بالنسبة لي فعلته برخصة القيادة,..
بالتوفيق للجميع بإذن الله..
وتقبل مروري..
تحياتي.

skylol
05-09-2017, 14:07

اخي الغالي كان المفروض تشجل بياناتك باسم والدتك عشان تقدر تفعل حسابك اما الان لا اعتقد ان راح تقدر لان الاسم غير متطابق

sob81
05-09-2017, 14:09
تفعيل المستوي الثانى فى انستا فوركس يكون من خلال ارسال صورة الى فاتورة المياة او فاتورة الكهرباء الخاصة بيك ومكتوب فيها نفس العنوان
المكتوب فى التسجيل الى الشركة

capoeira
05-09-2017, 18:53
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان تفعيل المستوى الثانى الهدف منه هو التأكد من العنوان المكتوب فى الحساب
هو عنوانك الحقيقى يمكنك ان ترسل اى وثيقة رسمية اخرى غير الفواتير مثل البطاقة الشخصية او جواز السفر او رخصة قيادة
او كشف حساب بنكى

waelmma
05-09-2017, 18:56
:(:(:)):)) تمام اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه يجب ان تعلم ان
تفعيل اى مستوى باوراق تكون بياناتها مطابقة تماما لبيانات الاشتراك وجزاك الله خيرا اخى ومنتظرين المزيد

abutalia
05-11-2017, 15:11
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته شكرا جزيلا علي الموضوع المميز عن تفيعل المستوي الثاني في انستا وتقدر تفعلع باي ايصال لاثبات السكن كوصل نور او غاز او مياه

ramadansabet
05-11-2017, 15:27
ارفع الوصل اللى معاك مش مهم باسم مين
بالتوفيق اخى

cladiator2007
05-12-2017, 23:08
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته .
موضوع مهم جدا الذي تطرقت له اخي لما فيه افادة للجميع . اتمنى التوفيق للجميع و اشكر تفاعلهم ايضا .
تقبلوا مروري و تحياتي

aym
05-12-2017, 23:17
تفعيل المستوي الثانى للحساب فى انستا فوركس يكون من خلال ارسال صورة موضحة للعنوان الموجود فى الحساب الذي تم فتحة
بنفس الطريقة وارسالها الى الشركة

Samira shabban
05-12-2017, 23:32
اخى الفاضل ممكن تفعيل المستوى التانى برخصه قياده
او حتى جواز سفر او فاتوره محمول او حساب بنكى لكى تستطيع سحب الارباح ..

omarsh81
05-12-2017, 23:36
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يتم تفعيل المستوى الثاني في شركة انستا فوركس من خلال إرسال فاتورة كهرباء او مياه مرفق بها العنوان بالتفصيل

azzedine
05-13-2017, 00:43

اشكرك على المشاركة اخي العزيز يتم تفعيل المستووى الثانى فى انستا فوركس باي وتيقة يظهر اسمك و عنوان المنزل فقط و تستطيع تاكيده ب رخصة السياقة

hunter_world
05-13-2017, 01:15
هو سهل ولكن لازمالمستندات تكون متطبقه اخي ولو في مشكله معاك وورقك مظبوط او انت حابب تفتسر عن شي ممكن تكلم دعم انستا

murad11
05-20-2017, 12:38
لو راسلت الدعم وفهمتهم انه انت مقيم في بيت العائلة وان فاتورة الكهرباء بتصدر باسم والدتك ممكن يتفهمو الامر ده ولو طلبو اي اثبات اخر فارفعلهم اي مستند يطلبوه

tolin
05-20-2017, 12:44
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .......لتفعيل المستوى التانى بتقدم جواز سفر أو رخصة قيادة أو وصل كهربا أو إثبات سكن باسمك

nour3iny
05-20-2017, 13:02
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
لازم ايصال او اى اثبات للعنوان باسمك ممكن جواز سفر او رخصه قياده او عقد من اى شركه اتصالات تقبل مرورى

zunebha
05-20-2017, 13:04
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
المستوى الثاني دقيق وهو لتاكيد العنوان.
يجب تطابق عنوانك مع الوثائق بالتوفيق.

fouadar
05-20-2017, 13:13
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته كل عام وانتم بخير اخواني
نعم اخي من الضروري ان يتم تفعيل المستوى التاني لكي تسحب ارباحك
جزاك الله كل خير و تقبل مروري

hitman-97
05-20-2017, 13:18
اخي الكريم تسطيع تفعلها باكثر من اثبات مثلا تسطيع ان تذهب للبنك وتطلب كشف حساب البنكي الخاص بك وهذا يعتبر اثبات محل اقامه معترف به
او ان كنت في مصر تسطيع اسنخدام عقد فودافون كاش فشركه انستا تعترف به

mostafa1995
05-20-2017, 13:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .................... سهلة جدا يا محترم اكيد عندك باسبورت لو معندكش سهلة بدضه روح اعمل باسبورت ويكون الاسم بالانجليزي مطابق لاسمك بانستا انتبه لهذه المعلومة
او كشف حساب بس افضل حاجة ليك الباسبورت اتكل على الله :)

Farida Mahmoud
05-20-2017, 13:41
اسهل طريقه تفعل بيها حسابك المستوي التاني في انستا فوركس هو عن طريق جواز السفر دي اسهل واسرع طريقه الحقيقه في اسبوع واحد تكون فعلت حسابك 100%

sayed_markets
05-20-2017, 13:51
السلام عليكم...نفس المشكلة حدثت بالفعل معي ولا اعرف حتي الان لها حل ولكن عندما طلبت الدعم الفنى تكلمت مع احد موظفي خدمة العملاء وقال لي لايهم ذلك كثيرا فهو لا يؤثر علي سحب الاموال وهذا ما كان يهمني ولكني لم اجرب السحب حتي الان هههههه

sob81
05-20-2017, 14:30
تفعيل المستوي الثانى فى الفوركس يكون من خلال ارسال صورة تثبت العنوان الذي تم تسجيلة اثناءفتح الحساب ويجب ان يكون نفس
العنوان ويتم ارسال فاتورة كهرباء او فاتورة مياة

THEKINGALLHBI
05-20-2017, 14:31
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.....
لقد استفدت كثيرا من هذا النقاش الرائع ارجو
نقاشات اخرى مفيدة ايضا .......
وشكرا.....

amine-14
05-20-2017, 14:34
السلام عليكم اخي الكريم للاسف لا تستطيع تفعيل المستوي الثاني الا بوثيقة مكتوبة علي اسمك و موقعة و تحمل كل المعلومات الي انت ادخلتها لما سجلت الحساب جرب وصل لعملية بنكية قمت بيها

mostafa ilsawi
05-20-2017, 14:43
باسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم بعد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تستطي ايها الاخ الكريم ان تستخرج باسبور و ترسل صوره واضحه منه مسحوبه علي السكانر وبها بياناتك وعنوانك ومن ثم يتم التعيل ان شاء الله
تقبل تحياتي

mid0killer
05-20-2017, 15:06
اخي الفاضل المستوي الثاني بيتفعل باستخدام كشف حساب بنكي وبيكون كمان سريع فى التفعيل والقبول هذا ما تم معي والحمد لله فعلته لو مش عندك حساب افتح ولو مش عارف اعمل رخصة قياده وهيتفعل بامر الله

oussama94
05-20-2017, 15:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته...
يا أخ أنا أيضا لديا نفس المشكل انشاء الله يتصلح

amir anwar
05-20-2017, 21:20
بكل بساطة اخي يمكنك أن تفعل المستوي الثاني من خلال كشف حساب بنكي
لو لم يكن لديك يمكنك فتح حساب بنكي و عمل كشف حسابي ( ان احببت علي راحتك انا لا اغصب عليك )

amir anwar
05-25-2017, 18:40
السلام عليكم اخي الكريم . يمكنك بكل بساطة ان تفعل المستوي الثاني بعقد خط محمول او كشف حساب بنكي هذا افضل علي ما اعتقد
لكن لا تنسي ان تنسخ الصور سكانر لكي تكون واضحة و نظيفة

KARIM2017
05-25-2017, 18:53
تحيه طيبه وبعد
التفعيل هو من اصعب الاشياء التي تواجهك في الانيستا فوركس ولكن جهز اوراقك مثل عقد ايجار ووصل نور وغاز
وبسبور وفي هذه الحاله لن يكون هناك مشكله

bassoumy
05-25-2017, 19:36
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بارك الله فيك يا محترم علي الموضوع الهام عن تفعيل المستوي الثاني في انستا والمستوي الثاني يفعل بايصال كهرباء او عقد تليفون اورخصه سياره او اي فاتوره معتمده

m7med
05-25-2017, 19:46
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انصحك اخي الكريم بتفعيل المستوي الثاني عن طريق رخصة القيادة الخاصة بك و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

Samira shabban
05-25-2017, 19:58
ممكن تجرب اخى الكريم و تحاول وترسله الى الشركه او ممكن عن طريق رخصه القياده او جواز السفر
او فاتوره محمول او اى حساب بنكى ...

bassoumy
05-25-2017, 20:03
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته تفعيل المستوي الثاني لانستا من خلال اي ايصال يثبت عنوانك المسجل في حساب انستا كفاتوره كهرباء او غاز او تليون محمول

settouti
05-25-2017, 20:06
باسم الله الرحمان الرحيم

نشكركم على مشاركاتكم في المنتدى و على المواضيع الهامة المطروحة و أرجو أن تكون هناك إجابات مفصلة على التساؤلات ليستفيد الجميع
فأنا مبتدئ و لا يمكنني المشاركة برأيي و أرجو أن تبسطو الإجابات
أخوكم أحمد الجزائري مبتدئ في الفوركس
:bravo::ok::rules::o

magdylotfy2
05-25-2017, 20:21
السلام عاليكم ورحمة الله وبركاته نرجو من الله حسن التوفيق
من ارسال صورة البطاقة وجواز السفر وصورة شخصية ليك ووصل نور ووصل غاز للتاكد من العنوان وبهذا تتفعل تسجيلك فى انستا

sinaa
05-25-2017, 21:40
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور اخي الكريم
لا اعلم بالظبط ما المطلوب لتفعيل المستوى الثانى من انستا
وخصوصا إنى لا أملك وصل كهرباء
ارجو الافادة

shr
05-25-2017, 21:45
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...تقدر تفعل عن طريق وصل ميه وصل كهرباء او مشف حساب بنكي المهم يكون العنوان مكتوب فيهم زي ما مكتوب ...

zakariacr07
05-29-2017, 20:39
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

الأوراق البديلة لتفعيل المستوى الثاني هي رخصة السياقة و جواز السفر أخي الفاضل

amir anwar
06-04-2017, 15:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته للأسف اخي اذا كان الحساب بأسمك لا يمكن ان تفعل المستوي الثاني بأسم والدتك وانما بأسمك فقط يمكنك ان تقوم بعمل كشف حساب بنكي ويشترط ان يكون بأسمك وبه عنوان سكنك وسوف يتم قبول المستند أن شاء الله

abo.tali.wtalin
06-04-2017, 17:27
بسم الله الرحمن الرحيم جزاك الله كل خير اخي على طرحك للموضوع يمكنك تقديم مستند كمثال جواز السفر الى تفعيل المستوى الثاني او رخصه قياده والله الموفق والمستعان وبيرجع تقبل مروري على مواضيعك

fathi22
06-04-2017, 17:51
السلام عليكم ورحمة اله تعالى وبركاته اخي الفاضل
المستوى الثاني في شركة انستا هو اثبات العنوان ويفعل باي فاتورة او وثيقة تحمل عنوانك وعليها المصادقة

abo.tali.wtalin
06-13-2017, 17:35
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا كنت في نفس الموقف بتاعك بس جاتلي فكره انا اجيب عقد موبايل يوجد في اثبات العنوان و الخاتم التفعيل بالفعل والله الموفق والمستعان وابور جاز تقبل مروري على مواضيعك

Bastof
06-13-2017, 17:41
مشكور اخي على مشاركتك لهذا المعلومات القيمة بخصوص تداول الفوركس واريد ان اشكر كذلك المشرفين على المنتدى وكذلك شركة انستافوركس التي تقدم هذه الفرصة للاعضاء

Khalid badr
06-13-2017, 18:00
بسم الله الرحمن الرحيم
المستوي التاني يتطلب وثيقه لاثبات العنوان
يمكنك ارسال وصل مياه او كهرباء او غاز او كشف بنكي
ويمكنك ايضا ان ترسل البطاقه من الخلف
وتشير بسهم الي العنوان الموجود بها
تقبل مروري

سليم الحمادي
06-13-2017, 18:08
السلام عليكم
حاول تجرب يا اخي مش انت خسران حاجة لانك مسجل نفس العنوان في الحساب في شركة انستا فوركس
واذا اترفض حاول بطريقة اخرى
تقبل مروري

zezo3
06-15-2017, 17:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... اخى الغالى ... لقد سمعت الكثير من الاسئله والمشاكل بخصوص تفعيل المستوى الثانى لشركه انيستا وهذه مشكله حلها غايه ى السهوله واليسر اولا انك لازم تكون الوثائق حديثة .

مصطفي السيد
06-15-2017, 18:25
اخي الكريم ان تفعيل المستوي التاني يتطلب مستند سكني
وصل غاز او كهرباء ولابد ان يكون بنفس الاسم والعنوان واذا تعذر حاول ان ترفع صوره لجواز سفر حديث او رخصه قياده او كشف بنكي مثبت به الاسم والعنوان

alaa mohamed
06-16-2017, 15:27
بسم الله الرحمن الرحيم .....
تحيه طيبه وبعد ...
لتفعيل المستوى الثاني يتطلب تقديم الوثائق باسمك او اسم والدك فقط ولا يقبل اى اسماء اخرى مثل الام او غيره .... تقبل مرروى

zezo3
06-18-2017, 00:16
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... اخى الغالى ... لقد سمعت الكثير من الاسئله والمشاكل بخصوص تفعيل المستوى الثانى ولحل هذه المشكله يمكنك فقط برفع فاتوره كهرباء حديثه بإسمك وسيتم التفعيل .

emadomda
03-15-2018, 17:02
وحدت تحت إدارتها مساحات شاسعة. وقد تتابعت المحاولات لتوحيد أوروبا في ما بعد، لكنها لم تتعدَّ الطابع الشكلي والمرحلي، والذي اتسم بالقهر والإخضاع أو السيطرة بالقوة. فحتى المحاولة التي قام بها نابوليون بونابرت في القرن التاسع عشر، وتلك التي حصلت في أربعينيات القرن العشرين على يدي هتلر، لم تتمكنا من الاستمرار إلا لفترات قصيرة وانتقالية، وذلك بسبب تباين اللغات والثقافات، والإرادات، والقوميات الأوروبية. ولعل أولى أفكار التوحيد السلمي من خلال التعاون والمساواة في العضوية كان قد قدمها المفكر والأديب الفرنسي فيكتور هيجو العام 1851، من دون أن تحظى بفرصة جادة في التطبيق. ولكن بعد كوارث الحربين العالميتين الأولى والثانية، ازدادت الحاجة والضرورة لتأسيس ما عرف في ما بعد باسم الإتحاد الأوروبي، انطلاقًا من الرغبة في إعادة بناء أوروبا التي دمرتها الحروب، ومن أجل القضاء على احتمال وقوع حرب شاملة أخرى.
كان لمشروع مارشال (1947) والشروط الأميركية للمساعدة، الفضل الأكبر في خلق ضرورة التعاون الإقتصادي بين الدول الأوروبية، وقد أدى هذا الواقع في ما بعد إلى تشكيل الجماعة الأوروبية للفحم والصلب العام 1951 (مشروع شومان ) على أيادي كل من فرنسا وألمانيا (الغربية)،* وإيطاليا ودول بينيلوكس (benelux) (بلجيكا وهولندا ولوكسمبورغ). وهي أول وحدة جمركية عرفت* في الأساس باسم الجماعة الاقتصادية الأوروبية (European Economic Community)، وتعرف بـ «السوق المشتركة»، والتي تطورت في اتفاقية روما العام 1957، وطبقت في اول كانون الثاني من العام 1958. وهذا التغيير اللاحق بالمؤسسة الأوروبية المشتركة شكَّل الحجر الأول في مدماك الإتحاد الأوروبي. وبذلك تطور الإتحاد الأوروبي من مؤسسة تبادل تجاري إلى شراكة اقتصادية وسياسية.
وفي*السابع من شباط العام 1993 تم توقيع معاهدة «ماستريخت

shadry
03-15-2018, 17:28
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
بعد تفعيل المستوى الاول بنجاح يتاح لك خطوة التفعيل الثانية ومن الممكن ان تفعل المستوى الثانى عن طريق اما حساب بنكى لم يتعدى 3 اشهر او رخصة قيادة او فاتورة كهرباء او فاتورة شراء مثبت فيها اسمك ومحل اقامتك المدرج فى التفعيل الاول

بالتوفيق للجميع بإذن الله.
وتقبل مروري...
تحياتي

mohamed kamal fadel
03-15-2018, 17:46
السلام عليكم
سهل جدا تفعيل المستوى الثانى فى شركة انستا فوركس حيث يمكنك تفعيل المستوى الثانى بايصال كهرباء
واذا تعثر عليك الامر اشترى عد فوادفون وفعل به الحساب

Abd Errahim
03-15-2018, 18:40
يمكنك بكل بساطة ان تفعل المستوي الثاني بعقد خط محمول او كشف حساب بنكي هذا افضل علي ما اعتقد لكن لا تنسي ان تنسخ الصور سكانر لكي تكون واضحة و نظيفة ...

a7med 2almasry
03-15-2018, 19:05

A.mustafa
09-10-2018, 16:01
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
اظن انه لو راسلت الدعم وفهمتهم انه انت مقيم في بيت العائلة وان فاتورة الكهرباء بتصدر باسم والدتك ممكن يتفهمو الامر ده ولو طلبو اي اثبات اخر فارفعلهم اي مستند يطلبوه...