PDA

View Full Version : مش عارف اعمل صفقات على المنصة

loveface2002
07-29-2016, 12:28
هل لازم افعل الحساب الاول علشان اقدر اعمل صفقات ..
new order مقفول على المنصة
انا فعلت اثبات الشخصية ولسة محل الاقانة فهل مينفعش اعمل صفقات لما التفعيل يخلص ..

200
08-01-2016, 11:08
اخى العزيز انه من الافض فكرة انا برده امتنعت عن المنتدى لمد السلام عليكم اخي العزيزوالمهم التعليم اولا والفوركس سينتظرك الى ان تنتهى من والحمد لله الهندسةامتحكليمن ة اناتكا لسلامانا انك خلصت الفاضل ثانوية عاما لشهرين اللى فاتوك دولة على خير وان شاء الله تقدر تحقق النجاح الباهر فى كلية تاطب البيطرى وعلىة شهرين او اقل قليلا لانى كنت مشغول بامتحانات السنة النهائية

mohyedal
08-01-2016, 13:18
في البداية لابد من البدء من التعلم عن طريق القراءة و عن طريق التدريب. القراءة المكثفة للكتب التي تتعلق بالفوركس و التي توجد على النت و التي هي في متناول الجميع. و التدريب على الحساب التجريبي لمدة طويلو من اجل اكتساب التجربة التي تساعد على تحقيق الربح

ahmadinho100
08-01-2016, 13:37
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته يجب عليك ان تفعل حسابك في المرحة الاولى و ايضا في المرحلة التانية كي تتفادا المشاكل يا اخي و قد يتم قفل حسابك مع مرور الوقت

nonam
08-01-2016, 13:41
السلام عليكم ....عادي خالص من الممكن ان تفتح تعاملات من الممكن علي المنصة ومن المهم ان يكون التعامل مع الادوات اللي في الحساب اتمني التعامل مع الادوات القانونية والشروط لا تخالفها
بالتوفيق ان شاء الله في التداول

doaa sary
08-01-2016, 18:05
لا عادى مش لازم تفعل
ممكن يكون النت ضعيف
او البرنامج متسطبش كويس وفى ملفات ناقصه امسح البرنامج واعد التسطيب وهيفتح معاك
بالتوفيق اخى

zaza2016
08-01-2016, 18:19
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخي الكريم لابد من تفعيل الحساب لكي تتمكن من فتح الصفقات

ouahakou
08-01-2016, 18:41
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخى الفاضل اشكرك على موضوعك
من اجل عدم الوقوع في المشاكل يجب عليك تفعيل المستوى الاول و الثاني
وتحياتى لك ولجميع الاعضاء الكرام

hamedibrahim
08-01-2016, 18:50
مش متفعله ممكن يكون السوق مغلق
بس لوو مغلق او مفيش نت هيقلك
راجع تسطيب الميتاريدر
ولو في مشكله كلم دعم الشركة يشوف
حسابك التفعيل ملوش دعوه با الصفقات

basma.seif
08-01-2016, 21:33
مرحبا
لا هو ينفع بدون تفعيل كمان بس ال بتوصفه ده بيقول انه عيب في السيرفر الخاص بالميتاتريدر ال نزلت على جهازك حصلت معى بالبدايه خالص و اتصلت بالدعم و ارسلوا لي السيرفر الخاص بالجهاز تقريباً كان هونج كونج

adamarwan
08-01-2016, 21:35
من الافلض اخى ان تحاول ان تتدرب فى الحساب التجريى
هدا اوولا ومن تم لبد من ان تحاول ان تشاهد اد الفدويهات التى تتعلم بها ومنها
هدا التدوال وحظ موفق اخى الغالى

zezo3
08-02-2016, 01:03
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته... اخى الفاضل الكريم.. التعلم عن طريق القراءة و عن طريق التدريب فى الفوركس اعتقد انه بدايه النجاح فى عالم االفوركس

mronei
08-02-2016, 15:40
من الافلض اخى ان تحاول ان تتدرب فى الحساب التجريى
هدا اوولا ومن تم لبد من ان تحاول ان تشاهد اد الفدويهات التى تتعلم بها ومنها
هدا التدوال وحظ موفق اخى الغالى

بيكون مهم لتجربه الادوات الي هنعمل بها وهنا الاستراتيجيه هنا بتكون مجموعه ادوات المتاجر هنا الي بيحددها لنفسه على حسب خبرته واختياراته وعلشان كده بتختلف هنا من
متاجر الى اخر لحد لما يصل لما يريد

سفيان مرادي
08-02-2016, 18:21
لسلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته و الصلاة و السلام
انصحك اخى بالكتب التقنية للمجال لتفادي هده المشاكل مستقبلا

على اشرف الانبياء و المرسلين بالتوفيق اخي انشاء الله

Mostafa Ezz
08-04-2016, 05:39
بسم الله الرحمن الرحيم
ممكن يكون النت مش كويس او فيه مشكله في التسطيب ارجع سطبه تاني وشوف هيحصل ايه

body2
08-04-2016, 05:46
مش نازم الحساب مفعل ممكن يكون السوق مغلق او المال غير كافي

sob81
08-04-2016, 11:07
مش عارف اعمل صفقات على المنصة اخى يج بعليمك ان تتعلم كيفية فتح الصفقات وذلك من خلال مشاهدة شرح الميتاتريدر
وايضا شرح فيديوهات الخاصة بالفوركس

wentwor
08-04-2016, 11:15
السلام عليكم و رحمة الله
اخي التفعيل ليس له اي دخل التفعيل فقط للسحب الارباح لقد وجهت نفس المشكلة و الحل هو ان تتاكد من سيرفر الذي ادخلته و افتح حسابك من منصة ويب تريدر من صفحة شركة انستافوركس

algendy
08-04-2016, 15:58
الاخ صاحب المشكله ربط بين تفعيل الحساب فى المستوى الثانى و مشكلته فى تشغيل المنصه و المعرف ان تفعيل الحساب هو فقط لضمان صحه المعاملات الماليه على الحساب من حيث السحب و الايداع و هذا ليس له علاقه بتشغيل المنصة

basma.seif
08-04-2016, 16:25
مرحبا
بصراحه اكيد في مشكلة ممكن يكون على سيرفر الدخول ممكن يكون خطأ يعنى راسل الدعم في شركة انستا على الموقع شات اون لاين و هاتلاقى بيردوا عليك سواء بالعربي او الانجليزى و اطرح المشكلة و اكيد هايحلوها

toufik amir
08-04-2016, 18:23
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
في نطري لتفادي المشاكل يستحب تفعيل المستوى الاول التاني اخي الكريم قبل الشروع في التداول لكن ادا صادفة مشاكل كلم الدعم انستا ستحل المشكلة
بالتوفيق اخواني الكرام

joker7diaa
08-04-2016, 19:56
ايش الرسالة الى تظهر لك لما تيجي تعملي صفقة هل هي
ان راس المال غير كافي ام ان السوق مغلق
حتى نستطيع المساعدة صوري لنا سطح المكتب

nour3iny
03-02-2017, 02:52
السلام عليكم ورحمه الله تعالى وبركاته
اخى الغالى التفعيل عشان سحب الارباح بس وممكن تتدوال عادى بدون تفعيل حاول تتعلم اكتر عشان تقدر تدخل المنصه وتشتغل عليها

waelmma
03-02-2017, 07:30
:(:(:( اخى الفاضل بارك الله فيك والحقيقة علشان تعمل صفقات يجب ان تتاكد من ان السوق مفتوح يعنى
ايام السبت والاحد السوق بيكون مغلق اخى وكمان اتدرب كويس على طريقة التعامل مع الميتاتريدر ومش شرط ان يكون حسابك مفعل علشان تتاجر

Mo7a
03-02-2017, 07:33
السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة
اخي الكريم التداول وفتح الصفقات يمكن ان يتم بدون تفعيل لان التفعيل لسحب الارباح فقط ربما لديك مشكله اخري فى المنصه او الحساب ولاكن ليس التغعيل

ayman samy
03-02-2017, 07:37
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ارجو منك اخي العزيز ان تحاول التفعيل لتجنب حدوث مشاكل وتكون خطواتك سليمه وتحدد هدفك من وجودك في نستا اما بالنسبه لتوقف عقد الصفقات فيجب التواصل مع الدعم لحل المشكله والسلام عليكم

محمدفؤاد
03-02-2017, 10:20
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخى الغالى لا هو ينفع بدون تفعيل كمان بس ال بتوصفه
ده بيقول انه عيب في السيرفر الخاص بالميتاتريدر ال نزلت على جهازك حصلت معى بالبدايه خالص

ashmawey
03-18-2017, 16:59
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي الكريم , كلامك عين العقل و صحيح , لا بد من التاني و التريث قبل بدأ التداول في سوق الفوركس وذلك للحفاظ على رأس المال
مع خالص الاحترام و التقدير

snnaky
07-21-2018, 17:20
ياباشا تفعيل الأوردر ملوش اى علاقة بالتفعيل الخاص بالمنتدى او الشركة انت اكيد دخلت فى وقت لا يوجد فية تداول فقط دى مشكلتك يعنى انت دخلت يوم السبت او الجمعة بعد الساعة 12 او الأحد نهارا واذا لم تكن هذة هى المشكلة تأكد من توافر النت لديك او نشاط السرفر لأن مافيش اى حاجة تانية تجعل نشاط الأوردر يتوقف واعتقد مش معقول تكون عاوز تعمنل اوردر ومافيش معاك مال على المنصة لأن دى حاجة بديهية ههههههه ولا اية

dalo3a
07-30-2018, 16:15
التفعيل ملوش علاقه بفتح الصفقات فاذا كنت مفعل حسابك او لم تقم بذلك تستطيع بكل سهوله فتح اي صفقه تريدها اذا كان لديك راس مال مناسب لكن التفعيل يعني سحب الاموال اذا كنت تعتمد على البونص

benmezroua1
07-30-2018, 20:00
السلام عليكم و رحمه الله تعالى وبركاته
رسالة السوق مغلق تعني انه يوم السبت والاحد
لا يتم للتداول فيهما

hady sayed
07-30-2018, 20:12
اخي الكريم من الممكن أن يكون المشكلة في النت فإذا كان النت ضعيف من الممكن أن يحدث هاذا و إذا استمر الأمر على هاذا ف حالة كان النت جيد ولا ينفذ صفقات من الممكن أن تمسح الميديا ترادا وتعود وتنذلها تاني ولاكن يا اخي لابد ان تتعلم جيدا قب لان تفكر في فتح الصفقة التعليم شي سهل وممتع كل ما هوة عليك فهم مناطق الدعم والمقاومة جيداا والترند إذا احترف هذا سوف تربح داىماا