PDA

View Full Version : اموال الفوركس

mahmoud552
07-16-2016, 14:47
الفوركس غير مركزي اموال اكثر 1100 بنك ثم يخرج متوسط اسعار الفوركس – الفوركس عملية عرض وطلب – مصدر الاموال
اولا : البنوك المركزية الكبرى
ثانيا : البنوك الاستثمارية
ثالثا : المحافظ الاستثمارية
رابعاً : المستثمر المتناهى الصغر راس المال لا يقل عن 50.000$

9ou9ou
07-26-2016, 07:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بارك الله فيك اخي على هدا الموضوع الجميل و ربي يجعلو في ميزان حسناتك

الله يهدينا و يهدي جميع المسلمين جزاك الله خيرا وبارك فيك

analyst
07-26-2016, 16:06
مشكور اخي الكريم على الموضوع وعلى شرحك لمصدر الاموال المتدفقة على سوق الفوركس فعلا اكبر النسب المتدفقة على السوق تأتي من الابناك الكبرى بشكل اساسي

ابوفؤاد
07-26-2016, 16:54
هى كمن يضع مال من هنا و مال منهناك و كى يعرف السعر المتوسط و لو حد فين عارف الباله طبعا تلاقى فيه ملابس باهظه الثمن و اخرى لا قيمه لها و من هنا يبدء العد للكميه و اخرج الناتج بناء على المبلغ المدفوع

faroukf22
07-26-2016, 18:08
مشكور اخى الكريم على هذا الموضوع المميز
على هذا الشرح البسيط
لانه من المواضيع الهامه جدا فى هذا المجال واتمنى ان يستفسد منه اكثر الآعضاء
جزاك الله خيرا
تحياتى

ahmed toulba
07-26-2016, 21:25
السلام عليكم شكرا علي توضيح هذه المعلومه الرائعه كنت اتجاهل معلومة زي دي وارجو منك تقديم كل ماهو جديد في هذا المجال الواسع

HT7
07-26-2016, 23:09
السلام عليكم اخي الفاضل
شكرا على التوضيح وكلامك
أتمنى ان تفيدنا في مواضيع اخرى و احلى تقييم من عندي

demo1
07-27-2016, 00:12
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته جزاكم وجازانا كل خير أما بعد ...
أموال الفوركس يكن أن تكون أموال إضافية لكن لا تكون مصدر رزق صار لأن السوق متقلب

__________________________________________________ _____________________________________

بسم الله الرحمن الرحيم
وقل ربى زدنى علما
صدق الله العظيم

snnaky
07-27-2016, 00:30
بصراحة بصراحة مش فاهم انت عاوز تقول اية وبصراحة اكتر مش فاهم اية الفايدة او المعلومة المفيدة اللى انت حابب تقولها ولا شايف ان فى معلومة اصلا ممكن نلاقيها فى موضوعكط بكل صراحة وبدون زعل
من اصول كتابة الموضوعات ان حضرتك اما بتنستفسر عن معلومة او تعطى معلومة ودة محتاج لشرح ووضوح فاسمحلى فين الشرح فى موضوعك وقفبل كدة انت عاوز اية

aminovinsky
07-27-2016, 00:56
اعتقد أن هذا الموضوع حول اموال الفوركس مفيد للمتداولين نتمنى أن يستفيد منه الأعضاء في التداول في انتظار جديدك

islammowafy
07-29-2016, 19:31
مشاركة رائعة
إبداع في الطرح وروعة في الإنتقاء
وجهداً تشكر عليه اخي الكريم.......
دمت رائع الطرح وافر العطاء
أكاليل الزهر أنثرها في صفحتك
مع خالص تحياتى وفائق تقديري

karis
12-30-2016, 19:27
مشكور يا ريس على اموال الفوركس هذا الدرس الجميل
وان شاء الله يستفيد منه جميع الأعضاء عند
قراءته .. نرجو لك دوام التقدم والمزيد من
الأنجازات

doaa sary
12-31-2016, 23:53
صحيح الفوركس مالوش مقر
ولا مكان يعمل عن طريق المنزل والنت
ودى ميزة كبيرة انك تعمل ف مجال زى كدا وتكسب عن طريق البيت
بالتوفيق للجمييع

aymansaleh
01-01-2017, 10:53
السلآم عليكم ورحمة الله وبركاته
الأخ الكريم
جزاك الله خيرا علي هذا البوست أموال الفوركس مناين تأتي ومن المشاركون الكبار في هذا السوق الهائل والذي سيفيد بالطبع جميع المتداولين سواء كانوا مبتدئين او خبراء مشكور اخونا علي هذا المجهود الرائع
تقبل مرورى

bebars zolfakar
01-01-2017, 13:43
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
مشكور اخى الفاضل على موضوعك من حيث اموال الفوركس وعلاقتها بالبنوك الاخرى
تقبل مرورى وتحياتى
شكرا لك اخى الفاضل
تقبل مرورى وتحياتى
شكرا لك

zizoo99
01-01-2017, 13:50
شكرا لك اخى على الموضوع فالفوركس اساسا سوق لا وجود مركزى له و انما يتم التداول من خلال مليارات الصفقات خلال الثانيه عن طريق البنوك المنتشرة حول العالم و التى يتم ربطها بشركات الوساطة

AHMED NOLE
01-01-2017, 13:51
بالفعل قوه السوق فى قوه السيوله والتداول اليومي داخل السوق ويمكن مهم جدا ان يكون هناك معرفه

اززاى بيكون هناك هذا التداول اليومي الكبير من خلال الامركزيه والرافعات الماليه فى السوق والله ا لمستعان

snnaky
05-18-2017, 20:54
ياباشا انت مش بتفيد حد بالمواضيع اللى بتنقلها دى عارف لية ؟
لأنك اولا بتنقل نقل ومش بتحاول تفهم الفرق بين المنقول وبين انك تعمل موضوع انت فهمتة بس تضع اسلوبك فية
كمان حضرتك بتنقل جزء من كل يعنى بتاخد جزء من موضوع وتنقلة ودة ممكن يأثر على المفهوم العام لأن الكلام او الموضوع مجتزأ ومن هنا يكون الموضوع بغير فائدة واذا كان يكون الموحتوى قديم ومكرر فياريت نتعلم من حضرتك حاجة مفيدة وبلاش كدة

xmenflis1
05-24-2017, 00:33
مرحباً
شكراً على إضافة
بصراحة بصراحة مش فاهم انت عاوز تقول اية وبصراحة اكتر مش فاهم اية الفايدة او المعلومة المفيدة اللى انت حابب تقولها ولا شايف ان فى معلومة اصلا ممكن نلاقيها فى موضوعكط بكل صراحة وبدون زعل
بتوفيق للجميع