PDA

View Full Version : هل ممكن انجح لو كنت لا املك اى اموال

Islamhmam
07-23-2016, 13:43
انا مبتدا و مش عارف اجيب اى فلوس كل لما اعمل منشور ميتقبلش و مش باخذ اى بونص ارجو منكم انكم تساعدونى فى معرفة المزيد من الاشياء عن الفوركس

magid01
07-27-2016, 21:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انت تقصد انك كل ما تكتب مشاركة ما تحتسب لك و خاصة الردود لأنه ردودك قصيرة و لابد في المنتدى عندما تريد ان تكتب رد يجب عليك ان تهتهم بركنين مهمين اولا ان يكون الرد طويل لا يقل عن عشرين كلمة ثانية ان يكون الرد مفيد تقبل مروري

golden19920
07-27-2016, 22:01
يمكنك بكل تؤكيد ان تنجح من خلال عمل مشاركات في هذا المنتدة الرائع سيعطيك مقابل لكل بونس يمكنك المداولة به في سوق الفوركس وتحقيق ارباح

algoddam
07-27-2016, 22:31
اولا لابد ان تعرف القسم الذي فيه بونص على المشاركة واكيد ان المشاركة لم تحسب لك انك
قد شاركت بمواضيع جديدة ولعلمك ان اي موضوع جيد لابد ان يمر على المشرفين للموافقة عليه
كما ان اقل من سطرين تلغى المشاركة

algendy
07-27-2016, 23:12
للاخ كاتب الموضوع التحيه على سؤاله واتمنى له النجاح فى مشوار تعلم الفوركس و بالنسبه لعدم احتساب البونص عن الرد فى المنتدى فربما كانت الردود منسوخه او مكرره او افل من سطرين و يمكنك التواصل مع اداره المنتدى و هم سيعطونك اجابه ان شاء الله

Thunder
07-28-2016, 00:28
بص علشان يكون عندك راس مال تبدء بيه فى الفوركس يبقى تشارك هنا فى المنتدى

ممكن عن طريق المشاركات والردود وعن طريق دعوة الاصدقاء

بعد كده تتابع فى السوق مشوارك

بروفسير العرب
07-28-2016, 02:06
عليك بكتابه الردود والتعليقات التى تخص المنشور الكتوب ولا تخالف
قوانين منتدى فوركس مصر حتى يتم قبولك وقبول الردود والتعليقات الخاصه بك وبذالك
يحسب لك الردود وتحول لك البونص

mohamed helmy
07-28-2016, 15:38
جزاك الله خيرا حبيبى ويارب دايما فى تألق ويارب دايما مبسوط يارب وكل معارفك وكل اللى فى المتدى الكريم وبخير وكل عام وحضرتك بخير والاسره الكريمه بخير سيدى العزيز اشكرا جدا على هذا الموضوع الرائع الذى لفت نظرنا اليه رمضان كريم ياغالى

The_Kuzaki
07-28-2016, 16:04
يمكنك بكل تؤكيد ان تنجح من خلال عمل مشاركات في هذا المنتدة الرائع سيعطيك مقابل لكل بونس يمكنك المداولة به في سوق الفوركس وتحقيق ارباح

mr123
07-28-2016, 17:40
سلام
طبعا ممكن تنجح بفضل الردود من المنتدى ثم تتداول وتحقق الارباح من التداول بالتجارة الالكترونية الفوركس

شكرا

DR.MJH.JO
07-28-2016, 17:40
بسم الله
السلاام عليكم
تحيااي للجميع
اشكرك على طرح هذا الموضوع
كيف توبح بدون راس مال
ستستل عن مالك من اين اكتسبته وفيما انفقته

medomari
07-28-2016, 18:57
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم
عليك المشاركة في هذا المنتدى الرائع وستكسب اموال عن طريق الردود و الاجابات بعد ذلك يمكنك استثمار ذلك المال في الفوركس والى ما ذلك من المواقع الربحية
بالتوفيق ان شاء الله

محمد ابوغزاله
07-28-2016, 19:47
اخى الفاضل انت هنا فى المكان الصح وهذا عن تجربه لاكن ينقصك التعلم.
اولا:اجعل ردودك فى سياق الموضوع واقراه كويس الاول واجعل ردك اكثر من سطر حتى يحتسب لك البونص.
ثانيا:لاتستعجل ابدا على البدا فى التداول وتعلم جيدا واتفرج على فديوهات تعليميه من اليوتيوب.
ثالثا:لا تياس فجميع المتداولين الناجحين لم يصلو الى النجاح بين يوم وليه فالطريق طويل جد وشاق جدا لاكن تنتهى المشقه مع اول ربح لك.

anouaresshaimi
07-28-2016, 19:49
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته, مشكور صديقنا العزيز على هذه المشاركة.
و اتمنى لكم النجاح و التوفيق في هذا المجال.
والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته.

hamedibrahim
07-28-2016, 19:52
اعمل ردود مفيده وتكون علي الاقل 3 سطور
زمتنسخش ردود
وهيتحسابك البونص بتعها
ولو خلفت قونين البنوص بمشاركة غير مفيده او نسخ
هتتوقف عضويتك خد بالك متستعجلش في جمع البونص
ورد انت متنسخش

basma.seif
07-28-2016, 19:55
مرحبا
هو جمع البونص سهل قوى قوى لأن الرد في معظم الاقسام مقابر 0.10 من الدولار يعنى 10 سنت و كل 10 ردود يجمعون واحد دولار ده جمع البونص سهل و عمل المواضيع و لكن المواضيع تاخد وقت للمراجعة لحين اعتمادها من قبل المبتدئ

Nadia Hatim
07-28-2016, 22:52
طبعا ممكن تنجح بدون رأس مال لو اتعلمت كويس وقدرت تكسب من السوق على حساب تجريبي وتفهم السوق
كويس ممكن تقدم تحليلات او توصيات او تدير حسابات وتاخد نسب منها

شبه منحرف
07-29-2016, 00:41
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
طبعا اخى الكريم يمكنك النجاح بدون اى اموال فقط عليك بان تعمل مشاركات وردود هنا فى المنتدى وتكون رابط حسابك فى انستا فوركس بالمنتدى هنا وان شاء الله البونص هيتحولك أول كل شهر فى الاسبوع الاول وتقدر تحقق ارباح وفيره وتسحبها

بسام سعادة 1
07-29-2016, 01:03
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته
اخي الكريم على ما اظن انك شاركت او وضععت ردود لا يدفع مقابل عليها

mhmo2005
07-29-2016, 01:08
الحمد لله الذى باسمه تتم الصالحات والصلاة والسلام على سيد الخلق اجمعين سيدنا محمد
شارك فى المنتدى أو غيره ستربح بإذن الله ولكن نصيحتى لا تتعامل مع سوق الفوركس إلا فى حالتين
1- أن يكون معك رصيد معقول نسبياً 500 دولار مثلا يسمح لك بالمعاملات الجيدة
2- ان تتعلم كيف تتاجر ولا تخسر إلا ما قد يشاء الله.

Moudza
07-29-2016, 01:09
بسم الله الرحمن الرحيم
اخي الكريم .. أنا زيك أخي جديد .. ما عليك إلا الخوض في المنتدى و التعلم ثم التعلم ثم التعلم
ثم بعدررالتعلم يأتي التطبيق ثم بالممارسة تأتي الخبرة .. و ما عليك إلا بالنشاط و الرد على المواضيع و النقاش .. إلخ
و تحلى بالصبر .. لأنه مستحيل تحقق أرباح بين ليلة و ضحاها
تقبل مروري . سلام

mhmo2005
07-29-2016, 01:10
هذا الرابط الذى فى ثانى مشاركة امامك يعلمك كيف تدخل فى الربح مباشرة ثم تكون رصيد يرحل أول كل شهر الى حسابك على شركة انستا ثم تتداول من ناحية وتدخل الموقع لتنمى رصيدك من ناحية اخرى

Moudza
07-29-2016, 01:11
طبعا اخى الكريم يمكنك النجاح بدون اى اموال فقط عليك بان تعمل مشاركات وردود هنا فى المنتدى وتكون رابط حسابك فى انستا فوركس بالمنتدى هنا وان شاء الله البونص هيتحولك أول كل شهر فى الاسبوع الاول وتقدر تحقق ارباح وفيره وتسحبها
بسم الله الرحمن الرحيم
مشكور أخي على الرابط ده .. جاري المشاهدة .. وان شاء الله استفيد منه
تقبل مروري . سلام

mhmo2005
07-29-2016, 01:13
لكن حذارى صديقى من التداول دون علم وتعلم جيد وفتح حسابات ديمو والربح بها والنجاح فى الحسابات الديمو مؤشر الى حد كبير جيد بأنك قد تعلمت ويمكنك الاعتماد على نفسك وفتح حساب حقيقى ولا تخسر فلوسك

---------- Post added at 10:13 PM ---------- Previous post was at 10:12 PM ----------

الحمد لله الذى باسمه تتم الصالحات والصلاة والسلام على سيد الخلق اجمعين سيدنا محمد
وانصحكم بالله ايها المبتدءون من اتباع حد بيقولكم توصيات وما الى ذلك هذه الناس تبيع الوهم اعتمد على عقلك فقط اعتمد على عقلك

aboubakeur_m12
07-29-2016, 01:15
ان شاء الله اخي الكريم تستفيد من الردود التي تكون في الموضوع و شخصيا اعتبر ان اصعب مرحلة في الفوركس هي مرحلة التعلم بحيث يكون الشخص دون علم و دراية بالفوركس و اسباب الفوركس و الهدف من المتاجرة و الحصصول على المال او ما يعرف براس المال يكون عن طريق القيام بالردود في المنتدى للحصول على قسم من المال موجه للمتاجرة و غير قابل للسحب

nooobir
07-29-2016, 01:22
اخي الكريم........بحق وبدون مجاملة انك
بحر كبير ملئ بالأسرار و كل جديد
الإبداع صفة أساسية من صفاتك..
واصل وانت من الق الى الق..

rapeaezzat
07-29-2016, 02:03
بسم الله الرحمن الرحيم
اخى يمكنك ان تانجح ولاكن لازم تهتم شوية بالردود وتكتب كتير علشان يحسبولك البونص ولازم تكتب عن الموضوع اللى انت فية وربنا يوفقق

demo1
07-29-2016, 02:05
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته جزاكم وجازانا كل خير أما بعد ...
يمكن أخي بالعمل فهذا المنتدى وتجميع رأس مال وقبية به وتحقيق أرباح محترمة

__________________________________________________ _____________________________________

بسم الله الرحمن الرحيم
وقل ربى زدنى علما
صدق الله العظيم

The_Kuzaki
07-29-2016, 02:23
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته انت تقصد انك كل ما تكتب مشاركة ما تحتسب لك و خاصة الردود لأنه ردودك قصيرة و لابد في المنتدى عندما تريد ان تكتب رد يجب عليك ان تهتهم بركنين مهمين اولا ان يكون الرد طويل لا يقل عن عشرين كلمة ثانية ان يكون الرد مفيد تقبل مروري

mohamed shabana 26
07-29-2016, 06:15
أخى الكريم نصيحة عند كتابة الردود يجب ان تكون مفيده أولاً لاتخرج بعيداً عن سياق الفوركس والمجال
ثانياً الردود يجب ان تكون كافيه مثلاً يمكنك كتابة 3 سطور حتى يتم أحتسابها لكـ بالتوفيق ان شاء الله
شكراً ع الطرح

nabilps5
07-29-2016, 06:15
هذا وتنتظر الأسواق المالية هذا الأسبوع البيانات الأهم عن تقرير الوظائف الحكومي الذي يصدر عن الولايات المتحدة الأمريكية هذا على قرار البنك الاحتياطي الفدرالي بشأن أسعار الفائدة

ahmed2521983
07-29-2016, 11:24
بالتأكيد أخى الغالى بمكنك النجاح بدون رأس مال من خلال المنتدى بالمشاركات وتجميع اموال البونص واكتساب الخبرة من الموضوعات والشروحات التى وضعها الاعضاء

ahmed mohamed mansour
07-29-2016, 11:26
اخي العزيز تاكد انك بتعمل الردود والمشاركات على اقسام ليست مجانية
ويجب ان لا تقل عن سطرين وان يكون كلام مفيد وداخل الموضوع فقط
وان لم يحدث نتييجة كلم اعضاء الادارة

amedz
07-29-2016, 13:02
ممكن طبعا ولكنه يحتاج إلى مجهود شاق وتعب فى البداية بعد كدة هتلاقى نفسك بتحقيق أرباح ولكن الأفضل أن تضع أموال علشان تقدر تحقق أرباح وكمان علشان متضيعشى وقت على الفاضى من غير أى نتيجة

aklm14
07-29-2016, 13:04
إذا أردت بناء ناطحة سحاب، فأول ما ستفعله هو أن تحفر في الأرض لتضع أساسات عميقة تحملها. إذا أردت بناء كوخ خشبي، فستكتفي بتسوية الأرض ودكها ثم تبني عليها. أغلب من يحاولون الاغتناء اليوم يكتفون بتسوية الأرض ودكها – دون حفر أية أساسات عميقة – لبناء ناطحة السحاب عليها. هذه الأساسات هي الثقافة المالية.

akram mohamed obaid
07-29-2016, 13:42
اولا اخي يجب ان تدخل الى الاقسام التي تعطي بونص 10 سنت لكل رد او نشر موضوع الامر الثاني يجب ان يكون ردك باللغه العربيه ومقبولا ومن ضمن الموضوع المنشور وان لايتعدى سطرين كتابه حتى تستطيع ان تكسب بونص من المنتدى

michael1
07-29-2016, 13:50
يجب عليك اخى قراءة الشروط والاحكام للمنتدى لكى تعرف كل شى عنه
فمن الممكن ان تكون مشاركاتك او ردودك قصيرة فبالتالى لن تاخذالبونص

facenour
07-29-2016, 14:32
انصحك اخي الكريم ان تهتم بمشاركاتك في المنتدى ثاني حاجة هي البحث والاطلاع وكثرة الاسئلة لاصحاب الخبرة

papicc
07-29-2016, 14:41
اخي من كتابتك للموضوع ارى بانك تريد تحقيق كسب الارباح دون بذل اي مجهود هدا غلط يجب عليك ان تتابر و تشارك في المنتدى و دالك بالرد على المواضيع و يجب ان يكون ردك مفيدا و ان يكون طويلا متلا سطرين
لابد ان تصبر لكي تحقق مرادك وفقك الله اخي الكريم

فوزي
07-29-2016, 15:00
انت تسال عن هل ممكن انجح لو كنت لا املك اى اموال
اخى الكريم ممكن طبعا تنجح بس لو كنت بتعمل بشكل دائم فى المنتدا

zohairmikro
07-29-2016, 15:06

forexaly5
07-29-2016, 15:07
السلام عليكم ورحمة الله تعال وبركاته أخي العزيز
بطبيعة الحال يكن لك النجاح بدون أي إيداع فقط إعمل جيدا في المنتدى لكي تحصل على رأس مال جيد و كافي للبدأ في مشوار النجاح

mahmoud124
07-29-2016, 15:10

اذا منت لا تستطيع التعلم اخي فأنصحك بتوصيات شخص يكون مضمون في توصياته و ان شاء الله خير

ابوفؤاد
07-29-2016, 15:27
الكتابه لها قواعد ز شروط بالمنتدى و انت لاد م قراتها لكى يتم اضافه البونص لما تكتب و بالتاللى هناك من الاقسم التى يحتسب لها البونص و هى التى لا تشير الى قيمه ن البونص الممنوح

SHA3RAWY
07-29-2016, 15:31
السلام عليكم ورحمه الله وبكاته
شوف ياغالي المشكله بتاعتك تكمن في انت تقصد انك كل ما تكتب مشاركة ما تحتسب لك
و خاصة الردود لأنه ردودك قصيرة و لابد في المنتدى عندما تريد ان تكتب رد يجب عليك ان تهتم
بركنين مهمين اولا ان يكون الرد طويل لا يقل عن عشرين كلمة ثانية ان يكون الرد مفيد
تقبل مروري

---------- Post added at 12:31 PM ---------- Previous post was at 12:30 PM ----------

السلام عليكم ورحمه الله وبكاته
يا اخي لا تحتسب ردودك او مواضيعك هنا في المنتدي لان ردودك قصيره ولا لها فايده او تكون في موضوع اخر غير الموضوع الاصلي
تقبل مروري

reyad george
07-29-2016, 15:43
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بحر كبير ملئ بالأسرار و كل جديد فعليك بالتعلم المستمر بدون ملل ستكون شئ رائع فى المستقبل ان شاء الله يا اخى

النقراشى
07-29-2016, 15:48
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
يمكنك أخى البدأ بدون رأس مال و هذا ما تم إنشاء المنتدى لأجله
حافظ على شروط الردود بأن تكون مفيدة و فى داخل الموضوع
و حذارى من النسخ و للصق
تقبل تحياتى

عادل زرواق
07-29-2016, 15:55
السلام عليكم ورحمة الله
تقريبا الكثير من الاعضاء هم جدد في مجال الفركس ولا يجد عندهم اموال
لذا نحن نشارك في منتدى فركس لنتعلم ونستفيد من بونس التعليق والمشاركة
وان شاء الله رايح تكسب ويصير عندك رئس مال

mido elshabrawy
07-29-2016, 15:56
السلام عليكم و رحمه الله وبركاته
اهلاو مرحبا بك اخب العزبز في المنتدي اولا حتي تتمكن من جمع البونص
يجب ان تنفذ شروط المنتدي حيث يجب ان تعدي كتابه ردك السطرين او أكثر و ان لا يكون رد منسوخ من ردود الاخرين
و ان يكون ذو معنيو يتحدث في سياك الموضوع و ان يكون بكلمات معبره مفهومه
تقبل مروري و بالتوفيق للجميع ان شاء الله

doaa sary
07-29-2016, 18:49
اخى الكريم ده اول موضوع تعملو
وخدت علية 10 سنت
لو عملت قبل كدا ومتحسبش ممكن رد صغير او منسوخ وده ممنوع
واشتغل واعمل ردود وخد بونص 150 واتعلم وهتكسب

Bilel daraji
07-31-2016, 15:16
السلام عليكم
يمكنك اخي ان تنجح من خلال عمل مشاركات في مواضيع هذا المنتدى
و ستحصل مقابل لكل بونس يمكنك المداولة به في سوق

hossam elessawy
07-31-2016, 15:30
اخى الفاضل اذا كان رودوك لا تقبل فهذا لاسباب معينة يجب ان تكون ردودك كثير لا تقل
عن 20 كلمة فى الرد يجب ان يكون ردك مميز بعيدا عن النسخ واللصق يجب ان يكون
ردك يتحدث فى الموضوع المنشور فى المنتدى لذلك انظر لسؤالك بشأن هذا الموضوع
هتلاقى حسابك واخد 10 سنت بسبب كثرة الكلمات فى الموضوع الى قمته بطرحه

mronei
07-31-2016, 19:04
ممكن بس هيكون بمجهود وتعب وووقت كتير ايضا علشان المكسب مرتبط هنا براس المال الصراحه وايضا بخطه وخبره واحتراف وكل ده
بيحتاج وقت من المتاجر وتواصل مستمر

csebai12
08-01-2016, 00:02
السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته مشكور اخي على الموضوع
من الممكن ان يكون ردودك في قسم لا يعطي البونص او انك تقوم بمشاركات مخالفة للقوانين و حسب ما ارى انه لا مشكل فانت تتلقى البونص بالفعل

marconashat
08-01-2016, 00:07
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... بالنسبه للمشاركه اهم حاجه ان يكون ردك طويل ويكون بهدف يعنى يكون كلامك ليه معنى وميكنش مجرد نقل ولو دخلت على نصايح الاداره هتفهم معنى كلامى وايه الى ينفع تعمله وايه الممنوع وانشاء الله اكون قدرت افيدك بردى

The_Kuzaki
08-01-2016, 00:48
اولا لابد ان تعرف القسم الذي فيه بونص على المشاركة واكيد ان المشاركة لم تحسب لك انك
قد شاركت بمواضيع جديدة ولعلمك ان اي موضوع جيد لابد ان يمر على المشرفين للموافقة عليه

nonam
08-01-2016, 14:05
السلام عليكم ....اولا انت عملت بوست واحد او مشاركة واحدة واتحسبت والتعليقات لابد ان تكون اكتر من سطر وهو هيتحسب ومن الممكن ان تعمل اموال من شغلك انت بدون اي ايداع شخصي منك
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

lebouziramzinio
08-11-2016, 02:18
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بعد بسم الله الرحمن الرحيم أما بعد اخي الفاضل يمكنك بكل تؤكيد ان تنجح من خلال عمل مشاركات في هذا المنتدة

shsho.mys
08-11-2016, 13:02
السلام عليكم ورحمة الله
بص يا سيدي الاعضاء اللى هنا في المنتدي كلهم ابتدوا زيك وكلنا كنا بيترفضلنا ردود ومشاركات
ركز في قوانين المنتدي
خش القسم التعليمي واتعلم واسأل اسأله مفيده ليك كأنك واقف قدام مدرس
كده انت هتتعلم صح وفي نفس الوقت هتكسب

Khodz20
08-11-2016, 17:28
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي العزيز
اللي هيشغل باله بجمع البونص
من غير تعليم وخبرة هيخسر
لان لازم تبقي عارف تدير فلوسك ازاي مش بتلمها وخلاص

Samirghatas
08-11-2016, 17:40
السلام عليكم اخى الفاضل لازم تكون المشاركة اكثر من سطر ونص حتى تحصل على
بونص وان شاء الله تتاجر وتربح لان وراء اى فشل نجاح بالتوفيق اخى

alym
08-11-2016, 18:37
ايوة ممكن تنجح ولكن هتحتاج بعض الوقت علشان جمع البونص ولالاعتماد على فلوس البونص بس شى صعب جدا هتحتاج وقت شوية للنجاخ

ebn masr
08-11-2016, 20:24
النجاح ممكن بس لو كان النجاح دة باقلى الاموال مش شرط اموالا كثيرة وباهظة ولكن ادرس واتعلم الاول افضل والسلام عليكن

adamarwan
08-11-2016, 20:46
لبد من ان تعرف اخى لكى تتمكن من ان تحصل على البونص فى المنتدى
ان تتعدى المشاركة السطرين لكى تتمكن من ان تحصل البونص عليها
ومن تم لبد من ان تختار الاقسام التى فيها البونص
وحظ موفق

bavely
08-11-2016, 20:53
السلام عليكم
ربما هذا صعب جدا و ربما من المستحيلات و لكن الممارسة مهمة و معرفة السوق كل يوم يعطى ثقة للتاجر اتباع ادارة راس المال جيدة ايضا لنا كمبتدئين و لكن هناك الكثير ربحوا و فعوا الكثير براس مال صغير جدا و اصبحت حياتهم مختلفة و لكن ايضا هم تعبكوا للوصول المعرفة و ليس بالحظ

houmaminos
10-05-2016, 14:23
ادا كنت مبتدأ فانصحك بالتعلم تم التعلم فان حصلت على البونص ولم تكن متقن للاساسيات التحليل فلن تستفيد منه لا تتسرع و تعلم جيدا بالتوفيق اخي

abdelrahman gamal
10-05-2016, 14:46
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
اخي الغالي انني حقا قد استفدت من هذا الموضوع و الخبر الهام الذي قمت بكتابته
لذلك اشكرك جزيل الشكر علي هذا المجهود و تقبل مروري

tiktik2020
10-05-2016, 14:48
الصبر هو اهم الصفات التي يجب أن تتمتع بها فالتداول في سوق الفوركس كالصيد يحتاج صبر ووقت ويمكنك اخي ان تبدأ بعمل بونص عن طريق المنتدي والتداول به

Mohammed Lajeen
10-05-2016, 15:10
السلام عليكم اخي يجب ان يكون الراد سطرين او اكثار للحصول على البونص و يكون الردود العم تكتبة مفيدة و ليست منسوخة حتى لا يتم حظرك و بتوفيق ان شاء الله

sayede
10-05-2016, 15:12
السلام عليكم ورحمة االلة وبركاتة اة طبعا ممكن ولاكن متوقف على الصفقات الى
هتدخلها ويمكن سحب الارباح وتشتغل بلبونص هل تفهمنى وشكرا لك
على هذا الموضوع االشيق

wow777
10-05-2016, 15:33
انا زيك مبتدئ وحصلت من التعليقات علي المال يجب عليك قراءة المواضيع وتقوم بالتعليق والاسئلة التي يمكن ان تعطيك الاجابة
والتعليقات يجب ان تكون اكثر من ثلاث سطور في جوهر الموضوع وربنا يوفقك وتكون قادر علي الرد او التعليق
شكرا لهذا السؤال وجزاك الله خيرا

rassendyll
10-05-2016, 20:03
فى البداية يجب ان تكتب موضوعك او ردودك فى قسم يعطى بونص وعليه عدد زوار كبير وان تكتب ردك بحيث يصل سطر ونصف وان يكون ردك هادف ومفيد وليس منسوخ من احد فقط لاغير وسوف تنجح ان لم تنجح انصحك بالتحدث الى الادارة او انشاء حساب جديد او غير المتصفح مثلا

latraaa
10-05-2016, 21:40
يا اخي الكريم من خلال منتدى فوركس العرب يمكنك أن تحقق ما تريد إ نشاء الله، نعم يمكنك أن تبدأ التداول من دون دفع اي فلس إ نشاء الله، و هدا لما لعملية الوبنص من فوائد قيمة إن شاء الله، بالتوفيق لك و للجميع إنشا الله

goodjob
10-05-2016, 21:55
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم مشكور على نشاطك في هدا المنتدى التعليمي الرائع الغني باالمعلومات مشكور على مجهوداتك في هدا المنتدى اخي الكريم
راجع قوانين المنتدى جيدا اخي

kroch
10-06-2016, 15:39
السلام عليكم
اخى لا يجب ان تعمل مواضيع عشوائيه يجب ان تكون مواضيعك عن الفوركس واذا كنت لا تعلم شيئا عنه فحاول ان تتعلم فيوجد الكثير من الفيديوهات عن الفوركس فحاول التعلم لكى تستطيع المشاركه بالمنتدى وتاخذ البونص

abdelrahman gamal
10-07-2016, 00:39
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته الحمد الله
الذي هدانا لهذا وما كنا لنهتدي لولا أن هدانا الله
مشكور أخي الفاضل على التوضيحات
جزاك الله خيراً في عملك

abdelrahman gamal
10-08-2016, 02:05
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته الحمد الله
الذي هدانا لهذا وما كنا لنهتدي لولا أن هدانا الله
مشكور أخي الفاضل على التوضيحات
جزاك الله خيراً في عملك

---------- Post added at 02:05 AM ---------- Previous post was at 01:40 AM ----------

اخي الغالي انني حقا قد استفدت من هذا الموضوع و الخبر الهام الذي قمت بكتابته
لذلك اشكرك جزيل الشكر علي هذا المجهود و تقبل مروري

mahmoud999
10-08-2016, 02:20
السلام عليكم ورحمه الله وبركته
اخي الكريم يجب عليك ان ترد رد مفيدا اولا وطبيعي لو ردك كان مفيد عن الموضوع هتلاقي نفسك بتكتب اكثر من جمله بتالي هيتوافق علي منشورك وتقبل مروري

mhtab
10-08-2016, 02:23
ذا اردت ان تحقق هدفك في السوق يجب ان تعتمد علي استراتجيتك الخاص وليس ان تجمع استراتجيات لا تعرف عيوبها ومميزاتها في السوق لتحقق هدفك فمن الخطا الكبير ان تعمل باستراتجية لمجر مشاهدتها في الفيديو او قراء عليها في كتاب او مجلة بدون ان تتدرب عليها لمدة طويلة لكي تستطيع ان تدرسها جيدا

ezz22
10-08-2016, 03:32
متهيالي لازم تتفرج الاول علي فيدوهات لتعليم الفوركس حتي يكون لديك القليل من المعلومات التي تساعدك علي التفاعل مع الموضوعات فيكون الجواب مقبول

Seif joker
10-08-2016, 05:05
بسم الله والصلاه والسلام على رسول الله نعم اخي الكريم يمكنك ان تبدا بدون راس مال و تبدا في شركه انستا فوركس في الردود على المنشورات التي ينشرها الاعضاء الكرام و يكون الرد طويل ومفيد طويل ومفيد السلام عليكم ورحمه الله

sayede
10-08-2016, 05:53
السلام عليكم ورحمة اللةوبركاتة كدة يا اهى الردود بتاعتك قصيرة جآ وعلشان كدة مش بتتحسب ايكواية بونص لازم يكون على الاقل سطرين

ebn masr
10-08-2016, 09:40
اخى الكريم مش عيب انك تكون لسه مبتداء انا كمان وكلنا كنا مبتدئين ولكن حاولنا نفهم ونعرف وازاى نجمع البنص وناخده

titotroy
10-08-2016, 10:24
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكور اخي الكريم على هذا الموضوع الجميل والمجهود الكبير
اخى الغالي انا انصحك بزيارة القسم التعليمى فى المنتدى وسوف تجد كل شئ عن الفوركس
تقبل تحياتى اخى العزيز

zizoo99
10-08-2016, 11:50
شكرا لك اخى الكريم على هذه المشاركة الطيبة فهناك شرط لكتابه موضوع ان يكون الكلام عدد حروفة كثير و كلام مفهوم و ان تكون الردود مفهومة ايضا و غير نمطيه ذى تقبل الله و شكرا لك و الحاجات دى على فكره عندك مشرفين فى المنتدى بيراجعوا كل حاجه و هناك اعضاء مطرودين كتير

morgan12
11-06-2016, 00:18
يمكنك تجميع البونص من الردود في المنتدى وتتاجر بالبونص في حساب حقيقي ولا تحاول الدخول للتداول الا عندما تكون مستعد لذلك من ناحية التدريب والتعلم .

mahmoudmekawy
11-06-2016, 01:27
اخى الكريم يمكنك عمل الكثير بدون اموال
اما بالنسبه للمشاركات فحضرتك ممكن تدخل على الشروط والقوانين بتاعت المنتدى
وتشوف ايه الى انت بتخالفو عشان كدا مشاركتك مش بتتقبل ومعملهوش تانى

Qcaro
11-06-2016, 02:36
فى سوق الفوركس من يقول انه يمكن تجنب الخسائر ساقول له انك كاذب ولكن هناك من تكون نسبة ارباحه اعلى من خسائره وبالتالى يحقق ارباح
السر كله يمكن فى ادارة راس المال الأمر الذي يجعل المعرفة ضرورة أساسية من ضرورات التداول

اخي الكريم شكرا على هذه المساهمه الرائعه والتي يستفيد منها

تقبل مروري ...

abdalbasset
11-06-2016, 02:43
ارجوا ان لا تدع هذا الامر يقف بوجهك ويهز عزيمتك لكنك يجب ان تقرأ الشروط الواجب توفرها في الردود والمشاركات ليتم قبولها
فقد شرح الاخوة لك في الردود ما يجب بالأضافة الى وجود قسم خاص في المنتدى يشرح لك القواعد الخاصة بالمشاركات
عزيزي الغاية تعليمية اكثر مما هي الحصول على البونص تعلم حتى تعرف عن ماذا تررد ولا تجعل مشاركاتك عبارة عن شكر ودعاء وتمني
فهذه الامور ممنوعة ومخالفة للقوانين وقد تسبب لك الحظر.

freetrade
11-06-2016, 05:22
اقري عن الفوركس للمبتدئين وحاول تفهم مصطلحاته الاولية عالاقل عشان تفهم ما يجري هنا في المنتدي وتقدر تشارك بردود مفيدة تستاهل عليها بونص.. ومع الوقت الامور حتمشي معاك تمام كلنا كنا مثلك وبنحاول نتعلم من بعض

waelmma
11-06-2016, 08:32
:)):)):)) اخى العزيز انت فقط تراعى شروط الردود من حيث انك تراعى
ان يكون الرد فى الموضوع ولايقل عن سطرين والا تاخد كوبى من اى حد

mourada
11-06-2016, 10:39
اخي الكريم لا يوجد الان احد من المتداولين ليس له اموال للتداول بها بعد ان وفرت لنا شركة انستا فرصة جمع البونص من المنتدى اجتهد و اكسب الراسمال و بالتوفيق

kamikas11
11-06-2016, 15:30
من المستحسن أن تكون ردودك طويلة و شاملة للموضوع يعني ٦ن تكون مفيدة و ليست خارج الموضوع ولا تقل عن عشرين كلمة تقبل مروري

lordamine
11-06-2016, 15:48
اخى يوجد القسم التعليمى فى المنتدى انصحك بالذهاب اليه
لتعلم اساسيات الفوركس اولا ثم بعد ذلك ممكن تعمل ايداع من مالك الشخصى
او انك تتداول بالبونص

zezo3
11-07-2016, 01:29
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
تحيه طيبه على اعضاء المنتدى الكرام وبعد .... ليه بس مش عارف تعمل فلوس ليه ؟؟؟؟ ماهو الموضوع اسهل مما تتخيل كل الحكايه انك بتعمل رد وفقا للقوانين والقواعد بتاع المنتدى وبيتراجع من الاداره ويتم الموافقه عليه

wejtouna
11-07-2016, 02:11
أخي عليك بتقديم ردود مهمة و ذا قمة و الابتعاد عن الأجوبة القصيرة و التكرار في كل مرة
البونص مهم لذا عليك القليل من الجهد للحصول عليه
نسأل الله التوفيق لك و لنا جميعا

waelmma
11-07-2016, 08:02
:)):o:yahoo: اخى الكريم خليك صبور ولاتياس لكن فى نفس الوقت
يجب ان تراعى شروط التداول من حيث طول المشاركة ولازم تكون فى سياق الموضوع

المهم
11-22-2016, 01:13
السلام عليكم اخي الكريم ، اولا بما انكجديدي مش راح تستطيع بتجاوب على اسئلة الاشخاص الجدد مثلك
ثاني حاجة بما انك جديد تعلم اولا ثم تستطيع جمع البونص بكل سهولة
ثالثا لو تعلمت جيدااا و اصبحت لديك استراتيجيدة مقبولة و ربحها ثابت ممكن تتاجر و لو براس مال 20 دولار فقط
سلام

alatn123
11-22-2016, 02:33
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته اخي الكريم
تفكرني بنفسي اول ما بديت .. بفضل النستا و الردود ربحت 30 دولار بونص و نتيجة 300 رد و الحمد الله ضاعفتهم و تعلمت الكثير
بالتوفيق يا غالي

Yahia Hesham
11-22-2016, 02:54
الفركس هى تداول بالبيع والشراء للعمله من
خلال شركه وساطه و هى موجوده فى كل
دول العالم على مدار اربع و عشرين ساعه وعليك
أن تستعين بالخبراء الى حين أن تكون فكره وافيه عنها

ayh
11-22-2016, 08:09
مرحبا اخي ترجمة موفق اتمنى ان تفيد من لا عرف هذه المصطلحات مثل الجدد انا نحن فقد مرت علينا بكثرةحتى فاتت اكثر من الحفظ انت مشكور قد تجد من يبحث عن هذا في المنتدى لانه كثيرا من المبتدئين ينضمون الى هذا المنتدىويكون لك الفضل عليهم وشكرا اتمني اني اكون فيدتك اخي

ebn masr
12-27-2016, 20:36
شوف الغلط فين واسال بيتحل منين وفين علشان تقدر انك تحل الغلط والخطا و تشوف انت ازاى المشكلة تتحل وجاية منين بالظبط والسلام عليكم

rashford
12-27-2016, 23:02
السلام عليكم ورحمة الله تعالى و بركاته
ممكن تنجخ أخي الكريــم بدون رأسمال و ذلك عبر الاستفاد ة من البونص و العروض التي تقدمها شركات الوساطة عامة ومن الافضلان يستثمر المتداول بماله الخاص .

big.pharaoh
12-27-2016, 23:10
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.... انت ممكن من المنتدى هنا وشركة انستا تبدأ خطوانك الاولى. اجمع بونص. واشتغل بيه. وان شاء الله تحقق ربح كويس

سيد2017
12-27-2016, 23:15
من الممكن يا اخى ان تكون قد قمت بالمشاركة فى قسم لا يعطى اى بونص مقابل المشاركة او ان مشاركة حضرتك غير مفيدة او تكون قصيرة علشان كده لا يتم احتساب البونص اليك

hmalak1947
12-27-2016, 23:20
اخى قد يكون ردك قصيرا لذلك لا يتم قبوله فمن شروط قبول الردود ان تكون طويلة وايضا مفيدة للكل وايضا تجنب النسخ واللصق للردود فان
هذا يعرض حسابك للغلق فانت يجب ان يتعمل ردود من دماغك انت ولا تنسخها حتى يتم احتساب البونص لك

m7med09090
12-27-2016, 23:50
<<السلام عليكم و رحمة الله وبركاته>>
كنك ان تانجح ولاكن لازم تهتم شوية بالردود وتكتب كتير علشان يحسبولك البونص ولازم تكتب عن الموضوع اللى انت فية و اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية و اتمني من الله ان يرزقنا جميعا

elamir84
12-27-2016, 23:58
السلام عليكم،
في البداية أود شكرك على المجهود الرائع والموضوع المتميز
بصدد التحميل لتجربة المؤشرات
تقبل مروري وشكرا

maryam1
12-28-2016, 00:09
لابد ان تكون تعليقاتك على المواضيع المختلفة لا يقل عن سطر و نص او سطرين لكي يتم احتسابه في البونص , و الردود القليلة يتم احتسابها في عدد التعليقات ولا يتم حسابها في البونص
بالتوفيق للجميع بإذن الله

magic777
12-28-2016, 15:52
اخي انت ممكن تنجح سواء في جمع البونص او الكسب من المسابقات وغيرها بس كل ده بردو في الاخر مرتبط هنا بالخبره بدون هذه الخبره
انت لايمكن ان تربح باموال او بغيرها

tamermosa
12-28-2016, 16:26
بص يا باشا فعل حسابك بس الاول . احتمال مش متفعل كويس . و بعدين ابتدي جمع بونص براحتك و ابتدي اتداول به و ان شاء الله تحقق ارباح كويسه . تحياتي لك و لجميع اعضاء المنتدي الكريم

GHOST_07
12-28-2016, 16:59
السلام عليكم
هناك شروط للنشر اخي الكريم واظن مادم نشرت هذ التساؤل ومر عادي فمنشوراتك مقبلولة ويمكنك الاستفادة من الردود على المواضيع

zezo3
12-28-2016, 17:10
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ... حضرتك فى شروط فى المنتدى دا لازم تنفذها علشان تاخد البونص المطلوب على المشاركات بتاعتك لازم تعرف ايه الشروط وتنفذها .

amraljokar
12-28-2016, 17:37
السلام عليكم أخي الكريم
من الممكن أن تكون مشاركاتك قصيره أو تحتوي على شكر فقط وهذا ليس كافي لاحتساب البونص يجب أن تكون مشاركاتك خاصه بالموضوع وبها أفاده ويمكنك الذهاب وقراءه قوانين المنتدى

ayoubfc
12-28-2016, 18:37
لابد ان تعرف القسم الذي فيه بونص على المشاركة واكيد ان المشاركة لم تحسب لك انك
قد شاركت بمواضيع جديدة ولعلمك ان اي موضوع جيد لابد ان يمر على المشرفين للموافقة
عليه كما ان اقل من سطرين تلغى المشاركة.

AHMED NOLE
12-28-2016, 18:41
ممكن بس التركيز اولا على التعلم ومع وجود الحساب لتجريبى هيكون الممارسه عليه لفتره كبيره

والبونص هنا فى المنتدى ممكن يكون فرصه ليك فى البدايه الجيده فى السوق عل حساب حقيقى ولكن بعد فتره تعلم كبيره

عبد الرحيم رافا
12-28-2016, 18:46
السلام عليكم و رحمة الله
يمكن ان تنجح من المنتدى العربي بجني بعض الدولارات من الردودو لكي تقوم بالتداول بهم على انستا

bakdz
12-28-2016, 21:05
السـلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
نعم أخي العزيزي يمكنك الاستفادة من بونص شركة انستافووركس عبر المشاركة في منتديا مصر فووركس و لا تتاج الى المال و يمكنك البدا من الصفر .

alasfarahmad
12-28-2016, 21:09
السلام عليكم ورحمة الله.
صديقنا الفاضل اعتقد أن أفضل طريق يمكن سلوكه في مثل هذه الحالات إنما يكمن في زيارة الموقع التعليمي في شركة انستا، والتعرف من خلاله على بعض قضايا الفوركس، ومن ثم مناقشها مع الاخوة أعضاء المنتدى، ومن خلال تبادل المعارف والخبرات والمشاركات التي يكونها العضو، يمكن تكوين لرصيد من البونص يساعد فيما بعد على ممارسة عمليات التداول، نتمنى لك التوفيق والنجاح والتعلم السريع بإذن الله تعالى، والله الموفق.

drnadaelsayed
12-29-2016, 18:58
اللهم صلى على محمد صلى الله عليه وسلم
... شكرا علي طريق التدول اللي انت وضحتها للناس ولعل انى ارى فيها انت تقصد انك كل ما تكتب مشاركة ما تحتسب لك و خاصة الردود لأنه ردودك قصيرة و لابد في المنتدى عندما تريد ان تكتب رد يجب عليك ان تهتهم بركنين مهمين اولا ان يكون الرد طويل لا يقل عن عشرين كلمة ثانية ان يكون الرد مفيد طبعا ممكن تنجح بفضل الردود من المنتدى ثم تتداول وتحقق الارباح من التداول بالتجارة الالكترونية الفوركس
تقبل مروري

alonsoo
02-25-2017, 08:18
اخى الفاضل انت اولا لابد لك ان يكون ردودك على المواضيع فى المنتدى مثل موضوعك بالظبط يعنى طويل شوية لكى يتم احتساب البونص لك

LAMIA1976
02-25-2017, 10:57
بسم الله الرحمن الرحيم اخي الفاصل انت لازم تشوف مشكله البونص ليه ميتحسبش لان كل الحكايه متوقفه عليه فلن تستطيع التداول بلا بونص و لا ايداع و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

lionhmada
02-25-2017, 11:02
موضوعك غريب جداً . دي المشاركة الوحيدة اللي كتبتها في المنتدى , اهو يعني قبلها المنتدى ونزلت عكس ما بتشتكي في موضوعك , وكمان حسبلك بونص 10 سنت على الموضوع .

انت اللي مكملتش شغل , يا جماعة لازم نتعب علشان نوصلش مينفعش نشتكي ونترك الطريق من اول خطوة .

Mr Fathy
02-25-2017, 11:31
بسم الله الرحمن الرحيم الصراحة يا زعيم الشركة هنا والمنتدى موفرينلنا الكلام ده من غير اى فلوس من جيبنا يعنى انت ممكن تعمل كل شهر ١٥٠ دولار تشتغل بيهم براحتك خالص

مروه عصر
02-25-2017, 14:35
السلام عليكم
حتى تحصل على البونص عليك الالتزام بقواعد المنتدى وهى ان لا يقل التعلق عن سطر سطر ونصف وانا لا تقوم بنسخ الردود من المشاركات الاخرى وتقوم الرد فى المكان المخصص لذلك ..

samer.forex
02-25-2017, 15:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته شكرا لك اخي العزيز يمكنك النجاح ولاكن بشروط ان لا تستعجل الربح بعد الحصول على راس مال عن طريق منتدى العرب فهو يمثل فرصه لكل من اراده الدخول الى عالم التداول وليس له راس مال شكرا

nasro benz
02-25-2017, 15:32
السلام اخي البونص تكسبه من تعليقاتك في هذا القسم وانت ستضرب عصفورين بحجر واحد ستكسب البونص وتكسب الخبرة من المواضيع
وفقك الله

mr.khalled
02-25-2017, 15:39
سلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اهلا ومرحبا بك فى منتدانا
حاول ان تعطى تعليقات ومشاركات تهدف الى الموضوع نفسه ولا تكون مشاركة قصيره
وبهذا الاجتهاد تربح على كل مشاركة 10 سينت ولك يوميا 50 تعليق اى ما يعادل 5 دولار يوميا

ilyestoumi
02-25-2017, 15:42
مشكوووور على موضوعك
ممكن تنجح بفضل الردود من المنتدى ثم تتداول
وتحقق الارباح من التداول بالتجارة الالكترونية الفوركس
..........................
و الله يوفقنا جميعا

Mo7a
03-04-2017, 19:12
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
نعم اخي يمكن البدا فى التداول فى الفوريكس بدون اى اموال من حسابك الخاص عن طريق تجميع البونص من خلال المنتدي باتباع قواعد الردود وتجميع البونص

Moubarak Adel
03-04-2017, 19:26
أخي الكريم عليك ان تكتب ردود طويلة لا تقل عن ٢٢ كلمة
وان تكون الردود مفيدة وتعبر عن الموضوع الذى ترد عليه
شكرا لك
الله الموفق

zakariacr07
03-04-2017, 20:19
السلام عليكم و رحمة الله تعالى وبركاته

أخي يمكنك النجاح بالعمل في المنتدى و جمع البونيص و بعدها الإجتهاد لكي تتعلم كيفية التداول

mirinda
03-04-2017, 21:58
اخي العملات مافي منها اي مشكله او حول اموالك على بنك الكتروني مثل سكريل والسحب اموالك بفيزا او عن طريق وسيك

---------- Post added at 08:58 PM ---------- Previous post was at 08:55 PM ----------

اخي ابدا بعمل ردود منها تحقق بونص ومنها تستفادي من الاعضاء والموضوعات والمعلومات وبالتوفيق ان شاء الله وتحقيق ارباح

muhammad ismail
03-04-2017, 21:59
فى قوانين اخى الركيم فى المنتدى بخصوص كتابه التعليقات لازم تتبعها زى مثلا لايقل عن سطرين او سطر ونص على الاقل
كمان انك متعملش اى كوبى لاى رد او تكرر الرد مرتين فى نفس المنشور

M0hsenalawady
03-04-2017, 22:09
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تحياتي لكم جميعا
اخي العزيز اعتقد ان السبب في عدم احتساب البونص هو قصر الرد.تقبل مروري

---------- Post added at 09:06 PM ---------- Previous post was at 09:06 PM ----------

اخي العزيز الكلام ده مظبوط جدا جدا ودعائي لك بالتوفيق والنجاح الدائم

---------- Post added at 09:08 PM ---------- Previous post was at 09:06 PM ----------

اخي العزيز الاحتمال الأكبر في عدم احتساب البونص هو أن منشورك قصير جدا. مع الشكر والتقدير

---------- Post added at 09:09 PM ---------- Previous post was at 09:08 PM ----------

اخي العزيز الكلام ده صحيح جدا ومشكور على هذا التحليل

hosam2020
03-04-2017, 22:09
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
طبعا يمكنك النجاح دون امتلاك اى اموال و هذا يتحقق
باعتقادك على البونص لذلك اجتهد عشان تحقق بونص
عالى تبدا تتاجر بيه

emin14
03-04-2017, 23:39

asmaamagdy
03-04-2017, 23:43
السلام عاليكم ورحمة الله وبركاته نرجو من الله حسن التوفيق
شكرا لك يا اخى على هذا الموضوع الذى اثرت بة اهتمام كبير وزدت معلوماتنا

ابوعلى
03-04-2017, 23:47
السلام عليكم اخىالكريم انت لازم يكون معاك راس مال علشان انت تقدر تتتداوال وربنا يوفق الجميع ان شاء الله تقبل المرور

skylol
03-04-2017, 23:56

اخي الغالي انت شكلك تتعامل مع الموضع بشكل غير جدي لانو ما عندك الا مشاركة واحد فقط اكيد انت تخالف القوانين الخاصة بالمنتدى

zunebha
03-04-2017, 23:59
السلام عليكم ورحمة الله وتعالى وبركاته
نعم يمكنك ودالك بجمع البونص من هنا وتدخل به للفروركس
بارك الله لك ووفقك بما فيه خير بحول الله تقبل مروري.

smartawi
03-05-2017, 00:04
ممكن يا اخي من خلال المنتدى تتاجر بالبونص الي تجمعه من الردود والمواضيع ولا تحتاج الى مال
البونص يا اخي هو راس مال لا يمكن سحبه انما ممكن سحب الربح الي تحققه من خلال التداول به في انستافوركس طبعا

nour3iny
03-05-2017, 01:20
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
عشان تحقق بونص من اللردود راجع شروط المنتدى حتى تعلم كيف يتم احتساب البونص واتعلم ان الله ل يضيع اجر من احسن عمالا

tsabehali2
04-28-2017, 00:04
كلنا فى الاول كنا كدا ولكن مع مرور الوقت اختسبت الخبرة واصبحت اعرف اضع الرد المناسب لكل استفسار لذلك انصحك بان تضع الرد المناسب لكل استفسار حاول تعرف كيف ترد على المشاركات فى المنتدى وسوف تتعلم كل شئ عن الرد واتمنى لك حظ سعيد

ebn masr
04-28-2017, 06:20
من الافضل انك يكون معاك مبلغ من المال يعرف باسم راس المال اللى هو البونص اللى من خلاله تستطيع انك تتداول وتتاجر ولكن اولا يجب انك تتعلم

number1
04-28-2017, 06:29
طبعا من الممكن ان تنجح اذا كنت لا تمتلك اموال كافيه للمتاجره في شركه انستا فوركس لانها تعطيك بونص مجاني واذا كسبت مين تستطيع تحويل ارباحك بكل سهوله ويسر على اي بنك الكتروني وبالتوفيق

waelmma
04-28-2017, 07:43
:(:)):o تمام اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة انه يجب ان تعلم ان لايجب
ان تتاجر باموالك فى اول تعاملك فى الفوركس حتى لاتتعرض الى الخسائر

murad11
04-30-2017, 21:29
عند كتابة الردود يجب ان تكون مفيده أولاً لاتخرج بعيداً عن سياق الفوركس والمجال ثانياً الردود يجب ان تكون كافيه مثلاً يمكنك كتابة 3 سطور حتى يتم أحتسابها لكـ

ahmedmahmoud2017
04-30-2017, 21:38
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته من الممكن طبعا يبجمع البونص بالكبير وبشكل مستمر والبدء من اول الشهر بالبونص الذي جمعته بالطبع يجب الوعي اخي الكريم

mohamed97
05-03-2017, 12:59
لسلام عليكم اخى الكريم شكرا لك على هذه المعلومات المفيده لكل متداول مبتدئ فى مجال الفوركس حيث ان هذه اساسيات لكل عضو جديد فى المجال ..
وشكرا لك اخي..**--

fayadansakr
05-03-2017, 13:48
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم
يا صديقي قم بعمل التعليقات ولكن تعليق كبير ليس صغير وستقوم بجني الربح

Samira shabban
05-04-2017, 19:26
طبعا هناك قوانين لكى يحسب لك البونص واهمها ان لا تكون الردود اقل من سطرين
وان تكون فى سياق الموضوع وان تكون غير منسوخه...

Hala Abdo
05-04-2017, 19:43
السلام عليكم و رحمه الله تعالى و بركاته
حضرتك اكيد المواضيع او الردود مخالفة للقوانين، ابحث عن قوانين الموضوعات و الردود علشان يتحسبلك البونص

tolin
05-04-2017, 20:02
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ......اكيد ردودك قصيرة عشان كدة مابيتحسبش عليها بونص أو تكون فى قسم لايحسب للردود فيه بونص

Lante
05-04-2017, 21:20
يمكنك بكل تؤكيد ان تنجح من خلال عمل مشاركات في هذا المنتدة الرائع سيعطيك مقابل لكل بونس يمكنك المداولة به في سوق الفوركس وتحقيق ارباح,,,

rayzigar
05-08-2017, 12:05
اصلا يا اخي الاعضاء الي تراهم فيالمنتدى والحمد لله كلنا لا نملك راس مال لذلك اتينا للمنتدى قصد جمع البونص للتداول به في الفوركس
كل شيء ممكن في عالم الفوركس يا اخي ممكن من البدء بالبونص تربح ارباح جيدة وتكون راس مال خاص بك وتعمل ايداع وتحقق احلامك

abutalia
05-08-2017, 14:49
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ممكن تتواصل مع المشرفين في المنتدي وهما هيوضحو لك ما المشاكل التي تواجهك وسوف يساعدونك علي حلها باذن الله تعالي .................

mid0killer
05-08-2017, 15:24
ايوه تقدر انك تجمع رصيد بونص من الردود من المنتدي هنا وتتعلم وبعد كدا تكون جمعت مبلغ محترم من البونص وتنطلق فى تحيق ربحك وحلمك ولا تقلق فاي ربح تخرجه مع احترام القوانين تستطيع سحبه

magic777
05-08-2017, 16:19
اخي انت ممكن تعمل مع البونص هنا لو مش معاك اموال اعمل واكتب وكون راس مال واعمل عليه وانت هتكسب ولكن لابد من الخبره
طبعا هيا الاساس هنا اكيد

moha-star
05-08-2017, 18:02
*الســــــلام علــــــــــــيــــكم و رحمــــة الله تعالى وبركـــــــاتـــه*

اخي الكريم لابد ان ردودك اما غير متوافقة مع الموضوع او تكون ردودك قصيرة فبهذا لن

تتمكن من اخد البونص عن الرد .

mostafa1995
05-08-2017, 18:05
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..........
من البونوص يمكنك ان تعمل اموال لا باس بها طبعا يا محترم واذا نجحت ولم تمرجن انت كده بتراكم البونوص
يعني طبعا بدايتك من هنا
ولو عندك ريفيرال وتربح منهم 30% انت بتعمل كثير يا محترم

number1
05-08-2017, 18:14
ممكن تتداول في سوق الفوريكس وذلك باستخدام الردود التي تقوم بها في المنتدى ويتم تحويل البونص في اول كل شهر يتم التحويل الى شركه انستا فوركس تداول العملات بكل سهوله اذا كنت تعلم اصول التداول جيدا قبل الدخول في اي صفقه

azzedine
05-09-2017, 00:37

اشكرك على المشاركة اخي العزيز البونص لا يقبل لانك لا تضع مشركة محترمة القنون المنتدى و ادا كانت لديك خبرة في السوق الفوركس ف هناك بعض الشركة تقدم البونص بدون اداع

Hamza El36
05-09-2017, 02:32
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
أولا قم بمراسلة الدعم بمشكلتك,...
ثانيا توجه للقسم التعليمي الموجود بالمنتدى لتتعلم عن التداول..
عموما أتمنى التوفيق لي وللجميع بإن الله.
وتقبل مروري..
تحياتي

ahmedmahmoud2017
05-09-2017, 02:42
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يمكن ان تجع البونص من اجل الوصول الى ارباح جيدة بعد ذلك لكحن يجب ان تتعلم التحليل للتداول السليم

عبد الرحيم رافا
05-10-2017, 23:54
السلام عليكم و رحمة الله
كيف يعني ان تفكر في النجاح و انت لا تملك اي شيئ و التداول في حد ذاته هو استمرار و استثمار قبل كل شيء

AMR ELSISY
05-11-2017, 01:58
السلام عليكم ورحمته الله وبركاته انت امامك فرصه المنتدى ومن الممكن تجميع البونص عليه وتأخذ عشره سنت لكل لكل مشاركه يا اخى

mirinda
05-11-2017, 02:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
اخي تاكد انك على قسم المشاركات المدفوعه وهي التي يكتب امامها 0.10 فتاخذ على كل موضوع او رد عشرة سنت بالتوفيق اخي الكريم
تقبل مروري

M0hsenalawady
05-11-2017, 02:39
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته تحياتي
اخي العزيز اعتقد ان ردودك لاتحتسب لانها قصيره اومنسوخه او بتعمل ردود مش علبها بونص ولذلك انصح بالتعليق على المواضيع في سياقها وتكون مش اقل من سطرين
وممكن تزود ربحك من دعوة الأصدقاء

ahmedmahmoud2017
05-11-2017, 02:47
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بالطبع من حلال الموقع هنا يمكنك النجاح الباهر بالطبع يجب الوعي الكامل والوصول الى مراحل جيدة من التداول

hany osman
05-11-2017, 02:54
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ومرحبا بك فى منتدى فوركس العرب الموضوع سهل بس اعتقد انك مش بتعمل اى ردود حاول تقرا عن شروط الردود وتلتزم بها فالموضوع سهل حتى لو لم تمتلك اى اموال فانت فى المكان الصحيح لكن عليك الالتزام بشروط المنتدى وشروط الشركة مع متابعة القسم التعليمى فى المنتدى ونتمنى التوفيق لنا جميعا

waelmma
05-11-2017, 07:17
;):(:)):)) اخى الفاضل بارك اللله فيك والحقيقة انه يجب ان تكون ردودك
مطابقة لشروط الردود وبارك الله فيك اخى الفاضل ومنتظرين المزيد

cladiator2007
05-15-2017, 02:44
شكرا جزيلا لك اخي الكريم على الموضوع الرائع بالتوفيق لك ان شاء الله ولجميع الاعضاء الكرام تقبل تحياتي والسلام عليكم ورحمة الله وبركات

nore
05-15-2017, 13:14
مشكور اخي لطرحك موضوع كل مبتدا لكي يحظي علي خطاك او يتعلم من موضوعك واتمني لك النجاح في مشوارك الفوركس بالنسبه لبونص لايحتسب عند الرد فربما ردك منسوخ او اقل من سطرين .

yousee
05-15-2017, 13:45
نعم يمكنك أن تنجح حتى لو لم تكون تملك أموال لأن هدا المنتدى يعطيك الأموال وانت يبقى هدفك هو أن تطور هذ المال الدي يقدمه لك المنتدى من أجل أن ترفع رأس مالك وتنجح

medeldon
05-23-2017, 13:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اعمل بونص من الردود شرط أن
تكون الردود موافقة لشروط المنتدى لكي تحتسب لك

fouadar
05-23-2017, 13:34
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته كل عام وانتم بخير اخوانى اعضاء منتدى فوركس
يمكن ان تربح البونص في هدا المنتدى من خلال التعليقات والمواضيع فقط
تقبل مروري جزاك الله خير

mouh1991
05-23-2017, 13:49
يمكنك مراجعة القوانين و الشروط الخاصة بتقبل الردود و انت اكيد انك خالفت احداها لدلك لم تحتسب لك
اما انك قد وضعت رد قصير لا يتجاوز السطر و النصف او انك قمت بنسخ احد الردود او انك و ضعت عبارة شكر لوحدها اظن انك وقعت في احد هاته الامور

chadi
05-23-2017, 13:53
السلام عليكم
اخي الكريم يوجد كثير من المواضيع حول كيفية ربح البونص من المنتدى كما يجب عليك الانضباط في الردود
و لا تفكر في الأرباح تقبل مروري

joseph2
05-23-2017, 13:58
احصل على المزيد من وقت الفراغ وتخلص من سلوك تداولك القهري وحقق أفضل النتائج
وكواحد من المتخصصين في حركة السعر فنحن نسعد بالقوة التي يمدنا بها التداول بنهاية اليوم.
انها وسيلة ممتازة لتبسيط التداول عن طريق إزالة البيانات غير الضرورية والمتغيرات الخارجية الأخرى، مثل إخراجك من المشهد ومن أمام الرسوم البيانية. وهي تصلح في الحقيقة مع الأشخاص المشغولين، فآخر شيء يوده أي

btareq
05-23-2017, 14:31
يجب عليك التداول و ربح المال للسحب اما البونس فلا يمكن سحبه، و يجب كذلك التداول مع احترام القوانين حتى لا يقفل حسابك
البونص يحول كل شهر الى الحساب المحدد في الاعدادات و يكون اخر الشهر

haitham salama
05-23-2017, 14:38
يمكن أخى العزيز تحصل على البونص من خلال الردود على المشاكات للأخرين، حيث تستيع الحصول على 5 دولار يوميا نظير 50 د أى كل رد بمقابل 0.10 سنت، كما يوجد بالمنتدى كورسات مجانية لتعليم الفوركس تستطيع مشاهدتها بكل سهولة

عاطف محمد
05-23-2017, 14:39

mohamed97
05-23-2017, 15:02
بالنسبة بجني الارباح بالفوركس او ما تصطلح عليه بالتيك بروفت و يكون بعد ما الواحد يحلل زوج من العملات و تعرف الاتجاه الصحيح اللي راح يسلك الزوج مستقبلا و تكون بيع او شراء ممكن الواحد يفتح صفقته و يعمل تيك بروفت وستوب لوز كمان وروح لحالو. الصفقة تشتغل لوحدها و لما توصل للهدف اللي انت حددته تغلق على الارباح....3

mme.hanane
05-23-2017, 15:07
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته.
بالنسبة للمواضيع اخي لااعتقد انها تاخذ عليها بونيص اما الردود فنعم شريطة ان لاتكون قصيرة او منقولة من الغير وان تكون ضمن سياق الموضوع المطروح وفيها افادة.والله اعلم

mostafa ilsawi
05-23-2017, 15:12
باسم الله الرحمن الرحيم
الاخ الكريم بعد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته هناك شروط ةضعتها الشركه للحصول علي البونص وهي ان تكون الردود موضوعيه وتتحدث في نفس الموضوع المطروح ولا داعي للخروج عن النص المطروح وتكون في حدود سطرين
تقبل تحياتي

ali gamal
05-23-2017, 15:24
ممكن عن طريق المشاركات والردود وعن طريق دعوة الاصدقاء
ثم تتداول وتحقق الارباح من التداول بالتجارة الالكترونية الفوركس

tahar2015
05-24-2017, 18:49
غالبا انك تكتب ردود قصيره جدا لذالك لا يتم احتساب البونص عليها
اجل مشاركاتك من 200 حرف على الاقل او سطرين على الاقل

capoeira
05-24-2017, 19:11
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته فى البداية كان لابد ان تقوم بالتعرف على شروط المنتدى التى
تنظم موضوع البونص مقابل الرد حتى تتعرف جيدا على تلك الشروط التى ستساعدك على النجاح
فى تحقيق بونص جيد

أحمد سالمان
05-24-2017, 19:14
بسم الله الرحمن الرحيم
.
.السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخى الكريم شكرا على طرح هذا السؤال أستفدت من المشاركات عليهه شكرا لكم جميعا اتمنى الفائده للجميع والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته.

monem39
05-24-2017, 19:19
اذا كان ليس لديك راس ما فمنتدى فوركس العرب اكبر فرصة لكي تجمع راسمال جيد تستطيع المتاجرة به
واذاكنت مبتدء فسوف تستفيد كثيرا من مشاركات الاعضاء واتمنى لك الكثير من الرباح مستقبلا

raxid
05-24-2017, 19:26
تقصد انك كل ما تكتب مشاركة ما تحتسب لك و خاصة الردود لأنه ردودك قصيرة و لابد في المنتدى عندما تريد ان تكتب رد يجب ان يكون طويلا اكثر من 20 كلمة

yousseff
05-24-2017, 19:45
سلام عليكم ورحمه الله وبركاته___
اخي العزيز يمكنك عمل الردود علي المواضيع المضافه في المنتدي
والمنتدي سوف يعطيك 10 سنت علي كل تعليق تعمله علي الموضوع..
ويجب عليك عدم كتابه ردود صغيره
تقبل مروري.....

asmaamagdy2
05-24-2017, 20:02
السلام عاليكم ورحمة الله وبركاته نرجو من الله حسن التوفيق
انت لا تضع اموال بل تعمل على تعليقات تاخذ بيها بونص للتداول بهم فى انستا واللسواق وتربح منهم

sinaa
05-24-2017, 23:17

kirollos.budggie
05-24-2017, 23:32
زميلي العزيز
انت بالفعل شاركت مشاركه واحده و رصيدك هو 0.1 سنت
وهذا هو قيمه الرد الواحد (عشره سنت)0.1
وانا اراها محتسبه لك
تقبل مروري

M0hsenalawady
05-25-2017, 00:41
السلام عليكم ورحمة اللة وبركاته تحياتي
اخي العزيز ممكن تبدأ من غير ايداع مباشر لحسابك وذلك عن طريق جمع البونص من المنتدي

أحمد سالمان
05-25-2017, 00:44
أخى العزيز بعد قرائتى لهذه الكلمات المتميزه والتر مست حوار مهم للكثيرين أتمنى أن تقبل مرورى وأحببت ذلك جدا واستفدت كثير والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته.

m7med
05-25-2017, 01:49
((السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ))
انصحك اخس الكريم بالدخول الي القسم التعليمي الخاص بالمنتدي لمعرفة طريقة التداول و في نهاية هذا الموضوع الرائع اتمني من الله ان تكون في تمام الصحة والعافية وايضا اتمني من الله ان يرزقنا من هذا المجال الرائع

amir anwar
05-28-2017, 16:01
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نعم اخي يمكنك ان تنجح بدون رأس مال لكن انت لا يعطيك المنتدي بونص مقابل المواضيع التي تعملها وانما يعطيم بونص فقط علي الردود علي حد علمي

mahmoud552
05-28-2017, 18:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
نعم ممكن ان تنجح اخى اذا كنت ليس لديك اى اموال ولاكن تمتلك الخبرة فى التحليل
رمضان كريم على جميع اعضاء المنتدى
خالص تحياتى

mhd99
05-28-2017, 20:56
الرد اخي يجب ان يكون مؤلف من سطرين على الاقل ويكون في سياق الموضوع وغير مخالف لقوانين المنتدى
حتى يتم قبوله وتحصل على البونس

number1
05-28-2017, 21:00
يجب عليك معرفه ان السوق تحتاج الى خبره وعلم شديد جدا ولا تحقق النجاح في سوق الفركس الا بالدراسة المتواصلة لتحقيق هذه الارباح عليك انت عارف انا لقيت تحصل على النجاح فى السوق عليك معرفه ان هذا يحتاج الى تاجر محترف مثل الناجحين تحليل وقراءه السوره طريقه جيده و طريقه ناجحه جدا حتى تتمكن من تحقيق الارباح بطريقه مستمره

Mohamed Youssef
05-30-2017, 00:17
بسم الله الرحمن الرحيم
اشكرك علي هذا المقال الرائع
موضوعك افادني واعجبني اخي الكريم
تمنياتي لك بالنجاح وتقبل مروري اخي الكريم

Mony Ezzat
05-30-2017, 00:33
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرتك لازمن يكون عندك ردود مفيده لكي يتم احتساب الرد يجب ان يكون سطر الى سطر ونصف انا بعمل كده وبينحسبلي الحمدلله

capoeira
05-30-2017, 00:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ان المنتدى قام بحل تلك المشكلة وهى انك يجب ان تقوم بالاطلاع
على شروط وقوانين المنتدى التى تنظم عملية البونص لذلك من الافضل ان تقوم بالتعرف على تلك
الشروط

ahmed abdelmomen
05-30-2017, 00:39
اخي الكريم لازم الموضوع بتاعك يكون كبير ومفيد وبرضه ممكن تاخد بونص عن طريق
التعليق على مواضيع الاخرين وكل رد هيكون حوالي سطرين

fayadansakr
05-30-2017, 00:55
السلام عليكم و رحمه الله تعالي و بركاته اخي الكريم
ان كنت تقصد صفر دولا فانك لن تربح اي شئ لكن لو كان المبلغ قليل فلا حرج

Mahmoud.salman
05-30-2017, 02:56
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مرحبا اخي ارجو ان تتقبل مروري بالطبع تستطيع ان تربح بدون راس مال اعمل على الرد على تجميع الردود وكون البونص ثم ابدا التداول بعد ذلك

abo.tali.wtalin
05-30-2017, 18:56
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخي الكريم ابدا ابدا مع البوليس و ان شاء الله ربنا يكرمك و تعمل فلوس بس خش على الاقسام التي يوجد بها بونص وليس اي اقسام الله الموفق والمستعان ودرجات تقبل مروري على مواضيعك هذا

raxid
05-30-2017, 20:03
ستنجح من خلال عمل مشاركات في هذا المنتدى الرائع االذي سيعطيك مقابل لكل بونص يمكنك التداول به في سوق الفوركس و تحقيق ارباح

mrmrmrmr
05-31-2017, 21:07
لكى يتم قبول ردودك لابد ان لا يقل عن سطرين وان يكون الرد خاص بالموضوع وان لا يكون الرد منقول وايضا ان يكون الرد مفيد الاعضاء

hooda
07-02-2017, 04:12
بسم الله الرحمن الرحيم
شكراً لك أخي الكريم على هذا الطرح المهم جدا والمفيد جدا انا شخصيا استفدت منه جداً بالتوفيق للجميع في منتدا الفوركس. تقبل مروري

one12
07-02-2017, 04:21
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تحياتي لك ولي كل أعضاء منتدى فوركس العرب للأسف اخي الكريم انا لا اعرف شي عن ذالك بصفتي لا أزال جديد هنا مع تقبل مروري اخي الفاضل

M.R
07-02-2017, 04:41
توجد ثلاث حالات لعدم احتساب الرد الحالة الاولى لا يحتسب الرد اذا قصير لابد ان يكون على الأقل سطر ونصف او سطر الحالة الثانية ان يكون الردود غير مجدية وغير مفيدة والحالة الثالثة ان تكون قد دخلت على قسم غير خاص بالبنوص فعليك ان تعرف الأقسام التى تعطى بونص مقابل الردود

zakariacr07
07-04-2017, 14:06

أخي الكريم يمكنك كتابة الردود في هذا القسم و جمع 10 سنت على الرد بشرط أن يكون الرد من سطر و نصف إلى سطرين و له علاقة بالموضوع و ليس نسخ لردود الأعضاء

A.mustafa
07-25-2018, 12:55
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته...
ممكن يا اخى ان تكون قد قمت بالمشاركة فى قسم لا يعطى اى بونص مقابل المشاركة او ان مشاركة حضرتك غير مفيدة او تكون قصيرة علشان كده لا يتم احتساب البونص اليك..

riadhweb
07-25-2018, 13:07
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.
اخي الكريم طبعا يمكنك ان تربح من خلال المشاركات و الردود الغير المنسوخة و التي يجب ان تكون اكثر من سطرين على الاقل و تكون في معنى الموضوع المطروح من ثم يمكنك التداول و تحقيق الارباح.
بالتوفيق للجميع.

salijiji0
07-25-2018, 18:38
اخي الكريم ما عليك إلا الخوض في المنتدى و التعلم ثم التعلم ثم يأتي التطبيق ثم بالممارسة تأتي الخبرة و ما عليك إلا بالنشاط و الرد على المواضيع و النقاش و تحلى بالصبر لأنه مستحيل تحقق أرباح بين ليلة و ضحاها

dalo3a
08-04-2018, 16:52
اولا احب ان اقول انه من الممكن ان تنجح اذا كان ليس لديك اي اموال لكن النجاح سوف تكون اصعب بقليل فانك تقضي الكثير من الوقت في محاولات لجمع راس المال من البونص وهذا لا يعني انك لم تنجح لانها فرصه انجاح دائما موجوده اذا كان هناك شخص يريد ان ينجح

benmezroua1
08-04-2018, 18:56
السلام عليكم و رحمه الله تعالى وبركاته
فقط نصيحة اخي الكريم لا تحاول نسخ الردود
او وضع ردود لا تتعلق بالموضوع فقط قم رد مفيد
لكي نستفيد منك و شكرا لك

tolin
09-05-2018, 16:34
انت اكيد لايحسب لك بونص على ردودك لان ممكن تكون بترد فى قسم لايحسب عليه بونص اوتكون ردودك قصيرة وغير هادفة مما يؤدى الى عدم احتساب بونص عليها ممكن تجمع بونص وتتداول عليه وتسحب ارباحه اجتهد

snnaky
09-05-2018, 18:48
حضرتك لازم تفرق اولا بين انك عاوزفلوس ومش عاوز تفهم وتتعلم ولا عاوز فلوس وبس
عاوز فلوس وتتعلم المنتدى انت فية ومليان شروحات وكل ما كان عندك استعداد تتعلم حتعرف ازاى تعمل موضوعات مفيدة تستفيد منها بونص وتفيد بيها غيرك وممكن تدخل على الموضوعات اللى موجودة بالفعل وتعمل ردود وتستفيد خبرات ومعلومات